Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

62% bajesklanten is migratie-achtergrondinees

cbsherkomstgevangenen.pngVolgens Leo Lucassen zaten de cachotten in 1700 ook al vol met hugenoten. Volgens Johan Derksen kun je in de bajes niet eens meer fatsoenlijk in je blote lul onder de douche. Volgens Quincy Gario zijn rechters in Nederland allemaal gore D66-racisten. Volgens Francisco van Jole bewijzen deze cijfers eens te meer dat 36% van alle autochtonen crimineel is. Volgens Rutger Bregman ligt de geschiedenis als een steen op je maag als je deze cijfers vergelijkt met de getto's in 1939. Volgens RTL is het beter dat er volgend jaar alleen nog maar roetveegcriminelen in beeld worden gebracht. Volgens Mark Rutte moeten autochtone criminelen niet klagen, maar zich invechten in ons detentiesysteem. En volgens het CBS had van de gevangenen in Nederland 36% een Nederlandse achtergrond en 62% een migratie-achtergrond.

Reaguursels

Inloggen

Niet dat ik statisticus ben, maar dit lijkt me toch een 101 vraag: dit zijn cijfers van het aantal bajesklanten in verhouding tot de gehele Nederlandse bevolking? In 2016 was namelijk slechts zo'n 28% van de bevolking allochtoon.

His Lordship | 09-12-16 | 12:53

-weggejorist-

Machteloze | 09-12-16 | 01:19

62% zit nog in de gevangenis, maar ook een groot deel van de getinte criminelen is nooit meer terug gekomen tijdens het weekend verlof zoals Saban Baran.
Toch wel handig om een dubbel paspoort te hebben en het scheelt de Nederlandse staat weer geld.

I.P standing up | 09-12-16 | 00:35

En als Mohammed in Nederland is geboren dan hoort hij ook bij die 36% Nederlanders. Halen wij deze Achmed's en Mohammed's van de 36% af dan schat ik in dat er nog ± 10% autochtonen gedetineerd zijn.

Mo het varken | 08-12-16 | 23:49

Oh jeetje, denken jullie wel om de toon en de treinen naar het oosten en zo?

GormSuil | 08-12-16 | 21:01

Dit racistische staatje kwetst 64% van onze gevangenisbevolking. Die lieve jongens en meisjes hebben al zo'n zwaar leven achter de rug.

Antigoog | 08-12-16 | 19:38

Big Bad Bill is sweet William now, life has gonna changed him somehow.
Big Bad Mo is sweet Mohammed now, life has gonna changed him somehow.
Dan blijf je toch in de koran en de kuffar steken.

Ernst Oosters8389 | 08-12-16 | 18:49

Schande, dat ze dat publiceren! Die 62% verpest het voor de goede jongens die in de bak zitten :p

Quichegerechtigde | 08-12-16 | 18:09

Wat vindt Pechtold hiervan?

lingo star | 08-12-16 | 18:04

@Nehemia | 08-12-16 | 15:48
Hangt er helemaal vanaf waar die kleine krulletjes zitten.

Stormageddon | 08-12-16 | 17:46

Ga eens zoeken bij hte CBS wie de slachtoffers zijn van vermogensdelicten zoals overvallen, berovingen etc.
Dat zit bij het CBS goed verstopt/is niet te ...

Antwoord: bijna uitsluitend blanke autochtonen worden het slachtoffer van criminele allochtonen. Ik handhaaf gewoon de oude definitie.
Het omgekeerde: allochtonen die het slachtoffer worden van criminele autochtonen komt nauwelijks voor bij vermogensdelicten.

knerf | 08-12-16 | 17:46

CBS haha... moet zijn 93% ALLOCHTOON en 7% Nederlander. Was 92 en 8.

ag-kansloos | 08-12-16 | 17:44

En dat in het licht van slechts 25% oplossingspercentage van misdrijven waarvan aangifte is gedaan. De pakkans in Nederland is bijkans lager dan het winnen van de loterij. Dat betekent dat het allemaal nog vele malen erger is. #maart2017

PopperFlopper | 08-12-16 | 17:35

Uuh... mag ik even vragen hoe het zit met het bevolkingsaandeel van die gevangenen.Verder wat Mr_Pikibelly | 08-12-16 | 17:31 zegt.

knerf | 08-12-16 | 17:34

Die percentages kloppen voor geen meter. 3e en 4e generatie word er niet eens bij vermeld. Deze worden al gezien als vol bloedjes. Percentage ligt net boven de 90% maar door nieuwe regeltjes van even geleden zal de "buitenlander" op termijn geheel verdwijnen uit de archieven en zitten er over 9 jaar nog alleen maar Nederlanders in de bajes.

Mr_Pikibelly | 08-12-16 | 17:31

Hoelang zal het duren, totdat de term "Nederlanders met een migratieachtergrond" dermate stigmatiserend is geworden, dat er weer een nieuw etiketje op geplakt moet worden?

de honden blaffen... | 08-12-16 | 17:29

Gebrekkige hersentjes plus gebrekkige opvoeding. En er komen er alleen maar meer bij.

Muggenmepper | 08-12-16 | 17:21

Het enige 'positieve' aan dit 'nieuws': het mag kennelijk eindelijk eens hardop gezegd worden, en nog wel door een aan de elite gelieerde instelling ook.

Toen mijn docent criminologie zo'n 15 jaar geleden ongeveer hetzelfde beweerde, kreeg hij het aan de stok met die paar allochtoniërs in de collegebank.

De tijden veranderen, maar verdomd, wat gaat het langzaam.

EefjeWentelteefje | 08-12-16 | 17:19

Bij de 36% Nederlanders zijn ook de niet Westerse Nederlands paspoorthouders meegeteld naar ik mag aannemen? Ken andere statistieken van CBS met hele andere cijfers vwb de autochtone gevangengezette Nederlanders. Dat grafiekje kwam tot enkele procenten.

stroopa | 08-12-16 | 17:15

Politieke correctheid begint met het veranderen van woorden in een newspeak. Allochtoon wordt Nederlander met een migratie achtergrond. Eenmaal geïntroduceerd wordt het veelvoudig te pas en te onpas gebruikt zodat het lekker in daalt. Als dan iemand nog het woord allochtoon gebruikt, valt de hele gutmensch gemeente over deze gebruiker heen en is er weer een nieuw politiek correct item geboren.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 17:11

Nu zou ik ook graag een CBS grafiek willen zien van de 'slachtoffers' achtergronden'...die een aangifte of melding hebben gedaan dan.. om te beginnen.

fikkieblijf! | 08-12-16 | 17:10

Zie aan de cijfers, integratie (criminelen) volledig geslaagd! Toch knap.. binnen een halve eeuw.

fikkieblijf! | 08-12-16 | 17:08

-weggejorist-

RoccoPornetti | 08-12-16 | 17:05

We zijn toe aan etnische registratie in Nederland, zoals ze in de Verenigde Staten ook hebben.

Alleen dan zul je merken dat we al lang niet meer ~80% autochtoon zijn, zoals het CBS ons voorliegt. En dan zul je ook merken dat de gevangenissen vrijwel geheel bevolkt worden door niet-Nederlanders.

En dan blijkt dat het al lang 5 voor 12 is geweest wat betreft het demografische vooruitzicht van de inheemse Hollander.

Trekbeest | 08-12-16 | 16:58

Iedereen die wel eens per ongeluk (want daar wordt je heel ongelukkig van) opsporing verzocht heeft gekeken weet hoe de verhoudingen liggen in NL.
Allochtonen zijn gewoon rete crimineel. Is een feit en ligt aan hunzelf. Geen racisme.

WatZalIkErvanZeggen | 08-12-16 | 16:54

Misschien kunnen de rechters die binnenkort uitspraak doen over Minder, Minder, Minder deze informatie ook nog even meenemen om tot een weloverwogen uitspraak te komen.

Titje | 08-12-16 | 16:53

En wat is het percentage bij de Nederlanders, van migratieachtergronders waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn?

de honden blaffen... | 08-12-16 | 16:50

@koter | 08-12-16 | 16:41
Dank je , knul

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:49

r@face | 08-12-16 | 16:35

'Of doen de daders ook aan etnisch profileren?' LOL.

Jesses Klaver | 08-12-16 | 16:49

En waar maak je dat uit op?
MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:33

Google is je vriend Sjaak.
Derde generatie Turken en Marokkanen nog klein
30-7-2001 10:00
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2001/31/derde...

koter | 08-12-16 | 16:41

Ben trouwens benieuwd naar de afkomst van slachtoffers van deze criminelen. Gezien de slechte integratie van gemeenschappen zou je denken dat de slachtoffers binnen eigen kring te betreuren zijn. Oude vrouwtjes met migratieachtergrond die beroofd worden; theehuizen die overvallen worden; diefstal bij de HEMA. Of doen de daders ook aan etnisch profileren?

r@face | 08-12-16 | 16:35

@koter | 08-12-16 | 16:31
En waar maak je dat uit op?

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:33

Wel gek dat de daders bij opsporing verzocht zo'n 80-90% niet-westers zijn.
1. Opsporing verzocht is racistisch.
2. Cijfers CBS kloppen niet.
3. Politie/OM kunnen geen criminelen oppakken/opsluiten.
of 4. Mijn perceptie van 80-90% is onjuist.
.
Daarnaast is niet elke bajesklant gelijk. Ik vind een moordenaar anders dan iemand die weigert een boete te betalen (bv vanwege het oneens zijn ervan) en daardoor in hechtenis wordt genomen. Nu worden alle bajesklanten over een kam geschoren (ik houd mijn eigen kots in en weet deze zin toch in alle oprechtheid op te schrijven).
.
Ook kan je bedenkingen hebben met de dubbele maat van de politie/OM waardoor de uiteindelijke cijfers mogelijk een vertekenend beeld weergeven(sorry politie/OM, maar ik vertrouw jullie gewoon niet zo meer als instantie). Enkele voorbeelden:
- Verhalen die rondgaan dat asielzoekers die stelen (of andere criminele dingen) onder de pet worden gehouden.
- Wilders wel aanklagen maar bv Samsom niet (nog maar te zwijgen over de voorgedrukte aangiftes).
- 4 blanke randdebielen veroordelen als een terroristische aanslag (door de rechtbank), maar bv de moord op Van Gogh was geen terroristische aanslag?!
- Selectieve verontwaardiging van de vele antidiscriminatiebureautjes.
- Vele verhalen van het ontmoedigen/bemoeilijken van aangiftes.
- Oppakken meneer van Pegida demonstratie vanwege hakenkruis in prullenbak gebaar tov niks aan de hand Van Aartsen met ISIS demonstratie.

lulkoekhapper | 08-12-16 | 16:32

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:26

Dat is mijn punt helemaal niet pik. Wat ik wil zeggen is dat de 3de generatie totaal irrelevant zijn in dit verhaal... omdat het nog kinderen zijn.

koter | 08-12-16 | 16:31

En dan de 12000 die vanuit geen stijl vorig jaar berekend zijn erbij.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/goh_2843_veroordeelde_criminel.html.
Leuk zo'n land.Ouderen niet in verzorgingshuis /verpleeghuis.
Gekken niet in gekkenhuis maar op straat.
Jeugd geesteszieken niet in tehuizen maar op straat.
Dus logischerwijs ook de gevangenen op straat, gekker kunnen we het niet maken, wel leuker voor alle criminelen vanuit banken en verzekeraars , die kopen straf af .
Dan de Halt en andere groepjes die anders geresocialiseerd worden door curssussen en vechtsport of vakantietrip naar moederland , extra opleidingen voor niet willers enz enz.
Blijven betalen , kunnen we straks misschien een kamertje in een lege gevangenis gebruiken voor de oudjes of behoeftigen. Zijn ze beter af dan bij de meeste gemeenten , en hoef je niet meer in een blauwe zak te snotteren.

medelmo | 08-12-16 | 16:29

Het CBS is bij de zuivering na de oorlog vergeten... Ze komen wel er vaak met profilerende grafiekjes. Ik zou wel eens willen weten hoe de etnische verdeling is van miljonairs in Nederland? Of -ook errug leuk- het aantal miljonairs met een strafblad. Sec een strafblad, wat er op staat is verder voor de sensatie niet belangrijk. Deden ze ooit een keer in 010 met horeca-eigenaren. Meer dan de helft van de kroegbazen had een strafblad, kopte het Rotterdams Nieuwsblad voorbarig...

F. von Zeikhoven | 08-12-16 | 16:29

3de generatie zijn nog kinderen pik. Zijn overwegend gastjes die na 2000 zijn geboren.
koter | 08-12-16 | 16:18
Dus 16 jaar of jonger. Die komen dus bovenop deze cijfers omdat ze onder jeugdrecht vallen.

r@face | 08-12-16 | 16:29

@koter | 08-12-16 | 16:18
Daar denkt het CBS heel anders over.
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/wat-verstaat-het-cbs-onder-een-allochtoon-

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:26

Necrosis 1601
Sylvana kiest ervoor om het slavenjuk aan te trekken. Het is een wezenlijk onderdeel van haar zijn. De linkse bolwerken willen elke kritiek op de de multicul smoren. In Duitsland, Frankrijk, Zweden en Engeland wordt je al min of meer gemuilkorfd als je ventiel opendraait om wat stoom af te blazen. 'Freedom of speech' staat onder grote druk en Brussel maakt grote haast om elke Europeaan aan de Orwelliaanse ketting te leggen. Het ministerie van 'Waarheid' wordt verder opgetuigd. Google, Facebook, Twitter en YouTube (eigenaar is Google) spannen samen met de politiek correcte elite. Pauw en DWDD zijn Joopcommunes die het Stockholmsyndroom tot kunst verheven hebben. Die Sylvana kan wat mij betreft met de dik betaalde orale mitrailleur Mathijs van Nieuwkerk en Jeroen Pauw met zijn gepofte hamstervachtcoupé de klapperboom in. Van onderen.

Nehemia | 08-12-16 | 16:26

Er zitten gewogen dus 7 keer keer meer niet-westerse allochtonen in de bak dan autochtonen (15.200 op 2.1 miljoen versus 24.800 op 13.2 miljoen). Waarom accepteren we dit? Nog los van wat we allemaal laten lopen met een taakstrafje hier en daar... Dat maakt het nog rauwer. NL is knettergek.

FnurkY | 08-12-16 | 16:25

De onderkant van de maatschappij zit in de bak.(Logisch, alleen in tijden van revolutie is het andersom)
De vraag is nu: is deze samenstelling een afspiegeling van de onderkant van de maatschappij? Zo ja, dan is er van etnisch profileren geen sprake en zou ik zeggen, doorlopen, niks aan het handje.

Koos Knak | 08-12-16 | 16:22

Maar nog altijd zijn er meer migratie-achtergrondinees netjes hard aan het werk. Voor nop. dat dan wel.

ProAsfalt | 08-12-16 | 16:19

En de 3de generatie worden als Nederlander gezien......
Randall3.0 | 08-12-16 | 15:32

3de generatie zijn nog kinderen pik. Zijn overwegend gastjes die na 2000 zijn geboren.

koter | 08-12-16 | 16:18

Even het CBS bellen om te vragen waaruit die 30% autochtoon uit bestaat.
Want als ik de politiek en het CBS ken zal onder die 30% een hoop 2e-3e en 4e generaties dit en dat tussen zitten.

fukallahalhollandi | 08-12-16 | 16:18

Het zou fijn zijn als dit artikel en zeker ook de nader analyserende commentaren eronder eens werden voorgeschoteld aan alle D66-stemmende deugmensen die het nog steeds niet willen zien, en elk eventueel probleem met allochtonen zien als iets waar we gewoon meer geld en tolerantie tegenaan moeten gooien.
Overigens schat ik in dat de groep 'westers' voor een groot deel bestaat uit Roemenen en Bulgaren, en niet uit Duitsers en Fransen of zo.

Dr. Snoepjes | 08-12-16 | 16:18

paulvink | 08-12-16 | 16:08
Nee die zaten al in de vluchttunnel.

kneuterzak | 08-12-16 | 16:18

@Langshetrandje | 08-12-16 | 16:12
Ik weet het, het was niet persoonlijk bedoeld.

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:17

@Langshetrandje | 08-12-16 | 15:31
Waarom?

peterdh | 08-12-16 | 16:17

Leuke nieuwe naam voor allochtonen: MA-landers en de Finnen noemen we MAMA-landers :-)

Pi Mol | 08-12-16 | 16:17

Ik had gedacht dat na het afschaffen van de Negerzoen de cijfertjes wel beter zouden uitvallen voor de migratieachtergrondiërs, maar helaas. Ik verwacht daarentegen wel een substantiële gedragsverandering in positieve zin zodra we de Coentunnel een andere naam geven.

Texacoballletje | 08-12-16 | 16:17

Maal 150,- p.p.p.d. bajeskosten. Tel uit je winst!

Teleo | 08-12-16 | 16:16

Is ook niet zo gek. Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in kruimeldieverij (vandaar dat Opsporing Verzocht erg bruin is) blanken zijn oververtegenwoordigd in de witteboordencriminaliteit (vandaar ook dat Opgelicht overwegend wit is). Conclusie is dus niet dat blanken minder crimineel zijn ze zijn alleen slimmer en handiger in hun criminaliteit (Palm Invest, DSB); als je iemand naait met een lach kom je moeilijker in het gevang.

koter | 08-12-16 | 16:16

Als je Marokkaan uhh opsporing verzocht kijkt weet je dit allang.

Dutch_Holland | 08-12-16 | 16:15

Is dit wel een goed beeld? Veel misdaden worden immers niet opgelost, waardoor er overcapaciteit is in de gevangenissen. Als je de grafiek bekijkt valt het aantal Marokkanen en vooral Turken nog wel mee. 4 op de 10 Nederlandse bajesklanten is dus crimineel. Laat je de nuance weg dan zijn 4 op de 10 van alle Nederlanders verkeerd bezig. Het is maar hoe je het bekijkt.

Mannes | 08-12-16 | 16:14

-weggejorist-

FnurkY | 08-12-16 | 16:14

De Surinamers maken het ook bont. Er zitten 3.600 Surinamers in de bak (9% van gevangenispopulatie) op een bevolking van 360.000 in NL. Dat is 1%. Tien keer zoveel als autochtonen. Wat heeft men nodig om tot inzicht te komen? #maart2017

FnurkY | 08-12-16 | 16:14

hStripe | 08-12-16 | 16:13
nieuws...

Langshetrandje | 08-12-16 | 16:14

Je hebt leugens, grote leugens en statistieken.... De snijtafel van kasper c janssen is er altijd goed in dat te analyseren. Wat van wat nou afgeleid is.

wie zal het zeggen | 08-12-16 | 16:14

Ja maar we moeten ze de tijd geven om te integreren. Criminaliteit en verkrachtingen horen daar nu eenmaal bij.

Mark_D_NL | 08-12-16 | 16:14

-weggejorist-

hStripe | 08-12-16 | 16:13

Vol ? hoeveel veroordeelden die hun straf niet uitzitten waren er ook al weer buiten, 20.000 staat me bij van een tijdje terug , iemand meer duiding??
reken die getallen erbij en de percentages worden nog meer Geerts gezind.
Zijn er ook gesegregeerde gevangenissen , voor straks als het onvermijdelijke is gebeurd , en ik ook een paar dagen mag??;-)

medelmo | 08-12-16 | 16:12

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:07
Sorry Moge, maar dit is niet mijn voorstel! Volgend jaar gebruikt het CBS deze termen gezoon niet meer. Einde statistieken.

Langshetrandje | 08-12-16 | 16:12

Meer zieligheidsindustrie en meer multi-culti dan zitten straks hele families in een cel; wel zo gezellig.

niemandzielig | 08-12-16 | 16:12

Dit zijn nog maar gedetineerden. Mensen in de bajes dus.
Verbreed de statistiek eens naar veroordelingen in het algemeen. Dus ook mensen die een werk/fopstrafje krijgen. Dan schrik je je pas echt dood.

Captain Pervert | 08-12-16 | 16:12

minder, minder, minder, minder

grandjury | 08-12-16 | 16:10

Zet de ‘Nederlandse’ en de ‘westerse’ bajesklanten maar in 1 kolom.
Hopla, dan zijn we weer nummer 1.

Hoera voor de blanke man!

dezenicknameisbezet | 08-12-16 | 16:10

@JanDeJong | 08-12-16 | 15:55
Volgens mij speelt Feyenoord vanavond tegen Fenerbahçe SK.
Als Feyenoord niet wint, dan gaan alle Turken weer lopen toeteren in hun auto's.
Nodeloos toeteren kost tegenwoordig €360, behalve als.... ach, laat maar.

necrosis | 08-12-16 | 16:10

Ik zou dat balkje Westers wel eens uitgesplitst willen zien naar Scandinavisch, Zuid-Europa en Ooast-Europa.

Mubbenschonster | 08-12-16 | 16:10

Randall3.0 | 08-12-16 | 15:32

Klopt. Maar volgens mij is tellen ze al als 2e generatie voor Nederlanders. Dus overzicht stelt niets voor. De situatie is dus nog veel erger.
Fortuyn: "Maar meneer, het probleem dat blijft".

rooie vogel | 08-12-16 | 16:09

We hebben 16.000.000 inwoners. 2.000.000 daarvan zijn niet-westers. 12,5% dus.

In de bajes:
40.000 inwoners. 16.000 daarvan zijn niet-westers. ong. 40%

Enorm theater als er etnisch geprofileerd. Terwijl iedereen weet dat als je een verkeerscontrole doet de kans op succes het grootst is als je die mensen eruit haalt die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.

Ik als (boze) blanke man loop toch ook niet te zeiken als de politie meer mannen eruit pikt als vrouwen omdat 90% van de mensen in de gevangenis een man is?

Dirndl | 08-12-16 | 16:09

Nu nog even onderzoek doen naar de slachtoffers van criminaliteit. Ik heb zo'n DONKERBRUIN vermoeden dat deze verhouding dan niet ook van toepassing is...

Ay_Caramba | 08-12-16 | 16:09

CBS telt idd vanaf 3e generatie migratie streepje Nederlanders als autochtoon

Gen. Maximus | 08-12-16 | 16:09

Volgend jaar gewoon roetveegpieten nemen met sinterklaas. Je kunt die lieve Pieten niet vergelijken met de sylvaniden die oververtegenwoordigd zijn in de bajes.

bergsbeklimmer | 08-12-16 | 16:08

En die andere 2% dan? Helemaal geen achtergrond?

paulvink | 08-12-16 | 16:08

@Langshetrandje | 08-12-16 | 15:31
Want als we de problemen niet benoemen gaan ze vanzelf weg. Misschien ook handig om woorden zoals files en belasting meteen te schrappen, dan is dat ook verleden tijd.

MogeWijEveOvergeve | 08-12-16 | 16:07

Opvallend hoe overal op tv de kreet allochtoon is vervangen door "Nederlander met een migratieachtergrond". Doet mij dus vermoeden dat een boel allochtonen die hier zijn geboren gewoon als nederlander worden geboekt.

HijgentHert | 08-12-16 | 16:07

En dan nu even verder cijferen: 11% van de 40.000 gevangenen zijn van Marokkaanse afkomst. Er zijn ca. 380.000 Marokkanen in NL, waarvan dus 1.15% in de bak.
De 38% van autochtone afkomst in de gevangenis (15.200) is 0.11% van de 13.2 miljoen autochtonen in NL. Dat is dus meer dan 10 keer zoveel! Wilders heeft zo ontzettend gelijk, dat valt gewoonweg niet meer weg te kijken. Dank CBS.

FnurkY | 08-12-16 | 16:05

@Teleo | 08-12-16 | 16:00
Die lieden zitten er waarschijnlijk niet vanwege zweetvoeten.

necrosis | 08-12-16 | 16:04

Teleo | 08-12-16 | 16:00

Best wel gezellig met zoveel mannen samen in een afgesloten hok, vraag het maar aan Tofik Dibi.

eerstneukendanpraten | 08-12-16 | 16:02

minder,minder,minder..... please.

bergsbeklimmer | 08-12-16 | 16:02

@Nehemia | 08-12-16 | 15:48
Laat het Sylvana maar niet horen..... dan is internet te klein en heeft ze weer wat te zeiken bij Pauw of DWDD.

necrosis | 08-12-16 | 16:01

@Teleo | 08-12-16 | 15:48
Ik gok op 50 man op 50 vierkante meter.
Geen wifi of PS4 en schijten doe je maar in een gat in de betonnen grond.
Zoiets?

necrosis | 08-12-16 | 15:59

Politici die het nog steeds nodig vinden criminele dubbele paspoorters door middel van uitkeringen, huurwoningen en buurthuizen te faciliteren zijn mede verantwoordelijk voor het leed dat door dit tuig word aangericht. Dus voor elke beroofde bejaarde, overvallen snackbar en in haar eigen auto aangerande vrouw. Kortom; het enige wat verstandige mensen kunnen besluiten is afscheid nemen van de multiculturele nachtmerrie en deze 5de colonne terugsturen naar hun zandbak van herkomst.

prov1nciaal | 08-12-16 | 15:59

www.prisonstudies.org/country/morocco

In Marokko zijn de spinnenhuizen voor 157% bezet.
Aan de plaatjes te zien is het geen pretje.

Geef geld aan Marokko om gevangenissen te bouwen en betaal ze om per dag om dubbelpaspoorthouders daar hun straf uit te laten zitten.

Wedden dat die jongens hier heel braaf worden?

Teleo | 08-12-16 | 15:58

Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had minimaal 85% verwacht.
catomar | 08-12-16 | 15:31

De 62% klinkt misschien niet veel, maar dat is het wel. Er zijn 10x zoveel nederlanders als buitelanders in ons land, en als er dan meer buitelanders in de bak zitten dan nederlanders, dat houd dan in dat criminaliteit bij hun VEEL hoger liggen dan bij ons.

Verkade | 08-12-16 | 15:57

Duidelijk.Dan is de vraag van Wilders terecht geweest of zie ik dat verkeerd ?

altijdfeest | 08-12-16 | 15:57

In de categorie 'Nederlands' vind je dus ook veel Turken en Marokkanen; mensen met een dubbele nationaliteit. Bijvoorbeeld lui die staan te juichen voor Erdogan op de Erasmusbrug, of Islamitische straatterroristen die Joden, vrouwen en homo's belagen. Volgens het CBS zijn dit Nederlanders.

JanDeJong | 08-12-16 | 15:55

Wij zijn met meer. Behalve in de bak, moskee, DENK en randstad.

RickTheDick | 08-12-16 | 15:55

Elk weldenkend mens wist en weet dit. Elk links mens ontkent dit of haalt schouders op. En het dan gek vinden dat je hier minder van wilt. Sterker nog, als je onevenredige overlast van een bepaalde groep liever ziet afnemen kom je zelfs voor de rechter. Zover heeft de gutmensch onder leiding van PVDA/VARA/JOOP het al laten komen. Welkom in NL.

Rest In Privacy | 08-12-16 | 15:54

Vogelbeest | 08-12-16 | 15:50
Ik had ze al gelezen. Dus het gezegde gaat nog steeds op:
je hebt leugens, grote leugens en statistieken.
Statistisch zou het CBS aan kunnen tonen dat het masturbatiegedrag van jongens tussen de 14 en 16 jaar, ons land jaarlijks 2,5 miljard schade oplevert. En de meisjes uit die leeftijdscategorie maar een schamele 853 miljoen op jaarbasis.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:54

Niet etnisch profileren Ronaldo! Je bent een vuige rassiest. Ik ga aangifte doen!

Jesses Klaver | 08-12-16 | 15:53

En volgens mij is dat cijfer nog gunstig vanwege de vele werkstrafjes, waardoor een hoop criminelen niet eens meer in de bak beladen.

FrankVeer | 08-12-16 | 15:53

Teleo | 08-12-16 | 15:48

Ik zou zeggen, je hebt een missie!

1+1 | 08-12-16 | 15:52

Volgens CBS hebben 'we' 3,7 miljoen allochtonen op een bevolking van bijna 17 miljoen. Da's 21 procent (GVD, zo veel al?!?). Je zou dan ook verwachten dat 21 procent van de misdaden door allochtonen gepleegd zouden worden. CBS bevestigt dus dat er 3x, ofwel 200% meer allochtonen crimineel zijn.
.
Oh wacht, het ligt natuurlijk aan het etnisch profileren.

marcoplarco | 08-12-16 | 15:52

Dat klinkt dan misschien aardig, maar die percentages moet je wel afzetten tussen de 15 miljoen autochtonen en de 2 miljoen allochtonen. Dat maakt het nog veeerl erger. En ga vooral op vrijdagmorgen, als het weekeind verlof ingaat, eens bij de uitgang van een gevangenis staan. 90% is allochtoon wat er uit komt.
Het grappige is nog dat de gevangenen een oranje rolkoffer van het Gevangeniswezen hebben gekregen. Vroeger liepen ze met blauwe vuilniszakken naar huis.
Wel grappig dat de rolkoffer oranje is: de kleur van het Koningshuis.
Ja, wie gaat er roepen?? Discriminatie!!! Kamervragen (DENK), vervolg de autochtonen! Meer, meer, meer,....

Albert5000 | 08-12-16 | 15:52

Aangezien wij toch allemaal een teringhekel aan polls hebben zijn deze cijfers bij een pakkans van 10% (?) natuurlijk helemaal nietszeggend. Een beetje onderzoeksjournalist zou iets dieper graven.

Promedio | 08-12-16 | 15:52

@Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:46 Zoek mijn 2 comments er maar bij. Je hebt gelijk. JE bent geen racist, maar een realist.
Alleen mag dat niet zo heten volgens extreem linkse organisaties zoals joop.nl of de azijnbode.

Vogelbeest | 08-12-16 | 15:50

Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had minimaal 85% verwacht.
catomar | 08-12-16 | 15:31
.
Het zal ook 85% zijn (of nog veel meer) als criminelen waar de politie niet achteraan gaat (autodieven, fietsdieven, zakkenrollers, straatrovers, internetoplichters en malafide winkeltjes) ook gewoon achter slot en grendel zouden zitten.
Daarnaast zijn alle overlastveroorzakers op pleinen, stations, buurthuizen, zwartrijders etc. nog niet eens meegerekend. Die zitten niet in de cel maar hebben voor 95% een migratie-achtergrond.

Bytemaster | 08-12-16 | 15:50

En de 3de generatie worden als Nederlander gezien......
Randall3.0 | 08-12-16 | 15:32

Dat is inderdaad het probleem met het CBS.
Het staatje maakt alléén onderscheid in niet westers en autochtoon middels nieuwkomers van 1ste en 2de generatie.
Die 400.000 andere roots worden als autochtoon gezien maar gedragen zich daar niet naar.
Hoeveel % van de autochtonen wordt door het CBS zand in de ogen gestrooid?

bodemloos | 08-12-16 | 15:49

Het is pertinent onwaar dat ik grote problemen heb met mensen met een migrantenachtergrond. Ik heb het alleen niet zo op mensen met kleine krulletjes.

Nehemia | 08-12-16 | 15:48

1+1 | 08-12-16 | 15:44

Ik wil de bezettingscijfers van Marokkaanse gevangenissen weleens zien!

Teleo | 08-12-16 | 15:48

Als je de Nederlanders en de westers zou bekijken blijken het allemaal kado paspoort cultuurparels te zijn. Er zit geen enkele Hollander in de petoet!
Uh, behalve die lijpe Holleeder dan.
Pedronegro | 08-12-16 | 15:38

Eigen observatie: Er zit zo hier en daar wel een echte autochtone witte Nederlander in de bajes. Gewoonlijk verkrachting/sex gerealteerde feiten/pedofilie óf witte boordencriminaliteit als subsidiefraude of oplichting of zo.Héél soms eens drugs.

98% is niet-wit en zit voor drugs, moord, verkrachting, diefstal, diefstal onder verzwarende omstandigheden, afpersing/afdreiging, openlijke geweldpleging etc.

Vogelbeest | 08-12-16 | 15:47

Zie definitie migratie-achtergondiër: "als 1 van de 2 ouders in het buitenland geboren is"

Een 3e generatie bontkraagje is volgens deze berekening een "Nederlander".
Vogelbeest | 08-12-16 | 15:43
Ah I stand corrected, maar het scheelde niet veel :o

Lalala Geld! | 08-12-16 | 15:47

Teleo | 08-12-16 | 15:39
"hun" wettekst is al enige tijd geleden gepubliceerd toch?

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:47

Met een pakkans van 1% lopen de meeste criminelen vrij rond met hun 2 paspoorten.

PrinsesStoepje | 08-12-16 | 15:47

Dit toont maar weer eens precies aan hoe politiek onafhankelijk het CBS is. Als het aan de elite had gelegen zou dit nooit gepubliceerd mogen worden, want speelt Wilders in de kaart.
Dat gezegd hebbend, denk ik dat deze cijfers wel eens geflatteerd kunnen zijn door gegoochel met begrippen als westers, niet westers en migratie achtergrond.
Ik vermoed dan ook, om het naar huidskleur te vertalen, dat er nog veel meer gekleurden in de gevangenis zitten dan dat de cijfers aangeven.
Maar ik ben dan ook een doorwrochte racist.

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:46

Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had minimaal 85% verwacht.
catomar | 08-12-16 | 15:31
Ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat jongeren die hier geboren zijn waarvan de (groot)ouders een migratieachtergrond hebben onder autochtonen wordt geschaard...

Lalala Geld! | 08-12-16 | 15:44

Teleo | 08-12-16 | 15:39

Ja. Goed hè!

1+1 | 08-12-16 | 15:44

En, als ik het goed begrijp, kom je alleen in de categorie 'migratieachtergrond' - 62 procent - als minstens één ouder in het buitenland geboren is. Dat zou dus impliceren dat er in de categorie 'Nederlands' - 36 procent - ook genoeg mensen met een buitenlandse achtergrond te vinden zijn, alleen zijn ze dan van de derde of vierde generatie.

JanDeJong | 08-12-16 | 15:44

Fout Fout Fout Fout

Zie definitie migratie-achtergondiër: "als 1 van de 2 ouders in het buitenland geboren is"

Een 3e generatie bontkraagje is volgens deze berekening een "Nederlander".
Laatste keer dat ik een bajes van binnen zag (niet als gedetineerde of bezoek, moest daar professioneel zijn) was 98% niet-blank.

Vogelbeest | 08-12-16 | 15:43

@bastemeijer | 08-12-16 | 15:37
Ik ken Marokkanen die nog witter zijn dan ik.
*rode kaart uitdelen doet en @bastemeijer naar douche stuurt*

necrosis | 08-12-16 | 15:42

De cijfers hier in Frankrijk zijn gek (en helaas)genoeg eigenlijk exact hetzelfde.

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:42

Logisch, de politie doet aan etnisch profileren en Nederlanders zijn allemaal racistisch, nogal wiedes dat Immigrantiërs sneller in de bak terecht komen. /linksmodus uit

Le Roi | 08-12-16 | 15:42

Dit toont aan dat allochtonen nog steeds achtergesteld worden en geen gelijke kansen krijgen in ons prachtige land *kuch* .

XaleX_2 | 08-12-16 | 15:41

Dit wisten we hier in de panelen toch al lang? Waarom het CBS erbij halen om te vertellen wat onze onderbuiken al jaren roepen?

Graaf van Egmont | 08-12-16 | 15:40

"Volgens Johan Derksen kun je in de bajes niet eens meer fatsoenlijk in je blote lul onder de douche"
Laat me raden: Marokkanen die met een oversized boxershort onder de douche gaan?

necrosis | 08-12-16 | 15:39

Meer, meer, meer Marokkanen in de bajes.
Met dank aan Mark Rutten en Diederik Samsom.
-
Wie wil er nog een gelukszoeker thuis? Raketgeleerden, chirurgen en tandartsen met kennis van explosieven, kalasnikovs en verkrachten.

Raider Twix | 08-12-16 | 15:39

-weggejorist-

Teleo | 08-12-16 | 15:39

KlunsJohannus | 08-12-16 | 15:37
Gelukkig kost dit ook allemaal niks.

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:38

Bedankt voor de info.

1+1 | 08-12-16 | 15:38

Als je de Nederlanders en de westers zou bekijken blijken het allemaal kado paspoort cultuurparels te zijn. Er zit geen enkele Hollander in de petoet!
Uh, behalve die lijpe Holleeder dan.

Pedronegro | 08-12-16 | 15:38

-weggejorist-

bastemeijer | 08-12-16 | 15:37

Simpel gezegd: als we geen massa-immigratie hadden toegestaan, zou de criminaliteit 62% lager liggen. Laat dat eens goed doordringen en je beseft hoe absurd het eigenlijk is dat 'men' ons land en onze vredige samenleving zó heeft kunnen verneuken.

KlunsJohannus | 08-12-16 | 15:37

-weggejorist-

Buurtbev | 08-12-16 | 15:36

Nou, dan lossen we het grootste deel van de criminaliteit op door buitenlanders weg te houden en criminele buitenlanders uit te zetten. Gaan we daarna kijken wat we met de criminele Nederlanders doen.

Stijlicoon | 08-12-16 | 15:36

Panos88 | 08-12-16 | 15:34
Turken volgens mij ook.

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:35

@Catomar Het zou best wel eens 85% kunnen zijn. Allochtonen worden echter na een generatie zogenaamd autochtoon. Maar er zijn echt veel Finnen bij die wij niet tot de autochtonen rekenen omdat ze nog steeds geen NL praten of alleen KK-hoer kunnen zeggen. Gewoon naffer dus of antilliaan die als NLer gezien wordt.

lijn5 | 08-12-16 | 15:35

Wat een verrijking. Die daling van 1% komt door de toename van Westers-smaakje-Oost-Europees.

Rommelende Onderbuik | 08-12-16 | 15:35

Wist u dat bepaalde goed aangepaste groepen allochtonen, zoals Japanners, door het CBS ook tot de categorie westerse allochtonen worden gerekend? Bij deze dus.

Panos88 | 08-12-16 | 15:34

-weggejorist-

meneer Q | 08-12-16 | 15:34

-weggejorist-

meneer Q | 08-12-16 | 15:34

Kazango | 08-12-16 | 15:31
Of aan beide kanten een turfje...

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:33

O ja, CBS..dan is het waar.

Sweetlakecity | 08-12-16 | 15:33

Ik schrijf net "autochtonen" en voel me er helemaal niet lekker bij. Wat een stigmatiserend rotwoord is het toch!

metzonderzijwieltjes | 08-12-16 | 15:33

En de 3de generatie eorden als Nederlander gezien......

Randall3.0 | 08-12-16 | 15:32

Oud nieuws dit. Toch?
Maart 2017.

ParaPiet | 08-12-16 | 15:32

Daar tellen ze waarschijnlijk de dubbele paspoorthouders op bij de Nederlanders.

Kazango | 08-12-16 | 15:31

Als je de waarheid niet aan kan negeer je haar gewoon.

Rutgerr | 08-12-16 | 15:31

Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had minimaal 85% verwacht.

catomar | 08-12-16 | 15:31

volgens mij wordt het hoog tijd om termen als allochtoon en autochtoon te schrappen.

Langshetrandje | 08-12-16 | 15:31

Ja maarrrr.... dat komt door etnisch profileren en racisme. Want dat wordt namelijk aystematisch op school onderwezen volgens een voormalig TMF presentarice, en gesjeesde studente van de MAVO, kappersschool en dansacademie, die het zelf uitsluitend met witte mannen doet omdat negers niet deugen als man. Of zo.
Maar het is wel de schuld van witte mannen. Want racisme. En discriminisme. Dus.

Stormageddon | 08-12-16 | 15:31

Ik denk dat ik het wel kan raden hoor, maar...

Voor een goed beeld wil ik dan natuurlijk weten hoe de groep autochtonen en "mensen met migratieachtergrond" zich in heel NL verhoudt.

metzonderzijwieltjes | 08-12-16 | 15:30

Dat krijg je nou van al dat etnisch profileren.

Schoorsteenveger | 08-12-16 | 15:30

Zie je wel. Ook het OM en rechters doen aan etnisch profileren.
Wat krijg je trouwens vies haar van dat kop-in-'t zand steken.

Geenstijlfiguur | 08-12-16 | 15:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken