Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Hoogste tijd voor de vuurwerkdiscussie!

Oh, is het al zo laat? Moesten maar eens gaan, hebben nog een feestje. Namelijk een soort jaarlijkse Zwarte Piet-discussie light. Het is minder druk en krijgt minder mensen op de been, maar het knalt wel harder en het krijgt een hoop meer handjes in de lucht. Ha-ha. Wij stuurden onze blonde bompeilshell 't land om eens te polsen wat 's lands pyrotechnische belanghebbers er nou van vinden dat DE EU11!!!1!11! er voor gezorgd heeft dat ook de Belgen dit jaar minder zwaar vuurwerk hebben, waardoor het ook niet meer via Polenbusjes op uw lokale pleintje terecht komt. Verder trok ze het veld in om met een dozijn Daisy Cutters en werden er wat bomen gemarteld want dat kan allemaal maar tegenwoordig.

Reaguursels

Inloggen

ymoontour | 15-12-16 | 13:48
Goed van je dat je met deze jongeren! in gesprek bent gegaan, het blijft altijd lastig om met iedereen rekening te houden, het is een klein land met erg veel mensen. Wij kunnen ook niet altijd siervuurwerk afsteken (doen we wel graag) maar bij vrienden die in buitengebied (veel stallen en dieren buiten) doen we het ook niet, zo houden we het ene jaar wat meer geld over als het andere jaar ;)
Succes komende tijd.

2863 | 16-12-16 | 11:26

Ik heb helaas PTSS opgelopen, dus vuurwerk (vooral harde knal) is kut. Siervuurwerk kan ik gewoon prima tegen, maakt niet zo achterlijk veel lawaai.
Maar ik zal niemand verbieden z'n poten eraf te knallen. Ik zorg dat ik zelf even weg ben.
Dus hop, einde discussie.

Stijl-vol | 16-12-16 | 02:04

Elk jaar handjes, oogjes en wat nog voor vermingkingen tellen op 1 januari.
Een maand vooraf liggen ze al te klooien met die rotzooi.
Maar voor de voorstanders van vuurwerk, geef je zoontje nog een een high 3, zet z'n ooglapje op en klallen maar weer 👍🏻

BurgerSlavenNummer | 16-12-16 | 00:22

@theeleuter ,dat kan dus ook net zo goed een overblijfsel van vorig jaar zijn he ?heeft u het gezien dat het illegaal was ?stond het er met koeieletters op ?of is dat gewoon een aanname ?maar ok het mag niet in NL simpel .hier steken ze het ook af als er feestje te vieren valt ,dat kan hele jaar door. en ik waan me niet in oorlogsgebied.debielen hou je overigens altijd .

bowlfabriek | 15-12-16 | 22:40

General Dripple | 15-12-16 | 13:18

Zodra het vuurwerk verkocht word gaan ze knallen en houd men zich niet aan regels.
Zelfs nu word er al ilegaal knalvuurwerk afgestoken waarbij je je eerder in oorlogsgebied waant.

jufrouw theelepeltje | 15-12-16 | 22:16

hmmz dit jaar maar eens gewoon in NL op oudaarsdag weer ouderwets met de carbidbus knallen,alleen al om al die zeikstralen te laten horen dat iets wat geen vuurwerk is ook kabaal genoeg maken kan .weet je wat,?trek zwarte pietenpak an en bij elke keer dat de ontsteking achter in de melkbus gaat allah snackbar roepen ,zet r stuk of wat op rij dus dat word flink hakbarren dan .net echt

bowlfabriek | 15-12-16 | 21:23

Tis maar 1 keer in het jaar en gelijk beginnen veel mensen weer te krijsen. Ja illegaal vuurwerk is gevaarlijk nee je moet het niet in je jatten houden. Gewoon aansteken en afstand houden dood simpel. Illegaal vuurwerk is elders gewoon legaal en er is echt wel over nagedacht. Een cobra 6 knalt hard ja, maar het duurt best lang voordat het afgaat, genoeg tijd om weg te komen. Je moet er gewoon verantwoord mee omgaan net zoals bijv een auto, kettingzaag, of lasapparaat tis net zo schadelijk als je er niet verantwoord me omgaat.

Overtwar | 15-12-16 | 20:45

Ik zat inderdaad al uit te kijken naar weer een van die mooie Hollandsche Deugtradities: na Zwarte Piet lekker knallen melden vanwege dat vreselijke, milieuvernietigende, dieren tergende VUURWERK!!! En dan vooral die vele meldingen op plekken waar geen hond woont zijn zo heerlijk.

Waar blijven de spindoctors van GL? Haal JFK van stal.... eh ik bedoel natuurlijk dhr Trudeau....... ach nee! Waar ben ik mee bezig. Jesse Klaver natuurlijk.

Nuuk | 15-12-16 | 19:29

Jullie vergeten de openhaard discussie. Straks ook VERBOTEN.

TheBigKirth | 15-12-16 | 17:21

@litebyte | 15-12-16 | 14:23
Dus omdat jij te lui bent om die katten te leren niet in je tuin te fucken, moet heel Nederland maar met de blaren zitten? Lekker bezig daar

Martinspire | 15-12-16 | 17:18

Yeah vuurwerk!

droomwerker | 15-12-16 | 16:07

@DerFoehrer | 15-12-16 | 13:33

Dat spul wat ze nu afsteken is al verboden, werkt goed he zo'n verbod.

Verder:

We hebben 2 dagen in het jaar echt last van vuurwerk ivm de hondjes e.d.
We hebben het hele jaar last van hondenstront op veldjes en voetpaden omdat een deel van de eigenaren tokkies zijn die het verdommen om de schijt van die wandelende poepfabriekjes op te ruimen.
Honden dan ook maar verbieden?

ska ska ska | 15-12-16 | 16:00

Ik heb geen probleem met normaal legaal vuurwerk afgestoken op oudejaarsavond om 12: 00. Het probleem is dat superharde knalvuurwerk waar mijn huisdieren een week van slag van zijn. Harde straffen graag voor paupers die illegaal vuurwerk kopen en afsteken.

XaleX_2 | 15-12-16 | 15:41

Mijn hart gaat ook tekeer..... elke keer als ik Renee zie. Wat een prachtige vrouw. En ik steek al jaren geen vuurwerk meer. Vind ik zonde van mijn geld.

Dinand | 15-12-16 | 15:01

Men had het hier moeten vrijgeven en misbruik straffen verzwaren.
Dit werkt averechts.
'80-'90-er jaren had je ook niet zoveel illegaal vuurwerk, maar wel harde knallen en ongelukken van geprepareerd legaal of zelfgemaakt spul.
Idiote regeling dit. Gaat ogen en handen kosten.
En handhavers geld.

hfakker | 15-12-16 | 14:35

DerFoehrer | 15-12-16 | 13:33
Dat is toch al verboden? Laten we de rest dus ook maar verbieden? Het huidige vuurwerk wat afgestoken wordt, waar u last van heeft en wat (nog niet mag) kan al niet eens gehandhaafd worden.
En verder wat Hunter S. Thompson | 15-12-16 | 13:53 zegt.
Als je alles gaat verbieden krijg je nog steeds lui die iets inelkaar knutselen of het uit het buitenland halen.
Idioten hou je toch altijd:
www.dumpert.nl/mediabase/6708293/ddc2e...
www.dumpert.nl/mediabase/6707192/686b3...
www.dumpert.nl/mediabase/6703180/c36ec...
www.dumpert.nl/mediabase/6703459/d36dc...
Om maar een paar idioten in actie te zien. Misschien idoten maar eens gaan verbieden. Of dit soort idioten gaan aanpakken.

Is dit nog nieuws? | 15-12-16 | 14:24

@de Voorzittert | 15-12-16 | 12:52

Niets afschaffen, 3 dagen lang geen schijtkatten van de buurt in mn tuin... heerlijk!

Van mij mag het hele jaar afgestoken worden.

litebyte | 15-12-16 | 14:23

JIP! | 15-12-16 | 12:54
Uitstekend idee, dank voor de tip!

Implants | 15-12-16 | 13:21
LOL Uw hart is van goud!

Rest In Privacy | 15-12-16 | 14:22

Sorry voor mijn triple post 😆

zenuwpees | 15-12-16 | 14:21

@ necrosis | 15-12-16 | 12:42 & necrosis | 15-12-16 | 12:57

Nee. Ik steek met oud en nieuw graag een paar Romeinse kaarsen af en nuttig een glas champagne op straat. Maar van de 'mag-niet' brigade in Nederland moet dat dan ook maar verboden worden. Als het mensen niet welgevallig is in Nederland-Regeltjesland moeten we het maar verbieden. Natuurlijk wil ik niet dat mensen vuurwerk door de brievenbus krijgen. En natuurlijk vind ik dat het bezit van extreem zwaar vuurwerk bestraft moet worden. Maar dat de gemiddelde consument die een paar Romeinse kaarsen, drie vuurpijlen en een grondbloem afsteekt hier de dupe van moet worden. Nee. Ga weg.

Tot besluit, ik hou van een hyperbool.

Enter Yeti | 15-12-16 | 14:20

-weggejorist-

zenuwpees | 15-12-16 | 14:20

-weggejorist-

zenuwpees | 15-12-16 | 14:20

Ik schrik me rot(je) van de hoeveelheid tegenstanders van consumentenvuurwerk. Wat zijn wij voor een ontzettend brave en burgelijke trutten geworden. Met weken van te voren knallen heb ik ook niets maar laat mensen die het leuk vinden om 1x per jaar de slechte goden uit te lachen en genieten van mooi (sier)vuurwerk met rust. Verdoeme nog aan toe ik ga aan de negerzoenen en jodenkoeken en ik trek mijn zwartepietenpak aan omdat ik dat graag doe na kerst en tijdens oud en nieuw en niet omdat het december feestdagen zijn!Tip voor alle super gezellige zeikerds, blijf tijdens oud en nieuw lekker veilig en gezellig binnen en maak een whatsapp of skypegroepje om met uw buren samen te zijn. Zuipen kan ook thuis... oh ja alcohol mag ook al niet meer...

zenuwpees | 15-12-16 | 14:20

Eerst zwarte Piet, nu kerst en volgend jaar vuurwerk eruit. Onze nieuwe medelanders worden bang van die rotjes, dat doet ze aan de oorlog denken. En voor 2020 moet dat varkensvlees van tafel, en vrouwen mogen niet meer alleen de straat op, want dan moeten ze spontaan piemelen, of de vrouw dat nu wil of niet. Ziet er rooskleurig uit allemaal...

miachel2003 | 15-12-16 | 14:13

Hunter S. Thompson | 15-12-16 | 13:53
Well said!

Gen. Maximus | 15-12-16 | 14:00

Cynevisie | 15-12-16 | 13:51
Meh. Ik schaf een scooter aan en schiet m'n Belgische siervuurwerk wel een paar straten verderop af. Bij zien vd kk wouten spring ik wollah op m'n scooter en speer er vandoor over de fietsbrug met paaltjes. Dat is hier best practice bij overtredingen en werkt gegarandeerd.

Gen. Maximus | 15-12-16 | 13:57

effedenke | 15-12-16 | 13:54
En hoeveel lui van de anti-rook-lobby rijden ook in zo'n dieseltje?

Cynevisie | 15-12-16 | 13:57

Wat mij opvalt: je oude dieseltje mag de binnenstad niet meer in , want uitstoot. Zullen we eens uitrekenen hoeveel ton zwavel, chloor, natrium, kaliumpermanganaat, magnesium, en ga-zo-maar-door er de lucht in geblaft wordt door vuurwerk? Daar kan mijn oude dieseltje echt niet tegenop. Rekensommetje, wie?

effedenke | 15-12-16 | 13:54

Hoop gebrek aan kennis van de anti vuurwerk mensen. Zijn net anti zwarte pieten mensen.
1. Vuurwerk kost de bv Nederland geen geld. De rekenkamer berekende dat er 19 miljoen aan schade,verwondingen enz was in 2015. Alleen al aan btw kwam er 15 miljoen de staatskas binnen. Tel daarbij op de duizenden banen met alle lasten en we kunnen gemakkelijk stellen dat vuurwerk winstgevend is voor de bv Nederland. Weet je wat wel geld gaat kosten? In iedere gemeente een show van minimaal 50K. Denk ook niet dat alle schade stopt bij het verbieden van vuurwerk of denk jullie echt dat die vandalen braaf op de bank gaan zitten als vuurwerk verboden is?

Punt 2 al die zware gewonden komen niet van legaal vuurwerk en zelfs niet van vuurwerk uit België. Dat komt door het spul uit oost Europa. De knallers in Belgie verbieden zal er alleen maar voor zorgen dat er meer gevaarlijk spul uit oost Europa komt.
En hoe groot is het probleem nu echt in cijfers? Ik weet dat mensen graag een foto zien van een afgerukte hand maar laten we eens eerlijk kijken. Tijdens 2014/2015 kwamen er 700 vuurwerkslachtoffers het ziekenhuis in. Een klein gedeelte met blijvend letsel het grootste gedeelte met wat brandwonden. Hier zitten ook slachtoffers bij van illegaal vuurwerk, dit is al verboden. Ongeveer 5 miljoen mensen staan iedere jaar op straat en steken vuurwerk af of kijken hier naar. 700 op 5 miljoen dat is 0,014%. Ieder slachtoffer is er een te veel maar laten we het niet erger maken dan het is. Als je om die cijfers vuurwerk wilt verbieden dan kan je heel veel gaan verbieden, drank, skiën, skateboarden, noem maar op.
Het is 1 dag per jaar, laat de mensen daar van genieten en pak de idioten aan die zooi uit oost Europa halen of zelf knutselen.

Hunter S. Thompson | 15-12-16 | 13:53

Ik wil een lans breken voor de afstekers van opvallend hard/mooi en vooral véél vuurwerk :
één keer per jaar wordt er aandacht besteed aan deze mensen , de rest van het jaar is er helemaal niets waardoor ze in de belangstelling staan dus laat ze die éne keer de blikvanger zijn van de hele straat , en ook de volgende dag kunnen ze nog even pronken met die grote rode berg vuurwerkafval voor hun woning waardoor je kan zien wie er het meeste vuurwerk heeft afgestoken , dank U voor Uw medewerking .

alshetware | 15-12-16 | 13:51

James Lastig | 15-12-16 | 13:34
Gehe, 2 zielen...
Gen. Maximus | 15-12-16 | 13:48

Maak er drie van. Misschein is het een idee een nieuwe politieke partij op te richten: 'GeenVerbod'?

Cynevisie | 15-12-16 | 13:51

James Lastig | 15-12-16 | 13:34
Gehe, 2 zielen...

Gen. Maximus | 15-12-16 | 13:48

2863 | 15-12-16 | 13:15

Ik woon in Harmelen een klein dorp tussen Woerden en Utrecht, maar hier hoor je al een maand lang gigantische klappen, gelukkig niet dagelijks en blijft het beperkt tot enkele klappen, maar genoeg om (door het onverwachte) symptomen uit te lokken. En ja, het betreft allemaal illegaal vuurwerk. Een paar jaar terug ben ik met de lokale jeugd in gesprek gegaan en dat heeft geresulteerd in het feit dat men gelukkig niet in mijn directe omgeving afsteekt buiten de periode.

ymoontour | 15-12-16 | 13:48

Ik ben er uit! De NL oplossing voor het probleem: de verkoop van al het vuurwerk verbieden, kopen is wel toegestaan en tevens gedogen dat het wordt afgestoken. Tevens wordt het gedoogd dat je per persoon 5 stuks vuurwerk zelf maakt. De politie telt per straat het aantal knallen en registreert dat in een apart register.
Klaar!

Cynevisie | 15-12-16 | 13:46

Tief toch op met verbieden. Alleen de goedwillende burger met z'n siervuurwerkpakketje voor de kids wordt hiermee weer gepakt. De huidige regels bieden meer dan voldoende handvatten om misbruik door pubers en naffers te straffen. Maar ja, dan moet je echt gaan handhaven. En dat doen we liever niet in dit land. Gadverdamme wat een paternalistisch tyfusland is het toch ook geworden in 3 decennia. Rookverbod horeca, verhoging leeftijd alcoholgebruik, milieuzones, horeca wegpesten uit binnensteden, hoerenbuurten sluiten, rubberen stoeptegels, etc. etc.

Gen. Maximus | 15-12-16 | 13:46

Advies aan liefhebbers van harde knallen : koop een vuurwerk-DVD luister via je KOP-telefoon en zet het volume zo hard mogelijk !
Het enige nadeel is dat de boze geesten niet weggejaagd worden , maar het "schijnt" toch wel gewoon weer licht te worden in het voorjaar .
Feine daage !

alshetware | 15-12-16 | 13:41

Verbieden is nogal overtrokken. Wat mij betreft vuurwerkstunters gewoon niet meer behandelen. Vingertjes en een oog kwijt? Ja, dat had je aan moeten zien komen. Laat de natuur gewoon z'n werk doen, waarbij stompzinnige idioten zichzelf uit de genenpoel verwijderen.

Dat gezegd hebbend, het interesseert me verder niet zoveel wat ze qua knalzwaarte wel en niet toe willen staan. Het gaat mij toch enkel om het siervuurwerk en als er gewoon grote vuurwerkshows en een nieuwjaarsvuur georganiseerd worden, mogen ze zelfs siervuurwerk verbieden voor de consument.

Los daarvan wordt er dit oud en nieuw gewoon weer geheerscht met wat van die siervuurwerkbatterijen a 80 schoten per stuk, want mooi om naar te kijken en hier in Oostblokkië ook prima te betalen.

Den Heerscher | 15-12-16 | 13:40

Goede kans dat het AT (arrestatie team) NH van zijn flashbangs afwil. Da's pas echt knalluh jonguh. Vuurwerk prima maar dan wel verplicht in uw eigen muil afsteken.

Hetkanverkeren | 15-12-16 | 13:39

sorry was niet Cynevisie maar aan Niederlander gericht.
Vedor | 15-12-16 | 13:17
Ja, ik kon me ook al niet herinneren dat ik een betoog vóór illegaal vuurwerk had gehouden

Cynevisie | 15-12-16 | 13:38

De vuurwerkdiscussie is geen discussie, want er wordt net zolang door gedramd totdat het verboden wordt. Zelfde verhaal met Zwarte Piet.

rhov-ion | 15-12-16 | 13:35

Wat zullen we toch blij zijn als Nederland is verworden tot een land met een totaalverbod op alles wat leuk, enigszins risicovol of anderszins uitdagend is.

Overal rubber tegels, geen pieten, geen vuurwerk, geen lingeriereclames, geen religieuze symbolen (behalve islam, dat mag natuurlijk wel). En als inwoners een murw geslagen bevolking wier levens zich afspelen op de schermpjes van hun telefoons.

De ultieme droom van de politiek. Have fun!

James Lastig | 15-12-16 | 13:34

Vuurwerk is racisme!

Worst_kaas_scenario | 15-12-16 | 13:34

In vele landen kan je naar de lokale voetbalclub of ander open veld/kazerne, gezellig zitten en kijken met een hoop buurtbewoners en vuurwerk de lucht in zien gaan. Super gezellig, veel drinken, lachen, gieren en de huisdieren thuis zullen er geen last van hebben.

Hier moet iedere tokkie met een megasuperduperknaller6000 die geclassificeerd kan worden als C4 maar-illegaal-geïmporteerd-dus-fuck-it het op de straat afsteken waar door meerdere ruiten en oren van menig mens en dier er uit geknald moeten worden.

Ik ben voorstander van vuurwerk, maar alleen SIER vuurwerk.

LangeTijdGeleden | 15-12-16 | 13:34

Verbieden die rommel. Het is hier al sinds een paar weken iedere avond raak in het park. Kutjeugd met vuurwerk. Politie doet er geen zak aan overigens.

DerFoehrer | 15-12-16 | 13:33

GS heeft niet door dat dit het lichte spul is? Het zwaardere spul komt al uit Polen/Italië/Tsjechië. Nieuwe vuurwerkregels voor België gaan daar echt niks aan veranderen. Zo'n 14 jaar geleden toen ik het nog leuk vond kwam het namelijk al uit Oostenrijk omdat de knallers uit België en Duitsland waren afgezwakt.

maar_waarom_dan | 15-12-16 | 13:32

Waarom kan het niet op een afgelegen veldje? Lijkt me gezelliger. Net zoals met carbid schieten heeft niemand er last van.

Oprisp | 15-12-16 | 13:28

Er is ook al een antivuurwerk partij opgericht hoorde ik, de GVP ofwel GeenVuurPijl.

down | 15-12-16 | 13:28

@raskol | 15-12-16 | 13:20
Of gewoon Kinderbelasting ...

Watching the Wheels | 15-12-16 | 13:27

Wat een watje die Belg met die piep in zijn oren. Dit vuurwerk is kinderspel vergeleken bij wat jaarrond in de weekenden te horen is. De ramen trillen van dit spul niet in de kozijnen.

Watching the Wheels | 15-12-16 | 13:26

de EU gaat binnenkort bepalen hoelang we mogen neuken

een maffiabaas | 15-12-16 | 13:24

Illegaal vuurwerk is al illegaal: Laten we legaal vuurwerk ook maar illegaal maken.
Logica...

Is dit nog nieuws? | 15-12-16 | 13:23

Raskol,

spijker kop

Vedor | 15-12-16 | 13:22

Zeepvrij | 15-12-16 | 12:47
Ik wil er best een paar opsturen tegen kostprijs, wel brievenbus post dan.

Implants | 15-12-16 | 13:21

Vóór. En als we toch in de verbieden-kramp van verzuurde zeikstralen schieten: ook graag een totaalverbod op alcohol tijdens O&N (meeste geweld en vernielingen gebeuren onder invloed van alcohol), een verbod op vreugdevuren (waar complete bankstellen en andere afgedankte huisraad op wordt geflikkerd), en op honden (bijtincidenten zorgen jaarlijks voor veel meer slachtoffers dan vuurwerk, en dan heb ik het nog niet eens over de gore stront overal).

raskol | 15-12-16 | 13:20

Voor mij mogen ze opzouten met dat vuurwerk of in ieder geval minder minder minder. Dan gaan we dat regelen ...

Watching the Wheels | 15-12-16 | 13:20

jufrouw theelepeltje | 15-12-16 | 13:14
Die eerste pauze krijg je al want het mag pas vanaf 18 uur.

General Dripple | 15-12-16 | 13:18

sorry was niet Cynevisie maar aan Niederlander gericht.

Vedor | 15-12-16 | 13:17

Pang Pang roepen kan ook aldus Pechtold.

Bennie Boos | 15-12-16 | 13:16

@ mezelf:
*
... bonnenschrijvende agentjes...

Xirdalan | 15-12-16 | 13:16

ymoontour | 15-12-16 | 13:03
Heel veel sterkte dan komende tijd. Vraag me wel af waar je dan woont, want hier en in de dorpen (waar ik voor mijn werk kom)hoor je alleen met oudjaarsdag/nacht vuurwerk. Dat is in Brabant, maar ook dorp naast A'dam waar mijn ouders wonen hoor je nu nog niets tot 31 december.

2863 | 15-12-16 | 13:15

@Cynevisie

Zonder illegaal vuurwerk, wordt er ook niet a weken eerder afgestoken.
Die harde knallen die je hoort, zijn allemaal illegaal.

Dus waar hebben de meeste mensen last van;

juist illegaal vuurwerk.

Vedor | 15-12-16 | 13:15

Niederländer | 15-12-16 | 13:13
Mijn punt is juist dat je niet kunt voorspellen wat de volgende uitlaatklep wordt en wat die gaat kosten en veroorzaken

Cynevisie | 15-12-16 | 13:15

Ik vind vuurwerk oké, maar het zou fijn zijn als er twee pauzes ingelast zouden worden van een half uur, omstreeks 12.30u tot 13.00u en 19.00u tot 19.30u zodat je even voor een half uurtje je hond zonder stress uit kan laten.
Dit zou toch voor de vuurwerkfanaten op te brengen moetsn zijn?

jufrouw theelepeltje | 15-12-16 | 13:14

Het probleem zit hem in de handhaving van de wet en bijbehorende strafmaat. Wanneer jij besluit om een cobra af te steken in Nederland ben je niet goed snik. Tevens heb je illegaal vuurwerk in handen die je buiten gezette tijden afsteekt. Dit heeft niks met consumentenvuurwerk te maken. Dat je voor een verbod van consumentenvuurwerk bent dat kan... Maar doe dat dan niet met als argument "ik hoor de hele tijd harde knallen in de maand december'maar op basis van argumentatie dat hout snijdt.

Copyrechts | 15-12-16 | 13:14

@Cynevisie | 15-12-16 | 12:53
Mee eens, maar die uitlaatklep hoeft geen miljoenen euro's aan schade en honderden gewonden op te leveren. Om maar te zwijgen over de angsten bij kinderen, ouderen en huisdieren.

Niederländer | 15-12-16 | 13:13

Typisch weer zo'n zeiktopic voor Nederlanders: klagen over de nanny state, terwijl men wel schuimbekkend loopt te reaguren over iemand die te hard rijdt. "Meteen rijbewijs afpakken" hoor je dan.
*
Welnu, wie wind zaait zal storm oogsten. U wilt een nanny state waar alles verboden en streng gereguleerd wordt door een legertje (EU of Den Haagse) ambtenaren, trajectcontroles, flitsers en binnenschrijdende agentjes? Dan zult u het krijgen ook, dus niet zeiken over Zwarte Piet en wat vuurwerk!
*
NEXT!

Xirdalan | 15-12-16 | 13:10

Brulboei_61SB | 15-12-16 | 13:03

Ik ook. We gaan België aanvallen. Met rotjes

Oprisp | 15-12-16 | 13:09

-weggejorist-

Den Meester | 15-12-16 | 13:08

Afgelopen jaar in Zwitserland oud en nieuw gevierd, alhoewel het een geweldig feest was, kregen we om 12 uur wel een vreemde stille ervaring. Zoals werd verklaard door de feestende "er zijn 20! vluchtelingen in dit land opgenomen en nu mag er in heel Zwitserland geen vuurwerk afgeschoten worden". Was best wel een domper, sommige hadden sterretjes maar dat haalde het gevoel dat er iets essentieels gemist werd niet weg.

2863 | 15-12-16 | 13:08

Vuurwerk afsteken is net zo'n waanzin als vlees en zuivelproducten eten.

Tabernakel | 15-12-16 | 13:08

Jongens wat een truttigheid hier op G.S.

Zijn dit nu de eigenzinnige liberale en moderne mensen.
Het lijkt wel of ik me op de website van 50plus begeef.

Hen zelf een zoon , 11 die er helemaal gek op is.
Al maanden is dit de dag waar hij naar toe verlangt.

Bij ons geen illegaal vuurwerk. (of aso gedrag)

De mensen in onze straat vegen de straat zelf op 1 januari helemaal schoon.

Vedor | 15-12-16 | 13:07

Verbieden, maar dan ook landelijk.
De hoofdredacteur van Hilversum komt met de meest wilde uitspraken, klakkeloos overgenomen door de pers," een verbod in het centrum van Hilversum omdat er honderden gewonden vallen elk jaar en voor miljoenen aan schade wordt aangericht "
Nu de feiten : er is in het centrum waar nu het verbod is nog nooit een gewonde gevallen ( wel daarbuiten maar daar is geen verbod) de schade is jaarlijks significant lager dan de kosten van de vuurwerkshow, omdat er nagenoeg geen inwoners vab Hilversum naar de vuurwerkshow komen is nu het verbod in het centrum zodat het publiek in het centrum alleen nog van vuurwerk kunnen genieten bij de show!
De opkomst tijdens de laatste show was een schamele 800 personen ( ten tijde van het eerste verbod)
Vandaar dat de hoofdredacteur nu : vrijwilligers van sportclubs met standjes tijdens oud en nieuw info over hun clubs gaan geven ( alsof ze zelf geen oud en nieuw willen vieren en alsof dat wel mensen trekt) verder is het voorstel van de hoofdredacteur om de nationale aftelklok niet meer in Amsterdam maar op dat pleintje te verzorgen.
Alles om zijn vuurwerkshow maar van publiek te voorzien.
Als men om dit soort redenen een vuurwerkverbod wil instellen ben ik voluit tegen.
Voor de rest ben ik voor om het consumenten vuurwerk af te schaffen mits dat ik heel Nederland gebeurt en na een referendum.

Donnie Brasco | 15-12-16 | 13:06

De straten kleuren rood van het bloed met oud en nieuw, de smog is zo dik en giftig dat duizenden mensen voor 1:00 dood zijn, na oud en nieuw is Nederland het land van de blinden, willen we elkaar nog een hand kunnen geven doe het dan voor 12:00.

Patje2011 | 15-12-16 | 13:06

Ikzelf ben een veteraan met helaas een PTSS. Vuurwerk roept bij mij flashbacks en dissociatie op met alle gevolgen van dien. Ben ik dan tegen vuurwerk. In principe niet, maar dat zou alleenmaar opgaan als mensen zich aan de officiële afvuurtijd zou houden. Oudjaarsnacht 0.00 tot 02.00
Dat zijn voor mij 2 uren hel waarvoor ik me niet kan verstoppen. Maar ik gun mensen ook hun plezier in het afsteken en vieren..
Maar doordat men de vuurwerk periode heel lang oprekt tot weken zo niet maanden aan toe, en omdat de knallen elke proportie te buiten gaan. Ben ik inmiddels fel tegen vuurwerk en voor een verbod. Helaas.

ymoontour | 15-12-16 | 13:03

Ik ben voorstander van annexatie van het Vlaamse deelgewest met inbegrip van Baarle Hertog.

Brulboei_61SB | 15-12-16 | 13:03

Ik zie het ontsporen hier, door al dat geknal kunnen we de toon van het debat niet meer horen.

Cynevisie | 15-12-16 | 13:01

Ik heb een mongool in de straat wonen die het nodig vindt elk jaar carbit binnen de bebouwde kom af te schieten. Mijn katten zitten de hele dag bang achter de TV en ik irriteer me hier ook mateloos aan. Fuck dat. Zero tolerance graag.

accijnstoerist | 15-12-16 | 13:00

@Enter Yeti | 15-12-16 | 12:36
Ik heb een paar dagen terug gelezen dat de hulphond van een invalide vrouw werd bestookt met vuurwerk.
De hond was van slag en de vrouw heeft een groot probleem.
Overigens is 'consumentenvuurwerk' tegenwoordig vergelijkbaar met handgranaten.
Verkoop jij die teringzooi soms?

necrosis | 15-12-16 | 12:57

Leave my vuurwerk alone. De rest is Darwin.

Alexis de T. | 15-12-16 | 12:56

Zeepvrij | 15-12-16 | 12:47

Bak dan!

JIP! | 15-12-16 | 12:54

Niederländer | 15-12-16 | 12:51
Je weet het niet, er schijnt toch altijd één of andere uitlaatklep nodig

Cynevisie | 15-12-16 | 12:53

Ik sla de vuurwerkdiscussie dit jaar een keertje over. Te moe nog van zwarte piet. Maar voor de verstop-eitjes in het voorjaar zit ik weer op tijd klaar...

Grob E. Boll | 15-12-16 | 12:53

Schaf die hele handel maar af.
Iedereen met huisdieren of kleine kinderen is wekenlang de lul. Nu al worden er megabommen in de buurt afgestoken zonder enige vorm van represaille. Ik heb de EU echt niet nodig om dat mega-irritant te vinden.
.
Wat in de panelen maar niet beseft wordt: halftam provincialen en noord-afrikaanse stadspubers kunnen gewoonweg niet met de vrijheid omgaan. Reguleren die shit.

de Voorzittert | 15-12-16 | 12:52

@Cynevisie | 15-12-16 | 12:45
In eerste instantie wel. Maar op de langere termijn zal mijn oplossing leiden tot minder gewonden.

Bij die van Yeti niet...

Niederländer | 15-12-16 | 12:51

Martinspire | 15-12-16 | 12:45
Je hebt gelijk, maar een mens mag toch blijven hopen?

Cynevisie | 15-12-16 | 12:50

Wie wil knallen met oud en nieuw neemt maar een enkeltje Aleppo, viel spass.

Hebbiehemookweer | 15-12-16 | 12:50

Oud & Nieuw is altijd weer prima waar ik woon: de grootste vuurwerkshows op aarde (gratis, van het regime, gewoon voor demense), geen gillende sirenes, geen troep op straat, geen geweld, genoeg drank en een lekker zomers klimaatje.
Alleen een beetje jammer dat er geen oliebollen zijn.

Rest In Privacy | 15-12-16 | 12:47

@Cynevisie: Het probleem met vuurwerk is dat het even vaak de omstanders zijn die met de gevolgen van dom gedrag zitten. Daar is achteraf geen sanctie op te verzinnen die dat leed weg kan strepen.

Verder ben ik ook liberaal, maar hier toch een uitzondering.

Bvdb | 15-12-16 | 12:45

@Cynevisie | 15-12-16 | 12:43
Welkom in het nieuwe millennium. Hoe was het onder de steen?

Martinspire | 15-12-16 | 12:45

@Enter Yeti | 15-12-16 | 12:36
Dank je wel voor het bevestigen van mijn mening.
Niederländer | 15-12-16 | 12:42

Niederlander, volgens mij is jouw mening nog wat extremer dan die van Yeti. Bij jou vallen er gewonden ...

Cynevisie | 15-12-16 | 12:45

Momenteel moeten ze op de spoedeisende afdelingen van ziekenhuizen weer lootjes gaan trekken wie er afgerukte vingers/ ledematen tijdens oud en nieuw weer mogen aannaaien....

necrosis | 15-12-16 | 12:45

Vuurwerk en bomen hebben ook gevoel, hoor!
Maar dat terzijde...
Vuurwerk stomweg verbieden. Het is geen gebbetje meer, maar wordt helaas en now a days gehanteerd als wapen.
Bovendien lijkt het tegenwoordig 3 weken lang 24.00 31/12-01/01.

JIP! | 15-12-16 | 12:44

Vuurwerk met zwart kruit willen ze gaan verbieden hoorde ik vanwege de discriminerende werking dat er vanuit gaat.

litebyte | 15-12-16 | 12:44

Consumentenvuurwerk lekker afschaffen. Het is even leuk, maar het weegt niet op tegen de gevolgen. Zeker met het toenemende aantal zwakzinnigen in dit land. Daarmee bedoel ik dit keer alle Nederlanders. De jeugd van tegenwoordig is niet te vergelijken met jeugd van dertig jaar gelezen, qua inzicht en zelfredzaamheid.

Bvdb | 15-12-16 | 12:44

Binnenkort kan je bij je geboorte 6 plankjes bestellen en er gelijk tussen gaan liggen. Het is ook niet mijn hobby hoor, maar ik gun ieder het zijne. Wanneer zal het nou eens zover komen dat degenen die voor overlast zorgen (op welk gebied dan ook) aangepakt worden en dat de goedwillenden gewoon hun vrijheid behouden?

Cynevisie | 15-12-16 | 12:43

@Enter Yeti | 15-12-16 | 12:36
Ik hoop dat je een geintje maakt.....

necrosis | 15-12-16 | 12:42

@Enter Yeti | 15-12-16 | 12:36
Dank je wel voor het bevestigen van mijn mening.

Niederländer | 15-12-16 | 12:42

@Niederländer | 15-12-16 | 12:33

Ik ben een voorstander van dodelijke aanrijdingen, maar dan alleen diegene die in auto's rijden.

litebyte | 15-12-16 | 12:42

Ik ben een voorstander van Renee van der Schoot.

Ed Lamskotelet | 15-12-16 | 12:40

Goed nieuws dat België geen zwaar vuurwerk meer gaat verkopen. Zal een hoop gedoe schelen bij de jaarwisseling. Vooral een opsteker voor alle hulpverleners.
En tuurlijk, er zullen wel weer busjes vanuit Polen naar hier komen met ander spul, maar de prijs wordt dan ook hoger en de lat om illegaal vuurwerk te halen ook. Niet elk petje met een golfje zal nu naar Polen of Tsjechië gaan. En het is een kwestie van tijd voordat ook daar de EU zijn plasje over de vuurwerkregels aldaar zal doen.
Wat mij betreft mag oud en nieuw vooral draaien om siervuurwerk en niet om een "wie heeft de hardste knal" piemel-meet-wedstrijd.

Martinspire | 15-12-16 | 12:39

Valt vuurwerk ook onder de vrijheid van meningsuiting?

Cynevisie | 15-12-16 | 12:38

Ik ben een voorstander van consumentenvuurwerk, als ik na afloop maar niet hoef mee te betalen aan het opruimen van de troep en oplappen van gewonden.

Rest In Privacy | 15-12-16 | 12:37

@ Niederländer | 15-12-16 | 12:33

Ik ben voorstander van consumentenvuurwerk. Met dien verstande dat het door ramen, deuren en brievenbussen van anti-vuurwerksupporters heen geknald wordt. Zeikers...

Enter Yeti | 15-12-16 | 12:36

Ik ben een voorstander van consumentenvuurwerk, maar dan alleen die soort, die met ducttape vastgebonden zit aan de hand van de afsteker.

Niederländer | 15-12-16 | 12:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken