Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Dader vrachtwagenaanslag Berlijn loopt nog rond en is bewapend'

Geen Afghaan of Pakistaan dus. Of toch een Afghaan of Pakistaan, maar een andere. Die Welt claimt op basis van bronnen bij de Veiligheidsdiensten dat de politie ervan uitgaat dat ze de verkeerde man te pakken hebben als verdachte voor de vrachtwagenaanslag in Berlijn. Deze oproep om toch vooral voorzichtig te doen lijkt dat te bevestigen. Die Welt schrijft ook dat de echte dader op vrije voeten zou zijn en bewapend is. Uitkijken dus. Lauf. Versteck. Kampf. Update 14u12: Voor iedereen die Duits heeft laten vallen wegens onkunde/les van Pierre Bokma: hier artikel in the English. Update 14u34: Procureur-generaal en federale recherche geven persco (inmiddels afgelopen), HIER live via periscope. Ook politie is erbij. Update 14u43: De officiële reactie is volgens Jeroen Akkermans: "We weten niet of het om 1 of meerdere daders gaat en moeten er rekening mee houden dat de verdachte niet de dader is". Update 14u49: De procureur-generaal stelt nu dat hij nog niet zeker weet of de nu opgepakte man ook echt de verkeerde is. Hij hoopt in de loop van de middag of de vooravond meer informatie te kunnen geven. Update 19u03: En ja hoor, de Pakistaan/Afghaan is vrijgelaten. Nu weten we dus zeker dat de dader nog niet gepakt is. IS kan wel een PR-opstekertje gebruiken dus claimt 'em alvast. Zegt niet zo heel veel natuurlijk, maar toch.

Reaguursels

Inloggen

Serieus... de dode op de bijrijderstoel, was dat de eigenlijke chauffeur? En hoe is die aan zijn eind gekomen?
Mes? klawang? vuurwapen?

loze stijl | 21-12-16 | 15:52

Nu trouwens ook op de NOS. Er is even in het handschoenenkastje gekeken en het blijkt een Tunesische migrant te zijn, een gematigde salafist. Dus waarschijnlijk niets met vluchtelingen en islam te maken.
nos.nl/artikel/2149467-identiteitsbewi...

Rommelende Onderbuik | 21-12-16 | 12:59

Tja, het verbaast me ook een beetje. Natuurlijk moeten we ons proberen te baseren op de feiten, maar ik heb toch ook ergens gelezen dat omstanders de vrijgelaten afghaan/pakistaan achtervolgd hebben vanaf de truck tot oppakken. Kennelijk was dat dus ook verkeerd in de media gekomen?

Wat mij ook vreemd overkomt, is dat de kennelijk onschuldige man is vrijgelaten waar overdracht naar vreemdelingenpolitie/uitzetcentrum toch de juiste weg had moeten zijn?

Kan me er eigenlijk alleen iets bij voorstellen is als de politie vermoed dat deze man door een tijdelijke vrijlating meer bewijslast gaat leveren (voor een tweede dader).

Rommelende Onderbuik | 21-12-16 | 09:18

Hahaha Jessup, prima jongen concentreert u zich maar op bewijzen.

Maar wel een hear say nieuwsbericht aanhalen van Bildt.

Bedankt voor uw heerlijk tegenstrijdige reactie! It makes my day!

*laatste restje koffie van beeldscherm poetsen doet*

Conny Clit | 21-12-16 | 09:02

Conny Clit | 20-12-16 | 22:53

De chauffeur schijnt tot het einde geleefd te hebben dus hij de de veiligheden uitgeschakeld hebben, lijkt me logischer. Verder concentreer ik me liever op bewijzen ipv wat er gezegd wordt.

Nathan R Jessup | 21-12-16 | 07:21

Een verwarde IS-strijder, met messen en revolver gewapend.
En loslopend.

Lekker dan.

mallekater | 21-12-16 | 07:10

-weggejorist-

Limburgs-patat-unban | 21-12-16 | 06:28

-weggejorist-

henk7492 | 21-12-16 | 01:37

^ .. gezocht & Facepalm..

henk7492 | 21-12-16 | 01:36

Dus ze hebben blijkbaar gewoon een willekeurige voorbijganger opgepakt en besloten dat dit dan maar de dader moest zijn?!?! WTF man? Ze lijken daar bijna net zo 'competent' als in Nederland. Je zult die knakker maar zijn die van straat wordt gesleurd, opgesloten en hiervan beschuldigd.
Terwijl na deze arrestatie de echte daders dus op alle gemak het hazenpad konden kiezen. Want er werd niet meer gezochtacepalm..

henk7492 | 21-12-16 | 01:33

Die Duitsers zijn 70 jaar na dato nog steeds aan het wiedergutmachen. Alleen halen ze nu de slachtoffers en de daders door elkaar.

medusa324 | 20-12-16 | 23:47

@Nathan R Jessup | 20-12-16 | 21:49

Gezien het feit dat IS deze aanslag geclaimd schijnt te hebben, is het zeer aannemelijk dat de dader met de 'vluchtelingenstroom' Wirschaffendastan is binnengekomen.

Deze mensen hadden, en hebben nu zeker, allemaal een smartphone tot hun beschikking. Ze weten hoe die dingen werken. Het kostte mij, als niet chauffeur, en dus leek, enkele minuten de info betreffende het AEB systeem te vinden en te begrijpen.

Conny Clit | 20-12-16 | 22:53

Moet toch niet moeilijk zijn om de man te kunnen identificeren / oppakken.
Truck zit vol met DNA - vingerafdrukken.
even in het asiel bestand kijken en daar moet hij toch tussen zitten?
Oh nee dat is waar, de registratie bij binnenkomst liet te wensen over.
Dus op zoek naar de verantwoordelijke minister.
Makelaar | 20-12-16 | 16:48

Handschoentjes aan en forensich overalletje onder de kleren om DNA verspreiding te voorkomen.

LostSandWich | 20-12-16 | 22:05

De vermeende dader had een'alibi'geen rijbewijs dus hij kan het niet geweest zijn.

LostSandWich | 20-12-16 | 22:00

Conny Clit | 20-12-16 | 21:31
"Blijkt verbazend makkelijk te negeren te zijn."

Als je chauffeur bent wel maar we hebben het over iemand die moeite had de vrachtwagen te starten volgens de eigenaar van de truck.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 21:49

Gisteren werd er 'opgelucht' medegedeeld dat het om een Poolse chauffeur ging. Dat alle kerstmarkten belegerd zijn vanwege islamitische dreiging en daarom verdenking naar die zijde, toch wel voor de hand ligt.
Daarnaast weet iedereen die wel werkt dat er meestal geen bijrijder in een vrachtwagen zit (wel bezorgbussen met tilwerk).
Tja daar hebben ze bij onze naïeve media geen oog voor.
Bij Pauw waren ze al opgelucht 'zie nou wel terrorisme is van ieder1 voor ieder1', helaas werden ze weer gelijk ingehaald door de werkelijkheid.
Hoewel in iedere huiskamer al duidelijk was wat het meest voor de hand lag, vond men het nodig verwarring te zaaien. Enig logisch verband de chauffeur was doodgeschoten, waren er ook schoten gehoord? nee.
Dankzij de Poolse media (die wij betichten van censuur?!?) kwam al gauw de voor de Duitse media ongemakkelijke naar voren.
Nu is de 'verdachte' die door een dappere en wakkere getuige is gevolgd en daardoor kon worden opgepakt, vrijgelaten!
-
Komt er nu straks een verhaal in de media dat het door de Russische geheime dienst is bedacht? En moeten we ons dan in EU verband gaan bewapenen?
Met zulke naïeve idioten in de gelederen heb je eigenlijk geen vijanden nodig.
Is het gek dat ik zo langzamerhand meer vertrouwen heb in Rusland dan de EU met Merkel, Juncker, Timmerfrans en de censuur in faalstaat Zweden?

bananabanana | 20-12-16 | 21:45

wtf dader vrijgelaten. ze zijn ertoe instaat de dader vrij te laten, opdat nooit met zekerheid gezegd kan worden dat de dader een islameterische achtergrond heeft.

VERDACHTE VAN TERRORSTISCHE AANSLAG. DIE HOU JE TOCH NOG VOOR DE ZEKERHEID EVEN VAST. met een kopje koffie erbij en een playstation

Ir. Wilhelmus | 20-12-16 | 21:43

Iemand trouwens Peter Roeptoeter de Vries nog horen bazelen bij Boulevard vanavond?

Meneer maakte zich druk over Geert Wilders. Na het bekend worden van de vrijlating van de Pakistaan kon Pedantje de Vries het niet nalaten GW aan te sporen zijn Merkel tweet te verwijderen.

Uiteraard zoals gewoonlijk geen reactie van de ruggegraatloze Boulevard presentatoren. Want PRdV spreken 'we' niet tegen natuurlijk.

Conny Clit | 20-12-16 | 21:40

@Daar

Zeveraar

Soprano73 | 20-12-16 | 21:21

Conny Clit | 20-12-16 | 20:50

Deze veiligheid is sinds november 2015 verplicht zorgt ervoor dat een vrachtwagen automatisch een noodstop maakt als hij met een snelheid groter dan 15 km/h een obstakel nadert. De de Scania R450 standaard uitgerust met deze veiligheid.

Net gevonden,
"Im konkreten Fall der Lkw-Todesfahrt in Berlin werden die weiteren Ermittlungen vermutlich ergeben, dass der Attentäter die Schutzsysteme des Lkw bewusst ausgehebelt hat. Ein Stoppen eines Lkw von außen ist ohne Vorbereitung kurzfristig nicht möglich, sagen Experten."
www.welt.de/wirtschaft/article1604631...

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 20:56

Mensen met een ''rechtse'' mening, wat dat dan ook is volgens hun definitie, worden met de grond gelijk gemaakt en worden afgeblaft. Man, man, te triest voor woorden.
Alpengeist | 20-12-16 | 18:37

Niet zo gek, ook iedereen 'ter linker zijde' heeft nu wel door dat we een megaprobleem hebben gecreëerd. Alleen kunnen en willen ze dat niet toegeven, want dat zou betekenen dat ze Wilders gelijk geven. En dat laatste is natuurlijk in hun opinie een doodzonde. Dan liever iedereen die kritisch is, verbaal met de grond gelijk maken.

FrankVeer | 20-12-16 | 20:56

@Nathan R Jessup | 20-12-16 | 19:40

Leuk dat MAN die feature heeft. Schroeven ze dat ook op de Scania R450, het type truck gebruikt bij deze terreurdaad?

Conny Clit | 20-12-16 | 20:50

www.nu.nl/terreur-in-europa/4368593/ei...
IS heeft de aanslag op de kerstmarkt in Berlijn van maandagavond opgeëist. Dat meldt het aan IS gelieerde persbureau Amaq.
.....
Was wel te verwachten.

Is dit nog nieuws? | 20-12-16 | 20:37

Waarom is de berichtgeving vanuit Duitsland zo miniem? Hij zou vrijgelaten zijn omdat er geen kruit en bloedsporen op hem zaten. Het Poolse verhuurbedrijf kon na 12.00 uur al geen contact meer met slachtoffer in de truck krijgen. Lijkt mij genoeg tijdsruimte op je te verschonen en om te kleden. En waarom is hij in eerste instantie aangehouden? Beetje vaag allemaal.

MonsterKody | 20-12-16 | 20:32

De daders zijn nu heel waarschijnlijk in NL om hier de komende week asiel aan te vragen. 1 + 1 = 2
Alle andere landen rondom Duitsland zijn kut voor asiel eisers en hier loop je zo de grens over.
Daarnaast scheren ze hun baard af en lopen de hele dag met een capuchon op want koud en zo ontlopen ze de komende maanden de kans dat ze herkend worden.

Dirk III | 20-12-16 | 20:24

Soprano73 | 20-12-16 | 19:51
Wat jij wil. Veel succes met het vinden van iemand die je een reactie moet gaan voorkauwen.

D.A.A.R. | 20-12-16 | 20:18

gebrek aan bewijs, dat horen we toch altijd als het om migranten gaat? na Keulen zijn er geloof ik ook drie opgepakt, en weer vrijgelaten, op 1000+ aanrandingen,

2Alabama | 20-12-16 | 20:08

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 19:57

Als er inderdaad geen DNA van die knakker is gevonden in de truck dan met je hem wel vrijlaten.

Basil Fawlty | 20-12-16 | 20:07

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 19:59

Geen aannames graag, er zal toch wel een hardwerkende Nederlandse chauffeur op geenstijl zijn die kan uitleggen hoe het zit.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 20:02

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 19:40
Zal wel vanaf een bepaalde snelheid zijn. Je komt de stad anders niet door.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 19:59

@D.A.A.R.

Omdat ik dat graag wil. Punt. Ik wil ze eens de mond snoeren ze irriteren me!
En ik kan ff niet de juiste woorden vinden uit boosheid.
Ik vind het gewoon eens belangrijk deze mensen wat vaak autochtonen zijn de mond te snoeren. Niets meer en niets minder.... Iemand die me een fatsoenlijk antwoord kan geven aub en niet van " waarom zou je erop reageren"... Daar heb uk niks aan en dat vroeg ik ook niet overigens. Maar ja... kijken of hier nog lui zijn die daar eens mooie woorden voor hebben zodat ze stil zijn... Wie o wie?

Soprano73 | 20-12-16 | 19:51

Vreemd verhaal dat die terrorist weer op vrije voeten is.
Een getuige heeft iemand uit de vrachtwagen zien springen en is er achteraan gegaan en heeft de politie naar de terrorist geleid. Hij ontkent en wordt vrijgelaten......

chrisjuh | 20-12-16 | 19:46

Deze vrachtwagen was uitgerust met een automatisch noodremsysteem, weet iemand hoe eenvoudig dit is voor om uit te schakelen voor een leek.
www.truck.man.eu/be/fl/man-wereld/man-...

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 19:40

En hoe moet je uitkijken voor die man? Opletten bij mannen met een lichtgetinten huidskleur, wat Arabisch/ Afghaans/ Pakistaans uiterlijk?

Ho, nee! Wacht! Stop!!!! Is dat niet etnisch profileren? Dat moeten we met elkaar niet willen....

Nuuk | 20-12-16 | 19:36

Vraag ff aan die jongens die jason bourne konden identificeren in een griekse demonstratie.

zeiksmurf | 20-12-16 | 19:20

van Oeffelen | 20-12-16 | 18:47
1. Kan niet want vrijheid van godsdienst.
2. Kan niet want discriminatie.
3. Taqiyya. Zo'n verklaring heeft geen zin.
4. Geloof je zelf dat mensen hun familie of vrienden gaan aangeven?

Als je de islam wil beperken, zonder met onhaalbare voorstellen te komen, kun je denk ik beter
1. Instroom uit niet EU landen beperken door een inkomenseis te stellen voor alle immigranten.
2. Kinderbijslag/toeslag etc. voor een 3e+ kind afschaffen.
3. (Subsidie voor) bijzonder onderwijs afschaffen.
4. Recht op bijstand pas na 5 of 10 jaar Nederlanderschap.
5. Bij misdrijven van dubbele paspoorthouders de Nederlandse nationaliteit afpakken. Hebben ze dan geen EU nationaliteit meer over, moeten ze een vergunning aanvragen om in NL te mogen blijven (na het uitzitten van hun straf). Mogen ze niet blijven, dan retour afzender.

D.A.A.R. | 20-12-16 | 19:05

-weggejorist-

van Oeffelen | 20-12-16 | 18:47

Dit jaar maar niet naar de nachtmis te veel ongelovige honden bij elkaar .

Jetstream | 20-12-16 | 18:45

De ware dader identiteit is al flink onderweg naar de policor doofpot. Doet me aan de aanslag in München denken; werd ook met de minuut vager wie of wat de dader was.

RickVogelschrick | 20-12-16 | 18:41

-weggejorist-

Al_Bundy | 20-12-16 | 18:40

Zo dan, bij Joop.nl zitten me toch een stel linkse nazi's, niet normaal meer. Het is allemaal, allemaal te danken aan rechts. Mensen met een ''rechtse'' mening, wat dat dan ook is volgens hun definitie, worden met de grond gelijk gemaakt en worden afgeblaft. Man, man, te triest voor woorden.

Alpengeist | 20-12-16 | 18:37

Tering; wat zijn die Duitsers door de ondergrens gezakt zeg! Zum kotzen.

darmflora | 20-12-16 | 18:34

Soprano73 | 20-12-16 | 18:23
Waarom zou je dat soort mensen een antwoord willen geven?
Dat we tegenwoordig Facebook, Twitter, Whatsapp etc. hebben betekent niet dat we op alles en iedereen MOETEN reageren.

D.A.A.R. | 20-12-16 | 18:33

Ondertussen bij Nieuwsuur: ALLEEN maar aandacht voor de mogelijke gevolgen voor de verkiezingen, ook die in NL.
GEEN woord over de slachtoffers. Natuurlijk inclusief een groepje excuusmoslims dat bij de Gedächtniskirche te zingen, waarbij nog fijn eventjes een bruggetje tussen Wilders en het nationaal-socialisme wordt gedaan.

En maar verbinden.

BokoHalal | 20-12-16 | 18:28

Mijn ultieme kantelmoment: Als moslims zulke mensen in bescherming nemen. Net als in molenbeek, eerst tof doen en zielig spelen en erna. Oh zit hij hier? Daar wisten ze van, in hun ogen een verzetsstrijder tegen de whiteys. Ik ben er klaar mee!

rattenvanger XL | 20-12-16 | 18:24

Ja hoor, daar zijn ze weer... De mensen die nu weer zeggen dat alle aandacht naar Berlin gaat en de aanslagen op dezelfde dag in Turkije blijkbaar niet belangrijk zijn en dat dat aantoont dat we fout bezig zijn? Tja wat moet je daar nu voor bruikbaar antwoord op geven. Hebben ze ergens gelijk? Iedereen nu weer op Facebook Duitse vlaggen en oproepen ivm Berlin en niet over de andere aanslagen die er waren in Turkije bv.
Het irriteer me die mensen maar wat kun je ze antwoorden nog...? Zonder te beledigen...

Soprano73 | 20-12-16 | 18:23

Zit gewoon in Ter Apel in gesprek met zijn Case-Manager.

liegende lippen | 20-12-16 | 18:17

Dat voorval in Zurich begint me ook te verbazen. In het zwart geklede persoon met bivakmuts schiet op/in moskee, drie gelovigen aan. Men zou de (dode) dader hebben, maar vertelt niets over de identiteit van de dader en dan gaat het eigenlijk altijd om een zwaar gelovige....

Iemand meer informatie hier over ?
vanhetvarken | 20-12-16 | 16:33
.
Hij werd voor moord op een kennis door de politie gezocht: dit op grond van een DNA-bewijs.
Hij zat in de DNA datenbank op grond van fietsendiefstal op jeugdige leeftijd

Van de man is tot nu toe het volgende bekend:
24 jaar.
Zwitser met wortels in Ghana
Alleen wonend.
Geregelde werkkring; afgelopen vrijdag heeft hij zijn ontslag ingediend.
Hield zich intensief bezig met occultisme.
Geen aanwijzingen voor kontakten met extremistische of terroristische bewegingen.
Geen aanwijzingen voor psychiatrische behandelingen.
Voor zijn pistool had hij een wapenvergunning.
Met de betreffende moskee heeft hij nooit iets te maken gehad.
Hij heeft zichzelf kort na de daad door het hoofd geschoten.

Politie is nog bezig met uitbenen van internet- en smartphone data.
.
Gelezen op internet. Weet niet of het waar is.

Carmelita | 20-12-16 | 18:10

Wir schaffen es ab....

knerf | 20-12-16 | 18:02

De schade is aangericht en dient in een groter perspectief gezet worden. Het perspectief van de uiterst schadelijke islam en immigratiepolitiek. Als dat niet gebeurt maakt het geen reedt uit of de daders wel of niet gepakt worden.

McMarx | 20-12-16 | 17:56

Op Joop zitten ze alweer met de vingertjes gekruist dat het maar vooral een complot van rechts mag blijken....

Smoezelbaard | 20-12-16 | 17:50

Salzburg, nu man opgepakt vanwege beramen aanval op kerstmarkt. Judith Sargentini, jouw zwijgen nu maakt dat ik nog meer van je walg en je een vreselijk kutwijf vind. Het bloed van al deze doden en gewonden kleeft ook aan jouw handen. Wegkijker die je bent!

langzullenweleven | 20-12-16 | 17:49

@geen koning | 20-12-16 | 17:29
Het was een Kerstmarkt, Einstein. Hou je baan nog even aan.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 17:33

Als je een gemiddelde markt te Berlijn je wagen instuurt is de kans groot dat meer dan de helft van de mensen aldaar een paar keer in de week de grond kust.
Daarom zal het een extreem rechtse dader blijken.
Statistiek, behulpzaam.

geen koning | 20-12-16 | 17:29

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 20-12-16 | 17:28

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 20-12-16 | 17:28

Ik verwacht niet dat Merkel en die Beierse Illuminati vrienden van haar veel belang hebben bij het pakken van de dader. Het bloed kleeft immers ook aan handen.

Croisantneuf | 20-12-16 | 17:21

Ik vrees met grote vreze dat gaat "blijken" dat de getuige die de achtervolging inzette, eigenlijk een rabiaatrechtseneonazi of iets van die makelij was, die de aanslag beraamde om de zielige vluchtelingen in een kwaad daglicht te zetten - het zou Merkel zó goed uitkomen...

Smoezelbaard | 20-12-16 | 17:20

geenspam | 20-12-16 | 16:41
"isis heeft deze aanslag al geclaimed en dat doen ze (gek genoeg) meestal niet zo snel,"

Dit nieuws blijkt niet te kloppen. IS heeft nog niet officieel gereageerd.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 17:02

Moet toch niet moeilijk zijn om de man te kunnen identificeren / oppakken.
Truck zit vol met DNA - vingerafdrukken.
even in het asiel bestand kijken en daar moet hij toch tussen zitten?
Oh nee dat is waar, de registratie bij binnenkomst liet te wensen over.
Dus op zoek naar de verantwoordelijke minister.

Makelaar | 20-12-16 | 16:48

Wir schaffen es nicht.

Patatter | 20-12-16 | 16:41

isis heeft deze aanslag al geclaimed en dat doen ze (gek genoeg) meestal niet zo snel, de waarschijnlijkheid dat het geen volgeling van mohammed fritzl is lijkt me dus klein.

geenspam | 20-12-16 | 16:41

Hier wel wat gevonden. Geen radicaal-islamitische achtergrond.
Gewoon gematigd dus, dat verklaart het beperkte aantal doden.

www.nrc.nl/nieuws/2016/12/20/schutter...

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 16:40

vanhetvarken | 20-12-16 | 16:33
U heeft wel gelijk. Als het een "rechtsextremist" of een "xenofoob" was geweest, zou het nieuws er vol mee staan.
Vermoedelijk de ene soort mohammedaan die een ander soort niet kan velen.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 16:35

Dat voorval in Zurich begint me ook te verbazen. In het zwart geklede persoon met bivakmuts schiet op/in moskee, drie gelovigen aan. Men zou de (dode) dader hebben, maar vertelt niets over de identiteit van de dader en dan gaat het eigenlijk altijd om een zwaar gelovige....

Iemand meer informatie hier over ?

vanhetvarken | 20-12-16 | 16:33

Nou, die voelt zich vast heel erg etnisch geprofileerd nu.

jekalemoeder.nl | 20-12-16 | 16:20

Verkeerde dader?
Er is weer hoop bij Joop...

knerf | 20-12-16 | 16:17

Al was dit wel de juiste, er lopen er nog zoveel rond die iets soortgelijks aan het beramen zijn...

zwarte_weduwe | 20-12-16 | 15:54

Over 6 weken, XY Ungelost a) wie kent de dader? b)wie weet waar dader woont?
We willen liefst een blanke duitser.
Dream team is geformeerd: Schimansky, der Alte, Derrick, Flick Ik wil voor een hele grote som geld ook wel schuld op me nemen en dan na een jaar of zo zogenaamd een hartaanval krijgen en op papier overlijden, dan nw paspoort Zou Merkel cs goed uitkomen.

53 n.o. | 20-12-16 | 15:52

maar het oh, oh, wat zal de AfP nu wel niet groot worden!
Smoezelbaard | 20-12-16 | 15:40
Niet groot genoeg om echt verschil te maken. CDU reageert nu al met de grote rivaal SPD en als daar na de volgende verkiezingen ook de Groenen en de FDP bij moeten in de naam van het landsbelang voor een vierde kabinet Merkel tot 2021, dan zal dat absoluut gebeuren.

buitenspeler | 20-12-16 | 15:51

Damage control?, ook in Duitsland zijn er in 2017 verkiezingen.

Toetsiemonster | 20-12-16 | 15:49

Dus nu moet ik gaan inschatten of de kans datinstanties daadwerkelijk zo ver zouden gaan om een vluchteling te lopen terwijl ze op zoek zijn naar een dronken pool.

Dacht dat er een getuige was die deze man had gevolgd vanaf de cabine.

Zie het al helemaal voor mij: is er een kana dat u de verdachte even uit het oog verloor en iemand anders bent gaan vilgen met dezelfde postuur en kleding meneer?

Ben kennelijk al mijn veryrouwen in de macht kwijt, alleen het feit dat ik dat als optie beschouw ... hoe klein de kans dan ook... moet toch een indicatie zijn van een groter probleem.

Iemand online die nog zn jasje met lange mouwen over heeft?

BenHetZoZat | 20-12-16 | 15:48

Eerder bericht gaf aan dat een Duitse ooggetuige de man op gepaste afstand heeft gevolgd totdat hij zich in de bosjes verstopte. Onderwijl was de man telefonisch in contact met de politie en heeft ze de dader gewezen. Hierop is de man opgepakt ... gevolgd van het uitstappen uit de truck tot aan de aanhouding toe ...

Vreemd, dat Merkel heeft gezegd dat het moeilijk te verteren is als het een WirSchaffenDasje blijkt te zijn.

Uiteindelijk is het toch de schuld van de Russen, dus who cares?

Zie Andere Kant | 20-12-16 | 15:46

Verklaard allemaal waarom hij uit de bewuste vrachtwagen sprong en het voor 2km op een rennen zette

eismctwee2 | 20-12-16 | 15:44

@mezelf AfD, pardon.

Smoezelbaard | 20-12-16 | 15:41

@Burppp(sorry) 15:25
En ik ken dus echt Duitsers die zo redeneren... serieus, die zullen nog als ze à la Black Knight als rompje in hun bloed liggen, reutelen dat 'wij' het allemaal aan onszelf te danken hebben. Ik heb een paar keer geprobeerd om de discussie aan te gaan maar het is nog eenvoudiger om Jehova's te overtuigen dat God niet bestaat. En ook nu betreft hun afschuw niet de slachtoffers van de zoveelste destructieve moslimbaard, maar het oh, oh, wat zal de AfP nu wel niet groot worden!

Smoezelbaard | 20-12-16 | 15:40

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 15:29

Shit ja, heb ik nog slechts een vraag; Waar kan ik mezelf aangeven voor al dat leed wat ik deze arme mensen heb aangedaan. Ik ben blank, een man, heb een baan, betaal belasting én ik heb een kerst.. (uh sorry) "winterboom" staan, ik moet dus wel schuldig zijn.

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 15:39

Mali | 20-12-16 | 13:26

Tijdens de Gentse Feesten was het gebied zodanig afgesloten, dat je er op geen enkele mogelijkheid met een voertuig kon komen.
Vergeleken met Berlijn is Gent een dorp. Maar ze hadden/hebben hun veiligheidsmaatregelen toch beter geschafft dan die Nachbarn.
Zo dom zijn die Belgen nog niet.

Bijtendehond | 20-12-16 | 15:38

@Lyin Ted: zei ik gisteravond al, bij de beelden op de tv, maar de visite bezwoer bij hoog en bij laag dat dat de Japanse media/toeristen waren/was want die hebben altijd camera's bij zich...
Remember dat ene vrouwtje met hoofddoek ( of shawl, was lastig te zien ) en rugzak? Stond daar gewoon tussen...
Maar ik zal wel knettergek, anti-Europa/Islam/Moslim, racist, facist, populist, trump/Poetinfan en PVVer zijn...

Graaisnaaiert | 20-12-16 | 15:34

@vanhetvarken | 20-12-16 | 15:06
Je zou hiermee wel eens heel erg dicht bij de ware toedracht kunnen zitten.

Flappie2006 | 20-12-16 | 15:33

Te laat, en vooral teveel.

Wienerschnitzel mit | 20-12-16 | 15:32

Een en ander is natuurlijk een kruidvat geworden, men kan de reactie van de eigen bevolking niet meer goed inschatten. De kans op een pogrom wordt kennelijk serieus genomen.

vanhetvarken | 20-12-16 | 15:31

Gelukkig dat de Procureur Generaal in Berlijn de verwachtingen van de linkse Gutmenschen tempert, dat het toch geen asielzoeker zou zijn. Joop.nl was namelijk al helemaal euforisch toen ze het gerucht hoorden dat de opgepakte dader niet de juiste was. Nu moet deze polcor multicultiwebsite van mensen met een boven de gewone bevolking uitstijgende morele superioriteit toch weer met samengeknepen billen afwachten of het wellicht toch geen islamitische dader is.

Schweinchen Dick | 20-12-16 | 15:30

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 15:25
Nee, het echte probleem is dat we Welkom hebben gezongen en geheten, maar ze geen warm welkom hebben gegeven.
Hoe kunnen we nu serieus menen dat we in nabijheid van onze nieuwe landgenoten gewoon dat haram-Kerstfeest kunnen blijven vieren? Stelletje respectloze, racistische, onaangepaste horken dat we daar zijn!

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 15:29

Marie Curieux | 20-12-16 | 15:23

Er zijn vingerafdrukken op het stuur gevonden en die kwamen niet overeen.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 15:29

Erdogan ff bellen, die weet altijd na 2 minuten wie de dader is.

Uw Verzekeringsadvis | 20-12-16 | 15:27

Laten we wel wezen, de enige echt bewezen misdaad en misdadigers (tot nu toe) zijn natuurlijk die boze, rechtse, blanke rücksichtslose Duitser, die een toevallige, goedbedoelende en extreem vredelievende apotheker is gaan opjagen (puur op basis van huidskleur en vermoedelijke religie)en deze vervolgens tussen de struiken in de hoek heeft gedwongen. De fascistische en etnisch profilerende AfP-polizei geloofde uiteraard gelijk deze autochtone verklikker en pakte de arme drommel daarom op. Echt, het ligt echt allemaal aan onszelf, heus, eerlijk, snap dat nu, stelletje domme reaguurders!

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 15:25

Tja, in het gepolitiseerde EUropa kunnen onderzoeken lang duren. Een onderzoekje naar hoe een vliegtuig nou in de Donbass nou is neergestort, bijvoorbeeld, zo meer dan twee jaar, en dan weten we nog niet wie het heeft gedaan.

En dan bekritiseert Nederlanden Jeroen Akkermans de Duitse Politie omdat ze na 19 uur nog mogelijkheden openhouden?

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 15:24

Oepserdepoepsie | 20-12-16 | 15:17
Als de dader handschoenen aan heeft gehad, en dat lijkt me nogal voor de hand liggend, dan zijn er geen vingerafdrukken op het stuur of in de cabine.

Marie Curieux | 20-12-16 | 15:23

Daarom dus, "vluchtelingen" vastzetten. Vastzetten totdat het veilig genoeg is om ze naar het land/de regio van herkomst terug te sturen. Geen verblijfsvergunning/migratie/naturalisatie op basis van een asielaanvraag, slechts een verblijfsvergunning met de daarbij behorende plichten en rechten op vertoon van een ondertekend arbeidscontract en/of een zak geld met vergunning en diploma's om een eigen zaak op te starten, uiteraard met een ondertekende loyaliteitsverklaring. Jammer dat het zo moet, maar samenleven is geen bordspelletje meer...

Graaisnaaiert | 20-12-16 | 15:23

Oepserdepoepsie | 20-12-16 | 15:17
Tenzij de dader handschoenen droeg... Wat met dit weer en het feit dat hij vlak daarvoor die Pool nog om het leven heeft gebracht niet eens zo gek is.

buitenspeler | 20-12-16 | 15:21

Paak maar raak voor een knaak.

Kaltsnautzige | 20-12-16 | 15:19

Volgens mij zijn de vingerafdrukken op het stuur van de vrachtwagen vrij snel te vergelijken met die van de opgepakte Pakistaan... Dus lulverhaal.
Merkel maakt er liever een nep-nieuws item van zodat dit de AfD niet te veel in de kaart speelt.
Want jongens en meisjes, dames und heren.... Wir schaffen das!

Oepserdepoepsie | 20-12-16 | 15:17

Worden de moskeeën al extra bewaakt?
Doen de regeringen toch altijd als een lid van de religie van de vrede een aanslag heeft gepleegd waarbij autochtone burgers zijn vermoord.

komtdatschot | 20-12-16 | 15:16

onnosel | 20-12-16 | 14:04
Zo is het.

JackRyan | 20-12-16 | 15:14

Marie Curieux | 20-12-16 | 14:50
Het gaat om de inhoud, liever een geblondeerde net uit bed Greet, dan een keurige Rutte die heel Nederland belazerd.
Waarschijnlijk is het gewoon die Pakistaan, maar om policor redenen zoeken ze nog even verder.

Implants | 20-12-16 | 15:14

omanders | 20-12-16 | 15:07
De aboriginals in Australië en de indianenstammen in Amerika denken hier toch anders over geloof ik.

buitenspeler | 20-12-16 | 15:11

@@onnosel | 20-12-16 | 14:04

Precies die Europeanen, die makke lammeren, die stemmen elke 4 jaar weer op dezelfde partijen. Die er dezelfde puinhoop van maken. En die vluchtelingen hier allemaal welkom heten. Ze krijgen dus wat ze verdienen.

roze_bril | 20-12-16 | 15:11

Als het Joden waren geweest hadden ze ze zo te pakken gehad geworden

LibertasSimplex | 20-12-16 | 15:09

Ravissant | 20-12-16 | 14:32
Ik denk dat u gelijk heeft. Al spint de overheid hier inmiddels natuurlijk wel degelijk mee en krijgen we vaak bepaalde zaken niet te horen.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 15:09

Johanvb | 20-12-16 | 15:01
Elke dader is altijd mogelijk bewapend. Bij een aanslag als deze waarbij eerder gebruik gemaakt is van een wapen is normaal dat je ervan uitgaat dat de dader nog steeds bewapend is.

buitenspeler | 20-12-16 | 15:07

@onnosel | 20-12-16 | 14:04


Mocht de situatie op oorlog uitlopen (hypothetisch) dan weten al deze mensen precies waar ze naartoe moeten. Wij kunnen dan nergens anders dan hier blijven.


Anders gezegd: Als je Turks-Nederlanders hebt, en Afrikaans-Europeanen zoals ik al eens hoorde, hoe noem je ons dan? Europese-Europeanen?

omanders | 20-12-16 | 15:07

Die Oost-Europeaanse werkers in de transport sector, staan niet zo hoog met Islamietjes, er kwam dus een hele bende mietjes aan te pas om die vrachtwagen te overmeesteren, 1-2 personen van dat groepje gingen die vrachtwagen naar zijn bestemming voeren, de overigen gingen kijken/verkennen op die kerstmarkt en het beste moment doorbellen naar de bestuurder(s).

vanhetvarken | 20-12-16 | 15:06

Het zou inderdaad wel erg goed uitkomen als de gepakte man niet de dader is. Maar dat hij is gaan rennen zegt al genoeg, hij hoorde in ieder geval bij de club.
Wat betreft de echte dader.... if you hear hoofbeats, don't expect zebra's.... wel kamelen in dit geval.

Boerentrut | 20-12-16 | 15:04

"Update 14u49: De procureur-generaal stelt nu dat hij nog niet zeker weet of de nu opgepakte man ook echt de verkeerde is. Hij hoopt in de loop van de middag of de vooravond meer informatie te kunnen geven."

Gaat weer lekker met de berichtgeving.

Marie Curieux | 20-12-16 | 15:03

Overigens valt de politiekcorrecte mediastrategie van het laatste half jaar wel op.
.
Bij elke aanslag wordt er "iets" verwarrends toegevoegd. Zo kan de politiekcorrecte blijven doen alsof er geen sprake is van een langlopende serie.
.
Wanneer het feitenrelaas later definitief is vastgesteld blijkt de dader steevast moslim, immigrant, en al langer in het snotje. Dat feitenrelaas komt vervolgens natuurlijk niet terug.
.
En de politiekcorrecten houden dit dankbaar vast, totdat dit hele continent in vuur, bloed, en verdriet is verdronken. En dan, tussen de lijken van onze naasten, de rokende puinhopen van onze maatschappij zullen ze in koor aanheffen.
.
"We wisten het niet. Wir haben es nicht gewusst."
.
Politiekcorrecten. The enemy within.

Parel van het Zuiden | 20-12-16 | 15:03

@Johanvb | 20-12-16 | 15:01:
Ja, vast. Wat een feest moet het zijn in uw hersenpan.

Muggenmepper | 20-12-16 | 15:03

Het beste verkiezingstechnische scenario voor Frau Merkel zou het 'Moord op Kennedy- Lee Harvey Oswald- doodgeschoten door Jack Ruby' scenario zijn. En dan het liefst een blanke rechtsextremisische loser.
Schweinchen Dick | 20-12-16 | 15:00
De moord op Jo Cox heeft de Brexit stem ook niet beïnvloed.

buitenspeler | 20-12-16 | 15:02

@Muggenmepper | 20-12-16 | 13:34
@Captain Pervert | 20-12-16 | 13:37

Dus de doodgeschoten Poolse persoon in de auto heeft aangegeven dat de man hem neer heeft geschoten en nog steeds in het bezit van het wapen is?
Hebben ze dat gedaan door een medium in te schakelen of heeft de stervende Pool dat nog met zijn eigen bloed op het dashboard van de truck weten te pennen?
.
Uiteraard is het mogelijk dat de dader bewapend is en dat wapen nog steeds in het bezit heeft maar de politie gaat wel vol op het orgel door aan te geven dat het ook zo is en een sfeer te creëren dat iedereen gevaar loopt.
Theoretisch is dat wel zo, maar je weet toch niet hoe die pipo er uit ziet dus kan je de bevolking natuurlijk oproepen verdachte zaken te melden en niet zelf in te grijpen omdat de dader MOGELIJK een wapen heeft.
Is iets minder hysterisch dan door de straten te gaan rennen en te gillen dat er een maniak is ontsnapt waarvan je niet weet hoe hij eruit ziet en die je mogelijk allemaal komt afmaken.
.
Maar ik zie dat jullie in ieder geval bij het volgende Wilders proces de rechters mogen adviseren met jullie aannames en veronderstellingen.

Johanvb | 20-12-16 | 15:01

@onnosel | 20-12-16 | 14:04
Steengoeie tegel

Vlaan | 20-12-16 | 15:01

het o zo politiek correcte Duitsland weet zich geen raad met dit.
ze gedragen zich zoals de ouders van dat vermoorde meisje die asielzoekers hielp maar wel wordt vermoord door een asielzoeker.
de ouders wilden geen wraak maar aandacht voor de vluchtelingen.
dat politiek correcte beleid is waar ik kwaad op ben.
de geitenneukers weten niet beter en zijn gestoord ,maar de correcten blijven wegkijken en zeggen keihard dat 99% van de vluchtelingen ok zijn.

pejoar | 20-12-16 | 15:01

Het beste verkiezingstechnische scenario voor Frau Merkel zou het 'Moord op Kennedy- Lee Harvey Oswald- doodgeschoten door Jack Ruby' scenario zijn. En dan het liefst een blanke rechtsextremisische loser.

Schweinchen Dick | 20-12-16 | 15:00

onnosel | 20-12-16 | 14:04
Woord voor woord mee eens.

Carmelita | 20-12-16 | 14:54

Oepsch, witregels weggevallen.

Marie Curieux | 20-12-16 | 14:53

@Ravissant | 20-12-16 | 14:32

Zou het ?
Ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken.
Overheden die nationaliteiten omdopen tot rassen om tegenstanders uit schakelen die hun falen pijnlijk aan het licht brengen, overheden die adviseren een armlengte afstand te houden als remedie tegen verkracht te worden om maar niet te hoeven toegeven hoe gruwelijk ze gefaald hebben en hun autochtone bevolking in de steek hebben gelaten enz.
Uiteindelijk komt er een druppel die de emmer doet overlopen en de gevolgen daarvan zullen niet fraai zijn, en dat weten die overheden.
Vandaar het downplayen zoals in dit geval om dat moment maar zolang mogelijk uit te stellen en waarmee je van mijlenver al kan zien aankomen dat de dader officieel nooit gepakt gaat worden.

von Strumpfhausen | 20-12-16 | 14:51

hoe weten ze dat de hark bewapend is.....
coolgen | 20-12-16 | 14:41
In de vrachtwagen lag het lijk van de oorspronkelijke Poolse vrachtwagenchauffeur, neem niet aan dat hij gestorven is aan de kieteldood.

buitenspeler | 20-12-16 | 14:51

"Inderdaad, nòg hebben we een andere mogelijkheid en die is via de 'demoNcratie', via de stembus. Alle hands aan dek dus om de PVV in maart van 76 zetels te voorzien. Voor onze kinderen en kleinkinderen. Opdat zij niet in een islam-hell-hole zullen moeten leven."
Lupuslupus | 20-12-16 | 14:22

Ik stem al jaren op de PVV maar 76 zetels zie ik ze niet halen. Maximaal 40, mits Greet niet weer roet in het eten gooit.

Voorts vraag ik me af of iemand binnen de fractie nog invloed heeft op Greet. Zijn twittergedrag met die zelfverheerlijkings verkiezingsposters begint niet alleen mij, maar vele andere potentiële PVV-stemmers te irriteren.
Daarnaast zou het minstens 6 zetels extra opleveren als hij wat aan zijn kapsel zou laten doen. Niet meer blonderen en een andere frisse coupe. Wil hij dat niet dan moet hij wat vaker naar een goede kapper. Nu is het iig veel te lang met die 'vleugels' naast zijn oren, hetgeen een onverzorgde indruk maakt.

Ja, ik weet wel dat het om de inhoud gaat maar het oog wil ook wat.

Echt jammer dat hem dat niet lijkt te interesseren.

Marie Curieux | 20-12-16 | 14:50

coolgen | 20-12-16 | 14:41

Dan kunnen ze straks zeggen dat de dader gewapend verzet pleegde en helaas door een kogelregen doorzeeft moest worden.

#wehaddenhemlieverberechtmaarhelaas

Teleo | 20-12-16 | 14:50

De Paki was niet voor niets opgepakt. Waarschijnlijk na omschrijving van getuigen. Het lijkt me sterk dat er straks een extreemrechtse blonde Deen wordt opgepakt.

Princess_F.W.Bolkiah | 20-12-16 | 14:49

Vespucci | 20-12-16 | 14:40
"Lag er trouwens niet een paspoort op het plaats delict?"

Gezien het aantal bewakingscamera's die er tegenwoordig in de grote steden en boven de snelweg hangen, kun je er van uit gaan dat de Duitse Polizei weet naar wie ze aan het zoeken zijn.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 14:49

Merkel heeft natuurlijk gezegd, dat het nooit een vluchteling kan zijn. Het zgn Sargentini syndroom. Ze zullen wel iemand oppakken. Dat heeft Merkel dan weer van Ome Erdo. Die is ook heeeeeel snel met het oppakken van verdachten.

wallenberg | 20-12-16 | 14:48

De Berlijnse hoofdcommissaris zegt vanmiddag op een ingelaste persconferentie dat er vanaf nu bij alle Berlijnse Kerstmarkten politiebewaking komt en betonblokversperringen. Voortschreident inzicht komt wel een beetje laat Herr Polizei President, het kalf is namelijk al lang verdronken in 12-voud.

Schweinchen Dick | 20-12-16 | 14:48

@Ravissant | 20-12-16 | 14:32


Ik ben het met je eens. Maar weet dat DLD al eerder moordende terroristen stiekem heeft gerepatrieerd om de bevolkings mening niet te laten beinvloeden:
www.theguardian.com/world/2006/jun/15...


De daders werden bewust niet vervolgd.


"The West German government kept all proof under seal in order to prevent antisemitic responses from the German public."
en.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer...

omanders | 20-12-16 | 14:48

Vespucci | 20-12-16 | 14:40

Lol

Nee, intacte paspoorten vind je alleen binnen een uur tussen duizenden tonnen puin wanneer je uit een brandend gebouwen springt.

Teleo | 20-12-16 | 14:46

Ravissant | 20-12-16 | 14:32
Wie heeft het over losgelaten?

Gen. Maximus | 20-12-16 | 14:44

hoe weten ze dat de hark bewapend is.....

coolgen | 20-12-16 | 14:41

Lag er trouwens niet een paspoort op het plaats delict?

Vespucci | 20-12-16 | 14:40

Er zaten er toch drie in drie truck, twee daders en die dode Pool.

gatito | 20-12-16 | 14:40

Gelukkig dat dit hem niet is.
Dan hoeven we ook geen gehoor te geven aan de oproep van Guy Verhofstad tot meer Europa.

Da's een hele opluchting.

Dick Luyenlomp | 20-12-16 | 14:40

We moeten tegenwoordig kerst en kerstmarkten gaan beveiligen? We leven toch in Europa? In de grondwet staat toch "De zorg van de overheid is gericht op de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu." Waarom wordt er niemand gestraft dan?

Patje2011 | 20-12-16 | 14:40

De eigenaar van de vrachtwagen waarmee in Berlijn een aanslag is gepleegd, heeft bevestigd dat zijn chauffeur (en neef) dood is. De Pool werd dood gevonden in de cabine van de vrachtwagen. Hij is waarschijnlijk doodgeschoten.

De eigenaar van het expeditiebedrijf Ariel Zurawski verklaarde tegenover de Poolse televisie dat hij zijn neef had geïdentificeerd van een politiefoto. Hij noemde de foto, die hij aanvankelijk niet wilde bekijken, „ingrijpend.”
.
Bron: Telegraaf.
.
De eigenaar van de truck heet 'Ariel'. Dat is een Joodse naam. Toeval?

Verder is het natuurlijk diep treurig dat er zo weinig tot geen aandacht aan dit Poolse slachtoffer wordt besteed. Een gewone truckchauffeur die wellicht nog één rit wilde maken om daarna Kerstfeest te vieren met zijn gezin, komt nooit meer thuis.

Hopelijk vinden ze hun troost en moed om verder te gaan zonder hun man en vader bij het Kind in de kribbe van Bethlehem.

Lupuslupus | 20-12-16 | 14:40

De dader is in elk geval geen Marokkaan. Die durven zoiets pas wanneer ze met minstens 20 man zijn en dat aantal mensen past niet in een vrachtwagencabine.

Admiraal_de_Ruijter | 20-12-16 | 14:39

Ik heb weleens kritiek op vrachtwagenchauffeurs - ongelikte beren die te weinig naar toneel gaan en zelden de hand opsteken in het verkeer als je ruimte op de weg voor ze maakt - maar ik heb het met ze te doen: hun werkmiddel wordt ingezet als moordwapen en wordt zo ook gezien door de ogen van sommige voorbijgangers. Dat rijdt niet lekker.

Droop | 20-12-16 | 14:39

Is het toch een gefrustreerde Reagierer of kan Duitsland de harde waarheid van een islamitische invasie nog even niet aan?

Antitheïst | 20-12-16 | 14:36

Mensen, hoog tijd voor champagne als reactie op dit heugelijke nieuws! Nu kunnen we hier binnenkort weer feest vieren dat de volgende aanslag is gepleegd. Voordat we het weten stellen we de zieners van Joop teleur, en raken ze daar echt totaal in de war. Dus allemaal graag even hoera hoera hoera roepen. Wat een mooi nieuws dit, jippie.

O'ja, en even bidden dat de instanties in Duitsland deze held niet alsnog te pakken krijgen natuurlijk, dat zou ons feestje namelijk nog kunnen verstieren. En dat moet je natuurlijk niet willen.

Dr.Tatta.Macamba | 20-12-16 | 14:36

chrisjuh | 20-12-16 | 14:31
Die lagen ook rond het World Trade Centrum.

Admiraal_de_Ruijter | 20-12-16 | 14:35

Het is een donkere periode waarin we leven maar in maart kunnen we gaan beslissen of we willen dat het licht terug komt!!

zeefert | 20-12-16 | 14:35

Ravissant | 20-12-16 | 14:32

Tenzij ze CCTV hebben waaruit blijkt dat de aanslag gepleegd is door extreem rechts, niet zo leuk nu Wilders en Farage Merkel en de EU belachelijk hebben gemaakt.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 14:35

Bild.de schreef dat IS al hadden opgeëist.Het blijft een terroristische aanslag. Wel kun je stellen dat nu iedere kerel met schaamhaar op z'n bek de dader kan zijn.

Vespucci | 20-12-16 | 14:35

De echte dader ligt inmiddels al lang weer in zijn bed in een asielzoekerscentrum, zijn bebloede kleren in een Miele wasmachine.
En morgen mag ie gaan uitleggen voor een commissie die zijn asielaanvraag behandelt wat voor een zielige lieverd hij is en hoe hij vervolgd en gemarteld werd in zijn thuisland.

Admiraal_de_Ruijter | 20-12-16 | 14:34

Mensen die suggereren dat de Duitse overheid een dader bewust loslaat om een onschuldige met een geschikter profiel te vangen, mogen hun aluhoedje even afzetten. Het wordt te heet daaronder.

Ravissant | 20-12-16 | 14:32

zoals al eerder gememoreerd; hier zit een luchtje aan. deze dader komt Merkel natuurlijk niet goed uit.

Piet3178 | 20-12-16 | 14:31

Voortaan anti tank beton blokken bij dit soort evenementen neerleggen. Dan komt er geen voertuig meer doorheen.......

chrisjuh | 20-12-16 | 14:31

De mafkees die al was opgepakt, had ook al reeds strafbare feiten gepleegd, sinds z'n Balkanroute vierdaagse, waarom is die dan nog in Duitsland???
Dat word nog wat met oud en nieuw....
En eh.... een groot kerstfeest op Dam 1ste kerstdag, gaan ze daar betonnen muren omheen zetten?
Helaas: naast de ploflim hebben we nu ook de crash- lim.

Wienerschnitzel mit | 20-12-16 | 14:30

Al is de leugen nog zo snel...

Verdachte ontkent de dader te zijn. Cabine onder bloed - niet op kleding verdachte. Pistool waarmee de Poolse chauffeur is gedood nog niet gevonden. Werkelijke dader loopt nog rond?
Droop | 20-12-16 | 13:07

Droop | 20-12-16 | 14:30

Dank voor de engels link, Ik zou duits kunnen leren maarja he ze hebben de oorlog verloren enzo

niemand specifiek | 20-12-16 | 14:30

@Lupuslupus | 20-12-16 | 14:22

Voor mij werkt het anders. Ik geloof niet meer in democratische bijsturing van de Europese corruptocratieën. Hopen doe ik wel, deelnemen ook.
.
Ik wacht verder af. Op een gegeven moment gaan de politiekcorrecten te ver en is elke vorm van verzet gerechtvaardigd.
.
I will not yield to foreign rule. I will not bow to religious tyranny. I do not serve the incompetent and corrupt.

Parel van het Zuiden | 20-12-16 | 14:28

Gelukkig is Nederland en Europa helemaal niet verandert door de ons opgedrongen moslims. Waar kan ik mijn bedankje naar opsturen?

Patje2011 | 20-12-16 | 14:28

Dat de vermoedelijke bestuurder van de truck snel kon worden opgepakt, is te danken aan meerdere getuigen die zijn locatie aan de politie doorgaven. Een van hen achtervolgde de man dwars door de Tiergarten, het grote stadspark in de Duitse hoofdstad, schrijft Die Welt.

TROUW schrijft: 'Toen de ooggetuige de bestuurder te voet zag vluchten, besloot hij hem op gepaste afstand te volgen. Met zijn telefoon in de hand voorzag hij de meldkamer van de hulpdiensten voortdurend van informatie.

Na ongeveer twee kilometer konden agenten de verdachte van de aanslag arresteren, ter hoogte van de Siegessäule. "Deze burgermoed kan ons vandaag enige moed geven", zei een woordvoerder van de Berlijnse politie. De getuige wil volgens de politie waarschijnlijk anoniem blijven'.

Conclusie: meerdere getuigen, een getuige die hem niet uit het oog verloren is en een verdachte die heeft geprobeerd te vluchten van de plek des onheils.

Dat dit niet de uiteindelijke schutter is of vrachtwagenberijder is theoretisch mogelijk als de echte chauffeur er onderweg uitgesprongen is, maar deze pakistaan is zeker medeplichtig en weet dan meer over de toedracht en de 'werkelijke dader'.

Schweinchen Dick | 20-12-16 | 14:28

Inderdaad klein, vervelend, grote bek, dom, westen hatend, vrouwen hatend, homo hatend, gewelddadig, crimineel, verkrachtend, enz enz
oh nee niet weer | 20-12-16 | 14:19

noem je nu de kenmerken van het nieuwe "ras" op??

vinzDH | 20-12-16 | 14:26

Zo nu kunnen ze alle Kerstmarkten en andere leuke Kerstfeesten schrappen.
Uiteindelijk heeft hij het toch gedaan.

gatito | 20-12-16 | 14:26

Ik zeg: alle autochtone, rechtse en (per saldo) belastingbetalende mannen bewapenen.

Poekieman | 20-12-16 | 14:23

Maar goed. Geweld en dwang is doorgaans het pad van politiekcorrecten en islamieten. Laten we niet zo diep zinken. Dat is immers wat ons van die beesten onderscheid, hè...
Parel van het Zuiden | 20-12-16 | 14:12
.
Ik weet het Parel, ik weet het. Maar vuur moet je tòch met vuur bestrijden. Om dat te weten hoef je geen brandweerman te zijn.


Inderdaad, nòg hebben we een andere mogelijkheid en die is via de 'demoNcratie', via de stembus. Alle hands aan dek dus om de PVV in maart van 76 zetels te voorzien. Voor onze kinderen en kleinkinderen. Opdat zij niet in een islam-hell-hole zullen moeten leven.

Lupuslupus | 20-12-16 | 14:22

Gewoon zijn broeders allemaal martelen en vermoorden, totdat hij zich meldt. Daar waren de Duitsers 75 jaar geleden al erg goed in.

Vespucci | 20-12-16 | 14:21

Ze lijken ook best veel op elkaar allemaal..
Claude Jacque | 20-12-16 | 13:35

Inderdaad klein, vervelend, grote bek, dom, westen hatend, vrouwen hatend, homo hatend, gewelddadig, crimineel, verkrachtend, enz enz

oh nee niet weer | 20-12-16 | 14:19

@Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:03

Hij is vrijgelaten en de politie weet niet waar hij rondhangt. Maar ze zijn er vrij zeker van dat hij bij een volgende aanslag toch wel tegen de lamp loopt.

roze_bril | 20-12-16 | 14:19

Ja. Hallo! Ik zie dat u dubbelglas verkoopt. Heeft u toevallig een stukje staan van 4 bij 8 meter? Alleen matglas. Ze hebben alleen matglas! Nou, dat zien ze meteen. O, geeft niet. Kijken we toch gewoon nog verder.

Armin Langbaard | 20-12-16 | 14:16

Waarom kan Wilders niet wachten met het belachelijk maken van Merkel, voor je het weet is het een false flag en krijgt hijzelf de schuld net voor de verkiezingen.Dom dom dom.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 14:16

roze_bril | 20-12-16 | 14:08
Hij is inmiddels vrijgelaten en gesignaleerd als lifter bij een populaire truckersstop aan de A10?

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:16

Hmm.... het grote downplayen is al vroeg begonnen zie ik.
Maar of het allemaal nog zal helpen waag ik te betwijfelen omdat er nu eenmaal geen Europese truckers zijn die boulevards en kerstmarkten platwalsen tot hun taak vinden behoren.

von Strumpfhausen | 20-12-16 | 14:13

@Lupuslupus | 20-12-16 | 14:05

Er zit voor een politiekcorrecte geen maximum aan het aantal slachtoffers. Als je maar weg kunt blijven kijken.
.
Wellicht als het hen persoonlijk treft. Een zekere Noor had dat een aantal jaren terug goed begrepen.
.
Maar goed. Geweld en dwang is doorgaans het pad van politiekcorrecten en islamieten. Laten we niet zo diep zinken. Dat is immers wat ons van die beesten onderscheid, hè...

Parel van het Zuiden | 20-12-16 | 14:12

@Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:02
Ook jij was me voor.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 14:12

Wat een zooitje. De opgepakte baard was trouwens wel een bekende van de politie, werd er geschreven.Dus je pakt een willekeurige baard van een kerstmarkt op en die blijkt ook nog een bekende te zijn. Hij had ook nog verschillende namen gebruikt, werd er geschreven. Was pas vanaf februari in Duitsland. Straks blijkt het ook nog onze eigen Volkert van der G. te zijn. Die heeft wel eens eerder de schuld op zich genomen. Of die kerel die Els Borst vermoordde.
Want ja, dit kwam even helemaal niet uit natuurlijk dus de grote leugenmachine werkt op volle toeren.

Vespucci | 20-12-16 | 14:11

Dit begint wel heel erg op een false flag te lijken.

Alpengeist | 20-12-16 | 14:11

Oké de stagiar van de aanslagpleger hebben ze dus te pakken. Deze reed slechts mee om bij z'n broeder over de schouders mee te kijken als voorbereiding op z'n eigen "LKW-aanslag". Nou, wordt het dus toch nog een latertje voor alle Duitse diensten, zoek, zoek!

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 14:11

hoe moeilijk moet het zijn om te zien welke asielzoekers vannacht niet zijn thuisgekomen?

sennholz | 20-12-16 | 14:10

Wo ist der herr Flick?
Dit heerschap krijgt hem wel aan de praat.

kneuterzak | 20-12-16 | 14:10

@Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:03

Dan denk ik dat je te laat bent.

roze_bril | 20-12-16 | 14:08

Hij zit in de dichtstbijzijnde molenbeek waar alle christelijke inwoners hem zo snel mogelijk zullen aangeven

rattenvanger XL | 20-12-16 | 14:07

Hebben wat extra tijd nodig om de boel te downplayen.

darkyellowmorningpis | 20-12-16 | 14:06

Wie dit gelooft kan meteen onder de steen terug waar alle islam-shit wordt opgeborgen. De gearresteerde dader komt ze waarschijnlijk niet zo goed uit, of ze willen gewoon de bevolking op een dwaalspoor zetten. Immers nu gaat de discussie weg van de ongelofelijke rotzooi die Merkel cs er van maken...
kunnenzedanniks | 20-12-16 | 14:02
.
99% kans dat u gelijk hebt/zult krijgen.

Daarbij vraag ik mij ook af hoeveel slachtoffers er nog moeten vallen voordat de islam Europa wordt uitgetrapt. Honderden? Duizenden?

Lupuslupus | 20-12-16 | 14:05

Geen van deze mensen hoort hier thuis. Onschuldig of niet, Europa is niet hun land. Zij hebben een eigen land waar ze hun godsdienst in alle vrijheid kunnen belijden. Waar ze oorlogje kunnen voeren, als ze dat willen. Waar ze gezamenlijk leuke dingen kunnen gaan doen, als ze dat willen. Hun eigen taal, hun eigen cultuur, hun eigen bodem, vaak veel bodem. Eat alles hebben ze daar. Hun eigen alles. Wat minder geld. Dat dan wel weer. Een grote tegenstelling tussen rijk en arm, in die landen. Ga daar aan werken. Er ligt een taak klaar voor hen. Verbeter je eigen land, klaag jullie eigen politici aan, laat ons met rust.
Wij, autochtonen, hebben dat alles hier. Dit is onze eigen cultuur, onze eigen bodem, ons eigen zuurverdiende geld, onze eigen moeilijkheden om te overleven. Onze eigen godsdienst, onze eigen eigenaardigheden, onze eigen kerstmarkten, gluhwein en varkensworst.
Ieder zijn eigen heug en meug. Het is het beste voor hen en voor ons.
Dit alles wil ik wel delen met degenen die er oog voor hebben, die het hier naar hun zin hebben en er aan mee willen werken. Zij zijn welkom. Niet teveel, Nederland is heel klein en echt vol.
En dan dit nog: geen van de slachtoffers van de aanslagen van de afgelopen jaren heeft iets te maken met de oorlog in het Midden-Oosten. Geen van de slachtoffers zou oorlog gewild hebben, zou slachtoffers gewild hebben. Europeanen zijn over het algemeen heel vredelievend. Europeanen zijn mak vee.
Zij horen beschermd te worden door de politici die zij gestemd hebben. Zij horen niet in ongemakkelijke situaties gestort te worden. Wat wel is gebeurd. Wat onvergeeflijk is.

onnosel | 20-12-16 | 14:04

@Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:03
LOL

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 14:04

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 14:02
Wie stuurt een mailtje naar de Duitse politie met het advies de opgepakte Paki nog even vast te houden?

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:03

Dus de heldhaftige ooggetuige is 2 kilometer lang achter de verkeerde pakistaan aangerend? Het is donker, ok, maar waarom rent een pakistaan 2 kilometer lang door een park? Hij heeft vele aliassen en heeft zich binnen een jaar tijd opgewerkt in de vriendenkring van de politie, hij was een bekende. Dat is mij de afgelopen 40 jaar nog niet eens gelukt. Iets zegt mij dat hier iets niet klopt en dat bepaalde carrieres dreigen vast te lopen als er niet een geschiktere dader gevonden wordt, bij voorkeur dood!

Tikkie Terug | 20-12-16 | 14:03

@roze_bril | 20-12-16 | 14:01
Ah. Je was me voor.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 14:03

Aha de nieuwe Beethoven loopt nog vrij rond en componeert vanuit de islam: alle Menschen werden..... moslim.

topsporter | 20-12-16 | 14:02

Ach, de Duitse politie is wel vaker verward. Zo zagen ze duizenden slachtoffers van een islamverkrachtingsfeestje over het hoofd en werd een Allah al akhbar roepende slachter in Munchen aangezien voor een niet-moslim.
.
Inconvenient truths... de mof weet er wel raad mee.

Parel van het Zuiden | 20-12-16 | 14:02

De dader heeft waarschijnlijk teveel Jason Bourne films gekeken op 123movies of Yify.tv zoals ik.

King of the Oneliner | 20-12-16 | 14:02

Misschien waren de pakistaanse moordenaars met zijn tweeën. Dan hebben ze dus wel de goede en moeten ze nog die andere vinden.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 14:02

Wie dit gelooft kan meteen onder de steen terug waar alle islam-shit wordt opgeborgen. De gearresteerde dader komt ze waarschijnlijk niet zo goed uit, of ze willen gewoon de bevolking op een dwaalspoor zetten. Immers nu gaat de discussie weg van de ongelofelijke rotzooi die Merkel cs er van maken...

kunnenzedanniks | 20-12-16 | 14:02

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:58

Kijk, Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:58 komt met de info.
Dat zegt natuurlijk niets over het gegeven dat de opgepakte man best heel goed de chauffeur kan zijn geweest. Een maatje van hem heeft de truck gekaapt en hij mocht het afmaken?

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 14:02

@jemagookniksmeer | 20-12-16 | 13:58


Bingo.

omanders | 20-12-16 | 14:01

Er wordt op dit moment stevig onderhandeld over wie de dader is of zou moeten zijn. Het is politiek geworden.

van Oeffelen | 20-12-16 | 14:01

@loze stijl | 20-12-16 | 13:48

Nee. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat er genoeg personeel loopt dat iemand er iig niet mee weg kan komen?

Mali | 20-12-16 | 14:01

@Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:58

Het zou kunnen dat er nog een dader is, die de truck geregeld heeft. Het kan nog steeds zo zijn dat hij de bestuurder was.

roze_bril | 20-12-16 | 14:01

"Harry, hol schon mal den Wagen"
Pedronegro | 20-12-16 | 13:57
.
Derrick. :-)

Lupuslupus | 20-12-16 | 14:00

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:58
Misschien is gebrek van duidelijke sporen en het ontbreken van het wapen in kwestie nu precies de reden dat de politie geneigd is de ontkenning van deze man te geloven?

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:59

Ok, dus deze op de vlucht geslagen, al voor kleine vergrijpen veroordeelde opgepakte mohammedaanse, islamitische Pakistanier was het niet? De moslimgemeenschap moet toch wel erg trots op zichzelf zijn als de minste of geringste bijvangst ook minimaal iets op zijn kerfstok heeft. Wat een volk.

drekzooi | 20-12-16 | 13:59

*Op het lichaam en op de kleding van de gepakte 23-jarige man zijn geen kruitsporen gevonden, meldt Bild. Volgens Die Welt is er op zijn kleren ook geen bloed aangetroffen van de bijrijder van de vrachtwagen*
www.ad.nl/buitenland/live-werkelijke-d...

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:58

ALS ze inderdaad de verkeerde hebben opgepakt is de kans best groot dat de dader ermee wegkomt.
Zoek maar eens de echte schuldige in een soep van 1 miljoen kansloze het westen hatende en gedeeltelijk georganiseerde immigranten.

jemagookniksmeer | 20-12-16 | 13:58

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:51
Dat wordt dus de hele route doorzoeken die de dader heeft afgelegd vanaf de truck naar het bosje waarin hij zich wilde verstoppen. Ergens moet dus het vuurwapen liggen. En de dappere burger die hem volgde kan ook iets gezien hebben natuurlijk. Dan nog de schiethand. Als de aangehouden dader zegt er niks mee te maken te hebben dan moeten er ook geen kruitsporen op zijn handen of mouwen zitten.

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:58

"Harry, hol schon mal den Wagen"

Pedronegro | 20-12-16 | 13:57

Ik zie de ophef niet, anders dan dat het wel héél toevallig in het straatje van Mutti Merkel past.

Er lopen in Europa inmiddels duizenden bewapende plofkippen vrij rond.

Als het al zo is dat de dader van gisteravond vrij rondloopt, dan is dat aantal nog gewoon gelijk, toch?

De Droit | 20-12-16 | 13:57

@BekSide | 20-12-16 | 13:51

Kom, kom! Ze mogen toch wel even wat tijd krijgen om zich aan te passen!

benjeallanggek | 20-12-16 | 13:56

We krijgen natuurlijk straks het verhaal dat de ahzieligzoeker met gevaar voor eigen leven de dode Pool probeerde te stoppen en daarna in paniek is weggevlucht.

Trouwens ook wel erg dat overal in de pers nu wordt geroepen dat de verkeerde man gepakt zou zijn. Waarom niet verkeerde "mens". De echte dader kan net zo goed een vrouw zijn.
Altijd maar weer die negatieve teneur over mannen. Je bent al veroordeeld voordat je iets hebt gedaan.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:56

@Omnitrack | 20-12-16 | 13:54
"Inderdaad erg geloofwaardig."

Iets met DNA en kruitsporen.

Nathan R Jessup | 20-12-16 | 13:56

@loze stijl | 20-12-16 | 13:48

Yes weer 1 die met de perfecte samenleving komt aanzetten. Ja ja, ik zou ook alle vluchtelingen welkom heten. Als ze maar allemaal chirurg worden of astronaut. Ik zou ook alle vluchtelingen welkom heten als ze ons maar dankbaar zijn voor wat we allemaal voor hen doen. Ik zou ook alle vluchtelingen welkom heten. Als ze maar gelijke rechten voor mannen en vrouwen respecteren. Ik zou ook alle vluchtelingen welkom heten. Als ze maar... *pang* welkom terug in de realiteit. Ain`t gonna happen.

roze_bril | 20-12-16 | 13:55

Oei, der Polizei was ofwel niet gruendlich genoeg ofwel te gruendlich (doorhalen wat niet van toepassing is).
Het wachten is nu op de eerste gekaapte truck waarmee een AfD aanhanger een moskee binnenrijdt.

Brulboei_61SB | 20-12-16 | 13:55

Raar
Deze dader was Door een moedige burger achtervolgd zodat de in ongewisse politie hem kon oppakken. Ineens is het niet de dader en weet de politie te vertellen dat hij nog gewapend vrij loopt ergens. Inderdaad erg geloofwaardig.

Lijkt mij eerder een actie om niet de hel in dld te doen uitbreken voor mutti Merkel, en simpel zeggen nee we hebben hem niet en de nationaliteit/status is niet bekend. Want opnieuw een asielzoekers die voor problemen/aanslagen/doden zorgt is niet wenselijk voor mutti Merkel.

Omnitrack | 20-12-16 | 13:54

Minder kans op oorlog dankzij EU (zucht)

De oorlog tegen IS is allang bezig en we laten ze gewoon met troepen tegelijk binnenmarcheren. Trojaanse verpakking is dan geen paard maar een dobbergevaarte.

whatsinaname | 20-12-16 | 13:54

@Lupuslupus | 20-12-16 | 13:49
Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:53

Hoezo loopt een ''kleine criminele asielzoeker'' vrij rond op de kerstmarkt als ik vragen mag?

BekSide | 20-12-16 | 13:51

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:48
De Poolse man op de bijrijders stoel is doodgeschoten. Wapen is vooralsnog kwijt.

Het is helemaal niet zeker dat de aangehouden afghaan/pakistaan het niet gedaan heeft; hij heeft echter betrokkenheid ontkent.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:51

Heel apart allemaal. Is de andere niet gewoon medeplichtig, maar toevallig niet de bestuurder?
Je past ook met 3 personen voorin, of 2 personen en een lijk.

Nuchternederland | 20-12-16 | 13:51

Of ook gewoon een crimineel, of dit was wat georganiseerder

Bokito ergo sum | 20-12-16 | 13:51

Muggenmepper | 20-12-16 | 13:43
Precies wat ik dacht, ziende blind, horende doof. Kunnen ze die apothekers niet omscholen tot politieagenten?

Jan-1986 | 20-12-16 | 13:51

@Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:48
Het lijk zat in de vrachtwagen toen die tot stilstand kwam. Dus de Pool is er niet uitgesprongen. Sommige media hebben bericht dat hij is doodgestoken, andere hadden het over doodgeschoten met een klein kaliber.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:51

Misschien in Utrecht de ogen eens goed open houden, zou zomaar kunnen dat daar wel ergens een soort safe-house te vinden is voor dit soort moslimbroeders?

"Moslims die zware misdrijven op hun geweten hebben, mogen door andere moslims niet worden aangegeven bij de politie. Dat is één van de dingen die leerlingen van de omstreden islamitische organisatie alFitrah in Utrecht aangeleerd krijgen."

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 13:50

Tenzij de dader handschoenen droeg of na de daad het stuur schoongeveegd heeft, moet de identiteit van de dader m.b.v. vingerafdrukken toch redelijk snel te achterhalen zijn?

Xirdalan | 20-12-16 | 13:50

Ze "schaffen" het duidelijk niet daar in KommMalReinië....

benjeallanggek | 20-12-16 | 13:50

@Lupuslupus | 20-12-16 | 13:26
Het ligt aan de Duitsers.
Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:28
.
Ja is het niet tenenkrommend? Gewoon domme tweets zonder enige duiding de wereld insturen.
WIE is de man die ze hebben opgepakt?
Vingerafdrukken vergelijken met die op het stuur van de truck: vijftien minuten of nou ja, hoogstens een uur. Maar nee, we horen pas *de volgende middag* dat ze de verkeerde te pakken hebben. ALS dat waar is.
.
Die veiligheidsdiensten EN de politie zijn PRUTSERS. Allemaal.


En wat lees ik in de commentaren op Die Welt: bij de kerstmarkt was in geen velden of wegen politie te zien.

Zo'n groot evenement zonder enige beveiliging en de waarschuwingen van ISIS dat er aanslagen gepleegd zullen worden in de wind slaan dus daar niets mee doen is in één woord: MISDADIG.

Wanneer o wanneer worden de verantwoordelijken achter hun bureaus vandaan gesleurd?


Wanneer zeggen de bevolkingen van Europa 'het is genoeg geweest'? (En handelen daarnaar?).

Lupuslupus | 20-12-16 | 13:49

Muggenmepper | 20-12-16 | 13:34
Daar heb ik nog niet over gehoord. Is de doodsoorzaak van die bijrijder vastgesteld? Of heeft hij geprobeerd er uit te springen toen de dodenrit begon en onder de truck is gekomen?

Graaf van Egmont | 20-12-16 | 13:48

@Mali | 20-12-16 | 13:26
En hoe gaan we dat regelen? Beveiligen tegen vrachtwagenaanvallen van elk evenement waar veel mensen op afkomen? Per definitie een met roadblocks omgeven gebied en op elke straathoek tot aan de tanden bewapende special forces?.
Hoe voor de hand liggend ook: het is symptoom bestrijding en de echte oplossing ter voorkoming vergt politieke daadkracht.
De echte vluchteling is wat mij betreft gewoon welkom, welkom in mijn land en mag zijn/haar geloof gewoon blijven aanhangen maar..... dient zich dan wel te houden aan onze wet-, en regelgeving en het geloof in welke goed dan ook in eigen kring te belijden.
Dat zou ik andersom ook zo doen en dat is meteen de reden dat ik niet vrijwillig naar landen reis waar de Islam mijn persoonlijke levenssfeer beknot.
Kwestie van respect en keuzes in het leven. Niets meer en niets minder dan dat.

loze stijl | 20-12-16 | 13:48

Na het gefaal bij de aanrandingen in Keulen kun je je inmiddels ernstig afvragen hoe competent het veiligheidsapparaat bij onze oosterburen is.
Muggenmepper | 20-12-16 | 13:43
*
Volledig überfordert, maar ja, de typische Duitsers volgen gewoon Befehle en mopperen niet. (een enkeling uitgezonderd: www.amazon.de/Deutschland-Blaulicht-N... )

Xirdalan | 20-12-16 | 13:48

En nu niet etnisch profileren. Dus ook de kale opa's met Toyota Prius staande houden!

niemandzielig | 20-12-16 | 13:46

Als er iets is gebeurd, gaan ze allemaal rennen, er is er immers geen een te vinden die niets op z'n kerfstok heeft. Bovendien is het gewoon de politie op een dwaalspoor brengen door met z'n allen een andere kant op te rennen. Dat soort tuig zal elkaar helpen, beschermen etcetera.
Voor de rest wat @Leipniz | 20-12-16 | 13:35 zegt.

Burpppp(sorry) | 20-12-16 | 13:44

@Xirdalan | 20-12-16 | 13:39
Geen domme vragen stellen

miko | 20-12-16 | 13:44

Horst Tappert draait zich om in zijn graf.

Kapitein Stijlvol | 20-12-16 | 13:43

Niet echt een coherent verhaal van de Duitse overheid.

Na het gefaal bij de aanrandingen in Keulen kun je je inmiddels ernstig afvragen hoe competent het veiligheidsapparaat bij onze oosterburen is.

Muggenmepper | 20-12-16 | 13:43

Captain Pervert | 20-12-16 | 13:36
Omdat hij een helper van de echte dader was? En de echte dader dat zijn WIJ natuurlijk. Wij die zonder ons verder rekenschap te geven asociaal en racistisch immigratieachtergrondieren beledigen door openlijk KERST te vieren.
In Duitsland wordt er nu een of andere blanke witte man uit een gekkenhuis getrokken en een pistool in zijn knuisje geduwd... Hij zal voor onze zonden worden geëxecuteerd.
Het lijkt meer op Pasen dan op ons kerstverhaal. Tenminste, als 15 maart 2017 gezond verstand zal wederkeren in dit deel van de wereld (soort Pinksteren zeg maar).

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:42

Vingerafdrukken. DNA. Camerabeelden.
Tips voor Die Polizei.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:41

Gaat het uitstapje van Merkel naar de kerstmarkt nog wel door? Het brand op m'n tong maar ik zeg het niet.

Bennie Boos | 20-12-16 | 13:41

Ach, verkeerde aangehouden. Misschien voor deze daad. Maar hij zal vast wel wat op zijn kerfstok hebben.

roze_bril | 20-12-16 | 13:41

De dader zal voor altijd wel ´op de vlucht´ blijven. Dat de dader (vooralsnog) geen Moslim is komt Merkel en co. wel erg goed uit. Hier lijkt een luchtje aan te zitten. Die Welt schrijft: 'een heldhaftige burger heeft de dader op afstand gevolgd en stond steeds met de politie in contact per mobiele telefoon. Toen de man zich tevergeefs in de bosjes probeerde te verstoppen is hij opgepakt. De achtervolgende getuige is de verdachte niet uit het oog verloren'?!

Schweinchen Dick | 20-12-16 | 13:39

Hoe weten ze dat ie bewapend is?

Xirdalan | 20-12-16 | 13:39

@Captain Pervert | 20-12-16 | 13:37
Gewurgd met een baard? Die dingen kunnen levensgevaarlijk zijn.

miko | 20-12-16 | 13:38

Johanvb | 20-12-16 | 13:32
Omdat de poolse trucker niet is doodgeschoten met een broodje shoarma maar hoogstwaarschijnlijk een vuurwapen

Captain Pervert | 20-12-16 | 13:37

Dus die hele aanhouding van die zich in de bosjes verschuilende als Afghaan vermomde Pakistaan berust op een ouderwets potje Oost- Germaans etnisch profileren. Zal het toch wel Henk Wijngaard geweest zijn.

Texacoballletje | 20-12-16 | 13:36

Een moslim vluchteling die door Merkel is binnengelaten kwam natuurlijk niet zo goed uit en nu moeten ze op zoek naar een geschiktere dader. Zou me niks verbazen als ze straks met een boze blanke man en tevens Pegida aanhanger aankomen zetten ofzo...

TheRacingElf | 20-12-16 | 13:36

Ik las dat een getuige, na de aanslag, met zijn telefoon in de hand (en politie aan de lijn) de opgepakte man achterna is gelopen en dat ze hem zodoende konden inrekenen bij de Tiergarten.
Hoe kan het dan de foute vent zijn? Of is die getuige gewoon de eerste de beste baardman achterna gelopen die hij zag (en zag hij hem niet daadwerkelijk uit de vrachtwagen stappen)?

Captain Pervert | 20-12-16 | 13:36

Ach, hoe zei Rammstein dat ook al weer?? Feuer frei!

miko | 20-12-16 | 13:36

Dus meneer met de 9 verschillende aliassen is 100% onschuldig en mag weer terug naar zijn haatbroeikas op de Tempelhof?

Leipniz | 20-12-16 | 13:35

the plot thickens......

kat-de-kat | 20-12-16 | 13:35

Het is allemaal de schuld van Wilders en Trump!!!

Klik_hier | 20-12-16 | 13:35

*gaat eendjes voeren voordat ik ontplof*

necrosis | 20-12-16 | 13:35

Ze lijken ook best veel op elkaar allemaal..

Claude Jacque | 20-12-16 | 13:35

Sorry, maar ik ben inmiddels zo wantrouwend dat eerste reflex was "that's convenient". Een net gearriveerde vluchteling is natuurlijk nachtmerriescenario voor Frau Merkel. En hij was opgepakt nadat een burger hem helemaal vanaf de truck is gevolgd en de polizei op de hoogte hield. Huh?

Daar staat tegenover dat jezelf laten arresteren niet bepaald M.O. is van jihadi's en het is zeer twijfelachtig of de polizei aan een dergelijke cover up zou meewerken

Gen. Maximus | 20-12-16 | 13:34

Ik hoor DENK al roepen... ETNISCH PROFILEREN....

freegold | 20-12-16 | 13:34

@Johanvb | 20-12-16 | 13:32:
Omdat ie de Poolse chauffeur heeft afgeknald?

Muggenmepper | 20-12-16 | 13:34

Frohe Weihnachten, liebe Nachbarn. Mutti Merkel wacht über Sie.

Professor Superhirn | 20-12-16 | 13:34

Ja moeten we Guy Verhofstadt maar niet afzeiken nu wordt het nog een langer kerstverhaal waar alleen de EU een goed einde aan kan breien

flat out | 20-12-16 | 13:33

Yikes. Situatie totaal niet onder controle dus.

Muggenmepper | 20-12-16 | 13:33

hebben ze in duitsland nu ook al last van fake news?

sennholz | 20-12-16 | 13:33

'De dader is bewapend'
En dat weten ze want?! De dader heeft even een belletje gepleegd om de gisteren aangehouden verdachte vrij te pleiten en ook gelijk even door te geven dat hij een wapen bij zich heeft?

Johanvb | 20-12-16 | 13:32

Ze geven vast Rusland weer de schuld.

rexm | 20-12-16 | 13:32

Wellicht is hij nu in Keulen op zoek naar een vrachtwagen, of in een willekeurige andere stad naar zijn keuze.

Peter_K | 20-12-16 | 13:31

Ah, ja, dus toch die incidentele, verwarde, boze, blanke man.
Uiteraard het gevolg van het spoedoverleg van de Duitse regering zojuist.
Nou gelukkig maar; kunnen we allemaal weer met gerust hard naar de kerstmarkt.

Rommelende Onderbuik | 20-12-16 | 13:31

Deze Paki maar preventief vasthouden, scheelt weer toekomstige ellende. Probleem is alleen dat er nog genoeg rondlopen in Germanië, dankzij mutti Merkel

Rooddraakje | 20-12-16 | 13:31

-weggejorist-

niemandzielig | 20-12-16 | 13:31

't is dat ik niet geneigd ben in samenzweringstheorieen te geloven, maar het zou merkel natuurlijk erg goed uitkomen als het bij nader inzien toch geen aanhanger van de grote pedo profeet was.

geenspam | 20-12-16 | 13:31

@necrossis

Dat was een vredelievende Moslim die geen stageplaats kreeg en last had van de walgelijke racistische traditie die kerstmis heet.

Labanda | 20-12-16 | 13:30

Het gevaar is gepakt maar Zn huidskleur staat ons niet aan dus we zoeken nog even een dronken pool die op Wie we t kunnen afschuiven?

Eigenlijk wel erg dat dit tegenwoordig een van de eerste gedachtes is tegenwoordig..

deluiegriek | 20-12-16 | 13:26
Dat zal t sowieso niet zijn, dit soort mensen zijn vaak pro westen en kerst hoort toch wel bij de heilige dagen van t westen

niemand specifiek | 20-12-16 | 13:30

Vervelend voor de kerel die ze hebben opgepakt, ik zag zijn naam al voorbij komen.

Rest In Privacy | 20-12-16 | 13:30

Ze hebben het daar lekker onder controle in Germania. Ik zou zeggen , laat maar weer een lading asielzoekers aanrukken, wir schaffen dass.

freegold | 20-12-16 | 13:29

Het zal vast een Italiaan zijn, of een fin of een Tibetaanse Monnik.

Labanda | 20-12-16 | 13:28

Overal camera's, privacy inleveren tot en met je stoelgang aan toe en dan de verkeerde pakken?

Repelsteel | 20-12-16 | 13:28

@Lupuslupus | 20-12-16 | 13:26
Het ligt aan de Duitsers.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:28

Wie is dan degene die ze hebben opgepakt?

necrosis | 20-12-16 | 13:28

Tjah, dat krijg je. Geen Europese inlichtingendienst nog zeker he? /guymodus off

ti ta toverkuffar | 20-12-16 | 13:28

Het was vast een extreem rechtse PVV'er die geweld uit lokt en discriminerend is tegen een volk wat geen volk is. Oh nee wacht…

Zo verwarrend zal hij niet zijn als hij bewust de bestuurder van de truck doodt om vervolgens evengoed bewust op een menigte in rijdt. Ik doe zelf een heel voor de hand liggend gokje dat het een booslim is.

kanon0503 | 20-12-16 | 13:28

De verkeerde mohammedaan opgepakt. Best dom.

Lewis Lewinsky | 20-12-16 | 13:27

Amateurishness . Ik dacht dat die markten goed waren beveiligd. Hoe kun je zo'n gek laten lopen?

Mali | 20-12-16 | 13:26

Heel links hoopt nu dat het een pvv (of vergelijkbaar)-aanhanger is.

deluiegriek | 20-12-16 | 13:26

Het wordt nu toch wel erg verwarrend hoor. Of ligt dat aan mij?

Lupuslupus | 20-12-16 | 13:26

verwarde man; heb je ooit

beschuitfluiter | 20-12-16 | 13:25

Ik zeg: een boze, reactionaire blanke man met potentieproblemen.

FustViking | 20-12-16 | 13:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken