Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Kerstman' schiet om zich heen in Istanbul - 39 doden

Oh 2017 why u so 2016. Dit was niet hoe we het nieuwe jaar wilden beginnen. Terwijl wij aan de sjampanje zaten, schoot een volgens lokale media als kerstman verklede klootzak om zich heen in de befaamde club Reina in Istanbul. De voorlopige oogst is 35 doden, 40 gewonden en de Erdo-polies in opperste paraatheid. Als er nog iemand onder u dacht dat 2017 een rustig aanslagenjaar zou worden, think again. UPDATE: Inmiddels 39 doden en ongeveer 70 gewonden. turkpolies.jpg

Reaguursels

Inloggen

Is er al een paspoort gevonden?

Vrijhetzelaar | 02-01-17 | 11:09

TriestGeval | 01-01-17 | 23:30
"Mogelijk bent u geen PvdA lid en ook geen medewerker van een parasitaire instelling maar dan hebben uw EQ en IQ toch echt zeer bedenkelijke tekorten."

Ik heb Nederland tegen externe en interne vijanden beschermd en ben na mijn vroegpensioen in de plantsoenendienst gaan werken. Voor beide beroepen heb/had ik geen hoog IQ of EQ nodig.

Nathan R Jessup | 02-01-17 | 07:10

Dandruff | 01-01-17 | 21:08
"Dat laatste vroeg ik je net ook al, je negeert die vraag niet uit domheid maar omdat je weet dat je liegt"

Vertel een gelovigen dat zijn geloof onzin is en hij zal zeggen dat je liegt, of het nu een gereformeerde, moslim of PVV-adept is. Ik begrijp dat dit je raakt omdat je net als een moslim geen bewijs kunt leveren voor je geloof.
Je doel is het aanpakken van wat jij elite noemt alleen is dit een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging. Jij wilt als minderheid je wil opleggen aan de meerderheid en ziet Wilders als de Erdogan van de lage landen om dat te bereiken. Dat is de reden dat je een gevaar bent voor de samenleving net als de jihadisten die ook tegen de elite vechten.

Nathan R Jessup | 02-01-17 | 07:03

Op de Telegraaf is een filmpje van de dader te zien. Ik vond hem er niet echt als een Kerstman uitzien; geheel in het zwart gekleed.
Maria.1 | 01-01-17 | 10:33

Het was zwarte piet!

Bericht geving is best wel beroerd. Beetje jammer dat gs dit ook gewoon klakkeloos copy paste.

Yummy | 02-01-17 | 02:59

Nu in de krant: de dader droeg geen Kerstpak! Zei ik toch...

Maria.1 | 02-01-17 | 01:14

-weggejorist-

Mis-ter-badbehaviour | 02-01-17 | 00:18

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 17:47

U bent ziende blind en horende doof voor andermans beschouwingen.

Ik ken dat nog zeer goed uit de tijd dat ik nog een zeer prominent PvdA lid was en nu herken ik dat gedrag als dom-links geïndoctrineerd reageren.

Mogelijk bent u geen PvdA lid en ook geen medewerker van een parasitaire instelling maar dan hebben uw EQ en IQ toch echt zeer bedenkelijke tekorten.

TriestGeval | 01-01-17 | 23:30

Er zijn toch geen mensen die nog verbaasd zijn? Het houdt echt niet op. Niet daar. Ook niet in West Europa.

Benchipi | 01-01-17 | 21:52

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 20:32,

Je hebt eerder over mij gelogen, dat klopt.

Maar dat maakt al jouw andere leugens niet ongedaan.
Al jouw leugens zijn holle slogans, die je op geen enkele manier aannemelijk probeert te maken;
- over welk "fout gedrag" van de democratische beweging heb jij het?
- waarom leidt democratisering tot omverwerping van de staat?
- waarom leidt geweldloosheid tot omverwerping van de staat?
- waaruit blijkt dat democraten hun wil aan de meerderheid op willen leggen?

Dat laatste vroeg ik je net ook al, je negeert die vraag niet uit domheid maar omdat je weet dat je liegt.
Dus nu vort; terug naar de joop.
Ik ga je niet meer voederen.

Dandruff | 01-01-17 | 21:08

@Dandruff | 01-01-17 | 19:51
"Oftewel, je zit gewoon te trollen."

Ik heb je al eerder dat ik je net zo min van het geloof in Wilders kan afbrengen dan ik een moslim van zijn geloof af kan brengen. Dat wil niet zeggen dat ik fout gedrag van beide groepen blijf benoemen. Fout gedrag in deze is gedrag tegen de Staat en als jij de Staat omver wil werpen om jouw wil aan de meerderheid op te leggen dan ben je net zo'n grote vijand als de islam.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 20:32

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 16:36,

Waaruit blijkt dat Wilders of Trump de vrijheid van de meerderheid af willen pakken?
Precies; helemaal nergens uit.
Je bent in de war met hun tegenstanders.

Nogmaals, ik ben het met je eens dat alles wat jij zegt altijd gelogen is. Ik ben het echter niet met je eens dat dat niet uitmaakt omdat alles wat jij zegt toch altijd irrelevant is. Ook irrelevante leugens richten schade aan. Bijvoorbeeld als Hitler-aanhangers roepen "democratie is hetzelfde als massamoord".

Dat jouw moeder jou nooit heeft verdronken bewijst dat je niet zo extreem zwaar gestoord bent als je je hier voordoet. Zelfs jij moet het verschil zien tussen 21.223 doden in 2016 door islamitische terreur enerzijds, en 7 referenda door 10 jaar euroscepsis anderzijds begrijpen.
www.thereligionofpeace.com/attacks/att...
Dat je een IQ van 12 hebt is nu niet relevant; ook dat is al ruim voldoende om de realiteit te zien.

Oftewel, je zit gewoon te trollen.
Ga dat maar ergens anders doen.

Dandruff | 01-01-17 | 19:51

jezusisonzin | 01-01-17 | 16:19,

Heb je de reacties wel gelezen?
Vrijwel iedereen hier veroordeelt die aanslagen, net als die in Frankrijk en België. Dat neemt niet weg dat we de oorzaken van islamitisch willen benoemen;
- in Europa zijn dat de islam, en de PoliCor liegende elite;
- in Turkije zijn dat de islam, en de door Erdogan gestimuleerde islamisering.

Dat jij niet wilt weten hoe de wereld in elkaar steekt is jouw zaak, je hebt in het verleden inderdaad al vaak aangegeven je algemene ontwikkeling op 0 te willen houden.
Maar dat betekent niet dat als wij wèl praten over de oorzaken, wij daarom "anderen de maat nemen". Al blijft het natuurlijk een feit dat wie Erdogan zaait, terreur oogst. Maar goed, dat is een feit dus ik snap dat jij daar niks mee kunt.

Dandruff | 01-01-17 | 19:35

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 15:33

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Over Istanbul. Ja hoofdoek en co. dat is vooral de laatste 3 tot 5 jaar toegenomen. Veel seculieren hebben zich teruggetrokken in hun wijken of zijn zelfs geëmigreerd. Alleen hoor je daar niks van omdat die meteen een baan vinden. Expats die vroeger een paar jaar in het buitenland werkten en dan terug gingen naar Istanbul doen er alles aan om in Europa, VS of Australie te blijven. Braindrain en ook kapitaalvlucht is daar in volle gang.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 19:21

Kut Finnen altijd.

Mozes Langebroek | 01-01-17 | 19:11

Humor trouwens die Oppenheimer met zijn jeugdfoto's van Trump en die andere wereldleider https://twitter.com/RLOppenheimer/status/815177912076877828

Watching the Wheels | 01-01-17 | 18:58

You better watch out
You better not cry
Better not pout
I'm telling you why
Santa Claus is coming to town
He's making a list
He's checking it twice;
He's gonna find out who's naughty or nice
Santa Claus is coming to town

Watching the Wheels | 01-01-17 | 18:56

@TriestGeval | 01-01-17 | 17:10
"En dan komt u met de opmerking dat de PVV is erger dan de dom-linkse kudde die hij wil bestrijden?"

Nergens zeg ik dat de PVV erger is dan de islam, ik zeg alleen dat beide groepen uit geloofsgekkies bestaan die bereidt zijn hun vrijheden op te geven waardoor een minderheid van de bevolking de meerderheid van de bevolking kan vertellen hoe ze moeten leven. PVV-adepten en jihadisten vechten tegen de elite om hun denkbeelden te realiseren en dit foute gedrag moet gewoon aangepakt worden waarbij er niet gekeken wordt naar ras, religie of afkomst.
Wat jihadisten en PVV adepten de elite noemen, of zoals jij domlinks, is in werkelijkheid een democratisch gekozen volksvertegenwoordiging waardoor ze niet meer zijn dan een vijand van de Staat Nederland.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 17:47

Sta normale mensen toch eens toe om overal wapens te dragen en zichzelf te beschermen tegen dit soort krankzinnigheid. De politie of het leger komen pas als de put gedempt moet worden. Geef ze eens ongelijk.

Fridtjof | 01-01-17 | 17:31

*graaf Denkula stem aan* Een vervelend incident maar laten we niet direct de Koerden de schuld geven. Dat is stigmatiserend, polariserend en splijt de Turkse samenleving. Door direct een bevolkingsgroep aan te wijzen als mogelijke dader, ondermijn je de rechtstaat en daarmee het gedachtengoed van Atatürk. *graaf Denkula stem uit* Ow, wacht dat geldt natuurlijk alleen in Hollandistan.

Sliptong | 01-01-17 | 17:18

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 16:36

U spoort echt niet met uw dom-linkse samenvatting van "PVV dat is pas echt erg".

Heeft u ooit het verkiezingsprogramma van de PVV echt gelezen dan wel begrepen of richt u zich volledig op wat uw dom-linkse makkers voor hun dom-linkse achterban van de slim-linkse PVV gemaakt hebben?

Wordt wijs en doe net als ik ooit gedaan heb en schud die goebbelse dom-linkse haat propaganda, die gericht is tegen alles wat de dom-linkse comfortzone wil aantasten en dus niet alleen tegen de PVV.

Kijk naar onbenul Rutte met zijn omgang met de referendum uitslag, kijk naar de dom-linkse EU-baantjes van Dijselbloem en Timmermans die dankzij onbenul Rutte, met miljarden aan de EU verkwanseld NL belastinggeld, door diezelfde onbenul Rutte gekocht zijn, kijk naar Ascher waar die onbenul Rutte hem heeft toegestaan om met een miljarden schade voor de NL samenleving de dom-linkse vakbonden overeind heeft gehouden met de anti-ZZP wetten.

En dan komt u met de opmerking dat de PVV is erger dan de dom-linkse kudde die hij wil bestrijden?

TriestGeval | 01-01-17 | 17:10

Dr.Dushkind | 01-01-17 | 16:46
*lacht*

BlowingBubbles | 01-01-17 | 16:57

@jezusisonzin | 01-01-17 | 16:19
"Feit is, dat de meeste turken nog steeds blij zijn met hoe Turkije nu is en hoe Erdogan is."
Dat zegt vooral hoe dom Turken zijn.

Wasbakplasser | 01-01-17 | 16:56

Ik heb die gast zonet gewoon op station Sloterdijk zien lopen.

Dr.Dushkind | 01-01-17 | 16:46

@Dandruff | 01-01-17 | 13:27
"Mijn punt over het verschil tussen de volgers van islam vs die van Wilders/Trump blijft ook dan echter kaarsrecht overeind staan."

Beide partijen willen de vrijheid van de meerderheid opheffen zodat de mening van de minderheid verplicht wordt. Je hebt gelijk dat kanker en aids verschillende ziektes zijn blijft over eind staan dat het beide ziektes zijn waar je als fatsoenlijk mens niets mee te maken wil hebben, islam of PVV.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 16:36

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 15:58
Gezonde spanning lijkt me van een juiste instelling getuigen. En neem een stevige nieuwjaarsborrel (eentje!)dat helpt vast. *proost zegt*

BlowingBubbles | 01-01-17 | 16:21

Het valt me nog mee, dat er hier nog niet gezegd is, dat Erdogan achter deze aanslag zit?

Net zoals de mensen in Duitsland, Frankrijk of België, zijn dit ook mensen die familie hebben en kinderen of zijn het misschien wel kinderen. 30 dode mensen tot nu toe.

En hier wordt een discussie gehouden hoe erg Turkije en Erdogan wel niet is. Feit is, dat de meeste turken nog steeds blij zijn met hoe Turkije nu is en hoe Erdogan is. Kun je het mee eens zijn of niet. Maar er zijn gewoon 39 mensen daar afgeslacht door een mafketel.

Trieste reacties hier. Ik hoop dat er geen mensen hier zijn die in de toekomst ook familieleden op deze manier gaan kwijtraken. Of dir nu Turkse mensen zijn of buitenlanders, het maakt deze aanslag niet minder erg.

Marja, zo zijn Nederlanders. Iedereen de maat nemen in ons eigen beschermde landje, totdat je straks zelf in de shit zit. Dan zijn we ineens het zieligste volkje van deze aardkloot.
Schaam je voor die asociale reacties.

jezusisonzin | 01-01-17 | 16:19

@BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:55

Dank dank!
*best zenuwachtig is*

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 15:58

Durereaguurder | 01-01-17 | 15:34
Nee hoor, die gaan in de 'dit is geen echte moslim' modus en door met het vereren van hun profeet.

BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:57

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 15:33
Van harte! Succes gewenst.

BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:55

Wie nog dacht dat je met moslimgeteisem in gesprek kan gaan teneinde hun weerzinwekkend geloof middels een relativerend gesprek ter discussie te stellen heeft het mis.
Islam is een klotereligie en actieve moslims is rotvolk.
PUNT

mallekater | 01-01-17 | 15:40

Zijn dit niet de daders? De 'Anatolian Youth Association' demonstreert al een tijdje tegen de viering van kerst en Nieuwjaar, door het 'doodsteken' van opblaasbare kerstmannen. Zie: news.sol.org.tr/new-year-celebration-b...

Hier hun twitter: twitter.com/agdenglish
Ze zijn gelieerd aan Erbakan en Milli Gurus. Heel erg Turks en islamitisch dus.

tipo | 01-01-17 | 15:35

Behoorlijk forse aantallen dit. Een rationele moslim zou zich toch onderhand de ogen uit zijn kop moeten schamen voor zijn geloof?

Durereaguurder | 01-01-17 | 15:34

@Basil Fawlty | 01-01-17 | 15:03 en @BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:15
Het is zó triest. De ontwikkelde, seculiere Turken zijn zowat het aardigste volk dat ik ooit ben tegengekomen...

Ik kwam zo'n 20 jaar geleden voor het eerst in Istanbul en was meteen helemaal gek op die stad. Vrijheid, blijheid. Alles kon. Geen hoofddoek te zien, behalve in sommige obscure uithoeken - nou ja, Nederland heeft ook z'n Staphorst, dus okee.

Drie jaar geleden: ineens overal hoofddoeken. En tevens een fiks aantal vuilniszakken, pardon, boerka's. In de omtrek van zo'n 500 meter rondom een willekeurige moskee, geen biertje meer te krijgen, laat staan een fatsoenlijk restaurant waar je nog een flesje wijn kon bestellen bij de overigens heerlijke kebabs...

Brrrr... wat een teloorgang.
Doet herinneren aan Beiruth. Geloof het of niet, maar die stad stond in de jaren 1960 bekend als "het Parijs van het Oosten". In de jaren 1970 volledig kapotgeschoten door islamo-fascisten.

En, oeps, totaal vergeten, uiteraard iedereen toch nog een fijn 2017 toegewenst. "For what it's worth".
Voor mij persoonlijk lijkt het toch nog wat te gaan worden: op 30 december j.l. belde de baas van een ingenieursbureau waar ik gesolliciteerd had... krijg nou wat, ik heb per morgen een BAAN! En nog betaald ook! :-)

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 15:33

Waarmee maar weer eens te meer is bewezen dat varkenskloten, kruisingen tussen geiten en varkens dus , geen flauw benul hebben van beschaving.
Erdogan heeft daar ook weinig verstand van dus wat dat betreft is het gebrek aan elke vorm van fatsoen en beschaving een echt moslim-dingetje...

Intussen eist dat soort bagger wel respect van het westen.
En dat is dan weer verbazend.

mallekater | 01-01-17 | 15:22

Met wat conspiracy-inspiratie kunnen tussen het 'per ongeluk' bombarderen van Syrische regeringstroepen vlak na een wapenstilstand-accoord, het neerstorten van het vliegtuig met het Alexandrov Ensemble aan boord, de moord op de Russische ambassadeur tijdens onderhandelingen over een wapenstilstand-accoord en deze moordpartij in Istanboel vlak erna, drijfkrachten vermoed worden die de chaotisering van Syrië en het hele MO door Rusland en Turkije bedreigd zien. En dat zijn er meer dan alleen IS.

WirMachenMusik | 01-01-17 | 15:20

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 14:49
Ik was er in 2014 voor het eerst en gelijk ook voor het laatst. Ik werd zenuwachtig van dag continue oproepen tot gebed. En van de in mijn ogen al veel te nadrukkelijk aanwezige Burka's in het toeristische deel. Het is gewoon duidelijk geen westers land maar een islamo-fascistisch, overduidelijk ook niets in de EU te zoeken. Wel jammer, t eten was erg lekker....

BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:15

Basil Fawlty | 01-01-17 | 15:07
Het trieste is dat die nipte meerderheid er mede is dankzij de in Europa woonachtige (nep) Turken die massaal op hem stemmen. Kijk je puur naar de Turken die daadwerkelijk in Turkije wonen dan stemt de meerderheid dus anders.

baronbreekijzer | 01-01-17 | 15:15

BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:02

Een groot deel. Mwah. Officieel krijgt hij steeds 51% of 52% van de stemmen maar ik waag dat te betwijfelen. Hij is iig niet zo dom om te zeggen dat hij 80%+ krijgt. Je begrijpt wel wat ik dus bedoel. Maar hij is idd de koning bij het arme, conservatieve gedeelte van het land. Maw in het land der blinden is eenoog koning.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 15:07

Hoe laat is de stille tocht?

komtdatschot | 01-01-17 | 15:03

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 14:49

Tsja Eefje, gelukkig nieuwjaar trouwens Mme! Maar ik zag het gisteravond hier in Amsterdam al. In een restaurant/club (normale Nederlandse zaak dus geen Turkije conectie) waar ik zat, zaten er volgens mijn vrouw veel seculiere Istanbullers te eten en drinken (zij hoort dat sneller dan ik ivm taal) omdat ze niet meer het risico willen lopen om zoiets mee te maken.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 15:03

Basil Fawlty | 01-01-17 | 13:26
Die hebben wel meegeholpen, maar vooralsnog is Turkije door AKP de laatste jaren omgetoverd tot wat t nu is. En geheel volgens de wens van een heel groot deel van de bevolking, waarvoor Erdogan op zijn Hitleriaans heel veel voor gedaan heeft. En vergis je niet, de hang naar zo'n echte 'rechtvaardige' Islamitische leider is groot onder moslims. Hij is niet voor niets onder bijvoorbeeld onze Marokkanen erg populair.

BlowingBubbles | 01-01-17 | 15:02

Afschuwelijk. Het houdt niet op...

@Basil Fawlty: het moet verdomd pijnlijk zijn om te zien hoe ooit-kosmopolitisch Istanbul langzaam-maar-zeker volledig lijkt te islamiseren (pardon, verwarde-mannen).
Prachtstad, ik kwam er graag, met z'n ontelbare kunstschatten, klassieke historie, lieve mensen en prima uitgaansleven. Turks biertje drinken op de Galathabrug? De laatste keer dat ik er was (drie jaar geleden), bleek dat nog nauwelijks mogelijk...

Triest, zo'n teloorgang.
Heel veel sterkte gewenst aan alle SECULIERE inwoners van Istanbul!

EefjeWentelteefje | 01-01-17 | 14:49

Grote vraag is natuurlijk; was hij slechts gekleed als Santa of WAS het Santa??

baronbreekijzer | 01-01-17 | 14:49

necrosis | 01-01-17 | 10:13
Misschien heeft ze er even geen zin meer an? Of is ze op vakantie. Met een beetje geluk heeft ze misschien wel een vriendje!

BlowingBubbles | 01-01-17 | 14:46

Schweinchen Dick | 01-01-17 | 14:12

Probleem is. Die stad is zo groot. 16+ miljoen mensen en natuurlijk op Taxim plein en andere toeristen plaatsen zal het gewemeld hebben politie maar deze tent lag in een ander centrum en werd vooral bezocht door Istanbullers en de politie dacht dat ze daar nooit zouden toeslaan ook omdat die tent inmiddels werd gefrequenteerd door AKP aanhangers. Maar zoals jij zegt de incompetentie van de politie en veiligheidsdiensten is nu heel groot omdat na zuiveringen van seculieren jaren geleden en recent de Guhlen aanhangers (politie zat er vol van) alle kennis weg is. Tsja en dan krijg je dit dus. Maw je kon er op wachten. Maar zoals het Erdo betaamt is iedereen schuldig behalve hij.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 14:38

Zolang de Turken weigeren om 3 genocides die door hen gepleegd zijn genocides te noemen, weiger ik om dit soort gebeurtenissen, zolang ze in Turkije gebeuren, aanslagen te noemen.

Admiraal_de_Ruijter | 01-01-17 | 14:38

TriestGeval | 01-01-17 | 14:16

Yup. Maar deze aanslag zijn niet de koerden dit waren zijn vorige "maatjes" IS, denk ik. En dat Erdogan Ataturk in de schaduw wil zetten. Absoluut. Zie dat protserige paleis en de verheerlijking van zijn persoon. Je ziet nog wel foto's van Ataturk maar als het aan hem ligt worden die zsm vervangen met foto's van hem.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 14:31

Basil Fawlty | 01-01-17 | 14:02

Voor Erdogan zijn Koerden de nieuwe Joden en Turkije en de wereld jodenvrij maken is de nieuwe religie in Turkije.

Erdogan wil Ataturk in zijn schaduw zetten, immers er zijn veel meer Koerden dan toen Armeniers. Ook heeft hij de dom-linkse gesubsidieerde massamedia in de wereld als zijn promotor en verdediger.

TriestGeval | 01-01-17 | 14:16

@ highwoodman
Typisch zo'n onzin opmerking om het duivelse karakter van dit mohammedaanse religie te verduisteren.

loser | 01-01-17 | 14:14

De dader is nog niet gepakt. Er waren circa 15.000 extra politieagenten in Isantanbul + club had extra bewaking vanwege eerdere bedreigingen. Erdogan hield uur geleden de bekend riedel over PKK, IS en terrorisme en hoe hij dit zogenaamd gaat bestrijden. Maar hij kan zich volgens mij beter druk maken over zijn eigen incompetente politie en veiligheidsdiensten in een miljoenenstad waar 1 dader ongestraft minuten lang dood en verderf kon zaaien.

Schweinchen Dick | 01-01-17 | 14:12

tipo | 01-01-17 | 13:44

Zekers maar de ene kop is afhankelijk van de andere. Ik denk dat als de EU en VS de AKP niet zo hadden aangemoedigd en er nog gewoon een seculiere regering en leger was geweest dit niet was gebeurd.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 14:02

Gezellig wakker worden, maar ik kijk er niet meer vanop.

Zit nu op NG te kijken naar de opkomst van Hitler zie geen verschil met Turkijen.

Maar voor iedereen op deze site een gelukkig en gezond 2017 en hoop op minder aanslagen, maar dat is wensdenken.

roodborstje1 | 01-01-17 | 13:59

In het boek: "The Sunne in Splendor" las ik recent dat Richard III in februari 1472 gezegd zou hebben dat hij hoopte dat er ooit een tijdmachine zou worden uitgevonden waarmee Jezus en pedomo voor hun geboorte gedood zouden kunnen worden.

Blijkbaar was religie toen al een vloek die de heersers als hinderlijke menselijke last ervaren hebben.

Ik zou er nu Marx en Engels, als dom-linkse inspirators van miljarden politieke moorden, aan toe willen voegen.

TriestGeval | 01-01-17 | 13:49

Basil Fawlty 13:38
Erdogan en deze aanslagplegers zijn verschillende koppen van hetzelfde monster. Je hebt de stoottroepen en de ideologen. Die vullen elkaar prima aan, zonder elkaar te spreken. Ze hebben hetzelfde doel.

tipo | 01-01-17 | 13:44

Ik ben 13 jaar geleden daar geweest. Hippe club, mooie locatie. Modern. En dat laatste is een probleem voor de islam. Dus moet het dood.

Sowieso ligt heel West-Istanbul onder vuur. 13 jaar geleden was het nog vrijer dan Amsterdam. Nu hoor ik van mensen die vandaaruit vluchten naar hier. Kunstenaars, homo's, muzikanten, vrijbuiters. Dat is islamisering.

tipo | 01-01-17 | 13:41

brughslurph | 01-01-17 | 13:33

In dit geval niet denk ik. Ome Erdo heeft mede een monster gecreëerd welke hij niet meer onder controle heeft. Je zou hem te veel credits geven als je dit als false flag aanduidt. Zo intelligent is die man niet.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 13:38

Mijn aluhoedje porde mij vannacht wakker. Of ik "false flag cliché bingo" wilde spelen.

brughslurph | 01-01-17 | 13:33

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 12:33,

Alles kan, uiteraard; ome Erdosnor heeft vele vijanden.
Mijn punt over het verschil tussen de volgers van islam vs die van Wilders/Trump blijft ook dan echter kaarsrecht overeind staan.
Over Jessup heb je wel gelijk.

Dandruff | 01-01-17 | 13:27

BlowingBubbles | 01-01-17 | 12:54

In mijn ogen meer het salon fahig maken van AKP door vooral de EU en in mindere mate de VS en in hun kielzog de MSM met hun "mild Islamitische" nonsens.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 13:26

De Verwarde is ook in 2017 weer van de partij.

dat weet je | 01-01-17 | 13:25

En ja hoor: de echo's van de schoten waren nog niet weggeëbt of Erdogan meende alweer te weten wie er achter zaten en wat ze ermee wilden bereiken...

Menno Splijtzwam | 01-01-17 | 13:24

@maria1 op fokforum was gisternacht een filmpje van iemand die tijdens de aanslag aan het filmen was.Het fulmpje was gruwelijk dus heb hem uitgezet.Aan het eind moet de dader te zien zijn in een rood kerstmanpak.Volgens vele reageerders daar scheen de politie ook undercover in kerstman pakken rond te lopen om niet op te vallen.
Lijkt er dan op dat de dader dit wist.
Maar goed met Erdogan zijn mediaverbod zal dit vast nooit boven water komen.

Lilia2 | 01-01-17 | 13:14

De schepper van allah(nsfw) heeft het zo voorgedaan, weliswaar met een zwaard en niet verkleed als kerstman maar als woestijnrover. Hij kan weer tevreden zijn dat zijn bewonderaars met droge ogen kunnen beweren dat zij hier niets mee te maken hebben.

illuvatar | 01-01-17 | 13:13

Erdo heeft onder druk van Putin (een erg effectieve economische boycot) zijn ISIS vrienden verraden door met de Russen en Assad te gaan samenwerken. ISIS heeft veel aanhangers in Turkije, zelfs in de APK zelf, fundamentalistische soennieten. Hij kondigde het gisteren zelf aan: www.ad.nl/home/erdogan-turkije-in-nieu...

Erdo heeft nu ruzie met Turkse en Syrische Koerden, ISIS, Gulen en Turkse islamitische fundamentalisten.

Arme Turken.

DebraCadabra | 01-01-17 | 13:02

-weggejorist-

subversief | 01-01-17 | 13:02

En natuurlijk de beste wensen voor alle lieve mensen!

automobilaterealist | 01-01-17 | 12:59

-weggejorist-

automobilaterealist | 01-01-17 | 12:58

De huidige situatie in Turkije is een logisch gevolg van het salon fahig maken van Islam door AKP. Als je de aanhangers van de religie van Satan de ruimte geeft, dan moet je niet gek opkijken dat ze hun donkere deken ook over je samenleving gaan leggen. Zo denken 'progressieven' ook dat je de Boerka gewoon moet toestaan 'want het zijn er maar een paar en die dragen m over het algemeen vrijwillig'. Dat dit laatste nu juist aangeeft om welk een levensgevaarlijke figuren het gaat lijkt ze totaal te ontgaan. Maar goed, laten we hopen dat de verkiezingen iets van een verandering in de benadering van Islam ten weeg gaan brengen, maar hoopvol ben ik niet.

BlowingBubbles | 01-01-17 | 12:54

Maar al die asieleisers heeft das Vaterland straks toch echt nodig om al t werk te doen als wij in een verzorgingstehuis liggen te verpieteren....... Carlitros | 01-01-17 | 12:07

tegen die tijd zijn alle ongelovigen afgemaakt .

Jetstream | 01-01-17 | 12:50

Nathan R Jessup

Ergens heb je wel een punt.

jezusisonzin | 01-01-17 | 12:43

Is dit nog nieuws? | 01-01-17 | 12:05

Fotos van waxinelichtjes doen het ook goed.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 12:38

Dandruff | 01-01-17 | 12:24
Ofschoon de vermoedens donkerbruin zijn en de informatie onheilspellend miniem, weten we nog niet of het gaat om iets met IS, of zo. Het kan bijvoorbeeld ook een verwarde man zijn met liefdesverdriet of een crimineel die een rekening vereffent. Ik zeg, het kan... Net zoals de truck op de kerstmarkt in theorie ook bestuurd had kunnen zijn door een dronken Pool die net een hartaanval had gekregen.

Ten laatste mijn advies niet al te veel acht te slaan op de reaguursels van dhr. Jessup.

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 12:33

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 11:58,

De volgers van Wilders en Trump hebben de afgelopen jaren geen 35 slachtoffers gemaakt, flapdrol.
De volgers van de islam gisteravond wel. En over heel 2016 gaat het om tienduizenden slachtoffers.

Jij denkt dat omdat alles wat jij zegt altijd irrelevant is, het niet uitmaakt dat alles wat jij zegt altijd gelogen is. Maar dat principe werkt alleen bij de NPO; niet hier.
Hier weten we wel degelijk het verschil tussen geweldloosheid en massamoord.

Dandruff | 01-01-17 | 12:24

@Nathan R Jessup | 01-01-17 | 11:41
Ik wil niet vervelend doen, maar ik zag een ander persoon in een rode jas, een rode auto, een gele auto etc. ... dus dit snijdt geen hout.

Maria.1 | 01-01-17 | 12:22

@Admiraal_de_Ruijter
Hier een goede beschrijving van hoe moordenaar Mohammed bijvoorbeeld telkens nieuwe visioenen kreeg, zodat zijn mannen toestemming kregen de meest gruwelijke moorden en verkrachtingen te doen:
www.thereligionofpeace.com/pages/muham...

"Muhammad is a narcissist, a pedophile, a mass murderer,
a terrorist, a misogynist, a lecher, a cult leader, a madman
a rapist, a torturer, an assassin and a looter."

Former Muslim Ali Sina offered $50,000 to anyone
who could prove this wrong based on Islamic texts.

The reward has gone unclaimed.

JanPierTjoresCorneel | 01-01-17 | 12:20

Nogmaals. Ondanks dit. Iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar

Fall | 01-01-17 | 06:37

Ah ok. Dank voor informatie. Veiliger (want zo moet je nu helaas denken) zijn de kleinere restaurants of goed beveiligde gelegenheden als je er toch al moet zijn.

Nanker Phelge | 01-01-17 | 10:08

OK. Ik zal het proberen. Voornemen voor het nieuwe jaar.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 12:19

met klem | 01-01-17 | 12:00
Het is ongelooflijk hoe dat remspoor in een paar jaar tijd zijn land van een redelijk stabiel gebied heeft weten te veranderen in een hel. Maar ja, moslims he? Ze zeggen op zoek te zijn naar het paradijs, maar overal waar ze komen brengen ze de hel. Maar dat terzijde. Erdolf heeft de relaties met Israel, Rusland, Egypte, de Koerden, Syrie, Irak en het Westen weten te verzieken en heeft de Turkse economie aardig de grond in geboord. En dan is er nog zijn steun aan IS voordat IS zijn dankbaarheid toonde... Maar ja, de onderwerping aan een naamloze maangod, het hersenspinsel van een analfabete kinderneuker, mag blijkbaar het nodige kosten.

Admiraal_de_Ruijter | 01-01-17 | 12:12

@ Jetstream 11:51
Maar al die asieleisers heeft das Vaterland straks toch echt nodig om al t werk te doen als wij in een verzorgingstehuis liggen te verpieteren.......

www.digitimes.com/news/a20161229PD206....

Oh.......

Carlitros | 01-01-17 | 12:07

*"Ich bin ein Berliner" naar Ich bin ein Constantinopeler veranderen doet* Per slot van rekening is "Berlijn" zeauuuu 2016....
Nu nog even een paar plaatjes van katten op FB zetten en ik begin 2017 weer hip!

Is dit nog nieuws? | 01-01-17 | 12:05

Arabische sprekende schutter, -> Isis

klön | 01-01-17 | 12:05

Aanslag gefilmd van afstand, en daaronder filmpje begin aanslag:

twitter.com/nishtmann

klön | 01-01-17 | 12:03

Admiraal_de_Ruijter | 01-01-17 | 11:52
En anders krijgen de Koerden wel de schuld van Erdogan.

met klem | 01-01-17 | 12:00

@Dandruff | 01-01-17 | 11:24
"Maar Wilders, Trump en referenda vormen het echte probleem, aldus de deugende übermensch."

Religekkies vormen altijd een probleem of ze nu geloven in de Islam of Wilders/Trump. Beide partijen gebruiken fout gedrag om hun punt binnen te halen. Fout gedrag moet aangepakt worden ongeacht ras religie of kleur, dat is wat de deugende übermensch wil en waar democratie voor staat. De elite waar jij je tegen afzet is de volksvertegenwoordiging van de meerderheid van het volk. Jij wilt net als de jihadist de elite weg hebben zodat een minderheid het voor het zeggen krijgt.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 11:58

met klem | 01-01-17 | 11:41
"We must not have genocide. History has a way of repaying." -Havelock Vetinari.
En dat dit inderdaad het geval is komen de nakomelingen van de Koerdische slachters, die hun aandeel in de massamoord op een miljoen Armeniers net zo hard ontkennen als de Turken, zolangzamerhand ook achter.

Admiraal_de_Ruijter | 01-01-17 | 11:52

In de steden van Duitsland is het aardig rustig verlopen , ik heb begrepen dat de bevolking massaal binnenshuis is gebleven dit jaar de pleinen stonden vol met politie en andersgelovigen dus Merkel van planeet Ork wir haben das geschäfte heeft het voor elkaar de bevolking opsluiten in hun woning en de asieleisers vrij baan geven om oud en nieuw te vieren samen met de polizei , Knettergek is dat mens maar ze wordt wel afgerekend zal niet lang meer duren .

Jetstream | 01-01-17 | 11:51

Volgens is er een verschil tussen 'perceptie' en 'realiteit'. Wie serieus denkt dat diepere motivatie voor dit soort aanslagen religieus is moet nog veel leren. Religie is een politiek instrument gecultiveerd door mensen. Hiermee heb je een machtig wapen in handen waarmee je iedere 'gelovige' schaap de meest walgelijke en inhumane acties kan laten uitvoeren. God is perceptie. Een perceptie die de realiteit flink kan verstoren. Kijk maar naar de zogenaamde westerse democratieën. De VS voorop. De politiek is de macht niet maar vertegenwoordigd de macht. De macht zijn degene die het geld, de monetaire systemen, beheersen. Ik geloof dat de mensheid met ogen open in de valkuilen getrapt is waar mensen als Plato in de oudheid al voor gewaarschuwd hebben.

Croisantneuf | 01-01-17 | 11:51

-weggejorist-

met klem | 01-01-17 | 11:41

Maria.1 | 01-01-17 | 10:33
"Op de Telegraaf is een filmpje van de dader te zien. Ik vond hem er niet echt als een Kerstman uitzien; geheel in het zwart gekleed."

Gemaakt met een infra rood camera in het donker.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 11:41

Ow wacht, het is natuurlijk Gulen.

Lewis Lewinsky | 01-01-17 | 11:41

Oprisp | 01-01-17 | 11:30
Het is zo simpel. Zelfs zonder aanziens des persoons.
Linkse (maar ook rechtse) opiniezenders niet betalen van overheidsgeld. Propaganda voor politieke standpunten doe je -als je per se iets wilt roeptoeteren- maar in de zendtijd Politieke Partijen. (Of je begint je eigen kanaal, zoals 50+ nu doet, http://50pluspartij.nl/actueel/1749-eigen-radiozender-voor-50plus ).

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 11:41

We zijn negen uur verder en de Turken hebben nog geen enkel idee wie er achter deze aanslag zit.

Lewis Lewinsky | 01-01-17 | 11:38

@Maria.1 | 01-01-17 | 11:32
Dat was dan ook van vóór de sociale media.

Highwoodman | 01-01-17 | 11:37

Zolang volgens onze weekdieren elke islamitisch, terroristische aanslag uit naam van de Koran, Hadith, Profeet en islam door een islamiet die is gelieerd aan de islamitische staat niets met de islam te maken heeft kan je er ook weinig tegen doen .

Castor12 | 01-01-17 | 11:37

@Highwoodman | 01-01-17 | 11:29
Hm, kan ik me niet meer herinneren...

Maria.1 | 01-01-17 | 11:32

Matthijs (doorr)Graaitsterk , Paul Teveel, Feels te Oude en meer van idd dat supsilliegezwel naar eigen humor, worden straks in 2017 opgeheven

Oprisp | 01-01-17 | 11:30

Ach ja, 450 jaar geleden hadden wij de protestanten tegen de katholieken in het zuiden des lands. Ging er ook niet al te vriendelijk aan toe.

Highwoodman | 01-01-17 | 11:29

Ik heb begrepen dat het OM en rechters beter hun best willen doen dit te voorkomen. Hun oplossingen:
- Veroordelen van hate crime tot 1 jaar, als je een broodje bacon gooit naar een moskee is de casus in deze.
- 'Minder ISIS' zeggen is ook hate crime, want daarmee zeg je dat niet alle vluchtelingen welkom zijn, met name degene die meegevochten hebben en met een Nederlands paspoort
- Het overnemen van Sharia rechtspraak als de man er om vraagt
- Het verbieden van nepnieuws, nieuwsberichten moeten eerst goedgekeurd worden door de nog op te richten ministerie van waarheid
- Omaatjes van 98 met een foute mening over de oorlog veroordelen tot 30 jaar gevangenisstraf.
- Korans die in beslag genomen zijn mogen niet vernietigd worden maar moeten eerbiedig gelegd worden in de woestijn, terwijl Merkel haar excuses over aanbiedt bezegeld met haar Merkel Ruit
- Het verbieden dat Trump het land mag binnen komen
- Portret van Willem Alexander vervangen door de moeder des EU's, Merkel terwijl ze haar Merkel ruit teken maakt.

Nederland, en in haar kielzog de hele elite, is ziek en knettergek.

JanPierTjoresCorneel | 01-01-17 | 11:26

Net uit mijn alcohol coma ontwaakt, en dan dit lezen, het is gruwelijk.

Hoofddorp | 01-01-17 | 11:26

Jos9595 | 01-01-17 | 11:01,

Claudia de Breij is het levende bewijs dat ook een IQ van 60 niks zegt over echte intelligentie; feitelijk presteert ze ver onder haar vermogens.
Decennialang linkse media volgen doet hetzelfde met je brein als decennialang zwaar alcohol- en drugs- gebruik. Dan ga je echt denken dat "islamofobie" een racismeprobleem is, maar de executie van joodse kleuters niet. Dat een kinderfeest met "Zwarte Piet" kwetsend is voor tientallen subsidienegers, maar dat het verheerlijken van de pedofiele oorlogsmisdadiger Mohammed al op de basisschool aan alle leerlingen moet worden opgelegd.

Ruim 150 doden in West Europa door islamitische terreur in 2016, en in 2015 net zoveel. Maar Wilders, Trump en referenda vormen het echte probleem, aldus de deugende übermensch. Ongezien weet ik precies wat de Breij gisteravond allemaal heeft gezegd.
Ik kijk die NPO-troep daarom gewoon niet, hoef ik me nergens aan te ergeren.

Dandruff | 01-01-17 | 11:24

@netniet | 01-01-17 | 10:44
Sommigen zijn inmiddels onthand.

Rest In Privacy | 01-01-17 | 11:21

necrosis | 01-01-17 | 11:10
Ik kom graag op zijn blog, het is zo absurd en krankzinnig dat het uitermate komisch is. En de reacties zijn vaak al net zo absurd. Vooraf modereren heeft zo zijn voordelen, alleen reacties van zijn vaste schare bewonderaars en zijn vele alter ego´s worden geplaatst.

spanarchist | 01-01-17 | 11:19

@Mastermattie | 01-01-17 | 11:17
Ik vind het een rare vergelijking. Het voorbeeld van jou is actie en reactie (wat je daar ook van mag vinden) en bij deze aanslag zijn onschuldige, feestvierende mensen vermoord en verwond. Geen vergelijk dus.

Maria.1 | 01-01-17 | 11:19

@Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:12
Ik word onrustiger van ons politieke klimaat; twee enge clubjes met Nederlanderhaters erbij en geen van de gevestigde partijen die zich zorgen lijkt te maken. Behalve Wilders dan. Dat vind ik eng!

Maria.1 | 01-01-17 | 11:17

@Maria.1 | 01-01-17 | 11:14
Aanslagen zijn in zekere zin ook mishandelingen.

Mastermattie | 01-01-17 | 11:17

@Mastermattie | 01-01-17 | 11:12
Nieuwsjaarskater: Nederland (zonder s)

Mastermattie | 01-01-17 | 11:16

@Mastermattie | 01-01-17 | 11:12
Wat heeft dit met aanslagen te maken?

Maria.1 | 01-01-17 | 11:14

@allen
Ja, maar toch. Het lijkt wel uitstel van executie. Wordt daar toch een beetje onrustig van.

Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:12

Ook hier in Nederlands is sprake van de nodige mishandelingen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/27343380/__D66-raadslid_slaat_kinderen__.html .

Mastermattie | 01-01-17 | 11:12

@Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:04
Kennelijk toch wel; er is een tijdje terug een aanslag op de Efteling voorkomen.

Maria.1 | 01-01-17 | 11:11

@spanarchist | 01-01-17 | 11:05
Ik lees wel eens wat hij te schuimbekken heeft op zijn bedelblog maar ik verdom het om een reactie achter te laten aangezien hij me er binnen vijf minuten toch uitpleurt.
En dat is zonde van mijn tijd.

necrosis | 01-01-17 | 11:10

Hemeltjelief.
Wat straalt dit weer slecht af op de religie van de vrede.
Wedden dat alle islamofoben dit incident nu weer gaan zitten veroordelen?
*GroenLinks modus uit*

GVD.

Dandruff | 01-01-17 | 11:10

@ Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:04

Je kan je ook afvragen in hoever al zover afgezakt dat wij helemaal niet intressant zijn. Want serieus: goede inlichtingendienst ?! Dat is nog eens een goede bak, zo vroeg op de ochtend.

loser | 01-01-17 | 11:09

Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:04
Of bevuilt men het eigen nest niet?

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 11:08

Jos9595 | 01-01-17 | 11:01
Tja, bijzonder, he? Normaal negeer ik de De Breij's van deze wereld. Betreur de dag dat ik haar voor het eerst zag. Wil graag verschoond blijven van haar uitwerpselen. Maar ik dacht bij mezelf, kom, het was zo'n kutjaar, laat ik dat in stijl afsluiten. Ik laat voer mijn onderbuik even met rommel.
Maar ik trok het niet; wat een slap gewauwel. Dat de mond van Trump zijn kont zou zijn enzo. Zodanig betekenisloos en onsamenhangend dat het me nauwelijks meer kon irriteren.

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 11:07

Heeft de schoolkrantredacteur al gezegd dat er niets van waar is en dat het verzinnen van een aanslag vooral een teken van islamofobie is?

spanarchist | 01-01-17 | 11:05

Toch vind ik het echt wonderlijk dat er nog geen aanslag in Nederland is gepleegd.
Hebben wij zo'n goede inlichtingendienst?
Of is Nederland niet echt een land van betekenis?

Raad_maar_raak! | 01-01-17 | 11:04

Wie haat zaait zal de dood oogsten.

maar toch | 01-01-17 | 11:02

Gisteravond even een tijdje naar de 'oudejaarsconference' van claudia de Breij zitten kijken. Mijn hemel, wat een humorloos stuk was dat. Alleen maar gezwatel over vluchtelingen, de link leggen met emigratie in de jaren 50 naar Canada door Nederlanders, dus kwalitatief en als vergelijking als een lul op een trommel slaande. Lullen over Wilders, over eth Oekraïne-referendum etc. Wat een incrowd gelul over, matthijs, paul, freek en nog meer van dat subsidiegespuis. Kan me echt verheugen op een bijltjesdag

Jos9595 | 01-01-17 | 11:01

eerstneukendanpraten | 01-01-17 | 10:52
Ja verdomd, het staat er al op. Terwijl je toch zou verwachten dat daar het anti-liberale, weg-met-ons, bezorgde burgers en bevriend staatshoofden beledigende tirades van mw. De Breij de headlines als zeer succesvol en hilarisch zou domineren.

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 10:59

Knallend het nieuwjaar in krijgt meteen een andere betekenis. Triest dat de oogjes van de linksmens alsnog gesloten blijven, want het heeft natuurlijk niks met de islam te maken.

Uw Psychiater | 01-01-17 | 10:57

Van der Steur wil alvast van zijn ministerie weten of deze kerstman D O O R Hollands luchtruim is gereisd om nieuwe shit voor te wezen.

Kaltsnautzige | 01-01-17 | 10:57

@cucaracha | 01-01-17 | 10:44
Hoe kun je sarcasme rijmen met 39 doden en minstens 4 mensen die in kritieke toestand verkeren?
Schijnbaar hebben jij en ik een andere mening over 'sarcasme' en dat mag op de GeenStijl (of niet, afhankelijk van de Joris van dienst).

necrosis | 01-01-17 | 10:57

Meestal weten de Turkse autoriteiten 5 minuten na de daad, wie het gedaan heeft. Dit keer niet.

Het lijkt er op dat het steunen van de legers tegen Assad als een boemerang terugkomt naar de gooier Erdogan.

Je kunt je afvragen waarom ook Obama een fundamentalistisch Midden Oosten wilde, misschien hoopt hij dat het daarna even rustig zou blijven, alleen raar dat hij niet nagedacht heeft wat voor gevolgen dit heeft voor de minderheden.

Maar Obama volgt de spreuk op zijn ring blijkbaar.

JanPierTjoresCorneel | 01-01-17 | 10:56

Ook in 2017 is de religie van vrede nog vrediger.

#wemoetenervanaf

endtotrolling | 01-01-17 | 10:53

Is het al op de Joop?

eerstneukendanpraten | 01-01-17 | 10:52

@Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 10:48
Die foto met de man met de kerstmuts stond later bij het bericht. Ik weet niet wat ik er allemaal nog van moet denken. Wat ik wel weet is dat het een afschuwelijke daad is. Heel triest dit.

Maria.1 | 01-01-17 | 10:51

Benieuwd hoe islamist Erdogan het islamitisch fenomeen jihad gaat veroordelen om zijn islamitische theocratie te realiseren.
Bram van Ojik | 01-01-17 | 04:07

Was Santa Claus!!
Al zie ik op bewegende beelden dat het gewoon een jongen in spijkerbroek met een Hoodie was en een schietding..maar goed! Als Erdo zegt dat het de Kerstman was dan hebben we dat maar te geloven..

fikkieblijf! | 01-01-17 | 10:51

Het is allemaal al vreselijk genoeg, maar binnen een dag gaat de discussie erover waarom wij niet zo boos zijn over deze aanslag, terwijl we dat wel waren bij Bataclan. Het gaat - kortom - allemaal nergens meer over.

count von ziegenpuss | 01-01-17 | 10:51

@ Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 10:34
Heb het al - weet het niet hoe lang al - het helemaal gehad met turkse en marokaanse jongeren en het eenzijdig gejank van zielige moslims. De bekende druppel was het feit dat ik bij een bedrijf werkte waar vanwege 2 of 3 moslims voortaan alleen nog maar halal-vlees ging serveren in de bedrijfskantine terwijl er ongeveer 200 man/vrouw werkten. Sindsdien niets meer wat riekt naar halal. Dus veel varkensvlees of vis.

loser | 01-01-17 | 10:49

@fikkieblijf! | 01-01-17 | 10:40
Erdosnor heeft het leger flink gesaneerd.
Vroeger verdedigde het leger de waarden van Ataturk nog, nu zijn die lieden vervangen door stropoppen van Erdogan.
En wat mij ook opvalt: bij nieuwsberichten over staatshoofden heeft men het over Merkel, Oboma of Trump.
Gaat het over die snor, dan wordt zijn volledige naam (Recep Tayyib Erdogan) gebruikt.
Ik vind het een beetje eng worden.

necrosis | 01-01-17 | 10:49

Maria.1 | 01-01-17 | 10:33
Verdomd, goed dat u er mij op attent maakt. Ik had me bijna sterk gemaakt voor een kerstmanverbod om de komende jaren dubbele paspoortiërs niet op de tenen te trappen:
https://twitter.com/Haberdar/status/815367960776863744/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 10:48

Dader is gevlucht.
Hopelijk geeft Erdogan niet de Pkk of Gulen de schuld.

Lilia2 | 01-01-17 | 10:47

Allah zal weer tevreden zijn...

eerstneukendanpraten | 01-01-17 | 10:45

Goedemorgen allen!
Vroeger opende je de krant op nieuwjaarsdag om te ontdekken wie er een handje, vingertje, oogje of huis kwijt was.

Tegenwoordig idd waar de booslim heeft toegeslagen.

2017, booslim will do, what booslims do.

Evengoed wens ik alle mensen, reaguurders in het bijzonder, een liefdevol gezond en succesvol jaar toe!

MarcS | 01-01-17 | 10:45

necrosis | 01-01-17 | 10:27

U mag het smakeloos vinden wat u wilt. Misschien zelfs wel nodeloos kwetsend.

Maar op het moment dat ik hier, op dit onvolprezen platform, een hakbar feliciteer met een Fipo op hun vakgebied, dan zit daar wel degelijk een sarcastische ondertoon in.

Ebfin, mocht ik voorvhet restant van 2017 een moreel kompas nodig hebben, dan weet ik hem nu te vinden

cucaracha | 01-01-17 | 10:44

Ja, waar is Lupus?

Oprisp | 01-01-17 | 10:44

Te vroeg nog hoor, ben het jaar net begonnen, voel me nog teveel ontrant.

netniet | 01-01-17 | 10:44

@Parel van het Zuiden | 01-01-17 | 10:36
Religie van de vrede?
Zolang je je maar conformeert aan diezelfde religie, anders....

necrosis | 01-01-17 | 10:43

Hebben we er nu een nieuwe religie bij?

HaNietzsche | 01-01-17 | 10:41

diep en diep triest.. weet alleen niet meer hoe ik hier nu over moet denken. Over al die aanslagen in Istanboel. Na die coup waar heel de wereld zo de vraagtekens bij heeft, de steeds verdere dictatuur van een Erdogan.Gisteren nog een belerend vingertje en het constant wijzen naar de hele wereld voor aandacht. Zijn waarschuwing dat er nog harder gevochten gaat worden?
Noodbestand... en dan 1 aanslagpleger die de tent binnengaat waar het ramvol is met niet haram feestvierders...
Waar waren die noodtoestand pliesie en bewaking eigenlijk?
Nogmaals, 1 en 1 triest maar wie zit hier nu achter? Geen jesuis Istanboel al heb ik het te doen met die feestgangers.
Misschien dat ze dat maar niet meer moeten feesten..

fikkieblijf! | 01-01-17 | 10:40

@Maria.1 | 01-01-17 | 10:33
Daarom wil Erdosnor dat je dat soort filmpjes en informatie niet meer kan zien.
Als hij zegt dat het een kerstman was, dan was het een kerstman.
Kortgeleden had hij uitingen van kerst nog verboden op een Duitse school in Schurkije.
Erdo is hard op weg om van zijn land een totalitaire moslimstaat te maken.
En daarom pleit ik voor GEEN toetreding van Schurkije tot de EU!

necrosis | 01-01-17 | 10:40

Tsja, christendingetjes doen achter vijandelijke linies is natuurlijk niet zo handig. Daarom hebben 100.000-en christenen het midden oosten reeds verruild voor de eeuwige jachtvelden of een ander heenkomen. Religie van de vrede, hè. Kan niet missen....

Parel van het Zuiden | 01-01-17 | 10:36

loser | 01-01-17 | 10:10
Ik doelde met: dat is precies wat ik ga doen' op het komende jaar. Ik ben daar ook al zo'n tien jaar mee bezig. Toeval, of is er tien jaar geleden iets voorgevallen wat dit veroorzaakt heeft?
Ik zou zeggen:'Keep up the good work' en voor U natuurlijk ook veel plezier in 2017.

Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 10:34

Op de Telegraaf is een filmpje van de dader te zien. Ik vond hem er niet echt als een Kerstman uitzien; geheel in het zwart gekleed.

Maria.1 | 01-01-17 | 10:33

2018, 2019, ik zal slechts verbetering zien met nieuw beleid.
En dat zal niet zijn met de oude partijen.

MyCatIsDoingThis | 01-01-17 | 10:32

Nonkel Frituur | 01-01-17 | 09:54

Dank je jij het zelfde in geluk en voorspoed

protonplof | 01-01-17 | 10:32

Een kerstman. De dader moet dus in extremistisch seculier westerse kringen gezocht worden.
Als seculier westerling neem ik afstand van deze aanslag en betuig ik bedroefdheid en oprechte deelneming in het leedwezen.

Verder moest ik erg denken aan het feel good filmpje van laatst.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/shake_that_arafat_ass.html

Rommelende Onderbuik | 01-01-17 | 10:29

@cucaracha | 01-01-17 | 10:14
Ik ben zeker niet nieuw hier en vond je comment gewoon smakeloos, en had geen reet met sarcasme te maken.
En moderatie was het daar schijnbaar mee eens.
Verder wens ik jou ook een fijn 2017

necrosis | 01-01-17 | 10:27

@Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 10:00
In mijn super hadden ze een halal schap ingericht, met certificaat.
Het was zo 'succesvol', dat men besloot om het schap voortaan te vullen met bami/ nasi gerechten.
Er wonen hier te weinig mossels om halalproducten te verkopen en de autochtonen kopen het al helemaal niet.

necrosis | 01-01-17 | 10:22

't Is wonderlijk, maar elke morgen vraag ik mij, bij het opendoen van de laptop, af: waar zou de aanslag vannacht gepleegd zijn?
Met andere woorden, ik ben er gewoon niet meer verbaasd over.
Maar verschrikkelijk is het wel.

Dit gezegd hebbende wens ik alle reaguurders en GS een gezond en liefdevol 2017 toe!

Ars Vivendi | 01-01-17 | 10:22

Daarom zou iedereen na een goede schiettraining een wapen moeten kunnen dragen.
Politie is toch altijd te laat tenzij wij landen omtoveren tot politiestaten en zelfs dan voorkom je dit soort dingen nog niet helemaal .
Dat lukte de nazi Duitsers nog niet eens.
Maar de overheid wilt geen bewapende burgers, ze hebben liever makke schapen rijp voor de slacht.

endofdays | 01-01-17 | 10:20

@necrosis | 01-01-17 | 10:13
De kinderen zijn erachter gekomen dat ze reaguurde op geen stijl en hebben haar in een sterfhuisgesticht (verzoringstehuis) geplaatst?

Rest In Privacy | 01-01-17 | 10:18

'Moslimvrij' 2017? De bedoeling is goed, maar het is wensdromen. Helaas.

Bakkendoen | 01-01-17 | 10:16

De teneur voor 2017 is gezet. De teerling weer geworpen.
Ik zou jullie een moslimvrij jaar willen wensen maar dat zou volstrekt buiten de realiteit zijn.

Rest In Privacy | 01-01-17 | 10:14

necrosis | 01-01-17 | 10:06

Volgens mij bent u niet helemaal nieuw hier. Dit mag u met hetzelfde vleugje sarcasme tot u nemen als mijn 'Fipo' reaguursel.

We zitten inmiddels al lang en breed in 2017, en alles gaat gewoon door, zie dit topic, dus rijkelijk laat voor gillende keukenmeiden.

Uiteraard wens ik u wel een mooi 2017, zonder sarcasme

cucaracha | 01-01-17 | 10:14

Heeft iemand inmiddels al wat gehoord van @Lupuslupus?
Volgens eigen zeggen heeft ze een tablet, ze reaguurt al een week niet meer en dat terwijl ze dagelijks op GeenStijl zit.

necrosis | 01-01-17 | 10:13

@ Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 10:00
Begin je daar nu pas mee. Doet dit al ruim 10 jaar en het bevalt mij prima. Maar goed,beter laat dan nooit. En veel plezier dit jaar.

loser | 01-01-17 | 10:10

@BasilFawlty, can we please stop saying 'resto's?'

Nanker Phelge | 01-01-17 | 10:08

@cucaracha | 01-01-17 | 09:55
Ik vind het helemaal niet geslaagd, je eigen kind zal er maar tussen zitten.
Maar jij ook gefeli met mijn eerste melding van 2017.

necrosis | 01-01-17 | 10:06

necrosis | 01-01-17 | 09:55
Zijn plannetje om zo min mogelijk hierover naar buiten te brengen.. Oh ja, nog de beste wenschen!

Ommezwaai | 01-01-17 | 10:03

Volgens die Mutti, Rutte, Hollande en meer van dat tuig moeten we gewoon onze dingen blijven doen.Anders winnen de terroristen (zelf rijden ze in gepantserde auto's) en dat is precies wat ik ga doen. Dus: niet op vakantie naar islamitische landen, geen shoarma, durum of hoe die andere troep ook mag heten en, als ik het kan voorkomen, geen halal.

Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 10:00

Fipo, uiteraard

cucaracha | 01-01-17 | 09:56

-weggejorist-

cucaracha | 01-01-17 | 09:55

@Ommezwaai | 01-01-17 | 09:46
Welk plan?
Wat heb ik gemist?
(behalve dat die snor de Premier wil afschaffen en nog meer macht naar zich toe wil trekken)

necrosis | 01-01-17 | 09:55

Hebt u uw leuke villa of appartement daar al kwijt kunnen raken?
Mensen als ik zelf waarschuwden jaren geleden al om onroerend goed in Turkije van de hand te doen.

dirk5879 | 01-01-17 | 09:55

Erdogan had eerder al het vieren van Kerstdag verboden.
Nu ook een verbod op de kerstman.
Eerder was ook al Winnie The Pooh van de Turkse tv gehaald want in die serie doet een varkentje mee.
Mag ik alle medereaguurders van harte een gelukkig en moslimvrij 2017 wensen.

Nonkel Frituur | 01-01-17 | 09:54

Landgenoten. Ik heb een idee... Laten we MEER moslims importeren! Want we willen toch allemaal MEER chaos? En een MEER kans om zelf, of erger nog onze geliefden, te zien sterven in een moslimitische aanslag? En dan kunnen we daarna weer roepen dat het allemaal niets met de moslam te maken heeft.
.
Ik kijk weer zo enorm vooruit naar de discussies dit jaar. Politici die uitleggen dat ze er allemaal niets aan kunnen doen, "omdat het nu eenmaal zo is" (waar betalen we jullie eigenlijk voor, jongens? Denk je echt alleen maar dat het is om hier en daar een tiende procentpuntje aan de knoppen te draaien?). Linkse mensen die het maar niet willen begrijpen.
.
Neem nou deze oetlul: www.nu.nl/jaaroverzicht2016/4370476/pi...

"Blijkbaar kunnen we alles normaal gaan vinden" zegt hij, pratend over Trump. Hij kan zich kennelijk niet voorstellen dat de _andere helft_ van de samenleving, jeweetwel, wij-de-racistische-fascistische-extremistische-rechtsen, de tokkies, de onderbuikers, de domrechtsepvvstemmers, dat wij dus ons al jarenlang op die manier in de hoek gezet voelen en dat we inmiddels het water aan de lippen hebben. Of misschien kan deze verbindende, bruggenslaande man die zwaar tegen mensen in hokjes stoppen is, zich dat uitstekend voorstellen, maar vind hij het juist wel een prettig idee om de samenleving te splitsen in ubermenschen (hijzelf en zijn vriendjes), en untermenschen (iedereen die het niet met hem eens is, en die hij dan ook het liefst in kampen weggestopt ziet worden). "Beter een bommenleggende analfabete geitenneuker uit de woestijn die mij met liefde de hals zou afsnijden, dan een landgenoot waar ik het niet mee eens ben", dat idee.
.
Nou Derks, laat ik je wat vertellen: je kunt niet overal aan wennen. Wij zijn nog steeds niet gewend aan de import van onbeperkte aantallen volstrekt ongewensten. Aan het faciliteren en ondersteunen van een ideologie die mij, mijn dierbaren, mijn levenswijze, en mijn cultuur zo snel mogelijk kapot wil maken. Aan het met boten ophalen van die mensen op de kust van Afrika. Aan politici die ze met miljoenen willen binnenhalen voor redenen die nog nooit uitgesproken zijn. En aan daarna in je gezicht gespogen te worden door diezelfde politici en hun bijtertjes in de media, omdat je tegen al die dingen bezwaar hebt en dacht ook gewoon in dit land te wonen en hier een mening te mogen hebben. Omdat je je misschien wel zorgen maakt over wat er met je kinderen gaat gebeuren. En als deze mening je een wat oncomfortabel gevoel bezorgt: welcome to the club.
.
Tot zover de nieuwjaarsrede van Opslag Medium.

Opslag Medium | 01-01-17 | 09:53

Aanslagen worden in Europa -net als in de woestijn/turkije- net zo normaal als dodelijke verkeersongelukken. Wie nu nog een vakantie naar de Turkse kust boekt is suïcidaal. Want reken maar dat in het Jaar van de Vrede (VN-chef lol) de bommen en kogels nog in het rond gaan vliegen.

de Voorzittert | 01-01-17 | 09:50

Anp, Nos en Nu schrijven niets over een aanslag...
GS had hem al voor vier uur online...
Waar zouden we blijven zonder GeenStijl?
Ondanks deze trieste aanslag op feestvierders toch allemaal de beste wensen van bij de Poort.

Petrus Poortwachter | 01-01-17 | 09:48

Verwarde kerstmannen met Gülenpersoonlijkheidsstoornis die proberen hun sociaaleconomische achterstelling te doorbreken?

atheïstisch stemvee | 01-01-17 | 09:48

necrosis | 01-01-17 | 09:29
Op Liveleak is inmiddels het nodige te vinden.
Het plan van de Turkse haatsnor is mislukt..

Ommezwaai | 01-01-17 | 09:46

Wat heeft dat laatste plaatje met deze tragedie te maken ?

loser | 01-01-17 | 09:37

Volgens de democratisch gekozen dictator zal het wel of Gulen of Koerden of Is zijn. Volgens mij was het gewoon een " verwarde " man die boos was dat hij vorig jaar geweigerd werd vanwege zijn religeuze baard.

loser | 01-01-17 | 09:35

@Tikkie Terug | 01-01-17 | 04:40
Ik niet, ik blijf in mijn eigen kikkerlandje en was niet van plan om de zakken van Erdosnor te spekken.

necrosis | 01-01-17 | 09:31

Net in het nieuws gelezen:

"De Turkse regering heeft inmiddels verboden nog langer beelden en berichtgeving naar buiten te brengen over de aanslag. Volgens persbureau Bloomberg gebeurt dat 'om de onderzoeken niet in gevaar te brengen'."

Ik denk er het mijne van.....

necrosis | 01-01-17 | 09:29

Wat een kutnieuws om het jaar mee te beginnen zeg.

*JTR* | 01-01-17 | 09:24

@dubbelq | 01-01-17 | 09:14
Tip voor 2017: vermijd plaatsen waar veel mensen bij elkaar zitten.
Het gaat die gestoorden erom om zoveel mogelijk slachtoffers te maken in zo min mogelijk tijd.
Lekker begin van het jaar trouwens.....(walgt)

necrosis | 01-01-17 | 09:23

@de Voorzitter | 01-01-2017 | 09:05
En dat allemaal terwijl de hele wijk vorige week nog uitgekamt is i.v.m. sterke aanwijzingen voor een aanslag met oud & nieuw, aldus de eigenaar van Reina Club. Beveiligingstekortkominkje.

Tubantia83 | 01-01-17 | 09:20

Heel errug, heel verdrietug, Erdotator houdt zijn praatje en niemand geeft geen moer meer en jeSuist door naar de volgende boem. Hiephoi, hashtag Yolo en doorrrrrr....

Alfred1977 | 01-01-17 | 09:17

Je zal er maar lekker aan het feesten zijn geweest. Dit houdt niet op. Nog tientallen jaren zal dit doorgaan, ook NL komt nog een keer aan de beurt.

dubbelq | 01-01-17 | 09:14

Ik lees juist dat de dader op de loop is. Is ongetwijfeld op weg naar Molenbeek, in Belgistan, en de hoofdstad van het jihadisme.

Bakkendoen | 01-01-17 | 09:12

Verschrikkelijk!

Maria.1 | 01-01-17 | 09:10

Aha, enorm veel buitenlanders in de club. Berichtgeving tot nader order verboden door Erdo. Wat erop kan duiden dat er flink meer slachtoffers zijn. De booslim in kwestie is hem gepeerd. Tamelijk succesvolle actie dus.

de Voorzittert | 01-01-17 | 09:05

pedro300 | 01-01-17 | 08:38
"terwijl die terroristen in hetzelfde team zitten ,nml vaN de antichrist en valse profeet."

Ja en nee, Coca Cola wordt in de wereld als Westers gezien, de kerstman is groot gemaakt door Coca Cola.

Nathan R Jessup | 01-01-17 | 09:02

De Kerstman op 31 december / 1 januari? De dader kan ook écht alleen maar een luie Turk zijn...

Kapitein Stijlvol | 01-01-17 | 09:01

-weggejorist-

K.A. Leneet | 01-01-17 | 08:57

Deze aanslag had Erdo nog nodig om zijn benoeming tot president erdoor te krijgen.

Astroturfer | 01-01-17 | 08:47

@spoilerfreak | 01-01-17 | 07:58
Khadaffi en Assad lukte het tot het Westen zich er mee ging bemoeien.

sinar2 | 01-01-17 | 08:45

sinterklaas ,kerstman en kerstfeest hebben helemaal niks met christelijk te maken ,het zijn oude veranderde heidense gebruiken,en dan denken die islamterroristen dat ze christenen of joden aanvallen.terwijl die terroristen in hetzelfde team zitten ,nml vaN de antichrist en valse profeet.

pedro300 | 01-01-17 | 08:38

Nu de Koerden het kind van de rekening worden. Kun je er van op aan dat dit niet de laatste aanslag is in Turkije. Free Koerdistan!

roze_bril | 01-01-17 | 08:20

Alles went. Beste wensen nog

Bokito ergo sum | 01-01-17 | 08:19

@De Marketeer | 01-01-17 | 07:54
Ach lijkt me wat grootspraak. Kinderspel over de rug van een paar miljoen Koreaanse sletten. Die zaal is wel te gek trouwens. Zeker in combinatie met dresscode en vlag.

de Voorzittert | 01-01-17 | 08:06

Verschrikkelijk, meer kan ik er niet over zeggen.

Solar666 | 01-01-17 | 08:04

Erdogan dacht net als alle andere puppet masters dat hij de extremisten wel onder bedwang kon houden.
Leuk voor je eigen agenda gebruiken en ze uit de weg ruimen als je ze niet meer nodig hebt.
Maar de doos van Pandora met de extremisten erin kan je maar beter dicht laten.

spoilerfreak | 01-01-17 | 07:58

Maar ? wat gaat ons Mutti daar nu weer van zeggen ?

likmegaties | 01-01-17 | 07:56

Feit: jullie weet = jullie weten. Gisteren toch teveel bubbels op. Excuus.

De Marketeer | 01-01-17 | 07:44

Nog ff en we kunnen ook een Turkse vluchtelingenstroom verwachten...

Hufter | 01-01-17 | 07:41

Reaguurders, ik wil jullie allen een islam- en moslim vrij 2017 wensen. Jullie weet wat je te doen staat op 15 maart 2017. #geert

De Marketeer | 01-01-17 | 07:41

Het nieuwe jaar begint goed. 't Zal toch niet elke dag van 't zelfde zijn, zeker...

Bakkendoen | 01-01-17 | 07:22

Haha miko

Samper | 01-01-17 | 07:10

@mezelf 7:04
"binnen 1-10" = "binnen 1-10 jaar"

de Voorzittert | 01-01-17 | 07:06

bad sabta, Maar eerlijk ik be klaar,*van stoel valt8

miko | 01-01-17 | 07:06

Lopen in 2017 nu 1-op-1 qua ploflim-topics. Tijd om de Islam een halt toe te roepen dit jaar.
.
En uiteraard de Nederlandse politiek te bedanken voor het decennialang faciliteren van deze godsdienst in Nederland. Voor het consequent importeren van culturele rampzaligheid. Voor het creëren van een desastreuze druk op het justitiele apparaat, mede gevoed door wettelijk ingegeven fopstraffen. Voor het structureel invoeren van meer, meer, meer Wegmetons beleid. Voor het geniepig volproppen van niks-aan-de-hand vinexwijken met tig kansloze statushouders waardoor ook dié wijken binnen 1-10 flink gaan verpauperen.
.
Prettig nieuwjaar Reaguurders! Allemaal de beste wensen en dat u de loop van een kalashnikov maar mogen ontwijken in 2017.

de Voorzittert | 01-01-17 | 07:04

Hoe kan dat nou ?
Het is toch een nieuw jaar ?
In een "nieuw" jaar veranderd alles toch ?
Er veranderd geen ene tering !
Er is helemaal niks nieuw !
Er veranderd een cijfertje in de datum , maar dat gebeurt iedere dag !

alshetware | 01-01-17 | 06:39

Als aanvulling op Basil Fawlty. De reservingen etc vielen nogal mee dit jaar. Ik ben momenteel in Istanbul voor allerhande redeneren. En Reina was een optie voor t nieuwjaar. kaarten nog gewoon te krijgen. Net als in een aantal andere clubs, waar ik uiteindelijk ben beland. Lekker dit weer.

Fall | 01-01-17 | 06:37

Fcuk islam!

Alpengeist | 01-01-17 | 06:29

You better watch out, Santa Claus is coming to town.

Osdorpertje | 01-01-17 | 06:17

Dit straalt slecht af op de rest van de kerstmannen.

brughslurph | 01-01-17 | 06:05

Turkije, ook gewoon een eng Isamitisch en extremistisch land. En dat zit in de navo. Bizar.

nee_toch? | 01-01-17 | 05:56

Een disco met (sexy?)vrouwen en mannen door elkaar is haram. Een reden tot aanslag.Net zolang dat er geen disco's er meer zijn, officieel.

Space2012 | 01-01-17 | 05:56

-weggejorist-

Rest In Privacy | 01-01-17 | 05:26

Nou krijgen we later weer boze Turken omdat we durven te vragen om straks bij onze volgende aanslag tijdens het voetbal een minuut stilte in acht te nemen.

Lyin Ted | 01-01-17 | 05:26

-inhoudelijk .... 1 paspoort en Turkie uit de Navo en wel nu .!! Maart is een begin.

gemarineerd | 01-01-17 | 05:24

-weggejorist-

DianaSmally | 01-01-17 | 05:18

ooo Rosanne ik weet dat er heeel van mannen zijn die jou doen met pijn.

gemarineerd | 01-01-17 | 05:14

Nou dat was snel .

ministerSinister | 01-01-17 | 05:14

-weggejorist-

gemarineerd | 01-01-17 | 05:05

wereld is verrot en Nick en Simbom gaat dat
niet lijmen.

gemarineerd | 01-01-17 | 05:01

-weggejorist-

gemarineerd | 01-01-17 | 04:56

gemarineerd | 01-01-17 | 04:47

Muwahahaha. Nog wat inhoudelijks te melden? Ga slapen. Is beter voor iedereen.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 04:53

-weggejorist-

gemarineerd | 01-01-17 | 04:47

-weggejorist-

limburgOkeDan | 01-01-17 | 04:46

Het is toch wel duidelijk dat dit allemaal 1 groot spel is. Zelfs de NederTurken en andere islamieten die dit meespelen moeten allemaal heel snel uitgezet worden.

limburgOkeDan | 01-01-17 | 04:46

Vast de actiegroep 'Kick Out Zwarte Piet' die nu ook de kerstman probeert zwart te maken.

Santa in Turkije, week na kerst, dat moet toch verdacht zijn.

Leefbaar | 01-01-17 | 04:43

Nous sommes allemaal Turken? Blijft jammer. Vermoord door andere moslims. Hoe leg je dat uit?

Tikkie Terug | 01-01-17 | 04:42

Een handvol doden zijn in de ideologie van de islam geen probleem. Massa's handen met doden ook niet. En in de ideologie van Erdogan uiteraard ook niet. Het doel heiligt de middelen. En morgen krijgt Gülen de schuld. Of de PKK. En komende zomer weer allemaal voor €299,00 all in weer 2 weken naar Toerkieland met Cor en die andere?

Tikkie Terug | 01-01-17 | 04:40

Compleet knettergek al die gelovigen. Uit naam van een fantasie verhaaltje handelen.. Zoals bij de moslim club, of zoals Omtzigt hier doet http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/dennis_honing_2.html

Mark_D_NL | 01-01-17 | 04:38

Zoals ik in vorig topic al zei. Ken de club goed. Frequenteerde tot een jaar of 10 geleden deze club vaker. meestal donderdag, vrijdag om een uur 5 a 6 in de middag. Prima tent toen en soms bleven we (mijn vrouw en ik) hangen en aten we in de verschillende resto's. Effe uitleggen. Het is een open air resto/club en na 12 uur disco. Maw een soort open air plein iets met dansvloer met daaromheen bars en resto's, begane vloer en 1e verdieping van divers pluimage. Frans, Italiaans, Japans, Chinees, cocktail bars etc. En het was tot een jaar of 10 geleden een seculier bolwerk maar dat werd geleidelijk overgenomen door voetballers, no brain modellen, foute bankiers, nouveaux riche ondernemrs en AKP aanhangers (en die dus zuipen gewoon). Laatste keer dat ik er was was 5 of 6 jaar geleden ik was toen uitgenodigd en damn toen was het een foute boel. Proleterig. Maar, voor Istanbullers is nieuwjaarsavond zeer belangrijk (net zoals kerst voor ons) dus moet men tot 2 maanden van tevoren reserveren en die tent zat tot de nok toe vol. Hoorde via, via al dat mensen in de Bosphores zijn gesprongen (zaak ligt dus aan de Bosphores) om te ontkomen aan die freaks. Het is hoe men ook denkt over de klanten in en in triest.

Basil Fawlty | 01-01-17 | 04:37

-weggejorist-

J.Morika | 01-01-17 | 04:31

Hier klopt niet van. "Santa Claus" is geen ideologisch ding. Niemand gaat moorden uit de naam van "Santa Claus" simpelweg omdat die gast geen ding is.

J.Morika | 01-01-17 | 04:29

-weggejorist-

J.Morika | 01-01-17 | 04:28

Nou. Fijn 2017 allemaal hè.

TheTexasSharpshooter | 01-01-17 | 04:23

-weggejorist-

Mark_D_NL | 01-01-17 | 04:23

dubbelpost niet mijn schuld. Het is of Putin of ik ben echt gehackt.

Mark_D_NL | 01-01-17 | 04:22

Sorry voor de dubbelpost

Von Mutzenbacher | 01-01-17 | 04:19

-weggejorist-

Mark_D_NL | 01-01-17 | 04:17

-weggejorist-

Von Mutzenbacher | 01-01-17 | 04:17

Gelukkig het is in Turkije. Ja zo denk je tegenwoordig.Je bent blij dat het niet in Nederland is.

Mark_D_NL | 01-01-17 | 04:16

Het enige wat veranderd is is het jaartal. De terreur gaat gewoon door en het tragische is dat je er bijna niet meer van opkijkt. Zo van... ok,was te verwachten... next..

Von Mutzenbacher | 01-01-17 | 04:16

Benieuwd hoe islamist Erdogan het islamitisch fenomeen jihad gaat veroordelen om zijn islamitische theocratie te realiseren.

Bram van Ojik | 01-01-17 | 04:07

Het zal wel een politieke hint betreffen om het juiste pad te blijven volgen.

Mark_Pugner | 01-01-17 | 04:05

2017 Ronald, in dat laatste stukje.
Maar diep treurig is het weer wel.

Jackanders | 01-01-17 | 04:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken