Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mark Rutte wil dobbernegers naar Afrika slepen

hoepelzelfop-dief.jpgMei 2015. GeenStijl lanceert geniaalhumaan plan om aankoop sleepboot te crowdfunden teneinde daarmede die mensonterende toestanden in de mediterrannee te beëindigen. Door die arme dobbernegers veilig terug te slepen naar huis & haard. Topic werd grinnikend, met dikke tong in wang & naar Australisch model getikt. Desondanks danwel dankzij meldden zich vele Nederlandse bootslieden, marinemannen, kapiteins en werkloze garnalenvissers die bereid waren iets aan die humanitaire ramp te doen. We hadden met gemak DRIE stijlloze sleepboten kunnen vullen, zoveel animo was er. Uiteraard waren er ook piswoeste fatsoensburgers uit Pechtoldoïde hoek die er schande van spraken. CUE: december 2016. ALDE-Congres in Warschau. Minister-President Mark Rutte roeptoetert naar een zaal vol D66/VVD fatsoenskloviërs: "Sleep bootjes terug naar Afrika!". Welja zeg. Bedenk eens wat zelf druiloor. Of hoepel gewoon op, stomme xenofobe populistische met rechterarm zwaaiende campagnevoerende steeldief.

Reaguursels

Inloggen

Dus Markie wil hiermee eigenlijk zeggen da hij minder minder minder Afrikanen wil? Hahaha.

Legt stapeltje voorgedrukte aangifte biljetten vast klaar.

Mallepietje1001 | 05-12-16 | 12:17

Voortschrijdend inzicht bij de VVD. Goede zaak. Zo blijkt dat, metvertraging weliswaar, er toch geluisterd wordt.

ratelaar | 05-12-16 | 08:22

-weggejorist-

Stijlloze Gast | 05-12-16 | 00:01

Intussen halen schepen van "NGO's" [zoals "Stichting Bootvluchteling"] duizenden mensen op uit Noord-Afrika om ze in Italië af te leveren. Dit gaat als volgt: "Human traffickers contact the Italian coast guard in advance to receive support and to pick up their dubious cargo. NGO ships [zoals die van "Stichting Bootvluchteling"] are directed to the “rescue spot” even as those to be rescued are still in Libya" www.zerohedge.com/news/2016-12-04/some...
Kan onze Marine even die NGO-schepen doen afzinken?

ben kokhals | 04-12-16 | 23:33

Heel fijn dat dhr. Rutte tot het enige juiste inzicht is gekomen. Ik geloof hem alleen niet. Laat hij eerst eens zeggen dat ie graag met Wilders wil samenwerken. Want met de andere partijen gaat dit terugslepen echt nooit gebeuren. De andere partijen willen juist de Joden dit land uitjagen middels grootschalige import van Islam.

Poes Fiep | 04-12-16 | 21:22

Mark Rutte, en die wil die mensen terugbrengen naar Afrika?
Hahahahahahaha!
Tot net na de verkiezingen, dan wil hij ze net zo hard als de rest van de linkse lobby naar Ter Apel slepen.

Zoetwaterpanharing | 04-12-16 | 20:56

Mark... wie?

Wienerschnitzel mit | 04-12-16 | 18:57

LoL

pajans | 04-12-16 | 18:55

watergeus | 04-12-16 | 17:55

alle inwoners van Europa/EU weten dit al heeeeeeeeeel lang.. die Afrikanen die uit de rimboe ver van die Libische kust komen, ook!

fikkieblijf! | 04-12-16 | 18:05

Verkiezingstijd !
Lekker populair roeptoeteren en vanaf maart hebben ze allemaal last van verkiezingsamnesia en zijn ze alles weer vergeten.

dr.andus | 04-12-16 | 17:54

Rutte roeptoeterd van alles, alleen vergeet hij steeds weer het ministerie van veiligheid en justitie en defensie opdracht te geven voor daadwerkelijk acties.

Goedverdoemme | 04-12-16 | 16:19

Citaatje:

"Volgens Rutte is er geen extra geld nodig voor een deal met Egypte of Marokko. 'Daar kun je de bestaande middelen voor Europese ontwikkelingshulp voor gebruiken."

In dit alineaatje staat nou precies beschreven in wat voor foute, politiek correcte kronkel er gedacht wordt zodra het aankomt op 'deals' met islamitische hell-holes als Marokko en Egypte; zodra er 'deals' moeten worden gesloten met landen uit de regio Barbarije, is er de Pavlov-reactie dat er geld naar die landen moet. Dat WIJ moeten dokken. Alweer, per definitie & altijd.

Dat, mijne heren politici, zijn geen 'deals'. Dat zijn afkoopregelingen. Aflaten. U betaalt afpersingsgeld.
Je moet, als het aankomt op het terugnemen van crimineel & kansloos paupervolk, geen 'deals' sluiten, maar afdwingen.

Gewoon: "Als jullie je zogenaamde vluchtelingen niet terugnemen, voeren we een visumplicht voor alle inwoners van jullie land, tegen extra hoge kosten."
Of: "Als jullie je criminele geteisem niet terugnemen, kun je verder fluiten naar elke vorm van hulp en/of samenwerking en kunnen jullie je ambassade in ons land sluiten".

Gewoon chanteren. Intimideren. Onder druk zetten. Afpersen. Dat is namelijk precies wat die landen al decennia ongestraft doen ten opzichte van ons, en bovendien is het de enige taal die ze verstaan.

To hell with political correctness!

Peter Emile | 04-12-16 | 15:59

-weggejorist-

Kim-Jung-Un | 04-12-16 | 15:42

Doorzichtig als een vissenkom. De Pinokkio van de Lage Landen. Waar Jan Maat één bloemstuk op tafel had toen hij steevast zijn monoloog met - beste landgenoten - begon, heeft Rutte zelfs aan een bloemencorso niet genoeg met zijn flagrante leugens omdat hij uiteraard nooit zal leveren. Die neus van hem is zo lang dat de 'wir schaffen das' NWO heks Angela Merkel er subiet op kan wegvliegen. Deze Duitse oudstasie - oud DDR serpent - deze Pentagonslaaf die in samenspraak met Brussel en Uncle Sam de vrije pers wil kaltstellen. Uiteraard onder het alziend oog van de ultralinkse duivelse George Soros - de kraken van de immigratie die al een half miljard aan de Black Lives Matter beweging heeft overgemaakt. Een geweldadige organisatie die enkel chaos zaait. Rutte. We trappen niet meer in je leugens. In je toxische luchtfietserij. Bekijk het maar met je dertig zilverlingen. Opbokken en vlug een beetje.

Nehemia | 04-12-16 | 15:32

Geweldige uitrukkingsvaardigheid ook.
Kan liegen alsof t gerukt staat.

hallevvezool | 04-12-16 | 15:31

Ontluikend politiek inzicht of historisch besef?
www.google.com/#q=cartman+%22bush+is+...
Nee natuurlijk niet, gewoon meebuigen met de populieren in t wout.

1) Pm-etje van NL gaat over het hek tussen Belgica en Germania en het drooghouden van de voeten in de polder.
2) In een zaaltje? Voor de kampanje?
Kwalijk, in dat zaaltje zitten vast geen vertegenwoordigers van de vrije zuidelijke Naties uit het Verbond van Souvereine Naties van Europa, die deze goede raad op korte termijn in praktisch beleid kunnen omzetten.
Eventueel op hun uitrukkelijk verzoek ondersteund door NL terugduwbootjes die Sjannien ter beschikking mag stellen.

Malek doet wat bierhalbrullen, het publiek hoort, ziet en denkt aan andere onderste stenen.

hallevvezool | 04-12-16 | 15:25

Rutte waarschuwt nu voor teveel EU, jaja
Het blijft grappig om die sukkel bezig te zien.

Gags Beasley | 04-12-16 | 15:21

euhjjjj zou dit misschien ook iets ermee te maken kunnen hebben dat Mutti Merkel zich al enige maanden niet openbaar uit met 'wir schaffen das'.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/27161254/__Afghaan__17__vast_voor_moord__.html

fikkieblijf! | 04-12-16 | 15:19

Die Rutteflapdrol, altijd in voor nog een leugen!

Gags Beasley | 04-12-16 | 15:16

Dandruff | 04-12-16 | 14:08
Zeker. Het Zwitserse model zal ook niet in alle gevallen zaligmakend zijn, maar het lijkt er wél op dat de Zwitserse volkvertegenwoordigers veel meer begaan zijn met hun volk en, inderdaad, dicht bij hun kiezers staan. Ook lijken zij niet allemaal te denken dat het volk doorgaans het IQ van een bord soep heeft en dus niet mee zou moeten beslissen.

Noesepoes | 04-12-16 | 15:02

-weggejorist-

0906nietaanbellen | 04-12-16 | 14:50

Wahltag ist Zahltag

bisbisbis | 04-12-16 | 14:46

Rutte's 'stuur-bootjes-terug' pleidooi heeft hij keihard gejat van Wilders, die dit in een debat van 11-6-2015 al riep. debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/j...

En wat deed de VVD toen?
Antwoord: ze stemden allemaal tegen. www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detai...

En wat deed de VVD met de motie van de Groep Bontes-Van Klaveren, die met een vergelijkbare motie kwam vwb terug sturen van vluchtelingen?
Antwoord: ze stemden allemaal tegen. www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detai...

Conclusie: Rutte's VVD is hypocriet en onbetrouwbaar.

** stinkt-er-niet-in en stemt niet op VVD bij verkiezingen maart 2017 **

gaffelbaard | 04-12-16 | 14:39

Lekker doorzichtig parasitaire kretologie.
Vier jaar aan het roer en dan dit soort slogans uit gaan braken. We hebben inmiddels door dat dit niet meer is dan de zoveelste leugen iitbraken om maar in het pluche te blijven. Zielig en aandoenlijk achterbaks en achterlijk gedrag.

Eppo | 04-12-16 | 14:33

Schmalz | 04-12-16 | 13:15

volgens mij heeft hij herhaaldelijk gezegd, ja gezegd, dat tuig zoals die vlogger, en anderen van het verrijkend ras moeten oppleuren en opzouten..om vervolgens schaterlachend een selfie te nemen met een Marokkaanse Jihadist.. hij ziet de splinter enfin. die balk voor zijn ogen, echt die blijft.

fikkieblijf! | 04-12-16 | 14:26

Niet te veel van aantrekken, inmiddels bekende methode: Wilders' standpunten eerst ridiculiseren, er dan schande van spreken, om ze vervolgens in verkiezingstijd over te nemen en als je eigen ideeën te presenteren. Bah.

His Lordship | 04-12-16 | 14:15

""Ik kots op deze volksverlakkerij. Hoe dom denken ze dat u bent?"
@ Feynman | 04-12-16 | 09:33
.
het grootste deel van het kiesvolkje is uitermate dom en blind. Maar dat had u al door.

telelezer | 04-12-16 | 14:08

Noesepoes | 04-12-16 | 13:29,

Een belangrijke stap daartoe; over belangrijke zaken een referendum.
In Zwitserland kunnen 4 x per jaar referenda georganiseerd worden. Het is geen toeval dat de welvaart en de veiligheid in Zwitserland hoger liggen. Politici moeten daar regelmatig openlijk in debat om hun standpunten te verdedigen. Politici staan daardoor noodgedwongen ook veel dichter bij de kiezer.

In Nederland wordt vrijwel niet over belangrijke zaken gedebatteerd, want;
- in achterkamertjes bepalen regeringspartijen de koers;
- de partijdiscipline in 1e en 2e kamer doet de rest;
- op die manier rolden we bijna onopgemerkt in de multikul, EUssr, Oekraïne, ceta, stallen van *onze* pensioenen in EU-wetgeving, etc.

Dandruff | 04-12-16 | 14:08

Het is vandaag zondag 4 december 2016 en ik ben allang niet zo blij geweest als vandaag omdat ik eindelijk vertrouwen krijg in de Nederlandse burgers (tokkies) die het bedrog van onze arrogante Rutte zat zijn.
Het is ook niet meer om aan te zien hoe kwallerig en slijmerig hij zich voordoet bij belangrijke meetings.
Het is een echte slijmjurk zonder eigen beleid en mening. Hopelijk weg ermee in maart 2017.

eduardoric | 04-12-16 | 14:00

Mark koopt een roeibootje en brengt ze eigenhandig terug , echt waar , echt heus , zonder dollen .
Mark liegt nooit , en als dat wel zo is dan zegt Mark altijd keurig : sorry sorry sorry.

alshetware | 04-12-16 | 13:29

Er zou een mechanisme moeten zijn waarmee je politici doorlopend kunt afrekenen. Niet eens in de 4 jaar zodat dit soort ruggegraat loze schijnheiligen in het verkiezingsjaar iets populairs kunnen roepen en daarna 4 jaar met de middelvinger zwaaien.
Yeohan | 04-12-16 | 11:18
Dat zou inderdaad mooi zijn: heb je het afgelopen jaar niets bereikt m.b.t. ons welzijn en onze veiligheid? Ben je je beloftes niet nagekomen? Heb je blunderende collegae niet berispt of weggestuurd? Optiefen dan.

Noesepoes | 04-12-16 | 13:29

weet je wat nog veel ernstiger is met deze hele 'peptalk' premier. 6 jaar lang schijt ie de burger in de bek. Maakt ie de burger uit voor labbekakkerige nietsnutten en vervolgens als dat solidair en humaan plebs zo boos is dat ze hem totaal niet meer willen en kunnen volgen. Om uiteindelijk uit dit verraden gevoel te gaan stemmen op een populistische partij, waarvan velen ook hardop zeggen. Alleen maar om de huidige 'bovenonszichzelfgestelde' een flinke draai om de oren te geven..
dat het vertrouwen totaal weg is bij de bevolking is 100% te danken aan de partijen die het welzijn en zorg voor het eigen volk niet als belangrijkste doel en zorg zien..

fikkieblijf! | 04-12-16 | 13:21

Nog even en Rutte gaat ons vragen of we minder Marokkanen willen.

Schmalz | 04-12-16 | 13:15

Rutte heeft sorry gezegd voor zijn uitspraken voor de vorige verkiezing en zal dat weer doen vlak voor de verkiezingen over 4 jaar.

Hypno2050 | 04-12-16 | 13:06

-weggejorist-

RenHoek | 04-12-16 | 12:55

RenHoek | 04-12-16 | 12:47,

Ik heb hierboven ook al meermaals aangegeven dat het niet om een grens gaat, maar vooral om *beleid*.
Daar ga je nergens op in.

Ik heb geen zin in urenlang welles/nietes met iemand die stelselmatig alle feiten en argumenten negeert.
Prettige middag verder.

Dandruff | 04-12-16 | 12:52

hovawart | 04-12-16 | 12:36

daar hebben zij een 'begrip' voor gevonden dat in het laatste (hopelijk) beste kabinet na de oorlog Rutte !! als speerpunt is ingezet.
.. integriteit!!!

fikkieblijf! | 04-12-16 | 12:52

Zinknegerts kosten mindert geld.

cat22 | 04-12-16 | 12:52

Het enige wat Rutte wil is zetels.
Heeft hij dat congres ook toe geroepen dat ze na afloop allemaal 1000 euro bij hem kunnen halen?

Nuuk | 04-12-16 | 12:47

-weggejorist-

RenHoek | 04-12-16 | 12:47

RenHoek | 04-12-16 | 12:36,

Daar komt het op neer.
En als jij kon lezen had je me een uur geleden al gelijk gegeven.

Dandruff | 04-12-16 | 12:42

-weggejorist-

old shaterhand | 04-12-16 | 12:37

Verkiezingstijd, nuf said

BigShow | 04-12-16 | 12:36

Dit kabinet heeft liegen tot kunst verheven, het abecedarium van deze regering van Eurocraten begint met Angst en eindigt met Zelfverrijking.

hovawart | 04-12-16 | 12:36

@Dandruff | 04-12-16 | 12:34

Dat zeg/schrijf ik niet. Ik zeg wat Europa heeft gedaan en wat effectiever was/is. Leer lezen.

RenHoek | 04-12-16 | 12:36

RenHoek | 04-12-16 | 12:27,

Ik snap het juist heel goed; daarom zeg ik dat de ramen en deuren dicht moeten.
Dat is onze eigen verantwoordelijkheid.

Jouw punt dat het betalen van crimineeltjes "effectief en goedkoper" was klopt niet, en ik heb nu een paar keer uitgelegd waarom.

Dandruff | 04-12-16 | 12:34

Ik ben klaar met Mark Rutte en zijn slogan; Mijn idee is wat ambitieus maar ik, nee wij, gaan het voor elkaar krijgen! BLEH!!!

Ik snap er niks van! | 04-12-16 | 12:33

@Dandruff | 04-12-16 | 11:43

Ja, dat is wat Europa heeft gedaan. Ik snap niet wat jij daar niet aan (wilt) snapt/snappen.

Met die 'onbetrouwbaren' zoals jij dat noemt, heeft Europa goed zaken gedaan en zich laten chanteren. Hoezo is dat opeens mijn standpunt? (Of wil je dat laten zijn?)

Echter het was wel effectief en nog goedkoper ook.

RenHoek | 04-12-16 | 12:27

To the promise of EUternal peace
We didn't know what was lying underneath
But all along their cover plan was to deceive
Can it be put right now only time will tell
Before their prophecies will send us all to hell
Do you feel it terminating
We're so fucked like
The EU will self destruct
shit outta luck.

hovawart | 04-12-16 | 12:22

Goed, dan weten we vanaf nu dus meteen hoe lang het duurt voordat het gutmenschbrein tot inzicht komt en overschakelt naar de ratio; dik anderhalf jaar dus.

IslamPislam | 04-12-16 | 12:20

Tsjezus Mark Rutte... Eerst oeverloos liegen,nu in paniek Geert Wilders na-lullen en als klap op de vuurpijl verwachten dat Nederland daar intrapt,dus nu nog beledigen óók...
"Hé lullo,doe eens net als een kalkoen en haal komende kerst gewoon niet."

R.B.Scott | 04-12-16 | 12:20

Als in maart voor de VVD de buit binnen is dan:
* welkom, welkom, welkom in ons land *
En:
"We zijn gebonden aan EU en internationale Verdragen"
Leer MIJ volksverlakkers kennen!
Overigen mag Wilders wel oppassen...
hij begint nu gevaarlijk te worden voor de leugenachtige elite.

meneer Q | 04-12-16 | 12:15

16 maart is hij het weer allemaal 'vergeten' en gaan hij en Dijselbloem weer vrachten met geld naar Brussel en de rest van Europa slepen, en gelukszoekers binnenhalen. Of we het willen of niet, want we hebben hen toch voor vier jaar gekozen? Dit alles natuurlijk wanneer het aan hem ligt. Dus ga stemmen!

Mart6037 | 04-12-16 | 12:12

Wie gelooft er Rutte nou nog? Die gast begint nu PVV taal te prediken omdat hij verkiezingen in maart 2017 wil winnen. Het is gewoon weer Mark de leugenaar die je hoort. En daarbij, ook al zou hij het echt willen, dan komt hij daar nu wel heeeel erg laat mee. Het kwaad is al geschied. Wederom neemt hij dan een punt van Wilders over waar Wilders WEL op tijd mee kwam. Hoe dan ook, een zwaktebod van Rutte. Of hij liegt, of hij is er te laat mee en faalt.

Old_Spice | 04-12-16 | 12:07

MarcS | 04-12-16 | 10:58
niet om het 1 of ander... zolang Afrikanen of Islamieten kinderen produceren als 'óuderdagsvoorziening'of een 'gezinsinkomen hand'erbij ...Dat is echter wel de drive om naar het Gouden land aan de horizon te blijven reizen. In het westen is niet voor niets een eeuw terug 'de welvaart' toegenomen door per gezin niet een grote kinderschare voor te brengen. idd. ook door een sociale zekerheidsstelsel op te bouwen met zijn allen..In Afrika gaat al dat 'ontwikkelingsgeld'direct naar de machtshebbers of oorlogsdictaturen.. daar is na 60 jaar ontwikkelingsprogramma's niets maar dan ook niets aan veranderd.

fikkieblijf! | 04-12-16 | 11:55

Nu al? Of: nu nog?

Infidel66 | 04-12-16 | 11:54

Nee, Rutte. Te laat! Ik (we) willen je niet meer ...

Het Licht | 04-12-16 | 11:52

RenHoek | 04-12-16 | 11:18,

Anders gezegd; ik kan gaan slapen met alle ramen en deuren van mijn huis wagenwijd open. Maar dan moet ik niet gek opkijken als 's morgens al mijn spullen weg zijn. Natuurlijk zou ik wat lokale crimineeltjes kunnen vragen om mijn huis 's nachts in de gaten te houden, voor 100,- euro per nacht.

Maar beter is het om gewoon voor het slapengaan alle ramen en deuren te sluiten.
Als dit besef bij 51% van de EU-politici door zou breken, zouden we al een heel eind verder zijn.

Dandruff | 04-12-16 | 11:43

Feynman | 04-12-16 | 10:08 citaat:
Zo lang we vrijhandel invoeren zonder normale belastingen en eisen dat in het land van herkomst een normaal loon betaald wordt, zal import om die twee redenen altijd veel te goedkoop zijn en blijft hier geen productiewerk over. Dat holt onze samenleving uit omdat de helft geen werk meer heeft. Die uitkeringen kunnen we niet betalen, en het is niet goed voor de cohesie als de helft maar werkt.

Of je nu rechts of links bent, we zitten vanaf beide kanten bezien op een dood spoor.
----------
Beetje kort door de bocht. Er is niets mis mee dat bepaalde productie in een laag lonen land gedaan wordt.
Als je al wilt concurreren doe je dat door middel van technologische vernieuwing. Gaandeweg worden er hoogwaardiger producten en innovatieve producten gefabriceerd waarbij het hoge loon geen beperking betekend. In de loop der tijd worden hele bedrijfstakken gesloten omdat het overbodig is geworden. Automatisering maakt het handwerk overbodig.
Waar duizenden administratie medewerkers zaten staat nu een computer die alles doet. De mijnbouw (steenkool) is weg. In een rozen kas of ander kassencomplex werken gaan 100 mensen meer maar tien. Melkfabrieken maken van melk hoogwaardige eindproducten. Poeders met al dan niet toevoegingen en verschillende eigenschappen. Of het nou de biochemische industrie is of ASML chipfabriek, dijken, of nieuw land uit zee produceren dit land heeft nog steeds veel handen en kennis nodig, voor hoogwaardige productie waar Nederland koploper is.
De grootste planten en bloemen veilingen van de wereld staan hier.
Ga zo maar door. In Zwitserland ligt het loon nog hoger en toch een florerende economie. Zwitserland is een welvarende en moderne markteconomie met een lage werkloosheid, een hoog opgeleide beroepsbevolking , en een BNP per hoofd van de bevolking dat tot de hoogste in de wereld behoort zonder dat het land zelf grondstoffen heeft van betekenis...
Maak producten die niemand anders kan of wil maken en waar veel/genoeg vraag naar is. Economie is in wezen een heel simpel verhaal als je begrijpt hoe het werkt.

dijkbewaker | 04-12-16 | 11:42

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:32
Vind je?
Heb je wel even de moeite genomen die link te lezen?

de honden blaffen... | 04-12-16 | 11:38

Snel alles documenteren wat Rutte ooit heeft bereikt. Want in 2021 weet niemand dat meer. Geschiedvervalsing ligt dan op de loer, waardoor het kiesvee de indruk zouden kunnen krijgen dat Rutte oiit een groot staatsman was en dat de heer Wilders ons land heeft gesloopt door alle hoogopgeleide redders eruit te smijten.

Nivelleermarionet | 04-12-16 | 11:38

RenHoek | 04-12-16 | 11:18,

Ik snap je punt niet zo.
Een vijandige onbetrouwbare grenswachter is en blijft een vijandige onbetrouwbare grenswachter.
Nogmaals; dat iemand je regelmatig chanteert maakt hem niet betrouwbaarder.

De EU moet gewoon haar eigen grenzen bewaken, punt.
Daarbij moet iedere illegaal direct teruggestuurd worden; alleen dan snappen mensen dat die gevaarlijke overtocht niet loont.

De sterke stijging van de asieleisersstroom vanaf 2014 zegt weinig over het nut van Khadaffi. Net als Erdogan gebruikte hij die stroom die hij zelf in gang zette, ook als chantagemiddel. Ieder moment kon hij de stroom weer op gang zetten.
Een belangrijke oorzaak van die stijging is dat de EU al een paar jaar bezig is om meer vluchtelingen hier naartoe te lokken. Merkels nihilistische uitnodiging in 2015 was een dieptepunt, maar er wordt al veel langer gelobbyd voor de import van meer, meer, meer clangebonden stemvee.

Dandruff | 04-12-16 | 11:35

Afgezien van het feit dat niemand meer op Pinokkio - VVD moet stemmen, is alle berichtgeving daarover op Geenstijl vanaf nu campagne voeren voor hun eigen partij.

Clint Hardwood | 04-12-16 | 11:28

Na-apen van rechtse geluiden voor de liberaal/linkse zeteljacht is zo oud als de moeder van Martin van Rijn. Zelf oplossingen verzinnen is er niet meer bij.

Handsomeboy | 04-12-16 | 11:23

botbot | 04-12-16 | 11:02
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:04
In Australië klopt die zin niet. Maar misschien voel ik me meer wereldburger.

medelmo | 04-12-16 | 11:18

@Dandruff | 04-12-16 | 11:07

Helemaal eens maar het werkte wel en het was minder duur dan nu. Vergelijk http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/detail/1795874/2010/09/01/Kadafi-wil-miljardensteun-van-EU.dhtml

met: http://solidair.org/artikels/operaties-vergeleken-mare-nostrum-vs-triton

Wat was goedkoper en effectiever? Zie staatje 1998-2014.
http://buitenland.eenvandaag.nl/blogs-buitenland/58973/vijf_vragen_over_bootvluchtelingen

RenHoek | 04-12-16 | 11:18

Er zou een mechanisme moeten zijn waarmee je politici doorlopend kunt afrekenen. Niet eens in de 4 jaar zodat dit soort ruggegraat loze schijnheiligen in het verkiezingsjaar iets populairs kunnen roepen en daarna 4 jaar met de middelvinger zwaaien.

Yeohan | 04-12-16 | 11:18

Zo rond deze tijd zijn de sprookjes altijd heel populair, Sinterklaas, de Kerstman, maar ook op tv. Rutte gaat teveel op in deze sprookjeswereld en hij heeft ook geen wijf die hem wakker schudt. Wij trappen er niet meer in.

Dutch_Holland | 04-12-16 | 11:16

Eerst zien en dan geloven.
Het wordt krap, maar als er vóór 15 maart a.s. hele zinnige (en structurele) dingen gebeuren, ga ik misschien nog eens heroverwegen.

Wering | 04-12-16 | 11:13

Ars Vivendi | 04-12-16 | 11:05
Ik denk niet dat ze graag met een man wat gaat drinken.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:13

Feynman | 04-12-16 | 10:08
Wil jij niet in het wetenschappelijk instituut van de nieuwe partij gaan plaatsnemen, iemand met zoveel feitenkennis is bijna onontbeerlijk en een reaguurder die hier ook al stukjes schrijft zal zeker draagkracht hebben wanneer er een gefundeerd advies moet worden uitgebracht vwb een stellingname in het parlement.
Denk daar maar eens over na.:)

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:10

@Ars Vivendi | 04-12-16 | 11:05
Geen alcohol onder de 18!

necrosis | 04-12-16 | 11:10

PVV stijgt tot grote hoogte volgens de blaf blaf ,dus de VVD maakt rare sprongen nu ,en raar he dat niemand deze patser geloof zelfs een 5 partijen stelsel red onze pinokio niet meer incl de landverrader D666

witchmaster | 04-12-16 | 11:10

Leugens , gedraai en verraad.
Is waar de Mark voor staat.
Angst voor verlies , verlies aan de straat.
Het pleps kan niet winnen, dat staat geschreven.
De NWO moet door ,die belofte heeft hij gegeven.
Zijn toekomstige functie hangt er vanaf,
vandaar de woorden van een ander, hij is extreem laf.
? heeft nog iemand de lijst van 10 punten leugens ff ter copy??

medelmo | 04-12-16 | 11:09

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:04
Advocaten beroepen zich op.

botbot | 04-12-16 | 11:08

RenHoek | 04-12-16 | 10:44,

Dat we overal ter wereld zaken doen met dictators klopt.
Daar kunnen we voor of tegen zijn, soms zal het zelfs noodzakelijk zijn. Maar dat maakt die dictators niet meer of minder betrouwbaar, of meer of minder vijandig. En daar gaat het om.

Zoals gezegd, zowel Khadaffi als Erdogan zijn onbetrouwbaar èn vijandig gebleken. Dat weet ik juist omdat ik het nieuws maar zelden mis.
Los daarvan, iedereen met een IQ boven de 12 kan ook zonder het nieuws te volgen wel begrijpen dat je je grenzen niet door je vijanden moet laten bewaken. Hoe vaak ze je ook hebben gechanteerd; dat maakt ze niet betrouwbaarder.

En als het over asieleisers gaat;
- Khadaffi stookte Afrika op om naar Europa te gaan;
- hij beloofde de Afrikanen gratis geld en gewillige hoeren;
- vervolgens verdiende hij honderden miljoenen om ze in Libië te houden;
- naast de miljoenen die hij verdiende aan die vluchtelingen zelf;
- toch was er ook vóór de val van Khadaffi al een flinke vluchtelingenstroom.

Dus nogmaals; terroristensponsor Khadaffi was geen betrouwbare, vijandige grenswachter, hij was alleen een heel dure vijandige grenswachter.
Net als Turkije.
Dat de EU haar plicht verzaakt is een reden om de EU op te blazen, niet om vijandige dictators die daar miljarden aan verdienen te gaan bejubelen.

Dandruff | 04-12-16 | 11:07

@Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:57
@kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:52
Zo heren, als jullie vanmiddag even samen een biertje drinken, dan hebben we dit ook maar weer gehad.

Ars Vivendi | 04-12-16 | 11:05

botbot | 04-12-16 | 11:02
Wat een onsamenhangend verhaal, wat heeft onze grondwet hiermee te maken?
Die laatste zin klopt.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:04

Rutte doet werkelijk alles om in het pluche te blijven. Hij wil niet met Wildersregeren, maar hij neemt langzamerhand wel zijn standpunten over, omdat dat goed is voor zijn kansen op pluche. Hoe dom denk je dat we zijn hr Rutte?? Na de verkeizingen is hij als bij toverslag als zijn principes wer vergeten.

Janneus | 04-12-16 | 11:04

De tweede de eerste kamer de grondwet en de Europese grondwet onze rechtstaat en gemeentes die ze brood bed en bad geven en de landen die ze niet terug willen nemen.
De gene die beweert dat hij ze onverbiddelijk terugstuurt liegt.

botbot | 04-12-16 | 11:02

Wat een vuile Rat is die Twan Huys toch !
Nieuwsuur, vrijdag 21 augustus 2015 22:00, Twan Huys:
"Ja, en dit jaar verwacht Duitsland een recordaantal van
800.000 asielzoekers.Het land toont twee gezichten:je hebt de mensen die met open armen de vluchtelingen opvangen en je hebt de mensen die dat met de gestrekte rechterarm tegenhouden."

Zwizalletju | 04-12-16 | 11:01

Ach ja, In het EP is de VVD66(alde) altijd een oppositiepartij geweest. Niet vreemd dat ze dan wel met fatsoenlijke voorstellen kunnen komen.

bamitoren | 04-12-16 | 11:01

Handsomeboy | 04-12-16 | 10:55
Een spinoff die je niet wil wordt als andere partijen het gaan nadoen en dat zal gebeuren. Ik hoop niet dat al die dobbernegers en migranten uit het midden oosten dan al stemrecht hebben want dan zijn de rapen gaar. Dan wordt het een katalysator voor links en islamitisch geteisem die ideeën door het parlement gaan drukken.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 11:01

@fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:27 - ik heb ook een paar afleveringen gezien. De omstandigheden waar die mensen in leven is schrikbarend! Je gunt ze, terwijl je zit te kijken een overtochtje. Maar dan kijk je weer op internet, wat de gevolgen zijn, fan wordt ik gelukkig weer wat rechtser.

Ik vraag mij dan wel af, wat ze daar met al dat OSW geld doen?

Nog meer vraag ik mij af, huilende reclame "voor 5 euro per maand, red u een kind" maar kind wordt groot, werpt 10 kinderen. Dus kost het over 20 jaar 105 euro per maand.

Wat is humaner?
- bijna alle vrouwen steriliseren?
- nu 1 miljoen mensen laten verhongeren?
- straks 10 miljoen laten verhongeren?

Duivels dilemma.

MarcS | 04-12-16 | 10:58

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:52
Dit wordt mij te offtopic. Voor het laatst als aanvulling op mijn eerdere plemp. Wanneer jij insinueert dat ik trol, ben je af. Duidelijk?
Je maakt een ass van jezelf, voor zover je dat al niet was.
En nu weer ontopic graag.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:57

Ieder goed idee uit het GeenStijl/ GeenPeil kamp zal nu een oneliner uit de bek van rat-in=pak Rutte worden om zeteltjes te snoepen bij het anti-establishment.

Handsomeboy | 04-12-16 | 10:55

Rutte had 4 jaar (zat tijd dus) om dit te kunnen doen, deed hij het toch niet, jammer dan voor hem, gemiste kans.

Ik stem dus toch op de PVV.

Wonderful-Life | 04-12-16 | 10:55

Nee verdomme, niet terug naar "veilige landen als Egypte en Marokko"! Dat vergt dan weer miljardendeald qua smeergeld. En een chantagemiddel voor die engnekken. Juist wel retour afzender! Alsof failed states zols Libië hun langgerekte kust afdoende zouden kunnen bewaken om dit tegen te gaan.

Zelfs met welbewuste holle verkiezingsrethoriek slaan ze bij de VVD de plank nog mis. Prutsers.

Gen. Maximus | 04-12-16 | 10:54

Stukje niemandsland creëren aan de kust van Libië waar men zich kan aanmelden en asielaanvraag kan indienen.
Dat plan was reeds eerder geopperd maar de EU heeft nogal moeite om daadkrachtig op te treden.

piratenpartij | 04-12-16 | 10:54

Markie doet trouwens een beetje aan angstzaaien...'Het Romeinse Rijk ging ten onder omdat het de buitengrenzen niet controleerde'.

Nee Markie, met je ruggengraat van slagroom, Rome ging tenonder omdat het geen oorlog meer wilde voeren, niet meer wist wat dat was en de smaak van honger vergeten was. Oorlogvoeren werd uitbesteed en ze liepen een beetje te rollebollen met elkaar. En toen opeens de Hunnen voor de poort stonden was het verhaal afgelopen.

Weet je Mark, misschien heb je wel een stafslaaf die dit leest, wij zijn ook neen beetje vergeten wat het is om oorlog te voeren. De krijgsmacht is bijna afgeschaft, willen er geen geld meer aan uitgeven en de Hollandsche koopmansgeest heeft plaatsgemaakt voor kruipen voor Brussel. Vroeger had je jongens als De Ruijter, Heijn en Tromp die tegen veel grotere en sterkere landen tekeer gingen. Die gingen aan de vooravond van een slag beetje nadenken hoe ze dat varkentje gingen wassen. Dat missen wij nu Mark, dat heb jij verkocht voor een paar knikkers en een scheet, oftewel voor een klein beetje inspraak. Was ook bizar hoe hard we werden uitgelachen toen wij de koerden (die overigens wel weten wat vechten is) enkel wilden helpen met wat helmen en scherfvesten. Dat was weer geen beste beurt Mark, wij stonden best wel voor lul dankzij jou en hennis-plasgat. En jij maar weer lachen met die rare kop van je.

We missen de geest van Max Verstappen, keihard trainen, geloven in jezelf en maling hebben aan wat iedereen van je vindt en gewoon keihard de beste zijn. Doorzetten, iedereen verbazen...hoe kan het dat die gekke hollander...

RenHoek | 04-12-16 | 10:54

Een probleem creëren en het dan rond verkiezingstijd weer oplossen. Heel slim Mark. Maar we hebben je door. Maart 2017 krijg je de rekening ouwe

PikinhetBlik | 04-12-16 | 10:54

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:29
Een insinuatie is nog erger dan een vraag. Met mensen die de gluiperd uithangen kan ik niet zoveel. Kweek eerst maar eens karakter, en kom dan maar bij mij terug. doei!
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:35
Kijk eens aan deze reaguurder zijn werkelijke gezicht zien! Schelden op iemand die gewoon vraagt om niet in de discussie betrokken te worden. Woorden verasien (ook nu weer). Zeggen dat je niet meer reageert om toch te reageren. Onderwerp wegsturen van statement dat gemaakt wordt. Reageren met soundbytes op wat andere schrijven. Tja...

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:52

Het bizarre is dat als je het geld dat nu nodig is om deze mensen op te vangen en te redden e.d. (nog even los van dat ze vluchtelingen kaarten zijn voor politieke kaartspelen zou gebruiken) om in die landen te investeren, zouden ze de oversteek misschien niet eens hoeven te maken, gezien de inkomensverschillen. Ware het niet dat dat geld waarschijnlijk in de corruptie verdwijnt. Bizarre situatie. En zolang er armoede is en geweld zoeken mensen naar veiligheid en orde en vallen ze voor religies.

Corruptie is een van de sleepankers van de mensheid. We kunnen zoveel, we hebben zoveel potentie. Maar de mensheid slaagt er maar niet in onnodige ellende te voorkomen. Zolang er warlords en corruptie bestaan daar, blijven de vluchtelingen komen.

kloopindeslootjijook | 04-12-16 | 10:51

Kan Sylvana ook mee weggesleept worden?

maar toch | 04-12-16 | 10:50

necrosis | 04-12-16 | 10:41
Libie was vroeger inderdaad veiliger en stabieler dan nu, maar die dobbernegers komen niet uit libie, ze vertrekken er alleen vandaan. Het gaat niet om libie.
Verder wisselt het niveau in argumentatie nogal, dan gaat de geloofwaardigheid stuk. Je weet wel wat ik bedoel.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:49

@stroopa | 04-12-16 | 10:31
Europese naherfst?
Hou het maar op een Europese nachtmerrie.

necrosis | 04-12-16 | 10:47

necrosis | 04-12-16 | 10:30,

Als buitenlander was je je leven in Libië helemaal niet zeker, hoe kom je daar bij?

Een van de verdienmodellen van Khadaffi was het martelen en ter dood veroordelen van Europeanen; Bulgaren, Zwitsers, en een Nederlands-Arabische arts. Die werden pas na betaling van honderden miljoenen losgeld en beloftes over oa de bouw van een kerncentrale (!!!) weer vrijgelaten.
nl.wikipedia.org/wiki/Libische_hiv-za...

Afrikanen in Libië werden helemaal als slaven behandeld, een van de huishoudsters van de familie Khadaffi werd wereldberoemd door de foto's van haar verwondingen.
www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/2a06...

Dandruff | 04-12-16 | 10:47

Wie gelooft er nou nog ene kloten van deze man? Wie gelooft er überhaupt nog ene kloten van de VVD?

Het is voor mij ongrijpbaar dat er nog zoveel mensen op stemmen...

Beta_Alanine | 04-12-16 | 10:46

Wij willen Mark rutte naar afrika slepen.
En het hoeft niet perse over water te gaan;-)
medelmo | 04-12-16 | 10:27

Over poolijs graag.

Jos Tiebent | 04-12-16 | 10:45

@Dandruff | 04-12-16 | 10:03

Ja, had een goed lezer uit de naam ook wel kunnen halen. Juist die, de baas van Libië, heeft Europa (en dus ook Nederland) jarenlang schaamteloos zaken mee gedaan zodat wij de operatie Mare Nostrum konden beëindigen. Dat er alsnog een groot aantal tussen Afrika en Europa verdronken was dan maar jammer.

Snap je. Daar hebben WIJ zaken mee gedaan.Toen wij het niet meer zo'n fijne bondgenoot vonden heeft Europa hem als dank voor bewezen diensten maar laten vallen.

Als je denkt dat Europa een effectieve grensbewaking kan invoeren, heb je afgelopen tijd heel wat nieuws gemist denk ik zo.

RenHoek | 04-12-16 | 10:44

Je hebt jarenlang de kans gehad Rutte en VVD/PVDA maar jullie deden niets behalve ons land overleveren aan stelletje gevaarlijke mafkezen in Brussel. Door Brussel zijn de binnengrenzen opgeheven terwijl de buitengrenzen open staan. Door Brussel helpen we onnodig en ongewenst 55000 EU-ambtenaren aan een topsalaris. Door Brussel hebben we oneerlijke concurrentie met Oost-Europese werkers en handenvol extra criminaliteit door de andere helft Oost-Europezen. Waar blijft de volgende naheffing van 800 miljoen en hoe staat Griekenland er voor nu ? Het was niets, is niets en gaat ook niets worden. NEXIT. En de PVDA/VVD/CDA/D66 met pek en veren de politiek uit en voor een tribunaal. Je land in enkele tientallen jaren op deze manier naar de afgrond drijven kan en mag niet onbestraft blijven.

Rest In Privacy | 04-12-16 | 10:43

PVV minimaal 76 zetels of de untergang van us holland.

U mag zelf kiezen wat u wilt.

komtdatschot | 04-12-16 | 10:42

@Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:30
Ik ook niet, ik had het over hoe het land er toen en NU bij stond/ staat.
Ik kan linkjes posten en argumenten geven tot het mijn strot uitkomt, je luistert toch niet.
Dus laat maar zitten.....

necrosis | 04-12-16 | 10:41

De volgende academische werkvraag luidt: hoe handhaaf je een rechtsstaat is een burgeroorlog.
Oh ja, was ik vergeten, je mag ook een werkstuk maken over de vraag: hoe houd je de polders droog wanneer ze onder controle zijn van milities. Succes. Wel snel inleveren, anders hoeft het niet meer.

Van Duyvenbode | 04-12-16 | 10:40

@Rimini | 04-12-16 | 09:40
'Maurice de Hoax: PVV +1. 34 zetels nu. Prachtig!'

Maal twee = 68. Bijna 76. We're getting there.

keestelpro | 04-12-16 | 10:38

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:28,

Ik had je linkje al gezien, en uitgelegd waarom het onzin was, en is.

Dandruff | 04-12-16 | 10:37

piloot47 | 04-12-16 | 09:59

goedmorgen, maarrre.. de verkiezingen zijn volgend jaar in maart, de 17e net voor de lente inzet.

fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:36

Rutte is een gewetenloze pathologische leugenaar die alles zal zeggen voor stemmen. Zodra hij uw stem heeft zal hij alles wat hij zei niet waarmaken. U wordt bedrogen.

Rheia | 04-12-16 | 10:36

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:29
Een insinuatie is nog erger dan een vraag. Met mensen die de gluiperd uithangen kan ik niet zoveel. Kweek eerst maar eens karakter, en kom dan maar bij mij terug. doei!

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:35

Hij heeft nu 6 jaar de tijd gehad om dingen te regelen. Alles wat hij nu roept is verkiezingspraat waar niets van terecht komt. Deze schrijven we alvast bij het lijstje van "iedereen 1000 euro" en "geen cent naar Griekenland"

MultiPlex | 04-12-16 | 10:35

blauwe zander | 04-12-16 | 10:22,

Tja; langs de hele Afrikaanse kust leeft men al duizenden jaren van de visvangst. Noord Afrika was duizenden jaren geleden welvarend door de schepvaart met oa Grieken, Romeinen, Feniciërs, Perzen...

Maar volgens de Main Stream Media bewijst dat niet dat Afrikanen tegenwoordig al zeewaardige boten kunnen bouwen.
Jammer dat de gemiddelde GeenStijl lezer belezener is dan de gemiddelde journalist.

Dandruff | 04-12-16 | 10:34

Mark Rutte, de populistische tokkie.

Frans Bierings | 04-12-16 | 10:34

Vijf jaar premier, tussentijds ook nog voorzitter van EU.
.
De grenzen bleven open. De staatskluis nog verder open. Zelfs geen controle op wie, wat waar. Oppositie werd gedemoniseerd en met geweld neergeslagen. Tsja dictatoriale populisten als Mark weten het te brengen.
.
Nu nog stemmen op de VVD met Mark Rutte als leider is hoogverraad. Jammer dat partijen als CDA, pvdA, D66 zich daarvan niet weten te onderscheiden.
.
Gevestigde politiek blijven steunen. The taint of treason.

Parel van het Zuiden | 04-12-16 | 10:34

"Mark Rutte wil dobbernegers naar Afrika slepen"
.
Laat eens raden.... de verkiezingen komen er aan....

miff | 04-12-16 | 10:34

De man is een vleesgeworden gotspe.

Rest In Privacy | 04-12-16 | 10:33

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:28
Okee, maar het comment van Dandruff snijdt meer hout.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:32

Daar staan we straks dan met onze rechtstaat, onze waterkering en parlementaire democratie: hup, burgeroorlog! SHTF

Van Duyvenbode | 04-12-16 | 10:31

De Arabische lente is de Europese naherfst geworden. De winter komt eraan.
Laat de (Nederlandse) lente in maart weer warm worden.

stroopa | 04-12-16 | 10:31

@Feynman | 04-12-16 | 10:08
Die gekke kolonel wist anders wel de vele stammen in het land onder de duim te houden.
Sinds zijn dood is het één grote, anarchistische teringzooi.
Elke streek kent zijn eigen stammen die elkaar naar het leven staan, van de welvaart van destijds is vrijwel niets meer over en als buitenlander ben je er je leven niet zeker.
Maar je hebt een punt.

necrosis | 04-12-16 | 10:30

necrosis | 04-12-16 | 10:26
Nee, want ik had het niet over kapotte infrastructuur.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:30

Dandruff | 04-12-16 | 10:27 VN en EU twee handen op een goed gevulde buik.
Cabal tools

medelmo | 04-12-16 | 10:29

salonsocialist | 04-12-16 | 10:20

In 1938 en ver in die 20e eeuw had niet iedere arme sloeber aan de andere kant van de wereld een smartphone met internetverbinding...deze enorme dagelijkse tsunami is vooral mogelijk door deze 'vooruitgang'.

fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:29

Ik had het niet specifiek over jou, leer zelf eens lezen. En mij uitmaken voor trol is erg zwak dus verder geen reactie.
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:17

Je reageert toch op mij? Dus als je je punt wilt maken dat mensen niet stemmen omdat er geen alternatief is, maak dan dat punt. Met jouw punt ik geen enkele moeite: er zullen zat mensen zijn die inderdaad zo denken. Maar betrek mijn reaguursel er niet bij, want IK zit er niet zo in schrijf ik toch duidelijk.
Tja en over leren lezen gesproken, daar heb je toch echt moeite mee; ook nu staat er niet dat ik jou een trol vind, er staat "of zit je te trollen"? Is een vraag en geen statement. Om dan te eindigen met "verder geen reactie.
Klopt dat is de andere reden dat ik niet meer stem of in discussie ga met mensen zoals jij. Zodra hun namelijk verteld wordt dat de wereld toch iets anders in elkaar zit dan zij denken, lopen zij weg...

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:29

Australië ligt veel verder van Afrika dan Europa, en kan daardoor succesvol de mensenstroom keren.
Europa is stuurloos, en ligt te dicht bij de oorlogshaarden, de mensenstromen.
Europa zinkt weg in etnisch/godsdienstige burgeroorlogen, de opperklasse dames en heren blijft moraal prediken.

Van Duyvenbode | 04-12-16 | 10:29


Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:08
Libië was een modelstaat:http://destillewaarheid.nl/2015/07/14/de-waarheid-die-de-media-verborgen-houden-over-gaddafis-libie/
de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:14
Is voor:

Dandruff | 04-12-16 | 10:03
Excuus.

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:28

Wij willen Mark rutte naar afrika slepen.
En het hoeft niet perse over water te gaan;-)

medelmo | 04-12-16 | 10:27

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:14,

Nou nou, modelstaat...
Het klopt dat Libië meer moordpartijen in het buitenland organiseerde, dan in het binnenland. Dat doen alle Arabische leiders namelijk, om zelf wat beter te lijken.

Dat neemt niet weg dat de hoofdsponsor van het internationaal terrorisme in Libië zelf ook duizenden mensen liet martelen en vermoorden. Bijvoorbeeld omdat ze christen waren, of Berber, of donker getint, of Europees.
Khadaffi heeft meermaals Europeanen uit oa Zwitserland, Nederland en Bulgarije gemarteld en ter dood veroordeeld vanwege onzin; om ze pas na miljoenen losgeld en andere vergaande concessies vrij te laten.
nl.wikipedia.org/wiki/Libische_hiv-za...

Je nogal eenzijdige linkje begint met de constatering dat de VN op het punt stond om een "mensenrechtenprijs" uit te reiken aan Khadaffi.
Dat zegt eigenlijk genoeg; de VN is de meest schofterige organisatie ter wereld.
Met landen als Soedan, Libië en Pakistan als voorzitters van de "VN-mensenrechtencommissie"; een gotspe. Moordenaarsregimes die bijna dagelijks de Westerse wereld aanklagen vanwege "misstanden" zoals Zwarte Piet, dàt is de VN. Als je daar een prijs van krijgt ben je echt vullis.

Dandruff | 04-12-16 | 10:27

@ necrosis | 04-12-16 | 10:17

zat laatst een reportage te bekijken; de trek!
Daarin een moeder, alleenstaand met heel veel zonen, met een heel serieus gezicht vertelde zij, dat zij zeker het erg vond dat haar zonen in de Middellandse zee stierven op weg naar het 'gouden Europa'. Maar op een goede dag zou er 1 wel Europa bereiken, zodat deze voor haar kon gaan zorgen in Afrika, van Europees geld.. vervolgens een jongen (haar zoon) van net 18 jaar die wist dat zijn broer was verdronken. Hij had geen andere keus vertelde hij...hij had de plicht om voor zijn familie te zorgen en dit was een kans om dat te doen..

Ik moest meteen denken aan een liedje.. 10 kleine visjes die zwommen in de zee, moeder zei; ik ga niet mee.. ik blijf liever in deze vieze sloot, want in de zee zwemmen haaien en die bijten je dood, 9 kleine visjes etc etc..het laatste visje.. enfin.

fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:27

Feynman | 04-12-16 | 10:08
Goed comment en een mooie setup van necrosis.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:24

Rutte met zijn rechter stijve arm: "diesen Weg"! Na de verkiezingen verzorgd hij zijn arm weer en stelt hij zijn straffe woorden bij tezamen met al zijn beloftes. Het arme jongetje zit nu in zijn verkiezingsroes.

Short | 04-12-16 | 10:24

Geen kans om de boten terug te slepen naar Afrika, heeft nooit iemand zich afgevraagd waarom ze altijd precies vlak bij een aankomend zeeschip kapseizen ?precies en daarna geldt het verplichte zeerecht,redden die arme drenkelingen , ja ze hebben de instructies goed begrepen.

blauwe zander | 04-12-16 | 10:22

roze_bril | 04-12-16 | 10:15
Je kan denken wat je wil, maar dit zijn gewoon de feiten, ik verzin dat zelf niet.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:22

Rutte (geen cent meer naar Griekenland) is weer op zijn best aan het campagnevoeren. Helaas een beetje doorzichtig. Vlug opbokken zo,n koekert

wim wilders | 04-12-16 | 10:21

All talk, no action, om met Trump te spreken.
Build a wall!

Van Duyvenbode | 04-12-16 | 10:21

Mark 'Pinokkio' Rutte aan het woord..! Gelooft iemand die leugenaar nog?

Muskatnuss!!! | 04-12-16 | 10:21

In 1938 werden er in Europa ook asieleisers met open arm ontvangen door de locals die aan het huilen waren van blijschap, vooral in Oostenrijk gebeurde dit.

nl.tinypic.com/r/24zztiu/9

salonsocialist | 04-12-16 | 10:20

Helaas heb ik van die geweldige prestaties nauwelijks iets gemerkt in mijn portemonnee....

necrosis | 04-12-16 | 09:46

sarcasme modus aan/ nou, ik wel! ik voel het nog iedere maand en zal dat de komende jaren nog blijven voelen.. het is GE.WEL.DIG wat dit beste kabinet van na de oorlog mij heeft opgeleverd. sarcasme modus kan weer uit/ ga maar eens lekker buiten een ommetje doen. Voor niks komt de zon op en gaat weer onder...

fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:19

Ze krijgen gauw genoeg door dat die boten ze niet naar de overkant gaan brengen. Dan wordt het een kwestie van die boten ontwijken. Nog meer drenkelingen.

kloopindeslootjijook | 04-12-16 | 10:19

Rutte heeft al 2 termijnen de kans gehad dit te regelen.
....heeft niets voor elkaar gekregen, dus niet de juiste man.

Oepsie1234 | 04-12-16 | 10:18

Of het nou een PvdA lijsttrekkers verkiezing is, of retoriek van Rutte: Het gaat continu over dingen waar ze de afgelopen 4 jaar iets aan hadden kunnen doen. Allemaal zaten ze in een machtspositie, allemaal deden ze niets. En nu, vlak voor de verkiezingen, zijn het ineens briljante ideeën.
Dit is liegen op een niveau, daar wordt je treurig van.

TheEgg | 04-12-16 | 10:17

In 2001 had Australië al het systeem ontwikkeld om migranten op te pakken en verhuizen naar eilanden om daar hun status te bepalen. en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Solutio... Dat zorgde ervoor dat veel migranten al geen interesse meer hadden.

Toen in 2008 Australie daar mee stopte kwam de tsunami weer op gang.

Na 2013 kwam de opvolger van dat eerste beleid. Waar niet meer gesleept werd naar eilanden met een AZC erop, maar gewoon terug naar indonesië.

Mark Rutte komt na VIJF JAAR regeren met oplossingen uit de hoge hoed die VIJFTIEN JAAR oud zijn. Die had Balkenende al uit moeten voeren!

Feynman | 04-12-16 | 10:17

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:09
Ik had het niet specifiek over jou, leer zelf eens lezen. En mij uitmaken voor trol is erg zwak dus verder geen reactie.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:17

@roze_bril | 04-12-16 | 09:57
Vergis je niet: in arme Afrikaanse dorpen zamelen ze geld in voor een vliegticket voor een jonge mannelijke dorpsbewoner.
Als hij op Schiphol aankomt en asiel aanvraagt (en krijgt), stuurt hij een deel van zijn uitkering naar zijn dorp in Afrika.
Stel dat hij €100 per maand kan sturen, dat is een godsvermogen in die arme dorpen.
Daar kan letterlijk het hele dorp van eten.

necrosis | 04-12-16 | 10:17

@Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:00

De armsten hebben geen duizenden dollars, ook een stam niet. Dat verhaaltje is leuk om aan journalisten te vertellen. Waarom denken mensen gewoon niet na.

roze_bril | 04-12-16 | 10:15

Na maart 2017 zal dat standpunt ook wel weer 180 draaien.

taxhond | 04-12-16 | 10:14

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:08
Libië was een modelstaat:http://destillewaarheid.nl/2015/07/14/de-waarheid-die-de-media-verborgen-houden-over-gaddafis-libie/

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:14

-weggejorist-

ALLESANDERSSHOW | 04-12-16 | 10:14

Iedereen kankert nu wel op die clown aan het roer maar diegenen die hem op die plaats gezet hebben zijn even schuldig!
En dat na jaren ervaring met zijn leugens en volksverlakkerij. Nee, een ondemocratische cordon sanitaire voor de PVV dat was de oplossing, sukkels! Gadverdamme wat een land. Gelukkig schijnt de wind te draaien en wordt de werkelijkheid zichtbaar.

ALLESANDERSSHOW | 04-12-16 | 10:14

Het is werkelijk ontsierlijk en denigrerend naar het plebs, gepeupel, labbekakkers en ander onderhengestelde, dat een M.P. na 2 regeerkabinetten, 3 maanden voor de verkiezingen zijn eigen wanbeleid, bekritiseert..en wijst met het beschuldigende vingertje naar hullie..van D66 en G.L.man, man, man..
die Minister President van een omver en vol gelopen, onveilig en leegetrokken landje aan de zee moet maar snel richting zijn voorland rennen en daar wat correspondentdiners gaan entertainen.. oh wacht. Amerika is voor Mark nu niet langer een gouden bol aan de horizon..
Wel veiliger Mark, daar zul je niet een selfie kunnen maken met een niet berechtte lol-Jihadist!

fikkieblijf! | 04-12-16 | 10:14

Ik heb nog wel een paar dobbers over. Mogen ze gratis gebruik van maken...

eerstneukendanpraten | 04-12-16 | 10:11

Niet stemmen doen mensen omdat er geen alternatief is.
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 09:57
Volgens mij zul je beter moeten lezen (of ben je aan het trollen??). Er staat IK stem niet omdat IK niet wil meewerken aan de legitimering van de rotzooi die deze 150+ leden van 1e en 2e kamer van NL hebben gemaakt de afgelopen decennia. Er staat niet dat ik niet stem omdat er geen alternatief is.
Ik ben (helaas) oud genoeg om de afgelopen 4-5 decennia te hebben gezien dat geen enkele nieuwe partij IN NL een alternatief heeft kunnen bieden voor de gevestigde partijen. Meer dan gelul in de marge is het nooit geweest... De enige man die in Nederland misschien iets had kunnen betekenen heeft dat nooit mogen bewijzen. Voor mij bewijs genoeg dat werkelijke verandering door deze gevestigde orde altijd zal worden tegengehouden desnoods. Ook dat heeft de geschiedenis van andere landen de afgelopen decennia laten zien..

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 10:09

necrosis | 04-12-16 | 09:34
Gaddafi wilde zijn olie betaald hebben in goud in plaats van dollars. Toen ging de EU & USA streng islamitische milities steunen die een dictator vermoorden.

De EU ging de boel bombarderen, maar kwam er na drie weken achter hoe snel je door je bommen en granaten heen bent als je 1% ipv 3% van je BBP besteed aan defensie. Toen duurde die oorlog onnodig langer. Nederland zette ook nog even een helicopter aan de grond om kwijt te raken aan een paar locals met een gun. Omdat de MIVD in het weekend vanwege bezuinigingen de telefoon niet opnam. *start Ben Hurr muziekje*

Die democratie wordt nooit wat in Libye, aangezien de kiezers geen idee hebben wat democratie is en wat ze daarvoor moeten doen, en de politieke partijen met de koran in de hand de macht grijpen, een boekje dat haaks staat op democratie.

Rutte heeft aan de wieg gestaan bij deze fuck-up, een fuck-up na Irak dus hij had het moeten weten. Tijdens en na de fuck-up een verkeerd migrantenbeleid en nu komt hij met een oplossing voor de dobberbootjes, terwijl de aantallen daarvan volgens de UNHCR marginaal zijn. Dan ben je met een non-issue bezig aangezien het probleem grotendeels zichzelf al opgelost heeft.

Dat doet immers een echte politicus. Even zijn naam zetten onder een project van een ander, wat wel succesvol is. Even tegenaanpissen om terretorium af te bakennen. Het gedrag van een puppy.

Een echte oplossing, bijvoorbeeld hoe Libië weer 1 land wordt of hoe daar een vredige seculiere democratie ontwikkeld hoor je helemaal niemand over. De zoveelste pussende wond in Afrika met een zwarte islamitische vlag erop.

necrosis | 04-12-16 | 09:46
Naheffingen op basis van de economie van belastingontduikers via Nederland. Zou je op basis van koopkracht van normale burgers kijken is Nederland een Europese middenmoter die een netto ontvanger zou mogen zijn. twitter.com/seven__/status/6031470315...

We hebben een middenklasse die evenveel te besteden heeft als de minima. Complete waanzin. Ondernemend Nederland kan niet teren op de binnenlandse bestedingen en richt zich op zinloze overheidsopdrachten en export. We zijn echt op pad een zombie nation te worden waar burgers nadenken of het winstgevend is te gaan werken of promotie te maken.

Dit is een soort Robin Hood met een knol in zijn kop. Stelen van de middenklasse, zodat de werklozen en de knoflookvreters het beter krijgen dan de mensen die zich het schompes krijgen.

De rijken hoeven niet eens te lobbyen voor belastingvrijstelling, ze krijgen het terwijl zelfs Warren Buffet belastingverhoging voorsteld.

De vakbonden hadden alle import gemaakt in landen die arbeiders uitbuiten, kinderen en slaven te werk stellen zo van de kade moeten gooien. Die import is immers hun broodroof. Hebben ze nooit gedaan en daar is de race to the bottom echt begonnen.

Zo lang we vrijhandel invoeren zonder normale belastingen en eisen dat in het land van herkomst een normaal loon betaald wordt, zal import om die twee redenen altijd veel te goedkoop zijn en blijft hier geen productiewerk over. Dat holt onze samenleving uit omdat de helft geen werk meer heeft. Die uitkeringen kunnen we niet betalen, en het is niet goed voor de cohesie als de helft maar werkt.

Of je nu rechts of links bent, we zitten vanaf beide kanten bezien op een dood spoor.

Feynman | 04-12-16 | 10:08

necrosis | 04-12-16 | 09:34
Libie een veilig en stabiel land? Ik raad jou aan eens op internet te zoeken naar die stabiliteit. Ja, nu is het erger, dat klopt.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:08

Bed, bad en brood voor de boevenbende.

maar toch | 04-12-16 | 10:06

Ik hoorde Pinokkio Rutte ook zeggen dat de EU uiteen valt als er niet naar kubus wordt geluisterd.
Daarna verdween hij over een geitenpaadje.
www.nrc.nl/nieuws/2016/12/03/rutte-eu...

wapster | 04-12-16 | 10:04

Dat is niet gewoon rechts, dat is extreem rechts.

de honden blaffen... | 04-12-16 | 10:04

Mark_D_NL | 04-12-16 | 09:30

Gebakken in kruipolie.

ska ska ska | 04-12-16 | 10:03

T is wachten tot mensen elkaar met kapmessen, bijlen en stokken te lijf gaan in de straten. Een mengeling van woeste burgers, linkse activisten, stropende buitenlanders en opgehitst moskeevolk.
Dat wordt een prachtige veldslag. Ik heb de popcorn klaar staan.

crankshaft | 04-12-16 | 10:03

RenHoek | 04-12-16 | 09:46,

Bedoel je die Khadaffi die achter Lockerbie zat?
nl.wikipedia.org/wiki/Lockerbie-aansl...
Khadaffi oftewel de hoofdsponsor van het internationale terrorisme, die ook wat burgeroorlogen organiseerde in Tsjaad en Liberia?
ie diverse buitenlandse verpleegkundigen en zakenlieden "ter dood veroordeelde", om zo losgeld te kunnen eisen?

Khadaffi, de man die de Noord Afrikanen wijsmaakte dat "alle Europese vrouwen naakt over straat lopen"?
Die Khadaffi deed alles voor geld terwijl hij een dolk in je rug stak.
Net als Erdogan nu, waar we ook zulke "geweldige" afspraken mee hebben over de asieleisers.

De handhaving van onze buitengrenzen moet niet bij onze vijandige buren liggen, maar bij ons.
Het is de EU zelf die alle grenzen heeft opengegooid.
De EU moet ze zelf weer sluiten, dat kan heel goed zonder onze buren.

Dandruff | 04-12-16 | 10:03

Wat is die gast toch totaal ongeloofwaardig. Wie nu nog vvd stemt verdiend gewoon de Rutte in het merg van hun botten

Bokito ergo sum | 04-12-16 | 10:02

Rutte is alleen nog maar betrapt op liegen en uit den nek ouwehoeren.

Fijnstoffer | 04-12-16 | 10:02

We hebben een marine, waarom sturen we die er niet op af en dan een waarschuwing om rechtsomkeert te maken en anders kunnen ze terugzwemmen

rode peper | 04-12-16 | 10:01

nou ja, die moord zal eind februari zijn (vlekje van de kristallen bol poetsend)

piloot47 | 04-12-16 | 10:01

Oh, wat moet ik hier om lachen.
En janken tegelijk.

nemoj me jebat | 04-12-16 | 10:00

Meer Merkel, Timmermans, Mieles, gratis geld en huizen; dat is de verslaving die wij aanmoedigen.

niemandzielig | 04-12-16 | 10:00

roze_bril | 04-12-16 | 09:57
Ja, hun volk of stam zorgt voor het geld voor de overtocht. Dat zamelen ze gezamenlijk in.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 10:00

Na de verkiezingen gaat Mark de vluchtelingen persoonlijk ophalen met een cruiseschip (op onze kosten, dat spreekt) en roept luidkeels sorry.

bergsbeklimmer | 04-12-16 | 09:59

Eerst maar even afwachten wat die sleepboot van Rutte gaat doen. Frontex zou ze tegenhouden. Het werd een veerdienst naar Europa.

jochum1980 | 04-12-16 | 09:59

Ergens in januari zal Rutte in een vlammende toespraak bekend maken dat Nederland een marokkanenprobleem heeft dat alles te maken heeft met de islam. Tegelijkertijd wordt Wilders' beveiliging gehalveerd. Eind april vindt er een politieke moord plaats die een enorme invloed heeft op de verkiezingen kort daarna.
Tot zover de voorspellingen voor 2017 voor vandaag. Volgende week weer een nieuwe reeks.

piloot47 | 04-12-16 | 09:59

Natuurlijk kennen de politici de oplossingen al lang. Maar policor en baantjesjagen hebben immers een hoger prioriteit voor die varkens.

Princess_F.W.Bolkiah | 04-12-16 | 09:58

Verrassend om te zien hoe onze politici zo vlak voor de verkiezingen ineens weten wat het volk wil.

Jammer dat ze alleen na de verkiezingen compleet andere dingen doen, onder het mom van compromissen sluiten.

Bon-sens | 04-12-16 | 09:58

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 04-12-16 | 09:58

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 09:53
Niet stemmen doen mensen omdat er geen alternatief is.

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 09:57

@Ongeblustekalk | 04-12-16 | 09:53

Denk je dat de armste Afrikanen geld hebben om hier heen te komen?

roze_bril | 04-12-16 | 09:57

4 jaar geleden was die ook ineens...... gedraaid! Erg populistisch Marc.

Mr_Pikibelly | 04-12-16 | 09:56

Zie ginds vaart de stoomboot
klinkt het dus binnenkort op de kade van Tripoli
volgens Mark, dus gaat het nevernooit gebeuren

Tobi | 04-12-16 | 09:55

Dat dobbervolk is zelfs al online als ze nog in hun bootje zitten, je vraagt je af hoe ze aan het geld komen voor die mooie smartphones, krijgen ze die van Soros misschien?

Ongeblustekalk | 04-12-16 | 09:53

Ah de nieuwe verkiezingen komen eraan en Mark en zijn VVD zijn al meer dan een maand op verkiezingstournee. Bullshit filmpjes op TV waarin slappe Mark laat horen dat hij een plan heeft en dat hij dat plan gaat uitvoeren. Keurig bij elkaar gesprokkeld door PR en spindokters.
Jammer alleen dat je er net een hele ambtsperiode op het zitten Mark. Een periode die gekenmerkt is door leugentjes, leugens en heel grote leugens. Erger nog een peridode (geen verschrijving) van heel veel niets doen. Een dode had waarschijnlijk nog meer voor elkaar gekregen.
En zijn plan? Dat is er eentje van vooral veel roepen van wat de PVV al jaren roept vóór de verkiezingen in de hoop die kiezers terug te winnen voor de VVD. Om vervolgens ná de verkiezingen door te gaan op de oude voet. Strak plan hoor Markje nog meer leugens verkondigen.
En Feijnman als je wilt weten waarom de cijfers van mensen die nog gaan stemmen dalen, dan is hier de werkelijk reden. Als je al decennia wordt voorgelogen en rechtsgeldige referenda (hooi Balkenende en Markje) niet worden uitgevoerd, laat je je niet nog een keer naaien. Niet stemmen doe ik al jaren en zie dat als mijn plicht. Ik kan tenminste met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik niet heb meegewerkt aan de legitimering van de rotzooi die deze 150+ leden van 1e en 2e kamer van NL hebben gemaakt de afgelopen decennia...

kunnenzedanniks | 04-12-16 | 09:53

De gevestigde partijen halen hun electoraat gewoon uit Afrika en het Midden-Oosten. En bij verkiezingen praten ze nog even de autochtonen naar de mond.
Bovendien kan niemand Mark Rutte nog op zijn woord geloven.

Van Duyvenbode | 04-12-16 | 09:53

Ik schat zo in dat de politiek over een jaartje of vijftien, vijfentwintig ook met het lumineuze idee komt om in het kader van de bevolkingsexplosie die al in West Afrika - en elders - aan de gang is, in te zetten op 'geboortebeperking'.
*Met hoofd in handen geduldig wacht.*

Aristotalloss | 04-12-16 | 09:51

@Wim Venijn | 04-12-16 | 09:44
Fick is ook goed, dat is het Duitse woord voor 'fuck'.

necrosis | 04-12-16 | 09:48

We hadden vroeger zo'n afspraak met Libië, met jawel Khadaffi. Totdat Khadaffi volgens de Amerikanen niet meer salonfähig was en de EU zelfs de rebellen wilden gaan bewapenen. Khadaffi, die 4 mld per jaar kreeg om de negers tegen te houden, zei toen al...als ik wordt afgezet gaat Europa zwart zien. Maar hij moest en zou weg. En nu zijn we hier.

En nu gaan we Egypte zo gek krijgen om die taak over te nemen. Alsof die gek zijn.

Mark is, of denkt dat wij, te dom (zijn) om te schijten.

RenHoek | 04-12-16 | 09:46

TyrionLannister | 04-12-16 | 09:39,

Feiten benoemen is niet per se gekleurd.
De benoemde feiten zijn òf juist, òf onjuist; ongeacht wie ze benoemd.

GeenStijl constateert terecht dat Rutte jarenlang op alle denkbare fronten faalt, en nu vlak voor de verkiezingen "ineens" zegt het roer 180 graden om te gaan gooien.
Wie daar intrapt zou geen stemrecht mogen hebben.

Dandruff | 04-12-16 | 09:46

@Mark_D_NL | 04-12-16 | 09:37
Wat Rutte er niet bij vertelde, is dat die €1000 verrekend werd met de naheffing uit Brussel omdat Nederland economisch zo 'geweldig' presteerde.
Helaas heb ik van die geweldige prestaties nauwelijks iets gemerkt in mijn portemonnee....

necrosis | 04-12-16 | 09:46

Wim Venijn | 04-12-16 | 09:43
Fick? Fuck! En koffie. Veel.

Wim Venijn | 04-12-16 | 09:44

-weggejorist-

Sven_Okonomi | 04-12-16 | 09:44

Na de verkiezingen gaat de VVD gewoon weer akkoord met het zoveelste generaal pardon. Dat is voor Den Haag namelijk nog altijd de makkelijkste manier om een illegalenprobleem op te lossen. De negatieve bijwerkingen zijn voor de samenleving en de aanzuigende werking is het probleem van wie over vier jaar op het pluche zit. Het is allemaal zo voorspelbaar.

Ivoren Toren | 04-12-16 | 09:44

Ja en omdat een politicus iets zegt, gaat het nu ook echt gebeuren! Daadwerkelijk authentiek waar!

Nanker Phelge | 04-12-16 | 09:44

"dat is een veerdienst" no shit Sherlock

roze_bril | 04-12-16 | 09:43

Die Rutte zit wel erg in trolmodus.
Als ie dat nou jaren geleden had gedaan. Maar nee hoor. Geen fick aan gedaan. En nu de verkiezingen eraan komen, krijg je weer van die beloftes.

Wim Venijn | 04-12-16 | 09:43

@Bennie Boos | 04-12-16 | 09:40
Ik kijk liever naar Oostenrijk, daar wordt het pas echt spannond!

necrosis | 04-12-16 | 09:42

'Het Romeinse Rijk ging ten onder omdat het de buitengrenzen niet controleerde. De EU begint daar steeds meer op te lijken.' ... da's stoere taal van Rutte. Raar dat hij dan niks stoers doet met de referendumuitslag.

appelboor | 04-12-16 | 09:42

TyrionLannister | 04-12-16 | 09:39
De put dempen wanneer het kalf al verdronken is.... Ja heel erg goed. Hi Mark, lekker geslapen?

Mark_D_NL | 04-12-16 | 09:41

necrosis | 04-12-16 | 09:36
Voorproefje vandaag al met referendum in Italië. Zullen morgen weer een hoop tranen vloeien vol van onbegrip.

Bennie Boos | 04-12-16 | 09:40

Maurice de Hoax: PVV +1. 34 zetels nu. Prachtig!

Rimini | 04-12-16 | 09:40

Is toch juist goed? Dat iemand jullie idee ook wil? Wen er maar aan in de politiek. Lekker gekleurd stukje met het oog op jullie aankomende partij trouwens.

TyrionLannister | 04-12-16 | 09:39

Het verkiezingscabaretseizoen is weer geopend.

Wobbe_Kachel | 04-12-16 | 09:38

Feynman | 04-12-16 | 09:33
Heel dom, want het lukt "ze" toch al jaren. Weet je nog die 1000 euri waar het klootjesvolk met open ogen intrapte.

Mark_D_NL | 04-12-16 | 09:37

Hoe dom denken ze dat u bent?!?
@Feynman | 04-12-16 | 09:33

Dat gaan we zien op 15 maart.

necrosis | 04-12-16 | 09:36

Het valt voor Markie ook niet mee om zelf iets te bedenken hè, met zo'n vacuumbom tussen de oren.

Jackanders | 04-12-16 | 09:35

Nu al? Ga toch weg met je verkiezingsretoriek! Het is zeker de laatste acht jaar verworden tot een grote puinhoop in Nederland en mede met dank aan de EU in heel de EU!

Claudia M. | 04-12-16 | 09:35

Heel het Nederlandse volk weet ondertussen dat Markje liegt als hij praat, of zelfs maar ademt.
Hij had dus beter kunnen zeggen dat-ie de komende jaren voor een miljoen extra handophouders-uit-Afrika per jaar gaat.
Dan hadden we ten minste nog wat om over na te denken.

jemagookniksmeer | 04-12-16 | 09:35

Ah verkiezingen komen eraan. Tijd om weer even te liegen en dan in maart gewoon weer alles weglachen.

'Ik wilde alles wel, maar je moet kijken naar het mandaat dat je hebt en wat realiseerbaar is, en dan komt er natuurlijk nog dat ik een ruggengraat heb van slagroom en het schandknaapje ben van Juncker'.

RenHoek | 04-12-16 | 09:34

Beter te laat dan nooit...

Aristotalloss | 04-12-16 | 09:34

"Terugsturen naar Libië sloot Rutte uit, omdat de situatie daar onveilig is."

Libië was ooit een veilig en stabiel land, gratis scholing en medische zorg van hoog niveau.
Hoe zou dat nou komen, dat het land nu onveilig is, Mark Rutte?

necrosis | 04-12-16 | 09:34

Wat een opzichtige verkiezingsretoriek. Daar trapt toch geen hond met internetverbinding meer in?

LaPetite | 04-12-16 | 09:34

Mark Rutte is al vijf jaar aan de macht. Hij had dit al lang kunnen en moeten doen. Hier minder ellende met migranten, minder doden op de Middellandse ze en meer investeringen in de Afrikaanse economie doordat er miljarden minder naar smokkelaars gaan.

Net zoals de woningen van Blok is dit gratis beleid wat in de campagne voorgesteld wordt om stemmen te ronselen. Als de heren het echt gemeend hadden, was het in de vijf jaar dat ze aan de macht waren gewoon geregeld.

Ik kots op deze volksverlakkerij. Hoe dom denken ze dat u bent?!?

Feynman | 04-12-16 | 09:33

Trap er niet in!

Rimini | 04-12-16 | 09:33

Wij hebben niets te maken met wat Mark wil, wij "willen" ook zoveel.
Het is nuttiger om te kijken wat Mark in zijn huidige positie vooral (niet) doet!

Mastermattie | 04-12-16 | 09:31

Nog even wachten en Rukke doet zich voor als een Wilders+. Doet zich voor - is niet echt natuurlijk.

Rest In Privacy | 04-12-16 | 09:31

Dit is zo doorzichtig dat het pijnlijk wordt. Rutte laat al 235 dagen zien wat hij klaarkrijgt in Europa. Helemaal niets.

atheïstisch stemvee | 04-12-16 | 09:31

Heb je teveel escargots gegeten, Mark. Slome.

Mark_D_NL | 04-12-16 | 09:30

Die polen zijn er allang klaar mee.

van stampij | 04-12-16 | 09:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken