Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alstu. Kijkcijfers Sinterklaasjournaal 2016

screenshotsinterklaasjournaal.jpegwoensdag 9 november: 1.075.000 (eerste aflevering) donderdag 10 november: 1.131.000 (tweede aflevering) vrijdag 11 november: 846.000 (St. Maarten) zaterdag 12 november: 1.034.000 (Dag van Intocht Sinterklaas) zondag 13 november: 569.000 (inhaalrace Max Verstappen Brazilië) maandag 14 november: 860.000 dinsdag 15 november: 690.000 woensdag 16 november: 870.000 donderdag 17 november: 786.000 vrijdag 18 november: 618.000 zaterdag 19 november: 550.000 zondag 20 november: 600.000 maandag 21 november: 600.000 dinsdag 22 november: 526.000 woensdag 23 november: 584.000 (speech Wilders in rechtbank) donderdag 24 november: 672.000 vrijdag 25 november: 579.000 zaterdag 26 november: 513.000 zondag 27 november: 498.000 (bam, onder de 500k) maandag 28 november: 542.000 dinsdag 29 november: 546.000 woensdag 30 november: 548.000 donderdag 1 december: 577.000 vrijdag 2 december: 560.000 zaterdag 3 december: 457.000 zondag 4 december: 382.000 maandag 5 december: 360.000 (heerlijk avondje)

Reaguursels

Inloggen

de muur was goed!
communisten

hunny | 07-12-16 | 13:02

ik kijk al lang niet meer naar de propaganda omroep.
NPO Nederlandse Propaganda Omroep

mensen zo rood als katoen ze hebben alle mannetjes paraat

hunny | 07-12-16 | 13:01

En dan is het ook niet onbelangrijk: representeren die getallen de volwassenen die al dan niet samen met hun kinderen hebben gekeken? Of worden alleen de volwassenen geteld?
Kinderen in de leeftijd van de doelgroep kun je heel veel wijs maken, zoals dat Sinterklaas en zwarte Piet echt bestaan want hey, ze zien het op tv, in hun eigen durp.
Ik kende en ken geen kind die nog in dat mirakel gelooft en zich druk maakt om de foutieve en misplaatste link met het fenomeen slavernj. Dat laatste ( niet de slavernij op zich want dat was er zeker maar de link met een kinderfeestje) is een hersenspinsel van een clubje beroepshuilebalken en raddraaiers..

loze stijl | 07-12-16 | 07:33

Kunnen die anti-Zwarte Piet mensen niet beter emigreren naar een anti-Zwarte Piet Land ?!
Op Mars is er ruimte genoeg , helaas zijn er op Mars nog geen uitkeringen , toeslagen en soepsidies , maar dat zullen ze er wel voor over hebben .

alshetware | 07-12-16 | 05:41

-weggejorist-

ljcoster | 07-12-16 | 05:12

Wat een waardeloos Sinterklaasprogramma op TV. Het gezwam van die onnozele tante Diewertje. En dan al die regenboog- en roetveegPieten. Tenenkrommend. Zum Kotzen. Totale afgang van een stukje kindervreugd. Dank je wel, Kwinsie. Je bent een nationale aanwinst, richting nationale afgang.

ljcoster | 07-12-16 | 05:11

Wij kijken die troep in elk geval al jaren niet meer. Dat stopte bij de allereerste regenboogpiet. Het was hier in huis meteen afgelopen met dat kudtprogramma.

prakkie | 07-12-16 | 00:12

Geen hond gaat dat sinterfaalhoernaal missen als het wordt stopgezet. Dan gewoon weer ouderwets de intocht op tv en verder niets. Toppie. De rest vult het volk zelf wel in. Met ECHTE zwarte pieten.

prakkie | 07-12-16 | 00:10

Irritatiefactor is ook die Frans van Deursen. Maak 'm dan Keuken Piet, en roep elke keer als ie in beeld is, "Piet, Keuken!".

michelr | 06-12-16 | 23:43

Statistiek voor beginners. Naar de intocht keken vervolgens (x1000):
2016: 1034
2015: 2068
2014: 2415
2013: 1989
2012: 1782
2011: 1852
2010: 2100

In 2011 schreeuwde men toch ook niet moord en brand?

Kader: www.mediacourant.nl/2010/11/kijkcijfer...

michelr | 06-12-16 | 23:36

POSITIEF
+ Diewertje Blok, +1 voor de moeite en het volhouden, ze bedoelt het wel lief.

+ de scenaristen, niet vanwege de kracht van het scenario, maar vanwege de hoeveelheid drugs die bereid zijn geweest te gebruiken, om zo'n krom verhaal aan elkaar te confabuleren.

NEGATIEF
- die kazige woordgrapjes met namen van zogenaamde brieven inzenders (Anna de Dupe had een leeg pakje in d'r schoen.....), verschrikkelijk.

- al dat gehuil en al die dreigende non-rampen (sluis kapot, pakjes verwisseld, taart mislukt, paard kwijt)... onze kleine is 'r elke keer ontdaan van.

- dat meegaan in de kleuren discussie... zie alles bovenstaand. Amsterdam, als jullie zo graag andere kleuren pieten willen hebben prima, val ons er niet mee lastig.

- Media (tv, radio), schei eens uit met dat gezuig bij alle instellingen die iets te beslissen hebben over de kleuren van de pieten, want dat dwingt juist in dat politiek correcte krampachtige gedrag.

lx76 | 06-12-16 | 22:53

Tarik wilde ons hier al voor waarschuwen.

A la snackbar | 06-12-16 | 22:00

Gelukkig. Sinterklaas feest afgeschaft, einde van de discriminatie. Nu ook nog afschaffen in de VS, dan worden daar geen negers meer doodgeschoten door de politie. Toch? Of ben ik nu in de war?

DebraCadabra | 06-12-16 | 20:03

PVV verkiezingsbelofte is volledig schrappen van de publieke omroep. Meer meer meer PVV zorgt dus voor minder minder minder van deze ergenis.

Rest In Privacy | 06-12-16 | 19:51

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 19:34

;)!

Basil Fawlty | 06-12-16 | 19:36

Basil Fawlty | 06-12-16 | 19:01
Die Zwarte Piet-discussie loopt hier al jaren. Mijn eerste reaguursel was een van de vele reacties op een Zwatre Piet-item. Moest toen snel een nick kiezen om in te kunnen stappen, en koos voor Schoorsteenveger.
Nooit gedacht dat ik hier nu nóg zou reaguren. Wat zijn we toch gewoontedieren...

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 19:34

Knap dat Linksch-politiek-correct Volk een kinderfeest weet te vekrachten. Nou, op naar Maart 2017.

funkyd | 06-12-16 | 19:23

The sluipmoordenaar, met de verhullende naam diversiteit, doet zijn werk. Bedankt landverraders ter linkerzijde die dit proces jaar in, jaar uit faciliteren. Bedenk echter wel, bijltjesdag komt er hoe dan ook. En waarschijnlijk eerder dan verwacht. Maak Nederland weer groot.

ad melkert | 06-12-16 | 19:22

Mijn goeie oude Club-van-Sinterklaas dvd-serie daarentegen...

Papa Jones | 06-12-16 | 19:19

Nonkel Frituur | 06-12-16 | 18:04 |

Mooie beschouwing schoorsteenveger (en jouw nick... Hahaha. roetveeg op het gezicht of volledig zwart? Hahhaha ;)) maar wat jij zegt het zal idd veranderen en dat vind ik eigenlijk niet erg maar de manier waarop. Dat misplaatste gedram van een Gario en Simons zijn daar het voorbeeld van en dat irriteert mij mateloos. Die types zien iets wat er niet is. Zwarte piet was voor mij altijd juist de aardige man naast de strenge Sinterklaas en racisme vanwege zijn kleur? Nooit over nagedacht als kind. Ik vond zwarte piet (begin jaren '70) juist mooi. Mijn ma kocht zelfs na lang drammen van mij een zwarte piet kostuum zodat ik ook "lenig" kon zijn. Zwarte piet was cool! Dat hij zwart was? Daar ben ik pas de afgelopen jaren op geattendeerd.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 19:01

Beste en meest heldere reactie van de kinderen is nog steeds die uitzending met Paul de Leeuw. Dat was even schrikken voor de NPO! En nu? Niks. De politiek vindt ook maar eventjes dat zwarte piet moet veranderen... ze kunnen allemaal de tyfus genieten. Bij Behangdelul thuis voor zijn kinderen alleen zwarte pieten. En de rest kan er in zaken. Op youtube en via de downloads voldoende oude beelden met normale zwarte pieten.

Als geenpeil ballen heeft zetten ze als eerste het behoud van Zwarte piet als punt op de lijst. Ze geven wel aan geen punten te hebben, maar reken maar dat dit direct een opstap is voor minimaal 5 zetels.

Behangdelul | 06-12-16 | 18:22

Vout | 06-12-16 | 09:53

Je hebt helemaal gelijk maar het ging erom dat de NPO het kan afschuiven op de NTR.Formeel is de NPO niet verantwoordelijk, net als ze dat niet zijn als de VARA, VPRO, TROS etc. op Nederland 1,2 of 3 iets policors zouden uitzenden. Het ging mij er om waar je met je klachten moet zijn.

knerf | 06-12-16 | 18:19

Heeft ook maar iemand hier de moeite genomen om alle Sinterklaasjournaal achter elkaar te bekijken? Denk ik niet. God, wat zijn alle voorstanders en ook tegenstanders van zwarte piet in de zeik genomen. De bedenkers hebben zich weer grandioos uitgeleefd.

GeenStijl is er niets bij. Briljante tv en honderduizenden mensen die niet weten waar ze naar kijken. Eens kijken of er hier toch nog mensen zijn met een beetje verstand en vooral zelfrelativering?

jezusisonzin | 06-12-16 | 17:56

Pense-el | 06-12-16 | 15:06
Nou ja, onschuldig in die zin dat nog niet eens zo lang geleden niemand dacht ooit te moeten vinden dat het een uiting van racisme betrof, dat elke witte Nederland besmet is door het "koloniaal cultureel archief", een soort van witte schimmel die enkel op blanke huid wil gedijen, zich naar binnen vreet en zonder dat de witte mens er erg in heeft zich als geprivilegieerd parasiet nestelt in het hoofd en aldaar rabiaat racistische denkbeelden veroorzaakt.
Zelfs die fatsoensrakker van Muiswinkel vrat met een pikzwart geschminkte kop jaren uit de staatsruif, om al te plots, toen de zeurpieten zich gingen roeren, zijn zieltje witter dan wit te wassen en met de staart tussen de benen te vertrekken.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 17:36

-weggejorist-

tegenalles | 06-12-16 | 17:20

De discriminatiezeurders (Er is verdomme helemaal geen of hoogstens enkel incidenteel discriminatie in Nederland.) hebben nu even het momentum denken ze. Volgens mij, en het is maar een mening, zorgen types als Quincy en Sylvana er voor dat "de stille meerderheid", laat dat even op je inwerken, dadelijk ongezien de tyfus het Wilders hokje aankruist. Dan zijn de rapen pas gaar want ik heb niet de verwachting dat die ons land erg veel verder brengt. Je zag wat de stille meerderheid met Hillary deed, exit.

Tinus Trekveer | 06-12-16 | 16:40

We moeten het redeloze angstige onderbuikpubliek beter uitleggen.

lingo star | 06-12-16 | 16:25

Gelukkig hadden we nog de Club van Sinterklaas met echte pieten. 'Verbannen' naar het vrije internet waar ze gezien de vele goede reacties veel meer kijkers hadden en erg worden gewaardeerd om de zwarte pieten. Wat een helden die dit maken, om als enige niet toe te geven aan het gejank van die 200 Amsterdrammers met een zwarte baret en anti-pieten T-shirt. Blijkbaar zijn ze niet bang voor inkomstenverlies, en dat hebben ze goed gedaan!

BluRay | 06-12-16 | 16:23

Heb mijn kinderen dit jaar gewoon verboden om naar het sinterklaasjournaal te kijken. Voor hen geen issue, ze keken gewoon oude sinterklasfilms op Netflix ed. Denk dat veel ouders er dit jaar zo over hebben gedacht en hun kinderen hebben proberen te beschermen tegen deze linkse propaganda / poging tot hersenspoeling waar dr. Joseph Goebbels jaloers op zou zijn geweest. Helaas zijn er echter ook nog altijd de juffen / Pabo mutsen op de school van mijn kinderen die geen enkel kwaad zien in die "vrolijk gekleurde nieuwe pieten" en mijn kinderen deze ongein in de klas gewoon alsnog voorschotelen op het digibord. Als je daar dan een punt van maakt richting de school wordt je heel meewarig aangekeken... Racist...

Mark zit te Dutten | 06-12-16 | 15:46

Basil Fawlty | 06-12-16 | 12:37
Internet, Basil. Demense worden oud, samen met Matthijs en Dieuwertje, maar hebben het zelf niet door. Ondertussen gaat de jeugd zijn eigen weg en maalt steeds minder om lineair kijken. Dat "de" omroepen het referentiepunt blijven, het lijkt niet mogelijk. Wellicht dat sociologisch onderzoek met terugwerkende kracht zal uitwijzen dat de Staatsomroep vele malen minder richtinggevend was dan we dachten, en vooral dan de programmamakers dachten. Televisie is voor een groot deel parasitair, neemt waar, slaat op en zendt uit wat er zich in de werkelijkheid voordoet zonder daar al te veel aan toe te kunnen voegen of af te kunnen dingen. En wat er al aan moraal of ideologie meekomt, lijkt als twee druppels water op wat de kranten al doen.
We leven nu in een tijdsgewricht waarin het voor eenieder duidelijk wordt hoezeer wij de wereld inkleuren, en de ene kleurtekening uitwisselbaar is voor de andere. Dat is de schaduw van het relativistische multiculturele pluriforme denken, dat parallel loopt aan het kapitalisme en het daaruit voortvloeiende consumentisme. Alles is te koop, zelfs geluk, of spanning, of een hele toekomst... denken we, wensen we. En we hebben overal recht op. Zels politici zijn te koop, buigen zich en wringen zich in alle bochten om ons te plezieren.
Maar je kunt niet iedereen plezieren, en veel wat waardevol is, is niet tot compromis om te vormen. Ik moet heel ver terug in de tijd, maar als ik terugdenk aan hoe het voelde om iets in m'n schoen te zien liggen 's morgens... Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat feesten zoals Sinterklaas erg kostbaar en broos zijn, breekbaar, en alleen als volksfeest, in de oude zin van het woord, kunnen overleven. In die zin is het wellicht gunstig dat de commercie uit eigenbelang zich van het feest terugtrekt en geen verdere pogingen meer doet om het nog meer te banaliseren.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 15:17

@Lapin

Helemaal mee eens. Als bij jullie school ook geen Nieuwsbegrip (het politieke indoctrinatie programma waarbij kinderen vanaf 6 jaar (!!!) aan de hand van nieuwsfeiten over o.a. ziektes, oorlogen en vluchtelingen problematiek etc teksten mogen analyseren) gebruikt wordt hoor ik graag waar ik mijn kind kan inschrijven.

Mag over Nieuwsbegrip ook een keer een topic Geenstijl?

Pense-el | 06-12-16 | 15:11

@schoorsteenveger
"Dat Sinterklaasjournaal was een onschuldig programma, meedeinend op een volksfeest dat wortelt in de volksgeest."

Helaas was het al lang zo onschuldig niet meer, aangezien het Sinterklaasjournaal met de verkoop van pakketten voor scholen een stempel heeft gezet op de viering van Sinterklaas. Wij mochten meedeinen met het scenario van het journaal. Ik zou best willen weten hoeveel pakketten dit jaar door scholen zijn aangeschaft in vergelijking met voorgaande jaren. Cijfers? Iemand?

www.schooltvwebshop.nl/producten/sint...

Pense-el | 06-12-16 | 15:06

Trouwens; Diewertje is behoorlijk Diewer geworden.
Of eigenlijk Diewer Plus.

Kamervraag | 06-12-16 | 15:03

Een groot probleem is dat kinderen op heel veel scholen verplicht naar die rommel moeten kijken. Indoctrinatie op school. Wat mij betreft zou daar eens wat meer kritiek op mogen komen. Je kinderen op school naar staatspropaganda laten kijken zonder enige opstand. Die van ons zitten bewust op een school waar de NPO de klas niet in komt.

Lapin | 06-12-16 | 14:57

ik heb twee jonge kinderen en wij hebben na de eerste paar uitzendingen het journaal ook uitgezet. Een belachelijke vertoning. Die witte pieten vind ik niet eens erg maar het hele verhaal is zo'n grote onzin. En waarom moet er zo de nadruk op gelegd worden? Dat was vorig jaar ook al heel erg.

Het is een triest verhaal geworden.

bobo25 | 06-12-16 | 14:27

***BREAKING NEWS***
Onder de ca. 1250 bootvluchtelingen die gisternacht in Oud-Heusden veilig voet zetten op de zuidelijke Maasoever is ook voormalig Amsterdrammer Hanneke Groenteman. Zelfuitgeroepen President der Zuidelijke Nederlanden G. Wilders heeft haar deze morgen begroet in Résidence du Résistance "Jos Staatsen" te Roermond, alwaar Groenteman in een korte verklaring zei "opgelucht en blij te zijn dat ze is ontsnapt aan het meedogenloze policolor regime van Simons 1, en dat velen nog zullen volgen nu de oogkleppen afgaan". Onder hen zouden zich beroemde gutmenschen als Paul Witteman en Sonja Barend bevinden, alsmede de voltallige GeenStijl-redactie. Dit kon echter nog niet worden bevestigd, wij houden u op de hoogte.

IncomingHuey | 06-12-16 | 14:03

Het ergste is: als we ons aanpassen gaan ze TOCH weer protesteren. Met als smoesje, "vroeger was ..". Het gaat helemaal niet om Zwarte Piet. Het gaat erom dat onze cultuur weg moet. Die gaan gewoon door tot de Sint ook weg is omdat hij wel blank is. En dan komt Kertsmis aan de beurt. En dan wordt suikerfeest ingevoerd.

Patatter | 06-12-16 | 14:01

IK heb niet gekeken tenzij even per ongeluk.
Gelukkig heb ik de foto's van mijn kleinkinderen die met Zwarte Piet praten en/of bij Zwarte Piet op schoot ziet en het héél spannend vinden.
Geen NPO of zwartling in ons policor landje neemt die ogenblikjes meer van mij af.
De echte Zwarte Piet is niet dood, hij leeft!

BBmetR | 06-12-16 | 13:58

Televisie is toch ook stervende als media. Mijn zoon van 3,5 kijkt ook alleen naar de tablet. Zet een mooie internet productie op, via YouTube of wanneer die ook policor gaat een eigen website + app.

Pierke Smulders | 06-12-16 | 13:56

-weggejorist-

oostvooruit | 06-12-16 | 13:45

Er kijken dus nog meer mensen naar een programma van die smerige Gordon dan naar Sinterklaas. Dieper kun je op tv denk ik niet vallen. De vraag is natuurlijk wel of dat te maken heeft met de uitzending of met de nieuwe generatie. Mijn kinderen kijken bijna helemaal geen tv meer. Deze generatie is toch meer van Netflix, YouTube en hooguit uitzending gemist of live televisie. Sinterklaasjournaal was Tenenkrommend. Heb nog wel de tv aan gehad omdat ik dacht dat het misschien wel gezellig zou zijn op pakjesavond, maar helaas. Snel de KPN uit gezet en terug naar YouTube via Apple TV. Lekker ouderwetse sinterklaasliedjes op de achtergrond. Dit viel wel in de smaak bij de kids!

BluRay | 06-12-16 | 13:18

Over zeven jaar hebben de Wilderianen zich teruggetrokken tot beneden de rivieren. Officieuze hoofdstad van het Vrije Zuiden is Roermond. Via de Maas bereiken troepen uit Zuid-Limburg en ook Vlaanderen, Luik en de Ardennen de Wilderianen. De Regering Simons 1 heeft 1000 zwaarbewapende para's namens de Amsterdrammers gedropt, in een poging de zuidelijke toevoer af te snijden. Een strategische blunder van MinPres Simons, want deze para's, bestaande uit Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Grachtelgordelianen, zijn nu volledig omsingeld. Een eerste tegenaanval staat gepland ter hoogte van Valkenswaard. Paters van de Achelse Kluis hebben het klooster ter beschikking gesteld aan de Wilderianen, het is er een komen en gaan van jeeps, heli's en platte karren die verse troepen brengen. Wilders himself, commandant der Zuidelijke Strijdkrachten Wierd Duk en adviseur Leon de Winter plannen in Roermond de tegenaanval richting Amsterdram. Gaat het via de Noordzee met de in Zeeland in haast gebouwde landingsvaartuigen (voorheen Biesbosch-rondvaartboten? Hier wachten Amsterdrammers ter zee Umberto Tan en Jeroen Pauw hen op met wat er van de buitgemaakte marine over is. Of kiest men voor een route over de Maas en Waal, met geïmproviseerde tanks gemaakt uit DAF-vrachtwagens? Die zal dan gaan via de Veluwe en de polder richting de drammerige hoofdstad. Hier wappert reeds sinds twee jaar de Polico!or of Veelk!eur, een doorn in het oog van de Wilderianen. Hun aantal groeit overigens weer gestaag, vooral nu steeds meer voormalige Amsterdrammers de regering Simons in de steek laten en zich via nachtelijke sluiproutes aansluiten bij de Wilderianen. Tientallen kwamen daarbij om het leven, met de bakfietsen kwamen ze een heel eind, maar hun gesaboteerde plezierboten zonken snel in het koude water van de rivieren... Bovendien wil men nog het oordeel afwachten van de afgezette, "imperialistische" koning, die vanuit het Engelse Kent de oorlogshandelingen met grote interesse volgt terwijl zijn gezin wordt gegijzeld in het Fort van de Anti-Slavernij (voormalig Paleis op de Dram). Lang wachten gaat echter niet, nu Zuid-Afrika, Jamaica, Marokko en Haïti plannen smeden ca. 400 bewapende troepen o.l.v. slavenbevrijdster Verene Sheperd naar Amsterdram te sturen, in een wanhopige poging het tegenoffensief van de Wilderianen in de kiem te smoren...

IncomingHuey | 06-12-16 | 12:48

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 12:19

Dat is een goeie Schoorsteenveger. Meer en meer mensen hebben geen kabel abonnement en kijken geen aftandse Dieuwertje meer. Maar en dat is het probleem. De toon wordt gezet niet door de "provinciaal" maar door de grachtenpauper. Zoals je inmiddels weet woon ik tussen die idioten en die hebben heel erg veel macht. Zie de DWDD en Pauw. Hoe we het ook wenden of keren iedere dag kijken er een sh*tload aan mensen naar die programma's. Niet alleen in Amsterdam maar ook daarbuiten. Je wil niet weten hoe vaak ik hoor: "Maar het was op de DWDD of Pauw." en dan vooral "provincialen" die dat zeggen. Maakt niet uit, hoog of laag opgeleid. De grachten Gutmensch indoctrinatie werkt nog steeds.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 12:37

Nogmaals, het magische, feestelijke is weg. In plaats van geschminkte mensen zie je nu een stel viespeuken met gore vlekken in het gezicht en haar door de war die eruit zien alsof ze 2 maanden in Calais hebben gekampeerd. En elke ouder leert zijn/haar kinderen dat je ver van die zwervers moet blijven, maar de NPO weet het beter en drukt het onze kinderen door de strot.
Snappen die nieuwe Nederlanders en hun media-propagandamaatjes nou niet dat dit soort dingen alleen maar tegen ze werkt en dat mensen die eerst neutraal tegen ze stonden ( of hoopten op het beste van deze massa-influx van migranten en ex-kolonialen ) zo onderhand wel klaar zijn met dat gejank van een stelletje krijsende beroepsonrendabelen en ze liever eergisteren dan gisteren kwijt zijn? Geen geslis op straat, geen toekie-takkie op de tv, geen dagelijkse Islamgerelateerde problemen tijdens het 8-uur journaal ( waar iedereen de oplossing voor weet maar als je het benoemt je dan een racist bent ) maar gewoon weer terug naar een herkenbaar Nederland, zoals het vroeger was. Met Sint en Piet, met leraren en tv-presentatoren die Nederlands spraken, met die lollige Surinamer die altijd lachte en niks deed maar iedereen was gek op hem, met mensen die een beroep uitoefenden omdat ze het konden, niet omdat het een gesubsidieerd integratietraject was, met mensen die je in de straat de weg kon vragen zonder dat je onder een hoofddoekje geschrokken werd gekeken want o help, een man spreekt mij aan, wat zal mijn man/familie/buurt er wel niet van zeggen en ga zo maar door...

Graaisnaaiert | 06-12-16 | 12:35

Bedankt belastingspons NPO voor het verkrachten van een paar eeuwen traditie voor wie eigenlijk? La Sylva?
Dirk III | 06-12-16 | 09:17

Jij denkt dat alleen Sylvana last heeft van discriminatie? Jij denkt dat Sylvana de enige is die zo gruwelijk wordt behandeld? Jij denkt dat Sylvana de enige is die 's nachts door de vitrages loert uit angst voor KKK toestanden? Ze is echt niet de enige hoor. Vraag maar aan Quinsy Gario, dat zijn er al twee.

Sans Comique | 06-12-16 | 12:31

Probleem is dat ze op de kleuterschool dus dagelijks geïndoctrineerd worden met dat Sinterklaas journaal. Mijn kind kijkt never nooit niet naar de NPO of RTL maar via school krijgen ze dit dus toch mee. Het is mij niet duidelijk waarom dit zo moet. Kan dit niet worden aangepakt?

TheOneWhoKnocks | 06-12-16 | 12:29

Dus een verhaal over Witte Wieven is te eng voor de kindertjes maar we staan wel toe dat een heel contigent kleintjes op Koranlessen zit? Of waren 'Witte Wieven' te rascisistisch?

Sans Comique | 06-12-16 | 12:27

Mijn moeder (babybomer / hippie) is altijd een groot bestrijder van racisme geweest. Toen ze de horrorclownpiet in het sinterklaasjournaal zag zei ze: Dat ziet er eng uit zeg, daar laat je kinderen toch niet naar kijken?!

MultiPlex | 06-12-16 | 12:24

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:25
De vraag is of de macht van de omroepen zo groot blijft als die nu is. Ik denk van niet. En de vraag is of ze bereid zullen blijven om zich te schikken naar het gejammer der zeurpieten en op afroep te blijven inbreken op een volksfeest.Misschien is het Sinterklaasfeest meer dan sterk genoeg om al deze aanvallen te overleven, je weet het niet.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 12:19

Ik droom nog wel eens van Dieuwertje.

Sans Comique | 06-12-16 | 12:15

Belachelijk die nep pieten.

niks mis mee | 06-12-16 | 12:09

Heeft KOZP dan gewonnen?

HetPhantom | 06-12-16 | 12:04

Ik begrijp werkelijk niet dat er nog een paar honderduizend mensen wel kijken want het is om te kotsen... anders kan ik het niet uitleggen!!!

Weg Nederlandse cultuur, en DenHaag zich maar afvragen waar de verdeeldheid in dit land vandaan komt.......

Mich2007 | 06-12-16 | 11:55

Zwizalletju | 06-12-16 | 11:28

Een van de economische motoren van Nederland. Goed volk en idd down to earth. Daar hou ik van en heb er heel erg veel respekt voor. Zag laatst weer een docu over de veiling in Aalsmeer. Fantastisch en zo godsgigantisch groot maar alles loopt op rolletjes. Om 6 uur 's ochtends worden de bloemen gekocht door een bedrijf en 10 uur later, dan 's ochtends in New York kun je die bloemen vers op 5th avenue kopen. Briljant! Links vindt het altijd eng als je patriotistisch trots op iets bent. Nou f*ck links. Ik ben zeer trots op dat economische powerhouse.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 11:42

Die kleurenpieten lijden aan een ernstige ziekte, zo te zien.
Maar niet zo'n smerige afwijking als zwarte Pieten ( dus zwarte mensen) schijnen te hebben.
Is misschien het racisme waarvan we beschuldigd worden gewoon angst voor enge ziekten?

mallekater | 06-12-16 | 11:41

Op de school waren ze echt zwart zelf gezien.Syl niet gesehen.

flesje | 06-12-16 | 11:38

Die roetveegpieten zien eruit alsof ze een terminale ziekte onder de leden hebben. Het Michael Jackson syndroom. "Gaat het wel goed met je Zwarte Piet? Je ziet zo bleek!"'
Verder wat Theo Hiddema zegt. www.youtube.com/watch?v=p4Eh1pBa5u4

luisindepels | 06-12-16 | 11:37

Wat een oud 'gemaakt vrolijk' type is die mevrouw Blok geworden.
Hoogstwaarschijnlijk haar laatste optreden in het Sinterklaasjournaal nu mede door haar -Zwarte Piet is vermoord en de kijkcijfers dramatisch zijn.
Buiten 020/NPO blijft Zwarte Piet gelukkig altijd() Zwarte Piet.
Oh ja mevr. Blok, De Gouden Pepernoot Oeuvre Award graag inleveren en nu de havo afmaken.

Musset | 06-12-16 | 11:32

@Basil Fawlty | 06-12-16 | 11:12
Nee andere kant, Bollenstreek, erg "down to earth" volk hier.
Ja en wij gaan ook graag naar Amsterdam maar lopen met een grote boog om die PC TV Celebs heen.

Zwizalletju | 06-12-16 | 11:28

Wellicht ben ik rijp voor een aluminium hoofdbedekking, maar ik merk op - zonder statistische of wetenschappelijke onderbouwing - dat in winkels waar UNILEVER producten verkocht worden, Zwarte Piet gezuiverd is. UNILEVER heeft zowel bij de publieke, als bij RTL, een grote financiële reclamevinger in de pap. De kleine middenstanders op het dorp hebben nog wel uitingen met ZP. De supermarkten niet. Ook de zelfstandige grote franchise supermarkten mijden ZP. Heeft UNILEVER invloed bij AH, JUMBO, HOOGVLIET, RTL, NPO inzake ZP?

r@face | 06-12-16 | 11:26

Wellicht ben ik rijp voor een aluminium hoofdbedekking, maar ik merk op - zonder statistische of wetenschappelijke onderbouwing - dat in winkels waar UNILEVER producten verkocht worden, Zwarte Piet gezuiverd is. UNILEVER heeft zowel bij de publieke, als bij RTL, een grote financiële reclamevinger in de pap. De kleine middenstanders op het dorp hebben nog wel uitingen met ZP. De supermarkten niet. Ook de zelfstandige grote franchise supermarkten mijden ZP. Heeft UNILEVER invloed bij AH, JUMBO, HOOGVLIET, RTL, NPO inzake ZP?

r@face | 06-12-16 | 11:26

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 10:11
Gouden verhaal - om in te lijsten.
Dank je wel!

L.E. Raar | 06-12-16 | 11:14

Deze zwarte pieten discussie heeft uitstekend laten zien dat wij in een cultureel-marxistische samenleving leven. Die 'maakbare' samenleving die zij voorstaan is wat we nu perfect in werking zien. De politici, NPO en bekende NL-ers van eerste en tweede garnituur willen als gevolg van de klaagzang van een handjevol chronisch gekwetsten dat zwarte piet verdwijnt. Dus gaan zij vol op het orgel. Dat de meerderheid van NL dat niet wil zal ze worst zijn. Zij(voornamelijk Amsterdammers) vinden dat ZP weg moet en de rest van NL is te dom om te poepen...

kunnenzedanniks | 06-12-16 | 11:14

Zwizalletju | 06-12-16 | 10:58

Abcoude? ;) Maar ik begrijp volledig dat mensen schijten op A'dam em Hilversum maar ze blijven wel langskomen in het weekend! ;) Geintje! Maar en dat meen ik oprecht. Mooi dat men buiten dit moeras genaamd Amsterdam nog gewoon de Sinterklaas en echte zwarte piet heeft. Maar en dat is het probleem voor een RTL Unilever en ook de NPO. Diep in hun hart willen ze allemaal de echte zwarte piet behouden maar het is weer typisch arrogant Amsterdams. Misplaatst verheven als zij zich voelen wil men met iedereen rekening houden en vooral met de "zielige" minderheid. Ik zal je vertellen. Ik woon toevallig tussen een berg tv mensen die wij dagelijks op tv zien en allemaal doen ze, of deden want het is inmiddels de 6e, aan de normale Sinterklaas inc. de originele zwarte piet. Zoals ik al zei, hypocriet als de neten. Vanochtend zag ik ze al naar de bloemenzaak lopen om de kerstboom te kopen. Is de kerstman trouwens ergens racistisch? Oh nee die heeft de rendieren die buiten de cao werken. Zal ook wel fout zijn ;)

Basil Fawlty | 06-12-16 | 11:12

Dus vergeleken bij 2015 hebben in 2016 bijna 50% minder kijkers naar het sinterklaasjournaal gekeken?
Een afgang dus voor de npo.

Op de foto 2015 ziet mevr. Blok er ook redelijk uit, toen ik haar gisteravond reclame voor zich zag maken bij v.Nieuwkerk en Tan, zag ik een verfomfaaide, slordig uitziende mevrouw in hippie sigeuner kleren.
Jeetje, wat is die afgetakeld.

En het sinterklaasfeest in Nederland?
Als volgend jaar de Amsterdamse linkse grachtengordel elite zich een beetje inhoud, de cynische huichelaar Pauw er iets minder aan gaat doen en meer aan het kinderfeest denkt, kan het best goed komen.

Want in bijna heel Nederland is dit sinterklaas kinderfeest verder gewoon leuk gevierd met echte, originele, zwarte pieten.
Alleen in de grote steden, vaak bestuurd door de linkse bendes en linkse burgemeesters, liep het uit de hand.

Op naar volgend jaar maar weer.

joost2 | 06-12-16 | 11:12

Zegt genoeg toch. Mensen willen geen witte of gekleurde pieten.

chrisjuh | 06-12-16 | 11:12

In Naarden op 20 km van Amsterdam halen ze de ophaalbruggen op als iemand aan de mooiste sinterklaasoptocht van het land durft te komen. Mét Zwarte Piet uitgebeeld door de enthousiaste lokale jeugd, net zo goed door die met ook een ongeschminkt kleurtje want gave traditie waar iedereen bij hoort en trots op mag zijn. Kindervreugd.

Ik heb een dochter van 7 in groep 3 en die heb ik zo ongeveer van haar geloof zien vallen door het besef dat Pieten niet echt zwart zijn maar dat ze dus geschminkt zijn, want ook in andere kleuren geschminkt. En ze had een pietenpakje wat ze eerst niet aandurfde want "mag ik dan mijn gezichtje zwart of alleen maar veegjes?". Het is intriest hoe onze kinderen door dit hele gedoe juist bewust worden gemaakt van gevoeligheden rondom huidskleur terwijl je dat zelf juist in de opvoeding probeert te vermijden. Intriest. Politieke indoctrinatie van onderbouwertjes. We zouden inmiddels beter moeten weten.

trip666 | 06-12-16 | 11:11

En dan kinderen in het journaal laten zeggen dat ze de gekleurde piet zo leuk vinden.
Zelfs op scholen word met de indoctrinatie vol op het orgel gegaan
Wie enig vertrouwen heeft dat het allemaal nog een keer goedkomt moet 1x een uitzending van DWDD en Pauw bekijken dan weet U dat het nooit meer goedkomt.

Toontje-lager | 06-12-16 | 11:11

Daar is de NPO toch voor, belastinggeld met vrachtwagens tegelijk verbranden voor een klein publiek.
Wanneer komt er trouwens een referendum voor afschafing van de overheidsbijdrage aan de NPO en al die andere micro omroepen waar ik nooit naar kijk maar wel aan meebetaal?
De VARA betaald Chiel Beelen uit bijdragen van hun leden, dan hoeft de belastingbetaler toch niet meer bij te dragen als dat een commercieel businessmodel is geworden?

General McAuliffe | 06-12-16 | 11:11

Ver voor de Pietendiscussie begon ergerde ik me al aan de manier waarop het Sinterklaasjournaal het feest op school en thuis een hysterisch tintje gaf door overal drama in te vlechten. We moesten telkens mee met een nieuw probleem dat op tv werd geïntroduceerd. Alsof Sinterklaas vieren op zichzelf niet spannend genoeg is voor kinderen.

Volgens mij werden door het Sinterklaasjournaal pakketten verkocht aan scholen zodat zij mee konden met het scenario op tv en alles met elkaar klopte.

Ondanks dat was het door de acteurs en humor best leuk om mee te kijken. Dat was er dit jaar helemaal vanaf. Ik krijg ook niet de indruk dat de makers van het journaal er zelf nog plezier aan beleven.

Dat het nu zo'n flater is geworden is misschien een goed moment om ermee te stoppen zodat iedereen weer zelf vorm kan geven aan dit feest.

Pense-el | 06-12-16 | 11:06

Woehahahaa | 06-12-16 | 10:18
Wij hebben de npo niet nodig om het mooiste kinderfeest van het jaar te vieren. Jij wel? Het vieren van het feest toen ik jong was, was onvergetelijk mooi. Ik zou dat mijn kinderen niet willen onthouden. Bij ons staat de npo en rtl niet meer in het zenderaanbod, geblockt!

Vout | 06-12-16 | 11:06

Nou, een duidelijker afkeursignaal konden we met z'n allen niet afgeven lijkt me zo. Volgend jaar weer gewoon zwarte pieten alstublieftdankuwel.

Reykjavik | 06-12-16 | 11:06

waarom gaat pownews geen sinterklaas-news uitzenden?

Satria | 06-12-16 | 11:04

Op overheidskosten, door onszelf dus, wordt je door de NPO propagandazender en subsidiehoer een mening door de strot gedouwd!Onvervalste indoctrinatie!

Degebruiker | 06-12-16 | 11:01

@Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:25
De provincialen schijten op Amsterdam en Hilversum. Hier zeggen ze dat het gewoon een sprookje is , en niks met Slavernij o.id te maken heeft en de Pieten blijven zwarter dan zwart. Lokale kranten vol met ZWARTE Pieten reportages.
Ik denk het tegenovergestelde dat RTL en NOS en Gario bakzeil gaan halen. En ik zit in het Westen en kan Amsterdam bijna zien liggen.

Zwizalletju | 06-12-16 | 10:58

Gen. Maximus | 06-12-16 | 10:37

Mooi! Zwarte piet is zwarte piet!

Schmalz | 06-12-16 | 10:45

Ik zal je vertellen mijn beste Schmalz. ik woon zelf tussen de Gutmensch oppe gracht en wat blijft populair? Sinterklaas en een gewone zwarte piet. Die klootjokers hier hebben wel de mond vol over de kleurenpiet maar ze bestellen zelf Sinterklaas en de echte zwarte piet om hun feestje op te luisteren. Hypocriet als de neten zijn ze. Vingertje wijzen naar jan en alleman maar zelf...

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:56

De media helpen volop mee om het feest te slopen, vier het gewoon lekker in eigen kring, daar vier je het feest geheel naar eigen wens (iets met een vrij land). De racisme-kaart is gebaseerd op de mening van een paar mensen, die respecteer ik en leg ik naast me neer.

1,2,tja,tja,tja | 06-12-16 | 10:56

-weggejorist-

0906nietaanbellen | 06-12-16 | 10:52

Moet je eens kijken hoe de kindertjes al heel vroeg op de scholen worden geïndoctrineerd met het linkse valse goed/ideeën. Zelfs vervalsing van de geschiedenis gaan ze niet uit de weg.

MareJane | 06-12-16 | 10:52

Het Sinterklaasjournaal heeft nu voor een aanpak gekozen die wel erg gek overkomt. Pieten in alle kleuren van de regenboog: het leek eerder op carnaval. Bovendien een Piet die met een ring om zijn vinger de magische kracht had om deuren te openen. Menige inbreker zal hier jaloers op zijn. RTL was consequent door te kiezen voor een roetvegengpiet. Gelukkig is in de meeste gevallen, en zeker hier in het oosten, de Piet nog gewoon bruin. En dat willen de meeste kinderen ook. Ik stel voor dat de jongerenafdeling van GeenPeil dit op de politieke agenda zet. En aub geen witte Pieten maar. Sinds het weerbericht van Paulusma van gisteravond ben ik daar helemaal klaar mee.

Mannes | 06-12-16 | 10:48

Wiebertje BLok is een domme muts zonder inhoud die op radio 4 ook alles ingefluisterd moet krijgen. Saint Nicholas komt vanavond aan in Nancy, waar ie door gaat met feest en wordt daar ingehaald, weg van het NL gezeik.

www.google.nl/search?q=nancy+saint+ni...

Zwizalletju | 06-12-16 | 10:46

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:25
Denk het niet. In heel Nederland (uitgezonderd Amsterdam, NPO en een paar zwakke schoolbesturen), is Zwarte Piet nog gewoon zwart. Mensen trekken zich gelukkig heel weinig aan van het gezeur dat Zwarte Piet een negatieve, racistische figuur zou zijn. Vervangen door oorlogskleuren en vieze smoelen is gewoon een laf en lachwekkend compromis.
De zeurpieten met hun zelfbedachte Zwarte-Piet- en slavernijtrauma's hadden daarvoor tijdig behandeld moeten worden. In plaats daarvan kregen ze een groot podium in de media.

Schmalz | 06-12-16 | 10:45

tis omdat mijn zoon in de leeftijd zit.... tenenkrommend die regenboog rommel pieten.... de media elite bepaald kennelijk hoe vaak simons haar zegje mag doen maar ondertussen verpest die trut mijn zoon zijn sintbeleving

coolgen | 06-12-16 | 10:44

@Knerf en @kasteelpro: Volgens de Mediawet bepalen omroepinstellingen zelf de vorm en inhoud van hun programma’s en zijn zij (zelf) verantwoordelijk voor wat in hun zendtijd wordt uitgezonden. Dus voor de NPO is het makkelijk afschuiven naar de NTR. Hoe dan ook vind ik het - als linkse jongen - ongelofelijk hoe hardnekkig en verbeten de omroepen alsmaar blijven aansturen op een 'verandering van het bewustzijn van het volk' en dus 'aanpassing van Zwarte Piet aan de tijd'. 'Ze' gaan daar rustig mee door, ook volgend jaar. Daarmee de overgrote meerderheid van de bevolking schofferend.

Ledzep67 | 06-12-16 | 10:43

Zwarte Piet is nooit gepositioneerd als slaafje, als neger. Wel als kindervriend en bringer van cadeautjes. Het hele Sinterklaas gebeuren is op een schandalige en onbehoorlijk wijze gekaapt door onfatsoenlijke beroepsnegers die er in zijn geslaagd een sort schuldgevoel bij linkse lieden te kweken. Ze zijn ermee aan de haal gegaan. Als je ziet wie er staan te demonstreren op de kinderfeestjes, dan schaam je je toch kapot dat dit uitschot ook nog mag demonstreren. Misbruikmakers van de democratie. De NPO moet zich schamen hier in mee te willen/moeten gaan.

van Oeffelen | 06-12-16 | 10:40

Bakkeleures | 06-12-16 | 09:41
Men bedoelt natuurlijk met dat tradities "nou eenmaal veranderen".. de Nederlandse tradities mogen veranderd worden want die feesten zijn toch allemaal van witte racisten..... maar owee als je komt aan de allochtone feesten en dat je die wilt veranderen.... dan ben je een gore xenofoob en racist!

Julia | 06-12-16 | 10:38

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:25
Ja. Maar hetzal langzamer gaan. Want YouTube etc. is nog vergeven van de pikzwarte Pieten Diego E.a. met miljoenen hits. Dus hoog in de lijsten. Dat gaat heel lang naijlen gnagna.

Bovendien doe ik zelf aan propaganda ondermijning door m'n kids voor te houden dat die clowns geen "echte" Pieten zijn. Alleen zwarte Pieten zijn echt. Gaat erin als koek. Soort van hulpsinterklazen. En stelselmatig die policor nieuwe liedjesteksten vervangen door de oorspronkelijke natuurlijk, ook zeer effectief.

Gen. Maximus | 06-12-16 | 10:37

Weg met dat landverraderlijke NPO-misbaksel dat toegeeft aan de nukken van een piepkleine jankende minderheid.

Fijnstoffer | 06-12-16 | 10:34

Ik heb de moed opgegeven.
Mijn kinderen zijn (veel) te oud voor dit fenomeen en veel te jong om zelf kinderen te krijgen.
Mocht ik ooit kleinkinderen krijgen, dan kijk ik dan wel hoe de vlag er bij hangt.

Ze. Stoppen. Toch. Niet.

MarcS | 06-12-16 | 10:27

@Petroselinum crispum | 06-12-16 | 10:25
"Zwarte Piet is dood en begraven"
FTFY

Schroedinger | 06-12-16 | 10:26

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 10:11
Schmalz | 06-12-16 | 10:17

En weet je wat? De NPO en RTL Unilever blijven dit volhouden. Over een jaar of 6 weet de gemiddelde smurf niet eens meer dat Zwarte piet ooit zwart was. Hoe noemen we hem dan? "Kleurenpiet" oid? Want het woord zwart is natuurlijk racistisch.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:25

"Hee, mam, pap, kijk, paarse Pieten!"
"Doe onmiddelijk die TV uit!"

Schroedinger | 06-12-16 | 10:25

overigens ik heb geleerd op school ooit, dat iets een traditie word als de commercie/winkelier/handelaar er iets aan kan verdienen.

Kijk hoe krampachtig ze hier Halloween willen introduceren.(als vervanger van sinterklaas??)

Er is geen sinterklaas (nou heel goed verstopt) en zeker geen zwarte piet meer in de winkels te vinden

we gaan meteen over op kerst eind november

ergo

Sinterklaas is dood en begraven

Petroselinum crispum | 06-12-16 | 10:25

Wij hebben het helemaal gehad met de "elite" NPO;
in principe gehaaide criminelen die op slinkse wijze de grote meerderheid der Nederlanders, met taxpoet, continu voor de kop stoten.
Afschaffen die hele handel;als zij zulke programma's willen uitzenden, dan geheel voor eigen rekening.

mevr.Kribo | 06-12-16 | 10:19

en laat de vuurwerkdiscussie nu maar losbreken

(spoiler er is een kentering de liefhebbers zijn aan de winnende hand)

Petroselinum crispum | 06-12-16 | 10:18

SPOILER !!!! de NPO (en gutmensch / DENK) hebben precies wat ze willen: een traditie die verdwijnt, ... wij denken dat NPO het verschikkelijk vindt maar in feite is het voor hen Fan-Fucking-Tastisch. Het geeft hen een reden om volgend jaar minder (geen) sinterklaas te doen en dat verderfelijk nederlands dingetje het aan het heffe des volks te laten (huiskamer feestjes) en het budget kan naar fatsoenlijk onderwerpen zoals islam, BlackPrivelidge, SoYouThinkYouCanBakraBash etc. etc. etc.

Woehahahaa | 06-12-16 | 10:18

de zondagen zijn weekoverzichten en de ontknoping was dit jaar op zaterdag

neem dat even mee in de kijkcijfers

maar goed het was dan ook wel belachelijk slecht als ze nu gewoon hadden gezegd ja pieten moeten wit zijn van ons en dan een nieuw verhaal gecreëerd hadden

nee nu werken ze zich in alle bochten om de transitie van zwart naar carnaval piet te verklaren

Om met Diewertje Blok te spreken volgend jaar kan pappa sinterklaas helpen als piet!! hoe gaaf is dat!!

Petroselinum crispum | 06-12-16 | 10:17

Hoop dat dit een voorbode is voor verkiezingen in Maart 2017. Mensen zijn het zat

Waakvlam | 06-12-16 | 10:17

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 10:11
Hear, hear
Tegel van de dag, minstens.

Schmalz | 06-12-16 | 10:17

Braakneigingen als ik die niet-zwarte Pieten zie. Walgelijk. Punt is dat ik er steeds slechter tegen kan.

Infidel66 | 06-12-16 | 10:16

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 10:11

hear, hear +1!

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:15

Nu dit weer voorbij is kunnen we ons gaan opwinden over het feit dat steeds meer scholen geen Kerst vieren om vooral de moslimouders niet voor het hoofd te stoten.

sinar2 | 06-12-16 | 10:14

Die mevrouw die dat presenteert kan zo het verzorgingstehuis in met haar wilde grijze lokken wat een suf wijf is dat zeg.. Als ze een moderne presentatrice nemen komt het wel weer in orde maar deze ouwe linkse tang op de buis is niet echt een rol model voor de kinderen, die willen gewoon een moederfiguur zien tussen de 25 en 35 jaar oud maar niet een milf die last heeft van vaginisme..

Tonythelonley | 06-12-16 | 10:13

Is er ook een overzicht van verschillen in kijkcijfers voor de Sint-programma's vóór en na het wegzuiveren van Zwarte Piet op RTL?

Ferdo76 | 06-12-16 | 10:12

Ben ook afgehaakt, Ons nationale feest is door een paar racisten volledig om zeep geholpen. Zullen wij ook maar moeten doen met het kwakoe festival, het summer carnival in Rotterdam en al die suikerfeesten.
in ieder geval alle subsidies stoppen

nostalgies gisteren dit maar weer gekeken

www.youtube.com/watch?v=64lK6sJuHo0

schone handen | 06-12-16 | 10:12

vinzepinz | 06-12-16 | 09:53
LOL

weetjenog | 06-12-16 | 10:12

Hoe help je een oerhollandse niet racistische traditie om zeep? Nou gewoon door je hoofd te laten hangen naar een piepkleine minderheid die iets ziet wat er niet is. De dictatuur van de minderheid. Zucht.

Basil Fawlty | 06-12-16 | 10:12

De zwarte Piet discussie is het voorbeeld dat de NPO een linkse politieke agenda uitdraagt. Dat ze de mening van slechts 20% proberen door te drukken, lijkt ze niet uit te maken. Hopelijk gaat na 15 maart de bezem door de NPO.

Duifmans | 06-12-16 | 10:12

Ik denk dat die kijkcijferneuker, die ouwe lul die nog niet zo lang geleden bij Matthijs aan mocht schuiven om te vertellen dat de oproep van Shula al te voorbarig was en de Publieken zich helemaal nergens zorgen over hoefden te maken, als hij naar deze cijfers kijkt het nog niet snapt. "Dus we hoeven ons helemaal geen zorgen te maken?" vroeg Matthijs, denkende aan zijn inkomsten voor de komende kjaren, en meneer de kijkcijferneuker zei "nee hoor, maak je niet ongerust, want mensen uit alle geledingen van de bevolking kijken wel naar één van onze programma's, wij bereiken iedereen!". De kardinale fout. Het voor elkaar krijgen dat een deel van de bevolking naar "Heel Holland Bakt" kijkt, betekent niet dat je daarmee die kijkers bereikt. Het zou zo kunnen zijn dat diezelfde kijkers zich afwenden of zich afgewend hebben van DWDD, omdat ze zich daar niet in herkennen. De cijfers rond het Sinterklaasjournaal tonen dit mogelijk aan.
Dat Sinterklaasjournaal was een onschuldig programma, meedeinend op een volksfeest dat wortelt in de volksgeest. Makkelijk te maken, en makkelijk om mee te scoren, want de basis, het fundament, de worteling was er al: de Nederlander wilde elk jaar Sinterklaas vieren en de mythe herbeleven, de mythe rond een verstrooide goedheilig man met een boek waarin de kennis van goed en kwaad beschreven staat, oud en gebrekkig, vergeetachtig, bijna seniel maar desondanks heilig, omdat hij, de Sint, als het om goed en kwaad gaat boven alle verdenking verheven is, een bisschop hoger dan een bisschop, een tovenaar machtiger dan een tovenaar, een opa liever dan alle opa's, een God welhaast rechtvaardiger dan welke God dan ook. Met om zich heen een schare van knechten, helpers, dansende wezens die tot in de kleinste details verantwoordelijk zijn voor het draaiende houden van de machine, de organisatie, het systeem dat die oude man overeind kan houden. Zonder hulp is de Sint hulpeloos en gedoemd te sterven, en die hulp is volmaakt, meegegroeid, oud geworden met de Sint. Pieten weten wat er uit de zak moet en in de zak gaat, wanneer de roe te gebruiken, wanneer suikergoed te strooien, want zij zijn een ras, het ras der Zwarte Pieten, gekomen uit een mythische wereld, en verdwijnend in diezelfde mythische wereld, samen met de Sint, hun grote vriend, als de boot weer naar Spanje vaart.
Maar toen werd het Sinterklaasjournaal gekaapt door de fatsoensrakkers, de fijnslipers, de klagers en de zeurders die eisten dat het anders moest. En het jSinterklaasjournaal werd aan die zeurpieten aangepast.
En ziedaar potsierlijke, zielig ogende schertsfiguren hebben Zwarte Piet vervangen. Ze hebben oorlogskleuren opgeschilderd gekregen, want het is oorlog, en het Sinterklaasjournaal is een van de fronten van een leger van fatsoensrekels die alles wat hen niet zint aangepast willen zien.
En de kijker haakt af. Niet de boze witte man, maar simpelweg de kijker, die zich niet meer herkent in een programma dat een onschuldig meedeinen op een volksfeest vertaalde naar een politiek manifest dat vanuit de zijlijn werd aangereikt.
"Die Pieten zijn niet echt" zei het zesjarige zoontje van een van onze reaguurders, "Zwarte Piet is dood."
Inderdaad, hij is vermoord, in koelen bloede, door de programmamakers die fatsoensrakkerij laten prevaleren boven feesten en dansen, en daarom potsenmakers de plaats in laten nemen van een mythisch figuur.
Maar Zwarte Piet is niet dood, hij leeft! Hij heeft besloten ook de grootgrutters voortaan te mijden, en waagt zich niet meer op plekken in de grote steden waar de fatsoensrakkers hem weggepest hebben, want hij weet dat hij meer dan welkom is in het overgrote deel van de Nederlandse gezinnen en met gejuich begroet wordt door gewone mensen, lui die in de statistieken van meneer de kijkcijferneuker echt nog wel terug te vinden zijn, als kijker van Heel Holland Bakt bijvoorbeeld. Maar naar het Sinterklaasjournaal kijken ze niet meer.

Schoorsteenveger | 06-12-16 | 10:11

necrosis | 06-12-16 | 10:08
alleen wanneer de kiezer dat ook vindt.

Glasgow Argus | 06-12-16 | 10:11

@redactie
Er gaat wat verkeerd op de frontpage inzake het nieuwe topic.

necrosis | 06-12-16 | 10:08

Het NPO Sint journaal heeft er ook een paar zwarte pieten tussen lopen, en dan doen ze ieder jaar iets minder zwart, dus ook daar stap voor stap, het is allemaal ook in de politiek nu een draaiboek met step by step!!!
In mijn omgeving constateer is dat het Sint en echte Pieten steeds meer achter de voordeur in besloten familiekring gevierd gaat worden.
De middenstand zal wel blij zijn dat Sint nu weer achter de rug is hoeven ze zich tot volgend jaar oktober niet meer in allerlei policor bochten te wringen.

weetjenog | 06-12-16 | 10:07

Waarom is er een plaatje van een clown boven dit topic?

Regular | 06-12-16 | 10:07

Glasgow Argus | 06-12-16 | 10:01
Proest!

Maar wel tragikomisch, want waar :-(

Gen. Maximus | 06-12-16 | 10:05

360.000 gedeeld door 3 kinderen = 120.000 bakfietsen in de Amsterdamse grachtengordel. De rest van Nederland viert wel gewoon Sinterklaas.

Steinway | 06-12-16 | 10:04

Vout | 09:44
Ook mijn idee. De school wilde ook geen ZP vlaggetjes dus de kinderen hebben zelf versieringen gemaakt, die hebben overigens, ondanks alle indoctrinatie, massaal de ZP tekeningen zwart ingekleurd.

Siegmar | 06-12-16 | 10:03

Ik was al klaar met die klote-kleur'Pieten', maar toen zoonlief thuis kwam vertellen dat Pakjes'Piet' 'Pietje Puk' pestte en andere 'Pieten' ophitste om haar ook te pesten (helaas keken ze het wel op school), was ik er nog meer klaar mee. Wat een afgang.

Robin Hood | 06-12-16 | 10:02

Het is mij onduidelijk wie de psychoot op het plaatje is.

Tarak | 06-12-16 | 10:01

Petrus Poortwachter | 06-12-16 | 09:52
"De commercie" heeft dit al lang in de gaten. "de commercie" - eigenlijk "de oligopolisten" - heeft besloten dat dit soort van lokale feesten niet meer kunnen en moeten worden vervangen door "midwinterfeest" met een gestileerde kerstman.
Al die lokale gebruiken mogen dan weliswaar geworteld zijn in eeuwen van volksgebruiken, in de advertentieplanning is het erg lastig. En als Global Brand Manager kan je natuurlijk niet hebben dat in Nederland (wat voor een f*kking markt is dat, zeg!) er andere data zijn dan in de rest van de wereld. Hou een sop zeg.
RTL Unilever wil dat niet meer, want wil volstaan met 400 wereldwijde merken met dito marketing. Act Global and Fuck Local is de nieuwe slogan.

Glasgow Argus | 06-12-16 | 10:01

Pas Sints 'n paar jaar ben ik Zwarte Piet gaan zien als boze negers met dank aan de boze negerts en ander donker getint volk.
Kunnen we nu beginnen met alle kerstuitingen te verwijderen uit de openbare ruimte, stadhuizen en andere overheidsgebouwen, want kerk/staat of kerk............. staat. Let's make Geenpeil Greet great.

stroopa | 06-12-16 | 09:59

-weggejorist-

JansJans | 06-12-16 | 09:58

Waar blijft die commerciele omroep die die miljoenen kijkcijfers binnenharkt met een klassiek sinterklaas journaal?

JansJans | 06-12-16 | 09:58

Gewoon de VARA opheffen en Jole opsluiten, daar begon het gezeik.

Abject | 06-12-16 | 09:56

NPO: hoe maak je van een christelijk kinderfeest een clowneske vertoning.

maar toch | 06-12-16 | 09:55

@eerstneukendanpraten | 06-12-16 | 09:27
Ik sla even over.

necrosis | 06-12-16 | 09:55

Die Pietje Puk... die zou ik nog doen, de rest moet gewoon weer door de schoorsteen geduwd worden.

Gezwelgje | 06-12-16 | 09:55

Heisenberg74 | 06-12-16 | 09:45
Je link doet het niet, staat waarschijnlijk niet openbaar...
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.
CrazyB | 06-12-16 | 09:47

Nu wel, als het goed is...

Heisenberg74 | 06-12-16 | 09:55

Zaterdag was al de "ontknoping". Mijn kids van 3 en 6 hebben de laatste 2 dagen ook niet gekeken.
Hopelijk volgend jar gewoon zwarte en roetveeg pieten. Dat lijkt me prima.

1 keer gekeken naar een sint programma op Nickelodeon, maar direct weg gezapt. Alleen maar ongeschminkte mensen in pieten pakken. Geen enkele roetveeg te bekennen.... dat was pas belachelijk.

Wim-Lex | 06-12-16 | 09:53

Het is de hoogste tijd voor een hele grote groep Nederlanders, in het bijzonder bij de NPO, zich te beraden dus op te rotten. Ook Asscher!

topsporter | 06-12-16 | 09:53

-weggejorist-
Ik doe het zelf alvast.

Rest In Privacy | 06-12-16 | 09:53

knerf | 06-12-16 | 09:38
Het wordt toch op een npo zender uitgezonden? Wat is dit nu weer voor afschuifverhaal? Het lijkt de politiek wel. ntr maakt het en npo zendt het uit. Dus beide verantwoordelijk voor deze misselijkmakende pulp die alleen in de randstad bekeken wordt.

Vout | 06-12-16 | 09:53

Tostimaker | 09:31
De kijkcijfers op zichzelf niet, als er een significante daling is die gepaard gaat met het verdwijnen van ZP wel.
Dan geven de kijkcijfers een trend weer.

Siegmar | 06-12-16 | 09:53

Volgend jaar op NPO: moslimpieten, die uitleggen dat homosexualiteit haram is.

echt_links | 06-12-16 | 09:52

Heren adverteerders, trekt uw conclusies en laat de NPO links liggen. U bent er toch alleen om geld te fourneren voor hobby's van enkelen in een ivoren toren.

Tip: doe het wel een beetje collectief, want bij de eerste die een pro-zwartepietenstandpunt inneemt, vliegen de molotovcocktails door de ruiten.

Guido | 06-12-16 | 09:52

Wacht nog maar even totdat de commercie dit doorkrijgt. Krijg je 'pieten' geschminkt met het logo van Unilever, Volkswagen en Cola. Met gesponsorde shirts en allemaal op Nike schoenen. Alsof we al niet genoeg reclame over ons heen krijgen.

Petrus Poortwachter | 06-12-16 | 09:52

Dat gelul over een 'knecht' ook..
NIets raars aan, gewoon tijdsgeest.
Vroeger was je een knecht, tegenwoordig ben je dan assistent manager.

Nosky | 06-12-16 | 09:52

Conclusie 1: Bij het Sinterklaasjournaal wordt er opeens niet op kijkcijfers gestuurd. Daar gelden kennelijk principes.
Conclusie 2: Mensen hebben schoon genoeg van de pietendiscussie en haken af.

zeeman73 | 06-12-16 | 09:51

Ga er maar van uit dat het gelukt is om het sinterklaasfeest te verknallen. Volgens mij begon het gezeik met de negerzoenen en die zijn ook nooit meer terug gekomen.

Bennie Boos | 06-12-16 | 09:51

sinar2 | 06-12-16 | 09:42

Mijn kinderen hebben geen interesse in de afstandbediening van de televee. Ze kijken op computers naar youtube, vloggers e.d.

Teleo | 06-12-16 | 09:49

Ben blij dat ik in een oostelijke provincie woon, randstedelingen zijn grote drammers.
Hopelijk stemmen de provinciaaltjes dan ook zeker niet op al die linkse deugneusjes in maart 2017.
Vanavond toch nog een alternatief Sinterklaasjournaal met echte zwarte Pieten ( opsporing verzocht).

Titje | 06-12-16 | 09:49

De wereld is van iedereen maar niet van zwarte Piet volgens onze propaganda omroep.

blauwe zander | 06-12-16 | 09:49

CrazyB | 06-12-16 | 09:36
Ketnet

Gen. Maximus | 06-12-16 | 09:48

roze_bril | 06-12-16 | 09:31
.
Dat hoor ik de laatste tijd steeds meer van slinkse mensen. Heeft het er soms mee te maken dat ze meer en meer in de minderheid raken.

metdedag | 06-12-16 | 09:48

Volgend jaar komt Piet (allang niet meer zwart) uit de kast, want heaumeau. En Sint laat zijn kindbruidje overkomen uit Syrië. Dat moet. Van de NPO. Want policor.

marcoplarco | 06-12-16 | 09:48

Ik denk over een jaar of drie geen Sinterklaasjournaal meer

batvoca2 | 06-12-16 | 09:47

Heisenberg74 | 06-12-16 | 09:45
Je link doet het niet, staat waarschijnlijk niet openbaar...

Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar
De door jou gevolgde link kan zijn verlopen of de pagina is wellicht alleen zichtbaar voor een doelgroep waarin jij niet bent opgenomen.

CrazyB | 06-12-16 | 09:47

Siegmar | 06-12-16 | 09:38
Zomaar niet bestaande regels bedenken, het lijkt gvd wel een 3e wereldland. Ik zou er echt schijt aan hebben en de trui opnieuw aantrekken.

Vout | 06-12-16 | 09:44

Vergelijking van laatste uitzending met vorig jaar is onterecht. Veel mensen vieren op zondagavond sinterklaasavond. Logisch dat je dan op maandag niet meer kijkt.

erikkie_g | 06-12-16 | 09:37
Dan vergelijk je het toch met de zondag , 382.000 kijkers.

Nuchternederland | 06-12-16 | 09:43

@Teleo | 06-12-16 | 09:24
En vorig jaar was dat dus 100% want toen keken er twee keer zoveel mensen.
Geef maar gewoon toe dat de mensen het niet kunnen aanzien.

sinar2 | 06-12-16 | 09:42

Gisteren heb ik met zoonlief van 7 jaar naar Klokhuis gekeken. Een nóg groter drama! Daar proberen wat B-acteurs een item te maken over een nieuwe sinterklaas en piet, dat piet niet zwart hoeft te zijn en dat tradities "nou eenmaal veranderen."
Nou, niet dus. Helaas pindakaas maar dit soort flauwekul maakt dat mensen deze programma's gaan negeren. Get used to it, dit soort programmering is failliet. Ik bepaal wel waar mijn zoon naar kijkt en die kijkt dus NIET meer naar deze staats-indoctrinatie.

Bakkeleures | 06-12-16 | 09:41

RickTheDick | 06-12-16 | 09:34

De huichelaar! Eerst jarenlang flink moneten binnenharken als "zwarte" Zwarte Piet en als de zeurpieten hun zin krijgen draait hij opeens 180 graden om. Oftewel: pecunia non olet. Zag trouwens ook net dat Al Gore zijn opwachting maakte bij de nieuwe POTUS. Maar die laatste was toch een uiterst minderwaardig mens?

eerstneukendanpraten | 06-12-16 | 09:41

Deze carnavalstypes zijn nog slecht gesminckt ook...

Santtulainen | 06-12-16 | 09:40

Niemand die voor mij bepaald hoe ik invulling aan het mooiste kinderfeest van het jaar ga geven. Ik heb besloten geen RTL of NPO meer te kijken, is niet goed voor mijn bloeddruk. Dus behalve de maatschappelijke discussie is kijken naar RTL of NPO gewoon slecht voor je gezondheid. Niet doen dus! Er zijn genoeg leuke filmpjes met Zwarte Piet en Sinterklaas op youtube te vinden. Ook de officiele intocht dus links laten liggen!

Vout | 06-12-16 | 09:40

@jules degrelle | 06-12-16 | 09:13
De overheid en de media heeft een compleet verkeerde houding ten opzichte van de Nederlandse bevolking.
In plaats van dat zij zich dienstbaar opstellen gedragen zij zich als een dominante gezagsvoerder.
Alsof het volk een kudde schapen is die gehoed moet worden en in het gareel.
Daar maken ze een kapitale denkfout.
Wie betaalt, bepaalt.
-De overheid is niets zonder het volk.
-Het volk zou als een koning kunnen leven zonder peperdure overheid.

De media als spreekbuis van de overheid zou een nuttige rol kunnen spelen in de strijd tegen de segregatie in Nederland.
Maar ik durft te beweren dat zij juist de OORZAAK zijn van het uiteenvallen van de eenheid in dit land.

-De overheid doet dat door het slechte voorbeeld te geven in het parlement: een cordon sanitaire rondom de populairste volkspartij de PVV. Over onverdraagzaamheid gesproken!

-De NPO doet dat inderdaad zoals u zegt door racistische social justice warriors keer op keer een podium te geven om hun opruiende praatjes de huiskamers in te slingeren.

keestelpro | 06-12-16 | 09:40

erikkie_g | 06-12-16 | 09:37

Kletskoek. Daarvoor waren de cijfers ook al aan het kelderen..

knerf | 06-12-16 | 09:40

Beste mensen, het Sinterklaasjournaal wordt nie tdoor de NPO maar door de NTR uitgezonden. De NTR is een fusie van NPS, Teleac en RVU.Allemaal publieke omroepjes geleid door hobbyisten zonder leden. Bij klachten naar de NPO over het Sinterklaasjournaal, krijg je een mail terug dat de NPO niet verantwoordelijk is en dat ze je klacht door hebben gezonden naar de NTR. Die vervolgens niet reageert.
nl.wikipedia.org/wiki/NTR

knerf | 06-12-16 | 09:38

Mijn nichtje (6 jaar, donker halfbloedje) is gek op Zwarte Piet. Mijn zus had haar vorige week een ZP trui aangetrokken naar school, toen mijn zus haar na schooltijd weer op kwam halen, werdt ze door de juf vriendelijk gevraagd of ze mijn nichtje niet meer in die trui naar school wilde sturen. Haar juf zei er nog bij dat zij het ook niet eens was met zo'n verbod maar dat die regel bedacht was door de overkoepelende scholengemeenschap.
En dan hebben we het hier over een overwegend blanke school en zit mijn nichtje in een klas waar zij de enige gekleurde is.
Maar ja, de randstad hè. Daar dien je nu eenmaal te deugen.

Siegmar | 06-12-16 | 09:38

KlunsJohannus | 06-12-16 | 09:34
Er wonen geen Nederlanders meer in de Randstad. En die er wonen zijn goed menschen die teren op de arbeid van anderen en een verdraaide enk hebben van het wegkijken.

Mark_D_NL | 06-12-16 | 09:37

Vergelijking van laatste uitzending met vorig jaar is onterecht. Veel mensen vieren op zondagavond sinterklaasavond. Logisch dat je dan op maandag niet meer kijkt.

erikkie_g | 06-12-16 | 09:37

Welke omroep heeft ballen en komt met een alternatief Sinterklaas Journaal?? Met gewoon Zwarte Pieten voor 2017?

Ben namelijk heeeeeel benieuwd naar de kijkcijfers als je die twee naast elkaar gaat leggen....

CrazyB | 06-12-16 | 09:36

De Nederlandse Pravda Omroep moet begrijpen dat assimilatie door de EUSSR hier niet populair is.

adam8472 | 06-12-16 | 09:35

KlunsJohannus | 06-12-16 | 09:29

Don't get mad, get even.

Teleo | 06-12-16 | 09:35

zwarte piet zag ik pas nog in de supermarkt hoor.
die leek er echt sprekend op je zou haast denken dat ie de boot gemist heeft.

001001001 | 06-12-16 | 09:35

Ziek hoor je kinderen nog naar de NOS laten kijken. Dan houd je gewoon niet echt van je kinderen. Je weet namelijk dat er sterk wordt gestuurd met leugens en verdraaiingen. Ik ben er zeker van dat kinderen die niet naar de NOS kijken leukere kinderen zijn en later veel meer bijdragen aan de maatschappij. NOS kinderen zijn vaak vervelende betweterig rot kinderen, die vaak depressief zijn, crimineel worden en in de bijstand belanden.

Mark_D_NL | 06-12-16 | 09:35

Erik van muiswinkel.

RickTheDick | 06-12-16 | 09:34

Wat ik trouwens echt niet snap, is dat de Nederlanders in de Randstad zich dit allemaal maar laten welgevallen, zonder noemenswaardige slag of stoot. Het verzet komt weer eens uit de provincie.

KlunsJohannus | 06-12-16 | 09:34

Crowdfunding voor een alternatieve Sinterklaas+Zwarte Piet. Het Sinterklaasjournaal is er bij ons dit jaar er bijna niet op geweest.

kortebroek | 06-12-16 | 09:32

En volgend jaar krijgen we het zelfde gezeur.En volgend jaar zijn de zwarte pieten er gewoon weer bij.Mevr Simons zal nu wel op rust komen.Oh nee campagne voeren ,want in maart ?

altijdfeest | 06-12-16 | 09:32

De NPO maakt zichzelf steeds meer overbodig, hopelijk wordt het alternatieve aanbod via o.a. youtube snel meer volwassen zodat iedereen daarnaar overkan.

Chicagoo | 06-12-16 | 09:32

Ach kijkcijfers. Is GeenStijl ook slecht omdat hier niet een miljoen unieke bezoekers komen? Is een programma van Gordon goed omdat er een miljoen mensen naar kijken? En is een interessante aflevering van rambam met een paar honderdduizend kijkers dan slecht?
Ik ben het wel eens hoor met de kritiek op het veranderen van zwarte Piet, maar dit hoeft niets met kijkcijfers te maken hebben.

Rest In Privacy | 06-12-16 | 09:31

Democratie is rekening houden met de minderheid zei Geert Mak gister trots bij de wereld draait door. Geert, is dit wat je bedoelt?

roze_bril | 06-12-16 | 09:31

Waarom wel de documentaire van SunnyBergman (policor) op de NPO en niet de documentaire Wild Geraas (waarheidsbevinding)? Daarin gaat men op zoek naar de oorsprong van Zwarte Piet. En wat blijkt, ZP heeft helemaal niets met negertjes te maken. Sterker, o ironie, ZP heeft de kenmerken van van een soort Sjimmie gekregen om hem sympathieker te maken. nieuws.nl/populair/20151002/wild-geraa...

Rest In Privacy | 06-12-16 | 09:30

Gisteren op het RTL Nieuws zag ik op een Haagse basisschool een dikke blanke man met een gek mutsje en een paar vegen modder op z'n gezicht naast Sinterklaas zitten. Het was ome Bert, van tante Ans. Geen idee wat 'ie daar deed naast de sint. Wat ik wel weet is dat dit leuke feest compleet eenzijdig wordt verneukt door een heel klein groepje vervelende SJW-drammers.

KlunsJohannus | 06-12-16 | 09:29

Beste mensen, het Sinterklaasjournaal wordt nie tdoor de NPO maar door de NTR uitgezonden. De NTR is een fusie van NPS, Teleac en RVU.Allemaal publieke omroepjes geleid door hobbyisten zonder leden. Bij klachten naar de NPO over het Sinterklaasjournaal, krijg je een mail terug dat de NPO niet verantwoordelijk is en dat ze je klacht door hebben gezonden naar de NTR. Die vervolgens niet reageert.
nl.wikipedia.org/wiki/NTR

knerf | 06-12-16 | 09:29

Sint saluut, kan de NPO nu beginnen met het uitzendschema voor ramadan en het suikerfeest. Ik heb begrepen dat het zesuur staatsjournaal dan komt te vervallen en dat Abu Pechtold en uhm Diewertje dan koranrecitals inleiden en presenteren.

Van Zessen Klaar. | 06-12-16 | 09:29

Dat krijg je als je buigt voor een zeer kleine minderheid die zich beledigd voelt.Je word dik afgestraft.
Gelukkig deed Breda niet mee met deze onzin en waren er overal gewoon zwarte pieten te zien.

endtotrolling | 06-12-16 | 09:28

sub zero ice cold | 06-12-16 | 09:12

Laat het necro niet horen...

eerstneukendanpraten | 06-12-16 | 09:27

Kamervragen? Moet ons belastinggeld nog wel uitgegeven worden aan een zo slecht bekeken programma?

wverstappen | 06-12-16 | 09:27

Vakkundig om zeep geholpen door mensen die denken dat Amsterdam de wereld is. Kan je die mensen xenofoob noemen? Ze zijn bang voor de mensen van buiten de randstad.

Sadomassochristus | 06-12-16 | 09:26

@Dirk III, was al veel langer aan de gang, jaren geleden al was de boot onder de regenboog gevaren, de NPO probeert het al jaren te saboteren

Bokito ergo sum | 06-12-16 | 09:26

Het mag wat kosten hè, dat politiek correcte.

Raad_maar_raak! | 06-12-16 | 09:25

Weer zo'n voorbeeld van wat je krijgt als je tegen de zin van de overgrote meerderheid iets wilt veranderen. Het Sinterklaasjournaal heeft zichzelf overbodig gemaakt.

jochum1980 | 06-12-16 | 09:25

@diek | 06-12-16 | 09:18
Zwarte piet is alleen zwart in de provincie.
In de grote steden zijn de zware pieten zowat uitgestorven onder druk van de Quinsy's, de Sylvana's en nog wat oproerkraaiers.

necrosis | 06-12-16 | 09:25

Dus zo'n 50% van de doelgroep (4 tot 10 jaar) kijkt.

Niet slecht.

Teleo | 06-12-16 | 09:24

Gisteren jeugdjournaal gekeken met twee kinderen op de sinterklaasleeftijd. Dan begint de voorlees dame afkeurend te vertellen dat men in het land toch veel zwarten pieten heeft gehad. Maar dat was buiten de randstad zegt ze...
Dan zegt ze dat het ook ANDERS kan kijk maar naar deze school... om vervolgens juist een van de scholen te laten zien met pieten in de meest belachelijke kleuren!
Anders kan... anders kan... indoctrinatie van kinderen door de npo. Niet de waarheid laten zien dat er overwegend zwarte pieten zijn geweest in het land. ...

kunnenzedanniks | 06-12-16 | 09:22

Gisteren jeugdjournaal gekeken met twee kinderen op de sinterklaasleeftijd. Dan begint de voorlees dame afkeurend te vertellen dat men in het land toch veel zwarten pieten heeft gehad. Maar dat was buiten de randstad zegt ze...
Dan zegt ze dat het ook ANDERS kan kijk maar naar deze school... om vervolgens juist een van de scholen te laten zien met pieten in de meest belachelijke kleuren!
Anders kan... anders kan... indoctrinatie van kinderen door de npo. Niet de waarheid laten zien dat er overwegend zwarte pieten zijn geweest in het land. ...

kunnenzedanniks | 06-12-16 | 09:22

We laten ons land en onze cultuur gewoon kapotmaken door een paar boeroepers en hun handlangers in Hilversum en de Grachtengordel.

LJBrinkhorst | 06-12-16 | 09:21

Het volk heeft gesproken.

Siegmar | 06-12-16 | 09:21

@Spaanse Peetvader | 06-12-16 | 09:16
Inderdaad, laat dat ook eens een verkiezingsitem worden (verkiezingsthema is misschien teveel gevraagd): afslanking van de NPO. _Terug naar 1 kanaal_, met regelmatige en genuanceerde nieuwsuitzendingen of documentaires. De omroepen kunnen opgedoekt worden of ze kunnen commercieel gaan.

Minister StrongPiss | 06-12-16 | 09:21

Totaal niet in lijn met de rest van Nederland. Luisterend naar een stel knettergekke drammers... Zwarte piet is zwart. Nou en? Slaaf mijn kont. Knecht, net als Gerben Zonderland. Niets mis mee.

diek | 06-12-16 | 09:18

Kijkcijferlogica volgens NPO bobo Shula Rijxman: volgend jaar kan Frans Bauer het sinterklaasjournaal presenteren en tegelijkertijd zowel Sinterklaas als zijn Personal Assistent spelen. Want al die racistische blanke zwijnen luisteren wel naar een woonwagenkamper als Bauer en dan komt onze boodschap tenminste wel over.

Glasgow Argus | 06-12-16 | 09:18

Wat flauw, krijgt de NPO nu de zwarte piet?

Janneus | 06-12-16 | 09:18

Het was ook echt kut om naar te kijken met de kinderen. Tenenkrommend. We hebben het na een paar keer proberen dan ook niet meer gekeken en zijn oude afleveringen via youtube van alternatieve Sint avonturen gaan kijken. Bedankt belastingspons NPO voor het verkrachten van een paar eeuwen traditie voor wie eigenlijk? La Sylva?

Dirk III | 06-12-16 | 09:17

Interesseert ze niks want met de onbeperkte pot geld van de belastingbetalende Jan Modaal die vanochtend alweer braaf op weg naar zijn werk is kunnen ze doorgaan hun gutmensch mening door te drukken op nationale televisie. Als ze dat met eigen geld doen zoals RTL moeten ze dat lekker doen, maar verdomme van die hardwerkende Jan Modaal het geld pakken om die uitzendingen te produceren is SCHANDALIG en MISDADIG. STOP met die talloze belastingeuros naar die gutmensch omroepen op de NPO per direct, en dan zullen we eens zien of ze nog de ruimte krijgen hun impopulaire mening te verkondigen, andermans geld uitgeven is erg makkelijk.
1 NPO zender met objectieve nieuwsuitzendingen MEER NIET.

Spaanse Peetvader | 06-12-16 | 09:16

Hoe moet ik dit interpreteren? Onze overheid ligt op koers?

Sans Comique | 06-12-16 | 09:16

We schaffen onszelf af.

Heisessie | 06-12-16 | 09:16

Als ik willekeurig geschminkte mensen wil zien kijk ik wel naar de samenvatting van carnaval op omroep brabant.

P.A. van der Werff | 06-12-16 | 09:16

En waarschijnlijk zzijn ze nog verbaast ook

Bokito ergo sum | 06-12-16 | 09:16

Hoe waren de cijfers van de afgelopen jaren?

thekolere | 06-12-16 | 09:15

Ik hoop wel dat Quincy Gario gekeken heeft.
Hij is toch een beetje de doelgroep geworden.

wapster | 06-12-16 | 09:15

Wel grappig eigenlijk, beter dan Maurice de Hond z'n "peilingen" ca. 1 miljoen kijkers is best een aardige steekproef. Na een paar weken is 2/3 er klaar mee...2/3 van NL .... dat is.....2/3 x 150 = 100 zetels!

effedenke | 06-12-16 | 09:13

Een Piet met een kop als een blikje red Bull.... Het wordt je gewoon door de strot gedrukt

chiel_labiel | 06-12-16 | 09:13

Sprry keestelpro, maar helaas bepaalt de media dat wel in dit land. En ze houden zijn bek niet. Integendeel, ze laten voor de 753e keer Silvana weer opdraven om haar gefrustreerde zegje te doen en daarmee steekt de NPO de zoveelste veer in haar eigen rxxt

jules degrelle | 06-12-16 | 09:13

Opwiebertje blok

sub zero ice cold | 06-12-16 | 09:12

OT: doe de poll is opnieuw opstarten met Geenpeil erbij.

kwark001 | 06-12-16 | 09:11

Hé, het is dan misschien totaal verkracht, maar wel 100% politiek correct.

wapster | 06-12-16 | 09:11

Heb hem even aangezet om te kijken hoe erg het was. Het was heel erg, tenenkrommend policor... Snel weer weggezapt. Wie ook?
Weet je, eigenlijk moet je hopen dat ze noest doorbikkelen, die "antizwartepieters" ; lekker doorzeuren en zuigen, stemt vanzelf 90% van NL rechts.

effedenke | 06-12-16 | 09:11

Alleen de intocht gekeken toen wist ik genoeg.
De knettergekke NPO denkt heel de traditie om zeep te kunnen helpen maar dan maken ze een denkfout.
De media BEPAALT niet wat het land moet doen, het is andersom.
De media kan verslag doen van hetgeen er in het land gebeurt en verder moeten ze hun arrogante smoel houden.
Sinterfaal journaal.

keestelpro | 06-12-16 | 09:10

Het is dus een NPO-dingetje.

knier | 06-12-16 | 09:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken