
Na decennia teren op boeken over je moeder neuken. Na een beroepsleven als vaandeldrager van het hoogste Nederlandse literaire doel - vervreemding. En na meer dan tweeduizend keer de grootste idijood van de Nederlandse voorpagina's te zijn geweest, was het dan toch ineens zover. Grunberg BV vraagt vandaag
per voetnoot zijn faillissement aan. Want in de laatste stuiptrekkingen van deze terminale deugneus wordt uit pure armoede maar gewoon weer de meest grijsgedraaide plaat van de deugdisco van stal gehaald: moslims zijn de nieuwe joden. We hebben niet eens zin meer om te
smijten met feiten die aantonen dat de justitiële en ideologische subversie die uitgaat van elementen van de islamitische gemeenschap, in werkelijk helemaal niets lijkt op hoe de joden zich tot Europa verhielden. Dit is wat je begint te roepen als je het gewicht van de wereld in je maag voelt (
*), je psyche dit niet verdraagt, en je met een neurotische dwangmatigheid probeert je gekoesterde wereldbeeld in stand te houden, terwijl de realiteit dit al een decennium met voeten treedt. Arnon, het waren mooie jaren, maar niet echt. En het is inderdaad voor iedereen beter als je je gewoon weer toelegt op
acteren. Acteurs
begrijpen je tenminste. En om nog even antwoord te geven op je hoofdvraag. Als het joden als jij betreft, willen we er inderdaad een stuk minder.
Reaguursels
InloggenWie is Groenberg? Nooit wat goeds van hem gelezen, alleen maar pseudo-intellectuele meuk. Minder Groenberg, graag.
@chosenignorance | 22-11-16 | 12:14
.
Klopt: Islam en socialisme zijn beiden religies want gebaseerd op totaal onrealistische wereldbeelden (Respectievelijk het bestaan van God en onbaatzuchtig altruïsme).
.
Beide religies dulden geen andere wereldvisies want dat ondermijnt hun Teletubbie-werkelijkheden (Resp. geen God => geen hemel en geen altruïsme => de wereld is hardvochtig).
@sparrow | 22-11-16 | 11:21
.
Nee, maar Marokkaan schrijf je wel met een hoofdletter en twee k's. En dan heb ik het nog niet over de rest van uw plempsel. U is zwaar dyslectisch, neem ik aan en heeft nooit iets geleerd over interpunctie? (Streepjes, spaties, komma's, hoofdletters, etc.)
.
O ja: als je niet weet of het meervoud van "Chinees" met een s of een z moet, is het geen oplossing om ze dan maar gewoon alletwee neer te zetten.
Ik wil in dit land MEER mensen met een immigratie-achtergrond die ligt in, eh.. heel Europa en, in een heel ver verleden, het gebied ten westen van de Jordaan-rivier (behalve als ze Arnon Grunberg heten) en MINDER mensen met een immigratie-achtergond die ligt in Noord-Afrika en die uitdagingen hebben op het gebied van ondermaatse intelligentie, het geloven in sprookjes en het vermijden van crimineel gedrag.
.
Pfoei.... Hopelijk is deze mening in voldoende verhullende newspeak vervat om vervolging voor thoughtcrime door de Policor GeStaPo te voorkomen....
Inderdaad. Want moslims zijn gek op joden en willen er hier heel erg veel hebben. Toch?
Willen we ook minder Deugenaars in ons land?
Jaaaa!!
Maar dat valt jammer genoeg niet te regelen omdat dat onze eigen autochtone huilebalken zijn.
Daar zitten we dan mooi mee opgescheept.
Irreële fantasieën tot waarheid verheffen en feiten en logica buiten beschouwing laten, dat doet links en dat doet religie. Ik begin de 'match made in hell' tussen links en Islam steeds beter te begrijpen. Arnon is de hoge priester, de imam die de sprookjesverhalen verkondigt en de niet-gelovigen verkettert. Dit is zijn laatste fatwa. U wilt minder Marokkanen; U bent een nazi. Niemand heeft ooit een ander overtuigd van zijn gelijk door hem te beledigen, Arnon. Maar als je argumenten gebaseerd zijn op 'geloof' ipv feiten, heb je geen opties, dan moet je wel gaan schelden.
een marokaan is geen religie .. het is iemand uit een ander land die besluit al dan niet gezellig mee te doen met onze maatschappij .Waarom moet ons land wagen wijd openstaan voor marokanen en niet voor Amerikanen , Brazilianen , chineszen , indiers , algerijnen, israelieten etcetera.. Voorts vraag ik mij af hoe de politieke elite het zou verwoorden als hun leefomgeving van zuiver mon-cultureel , naar bi cultureel met een een verhouding van 80 % naar een nationaliteit uit Noord Afrika .. VAn Femke Halsema weten we dat ze zwijgt in alle talen , en doodleuk haar kindjes niet wenst op te offeren aan de Multi culturele samenleving .Op zich begrijpelijk , wel onbegrijpelijk dat ze dat van andere autochtonen wel verwacht .. Het zwijgen van Politici als deze heeft de ruimte gecreerd voor politice die dit wel benoemen ..
@miko | 21-11-16 | 19:57
Is er dan nog een lid van Moszkowicz clan die nog als advocaat mag optreden?
@Dinand | 21-11-16 | 20:32
En dat zijn het ook, en in mijn optie en die van vele anderen, was de opa van Lodewijk Asscher dat ook als onderdeel van de Joodse Raad.
En die opa was uiteraard niet het enige lid van die raad.
@Weerduivel | 21-11-16 | 19:24
Prestatie? In dat bakje stikt het de moord van soortgelijke zielige gevalletjes. Moet dus heel makkelijk zijn om er in te vallen.
En er zijn vast ook een heleboel joden die minder Grunberg willen. Dat obseffieve dwaallicht. Ik snap nooit wat ´ie nou eigenlijk zegt, laat staan bedoelt. En dat heb ik nooit bij Harry Mulisch. Kan je nagaan.
-weggejorist-
... joden verwijst naar ras, marokkaan naar nationaliteit.
Almo | 22-11-16 | 00:13
Het joodse ras? Dat bestaat niet. De meeste joden zijn arabieren (semieten) maar je hebt joden in alle rassen. In de jaren '30 van de vorige eeuw was er een stroming die de joden 'het inferieure ras' noemde. Daar zat geen wetenschappelijk basis achter, het was een argument om ze uit te roeien. In de VS heeft de rechter joden tot ras bestempeld om ze onder anti-discriminatie wetgeving te laten vallen. Beetje zoals het OM nu met Marokkanen doet op basis van IVUR artikel 1.1.
Nogal vrij dom persoontje, normaal ontsla ik dat soort sneu-neuzen.
het is dan weer wrang dat veel joden zich hier zo onveilig voelen dat ze naar israel gaan...
het is ook wrang dat er mensen zijn die dit best wel een idee vinden en een joodse supermarkt e.d. binnenlopen
maar grunberg en ironie het zal nooit samengaan
laat ie maar eens gekleed als jood door arabische wijken lopen in de grote steden.
Minder nederlanders.... oh nee, wacht even, dat gebeurt al.... of niet ?
minders moet natuurlijk minder zijn
Willen jullie meer of minders grunbergs.
Ennuh, dit stukje begon hij eens niet met een complete alinea met citeren van iemand anders. Ook best wel een prestatie. Voor hem dan
Ik kijk helemaal niet vreemd op van de selbsthass van Arnon. Er waren ook joden lid van de NSDAP of van de Russische Communistische Partij. Best wel veel. In die zin staat hij in een traditie
Nog niemand ingegaan op die 200k volkskrant lezer van wie dit land zou zijn? Volgens Grunberg. Hoeveel meer is dit land dan van de referendumstemmers?
-weggejorist-
Arnon, volg eens de route langs de joodse instellingen in Amsterdam en Amstelveen, die zijn goed te herkennen aan de politiehuisjes voor de deur en de stalen hekken. Dat komt door bedreigingen van je vriendjes. Gek he? Als jij zelf niet opkomt voor je volk doe ik het wel.
-weggejorist-
-weggejorist-
Nou, beste Arnon..... ik heb sterk de indruk dat Moslims toch even een ander slag mensen is dan Joden.
De manier waarop vrouwen, homo's, andersdenkenden, maar ook medemoslims worden behandeld en de wijze waarop kleine moslimratten zich gedragen op straat en in de criminaliteit verschilt toch vrij opvallend van het gedrag van de gemiddelde Jood.Joden waren en zijn vaak behoorlijk erudiet en hebben amper ouders die te belazerd zijn om na dertig jaar de taal een beetje behoorlijk te spreken.
Verder is nog nooit de halve wereld onderworpen geweest aan Joodse terreur en pleegden ze naar mijn weten ook geen aanslagen at random op onschuldige mensen...
Arnon, een bezoekje aan een GOEDE psych zou je goed doen.
Nou, beste Arnon..... ik heb sterk de indruk dat Moslims toch even een ander slag mensen is dan Joden.
De manier waarop vrouwen, homo's, andersdenkenden, maar ook medemoslims worden behandeld en de wijze waarop kleine moslimratten zich gedragen op straat en in de criminaliteit verschilt toch vrij opvallend van het gedrag van de gemiddelde Jood.Joden waren en zijn vaak behoorlijk erudiet en hebben amper ouders die te belazerd zijn om na dertig jaar de taal een beetje behoorlijk te spreken.
Verder is nog nooit de halve wereld onderworpen geweest aan Joodse terreur en pleegden ze naar mijn weten ook geen aanslagen at random op onschuldige mensen...
Arnon, een bezoekje aan een GOEDE psych zou je goed doen.
Grunberg, roep die vraag eens in een willekeurige moskee.
Als het gaat om wie met de facedagen de meeste boeken aan de man weet te brengen gok ik op Arnon Grunberg , Arnon heeft een neus om in de publiciteit te komen. Grunberg komt in de Top 3 , maar het blijft wel een gok.
-weggejorist-
-weggejorist-
Daar gaan we weer:
Gerd Wilders de Holocauster in decente ton verpakking met links keurmerk.
Op je Holodeck zeker, in de hoek waar je de hyenas als underdogs probeert af te schilderen.
But the spots keep giving them away.
Ik heb net aangifte gedaan tegen Arnon.. als jood.. Ik voel mij beledigd op grond van geloof
Beste Arnon,
Neem een poosje helemaal rust. Geen Internet, TV of andere media. Blijf ook vooral van de drank en de drugs af. Je brengt jezelf en de hele joodse gemeenschap ernstige schade toe.
-weggejorist-
Meer. Joden zijn geweldig. Niet de pijpenkrul variant, maar de nobelprijs winnende versie wel.
Tja, voor de grote bezuinigingen in de zorg werden types als Arnon veilig gehuisvest in een inrichting. Ver van de bewoonde wereld, gelegen in een rustgevend bos. Witte jassen zorgden voor de juiste medicatie, een groot hek rondom verhinderde ontsnapping.
Tegenwoordig mogen types als Arnon stukjes schrijven in een krant.
En acteren in een film met als titel 'De kut van Maria', een film over moderne wreedheden in een toilet vol graffity... Zeer verheffend allemaal, die intellectuele ranzigheden. De zelfbenoemde elite smult er van, wink wink dolletjes.
Je hebt gelijk hoor Arnon. Dit moet je vragen aan een zaaltje vol Marokkanen. Dan krijg je je gewenste antwoord. En jij bent de eerste waarmee ze het gaan regelen. Kneus. Domoor.
knollen vs citroenen, de vlieger marokkanen vs joden gaat nie op. meer of minder israeli is in deze context correcter. joden verwijst naar ras, marokkaan naar nationaliteit.
Echt. Wat. Is. De. Volkskrant. Kudt. Ik erger me groen en geel aan de artikelen daar. Telkens van dat vage taalgebruik, bijzondere (algemene) stellingen die nooit geduid of toegewezen aan iemand worden. Voorbeeld, dat artikel over Maiwand en Rutte:
"Sommigen halen de schouders op over Maiwand, student bestuurskunde aan de universiteit Leiden. Hij zou slechts flirten met extreme jihadistische denkbeelden om aandacht te trekken. Hij is een hofnar, wordt gezegd, die alles doet om in de publiciteit te komen."
Wie is 'sommigen'? Waarom hoeven dat soort stellingen nooit aan iemand te verwijzen die deze uitspraken gedaan heeft? Ik heb dit zo vaak bij artikelen in de Volkskrant en ik het gevoel heb dat ze gewoon MAAR WAT ROEPEN. Ook laatst al eens een reactie op artikel waar aan referenda gerefereerd (heh) werd met de stelling 'terwijl in Europa overal referenda voor oneigenlijke doelen aangewend zijn' (oid). Pardon? Wie zegt dat? Wat is je bron? 2 dagen later? Onderzoek wijst uit dat stemmers 'juiste' motivatie hadden. Wat een farce. Die lui doen echt gewoon amper aan brononderzoek, WTF. De helft van die shit die ze over Trump schrijven is al lang ontzenuwd, verhoudingsgewijs heeft Hillary ook helemaal die popular vote niet, dit is gewoon continue een loopje nemen de waarheid en gewoon je eigen wereldbeeld op kalken. Godsallejezus wat heb ik steeds meer een grafhekel aan die kudt MSM en met name de VK gekregen. Maar goed, iedere krant waar een figuur als T vd Dunk een vast podium krijgt is al niet goed snik. 'Kwaliteitskrant' *lacht zijn lul uit z'n broek*
-weggejorist-
Grunberg heeft blijkbaar suïcidale neigingen met zijn geknuffel van die achterlijke doctrine. Misschien wordt hij ooit nog wel eens "doodgeknuffeld" door een islamitische jodenhater.
LinksGekkies en feiten. Water en Olie. Op een of andere manier wil het maar niet mengen. Intellectueel faillissement. Nog effe lekker samenklitten op televee en in geheel liberale stijl karaktermoord plegen op een ieder die het waagt het niet met jullie eens te zijn. Maar even nog.... niet lang...... het spel is uit. Tenenkrommend ook dat gangbang stijl commentaar op Donald Trump. Plaatsvervangende schaamte. Wat een bende hyena's zeg.
Heb je die IS filmpjes gezien van al die massaslachtingen? Al zitten ze geblinddoekt met de loop van een kalasjnikov in hun nek, die marxistische wereldverbeteraars denken dat de Islam verrijking is voor onze beschaving. Helaas is het tegendeel de realiteit. Socialisten denken dat Moslims hun bondgenoten zijn. Maar ze zijn zeer slecht in Geschiedenis. Wie herinnert zicht hoe het is afgelopen met de socialisten in Iran? Juist.
Als ik ooit een antisemitisch pamflet zou schrijven dan zou zijn kop erop pronken.
Ha, Spartacus heeft een waterdicht toetsenbord. Handig, kun je tijdens het hysterisch schuimbekken gewoon doortypen.
Jodenmetaforen zijn oude koek (jodenkoek haha -sorry). Net zoals met je rechterarm omhoog Heil Geert roepen... of Hail Trump:
www.theatlantic.com/politics/archive/...
Ik denk dat Arnon blij is dat die twee guur rechtse gebouwen in the apple er niet meer staan. Dat symbool van recht imperialisme is na het cashen van de verzekeringspremie wederop gericht met een mooie moskeet aan de basis.
Met de verkiezing van Donald Trump lijkt het policore wereldbeeld van de links-extremistiche populisten in elkaar te storten. Wat dan rest is wild om je heen trappen, gelijk een bepaald ras ook tegen koppen van weerlozen doet. Helaas, te laat. Hoe heet dat ook al weer: iets met teerling geworpen, acta jalea of zoiets. Als er een Donald over de dam is volgen er meer.
Grunberg, onze blote keizer. Veel woorden, geen inhoud.
Grunberg is een afgrijselijk perverse elitaire lul.
Zou die Grunberg zelf doorhebben dat die elitair intellectuele kop van 'm al bij voorbaat de helft van z'n argumenten ontkracht?
Joden stemmen vooral op pro-immigratie partijen en zijn oververtegenwoordigd bij multiculti organisaties. + We zouden van Grunberg verlost kunnen worden, dus laten we zijn vraag niet direct met een 'nee' beantwoorden!
Helaas kan 'intellectueel' Arnon G. niet veel meer dan continue de Shoah koppelen aan rechts. Je kan er werkelijk om wedden dat dit wel een paar keer per week in zijn column gebeurt, best eentonig.
Dat Grunberg een jood is is spijtig voor z'n geloofsgenoten.
Maar vooral is het een zelfingenomen kwal die denkt overal verstand van te hebben. Niemand draagt zo bij aan de ondergang van de VK als hij.
minder Grunberg
en we beginnen met die neus !
@lingo star | 21-11-16 | 22:33
Nou, dan is het niet best gesteld met de elite.
Wanhoop bij de politiek correctelingen. Grunbergstein beseft dat Wilders vrijgesproken gaat worden, en gooit nog eens de jokerkaart op.
Vroegah had je hier in Amsterdam. Johnny van Doorn met de briljante bijnaam "Johnny the selfkicker." nl.wikipedia.org/wiki/Johnny_van_Door... , Schrijver, dichter en voordrachtskunstemaker. Was niet om aan te horen maar hij begreep wel de ironie en nam zich vaak niet serieus, vandaar ook zijn bijnaam. Helaas neemt Arnon zichzelf wel veel te serieus.
Ik en Arnon behoren tot de elite. Met mildheid en verbazing kijken we naar de ongeremde agressie en minderwaardigheidsgevoelens van de massa. Wij kunnen ze alleen een spiegel voorhouden. Blijkbaar is die te pijnlijk.
Kijkend naar de politieke ideologie, onverdraagzaamheid en gewelddadigheden zou je toch eerder kunnen zeggen dat moslims de nieuwe nazi's zijn dan de nieuwe joden.
Waarom denkt u dat de joodse objecten in Amsterdam onder permanent toezicht staan?
Minder joden mag je niet zeggen, maar meer moslims wel terwijl uit het tweede toch het eerste automatisch volgt.
Welja, met deze pseudo Anne Frank heb je geen Hitler meer nodig. Zelfkastijding en zelfverminking in de overdrive. Hoe gek wil je het hebben. Voor dit soort gekkies zijn er miljoenen eerlijke en dappere soldaten teveel gestorven ("intellectuelen" sneuvelen zelden op het slagveld, want geboren laf en gevaarlijk naief). Zet de ovens maar weer aan, Duitsland zit toch met een kolenoverschot en wij kunnen nog jaren gas leveren.
Ach, Tanja is een beetje dom. Acteren lukt misschien nog wel (ik ken haar niet, nooit van gehoord) maat voor inhoudelijke argumenten moet je dus duidelijk niet bij haar zijn.
Wat ik hier wil typen over die Grunberg zal geheid niet door censuur komen, dus laat maar.
Zijn 'dag' komt nog wel na 15 maart, als er eindelijk een frisse wind in NL gaat waaien.
Ik vind Grünberg een goede bizarre schrijver. In het dagdagelijks leven echter is hij een creep die bang is voor gewone mensen (en daglicht).
Hij heeft het nu wel de hele tijd over joden maar die marokkanen zijn ook geen lieverdjes hoor!
Gelukkig is mijn 4 week gratis abonnement binnenkort op en mag ik ze per telefoon vertellen waarom ik er mee op hou... Nu al zin in!
Ironie zou ook verboden moeten worden.
Minder Arnon Grunberg, in de Volkskrant dan, dat zou niet verkeerd zijn. Maar zeer zeker niet om het feit dat hij joods is, maar vanwege zijn vreselijke stukjes.
Hé, een topic over een jood. Ik had véél meer jorissen verwacht. Wat zijn we eigenlijk best nog wel een goed volk.
ik wil minder mensen die minder joden willen, mag dat ook?
Merlot | 21-11-16 | 19:24
Er is wel een reden waarom dat soort Joden nu zeldzaam zijn....
Ik heb er even de laatste 10 seizoenen van opsporing verzocht op nageslagen. Daaruit heb ik kunnen concluderen dat ik minder, minder, minder Marokkanen wil. En geen, geen, geen last heb van Israëlieten.
Grunberg zit in New York en durft uit te spreken hoe het er in Nederland aan toe gaat. Dat is hetzelfde als die psychologen die een diagnose geven terwijl ze de persoon alleen van de media kennen. Een persoon die wat over mensen durft te zeggen terwijl hij zelf nog geen relatie aan kan. Er moet wel wat mis zijn met iemand die niet fatsoenlijk een relatie kan hebben. Die NB dreigt met het doodmaken van katten en er trots op is ook.
Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-11-16 | 21:09
Je hebt het over jezelf, nietwaar? ;)
Ik woon een paar straten van een moskee, telkens als ik daar langsloop check ik even of mijn sjaal nog goed zit, of in de zomer draai ik mijn kettinkje net even anders..... gewoon uit gewoonte zodat mijn Magen David net niet zichtbaar is. Dit nadat er een keer op een ietwat verkeerde toon de vraag kreeg ofdat ik joods was... op mijn antwoord:" nee ik ben erelid van de Tros en deze hanger kreeg ik van de Troskompas" waarop het antwoord luidde:" oh dan is goed" ...... misschien moet Grünberg zich eens buiten de grachtengordel tussen de echte mensen begeven..... zal zijn beeld enorm bijkleuren.....
@ren-forrest-ren-e | 21-11-16 | 21:03
Och, om te beginnen vele honderden jaren aan nieuwsgierigheid en ontwikkeling (iets met IQ verschil).
We hebben het hier niet over die orthodoxe jodenmaloten. Da's een verhaal apart maar nog altijd beter dan de doorsnee mosselmanmaloot.
Arnon, je bent altijd al een erg irritant mannetje geweest, dat weet je zelf ook wel, maar wat je nu flikt, jongen, dat deugt echt niet, en dat weet je zelf óók donders goed. Je bent nu een erg irritante jood geworden, ik kan niet anders zeggen. Je laat je er niet op voorstaan, nee, je maakt er op een onsmakelijke manier misbruik van dat je van joodse afkomst bent. Je gaat je gang maar, hoor, ik gun je alle vrijheid om je valser dan vals te tonen. Je vindt het zeker niet erg als ik dan, heel zachtjes maar, minder, minder, minder zeg? Een beetje minder mag wel, Arnon.
Nou, eigenlijk wil ik minder, minder , minder , MINDER !! Arnon Grunberg !!
Als deze mijnheer het niet wil of kan begrijpen is hij gewoon een klein beetje dom.
Zo'n Arnon bedoelt het heus niet slecht. Ook hij is slechts een product en er dan eentje van goede kwaliteit. Grunberg heeft wel talent, in ieder geval verbaal, literair en elitair. Hij behoort tot de gevestigde orde der betweters. En wat hij vergat is dat van alles vergankelijk en interpretabel is. En dat hij aldus een zeurjood werd. Ik gun hem het beste maar inderdaad: Neurotische dwangmatigheden werken in niemands voordeel. Arnon blijkt ook slechts een roeptoeter zoals zovelen.
Grunberg is een trol. Geen aandacht aan schenken.
Kijken wat deze meneer gaat schrijven, als dat dan nog mag, als Graaf Denkula en zijn kornuiten aan de macht komen.
Ik begrijp niet wat er zo goed is aan joden dat je ze niet met moslims mag vergelijken. Ik vind moslims ook joden.
Is dit nog nieuws? | 21-11-16 | 20:18
Jij hebt overduidelijk het betoog van Bos in de Wilderszaak gemist. Juridisch zijn Marokkanen een ras, aldus Bos, he dan zijn wij dat dus ook.
Dat hij een Jood is, wist ik dan weer niet.
Wereldvreemde clown. En nog foeilelijk ook. Ik zou hem niet doen, al kreeg ik geld toe. Elitaire puistenkop, bah.
Jammer genoeg voor de deugsubsidiekakkertjes zit hunnie tribe op het schopstoeltje. Tja vanmiddag nog met een Marokkaan gesproken en tja het was nog een werkende ook. maar zijn visie op wereldpolitiek en democratie is verneuqt. zei aan de ene kant dat de islam het gaat overnemen. en aan de andere kant vertelde hij ook doodleuk dat we met elkaar moeten leven. Wat ik ook aan hem vertelde; ze lijken wel verknipt narcistisch. En tja, grootheidswaan van dit sandpeoplevolkje is compleet uit zijn verband, alsof elke moslim bewapend kan worden, en dan een shootout met trump en zijn leger gaan winnen. als ik vraag of hij wel weet hoeveel nucleaire onderzeeërs er voor de kust van Marokko zitten, wuift hij dat ook weg.
Ik ken geen jood die een buurt terroriseert, daarintegen rifsmurfen, die verzieken de boel op veel plekken.
Wbt Grunmans, nercisme is een nare ziekte.
Ik lees volkskrant en ik schaam me diep. Zouden er nu ook 20000 voorgedrukte aangiftes klaarliggen (not), zielig persoon negeren graag.
Hoeveel "verbindings" subsidie zou hij hiervoor gehad hebben van de EU?
@Ruud5 | 21-11-16 | 20:44
Jeetje een auteur met een andere mening dan U (en ook ik) dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen.
Logisch dat U bent gaan jankeballen bij de VK redactie, pfff!
Ik zie wel een weekdier/oud wijf in deze casus maar dat is niet Grunberg hoor.
@Is dit nog nieuws? | 21-11-16 | 20:33
Dank, dat verhaal inderdaad.
Maar ja; vind dáár maar eens eentje van; die zijn behoorlijk zeldzaam.
Merlot | 21-11-16 | 19:24
Ja, maar dan snap je niet de beeldsprakelijke spiegel met de dubbele bodem die Groenberg hier alle simpele PVV-tokkies voorhoudt. Want daar gaat het om, hè? De diepzinnigheid van het Arnold-orakel. Er zit zoveel meer in deze schijnbaar eenvoudige tekst die zo in tegenspraak lijkt met de realiteit. Maar als jij 'm had kunnen doorgronden, zoals de ontwikkelde VK-lezer dat doet, dan ging er een wereld van besef voor je open. Maar helaas, jij bent net als ik een reaguurder bij Geenstijl.
Nee Arnold, we willen niet minder joden. Joden zijm prima medeburgers, zijn niet oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en noemen onze vrouwen geen hoeren.
Dus nee, wij zijn namelijk een zeer tolerant land!
@Willibald von Klúúúk | 21-11-16 | 20:38
*Aan de Amsterdamse Jodenraad in WOII denken doet*
Ze snapten het toen niet en blijkbaar nog steeds niet.
Daar helpen ellenlange rijen voor het Anne Frank Huis niets aan.
Bedankt voor de stuiptrekkingenlach op deze donkere maandagavond GS
Wat te denken van de Volkskrant, die dit weekdier zijn meestal weerzinwekkende stukjes maar laat schrijven. Ik heb me daar al eens beklaagd, maar er zit daar zeker een oud wijf die hem geweldig vindt. Kwal van een vent, volledig losgezongen van de werkelijkheid.
@Merlot | 21-11-16 | 19:24
Raak.
+ veel.
Over dat Marokkanenfeitenoverzicht in het midden van het stukkie. Het is de constante onverschilligheid van de Marokkaanse gemeenschap tegenover de wandaden van hun rotte appels die hun das omdoet. Zolang ze daar niets aan doen blijven ze de risé van de wereld en van Nederland in het bijzonder. Iedereen kotst ze uit. Het is hun eigen schuld. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/...
Liberale joden die geen fuck om hun eigen religie geven maar zich desondanks zeer nadrukkelijk als jood profileren en daarom menen de moraalridder te kunnen spelen zijn de vaandeldragers van veel ongewenste ontwikkelingen in dit land. Samsom, Asscher, Grunberg, Groenteman, Wallage, Soetendorp, Dieuwertje Blok, Ed van Tijn, Job Cohen, Onno Hoes, enz. enz., zij zijn het die de sociale cohesie binnen onze samenleving naar de sodemieter helpen met hun ultra humanistische lulkoek. En dus hebben de islamieten het nooit gedaan ook al zouden dezen op hun beurt maar wat graag een nieuwe Jodenvervolging in gang willen zetten. Het kan verkeren.
Vanmiddag zag ik bij de sigarenbier Aboutaleb op de cover van twee glossy's staan. Heb ik wat gemist? Heeft ie de voedselbanken overbodig gemaakt in Rotterdam of gaan alle kindertjes weer met ontbijt naar school? Man man man, wat een circus met die PvdA-er.
who cares? | 21-11-16 | 20:29
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/westwaarts_waar_het_leven_beter_is.html
Alstublieft
Grunberg: If it looks like a troll, writes like a troll and talks like a troll it's probably a ...
miko | 21-11-16 | 19:55
Lodewijk, Cohen en Felix zie ik als verraders van hun eigen volk.
Sommige mensen willen voor intellectueel gehouden worden en lopen in de parade van de onnozelen mee.
Ik herinner me een vrij recent verhaal over een Joodse familie die vanwege voortdurende pesterijen en bedreigingen (uiteraard door moslims) uit Nederland zijn geëmigreerd/gevlucht, zal wel te Googlen zijn. Niemand die ook maar een poot uitstak. Daar kan je je dus alleen maar over schamen.
Blijf em tog soort slappe NL uitgave vinden Woody Allen de wandelende neurotische jood pfff
Ok ok... grun mag zijn vrijheid van meningsuiting gebruiken.
Graag zelfs! Enkel zo kunnen wij weten wat er in zijn hoofd omgaat en niet over een tijdje zeggen "wir haben es nicht gewusst", om nog eens een andere Godwin te gebruiken.
Wetenschappelijk kan ik er niks mee (ok.. ben ook niet WO opgeleid, slechts domme HTS'er). Is zijn denktrant te wijten aan Het Grote Deugen? Aan een Stockholmsyndroom? Aan het linkse "Weg met ons!"? Aan ziende-blindheid? Een enge geslachtsziekte? (Help! Laat hem alstublieft NIET voortplanten!!)
De instemmende commentaren eronder zijn minstens even verontrustend. Misselijkmakend zelfs.
Mag ik de resulterende ziektekosten bij de Volkskrant declareren?
miko | 21-11-16 | 20:20
Volgens mij was hij altijd van het Amerikaanse ras.
Heer Grunberg, auteur van het telefoonboek, mag een dag lang met een keppeltje op door Amsterdam lopen. Benieuwd hoeveel nieuwe Joden hem krachtig de hand komen schudden.
Ik denk dat we alleen in NL al meer criminele activiteiten van Marokkanen hadden, dan Hitler ons van Joden wilde doen geloven.
En dan gebeurt er ook een en ander achter gesloten moskee-deuren en hebben we een 1938 situatie in Turkije. Onderwerpen waar de "intellectuele" Grunberg zich liever niet aan waagt.
Minder minder minder .... Joden. Je verwacht het niet Arnon maar daar zijn ze toevallig heel succesvol in...... in Marokko.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_...
Groentemantuin, groentemantuin.
Grunberg is van het padje en hij spuugt ons een fluim.
miko | 21-11-16 | 20:20
:)
@Is dit nog nieuws? | 21-11-16 | 20:18
Je kunt echt wel van ras veranderen. kijk maar naar Michael Jackson.
Als je het hebt over "minderwaardig mens"...
Hij zou zijn volgende column eens moeten schrijven met keppel op aan een tafeltje op straat in hartje Kanaleneiland.
Robert Vuijsje daarentegen is een buitengewoon goed leesbare Joodse schrijver. Daarvan wil ik er juist méér.
De eerste 3 bladzijdes van 'Alleen maar nette mensen' zou je integraal hier neer kunnen plempen als frisse tegenhanger in het 'racisme debat'.
netniet | 21-11-16 | 20:10
Er bestaat geen "Nederlands ras" Nederlands is een nationaliteit, net als de Marokkaanse nationaliteit.
Iemand die zich in Nederland vestigt kan Nederlander worden. Iemand die Nederland verlaat kan daarbij zijn/haar Nederlanderschap (nationaliteit) afstaan. Een
Een ras is genetisch te onderscheiden, heeft betrekking op mensen met gemeenschappelijke voorouders en gemeenschappelijke genetische eigenschappen. Je kunt je ras niet veranderen; het zit in je DNA. Bijv. Negers zijn donkerder dan Eskimo's. Neger kan je niet worden. Je kan niet van ras veranderen. (volgens de OvJ in het Wilders proces dan weer wel, maar nu dwalen we af.)
Jood zijn is geen ras: het is een geloof.
De schrijver Arnon Grunberg is een Jood.
Verder nog een tip: lees mijn stukje van 20:03 ook graag even.
Om bij Sietske te blijven: dit is een gaslight. Iedere Volkskrant lezer die wel eens naar opsporing verzocht kijkt en dan iets over Marokkanen zegt of denkt krijgt nu ingeprent: 'oei oppassen met negatieve gedachten, ik lijk wel een nazi, slechte ik! Medelijden moet ik hebben met deze nieuwe joden die, doordat ze door mij zo gediscrimineerd worden, nu Nederlandse bejaarden en winkeliers moeten beroven. Foei, slechte ik!1!
In het verleden kon ik mij behoorlijk storen aan de diepgewortelde politieke correctheid van Arnon Grunberg en diens kronkelredeneringen. Sinds ik de documentaire 'moeder & Grunberg' heb gezien heb ik alleen nog maar medelijden met hem. Een zielige man.
Hij bedoelde het toch juist ironisch? Omdat deze oproep elke vrijdagmiddag door diverse moskee's schalt, en daar geen voorbedrukte aangifteformulieren voor klaar liggen?
Moslims zijn inderdaad de nieuwe Joden.... all the way.
Met dank aan types als Grunberg
@Jonkheer Wttewaall | 21-11-16 | 19:51
Ja ik vind ook dat hij precies,
Joden zijn niet oververtegenwoordigd bij opsporing verzocht en misdaadstatistieken. Joden spugen mensen niet in hun gezicht. Joden sissen niet naar langslopende meisjes. Joden strooien niet met kanker en kankermoeders etc. Maar de VARA/JOOP/PVDA/Arons kunnen geen verbanden leggen. Maar fatsoenlijk dat ze zichzelf vinden ! Maar gelukkig is hun aantal fors dalende. Wegkijken en niet benoemen sloopt namelijk al vele jaren. En laat al het vieze VARA/JOOP/PVDA/Grunberg-volk nu niet midden tussen het Marokkaanse gajes wonen. Zelf veilig en netjes gaan wonen en dan met het vingertje gaan wijzen tegen mensen die elke dag de overlast aan den lijve ondervinden. Driewerf kots. Het tij keert ! Referendum / Brexit / Trump / ik kijk uit naar Maart 2017.
Völkischer Beobachter, die was toch opgeven in 1945?
En die hoge beveiligingsmuren om die Nederlandse Joodse scholen worden gebouwd tegen wie ook alweer? Is die Grunberg daar al eens gaan vragen? En waarom geeft Denk Dracula Netanyahu geen hand? En waarom willen al die landen rondom Israel deze staat vernietigen? Vast allemaal vanuit een hele fijne tere overtuiging? Dacht het niet...
@Zijkweif | 21-11-16 | 19:46
"Al die joden die steeds in het nieuws zijn vanwege drugshandel"
Is Masmeijer geen joodse naam?? ;-)
De Joden hoeven we echt niet te vragen. Die rennen al spoorslags het continent af. Door die "nieuwe" joden...
.
Goede fantasy-schrijver trouwens, die Arnon. Komt wat mij betreft beter tot zijn recht in een gebundeld werkje dat achterin een obscuur boekenwinkeltje stof ligt te verzamelen.
.
Als er trouwens een bevolkingsgroep in de toekomst voor een geel lapje op de mouw moet vrezen dan laat die zich het beste omschrijven als "niet moslim" of "niet nieuwe jood".
.
Gelukkig lijkt de tegenbeweging gestart. Een onderstroom die decennia heeft kunnen opbouwen. Geen stukjestypert tegen opgewassen. Ook al lang te laat. Ik vrees dat de teerling al een tijdje geworpen is.
.
Oei, oei. Het was zo ontzettend makkelijk om te voorkomen. Maar ze wisten het zo goed, hè.....
Natuurlijk weten we allemaal wat het werkelijke antwoord van de gemiddelde VK-lezer zou zijn (want Israël, boehoe!). Een antwoord dat in principe minstens een eis van 5k euro op moet leveren als de magistratuur consequent zou zijn....
Er loopt een proces waarbij iemand van het Nederlandse ras, mensen van het Marokkaanse ras, racistisch zou hebben bejegend met dezelfde uitspraak. Deze meneer doet nu exact hetzelfde en wel zet hij het op papier. Deze meneer is geen vertegenwoordiger van een politieke partij, deze meneer kan zich op geen enkele manier beroepen op parlementaire onschendbaarheid. Wat deze meneer doet is racistisch jegens het Joodse ras en derhalve verdient deze meneer ambsthalve vervolgd te worden. Ben benieuwd..
Jan Gordelroos | 21-11-16 | 20:08
Lees:
Ales | 21-11-16 | 19:41 zijn stukje eens....
"...dan door Arnon Grunberg, veilig verscholen in New York waar de uitwassen van het fascisme nog ver ver weg zijn."
-weggejorist-
Wie is Arnon Grunberg?
-weggejorist-
Marokkanen met joden vergelijken gaat op 2 manieren mank. Ten eerste dat is nationaliteit met geloof verwarren. Ten tweede: Je kan de jood niet erger beledigen dan hem te vergelijken met een marokkaan. Sinds wanneer worden marokkanen vervolgd om wat ze geloven of om wie ze zijn? Door de politie wellicht omdat ze te hard rijden of met 5 man tegelijk een weerloos iemand in elkaar hebben geslagen of omdat ze verantwoordelijk zijn voor vele aanrandingen en verkrachtingen of uit eerwraak hun zusje vermoord hebben. Dat is een ander soort vervolging. De marokkaan is ook niet de persoon die van een woestijn een vruchtbaar thuis heeft gemaakt voor miljoenen ontheemden. De marokkaan houdt liever zijn hand op na een schijn asielprocedure. Je moet wel heel lang NPO gekeken hebben en de deur niet uit geweest zijn om Marokkanen met Joden te vergelijken. En ja de meeste marokkanen zijn niet crimineel en irritant en nee ze verdienen niet allemaal de negatieve aandacht. Maar laat ze eerst zelf maar eens het beeld positiever maken want het zijn niet de nieuwe joden!
Hij maakt dus de vergelijking met de minder minde minder Marokkanen-uitspraak en vult voor Marokkanen het woord Joden in. Hoe briljant *KUCH*...
Nu woont Arnon Grunberg hoogstwaarschijnlijk ergens in een elite blanke hipster-buurt rond de Grachtengordel waar je bijna geen Mocro's tegenkomt, dus wordt hij al helemaal niet geconfronteerd met het antisemitische KanjerJoden-geroep wat wij hier de godsganse dag horen in de ghetto-buurten waar het stikt van de opgeschoren criminele Marokkaanse kuttekoppen met een grote arrgogante bek en dito gedrag ten opzichte van Nederlanders, dus deze keer slaat deze dwerg met pen achter het oor de plank gigantisch mis.
Sinds ik mijn abonnement op de Volkskrant heb opgezegd, is de zenuwpijn in mijn overstrekte rechterarm en hand (ook 's nachts slaap ik vaak in deze ongelukkige houding) sterk afgenomen.
Dank daarvoor, Arnon!
Arnon (twink) en Jahjah (bear) vonden elkaar via een advertentie bij de Lidl.
Is die kudtkrant nog niet deaud dan?
Yep, er is niets nieuws aan Grunbergs roep om aandacht:
'Als Wilders hetzelfde over Joden (en het Oude Testament) gezegd zou hebben als wat hij nu over Moslims (en de Koran) uitkraamt, dan was hij allang afgeserveerd en veroordeeld wegens antisemitisme,'
-- Harry de Winter
www.eenvandaag.nl/blog/43089/appels_pe...
Direct zn plaats afstaan aan Theo Maassen daar in de VK. Grunberg: je bent al langer over de datum. En velen met je. Ga lekker ergens op een berg wonen, ver weg van de werkelijkheid maar ook niet mee bemoeien. Gewoon boeken schrijven en c'est ca. En neem die Peter "kneitervaneendepressie" Mittendorp en Sheila ïksnapernikvanmaarblijvenschrijvenhe" Sitalsing mee. Dit volk is er klaar mee. Heldere denkers gevraagd. Geen troebele policor rommel. Zo 90's
Wekkertje | 21-11-16 | 19:49
sinar2 | 21-11-16 | 19:49
StijlvolRechts | 21-11-16 | 19:51
ja,diedus! | 21-11-16 | 19:52
Ga eens reaguursels/wikipedia lezen of google eens de naam van de volkskrant schrijver, VOOR u hier reaguurt.
Oh Oude volk eerst topic.
Meer of minder wordt bepaald of je binnen de eigen groep neukt. Zo werd Freek de Jonge ineens 'jood', Niks mis mee hoor, maar Arnold gaat zich niet voortplanten dus probleem opgelost. Wat een besneden eikel!
Cultural Marxism:
.
An offshoot of Marxism that gave birth to political correctness, multiculturalism and "anti-racism." Unlike traditional Marxism that focuses on economics, Cultural Marxism focuses on culture and maintains that all human behavior is a result of culture (not heredity / race) and thus malleable. Cultural Marxists absurdly deny the biological reality of gender and race and argue that gender and race are social constructs. Nonetheless, Cultural Marxists support the race-based identity politics of non-whites. Cultural Marxists typically support race-based affirmative action, the proposition state (as opposed to a nation rooted in common ancestry), elevating non-Western religions above Western religions, speech codes and censorship, multiculturalism, diversity training, anti-Western education curricula, maladaptive sexual norms and anti-male feminism, the dispossession of white people, and mass Third World immigration into Western countries. Cultural Marxists have promoted idea that white people, instead of birthing white babies, should interracially marry or adopt non-white children. Samuel P. Huntington maintained that Cultural Marxism is an anti-white ideology. Critics of Cultural Marxism have maintained that Cultural Marxists intend to commit genocide against white people through mass non-white immigration, assimilation, transracial adoption and miscegenation.
.
destoryculturalmarxism.blogspot.nl/20...
.
On Useful Idiots; When the goal is reached, they will be lined up against the wall
.
iotwreport.com/on-useful-idiots-when-t...
Ik wil vooral minder Arnon Grunberg. Heel veel minder...
Daarom staan er ook muren om Marokkaanse scholen overal.
@Fushichou | 21-11-16 | 19:34
Ik heb gehoord dat er een nieuwe Joodse schrijver in opkomst is.
Die gaat over zijn schoolervaringen vertellen.
Hij noemt het boek. Mijn Kamp!
nos.nl/data/image/2016/10/07/323549/xx...
Zag de krant vanavond als vullis in de trein liggen. Bij het lezen van dit armoedige bedenksel van Grunberg weet ik waarom ik al 20 jaar dit vodje niet meer lees. Stond ook nog een deugstukje van Geelen int tweede katern btw...
judaism.about.com/od/americanworldjewr...
-
nypost.com/2016/01/19/the-other-refuge...
-
Joden zijn de nieuwe joden, en Grunberg is een appeasment cuck.
Ik ben het de deze uitspraak van Grunberg ONEENS maar ik zal zijn recht om dat te mogen zeggen tot de dood verdedigen.
Hij heeft helemaal gelijk. Joden zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Joodse pubers hangen veel op straat en vallen andere lastig. Joden willen mensen van ander geloof dood hebben en homoseksuelen van flatgebouwen gooien.
Minder joden!
Õh wacht... Eigenlijk bedoel ik niet joden. Waar ik slachtoffer zei, bedoelde ik dader. Stop de tijd!
Hoeveel trauma kan je overhouden aan een besnijdenis?
Niet meer, maar wel minder.
Gut, had Harry de Winter dit niet ook al eens geprobeerd?
@Ongeblustekalk | 21-11-16 | 19:29
Zeg, op dat grapje heeft Gretta Duisenberg copyright zitten. Dat weet je. Voor je het weet stuurt ze een Moszkowicz op je af
-weggejorist-
@Dinand | 21-11-16 | 19:24
Nou,van Lodewijk Ascher Job Cohen en Felix Rottenberg heb ik behoorlijk last, minder minder minder Joden graag.Of zou het komen dat het PVDA mannetjes zijn?? Dan neem ik uiteraard mijn woorden terug en bedoel PVDA joodse mannetjes.
@Jonkheer Wttewaall | 21-11-16 | 19:51
Whut ?
Het grappige blijft dat als je in plaats van marokkanen 'Polen' zegt, of 'Roemenen' er echt geen haan naar zal kraaien. Dronken Polen die overlast bezorgen en bedrijven die profiteren van goedkope arbeid? Dat mag wel minder. Roemenen die het straatbeeld vervuilen met bedelpraktijken en zakkerolbendes? Minder, alstublieft. Maar ja - dat zijn geen moslims en dus niet zielig. En ook geen ras, dus geen commentaar van links. Pas als men het over moslims heeft, gaat het ze ineens een brug te ver.
in een straal van zo'n 1,5 km vanaf m'n huis staan al drie politie/marechausse bewakingshuisjes bij joodse instellingen. Zou dat zijn om ze in de gaten te houden of te beschermen? Lijdt Grünberg aan het Stockholm syndroom of zo
@roze_bril | 21-11-16 | 19:20
Perfecte reactie. Deze houden we erin.
Arnon Grunberg, ik kan oprecht zeggen dat ik nooit met overtuiging naar die man heb kunnen luisteren of wat van hem heb kunnen lezen.
Voor mij is hij gewoon vermoeiend.
Arnon Grunberg is een uitstekend medicijn tegen een matige maaltijd.
Lees een stukje van hem en je maaltijd gaat geheid anti-peristaltisch afgeleverd worden in de witte afgod van porselein.
Kudt, ik begin Moslims ineens te begrijpen.....
Moet er wel aandacht besteed worden aan deze Stockholm-syndromer? Zoals Jula op 19:8 al schrijft is 'minder, minder, minder Joden' allang de praktijk, en verder: wie vormen eigenlijk het publiek van deze man? Hij lijkt me niet zo relevant.
Die krijgt dus binnenkort ook een proces aan zijn ribbroek met deze duiding.
Ben ik nou de enige die het ironisch opvat? Moest er smakelijk om lachen zelfs!
verdienen... sorry.
Geen verkleedpartij, geen schmink, geen make-up. Toch een horror clown. Wat een kutkop. Een pimp. Met de p van propaganda.
Zulke mensen verdien hun hoofd op een stok.
Ik wil Grunberg houden. Hij is het levende bewijs dat er, in tegenstelling tot het stereotype,
Grunberg, idioot met moeilijke bril die door wartaal uit te slaan hoopt dat hij intellectueel over komt.
Arnon, mocht er ooit een nieuwe jodenvervolging komen dan wil ik je wel verbergen in mijn kelderbox. En dan zet ik een boekenkast neer om de deur aan het zicht te onttrekken. Maar dan moet je wel de hele dag je klep houden anders horen mijn moslim buren jou.
Snapt hij niet hoezeer hij nu de joden hiermee beledigd? Door ze te vergelijken men een groep mensen die aantoonbaar crimineler zijn, die aantoonbaar hun wil aan anderen opleggen?
Als ik jood was deed ik aangifte.
Als je dit soort onzin uitslaat heb je echt de lessen van de 2e Wereldoorlog niet geleerd, je kunt ze in ieder geval niet extrapoleren naar de huidige tijd.
Ik weet niet of Arnon het doorheeft maar de term 'minder,minder, minder joden' is in de praktijk al gaande in Europa.
Joden verlaten massaal Europa omdat ze hier niet meer veilig zijn (kijk eens naar de tig terreuraanslagen gericht op joden/joodse instellingen en zelfs het feit dat in Amsterdam ze geen keppeltjes kunnen dragen) en ze zich in Israel meer beschermd voelen.
@Crematorium-de-Asbak | 21-11-16 | 19:18
Nee man dat is die pornoacteur die de cup speelde in ,.... wel je weet wel.
@Ales | 21-11-16 | 19:41
Uitstekend verwoord, +10!
Ik denk dat Grünberg het heeft over al die joden die je steeds weer ziet in Opsporing Verzocht, en al die joden die betrokken zijn bij die gewelddadige schietpartijen in Amsterdam Oud-Zuid. Al die joden die steeds in het nieuws zijn vanwege drugshandel, en die je vaak in groepjes bij de supermarkt ziet hangen. Die joden die al die Audi's stelen en gebruiken voor ramkraken. Die joden die op gestolen scooters juweliers overvallen. Ik denk dat hij die joden bedoelt.
Grunberg is net als alle andere linksdenkers ziende blind .
Geen idee waarom zulke mensen niet kunnen zien wat er in de wereld gaande is. Hoe meer rechts boven komt drijven hoe verder deze mensen naar links wijken . Ernstige psychische afwijking waarbij men niet meer logisch kan redeneren lijkt mij.
Joffri | 21-11-16 | 19:43
Toen wij nog met veel meer waren deden ze dat wel vaak hoor, dus dat zegt niks.
*joodse humor*
-weggejorist-
Columnist - columnist
Grünberg is het nog niet waard dat je over hem pist
Ken je die mop van Sam en Moos die naar Parijs gingen?
Ze gingen niet.
Ik dacht niet dat Joden voor de 2e Wereldoorlog verkondigden dat ze hier die boel wilden overnemen op kortere of langere termijn, of niet Grun ??
Ik ben die treitervloggende scooterjoden al jaren meer dan zat. Weg er mee.
Deze wereldvreemde engerd gaat in zijn wereldvreemdheid volledig mar dan ook volledig voorbij aan de vraag waarom mensen wel of niet minder marokkanen danwel Joden zouden willen. Ik denk dat een Grunberg illustratief is voor het kaartenhuis dat het linkskerkelijke geloof is. Er is werkelijk geen enkel argument dat de elite kan aandragen om aan het door hun geminachte gepeupel uit te leggen wat het geweldige is van het islamofascisme en waarom dit ons untermenschen dient te worden opgelegd. De kloof tussen het establishment dat denkt nooit en te nimmer te hoeven lijden onder de mollestaties, verkrachtingen en aanslagen van het door hen omarmde fascisme en de bevolking die onder hun beleid onderworpen is is nooit treffender verwoordt dan door Arnon Grunberg, veilig verscholen in New York waar de uitwassen van het fascisme nog ver ver weg zijn.
Als we zo'n enorme horde CRIMINELE Joden zouden hebben hier, zou ik er ook minder van willen. Dus wat dat betreft klopt de column wel.
Toch een beetje de Harry Mulisch van de 21e eeuw, die Grunberg:
- Op grond van Joodschap algehele immuniteit claimen
- Ego direct gecorreleerd aan hoe vaak hij neuqt, en onder wat voor bizarre omstandigheden
- En ik ben ook bang dat ie veels te oud wordt
Stel die vraag eens op de site van Maroc.nl zou ik zo zeggen.
Niet schrikken hè, Arnoldjuh.
Ach, die Grunberg is al jaren de weg volkomen kwijt. De stukjes woordenbrei die hij produceert zijn veelal volstrekt onbegrijpelijk en onsamenhangend, zo krom. Laat lekker tikken die dwaas...
Er is een hoop dat minder minder minder mag:
-Linksdraaiende zeurpieten
-Wegkijkers
-Deugers
-Policor
En ga zo maar door!
Grunberg zou het ook op kunnen nemen voor de Joden die Nederland en Frankrijk in grote getale verlaten vanwege islamieten die het niet bij woorden houden. De man degradeert zich tot een pisvlek van de policor. Stockholm syndroom in het kwadraat.
Begrijp echt niets van deze man die van Joodse afkomst is.. De meeste islamieten ook niets overigens, die willen inderdaad minder Joden, Homoo's, en vrouwen op een bepaalde plek in het bestaan! Geen idee waarom..
maar als sommige Joden zelf ook dat nog eens gaan vinden dat ze met teveel zijn?..
Is die Stockholmjood nu reclame aan het maken voor DENK?
Grunberg, een van de vele namen op mijn lijstje van walgproducten.
I stel voor een nationale Grunberg boekverbranding te organiseren opdat dit sujet eens een koekie van eigen deeg krijgt.
Ga maar schrijven hier over Arnon je weet het ons toch zo goed te vertellen en te beschrijven --->http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/27077679/___Haatzaaiers_steeds_gevaarlijker___.html
Volgens mij zijn moslims toch echt de religieuze nazi's in deze. Zij zijn immers nog steeds bezig met Jodenvervolging in het Midden-Oosten. Als je in Amsterdam met een keppeltje de verkeerde wijk in loopt wordt je gewoon dood geslagen. Daarom worden de Joodse instellingen/scholen daar ook beveiligd. En die dreiging gaat toch echt uit van moslims. Ik snap niet hoe hij dat rijmt met de slachtofferrol waarin hij moslim plaatst.
Is dit nog nieuws? | 21-11-16 | 19:27
Dit is geen zelfspot maar je verschuilen achter je eigen roots terwijl je Wilders in de zeik zet. Het kan ook joodse humor zijn, je moet wel een hele aparte antenne hebben wil je die leuk vinden.
arnold grunberg, renegade jew?
Veel inteelt papegaaien in die schrijverswereld.
Goede schrijver, verachtelijk mens
"de meest grijsgedraaide plaat van de deugdisco", wat een pareltje Spartacus!
Ja Moslims zijn de nieuwe Joden. Daarom vluchten ze ook allemaal vanwege de levensbedreigende situatie uit Europa. Want de Europese regeringen kunnen niet veel voor ze betekenen. Oh wacht
- www.independent.co.uk/news/world/europ...
- nypost.com/2016/01/19/the-other-refuge...
Ik neem dat het OM een strafeis van 6 miljoen euro boete gaat eisen?
Wat is deze Volkskrant menner een vreselijke loser die op alle fronten aandacht tekort komt, alleen al die foto, heel erg!
*zucht*
Arnon Grunberg is een Nederlandse schrijver van joodse komaf.
Zelfspot....
He, een weg met ons in het kwadraat.
Dat zijn de leukste.
Ik wil meer Joden. Van Joden heb ik tenminste geen last van op straat. Joden zie ik niet elke week Opsporing Verzocht domineren!
Criminele joden met een dubbel paspoort, die Nederland haten, oude witte vrouwtjes beroven, homo's bashen of bij IS gaan strijden - inderdaad ook graag minder.
Maar ja; vind dáár maar eens eentje van; die zijn behoorlijk zeldzaam.
Sorry, die link ga ik dus gewoon niet aanklikken.
Dat het Volkskrant is kan ik nog verkroppen, maar Grunberg wil ik gewoon zo min mogelijk op mijn netvlies krijgen.
Dus ja, voor hem wil ik er wel een "minder, minder, minder" uit gooien.
Zoek een fatsoenlijke baan waarbij je mensen niet hoeft lastig te vallen met je wereldvreemde geneuzel en ga iets voor het land doen...
Op de een of andere manier is deze drop-out in het bakje van intellectuelen terecht gekomen. Op zich best n prestatie.
Raar links gekkie.
Zoiets kan ook alleen maar in de Volkskrant met oprechte kwetsboosheid geschreven worden. Ieder normaal mens zou zich schamen zoiets neer te kalken maar in de onderbuik der progressieven is dit een volkomen logische beredenering.
Gadverdamme.
Islamontkenner
Arnon Grunberg is dat niet die Necrofiel die... Ach laat maar, next.
REAGEER OOK