Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

INGEZONDEN - Nederland Deugland anno 2016

bestevaer100.jpgHoewel amper terug te vinden in de nieuwsberichten van de afgelopen tijd, wordt Nederland nog steeds overspoeld met 'vluchtelingen'. En dit zijn alleen nog maar de legale illegalen. Maar dan nu ook vooral vanuit Marokko. Asociaal tuig dat op zoek is naar meer meer meer economische rijkdom. Ze randen vrouwen aan of verkrachten ze, weigeren voor een buskaartje te betalen en zetten hele regio's op stelten met hun criminele activiteiten en onaangepaste gedrag. Na een aanranding worden ze voor straf uit een club of discotheek gezet, om zwartrijden (mag dat woord nog wel?) en geweld tegen de chauffeur of medepassagiers te voorkomen deelt de politie preventief buskaartjes uit. Dat die gasten briefjes van 500 eurie op zak hebben ontgaat de goegemeente. Dat de meeste hardwerkende Nederlanders die dingen soms zelfs nog nooit gezien hebben, laat staan in hun broekzak bij zich dragen? Ach, detail. Maar goed. Terug naar de zieligheidsindustrie. Stel. Je bent asieleiser, je vindt jezelf erg zielig en je begeeft je naar het beloofde land: Nederland. Je betaalt een mensensmokkelaar voor 200 meter op een gammel rubberbootje en hele vloten vol deugende gutmenschen komen je terstond redden van een lange dobber richting Griekenland of Italië en varen je eigenhandig naar het vrije westen. Onderweg mieter je je paspoort nog even overboord, want dan is de kans van slagen op een succesvol verblijf in Europa een stuk gegarandeerder. Op naar Nederland. En dan kom je hier aan. Per luxevervoer ga je naar een of andere opvanglocatie. Ja, die moet je dan wel delen met meerdere mensen, maar je krijgt een eigen kamer, al dan niet met je familie, een warm en zacht bed, schone lakens, 24/7 een dure bewaker, luxe catering, vermaak, gratis uitjes en natuurlijk alle medische zorg die je je maar wensen kunt. En natuurlijk niet te vergeten de 4G wifi van KPN. 4319,- voor 10 dagen voor 85-100 asieleisers. Alles per direct, gratis en ongelimiteerd en inclusief fietsen. De Nederlandse wet zegt dat statushouders binnen 14 weken na het verkrijgen van een al dan niet tijdelijke verblijfsstatus een sociale huurwoning moeten krijgen. Twee weken om je bij een gemeente in de maag te splitsen en 12 om een huis te vinden. Velen krijgen soms al in de eerste 10 dagen in NL bijvoorbeeld een kunstgebit/bril/gehoorapparaat aangemeten. Wat zeg ik? Soms zoeken ze ze zelfs uit op basis van medische hulpvragen. Dan gaan we ze per vliegtuig halen om ze hier de duurste behandelingen te geven (medische urgentie). En dan ben je een beetje gesetteld en dan wil je meer. Oplossing: meer gratis opleidingen voor zielige dobberdrommels. En dan die stomme Hollanders. Bij het zien van zoveel goedheid zwelt de hele elitaire grachtengordel op van gepaste trots ivm zoveel deugdzaamheid. De rest van Nederland schaart zich daarachter, krabt zich nog eens achter de oren of stemt moedeloos dan wel fanatiek PVV. Het gezin als hoeksteen van de samenleving klinkt mooi, maar in de praktijk is het nauwelijks haalbaar. Om het hoofd boven water te houden hebben de meeste gezinnen niet meer dan 1 of 2 kinderen en vaak werken papa en mama allebei. We moeten immers eten en de huur/hypotheek moet betaald worden. Steeds hoger wordende zorgkosten, terwijl er steeds minder vergoed wordt. Je komt met pijn en moeite in de bijstand en wie denkt dat dat fijn je hand ophouden is voor gratis geld, die mag het van mij eens zelf proberen. Gemiddeld 10 jaar wachten op een fatsoenlijke sociale huurwoning is geen uitzondering meer. Gemeenten roepen vaak dat het korter is (A'foort bijv 5 jaar en een paar mnd.) maar klopt dat wel? Ja, op papier wel. Ze rekenen namelijk de statushouders mee die binnen 12 weken na aanmelding een sociale woning moeten krijgen. Zo kom ik ook wel op 5 jaar uit. Trek die statushouders er vanaf en de getallen zijn in eens een stuk minder florissant. Maar goed, waar was ik... Oh ja: en natuurlijk betaal je ervoor om op de wachtlijst te mogen staan. Vergeet je een rondje te betalen? Helaas pindakaas, dan begin je weer opnieuw. Je kunt je pas inschrijven als je 18 bent. In veel steden wacht je al een jaar of acht voor een klein appartementje. Dan ben je dus 18. Je schrijft je in voor een woning. Je betaalt ervoor en je wacht ongeduldig op een eigen stekkie en meer vrijheid. Je bent net klaar met het voortgezet onderwijs en je wilt een studie gaan volgen om een goede baan te gaan vinden tussen al die tandartsen, apothekers, microbiologen en raketwerpgeleerden uit Aleppo en 'omstreken'. Papa en/of mama werken wel hard, maar de belasting is hoog, want al die zielige mensen moeten opgevangen worden, Brussel moet ook eten en Griekenland, Oekraïne, Afrika en Turkije willen ook wel wat. Je moet dus een lening aangaan om te kunnen studeren. Een lening moet je afbetalen en deze zou voortaan BKR geregistreerd moeten gaan worden. Een huis kopen is dus geen optie, want hypotheek & BKR-registratie gaan niet samen. En stel nou dat je vader en/of moeder een uitkering hebben. Beperkt WW. Liefst geen ZW, want dat kost teveel geld. Dat wordt dus de bijstand. Dan ben je 18, moet je geld lenen om een goede opleiding te kunnen volgen, moet je ondertussen ook geld gaan verdienen om je zorgkosten, kleding, gsm etc te kunnen betalen. Maar dan worden je vader en/of moeder gekort op hun inkomen wegens jouw inkomen. Feitelijk zou je dan na je 18de je ouders moeten onderhouden als zij om wat voor reden dan ook niet kunnen werken. Ze zullen maar chronisch ziek zijn.. Je kunt niet op jezelf, want je staat nog niet lang genoeg ingeschreven voor een sociale huurwoning en kopen was al geen optie. Je begint dus hoe dan ook met een achterstand en niet zo zuinig ook. Geen eigen huis, hele dure zorg en een mega studieschuld. Je tanden en je ogen vallen niet meer onder je basisverzekering. Ook fysiotherapie is lastig. Voor steeds meer medicijnen betaal je een eigen bijdrage, niet te verwarren met eigen risico, wat wettelijk bepaald is en ook steeds hoger wordt. Ziet u het contrast al? Onze ouderen liggen dagenlang in hun eigen stront terwijl aan de overkant van de straat hele kuddes vrijwilligers, ambtenaren en zorgverleners staan te wachten op de volgende bus Nieuwe Nederlanders. Niet zelden moeten verzorgingshuizen voor bejaarden sluiten wegens gebrek aan financiën of veranderde wetgeving en worden deze leegstaande panden later gebruikt als AZC. Kinderen die te maken hebben met jeugdzorg worden sneller uit huis geplaatst, want het inschakelen van de juiste hulp is te duur. Bij een gedwongen UHP komen de kosten (deels) bij justitie te liggen. Vooral als het gaat om een gesloten plaatsing. Ambtenaren moeten na een 6-daagse cursus beslissingen gaan nemen waar een gespecialiseerde arts jarenlang voor gestudeerd heeft, een eed voor heeft afgelegd en BIG-geregistreerd is, zodat een tuchtcommissie kan oordelen wanneer iets mis gaat. En dan zijn al die mensen hier. Ze voelen zich in de eerste plaats Marokkaan/ Turk/ Afghaan/ Syriër/ Eritreër/ etc. en heel misschien daarna eens Nederlander (afhankelijk van wat er te halen valt). Zelfs na meerdere generaties komt het gevoel een Nederlander te zijn pas achteraan. En dan krijg je dus mensen als Sylvana Simons, Quinsy Gario, Tunahan Kuzu of Selcuk Öztürk. Alle oerHollandsche Nederlanders worden via het onderwijs opgeleid tot racisten. Joden zijn vies, homo zijn is een enge ziekte, Zwarte Piet is racisme, Hollandse helden zijn monsters en Geert Wilders moet dood. Oh ja, en zijn achterban verdient ook TBS. Walgelijke uitspraken, maar tot aan de veroordeling van Geert Wilders dacht ik wel dat dat gezegd mocht worden. En het gekke is: dat mag ook nog steeds. Alleen Geert Wilders en die hele zaal in Den Haag zijn strafbaar. Geen idee hoe dat strafrechtelijk zit met het veroordelen van een hele zaal mensen waarvan niemand verder is aangeklaagd, maar dat zal ook wel aan mij liggen. Nederland is nu officieel een bananenrepubliek. We kunnen ons meten met landen als Turkije, Cuba en Rusland. Neder-Korea aan Zee. Ik had van de week iemand te gast bij mij thuis. Hij was een Marokkaanse Nederlander. Of een Nederlandse Marokkaan, zo u wilt. Hij was van mening dat je niet "zomaar alles mag vinden". FOUT! Ik voelde wijlen mijn opa en oma zich omdraaien in hun graf. Zij vochten voor de vrijheid van ons Nederland (foto Theetuin Het Witte Paard te Hilversum, deze was van mijn grootouders. Dit was een succesvol onderduikadres tijdens WOII). Zij stonden aan de goede kant van de geschiedenis. En hoe meer ik zie, lees en hoor ben ik er meer van overtuigd: wij staan ook aan de goede kant van de geschiedenis. U bent geen facist, racist, xenofoob of anderszins een eng mens als u kiest voor een alternatief op de partijen die ons land al decennia lang in de uitverkoop doen aan Brussel. U bent een realist, geen opportunist of populist. Uit de ervaringen van de afgelopen 30 jaar ziet u welke problemen reeds spelen en welke zich aan het ontwikkelen zijn. U kiest voor duidelijkheid, democratie, daadkracht, vrijheid en veiligheid. Voor uzelf, uw kleinkinderen, achterkleinkinderen etc. Dus weet wat u stemt in maart. Ik sluit af met mijn meest favoriete quote, ooit gesproken door Michiel Adriaanszoon de Ruyter en misschien wel het allerbelangrijkst om ons te blijven herinneren: "Indien 't hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreeken, zoo lang als myne oogen open staan." Tamara Wulffelé

Reaguursels

Inloggen

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:49
Tsja, jezelf verloochenen is wel slim wil je zeggen?
.
Nicolas_Skeye | 17-12-16 | 11:16
SGP is ook niet ideaal natuurlijk, maar de goede punten (sociale welzijnsmaatschappij) zijn onweerlegbaar en de onzin-punten (o.m. abortus) gaan never-nooit-niet geaccepteerd worden (tenzij er sharia wordt ingevoerd). Ik heb schijt aan het aantal ambtenaren, het gaat mij om het resultaat onder de streep.

automobilaterealist | 18-12-16 | 12:06

Allemaal 11.28

En dat is uitstekend.
Want, misschien snapte je dat nog niet, er is een grens aan de welvaart, of je moet Afrika geheel uitroeien, net als China en India, OF je moet het wel best vinden dat de helft van de wereldbevolking doodgehongerd wordt.

mallekater | 18-12-16 | 08:39

De tijd dat kinderen het beter hebben dan hun ouders ligt achter ons.
Allemaal | 17-12-16 | 11:28

Waarom zouden de kinderen het beter moeten hebben dan hun ouders? Na 1965 geboren hebben een behoorlijk tot goed leven (gehad). Waarom moeten hun kinderen het "beter" hebben/krijgen? Hoeveel meer hebben kinderen nodig?

Kijk naar de "verliezers" van Brexit en Hillary Clinton; verwend, nooit nee gehoord, voor ieder pijntje een behandeling, opgepompt zelfvertrouwen, entitlement. En dan verliezen ze. Hun wereld stortte in. Geen ruggengraat, geen karakter

Kinderen hebben het misschien de afgelopen 30 jaar wel te goed gehad.

Arachne | 18-12-16 | 02:16

-weggejorist en opgerot-

Jacktheflipper | 17-12-16 | 21:54

-weggejorist-

Jacktheflipper | 17-12-16 | 21:46

Prachtig dit artikel, als je eenmaal begint te lezen stop je niet meer. Nederland is Nederland niet meer.

Ikreaguuralzesjaar | 17-12-16 | 21:06

-weggejorist-

SanderVreibik | 17-12-16 | 21:04

Ik werk in een bekend pandjeshuis. Veel vluchtelingen kopen bij ons elektronica zoals telefoons en tablets. Uiteraard alleen de duurste van de duurste toestellen. En alleen nieuw in doos. Er worden zelfs telefoonnummers achtergelaten door mensen op dat centrum die wij kunnen bellen als er wat nieuws binnenkomt. De vraag naar die producten is op dat centrum namelijk groter dan het aanbod. Betalen is geen probleem. Inderdaad vaak met grote flappen. Voor ons bedrijf zijn al die rijke vluchtelingen wel een goede impuls maar je vraagt je wel af hoe het allemaal mogelijk is. Van de jattende asielzoekers merken we weinig. Die flikkeren de buit waarschijnlijk in de achterbak van hun vrienden die het meenemen naar de Balkan.

ren-forrest-ren-e | 17-12-16 | 20:32

@Wijze uit het Oosten | 17-12-16 | 17:07

Zo schokkend was het niet wat ik er had neergeplemd.... ik had het niet over homo's van de flat af knikkeren ofdat alle ongelovige het zwaard zouden moeten krijgen.... maar goed ik zal het nog even onder de knie moeten krijgen wat wel of niet gejorist wordt. Maar bedankt voor de heads up ;-)

el_gringo187 | 17-12-16 | 20:01

Zet dit land toch op Ebay ofzo, wellicht is er nog wel ergens een slimme Chinees die er meer dan 20,- euro voor bied.

Wienerschnitzel mit | 17-12-16 | 19:28

-weggejorist-

Stijlomlaag | 17-12-16 | 18:23

Totaal mee eens.
Nepnieuws:
De mensen die nu Allepo ontvluchten zijn vluchtelingen volgens de NPO, VN en meer van die schurken.
Nee dat zijn ze niet. De aanhangers van ISIS vluchten nu.
Dus over een tijdje zit dat tuig, die demonen, allemaal hier.
De NPO is de grootste verspreider van nepnieuws.
Tijdens WO2 zaten hier ook mensen van laag allooi. Niemand liet er een traan om toen die moesten vluchten.
De inwoners van Allepo, die jarenlang onder het verschrikkelijke juk van ISIS hebben moeten leven zouden die lui het liefst ter plekke willen villen.
Dat is de waarheid NPO, niet jullie bullshit verhaal.

watergeus | 17-12-16 | 18:07

Ik wordt hier zo triest van dat ik het niet eens meer kan opbrengen om het artikel helemaal te lezen...

dr.andus | 17-12-16 | 18:03

Zo langzamerhand ga we beetje bij beetje naar de kloten.
Linksmensen neem een asieleiser in huis onderhoud ze,belast henk en ingrid er niet mee wij vragen hier niet om.Hoop dat greet 76 zetels haalt wanneer word nederland wakker het land van (tulpen en klompen).

alsjemenou | 17-12-16 | 17:27

Robin Hood | 17-12-16 | 16:46
Ik ben de enige ware voor Tamara, tenminste dat geloof ik, alleen ben ik bang dat Tamara het niet gelooft. Maar ja, het was te proberen.

lingo star | 17-12-16 | 17:24

@el_gringo187 | 17-12-16 | 14:21
Da's knap,
Een -weggejorist- in je derde tegel.
Kij maar uit anders begint iemand te zwaaien en een ander bammetjes te smeren voor je....

Wijze uit het Oosten | 17-12-16 | 17:07

Het grootste probleem is dat mensen de buik er van vol hebben de moeite niet meer nemen om te gaan stemmen. Wel klagen, maar niet stemmen. Dus als je een kennis, vriend, buurman, collega hebt, van het type 'het heeft toch allemaal geen zin' probeer ze dan voor maart 2017 te overtuigen dat het deze ene keer wel zin heeft. Tijd voor een vuistslag in al die uitgestreken deug-harsissen, die andermans geld verkwanselen (EU grootste netto betaler) en verkwistten (zie artikel) maar voor zelf goed zorgen hun schaapjes op 't droge te hebben. Hoe meer zetels "Whilderz" heeft, hoe ongemakkelijker ze zich voelen in het buitenland. In Nederland kan het ze niets schelen, maar in het buitenland moeten ze in de wandelgangen toch echt uitleggen waarom "Whilderz" zoveel steun krijgt en wat ze dan mee bezig zijn.

EnNouJijWeer | 17-12-16 | 16:56

@ ingo star | 17-12-16 | 16:23

Oh ja? Wat weet jij dat ik niet weet?

Robin Hood | 17-12-16 | 16:46

Een leuk liedje om de sfeer en er een beetje in te houden in deze maand met al de winterfeesten en wintermarkten: www.youtube.com/watch?v=olmQXDpqmmg

kweethetooknietbeter | 17-12-16 | 16:30

@Donkersloot | 17-12-16 | 15:57
Ik baseer mij niet op Wilders. Ik baseer mij op de dingen die ik hier DAGELIJKS om me heen in de buurt zie gebeuren. Het winkelpleintje waar je niet meer met goed fatsoen heen kunt. Vrouwen die niet meer normaal over straat kunnen, worden lastig gevallen en bespuugd. Ouderen die zichzelf in angst opsluiten thuis omdat men op straat (én thuis!) niet langer veilig is. Afgelopen zondag wéér een ouder echtpaar in huis overvallen. Met de welbekende verwondingen en afloop. Maarja, dat gebeurt niet in de Randstad en dan hoor je er niks van. Want als het bij die boeren in Brabant gebeurt boeit het niet toch? Vorig jaar kregen wij in het lokale racket centre ook ineens een asielopvang door de strot gewrongen voor zo'n 250-300 man (dit op 1,5 km afstand van mijn flat). Letterlijk binnen een dag was de zaak beklonken, of de bewoners het nu wilden of niet. Binnen 6 weken was de boel hier totaal onleefbaar geworden, bovenop de grote problemen die we al hebben.

U geeft het zelf al aan. In uw provincie valt het allemaal wel mee ineens. Net als wat ik boven al schreef. Ik zie het niet, het is niet bij mij in de buurt... dús zal het wel gelogen zijn danwel mee vallen. Welnu, ga eens een jaartje of wat in de Schilderswijk wonen (Shariah politie met Oud&Nieuw iemand?), of Kanaleneiland, Lombok, Bijlmer. Ik kan er vele opnoemen. En als u de oogkleppen eens af zou zetten dan zou u zien dat wat Fortuyn, nu een kleine 15 jaar geleden al zei en voorspelde, nu helaas de trieste waarheid is geworden. Uw holle frasen en lege platitudes doen niets af aan de werkelijkheid. U verslijt mij verder voor een PVV-stemmer. Dat ben ik niet. Uw aannames zijn precies dat, aannames. Ik zet niemand weg (behalve dat spul in de 2eSlaapkamer dan) als landverrader maar zeg wel dat we op onze tellen moeten passen. En wat de Russen betreft blaft u tegen de verkeerde boom. Ik persoonlijk denk dat we Putin nog wel eens heel hard nodig konden gaan hebben in de toekomst.

Sjefke7807 | 17-12-16 | 16:27

Roodneus
Te laat. Ik ben al haar vriendje.

lingo star | 17-12-16 | 16:23

Goed verhaal van een betrokken mens. 2017 je kan niks voorspellen maar wordt een heftig jaar.

franck7020 | 17-12-16 | 16:19

Ik word een beetje moe van identiteitspolitiek ter linker en rechterzijde. De economische dimensie wordt vergeten. Verder ben ik het wel eens dat er een beter beleid ten aanzien van economische migranten en criminele overlastgevend moet komen

lingo star | 17-12-16 | 16:17

GroenLinks steunt Oekraïne-oplossing Rutte lees ik net. Een teken aan de wand. Links en rechts liggen met elkaar in bed voor de Europese heilstaat. Deze mensen zijn inmiddels levensgevaarlijk. De knechting van vele toekomstige generaties ligt in het verschiet. Eigenlijk blijkt maar weer eens dat democratie ter grave is gebracht door de politieke kaste. De enige en laatste keer dat er een besluit vanwege volkswil werd teruggedraaid in onze moderne geschiedenis was de bouw van een AZC in Gorinchem.

Niet omdat de democratie werkte, door inspraak of mandaat (zoals het hoort), maar omdat het volk bereid was geweld te plegen in haar verzet tegen het dictaat van een elitaire groep deugmensen, die op één of andere manier zich het centrum van de macht hebben genesteld. Wellicht worden onze opties dun?

Geenpeil mag een mooi initiatief zijn, maar is het ook nog een alternatief? Het lijkt er op dat de democratie op sterven na dood is, door misbruik van een politieke kaste die het mandaat misbruikt als een nieuwe vorm van absolutisme. Wie tegen is wordt in radicalisme gedwongen via woord en daad. Door verdachtmakingen en marginalisatie worden velen buitenspel gezet. Ik zie onze toekomst zeer somber in.

Statler en Waldorf | 17-12-16 | 16:08

Kan zo een beetje dit hele verhaal bevestigen.
Om pislink van te worden.. maar goed daarom woon ik dus niet in NL.

fukallahalhollandi | 17-12-16 | 16:04

Ware woorden van deze Tamara. Helaas zoveel waarheden in één artikel dat niet alleen Deugend GoedLinks, maar ook delen van Rechts uit plaatsvervangende schaamte vol op het waarheidsontkenningsorgel zullen gaan. Pas op Tamara. Ga zo door, maar breng de waarheid gefaseerd naar buiten. Want Nederlanders houden er niet zo van als je ze een waarheidsspiegel voorhoudt. Dan schieten ze acuut in de ontkenningsmodus.

Nivelleermarionet | 17-12-16 | 16:04

Tamara, heb je al een vriendje?

Roodneus | 17-12-16 | 16:03

@Sjefke7807 | 17-12-16 | 15:04
Binnensmonds overgeven? Ik vermoed dat je deze discussie en de geponeerde meningen veel te serieus neemt. Ik geloof ook zeker dat er problemen zijn, maar uw geweeklaag en gejammer over (ongetwijfeld) allerlei Tsunami's die worden voorspeld door de Blonde Nostradamus van de Lage Landen heeft geen zin. En als ik meer opmerkingen hier moet geloven staan de Russen straks bij Lobith en word ik morgen onthoofd door een Haatimam en is mijn baan al drie keer overgenomen door een Pool.
Allemaal redenen om mensen die er anders over denken wegkijkers en landverraders noemen. Maar het komt wel goed, geloof ik, bij die Grote Schoonmaak van Geert....

Donkersloot | 17-12-16 | 15:57

We kunnen het ons niet veroorloven om nog langer zo stuitend naïef te zijn.
Sjefke7807 | 17-12-16 | 15:04

Mooie woordkeuze, en raak!

McKtoom | 17-12-16 | 15:54

Dat dit zou gaan komen wisten wij 40 jaar geleden al.
Ik had het toen al voorspeld inclusief de omgekeerde discriminatie.

Hebbiehemookweer | 17-12-16 | 15:52

Ja heel goed stuk,jammer dat er nog mensen zijn die niet in willen zien dat ons land kapot gaat door al die gelukszoekers,een echte vluchteling is welkom,maar de rest die het verziekt keihard aanpakken het is toch te gek voor woorden dat we ons niet meer veilig voelen door dat tuig dat er maar oplas jat en verkracht,en de overheid doet niets.

janmetdepet | 17-12-16 | 15:45

O, en mocht je in de veronderstelling leven dat ik een Nederlandse racist ben, think again. I'm British with a Filipina wife. Ik denk dat ik meer van andere culturen weet dan jij.
DearMud | 17-12-16 | 12:25

Ik maak niemand uit voor racist. Af en toe Geert, maar die is daar dan ook voor veroordeeld. Waar ik me in my cynische schrijverij op richt is het gezeur en gezeik van nogal wat gemiddelde Nederlanders over dat 'we naar de klote gaan' (terwijl de economische cijfers iets anders zeggen), dat we overlopen door Bulgaren en Polen (in 2010) en nu door asielzoekers (in deze provincie valt dat ineens erg mee).

Vooral de ''populisten'' (en daar reken ik ook SP en 50plus bij) blinken uit in het poneren van halve en hele leugens en het NIET hebben van echt een plan of een visie.
Van mij hoeven PVV-stemmers niet naar een 'goelag' (integendeel; ik ben nog nooit zo vaak uitscholden als door PVV-stemmers en er zitten er een paar in mijn familie...), maar ik wens ze wel toe dat ze af en toe naar iemand anders luisteren, af en toe verdragen dat er andere meningen zijn of zelfs feiten die anders liggen. En niet blijven huilebalken over de teloorgang.

Donkersloot | 17-12-16 | 15:39

Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig...

hallootje kadootje | 17-12-16 | 15:08

@DearMud | 17-12-16 | 12:25
Ik moest binnensmonds overgeven toen ik @Donkersloot | 17-12-16 | 10:32 blaartrekkend gezwatel zat te lezen. U heeft het perfect verwoord! Ook ik ben van een andere cultuur en ook ik zie precies wat de mevrouw in bovenstaande brief aangeeft. Er komt een moment dat je de realiteit niet langer kunt ontkennen, hoe hard dit soort lieden ook op het welbekende orgel blijven gaan. De waarheid haalt ze "as we speak" met rasse schreden zowel links als recht in. Ik roep iets dergelijks ook al jaren en mensen om me heen reageren nog steeds net zoals @Donkersloot. Vandeweek met iemand zitten praten. De man leeft in Santpoort vlakbij Bloemendaal en woont in een kasteel van een huis. Zwemt in het geld, net als de buurt waar hij woont. Als ik vertel hoe het er bij mij in die "Prachtwijk" aan toe gaat wordt het glashard ontkend. "Daar merken wij hier niks van. En je ziet er niks van op tv (de NPO), ik heb die ervaringen niet die jij wel zegt te hebben. Dan is het er voor mij niet." En of dat nog niet boos makend genoeg is wuift hij ook nog alle zorgen van mijn Oglala Lakota oom weg alsof die man gister van een bietenkar gedonderd is. Nee k*t! Die man zegt die dingen omdat zijn eigen voorouders op een vergelijkbare manier de bietenbrug opgingen! Hij ziet nu dezelfde voortekenen hier als bij hen toen en hij waarschuwt ons zodat we het tij nog kunnen keren vóórdat het te laat is. Ik heb het gesprek beëindigd, niet goed voor mijn bloeddruk. We kunnen het ons niet veroorloven om nog langer zo stuitend naïef te zijn. Briefschrijfster hierboven geeft precies aan waarom. De gekte heeft al veel te lang geduurd en we hebben ons al veel te veel laten aanleunen. Tot op het absurde af zelfs.

Sjefke7807 | 17-12-16 | 15:04

@jezusisonzin | 17-12-16 | 14:45

Zelf medelijden?

Partij oprichten?

Ik heb niet zoveel tijd omhanden zoals de beroepsklagers Sylvana of die ander anti zwarte piet malloten, daar ik een fulltime baan heb om mijn gezin te kunnen onderhouden. Dus ga zelf iets ondernemen en als het de moeite waard is dan zal ik je steunen.

el_gringo187 | 17-12-16 | 14:59

El_gringo187,

Als je echt gehoord wil worden, moet je hier dingen gaan roepen, achterover gaan zitten en verbaasd zijn dat de dingen niet gaan zoals je denkt dat ze moeten gaan.

Ga iets doen, richt de zoveelste politieke partij op desnoods en probeer medestanders te vinden.

Maar hou aub op met zelfmedelijden hebben als velen hier en ga dan eens wat doen.

jezusisonzin | 17-12-16 | 14:45

Bravo, goed stuk. Kon alleen maar denken: je neemt me de woorden uit mijn mond.

Franker | 17-12-16 | 14:42

-weggejorist-

el_gringo187 | 17-12-16 | 14:21

Jullie zijn nog verbaasd? Die oorlog met Rusland en de interne oorlog met de islam staan op springen. U moet voor zichzelf gaan zorgen. De overheid, die u betaald voor uw veiligheid, kan het allang niet meer. En wilt u ook niet meer beveiligen. Dat is nu wel duidelijk hoop ik. Zo niet, dan steek je kop nog verder in je hol en loop langzaam de fuik van de armoede en onderdrukking in.

Mark_D_NL | 17-12-16 | 14:19

@Hè Bah | 17-12-16 | 14:15

Huh? Kreeg je een beroerte toen je dit typte?

el_gringo187 | 17-12-16 | 14:18

Ach nee, dit is toch echt teveel bijelkaar op een grote hoop geveegd. Dit is 'los labern'(= duits voor blahblah diaree) mevrouw, u bent wellicht wat manisch depressief? Stel nou, als het op het land naar stront stinkt wil dat toch ook niet gelijk zeggen dat er daar alleen maar achterlijke lui wonen? Nou dan. Uw lijst kan natuurlijk nog veel langer- de lobby tegen de open haard! Maar waarom zou je? Ga toch lekker neuqen. Prettig weekend.

Hè Bah | 17-12-16 | 14:15

En ooh ja.... Rutte is een prutser en kies wijs 15 maart :-D

el_gringo187 | 17-12-16 | 14:15

Wat er nu allemaal binnenkomt is nog maar de voorhoede.
Straks krijgen we de echte invasie van de islam door middel van gezinshereniging.

komtdatschot | 17-12-16 | 14:13

Ik lees al enkele jaren met alle reaguurders mee hier op Geenstijl..... heb nooit een account gemaakt, het lezen van de reaguursels heb ik altijd als erg prettig en interessant gevonden, echter na het lezen van dit stuk heb ik besloten toch een account aan te maken. Hopelijk lezen en leren we nog veel van elkaar! Gegroet een medereaguurder!!

el_gringo187 | 17-12-16 | 14:12

Waarom gaat Sylvana niet een interview geven op een Arabische zender. Kan ze daar vertellen hoe erg het hier gesteld is. Blijven die vluchtelingen misschien weg. Misschien is er wel een slimme Arabier, die Sylvana vraagt, waarom zij nog in dit land woont.

wallenberg | 17-12-16 | 13:54

applaus (veel) @ Tamara

HijgentHert | 17-12-16 | 13:50

Ik word geloof ik maar een Makamba, ben ik overal vanaf.

Hebbiehemookweer | 17-12-16 | 13:42

@JTKDM U verwart patriotisme met idioterie.

Mozes Langebroek | 17-12-16 | 13:42

Tamara, hulde, uitstekende beschrijving van huidige deugcultuur. Hopelijk krijgen we hier in maart net zo,n "landslide" als in de UK en de US.

joepiedepeopie | 17-12-16 | 13:35

Goed stuk. Uit het hart gegrepen; niet alleen míjn hart, maar uit dat van velen.

In maart 2017 komt de afrekening.
Daarna spreken we alleen nog maar van het 'Ancien Régime'.

En mocht die afrekening in maart toch onverhoopt niet komen, omdat te veel mensen toch weer op het laatste moment links stemmen omdat ze bang zijn voor hun uitkering of subsidie, dan geef ik geen stuiver meer voor dit land.

Peter Emile | 17-12-16 | 13:35

Nederland is nog altijd het beste land van de wereld. Wie dat niet vindt is geen patriot.

JTKDM | 17-12-16 | 13:34

Het begint allemaal behoorlijk te rommelen,
Prima

Gags Beasley | 17-12-16 | 13:31

-weggejorist-

jezusisonzin | 17-12-16 | 13:29

Dit is het 'rechts-populistisch, racistische' onderbuik gevoel waar iedereen het over heeft. De zorgen van de werkende Nederlander (al dan niet van exotische afkomst), namelijk over de plichten nakomen om de zorg te dragen voor het gehele land. Maar wanneer je je afvraagt of dingen (lees; 'bonusjes voor asielzoekers die sowieso geen recht hebben op asiel') nog wel eerlijk verdeeld worden en de beroepsbevolking al dan niet achtergesteld wordt (dus geen kans op een koophuis in de toekomst), is de wereld te klein, heb je geen idee wat er in het land speelt en is jou mening populistisch en racistisch wat het land polariseert. Politici moeten de juiste vragen durven te stellen, mensen moeten hun mening kunnen geven ondanks dat die mening misschien kwetsend is voor een ander. Als je buitengesloten wordt p[ de werkvloer, omdat je zegt dat je PVV stemt is dat gewoon discriminatie (want dat werkt niet 1 kant op). Laat je mening goed vertolken in maart en probeer ook buiten de PVV te denken, er zijn altijd alternatieven te vinden in NL (Omtzigt, VNL, FvD etc.)

Kees.kwarktas | 17-12-16 | 13:23

Nederland staat in de prosperity-index op nummer 7.
The irony.


MistaRazista | 17-12-16 | 13:22

Benoite | 17-12-16 | 12:57
Wat is je punt precies?
Bedoel je dat luizige bijsluitertje die aan het verdrag zit gepaperclipd (en er nu waarschijnlijk al af is) om NL te pleasen?
Hilarisch om dit referendum als winst in te boeken.
En nu doe ik eerst even de tuindeur dicht want de geo-politiek is daar juist weer naar buiten gerold.

Pedronegro | 17-12-16 | 13:20

Goed stuk van het begin tot het eind! Het is al lang vijf over twaalf. Maar de meeste Nederlanders laten zich nog als gewillige schaapjes in hun hok duwen, passief en zelfdestructief. Waarschijnlijk moet het eerst nog veel erger worden. In maart 2017 moet er in ieder geval een flinke omslag komen; het is dan of nooit meer!

miss error | 17-12-16 | 13:19

Zo is het en niet anders. Maar langzaam worden we door de zieligheidsindustrie en met dit opengrenzenbeleid een minderheid in eigen land. Is EU-politiek, braaf uitgevoerd door de deugende landverraderpartijen in Den Haag, onderwijl zwelgend in zelfgenoegzaamheid. Er zijn teveel partijen die er baat bij hebben. Het zou al wel eens te laat kunnen zijn om het tij nog te kunnen keren.

Fijnstoffer | 17-12-16 | 13:19

Allemaal | 17-12-16 | 12:42

precies en veranderingen zijn niet makkelijk en we moeten er veel voor opofferen maar we krijgen er ook heel veel moois voor terug! We zitten in een positie om als koningen onze welvaart te delen en de rest van de wereld op sleeptouw te nemen omdat ze zelf niet in staat zijn om het zo ver te schoppen! van Indonesië tot mekka verdommen ze ons van jalousie en zouden ze ons met liefde verdrijven om ons van deze welvarende positie te bevrijden. Einde van de maand kunnen we etnisch profiteren van een overweldigend salaris en nog klagen we als we er een beetje van mogen delen. We zijn ook wel een beetje verwend natuurlijk.

decepticon | 17-12-16 | 13:16

Ben nu al weer kwaad en gefrustreerd, lekker begin van het weekend.

Krukhanger | 17-12-16 | 13:12

keizeradmiraal4 | 17-12-16 | 13:02

Prima, dus je kunt een kamer krijgen. Dan is het goed toch? Dan kun je op jezelf, want dat was het doel. Of is het nu in Nederland al zo dat je als student (zonder vast inkomen, want dan is er ook geen studieschuld) ook het "recht" geniet op een sociale huurwoning?

Qua BKR / studieschuld. Het is in Nederland niet zo dat het "krijgen" van een hypotheek een recht is. Indien je,ongeveer 20% van de aankoopwaarde van je huis zelf kunt financieren, doet die studieschuld er echt niet meer toe.

ikkezeidegek | 17-12-16 | 13:10

Prachtig stuk geschreven.
Jammer dat het de waarheid is, hoe treurig.
En precies wat Banana008 12:54 zegt natuurlijk!!

XaaD666 | 17-12-16 | 13:05

@Brou Is Back | 17-12-16 | 13:01
.
Oops.... Dubbelklik per ongeluk.

Brou Is Back | 17-12-16 | 13:04

ikkezeidegek | 17-12-16 | 12:42
Voor de prijs van een kamer in een studentenstad kan je inmiddels een sociale huurwoning krijgen. En ja, dan kan je buiten de stad gaan wonen maar dan neem je weer plek in voor mensen die vrijwillig buiten de stad gaan wonen.

Daarnaast krijg je wellicht geen bkr-reg (al zal dat in 2018 oid vast wel komen door de geweldige regenten hier), maar wat je niet krijgt is een hypotheek omdat de hypotheekverleners je studieschuld vragen.

keizeradmiraal4 | 17-12-16 | 13:02

-weggejorist-

Brou Is Back | 17-12-16 | 13:01

Goed doorwrocht verhaal van deze Tamara, die onlangs ook te zien was bij het (jawel!) Nationaal Propaganda Orgaan in een uitzending waar zij en haar vader samen met twee Deugmensen naar de uitspraak van het D'66 Volksgerichtshof in de zaak Wilders keken.
.
Slimme meid; als ze op de kieslijst van de PVV staat gaat haar stem naar haar, anders naar Geert. Maar het wordt sowieso PVV, want een land waar de VvMU is beperkt, begrensd of anderszins gebreideld, is geen democratische rechtsstaat meer.

Brou Is Back | 17-12-16 | 13:01

Pedronegro | 17-12-16 | 11:44

Verhaaltje: enige tijd geleden zaten een paar Nederlandse jongens bijeen, te mijmeren over de deplorabele staat van dit land. Er ontstond een ideetje: op grond van nieuwe wetgeving een referendum proberen van de grond te tillen om de stem van de burger te laten horen. GS sloot aan, en die paar jongens groeiden uit tot een meute die er voor hebben gezorgd dat er een stevige spaak in het wiel van de boven ons gestelden werd gestoken. Een spaak die in Den Haag, Brussel, Kiev en Washington gevoeld is en is besproken in de hele westerse media. Een spaak die er voor gezorgd heeft dat geopolitiek de gemiddelde huiskamer is binnengerold.

Wat nou met je fatalisme?

Benoite | 17-12-16 | 12:57

Goed stuk, alleen is dit preaching to the choir gier op GS. We zouden beter een inzamelingsactie kunnen houden en dit stuk laten afdrukken in de zaterdageditie van de Volksrant, NRC, Trouw, Vrij Nederland en al die andere linkse deug media. Heel misschien dat er dan ook daar eens wat oogkleppen afgaan.

Banana008 | 17-12-16 | 12:54

TheOneWhoKnocks | 17-12-16 | 11:34
U bent een soldaat van het enorme leger zwijgende helden.

Notenkraker | 17-12-16 | 12:52

Goed verhaal. Helemaal mee eens. 15 maart PVV.

catomar | 17-12-16 | 12:50

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:57
*Lewis uit Kliko peuteren doet en terug in stoeltje zet*
Ik vind al die euforie en grote woorden aandoenlijk. Wees niet al te beteuterd als maart/PVV een grote deceptie wordt. En wie zegt dat ik niet stem?
Ancilla, here I come!

Pedronegro | 17-12-16 | 12:47

O ja, de kerstzegels.
Ik kocht mijn kerstzegels bij het Kruidvat. Achter de balie stond een meisje met doek. Ze keek niet vrolijk toen ik vrolijk mijn Kerstzegels bestelde. Bij het Kruidvat heten ze namelijk Decemberzegels. Mijn leven lang zeg ik al Kerstzegels dus zo blijft het.

onnosel | 17-12-16 | 12:46

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 12:11
Een gezonde samenleving heeft geen nood aan islam of gutmenschen. Het oorzaakprobleem en gevolgprobleem zijn verschillende dingen.

Notenkraker | 17-12-16 | 12:46

Lilia2 | 17-12-16 | 12:25

Hetzelfde gebeurd op dit moment in Polen, gisteren een grote demonstratie geweest en parlement omsingeld.
En weer lezen we dat hier niet, we moeten die MSM eens onder handen nemen.

gatito | 17-12-16 | 12:43

"Dan ben je dus 18. Je schrijft je in voor een woning. Je betaalt ervoor en je wacht ongeduldig op een eigen stekkie en meer vrijheid. Je bent net klaar met het voortgezet onderwijs en je wilt een studie gaan volgen om een goede baan te gaan vinden tussen al die tandartsen, apothekers, microbiologen en raketwerpgeleerden uit Aleppo en 'omstreken'."

Sorry, je gaat studeren maar dan wel graag wonen in een sociale huurwoning? Om je vervolgens af te vragen waarom de belastingdruk in NL zo hoog is..

En een studieschuld met BKR registratie? www.bkr.nl/consumenten/studiefinancie...

ikkezeidegek | 17-12-16 | 12:42

@decepticon | 17-12-16 | 11:34
Er gebeurt veel meer dan het shuffelen met feestdagen. Heel veel meer. Het succes van de blanken in de afgelopen eeuwen wordt vandaag de dag actief bestreden op cultureel en economisch vlak.
Als je wil heersen over een veel groter deel dan alleen de Westerse wereld, dan moet het succes van de blanke Westerlingen eerst worden genivelleerd met dat van de niet-Westerlingen. Dat is de reden dat onze grenzen open staan en er miljoenen worden binnengelaten. Dat is de reden dat problemen hiermee worden verdoezeld. Dat is de reden waarom er getornd wordt aan onze energievoorziening. Etc.
Het wordt helemaal niet gezellig op deze manier. Er is een cultuur van dwang op komst waarin je (soms absurde) zaken moet ondersteunen om bestaansrecht te hebben. Het wordt niet gezellig. Maar je moet je verdringing en je armoede accepteren en het wordt stil op straat. Zoals de straten van Praag stil werden toen het onder het communisme viel.

Allemaal | 17-12-16 | 12:42

@ DearMud | 17-12-16 | 12:25

Ehm, dit is juist niet alleen maar 'zoals het door mensen wordt ervaren', maar juist onderbouwd met feiten om aan te tonen dat het geen gevoel is maar bittere realiteit.

Robin Hood | 17-12-16 | 12:42

3/2017.
Het moment dat de policors vrezen.
Liegen, lachen, wegkijken, burgertje criminaliseren, niks helpt meer daarna.
Of het een echte vooruitgang zal blijken moeten we maar afwachten. De meest te vrezen uitkomst is een replay van de Kristallnacht. Niemand anders dan rutte c.s. zijn daar dan voor verantwoordelijk.
Het.Volk.Wint.Altijd!
Zo bleek reeds. Meerdere malen.

pennestront | 17-12-16 | 12:40

Mee eens. Weldenkende en kritische mensen zien al tientallen jaren eigen volk laatst. Maar de gevestigde partijen lijken niet te stoppen maar geven juist gas bij.

Rest In Privacy | 17-12-16 | 12:36

15 maart 2017: PVV.

Thomas333 | 17-12-16 | 12:34

Die de Ruyter. Is dat niet die slavenhandelaar die uit de geschiedenisboeken moet verdwijnen volgens de zwarten?
Ja zwarten. Want als ik tot de witten behoor, dan behoren jullie tot de zwwrten Quiny et al. Nee Sunny, ik ben blank, was blank en zal tot aan mijn dood blank blijven. Huppelkutjes als jij gaan op mij geen ander etiket plakken. Dat is fascisme.

plaszak | 17-12-16 | 12:34

Pedronegro | 17-12-16 | 11:23
.
Dacht het niet. We gaan Nederland en de beschaving weer terug veroveren. De verhevene bij NPO en de reguliere dagbladen die de massa jarenlang dom hielden gaan de strijd verliezen. De oprispingen van de VVD zo vlak voor de verkiezingen raken de mensen niet meer. De problemen worden domweg te groot.

metdedag | 17-12-16 | 12:31

Las de link van iemand hierboven: www.volkskrant.nl/opinie/ze-heeft-twee...
en begrijp niet dat ze haar baan kwijt is. Verdorie Meneer Wilders, geef die meid haar werk terug!

Poesmobiel | 17-12-16 | 12:28

En "Hendrikus" Rutte vindt dat het volk rustig kan gaan slapen. En heeft u een dwingende reden om mee te willen spreken dan doen we er wel een bijlage aan met een nietje. Een "nietje" hahahaha, is ie goed of niet!

Een perfecte opzet van feiten Tamara. Weergave van de echte situatie. Je leert je kinderen dat ze niet mogen liegen en onze overheid doet niets anders en verdraait de feiten. Het ergste is dat we ze zelf hebben gekozen. Dus uiteindelijk zijn we het zelf. Iets ergers kan ik niet bedenken. En dat van je opa en oma is waar. Ik ken het daar. Ik ben van generatie je vader en moeder, en bij Dr. Spock gingen we de fout al in. Producten zijn nu zoals "hopje" Pechtold, proberen met zijn eigen draaideur betrouwbaarheid, Martin Bosma in de zeik te nemen. En grappig, Bosma kan het hebben en "hopje" wordt steeds zieliger. Wat een tijd. Wat een geestelijke armoede. En in plaats dat we er iets tegen doen,verloochenen we steeds meer ons zelf. Maar wachten op de haan die drie keer kraait. Stom, dat mag niet meer, die was christelijk. En denk er aan met Kerstmis is er niets geboren, dat is nu ook verboden. En als we nu met de verkiezingen weer op hetzelfde stemmen zullen de Tamarawoorden legendarisch worden. Niet meer zeuren volk, je hebt er zelf voor gekozen. En van "Hendrikus" kan je rustig slapen. Hij gaat gewoon zijn eurogangetje.

klull maran | 17-12-16 | 12:27

Donkersloot | 17-12-16 | 10:32
In jouw eeuwigdurende pogingen 'anders dan anderen' te zijn, begin je steeds meer wartaal uit te slaan. Jammer voor jou dat de realiteit voor de Nederlanders die jij zo diepgrondig haat - want anders is het niet uit te leggen - een niet te weerleggen opeenstapeling van feiten is. Dit artikel is niet nieuw, maar het geeft de situatie weer zoals die door veel Nederlanders wordt ervaren. Maar in jouw streven alles 'Nederlands' af te serveren als 'koloniaal', 'archaïsch', 'niet meer van deze tijd', 'oubollig', 'jaren '50 spruitjeslucht' en noem alle blabla maar op die de afgelopen halve eeuw heeft rondgezongen.
Niemand houdt jou tegen om je huis beschikbaar te stellen voor die 'vluchtelingen' die jij zo graag diep aan je borstkas kluistert, ook houdt niemand je tegen om je voordeur open te laten voor wie er maar binnen wil. Maar leg alsjeblieft jouw ideologie niet op aan anderen, want dat is wat jij, en velen zoals jij doen. Ook in jouw reactie lees ik meer 'emotie' dan 'ratio', je bent vooral boos dat iemand iets schrijft dat jouw niet bevalt, dan dat je daadwerkelijk met zinnige argumenten komt. Want die heb jij niet.
Dus rest jou de onderbuikreactie die jij anderen verwijt. Gewoon schelden, roepen en tieren, schoppen, drammen en dreinen omdat er mensen zijn op deze aardbol die niet geloven in jouw 'imagine all the people sharing all the world'.
Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zozeer in jouw compassie of menslievendheid. Jij, en degenen die jouw mindset hebben, laten zich meer leiden door haat jegens de bourgeoisie. Jullie noemen het anders, maar feitelijk is er geen verschil. Als het aan jou lag, waren alle 'PVV-stemmers' en andere andersdenkenden allang een goelag in verdwenen. Wie is er nu tolerant, hm?
Nogmaals, stel je huis beschikbaar. Doneer je uitkering (of heb je daadwerkelijk een baan?) aan jouw favoriete linkse hobby. Maar verwacht niet dat ik mij door jou een bepaald stigma laat aanpraten of mijn doen en laten laat beïnvloeden door jouw kleinzielige geest.
O, en mocht je in de veronderstelling leven dat ik een Nederlandse racist ben, think again. I'm British with a Filipina wife. Ik denk dat ik meer van andere culturen weet dan jij.

DearMud | 17-12-16 | 12:25

@Bakoenin diezelde Soros financiert nu fondsen om het nieuws van niet betrouwbare bronnen komt aan banden te leggen.

Lilia2 | 17-12-16 | 12:25

Mannen van Nederland zijn door allerlei maatregelen virtueel gecastreerd, en kunnen dus niet optreden.
Als je als vader van een gezin met werk en koophuis eens een keer zo'n allochtoon/asielzoeker terecht op zijn bek zou slaan, houdt dat in dat je alles verliest, je baan huis enz.
Een Nederlandse jongere krijgt een strafblad, en heeft daar dus zijn verdere carrière last van.
Allochtonen nemen het sowieso op voor allochtonen, of bemoeien zich niet met het verval van Nederland.
En mannen/jongeren die niets te verliezen hebben, bijvoorbeeld in een bijstand, zijn niet politiek bewust en steken ook geen vinger uit om Nederland te verdedigen.
Oftewel, we zijn allemaal bange mietjes geworden, en dat wordt feilloos geroken door het Arabisch sprekende uitschot.
Had laatst een gesprek met een Rus; hij zei: jullie zijn slappelingen , dat jullie dit allemaal maar accepteren.

King of the Oneliner | 17-12-16 | 12:23

Die dingen zeggen zoals: *Er verandert nooit iets. Het heeft geen zin om te stemmen. Je kunt beter het land verlaten. Alles blijft altijd hetzelfde*. Wandelende zombies. Zoals jij. Daar zit het probleem.
Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 12:11
.
Hear hear hear.

Lupuslupus | 17-12-16 | 12:19

Onze grootste bedreiging komt van de msm en de gutmenschen, zij zijn de vijanden van Nederland.
Als die zijn uitgeschakeld kunnen we tenminste onze samenleving weer wat prettiger maken.

Memek | 17-12-16 | 12:17

It giet oan na maart!

DaZe | 17-12-16 | 12:14

-weggejorist-

razwanzel | 17-12-16 | 12:14

Goed verhaal. Is wist het natuurlijk al maar toch...
.
Tijdens de eerste zes maanden van 2016 hebben asieleisers 142,500 misdaden gepleegd in Duitsland!!
nl.gatestoneinstitute.org...
De gelukszoeker | 17-12-16 | 11:02
.
Volgens mij zijn dit alleen de opgeloste zaken. Van de overige kun je immers nog niet vaststellen dat het asieleisers zijn. De werkelijke aantallen liggen dus vele malen hoger.

metdedag | 17-12-16 | 12:13

@@Pedronegro | 17-12-16 | 12:03
Het probleem is niet de islam.
Het probleem zijn niet de goedmensen.
Het probleem zijn de mensen zoals jij, die het opgegeven hebben. Die dingen zeggen zoals: *Er verandert nooit iets. Het heeft geen zin om te stemmen. Je kunt beter het land verlaten. Alles blijft altijd hetzelfde*. Wandelende zombies. Zoals jij. Daar zit het probleem.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 12:11

Ik heb me wel eens afgevraagd wie of wat zijn toch die gutmenschen, is dat inderdaad uitsluitend links volk?
Als ik uit de schare mensen die ik al of niet persoonlijk ken een doorsnede maak dan kom toch ook heel veel ander getint volk tegen.
.
- mensen met overgenomen gevoelens uit de 2e W.O.,
zoiets als: ik heb nog een tante die als klein kindje op de vlucht moest voor de bombardementen. Vluchten is niet leuk dus we moeten die arme sloebers helpen.
.
- religieuze mensen die als soort barmhartige Samaritaan een gebaar willen maken richting de hemel; kijk mij eens een godsvruchtig mens zijn.
.
- veel vrouwen die het zielig vonden voor de kindjes.
.
- niet linkse mensen die denken dat ze door gutmensch zijn een gebaar tegen Geert Wilders maken.
.
- bekende NL'ers die graag voor zichzelf reclame maken door vanuit hun Gooise villa de passie preken.
.
- mensen die uit angst om voor racist te worden uitgemaakt dan maar de gutmensch broek ophouden.
Liever gutmensch dan je te moeten schamen voor je echte gevoelens.
.
- mensen die je echt van alles wijs kunt maken, en die je eenvoudig kunt beïnvloeden.
.
De gutmensch zit diep in onze "samenleving" en dan met name het blanke deel daarvan, want de rest staat voor een fors gedeelte aan de slachtoffer kant.

Memek | 17-12-16 | 12:11

Die hoge leraar heeft gelijk: niet alleen kritiek op de rechtspraak moet strafbaar worden gesteld, maar ook het aangeven van criminele moslims! Punt!

D.Ormin | 17-12-16 | 12:09

Voor de EU zijn de Nederlandsers maar een opstandig volkje. Dat moeten ze merken. Via fiscale genocide moet het Nederlandse volk worden gekortwiekt. Door middel van (mutli)culturele oorlogvoering en massamedia wordt de identiteit ontkent.

T. Dibi | 17-12-16 | 12:09

Ik ga maar emigreren naar Canada, Australië of Nieuw Zeeland. Daar heb ik dat policor gezeik niet aan m'n kop. Misschien dat Justin Trudeau, Malcolm Turnbull of John Key redelijke alternatieven zijn voor Geert Wilders.

Brulboei_61SB | 17-12-16 | 12:08

Mooi stuk! En zo waar. Ons land is helemaal naar de klote. Stem PVV!

leo1983 | 17-12-16 | 12:08

Mevrouw Wulffele, gisteren de etherische Oekraiense. Nu u. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet.

Hetkanverkeren | 17-12-16 | 12:07

PVV zal veruit de grootste partij worden, maar niemand wil met ze regeren. Dus niets zal veranderen. Overal waar je kijkt hier zie je Arabieren. Mijn onderbuikgevoel zegt mij dat zij voor altijd hier blijven. Ik ga emigreren, Nieuw Zeeland lijkt me wel wat.

Paintertje | 17-12-16 | 12:07

@Pedronegro | 17-12-16 | 12:03
Je reaguurt met je ogen dicht. Best knap.

*Amerikanen doen helemaal niets maar hou vooral je droom levend. Trump wordt nooit president.* Aldus Pedronegro, vanuit Beschermd Wonen.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 12:05

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:57
Is dat het enige wat je weet te melden? Te licht voor Pedro. Hop in de Kliko met Lewis.

Pedronegro | 17-12-16 | 12:03

@Tietmier | 17-12-16 | 11:57
Die halen echt geen 38 zetels zoals in 2012, acht zetels lijkt me het hoogst haalbare.
En ook Rutte gaat geen 40 zetels halen (als hij tegen die tijd Verhofstadt niet heeft opgevolgd)

necrosis | 17-12-16 | 12:03

Uit het leven gegrepen , niet uit het leven van de zakkenvullers maar uit het leven van de gewone man/vrouw en dat zullen ze weten , als de stemmen geteld zijn.

alshetware | 17-12-16 | 12:03

@Donkersloot | 17-12-16 | 10:32:
Ga jij maar lekker PvdA stemmen in maart. Daar zal Nederland vast van opknappen.

Tietmier | 17-12-16 | 11:57

@Pedronegro | 17-12-16 | 11:55
Enig idee hoe dom je plempsels overkomen? Nee, hè? De enige die ingedut is ben jij.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:57

@Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:48
Je bent nog vergeten dat de nederlaag van HilLIARy allemaal de schuld is van die gemene Poetin.
Overigens zat/ zit Poetin ook vuistdiep in het referendum van GeenPeil, de populariteit van Wilders, Le Pen etc.
*wie dit gelooft, is rijp voor een dwangbuis*

necrosis | 17-12-16 | 11:56

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:41
Potdorie, ik heb het druk.
Nederlanders doen helemaal niets maar hou vooral je droom levend. Niets zo mooi als een opa die over vijftig jaar zijn kleinkinderen de legendes uit vervlogen tijden vertelt bij de open haard.

Pedronegro | 17-12-16 | 11:55

Oh zo krijgen ze die huizenprijzen weer omhoog, kunstmatige schaarste. Wat hebben Henk en Ingrid daar aan?
Werkt niet, mensen zitten aan hun tax voor een fatsoenlijk huis in de randstad en ver daarbuiten. De norm is al middeninkomen tweeverdiener en anders heb je pech en mag je scheefwonen, dwz teveel betalen voor een te klein huis, voor de duur van 10 jaar wachten. Niet omdat die mensen niet willen kopen, maar omdat een alleenstaande werkende Henk of Ingrid met kind dat niet kan betalen.
Misschien zou het goed zijn als er zoveel huizen zijn dat er eigenlijk net teveel zijn. Zondanig bijbouwen dat de huizenprijs net niet stijgt.

kloopindeslootjijook | 17-12-16 | 11:53

@Jetstream | 17-12-16 | 11:45
Nederland is nog altijd een oliemonarchie.
Bananen telen we zelf nauwelijks, en de keuningklike familie zit nog altijd vuistdiep in Shell.
Maar laat dat de pret niet drukken....

necrosis | 17-12-16 | 11:52

@Pedronegro | 17-12-16 | 11:44
Iedereen blijft op Hillary stemmen. Trump wordt nooit president. Totaal ingedut door de verzorgingsstaat reageert niemand meer op iets.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:48

Als de PVV de grootste wordt dan wordt het ook niks , maar dat interesseert mij niets als de andere partijen maar eens flink de grond ingetrapt worden en daar gaat het nu om , gisteren voor de zoveelste keer afscheid genomen van nog een collega die vertrekt naar Australië was het zat om verder een toekomst voor zijn kinderen op te bouwen in deze bananenrepubliek .

Jetstream | 17-12-16 | 11:45

@Robin Hood | 17-12-16 | 11:13
Veel dank voor je schitterende schrijfsel.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:45

@ papillon46 | 17-12-16 | 11:31
Klopt. Zowel Brussel als de Nederlandse politiek moeten keuzes maken. Dit bereik je m.i. niet door hekken om landen te bouwen, maar wel door een strenger toelatingsbeleid.

Mannes | 17-12-16 | 11:44

Lupuslupus | 17-12-16 | 11:35
Je bedoeld het goed en zal voorop bij de barricaden staan met je opgerolde krant... met je patriot. De rest van de patriotten zit ondertussen bij de kachel "dancing with the stars" te kijken, de fotosessie van de prinsenkindjes te bewonderen en de 'AllerHande' te spellen want gemarineerde kipkluifjes in de aanbieding. Totaal ingedut door de verzorgingsstaat reageert niemand meer op iets. Zombies. Maakt allemaal niet uit Lup, als je de opgerolde krant hebt moeten inleveren mag je bij mij de Allerhande komen lezen.

Pedronegro | 17-12-16 | 11:44

@TheOneWhoKnocks | 17-12-16 | 11:34
Dank voor je verhaal. Hou vol, alsjeblieft, en blijf.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:43


@ A.S. Perien | 17-12-16 | 11:14

https://nl.wikipedia.org/wiki/Salamitactiek

en hij drinkt er dan meestal wat op! tussen de wachttijden..en bij iedere volgend stukje..het eindresultaat is vervolgens een groot festijn voor genodigde, waar voortdurend geproost wordt op kosten van het plebs, volk, gepeupel dat ondertussen gaar kookt.

dat laatste is ook een bekende politieke methode; 'laat ze maar lekker in d'r eigen sop laten gaarkoken', 'ze kunnen ons nix maken'.

fikkieblijf! | 17-12-16 | 11:42

Ken is kan

Princess_F.W.Bolkiah | 17-12-16 | 11:42

Ik ken helaas niet met iedereen meevoelen. Ik ken een deugmeisje dat al bijna tien jaar staat ingeschreven bij haar gemeente voor een huurhuis. En ja ze klaagt daarover. Helaas, de asieleisers gaan voor. En zelf staat ze nog altijd welkom te zingen.

Princess_F.W.Bolkiah | 17-12-16 | 11:41

@Pedronegro | 17-12-16 | 11:23
Je hebt het mis. De wind is gedraaid. De wal keert het schip. Nederland wordt teruggenomen door de Nederlanders.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:41

Prima, lekker feitelijk stuk! In het kader van het nieuwe luisteren naar die 'boze blanke man': Vandermeersch, Remarque, Nijenhuis en Jansen, plaats dit maar eens in jullie krantje, als jullie lef hebben!

Benoite | 17-12-16 | 11:40

Voortreffelijk stuk, een plezier om te lezen! En dat is dus niet plezier om te lezen waar wij met zijn allen in Nederland in terecht zijn gekomen -dat is bijna te erg voor woorden- maar plezier om te kunnen lezen in een enkel stuk waar zoveel Nederlanders exact hetzelfde over denken!
En het laat meteen zo overduidelijk zien hoe immens stupide en wereldvreemd de sLinksche goed-menschen zijn, wat voor ellende door hun idiote wensdenken wordt veroorzaakt.

LaatmaarLu? | 17-12-16 | 11:38

Natuurlijk vind er een kentering plaats.
Mensen durven eindelijk weer te denken vanuit hun eigen belang.
Decennia lang hebben we onder de terreur geleefd van lieden die vanuit een zogezegd moreel verheven standaard de wereld, arme stakkers in andere landen, beledigde mensen, en andere culturen omarmden en die wilden redden. Maar dan wel van uw geld. Terwijl ze zelf met 200.000 Euro of meer per jaar naar huis gingen.
Deze hypocriete schoften stonden ook vooraan om de banken te redden van uw geld en zitten iedere avond bij de talkshows hun gif te spuwen en u die het allemaal betaald uit te maken voor fascist/racist.
Maar we laten ons niet meer belazeren. We hebben ze door.
We lezen hun kranten niet meer die op een uitzondering na allemaal in handen zijn van grote corporaties. We kijken niet meer naar de debiliserende programma's en het gekleurde nieuws wat niets anders meer is dan propaganda.
En dan durven ze het te hebben over nep nieuws. Ze verspreiden niets anders.
Zet je schrap de aankomende 3 maanden want de schoften gaan je iedere dag bestoken met nog meer leugens, met halleluja verhalen over de economie en werkloosheid. Iedere dag weer zien we de koppen van Rutte en Asscher in de krant of op de TV. Ze weten wat er op het spel staat en dat ze poen en macht verliezen als ze verkiezingen verliezen.
Poen en macht is namelijk het enige waar ze mee bezig zijn. De rest is Bullshit.
www.youtube.com/watch?v=outKJPKOIGg
En als er weer zo een zielenpiet van Amnesty of een andere zogenaamde NGO aan je deur komt bedelen trap ze dan van je tuinpad af. Die gasten parasiteren op ons geld. Laat ze hun poen maar bij Soros halen.

bakoenin | 17-12-16 | 11:37

Goed verhaal en je raakt precies de spijker op zijn kop. En, ja wij staan aan de goede kant van de geschiedenis. Het begint langzaam maar zeker door te dringen. En laten we heel eerlijk zijn wanneer je partijen als D66, VVD, PVDA, GL goed op de klepel neemt, dan zie je ook wel een behoorlijk aantal standpunten waar bijvoorbeeld, Hitler, trots op zou zijn geweest. Deze partijen verdedigen deze standpunten en menen dat ze geschiedenis gaan schrijven. Dat deden Karel de Grote, Napoleon en Hitler ook, zij zijn aan de verkeerde kant van de geschiedenis belandt, precies daar waar ook alle hedendaagse Eurofielen zullen belanden. Het probleem is dat zij menen dat ze goed bezig zijn en elke vorm van kritiek wordt aangeduid als Populisme, wat dat woord ook moge betekenen in de politiek. Voorlopig zie ik het algehele denken stukje bij beetje opschuiven richting de "goeie" kant. Geduld is een schone zaak in deze gezien een volledige gedachten structuur van een land veranderen net zoiets is als het besturen van een mammoet tanker, duurt het nog wel een tijdje voordat het besef doordringt.

Toetsiemonster | 17-12-16 | 11:37

Uitstekend verhaal! Wel inzekere zin ziekmakend als ik moet lezen hoe Nederland verkracht wordt.
Kan niet wachten op 15 Maart als de zonnekoning 2.0 het veld moet ruimen.
We zullen eerst nog wel door bakken partijpropaganda heen moeten, maar ik worstel en ontkom.

daytripper | 17-12-16 | 11:36

Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom vluchtelingen zo nodig een verblijfsvergunning moeten krijgen anders dan dat de asielmolen zeer lucratief is.

opvang in orde maken, goed zorgen voor de mensen, de kinderen onderwijs en de ouders een dagtaak. Als het land van herkomst weer veilig is en opgebouwd dient te worden, kunnen ze allemaal weer terug.

Kinner | 17-12-16 | 11:35

kloopindeslootjijook | 17-12-16 | 11:30
En jij bukken om je te band plakken terwijl ondertussen de premier lachend je endeldarm staat te pleisteren. Gaat hem niet worden.

Pedronegro | 17-12-16 | 11:35

Nederland is verloren en je bent niet verplicht er te wonen. Geniet ervan of vlucht er van, meer smaken zijn er niet.
Pedronegro | 17-12-16 | 11:23
.
Echt iets voor grenzeloze lafaards: je kop in het zand voor de gevolgen van je eigen politieke keuzes in het verleden en daarna het mede.door.jou.veroorzaakte.zinkende.schip verlaten.
.
Ik kies voor optie DRIE:
Ik blijf in MIJN land en stem PVV want ik ben een patriot die houdt van MIJN Nederland ! Hoort u dat? MIJN Nederland. Waar mijn ouders en grootouders voor hebben gevochten, tegen de bezetter. En wéér wordt Nederland bezet! door het tweelingbroertje van het Nazisme: de totalitaire, alles vernietigende islam!

Lupuslupus | 17-12-16 | 11:35

Behoorlijk pittig stuk voor de vroege zaterdagochtend. Net zo iets als de bijlage van de krant. Maar toch door heen geworsteld en met genoegen kennis genomen van de inhoud. Twee woorden vielen mij op: 1e "asieleiser", kan misschien nog tot het woord van 2016 worden gekroond en 2e "biljetten van 500 euro", iets wat ik inderdaad nog nooit in mijn handen heb gehad. Maar goed, ik ben dan ook alleen maar een gepensioneerde, door de belastingdienst van staats Wiebes zwaar aangepakt, boze blanke man.

double punch | 17-12-16 | 11:35

we moeten niet zo overdrijven. Het zijn heus slechts kleine wijzigingen om het met zijn allen gezellig te hebben! bijvoorbeeld tijdens de "nieuwe" december feestmaand met eerst wintercarnaval ipv sinterklaas en later winterdiner en vorstfeesten ipv kerstmis. dat klinkt gek maar zo gaan we alles neutraal maken en gezellig voor iedereen en als we dan wat islamitische feestdagen erbij doen dan zijn we er toch.

decepticon | 17-12-16 | 11:34

Vrouw en ik werken ons allebei de tyfus. Ik fulltime met een bijbaan. Vrouw 0-uren contract. Ons huurhuis is te klein voor ons gezin van vier. Andere huurhuizen zijn er niet of zijn duurder dan een nette koopwoning. Hypotheek krijgen we niet want op papier voldoen we niet aan de regels. Over een half jaar wordt mijn vrouw buiten geknikkerd want drie tijdelijke contracten. Ondertussen rijden er iedere week bussen met nieuwe Polen en wat al niet meer daar het terrein op om ingewerkt te worden. Aan die cyclus komt geen eind. Laat ik het over de zorg maar niet hebben. De enige zorg die we gebruiken valt binnen het eigen risico en de zorg die we nodig hebben (zoals fysio) zit niet in het basispakket dus betalen we uit eigen zak. De beugel voor dochter krijgen we pas na een jaar meebetalen aan het duurdere pakket. Iets zegt met dat als we alles volgens daadwerkelijke marktprijzen konden betalen we stukken goedkoper uit zouden zijn dan de ruim 250 pleuro die we nu maandelijks betalen voor niks. We werken ons kapot en 'nothing to show for it'. En dan inderdaad die horde islamieten die zo ons land binnenlopen en op termijn volledig zullen afbreken. Van sociale structuren, vangnetten tot cultuur en rechtstaat. Alles is kapot gemaakt door de linkse klootzakken in de regering, de media en het onderwijs. Ik wil hier weg. Naar Amerika. Naar Trump. Godverdomme.

TheOneWhoKnocks | 17-12-16 | 11:34

Correct feiten relaas, hulde.

gentle giant | 17-12-16 | 11:32

Tamara, ik had nog nooit van u gehoord. En ik las las geen enkele onwaarheid in uw statement.
Maar u omschrijft wel een catastrofe. Oplossingen worden niet meer gevonden, ben ik bang.
Mannes | 17-12-16 | 11:14
Ook u heeft gelijk. Veel vluchtelingen zijn lieve radeloze mensen. Alle en werkelijk alle reaguurders zijn bereid deze mensen te helpen.
Het probleem licht echt bij de leiding van onze landen.
De kwaliteit van de politiek in Europa is bar slecht en niemand komt met oplossingen. Politiek bedrijven is vooruitzien. We stomen af op een vruchtbare (lees: veel kinderen) samenleving. Dat is de rode draad en niets anders.

papillon46 | 17-12-16 | 11:31

"Hear,hear,hear...".
15 maart PVV.

R.B.Scott | 17-12-16 | 11:31

Goed opgebouwd, nix aan toe te voegen.. of wel toch.. 'de rekening van alle extra inzet en kosten' leiden uiteindelijk ook nog eens tot meer gemeentelijke heffingen ALLEEN voor Jan Modaal met of zonder eigen huis en haard.
Meer inwoners (dus ook de illegale die 'geregistreerd' staan)in dit overvolle pokkeland betekend een mooie berekening voor meer afdracht naar Brussel en een hoger Quotum voor nog meer 'feitelijke legale' asielzoekers ..

1 antwoord, nexit en snel invoeren wetten en regels voor een minder aanzuigende en aantrekkende verzorgingsstaat voor ieder1 in de wereld.
Zodat de Nederlander weer op zijn 65e met pensioen kan en de kwetsbare de verzorging kunnen krijgen dat nodig is.

fikkieblijf! | 17-12-16 | 11:30

Pedronegro | 17-12-16 | 11:23
"Nederland is verloren"
Echt niet.
Als je een gaatje in je band hebt moet je em fixen. Niet gaan janken.
Dus, gaatje zoeken. En kijken waar je het hebt opgelopen natuurlijk. Anders blijf je plakken.

kloopindeslootjijook | 17-12-16 | 11:30

Goede brief.
Maar de boodschap komt niet aan bij het overgrote deel van het volk (de *goede* mensen).
Die vragen je dan *hoe vaak je wordt bespuugd, of uitgescholden wordt voor hoer, of voor kankerjood*.
Als je stelt dat veel allochtonen niet willen integreren, daar niet open voor staan, geen behoorlijk Nederlands willen leren, dan word je beticht van *aannames en onderbuikgevoelens*.
Noem je Opsporing verzocht, dan krijg je te horen dat witteboordencriminaliteit stiekem veel erger is.
Allemaal zinloos.

Carmelita | 17-12-16 | 11:28

Als ik de media mag geloven kent Nederland maar één probleem en dat zijn de mensen die na 40 jaar of langer hardweken van hun oude dag willen gaan genieten... Maar ja ,al dat Afrikaans werkschuw tuig en de daarmee onlosmakelijk verbonden Hollandse klaplopers in de zieligheidsindustrie moeten ook betaald worden,toch?

Loebas | 17-12-16 | 11:28

De tijd dat kinderen het beter hebben dan hun ouders ligt achter ons.
Het is nu de tijd van het bashen van blanke cultuur, het importeren van buitenlanders met hoge criminaliteit, veel eisen en weinig inzet. En de succesvolle economie van blanken wordt bestreden met verstikkende milieumaatregelen. De blanke cultuur en economie wordt op meerdere fronten bestreden. Het is geen wonder dat onze kinderen het slechter zullen hebben dan ons.
-
Nu Trump is verkozen, zie je in de USA een economische opleving. Er zijn al miljarden en miljarden aan investeringen aangekondigd. En de man is nog niet eens aangetreden. Hij is tegen de ongebreidelde immigratie en de verstikkende milieuregels. Dat maakt eens temeer de relatie duidelijk tussen het verstikken van blanken en het success voor onze kinderen. Maar het laat ook zien dat het heel snel kan veranderen. En dat je stem dus wel degelijk heel veel invloed kan hebben.
-
Ik heb hier meerdere malen gezegd dat ik principieel niet op Geert zal stemmen. Maar ik ben om. Ik ben er zo klaar mee. Ik kruis in maart het vakje aan. Waarna de linkse kerk zal zeggen dat de stemcomputers zijn gehacked door de Russen, in de zoveelste poging mijn blanke stem te deligitemeren. Ik ben er ZO klaar mee.
-
Stemmen op Geert is de enige manier om mijn stem weer terug te krijgen. Waarna ik weer kan gaan stemmen op wie ik echt wil.

Allemaal | 17-12-16 | 11:28

@Lupuslupus | 17-12-16 | 10:57
Ik sta aan uw kant, met 'onze' driekleur, een lekker flesje wijn en kwaliteits hondenkoekjes.

necrosis | 17-12-16 | 11:28

Goed stuk, Tamara, Robin! Hulde, hulde, hulde.

Lewis Lewinsky | 17-12-16 | 11:27

Geldt in meerdere mate ook voor de goed geïntegreerde geassimileerde allochtoon. Die ziet zich soms in meerdere maatschappelijk vlakken tekort gedaan.
Verders is GS nog van een satirisch inslag?
Dan bij deze: i.imgur.com/4BQOQI3.jpg
Het wordt een Vvd/d66/cda kabinet. Stempt GP 15 maart.

Prachtig verwoord Tamara.

Dr. Frambozenjam | 17-12-16 | 11:26

"I went through the same shit. Everyone has.
Sooner the world in your head matches the real world,
the better you're gonna feel."

(film : Training Day)

kloopindeslootjijook | 17-12-16 | 11:26

Nederland is verloren en je bent niet verplicht er te wonen. Geniet ervan of vlucht er van, meer smaken zijn er niet.

Pedronegro | 17-12-16 | 11:23

automobilaterealist | 17-12-16 | 10:44
SGP?! Als je een kleinere overheid wil, dan is de Libertarische Partij een goede optie.

Nicolas_Skeye | 17-12-16 | 11:16

Misschien is het raadzaam even op deze mevrouw te Googelen. Als fervent PVV-aanhangster stelt zij hier terecht een aantal zaken aan de orde. Maar niet elke vluchteling is slecht. Ik heb ooit met een AZC-vrijwilligster gesproken en die zei het treffend:
De echte vluchtelingen zijn die mensen die bijvoorbeeld bij het eten stilletjes op hun beurt staan te wachten en bescheiden zijn met het opscheppen. De economische vluchtelingen dringen voor, hebben een grote mond en zijn schrokkerig. Tegen uitzetting van de laatste categorie zal niemand bezwaar hebben. Maar heb wel aandacht voor de vluchteling die heel wat ellende heeft meegemaakt. Een stemadvies van deze mevrouw mag natuurlijk, maar geef dan ook aan hoe de PVV de begroting rond wil krijgen. Nederland is geen industrieland, maar een klein handelsland dat zich echt niet alleen kan redden. Waar zou bijvoorbeeld de landbouw zijn zonder subsidies? En voor mijzelf en misschien ook wel voor deze mevrouw geldt dat niet alles aan de "maatschappij" ligt.

Mannes | 17-12-16 | 11:14

Ik mis in het betoog nog de uitspraak van EU baas Juncker: ‘We besluiten iets, laten het dan even rusten en kijken wat er gebeurt. Als niemand dan herrie maakt en er geen opstand uitbreekt, omdat de meeste mensen sowieso niet begrijpen wat er besloten is, dan gaan we weer verder. Stap voor stap, tot er geen weg meer terug is.’

A.S. Perien | 17-12-16 | 11:14

Kievit | 17-12-16 | 11:11
God, Zentgraaff een keer iets kritisch gezegd over de Verlosser? Tjonge jonge wat een volk. Een fluitje en een grote bek, en het hobbelt zo achter je aan. Geen wonder dat dit land zo'n puinhoop is.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 11:13

@ Kievit | 17-12-16 | 11:11

Is al heel wat dat ze mn stuk geplaatst hebben, beter niet lelijk doen tegen onze Stijlloze redacteuren. Verschil moet er wezen, maar thnx voor t compliment ;-)

Robin Hood | 17-12-16 | 11:13

Ze vergeet nog te vermelden dat PVV-ers bij de vorige verkiezingen werden bedreigd, hun ruiten ingegooid en huizen werden besmeurd.
Dat kon alleen maar plaatsvinden door demonisatie van de PVV in de media.

meneer Q | 17-12-16 | 11:13

Stemt PVV er is geen andere optie. Je kunt die huichel policor's nu geloven maar je krijgt de rekening dan weer gepresenteerd. Ben het ook niet geheel eens met Geert maar net als @Havenwerke schreef "voor mijn part gaat hij staan te sjoelen in de Tweede-Kamer, ik ga gewoon op hem stemmen"! Top en dat doen we dus.

Blonde Nel | 17-12-16 | 11:12

-weggejorist en opgerot-

Kievit | 17-12-16 | 11:11

DenkenDanDoen | 17-12-16 | 11:08

Als Wilders een Nexit kan regelen zijn we al van 80% van de problemen af.

Jos Tiebent | 17-12-16 | 11:11

Laat de tijd z'n werk doen
't Leven gaat zoals 't gaat
Maar zorg dat je erbij bent,
Dat je weet dat je bestaat
Laat de vreugdevuren branden,
Doe het onrecht in de pan
Geniet met volle teugen
Pluk de dag zoveel je kan
Maart 2017 mensen, stem PVV. En laten we dit liet van Guus maar als geuzenlied adopteren.

funkyd | 17-12-16 | 11:10

Politiek Den Haag is alleen maar bezig met het uitverkopen van ons land en voor zichzelf een luizenbaantje in Brussel te genereren.
Zalver Buma wil vrijheid van meningsuiting nog verder inperken en oppernarcist Arogander begint steeds duidelijker ook in de moslimvijver te vissen.
Nog steeds word populist gekoppeld aan racist om het zo het als iets vies neer te zetten
Maar er komt hopelijk een tijd dat we met trots een verkiezingsposter van de PVV aan kunnen plakken en je vrij kunt zeggen dat de PVV jouw partij is.

Toontje-lager | 17-12-16 | 11:08

Het verhaal klopt. Soms krijg je het idee dat we inderdaad hartstikke gek zijn. En overigens: Geert Wilders gaat geen enkele oplossing bieden. Maar dat is mijn mening maar.

DenkenDanDoen | 17-12-16 | 11:08

ze moeten het gewoon beter uitleggen

gestopt | 17-12-16 | 11:06

In Amsterdam en omgeving zal ze wel gezien worden als de vrouw van Geert,?
Wat een rascisctisch xenofoob stuk.
Wakker meisje, nu de rest van nederland nog...

medelmo | 17-12-16 | 11:04

Hulde!!

centre pompidoe | 17-12-16 | 11:02

Wat me opvalt is dat de boeren rond de azc met criminele noord Afrikanen nog niet in actie zijn gekomen. Een beetje gierput zwemles was back in the days een vaak toegepaste opvoedingsmethode
Goatboy2014 | 17-12-16 | 10:59
.
Ik vermoed dat de boerengezinnen nog geen last van de criminelen hebben gehad. Is een kwestie van tijd.

Lupuslupus | 17-12-16 | 11:02

Wat me opvalt is dat de boeren rond de azc met criminele noord Afrikanen nog niet in actie zijn gekomen. Een beetje gierput zwemles was back in the days een vaak toegepaste opvoedingsmethode

Goatboy2014 | 17-12-16 | 10:59

HUN Brussel, HUN islam, ONS Nederland. Weet aan welke kant u staat.

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:57

Ja, over die uitkeringen: het is logisch dat Nederlanders die niet krijgen. Want dat geld daarvoor, ons belastinggeld gaat volledig op. Neem je inkomen, en tel daar 35% voor de werkgeverslasten bij op. Kijk dan eens wat je netto overhoudt. Het verschil is wat de overheid inpikt, ongeveer 2/3. Dat gaat niet naar ons. Als we nu eens dat geld niet meer zouden uitgeven aan buitenlanders? Dan schat ik dat we zeker een 10 a 20% meer kunnen overhouden.

Patatter | 17-12-16 | 10:57

Vrienden van mij bij de politie Leeuwarden hadden gisteravond weer een speciale actie in burger.
Op jacht naar vluchtelingen van Marokkaanse afkomst uit een naburig AZC, die de stad onveilig maken, mensen beroven, stelen en inbreken...

Moriarty | 17-12-16 | 10:56

Na deze woorden zou ik haar ongezien doen.

3Xniks | 17-12-16 | 10:55

Hmmm, ik denk dat ik maar eens op Wilders ga stemmen..

Rest In Privacy | 17-12-16 | 10:54

-weggejorist-

meneer Q | 17-12-16 | 10:54

♫ ♫ ♫ welkom, welkom, welkom in ons land ♫ ♫ ♫
zongen de suffe mutsen.

meneer Q | 17-12-16 | 10:54

Donkersloot | 17-12-16 | 10:32

Hear! Hear!

Jos Tiebent | 17-12-16 | 10:53

Alleen een hele stevige nationalistische wind kan er verandering in brengen, eentje die het overleven van de natie en diens cultuur als hoogste doel heeft.
afikoman | 17-12-16 | 10:49
.
Stem PVV en bezorg deze partij in maart een mammoetoverwinning.
76 zetels voor de PVV, ik ga ervoor. U ook?

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:53

Even simpel gedacht: Asielzoeker krijg te horen dat hij/zij geen recht heeft op asiel. Krijgt vanaf dat moment begeleiding van 2 marechaussees. Halen spullen op, eventueel met een overnachting in staatshotel. Er gaan meer dan 10 vluchten per dag naar Marokko en iedere Marokkaan heeft een Marokkaans paspoort. Er is geen enkele reden om 'in afwachting van uitzetting' te zitten. Men kan dan makkelijk vluchten of wangedrag vertonen, want het maakt allemaal toch niet meer uit. Daarnaast zijn er 6000 Marechaussees waarvan je er per dag 100 kunt inzitten. Probleem direct op een nette manier opgelost voor echte asielzoeker, inwoners en is daarna vele malen goedkoper dan uitzetprocedure opstarten.

salsaparilla | 17-12-16 | 10:51

@Fapfap: inderdaad, NL is niet meer te redden. Er is teveel zelfhaat en afkeer van het eigene. Via de democratische weg gaat dat echt niet veranderen. Alleen een hele stevige nationalistische wind kan er verandering in brengen, eentje die het overleven van de natie en diens cultuur als hoogste doel heeft.

afikoman | 17-12-16 | 10:49

Goed stuk! Meer waarheden in dit ene epistel dan ik van rutte in 10 jaar heb gehoord.

Randall3.0 | 17-12-16 | 10:49

Ik stem wederom blanco, héél misschien SGP.
automobilaterealist | 17-12-16 | 10:44
.
Een blanco stem telt alleen voor de opkomst en verder NERGENS aan mee. Lekker slim hoor.

Lupuslupus | 17-12-16 | 10:49

-weggejorist-

MoonBeebe | 17-12-16 | 10:48

Amen !

MoonBeebe | 17-12-16 | 10:48

@Joris
Mijn optische muis is van slag, sorry....

necrosis | 17-12-16 | 10:47

-weggejorist-

Kievit | 17-12-16 | 10:47

@Samui07 | 17-12-16 | 10:44
Als er geen internet was geweest had ik alle politici vertrouwd.

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 10:47

Ik heb nog nooit een huis in Marokko gezien waar een touwtje uit de brievenbus hangt.

Dr. Frambozenjam | 17-12-16 | 10:46

Plus, jezus wat een attentie-meisje-van-lichte-zeden.

automobilaterealist | 17-12-16 | 10:46

-weggejorist-

necrosis | 17-12-16 | 10:46

En natuurlijk gaan we over een kleine twee weken weer een pinbetaling-record vestigen en ons te pleuris gourmetten
@Donkersloot | 17-12-16 | 10:32

Met uitzondering van de autochtonen die onder het bestaansminimum leven en tijdens de kerst net genoeg van de voedselbank krijgen om niet te verhongeren.
En dat zijn er meer dan je denkt.

necrosis | 17-12-16 | 10:46

Goed stuk,
Nieuwsbericht | 29-09-2016 | 12:15

Gemeenten moeten in de eerste helft van 2017 voor 13.000 statushouders huisvesting regelen. Dat heeft staatsecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) vandaag bekend gemaakt.

de honden blaffen... | 17-12-16 | 10:45

Staande ovatie voor Tamara!

Raad_maar_raak! | 17-12-16 | 10:45

Niets aan toe te voegen.
Als er geen internet was waar ik dit kon lezen plus de reaguursels, zou ik echt twijfelen of ik plotseling racist ben geworden.

Samui07 | 17-12-16 | 10:44

OK prima verhaal, maar geen één werkbare oplossing noemen is niet bepaald overtuigend. Het tegenovergestelde is zelfs waar, ik weet namelijk al lang wat de OORZAAK van het probleem is: alle politici & alle lobbyisten, los dat eerst eens op! Ik stem wederom blanco, héél misschien SGP.

automobilaterealist | 17-12-16 | 10:44

Ik houd nu al mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren ná maart 2017. Wat als de PVV de grootste wordt (grote kans) en tóch niet gaat regeren (redelijk grote kans, niemand wil met Geert, eindeloos schuiven en marchanderen tot er een 'coalitie' is). Dat zullen die miljoenen PVV-stemmers niét pikken. Al die jarenlang opgebouwde woede en frustratie zal zich een keer gaan ontladen. Vrees dat dat niét geweldloos zal gaan.

Zenzeo | 17-12-16 | 10:42

Het probleem van (met name) die overlastgevende Marokkanen in AZC's (en daarbuiten) is heel snel afgelopen als de huidige regering van Nederland per direct stopt met het overmaken van uitkeringen, kinderbijslag, etc naar Marokko.
Maar daar moet je als regering wel ballen voor kunnen tonen.
Ik moest ineens denken aan een uitspraak tijdens de 'nacht van Pim': 'maar u, meneer, laat over zich lopen'

necrosis | 17-12-16 | 10:41

Donkersloot | 17-12-16 | 10:32
Is het lekker om met oogkleppen op s'morgens een kopje linksdraaiende azijn te drinken?

kneuterzak | 17-12-16 | 10:41

Wel een lang verhaal om mij iets te vertellen wat ik al wist. Maar toch elke keer fijn om te merken dat ik echt niet de enige ben die zo denkt.

J. Jarig | 17-12-16 | 10:40

Ik ben het redelijk met je eens roze_bril. Revolutie is uiteindelijke de beste en mischien enige goede oplossing. Maar voor je al die Nederlanders uit hun Ikea bankstel krijgt zijn we jaren en veel ellende verder. Intussen dus toch maar PVV stemmen.

Lichtstadfan | 17-12-16 | 10:40

@r@face | 17-12-16 | 10:36

Kijk naar Slovenie. Daaar zijn ze zo n beetje allemaal doorgekomen. Sociale bijstand is daar 200 euro. Wat zegt u, niet genoeg om rond te komen? Klopt. Daar kunt u ze dan ook niet vinden. Best een veilig land hoor.

roze_bril | 17-12-16 | 10:39

Pijnlijk waar stuk, goed beschreven waar de systeemweeffouten zitten. Wet- en regelgeving die lijnrecht tegen elkaar in werkt. Doel- en rechtmatigheid gaan volledig verloren. Redelijkheid en billijkheid zijn loze abstracte begrippen geworden.

JoyCee | 17-12-16 | 10:39

Prachtige verwoording van een algemeen groeiend besef. Het Nederlandse ras zal zegevieren.

netniet | 17-12-16 | 10:38

Moet je als Nederlander eens dakloos raken. Kom je niet meer uit hoor. Die woning die krijg je niet. Want je bent teveel waard voor de zieligheidsindustrie.

LibertasSimplex | 17-12-16 | 10:38

Goed artikel, maar niks nieuws onder de zon. 15 maart allen stemmen op "onze" huidige Michiel de Ruyter en afrekenen met met de gevestigde pvda/d666/vvd/gl/cu orde die ons land de afgrond in trapt!

Slinkse Klerk | 17-12-16 | 10:37

Hoe triest is het als je volk en land op deze wijze beschreven wordt door een vreemde en je het volhartig moet beamen?

VictimaDelAmor | 17-12-16 | 10:37

Huiswerkopdracht:
Achterhaal de EU-norm voor opvang asielzoekers in Portugal!
Welke inspanningen verricht de Portugese overheid om dit quotum te halen?
Wat is het gehaalde resultaat?
Wat is het niveau van financiële bijstand in Portugal?
Vergelijk dit met de Nederlandse cijfers en verklaar het verschil!

UvA studenten mogen een dag later de resultaten van hun opdracht inleveren. Dan kunnen ze van de schok bekomen.

r@face | 17-12-16 | 10:36

Het gevaar zijn niet de veroorzakers maar degenen die het tolereren goedpraten en het faciliteert, links Nederland dus en dat moet aangepakt worden in Maart is de eerste kans. Schakel je die uit ben je al een stuk verder.

vinzDH | 17-12-16 | 10:36

En zo is het. 100% de waarheid. Laat de welkominmijnlandiërs, vooral aan de linkerzijde van het politieke spectrum, dat ook even lezen.

Mr. Neon | 17-12-16 | 10:36

Het kan niet vaak genoeg geventileerd worden, er moet gevochten worden voor VVMU, de regenten van dit land zijn ingepakt door ongenode gasten en moet hierom uitgedaagd worden, ons land wordt weggegeven aan een bende EU kleptocraten die slechte plannen hebben voor dit land.

lanexx | 17-12-16 | 10:35

Ineens weet je het, je gaat emigreren! Nederland is niet meer te redden.

Fapfap | 17-12-16 | 10:35

thee-is-dood | 17-12-16 | 10:22
Het staat er echt. Maar kan toch niet serieus bedoeld zijn? Toch?

hurenisvoorpaupers | 17-12-16 | 10:35

Het wordt nog veel erger. En ik ben er heilig van overtuigd dat dit niet te redden meer valt zonder revolutie. PVV stemmen heeft allang geen zin meer. Dit is politiek niet meer op te lossen. Kijk naar het Indonesie van dit moment en weet wat uw voorland is.

roze_bril | 17-12-16 | 10:34

Nu snap ik waarom De Ruyter het onlangs ineens moest ontgelden ....
Ik vond hem al een held, dat is nu alleen maar toegenomen. Dank voor de quote.

J. Jarig | 17-12-16 | 10:34

"Zieligheidsindustrie", terwijl de autochtone witte Nederlander die netjes z'n belastingen betaald natuurlijk de zielepoot is. Het mag dan economisch wel beter gaan en de werkloosheid daalt onder de half miljoen. En natuurlijk gaan we over een kleine twee weken weer een pinbetaling-record vestigen en ons te pleuris gourmetten. Maar dan gloeiendegodver weer het gedoe met die Aleppo-zieligerds die op een bus zitten te wachten of dobbernegers. En dan die tyfus-NPO die dat elke.keer.maar.weer in beeld brengt, zo'n dood kindje op het strand. Misselijkmakend en ten koste gaand van de zin in kalkoen. Gewoon die grenzen dicht! Overal vierbaans snelwegen! Avondvullend Geer en Goor! Pas dan zijn we gelukkig; geen vreemdelingen, kleurlingen en andersdenkenden in de straat. Geert gaat zijn Grote Schoonmaak houden en de economie in zijn eentje nog veel beter maken door alle handel met dat vreselijke buitenland af te schaffen. Kijk nou toch hoe fijn en vlot dat gaat met de Brexit!

En natuurlijk een prachtige quote van De Ruijter; de man van de blauwgeruite kiel! Uit een tijd waarin wij degenen waren die geld verdienden in de Oost en de West en daarbij af en toe een dorpje platbrandden of wat ook! Een heerlijke tijd!

Donkersloot | 17-12-16 | 10:32

Dit is een waar en alom bekend verhaal. Vandaar dat mijn stem al enkele jaren naar de PVV gaat. Niet dat, dat zo geweldig is maar beter dan alle andere mogelijkheden.

Therapietje | 17-12-16 | 10:32

'Ze' zeggen het zelf: We gaan de shit hier overnemen. Beter dit strontserieus te nemen.

RickTheDick | 17-12-16 | 10:30

Woord voor woord xenofoob racistisch populistisch geleuter.
Met andere woorden geen speld tussen te krijgen.

jemagookniksmeer | 17-12-16 | 10:29

U was Sunny Bergman nog vergeten met haar 'white privilege' 'documentaire' (gelukkig heb ik mijn vier zwarte dragers nog die dag en nacht klaarstaan om mij in mijn vergulde draagstoel heen te brengen wáár ik maar wil)

Zenzeo | 17-12-16 | 10:28

"Nochtans zal ik die spreeken, zoo lang als myne oogen open staan."

En toen stuurden ze Michiel de Ruyter maar naar een onmogelijk te winnen conflict want lastige man. Hij kwam dan ook niet levend terug, terwijl hij het hart voor Nederland op de goed plaats had zitten

Mark van Leeuwen | 17-12-16 | 10:27

Ik lees net dat Dijselbloem zegt een robbertje te gaan vechten zodat we niet meer aan de EU hoeven te betalen vanwege de Brexit en dat het de schuld is van Wilders. Die vent wordt ook onderhand simpel als je het mij vraagt.

Mart6037 | 17-12-16 | 10:26

Eensch.

Jos Tiebent | 17-12-16 | 10:25

Niets nieuws onder de zon. De meeste op GS weten dit allang.

kwark001 | 17-12-16 | 10:23

Nog iemand iets toe te voegen (EU).Bedankt regeringen van afgelopen jaren.Maar we gaan wel weer allemaal stemmen op vanwege alle schitterende vetkiezingsbeloften.

van stampij | 17-12-16 | 10:23

Aardig stukje. Maar ik blijf op mijn punt hameren. Nederland is geen bananenrepubliek, maar een stukje erger en lager dan dat: een oliemonarchie.

Rommelende Onderbuik | 17-12-16 | 10:23

Het wordt nog veel erger.

Statler en Waldorf | 17-12-16 | 10:22

www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-o...

Maar zeg vooral niet dat je het niet met de rechter eens bent; daar zou straf op moeten staan volgens een hoogleraar uit Maastricht.
'" []Een van de noodzakelijke maatregelen is strafbaar stellen van dit gedrag. Rechtspraakschennis, of minachting van de rechtspraak dient als misdrijf te worden bestraft, omdat zo’n gedrag onze democratische rechtsstaat aantast. [] ' "

theo-is-dood | 17-12-16 | 10:22

Ik stem PVV. En wordt lid van GS. Mijn vrouw idem. Meer kenk'r nie an doen.

Normpje | 17-12-16 | 10:22

Geef die mevrouw een kamerzetel!! Hear Hear

Zathras | 17-12-16 | 10:21

Goed verhaal. Dus denk daaraan als je gaat stemmen volgend jaar. Ook al draait Geert door, stem toch PVV, dan maar als proteststem. Opschudden de boel. Streep in het zand.

TheBigKirth | 17-12-16 | 10:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken