Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte probeert geheim ratificatie-document geheim te houden, Kamer eist inzage

Het smerige spelletje rond de uitslag van het GeenPeil-referendum komt na 244 dagen van Totaalnegerings des Doods bijna ten einde, maar niet voordat Rutte nog één keer probeert om iedereen een loer te draaien. Er is een juridisch document opgesteld waarin een soort bindende verklaring van de 28 lidstaten een handjevol elitaire eurofielen staat om de zogenaamde, door de politici bij elkaar verzonnen "zorgen van de Nederlandse tegenstemmer" weg te nemen. Ook al betekent die verklaring letterlijk helemaal niets in juridische of democratische zin (uitleg), als het wordt aangenomen, kan Rutte eindelijk in bed kruipen met het hondscorrupte oligarchenhol Oekraïne. Ze zijn er bijna, bericht De Volkskrant. Maar d'r is nog één democratisch obstakel voor de VVD voordat ze de kiezer de genadeklap kunnen geven: woensdagochtend 14 december is er om 10u45 een debat over de aanstaande EU-top van 15/16 december. Oei, democratische controle! Dus MinPres Rutte houdt het ratificatie-document angstvallig geheim, zodat het niet besproken kan worden in de Kamer. Daarom hebben 8 fracties een brief geschreven aan Rutte om openbaarheid van het document te eisen. Terecht. Er wordt al veel te veel buiten de Nederlandse democratie om bekokstoofd. Hieronder de brandbrief van de oppositie. Zet er namens GeenPeil ook maar de handtekening van 4.1 miljoen kiezers in het algemeen, en 2.509.395 tegenstemmens in het bijzonder bij. #NEEisNEE. En lazer op met je schimmenspel. Aan het kabinet De minister van Algemene Zaken Cc de voorzitter van de Tweede Kamer Geachte heer Rutte, Tussen de stukken voor de Europese Raad, die wij vertrouwelijk kunnen inzien op het delegates portal, zit ook een limité stuk, gedateerd 12 december, kenmerk EUCO 37/16. Dit stuk, dat alleen in het Engels beschikbaar is, komt van de juridische dienst. Formeel is het een OPINION OF THE LEGAL COUNSEL met als onderwerp: draft Decision of the Heads of State or Government, meeting within the European Council, on the association agreement between the European Union and the European Atomic Energy Community and their Member States, of the one part, and Ukraine, of the other part - Form, legal nature, effects and conformity with the association agreement. De richtsnoeren over openheid verbieden ons hier letterlijk uit te citeren. Maar we mogen parafraseren. Uit het stuk is volstrekt duidelijk dat er een concept-besluit is tussen 28 Lidstaten over een tekst over hoe het Oekraïne associatieverdrag uitgelegd wordt door de EU Lidstaten. De tekst is strikt genomen geen Unie-document, maar een document van de 28 Lidstaten. Daarom staat het document niet op de portal en zullen wij het hoogstwaarschijnlijk niet te zien krijgen. Voor een volwaardig debat in de Tweede Kamer zouden wij graag de volgende stukken in de openbaarheid ontvangen: - Dit concept-besluit (Decision of the Heads of State or Government, meeting within the European Council) - Het stuk van de juridische dienst De openbaarheid van deze twee stukken is zeer gewenst om een volwaardig debat te kunnen voeren voorafgaand aan de Europese Top. Daarom verzoeken wij – op basis van artikel 68 van de grondwet - de regering deze stukken voor dinsdag 13 december, 12 uur aan de Kamer te doen toekomen. Vriendelijke groet, Pieter Omtzigt Kees Verhoeven Gert-Jan Segers Harry van Bommel Jacques Monasch Roland van Vliet Louis Bontes Henk Krol Leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal UPDATE: Reuters citeert uit geheim document waar zelfs NL Kamerleden niets over mogen zeggen...

Reaguursels

Inloggen

gewoon heel simpel dat verdrag moet er door voordat Trump aan de macht komt want die is meer pro Poetin dan Obama.

Umberto die trotzoni | 13-12-16 | 12:48

@rexm | 13-12-16 | 10:14
De geschiedenis wordt geschreven door de winnaars.

VerenigingVanDieven | 13-12-16 | 11:29

@rijk | 13-12-16 | 09:51
Je leeft in een dictatuur wanneer je het niet zo mag noemen.

VerenigingVanDieven | 13-12-16 | 11:28

vankoetsbeen | 13-12-16 | 08:07
Had ik ook al zitten denken, anders snap ik het niet.

corbiere | 13-12-16 | 11:03

rijk | 13-12-16 | 09:51
Als Rutte inderdaad getekend heeft, zijn we officieel democratie af, lijkt mij.

corbiere | 13-12-16 | 10:59

Hoe kan men als premier van een land de geschiedenis ingaan als landsverrader.???

rexm | 13-12-16 | 10:14

Hoe lang nog totdat wij onze regering echt een DICTATUUR mogen noemen?

rijk | 13-12-16 | 09:51

Het meest frappante moet nog komen. Ik weet zeker dat Rutte voor de verkiezingen nog zichzelf op de borst gaat kloppen omdat hij zo hard heeft gewerkt om dit 'bindende verdrag' voor elkaar te krijgen.

En hoogstwaarschijnlijk gaat hij in dezelfde zin zeggen dat Wilders wegloopt van zijn verantwoordelijkheden. Dat is namelijk de frame die de spindoctors van Rubberen Rutte hebben bedacht...

Dickk | 13-12-16 | 09:11

Nederland is (allang) geen democratie meer. Opnieuw bewezen door Mark -leugenaar- Rutte in de voetsporen van Jan Peter Bakellende. Aan alle mensen die hier boven denken dat stemmen wat gaat uitmaken in 2017: gaat 'm ook niet worden. Dit land is al vergeven...

kunnenzedanniks | 13-12-16 | 09:06

Nu ratificeren in de hoop dat men het over 3 maanden vergeten is. En het zal ook zo zijn, dan gaat het weer over andere onderwerpe. Veel mensen leven in de waan van de dag.

Apollo | 13-12-16 | 08:57

Wordt Rutte gechanteerd door een Oekraiëns gezelschap ofzo dat hij dit maar probeert door te drukken?

vankoetsbeen | 13-12-16 | 08:07

@Speertjespunt De VVD staat nog zo hoog in de peilingen omdat hun stemvee anti-democratisch, tegen referenda, al sinds Hans Wiegel. Hoezo zou dat ineens veranderen?

Ik durf te wedden dat menig GS schrijver op het laatste moment toch nog op de VVD gaat stemmen net als veel reaguurders. Rutte III is niet onrealistisch.

Mozes Langebroek | 13-12-16 | 07:06

Wat??! Onze eigen 2e kamer mag het stuk niet inzien van het kabinet, maar een niewsbedrijf als Reuters wel? 10 jaar geleden was dit alles al meer dan genoeg geweest om een kabinet af te laten treden. WTF jongens!

DerFoehrer | 13-12-16 | 06:43

Verder is het straks niet de vraag of Trutje wel met de PVV wil regeren, maar of Wilders wel met de VVD wil regeren.

mallekater | 13-12-16 | 06:18

Trutje speelt wel met vuur.
Wanneer hij wéér stiekem gaat opereren in dit geval en wij blijken inderdaad naast een overeenkomst met schurkenstaat Turkije nog een overeenkomst te zijn aangegaan met schurkenstaat KOekraine loopt hij een dikke kans dat de meerderheid van de bevolking een Nexit wenst.
EN een aftreden van Trutje in persoon.
Zo vlak voor de verkiezingen lijkt me dat niet handig.Niks doen of de zaak verheimelijken is ook niet echt slim want dan weet iederéén dattie de tent belazert.

mallekater | 13-12-16 | 06:17

Het zal wel iets te maken hebben met de "commissie Stiekem".
Het kan ook te maken hebben met de nieuwe commissie
"sliep uit alle kinderen lachen je uit".
Of de commissie "kinderen die vragen worden overgeslagen".

alshetware | 13-12-16 | 04:40

Zullen we daar 76 zetels van maken?
*iets mompelt over meerderheid*
necrosis | 12-12-16 | 19:45
.
zelfs al had Wilders 150 zetels, de Eerste Kamer zal elk besluit van hem torpederen
Zo werkt de "Nieuwe Democratie 2016"

telelezer | 13-12-16 | 01:55

Met de wetenschap van nu is het nauwelijks voor te stellen dat ik vroeger altijd op de VVD gestemd heb. Wat een stelletje smerige landverraders zijn het nu geworden, met een hekel aan de eigen achterban. Nooit meer VVD voordat de complete huidige lichting 2-de kamerleden VVD vervangen is door VVD-leden die de eigen achterban wel respecteren.

Wladimir 1928 | 13-12-16 | 01:25

Die Rutte. Wat een boef. Wie nog op de VVD stemt is eigenlijk... een landverrader.

Admiraal Balthasar | 12-12-16 | 23:57

@joepiedepeopie | 12-12-16 | 23:39
Volgens het NOS journaal van gisteren heeft hij gereageerd op de aantijgingen dat Rusland de DNC gehackt heeft om Trump in het zadel te helpen.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 23:46

gnor | 12-12-16 | 20:12

Hartelijk bedankt voor het delen van de video met de Canadese journaliste.
Ga haar zeker volgen.
Weet iemand trouwens hoe het met Julian Assange gaat? Hoor niets meer van hem.

joepiedepeopie | 12-12-16 | 23:39

Welk deel van het bw0rd 'nee' heeft die man een probleem mee? De 'n'? De dubbel-'e'? Of komt het probleem pas als de twee worden samengevoegd?

Rutte, wees wijs, je broodmeesters in Brussel zijn op de weg naar buiten. In de nasleep zullen natiestaten welke zich heroprichten landverraad weer op de agenda zetten.

TheDrivingDutchman | 12-12-16 | 23:33

Sneeschuiver | 12-12-16 | 22:16
U kunt beter niet stemmen op Omtzigt: hij staat op de vierde plek, en wordt gewoon door zijn partij genoten gekozen. Als u stemt op een anti-EU partij heeft uw stem meer invloed.

Ci Ty33 | 12-12-16 | 23:18

@ MarcS | 12-12-16 | 23:00

... als niet, is er vast wel een Italiaanse arts te vinden die daar wel een mouw aan wil passen...

wizzz | 12-12-16 | 23:09

Mark zit te Dutten | 12-12-16 | 22:40
Yup, Omzigt is een bijter met dossierkennis. En dat draagt hij ook uit. Maar... als puntje bij paaltje komt moet hij meestemmen met de fractie, of hij het nou met hun standpunt eens is of niet. En dat doet hij ook.
Jammer dus dat hij bij de partij van palingen in een emmer snot zit. Bovendien Pro-EU.
Jammerdepammer voor Omzigt.

Marie Curieux | 12-12-16 | 23:04

@Pace | 12-12-16 | 22:20 - gut, meisje zit je nog steeds datzelfde liedje te zingen? EU heeft in al haar wijsheid besloten dat ALLE landen moeten instemmen, dan is het 'sjiek' om je daar aan te houden.

MarcS | 12-12-16 | 23:03

@wizzz | 12-12-16 | 22:58 - moet ze ook nog in de legleeftijd zijn.

MarcS | 12-12-16 | 23:00

De enige manier waarop we een minpres kunnen krijgen die bevalt, is wanneer deze van vrouwelijke kunne is...

wizzz | 12-12-16 | 22:58

@Mark zit te Dutten | 12-12-16 | 22:40 - VVD had genoeg 'ervaring', Opstellen, v/d Steur, staatssecretaris justitie, Wiebel ....... nee, ervaren mensen die maken geen brokken. *gierend v/h lachen over grond rolt*

MarcS | 12-12-16 | 22:55

@Mark zit te Dutten | 12-12-16 | 22:40 - En waar haalt CDA opeens 15 Omtzigtjes vandaan?

Leuk geprobeerd, maar denk maar niet meer voor mij.

MarcS | 12-12-16 | 22:51

@ Pace

Nee die 27 landen wijken niet, maar dat is het punt ook niet.
Wanneer Nederland niet ratificeert en het blijkt achteraf toch wel meer te zijn dan een "handels verdragje" hebben we een stok om mee te slaan in de EU.
---
Ik hoef die mensen niet zo nodig in Nederland, en al helemaal niet via list leugens en bedrog.
Eenmaal ook door Nederland ondertekent hebben we ook daar niets meer over te zeggen, ik geloof er namelijk geen moer van dat het "alleen maar" een handelsverdragje is...

authentic | 12-12-16 | 22:46

En als we allemaal op Pieter stemmen, krijgen we het hele CDA erbij inclusief dat partijprogramma van ze .. Nee dank u

cheops | 12-12-16 | 22:46

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19
PVV heeft motie Omtzigt niet ondertekend
-
Iedereen roept hier wel zo hard dat ze op de PVV gaan stemmen. Maar vergeet niet dat het 15 maart TWEEDE KAMER verkiezingen zijn. Geert is een prima kerel en zijn nrs 2 t/m 5 zijn ook nog wel te pruimen. Maar wat als Geert opeens 35 zetels moet vullen? Wat voor idioten/gelukszoekers/eendagsvliegen etc komen er dan weer in de kamer. En na 1 jaar heeft iedereen ruzie met elkaar en valt de PVV in 5 fracties uitelkaar. Iemand wel eens nagedacht over dat scenario? Volgens mij moet je 15 maart kiezen voor het beste kamerlid (in jouw ogen). En in mijn geval is dat Pieter Omtzigt. Hij heeft de afgelopen 4 jaar van al die 150 backbenchers gewoon het beste zijn werk gedaan. Bijv. op het gebied van de zorg, pensioenen, MH17 en nu weer het Oekraine verdrag. Hij kent elke letter van het dossier, vaak nog beter dan de minister in kwestie. En hij ettert en peurt net zolang tot de waarheid op tafel ligt. En daar gaat het toch om op 15 maart? Om de beste mensen in die 150 stoelen te krijgen? Of willen we alleen een middelvinger maken naar Rutte / het huidige kabinet? En dan gaan we daarna weer vrolijk 4 jaar fappen op onze zolderkamer zonder ons een fuck aan te trekken van de politiek? Ik hoop dat mijn mede reaguurders daar ook even aan denken als ze op 15 maart in het stemhokje staan...

Mark zit te Dutten | 12-12-16 | 22:40

Het begint al aardig op een dictatuur te lijken. Bevolking monddood maken desnoods met ME erop, dissidenten vervolgen, parlement(nep of niet) niet informeren!!!! En dan nog is men verbaasd over het boos worden van de blanke man!

Mart6037 | 12-12-16 | 22:36

@Pace
Als de ja-stemmers in de meerderheid zouden zijn, waarom zou je dan bang zijn van het halen van een kiesdrempel?

cheops | 12-12-16 | 22:36

Daar is dus geen PVV'ert bij! En hou dat ook even in gedachte zèg!
Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19 óf ondertekening is niet aangeboden: wanneer Wilders zou tekenen zou hij ingeval van succes dit voor de PVV kunnen opeisen, óf Wilders profileert zich boven de partijen. Door niet te ondertekenen en zich in te lezen kan hij vanaf een hoger level in principe alles roepen wat hem tot voordeel kan zijn.

A.S. Perien | 12-12-16 | 22:24

Rutte is een exellente vertegenwoordiger van Noord-Korea aan de Noordzee.
Een dictator die schijt heeft aan het volk en het door het volk gekozen parlement.
Nog wel.

Dostranamus | 12-12-16 | 22:22

@Kenneth Nietvatten | 12-12-16 | 20:33
"Vanuit die redenering heeft slechts 10% ja gestemd......"

Dat klopt ongeveer, nog preciezer: slechts 12,27% van de kiezers heeft JA gestemd. En dat waren duidelijk niet de slimsten van de bevolking!

Ze hadden zelfs niet door dat ze door JA te stemmen hebben meegeholpen de opkomst boven die 30% te tillen.
De IETS minder domme voorstanders van het verdrag luisterden naar de vele oproepen op Facebook en Twitter, ze bleven weg. Bijna 68%. Zodat 27 landen tegen Nederland kunnen zeggen: Wat willen jullie eigenlijk? Moeten 27 landen wijken voor 20% van de bevolking in een pestlandje?

De afloop kan een kind voorspellen.

Pace | 12-12-16 | 22:20

'Update: Reuters heeft het stuk al ingezien.'

Jee, begin van de avond schreef ik al over echte hoernalisten die aan het stukje zouden moeten kunnen komen..
Vanavond toch nog even langs het casino dan maar!

En verder: Rutte krijgt dit nimmer meer recht gebreid.

EEnzame SchizofrEEN | 12-12-16 | 22:16

Ik ga Omtzigt stemmen. De enige die én hard werkt én enorme dossierkennis heeft én bovendien als een pitbull in de kuit van Maffia Rutte blijft hangen.

Sneeschuiver | 12-12-16 | 22:16

Ci Ty33 | 12-12-16 | 21:08
Ik vind een lage (huidige) kiesdrempel juist wenselijk onder het huidige systeem. Het probleem in ons land is niet de kiesdrempel maar het feit dat de meeste partijen dezelfde kleur uitpoepen. De nieuwe partijen ontstaan alleen maar, omdat er blijkbaar veel burgers zich niet vertegenwoordigt voelen door de zittende partijen. Dus niet de kiesdrempel is het probleem, maar de glas, plas, was politiek, de politiek van alle handen op 1 buik tegen de burgers. Er zitten al wat partijen in de Kamer die een ander geluid laten horen, maar hebben zich veelal beperkt tot een bepaald imago en beperkte standpunten. Zoals een PvdD die alleen al in naam gedoemd zijn om nooit te regeren.

Het probleem is niet de kiesdrempel, het probleem is de verblindheid van de gevestigde politiek zelf, het probleem is dat ze niet het volk dienen, laat staan naar het volk luisteren. En op die manier blijven er nieuwe partijen de kop op duiken, omdat de huidige politiek faalt. En in plaats dat de politiek naar zichzelf kijkt willen ze de kiesdrempel verhogen. Zie je nu hoe belachelijk dat is?

XaleX_2 | 12-12-16 | 22:12

Als Rutte voor het verdrag tekent gaat hij de geschiedenis in als Nederlands grootste landverrader ooit. <hier nog wat scheldwoorden, welke ik gecensureerd heb wegens geenstijl-technische redenen>

Methylfenidaat | 12-12-16 | 22:11

Waarom zou je nou afspraken maken met een land als Oekraine : giga corruptie, plofkippen-gigant MHP, armoede en oorlog. Volg liever USA en haal de betrekkingen met Rusland aan.
International Criminal Court berecht foute leiders, da's mooi, Rutte, de Pisvlek van de Stalpertstraat woont 100 m er vandaan

53 n.o. | 12-12-16 | 22:08

@sickworld | 12-12-16 | 21:12
-
Wij moeten die arme donders toch hélpen om er weer bovenop te komen? Moldavië is héél zielig.
-
En laten wij eerlijk zijn: met een uurtje Eurootjes bijdrukken op Draghi's persen is de schade van die geldroof toch alláng weer goed gemaakt?

bisbisbis | 12-12-16 | 22:06

Reuters, bedankt.
Rutte, loser.

Frans Bierings | 12-12-16 | 22:05

Energya | 12-12-16 | 21:46
Ik stem PVV dus nee. En had jij verder nog iets?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 22:00

Opvallend dat Kees Verhoeven van D66 getekend heeft. D66 steunt Rutte toch? Is dit dan weer voor de bühne?

Mannes | 12-12-16 | 21:58

Hoewel het kabinet voorafgaand aan het referendum unaniem akkoord ging met het overnemen van de uitslag, konkelt Premier Rutte vanaf de uitslag (NEE=NEE) als een paling in een emmer snot.

Ons hele parlement heeft constant de mond vol over onze (zogenaamde) democratie maar tegenstanders van referenda schermen nu met de opkomst van "maar" 30%, mandaad etc etc , te weten dat SP, CDA, PvdA, PVV, CU, SGP, PvdD, VNL en 50PLUS een Kamermeerderheid van in totaal 89 zetels, uitspraken het referendum te steunen en diens uitslag te respecteren. (Een Kamermeerderheid van in totaal 89 zetels)

Ja ook het CDA dat feitelijk tegen het houden van referenda is, het meest (dictatoriale) verbazingwekkende was dat de VVD-achterban met een meerderheid aan tegenstemmers de enige kiezersgroep is die het standpunt van ‘haar’ partij ten aanzien van het verdrag met Oekraïne niet heeft gevolgd, maar Premier Rutte ook hier schijt heeft aan het zo geroemde begrip "democratie" en de "democratie" binnen zijn eigen VVD !

Welnu, willen wij een ECHTE democratie zijn dan dient de regering/kabinet gevolg te geven aan de uitslag, zo niet dan bezigt Premier Rutte feitelijk een parlementaire dictatuur aangezien zijn eigen achterban met een meerderheid aan tegenstemmers ook tegen het verdrag heeft gestemd. (62% bij een opkomst van 33%)

authentic | 12-12-16 | 21:53

Er blijkt al een Oekraïense in het Europees Parlement te zitten. polderland.wordpress.com/2016/03/27/e...
Veel Oekraïners bezitten inmiddels een Pools paspoort. Ze mogen daar (en bij ons) ook werken en verdringen dus de Polen die vervolgens onze kant opkomen . En Roemenië geeft paspoorten aan 4 miljoen Moldaviërs, zoals eerder de Hongaren paspoorten gaven aan de Roemenen zodat ze bv bij Breda aardbeien konden plukken. polderland.wordpress.com/2013/12/28/o...

Ci Ty33 | 12-12-16 | 21:52

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19 e.a.
Cordon sanitaire. Ze gaan gewoon niet bij de PVV langs om te vragen of ze willen tekenen. Ook Pieter Omzigt niet.


Verder wordt hier in de panelen ook weleens beweerd (niet jij) dat de PVV geen campagne voor het referendum heeft gevoerd. Dat is niet waar, zie: www.google.nl/search?q=PVV+gaat+flyer...

Voorts heeft de PVV tegen het ratificatieverdrag met Oekraïne gestemd, ziet niets liever dan dat Rutte in de problemen komt dus waarom zou de PVV die vragen van Omzigt niet ondertekenen?


Marie Curieux | 12-12-16 | 21:51

@Mark_D_NL | 12-12-16 | 21:45
Als hij niet ratificeert, zullen zowel zijn bazen als de bazen van zijn bazen, en maffiabaas Poro niet blij zijn, op zijn zachtst gezegd.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 21:51

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:32
Lijkt me een beetje alsof je hier alleen maar twijfel wilt zaaien over de PVV, lijkt bijna wel zo een betaalde EU trol maar dan net even iets gewiekster.

Energya | 12-12-16 | 21:46

"UPDATE: Reuters citeert uit geheim document waar zelfs NL Kamerleden niets over mogen zeggen..."

Dus een "staatsgeheim" lekt ook al uit in het kabinet Rutte.
Is daar al een onderzoek voor ingepland door de Rijksrecherche...?
Of kan dat lekken er wel bijgeteld worden bij de vele falen van het kabinet?

steekmug | 12-12-16 | 21:45

Rutte gaat niet ratificeren. Hij wil de verkiezinen volgend jaar winnen. Dus is dit zijn beste kans om zichzelf tot held van het volk proberen te bombarderen. En de verkiezingen te redden. Anders zal Rutte toch echte de geschiedenis ingaan als een waardeloze MP. En dat zie ik hem niet laten gebeuren.
--
Verder wat @kanarievogelxxl zegt.

Mark_D_NL | 12-12-16 | 21:45

Ik voel zó maar, geheel spontaan, zonder enige aanleiding en vooral niet gestoeld op enige eerdere ervaring, een tweede vorm van het verdrag van Lissabon aankomen.
-
Ander kaftje er om, je noemt het: 'het verdrag van Bratislava / Praag/ Boekarest *' ( * doorhalen wat niet verlangd wordt) je wacht achttien maanden, je bestelt een nieuwe cateraar - klaar.

bisbisbis | 12-12-16 | 21:44

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:32
Weet je wat? We laten de praktijk dat uitmaken. Stem op Wilders!

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 21:42

@necrosis | 12-12-16 | 20:44
@McMarx | 12-12-16 | 21:21
Jammer om maatschappelijke zaken volledig te betrekken op de persoon zelf alsof een roker niet de tabaksfabrikanten mag aanklagen.
Maar goed, in het bijzonder voor necrosis, zie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/...

ProAsfalt | 12-12-16 | 21:39

Lupuslupus | 12-12-16 | 21:33

De vraag waarom de handtekening van Wilders er niet onder staat lijkt me geen typisch voorbeeld van een vraag waar geen antwoord op te geven is. Ik lees hierboven al een mogelijke verklaring door reaguurder Energya | 12-12-16 | 21:29. Ik begrijp niet goed waarom u de legitimiteit van de vraag in twijfel trekt, maar misschien kunt u dat uitleggen.

Prof. v.d. Neuq | 12-12-16 | 21:38

Mark... Cave idus martias.

cheops | 12-12-16 | 21:38

Ik stem straks PVV maar ik zie daar uitsluitend een legitieme vraag in. Wat is je probleem?
Prof. v.d. Neuq | 12-12-16 | 21:28
.
Ik heb geen probleem, degenen die een 'legitieme' vraag stellen hebben blijkbaar een probleem met het feit dat de PVV niet heeft getekend. Een vraag waar geen antwoord op te geven is dus m.i vrij nutteloos om te stellen.

Lupuslupus | 12-12-16 | 21:33

@Berbaar | 12-12-16 | 21:32
t-tje omhoog gooit

Berbaar | 12-12-16 | 21:32

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 21:23
Misschien dat de PVV ondertussen ook 'gevestigde orde' aan het worden is? En dat een stem op hen gewoon hetzelfde effect heeft als stemmen op VVD of nog erger? Verder weet ik niets maar vraag het me wel af: Gaat Greet ons verlossen of roert ook hij in dezelfde pap?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:32

@McMarx | 12-12-16 | 21:21
Welnee zeiken op de Internetz is veel gemakkelijker voor die luserT.
Hoef hij niet te stoppen met bankhangen en ruifvreten.

Berbaar | 12-12-16 | 21:32

Oh jah, geheime 'side letters'. Hoe laag kun je zinken met je democratie haat.

dugo | 12-12-16 | 21:32

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19

Misschien is het iets om te onthouden dat deze partijen de moties van de PVV niet gesteund te hebben ten aanzien van het functioneren van Rutte en dit kabinet.
Dit is leuk voor de bühne maar al deze Kamerleden weten verdomd goed waf de modus operandi van de EU is als het over het ratificeren van dit soort verdragen gaat. De besluitvorming op nationaal niveau is mosterd na de maaltijd; een schijn van inspraak.

Desmoulins | 12-12-16 | 21:30

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19
Dat komt in de tweede kamer vaker voor, de pvv word dan expres niet gevraagd bij het ondertekenen om ze zo buiten te sluiten. Zelfs als ze weten dat de PVV absoluut ook zou ondertekenen.

Geen PVV krabbel zegt dus absoluut niets, hou dat ook even in gedachten.

Energya | 12-12-16 | 21:29

@necrosis | 12-12-16 | 20:33
Kom op waarde necrosis.
Dat verdrag ging er altijd al komen, dat gingen een paar miljoen NL stemmen tegen nooit tegenhouden dat weet U ook.
Ik ben slechts benieuwd hoe Rutte "aan de bezwaren van de NEE stemmers tegemoet denkt te komen".
Als er geen substantiële wijzigingen komen dan had hij beter de dag na het referendum kunnen laten weten het te verwerpen want raadgevend.
En nu ja "massaal NEE"? Dat valt reuze mee imo.

Berbaar | 12-12-16 | 21:29

Ja dat ken ik, krijg je weer zo'n kut A4-tje met meer zwarte lak dan leesbare tekst, logo en aanhef meegerekend. Kan niet wachten.

automobilaterealist | 12-12-16 | 21:29

Lupuslupus | 12-12-16 | 21:24

Ik stem straks PVV maar ik zie daar uitsluitend een legitieme vraag in. Wat is je probleem?

Prof. v.d. Neuq | 12-12-16 | 21:28

Petje af voor Rutte. Je kan hem moeilijk van een gebrek aan visie betichten.

boomreactor | 12-12-16 | 21:28

Dat je na deze totale persoolijke afgang als premier ook nog steeds niet wil inzien dat door je ongelofelijke incompetente leugenachtige en misselijkmakend huichelachtige gedrag je overkomt als de meest primaire Kloodtzak van Nederland.

litebyte | 12-12-16 | 21:27

Daar is dus geen PVV'ert bij! En hou dat ook even in gedachte zèg!
Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19
.
Ja hoor. Gaan we nou op alle slakken zout leggen als het om de PVV gaat? Wat doet een 9e handtekening er nog toe als er al 8 staan? Thieme was ook pro referendum. Heeft ook niet getekend.


Lupuslupus | 12-12-16 | 21:24

Uit het Reuters artikel: "If it were not to lead to membership at some point in the future, then why bother with all that?" Polish Foreign Minister Witold Waszczykowski told reporters."
Yeah, why bother.

atheïstisch stemvee | 12-12-16 | 21:23

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19
Zullen we even op de reden waarom wachten? Of weet jij die wel soms? En wat is erger, een goed initiatief niet steunen of een slecht initiatief (motie Halsema) wel?

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 21:23

@ProAsfalt | 12-12-16 | 20:40
Het wordt tijd dat je eens gaat vechten in plaats van klagen.
Als je niets te verliezen hebt dan kan je heel erg veel, als je je dat eenmaal eigen hebt gemaakt: 'Screw the system' en ga er vol voor. Weiger je tewerkstelling, laat je door de politie arresteren vanwege obstructie, gooi het in de 'echte media', ga je midden op straat poedelnaakt aftrekken in de PC hoofdstraat. Doe godverdomme echt wat man.

Rest In Privacy | 12-12-16 | 21:21

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19

Viel me ook op. Zou graag enige uitleg van blonde Greet vernemen.

Prof. v.d. Neuq | 12-12-16 | 21:20

De ondertekenaars:
Pieter Omtzigt (CDA)
Kees Verhoeven (D66)
Gert-Jan Segers (CU)
Harry van Bommel (SP)
Jacques Monasch (ex-PvdA)
Roland van Vliet (ex-PVV nu onafhankelijk)
Louis Bontes (VNL)
Henk Krol (50plus)
Daar is dus geen PVV'ert bij! En hou dat ook even in gedachte zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 12-12-16 | 21:19

Op 15 Maart krijgt dhr Rutte de rekening gepresenteerd van dit gedrag. Het is van de zotte dat we zolang moeten wachten op deze dag. Zeer frustrerend.

Rico den Hollander | 12-12-16 | 21:18

necrosis | 12-12-16 | 21:04
Vertel mij wat: mijn neven en nichten zijn razend enthousiast. Die zien kansen! Financiering!
Als ik ze vertel dat ik hoop op een Nexit, dan kijken ze me aan of ze voda zien branden!

nemoj me jebat | 12-12-16 | 21:16

Moldavië ligt tussen het eveneens armoedige Roemenië en de Oekraïne. In 2014 tekende de EU al een associatieverdrag met het land waarmee nieuwe afspraken werden gemaakt op het gebied van handel, mensenrechten en veiligheid (nl.wikipedia.org/wiki/Moldavi%C3%AB_e...). Nu is dus de Oekraïne aan de beurt. Om even aan te geven hoe de mores in deze hoek van "Europa" eruit ziet dit citaat van moldovanpolitics.com/tag/pdm/: Vlad Plahotniuc is widely considered to be Moldova’s wealthiest person. However, the full extent of Plahotniuc’s assets and wealth remains unknown. He owes his financial standing to a privileged position in the inner circle of former Communist President, Vladimir Voronin. However Plahotniuc remained in the shadows of Moldovan politics while building an economic empire throughcommercial raiding. Moldovan media did not even have a photo of Moldova’s richest man until 2010.

Once the Communist Party lost power in 2009 and a pro-European coalition emerged from Moldova’s so-called “Twitter Revolution” [US black op?], Plahotniuc began to appear in Moldovan politics. He was quick to change his allegiances by sponsoring the then-opposition Democratic Party, of which he is now deputy chairman. The oligarch was also instrumental in promoting his protégées in key state offices, including the judiciary and law enforcement.

Financially, Moldova is yet to recover from one of the largest banking heists in history. This event saw $1 billion dollars (15% of the country’s GDP) disappear from the country’s three banks in late 2014.

Coupled with his media empire (he owns Moldova’s main TV channels), Plahotniuc’s influence is now unchallenged. His fortunes rose with the October 2015 arrest of Vlad Filat, Moldova’s ex-prime minister and former leader of the Liberal Democratic Party. Filat also happened to be Plathotniuc’s main political and oligarchic rival. After eight months in custody, Filat was convicted in July 2016 to nine years in prison for his connection to the one billion dollar theft.

In July 2016, a Moldovan banker, Veaceslav Platon, was arrested in Ukraine in connection with the banking theft and, despite possession of Ukrainian citizenship, was nonetheless hastily extradited to Moldova. Platon is now in pre-trial detention. This turn of events contrasts to the fate of Ilan Shor, another wealthy Moldovan-Israeli businessman considered the central figure in the banking heist, who was arrested back in 2015, but was then allowed to run for mayor of Orhei, a town not far from Moldova’s capital. He ended up winning with a landslide.

En de dames/heren in Brussel zagen dat het goed was.

sickworld | 12-12-16 | 21:12

@necrosis | 12-12-16 | 20:38
Politiek. En verder hoef je niet te gaan. Dit heeft niets met gezond verstand te maken vanuit de burger gedacht.

Rest In Privacy | 12-12-16 | 21:12

"Voor een andere zorg van de nee-stemmers - het verdrag vormt de opmaat naar het EU-lidmaatschap voor Oekraïne - is nog geen oplossing gevonden."

Euh, was toch geen opmaat voor EU-lidmaatschap?

Geen militaire steun? was toch een gewoon handelsverdrag?

forcone | 12-12-16 | 21:11

@Merfralex | 12-12-16 | 21:07
Er is een reden dat Wiegel de verkiezingen het liefst zou vervroegen: als het koud is blijven er meer kiezers van populistische partijen thuis naar het schijnt.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 21:11

necrosis | 12-12-16 | 20:30

Toen we mochten stemmen over de europese grondwet was bij mijn weten de opkomst dik in de 60% en we wilden het niet. Wat daarvan gekomen is weten we inmiddels.
Ik hoef niet meer na te denken om duidelijk te hebben hoe de "elite" *spuugt* het volk regeert. Onze elite is stuk en we hebben een nieuwe nodig.

In maart '17 wordt er afgerekend.

Prof. v.d. Neuq | 12-12-16 | 21:10

Als trouw PVV stemmer ben ik lichtelijk geirriteerd dat Wilders z'n handtekening er niet onder staat.
(of van een ander PVV kamerlid)

Keyboardspeler | 12-12-16 | 21:10

ProAsfalt | 12-12-16 | 20:40
U vergeet nog zo'n slordige 10.000 steeldieven.

Ommezwaai | 12-12-16 | 21:09

Dacht zeker als docent dat de kamerleden een Engels stukkie lezen we zouden overslaan?

Maart 2017... we kunnen niet wachten. Maar intussen is straks dit allang weer besloten, niets aan te doen...

Jan, Leiden | 12-12-16 | 21:09

Trump en Putin zijn vriendjes. Beiden denken aan hun land en mensen en willen handel drijven i.p.v. oorlogje voeren over een corrupt land. Ze zullen het snel eens worden over de Ukraine. Neutraal land dat met EU noch Rusland een "associatie verdrag" gaat afsluiten. Daar sta je dan Rutte met je handel drijven met de Ukraine! Niks, nada, nul. Maar dan ook niet meer met Rusland. Kan je een leuke baan bij ineenstortende EU geregeld hebben maar daar heb je dan ook niks meer aan. Smeerlap die je bent!

Blonde Nel | 12-12-16 | 21:09

XaleX_2 | 12-12-16 | 20:52
Kiesdrempels worden vaak de kuilen waar de voorstanders invallen: als het een beetje meezit is dat het einde van de PvdA.
In Frankrijk had men bij de recente verkiezing van de nieuwe regioraden premiezetels bedacht om LePen buitenboord te houden. De grootste partij krijgt nl 25% extra zetels. Die mensen zijn dus volksvertegenwoordigers, maar zijn helemaal niet gekozen. Maar bij de volgende verkiezing kan dat omgekeerd worden, en krijgt LePen de bonuszetels en zijn de oude partijen hun lucratieve jobs kwijt. www.lejdd.fr/Politique/Les-elections-r...

Ci Ty33 | 12-12-16 | 21:08

Wat is het nog lang naar 15 maart.... Konden we maar sneller afrekenen met dit sujet!

Merfralex | 12-12-16 | 21:07

Weer geen handtekening van Wilders. Waarom?

Rest In Privacy | 12-12-16 | 21:05

@Bobbbe | 12-12-16 | 20:08
Het feit dat je ooit op de CDA hebt gestempt vind ik al curieus. Wat bezielt die geloofgekkies toch.

Rest In Privacy | 12-12-16 | 21:05

@nemoj me jebat | 12-12-16 | 21:01
Er staan nog zes Balkanlanden te trappelen om toe te mogen treden.

necrosis | 12-12-16 | 21:04

28 lidstaten? 28 lidstaten?
WTF? Zit de Oekraïne er soms al bij?
Of moet GB mee ondertekenen? Terwijl ze al niet meer mogen mee-eten?
Vragen. Vragen!

nemoj me jebat | 12-12-16 | 21:01

@ProAsfalt | 12-12-16 | 20:40
Aarde voor ProAsfalt. Aarde voor ProAsfalt. Uw laatste transmissie staat op repeat. Herhaal. Uw laatste transmissie staat op repeat. Schakel over naar een andere frequentie. Over.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 20:55

Dat ze een '2005' Referendum gaan herhalen was al duidelijk. De mensen die de politiek een beetje kennen wisten vooraf al dat het hierop (bij een 'tegen') zou uitdraaien. De gevestigde politiek dient niet het volk, maar het totaalsysteem van hebzucht waar de elite met de scepter zwaait. Hun belang telt in dit systeem en niet dat van het volk.

Net zo verwerpelijk is het eigenlijk wel dat ze nu de referendumwet opnieuw aan het behandelen zijn en de kiesdrempel voor nieuwe partijen willen verhogen (7 zetel drempel WTF). Dit is gewoon een vorm van politieke repressie om de oude partijen en het oude systeem in de zadel te houden. De drastische verhoging van de kiesdrempel zou al een landelijk referendum waard zijn!

XaleX_2 | 12-12-16 | 20:52

@Sinister-President | 12-12-16 | 20:42
Wees niet bang.
Ik heb niet op knopjes lopen drukken en heb ook niet gezwaaid.
Ik ben best wel aardig, al zeg ik het zelf.

necrosis | 12-12-16 | 20:51

Maakt de keus wat makkelijker. Sowieso nooit meer Pvda,Vvd, D66 of andere linksidioten. Alleen omtzigt lijkt nog wat maar die zit bij een gluiperige partij. Dus om de boel eens flink op te schudden zal het ook bij mij PVV worden. Had ik nooit gedacht maar de rest van de politiek vertrouw ik nog minder.

sjakei | 12-12-16 | 20:50

Je zou toch zeggen met Trump in aantocht zal Brussel wel een toontje lager zingen.

Bennie Boos | 12-12-16 | 20:46

Rutte, als je dit er door krijg.. ben je zeker van een baan bij de EU! .. voor meer als dat prut salaris als nu.. Hij verkoopt gewoon zijn ziel.. Schijt aan de burger.. eerst ik... honden zijn het

Rest In Privacy | 12-12-16 | 20:46

@necrosis | 12-12-16 | 20:42
Droom jij soms niet als je een nachtmerrie hebt?

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 20:45

@ProAsfalt | 12-12-16 | 20:40
Voor de laatste keer:
Heb je sollicitaties gedaan om aan een betaalde baan te komen?
En indien nee, waarom niet?

necrosis | 12-12-16 | 20:44
-weggejorist-
Sinister-President | 12-12-16 | 20:42

@VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 20:38
Ik denk dat Rutte dan niet droomt maar een nachtmerrie heeft, tenslotte wil hij die beelden niet zien, en zijn bazen in Brussel ook niet.
Dat zou slecht afstralen op Oekraïne en dat moeten we toch niet willen.....

necrosis | 12-12-16 | 20:42

@vanBarchum | 12-12-16 | 20:34
Nee, we zijn niet soeverein meer. Het Wildersproces is het directe bewijs. De man is veroordeeld op grond van Europese wetgeving, en niet op basis van Nederlandse.

Aangezien alleen een soeverein land een koning kan hebben, eis ik dat Willem-Alexander per direct aftreedt en de onterecht ontvangen bijstand terugstort.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 20:42

Heb ik Klootjesvolk voor ProAsfalt? Kom eens uit.
Hier Klootjesvolk voor ProAsfalt. Zeg het eens.
Het gaat alleen om het verkrijgen van 45 miljoen gratis arbeiders. Ik herhaal: het gaat alleen om het verkrijgen van 45 miljoen gratis arbeiders. Over.

ProAsfalt | 12-12-16 | 20:40

De wet raadgevend referendum was bedoeld om een doodgeboren kind te zijn, een zoethoudertje voor het volk, een 'we hebben het geprobeerd'. Het knalde keihard in hun gezicht. Maar het ergste moest nog komen: juist dat ene verdrag werd eruit gepikt, het verdrag wat een handelsverdrag leek maar, wat weinig mensen toen vermoedden, een essentieel puzzelstukje was in de strategie van de neocons.

Rutte zit klem met zijn hand in de koektrommel. 's nachts droomt hij dat Trump als een van zijn eerste daden de radarbeelden openbaart.

VerenigingVanDieven | 12-12-16 | 20:38

@Pace | 12-12-16 | 20:26
Nog even dit: mensen die de moeite niet nemen om even een vakje rood te kleuren en liever in hun nest blijven liggen, moeten niet zeiken.
Nogmaals: de minimum opkomst werd gehaald en de meerderheid stemde OekraiNEE.
Wat is daar onduidelijk aan?

necrosis | 12-12-16 | 20:38

Vraag me af of hij wel kan ratificeren gezien er ook nog een rechtszaak loopt hieromtrent

AndreM | 12-12-16 | 20:37

Gluiperige rat

NACademicus | 12-12-16 | 20:36

Aan de afzender mag wat mij betreft nog één ding worden toegevoegd: "van het Koninkrijk der Nederlanden". Of zijn we niet soeverein meer?!

vanBarchum | 12-12-16 | 20:34

@Berbaar | 12-12-16 | 20:31
Er hoeft niets te worden aangepast, de Nederlandse stemmers hebben een massaal 'NEE' laten horen.
Wat is daar onduidelijk aan?

necrosis | 12-12-16 | 20:33

Pace | 12-12-16 | 20:26
Ja he, echt zooooo naïef van ons om te denken dat we nog in een democratie leven! Wat zijn wij een stelletje sukkels. Kom maar Mark, schijt ons nog maar een keer lekker in de bek.

DerFoehrer | 12-12-16 | 20:33

@Pace | 12-12-16 | 20:26

Vanuit die redenering heeft slechts 10% ja gestemd......

Kenneth Nietvatten | 12-12-16 | 20:33

Verkrachten is verkrachten, een hond is een hond, een fiets is een fiets, koffie is koffie en NEE is NEE!

Mr_Pikibelly | 12-12-16 | 20:33

@Pace | 12-12-16 | 20:26
Ach er zijn altijd wel luchtfietsers die de realiteit niet willen of kunnen zien.
Natuurlijk is dat verdrag niet tegen te houden maar ik ben wel benieuwd wat Rutte heeft kunnen regelen in Brussel qua aanpassingen.

Berbaar | 12-12-16 | 20:31

Ik hoor van mijn achterbuurman dat ze symbolisch donderdag "het groene zoodje" weer willen openen op de Vijverberg ? Weet alleen niet zo goed wat de symboliem is, iemand ?

Tee Of Cup | 12-12-16 | 20:31

@Pace | 12-12-16 | 20:26
Bij de verkiezingen voor het Europarlement heeft men in Nederland nauwelijks meer gestemd dan tijdens het Oekraïne referendum.
Gek genoeg telt dat eerste wél.
Denk daar eens over na.

necrosis | 12-12-16 | 20:30

Let op: er wordt gedaan alsof vanwege onze nee-stem de defensie-clausule misschien overboord wordt gezet. Maar: er zijn met de Oekraïne en de andere ex-Sovjetstaten, die staan te dringen in de EU-wachtkamer, nog andere verdragen met defensie clausules, zoals Euronest www.euronest.europarl.europa.eu/eurone... en het zg Oostelijk Partnerschap nl.wikipedia.org/wiki/Oostelijk_Partn...
Zie ook de EU militaire trainingen in de Oekraïne collections.internetmemory.org/haeu/co... en militaire 'Erasmusbeurzen' www.emilyo.eu/

Ci Ty33 | 12-12-16 | 20:30

Wen er maar aan, het verdrag wordt - na nog meer holle frasen en loze beloftes van onze premier in het debat van deze week - gewoon geratificeerd door onze strot gedrukt. De 'side letter' (de stukken waarnaar gevraagd wordt door de kamerleden maar dat is verboten) is niet meer dan de laatste natte wind van flatulente Rutte in het gezicht van de kiezer.

Het schoonvegen kan niet snel genoeg beginnen...

Sgnietzel | 12-12-16 | 20:29

Is er nog iemand die zichzelf wijsmaakt dat dit verdrag met Oekraïne tegen te houden is?
Het is tenslotte een verdrag van 28 EU-landen, en alleen in Nederland was er enig verzet. 68% van de kiezers heeft bij het (raadgevend) referendum niet gestemd, dus de nee-stemmers zijn nog geen 20% van de Nederlandse bevolking.
Gelooft iemand dat de EU zich daardoor tegen laat houden? Die iemand is dan misschien wel wat naïef!

Pace | 12-12-16 | 20:26

GeenPeil gaat zeer groot worden.

Rest In Privacy | 12-12-16 | 20:25

Crimineel is Rutte... Tuig van de richel is het.... je volk zo proberen te belazeren met een geniepige actie zoals deze! @Rutte: wees een vent, haal je vuist uit de reet van Juncker en kom op voor onze keuzes....

Kris | 12-12-16 | 20:25

@FrankVeer | 12-12-16 | 20:22
Nee, het is slechts een handelsverdrag om homo's in Kiev te beschermen. Alleen populisten zoals u en ik blijven maar twijfelen aan de goede bedoelingen van Brussel.

atheïstisch stemvee | 12-12-16 | 20:25

De volgende opmerking vind ik buitengewoon vreemd: "Voor een andere zorg van de nee-stemmers - het verdrag vormt de opmaat naar het EU-lidmaatschap voor Oekraïne - is nog geen oplossing gevonden."

Hoezo geen oplossing gevonden? Vanaf het allereerste moment dat de tegenstanders van dit akkoord dit argument hanteerden (opmaat tot een EU-lidmaatschap), werd door alle voorstanders uit en en te na benadrukt dat er absoluut geen sprake kon zijn van een EU-lidmaatschap. Als dat zou kloppen zou het toch niet zo moeilijk zijn om ook aan dat laatste punt te voldoen? Wat mij betreft blijkt hieruit dat het akkoord dus wel een opmaat voor het EU-lidmaatschap is.

FrankVeer | 12-12-16 | 20:22

@Sinister-President | 12-12-16 | 20:12
Rutte niet erg geloofwaardig?
Die liegt al als hij ademhaalt.
Hij had een statement kunnen maken door de EU te zeggen dat 'het volk' niet achter een verdrag met Oekraïne staat.
Helaas zijn zijn balletjes nog niet ingedaald en weet hij niet hoe hij zichzelf een echte vent moet tonen.

necrosis | 12-12-16 | 20:22

Éen van de ondertekenaars is Kees V. Dat lijkt mij symbolisch. Als het er op aankomt, stemt hij vrolijk met de EU garde mee en zijn partijkliek idem dito (Pegtold cs.).
Verder veegt Rutte zijn reedt hiermee af, alles voor dat baantje in Brussel.

Henk26 | 12-12-16 | 20:22

Een van deze ondertekenaars gaat mijn stem krijgen in Maart. #nooitmeerrutte

Osdorpertje | 12-12-16 | 20:21

Rutte met zijn totale minachting voor de burger, verdient in maart 2017 nog geen zetel. En diegene die toch op hem stem verdient het om geminacht te worden.

miss error | 12-12-16 | 20:20

Art 3.33 en 3.44 4e lid BW, daar zal Rutte zich toch niet schuldig aan maken? De rechter zou het immers kunnen vernietigen.

Tjemig | 12-12-16 | 20:18

Ondertekend door alle tweedekamer-kneusjes zo te zien?

gm40 | 12-12-16 | 20:17

Ach dat verdrag zou er altijd wel komen daar lig ik niet wakker van.
Wel benieuwd wat Rutte voor elkaar heeft kunnen krijgen qua aanpassingen maar heb geen grote verwachtingen.

Berbaar | 12-12-16 | 20:17

Rutte is NIET onze minister president, Rutte is een ingehuurde bemiddelaar namens en door de EU om eu beleid koste wat het kost door te voeren in NL.

Iets met groepsbelediging, voorgedrukte aangifte formulieren, enzovoort

Tee Of Cup | 12-12-16 | 20:16

Frits7 | 12-12-16 | 19:49
Greet heeft geen tijd, hij is druk bezig met zijn campagne in hoger beroep.En terecht veel belangrijker natuurlijk.

Carpe@diem | 12-12-16 | 20:16

Bobbbe | 12-12-16 | 20:08
postmodernismisdead | 12-12-16 | 20:04

Omtzigt is katholiek. Als je dan toch gelovig wil zijn kies dan voor het katholicisme. Want die mogen meer. (volgens Reve)

Oprisp | 12-12-16 | 20:15

Heb er zo langzamerhand weinig tot geen moeite meer mee (ondanks mijn Nee-stem) dat Rutte ondertekent. Het bevestigt nogmaals dat hij en daarmee de VVD niet voor Vrijheid en Democratie zijn maar gewoon de "vereniging van druiloren" (met kleine letter). We zijn al lang geleden weg gegeven aan de VS (1945)en later aan zetbaas EU die als een volleerd baasje de DDR-agenda van Merkel uitvoert. Is dat anders dan t.t.v. Hitler? Dat Oekraïne is zo belangrijk om namens de VS de Russen aan te pakken. We moeten een hekel aan ze hebben.De meerderheid van de Westerse media zou inmiddels niet naïef maar corrupt zijn. ZDF heeft er een handje van om Russen te bashen. "Het is praktisch bewezen dat de Russen achter de hacks zaten.". Alleen volledig bewijs geldt m.i.. Of gaat het ook in Duitsland zo als bij de veroordeling van Wilders? Zie ook McCain die op het orgel gaat. www.youtube.com/watch?v=Mrgvzz-Np14 Maar ook (en nog belangrijker) dit www.youtube.com/watch?v=TjHniRRgOao geeft m.i. voldoende aan waar het in de nadagen van Obama om draait. Democratisch voortgaan met liegen en bedriegen.De Russen zijn immers slecht voor de VS-economie.

gnor | 12-12-16 | 20:12
-weggejorist-
Sinister-President | 12-12-16 | 20:12

Het blijft VVD schuim. Ik zie veel liever een zebra lachen ondanks dat die meer schuim genereert dan Mark Rutte. Bij eerstgenoemde heeft men nog een streepje voor. Wat is Rutte toch een gluiperig mannetje. Een Brusselse broodknecht. Dat hele Europese parlement is de grootste farce die er maar is. Het is namelijk de Europese Commissie die alle bevelen dicteert. Dat parlement zit er voor spek en bonen bij om ons in de luren te leggen. Grotere fopspenen ga je niet snel tegenkomen. Rutte zet ons land zonder met zijn ogen te knipperen op de eerste de beste veilingsite die zich aandient. Hij minacht de Nederlander. Keer op keer.

Nehemia | 12-12-16 | 20:09

@postmodernismisdead | 12-12-16 | 20:04

Helaas is Omtzigt van het CDA, de partij die nu al met de VVD plannetjes aan het smeden is om de referendumwet "aan te passen". Lees: de stem van de burger moet weer onder het tapijt. Ik heb Omtzigt hoog zitten, maar ik stem nooit meer CDA. Veel te veel EU. Bah.

Bobbbe | 12-12-16 | 20:08

-weggejorist-

flat out | 12-12-16 | 20:08

8 fracties klinkt als veel. Helaas 3 eenmansfractie en 1 tweemansfractie. Dus 4 van betekenis.

Ik ben overigens van mening dat het kabinet in dot verhaal recht in de bek van de kiezers mag schijten. Gewoon goedkeuring, puur onder het mom van wij weten het beter. Dat is natuurlijk ook zo, maar omdat we mbo'ers ook 'studenten' noemen gaat de democratie naar de knoppen. Hoe? Omdat enkel wo'ers grotere concepten kunnen begrijpen, op een manier die moeilijk is uit te leggen als je het denkniveau niet hebt. De mening van de mbo iemand met mbo-niveau is minderwaardig, simpel gezegd

Golaio | 12-12-16 | 20:07

zitten er nou nooit eens consequenties aan dat gelieg en bedrieg van deze jelly

eriksweet | 12-12-16 | 20:05

Volgend jaar bij #TK2017 gaat mijn stem naar óf Omtzicht óf GeenPeil. Ik beslis in het stemhokje.

#nooitmeerVVD

postmodernismisdead | 12-12-16 | 20:04

Rutte is een top-crimineel.
Daar kan Holleeder nog een puntje aanzuigen.
Want Rutte komt er ook nog mee weg.
Misdaden tegen het volk.
Kan het OM niet achter hem aan gaan.
Dit is toch ook groepsbelediging.
Hij beledigt het gehele Nederlandschr volk.
Lock him up!! Lock him up!!

klinkklaar | 12-12-16 | 20:04

@knier, gaat hij niet krijgen, net zoals Balkenende niet. Ook eurocraten snappen wel dat hij onbetrouwbaar is en dus nutteloos

Bokito ergo sum | 12-12-16 | 20:03

Eerst nog de hoop om dit over de verkiezingen te tillen maar nu men zich realiseert dat het in maart hoe dan ook een grote nederlaag wordt, snel ratificeren.

pili-pili | 12-12-16 | 20:03


misleiden (ww) :
attraperen, bedriegen, beetnemen, begoochelen, mystificeren, om de tuin leiden, verwarren, voorliegen
beduvelen (ww) :
bedonderen, bedotten, bedriegen, beetnemen, besjoemelen, te grazen nemen, voorliegen
wijsmaken (ww) :
op de mouw spelden, voorliegen, voorspiegelen
jokken (ww) :
liegen, voorliegen

Kortom: 15 maart 2017

Oprisp | 12-12-16 | 20:01

Die Rukke is een briljant strateeg. De beste sinds WOII.

Rest In Privacy | 12-12-16 | 20:01

Rutte het schoothondje van Oekraïne.

Brainder | 12-12-16 | 20:00

Als op 14 December de toevoeging niet in de kamer is, dan is vanaf dat moment mijn belastbaar inkomen ook geheim.

Ing. eslapen | 12-12-16 | 19:59

@knier | 12-12-16 | 19:51
Denk jij nou echt dat Rutte een warm welkom in Brussel kan verwachten?
Hij was voorzitter van de EU tijdens de Brexit en de OekraiNEE van Nederland.
Dat zijn ze daar echt niet vergeten....
Maar hij kan nog altijd geschiedenisles gaan geven op een VMBO.

necrosis | 12-12-16 | 19:58

Hij heeft geen partner, slechts een troostbeertje. Daar komt het door.

Musset | 12-12-16 | 19:58

Rutte gaat niets geven nog zeggen in de kamer "om het onderhandelings proces niet te beïnvloeden". "Alles wat ik nu zeg gaat niet helpen en helpt de tegenstemmer ook niet" of zoiets. Met deze schurk moeten we in maart afrekenen, eerder kan helaas niet.

Blonde Nel | 12-12-16 | 19:56

Sorry! Sorry Muppets.
Ruttemodus /

atheïstisch stemvee | 12-12-16 | 19:56

Snapt deze man nu zelf wel wat hij aan het doen is ? Als dit zijn perceptie is op het geheel, waarom heeft hij zich dan niet een ware leider getoond en destijds vooraf gezegd wat de consequenties zijn, indien er nee werd gestemd en wat de te volgen paden waren indien er nee werd gestemd ?

Het lijkt er nu op, dat hij van een Ja uitging en zich vervolgens verloren is een een bos vol beren dat kennelijk alleen leeft in zijn realiteit. Indien hij met rechte rug genegeerd had en dat met redenen had omkleed dan was de hele kwestie thans voorbij en had hem dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een stuk meer respect en een deel van het electoraat opgeleverd.

Nu is hij slaaf van eigen beleid, waarbij hij een toneelstukje heeft verzonnen met zelfverzonnen tegenwerpingen aangaande het nee en daarvoor zelfverzonnen oplossingen aangedragen, zonder na te gaan of deze dan ook daadwerkelijk voldoen aan de zogeheten Nee-stemmer. De uitkomst daarvan kan hijzelf uiteraard ook wel raden.

Mark is wereldvreemd en heeft verschrikkelijke hiaten opgelopen in zijn persoonlijkheidsontwikkeling. En wel doordat hij kinderloos is omdat hij, naar eigen zeggen, in het volwassen leven nooit in staat is geweest een relatie aan te gaan dan wel te onderhouden.

Mark verdiend na maart 2017 bij een volgend kabinet, voor de volle vier jaar een zeer prominente plek. Op de sofa ergens bij een psychiater.

netniet | 12-12-16 | 19:52

Dat wordt lachen zoals je nog nooit gelachen hebt Rutte, om je reedt hier weer uit te draaien en je baantje in de EU veilig te stellen. Of denk je echt dat hij echt de stukken gaat opleveren? Hehe. Echt niet. 244 dagen houdt ie het nepparlement aan het lijntje. En ze vinden het dikke prima.

Wim Venijn | 12-12-16 | 19:51

@ EEnzame SchizofrEEN | 12-12-16 | 19:45

Nee hoor, die verklaring stinkt niet. Het is gewoon een lege huls. Een betekenisloos vod, bedoelt om zand in de ogen van het Nederlandse electoraat te strooien. Niets meer, niets minder. Een stukje minachting van de kiezer met de groetjes van Rutte.

Bobbbe | 12-12-16 | 19:51

Rutte heeft zujn felbegeerde baantje in Brussel binnen na de handtekening. De rest heeft t nakijken.

knier | 12-12-16 | 19:51

De dwangmatig liegende, voormalig personeelschef van de pindakaasfabriek komt straks met een stalen gezicht en een tandpasta-smile ons uitleggen dat hij een optimaal onderhandelingsresultaat in Brussel heeft geboekt.
Het verdrag is ondertekend maar het lettertype is aangepast zoals de neestemmers zo graag zouden hebben gewild, o.i.d. Daarmee is recht gedaan aan de nee-stem en kan het VVD-campagne team weer spinnen en framen om zijn rampzalig beleid om te zetten in een "premierbonus".

Ondertussen verwijt hij dat Wilders als een croupier met de toekomst van Nederland speelt. Welnu, Rutte, ik neem liever een kans met iemand met ballen, dan dat ik nogmaals op een liegende lafbek stem die onze toekomst verkwanselt.

Rommelende Onderbuik | 12-12-16 | 19:51

2e Kamer is volkomen monddood met deze 2 partijencoalitie, en Rutte weet dit, zal tot het bittere einde als Dictator zijn belastingparadijs van de rijken blijven bedienen.
Dit moet toch nooit meer mogelijk zijn na 15 maart.

Flatuleerder | 12-12-16 | 19:50

Gaat niet weg Rutte...

Bokito ergo sum | 12-12-16 | 19:49

Mark my words, dit hele onzalige ruftverdrag zal hoe dan ook & met een flinke pot vaseline bij de NL kiezert en verdragtegenstemmerts, onherroepelijk rectaal ingebracht gaan worden. Spoeddebatje hier, interrumptiemomentje daar, the usual suspects bij Pauw en DWDD maar uiteindelijk één GIGA foek joe wapperende middelvinger van MinPres met na afloop fijne schouderklopjes van Juncker en slissende bijval van Verhofstadt. Mark geeft het vlaggetje over aan Zijlstra en wordt EU afgevaardigde Belangrijke Dingen Enzo in Brussel. C'est ça en verder niks.

Grijskijkert | 12-12-16 | 19:49

Waarom ondertekent Geert W. dit niet?

Rest In Privacy | 12-12-16 | 19:49

@devalk | 12-12-16 | 19:44
Vlieg jij eens een eind op!
*Zwaait*

necrosis | 12-12-16 | 19:47

Wat een genante vertoning. Denkt Rutte echt dat dit beter werkt dan meteen ma het referendum of iets er voor zeggen " ja sorry, ik ga nou niet meer terug. Ik en 27 andere regeringen hebben dit namens onze bevolkingen zouitgecompromist.

Of had hij er best van af gewild? Ben dan een man en zeg in de EU: Zien jullie Engeland? Ken je de electorale verhoudingen in ons land? Ken je wilders? Zie je de koppen in de Telegraaf?
Ik kan het gewoon niet meer doen, sorry jongens, het is nu dit accepteren of de onvrede zo laten groeien dat er een Nexit komt en dan wordt het domino.

Shoarmamasutra | 12-12-16 | 19:47

Een godvergeten klucht is het.

ukuppes | 12-12-16 | 19:46

Een ware journalist zou nu proberen om, hoe weet ik ook niet, die EUCO 37/16 te pakken te krijgen. Als onze Rutte dat bestand zo graag onder de pet houdt, moet het wel vreselijk stinken.
En Rutte is een meester in zaken onder stenen laten liggen.

EEnzame SchizofrEEN | 12-12-16 | 19:45

@George Soros | 12-12-16 | 19:40
Zullen we daar 76 zetels van maken?
*iets mompelt over meerderheid*

necrosis | 12-12-16 | 19:45

-weggejorist en opgerot-

devalk | 12-12-16 | 19:44

@Speertjespunt | 12-12-16 | 19:40
Waarschijnlijk omdat Maurice de hond het liefste peilt onder VVD aanhangers.
Maar het zal hem toch een keer gaan opvallen dat die aanhang steeds kleiner wordt.

necrosis | 12-12-16 | 19:43

Een NEXIT, dan kan Rutte uit de geschiedenisboekjes.

d' 8hØker | 12-12-16 | 19:42

Bij het overhevelen van miljarden én soevereiniteit aan EU heeft er bij de oppositie ook geen haan naar gekraaid, Rutte gaat hier gewoon mee weg komen hoor.

Sans Comique | 12-12-16 | 19:42

Maart Rutte, maart.

Jackanders | 12-12-16 | 19:42

Simpel:
- Rutte zal die stukken nevernooitniet toesturen
- De 28 lidstaten gaan er mee akkoord
- Een meerderheid van de Eerste Kamer (dus incl de CDA mastodonten) stemt er mee in
- Er volgt ratificatie
- Rutte legt uit dat het oorlog is met Rusland, dus hij moest wel
- De pers slikt deze leugen als zoete koek

Realisties | 12-12-16 | 19:41

Wat een Poppenkast!
+Zetels voor de PVV, go Geert, go go go....

sjeetje | 12-12-16 | 19:41

Gewoon doordrammen met dat Europa tot dat Wilder 75 zetels heeft. Slim.

George Soros | 12-12-16 | 19:40

Neemt Minpres ook nog even mijn bezwaar tegen Oekraïense plofkip op in zijn verklaring? Want dat was onder andere MIJN reden om tegen te stemmen bij het referendum. Maar veeg je reet er maar mee af, hoor Rutte. Du moment dat NL het associatieverdrag ratificeert is het moment dat ik de rest van mijn leven geen VVD meer zal stemmen.

Bobbbe | 12-12-16 | 19:40

Zorgen van de 'tegenstemmer'?
Nee is gewoon NEE, Rutte!
Wat begrijp je hier precies niet aan?
Minimale opkomst is gehaald, meerderheid stemde OekraiNEE.
Doe recht aan de uitslag of stap op!!!!

necrosis | 12-12-16 | 19:40

Waarom staat de VVD nog zo hoog in de peilingen?

Speertjespunt | 12-12-16 | 19:40

Thieme en Kuzu waren er niet vandaag?

Trekhaas | 12-12-16 | 19:40

Zakken cola en flessen chips..... heeeerrrlijk !
Al is het maar om het wat meer duiding te geven

*101# | 12-12-16 | 19:38

Overwerk , houd Rutte niet van ,hij heeft zijn akkoord allang toe gezegd de druiloor .
Met een briefje erbij dat de Nederlandse bevolking het er niet mee eens is ,maar hij als degene met het laatste woord ,schijt heeft aan het gepeupel .

fleurtje | 12-12-16 | 19:37

Dat word dus woensdagochtend weer gezellig TV kijken.
Wie word dit keer de tekkel met de kluif?

hotnot | 12-12-16 | 19:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl