Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Motoragent duwt vluchtende scooter om. 100 uur taakstraf en 2000 euri boete

duwendemotoragent534.jpgTegen Wilders tekeer gaande OM-bobo's die ambassadeur zijn bij het Marokko Fonds. Of een @iRechter die op twitter even niet meer weet dat Vrouwe Justitia een blinddoek draagt. Het ging al niet zo lekker met het imagobeheer van de rechterlijke macht in Nederland. Deze week kwam daar nog DEZE ZAAK bij. Veel leesplezier & hoofdschuddings.

Reaguursels

Inloggen

Mahatma | 24-12-16 | 10:18
Je geeft zelf al het argument waarom je onzin kletst: 'de rechtbank is niet gebleken....'

Dus het telde wel mee, de omstandigheden waren er niet naar. Kan zo gebeuren dat er om twee uur in de nacht weinig fietsers zijn. En die ene zou de politiesirene kunnen horen.

Bvdb | 24-12-16 | 12:53
Om hem aan te houden heb je twee mogelijkheden:
- Je schopt hem van zijn scooter af. Mag dus niet.
- Je blijft bij hem rijden tot de politiewagens op de goede plek zijn om hem klem te rijden. Die mogen dat namelijk wél.

Bruine Beer | 25-12-16 | 14:15

Walgelijk, wat moet een agent anders doen? Opgevoerde brommer vroeger, en reed je vol gas door dan trapte een agent je ook van je brommer. Op die rollerbank hoe dan ook, maar tegenwoordig mag een agent niets meer doen blijkbaar. Dat iemand nog kiest voor zo'n kutbaan, het recht is krom, en je bent gewoon een pispaal in deze verachtelijke samenleving tegenwoordig als agent zijnde, zelfs de rechter staat niet achter je, waarom zou je nog kiezen voor een baan bij de politie in deze verrotte samenleving?

Koffieleut | 25-12-16 | 02:42

Raider Twix | 24-12-16 | 20:25

Een politieagent mag helemaal niet iemand zwaar mishandelen, zoals dat overigens voor iedereen in Nederland geldt. Voor politieagenten geldt zoals voor iedereen dat ze zich aan de wet moeten houden. Er zijn situaties waar de inzet van geweld nodig is, maar zelfs dan is het niet de bedoeling dat het op zware mishandeling uitdraait. In dit geval is er geen sprake van zo'n situatie. En dat is dus precies waar het vonnis van de rechtbank over gaat.

brekebeen | 24-12-16 | 23:08

Voor welk vergrijp man een politieagent iemand zwaar mishandelen?

Raider Twix | 24-12-16 | 20:25

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 19:03
Geweldig verhaal en zo heurt het! Ik wacht op het rekeningnummer van desbetreffende motoragent. Waar blijft die crowdfund?

WitteGrunneger | 24-12-16 | 17:10

GeenStijl: Kunt u geen crowdfund voor de agent beginnen. Ik heb weinig maar een 10 euro kan ik nog wel missen.

WitteGrunneger | 24-12-16 | 16:54

Ronduit walgelijk dat de agent gestraft wordt. In plaats daarvan moet de motoragent een lintje krijgen en salarisverhoging. Hier zakt mij de broek van af.

WitteGrunneger | 24-12-16 | 16:52

De 2e kamer (minus 15) heeft al gekozen tegen dat domme belastingbetalende kudtvolk zoals wij.....
De magistratuur blijkt nu ook al te kiezen tegen dat domme belastingbetalende kudtvolk zoals wij.....
Het wordt blijkbaar tijd dat dat domme belastingbetalende kudtvolk zoals wij zèlf passende maatregelen nemen tegen dit een en ander.
Want:
Het.Volk.Wint.Altijd!
Om te beginnen in 3/2017
Magistraal blunderende magistraten:
Minder
Minder
Minder
!

pennestront | 24-12-16 | 15:56

In feite geeft dit dus aan dat als je een misdrijf pleegt, je dan het best kunt vluchten op een scootertje zonder helm. Gewoon doorgassen want ze mogen je toch niet van je scootertje af duwen. En als ze dat dan toch doen, hoppa, dan win je meteen :)

Privet | 24-12-16 | 14:44

Als je goed naar dit vonnis kijkt, dan zegt de rechter eigenlijk dat als je een dader niet op een normale manier kunt oppakken je hem maar moet laten gaan...
Dit land is ziek, ziek tot op het bot.

Flipus | 24-12-16 | 14:17

Als ik die agent was geweest had ik direct na die uitspraak m'n badge bij die rechter ingeleverd en hem als dank een woekerend gezwel aan beide oogbollen toegewenst.

Mocht er een inzamelingsactie actie komen, dan stop ik 50 pop in de pot!

Majoor Pikindewind | 24-12-16 | 14:04

Mja, schop je iemand voor zijn kop met vergelijkbaar letsel dan zou je volgens de reaguurders een doodstraf moeten krijgen. Is het de politie die vergelijkbaar letsel veroorzaakt dan is het van de zotten.
Ik ga er tussenin zitten, scooterrijder had gewoon moeten stoppen, dat vooropgesteld. Dat is in het vonnis ook meegenomen qua strafmaat. Aan de andere kant is het gewoon een risicovolle actie geweest waarbij je iemand levenslang kunt tekenen door letsel of verminking. En dan ook tegen de regels in zonder porto op pad gaan, waardoor hij collega's niet kon informeren en bijvoorbeeld een wegversperring kon opzetten.

fredjuhh | 24-12-16 | 13:20

nederland is doodziek !! links heeft goed zijn best gedaan!!!!

bekijket | 24-12-16 | 12:54

Wat zijn de boetes voor het negeren van een stopteken, het rijden zonder helm op een gestolen scooter? Dat kan dan wel in mindering gebracht worden.

voldemort | 24-12-16 | 12:54

Crowdfund.

Dit is bezopen. Hoe moet je anders die gasten aanhouden.

Bah bah bah. Wat een vies, smerig land is dit. Hou toch op.

Bvdb | 24-12-16 | 12:53

Gedegen onderzoek vanachter het buro van de rechtbank. Lijkt me een redelijk proportionele actie. Vervelend, maar risico van het vak. Ik hoop dat de 2k een finale kwijting betreft. Meer is het niet waard. Crowdfundingkje doen?

jeroen247 | 24-12-16 | 12:15

Die mototagent moet inderdaad schadeloos gesteld worden. Kunnen we ons nog het voorval herinneren van die twee Marokkanen op de scooter die elkaar de schuld gaven? Van het door hun veroorzaakte dodelijke ongeval?
-
Nee nu gaat zo'n muts even lekker slim lopen doen, zo'n agent handelt op volle snelheid en voorkomt daarmee erger. Had die scooterrijder iemand doodgereden, dan had dit geval het gecensureerde NPO nieuws waarschijnlijk wel gehaald! En hoe heeft het kunnen gebeuren dat die mototagent niet heeft ingegrepen.
Walgelijk om die man zo te behandelen!
We handelen hier enkel nog maar als het kalf aan het verzuipen is (zie nu ook weer de plotselinge dadendrang van Merkel).

bananabanana | 24-12-16 | 11:31

Waar kunnen we doneren?

Geppie. | 24-12-16 | 10:59

Als de scooterrijder zonder helm reed was hij dus herkenbaar en had dus op een later tijdstip zonder gevaar aangehouden kunnen worden.

sinar2 | 24-12-16 | 10:28

Bruine Beer | 24-12-16 | 10:06
Dat de scooterrijder levensgevaarlijke handelingen verrichtte (op volle snelheid kruispunten oversteken) telde voor de rechter blijkbaar niet mee. Wat als hij een fietser had geschept? Die had het vast niet meer kunnen navertellen.

"De rechtbank is niet gebleken dat er sprake was van omstandigheden die maakten dat het belang van de (onmiddellijke) aanhouding van de scooterrijder diende te prevaleren boven diens veiligheid en de mogelijke gevolgen van het tegen hem toe te passen geweld."

Knettergek...

Bromsnor heeft een gevaar voor andere burgers voorkomen. Hij verdient een lintje.

Mahatma | 24-12-16 | 10:18

Corrigerende tikken mag niet meer want zielug. Nou moet je zien waar dat ons land heeft gebracht.
Lupuslupus | 23-12-16 | 18:41

Het mag niet meer omdat wetenschap bewijst dat het niet helpt, zelfs averechts werkt. Of is wetenschap te moeilijk voor je?

Bruine Beer | 24-12-16 | 10:12

Het zit hier vol complete randdebielen. Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk de uitspraak gelezen? Dus meer dan de drie regels in het artikel hier?

Een motoragent leert tijdens zijn opleiding een paar héél belangrijke dingen. Je bent kwetsbaar, want geen kreukelzone, je werkt vaak alleen, dus je moet altijd communicatie hebben, en je hebt niet de middelen fysiek tegen voertuigen op te treden. Je hele kracht is snelheid en wendbaarheid.

Hij had geleerd dat hij geen gedwongen stop mag uitvoeren. De enige manier om dat te doen, is hem klemzetten als hij toch al stopt, of de auto's het werk laten doen. Als motoragent ben je de verkenner, degene die zorgt dat de auto's weten waar ze moeten zijn. Vandaar de porto.

Dat heeft deze agent genegeerd. Ongeschikt voor het vak dus. Die regels zijn er met een reden. Hij vindt dat ze niet voor hem gelden. Pech knul, ga maar schoffelen, kun je intussen nadenken. En daarna graag aan een bureau werken.

Maar degenen die dit geluk vinden: volgende keer is hij van mening dat jij niet snel genoeg luistert op de fiets (shit, was dat tegen mij?) en schopt hij je van de fiets af, zo tegen een verkeerspaaltje.

Bruine Beer | 24-12-16 | 10:06

Crowdfunding? Te idioot voor woorden.

Moestuinier | 24-12-16 | 10:03

Kan me goed voorstellen hoe frustrerend dit moet zijn voor agenten. Je wilt het tuig van de straat halen en dan wordt je door dit soort laffe lieden tegengehouden. Zum kotsen!

Menno76 | 24-12-16 | 09:14

Laat eens raden, het "slachtoffer" komt weer eens uit Finland?

Lefgozer | 24-12-16 | 06:16

-weggejorist en opgerot-

Swonchek | 24-12-16 | 05:51

De zwaarte van de overtreding speelt voor mij toch echt wel een belangrijke rol. Reed de scooterrijder alleen maar zonder helm, vind ik iemand van zijn scooter trappen geen normale reaktie.Dat staat in geen verhouding tot het misdrijf.

Janloel7282 | 24-12-16 | 04:44

Zat er een naffer op die scooter?

Hei-kneuter | 24-12-16 | 03:17

@peterdh | 24-12-16 | 02:15
Als het nog een inbreker was ook zie ik helemaal het probleem niet.
Maar goed, de enkele agent met wat eigen initiatief zal zich nu ook wel twee keer bedenken voordat hij iets doet.

Slipsnifter | 24-12-16 | 02:27

Als de politie zegt dat je moet stoppen, dan moet je stoppen.
In Amerika en een hoop andere landen had hij een kogel in zijn flikker gehad.

Slipsnifter | 24-12-16 | 02:21

@svg | 23-12-16 | 16:14

Je moet eens weten wat ik allemaal kan rechtpraten als ik 15 pagina's daarvoor tot mijn beschikking heb. Dan zul je daarna zeggen, inderdaad zo had ik het nog niet gezien.

Maar soms moet je ff een stapje terug doen om het hele plaatje weer te zien.

Inbreker vlucht en word achterna gezet door de politie die hem tot stoppen maant. Inbreker negeert dit en vlucht zo snel mogelijk weg. Politie zit achter inbreker aan die dreigt te ontkomen. * Politie stopt hem. Waarbij inbreker ten val komt en wat botten breekt.

Politie word nu veroordeelt tot schoffelen en boete omdat hij dat deed.

Wat had je willen zien? bij het * politie geeft het op, inbreker ontkomt en plant met zijn matties de volgende reeks inbraken. Terwijl dienstdoende agent zich verwijfeld afvraagt waarom ze geen zaken oplossen.

Sorry hoor risico van het vak als je het mij vraagt. Als je gaat inbreken loop je het risico om door een bewoner met wapenvergunnen af te worden geknalt noem ik ook risico van het vak. Dan noem ik dat zeker als je tijdens de vlucht na je inbraak wat botten breekt.

peterdh | 24-12-16 | 02:15

-weggejorist-

Nalika | 24-12-16 | 02:07

-weggejorist-

Nalika | 24-12-16 | 02:07

Ja ik woon in een land waar als een agent met zijn hand een stopbeweging maakt je direct stil staat.Er zijn dan ook wel vaak meer agenten bij. Maar goed het helpt natuurlijk wel enorm dat achter die agenten met die stopteken hand 1 of 2 soldaten staan die schieten als je niet stopt en vaak ook nog gericht.Het helpt wel want ik heb nog nooit iemand door zien rijden als hij een stopteken krijgt.Trouwens ook nog nooit een iemand een duw en of letsel zien krijgen. Wel boetes voor geen helm die voordat je kan doorrijden betaald moeten worden.

Nalika | 24-12-16 | 02:07

ik ga dit land verlaten..............

kot | 24-12-16 | 01:54

Ja ik dok mee, start een aktie dan ik weet niet hoe.

Tinus Trekveer | 24-12-16 | 01:47

@GeenStijl
Er is hier veel animo om de boete te betalen via crowdfunding.
Please...

Tobi | 23-12-16 | 15:48
InfidelRevolution | 23-12-16 | 15:53
Franker | 23-12-16 | 15:57
Johnweer | 23-12-16 | 16:00
Enorm | 23-12-16 | 16:21
pacmann | 23-12-16 | 16:23
FnurkY | 23-12-16 | 16:23
Repelsteel | 23-12-16 | 16:24
Jan Lange3373 | 23-12-16 | 16:35
Vlaming4453 | 23-12-16 | 17:28
mental K | 23-12-16 | 20:35
bambi1970 | 23-12-16 | 21:41
Laagopg,dramnegertd | 23-12-16 | 22:42
Zoefhaas | 23-12-16 | 22:49
Death By Luchtbed | 23-12-16 | 23:14
Highwoodman | 23-12-16 | 23:02

bambi1970 | 24-12-16 | 00:56

Persoon rijdt zonder helm - strafbaar
Negeert stopteken - strafbaar
Agent oefent beroep uit - strafbaar 🙄

Dat idioten vluchtend voor de politie dodelijk kunnen zijn hebben we in Nijmegen al gezien.

Enkel als de agent hem in elkaar had gerost "na" z'n aanhouding had dit vonnis als lachertje kunnen dienen, nu is het enkel in en in triest.

Mellita, domi adsum. | 24-12-16 | 00:36

Ai, waarschijnlijk toch weer een rechter met een zekere signatuur. Als de goegemeente bij z'n verstand is dan speelt dit Wilders weer in de kaart en terecht.
Het boeventuig neemt door dit soort vonnissen de macht over en dat willen we toch niet? Of wel soms!

Nelis SplitBloes | 24-12-16 | 00:09

Niet meer tegen het stuur duwen maar gewoon trap geven en zeggen dat je je been uitstak om evenwicht bewaren.. Veel te eerlijk die motor agent.. Gewoon zeggen dat die gek jouw stuur vastgreep..

Tonythelonley | 24-12-16 | 00:02

Ik hoop dat die agent in hoger beroep gaat. Goeie advocaat erop en deze kosten ook via crowdfunding!

Death By Luchtbed | 23-12-16 | 23:14

Ik heb weinig ontzag voor de hedendaagse Nederlandse rechter, maar in dit geval heeft de rechter gelijk. Het is absoluut onverantwoord dat een politieagent even een verdachte een zwaar ongeluk bezorgt. Zeker als de kans erg klein is dat de scooterrijder zou kunnen ontsnappen zonder dat 'duwtje'. Als dit niet bestraft wordt, dan krijgen agenten praktisch een vrijbrief om met verdachten te doen waar ze maar zin in hebben.

stampertje85 | 23-12-16 | 23:13

Fundraising iemand? Ik doe graag een duit in het zakje

Highwoodman | 23-12-16 | 23:02

En een fuik opzetten waar een vluchtende auto zich inramt waardoor een onschuldige om het leven komt mag wel.
Leg het mij maar uit.

wverstappen | 23-12-16 | 22:58

Werkelijk niet te bevatten hoe vrouwe Justitia helemaal vern##kt is :( waar ik ik doneren? Crowdfund please GS!

Zoefhaas | 23-12-16 | 22:49

Maar dramatisch, geen motoragent die het nog waagt een scootercrimineeltje op te pakken. Waarom zou je? Voor het weet lever je een maandsalaris in!

DebraCadabra | 23-12-16 | 22:42

Heeft deze plichtbewuste motoragent, de officier en de rechter, na het "vonnis" met de platte politiepet 'munt' geslagen? Zo nee, dan noemen we dit "een gemiste kans!"|

Wat pacmann op 16:23 zegt: "crowdfunding actie!"

Laagopg,dramnegertd | 23-12-16 | 22:42

brekebeen | 23-12-16 | 20:32
Ja, ik weet het niet zeker 'brekebeen', maar ik krijg zo'n donkerblauw vermoeden dat jij ook al eens door een agent van je bromfiets bent gewipt ... ;)

Laagopg,dramnegertd | 23-12-16 | 22:35

Het is beter om rechters slechts voor een paar jaar aan te stellen. Als er dan zo'n linksdraaiende toga met dementie-light daders als slachtoffers gaat zien, dan kun je er tenminste op afzienbare termijn iets aan doen.

Statler en Waldorf | 23-12-16 | 22:26

Vrouwe Justitia ligt echt allang gekneveld met haar eigen blinddoek, verkracht in de goot...
Dit land is écht heel ziek.

Aatje | 23-12-16 | 22:10

Da's bij mij praktisch voor de deur. Eindhoven natuurlijk.
Want zo gaat men hier om met de politie.
Toen er een meiske op de scooter werd doodgereden door een auto van het arrestatieteam, omdat ze moedwillig het stopteken negeerde terwijl het team met meer dan 100 aan kwam rijden, stond ook het halve woonwagenkamp stampij te maken.
Agenten doen het nooit goed in dit land met die hoop akelige mensen die er ook wonen, naast ons dan.

Draak uit Brabant | 23-12-16 | 22:01

Erdo weet wel raad met dit soort Dienaren66

Leefbaar | 23-12-16 | 21:53

@mental K | 23-12-16 | 20:35
Ik wil ook meedoen en ik wil meer dan 50 euro betalen.
De inbreker was dronken, onder invloed van drugs en ik denk niet dat ie een helm droeg (ivm letsel). 100% eigen schuld met een snufje karma imho.

bambi1970 | 23-12-16 | 21:41

Waarom is vluchten bij staandehouding niet bij wet strafbaar gesteld?

80 | 23-12-16 | 21:36

Ik begreep uit de titel dat de scooterrijder 100 uur taakstraf kreeg en 2000 eu boete moest betalen....

Jan Toeternuitje | 23-12-16 | 21:35

-weggejorist-

Rombombom | 23-12-16 | 21:20

-weggejorist-

Cartman(NL) | 23-12-16 | 21:12

hoop dat het bontkraagje van de verdachte niet beschadigd is..

Cartman(NL) | 23-12-16 | 21:12

Begrijpelijke slachtoffer/dader verwarring. De dader i.c. krijgt een vergoeding van 'het slachtoffer' wegens gevaarzetting. Dat had het moeten zijn in een normaal land. Vertrouwen in de rechtspraak: alweer -1

npo | 23-12-16 | 21:06

Hij had ook netjes moeten wachten tot het kloodtzakje hém van zijn motor duwde en hém een hersenschudding bezorgde....

RichardBandler | 23-12-16 | 20:56

@brekebeen - eens! Ik heb een hekel aan de slappe houding van de NL politie en justitie, maar politieagenten die even stoer willen doen en daarbij buitenproportioneel handelen gaan te ver. Mocht het daadwerkelijk om inbrekers , tasjesrovers, overvallers of ander tuig gaan dan is het een heel ander verhaal, maar iemand die z'n helm niet op heeft, als je die niet op een normale manier kunt aanhouden dan heb je gewoon als agent verloren, klaar.

Elmauro | 23-12-16 | 20:46

Voor die straf wil ik er ook wel een paar van hun scooter trappen.

Tjemig | 23-12-16 | 20:39

Hey Geenstijl, doe eens een crowdfundactie opzetten! Ik betaal meteen 50 euro.

mental K | 23-12-16 | 20:35

Ik vind het eerder ongelooflijk dat mensen verdedigen dat een politieagent een verkeersovertreder zwaar letsel toebrengt. Daar is namelijk geen enkele rechtvaardiging voor. Wat wordt het volgende? De verkeersovertreder wordt van zijn scooter afgeschoten? De betreffende agent heeft de situatie duidelijk niet onder controle gehad, je kunt je eerder afvragen of zo iemand wel geschikt is voor dat werk, waarbij ik me ook nog eens kan voorstellen dat de man met dit voorval zelf ook de nodige problemen heeft. Al die mensen die reageren van dat het de scooteraar zijn eigen schuld is, zouden eens voor zichzelf moeten nagaan hoe ze er tegenaan zouden kijken als ze zelf of één van hun naasten op deze manier door een politieagent zwaar verwond worden. Dat dit vroeger ook gebeurde zegt eigenlijk alleen maar dat de heren machtswellustige agenten er toen mee wegkwamen. Waar staat dat het de taak van de politie is om mensen zwaar letsel toe te brengen? Het zal eerder zo zijn dat tot de taak van de politie behoort om zoveel mogelijk letsel te voorkomen. Moet de politie dan alles maar over haar kant laten gaan? Natuurlijk niet, maar iemand zwaar letsel toebrengen voor een reeks verkeersovertredingen is middeleeuws. Mensen die daar achter staan zijn eigenlijk rijp voor een totalitair systeem, met onbegrensde macht voor de politie en andere overheidsdiensten om letterlijk alles wat ze willen aan mensen aan te doen. Vandaag een scooterrijder, morgen een wildplassende scholier die in het buitengebied in de sloot plast.
Ik weet wel dat als het mij, of één van mijn familieleden zou overkomen, dat ik inderdaad alles in het werk zou zetten om de betreffende agent een douw te laten krijgen. Laten we niet vergeten dat de politie niet de rol van rechter en beul heeft, en dat lijfstraffen in dit land al erg lang geleden zijn afgeschaft. Inderdaad, ik juich de uitspraak van de rechtbank toe, het werd eens tijd dat er duidelijkheid is omtrend het gebruik van geweld door de politie.

brekebeen | 23-12-16 | 20:32

Lupuslupus | 23-12-16 | 18:21
Ja hoor , als jij een keer door rood licht rijdt, de politie wil je stoppen en je fietst snel door, dan mogen ze wat jou betreft op je benen schieten....

Mijn ouders? Ik ben er één van zes, die hadden echte geen tijd om met me in discussie te gaan toen ik drie was. Ik moest gewoon doen wat zij zeiden, net als mijn kinderen trouwens.

Elmauro | 23-12-16 | 20:22

Nederland is nu écht af!

Marvin_NL | 23-12-16 | 20:14

M.a.w. als je dus inbreekt, ga dan niet met een helm op met de scooter er vandoor. Altijd zonder helm en ongeveer met 30 km/u rijden liefst zonder verlichting. Ga trouwens altijd met z'n 2-en, want mocht je iemand doodrijden onderweg, dan kun je elkaar aanwijzen als bestuurder en ga je alsnog vrijuit. Klinkt dit absurd? Nee helaas, het is de werkelijkheid.

salsaparilla | 23-12-16 | 20:12

Hoe dan ook, met "althans zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte en/of verhindering in de uitoefening van de ambts- of beroepsbezigheden van deze was ontstaan" hebben we in elk geval MINDER last van die gast op het verkeerde pad...
En, of deze vonnis onze politie aan wie we de geweldsmonoplolie hebben gegeven(!), ons MEER of MINDER moet gaan beschermen van terrorisme, laat ik aan u, de lezer, over...

STnick | 23-12-16 | 20:11

Zo ontzettend veel gezeik om een crimineel zonder helm en verstand . Geen opleiding en nog minder besef dat je ook met werken je geld kan verdienen. Maar ja inbraakje en met je kleingeld van de healer naar de coffeeshop zal wel makkelijker zijn.
Ga hier niet schrijven wat ze met dit soort randdebielen zouden mogen doen.

ilovevarkens | 23-12-16 | 20:09

Tip voor de agent, volgende keer met je voorwiel tegen het achterwiel van de scooter aan knallen en dan roepen dat je nog probeerde te remmen maar dat het te laat was. Dan is het niet opzettelijk en het effect verder hetzelfde. Kost even wat oefenen maar scheelt een boel gezeik.

Ongelooflijk dat hier mensen de uitspraak zitten te verdedigen. Dus je kunt een misdrijf begaan en dan wegvluchten zonder helm op en als de politie het lef heeft om meer te doen dan roepen dat je moet stoppen dan zit de politie fout. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

Montu | 23-12-16 | 19:45

De scooterrijder nam eerst zelf het risico om over kruispunten heen te razen en zonder helm 50 km per uur te rijden. Hij wordt omgeduwd bij 5 km per uur. Dat risico heeft hij ook genomen. Maar zelfs als de man met scooter bij stilstand !!! omgeduwd zou zijn en zich bezeerd had bij het vallen zou de motoragent daarvoor aansprakelijk gesteld kunnen worden??? Zoals de uitspraak nu te belezen valt op de justitie site Rechtspraak. Wat willen ze dan als alternatief?? Wat kan een motoragent dan wel??? Western-style met een lasso of een middeleeuwse nekkengrijper? Klemrijden lijkt me ook risicovol. Je kan iemand niet aanhouden zonder risico, zo is het nou eenmaal.

ijskogel | 23-12-16 | 19:27

@brekebeen Het was misschien niet handig van de agent maar als die scooter gast een kind dood gereden had dan was de agent weer te langzaam of laks met aanhouden.
Er is altijd wel iets. Punt moet gewoon zijn dat je moet luisteren naar de politie, doe je dat niet dan moet je leren leven met de gevolgen.

Tremor | 23-12-16 | 19:26

necrosis | 23-12-16 | 19:13
Waren geweldige wagens trouwens. Handig, ontspannen zit achter het stuur. Yep, een blauwe hippiebus met optische en geluidsignalen op het dak. Oh en een verwarmingsinstallatie, zodat we terplekke aanrijdingen konden afhandelen. Kom er nog maar eens om.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 19:24

-weggejorist-

RoccoPornetti | 23-12-16 | 19:21

Bizar.
Agenten kunnen onder deze omstandigheden hun werk niet meer doen. Denk eens aan het signaal wat van dit vonnis uit gaat:'Als ik een overtreding/misdrijf heb begaan en de politie probeert me aan te houden, hoef ik niet te stoppen, want ze mogen me toch niet aanraken'.
Al heb je maar een kleine overtreding begaan, vluchten voor de politie is een misdrijf op zichzelf.
Bah. De mannen en vrouwen die dit land veilig moeten houden, moeten dat helaas met hun handen op hun rug doen.
Ze krijgen stront over zich heen van het straattuig en ze krijgen stront over zich heen van de mensen die het voor hen op zouden moeten nemen.
Als er eventueel een agent(e) op GeenStijl rondhangt:
Bedankt dat jullie dagelijks nog het beste ervan proberen te maken.

Vage_eddie | 23-12-16 | 19:20

@Graaf van Egmont | 23-12-16 | 19:03
Je gaat me toch niet vertellen dat je in zo'n 'hippiebus' moest rijden?

necrosis | 23-12-16 | 19:13

@Lupuslupus | 23-12-16 | 18:41
Mijn vader heeft me ooit medegedeeld dat hij mijn benen zou breken als ik zou gaan stelen, en hij meende het!
Als ik tegenwoordig (met name) VMBO leerlingen hoor praten, dan vraag ik me af waar de opvoeding gebleven is.

necrosis | 23-12-16 | 19:11

cabbit 15:59
Waar is die helm dan voor die hij niet ophad ??
Gevalletje eigen schuld !

Wekkertje | 23-12-16 | 19:10

En als die vluchtende scooterrijder 10 meter verderop iemand had doodgereden ? Zoals al eerder is gebeurd ? Vluchten voor de politie is voor rekening van jezelf.

Wekkertje | 23-12-16 | 19:05

necrosis | 23-12-16 | 18:15
Ik kan mij uit mijn tijd als jonge wachtmeester in het Brabantse, nog wel herinneren dat ik een mij tegemoetkomende bromfietser van zijn bromfiets reed. De afdruk van zijn leren jack zat in de raamstijl van de Volkswagenbus en mijnheer zelf werd gelanceerd in een langs de weg gelegen greppel.
Mind you, de man werd al in Best, St Oedenrode en Helmond achterna gezeten en had wel 40 stoptekens genegeerd. Toen dacht de Graaf, allemaal mooi en wel, maar niet in de gemeente waar ik de baas ben. Pas achteraf (ongeveer 5 seconden)bedacht ik me dat ik hem wel dood had kunnen rijden. Maar dan had ik er wel een mouw aangepast denk ik.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 19:03

McMarx | 23-12-16 | 18:19
Je hebt gelijk en ik maar over inbreker spreken.

ratelaar | 23-12-16 | 18:58

Toch wel apart om te lezen hoe heel wat mensen het volkomen normaal vinden dat deze motoragent gewoon zijn boekje te buiten is gegaan en iemand zwaar letsel heeft toegebracht. Met andere woorden, standrecht is kennelijk een geäccepteerd verschijnsel... En nee, ik verdedig niet de arme niet gehelmde stoptekens negerende scooterpiloot. Zo iemand dan maar zwaar verwonden is ook niet de bedoeling.

brekebeen | 23-12-16 | 18:57

En voor die boete wegens letselschade had ik (als ik agent was) nog even ....... dat kan ik maar beter niet schrijven, Joris leest mee.

necrosis | 23-12-16 | 18:15
/
Ik begrijp wat u bedoelt. Als je vroeger jankte om niets kreeg je te horen 'zal ik je eens een ECHTE reden geven om te janken'? Maar ja, dat was toen...
Corrigerende tikken mag niet meer want zielug. Nou moet je zien waar dat ons land heeft gebracht.
.
En dan heb ik het natuurlijk niet over een man die uit de kroeg komt met een kwade dronk en zijn vrouw en kinderen horendol slaat. Maar over kinderen die hun plaats moeten weten. Thuis EN op school (waar het inmiddels ook al een typhusbende is waar niet de ouders en leraren maar de 'kids' (ook al zo'n walgelijk woord) de dienst uitmaken..

Lupuslupus | 23-12-16 | 18:41

@ Necrosis
Ik zit even die wiki over PAC's wat beter te lezen, maar inderdaad is GeenPeil keihard een SuperPAC. De eerste in Nederland ook nog volgens mij. Interessant, het is eigenlijk wel iets om onderdeel van de GeenPeil TK campagne te maken. Ik bedoel, we worden toch al als donatiespons van Putin beticht, dus waarom de geldstromen naar de politieke campagnes niet wettelijk regelen met een Nederlandse versie van de Amerikaanse Federal Election Campaign Act en.wikipedia.org/wiki/Federal_Electio... ?

F. von Zeikhoven | 23-12-16 | 18:39

Criminaliteit loont blijkbaar. Bedrijfsrisico voor een agent is groter dan die van een crimineel.
Totaal de weg kwijt dit land.
Sterkte meneer de motoragent! GS leeft met u mee!

Is dit nog nieuws? | 23-12-16 | 18:32

Als de scooterrijder een ongeval veroorzaakt zou hebben bij de motoragent of iemand anders dan was de oorzaak een slechte jeugd en dus 20 uur taakstraf.

Waarom vragen de politici zich af wat de reden is dat de "gewone" Nederlander de politici absoluut niet vertrouwd. Vandaag een gesprek gehad met een Marokkaanse collega. Die begrijpt ook helemaal niets van de idiote politici in dit land. Zelfs de Buitenlanders met een gezond verstand vertrekken uit Nederland omdat ze weten dat criminelen hier meer mogen dan de goede burger en politie

bobby33 | 23-12-16 | 18:30

@ necrosis | 23-12-16 | 18:15
Op zich ging dit vonnis helemaal niet over die scooterFin natuurlijk. En ook niet over die motoragent op zich. Net als bij de nekklem, is hier sprake van een jurisprudentiele bekadering van een openbare orde handhavend overheidsgeweldsmiddel. Althans, in strafrechtelijke zin. Civielrechtelijk gaat dit nog verder bepaald worden in de letselschadeclaimzaak.
Gezien de toename van strafzaken tegen politiemensen over geweldstoepassing, zou het me niet verbazen als een verzekeraar hier een speciale beroepsaansprakelijkheidspolis voor gaat verzinnen. Het GeenStijlReaguudersPolitieVonnisSteunfonds kan de schadevergoedingen en boetes enzo niet blijven betalen, zeker niet nu we ook al een SuperPAC (nl.wikipedia.org/wiki/Political_Actio...) zijn geworden.

F. von Zeikhoven | 23-12-16 | 18:29

@necrosis | 23-12-16 | 18:20
Eensch. Net Fury Road gezien: totale kudt.

McMarx | 23-12-16 | 18:28

@roodneus, ik doe mee!!

Peppienkokki | 23-12-16 | 18:23

Ik lees hier een aantal keer: als de politie zegt stoppen dan stop je. Op zich eens, maar het hangt er wat mij betreft wel van af wat je mogelijk gedaan hebt voor wat betreft hoe rigoureus de agent je tot stoppen mag dwingen.
Elmauro | 23-12-16 | 18:05
.
Helemaal FOUT. Als een agent u sommeert om te stoppen dan STOPT U. De agent heeft een reden en u hebt daar aan te gehoorzamen. Of die reden u bevalt of niet.
Of moet een agent soms met u in discussie gaan of hij u wel of niet MAG aanhouden? Kortom, u spoort niet en bent vast en zeker zo iemand wiens ouders over alles en nog wat met u - als driejarige - gingen discussieren. Haha. Wat een losers en daarom zit Nederland nu tot aan haar nek in de SHIT.
.
Wat 'discussie', een hengst voor je kop kun je krijgen. Maar de watjes van tegenwoordig moeten met fluwelen handschoentjes worden aangepakt want ze zouden eens 'boos' kunnen worden.. Wat is dit een vreselijk kloteland geworden. Echt niet te geloven.

Lupuslupus | 23-12-16 | 18:21

@McMarx | 23-12-16 | 18:05
Hopelijk niet Fury Road, want die film zuigt apeballen.
De beste film is nog altijd deel 2, the road warrior.

necrosis | 23-12-16 | 18:20

NoNoVio | 23-12-16 | 16:35
Goed idee , hopelijk word het wat.

blauwe zander | 23-12-16 | 18:20

@ratelaar | 23-12-16 | 16:19
Kan het mis hebben maar volgens mij is niet bepaald of de scooterrijder ook een van de inbrekers was. Hij kwam in het vizier na een melding van inbraak waarop de politie hem wilde aanhouden.

McMarx | 23-12-16 | 18:19

F. von Zeikhoven | 23-12-16 | 17:56
De aangever had een contra-expertise van de NFI-rapportage moeten laten maken. Dan was het deel [aanmerkelijk] versus [reëel] geen onderdeel van de zitting geworden. Hier zou namelijk zeker wel sprake kunnen zijn van een taalfout, want de forensisch deskundige kan het juridische begrip [reëel] in zijn rapportage als bijvoeglijk naamwoord in algemeen maatschappelijke zin gebruikt hebben, gelet ook op de vervoeging, als uiting van de persoonlijke schrijfstijl van de rapporteur. In de contra-expertise moet dan ook meteen de vraag beantwoord worden of het letselrisico aanmerkelijk of reëel was. De beantwoording van die vraag is van belang voor het bepalen van de hoogte van het smartegeld in de leteselschadeclaim die de motoragent aan zijn broek krijgt. Hij is persoonlijk aansprakelijk voor het letsel wegens het Pikmeer I en II arrest. Daarin ligt jurisprudentie over de rechtmatigheid van een beroep op overheidstaakuitvoering door gedrager. Er is geen sprake van zo'n ambtsbescherming als de gedraging geen gevolg is van officieel beleid. Tijdens de rechtszitting is aangetoond dat er geen beleid is voor het gebruik van stopmethoden specifiek door motoragenten.
De toerekeningsvatbaarheid voor het gedrag kan worden beïnvloed door de uitkomsten van een psychiatrisch persoonlijkheidsonderzoek naar een AS II stoornis bij de motoragent.

F. von Zeikhoven | 23-12-16 | 18:15

@Graaf van Egmont | 23-12-16 | 17:50
Ik ben (in mijn auto) ook een paar keer aan de kant gezet door politie die via hun dakverlichting 'stop, politie' aangaven.
Ik had niets op mijn kerfstok, dus ging ik gewoon aan de kant.
Soms een blaastest, meestal controle van verzekering, APK en geldig rijbewijs.
Na 10 minuten kon ik mijn weg weer vervolgen zonder botbreuken.
Persoonlijk denk ik dat dat pestjong op die scooter zijn zaakjes niet voor elkaar had.
En voor die boete wegens letselschade had ik (als ik agent was) nog even ....... dat kan ik maar beter niet schrijven, Joris leest mee.

necrosis | 23-12-16 | 18:15

Lupuslupus | 23-12-16 | 17:40
Ook ik zal het een eer vinden om mee te doen.

blauwe zander | 23-12-16 | 18:14

@harry21 | 23-12-16 | 16:04
Eensch. En dus een veroordeling wegens het uitlokken van actie van de agent die dan ongelukkig blijkt uit te pakken (dat is pas achteraf). Wat die agent heeft gedaan is wellicht dubieus maar ja; waar gehakt wordt vallen spaanders.

McMarx | 23-12-16 | 18:13

politieagent heeft prima gehandeld.
probleem is de rechterlijke macht.
toen in Nijmegen 2 scooterrijders op de vlucht waren reden ze iemand aan ,die later overleed.
ze werden pas in hoger beroep veroordeeld na vele klachten hierover in de media.
de rechter in deze,zou aangepakt moeten worden en tot gevangenisstraf worden veroordeeld.
reden,ondermijning van het rechtsgevoel van de burgers.
rechters houden zich bezig met de politiek correcte modus maar weten niet wat rechtvaardig is laat staan wat onrechtvaardig is.

pejoar | 23-12-16 | 18:10

Vrouwe Justitia is al heel lang haar weegschaaltje kwijt. De blinddoek heeft ze wel nog steeds op.

dr.andus | 23-12-16 | 18:10

Vlaming4453 | 23-12-16 | 17:28
Ben het hiermee eens Vlaming.

blauwe zander | 23-12-16 | 18:09

@necrosis | 23-12-16 | 16:22
LOL. Ik wist het. Toevallig een paar dagen geleden de MadMax serie opnieuw bekeken.

McMarx | 23-12-16 | 18:05

Ik lees hier een aantal keer: als de politie zegt stoppen dan stop je. Op zich eens, maar het hangt er wat mij betreft wel van af wat je mogelijk gedaan hebt voor wat betreft hoe rigoureus de agent je tot stoppen mag dwingen. Ik herinner me als tiener of misschien al wel twintiger dat ik door de promenade (voetgangersgebied) van mijn geboortestad fietste. Ik zag een meter of vijftig verderop een in mijn enoortstad bekende parkeer / geen licht / fietsen in het centrum politienazi en hij zag mij ook. Tussen hem en mij een steegje waar ik mooi door weg zou kunnen. Ik hard fietsen en hij begon te rennen om het steegje te blokkeren en mij een boete te geven. Helaas won hij en kreeg ik een boete. Had hij me echter van m'n fiets getrapt in een soort van uiterste poging dan had ik daar toch ook wel een punt van gemaakt.

Waar ik nu woon doe ik overigens meestal net of ik niets zie als de politie mij probeert te stoppen wegens routine controle. Of ik zwaai terug. Anders komt het toch altijd neer op dat ze je auto moeten doorzoeken op wapens , oid. Niet dat ik die heb maar voor je t weet leggen ze wat in je auto. De bedoeling is natuurlijk de behandeling af te kopen met een paar honderd peso's.

Elmauro | 23-12-16 | 18:05

Verdachte was vast weer een kansenparel. Dit land gaat naar de klote op deze manier. Grenzen dicht, debielen en gevaren voor de samenleving eruit, klaar.

lalrs | 23-12-16 | 18:03

@Antonioni | 23-12-16 | 15:59
Een probleem kan het puberbrein zijn waar het vluchtende onder lijdt. Uit bijvoorbeeld paniek een onbezonnen actie ondernemen. Het is niet gepast dat een volwassene (agent) zo'n risico neemt als het om een verdachte gaat waarvan helemaal niet vaststaat dat het degene is die men moet hebben voor de woninginbraak waar het hier om gaat. De verkeersovertredingen die gemaakt worden bij het op de vlucht slaan rechtvaardigen niet het uitschakelen van de verdachte op deze wijze. De agent had nog wel anders uit de kast kunnen trekken om de verdachte tot stoppen te dwingen. Zeker als je er van uit mag gaan dat de agent over de nodige skills beschikt van het motor rijden.

McMarx | 23-12-16 | 18:02

Kan iemand me vertellen wat de agent dan had moeten doen met iemand die zich verzet tegen aanhouding, met zijn rijgedrag een gevaar voor anderen is en op een scooter rijdt waar je weinig anders kunt dan het uit balans brengen van de chauffeur?

Martinspire | 23-12-16 | 17:59

Motoragent heeft een probleem met zich voegen naar autoriteit. Gedraagt zich gekrenkt als in een stressvolle situatie zijn eigen autoriteit, dat hij op dat moment expliciet ontleent aan zijn werk en uiterlijk als geüniformeerd gezagsdrager van politie, niet erkend wordt. Krenking leidt tot gevoelens van agressie en drang daar uiting aan te geven. Ontbreken van remming uit verantwoordelijkheidsinzicht na overweging gevolgen van uiting van impuls tot agressie leiden tot impulsdoorbraak.
Motoragent is niet in staat te gehoorzamen aan interventieve gedragsinstructie van zijn leidinggevende, ontkent zelfs letterlijk die instructie te hebben kunnen horen. Legt schuld van 'niet horen' van instructie bij defecte mobilofoon, dus buiten zichzelf. Hij is dus bereidt te liegen om aansprakelijkheid voor zijn gedrag te ontlopen. Dat betekent dat hij besef heeft van het kwaad dat hij heeft aangericht.
Een en ander levert voldoende aanleiding voor beoordeling verdenking AS II stoornis bij motoragent.
Gelet op zijn uitspraak tijdens de rechtszitting dat hij het onder excuus weer zou doen, levert een aanmerkelijk recidivegevaar op.
Overigens is die uitspraak ook op te vatten als AS II-gedragsuiting in de zin van het zich niet willen onderwerpen aan het gezag van de rechtbank als die het besproken gedrag zou veroordelen.

Motoragent zou ontslagen moeten worden uit actieve dienst waarin hij blootstaat aan stressvolle omstandigheden die recidivegevaar van impulsdoorbraak opleveren.
En een maatregel opgelegd moeten krijgen om zich onder medische behandeling te laten stellen voor de AS II verdenking.

F. von Zeikhoven | 23-12-16 | 17:56

Agent of niet, als je steelt wordt je gestraft. Bij poging tot doodslag word je ook gestraft.

abortuskliniek | 23-12-16 | 17:55

Wat als die scooterrijder gewoon geen zin had in een boete voor geen helm?
Gewinflipt | 23-12-16 | 17:20
Dan had die pauper gewoon een helm moeten dragen, slimmerd.

automobilaterealist | 23-12-16 | 17:55

Agent was vergeten te zeggen:
"pretty please with sugar on top" ?

hotmint | 23-12-16 | 17:54

Zeg me dat dit een bericht uit de speld is, alsjeblieft!

BadLieutenant | 23-12-16 | 17:52

Ik zou bij het lezen van zo'n bericht per direct mijn politie pet aan de wilgen hangen.
Zouden trouwens alle dienders moeten doen , laat de anarchie maar even uitbreken, met dank aan dit soort totaal gestoorde rechters .

phman68 | 23-12-16 | 17:50

Zeker weer een bontkraag met een veel te grote smoel en brommer die agent had meteen zun nek moeten breken.Wat de rechterlijke macht betreft die had 30 jaar geleden al op de schop gemoeten.Wat is Nederland een bananen republiek aan het worden.

flesje | 23-12-16 | 17:50

Lupuslupus | 23-12-16 | 17:43
Ik weet wel zeker dat hij de zaak belazert en overdrijft. Het staat zo lullig als zware mishandeling niet als zodanig over komt. Dus nog maar even wat pijn verzinnen om van die 50 uur taakstraf 100 te kunnen maken.
Overigens die pijn in de kaken hebben die lui allemaal. Van het de hele dag kanker roepen.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 17:50

-weggejorist-

dydxsq | 23-12-16 | 17:45

www.telegraaf.nl/binnenland/6293800/__...

ma 15 mrt 2010, 19:10 | 0 reacties
Agent vervolgd na aanrijden 'overvaller'

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gaat een 28-jarige politieagent vervolgen die 6 oktober een onschuldige man aanreed. Hij had het 25-jarige slachtoffer aangezien voor een overvaller. Volgens justitie heeft de agent zich schuldig gemaakt aan gevaarlijk rijgedrag, zo maakte een woordvoerder maandag bekend.

Politieagenten in een auto spraken het slachtoffer de bewuste dag aan, omdat die voldeed aan het signalement van een van de criminelen die even daarvoor een bloemenzaak aan de Amsterdamse Haarlemmerweg hadden overvallen. Toen de aangesproken man wegrende, zetten de agenten de achtervolging in.

De bestuurder verloor volgens justitie op een gegeven moment de controle over de auto en reed de man klem tegen een muur. Het slachtoffer bleek later helemaal niets met de overval te maken te hebben.

De man brak onder meer zijn linkerbeen en rechterenkel en moest verscheidene malen worden geopereerd. Hoe het nu met hem is, kon de woordvoerster van het OM niet zeggen. De politie liet destijds weten dat de bestuurder van het politievoertuig nog in opleiding was.

Justitie gaf maandag toe dat het onderzoek naar het incident lang heeft geduurd. Volgens de zegsvrouw was dat echter nodig om zorgvuldig te werk te gaan.

Flappie2006 | 23-12-16 | 17:44

Dat deze jongen nog maar lang last mag hebben van weinig gevoel in zijn oogkas en pijn in de kaken.
Graaf van Egmont | 23-12-16 | 17:38
.
Amen. En het zou mij helemaal niets verbazen als het o zo zielige slachtoffer zich aanstelt.

Lupuslupus | 23-12-16 | 17:43

@Lupuslupus | 23-12-16 | 17:29
GeenStijl heeft nog altijd onze IP adressen.
Straks worden we allebei geblinddoekt afgevoerd in een roze limo en zitten we ineens tegenover elkaar in GSHQ met een camera en roze plopkap op ons gericht.
Dat wordt dan minimaal een 3000+ topic, als de loadbalancers van Joris tenminste niet ontploffen.....

necrosis | 23-12-16 | 17:42

In het vonnis staan 4 instructiemethoden die de agent had mogen gebruiken: spijkerbed, insluiten en afdringen via voorzijde en afdringen via achterzijde.
Van een scooter afduwen mag niet, zelfs niet als die 4 methoden onrealistisch zijn in een situatie en niet toepasbaar zijn.
Deze rechter heeft gedaan wat hij moest doen, ook al is de uitkomst niet bevredigend. De fout ligt bij degenen die deze instructies hebben opgesteld (en dat zijn niet de rechters). De VVD heeft Van der Steur op Justitie, dus de VVD die zo graag de partij van Law & Order wil zijn heeft hier ernstig verzaakt.

D.A.A.R. | 23-12-16 | 17:41

Stem Pvv man, we maken een einde aan deze onzin!

funkyd | 23-12-16 | 17:41

Omdat er medische kosten zijn wordt de actie van de agent gekwalificeerd als een economisch delict. Dat zijn de enige delicten waarop wordt gehandhaafd.

Wij, met z'n allen samen, die de boel bij elkaar willen houden en zeau niet met elkaar omgaan omdat we in dialoog met elkaar moeten blijven, willen toch niet dat de maatschappij met de kosten voor het oplappen van een scooterklootzakje wordt opgezadeld?

Do you?

Geblinddoekte prostituees hebben niet eens zeggenschap over gebeurtenissen in het territorium van de EU provincie NL-etje.

hallevvezool | 23-12-16 | 17:41

Stem Pvv man, we maken een einde aan deze onzin!

funkyd | 23-12-16 | 17:41

Ik wil best een uurtje van zijn taakstraf overnemen en 20 euro voor hem betalen. Nog 99 vrijwilligers?
Roodneus | 23-12-16 | 17:23
/
Count me in. Twintig euro is wel een rib uit mijn lijf maar wat moet dat moet. En een uurtje schoffelen doe ik graag voor DEZE agent.

Lupuslupus | 23-12-16 | 17:40

Kijk, als die scooterrijder zijn knie geschaafd had, hadden we hier niks meer van gehoord. Nu hij zo zwaar gewond was aan zijn hoofd, krijgt de politie de schuld. Niet het feit dat de hoofdverwondingen zijn veroorzaakt door het niet dragen van een helm.
Dat deze jongen nog maar lang last mag hebben van weinig gevoel in zijn oogkas en pijn in de kaken.

Graaf van Egmont | 23-12-16 | 17:38

Misschien moet er een verplichte jaarlijkse "geestelijke vermogens check" komen voor alle rechters en officieren van justitie. Ik denk dat een groot deel helemaal van het padje af is.

Caras | 23-12-16 | 17:37

""Wat als die scooterrijder gewoon geen zin had in een boete voor geen helm? Mag je hem dan afmaken?""
@ Gewinflipt | 23-12-16 | 17:20
-
Afmaken???, wat een rare reactie.
Het is heel gewoon: Als een agent zegt dat je moet stoppen dan stop je, Punt uit.
Bij een aanhouding bij vluchtpoging mag een agent overigens "Gepast Geweld" gebruiken

telelezer | 23-12-16 | 17:31

@Lupuslupus | 23-12-16 | 16:38
Wat ben je toch een heerlijk stoer wijf, trouwen?
necrosis | 23-12-16 | 16:46
.
Ik ben helemaal niet stoer hoor want die schouderduw was een fluitje van een cent. Het ging niet eens om mijzelf want ik kan nog een stap opzij doen wanneer er zo'n hufter aankomt maar mijn dieren - die aan de riem lopen - kunnen dat niet. En voor mijn dieren ga ik nou eenmaal door het vuur. Omdat ze zichzelf niet kunnen verdedigen is dat mijn taak. Zo simpel is het eigenlijk.
.
Enne, trouwen? Nou dat wordt een beetje lastig vanwege het 'geen contact kunnen leggen via GS'.
Maar het idee vind ik helemaal geweldig. Dank daarvoor.

Lupuslupus | 23-12-16 | 17:29

Eens met alle suggesties voor een crowdfunding. Ik wil ook graag doneren.

Wie lanceert er even zo'n crowdfund om deze effectieve kordate agent financieel te ontzien van die onzinnige boete?

GS, iets voor jullie? Doe ff, sluit ook meteen goed aan bij het democratische karakter van GP.

Vlaming4453 | 23-12-16 | 17:28

Woedend. Hartkloppingen. Ik kan dit soort nieuws echt niet meer aan. De wereld op zijn kop.

metzonderzijwieltjes | 23-12-16 | 17:27

Gepast geweld. En dat moet de rechter bepalen. Dus dan maar liever geen geweld. Zo ook bij de politie.

Is dat goed? Neen, want als er bij je ingebroken wordt, de boef ook geweld gebruikt en jij hem total-loss bewerkt tot bijna dood. Dan ben je de sjaak. Boef zijn is een risico dacht ik zo. Geweld tegen boeven is gerechtvaardigd om lijf, huis en gezin te beschermen.

Helaas gedraagt de staat zich ook als ubergrote boef. Geweld tegen de staat wordt keihard bestraft in tegenstelling tot geweld tegen een gewelddadige boef.

Tha Analyzer | 23-12-16 | 17:26

Ik wil best een uurtje van zijn taakstraf overnemen en 20 euro voor hem betalen. Nog 99 vrijwilligers?

Roodneus | 23-12-16 | 17:23

Dit wil je eigenlijk niet horen en geloven.
Helaas is het waar.

MistaRazista | 23-12-16 | 17:23

De foute linkse cultuur in NL vindt dat politie agenten gelijk gestelden zijn, waarmee je kunt trollen met alle escalatie risico's van dien. Nee dus, een agent in functie is je meerdere en je doet wat er gezegd wordt, anders loop je zelf het risico op alle mogelijke gevolgen.

niemandzielig | 23-12-16 | 17:21

Wat een zaak:
Op 8 juli 2015 heeft verdachte, samen met een andere motoragent, noodhulpdienst. Verdachte en zijn collega worden om 01:10:51 uur door de meldkamer gekoppeld aan een melding van een woninginbraak waarbij twee personen op een donkere scooter zouden zijn weggereden. Korte tijd later zien twee andere politieagenten, rijdend in een opvallend dienstvoertuig, een persoon rijden op een rode scooter. Deze twee politieagenten willen deze scooterrijder, de latere aangever, controleren in verband met voornoemde melding en vanwege het feit dat hij geen helm draagt. De scooterrijder reageert echter niet op het via de stoptransparant van de politieauto gegeven stopteken, ook niet nadat de optische en geluidssignalen worden aangezet. De twee politieagenten zetten daarop met hun politieauto de achtervolging in. Tijdens deze achtervolging heeft de scooterrijder een aantal kruisingen overgestoken zonder te remmen en zonder naar links of rechts te kijken.2 Verdachte en zijn collega motoragent nemen vervolgens ook deel aan de achtervolging.
Op de Paradijslaan, het is dan 01.30 uur, gaat verdachte naast de scooter rijden. Verdachte maakt oogcontact met de scooterrijder en roept tegen hem, terwijl hij ondertussen wijst met zijn rechterarm, dat hij moet stoppen. De scooterrijder laat het gas los en mindert vaart. Verdachte mindert ook vaart en blijft naast de scooter rijden. Verdachte ziet vervolgens dat de scooterrijder wederom gas geeft.
Verdachte besluit dan om met zijn rechterhand een duw tegen de linkerkant van het stuur van de scooter te geven. Verdachte heeft dit – naar zijn zeggen – bewust en weloverwogen gedaan met het doel de scooterrijder ten val te brengen, waarna hij tot aanhouding kon overgaan. De scooterrijder is door het handelen van verdachte ten val gekomen.3 Verdachte heeft ter zitting verklaard dat hij, nadat hij deze duw heeft gegeven, zijn snelheid heeft vermeerderd om te voorkomen dat hij ook ten val zou komen.
Aan de hand van de krassporen op het wegdek is vastgesteld dat de scooter vóór de val een snelheid van ongeveer 30 km/uur had. De politiemotor van verdachte was voorzien van een dataregistratiesysteem waarmee onder andere de snelheid van de politiemotor van verdachte is geregistreerd. De snelheid van de politiemotor van verdachte was rond het moment van de duw en val als volgt:
01:30:32 uur: 29 km/uur
01:30:33 uur: 34 km/uur
01:30:36 uur: 39 km/uur
01:30:37 uur: 46 km/uur
01:30:39 uur: 50 km/uur
01:30:43 uur: 20 km/uur
01:30:44 uur: 14 km/uur
01:30:47 uur: 22 km/uur
01:30:51 uur: 12 km/uur
01:30:52 uur: 5 km/uur
De scooterrijder, aangever dus, is na zijn val met de ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Uit de medische informatie betreffende het geconstateerde letsel volgt dat bij hem sprake was van breuken in het linker jukbeen, de bovenkaak en in de achterhoofdsknobbel.4 Aangever heeft in zijn verklaring op 23 december 2015 verklaard dat hij op dat moment nog steeds last had van zijn nek, pijn had in zijn kaken en dat ook zijn linkeroogkas nog pijn doet en verdoofd aanvoelt. Hij heeft twee maanden een nekbrace gedragen. De kaakbreuk en de breuk bij de oogkas zijn zonder een medische ingreep genezen.5

HypodePipo | 23-12-16 | 17:21

volgende keer , maar gewoon een kogeltje of 20 , door zijn kop jagen!

gewoon geldelijk , dus een boef vlucht , en zelf de politie mag hem niet stopen? wat moet de agent dan? hem helpen? de kruisingen afzetten , dat hij beter kan vluchten?

Nederland is GEK geworden!

rob1987 | 23-12-16 | 17:20

We leven gelukkig niet in een land waar de politie willekeurig zwaar levensbedreigend geweld mag toepassen, alhoewel de gemiddelde reaguurder hier dat kennelijk anders ziet. Wat als die scooterrijder gewoon geen zin had in een boete voor geen helm? Mag je hem dan afmaken?

Gewinflipt | 23-12-16 | 17:20

En terecht, die scooteraap moet gewoon stoppen als oom agent je dat sommeert te doen. Oh wacht, die boete is voor die agent? Huh?
.
Pleur op met die mediahonger in Afrika, waar kan ik voor deze agent doneren?

automobilaterealist | 23-12-16 | 17:17

Bij die 'arme dief'-types in dit topic wordt ingebroken en geweld gebruikt. Vervolgens stopt er politie voor de deur maar gaat niet achter de daders aan. Dat is namelijk zielig voor die arme boefjes.
Kijken of ze dan nog achter hun reactie's hier staan.

Pemberton | 23-12-16 | 17:16

Dit land is gek geworden, nee de rechters zijn gek geworden. Die agent verdient een lintje en de scooterrijder een celstraf van 100 jaar. Dit soort "straffen" is de reden dat NL verder en verder verrot.

Rest In Privacy | 23-12-16 | 17:16

Pedronegro | 23-12-16 | 16:33
Toch ben ik van mening dat het terecht is dat de agent op de vingers is getikt, ondanks dat ik 100% achter de agent sta. De agent is in mijn beleving door de rechter gezegd; let volgende keer wat beter op als je iemand tot stoppen dwingt. Wat nu is gebeurd is nogal ongelukkig.
Gelukkig wordt je in Nederland niet gestraft voor alles wat had kunnen gebeuren door je handelen. Want als we in jou redenatie meega kan ik ook stellen dat de paranoide hebzuchtige vluchtende een weg had kunnen oversteken, waardoor een andere weggebruiker een ontwijkingsmanoevre had kunnen uitvoeren waarbij een woning zou hebben kunnen binnenrijden waar net een feest gaande was waardoor er een flinke groep mensen had kunnen omkomen.
Gezien het tijdstip van het voorval lijkt het onaanemelijk dat er kinderwagen op straat waren waardoor je dus ook zou kunnen zeggen dat de vluchtende rekening heeft gehouden met zijn medemens.
Ik bedoel maar te zeggen het lijkt mij irrelevant wat had kunnen gebeuren en bovendien weet ik ook niet wat de inbreker ten laste is gelegd. Misschien is roekelos rijden ook een van de aanklachten.

ratelaar | 23-12-16 | 17:15

Als je gewoon beleefd bent tegen een agent, krijg je geen nekklem. Als je niet vlucht, wordt je niet van je scooter getrapt. Als je niet roept dat je een wapen hebt, wordt je niet op de grond gedonderd. Als je een stopteken niet negeert, wordt je niet achtervolgd. Als je niets uitspookt, heb je ook niets te vrezen van de politie.
.
Overigens ben ik wel van mening dat het opschalen en langssturen van politie voor politiek incorrecte facebook- of twitterberichten een grof schandaal en een eerste stap naar een totalitaire staat is, maar dat is een andere discussie dan agenten op straat of in het verkeer, zoals het hier betreft.

Den Heerscher | 23-12-16 | 17:14

@Tini | 23-12-16 | 17:09
Precies, als crimineel gewoon gas geven en lekker doorknallen. Je weet ondertussen toch wel dat de politie je niks mag doen, dan krijg je gewoon je gelijk van de rechter als ze wel iets doen.


Politieagent wordt je alleen nog maar als je een echte idealist of hardcore masochist bent.

TeeJee | 23-12-16 | 17:11

We zullen de hermandad toch op de één of andere manier een beetje in toom moeten zien te houden, of je wordt straks meteen kapotgenekklemd omdat je geen autogordel draagt.

Fridtjof | 23-12-16 | 17:10

Ok, dus:
.
- Een politieagent uit het niets doelgericht op z'n neus slaan is 12 dagen zitten (18 voorwaardelijk), taakstrafje van 120 excl. koffiedrinken en een boete van €600.
.
- Een voortvluchtige verdacht van woninginbraak (.. en ja op "de vlucht" want: 1. stopteken van politieauto negeren, daarna 2. met de extra feestverlichting en sirene aan, daarna 3. naast de motoragent in kwestie bijna stoppen om dan vervolgens 4. wéér gas te geven) na 3x een kans te hebben gegeven om te kunnen stoppen, hem laten stoppen door tegen z'n stuurt te trappen met 50 km/u dan krijg je 1 dag zitten (29 voorwaardelijk), 100 uur een taakstraf en €2000 als boete.
.
De agent, welke al 22 jaar in dienst is, had immers kunnen weten als een met 15 jaar motorervaring, dat als iemand geen helm draagt je dit soort, niet geïnstrueerde/gedoceerde/beschreven stopmethodes niet mag gebruiken.
.
Ik denk dat deze instructies van 20 jaar geleden zijn, en niet van anno 2016. Dit schept een precedent voor andere idiote criminelen om geen helm te dragen!!. Wat een waanzin weer deze uitspraak...

Tini | 23-12-16 | 17:09

De rechter zegt hiermee indirect dat een verdachte niet hoeft te stoppen als een (motor)agent dat aangeeft.

Jack Jersey | 23-12-16 | 17:07

@Gewinflipt | 23-12-16 | 17:01
Be careful what you wish for.
Straks staat hij bij jou in de straat te schoffelen terwijl je huis wordt leeggeroofd door dieven.
Je rent naar hem toe: agent, agent, dieven halen mijn huis leeg.
Agent: ik ben buiten dienst wegens taakstraf, bel 112 maar.....

necrosis | 23-12-16 | 17:07

Rechtbankverslag gelezen:
Scooter reed weg bij woninginbraak.
Pliesie ziet scooter.
Scooter moet stoppen, maar rijdt door.
Pliesie doet zwaailichtjes aan.
Scooter rijdt door.
Scooter rijdt zonder helm en zonder omkijken over kruispunten.
Pliesie achtervolgt.
Motoragent gaat naast scooter rijden.
Motoragent gebaart stoppen, naast het feit dat er dus al een tijdje een achtervolging is met zwaailichten en de hele rambam.
Scooter vertraagd even, maar geeft dan weer gas.
Maat is vol en motoragent geeft een tikje tegen het stuur.
Scooter maakt lelijke val met ongeveer 30km/uur.
.
Scooterklootzakje moet niet zeiken, eigen schuld dikke bult. Had scooterklootzakje maar moeten stoppen nadat er een stopteken was. Of nadat de zwaailichten aangingen. Of nadat motoragent naast hem kwam rijden en gebaarde te stoppen. Agent verdient vrijspraak.
Dat is mijn oordeel, en daarmee moet u het doen.
Ik hoop dat die agent in beroep gaat.

Den Heerscher | 23-12-16 | 17:07

Kan het GeePeil leger deze arme agent niet gaan helpen met schoffelen als ludieke actie?

Rheia | 23-12-16 | 17:07

Wederom een veroordeling waaruit blijkt dat de rechtspraak hier doodziek en verrot is.

eu=shit | 23-12-16 | 17:05

@Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 16:59
En dus ontkomt de verdachte. Elke keer weer.

Maar denk maar lekker wat u wil. De realiteit achterhaalt u vanzelf een keer. En dan is er, goh wat raar, geen enkele agent meer die er wat aan doet.

TeeJee | 23-12-16 | 17:05

Gevalletje "halt of ik schiet". Volgende keer schieten dus.

diek | 23-12-16 | 17:04

Als diender moet je in dit landje op eieren lopen, niet te hard aanpakken, duwen, het verkeerde roepen dan is het weer racisme),niet profileren op huidskleur, merk kleidng, auto, zonnebril,schoenen, heuptasje,make-up, tuinbeplanting, taalgebruik, bezem enz. enz. jeetje, wat een drukke baan moet dat intussen zijn.

Wienerschnitzel mit | 23-12-16 | 17:03

Als je het vonnis leest dan staat daar dat er een kans is dat de scooterrijder ernstig letsel oploopt, het is dus niet zeker. Er was dus ook een kans dat hij geen letsel zou krijgen na het stoppen. Zonder helm rijden, herhaaldelijk door rood over kruisingen rijden en Politie negeren die je achtervolgen... de kans om door een ongeval letsel op te lopen was er ook, je zult er maar net fietsen dan of wandelen! De agent heeft erger voorkomen, dat lees je dan niet terug. Onze verdachte van inbraak kan van de 2000 euro mooi een brommer met helm kopen ipv jatten.

Jan Lange3373 | 23-12-16 | 17:03

Mag zo'n agent gaan schoffelen. Humor! Ik hoop dat zijn carriere naar de kloten is.

Gewinflipt | 23-12-16 | 17:01

waarom niet gewoon wel veroordelen maar zonder straf, zo werkt het toch tegenwoordig?
Ik weet niet hoe hard het ging, bij een verdachte zonder helm neem je wel een extra risico. Kan niet zeggen dat ik het fraai vind, maar ik maak me redelijk weinig zorgen. Als ik een stopteken krijg stop ik namelijk wel gewoon.

noerg | 23-12-16 | 17:00

@Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:13
Gezond verstand zegt mij dat de agent, nadat er gesommeerd was om te stoppen en dit niet gebeurde, wist , omdat hij ook gezond verstand heeft, dat hij met een Crimineel te maken had, namelijk hoogstwaarschijnlijk de inbreker.
Ik zou het ook zo weer doen als ik de agent was, veroordeling of niet.

Zwizalletju | 23-12-16 | 17:00

@TeeJee | 23-12-16 | 16:54
Ow ik denk dat dat wel meevalt. Het is door de rechterlijke macht gewoon even een check en tot hier niet verder.
Als motoragent weet je nu dat dit niet mag, voortaan stuur je je motor gewoon naar rechts en rem je af. Dit wordt - zo gaf de getuige: een docent van de politie academie - ook aangeleerd aan motoragenten. DAAROM was de agent dus fout met het omduwen.

Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 16:59

Het Volk eist hoger beroep!

marcoplarco | 23-12-16 | 16:59

@svg | 23-12-16 | 16:14
Precies, ik vind de reacties hierboven echt van het niveau: "ik hoor iets in de kroeg en wil mijn ongenoegen laten horen".
Motoragent heeft gewoon buitenproportioneel gehandeld. Vonnis geeft een duidelijk beeld van een situatie die niet goed ingeschat is.

Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 16:57

MAD1950 | 23-12-16 | 16:49
Dat is een aanname, ik ben benieuwd naar feiten. Maar ik denk net als jij dat de rechter rekening heeft gehouden met het letsel dat de inbreker heeft opgelopen bij het vonnis. Ik denk in ieder geval dat dat terecht is.

ratelaar | 23-12-16 | 16:57

telelezer | 23-12-16 | 16:29
Je vergeet D66 te bedanken!!!

langzullenweleven | 23-12-16 | 16:56

Ok bakfiets rechter, vanaf nu wordt iedere politiemotor standaard uitgerust met twee guided missiles. GS open even een rekening, dan zal ik 10 Euri storten.

niemandzielig | 23-12-16 | 16:55

@ikzalhandhaven | 23-12-16 | 16:46
Als die scootermongool een helm had gedragen en gewoon was gestopt toen hij een stopteken kreeg en verder kon bewijzen dat hij niets met een woninginbraak te maken had, had hij geen botbreuken gehad en kon hij 10 minuten later zijn weg weer vervolgen.
Dan had de agent namelijk geen reden om tegen het stuur van de scooter de duwen.
Heb jij soms last van tunnelvisie?

necrosis | 23-12-16 | 16:55

"De rechtbank is van oordeel dat uit het verhandelde ter terechtzitting niet kan worden vastgesteld dat verdachte boos opzet had om aangever te doden of aan hem zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. De rechtbank volgt hierin de standpunten van zowel de officier van justitie als de verdediging."

KNETTERGEK!!!!

Noltie | 23-12-16 | 16:54

Kutbaan toch? Je mag Mitch Henriquez al niet meer doodwurgen, een figuur dat vlucht van zijn brommertje aftrappen mag ook niet meer. Het wordt echt steeds minder leuk om politieman te zijn. (M/V)

langzullenweleven | 23-12-16 | 16:54

@Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 16:48
Gevolg is echter dat geen enkele agent nog behoefte heeft om mogelijke boefjes te doen stoppen of er achteraan te gaan.


Tja.


TeeJee | 23-12-16 | 16:54

Onze achterhaalde technocratenrechtspraak door artikeltjes en paragraafjes van buiten gestampt hebbende onbenullen achter veilige schrijftafels werkte misschien in de gezapige jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw, maar is in de tegenwoordige schiet-, steek- en jatsamenleving meer iets voor masochisten. Daarom zou gepleit moeten worden voor verplichte en onbegeleide avondwandelingen door bepaalde wijken voor onze bebefte "allesweters", zodat naast lucratieve nevenfunctietjes ook op andere wijze door de heren en dames midden in de samenleving kan worden gestaan.

Geïrriteerde Ed | 23-12-16 | 16:53

@Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:13 uw reactie getuigt juist van een ernstig gebrek aan inzicht. Loop eens een paar weekjes met de politie mee, dan praat je wel anders.

Goldfinger | 23-12-16 | 16:52

Criminaliteit word beloond zie je wel.

endtotrolling | 23-12-16 | 16:52

@ Pedronegro | 23-12-16 | 16:33
Zo hoort het ook beste zwartepiet.
De politie laat daar niet met zich spotten
Niet voor niets is "Alacant la millor terreta del mon"

telelezer | 23-12-16 | 16:51

Laten we hopen dat die doorrijd crimineel niet meer instaat is om nog te kunnen lopen.

De politie moet vluchtende criminelen nog harder kunnen afstoppen. Direct schieten is een betere optie.

Politie +100

Brainder | 23-12-16 | 16:50

@ratelaar
De inbreker zal wel niet vervolgd zijn en de buit mag hij houden. Want hij is een zielig slachtoffer.

MAD1950 | 23-12-16 | 16:49

Nou nou jongens. Het betreft hier wel zware letsel toebrengen zonder dat die motoragent UBERHAUPT kon weten dat dit ook de daadwerkelijke inbreker was en dat het dus geoorloofd was om passend geweld te gebruiken.

Passend geweld gebruiken mag dus alleen als je zeker weet dat je de dader hebt en wanneer hij zich verzet. In dit geval verzette iemand zich, maar was niet bekend of het ook de inbreker was. Misschien wilde hij wel vluchten omdat hij zonder licht reed. De agent had dat moeten meewegen.

Overigens ben ik altijd pro-politie hoor. Gewoon met licht rijden en bij stop-teken stoppen. Maar ja, je hebt van die pubers ertussen zitten...

Raad_maar_raak! | 23-12-16 | 16:48

Op welk nummer kan ik mijn 5 euro storten?

Thomas333 | 23-12-16 | 16:47

@Antonioni | 23-12-16 | 15:59
Je geeft toe dat je een complete randdebiel bent en trots lid van de sheeple.
Iemand pootje lichten voor een inbraak op een scooter, tja dat is jou een leven waard. Politie staat buiten de wet en mag doen wat ze zelf willen? Zal een mooie boel worden Verder is een diefstal of iets dergelijks voor jou genoeg om iemand ter dood te veroordelen? Wel ja, rijd een keer door rood en ze schieten je dood, tja mag niet hé? Door rood rijden.
Tja, sharia zou door mensen als u toe gejuicht worden.

miko | 23-12-16 | 16:46

@Lupuslupus | 23-12-16 | 16:38
Wat ben je toch een heerlijk stoer wijf, trouwen?

necrosis | 23-12-16 | 16:46

De wet zegt ook dat je een helm draagt als je op een scooter rijdt (overtreding 1).
En die helm had heel wat schade kunnen voorkomen.
Stoptekens negeren en gewoon doorrijden (overtreding 2)
Verdachte van een woninginbraak (misdaad)
Hopelijk ben jij geen rechter.
necrosis | 23-12-16 | 16:43

En wat hebben die dingen volgens het recht met de actie van de agent te maken? De overtredingen die de scooterrijdert maakte hebben niks te maken met wat de agent deed.

ikzalhandhaven | 23-12-16 | 16:46

Risico van het vak als inbreker. En wat hier boven al gezegd is, de overheid en de rechterlijke macht moet pal achter handhavers gaan staan als ze bezig zijn de wet te handhaven.

cocktailsmaak | 23-12-16 | 16:45

@Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:15

Ja en? Dan kan die debiel geen ongeluk veroorzaken?

Pieter V | 23-12-16 | 16:45

De rechter had liever gezien dat dit criminele vulles tijdens zijn vluchtpoging iemand op een zebrapad zou dood rijden, net zoals destijds in Nijmegen.
Pieter V | 23-12-16 | 16:40
.
.
Dan had het slachtoffer dat op het zebrapad liep ook nog eens post mortem een veroordeling gehad wegens opzettelijk hinderen verdachte met minderwaardigheidscomplex...

davimore | 23-12-16 | 16:44

Het is moeilijk te oordelen over een zaak waarvan geen beelden zijn. Enerzijds moet de scooterrijder stoppen en ook een helm dragen, anderzijds loop je als agent het risico dat bij een duw de verdachte ongelukkig kan vallen. De vraag is dan altijd of dit in verhouding staat tot het gepleegde misdrijf. Waren er geen andere mogelijkheden voor beide agenten de dader tot stoppen te dwingen. Is nog bekend of het slachtoffer zelf veroordeeld is voor het misdrijf en het niet dragen van een helm. Het is te hopen dat hij genoeg leergeld heeft betaald en dat de agent zijn werk nog durft te doen.

Mannes | 23-12-16 | 16:44

Rechters volgen de wet.
@ikzalhandhaven | 23-12-16 | 16:35

De wet zegt ook dat je een helm draagt als je op een scooter rijdt (overtreding 1).
En die helm had heel wat schade kunnen voorkomen.
Stoptekens negeren en gewoon doorrijden (overtreding 2)
Verdachte van een woninginbraak (misdaad)
Hopelijk ben jij geen rechter.

necrosis | 23-12-16 | 16:43

En zie hier waarom agenten steeds MINDER, MINDER, MINDER vaak tot actie over durven te gaan om dat gajes te pakken...
.
Zodra ze ook maar een hand uitsteken richting verdachte staan ze al voor de rechter.

davimore | 23-12-16 | 16:42

@cabbit | 23-12-16 | 15:59

De rechter had liever gezien dat dit criminele vulles tijdens zijn vluchtpoging iemand op een zebrapad zou dood rijden, net zoals destijds in Nijmegen.

Pieter V | 23-12-16 | 16:40

en terecht; macht komt met verantwoordelijkheid!

iemand zwaar lichamelijk letsel toebrengen moet ook zeker in verhouding staan tot het gepleegde.... maw als het een echt zwaar misdrijf is geweest waarvan vluchtende van verdacht werd dan is het wellicht noodzakelijk iemand op deze manier te stoppen om anderen of zichzelf te beschermen.

de rechter heeft kenbaar geoordeeld dat dit niet het geval was dus dan volkomen terecht dat deze agent gepakt is want je kan met je geweldsmonopolie niet zomaar mensen dodelijk verstikken, doodslaan of een doodsmak laten maken enkel omdat je macht niet erkend wordt

yuryzelluf | 23-12-16 | 16:40

Resultaat is dat de pliesie nu alleen hardwerkende burgers gaat pesten omdat de rest een te grote bek heeft.

Claude Jacque | 23-12-16 | 16:39

Ci Ty33 | 23-12-16 | 16:24
Een soort associatieverdrag avant les lettres SS.

LibertasSimplex | 23-12-16 | 16:39

Een prima actie van deze agent. Meer.meer.meer van dit soort agenten.
Heb zelf destijds een brommerklootzak die dacht dat hij mij en mijn honden van het VOETPAD kon rijden, in de bosjes doen belanden. Gewoon een schouderduwtje op het juiste moment.

Lupuslupus | 23-12-16 | 16:38

Schande Schande Schande ....

en wacht eens .... als ik een inbreker betrap en een rotschop verkoop is dat 'het risico van het vak' voor die eikel

Hoe zit dat dan met vluchten voor een agent?

GVD, zie mn nick voor de rest .... moet eerst even afkoelen

BenHetZoZat | 23-12-16 | 16:38

Motormuis heeft ongeveer 20x het vermogen van een scooter. Vrij zwak als je dan iemand niet gewoon kan klemrijden.

très cool | 23-12-16 | 16:36

En dan is het niet gek dat er mensen denken: Ik agent worden??.. aan me nooit niet.

Wat een krankzinnig weg met ons beleid is dit toch weer. Niet te kort.

KNETTERGEK zijn ze hier in Nederland.

Wie wil er NU nog bij de Politie werken??

Laten die rechters eens een politieuniform aantrekken voor een maandje of zo.

Dan piepen ze wel anders.

Nee, blijf lekker op je gat zitten de hele dag en onzin uitkramen.

Vertrouwen in het rechtsysteem stond al op een laag pitje.

Maar het is nu echt ver beneden peil.

Ongelofelijk dit weer. :(

mynameistrouble2 | 23-12-16 | 16:35

Man man, geld inzamelen voor die agent is op zijn plek! Ik lap mee, Geen Stijl, kunnen we daar niet iets voor regelen?

NoNoVio | 23-12-16 | 16:35

Terecht dat hij gestraft is. Goede straf. Ik zie niet wat er fout is gegaan. Rechters volgen de wet. Ik snap het punt niet GS

ikzalhandhaven | 23-12-16 | 16:35

Ik werd in de jaren 80 ook van mijn opgevoerde Kreidler afgetrapt. Niet zo'n lullige Mocroscooter met dekentje maar een echter brommer, Dat dit kon gebeuren wist je en daarna kreeg je van je pa en de huisarts ook nog eens een keer op je flikker. Natuurlijk was je brommer geplet en kon je weer extra krantjes lopen om je boete te betalen.
Deze hufter vlucht nadat hij overduidelijke stoptekens negeert en is verdachte van een inbraak,
CROWDFUNDING voor deze politieheld NU!

Jan Lange3373 | 23-12-16 | 16:35

ratelaar | 23-12-16 | 16:19
Je gaat eraan voorbij dat een vluchter in zijn hebzucht en paranoia dwars door een kinderwagen kan rijden want wil niet gepakt worden. De keuze is: achtervolg nooit of stop een achtervolging tegen elke prijs. Beetje achtervolgen is weer dat typische NL pappen en nathouden en meebuigen. Zoals gewoonlijk.
Alicante Espana: deze mijnheer had ook eigen regels.
www.youtube.com/watch?v=0ou2wRgYKmI

Pedronegro | 23-12-16 | 16:33

Land is klaar voor de eindfase, wat een kolder. Denk je dat die agent voor de rest van zijn carriere nog ooit zijn best gaat doen om criminelen in te rekenen en risico gaat lopen hierbij? En groot gelijk heeft ie in dat geval. Wat een klap in je gezicht. Wat de meesten hier zeggen: simpelweg stoppen als de politie dat zegt of roept. Rijdt je door of weg, dan is alles wat daarna gebeurt je eigen schuld. Einde discussie.
Dat zou een rechter moeten zeggen in zijn vonnis. Zo klaar mee, het is dat ik niet kan emigreren, anders was ik echt al een aantal jaren weg geweest hier. Strontziek wordt je ervan, telkens weer opnieuw.

dildona | 23-12-16 | 16:32

Die motoragent bracht de bromfietser zonder helm dus opzettelijk ten val, en de bromfietser liep dus op: "zwaar lichamelijk letsel, te weten breuken in het linkerjukbeen, de bovenkaak, de oogkas en de achterhoofdsknobbel."

En de politieman krijgt een taakstraf. Is die straf te zwaar, te licht, of misschien wel vrij redelijk?

Pace | 23-12-16 | 16:32

@ Blonde Nel | 23-12-16 | 16:27
+1

telelezer | 23-12-16 | 16:31

-weggejorist-

elcidisback | 23-12-16 | 16:31

Criminaliteit aanwakkerende uitspraak dit. Criminaliteit loont in Nederland.
Dit lijkt mij gewoon het risico van het vluchten voor de politie.

Antitheïst | 23-12-16 | 16:30

Een kameraad van mij was politieagent in de jaren dat het tuig nog op brommertjes reed ipv scooters (de jaren 1970). Als ze na DRIE maal sommeren niet wilden stoppen was dat officeel "een vluchtpoging" en dus was de agent gerechtigd om hem "met gepast geweld" tot stoppen te dwingen. Mijn kameraad trapte ze gewoon tegen het stuur of voorwiel zodat ze omdonderden (met helm!)
Hij kreeg een eervolle vermelding voor zijn vele geslaagde aanhoudingen.
Maar ach ja, dat was vroeger (in de jaren 1970)
En nu leven we in het Nieuwe Nederlandse misdaad-en floegteliengen-paradijs waar onze agenten veroordeeld worden als ze hun werk doen en de aangehoudenen Euro 2000,00 in de zak gestopt krijgen.
NL is een ziek land geworden
Bedankt Brussel
Bedankt Den Haag
Bedankt debiele kiezers

telelezer | 23-12-16 | 16:29

Onbegrijpelijk dat flinke heldere jongens nog bij de politie willen werken voor een frutje geld en loerende D66 en GL Rechters alsmede OM ers ,ongenadig op je nek.
Bij deze verschrikkelijke lieden luidt het adagium; handen af van onze criminele Marokkanen!
Hoogste tijd voor de democratisch gekozen rechter, vinden Kobus en tante Leens.
P.S. Is er nog iets nader bekend betr. het Marokkanen probleem van Mr. Bolknak???

mevr.Kribo | 23-12-16 | 16:29

Misdaad loont. Blijkt maar weer. Slappe rechter.

franck7020 | 23-12-16 | 16:28

Dit omduwen om staande te houden gebeurde in mijn jeugd ook wel. Toen heette dat eigen schuld. Nu dus overtreding van artikel 308 van het wetboek van strafrecht. Dat überhaupt nog iemand bij de politie wil werken, zal te maken hebben met het feit dat de hypotheek toch betaald moet worden.

atheïstisch stemvee | 23-12-16 | 16:28

Goed signaal.

Parsons | 23-12-16 | 16:28

Luca, de politieagent die Anis Anus kapotgeknalt heeft, is nu de held in Italië en terecht!!! In Nederland zou deze jongen vervolgd worden door linkse hordes en nog even door een D66 rechter zwaar worden bestraft. Zo erg zijn we dus van het padje af.......

Blonde Nel | 23-12-16 | 16:27

Justitie is van het padje af. Als dat scooterklootzakje niet was gevlucht dan had deze actie er niet op gevolgd. Oorzaak en gevolg. Crowdfunden deze agent!

Repelsteel | 23-12-16 | 16:24

Crowfund graag!

Mr_Pikibelly | 23-12-16 | 16:24

Hee Teeven, waar zit je nu? Dit was toch een zelf-aangegaan risico? Doe eens een tweetje schrijven?

piloot47 | 23-12-16 | 16:24

LibertasSimplex | 23-12-16 | 16:00
Uw Oekraïense milities waren hier al in WO II: Oekraïense SS'ers kwamen geheel vrijwillig naar NL om onze politieke gevangen te bewaken met het SS-Wachbataillon ‘Nordwest’ in Nederland en de kampen Vught, Haaren, Amersfoort en Sint-Michielsgestel bewaakte. In dat kamp waren veel van onze prominente academici, politici van diverse gezindte en industriëlen geïnterneerd zoals Geijl, De Quay, Lieftinck, Banning, Schermerhorn en Philips. www.waffen-ss.nl/wachbat.php "The men of the Wachbataillon committed every single crime that is known in common criminal law: crimes like theft, looting, fraud, blackmail, illegal house search, etc."

Ci Ty33 | 23-12-16 | 16:24

Crowdfund.

FnurkY | 23-12-16 | 16:23

Geenstijl promoot eens ff een crowdfunding actie!

pacmann | 23-12-16 | 16:23

cabbit | 23-12-16 | 15:59
Hier. Zonder helm. Dat maakt omduwen linke business, met zwaar hoofdletsel tot gevolg.

LibertasSimplex | 23-12-16 | 16:23

GS, maken jullie even een crowdfund aan?

Enorm | 23-12-16 | 16:21

400x €5,00 (hips, vrijmibo)

KwakjevanKok | 23-12-16 | 16:20

Ok, maar is de aangehoudene ook nog bestraft voor de woninginbraak. Want daar ben ik dan ook benieuwd naar.
Ergens lijkt het wel onrechtvaardig, een inbreker die wordt betrapt, weg probeert te komen meermaals tot stoppen wordt gemaand en vervolgens gaat huilen als een agent hem tot stoppen dwingt.
Aan de andere kant, de inbreker heeft best wel letsel geleden en ik kan mij voorstellen dat proportionaliteit in relatie tot het vergrijp ook meetelt.
Dus tja... Ik vertrouw op onze rechterlijke macht. Het zou een mooi verhaal worden als we het accepteren dat elke crimineel voor elk vergrijp zwaar letsel mag worden toegebracht. Stel je voor dat het een winkeldiefstal betreft van een blikje cola. De verdachte wordt betrapt en probeert te vluchten. Vervolgens wordt hij met een honkbalknuppel tot stoppen gedwongen. Of zijn hand wordt afgehakt.
Voor de agent is de boete ook relatief laag voor de ten laste legging poging tot doodstraf.
Kortom het geheel lijkt me rechtvaardig. Voor €2000 kan een agent een verdachte flink fysiek straffen.

ratelaar | 23-12-16 | 16:19

Wààr kunnen we met z'n allen 200x €5,00 lappen voor deze man?

KwakjevanKok | 23-12-16 | 16:19

Nederland is een paradijs voor criminelen. Gedoogbeleid, gangsters als Holleeder die constant in de media worden gevierd als 'top-crimineel', en een burgerbevolking die bespioneerd, gecontroleerd, kaalgeplukt en feitelijk onderdrukt wordt door een merkwaardige linksige machtselite die goed niet van kwaad kan of wil onderscheiden.

DearMud | 23-12-16 | 16:18

Loonslaaf van de overheid om extra belasting binnen te halen. Bespuugd door burgers, ondergewaardeerd door de grote baas. In het verdachtenbankje als er een kans is dat de achterbank van verdachte gaan rellen. Wie wilt er nog agent worden?

Admiraal Balthasar | 23-12-16 | 16:17

In Duitsland heeft men respect voor de politie. Justitie zou achter de politie moeten staan, om het gezag af te dwingen.

M.uppet | 23-12-16 | 16:16

Wat ik eigenlijk ook verbazend vind is dat deze methode niet zou zijn toegestaan. Ik ben dan wel geen Nederlander, maar heb deze wijze geleerd en geoefend en ervaren(rechter voet tegen linkerzijde stuur)...
Als je niet luistert lig je op de grond. Geen speld tussen te krijgen lijkt mij.

Haakneus | 23-12-16 | 16:16

patrick023 | 23-12-16 | 16:05

Het was half twee 's nachts. Er was behalve de brommerrijder en de politie niemand op de weg. Wel het vonnis lezen.

Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:15

cabbit | 23-12-16 | 15:59
Als de politie stop roept moet je stoppen. Maar als je dat niet doet, dan dien je niet met 30km/u van de scooter getikt te worden door een motoragent, waarbij je je jukbeen, kaak, oogkas etc, breekt.

Een politieachtervolging met hoge snelheid levert flinke risico's op voor iedereen die toevallig in de buurt is. Ik vind het onacceptabel dat we de daders van een misdrijf ontzien, op een manier die onschuldige omstanders aan grote risico's blootstelt. Als de daders waarde hechten aan hun eigen veiligheid kunnen ze op elk moment besluiten hun dollemansrit te beëindigen. En een woninginbraak is wel degelijk een misdrijf met een grote impact voor de slachtoffers.

Dr. Vigilante | 23-12-16 | 16:14

Hele vonnis lezen. Is best redelijk.

svg | 23-12-16 | 16:14

Hulde voor politie, weg met slechte rechters.

M.uppet | 23-12-16 | 16:14

Knettergek.

Vreezeau | 23-12-16 | 16:14

De motoragent heeft ter zitting verklaart dat al eerder heeft gedaan en ook dat hij het zo weer zou doen. Dat getuigt van een ernstig gebrek aan inzicht.
Ten aanzien van de schadevergoeding zou je kunnen stellen dat de deze een wassen neus is.Beide partijen dragen immers hun eigen strafkosten. Meestal draait de 'verliezende' partij daar deels of geheel voor op. Nu wordt dit nagelaten, omdat er een schadevergoeding wordt toegekend van 2000 euro.

Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:13

Ik heb na lezen van 't stukje het idee dat de termen 'verdachte' en 'slachtoffer' zijn verwisseld.

Vesta | 23-12-16 | 16:12

-weggejorist-

Antonioni | 23-12-16 | 16:11

.. en de rechter belooft een filmpje van zijn masochistische weekend-avontuur op internet zetten om alles weer in balans te brengen.

bodemloos | 23-12-16 | 16:11

Waarom was die agent uberhaupt achter de verdachte aangegaan? Voor je het weet maakt de verdachte een ongeluk. En wie heeft dan schuld..

roze_bril | 23-12-16 | 16:10

@cabbit | 23-12-16 | 15:59
Laatst was er een inbraak bij een 70+ meneer die total loss werd geslagen door inbrekers.
Die agent kreeg een melding door van een (mogelijke) inbraak, maant de scooterrijder tot stoppen (die daar geen gehoor aan geeft) en agent grijpt in.
Enne... een duw tegen het stuur is geen buitensporig geweld.

necrosis | 23-12-16 | 16:10

Weer 2 zeteltjes voor Geertje.

Uw Verzekeringsadvis | 23-12-16 | 16:10

Ach gut, anus is onderuit gegaan met z'n gejatte scooter. Ben het beschermen van criminelen en straffen van agenten goed zat.

Pemberton | 23-12-16 | 16:09

"Heeft oplopen"? Bestaat er ook zoiets als een vormfout in de uitspraak?

Dan maar zo! | 23-12-16 | 16:06

Wordt het geen tijd, dat jullie hier op "GeenStijl" een rubriek starten met vermelding van de personalia van rechters die structureel flutvonnissen vellen en OvJ's die veel te lage straffen eisen? Misschien kan daaruit een soort top-100 worden gedestilleerd?

oliebolletje123 | 23-12-16 | 16:06

cabbit | 23-12-16 | 15:59

Het is een behoorlijk natte tosti uitspraak. Wel verwijtbaar maar niet echt gestraft. 'Slachtoffer' wel gecompenseerd maar dan ook eigenlijk niet afdoende.

Regelgeving veranderen mag best wat dat aangaat, bevelen niet opvolgen dan ook verstoken van recht tot beklag op gevolg.

netniet | 23-12-16 | 16:06

Naast de uitvoerende en wetgevende macht is de rechterlijke macht ook volledig geinfiltreerd door de politiekcorrecte vijfde colonne. Zodoende is het natuurlijk niet vreemd dat ook rechters de zijde kiezen van al dan niet geimporteerd uitschot. Dat is namelijk wat politiekcorrecten doen.

Parel van het Zuiden | 23-12-16 | 16:06

De agent moet een onderscheiding krijgen, de vluchtende verdachte was van plan om zelfmoord te plegen gezien zn gedrag op de weg.
de agent heeft hem daarvan kunnen weerhouden door hem te stoppen.

patrick023 | 23-12-16 | 16:05

Gewinflipt | 23-12-16 | 16:02

volgens mij is eenieder in Nederland op de hoogte dat bij een stopgebod van oom agent je gewoon dient te stoppen, met of zonder helm, zonder helm is al reden tot aanhouding en zeker na een overval!

fikkieblijf! | 23-12-16 | 16:05

Bertie Wooster | 23-12-16 | 15:47
Een woninginbraak, staat in het vonnis. En hij werd al geruime tijd door een politieauto en motor met loeiende sirenes achtervolgt, waarbij hij met hoge snelheid en zonder te kijken kruisingen overstak.

Een belangrijk deel van de Nederlandse politiek (en hun achterban) is in feite pro-criminaliteit, ze vinden dat je criminelen gewoon moet laten gaan als ze geen gehoor geven aan het stopteken van de politie. En als de politie onverhoopt toch eens een verdachte te pakken krijgt staat die meestal binnen een dag weer op straat. Dezelfde mensen vinden zelfverdediging vaak een ernstiger misdrijf dan wat de arme criminelen op hun kerfstok hebben. De arme stakkers weten immers niet beter door hun achtergestelde sociaal-economische positie.

De morele fundamenten van onze samenleving zijn helaas langzaam aan het wegrotten.

Dr. Vigilante | 23-12-16 | 16:04

Geen mishandeling, risico van het vak. Als je een stopteken negeert en het overige verkeer in gevaar brengt mag de politie zijn geweldsmonopolie inschakelen m.i.

Dit ondermijnt de integriteit van de politie, en is gevaarlijk. Als agenten geen gepast geweld (hond, boeien, pepperspray - dienstwapen?) kunnen gebruiken dan zijn ze niet meer effectief.

Beter was geweest; schadevergoeding aan motor-popo betalen voor het verdoen van zijn kostbare tijd. En een boete voor het niet dragen van een helm. En een boeten voor negeren stopteken.

harry21 | 23-12-16 | 16:04

Lezend uit het rechtbankvonnis: 'Het was een verrassing voor de motoragent dat de door hem gehanteerde stopmethode; 'het van de brommer aftrappen', niet mocht en mogelijk tot ernstig letsel zou kunnen leiden.'
Jongens, even niet zo gemaakt boos. Dit soort praktijken kan echt niet.

Heer Hugo de Waard | 23-12-16 | 16:03

Zucht...

eerstneukendanpraten | 23-12-16 | 16:02

Elke dag weer, komen er meer PVV aanhangers bij. Ook bij de politie! Misschien dat de korpsleiding zou kunnen overwegen zijden handschoentjes aan de dienders mee te geven!

Mr_Pikibelly | 23-12-16 | 16:02

Een agent mag niet bij iedereen die geen zin heeft zwaar geweld toepassen, dat denken sommigen hier. Alsof die gemiddelde MBO niveau agent een soort licence to kill heeft.

Gewinflipt | 23-12-16 | 16:02

De grap is, als ze betrapt waren tijdens het breken, had de bewoner ze een "rottrap" mogen geven, dat dan weer wel..

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 16:02

Voortaan als scooterrijder preventief, uit zelfverdediging, een politiemotor omduwen.

Gewinflipt | 23-12-16 | 16:00

Als in Spanje een Guardia het niet zou doen zou hij ontslagen worden.
Ieder vluchter voor de politie wordt zsm gestopt voordat er onschuldigen slachtoffer worden. Logische insteek.
Wat is NL toch in en in verrot.

Pedronegro | 23-12-16 | 16:00

Als GS een crowdfunding voor deze agent opzet wil ik wel 10,- doneren.

En mocht dat een succes worden dan kan hij van wat er overblijft wellicht nog een welverdiende cruise nemen.

Johnweer | 23-12-16 | 16:00

Daarom pleit ik voor Oekraïense milities in de Ollandse straten! Een man kan tegenwoordig niet eens meer van land naar land vluchten op zijn gejatte scooter. Dit moet nou eindelijk eens stoppen!

Guy

LibertasSimplex | 23-12-16 | 16:00

@mezelf 15:53
Hooft = Hoofd
Stop de tijd....!

TonyD | 23-12-16 | 15:59

Het slachtoffer werd verdacht van woninginbraak (ze wilden de scooter controleren maar deze reed hard weg) en reed op scooter zonder helm en zonder op te letten bij kruisingen.
Als de politie stop roept moet je stoppen. Maar als je dat niet doet, dan dien je niet met 30km/u van de scooter getikt te worden door een motoragent, waarbij je je jukbeen, kaak, oogkas etc, breekt.
Nouja, als je net een moord of roofoverval gepleegt hebt wel, maar niet als je verdacht wordt van een inbraak.
De verdachte is hier zwaar mishandeld maar heeft het aan zichzelf te wijten. De politie was in functie en probeerde boeven te vangen, maar ging z'n boekje te buiten.
Gezien de zwaarte van de mishandeling krijgt de agent hier een relatief hele lichte straf. Ik vind het prima. Had wellicht nog lager gekund (moet je maar niet inbreken en wegracen op je scooter). Maar buitensporig geweld en agressie bij de politie niet straffen kan natuurlijk niet. (Dat wakkert haat tegen de politie alleen maar aan.)

cabbit | 23-12-16 | 15:59

-weggejorist-

Antonioni | 23-12-16 | 15:59

Nog even en er is geen idioot meer te vinden die bij de Politie wil. Je leven wagen voor een rotloon, minachting en steeds meer klappen vangen ipv boeven. Nederland knettergek!

fikkieblijf! | 23-12-16 | 15:58

Rechtspraak deugt hier echt niet. Oorzaak: slappe wetjes en een gesloten systeem van coöptatie bij rechters en OM, die alleen dezelfde kliek van d66 en GL stemmende dader knuffelaars binnen halen.
Tijd voor gekozen rechters en OM.
Geenstijl wellicht een idee de crowdfunding voor de boete op te starten?

Franker | 23-12-16 | 15:57

Motoragenten hebben vaak last van teveel testosteron. Doe gewoon als je collega's in de Golf. Mogelijk de beste dienders ter wereld.

Einde van de Domheid | 23-12-16 | 15:56

Laten we de politie maar bij voorbaat gijzelen zijn er immers voor om etnisch profilerend verdachten aan te houden. Dat moet we niet willen met zijn allen. Om te huilen dit alles, de kans om bij een misdrijf veroordeeld te worden en de straf uit te zitten is al minder dan 1 % behalve natuurlijk de misdrijven waar je voor geflitst wordt en als je een dader probeert aan te houden als politie zijnde. Ik zou eens gaan staken als agent zijnde.

bijna_raak | 23-12-16 | 15:56

zuenie | 23-12-16 | 15:50
Blijkbaar geeft u antwoord op mijn eerder gestelde vraag. Als dit juist is, dan is deze straf natuurlijk compleet idioot.

Bertie Wooster | 23-12-16 | 15:54

@Bertie Wooster | 23-12-16 | 15:47
Dat kan je lezen in de uitspraak van de rechtbank waar de link onder "deze zaak" naar wijst. Luie donder.

Hoeveel straf het 'slachtoffer' heeft gekregen voor het uitlokken van een poging tot doodslag lees ik nergens terug.

McMarx | 23-12-16 | 15:53

Voortaan maar 'n waarschuwingsschot lossen en h'm vervolgens voor z'n kloten / in de rug of het hooft schieten.
Met GeenPeil in de kamer kan het 1e wetsvoorstel zijn om agenten de bevoegdheid te geven om tuig dat vlucht 'om te leggen'.

TonyD | 23-12-16 | 15:53

Wereld op zn kop! Inzamelen heeft helaas geen zin, want hij mag het toch niet aannemen. Tijd voor verkiezingen.

@Pritt, komt er nog een topic over die idiote Denk-Turk van een Kuzu die een hele passage in de Plenaire zaal in het Arabierisch welkom stond te zwammen naar al die onschuldige anonieme artsen uit Aleppo? Kan me niet voorstellen dat het jullie ontgaan is.

Robin Hood | 23-12-16 | 15:53

@Tobi
Crowdfundje was ook mijn idee

InfidelRevolution | 23-12-16 | 15:53

Zo zie je maar, de Nederlandse rechters (@ Sylvia T.)cq rechtspraak is net zo objectief, onafhankelijk & onpartijdig als dat bv de Islam vrede is of de VVD betrouwbaar en de PvdA slim.
.
Spelen hier gewoon een soort Pokécop go, gewoon omdat ze het kunnen. Natuurlijk worden de extreem linkse echte Pokécop go spelers door deze rechters gelijk weer vrijgesproken.

Burpppp(sorry) | 23-12-16 | 15:53

racist, in mijn ogen is het al een geuzennaam

eriksweet | 23-12-16 | 15:53

Waar gaat het heen met Nederland. Die scooterrijder had gewoon moeten stoppen toen de motoragent hierom vroeg............

chrisjuh | 23-12-16 | 15:52

Vind je het gek dat een agent terughoudend is in z'n werk...

Vozz023 | 23-12-16 | 15:51

Zie het positief, de verdachte Oom Agent hoeft tenminst geen 16 maanden te brommen! Zolang het zielige slachtoffer niet in beroep gaat uiteraard. Neem aan dat deze zaak nog lang niet afgelopen is. Een duw bij een aanhouding van een vluchtende verdacht, dáár moet inderdaad gewoon paal en perk aan gesteld worden.
.
Laten we trouwens niet vergeten dat de politiek- lees de Tweede Kamer dit in elk geval niet voorkomen heeft of geboeg kennis had van ons strafrecht. Blijkbaar kan dit gewoon. Kamervragen achteraf (gaan ze komen?) is daarom altijd wat hypocriet.

de Voorzittert | 23-12-16 | 15:51

pijnlijk.....

kat-de-kat | 23-12-16 | 15:51

Misselijkmakend. De verdachten waren mogelijk betrokken bij een woninginbraak. Toen de politie ze langs zag komen rijden zonder helm wilden ze niet stoppen. In de achtervolging remde de scooterrijder even terwijl de politie naast hem reed. Toen hij weer gas gaf om weg te komen duwde de politie agent tegen het stuur en viel hij. Alles uit de tekst van de documenten waarnaar verwezen wordt.

Oftewel mogelijk boef gevonden. Mogelijke boef gedraagt zich als boef. Politie grijpt in. Politie krijgt boete en taakstraf.

zuenie | 23-12-16 | 15:50

als crimineel loop je van alle kanten binnen dus.. tijd om dit zinkende schip te verlaten

eriksweet | 23-12-16 | 15:49

Wie wil er in hemelsnaam nog bij de politie werken? Dan ben je écht een masochist.

Muggenmepper | 23-12-16 | 15:49

pff

hij op of omstreeks 08 juli 2015 te Eindhoven, althans in het arrondissement Oost-Brabant ter uitvoering van het door verdachte voorgenomen misdrijf om [slachtoffer] opzettelijk van het leven te beroven

doodslag voor het van een vluchtende scooter af schoppen en alleen maar omdat de vluchtige geen helm droeg.
Dus vanaf nu allemaal zonder helm zullen ze je niet meer proberen met geweld te stoppen ?

Mr aarsch | 23-12-16 | 15:48

Even de zaak goed tegen het licht houden
is een crowdfunding voor de motormuizende agent wellicht een idee

Tobi | 23-12-16 | 15:48

Was vast een autochtone Agent. Anders had ie wel gevangenisstraf gekregen.

Plaktong | 23-12-16 | 15:48

Laten we 'de politie' maar afschaffen want dat heeft geen zin meer.

kenny harder | 23-12-16 | 15:48

Criminelen hebben veel te veel rechten hier in Nederland.

StijlvolRechts | 23-12-16 | 15:48

Waar moest die gast voor aangehouden worden? Want een debiele actie moet toch wel ergens door gerechtvaardigd worden.

miko | 23-12-16 | 15:47

Juist, geen wonder dat het tuig amper aangepakt wordt.

Peter_K | 23-12-16 | 15:47

-weggejorist-
(Zelf maar gedaan, scheelt Joris weer werk)

GW2f | 23-12-16 | 15:47

Man man man, ik zal wel helpen schoffelen!

Snaajoe | 23-12-16 | 15:47

-weggejorist-

Maxx! | 23-12-16 | 15:47

Knettergek!!!

Maxx! | 23-12-16 | 15:47

Maar waarvan werd de verdachte verdacht? Wilde hij gewoon niet op de rollerbank? Had hij een overval gepleegd? Want zo kunnen we natuurlijk niet echt oordelen of de politieman rechtmatig handelde of te veel Bruce Willis-films heeft gekeken.

Bertie Wooster | 23-12-16 | 15:47

Het bewijs: de rechters in Nederland zijn echt helemaal van het padje!

kommabijmebinnen | 23-12-16 | 15:47

Spraakloos.
Volgende keer maar vragen of de persoon wil stoppen.

Rightisnotwrong | 23-12-16 | 15:47

Waar is Prins Bernard om te betalen?

Feynman | 23-12-16 | 15:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken