Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera. Weer een vermoeiend moslimtopic

Woke NPO'ert de broer van Roos legt even het NPOmineesvingertje op de schurende plek van de integratie: het totale gebrek aan leven & laten leven alsook het passief-afdwingen van rare eigen leefregeltjes in de publieke sfeer. Anderen hun pleziertje ontzeggen wegens eigen obsessies, het lijken wel GroenLinksers. Verder gaan we er niet teveel woorden aan vuil maken, want doodvermoeiende rants over onaangepaste mohammedanen, het is allemaal zo 1995.

Reaguursels

Inloggen

Ach joh, die Islam gaat toch kapot, dan doen ze opeens allemaal mee op de vrijmibo

Arknow | 08-12-16 | 09:20

Ik hoor dezelfde geluiden ook wel eens van niet drinkers in mijn vrienden- en kennissenkring. Niet om het geloof o.i.d., maar omdat gezelligheid en sociaal samenzijn bij ons in Nederland erg gekoppeld zijn aan het drinken van alcohol. Het is niet te vermijden en je hebt het maar te accepteren dat anderen om je heen gaan drinken. Het dronken worden is iets wat leuk wordt omdat je het met elkaar doet, terwijl dronken/aangeschoten mensen voor niet-drinkers best naar gezelschap kunnen zijn.

Linkse Rat | 08-12-16 | 02:06

"Mijn collega's gingen bijvoorbeeld vaak na het werk even wat drinken"
.
Eigen keus als je daar niet aan mee doet. Niemand verplicht je tot iets, maar laat je collega's dan ook lekker wat drinken. Als je je collega's wil betuttelen, moet je niet raar opkijken als ze jou ook willen betuttelen. Zullen we dat gewoon ff niet doen en elkaar respecteren?

MultiPlex | 08-12-16 | 00:24

Ik denk ook dat stoppen van publieke omroep goed zal zijn voor tegen gaan van polarisatie. Al die programma's moeten steeds maar weer op zoek naar iemand die zich tekort gedaan voelt en moeten dat als serieus probleem brengen

Rest In Privacy | 07-12-16 | 23:00

Alle subsidies aan publieke omroep zo snel mogelijk stoppen; verkiezingsbelofte van de PVV! Zal niet veel geld opleveren want het aantal langdurig werklozen zal flink oplopen maar het scheelt zo veel ergernis.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 22:56

@Kaan78 | 07-12-16 | 19:46
Wij zijn al een verbeterde versie. Kaan en Co loopt 5000 jaar achter.

poisonivy | 07-12-16 | 21:23

Die mensen zijn zooooo zielig, het zou beter voor ze zijn om per direct terug naar de zandbak te vertrekken. Is iedereen weer blij. Win-Win wordt dit ook wel genoemd.

poisonivy | 07-12-16 | 21:21

@medusa324 | 07-12-16 | 19:23

Goed gespot.

DebraCadabra | 07-12-16 | 20:12

Een bepaalde mate van "zelfoplossend vermogen," dat zie je niet vaak in dergelijke kringen. zo'n hoofddoek zou maar gaan lopen bidden als je net je eerste biertje naar binnen giet! Wel jammer dat het weer met zo'n wijzend vingertje c.q. slachtofferrol moet gebeuren, ik kan daar maar niet aan wennen... *plop*

automobilaterealist | 07-12-16 | 20:08

Dan vraag ik mijzelf toch sterk af, mag zij wel van haar man een borrel (andere mannen & kafirs) bezoeken na werktijd? Het klinkt nogal haram. Kan mij ook voorstellen dat ze liever een 'sociaal momentje mist' dan dat ze door Mo bij thuiskomst hard om de oren geslagen word met een zwaar heilig boek. Tfoe!!

manneslang | 07-12-16 | 20:02

Pvv moet gewoon stoppen met de lange arm van allerlei buitenlandse haatclubs te zijn en gewoon een binnenlandse haatclub zijn. Ontopic iedereen is voor verbetering vatbaar zelfs autochtonen.

Kaan78 | 07-12-16 | 19:46

Er staat trouwens nog een leuk filmpje online waarin deze zelfde Jihad samen met haar twee religekke vriendinnen op genadeloze wijze worden gefileerd door ene Hans Teeuwen (kijktip!) youtu.be/jvkshYLyi1k

Mark zit te Dutten | 07-12-16 | 19:43

slachtoffertje spelen wordt er al vroeg ingeramd bij dit soort volk. Je kan je ook aanpassen of een glaasje cola nemen.

WillemWordtWakker | 07-12-16 | 19:38

Kamervragen van DENK over het afschaffen van deze racistische bedrijfsborrels die niet meer passen in onze moderne multiculturele samenleving, in 5,4,3,2,1.... (En iedereen die tegenstemt is per definitie racist / alcoholist)

Mark zit te Dutten | 07-12-16 | 19:28

Alle kleine meisjes die Isis heetten zijn intussen al omgedoopt tot Iris. Maar Jihad heet gewoon nog gezellig Jihad. Wat zegt dat eigenlijk?

medusa324 | 07-12-16 | 19:23

-weggejorist-

pennestront | 07-12-16 | 18:45

Dr.Dushkind | 07-12-16 | 18:21
De Noord-Afrikaanse keuken is doordrenkt met suiker en vet. Op een gegeven moment is er geen houden meer aan.. helemaal na één of meerdere zwangerschappen.

bifferman | 07-12-16 | 18:42

Waarom wegen die kopvodden rond hun 30e allemaal zo'n 120 kilogram?

Dr.Dushkind | 07-12-16 | 18:21

Net als mijn vrijdenkende turkse vrienden, vind ik ook dat we kunnen stellen dat een islam-aanhanger een pure racist is op basis van zijn geloof. Dan lig je er bij een gezonde nederlander gewoon uit. Als je dan ook nog tolerant NL extra beticht van discriminatie kom je nooit meer binnen.

ali komijnekaas | 07-12-16 | 17:51

Kijk naar de mate van ontwikkeling van de moslimlanden en die van onze westerse landen. Conclusie: alcohol drinken en varkensvlees eten is gezond en maakt de mens slimmer.

Ruud Hazes56616330 | 07-12-16 | 17:45

-weggejorist-

Kruisruiker | 07-12-16 | 17:44

Serieus? Jihad heet die meisje?
Jihadisten zijn toch verboden, of worden ze gedoogd?

Nuchternederland | 07-12-16 | 17:42

Het is niet meer dan logisch dat als de middagborrel kwetsend is voor Jihads religieuze overtuigingen dan dat de middagborrel afgelast wordt, degene die dat niet logisch vindt, geeft toe aan zijn onderbuikgevoel.

lingo star | 07-12-16 | 17:37

Citaatje:

"Mijn collega's gingen bijvoorbeeld vaak na het werk nog even samen wat drinken. Ik ging dan niet mee omdat ik geen alcohol drink".

Is net zoiets als:
"Mijn collega's gingen bijvoorbeeld vaak na het werk nog even samen wat eten in het visrestaurant. Ik ging dan niet mee omdat ik geen vlees eet."

Bestel dan godverdomme een watertje, een sapje, een koffie of een thee. Maar doe verdomme eens gewoon mee zonder moeilijk te doen, ergens over te zeiken en jezelf apart te zetten vanwege je verheven religie.
Of sluit je voorgoed af, onder die lelijke hoofddoek van je en vertrek naar waar je thuishoort: naar de middeleeuwen, naar een islamitisch land, waar alcohol stiekem wordt gedronken.

Peter Emile | 07-12-16 | 17:35

Dit is een prachtig voorbeeld van de strenger wordende doctrine in NL sinds de jaren 90.

Toen ik 25 was ging ik met mijn turkse vrienden en vriendinnen gewoon een biertje drinken, wie dronk dronk, wie niet niet. Zij hadden het fenomeen al jaren geleden opgemerkt. Gelukkig zijn dit wel gewone dappere nederlanders als jij en ik, die tegen oude gewoonten van ouders en grootouders in durven gaan. Met als gevolg dat de ouders geen contact meer hebben met de tantes en ooms in het buitenland wegens gevaar voor eerwraak. Hoe achterlijk kan je zijn... als volwassen kind heb je toch de taak om je (kwetsbare) ouders te behouden tegen dit geweld.

Dus ik zeg, iedereen kan, maak van je hart geen moordkuil!

ali komijnekaas | 07-12-16 | 17:33

Er zijn genoeg mensen die vanwege medicatie of uit principe geen alcohol nemen, maar alleen moslims bakken het weer zo bruin dat ze dan gewoon het feestje boycotten. Mooi voorbeeld weer van slechte integratie in deze samenleving.

jochum1980 | 07-12-16 | 17:23

Dit land is het zat

lingo star | 07-12-16 | 17:20

Gewoon lekker teruggaan naar je Heimat?
Je bent hier te gast. Wij hebben bepaalde gewoontes en gebruiken. Love it or leave it!
Klaag niet als je niet mee wilt. Neem een Spa en ga wel mee. Klaag niet dat je er dan buiten komt te staan.

Albert5000 | 07-12-16 | 16:59

Stapje voor stapje, voor stapje. Iedere keer de slachtofferkaart trekken, iedere keer weer eisen dat de meerderheid zich aan de minderheid aanpast.

Sans Comique | 07-12-16 | 16:54

Mens ga toch paprika's vullen zou iemand gezegd hebben, maar dat is helaas niet meer mogelijk,omdat hij is afgeslacht door iemand met jullie geloofsovertuiging.

blauwe zander | 07-12-16 | 16:51

Zijn dit de drie theedoeken die zich zo publiekelijk voor schut zette in dat programma waarbij Hans Teeuwen op de 'pijnbank' moest komen liggen ?

phman68 | 07-12-16 | 16:37

@ Solar666 | 07-12-16 | 14:53

Precies

Taxi!! | 07-12-16 | 16:32

Prima, jezelf lekker buiten blijven sluiten. En niet vergeten om mij en m'n blanke, ongelovige vrienden daar de schuld van te geven he? Houdoe!

ZegMaar | 07-12-16 | 16:19

BroederBlockchain | 07-12-16 | 15:57
Klopt helemaal. Wij Westerlingen leven dan ook in het "huis van oorlog"> Maar dat hoor je niet bij Pauw. Weten zij veel.
nl.wikipedia.org/wiki/Dar_al-islam_en...

matrixbluepill | 07-12-16 | 16:00

-weggejorist-

matrixbluepill | 07-12-16 | 16:00

@Nuuk | 07-12-16 | 15:38
vrede moet je opvatten in de zin dat er vrede is zodra iedereen het ware geloof strikt naleeft, zolang dat nog niet zo is is er geen vrede.

BroederBlockchain | 07-12-16 | 15:57

Vrouwen moeten ook niet bij het zuipen op vrijdag zijn. die moeten naar huis. friet bakken.

miko | 07-12-16 | 15:55

Nou ja, drie van die vormeloze voddenbalen op je vrijdagse personeelsborrel is ook niks.
Dus prima zo.
Wegblijven.

mallekater | 07-12-16 | 15:39

Prima als je geen alcohol wilt drinken, ook als het niet van je geloof mag. Maar waarom je leefregels opdringen aan anderen? Ik snap geheel niet dat je niet met een sapje, cola, enz naast je wijn drinkende collega kan staan. Zat mensen die dat doen. Idem met vegetariërs die met vleesetende vrienden en familie gezellig in het restaurant zitten.

Niemand eist van je dat je varkensvlees eet, dat je alcohol drinkt. Laat die tolerante godsdienst maar eens laten zien dat ze zo tolerant zijn!!

Nuuk | 07-12-16 | 15:38

Kopvod af, je eens lekker laten vollopen en hop het bed in met de eerste de beste negert. Ben je in één genezen van die pre-middeleeuwse religie.

Steinway | 07-12-16 | 15:33

Iedere moslim die in Nederland woont en op de één of andere manier met Nederlandse gewoonte n en gebruiken problemen heeft, kan rustig een enkeltje boeken naar land van herkomst van hem/haar zelf of ouders. Wij zullen je niet missen, absoluut niet.

Boy Cot | 07-12-16 | 15:30

Moslims ... altijd gezeik. Doe eens retour zandbak-land. Minder, minder, minder.

Fijnstoffer | 07-12-16 | 15:25

Zeurwijven zijn er altijd, alleen degenen die hun religie misbruiken om anderen de maat te nemen of zich zelf willen uitsluiten middels hun religie, dat zijn de potentiele problemen. Altijd en eeuwig dat gezeik over religie. Wij moeten hun accepteren maar andersom is er nul acceptatie. Niks. Nada. Sterker, wij krijgen de schuld dat zij niet naar de kroeg kunnen vanwege hun religie? Omgekeerde wereld, ze willen het ook niet eens meer zien, verwende nuffige dakjes.

Dutchbeaurouge | 07-12-16 | 15:22

Voor wat het waard is... Jihad Alariachi schrijft ergens anders dat de tweet afkomstig was van een fake account dus dan zou alle ophef weer de befaamde storm in een glas water kunnen zijn.

peter1953 | 07-12-16 | 15:20

Koreaanse slettebak...waarom is iedereen die na het werk een biertje drinkt met zijn collega's een zuipschuit en een dronkelap?
Niet iedereen vecht tegen het feit dat hij geen maat kan houden, hoor, sletje.Wijven/mannen die erover lopen te zeiken zijn de ergsten, sneue tiepjes die anderen het licht in de ogen niet gunnen.
Gatver.

mallekater | 07-12-16 | 15:18

Het problem is niet 1 neger, 1 Turk of 1 of 2 marokkanen, het problem zijn die lui in groepsverband, in hun eigen cultuurtje. Hier in het dorp hebben we 1 Turk, een hele vriendelijke gast, van een jaar of 55. Erkan heet-ie. (Erkan is overigens totaal tegen Erdogan, maar dat even terzijde). Erkan doet gewoon mee met alles en omdat hij alleen zit wordt hij ook regelmatig door buren en overburen gesteund. Erkan hoort er gewoon bij en niemand heeft een problem met hem, en hij niet met de rest en Zwarte Piet is Zwarte Piet voor Erkan.

Het probleem is als er straks opeens 20 Erkannetjes rondlopen in het zelfde dorp. En die 20 niet meedoen maar wel met elkaar gaan hangen. En vervolgens geen zin hebben in school en de hele dag Youturk movies en clips aanzetten. Dan wordt het een probleem. En dat is in de randstad gebeurd. Zonder controle, zonder pushback.

van Oeffelen | 07-12-16 | 15:17

Mooi toch ik voel me niet thuis op de VrijMiBo met een kopvodazijnzeiker die kijkt of je biertje/wijntje het bocht uit de onderwereld is en je erin blijft als je er van drinkt. Geheel wederzijds! Gelukkig zie je ze sowieso niet in de kroeg met kopvodden kan je dat gezeik tenminste even vergeten. Ik word echt niet goed van die ik ben moslim en dat is zoveel belangrijker dan wat een ander is en wil doen dat ik zelfs het recht heb om hun feestjes te bekritiseren mentaliteit(deze geldt trouwens ook voor zeikantipieten). Ga gewoon terug naar de zandbak als je niet mee wilt doen .

ikhouvanregen | 07-12-16 | 15:15

Afgelopen zomer zag de BBQ bij de lokale islamitische belangengroep er ook uit als een sociaal momentje
Natuurlijk waren er alleen mannen te zien/welkom. Maar daar hoor je niemand over?

ReeferNL | 07-12-16 | 15:14

Je hoeft geen alcohol te drinken domme kut! Ze voelt zich niet thuis omdat niemand eruit ziet als een ingepakte plof moslim. Misschien moet je gewoon eens integreren en je geloof lekker alleen thuis beoefenen.

chrisjuh | 07-12-16 | 15:11

Allahverdommezeg!
Je zal allahverdulleme maar Jihad heten.
Dan mag je toch blij zijn dat je überhaupt een blauwe maandag hebt mogen werken bij een zichzelf fatsoenlijk vindende zender.Wijffie toch .....kies effe een normale naam.

mallekater | 07-12-16 | 15:11

Zat een keer in een projectgroep van een uitzend organisatie, onderwerp: het sluiten van kantoren en het overgaan tot volledige web-based toepassingen.
Onder de aanwezigen ook een aantal uitzendkrachten om mee te praten over de voorgenomen plannen, en de excuus hoofddoek was er ook bij.
Dat jonge dametje heeft in de namiddag, na het officiële gedeelte, niets anders gedaan dan klagen over haar job en vooral de jobs die ze niet gekregen had, en alles was de schuld van anderen en 'het komt zeker omdat ik een hoofddoek draag'.
.
Ik werd dat mens zo verschrikkelijk spuug zat met haar geleuter dat ik op een gegeven moment zei, nou dan doe je toch die hoofddoek af, dan is JOUW probleem opgelost.
Nee dat mag niet van mijn man................

Memek | 07-12-16 | 15:05

Noem je dat nou een domme muts of een domme hoofddoek?
Wanneer de Nederlandse gewoonten op personeelsborrels je niet aanstaan staat het je vrij je weer geheel bedekt in de hoede van je baas en heerser te begeven.
Voor iedereen een winwin situatie, JIJ stoort je niet en WIJ storen ons ook niet aan je aanwezigheid-vol-schijnheiligheid.

Stomme muts/hoofddoek, en nou niet meer etteren over het feit dat je je niet geaccepteerd voelt, donder op, dit doe je helemaal zelf.

mallekater | 07-12-16 | 15:05

Zwangere vrouwen en mensen met een auto borrelen ook hoe denk je dat die het doen? Zeg gewoon dat je geen trek hebt in sociale interactie, dan kan je tenminste nog op steun rekenen van introverten zoals mezelf. Ga niet alcohol er de schuld van geven, want je bent niet verplicht om te drinken.

Halveneger | 07-12-16 | 15:01

@ Feynman | 07-12-16 | 12:45
Verkeerde topic, of eerste slokje tijdens de borrel al achter de kiezen?

TheseDays00 | 07-12-16 | 14:55

Wat verwacht die dame dan? Lekker gezellig na borrelen met een glaasje thee en het aan elkaar citeren van de koran? Kijk deze dame geeft dus precies weer waarom het niet goed gaat met de intergratie. Moslims willen niet integreren want het moet gaan zoals zij willen.

Solar666 | 07-12-16 | 14:53

Ik ben altijd met de auto dus dat wordt ook alcoholvrij. En nu?

Mesmer | 07-12-16 | 14:53

Kansloos commentaar. Ik drink geen koffie tijdens zo'n borrel, maar anderen mogen dat van mij gewoon :-)
Maar OK, mij godsdienst verbiedt geen koffie.

Ow, ik heb geen godsdienst. Nou ja, beeld is duidelijk

xspalm | 07-12-16 | 14:48

Zo ben ik bij mijn vorige baas opgestapt omdat ze mij niet konden bijhouden op de Vrijmibo. Irritant

Kwatz | 07-12-16 | 14:47

Memek | 07-12-16 | 14:38
'... jaar kruik', geweldig! De rest van je betoog ook, trouwens.

Noesepoes | 07-12-16 | 14:47

aandachtshoeren heb je in diverse vormen en maten.

Meneert | 07-12-16 | 14:46

En dat op vrijdagmiddag, mannenmiddag in de moskee. Wat een enorm zeikwijf! Zum kotzen. Ga gewoon naar huis als je het niet leuk vindt, zoals iedereen die geen zin heeft in een vrijmibo. Maar bovenal: overweeg emigratie in plaats van anderen lastig te vallen met je slachtoffer-gezever. Hup, naar Rabat! Daar is echt alles beter.

FnurkY | 07-12-16 | 14:44

Kaan78 | 07-12-16 | 13:59
'Al hoewel een beetje flexibiliteit beide kanten wel zou sieren...'
Wat lul jij nou? Heb je in de afgelopen decennia wel eens naar buiten gekeken en gezien hoe godvergeten flexibel Nederland is ten opzichte van de kopdoeken en haatbaarden? Of noem jij moslims al flexibel wanneer Marokkaanse meiden hun kleding bij H&M en Zara kopen?

Noesepoes | 07-12-16 | 14:39

Als dit een manier is om Moslims ergernis te bezorgen en uit te sluiten dan drink ik erg graag nog even eentje mee. Zet de tap maar wagenwijd open.
Wat een belabberd dom, eenzijdig volk is dat Moslim zooitje toch.
Heel Noord Afrika en het Midden Oosten leeft religieus in het jaar kruik, en enige vorm van intelligent aanpassingsvermogen zul je er niet aantreffen; dan doen de Joden het toch een slag of 1000 beter.
.

Maar over sociale uitsluiting te spreken:
Hoeveel van die kopvodden kom je tegen in het concertgebouw, musea, oldtimerdagen, Sneek week en dergelijke publieke omgevingen, waar socialisering en interesse elkaar ontmoeten.
Nou, vrijwel nooit, dus dat uitsluiten doe je jezelf aan.
.
Koninginnedag in Buitenveldert waar veel Japanners wonen, die oranje mutsen dragen, rood wit blauwe vlaggetjes opgespeld hebben en de kinderen op hun blokfluit het Wilhelmus ten gehore brengen.
En komen daar die kopvoddische pinquins met hun super size boodschappentassen. Een en al grauwe onaangepaste massa.
Ga toch lekker terug naar het land van je (voor)vaderen en laat ons in tyfus naam een keer met rust.

Memek | 07-12-16 | 14:38

Als niet moslim drink ik op zulke gelegenheden wel eens een water met bubbels. Voldoe ik nu aan de criteria om mij achtergesteld te moeten voelen? Voel ik mij eigenlijk nog wel thuis bij mijn werkgever? Kan ik ergens klagen of verongelijkt doen? Kan ik in zulke gevallen niet beter van mijn watertje en gezelschap genieten en behoor ik mijn achyergestelde gevoelens in de prullenbak te parkeren? Mmmh, ja denk ik.

devil13 | 07-12-16 | 14:34

@Kaan78 | 07-12-16 | 14:04
.
Elke vorm van buitenlandse invloed op onze nationale ( en regionale ) besluitvorming vind ik verderfelijk, of dat nou middels dubbele paspoorters is, genaturaliseerde migranten, buitenlandse financiering etc. etc.
Ditto voor onze nationale veiligheid ( politie, militaire apparaat en inlichtingendiensten ), gewoon puur Nederlands houden. Migranten hebben plenty mogelijkheden om zich te ontplooien hier, en hun hier geboren nakomelingen met enkel paspoort hebben vervolgens alle rechten om bovenstaande functies wel te vervullen, mits capabel.

Graaisnaaiert | 07-12-16 | 14:30

Geneuzel over niks.

Ohja | 07-12-16 | 14:24

@Kaan78 | 07-12-16 | 14:04
Buitenlandse financiering mag, mits geopenbaard. Laten we er niet omheen draaien, dit voorstel was natuurlijk bedoeld om de PVV tegen te werken, aangezien deze partij geen subsidie krijgt wegens het niet hebben van leden. Mocht het wel gelukt zijn, dan zijn er altijd nog de 'vrienden van de PVV'.

VerenigingVanDieven | 07-12-16 | 14:23

Wat is dat nou voor een rare zin; heeft een tijdje voor AT5 gewerkt. Wat is dat? 3 weken, of toch al in de proeftijd eruit geflikkerd, omdat zelfs de linksdraaiende hipsters van de Amsterdamse stadszender al na enkele dagen genoeg van het achterlijke geitengemekker hadden?
Waarschijnlijk de hele dag maar roepen, dit mag niet van mijn religie, of dit is hartstikke haram.
Je hoeft natuurlijk niet aan elke bedrijfsborrel mee te doen, maar af en toe je oprechte belangstelling voor je collega's tonen kan geen kwaad.

DeMof | 07-12-16 | 14:22

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:05
Wat volgens de letter allemaal wel en niet mag, dat mogen die moslims onder mekaar uitvechten. En dan gaat Honing dat achteraf wel allemaal weer voor ons rubriceren. What the fuck heb ik te maken wat volgens deze of gene de juiste interpretatie is van Heilige Teksten? Ik heb te maken met lieden, of ze nou de letter volgen of niet, het voor mekaar krijgen dat de alcohol van tafel gaat, nog vóórdat de zogenaamde dialoog van start gaat.
En dat speelt hier bij die Halaltrutten ook. Het gaat er haar helemaal niet om of dronken lui irritant zijn of niet, nee, ze drinkt geen alcohol, en dat is al reden genoeg om nooit met de groep mee te gaan. En ze draagt een hoofddoek, hetgeen volgens dat mens dat columns in het AD schrijft, of althans daar pogingen toe doet, wil zeggen "ik ben moslima, dat je het weet!".
Ik ben zo vrij en bevooroordeeld, want ik tors een cultureel archief met me mee dat boordevol zit met volstrekt misplaatste vooroordelen, dat ik het een met het ander in verband breng en de kwestie dus helemaal los zie van de vraag of in z'n algemeenheid dronken mensen irritant zijn.
Volgens de letter.... We leven in een pluriforme samenleving waarbinnen iedereen z'n eigen letter heeft en de een, om met dominee de Jonge te spreken, volstrekt geen tijd heeft om zich af te vragen wat de letter van al die anderen is.
Halalmoedertje laat weten dat ze zich als moslima onmogelijk bij AT5 thuis kan voelen, als het personeel van AT%, wetende dat zij moslima is, volhardt in het gezellig samen nuttigen van alcohol, maar dat we er haar vooral niet op mogen aanspreken dat ze zo moeilijk doet.

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 14:18

Sjessus,sjessus, het staat er echt !
Wat deed die hoofddoek daar ? In de sjgoonmaak zeker ?

Koffie ? | 07-12-16 | 14:06

Jongens, gedraag je eens op Twitter!

Stijl-vol | 07-12-16 | 14:05

Ik herhaal nog maar eens de wijze woorden van Fortuijn in 2002 : Als je niet MET ons bent, ga dan naar dat land waar je ook nog een paspoort van hebt!
Daar valt nog genoeg te hallallen.

Keyboardspeler | 07-12-16 | 14:05

-weggejorist-

Kaan78 | 07-12-16 | 14:04

@kanon0503 | 07-12-16 | 13:24
Spa blauw uit een jeneverglaasje. En maar hijsen, Leuk voor de collega's.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 14:01

Wie ook maar iéts zinnigs van die moslim lui verwacht is waarschijnlijk dronken...............!

demaup | 07-12-16 | 14:00

Leef en laat leven is iets christenlijks. Moslims mogen geen deel uitmaken van een groep alcoholisten. Er zijn een heleboel landen in de wereld waar je de islam in het meest zuivere vorm kunt leven. Ik ben er mee eens dat bepaalde moslims wel zijn doorgeslagen. Vaak houden Nederlanders wel rekening met dieetwensen. Het gaat te ver om autochtonen beperkingen op te leggen. Al hoewel een beetje flexibiliteit beide kanten wel zou sieren vind ik in deze situatie halal meisjes te ver doorslaan maar ik ben ook niet fundamentalistisch als een CU of SGP er en niet zo fanatiek als een CDA er in verkiezingstijd.

Kaan78 | 07-12-16 | 13:59

Als we dus meer alcohol drinken, krijgen we minder moslims. Vanavond wordt ik straal ladderzar bezopen!

niemandzielig | 07-12-16 | 13:57

@diek | 07-12-16 | 13:02
Zo ook met Russen. Om 10 uur in de ochtend een deal beklinken met een wodka.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 13:54

Dit zijn gewoon actrices die om te trollen een hoofddoek op doen en slachtoffertje spelen. Trap er niet in.

doskabouter | 07-12-16 | 13:54

[troll modus AAN]
Is het dan zo veel gevraagd om op kantoor even een hoofddoekje te dragen zodat onze Moslima's zich wat meer thuis voelen? Of gewoon cola schenken op de bedrijfsborrel ipv bier? En ieder kantoor heeft wel een kamertje dat als gebedsruimte kan worden ingericht. Kerels: Laat je baard staan, die Jihadlook is helemaal in. Geef je vrouw af en toe een beuk zodat je maandagochtend kunt meepraten met Mo. Zet een geit in de garage van kantoor - voor als je vrouw ongesteld is. Doe eens mee met een leuk wedstrijdje keppeltje knallen tijdens de pauze, goed voor de verbroedering. Scheld juffrouw Jannie van de koffie een lekker uit voor hoer omdat ze niet reageert op je gesis. En je kunt je zoontjes in het weekend naar de hockey brengen, maar je kunt ook in de kelder van Mustafa die cursus "creatief met springstof" volgen.
Kortom. Mozes. Berg. Als die reli-fascisten het verdommen om zich aan jullie aan te passen, hoe moeilijk is het dan voor jullie om je aan te passen aan hén.

Zeddegeizot | 07-12-16 | 13:51

Willen jullie meer of minder alcohol....?
meer meer meer

telelezer | 07-12-16 | 13:51

Ze groeien al aardig die wijven ,schat nog 1a2 jaar ,dan zie je ze door de straten schuiven ,net wandenlende tafels met een kleed erover .

fleurtje | 07-12-16 | 13:50

Borrelen met een stel besneden nieuwe "Nederlanders". Nee dank u

Tipped Relic | 07-12-16 | 13:49

Ergo:
Als we geen egoistische racisten willen zijn (en wie durft dat nog te zijn anno 2016 in dit trieste moslimriool landje) dan onmiddellijk alcohol verbieden in dit schandelijke land van boze blanke ongelovige honden en hoeren
Nederlanders, integreren zullen jullie..!

telelezer | 07-12-16 | 13:49

Is er nou serieus iemand die zijn dochter Jihad noemt?
Darn, zal bij mijn volgende nakomeling toch eens "Genocide", "Holocaust" of "Wargasm" bij de ambtenaar op het gemeentehuis voorstellen...
Oftwel, Minder! Minder! Minder! Reli-idioterie en slappe blubberknieen richting kolonisten...

Graaisnaaiert | 07-12-16 | 13:45

@ Wim Venijn | 07-12-16 | 13:16
+1

telelezer | 07-12-16 | 13:45

Heeft ze al eens voorgesteld om te gaan naborrelen in het theehuis? Of gezellig samen naar de moskee te gaan (oeps, dat kan niet vanwegen man/vrouw scheiding)? Of iedereen bij haar thuis uit te nodigen?
Nee, dan is het dus eigen schuld.

Butchijo | 07-12-16 | 13:45

De typerende slachtofferrol. Ik ken genoeg mensen die mee naar de kroeg gaan en iets zonder alcohol pakken, omdat ze gestopt zijn, met de auto zijn, de dag erna fris willen zijn, etc. Dat 'sociale moment missen' doet ze zelf.
Vervolgens komt ze weer met dat buitengesloten toontje.
'Ik mag geen lol maken, dus eeeeeigenlijk zou het beter zijn als we alcohol verbieden, zodat niemand meer lol mag maken en ik het niet meer mis, wanneer ik met eigen verantwoordelijkheid geconfronteerd word'.

Vage_eddie | 07-12-16 | 13:44

Sinds wanneer kun je niet gewoon meeborrelen met een alcoholvrij drankje?
Geen enkele reden om het slachtoffer uit te hangen en het missen van een sociaal moment op je collega's af te schuiven.
@ Responder | 07-12-16 | 12:08
.
inderdaad daar gaat het immers altijd om bij de moezzzliems: de soooo sielige "Slachtoffer Rol", en dan waarschnlijk ook nog een aantal jaren gratis in de W.W.uitkering

telelezer | 07-12-16 | 13:44

Ach ik kan mij zo ergeren aan dit soort 'ik wordt uitgesloten'-huilerts. Zij drinken geen bier? Ik eet zeer strikt koosjer, wat betekent dat ik ook nooit naar een niet-koosjer restaurant kan, of bitterballen mee kan eten. Suck it up! Hier kies je he-le-maal zelf voor, met alle consequenties van dien. Drink een colaatje mee, geniet wat na met je collega's, stel desnoods voor de afwisseling eens een activeit voor waar je je wel helemaal comfortabel in voelt, en ga trots naar huis dat je in een seculier land bij je principes gebleven bent. Ik denk dat ik weinig volkeren op aarde ken die meer bereid zijn om anderen in hun afwijkende levenskeuzen te steunen dan de Nederlanders; dit gehuil over absoluut niets legt een spreekwoordelijke bom onder deze solidariteit.
Dit eindeloze gezeik over hoe iedereen je self-inflicted levensstijl moet faciliteren lijkt geen bodem te kennen.

arbanafal | 07-12-16 | 13:44

Bottomline is ook hier: als het je in ons land niet bevalt dan hoepel je gewoon een eind op. Wij gaan niet ons leven veranderen omdat jullie hier zijn gekomen. Wat denken die gasten eigenlijk, dat we allemaal wappie zijn ofzo?

WhiteShark | 07-12-16 | 13:37

Waar is die kroeg waar je alcohol moet drinken? Anyway, ga maar naar je thuisland met je bips omhoog op je bidmatje om je godjes en profeetjes te eren. Lijkt me een win-win voor iedereen.

niemandzielig | 07-12-16 | 13:34

Het importeren -en vervolgens laten vermenigvuldigen- van mensen met een niet-integreerbare cultuur is een enorme fout geweest. Na 40 jaar zijn we nu aanbeland op een point-of-no-return. Als er geen radikale maatregelen worden genomen zullen ze in de komende jaren als sprinkhanen de Nederlandse cultuur kaalvreten en hun eigen dictaatjes opleggen waar ze maar kunnen. Het accepteren van deze ontwikkeling door lijdzaam toe te zien, in te stemmen of zelfs te stimuleren is eigenlijk in strijd met onze grondwet, het volkslied en een onrechtmatige daad tegen de NL samenleving. Er moeten in de volgende kabinetsperiode razendsnel een paar beschermingswetten worden ingevoerd (+ strenge straffen) om dit tij nog te keren.

van Oeffelen | 07-12-16 | 13:29

Islamofiel | 07-12-16 | 12:32
Ah, je was me voor zie ik. Intolerantie is het.

gaffelbaard | 07-12-16 | 13:29

Op dieHajar zou ik mijn kunstje wel kunnen trouwens, maar dit terzijde.

Bigi Bana Boy | 07-12-16 | 13:28

Zelfs bij de Olympische Spelen, waar heel wat te winnen valt, is meedoen belangrijker. Meedoen, Jihad, duidelijk?

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 13:27

Ik zou zeggen AT5 medewerkers, wees blij dat die zure pinguins er niet bij zijn.

WatZalIkErvanZeggen | 07-12-16 | 13:27

hurenisvoorpaupers | 07-12-16 | 12:11
Zij zou in de omgang met ook wel eens wat toleranter naar niet-moslims kunnen zijn.

gaffelbaard | 07-12-16 | 13:26

Die meiden hebben altijd wat te zeiken. Mijn moslim kennissen drinken over het algemeen op zijn tijd een alcoholische versnapering.
De halal vrouw had een frisje kunnen nemen net als haar collega's die nog auto gingen rijden. Tijd dat Hans Teeuwen de meiden weer een lesje leert.

piratenpartij | 07-12-16 | 13:25

Tim Hofman. Dat is toch die dappere onverschrokken verzetsheld die "fuck off Pope" durfde te roepen? Man man, wat een held. Wat een inspirerend voorbeeld.

Bigi Bana Boy | 07-12-16 | 13:24

Meer woorden dan de Tweet van Tim Hofman hoef je er ook niet aan vuil te maken. Alsof we netwerkborrels moeten afschaffen voor "de burka's". Doe gewoon even je best en bestel inderdaad dan gewoon een colaatje of water... je HOEFT niet te drinken op een netwerkborrel ten slotte.

kanon0503 | 07-12-16 | 13:24

-weggejorist-

Tux1337 | 07-12-16 | 13:23

Alcohol was niet de ware reden. Zoals Tim Hofman al twitterde.. ze kan ook een colaatje of sapje bestellen.
De werkelijke achterliggende reden is te lezen in de Koran (hieronder een kleine selectie aan Koran verzen) die trouw door mevrouw Aliarachi word gevolgd. Hieruit blijkt hoe enorm racistisch en discriminerend Aliarachi is naar niet-moslims.

Sura 3-28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen..
Sura 4-89 Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden….
Sura 5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.
enz enz

Als je ze niet als vrienden mag nemen, mag je ook niet met ze aan één tafel zitten, en al helemaal niet als er één of meer van ze alcohol drinkt.

Onbegrijpelijk dat de publieke omroepen aan mensen die zo'n grote haat tegen niet-moslims hebben een podium blijven geven. En het dan 'raar' vinden dat de polarisatie in Nederland toeneemt....

gaffelbaard | 07-12-16 | 13:23

Wim Venijn | 07-12-16 | 13:16
Spijker en kop. Raak!

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 13:22

Misschien is alle alcoholische dranken in Nederland gewoon helemaal af te schaffen een goed sociaal moment en een stap in de goede richting om het mevr halal naar de zin te maken?

Gags Beasley | 07-12-16 | 13:21

Wat een flauwekul zeg, zelfs hier in Dubai gaan de islamitische collega's gewoon mee en drinken een colaatje.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 13:20

miko | 07-12-16 | 13:10

Hahaha! Geniaal. Ga effe naar de Gall&Gall want wijn is op. ;) :)

Basil Fawlty | 07-12-16 | 13:16

Als je de koran teksten leest, is het wel triest naar de oorsprong. Niet omdat god of allah dat zei. Maar omdat de mannen zich niet kunnen gedragen. Blijkbaar met alcohol op, vergrepen ze zich aan tantes, zussen en moeders. Aja. Dat volk. Zelfde reden waarom ze een hoofddoekje op moeten doen. Ze kunnen zich niet gedragen, die barbaren. Dat was al 1500 jaar geleden. Dat is nu nog steeds zo. Het zijn en blijven barbaren. En dat produceert een geloof, dat anderen die zich wel kunnen gedragen, alles verbieden. Juistum. Rot lekker op barbaren. Gaan wij verder met de beschaving.

Wim Venijn | 07-12-16 | 13:16

En nu lieg je. Iedereen wordt schijtziek van dronkelappen. Ik kan het weten want ik sta regelmatig in de kroeg broodje nuchter en denk 'ga toch slapen idioot.'
De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:50

Dwaas dat jij er bent. Iedereen wordt schijtziek, omdat jij het zo ervaart?
Man man man, jouw leven bestaat uit ruziemaken, laat je eens nakijken.

Tip: stop eens met jouw mening te verwarren met feiten.

MarcS | 07-12-16 | 13:12

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:05
Goh, we zijn door jou bevorderd/gedegradeerd van Nazi's naar islamitische fundementalisten.
Maar, even voor de duidelijkheid, jij bent toch ook een reaguurder?
Of ben je een "goede" reaguurder?
En wie bepaalt dat?

Roadblock | 07-12-16 | 13:12

@De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:05
als er staat dat er "great sin" in is lijkt me toch vrij duidelijk dat het niet aanbevolen wordt om te drinken.

"They ask you about intoxicants and games of chance. Say: In both of them there is a great sin and means of profit for men, and their sin is greater than their profit. And they ask you as to what they should spend. Say: What you can spare. Thus does Allah make clear to you the communications, that you may ponder.
— Qurʼan, Surah 2 (al-Baqarah), ayah 219"

BroederBlockchain | 07-12-16 | 13:11

Ik denk dat we de Coentunnel moeten gaan omdopen, want: racisme. Deze mevrouw kan natuurlijk gewoon Jihad blijven heten, want: cultuur.

dulcinea | 07-12-16 | 13:11

Jihad, da's toch de heilige oorlog? Tegen de ongelovigen? Lekkere naam heb je dan.
Wobbe_Kachel | 07-12-16 | 13:02
.
Hoezo? Ze voeren toch oorlog tegen de 'ongelovigen'? Ze zijn hier om ons hun wil op te leggen. Nu nog door gedram en gezeik, mosketen bouwen (elke moskee = islamgrondgebied, vergis u daar niet in) maar binnen niet al te lange tijd gaan ze de gewapende strijd met ons aan. Maar pas als ze zelf vinden dat ze een goede kans van slagen hebben en daarvoor is hun aantal (nu drie miljoen) nog te klein.

Lupuslupus | 07-12-16 | 13:09

En nu lieg je. Iedereen wordt schijtziek van dronkelappen. Ik kan het weten want ik sta regelmatig in de kroeg broodje nuchter en denk 'ga toch slapen idioot.'
De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:50
.
Dat mag iedereen lekker voor zichzelf bepalen. Maar je gaat voorbij aan het verschil tussen een drankje doen, en zuipen to je nek kraakt.

Nosky | 07-12-16 | 13:08

Godnondejusdorange | 07-12-16 | 13:03
LOL!!

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 13:06

jezus ik dacht we zijn er van af maar daar zijn die 3 carnavalgangers weer.Sodemieter op naar weet ik veel waar. Geef deze lui toch geen podium.Ik lust ze rauw met die brutale arrogante koppen.

Hettiet | 07-12-16 | 13:06

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 12:55

Maar het is helemaal (volgens de letter) niet verboden om te drinken of roken. Volgens de letter mag je jezelf niet verliezen. Volgens die 'wet' leven de meeste moslims. Kortom. Borreltje is oké. Teveel niet. Dat is het hele punt.

Het blijft grappig hoe reaguurders eigenlijk hetzelfde zijn als islamitische fundamentalisten.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:05

Wat ik mij altijd afvraag als ik zoiets lees: zouden ze nou écht denken dat Nederlanders net zo welvarend, rijk en gelukkig zouden zijn als hier iedereen moslims is? Ik denk nl van niet. Ik denk dat we net zo'n uitgeleefde boel worden als een gemiddeld Noord-Afrikaans land.

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 13:05

@ De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:50
Beter in je eigen bed blijven ipv afgeven op anderen in de Kroeg.
zie- http://www.encyclo.nl/begrip/kroeg

am*dam | 07-12-16 | 13:05

Dit gaat niet over het wel of niet kunnen meebordelen met de collega's. Dit een volgende stap in het aan ons willen opleggen van hun normen en waarden door moslims. NEE!

Janneus | 07-12-16 | 13:04

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:00
Je kan je overal aan storen. Als mensen plezier hebben maakt het me niet uit, ik sta vaak genoeg nuchter tussen mensen die al teveel op hebben.
Je moet niet zo janken.

Ongeblustekalk | 07-12-16 | 13:04

Ik moet ook zeggen, in het hypothetische geval dat als mijn halal-collega's (zo dat al mogelijk was) mij uitnodigden om mee te doen met een groepsverkrachting van een geit, dat ik óók niet zo gauw mee zou gaan, dus wat dat betreft begrijp ik haar wel.

Godnondejusdorange | 07-12-16 | 13:03

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:50

Welnee joh. Je neemt jezelf veel te serieus.

Basil Fawlty | 07-12-16 | 13:03

Jihad, da's toch de heilige oorlog? Tegen de ongelovigen? Lekkere naam heb je dan.

Wobbe_Kachel | 07-12-16 | 13:02

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:53
Ja en daar gaat mijn verhaal niet over. Jij kent altijd uitzonderingen op de regel. Ik weet niet met wie jij allemaal omgaat, maar dat moet wel een zooitje zijn van allemaal mensen die schijt hebben aan hun eigen regels. Dat er moslims zijn die hoeren, snoeren, taxirijden, snuiven en spuiten weet ik ook wel. Maar die mogen de titel moslim niet dragen. Niet volgens mij en al helemaal niet volgens allah.

Graaf van Egmont | 07-12-16 | 13:02

Zonder een biertje doe je geen zaken met een stugge scandinavier...

diek | 07-12-16 | 13:02

Ongeblustekalk | 07-12-16 | 12:58

Kennelijk kom je weinig buiten. Bezopen gasten zijn super-irritant.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 13:00

Wij hadden ook collega's, geen moslim trouwens, die niet gingen borrelen want alcohol smoes. Achteraf mocht het gewoon niet van haar vent of wijf. Zo simpel.

ikdenkwat | 07-12-16 | 13:00

Ze hebben het ook écht niet makkelijk hier!

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 13:00

@seniruh | 07-12-16 | 12:53
ja, die haar aftuigt als hij daar zin in heeft, of een wijf erbij neemt als hij op haar uitgekeken is, allemaal geen probleem in het geloof van de vrede.

www.joop.nl/videos/zembla-undercover-d...

(mooi filmpje, inclusief obligatoire wegkijkreacties van de nuttige idioten)

BroederBlockchain | 07-12-16 | 12:59

Sjefke7807 | 07-12-16 | 12:43

hear, hear. +1!

Basil Fawlty | 07-12-16 | 12:59

McMarx | 07-12-16 | 12:49

Neuh. Drankje doen is prima. Het zijn de bezopen idioten waar je zat (pun) van wordt. En helaas. Meestal. Worden ze zat. Met Russische moslims prima een paar wodka gedaan en wat kip gegeten. En dan lekker in je halve roes van volle maag met een drankje slapen in een veilig huis. Da's best mooi. Doen wij ze niet na.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:59

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:53
Ook alleen maar een vrouw of verwijft type kan zich storen aan dronken mensen als ze nuchter zijn. Heb je al een praatgroepje opgericht?
Oh wacht..

Ongeblustekalk | 07-12-16 | 12:58

AT5 klinkt trouwens als een toffe werkgever, lekker veel borrels. Hebben ze nog openstaande vacatures?

klaaaaz | 07-12-16 | 12:56

seniruh | 07-12-16 | 12:53
Niet te laf om te vertrekken. Ze houden teveel van ons onderwijs, gezondheidszorg, huizen, uitkeringen en wat dies meer zij. Dat dan weer wel.

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 12:56

Als deze ondankbare, onaangepaste drammer het volgende vliegtuig naar [zanderig land naar keuze] pakt, hoeft ze zich nooit meer druk te maken over 'ergens wat gaan drinken'. Of werken. Of alleen de deur uit gaan.

Noesepoes | 07-12-16 | 12:55

Niet om het 1 of ander, bij het kerstfestijn 2015 met etentje, borrels, cadeautjes, en afsluitende toespraak van de bestuurder, naast mijn totaly van top tot teen ingepakte collega gestaan, samen aan een sapje.. want ja autorijden met een slok op, naar de afgelegen als feestpaleis voormalige fabriekscomplex op bedrijven terrein..da kan niet..dat gold voor mij dan.. om de alcohol te laten staan. Voor haar lag het iets anders. Prima avond gehad, beide met een honderd collega's.

fikkieblijf! | 07-12-16 | 12:55

tja, bij een bedrijf waar ik werkte had je een achterstand als je niet rookte. Het hele management stond elk uur buiten overleg te plegen. Kun je gaan ouwehoeren, of je gaat er gewoon bijstaan.

klaaaaz | 07-12-16 | 12:55

Als je klachten hebt over de Nederlandse cultuur dan moet je een cultuur opzoeken die beter bij je past , succes met je zoektocht.

alshetware | 07-12-16 | 12:55

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:42
Kan irritant zijn. Maar of iets irritant is, is wat anders dan de vraag of iets moreel verwerpelijk is, en die vraag is weer anders dan de vraag of De Verhevene het verbiedt om alcohol te drinken, wat weer een andere vraag is dan de vraag of het zo'n punt is om, als De Verhevene het al verbiedt om alcohol te drinken, het zo'n punt is om met alcohol-nuttigende kafirs in de kroeg te kaan zitten. Die vragen lopen hier allemaal door mekaar.
Bij Pauw worden elke avond gasten gevraagd om aan te schuiven, maar het zijn alleen moslims geweest tot nu toe die de eis stelden dat niemand aan tafel aan de alcohol mocht, wilden zij bereid zijn om aan te schuiven. In deze context gasat het in elk geval duidelijk niet om irritant gedrag van dronken ongelovigen, maar om zwaar irritante eisen van gelovigen in de Enig Ware God.

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 12:55

Veel beter is het om na werktijd met zijn alle gezellig een varkentje halal te slachten.Oh wacht....

Southpark | 07-12-16 | 12:54

Jihad heeft nu lekker weer haar 5 minuten of fame en daarnaast laat ze aan haar gemeenschap zien wat voor een ontzettend goede vrome moslima ze is. Ze gaat zelfs geen drankje doen met die smerige kuffars. Als bedankje voor dit moois zal ze straks vast wel door haar vrome moslim man met authentieke baard bevrucht worden, zodat er over 9 maanden weer een klein martelaartje uit geperst kan worden. Weer een prachtig kansen pareltje op de wereld die alles wat westers is haat, maar te laf is om hier te vertrekken.

seniruh | 07-12-16 | 12:53

Graaf van Egmont | 07-12-16 | 12:49

Wat dus gelul is. Zat moslims gekend die wel drinken maar niet bezopen raken. Alleen extremistische fundamentalisten doen zulks. Tip. 99% van de moslims is geen extremist of fundamentalist. Het zijn gewoon mensen met lusten naar eten, seks en af en toe drank. Dit neemt niet weg dat dronken mensen onuitstaanbaar zijn als je nuchter bent.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:53

Als ik op zakenreis ben en uit eten ga met klanten, bestel ik ook geen wijn of bier bij het eten. Terwijl ik dat eigenlijk wel graag zou doen. Dit val onder de noemer: aanpassen. Ik zie het probleem niet.
Hoofddoekmevrouw met de moeilijke naam moet niet zeuren, maar zich schikken naar de hier geldende normen, waarden, gebruiken en cultuur.
Zo niet, dan neem ik haar volgende keer graag mee op zakenreis naar Marokko, maar boek ik wel een enkel ticket voor d'r.
.
Bah, deze houding. Gewoon bah. En schaamteloos.

Nosky | 07-12-16 | 12:53

@Vogelbeest | 07-12-16 | 12:44
Sommige mensen zijn nature dronken?

Rest In Privacy | 07-12-16 | 12:52

Professionele kopvod en drammoslim. Ze is te dom om in te zien dat elke kritiek op doodnormale Nederlandse omgangsvormen en gewoontes vanuit islamitische hoek neerkomt op gratis campagne voor Geert Wilders. In wezen is elke hoofddoek in openbare ruimtes een flyer voor de PVV.

Dus vooral zo doorgaan, Jihad Alariachi!

Professor Superhirn | 07-12-16 | 12:50

de klacht is in feite dat haar collega's geen volgelingen van de grote pedo profeet (vrede meestal niet met hem) zijn.

BroederBlockchain | 07-12-16 | 12:50

Basil Fawlty | 07-12-16 | 12:43

En nu lieg je. Iedereen wordt schijtziek van dronkelappen. Ik kan het weten want ik sta regelmatig in de kroeg broodje nuchter en denk 'ga toch slapen idioot.'

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:50

Moslims willen zelfs niet geconfronteerd worden met alcohol. Dat een ander alcohol drinkt is al een horror. Vandaar dat je ziet dat als er een moslim bij Pauw aan tafel zit, de alcohol verdwijnt en soms ook nog de vrouwen.
Jihad is dus gewoon een moslimslachtoffer en probeert op die manier te drammen tegen alcohol.
Binnenkort in Amsterdam een aloholverbod op terrasjes om te voorkomen dat voorbijgaande pinguins zich gekwetst kunnen voelen.

Graaf van Egmont | 07-12-16 | 12:49

Dat mens is net zoals de meeste moslima's niet aangenomen om haar kwaliteiten maar puur omdat ze een moslima is. Positieve discriminatie werd zoiets genoemd.

Moslima's worden echter van kinds af aan met anti-westerse haat gedrild. Hun enige opgelegde reden van aanwezigheid in het westen in het produceren van nog meer jihadi's.

Jack Jersey | 07-12-16 | 12:49

Moeders van Halal hebben dit waarschijnlijk gelezen: halalpolitie.nl/kennisbank/waarom-het-...

Als je na alcohol met je overvette moeder naar bed wil en daarvan zo schrikt dat je liever zelfmoord pleegt, tja, dan zou ik het zeker niet gebruiken.

Use less | 07-12-16 | 12:49

@De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:42
Ja, als je zelf nuchter bent en de anderen bezopen is dat irritant. Voor beide partijen.
Een drankje doen of borrelen. Jij maakt direct zuipen en bezopen van.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 12:49

Met zo'n strakke bloedhete gore lap om je harses kan je niet helder denken, jihad! Vooral jezelf uitsluiten en slachtoffertje spelen, daar wordt de wereld echt beter van.

marcoplarco | 07-12-16 | 12:48

Moeders van Halal? O ja, die gaan op vrijdag natuurlijk liever geiten doodmartelen dan mee naar een plek waar ook mensen zijn die alcohol drinken.

huh, ian? | 07-12-16 | 12:48

In Riyadh is officieel niks te krijgen. Niet in de Asir Lounge, de Al-Faisaliah toren, en al die andere landmark buildings. Niks, nada. Maar de diplomatieke post mogen ze niet openmaken dus zijn er wekelijks borrels op de ambassades van NL, UK, Germany etc.

van Oeffelen | 07-12-16 | 12:47

Boehoehoe. Hullie houden geen rekening met ons. Ga dan lekker in Saoedie Arabië werken. O nee, dat mag je daar helemaal niet. Daar heb je als vrouw helemaal geen rechten. Kiezen of delen, lijkt mij.

Ben-Kotsbeu | 07-12-16 | 12:47

VerenigingVanDieven | 07-12-16 | 12:40

Dat is gewoon gelul. Maar een moslim feestje gaan is superlol en je hoeft ook niet na de koffie op te rotten. Nergens ter wereld is men zo gastvrij als in bijvoorbeeld Afghanistan. Of Rusland. Het probleem is islam 2.0 dat is de nieuwe versie van jihadisten en ander ellendig volk. En ja dat is recent. Het begon met Arabisch nationalisme en het evaluerende tot jihadisme 2.0. Extremisme. En daar zijn we terecht doodsbang voor.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:47

Je collega's willen je ook helemaal niet mee, met je gezever over gelijkheid en discriminatie en en en, ga lekker thuiszitten.

Rutgerr | 07-12-16 | 12:47

Ze voelen zich hopelijk ook niet thuis in Nederland. Dikke doei!

roze_bril | 07-12-16 | 12:46

'Het werd haar niet kwalijk genomen dat ze niet gewoon meeging naar de werkborrels. “Nee hoor. Ik had ook absoluut niet het idee dat ze me níét leuk vonden. Maar op de werkvloer werd ik zakelijk benaderd, terwijl ze onderling heel leuk en joviaal tegen elkaar deden.”'

Misschien doen ze wel leuk en joviaal met elkaar omdat ze min of meer bevriend zijn doordat ze na het werk samen dingen doen, zoals even nazitten, en doen ze zakelijk tegen haar omdat ze alleen op het werk met haar interacties hebben. Gewoon een theorie.

Ter Correctie | 07-12-16 | 12:45

-weggejorist-

Feynman | 07-12-16 | 12:45

Zeikwijf. Ik heb een vriend die nooit alcohol drinkt. Gaat altijd overal mee naar toe. Geen probleem. Dus het kan. Jank niet.

Vogelbeest | 07-12-16 | 12:44

Zullen we ook maar ff vergeten dan dat al die Moslims blowen als ketters..

boerk | 07-12-16 | 12:44

@Barkruk2 | 07-12-16 | 12:14
Mijn waarde Barkruk, dat is nu precies hetgeen waar ze mee bezig zijn. Op alle fronten. En de slappe hap hier laat het allemaal gebeuren. 5 x per dag dat stervende kattenconcert uit die minaret, hele buurten waar je als niet-moslim je leven niet meer zeker bent. Sinterklas, Kerst. Allemaal haram. Toppunt, of liever gezegd dieptepunt is de fokking Shariah politie met Oud&Nieuw in de Schilderswijk in Den Haag.

www.youtube.com/watch?v=dGaagflbUYU&a...

Dit was 28 November in Duitsland. Grote Kerstboom die volledig vernield wordt door "zielige" vluchtelingen midden in een winkelcentrum. Het gaat daar nu zelfs zo ver dat Wool Worth alle kerstversieringen etc. maar helemaal uit de schappen gehaald heeft om al die arme "floeteliengen" niet voor het halal hoofd te stoten. Zien we hier nu ook al. Kerstbomen die preventief geruimd worden want oei oei, er mag eens iemand aanstoot aan nemen. Het wordt tijd dat we de poot eens stijf gaan houden en zeggen; "Weet je, je hóeft hier niet te zijn. Hier vieren we Kerst, Sinterklaas, whatever. Als het niet bevalt dan is dáár Schiphol en er vertrekt vast wel een vliegtuig naar een land waar u zich beter thuis voelt. Einde discussie."

Als Indiaan vier ik ook geen Kerst maar vindt de gezelligheid er omheen wel heel leuk. In het laatste bedrijf waar ik werkte hadden ze een grote Kerstboom midden in de fabriek gezet op een werkbank, compleet versierd en wel. Hartstikke leuk! De ploegleider kwam op een moment in Kerstman pak de fabriek in en deelde chocolademelk met slagroom uit. Ik had het niet meer van het lachen. Heb er een foto van gemaakt en naar mijn familie in de States gestuurd. Zo kan het dus ook. Die muts had gewoon een sapje/spaatje/frisje moeten bestellen en lekker mee moeten doen. Maar neehee, we moeten weer jankballen, drammen en zeiken. Wat wordt ik toch moe van die lui...

Sjefke7807 | 07-12-16 | 12:43

De islam en bijhorende haatcultuur zijn het probleem van de toekomst van het Westen. Zolang dit soort kortzichtige anti-Westerse uitingen in die groep normaal gevonden worden wordt het alleen maar erger.
De integratie is compleet mislukt en heeft zelfs een groep enorm tolerante Nederlanders een intolerant identiteitsprobleem opgeleverd.
De islam is compleet incompatibel met de westerse maatschappij en hoort daardoor hier niet thuis.

Antitheïst | 07-12-16 | 12:43

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:29

Ja en? Ik ga ook weleens uit en drink niks omdat ik de volgende dag moet werken vanaf 6 uur dus moet ik mijn vrienden ervan weerhouden om te drinken? Nee dus. Laat ze lekker dronken worden. Maakt mij geen zak uit. Zij zuipen en ik een Cola of Spa rood. So what?

Basil Fawlty | 07-12-16 | 12:43

Als ik het fotootje goed bekijk hebben de dames, met name rechts, geen bezwaar tegen een extra hapje eten.
Verder is het weer een voorbeeld van de intolerantie bij moslims over het gedrag van anderen.

namensmijnhond | 07-12-16 | 12:43

Ja, net als bij de Pietendiscussie, de meerderheid moet zich in eigen land maar schikken naar de nukken en wensen van de minderheid uit een ander land. Aldus ook de heer Asscher. Leden van de familie Asscher werkten overigens historisch gezien wel vaker mee met wat de verkeerde kant van het spectrum bleek te zijn.

Jesses Klaver | 07-12-16 | 12:42

Wanneer moslims een probleem hebben met ons gedrag op personeelsfeestjes m.b.t. alcoholconsumptie staat het ze vrij dat soort feestelijkheden te mijden.
Wij noemen dat een win-win situatie.
Zij geen last van ons, en wat nog beter is, wij geen last van hen.

mallekater | 07-12-16 | 12:42

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 12:36

Zowel in Rusland, als Tunesië als Egypte en Israël prima gezopen met moslims. Gezellig. Maar de werkelijkheid leert dat je beter niet kan zuipen.

Overigens mogen moslims best drinken. Ze mogen niet bezopen worden. Volgens de lering/overlevering althans. M.u.v. Saoedi-Arabië kan je in elk moslim land prima goedjes vinden om te zuipen en zelfs in Saoedi-Arabië heb je gewoon illegale troep.

Maar dat neemt niet weg dat het hoogst irritant is als je nuchter in de kroeg staat.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:42

In de volkskrant stond ook een stukje over dat je als afvallige in NL geen leven meer hebt. Dat de politie dreigmenten van familie en buren als incidenten beschouwd.
Schrijfster was zelf tot de cunclusie gekomen dat de Islam een sprookje is, koran spreekt zichzelf tegen en het ware woord van de profeet is het ware woord en moet letterijk genomen worden, het ware woord is herschreven/vertaald en is daarmee niet meer het ware woord en kan daarmee ook niet meer letterlijk geïntegreerd worden.

Maar net als met een abonnementje, zie dr maar eens vanaf te komen.. Islam..

boerk | 07-12-16 | 12:41

Het gaat niet om de alcohol, het gaat erom dat mensen plezier hebben. Daar houdt Allah niet van.

VerenigingVanDieven | 07-12-16 | 12:40

Gadverdegadver, ik dacht dat die drie waren neergestort

ploppy | 07-12-16 | 12:40

Zijn toch zat mensen die gewoon met de auto zijn en daarom een cola drinken op de borrel na werk?

je_schoonvader | 07-12-16 | 12:40

Leven en laten leven. Je zet jezelf buiten spel door er een probleem van te maken dat anderen wél alcohol drinken.
Het is toch echt haar eigen geloof en leefgewoonten waarmee zij zichzelf buitenspel zet. Die collega's van AT5 zullen er echt geen probleem van maken als je sinas of cola bestelt.

Duifmans | 07-12-16 | 12:39

Bovendien blijkt dat de dames weer een kans laten liggen: "In onze nieuwe serie zijn we minder uit op confrontaties en discussies en zijn we meer op zoek naar gesprekken en overeenkomsten."
www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainme...
Dus na 10 jaar nog weinig geleerd, jammer.

ratelaar | 07-12-16 | 12:39

Paar weken terug op een feestje van de lokalo's alhier (VAE) en natuurlijk zijn de mannen en vrouwen gescheiden en sans alcohol maar het feestvarken (pun intended) had wel een extra zaaltje beschikbaar waar wij infidels een biertje konden nuttigen... zo kan het dus ook

ed.. | 07-12-16 | 12:39

Ook in de aktie-pijp:
-Afschaffen van het kruis op het mijter van Sinterklaas
-Paasfeest wordt lentefeest
-Champagne bij Oud-Nieuw wordt Suikerwater
-Suikerfeest wordt een nationale feestdag
-Offerfeest voor iedereen. Dus ook op het balkon
-Ramadan wordt verplicht en moslim-medewerkers krijgen vrij
Sta er niet van te kijken dat over een paar jaar een aantal van die "wensen" (bedreigingen) doorgevoerd worden.

Kamervraag | 07-12-16 | 12:38

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:23
"Daar hoef je geen moslim voor te zijn."
"Ik ben moslima. Dat je het weet" schreeuwt Jihad.

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 12:36

Met het suikerfeest doe ik ook niet mee want ik snoep nooit. Mis ik ook een sociaal moment. Ben ik nu zielig?

Ofzo2 | 07-12-16 | 12:36

Mensen die geen alcohol drinken zijn niet zo gezellig zeker de combi moslim en niet drinken. Dan ben je blij dat ze naar huis gaan.

Ongeblustekalk | 07-12-16 | 12:36

@DKS: Misschien kun je met zo'n volksrepublikeins postuurtje niet veel hebben, maar er is voor veel mensen een verschil tussen twee, drie biertjes drinken en dronken zijn.

Ga het gas ergens anders lighten.

BokoHalal | 07-12-16 | 12:34

Heeft iemand een link naar het volledige artikel?

Rest In Privacy | 07-12-16 | 12:34

-weggejorist-

slotbert | 07-12-16 | 12:34

Overigens zou je moslims die wel alcohol drinken de kost moeten geven. Het barst ervan.

Islamofiel | 07-12-16 | 12:34

Als moslims beginnen te emmeren over het feit dat autochtonen alcohol gebruiken heb ik het helemaal gehad met ze.
Dat ze zelf van allerlei dingen niet willen of lusten is hun goed recht, maar flikker op met dat achterlijke gezeur wanneer je anderen met je privestoornis lastig valt.
Dat geldt wat mij betreft voor elke religieuze afwijking..prima wanneer je dat in eigen kring uitleeft achter de voordeur, maar val normale mensen niet lastig met die nonsens.

mallekater | 07-12-16 | 12:33

"ik ging dan niet mee omdat ik geen alcohol drink."
Snap ik niet. Volgens mij serveren ze in de kroeg ook sapjes, en als je zo'n kroegbaas het een keer vriendelijk vraagt, dan zorgt-ie speciaal voor jou ook nog voor een halal "hapje en drankje" naast al die duivelse verleidingen. Niet iedereen die gezellig met anderen de kroeg in duikt om nog wat na te praten, om als mensen onder mekaar het leuk te hebben, drinkt alcohol, Miep. Wat je eigenlijk zegt is: ik lust die cultuur van jullie niet en verdom het om me aan jullie aan te passen. Pluriformofobie, Integratiofobie, Tolerantiofobie.

Schoorsteenveger | 07-12-16 | 12:33

Wat Tim Hofman zegt inderdaad. Maar ja, slachtoffers hè. Institutioneel racisme enzo... En stel je voor, allah verhoede, dat je misschien een gezellige tijd hebt met je collega's.
Tolerantie is 2 richting verkeer.

ratelaar | 07-12-16 | 12:32

Wat ontzettend zielig voor deze sympathieke vrouw.

bft | 07-12-16 | 12:32

Je kind Jihad noemen..
Net als een Duitser die zijn dochter Endlosung noemt.

Glasgow Argus | 07-12-16 | 12:32

Ze kan wel een colaatje bestellen, maar echte moslims horen op te stappen als er alcohol op tafel staat. Vorm van intolerantie

Islamofiel | 07-12-16 | 12:32

Ze kan wel een colaatje bestellen, maar echte moslims horen op te stappen als er alcohol op tafel staat. Vorm van intolerantie

Islamofiel | 07-12-16 | 12:32

Alcohol helemaal verbieden heeft ook positieve kanten. Net zoals het verbieden van vlees, uitlaatgassen, boeren na het eten en rollatorraces.

Koos Knak | 07-12-16 | 12:31

Jihad stoorde zich vooral aan de
bierboeren van collega Blitzkrieg.

nemeton | 07-12-16 | 12:31

De Hallal moeder partij, wellicht een idee? Je hebt ook partijen zonder standpunten.

deEerlijkeLeugenaar | 07-12-16 | 12:31

nou dan voortaan voor de Ker..oh wacht eh sociale borre-thee naar het theehuis.. oh wacht, da's alleen voor mannen!!

fikkieblijf! | 07-12-16 | 12:30

anders kan ze altijd in plaats van borrelen Hans Teeuwen voorzien van een blowjob :-)

tintel | 07-12-16 | 12:30

@De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:23
Goh ja sletje, dat heb je natuurlijk als je in een hoerenkot werkt. Tijd voor een andere baan?

medusa324 | 07-12-16 | 12:30

Basil Fawlty | 07-12-16 | 12:22

Gelul. Wel eens wezen stappen broodje nuchter met half bezopen idioten?


Het is gewoon echt niet grappig. Vroeger had ik een maatje die eigenlijk altijd dronken was. Leuke kerel. Maar je moest wel eventjes 'inhalen' want om zes uur, na het werk, dus was hij al lekker aangeschoten.

Dat klinkt prachtig tot je besluit om niet meer te drinken. Dan blijkt het plots behoorlijk irritant.

Mijn eigen vrouw gaat soms lekker stappen met haar vriendinnen en dan komt ze 12 uur thuis toeter zat en dan denk ik ook maar mens ga slapen met je dronken harses.

Nee. Ik hou van een borrel af en toe maar dronken mensen zijn vreselijk irritant. Dat snap je pas als je zelf nuchter bent.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:29

Afgelopen zomer per ongeluk mijn speklappen op de halal bbq gegooid, gingen er 6 moslims naar huis, jammer hoor!

Ongeblustekalk | 07-12-16 | 12:29

Dit soort "meldingen" spelen overigens in op het feit dat de lezer het vervelend zou moeten vinden voor Jihad dat ze niet gezellig mee kan doen. Maar dat vind ik helemaal niet. Ik trek me geen reet aan van haar gevoel dat ze achtergesteld wordt. Lekker bij jezelf houden Jihad, dat gevoel. En jezelf afvragen: "Wat doet het met mij, en wat kan IK daar aan doen".

Alexis de T. | 07-12-16 | 12:28

Dank voor de tip AT5, weet nu hoe je van Jihad af kan komen. Alcohol maakt meer goed dan je denkt.

simplie | 07-12-16 | 12:27

Moslims zijn sowieso in overtreding als ze samenwerken met christenhonden en soortgelijke ongelovige kafirs. De imam zegt dan ook dat niet alleen borrelen, maar ook samenwerken met kafirs haram ies. Weg met de haram borrel, weg met haram werken. Graties keld ennig oplossing dilemma. Alles schoeld boze blanke kafir.

Nivelleermarionet | 07-12-16 | 12:26

ies sgoeld fan kollega, diescriemienaasie huilie

mmkk | 07-12-16 | 12:25

Jihad heet ze, ja. En hun lagere school vernoemen ze naar een bloedbad. En daar is alles mee gezegd.

Vod Kanockers | 07-12-16 | 12:25

Onze mo drinkt gewoon zo een bafje (smaakt niet beroerd)duurt alleen bar lang voordat je lam bent.Alleen heb je emmers vol met piep.

flesje | 07-12-16 | 12:24

Het is niet de bedoeling dat je na zo'n borrel lallend over straat rolt, maar halallend over straat al helemaal niet! Opzouten naar Moslimië er mee. Helaas begint dat tegenwoordig al ongeveer aan de oostgrens, maar hier is dat niet en dat wil ik graag zo houden. Stem Greet!

BokoHalal | 07-12-16 | 12:24

Ik snap dat wel. Het is fucking irritant om met aangeschoten of dronken mensen te borrelen als je broodje nuchter bent. En ik kan het weten. Na twee cola ben je het zat. Hier zitten sommigen al van 's morgens vroeg aan de borrel, en gewoon werken ... Het is onbegrijpelijk. Daar hoef je geen moslim voor te zijn.

De Koreaanse Slet | 07-12-16 | 12:23

Ongelooflijk. AT5 is idd een truttenzender en zo PC als het maar kan maar dat je dan nog zeikt over het feit dat je collega een pilsie wil drinken. Mijn god hoe diep triest ben je dan wel niet. Jihad (de naam alleen al!) je hoeft niet te drinken! Neem dan gewoon een spa rood. Niemand zal je erop aankijken maar wellicht had je weer het "gevoel" dat het niet klopte en dan de opmerking "dan mis ik een sociaal moment." Nou Mmme ik denk dat veel collega's jou niet missen omdat je een onglooflijke jankerd bent. "Ow er zijn mensen die bah, vies, alcohol drinken!" Manmanman.

Basil Fawlty | 07-12-16 | 12:22

Ja, ik voelde me er niet thuis want ik deed nergens aan mee. Hallo aan wie ligt dat dan?????? Vreselijk gemiste kans van deze kritiekloze interviewert.

medusa324 | 07-12-16 | 12:22

@TheseDays00 | 07-12-16 | 12:12
Dat iedereen halal gaat doen.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 12:22

En dan is het nu weer de schuld van de alcolol?
Moslims zijn gewoon geen gezellige mensen omdat ze alleen met hun eigen soort omgaan. Het feit dat deze mensen niet af en toe meegingen bevestigd andermaal dat ze niet geïntegreerd zijn.
Het wachten is op de eerste officiële moslim enclave in dit land vol sukkels die alles maar goed vinden.

General McAuliffe | 07-12-16 | 12:22

duidelijk gevalletje aangeboren minderwaardigheids complex van deze booslim muts.. altijd weer die eeuwige slachtoffer rol... opzouten met dat volk

tintel | 07-12-16 | 12:21

Dit land is kapot.

Stijlicoon | 07-12-16 | 12:21

Een goed ding heeft de EU ons gebracht, namelijk dat het Poolse ras, hoi OvJ Bos, heeft aangetoond dat het prima mogelijk is om hier volwaardig te integreren met behoud van eigen cultuur. Ze zijn veel later binnengekomen en werken zich hier een slag in de rondte. Er zit er haast geen een thuis met een uitkering. Rara aan welk ras moslims hier ook nog een hekel hebben anders dan Nederlanders..

netniet | 07-12-16 | 12:21

Zuipen kreng!

eerstneukendanpraten | 07-12-16 | 12:21

Ik zou remigreren.

Trekbeest | 07-12-16 | 12:21

Jihad, leuke naam. Weer eens wat anders als Sterre, Bloem of Maan daar op de grachtengordel.

koosnaam | 07-12-16 | 12:20

=>Jihad<= Alariachi nuff said.. GTFO

K405 | 07-12-16 | 12:19

Ze wil graag dat anderen zich aan haar aanpassen. Waarom anders dit betoog? M.a.w. alcoholverbod bij bedrijfsborrels zal niet meer lang op zich laten wachten. Ik zou er niet dood gevonden willen worden, maar dat terzijde.

Vout | 07-12-16 | 12:18

Een Jihadje tegen alcohol.

lulkoekhapper | 07-12-16 | 12:18

In ieder geval niet bij de VVD aansluiten, dit vinden het ook rrraaaaaaaaarrrrrrrrrrr dat er geen marokkaanse vlaggetjes op een bitterbal zitten bij punt 9.

www.vvd.nl/betuttelingstop10

Jos Tiebent | 07-12-16 | 12:18

Je voelt je niet thuis omdat er niet thuis hoort, Jihad. Je bent een streng orthodoxe gelovige, met dito kleding en leefregels, misschien dat ergens op de bible-belt een plekje voor je is. Maar in Amsterdam kotsen we je uit, ook al zijn er heel veel deugracisten die dat gevoel keihard onderdrukken. Je hoort hier niet thuis.

très cool | 07-12-16 | 12:18

Ook ik bestel een spa-tje tijdens de vrijmibo, want auto. Maar inderdaad.. Je kunt er ook voor kiezen om een sneue kut te zijn en anderen van alles te misgunnen.

PureYak | 07-12-16 | 12:18

Er waren nog meer mensen die zich bij AT5 niet zo thuis voelden. Er liepen immers vrouwen rond met een hoofddoek die ieder moment konden ontploffen. Maar die mensen konden, anders dan de Jihaddame, een dergelijk sociaal moment missen als kiespijn.

Jonkheer Wttewaall | 07-12-16 | 12:17

@Tapu | 07-12-16 | 12:12
Dat internet heeft, sinds gisteren iets compleet nieuws, namelijk een zoekfunctie https://www.startpage.com/do/search?q=Woke&l=nederlands en mocht je Engels niet helemaal best zijn dan hebben je ook nog dit https://translate.google.com/ .

Boris die Sauertopf | 07-12-16 | 12:16

Lijkt me ook veel gezelliger zonder zo'n preutse reli muts.
Conan de Rabarber | 07-12-16 | 12:14
Of zou ze zich misschien toch een beetje schamen met dat kopvod?

hurenisvoorpaupers | 07-12-16 | 12:15

Na zwarte piet ook alle winkels/cafe's/kroegen die alcohol verkopen maar verbieden.

meneer Q | 07-12-16 | 12:15

Vroeger had je de Three Stooges. Nu.... enfin. De repliek van Moe, Larry, en Curly zal weer inspelen op gevoel. En daarmee is elk debat kapotvermoord. Men wil er gewoon niet bij horen. Prima. Maar houd je mond dan. Anderzijds: borrelen met AT5, :')

Rollins | 07-12-16 | 12:15

Ik ken dr ook een paar die altijd excuses zoeken om maar niet hoeven mee te doen omdat ze sociale interactie verschrikkelijk vinden.

Rest In Privacy | 07-12-16 | 12:15

@TheseDays00 | 07-12-16 | 12:12
Waarschijnlijk een uitje naar de moskee.
.
Het kan zo simpel zijn iedereen is welkom hier MITS, zij zich gewoon houden aan de hier geldende normen, waarde en wetten. Wat ze vooral niet moeten doen is hun normen, waarde en wetten opdringen aan ons.

Barkruk2 | 07-12-16 | 12:14

Integreren kun je leren! Dus pas je aan dames, aan je tijdelijke "moederland".

Mr_Pikibelly | 07-12-16 | 12:14

Lijkt me ook veel gezelliger zonder zo'n preutse reli muts.

Conan de Rabarber | 07-12-16 | 12:14

Doodvermoeiend inderdaad. Het kutte is dat steeds weer iemand het opschrijft, en aandacht aan geeft. Als dat nou eens zou stoppen. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat iemand gewoon de opdracht heeft content te leveren, any content, geen selectie.

Alexis de T. | 07-12-16 | 12:14

En daarom komen moslims het beste tot hun recht in moslimse. Doei!

Backonthetrack | 07-12-16 | 12:14

Wow. +1 voor Tim. -heelveel voor halal en alles waar dat woord in voor komt.

Hem | 07-12-16 | 12:14

Zelfopgelegde uitsluiting.

Gualtiero | 07-12-16 | 12:13

wat wil mw. halal nu eigenlijk echt?
TheseDays00 | 07-12-16 | 12:12
Dwingen!

hurenisvoorpaupers | 07-12-16 | 12:13

Ook gewoon een Moslim collega hoor en die drink gewoon sinas/cola/whateverzonderalcohol als er een feestje is tijdens/voor/na werk. Fucking a-sociale hondsgedrag van Jihad Alariachi

Zo, ff lekker de google results spekken met haar naam.

LangeTijdGeleden | 07-12-16 | 12:13

Ook gewoon een Moslim collega hoor en die drink gewoon sinas/cola/whateverzonderalcohol als er een feestje is tijdens/voor/na werk. Fucking a-sociale hondsgedrag van Jihad Alariachi

Zo, ff lekker de google results spekken met haar naam.

LangeTijdGeleden | 07-12-16 | 12:13

De schuld gewoon standaard altijd bij een ander deponeren, opdat dat zo extra super gemakkelijk is..

Boris die Sauertopf | 07-12-16 | 12:13

Ik drink ook geen alcohol (bijna niet), zeker niet op bedrijfsborrels. Dat doen veel mensen die nog auto moeten rijden trouwens. Ik begrijp dit echt niet, wat wil mw. halal nu eigenlijk echt?

TheseDays00 | 07-12-16 | 12:12

"Woke NPO'ert"

Ben ik niet hip en ingevoerd in urban slang als ik niet weet wat" woke" betekent?

Tapu | 07-12-16 | 12:12

Jongens is het nou zo moeilijk om geen alcohol te drinken? Dit is toch niet leuk voor dat wijf! Je mag best een beetje rekening met elkaar houden.

hurenisvoorpaupers | 07-12-16 | 12:11

Sinds wanneer kun je niet gewoon meeborrelen met een alcoholvrij drankje?
Geen enkele reden om het slachtoffer uit te hangen en het missen van een sociaal moment op je collega's af te schuiven.

Responder | 07-12-16 | 12:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken