Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haagse strijker ontploft in gezicht Van der Steur

Heej, Kamervragen Haagse gemeenteraadsvragen van Richard de Mos van Groep de Mos van Richard de Mos. Die zag gisteravond ook dat het Twitteraccount van de politiechef in Segbroek, Den Haag HE-LE-MAAL klaar was met bovenstaande gratuite reactie van Steurmans op het geweld tegen hulpverleners in de eerste uren van 2017. JE VERWACHT HET NIET maar die tweet werd na minder dan een uur verwijderd. Hoe zat dat ook al weer met Van der Steur en domme opmerkingen vlak na een heftig nieuwsfeit? Oh ja, dan doet hij er alles aan om de betrokken hulpverlener helemaal de vernieling in te helpen zodat hij zelf zijn woorden niet in hoeft te slikken. Kom er maar (staatsrechtelijk/spellingtechnisch een tikkie kwestieus, maar soit) in, Richard de Mos van Groep de Mos van Richard de Mos. 1) Bent u bekend met het bericht 'Politie Den Haag verwijdert kritische tweets over minister Van der Steur' (1) 2) Van wie komt de opdracht om tweets van Haagse agenten te censureren en met welke bedoelingen is deze opdracht gegeven? Is het om VVD-minister Van der Steur uit de wind te houden of zijn er andere redenen? 3) Deelt u de mening dat agenten, die in onze stad onder enorme druk werken, ook recht hebben op het uiten van hun (politieke) mening? Zo ja, hoe duidt u het verwijderen van tweets in deze? 4) Deelt u de mening dat het veel beter is om te luisteren naar agenten teneinde inzichtelijk te krijgen wat nodig is om het functioneren van de politie nóg beter te maken? Zo ja, hoe duit u het verwijderen van tweets in deze? 5) Wat zegt het verwijderen van tweets over het empathisch vermogen van de leiding met de agenten 'op de werkvloer'? Graag een getailleerd antwoord Gelukkig was het Haagse politiechef-account niet het enige dat reageerde op Van der Steur. Wij sluiten dit topic dan ook af met een bloemlezing. De belangrijkste reactie staat onderaan.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

yusuf6709 | 03-01-17 | 09:31

Steurmans wordt wakker.
Het was hem nog niet eerder opgevallen dat godvergeten straattuig dat al jaren achter elkaar doet.

mallekater | 03-01-17 | 07:18

De agenten op straat zouden niets liever willen dan het tuig platknuppelen. Terecht. Het zijn de (door de politiek gestuurde/bevriendde) rechters waar het mis gaat en faalt. Zelf zou ik bij de ME willen meedraaien. Tuig afranselen, team-buildingen, materiaal indirect beveiligen tegen tokkies en nog betaald krijgen ook!

Alfred1977 | 02-01-17 | 23:34

Geen daden maar woorden, dat is waar onze angstige laffe regering Nederland al vele jaren mee belazert.
Er moeten draconische maatregelen worden genomen. Dat eist een regering van een heel ander kaliber dan deze pussies.

ALLESANDERSSHOW | 02-01-17 | 22:41

Nederland verwijfd. De politiek faalt. De rechtstaat faalt. De democratie faalt. En alles wat daar uit voortkomt, zal falen. Eigen verantwoordelijkheid wordt de Nederlandse burger steeds verder ontnomen, of eigenlijk, het wordt weggegeven. De oorzaak ligt nooit bij onszelf. Altijd is er wel een excuus. We zijn verslaafd aan het makkelijke. Als iemand anders beslist, is het niet onze schuld, hoeven we er zelf geen verantwoordelijkheid voor te nemen, en hoeven we de consequenties niet te dragen. We hoeven hoogstens iemand de schuld te geven, om vervolgens het pad te vervolgen. Een excuus is voor een verliezer, net als een ultimatum voor een machteloosheid staat. Beide zijn uitwegen voor volgers, niet voor leiders. Leiders krijgen shit voor elkaar, volgers geven hun leider de schuld als het niet lukt. (Hoe vaak krijgen we Navo, de EU, de VS, Rusland, andere mogendheden en internationale verdragen wel niet als reden te horen dat iets niet kan? Daar worden uw leiders aangewezen!)
De politie heeft natuurlijk gelijk om van der Steur hier in de schuld te geven, maar dit komt niet van de een op de andere dag. De politie is al jaren het respect van de burger aan het verliezen. Zodra de politie macht uit oefent door middel van wapens,of hardhandig optreden, word deze gelijk als schuldige aangewezen. De politie verliest het respect van de burger, omdat deze het respect van onze leiders al niet krijgt. Het zelfde geld voor de strijdkrachten: pang pang, heerlijk!
Een leidinggevende functie is een voorbeeldfunctie. De leiders die we kiezen, zijn slappe volgers. Rutte ratificeerde het referendum niet. Hij heeft de moeilijke beslissing niet durven maken. Een soort van middenweg, die voor niemand wat waard is, is het gevolg. Het was simpel, zelf democratisch gekozen, een democratische uitslag gekregen. Zelfs het liberale gedachtegoed van de partij past niet bij zijn keuze. Het ratificeren van het verdrag had meer respect verdiend. Uitsteller. Slapjanus. Mietje. Wat dat betreft is het net het gedoogbeleid. Wat zijn we een vooruitstreven land niet? Te slap om een beslissing te nemen, en ingehaald worden door landen die dat wel doen. Dan hoor ik nooit : "maar dat mag niet omdat...."
In Geenpeil geloof ik daarom evenmin. Het grootste gedeelte van het volk wil niet leiden. Het wil simpelweg een sterke leider volgen. Een waarvan ze denken dat die het vuile werk wel opknapt. De moeilijke beslissingen neemt. Niet degene die het hardste schreeuwt, maar degene hie harde, simpele stellingen heeft waar men achter kan staan. "Ik doe wat jij wil", dat gaat 'm niet worden. Na decennia volgen, blijven we volgen. Mensen zijn volgers. Sommige minderheden hebben dat beter voor elkaar. Sinterklaasfeest, kerstfeest, pasen, stomme grappen, steeds meer mensen worden "politiek correct", niet omdat ze dat zelf willen, ze voelen die druk van minderheden. Minderheden met sterkere leiders dan wij verkiezen om ons te leiden. Sylvana, Quinsy, Typhoon, ze krijgen zowat meer voor elkaar dan onze premier in deze maatschappij. Ongekozen. Ook geenpeil en geenstijl hebben soortgelijke invloed, al is het als underdog. Al zou dat zo maar eens naar lachwekkend kunnen verschuiven. Net als bij Sylvana, die haar standpunten niet kon verenigen met de partij waarvoor ze zei te staan, en daardoor een grap van haarzelf werd.
Maart hebben we weer de mogelijkheid om te stemmen. We kunnen op de bank gaan zitten met een pot bier en alles de schuld geven. De EU. De VS. Rusland. Joop. Geenstijl. De politie. Ard van der Steur. Rutte. De baas. De manager. De chef. Pf gaan we op iemand stemmen die leiderschap toont? Gaan we zelf de verantwoordelijkheid nemen? Kan een land vrijer zijn met een sterkere leider? Vrijer met minder regels, maar strenger? Met meer respect voor (en daardoor geloof in de) autoriteiten?
Dat laatste, daar krijgt onze politie als eerste mee te maken. Als we het geloof verliezen dat onze leiders het beste met ons voor hebben, dan verliezen we het geloof in degenen die het gezag handhaven.

Jacques_SiConto | 02-01-17 | 21:51

@Is dit nog nieuws? | 02-01-17 | 15:24
En nu.nl is zo'n betrouwbare bron bedoel je? Het is een soort NOS van Sanoma.

Jostifiel | 02-01-17 | 20:35

Omnitrack- "snelrecht" en dan? die drie dagen zitten met aftrek, of 2 uur afwassen bij de bejaarden dat maakt indruk.

Wienerschnitzel mit | 02-01-17 | 20:14

Je zult hier toch maar agent zijn.... voor een lullig salaris, je even lullig Mogen laten behandelen elke dag weer. Als je Achmed verkeerd aankijkt doet ie aangifte, of welke Sylvana dan ook.
Wat een land is dit geworden, mss beter er gewoon een bom op mieteren en opnieuw beginnen, zoiets dan maar.

Wienerschnitzel mit | 02-01-17 | 20:11

jammer van de spelfout in vraag 4.

stunter | 02-01-17 | 17:08

Is dit nog nieuws? | 02-01-17 | 15:24

www.politie.nl/nieuws/2017/januari/2/...

Dat bericht klinkt toch wel even anders. Nu.nl zal het wel over hebben genomen van de NOS. Op Joop prijkt dezelfde nonsens.

toetssteen | 02-01-17 | 16:25

@Is dit nog nieuws? | 02-01-17 | 15:24 Ik denk dat u het nepnieuws net gevonden heeft. Want op de beelden die ik o.a. gisteren gezien heb, is er toch echt met vuurwerk e.d. gegooid en voerde de M.E. weldegelijk charges uit!

Sjefke7807 | 02-01-17 | 15:36

@hans6100 | 02-01-17 | 13:08
En hier bent u dus een héél stuk optimistischer als ik. Want als straks de verkiezingscampagne echt goed van start gaat worden er weer koeien met gouden horens beloofd en het Schapenvolk dat zich Nederlander noemt trapt er opnieuw met 2 voetjes en open ogen in. Ik heb het al opgegeven en weet niet wat er nog moet gebeuren voordat er eindelijk eens wat stof uit menig hersenpan geblazen wordt, de lodderige ogen open gaan en men de stront ruikt waar we al járen tot aan onze neus in staan ondertussen.

Sjefke7807 | 02-01-17 | 15:31

Aha, kijk!
www.nu.nl/jaarwisseling/4373383/agente...
Agenten die gewonde collega bijstonden in Den Haag niet bekogeld
Wat is nu het nepnieuws de bekogelde versie of de niet bekogelde versie??

Is dit nog nieuws? | 02-01-17 | 15:24

@Feynman | 02-01-17 | 11:06
Volledig mee eens mijn waarde Feynman. "We" (lees de gehele policor Goegemeente in Den Haag e.o.) hebben het hier veel te lang uit de klauwen laten gieren. De strafwetten stammen nog uit het jaar Blok terwijl de tijden zodanig veranderd zijn dat je wel mag spreken over lichtjaren uit elkaar liggen. Verder helpt het er niet aan dat áls oom agent zijn werk naar behoren doet er dan gelijk met de racisme kaart gewapperd wordt (hoi Typhoon!) en heel goed deugend Nederland over de arme man/vrouw heen valt. Met alle gevolgen van dien voor baan, eigen veiligheid en die van het gezin(!). Als ervaring zegt dat je bepaalde groepen vaker en sneller moet staande houden danwel onderzoeken op ongewenst gedrag dan is dat door de realiteit ingegeven en niet omdat oom agent een schuimbekkende rechterarm zwaaiende nazi is.

En het feit dat de rechters wel érg vaak een bepaalde politieke kleur hebben die niet bijdraagt aan een serieuze aanpak maakt de dingen er ook niet beter op.

Evenals de politieleiding die liever tot aan de elleboog bij de diverse politieke partijen in de kont zit in plaats van vierkant achter/ naast hun mensen op straat te staan. Het is allemaal veel te ver gegaan. Wat mij betreft uw suggestie; Het Korps Mariniers de wijk in, i.p.v. de f*kking Shariah-politie! En ze een vrijbrief geven voor gepast geweld bij dit soort pisvlekken. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Het is de enige taal die deze ééncelligen begrijpen.

Sjefke7807 | 02-01-17 | 15:22

@Zo is het maar net! | 02-01-17 | 13:22

Blond 1... die komt er in ieder geval niet. En dat weet Blondie zelf ook al.

Het is overigens zowel een kwestie van niet willen en niet kunnen (dat laatste heeft niets met politiek maar met rekenen te maken.)

Dussss, een stem op Blond 1 is een stem op het grijze midden (D66/GL/PvvdA/CDA) en als je dat wilt, moet je vooral Wilders stemmen.

litebyte | 02-01-17 | 15:18

je heb groot gelijk Cuyahoga
wordt tijd dat het tij keert!

Generatie_1984 | 02-01-17 | 15:14

Vula | 02-01-17 | 11:04
Dus u bent niet laag opgeleid? U "bevestigD" het tegenovergestelde , niet alleen taaltechnisch overigens.

Tjemig | 02-01-17 | 14:49

Mannes | 02-01-17 | 13:41
Het wordt niet voorkomen door meer geld maar met actie, de hele bende had opgepakt moeten worden, desnoods met rubberen kogels, daar gaat het om, ze moeten geweld toepassen om dit tuig te kunnen oppakken, zonder bang te zijn voor de politiek correcte idioten die hebben gezorgd dat de politie niet meer dan een welzijns- clubje is geworden.
God wat is dit land bang geworden van die islamieten!

lanexx | 02-01-17 | 14:40

@PieterV die gevangenissen moeten wel leeg blijven.
Aan verhuren aan het buitenland of er een Coa van maken wordt tenminste verdiend.

Lilia2 | 02-01-17 | 14:07

Wanneer gaat Ard de Haagse ridderslotbaron die gemeentecowboys en hulpverleners eens wat meer beschermen? Leg per wet torenhoge boetes vast voor een ieder die de politie of andere ondersteunende hulpdiensten moedwillig hinderen in hun werk. Nu zijn die hulpverleners nog net geen loslopend wild.

Nehemia | 02-01-17 | 14:07

@Feynman | 02-01-17 | 11:06
+ veel.

ProAsfalt | 02-01-17 | 13:57

Wat is er mis met de tweet van van der Steur? Zou het geweld tegen agenten en andere hulpverleners dan echt te voorkomen zijn met meer geld naar de politie? De schuld van het krankzinnige gedrag van stompzinnige jongeren ligt bij de daders zelf en bij de ouders die de opvoeding van hun kroost verknald hebben. Dit neemt niet weg dat de politiemensen op de werkvloer best meer mogen verdienen en dat de reorganisatie op een aantal punten teruggedraaid wordt.

Mannes | 02-01-17 | 13:41

Benieuwd wat minister-president Wilders (van kabinet Blond I) gaat doen aan deze ellende.

Zo is het maar net! | 02-01-17 | 13:22

Iemand ooit die volgevreten plofkip vd Steur kunnen betrappen op iets goeds??? Nou dan.. Past prima in de rij non valeurs van dit weerzinwekkende kabinet.
Maart 2017 zijn we van dit zakkenvullende schorem af. Even doorbijten nog.

hans6100 | 02-01-17 | 13:08

De lange arm van Theo Hofstee functioneert in ieder geval prima. Onwelgevallige Tweets worden asap gejorist.

Eppo | 02-01-17 | 13:02

Het misbaksel van een oliebol smaakt en valt beter, als de oliedomme tweet van de Kasteelheer van der Steur, hoe is het mogelijk dat dit schertsfiguur nog steeds zijn ministerambt behoud, na faal op faal geblunder en broddelwerk. Als spuit elf wreef hij met z'n tweet nog wat zout in de wonde van de politie het had hem gesierd om direct na het incident zijn pafferige gezicht te laten zien in de regio den Haag.

Goedverdoemme | 02-01-17 | 13:00

Het humanitair oorlogsrecht wordt hier zelfs geschonden.
Want van gewone criminaliteit is geen sprake meer. De rechtstaat loopt steeds een groter gevaar. De vrije westerse samenlevingen worden bedreigd van binnenuit.
Het is tijd voor andere maatregelen. Meneer vd Steur heeft hier geen sjoege van en dient vervangen te worden door iemand die wel snapt wat er aan de hand is.

squadra | 02-01-17 | 12:59

@Barre_de_k | 02-01-17 | 12:03

Het is kritiek op de leiding van een publiek instituut over een onderwerp met groot maatschappelijk belang. Dat mag _absoluut_ openbaar geuit worden, want dit is een discussie die ons allemaal aangaat.

Opslag Medium | 02-01-17 | 12:53

ik ben er voor om het leger en de politie te laten samenwerken. ik bedoel: handhaving met oud en nieuw, voetbalwedstrijden, evenementen etc.. waarom zou de politie dit oppakken? laten we het leger inzetten. dan kan de politie zicht focussen op belangrijkere zaken. Concreet zou een militair dan dus 2/3 militair en 1/3 agent zijn.
Nuttiger dan kansloze missies ergens in een zandbak ver weg.

Referendier | 02-01-17 | 12:48

@Islamofiel: Vd Steur drinkt liever champagne met zijn van gemiddelde bestaande VVD-vriendjes, die er in de crisisjaren dik op vooruit zijn gegaan, terwijl het arbeidersvolk zoet gehouden werd als hun armlastige zzp-er werknemer! Iedere voeling bij dat soort met de werkvloer is afwezig, dus ook met hulpverleners. Brandweer, dienders en verpleegkundigen verdienen het zout in de pap niet en hebben het wat beter door onregelmatig te werken. Hun liefde voor het vak wordt ernstig misbruikt door ALLE politici. Cobra's, stenen en vuurpijlen terug koppen terwijl zij een bijna dode collega proberen te redden slaat nergens op. Maar worden de daders hiervan gepakt dan gooien die het op groepsgebeuren, slechte sociale omstandigheden, discriminatie en slachtofferrol, waardoor de rechter de bruine (en andere kleur?!) ogen medelijdend gaat bezien en hooguit een taakstrafje oplegt... En dat vuurwerkspul heeft dit nieuwjaar weer bewezen zware verwondingen of de dood te kunnen veroorzaken... Het enige dat Vd Steur doet is een zielig twittertje sturen dat dit niet mag! Getuigt van balken voor de ogen en oogkleppen bij gezaghebbende politici, dus ook Rutte, Asscher, Pechtolt, Buma, etc. ..., en niet alleen op dit gebied!

brilpoetser | 02-01-17 | 12:46

Luie ambtenaren die meer geld willen voor het uitkloppen van burgers: altijd -1.

jemagookniksmeer | 02-01-17 | 12:46

@Barre_de_k | 02-01-17 | 12:03

Affakkelen... ik vind gezien het enorm falen de afgelopen jaren het afbranden nogal meevallen. van der steurs' 'uitspraak' via twitter vind ik getuigen van wel zo'n laag abject cliche gedrag. Je even tussen 2 met slagroom gevulde Vegters rolletjes via twitter in max. 140 leestekens je betrokken kant tonen...

Als iemand nu had gezegd: van der steur - jij grote incompetente populistische lange urine leider dat je er bent... dan had u een punt.

litebyte | 02-01-17 | 12:38

Vander Steur: "sorry dat ik sorry zei, ik kan er ook niets aan doen, het is niet dat ik minister ben of zo"

Nuchternederland | 02-01-17 | 12:30

Een politiehond heeft meer hart voor de oganisatie als ard 'incompetent' van der steur. anders doe je niet zo'n bij het onbeschofte af zo'n incompetente cliche uitspraak... via notabene twitter.

Ik ben er uit... ik dacht eerst dat han ten broeke de grootste incompetente trut was bij de vvd, maar nee - het is ard van der steur

litebyte | 02-01-17 | 12:28

Steur had die nacht op pad moeten zijn om met eigen ogen te aanschouwen wat de frontsoldaten voor hun kiezen krijgen.

Islamofiel | 02-01-17 | 12:14

@Barre_de_k | 02-01-17 | 12:03
Klopt helemaal.

Guido | 02-01-17 | 12:08

Ik heb pas een deskundige bij de NPO horen uitleggen dat de term "ras" in het wetboek synoniem is met "nationaliteit". Daarom zijn wij met z'n allen veel rascistischer bezig dan we zelf denken. Uit het bovenstaande blijkt dat De Nederlander - oh nee, die bestaat niet - ook zaken als "democratie" en "vrijheid van meningsuiting" verkeerd interpreteert. We zijn inmiddels gedevalueerd naar een situatie waarin alle uitingen aan een lijst met criteria worden getoetst, opgesteld en beheerd door een kleine groep "weldenkenden". Om van te kotsen.

MickeyVonDutch | 02-01-17 | 12:06

3) Deelt u de mening dat agenten, die in onze stad onder enorme druk werken, ook recht hebben op het uiten van hun (politieke) mening? Zo ja, hoe duidt u het verwijderen van tweets in deze?

Persoonlijke mening deel je op persoonlijke titel, als instituut dient de politie politiek neutraal te blijven. Geen politici affakkelen dus via officiele politie twitter en andere kanalen maar via je persoonlijke twitter.

Barre_de_k | 02-01-17 | 12:03

Moet je voor een minimaal salaris werken met oud en nieuw, krijg je nog te maken met randdebielen ook...

RESPECT voor de agenten die het er voor over hebben.

a4p | 02-01-17 | 12:01

Omnitrack | 02-01-17 | 11:42

Aha, dat is inderdaad goed nieuws.

Verder verschillen wij weliswaar van mening over de bandbreedte die de politie heeft in het publieke debat, maar ik vind uw standpunt niet onredelijk.

63116114 | 02-01-17 | 11:55

-weggejorist-

Spare Rib | 02-01-17 | 11:49

-weggejorist-

Spare Rib | 02-01-17 | 11:49

Nu verontwaardiging, boosheid, afschuw, medeleven en verdriet. Straks een SORRY van de Kasteelheer en we gaan over tot de orde van de dag.

Spare Rib | 02-01-17 | 11:49

@Omnitrack | 02-01-17 | 11:42

"Dus deze daders komen er niet makkelijk vanaf zoals het zich laat lezen."

En dan nu de praktijk! Een paar uurtjes schoffelen waar ze gewoon niet komen opdagen en waar geen enkele sanctie op volgt.
Dat noemt onze criminele overheid tegenwoordig een rechtsstaat.

Pieter V | 02-01-17 | 11:47

Het hele probleem van te lage straffen voor geweldsdelicten zit bij rechters. Een OvJ kan met het wetboek in in de hand een hoge straf eisen, rechter zegt doodleuk dat voor strafmaat gekeken is naar vergelijkbare zaken en daarom gekozen straf passend vindt. Wat kan een OvJ daar tegen inbrengen? Geweld moet strenger worden bestraft. Tegen wie het geweld wordt gepleegd maakt daarvoor niet uit. Lees eens uitspraken op rechtspraak.nl, ook de zaken die niet in het nieuws komen. De hoogte van de straf zal u vaak verbazen. Net als de idiote manier hoe er nu met voorbedachte rade wordt omgegaan. Met een mes van Utrecht naar een winkel in Rotterdam reizen en daar een collega doodsteken: doodslag, geen moord. Met je legale vuurwapen naar ex vriendin reizen en haar doodschieten: doodslag, geen moord. Iemand in bovenbeen schieten: vrijspraak, rechter vond poging doodslag niet bewezen (femoraal arterie bloeding die op had kunnen treden is hartstikke dodelijk) en OvJ had verzuimd zware mishandeling te eisen. Foutje. Welkom in Nederland.
Daarbij komt dat rechters kiezen wie rechter wordt. Het zal waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Geïnteresseerden in een uitgebreide bloemlezing "WTF, wat was de rechter denkende" kunnen zich aanmelden.

Vula | 02-01-17 | 11:44

@Gewinflipt | 02-01-17 | 11:05

Zeker ook zo een agressief sujet dat vindt dat het aanvallen van hulpverleners "moet kunnen".

Dat met gemak tussen de regels door te lezen van je postjes.

Iedereen die "boe" zegt tegen een agent die zijn werk doet hoort gewoon even kennis te maken met de lange lat.

Pieter V | 02-01-17 | 11:43

@63116114
Nu lees ik net in de krant dat de daders zijn opgepakt en een snelrechtzitting aan de broek hebben, zoals het hoort.
Dus deze daders komen er niet makkelijk vanaf zoals het zich laat lezen, en dus het systeem werkt. Waarom toch een smeekbede richting de politiek vanuit de politie? De politie weet toch ook wel dat er niet altijd brave burgers zijn vandaar ook de politie in het leven geroepen sinds anno .........! Deze smeekbede naar de politiek is wazig.

Omnitrack | 02-01-17 | 11:42

@meneer Q | 02-01-17 | 11:28
U heeft gelijk, er missen er nog wel meer maar de huurder was nooit echt de doelgroep van de VVD dus dit leek me de hardst genomen groep..

de Voorzittert | 02-01-17 | 11:37

Steur heeft Theo Hofstee al opdracht gegeven om de twitteraars te vervolgen.

Schmalz | 02-01-17 | 11:32

Gericht knieschot toch nog niet zo'n slecht idee. Helaas idee van PVV al uit 2009 dus niemand die het wil.

Bennie Boos | 02-01-17 | 11:32

Da's een open deur. De opdracht om zo'n tweet te verwijderen komt van een leidinggevende, érgens in de boom, die naar boven likt en naar beneden schopt.

Papa Jones | 02-01-17 | 11:30

Dit is de samenleving die de meerderheid van Nederland voor ogen heeft. Anders hadden ze wel anders gestemd.

roze_bril | 02-01-17 | 11:29

De ZZP-er
De huiseigenaar
De politieagent
De militair
De werkende blanke man
De AIVD-er
De pompstationeigenaar
De starter op de huizenmarkt
De leaserijder
De democraat
Allemáál van achteren genomen door de VVD. Voor het eerst in 60 jaar de premier leveren en dan zo'n weergaloze puinhoop achterlaten. Uniek.
de Voorzittert | 02-01-17 | 10:20
=
Vergeet de huurder niet.

meneer Q | 02-01-17 | 11:28

-weggejorist-

meneer Q | 02-01-17 | 11:28

Feynman | 02-01-17 | 11:20
en
Tis nie waar! | 02-01-17 | 11:18

Oeps! had effe moeten F5-en. Sorry! :)

Basil Fawlty | 02-01-17 | 11:28

@ mrXL | 02-01-17 | 10:20

Dat vrouwtje van 80 zal minder snel met deze agressie te maken hebben. Welke hetsenloze bekogeld nou eenmaal brandweer die het werk doet waarvoor ze zijn aangenomen? Branden blussen.

Welke hersenloze gaat politie en ambulancepersoneel bekogelen terwijl die aan het reanimeren zijn?

Dat soort gedrag verdient maximale straf. Anders houd het niet op...

Rooddraakje | 02-01-17 | 11:27

Een paar boze tweets veranderen niets in het lege hoofd van een flapdrol als Steur.
Politie ,vertel je chefs op te staan voor jullie en niet meer politiek gericht te zijn, blijf ziek thuis tot ze het snappen.
De klappen opvangen doen jullie nu al lang genoeg..
spreek en het volk zal naast je staan.....je weet wel.Het volk weet namelijk waar hun huis woont.

medelmo | 02-01-17 | 11:26

Het enige wat politie niet MAG doen is "etnisch profileren".

meneer Q | 02-01-17 | 11:25

Omnitrack | 02-01-17 | 11:19

Ze zijn niet machteloos vanwege een gebrek aan moed of capaciteiten, maar omdat ze weten dat ze er alleen voor staan als de stront de ventilator raakt. Zonder rugdekking van bestuur en politiek en zonder empathie van de rechterlijke macht.

63116114 | 02-01-17 | 11:25

De discussie is nu zo dat men meer praat over het verwijderen van de tweets dan over de inhoud ervan!! Zo wast onze Ard zijn handjes in onschuld!

Ik snap er niks van! | 02-01-17 | 11:24

Als de politie nu met rubber kogels op die herrietrappers had geschoten (en ik vind dat dat mag) dan was Nederland ook te klein geweest.
Maw. Als kasteelheer van stand kun je het ook nooit goeddoen, maar om zo'n tweet de wereld in te sturen getuigd van bovenmatige domheid.

Brulboei_61SB | 02-01-17 | 11:22

Tis nie waar! | 02-01-17 | 11:18
Dat is reeds gebeurd. Zie de serie Feynman en/of Feiten. Meestal zaterdagavond, sinds begin 2014.

Feynman | 02-01-17 | 11:20

@Eparchus
Je gaat mij niet wijsmaken dat wanneer de politie het stelt dat ze zijn aangevallen tijdens deze reanimatie dat ze machteloos zijn? Bij de omringende buren zijn barbaarse aanslagen aan de orde van de dag, en hier roept de politie moord en brand bij stenengooiers en hoe machteloos men daarbij zou zijn om erop te kunnen reageren?

Omnitrack | 02-01-17 | 11:19

@Feynman | 02-01-17 | 11:06
Bijzonder goed stuk @Feynman! Mij uit het hart gegrepen! Wat hebben wij nog aan die jarenlange mooie woordjes van een coalitie "Slimeballs" uit de Haag. Ik word toch hartstikke misselijk van de beelden van het "tuig" dat hulpverleners het werken onmogelijk maakt? Of een Marokkaanse voetbalvereniging in Amsterdam die een Benefiettoernooi wil organiseren voor de doodschoppers van grensrechter Nieuwenhuis?
En GS kunnen jullie deze schrijver Feynman benaderen om wat journalistie werk voor GS te gaan verrichten?? Ja??

Tis nie waar! | 02-01-17 | 11:18

In een van de tweets: politie kan en mag te weinig.
Het probleem in een notendop.

de honden blaffen... | 02-01-17 | 11:16

De politie kent zijn plaats in het bestel en onthoudt zich over het algemeen van commentaar op bewindslieden. Dat men nu openlijk een minister terechtwijst is tekenend voor de hoge nood. Het gaat echt niet alleen om middelen, het gaat vooral ook om voldoende mandaat en de politieke ruggengraat om dat te verdedigen.

63116114 | 02-01-17 | 11:16

"52 zaterdagen op de NPO de waarschuwing dat er gericht geschoten zal worden. En dat dan ook doen volgend jaar.":.
Normpje | 02-01-17 | 10:53

Dan moet je wel munitie hebben ..... Pang roepen maakt weinig indruk.

James Lastig | 02-01-17 | 11:09

@Vula | 02-01-17 | 11:04
Verpleegkundigen in een kinderziekenhuis worden zelden bestookt met stenen, flessen of zwaar vuurwerk.

necrosis | 02-01-17 | 11:09

Omnitrack | 02-01-17 | 11:01
Nee. Er staat direct een filmert voor je bakkes, "het is profileren, discriminatie, overdaad aan politiegeweld en gillend als een speenvarken ontkennen". Als je niet uitkijkt wordt er nog een benefietje opgezet voor de dader.

Eparchus | 02-01-17 | 11:09

Hoe kan het dat de VVD en PvdA en de rest van de crematoriumcoalitie geweld tegen hulpverleners niet als strafverzwarend hebben opgenomen in de wet?!? Leunen op OvJ`s om zwaarder te eisen, zonder dat een rechter een wettelijk anker heeft om het ook op te leggen. Dat plan was echt heel hard gedoemd te falen.

De grootste strafverzwaring uit de afgelopen kabinetsperiode komt door agenten, overheden en winkels die veel beter gebruik maken van de mogelijkheden daders ook civiel aan te pakken. Inmiddels zijn civiele schadevergoedingen in sommige strafzaken groter dan de boete in het strafrecht. Wanneer gaat het strafrecht een inhaalslag maken.

Sommige civiele vorderingen worden in een strafzaak afgewezen omdat ze te complex zijn. Wanneer komt een wetswijziging dat de rechter in die zaken wel een (lage) schatting mag doen, en die alvast opleggen? Dat het zekere deel alvast ingevorderd kan worden, door het CJIB die veel meer rechten en informatie heeft dan een simpele deurwaarder. (die deurwaarden jaagt in eerste instantie ook nog even het slachtoffer op kosten)

Hoe kan het dat de rechter nog steeds taakstraffen en boetes oplegt in ernstige gewelds- en zedenzaken terwijl dat in de wet verboden is? Waarom legt het OM in deze zaken niet standaard een cassatieberoep neer?

Waarom is geweld tegen hulpverleners uberhaupt meer verwerpelijk dan tegen bijvoorbeeld andere onschuldigen zoals oma`s, kinderen of homoseksuelen? Kunnen we niet beter met een strafverhoging komen voor alle daders?

Minimumstraffen zijn net zo zinvol als maximale straffen.

In een van mijn eerste zaterdagen pleitte ik eral voor dat de wetgevende macht jaarlijks het BOS/Polaris systeem zou ijken. Wanneer gaat de Kamer eens zijn mening uitspreken over de gemiddelde strafeisen die het OM hiermee vaststeld? De kantonrechters hebben een vergelijkbaar beleidsinstrument, wanneer wordt die eens door de wetgever bijgestuurd? We hebben nu hele softwarepakketten met regelgeving die nog nooit in het parlement besproken is.

Wanneer komt er een duidelijk samenspel tussen leger en politie? Nu ziet het er voor mij uit als een dubbel tennisspel, waar alles wat over de middellijn gaat niet of twee keer op gereageerd wordt. Als hele wijken de politie eruit knikkeren, mag het leger dat gaan terugveroveren. Als criminelen met militaire wapens de politie het werken onmogelijk maken, mag het leger die aanval neutraliseren. AK47? KCT!

De-escalatie is nu volledig een verantwoordelijkheid van politie. Ga eens op scholen lesgeven dat die verantwoordelijkheid gewoon bij de verdachte ligt. Is in USA doodnormaal. Handjes op het stuur houden, twee woorden spreken etc. Nu heb je hele wijken die vinden dat ze met geweld mogen reageren op de politie als ze een simpele klacht hebben over de gang van zaken. Dan krijg je een wapenwedloop, een escalatie en daarna sterfgevallen en stille tochten.

Gewone agenten redden het niet meer in het korps, of de wijk. Alleen de wat hardere variant overleeft in beide systemen. Daarmee heeft de politie een natuurlijke selectie. Die eindigt bij een soort Judge Dredd politieman. Dat is dus niet alleen de schuld van Ard, maar met name de wijken die het politiewerk te moeilijk maken.

Feynman | 02-01-17 | 11:06

Zeuren over iederen die boe zegt tegen een agent is nogal makkelijk. Bewijs is ook altijd makkelijk, want het woord van een agent. Ondertussen zijn ze te lui om gewone zaken op te lossen.

Gewinflipt | 02-01-17 | 11:05

-weggejorist-

Vula | 02-01-17 | 11:04

Alle politici gebruiken het nietszeggende 'On-' of ' Niet' als ze er zelf geen antwoord op hebben. 'Het kan niet zo zijn dat'. ' Het is onbestaanbaar dat'. 'Het is onacceptabel dat' enz enz. Altijd in de nietvorm dus. Ze zeggen daarmee niets, het is obligaat, gratuit. Burgemeesters zijn er ook sterk in. Het kan niet hard genoeg aan de kaak gesteeld worden dit gebazel. Non valeurs zijn het.

Rest In Privacy | 02-01-17 | 11:04

Iets snel laten verdwijnen om het daarna in het antiquariaat terug te vinden heeft hij van zijn vader Ab van der Steur. Goed terugzoeken zou vrind Rutte moeten lukken... www.mareonline.nl/artikel/1011/06/0101...

vankoetsbeen | 02-01-17 | 11:03

Ard de corpulente korpsbal. Zo tenenkrommend incompetent dat Mark Rutte er nog redelijk geschikt bij lijkt.

Hier hoef je geen complotgekkie voor te zijn. Het is niet eens vergezocht, dit is zo goedkoop en voor de hand liggend. Het slaat je gewoon in het gezicht..

bakermat | 02-01-17 | 11:03

Ik ben het er mee eens dat je hulpverleners, zeker reanimerende ambulancebroeders, niet lastig gaat vallen. Maar dat er een verschil zou moeten zijn in de strafmaat wanneer ik zonder reden op mijn bek geslagen wordt of wanneer een agent dat overkomt vind ik een hele vreemde suggestie. Het is namelijk exact even onacceptabel.

noerg | 02-01-17 | 11:03

Agenten zijn er om de veiligheid van diegenen die hun loon betalen te regelen. Niet om alsmaar te zeiken over iedereen die hun lastig valt. Dat zou juist de laagste prio moeten hebben.

Gewinflipt | 02-01-17 | 11:02

Waarom zeuren naar de politiek? Kan de politie uit de huidige mandaat niemand meer oppakken? Het lijkt me sterk dat amokmakers niet opgepakt kunnen worden.

Omnitrack | 02-01-17 | 11:01

Fijnstoffer | 02-01-17 | 10:51
Dankzij oa de VVD liggen er nog altijd vele hoogst noodzakelijke nieuwe wetten ergens op het bureel van minister van justitie.

Vooruitschuiven want na ons de zondvloed. Zo rot als een nispel de oude politiek, die niet staat voor de beste staatsinrichting teneinde het volk een optimale levensstandaard te verstrekken, maar voor behouden van pluche, macht en hun netwerken.

Moneytron | 02-01-17 | 10:58

Da's de ellende met social media. Beetje makkelijk iets neerkwakken, niks doen. Oplossing lijkt me toch vrij eenvoudig. Met oud en nieuw altijd een politieauto met hulpdiensten mee, jochies in de knieen schieten als ze zich misdragen, hulpdiensten zijn er toch al. Meenemen naar het ziekenhuis, alles betalen. Van de kogel tot de pleister. Van de extra politieinzet tot de afschrijving van de ambulance.

ZI | 02-01-17 | 10:58

Waarom heb ik altijd de neiging als het om Steur gaat grof te worden?
Man .. man .. wat een karikatuur .. eentje van het type waar de VVD patent op schijnt te hebben .. zie malle slaapmuts www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/01/... en would-be regent Hansje van Baalen.

daytripper | 02-01-17 | 10:57

Als ik minister van justitie was ging het zo: 52 zaterdagen op de NPO de waarschuwing dat er gericht geschoten zal worden. En dat dan ook doen volgend jaar. Zo klaar en is iedereen weer braaf. Er moet immers wat drastisch veranderen. Nou dan.

Normpje | 02-01-17 | 10:53

het is geen democratie meer maar een steurmans waarheidje... zeg niet waar het op staat en je tweet verdwijnt als sneeuw voor de zon

coolgen | 02-01-17 | 10:52

PS het roomblank tuig uiteraard ook direct teaseren en in werkkamp smijten.

Moneytron | 02-01-17 | 10:51

Er zal niet worden ingegrepen omdat het 'staand' beleid is alles wat lichtgetint is met rust te laten. Steurtje voert slechts uit wat hem bevolen wordt en al meer dan 20 jaar beleid is...

kunnenzedanniks | 02-01-17 | 10:51

Jaja, Theo Hofstee is er maar druk mee.

Voorjaarsmoe | 02-01-17 | 10:51

@Is dit nog nieuws? 10:30: Gezien de wet kunnen die rechters vermoedelijk niet anders. Wil je dat aanpakken dan zal je de wet moeten aanpassen, niet het OM om hogere straffen laten vragen en zeiken als de rechters daar niet in meegaan.

Persoonlijk ben ik voor (veel) hogere straffen voor ernstige geweldsmisdrijven, dat wil zeggen daar waar er sprake is van ernstig letsel of waar de kans op zulk letsel aanzienlijk is (gooien met vuurwerk, kopschopper etc). En zonder aanziens des persoons: aanvallen van een hulpverlener is even erg als het aanvallen van een omaatje. Maar in dit soort situaties is het prima als de politie wat beter oplet en wat harder optreedt (en dat ook mag); dit tuig hiermee weg laten komen zonder zelfs maar een arrestatie holt het gezag steeds verder uit.

Muxje | 02-01-17 | 10:51

Veiligheid en Justitie: de VVD-onderwerpen bij uitstek. En ze verkloten het als nooit te voren. De VVD is de partij van de verkloters, corruptocraten en slappe zakken.

Fijnstoffer | 02-01-17 | 10:51

Moneytron | 02-01-17 | 10:47
Helemaal zoals ik het had willen verwoorden ,helder en duidelijk.

blauwe zander | 02-01-17 | 10:50

Dankzij de PVDA zit die man er nog
gestopt | 02-01-17 | 10:18

Das inderdaad een goeie en het is nog waar ook! Leve de nieuwe democratie!!

daytripper | 02-01-17 | 10:50

Gewoon naar de kloten meppen met de wapenstok, net als vroeger met de hippies. Die hele politie is je vriend aanpak werkt niet bij tuig, die moet je gewoon aftuigen.

Mali | 02-01-17 | 10:49

@Cuyahoga | 02-01-17 | 10:37
Hier zit zeker een kern van waarheid in.
Ook Typhoon en Kenneth Vermeer nemen het (indirect) op voor criminele patsers in dure auto's.
.
De echte slachtoffers zijn bijvoorbeeld te honderden misbruikte blanke meisjes in Rotherham, en de politie durft niet in te grijpen omdat ze dan voor racist uitgemaakt worden.
Dankjewel Typhoon en Kenneth Vermeer!

Peter_K | 02-01-17 | 10:48

Leuk al die tweets maar een betere bescherming moet gelden voor alle Nederlanders en niet alleen hulpverleners.
De relletjes tonen het etnisch profileren gelijk aan van politie in oa Keulen.

Oppakken, vastzetten, indien nodig Nederlands paspoort ontnemen, uitzetten naar regio van oorsprong middels grote schepen op de kusten van die regio's onder bescherming marine etc. Zou EU beleid moeten zijn met name vanwege weigering terugnemen van deze naffers door de naffers.

Moneytron | 02-01-17 | 10:47

mrXL | 02-01-17 | 10:20
Goed opgemerkt. !

blauwe zander | 02-01-17 | 10:47

@Peter_K | 02-01-17 | 10:17
Je schrijft politie/justitie. Maar het probleem zit hem bij justitie. Punt 1 bij de OvJ's en vooral bij de rechters. Die laatste groep is dusdanig gepoliticeerd, dat ze "te weinig stage plaatsen" een excuus vinden, en onwelgevallige meningen veroordelen ipv een OvJ hard in zijn gezicht uit te lachen als ie daar staat met z'n groepsbelediging.

Leuk als je als politieagent iemand arresteerd, maar zeker in het geval van geweld, waarbij je als agent ook nog wel eens een tikje terug uitdeelt, pakt de rechter de agenten vaak harder aan dan de dader. En daar ligt een mooie taak voor de minister. Zuiver die hele ellende bij die rechters maar eens.

Natuurlijk, we hebben trias politica, en eigenlijk moet de politiek zich dus niet met de rechtspraak bemoeien, maar we zitten nu met de omgekeerde situatie waar de rechters hun uitspraken baseren op hun politieke voorkeuren.

Maar goed. Mooie taken voor de minister en van der Steur. Als je incompetentie opzoekt in het woordenboek, zie je een foto van van der Steur.

TheEgg | 02-01-17 | 10:46

@McMarx | 02-01-17 | 10:32
Hoezo is dat gek?
De politiek (lokaal en landelijk) is de baas van de politie.
Zou jij een baan willen hebben waarbij je niet weet of je 's avonds weer samen met je gezin aan tafel zit, of onder een wit laken wordt afgevoerd?

necrosis | 02-01-17 | 10:45

En dan gaan ze flink gestraft worden, is daarmee het probleem over? Onaangepasten blijven binnenstromen, het is een willens en wetens open laten staan van grenzen, geen enkele maatregel om buitengrenzen te beschermen, geen enkele maatregel om hulpverleners, middenstand en burgers te beschermen tegen het geweld. De problemen worden niet opgelost, worden alleen maar heviger. Drain the swamp.

vlijtig liesje 50 | 02-01-17 | 10:44

Wat is nou toch een getailleerd antwoord?

svg | 02-01-17 | 10:42

De anarchie tiert welig met oud- en nieuw en dat is al decennialang zo. Maar omdat de samenleving zo laks reageert, wordt het wangedrag steeds erger om maar op te kunnen vallen. Nederland is een open, stinkende wond waar geen dokter naar wil kijken, ieder jaar hoor en lees ik weer de zalvende woorden 'het is rustig verlopen', 'het aantal incidenten is omlaag gegaan' en 'de maat is vol, handen af van onze hulpverleners'.
Met slogans ga je het niet redden. Nederland is op dit moment als een hulpeloze baby, met een bevolking die apathisch is en zich verdooft met Linda de Mol, een asociaal deel dat gewoon zijn gang kan gaan en gefrustreerde hulpverleners die al jaren door de politiek in de kou zijn gezet.
Ieder jaar weer die mooie woorden, en in verkiezingstijd de gemaakte 'daadkracht' van het 'meer blauw op straat' roepen, maar in de praktijk doet men niets. Men verschuilt zich achter de EU, Amnesty International, het gedoogbeleid, gebrek aan stageplaatsen en ga zo maar door. Nu is het nog vers in het nieuws maar over een week houdt men zich er al niet meer mee bezig en gaat men over tot de (wan)orde van de dag.
Ik verwacht niets van de politiek, omdat deze de afgelopen 25 jaar heeft laten blijken zich totaal niet te interesseren in de samenleving waar het zogenaamd over regeert. Zonder nadenken over consequenties zijn over onze hoofden de meest rampzalige beslissingen genomen die niet in ons voordeel zijn uitgepakt. Geloof dus maar niet dat die nette meneren in pak op het Binnenhof van plan zijn nu ineens daadwerkelijk maatregelen te nemen. Tenzij het het afluisteren en bedreigen van de wetsgetrouwe burger is die het waagt kritisch te zijn over die onbenullen en egotrippers die menen aan het roer te moeten staan zonder daadwerkelijk het stuur in handen te nemen.
Maak maar een mooi excellijstje, zet in de linkerkolom alles wat mis is in dit land, en zet dan in de rechterkolom de acties die de politiek onderneemt. Ik garandeer u dat de tweede kolom zo goed als leeg blijft.

DearMud | 02-01-17 | 10:42

Ik heb slechts een schep, de politie heeft wapens. Nu op naar het Binnenhof.

Princess_F.W.Bolkiah | 02-01-17 | 10:42

Het merendeel van de Politieke bestuurders zijn geen knip voor de neus waard. Slappe knieën en fatsoensrakkers zijn het. Baantjes, werk en centjes houd ze allemaal tam, want hypotheek. Ik zal het bonter maken. Ik ken in persoon dienders die er niet meer zitten omdat ze het nog zo leuk vinden, maar dat ze een baangarantie hebben en hun tijd nog wel uitzitten. Geld maakt ze allemaal zwak. Neem mij nu, geen geld en zeker niet afhankelijk. Ik zou het weten, maar ik heb geen schrale tong, van het omhoog likken!

Mr_Pikibelly | 02-01-17 | 10:41

Hoe is het trouwens met agent Mario?
Het laatste wat ik las, was dat hij in kritieke toestand naar het ziekenhuis werd gebracht.
Ik hoop dat hij het haalt......

necrosis | 02-01-17 | 10:40

2 topics op rij: politie op straat is klaar met is klaar met policor droomwereld.
Heeft (te) lang geduurd, uit angst voor eigen baan waarschijnlijk. Daarom dubbel zo moedig dat deze mensen zich uitspreken.

Bert Konterman | 02-01-17 | 10:39

Zels het " upper brass" rebbeleerd.

brughslurph | 02-01-17 | 10:38

Ard v.d. Steur, het totale onvermogen van deze man is niet alleen pijnlijk maar buitengewoon schadelijk.
Het instandhouden van deze minister is misdadig.
Helaas kan men hem niet inruilen.... ze zijn het bonnetje kwijt....

Donnie Brasco | 02-01-17 | 10:38

Het wrange is, dat als een politieagent het ook maar zou wagen om één steen terug te gooien, en zeker als hij raak zou gooien en helemaal als hij iets allochtoons zou raken, voor hem of haar de rapen gaar zijn.
Dan komen de fascisten van afa, de internationale socialisten, de domlinkse mafklappers op twitter, pruilmeisjes op het journaal, vmbo-politici, tafeldames van dwdd weer uit hun stinkende holen en ivoren torens om de agent en een paar miljoen Nederlanders voor racist uit te maken.
Dus ze kunnen niks, omdat hun carriere en hun privacy op het spel staat.
Zolang er in dit land sympathie wordt gekweekt voor kopschoppende moordenaars, neusvloggende bedreigers en antisemitische rappers, en daarmee automatisch, als je criminaliteit verheerlijkt, de bestrijding daarvan dus afkeurt, zolang zullen veel agenten in een spagaat blijven zitten.

Om over na te denken: Jeroen Pauw is mede schuldig aan het aanvallen van politie en hulpverleners.
Ja, ik chargeer zeker weer, maar ik heb wel gelijk.
www.leeshetnu.nl/wp-content/uploads/20...

Cuyahoga | 02-01-17 | 10:37

Doe niet zo lastig, James. Gaat om de essentie.

Worajai | 02-01-17 | 10:36

En zo is 2017 begonnen zoals 2016 is geëindigd .... met laffe wegkijkende politici die liever de eigen bevolking en politie de grond in, dan op een etnisch (licht)getint teentje trappen.

James Lastig | 02-01-17 | 10:36

Ben erg benieuwd wanneer "de sterke arm" eens in actie gaat en het politieke centrum dicht gooit onder het mom;"pas naar huis als jullie met oplossingen komen".
Binnenhof, ministeries en Paleis Noordeinde, niemand erin niemand eruit.

Openbaar Mysterie | 02-01-17 | 10:35

"Zo ja, hoe duit u" .... werkelijk, hou DUIT u ???

James Lastig | 02-01-17 | 10:33

De politie gaat zich met politiek bemoeien. Het moet niet gekker worden.

Rest In Privacy | 02-01-17 | 10:32

en zo slipt er ook af en toe een terroristje door, veiligheidsdiensten kunnen het ook allang niet meer aan.

We hebben hier nog steeds zwaar geluk gehad.

Leefbaar | 02-01-17 | 10:32

Maar even serieus. Elke periode weer zitten er een paar volslagen incompetente mensen in het kabinet. Mensen die het gelukt is iedereen voor te houden dat ze wel wat kunnen en aan de beurt zijn.
Hoe kan het dat daar niet beter op geselecteerd wordt?!? Ja het is makkelijk om te zeggen dat ze het allemaal niet kunnen, maar laten we in ieder geval de allerslechtste wegsturen.

two ball cane | 02-01-17 | 10:31

Schreeuw het hard genoeg totdat het zelfs tot in de ivoren toren doordringt.

Muggenmepper | 02-01-17 | 10:31

Of zouden de gevangenissen worden gesloten, vooruitlopend op het deporteren van Nafri's?
*I wish*

Hemmenaar7 | 02-01-17 | 10:26

Zorgelijk dat een redelijke tweet verwijderd wordt....

Einde van de Domheid | 02-01-17 | 10:24

Wat liee dat u alleen nog steeds denkt dat het incompetentie is... Het is opzet. Van der Steur is daar met een reden neergezet. Men wist bij de VVD dat er veel ellende uit gaat komen. En daarvoor was een knuppel nodig die dat allemaal ging opvangen. En zie hier... Van der Steur. Een usefull idiot met overgewicht. Die zichzelf opoffert "voor de zaak". Net als Omtzigt is van der Steur onderdeel van de Nederlandse politieke Omerta.
--
Doe eens onderzoek naar de "vrouw" van van der Steur.

Mark_D_NL | 02-01-17 | 10:23

Ik ben het ook wel 's niet eens met hoe de politie dingen aanpakt of zijn werk doet maar fysiek geweld? Dat is zo dom, je zet jezelf er mee voor lul en bereikt er totaal niets mee. Behalve dan dat je op werk vrij moet nemen om straf uit te zitten ofzo... oh wacht, dan moet je wel werk hebben natuurlijk.

IgNOraNcE | 02-01-17 | 10:21

Wat een gelul over dat geweld tegen hulpverleners onacceptabel is. Alsof het tegen het buurvrouwtje van 80+ wel normaal is... Ik zie dat verschil niet zo! #iedereengelijk

mrXL | 02-01-17 | 10:20

De ZZP-er
De huiseigenaar
De politieagent
De militair
De werkende blanke man
De AIVD-er
De pompstationeigenaar
De starter op de huizenmarkt
De leaserijder
De democraat
Allemáál van achteren genomen door de VVD. Voor het eerst in 60 jaar de premier leveren en dan zo'n weergaloze puinhoop achterlaten. Uniek.

de Voorzittert | 02-01-17 | 10:20

Heb je tegenwoordig Amerikaanse wijkagenten in het Laakkwartier? Awesome!

batvoca2 | 02-01-17 | 10:19

Dankzij de PVDA zit die man er nog

gestopt | 02-01-17 | 10:18

Op dit moment worden mensen vervolgd vanwege het beledigen van Sylvana Simons, maar stenen naar hulp verleners gooien is toegestaan?
Complete onzin natuurlijk!
Beledigen mag, en stenen gooien niet.
Politie/justitie moeten die stenen gooiers oppakken en aanpakken, en ze mogen niet zeiken over te beperkte middelen vóór zij dat doen!

Peter_K | 02-01-17 | 10:17

Ja, de pliesie heeft groot gelijk.
Salarissen moeten omhoog en moeten ECHT steun krijgen van de politiek.

Gemeen Mosje | 02-01-17 | 10:17

Heel vroeger gooiden we misbaksles weg, tegenwoordig maken we ze minister.

MarcS | 02-01-17 | 10:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken