Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van wie is deze populistisch-xenofobe bagger?

Cz5nuUuXgAEExF6.jpegTer voorkoming van een sociaal drama is een deltaplan nodig om vluchtelingen effectief te integreren. Werkgevers en werknemers hebben via de Sociaal-Ecomische Raad (SER) terecht alarm geslagen over het lot dat de tienduizenden Syrische, Irakese, Afghaanse en Eritrese vluchtelingen boven het hoofd hangt. Dat lot komt neer op een isolement in de bijstand, verstoken van elk perspectief op een zelfstandig bestaan in het nieuwe vaderland. Als het gaat om de integratie van vluchtelingen met een verblijfsstatus is realisme de laatste decennia ver te zoeken geweest. De kansen op de arbeidsmarkt van die vluchtelingen werden door wetenschappers en beleidsmakers systematisch overschat. Succesverhalen van relatief kleine groepen als de Vietnamese bootvluchtelingen en de Bosniërs kunnen niet verbloemen dat door de jaren heen slechts één van de drie asielmigranten betaald werk heeft weten te bemachtigen. Ook het beleid om asielzoekers zelf verantwoordelijk te maken voor hun integratie door ze te verplichten hun eigen taallessen te betalen, is op een fiasco uitgelopen. Marktwerking heeft hier volkomen gefaald; het aanbieden van effectieve en intensieve taalcursussen moet weer een verantwoordelijkheid van de overheid worden. Het leren van de taal is een bijna onmogelijke opgave wanneer men verstoken is van arbeid en van andere reguliere contacten met de bewoners van het land van aankomst. Statushouders moeten zo snel mogelijk aan de slag, of het nu gaat om ongeschoold werk of om arbeid waarvoor ze zich al in hun land van herkomst hebben gekwalificeerd. In landen waar geen uitgebreide verzorgingsstaat bestaat integreren vluchtelingen beter dan in Nederland. Zij worden daar immers gedwongen te werken, terwijl zij hier kunnen terugvallen op bijstand en subsidieregelingen. In de praktijk komt dat neer op een afkopen door Nederland van de sociale plicht om van integratie een succes te maken. De initiatieven die door de betrokken instanties genomen zijn en de maatregelen die de SER bepleit, zijn te vrijblijvend. Om vluchtelingen daadwerkelijk in staat te stellen zelfstandig als volwaardig Nederlands staatsburger te functioneren, is een deltaplan nodig. Daarover moeten in de komende kabinetsformatie harde afspraken worden gemaakt. === A: Joost Niemöller B: Facebook-pagina 'Liefde voor Holland' C: Pegida Nederland D: Henk Bres E: De Volkskrant

Reaguursels

Inloggen

@Zosima | 19-12-16 | 15:53

Ik wens niet aangesproken te worden als "witte" Nederlander!
ook weer zo een vileine rotstreek van Sunny Bergman c.s., nu dus ook de SER en de Volkskrant.

De blanke Nederlanders denigrerend afschilderen als wit!

Links tuig van de richel dat onze kinderen en kleinkinderen opoffert aan de meest achterlijke ideologieën ooit, de islam en het communisme.

Pieter V | 20-12-16 | 09:58

@Albert5000 | 19-12-16 | 11:46

Naïef? Nee hoor! Crimineel tuig dat hun communistische agenda er met behulp van de gewelddadige en door hen gepamperde knokploegen en broedcentrales er door wil drukken.

Pieter V | 20-12-16 | 09:40

De integratie assimilatie is al redelijk goed gelukt
bij politiek correct Nederland en de "welkom welkom" zingers. Verder komt de blanke slavernij steeds beter op gang. Werk je rot en betaal je kapot!

LolaBabooshka | 19-12-16 | 21:14

We zijn toch al zo'n beetje bijna klaar met IS in Syrie?
Dus die anders-"ethisce geaarde" statushouders (tav vrouwen, homo's en vrijheid van meningsuiting) kunnen weer terug.
Met 6 maanden bijstand wat mij betreft, is daar een fortuin.
Succes met de wederopbouw.
.
(En Marokkanen kunnen natuurlijk sofort terug,
daar is geen oorlog).

hotmint | 19-12-16 | 20:52

DerFoehrer | 19-12-16 | 13:39

Gelukkig niet.

Echter ben ik van mening dat we met alleen vingertjes wijzen geen verschil gaan maken. Handen uit de mouwen en werken.

Dat er nog steeds een paar rare snuiters de kraan open laten staan is een andere discussie.

Bobdesloper | 19-12-16 | 16:33

Wat nou 'zelfstandig bestaan in het nieuwe vaderland?' Wat is er gebeurd met 'terugsturen zodra de situatie in het thuisland weer veilig is?'

His Lordship | 19-12-16 | 16:32

"Succesverhalen van relatief kleine groepen als de Vietnamese bootvluchtelingen en de Bosniërs kunnen niet verbloemen dat door de jaren heen slechts één -VAN- de drie asielmigranten betaald werk heeft weten te bemachtigen. "

Dat zijn dan niet alleen relatief kleine groepen vluchtelingen geweest.

Sans Comique | 19-12-16 | 16:01

Integratie is een verkeerd woord. Assimilatie moet het zijn, en anders opzouten.

Maraviloiro | 19-12-16 | 15:55

De Volkskrant poll van vandaag: "Witte Nederlanders beseffen niet hoeveel racisme er in ons land bestaat. Eens/oneens" Enorm manipulatief. Als je het eens bent bevestig je dat er enorm veel racisme bestaat en dat blanken daar niets van weten. Als je het oneens bent bevestig je dat er enorm veel racisme bestaat en dat blanken hier wel van af weten.

Ga maar lekker door met destabiliseren Volkskrant, dat kan alleen maar goed uitpakken. Ga nog een paar jaar zo door en Wilders heeft een meerderheid in de kamer. Iets waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.

Zosima | 19-12-16 | 15:53

Terug naar het oude beleid? Jaahhh, toen ging het inderdaad wel goed; allemaal geweldig geïntegreerd, vlot Nederlands sprekend en dagelijks keihard aan de bak!

benjeallanggek | 19-12-16 | 15:40

De Volkskrant heeft een paar excuustruusjes zoals Martin Sommer. Zij mogen zo af en toe de waarheid zeggen, terwijl de krant verder bol staat van de politiek correcte inhoud die zo ver gaat dat zelfs Marcel van Dam er vraagtekens bij zou hebben.

Rest In Privacy | 19-12-16 | 15:39

Ehh, aldus Mark Rutte? En bij ieder neergeschreven woord werd zijn Pinokkio langer?

Jesses Klaver | 19-12-16 | 15:00

Nu geen aandacht aan besteden, wel goed in je geheugen opslaan, het uur u der waarheid komt sneller dan je denkt.

FreeVogelaar | 19-12-16 | 14:50

Gewoon terug en eigen land opbouwen. Hier is geen werk en straks geen geld meer.

doskabouter | 19-12-16 | 14:49

Des-integreren kun je leren.

Markuz2661 | 19-12-16 | 14:34

Zozo, wat een inzicht zeg. Is er in de grachtengondel een sloep vol asieleisers aangemeerd ofzo? Zo ja, vergeet dan niet om even de touwtjes buiten de brievenbus te hangen en de thee alvast klaar te zetten. Als u geen overheerlijk koekje voor bij de thee heeft dan kunt uw wellicht uw maagdelijke dochter aan deze hongerige testosteronbommen aanbieden. Veel succes ermee! xx

manneslang | 19-12-16 | 14:22

Ok, vingers omhoog op onderstaande conclusie:

"In landen waar geen uitgebreide verzorgingsstaat bestaat integreren vluchtelingen beter dan in Nederland. Zij worden daar immers gedwongen te werken, terwijl zij hier kunnen terugvallen op bijstand en subsidieregelingen.

Wie van jullie had dit al jaren geleden al voorzien?
Dus zonder duur onderzoek en tig 'consultants', gewoon op kennis, ervaring en gevoel

BenHetZoZat | 19-12-16 | 14:05

Ik gok ook op de Volkskrant.
_
Die verschuilen zich graag achter allerlei 'wetenschappelijk onderzoek' zodat ze zelf niet hoeven toe te geven dat ze decennia lang Maakbare Multiculturele Samenlevingsonzin en -leugens verkocht hebben.

Xirdalan | 19-12-16 | 14:01

De mensen die hier naar toe komen zijn de mensen met geld voor de oversteek, juist die kunnen daar straks iets betekenen maar wij houden ze hier tot de dood in de uitkering en werken zo de wederopbouw van zo'n land tegen .

Castor12 | 19-12-16 | 13:59

Nee, nee, nee. Vluchtelingen zijn vluchtelingen.
Ze mogen best wat van ons land, onze cultuur, taal etc meekrijgen maar integreren is niet de bedoeling. Ze moeten namelijk weer terug als het weer veilig is en dan moeten ze geen uitzicht hebben permanente vestiging alhier. Iedereen die zich vluchteling noemt, moet ook als zodanig worden behandeld. GEEN permanente vestiging hier.

zwarte_weduwe | 19-12-16 | 13:41

Bobdesloper | 19-12-16 | 12:49
Je ziet hier niet op de Joop hè.

DerFoehrer | 19-12-16 | 13:39

Quote "een afkopen door Nederland van de sociale plicht om van integratie een succes te maken" Unquote Heeft Syl of Sunny al geprotesteerd dat waar Nederland staat de boze blanke man moet staan. Of moet ik het zo lezen dat wij de sociale plicht hebben onmiddellijk de bijstand sociale subsidie regelingen en het huis voor vluchtelingen op te schorten?

bijna_raak | 19-12-16 | 13:24

Nederland het konijnen hol van Europa 507 inwoners per km2 overbevolkt.grenzen 5 jaar dicht en geen asielzoeker er meer in.

Minderongeregeld | 19-12-16 | 13:24

Even een vraagje, moeten die vluchtelingen straks niet terug om hun eigen land op te bouwen? Als ze hier blijven worden ze alleen maar lui. Kunnen we niet zo zeggen dat die mensen uiteindelijk weer terugmoeten naar eigen land ter voorkoming van lui worden en omdat ze hun land moeten opbouwen? Anders gaan ze hier straks ook Luilakdag afschaffen.

Ikreaguuralzesjaar | 19-12-16 | 13:22

Met dat halfzachte integreren van links wordt je ook niet wijzer van. De enige manier om die moslims te integreren is door ze te scheiden van de rest op ze vervolgens op z'n Orwelliaans ze de hele dag te bombarderen via de intercom met argumenten waarom islam geen vrede brengt en waar de sharia niet strookt met de Nederlandse wetgeving, dat je in Nederland gewoon ggristelijk, jood, boeddhist, Hindoestaan etc., LHBT'er, agnost/atheïst of een geëmancipeerde vrouw mag zijn en dat je hardhandig het land uitgeknikkerd wordt als je dit niet accepteert. Dit is de enige manier om ze te integreren. Willen ze dit niet, dan kunnen ze nog altijd vrijwillig weer terug.

Jostifiel | 19-12-16 | 13:17

Waarom toch met alle geweld deze vluchtelingen laten integreren. De nadruk moet liggen op de terugkeer naar het thuisland. Geef kinderen les in hun moedertaal en leer volwassen nuttige ambachten. Zodra de oorlogen voorbij zijn kan iedereen huiswaarts keren met vakkennis en eventueel ook nog een startbudget voor een lokaal bedrijfje. Dat Deltaplan hoeft er niet te komen. Het zal niet werken.

de euro middenweg | 19-12-16 | 13:14

"Het leren van de taal is een bijna onmogelijke opgave wanneer men verstoken is van arbeid en van andere reguliere contacten met de bewoners van het land van aankomst."

En geen woord over een bepaalde religie die ze aanhangen die iedere integratie in de weg staat.

Rest In Privacy | 19-12-16 | 13:07

Mensen die inzetten op integratie moet je niet serieus nemen. Remigratie is de enige realistisch oplossing voor een vredige toekomst, anders zal er een burgeroorlog komen die hetzelfde bewerkstelligt.

pluk-87 | 19-12-16 | 13:05

Wat lult de schrijver, Syrische, Irakese, Afghaanse en Eritrese vluchtelingen willen helemaal niet integreren en een baan. Die vinden bijstand wel ok.

roze_bril | 19-12-16 | 11:12

Sterker nog, Irakezen en Eritreers gaan massaal terug naar hun land om vakantie te vieren en zijn dus helemaal geen vluchtelingen. Enkeltje geboorteland voor die gasten svp

Waakvlam | 19-12-16 | 13:04

Het artikeltje gaat alleen maar weer uit van het perspectief voor de immigrant voor wie het allemaal zo erg is. En dat is nog maar de vraag, het gros vindt het best op onze zak te teren, ze hebben het 10 maal zo luxe als in het herkomst land, kunnen gewoon hun eigen cultuur blijven voortzetten en regelmatig op vakantie naar het "gevaarlijke" thuisland.
Het effect op Nederlanders is er een die we maar moeten ondergaan en aanvaarden; extra belasting voor alle non-valeurs, toename in criminaliteit, geweld tegen vrouwen, Joden en homo's, enzovoort.
Waarom moet de "vluchtelingen" überhaupt inburgeren, waarom niet tijdelijke opvang tot het weer veilig is in herkomst land.

Franker | 19-12-16 | 13:04

Ik lees net dat de bussen in Syrië weer rijden. Kunnen ze mooi de bus terug nemen.

Petrus Poortwachter | 19-12-16 | 12:59

Ik denk dat zo langzamerhand Syrië wel weer opgebouwd kan worden, misschien door Europese, blanke bouwvakkers met een 0 uren contract onder behoud van uitkering .
Als alles dan weer goed in de verf en opnieuw ingericht staat op onze kosten kunnen er wel er enkele jonge mannen terug ... misschien ... ooit ?

Castor12 | 19-12-16 | 12:58

Nooit wordt gesproken over voorbereiden op terugkeer voor het opbouwen van het land. Daar is asiel in eerste instantie voor bedoeld.

J.Slavink | 19-12-16 | 12:56

Een één/tweetje met vluchteling en bedrijfsleven zou wel kunnen werken toch? Geef een vluchteling een klein "salaris" en het bedrijf een bonus voor het in dienst nemen van de vluchteling. Het bedrijf moet als voorwaarde de vluchteling helpen in zijn ontwikkeling cq (taal) kennis.

Bobdesloper | 19-12-16 | 12:49

Zolang dit land is vergeven van de socio's aan het bewind, wordt het alleen maar erger.
We kunnen niet de hele wereld opvangen, maar dat wordt niet begrepen, de "do gooder" gezicht blijft maar grijnzen.
Waar blijft een repatriëring beleid? Die is er niet, bang en angstig als ze zijn om niet politiek correct te zijn maken ze elke keer weer dezelfde fout en pompen dit land vol kanslozen.

lanexx | 19-12-16 | 12:49

Hier nog eens mijn comment uit 2014... Er is nog niet veel verandert.

@aardappelninja | 11-03-14 | 13:32
En niet alleen Berbers.
Mijn baas had, in een moment van verstandsverbijstering, een erg donkere asielzoeker een stageplek bij onze TD gegeven. Moest ie, in het kader van de verplichte inburgering, twee keer in de week een ochtend meelopen bij de TD. Het was een heel vriendelijke jongen, sprak slecht Nederlands en had een, voor ons, onuitspreekbare naam. Binnen twee weken noemden we hem Iek Problem.
Dan was zijn vrouw ziek, dan moest ie met de kleine naar het ziekenhuis en zo had ie een hele verzameling k*t-smoesjes om maar niet te hoeven komen. Terwijl de werkzaamheden eigenlijk niks voorstelden.
Als dat de motivatie is om een verblijfsvergunning te krijgen...
Petrus Poortwachter | 11-03-14 | 13:38

Petrus Poortwachter | 19-12-16 | 12:47

EvertsNL | 19-12-16 | 12:38

Den ironie mijn beste. Zelfde ervaring met (seculiere) vrienden in Turkije. Allemaal mensen met een eigen bedrijf en zij vroegen mij waarom toch zoveel mensen zo graag Nederland wilde gaan, Ik hun uitleggen dat de marge tussen uitkering inc toeslagen zo klein was aangaande gemiddeld inkomen dat het dus zeer luceratief was voor klaplopers en dat dat ook nog eens wordt gefaciliteerd door de overheid en allerlei kleine advocatenkantoren van linkse signatuur. Dus ik zei het woord "Gutmensch" de gemiddelde seculiere Turk kent het woord niet maar mijn Joods Turkse vrienden knikten en wisten wat ik bedoelde.

Basil Fawlty | 19-12-16 | 12:46

Extreem linx gedachtegoed.

M.uppet | 19-12-16 | 12:41

@KapiteinClaus | 19-12-16 | 12:13
Precies. We hebben niet alleen te maken met mensen die uit een land komen waar het gemiddelde I.Q. rond de 83(!) ligt, maar die ook nog eens een cultuur/religie aanhangen die diametraal op de onze staat. Dat alleen al zorgt ervoor dat ze in gelijk welke hoogstaande technisch vooruitstrevende Samenleving gewoonweg niet mee gaan komen.

En ze wíllen helemaal niet integreren, niet tussen de vieze Kuffar wonen. Ze willen, net zoals de Turken en Marokkanen al doen, in hun eigen "Prachtwijk" zitten waar alleen goed mosselvolk komt. 5x per dag dat stervende kattenconcert over straat horen schallen zodat ze weer op hun bidmatje kunnen gaan liggen en de vrouwen in 1-pers. Komo's gehuld over straat gaan.

Dat sprookje met die lage inheemse geboortecijfers is al lang en breed achterhaald. U en ik weten dat ondertussen. Het merendeel laat het zich nog steeds als waarheid verkopen. Zie hier een prachtige uitleg:

www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE

Over het bovenstaande Volkskrant stuk: No shit Sherlock! De vieze laagopgeleide onderbuikers roepen dit geloof ik pas een jaar of 30. Maar die zagen het allemaal verkeerd en waren rechtsdraaiende volracisten. Welnu, nu mag u in het bed slapen dat u zelf heeft opgemaakt. Alleen jammer dat wij er ook zo'n last van hebben.

Sjefke7807 | 19-12-16 | 12:39

Heb jaren geleden 4 jaar in een ontwikkelingsland gewerkt voor een Engelse firma ( dus als beloning 8% korting op AOW) . Een paar mensen daar vroegen mij of er in Nederland geen werk voor mij was. Vertelde dat dat wel het geval was en ik er uit idealistische motieven daar werkte. Vertelde ook ( om mijn motief helemaal duidelijk te maken) dat je in Nederland zelfs maandelijks geld kreeg als je niet werkte. Verbazing alom. Gelukkig zijn er bijna geen landslieden uit dat land hier. Dit in tegenstelling tot vele Afrikaanse landen.

EvertsNL | 19-12-16 | 12:38

Links ziet de bui al hangen en gaat nu semi-realistisch over immigranten schrijven. Echter, wel vanuit het perspectief dat de grenzen open blijven staan en alles wat binnen komt kan blijven. En daar gaat het fout want we willen dat de grenzen gesloten worden voor dit soort migranten (geen echte vluchteling, laag opgeleid, islamitisch) en wat al binnen is moet weg. Ik verwerp dan ook de premisse van de Volkskrant. Ik wil geen integratie maar remigratie. Van heel veel mensen die hier niet horen. Als hun eigen land ze ook niet wil dan stuur je ze maar naar Merkel. Oh ja, en Nexit.

TheOneWhoKnocks | 19-12-16 | 12:32

Eerlijk gezegd willen we het niet weten maar die rotzooi eh onzin zou zomaar van Rutte en consorten kunnen komen.De laatste stuiptrekkingen van een falende regering zeg maar.

tegenalles | 19-12-16 | 12:31

sinar2 | 19-12-16 | 12:26
Precies! Als het 'oorlogsvluchtelingen' zijn, zoals door alle linkse en gristelijke opvangbrigades beweerd, dan dienen ze weer te vertrekken als die oorlog voorbij is. Niets in welk vluchtelingenverdrag dan ook verplicht Nederland om vluchtelingen voor de rest van hun leven te voorzien van uitkering, huis en opleiding wanneer de situatie in het thuisland terugkeer mogelijk maakt.

Dit zou een issue in de politiek moeten zijn, maar is dat gek genoeg niet!

KlunsJohannus | 19-12-16 | 12:30

F. Jesse Klaver na een nacht in de boerendisco.

Guido | 19-12-16 | 12:28

E (natuurlijk)

benzinebar | 19-12-16 | 12:28

Dus conclusie moet zijn:
- eerste 10 jaar geen bijstand maar hulp in natura
- terugschroeven van extra import want per definitie kansloos
It's that fucking simple sheeple!

WatZalIkErvanZeggen | 19-12-16 | 12:27

@INTP | 19-12-16 | 12:07
Syrië is nu al voor 80% veilig en iedere syriër zou dan ook gewoon terug moeten kunnen naar dat land.
Misschien dan niet direct terug naar hun eigen huis maar dan toch zeker in de buurt daarvan.

sinar2 | 19-12-16 | 12:26

KWOOT: "Werkgevers en werknemers hebben via de Sociaal-Ecomische Raad (SER) terecht alarm geslagen over het lot dat de tienduizenden Syrische, Irakese, Afghaanse en Eritrese vluchtelingen boven het hoofd hangt."

-------------------

Ze bedoelen: "... over het lot dat de Nederlandse samenleving boven het hoofd hangt, waarbij honderdduizenden immigranten een uitkering ontvangen betaald door de andere Nederlanders, terwijl tegelijkertijd grote groepen van deze immigranten zich storten op de criminaliteit of extremistische islam en daarmee deze ooit florerende, veilige en tolerante samenleving vernielen."

KlunsJohannus | 19-12-16 | 12:25

"Volkskrant, uiteraard.
Ik zie Niemöller, Bres en Pegida niet in staat zoveel tekens te tikken zonder op zijn minst 1 contradictio in terminis te maken.
R0BB3RT | 19-12-16 | 11:17 "

Graag adstrueren met voorbeelden uit de werken van Joost Niemöller. Zo opgemerkt blijft het slechts zinloze kritiek.
Bij voorbaat dank
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 19-12-16 | 12:22

F: de smurfen
En verder wat Cuyahoga zegt (Cuyahoga | 19-12-16 | 11:32)
Er staan al zoveel mensen aan de kant. En de laatste jaren komen er alleen maar staatsruifeters erbij. Die gouden kranen in het derde vakantiehuis van de topman zijn daardoor straks ook niet meer haalbaar, zodra de topman meer belasting moet gaan betalen om het gepeupel van bijstand te voorzien.
Ooit gaan onze problemen ook doordringen tot het elitaire volk. Hoe hoog de muren rond hun villa's straks ook zijn.

Gajus | 19-12-16 | 12:19

@rooie vogel | 19-12-16 | 11:25
Inderdaad. Dat geeft te denken...

keestelpro | 19-12-16 | 12:19

De Volkskrant. Had vroeger hier op de gracht een bovenbuurman zaliger. Gepensioneerd medisch professor. Hij was stokoud. Zijn vrouw had nog in het verzet gezeten en nam deel aan de aanslag op het Amsterdam bevolkingsregister in 1943 ( nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_het_... .) Werd opgepakt en zat in Ravensbrueck maar overleefde. En dit is interessant. Hij werd niet opgepakt omdat hij toen dokter was en de Duitsers hadden dokters nodig. Den ironie. Maar dat terzijde. De beste man verveelde zich en ging iedere ochtend de kranten ophalen en ik was toen oa geabonneerd op de papiere volkskrant want je moet altijd lezen wat de "vijand" schrijft en dan bracht hij 's ochtends vroeg naast de telegraaf dus ook de volkskrant naar mijn deur. Belde aan en gaf mij de kranten en zei altijd: "Ach mijnheer Fawlty, 1 maal de Telegraaf en 1 maal het socialistenpamflet." Lees dat met Beatrix chique Nederlands in gedachte. Schitterend! Hij zei ook altijd tegen mijn vrouw. Mevrouw Fawlty u bent zo mooi en intelligent u moet met uw man snel kinderen maken zodat het rapalje niet de overhand krijgt. Paradijsvogel die man. Zit nu aan de eeuwigdurende bar.

Basil Fawlty | 19-12-16 | 12:18

En toch weer de boel omdraaien!
"Het leren van de taal is een bijna onmogelijke opgave wanneer men verstoken is van arbeid en van andere reguliere contacten met de bewoners van het land van aankomst."
Nee kut, een taal kan je prima leren zonder dat je werk hebt. En als je dan echt een baan nodig hebt om de taal te leren (sic), staan er ruim voldoende vrijwilligersvacatures open. Het is niet zo moeilijk hoor. Je komt hier aan, leert de taal, stelt je behulpzaam op als vrijwilliger en binnen de kortste keren heb je voldoende nieuwe kennissen die jou dolgraag willen helpen.

Steak Barbaar | 19-12-16 | 12:17

Die denken zich hier in een warm nest te liggen ? Het zou toch sobere opvang zijn voor diegene die geen status krijgen.Het beste meteen terug ,dat ze eerst hier niet wennen.En de echte vluchteling moet voorbereid worden op evt terugkeer,voor opbouw van eigen land.Dat zou een moet zijn.Een plicht voor de eigen onderdanen.Het westen is zowiezo niks voor ze,tenzij ze onze gewoonten en cultuur op de schop willen brengen.Gaat niet lukken.

altijdfeest | 19-12-16 | 12:15

Er is een deltaplan nodig om vluchtelingen terug te krijgen naar het land van herkomst. Er zijn genoeg landen die inmiddels veilig genoeg zijn om terug te keren. Voor overige landen kan er in de directe omgeving opvang gecreëerd worden.

eu=shit | 19-12-16 | 12:14

De wijze waarop de verschillenden landen (Nederland-land van herkomst) zijn ingericht, is zo enorm dat dit ook zijn weerslag heeft op de mensen. Die zijn dus ook compleet anders, wat zorgt voor een mismatch. Dit zie je ook op het gebied van arbeid. De skills die werkgevers zoeken, worden al niet gevonden in de huidige bevolking, maar zeer zeker ook niet bij de nieuwe bewoners. Over het stukje cultuur hebben we het nu nog geen eens. Als een land een groot aanbod heeft aan ongeschoold werk, dan speelt dit probleem veel minder, maar voor NL gaat dit niet op.

Tel daarbij op dat ouderen (en je bent steeds jonger al een 'oudere') en je weet dat migranten nooit aan een baan komen. En daarmee wordt er dus ook niet geïntegreerd, want ze komen in een isolement, iets dat werklozen toch al vaak hebben.

Je ziet dat het verwelkomen van groepen nieuwe binnenkomers nooit gaat werken, want ze gaan en blijven in de bijstand. Er zijn altijd types die verwijzen naar het lage geboortecijfer van NL en dat moet dan maar opgevuld worden door kansarmen. Je ziet dat op deze manier er maar een ding gebeurt en dat is dat de quote werkenden/netto ontvangers onvoordelig uit gaat slaan.

KapiteinClaus | 19-12-16 | 12:13

-weggejörist-

Ali Bi | 19-12-16 | 12:12

In het midden van de vorige eeuw werden in Limburg veel gastarbeiders verwelkomd om in de mijnen te gaan werken. Nederlanders waren er blijkbaar niet voor te vinden? Hoe dan ook, Italianen, Roemenen, Slovenen, Marokkanen, Turken, you name it welke nationaliteit kwamen deze kant op en deden hun werk. Een deel ging terug naar het geboorteland, een deel bleef in Nederland.
Raad eens van wie je nooit last had? De Europese buitenlanders. De Italianen, Roemenen en Slovenen integreerden en verrijkten de cultuur. De Turken en Marokkanen deden toen al wat ze nu ook doen: niet integreren maar vasthouden aan hun (slechte) gewoontes. Als dat niet inherent is aan hun geloof in dat denkbeeldige opperwezen, dan vreet ik een bezem. Dus je kunt op je vingers natellen hoe het zal verlopen met Syriërs en overige vluchtelingen en gelukszoekers. Ik gun vluchtelingen alle hulp, maar na een tijdje, als het weer veilig is, mag je weer terug. En die gelukszoekers moeten ze direct en met een schop onder hun hol terugsturen.

Bakkeleures | 19-12-16 | 12:11

hangtiet met knoop | 19-12-16 | 12:08

Ja, ze dwingen ons om iedereen over 1 kam te scheren op deze manier. Maar dat deed ik toch al.

Tuborg øl | 19-12-16 | 12:11

In landen waar geen uitgebreide verzorgingsstaat bestaat integreren vluchtelingen beter dan in Nederland.
.
Oplossing is dus geen deltaplan voor de integratie van vluchtelingen maar niets doen. Dus ook (of juist)geen geld geven. Artikel spreekt zichzelf tegen.

metdedag | 19-12-16 | 12:10

Ben ik de eerste die het ziet: asielmigranten
WTF!

hangtiet met knoop | 19-12-16 | 12:08

Gisteren op de NPO een docu gezien waarin Syrische vluchtelingen geïnterviewd werden. Na 15 maanden vonden ze het wel eens tijd voor een huis. Niemand sprak de wens uit dat ze hoopten zo snel mogelijk terug te kunnen keren naar hun land als de situatie weer veilig was.

Ik heb 5 jaar in onderhuur moeten zitten vanaf mijn 23ste omdat ik financieel de vrije markt niet kon betalen en er een wachtlijst van 8 jaar in mijn woonplaats was. Het stoot mij dan enorm tegen het zere been, om iemand die opgevangen wordt uit een oorlogsgebied in een gastland, te horen klagen dat het al 15 maanden duurt om een woning te krijgen.
Deze mensen zouden blij moeten zijn dat ze worden opgevangen. Dat dat niet in een woning maar in centra gebeurd lijkt mij volstrekt normaal. Immers deze mensen zouden helemaal niet moeten integreren, maar over een jaar of 2-3 weer terug moeten keren.

95% van deze mensen is niet gekomen met de intentie om terug te keren. Ze hebben flink wat veilige landen doorkruisd om in ons land te komen, omdat ze weten dat ze hier verzorgd zullen worden tot aan het pensioen. Ze zijn hier kansloos en dit zal zich vertalen in enorme sociale onrusten de komende decennia.

De politiek in Den Haag en de EU spreekt over integratiebeleid. Dit trekt mensen aan. Het geeft immers de intentie om iemand op te nemen in je samenleving. Integratiebeleid zou niet moeten bestaan. Er zou repatriatiebeleid moeten gelden. Nauwkeurig de veiligheid in gebied van herkomst monitoren en indien veilig genoeg, een snelle terugkeer procedure.
Als je dusdanig beleid voert en dit ook kenbaar maakt in die gebieden, zul je merken dat de stroom aanzienlijk afneemt.

Dan heb je nog groepen overlast gevende Marokkanen en Algerijnen die hier de AZC's bevolken. Dat is is toch te krankzinnig voor woorden. Dat is hetzelfde als een groep vrienden uit Liverpool, die besluiten om eens even hier in Nederland asiel aan te vragen om vervolgens met gratis onderdak en eten lekker in Amsterdam te kunnen gaan feesten. Maar terugsturen is lastig want het land van herkomst wil ze niet terug, En dit wordt gewoon geaccepteerd door Den Haag.

INTP | 19-12-16 | 12:07

Als ik in het artikel hieronder lees dat de Belgen het kerstfeest afschaffen dan ben ik geneigd om optie E te kiezen, want Volkskrant = Belgisch.

Brulboei_61SB | 19-12-16 | 12:06

Onbegrijpelijk die integratiefetish. Alleen asiel voor zij die concreet gevaar lopen, voor de rest humane repatriatie. En werkgevers? Hou eens een keer je stinkende waffel. Wie heeft al die fijne import ook alweer bedacht? Goedkoop is duurkoop. Maar sommige dingen zijn onbetaalbaar. Ruim 40% van de Nederlandse werknemers voelt zich gevangen. Alvast veel plezier met uw onvermijdelijke bonus.

Rest In Privacy | 19-12-16 | 12:04

Vluchtelingen kun je opvangen in kampen met alle gemakken. Z ekunnen er aangenaam verblijven TOT ZE TERUG KUNNEN KEREN.
Waarom moeten ze meteen integreren? Ze hoeven hier niet te blijven als het weer veilig is in hun land

gestopt | 19-12-16 | 12:01

Is het al op de Joop?

eerstneukendanpraten | 19-12-16 | 11:59

Der Völkische Beobachter... oh nee pardon Godwinnetje, de Volkskrant.

knerf | 19-12-16 | 11:58

"slechts één van de drie asielmigranten betaald werk heeft"
.
Waren het maar één VAN de drie, dan hadden we de andere twee graag een uitkering gegeven. En zelfs een Miele. Helaas is het één OP de drie, VAN de honderdduizend-plus.

marcoplarco | 19-12-16 | 11:56

De dijken zijn niet alleen doorgebroken. Het ganse land is allang ondergelopen of verzopen. Een Deltaplan is veuls te laat. En polderen helpt helaas ook niet meer.

Nibdib Niddib | 19-12-16 | 11:55

Het gaat in de eerste alinea al fout met de opmerking "nieuwe vaderland".
Vluchtelingen dienen ten alle tijde hier maar tijdelijk te zijn en terugkeer naar hun thuisland moet altijd bovenaan de agenda staan. En Syrië is binnenkort weer geheel veilig met dank aan de russen dus kan de terugkeer nu al voorbereid worden.

sinar2 | 19-12-16 | 11:51

Mannes | 19-12-16 | 11:41
Vergeet het maar. In Haarlem zit nu burgemeester Wientjes, de extreem gereformeerde allochtonenknuffelaar uit het meest godvrezende dorp van Nederland, Katwijk. Die zal kijken of hij alle Haarlemmers door syriers kan gaan vervangen.

jan-lul-de-behanger | 19-12-16 | 11:51

ach ja, er woont hier een gezin dat uit één of ander Kaukasusland komt. Zielig, uitkering, je kent het wel. Gevlucht voor Poetin die moslims niet lief vindt. Nu zijn ze er even een paar weken niet. Met vijf man met het vliegtuig op vakantie. En waarheen? Naar familie.. In Moskou!! En in januari ligt dan niet alleen de uitkering van januari maar ook die van december nog klaar. Want ja, Moslim, hé?. En zielig.

jan-lul-de-behanger | 19-12-16 | 11:46

De Volkskrant natuurlijk. Waar wij als volk deze problematiek direct bij het begin van de asielzoekersstroom al signaleerden, worden de linkse intellectuelen nu wakker. Pfff... dat is snel.
De apothekers uit Allepo zouden toch zo aan het werk kunnen? Yeah right, het zijn allemaal apothekers en psychologen?! Hoe naief kan het intelectuele links zijn.

Albert5000 | 19-12-16 | 11:46

Laat die enorm dankbaren (kuch) de boel in hun eigen land lekker gaan opbouwen! Schouders eronder en gaan! Aleppo is nog wel wat herstelwerk uit te voeren vermoed ik zo! Succes! En neem nog wat andere asielzoekers mee als dank voor onze gastvrijheid en gemaakte kosten. Bedankt!

Vout | 19-12-16 | 11:45

Die linksfuckers zijn allemaal zo naïef, het is echt misselijkmakend. Als middelbaar opgeleide Nederlander mag je al blij zijn als je nog een baan hebt na je 45ste. Denken ze nou werkelijk dat een zooi analfabeten of superlaag opgeleide 'vluchtelingen', die onze taal niet spreken, en waar sprake is van grote cultuurverschillen, dat die wel eenvoudig een baan gaan vinden? Hoe dom kun je zijn. Zelfs als je ze eerst 10 jaar gaat opleiden en scholen na binnenkomst, de taal gaat leren, dan nog zijn ze te oud, hebben ze nog steeds teveel achterstand, te weinig relevante werkervaring om ooit aan de bak te komen. Waarom zou je zo'n omgeschoolde Syriër van tegen de 40 in dienst nemen, als je ook gewoon een vers afgestudeerde Nederlander van begin 20 kunt inhuren?
.
Die lui zijn gewoon compleet kansloos, als ze al willen gaan werken. Maar laten we eerlijk zijn, het gros komt natuurlijk gewoon voor de uitkeringen. Het is daarom zo simpel. Uitkeringen en bijstand afschaffen voor nieuwkomers. Eerst minimaal 10 jaar fulltime betaald werk hebben gedaan, op minimaal 125% van het minimumloonniveau, voordat je ergens recht op hebt. Kijken hoe hard die asielaanvragen dalen....

Banana008 | 19-12-16 | 11:45

Als het de asieleiserts werkelijk zou gaan om veiligheid en verstoken blijven van oorlog en geweld, dan waren landen als Griekenland, Hongaarije, Polen, Servië, Kroatïe, Slovenië, enz. prima veilig genoeg.

Maar niks hoor. Allemaal door naar Noord/West-Europa.
De ènige reden daartoe? In Polen krijg je een bezem in je handen gedrukt. In Nederland een uitkering.
Het is niet anders.

Deze Volkskrant-pief heeft dus nu 'ontdekt' wat al die domme, laagopgeleide, oudere, rechtse, racistische mensen allang doorhebben.

EefjeWentelteefje | 19-12-16 | 11:44

de honden blaffen... | 19-12-16 | 11:40 Precies. zelfredzaamheid en remigratie bevorderen dat zouden de uitgangspunten van het vluchtelingenbeleid moeten zijn.

trip666 | 19-12-16 | 11:42

Het komt hier met uitkering en (bijzondere bijstand) inrichtingsgeld met een urgentieverklaring in een sociale woning en wil niet werken maar he, de Volkskrant weet het te framen dat 'we' (ik denk de intersectionele groep van wel werkende, blanke vaders) ons te weinig inspannen om de mensen aan een leuk en goedbetaald baantje te helpen.

Ga godverdomme zelf eens aan je eigen toekomst werken in plaats van continu te klagen en te eisen!

trip666 | 19-12-16 | 11:41

Ongelooflijk hoe links zo laat bakzeil haalt. Ik ben bang ook te laat. En zonder schaamte dat ze jarenlang sprookjes hebben opgedrongen aan de grote boze andersdenkenden

flat out | 19-12-16 | 11:41

Oud Nieuws. Begin dit jaar schijnt de burgemeester van Haarlem dit plan al gelanceerd te hebben.

Mannes | 19-12-16 | 11:41

Ze integreren maar met iemand anders. Ik zit niet op dit volk te wachten.

accijnstoerist | 19-12-16 | 11:41

Het bekende Volkscourant/PvdA riedeltje.
Meer belastinggeld naar de asielzoekers, de overheid moet het doen.
Geen inburgerings, maar uitburgerings cursussen.
Cursussen timmeren, metselen en Aleppo gaan herbouwen.

de honden blaffen... | 19-12-16 | 11:40

Wat ze vergeten zijn is voor te stellen om de 'vluchtelingen' verplicht in te zetten voor het verhogen en verbreden van de dijken, te beginnen bij Durgerdam en de Afsluitdijk.

Rest In Privacy | 19-12-16 | 11:40

-weggejorist-

Sper-Mabank | 19-12-16 | 11:40

@_____4326 | 19-12-16 | 11:10
Het beste is om ze niets te geven. Als ze een aanwinst zijn dan vinden ze een baan en integreren ze, anders gaan ze vanzelf weg naar een land waar ze wel alles gratis krijgen.
Het klinkt hard, maar werkt wel.

Tostiman | 19-12-16 | 11:39

F: Ze moeten terug.

Hans Gruber | 19-12-16 | 11:35

Op kosten en ten koste van u.

Parel van het Zuiden | 19-12-16 | 11:35

De bijstand van die verblijfsstatusgezegenden zal wel geen vetpot zijn. Vooral als over een poosje het halve zandbakdorp in hetzelfde huis komt wonen. Weg met de kostendelersnorm dus. Sorry, fout. Nog een keer. Weg met de kostendelersnorm voor immigratieachtergrondiërs.

Nivelleermarionet | 19-12-16 | 11:35

In de omliggende landen in de conflictgebieden is werk voldoende echter deze houden de grenzen gesloten. Omdat de veeleisende vluchtelingen niet willen werken voor hun dagelijkse brood, en dus hier gratis geld ontvangen.

Goedverdoemme | 19-12-16 | 11:32

@Fijnstoffer | 19-12-16 | 11:31
"Onintegreerbaar" Het woord van 2016

Rest In Privacy | 19-12-16 | 11:32

Even een klein kanttekeningetje:
In de supermarktbranche komen steeds meer technologische ontwikkelingen, waardoor er uiteindelijk minder cassierres en magazijnmedewerkers nodig zijn.
Laaiend enthousiaste verhalen in vakbladen zoals Distrifood, dat dit in de toekomst enkele procenten, soms wel tot 15% op de loonkosten gaat besparen.
Topmannen van AH, Jumbo en Superunie zijn zeer in hun nopjes, want minder loonkosten is meer geld de man voor de bovenlaag, waarvan er al veel in de Quote 500 staan.
Daarbij persen ze ook nog hun leveranciers af middels maffiapraktijken, zodat die minder personeel op de been kunnen houden, en dat geld komt ook weer ten goede aan die bolle van de Jumbo, of gouden kranen in het derde vakantiehuis van de topman van AH.

We hebben al een half miljoen werkelozen, als het aan de supermarktbranche ligt komen er daar nog heel veel bij, en dit is slechts een voorbeeld, zou er nog veel meer op kunnen noemen in andere sectoren.
Wat heeft het voor zin om er tientallen duizenden per maand bij te importeren?
Even die 0,1% die wél wat zou kunnen op de arbeidsmarkt daargelaten?
Wat gaan de huidige cassieres, magazijnmedewerkers die overbodig worden, straks doen?
Er ontstaat een grote behoefte aan incassobureau's, vanwege mensen die hun rekening niet meer kunnen betalen, en beveiligers hebben we ook steeds meer nodig, net zoals medewerkers voor het COA, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Echt, wat voor werk ga je een ongeletterde Soedanees met een IQ van 70 en een sociale en emotionele ontwikkelingsachterstand laten doen?
Een prikstok geven zodat hij langs de weg wat rommel op kan ruimen met drie begeleiders en een tolk die wekelijks evalueren hoeveel Wicky-pakjes hij heeft geprikt?

Cuyahoga | 19-12-16 | 11:32

Populistische wegmetons-bagger; van de Volkskrant natuurlijk. Het begint al met "Dat lot komt neer op een isolement in de bijstand, verstoken van elk perspectief op een zelfstandig bestaan in het nieuwe vaderland." Emo-terreur en FOUT. Ze hadden hier sowieso al niet moeten zijn. Maar Merkel en de zieligheidsindustrie dringen ze ons op. Ze moeten dit niet zien als hun nieuwe vaderland, maar als tijdelijke verblijfplaats. Nederland is vol. Ze horen hier niet, alleen al wegens grotendeels onintegreerbaar.

Fijnstoffer | 19-12-16 | 11:31

Laten we beginnen met het defineren wat "populisme" betekent:

"In politics, the term populism can have different meanings depending on who is using it and what their political goals are. At its root, populism is a belief in the power of regular people, and in their right to have control over their government rather than a small group of political insiders or a wealthy elite. The word populism comes from the Latin word for "people," populus."

Dus: waarom is populisme dan zo gevaarlijk?

Blaveloper | 19-12-16 | 11:31

Och, het is de opinie-katern van de Volkskrant. Dat is de rubriek waar ze altijd van die vreemde stukken plaatsen geschreven door wereldvreemde types om aan te tonen dat de Volkskrant echt een krant is die het nieuws van meerdere punten belicht.
*kuch*

Fappelmoes | 19-12-16 | 11:30

Maak van een vangnet een hangmat en blijf betuttelen. De grote fout van Nederland van de afgelopen jaren. Dat en het feit dat de hele gan van zaken in het vluchtelingen circuit een goudmijn is voor de gevoelsindustrie.

Sadomassochristus | 19-12-16 | 11:29

-weggejorist-

Von Mutzenbacher | 19-12-16 | 11:29

En toen opeens waren het geen tandartsen, radiologen en raketgeleerden meer, maar eigenlijk was het gros analfabeet, streng gelovig en racistisch naar "westerse" mensen toe met zeer weinig ervaring en werk motivatie en is de enige reden van "vluchten" om een onbezorgd bestaan te kunnen opbouwen in een veilig land zonder ook maar 1 minuut de handen uit de mouwen te steken en 2 x per jaar met vakantie terug te gaan naar het gebied waarvan ze 'eigenlijk' gevlucht zijn.

LangeTijdGeleden | 19-12-16 | 11:29

Indien het land van herkomst veilig is, gewoon weer met het vliegtuig terug. Of je nu 'T KOFSCHIP kent of niet, gewoon je land weer opbouwen.

Nieuwe slogan aankomende verkiezingen:
"Trots op je herkomstland! Lekker naar huis toe gaan."

Rest In Privacy | 19-12-16 | 11:28

Zijn de Russen niet verantwoordelijk voor het niet integreren van buitenlanders in Nederland?
Even aan Markje vragen, die weet namelijk alles van het reilen en zeilen van de Russen in de wereld.

Boy Cot | 19-12-16 | 11:27

keestelpro | 19-12-16 | 11:13

Maar die kutmoskee staat wel fier overeind. Dat weer wel.....

rooie vogel | 19-12-16 | 11:25

Ik ben het er mee eens dat ALS we vluchtelingen binnen laten - we ook B moeten zeggen en de VERPLICHTING tegen onszelf en tegen deze mensen hebben dat ze de zelfde kansen moeten krijgen.

Opleidingen, huisvesting, enz. Doen we dit niet dan krijgen we sociale problemen tot deze mensen crimineel gedrag gaan vertonen.

Is dit kostbaar? Heel erg kostbaar. Is dit wenselijk? De begroting in NL is niet op orde, dus ik denk nee.

Vergelijk het maar met het kattenvrouwtje dus "omdat zielig" oneindig veel katten in huis haalt. Zonder na te denken over de kosten & haalbaarheid van zo'n hobby.

harry21 | 19-12-16 | 11:24

"Daarover moeten in de komende kabinetsformatie harde afspraken worden gemaakt."

Dat had men 20 jaar geleden al moeten doen, maar toen dachten ze nog dat het 'niet zo'n vaart zou lopen'.

necrosis | 19-12-16 | 11:23

Ben Bot na Lourdesreis.

Musset | 19-12-16 | 11:22

@iB€€R | 19-12-16 | 11:13
@Elessir | 19-12-16 | 11:17
Goed gegoogled hoor. Mijn complimenten.

Den Heerscher | 19-12-16 | 11:21

De Volkskrant, die met dit bericht komt? Gehackt door de Chinezen, Russen, of een PVVer?

braamstruik | 19-12-16 | 11:20

De integratie mislukt omdat de allochtonen in de bijstand komen en de autochtonen niet? Dan is er een eenvoudige oplossing; plaats iedereen in de bijstand.

Eigenaar_IJsland | 19-12-16 | 11:20

Immigrerende EU-burgers MOETEN eerst zelf 5 jaar zelfstandig alles doen voordat ze aanspraak kunnen/mogen maken op sociale voorzieningen. Hetzelfde devies voor asielpipo's graag.

Natuurlijk, als je ECHT een vluchteling bent, prima dat je dan een kamertje in het AZC krijgt en elke dag wat te vreten, maar gratis mieles en 10K voor interieur en voorrang op de huizenmarkt gaat wel wat ver. Vanuit die situatie werk zoeken (en daarvoor dus de taal leren, etc.) en het ook vijf jaar volhouden, voordat je een permanente status krijgt lijkt me niet meer dan normaal, moet de rest van de wereld hier immers ook.

Anders dan zoek je het maar uit vanuit je AZC-kamertje. Je mag hier rustig het einde van de oorlog afwachten, maar daarna opbokken als je jezelf niet bewezen hebt.

"Eigen volk eerst" is geen xenofoob onderbuikerig racisme, maar gewoon realistisch - Wat mij betreft geen enkel probleem als je wilt immigreren en integreren na je vluchtelingstatus, maar zorg middels dezelfde regeltjes die ook voor andere immigraten gelden er dan in godsnaam voor dat die lui onderdeel gaan uitmaken van dat "eigen volk".
Als ze dan die haatreligie vasthouden, op onze samenleving blijven spugen en zich dus niet aanpassen, dan komt die baan er ook niet en dan weten wij bij voorbaat dat ze dus oprotten aan het einde van de oorlog. Gratis geld bestaat niet.

Den Heerscher | 19-12-16 | 11:19

Schaf de verzorgingsstaat af -> Integratieprobleem opgelost.

tipo | 19-12-16 | 11:19

Niet gewoon nu al aanpakken maar wachten tot na de verkiezingen. Goed plan!

Bennie Boos | 19-12-16 | 11:18

Volkskrant, uiteraard.
Ik zie Niemöller, Bres en Pegida niet in staat zoveel tekens te tikken zonder op zijn minst 1 contradictio in terminis te maken.

R0BB3RT | 19-12-16 | 11:17

Volkskrant.
Door: Hans Wansink 19 december 2016, 02:00

Elessir | 19-12-16 | 11:17

Die eindeloze rijen jonge mannen die zich hier als vluchteling aanmelden dat zijn precies de arbeidskrachten die hun thuisland nodig heeft na de oorlog.
Deserteurs, zat zijn het. Is het niet voor hun leger dan is het voor hun eigen volk.
Is het trouwens toeval daar het woord 'desert' in verborgen zit?

keestelpro | 19-12-16 | 11:16

OMFG, de Russen hebben de Volkskrant gehackt!!
Conan de Rabarber | 19-12-16 | 11:01

Lol.

Verder is dit wel de treurige waarheid.

cor123 | 19-12-16 | 11:16

Kan jullie cursief iets minder schuin? Vet irritant.
Schuin drukken is om iets te benadrukken, niet om een hele text in op te maken. De huis typograaf mag nog even zijn lesboekjes opnieuw doornemen.

Hiesjes | 19-12-16 | 11:15

watergeus | 19-12-16 | 11:09

Had precies hetzelfde. Politieke delta plannen kosten alleen maar geld en lossen niks op. Idee: Misschien moeten we een bullshit integratiebedrijf beginnen en dan de subsidiecenten binnenharken en verder geen zak doen. Jij nog een fles champagne? :) ;).

Basil Fawlty | 19-12-16 | 11:14

Zal wel Volkskrant zijn omdat het hier staat

Bokito ergo sum | 19-12-16 | 11:13

Vluchtelingen gaan toch terug zodra hun thuisland weer veilig is?

Muggenmepper | 19-12-16 | 11:13

Ik ken nog wel een paar landen waar werk aan de winkel is.

www.brekend.nl/wp-content/uploads/2016...

Mijn opa zei tijdens de werkeloosheid van de jaren tachtig: 'We hebben weer een oorlog nodig. Daarna is er weer werk genoeg'.

keestelpro | 19-12-16 | 11:13

Wat lult de schrijver, Syrische, Irakese, Afghaanse en Eritrese vluchtelingen willen helemaal niet integreren en een baan. Die vinden bijstand wel ok.

roze_bril | 19-12-16 | 11:12

Ik mis F: anders, namelijk....

necrosis | 19-12-16 | 11:11

Flipus | 19-12-16 | 11:08
Och inderdaad, stomme ik. Dat is wat de Völkskrant tegenwoordig bedoeld met "Syrische, Irakese, Afghaanse en Eritrese vluchtelingen" uiteraard. Excuses!

DerFoehrer | 19-12-16 | 11:11

Driekwart van Syrië is veilig. Ze kunnen dus allemaal terug naar eigen land. (en niet op vakantie dus)

kwark001 | 19-12-16 | 11:10

DerFoehrer | 19-12-16 | 11:06

Precies. Waarom moeten die vluchtelingen allemaal hier blijven en binnen een paar maanden een sociale huurwoning krijgen waar Nederlanders tien jaar voor op een wachtlijst moeten staan?

Sterker nog, zelfs vluchtelingen die afgewezen zijn blijven gewoon hier.

Rest In Privacy | 19-12-16 | 11:10

Het antwoord moet gezocht worden in veel minder geld. Daar wordt iedereen mee gemotiveerd om aan te pakken en zuigers gaan NL mijden. Maar als er maar één linkse handtekening staat, betekent het altijd meer zieligheidsindustrie.

niemandzielig | 19-12-16 | 11:09

Nu Aleppo weer veilig is neem ik aan dat een deel van de Syriërs weer teruggaan toch? Kunnen ze hun stad weer opbouwen.

centre pompidoe | 19-12-16 | 11:09

als ze over 'deltaplan' gaan praten dan slaat mijn bullshit meter ver uit => volkskrant.

watergeus | 19-12-16 | 11:09

"In landen waar geen uitgebreide verzorgingsstaat bestaat integreren vluchtelingen beter dan in Nederland. Zij worden daar immers gedwongen te werken, terwijl zij hier kunnen terugvallen op bijstand en subsidieregelingen."
- Waarheid als een koe.

Litsehimmel | 19-12-16 | 11:08

DerFoehrer | 19-12-16 | 11:06
Marokko neemt niemand terug, vluchteling of niet.
Behalve als ze vrijwillig terugkomen met een zak geld..

Flipus | 19-12-16 | 11:08

Geen idee, maar reken er maar op dat het genoemde "deltaplan" u in ieder geval heel veel geld gaat kosten.

James Lastig | 19-12-16 | 11:07

Typisch een voorbeeld van nepnieuws.

KapiteinClaus | 19-12-16 | 11:07

Make the Netherlands GREET again!

centre pompidoe | 19-12-16 | 11:07

Verdringing van de arbeidsmarkt van autochtonen, daar worden we blij van. Er komen echt niet ineens extra banen bij.

Gewinflipt | 19-12-16 | 11:07

Fokskrant.

Normpje | 19-12-16 | 11:07

Wat is er gebeurd met "Waneer het weer veilig is in het land van herkomst is het de bedoeling dat vluchtelingen terugkeren."?

DerFoehrer | 19-12-16 | 11:06

Populistisch = volks = Volkskrant.

maar toch | 19-12-16 | 11:05

Volkskrant. Kan niet missen. Kutkrant.

Lewis Lewinsky | 19-12-16 | 11:05

OMFG, de Russen hebben de Volkskrant gehackt!!

Conan de Rabarber | 19-12-16 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl