Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Minder minder ellende

fijnmannogeen.jpg In maart 2014 beloofde Wilders minder Marokkanen, deze week schrapt VVD staatssecretaris Dijkhoff een premie van 1950 euro om minder Marokkanen de asielprocedure in te lokken. Klaas noemde en passant ook de “andere mentaliteit” die gelukzoekers uit veilige landen hebben, omdat ze toch geen asiel krijgen, en zij veroorzaken ook de meeste overlast en berovingen. PvdA Burgemeester Peter den Oudsten sloeg daarover alarm. Een maatregel die de staatssecretaris vlak voor de verkiezingen neemt, maar net zo goed had kunnen nemen toen hij in maart 2016 exact hetzelfde deed met de instroom uit Oekraïne, een onveilig land waar nog steeds oorlog gevoerd wordt. Dankzij deze maatregelen hoeven we ook in het debat nooit meer te discussiëren over de aanzuigende werking. Die is er gewoon, en ons kabinet handelt ernaar. Die ontkenningsfase is voorbij. Wilders is een politicus die dankzij het cordon sanitaire nooit direct zal regeren, toch is vanuit de oppositie zijn invloed en macht voelbaar. Dan kan je 'm vervolgen voor een uitspraak. Of liever, vervolgen voor wat hij niet zei. De nuancering die hij normaal duidelijker maakt, minder criminele Marokkanen. Die vervolging acht ik even effectief als de moord op Pim Fortuyn, of de veroordeling van Hans Janmaat voor uitspraken waar zelfs de PvdA niet vies van is. Geert koopt hooguit voor ongeveer 5000 euro vrij veel zendtijd. Het probleem is niet een uitspraak van Wilders. Of het feit dat hij daarmee stemmen ophaalt. Een echte politicus kiest zijn volk niet, het volk kiest hem. De aanleiding is een bevolking die het zat is. Zoals Pim in een power flame al aangaf. Een bevolking die ondanks een leerplicht vol met idyllische gedachtes over tolerantie een grens bereikt heeft. Kiezen voor je criminele broeders Vooroordelen die niet uit de lucht zijn komen vallen, maar uit eigen observaties van wat op straat misgaat. Vanuit cijfers over criminaliteit en uitkeringsafhankelijkheid. Vanuit een politiemacht die klaagt over een gesloten Marokkaanse cultuur, waarmee strafrechtelijk onderzoek gesaboteerd wordt. Kiest die gemeenschap dan niet zelf voor hun criminele broeders!? En dus ook zelf voor het vervagen van die verplichte nuance!? Voor al die onderliggende problemen? De meeste overlast heeft de ene Marokkaan van de andere. Het stigma zorgt voor een gevoel ongewenst te zijn, 222 afwijzingen voor Yahya, een gebrek aan stageplaatsen, moeilijker een baan en een gesloten deur in het uitgaansleven. Begint daarmee het institutionele racisme niet binnen bepaalde gemeenschappen, door alleen eigen criminelen niet te verraden? Is dat niet een vorm van wij zij denken vanuit die gemeenschappen? Met een boek in de hand die diefstal van heidenen sanctioneert? Zoals in 1628 Piet Heyn een vrijbrief had om de Spaanse zilvervloot te plunderen. Shooting the messenger Voor sommige Kamerleden openbaarde dit probleem in de samenleving zich pas toen in de ivoren toren iemand allemaal onpasselijke dingen ging zeggen. Ging roeren in een stinkende wond vanachter een spreekgestoelte. Die het beleid onder de Haagse kaasstolp van pappen en nathouden, negeren en kop in het zand verliet. Hebben politici wel eens nagedacht wat er gebeurd als een kwart van de kiezers zich niet zouden kunnen uiten via een stembiljet, zich onderdrukt gaan voelen in eigen land en daarna het heft in eigen hand nemen? Is Wilders hier een soort rattenvanger van Hamelen, of is hij een democraat die een stuk volkswoede kanaliseert? Requisitoir Het OM noemde de Marokkaanse migratie-achtergrond een ras. Nou, daar was zelfs de Marokkaanse kroonprins in de jaren vijftig het al niet mee eens. Heel kort door de bocht genomen kan je de bevolking uit de bergen, de bevolking aan de kust en de diaspora onderscheiden. Die bergbevolking (Riffijnen) hebben zelfs nog oorlog gevoerd tegen de Arabische bevolking aan de kust. De nomadische Berberstammen werden door Koning Hassan II onderdrukt in een berggebied met te weinig landbouw en scholing. Toen Nederland later om gastarbeiders verzocht, koos Marokko ervoor de selectie te mogen doen, en werden de Berbers afgevoerd naar Nederland. Het boek Binnen zonder Kloppen omschrijft meesterlijk hoe het Nederlands kabinet zich liet misbruiken. De Marokkaanse nationaliteit is er eentje waar je geen afstand van mag nemen. Werd ook automatisch verstrekt aan kinderen. Ook al zijn die kinderen maar voor de helft, een kwart, of nog minder van Afrikaanse of Arabische genen. Dat Marokkaanse ras heeft nooit bestaan, en die groep wordt ondertussen steeds Europeser. Free lunch Hoe komen die Marokkaanse nep-asielzoekers eigenlijk helemaal in Nederland? Volgens Schengen (1995) zou Europa een dichte buitengrens moeten hebben, volgens Dublin (1990) zou de aanvraag alleen in Spanje gedaan kunnen worden. Waarom neemt Nederland überhaupt registraties aan van mensen die niet op een luchthaven geland zijn en niet op de kust zijn aangespoeld? De landen die het meeste ontvangen aan Europese reguliere en noodbijdragen hebben eenzijdig twee belangrijke verdragen opgeblazen. Zonder enige consequentie van netto betalende landen. (op Brexit na.) Dit geeft een belangrijk precedent dat de meerderheid van arme landen rijkere landen voor voldongen feiten kan stellen en geeft ons wel de lasten, niet de baten. Marokko doet moeilijk over het terugnemen van hun eigen onderdanen. Aankomend president Donald J. Trump heeft een vergelijkbaar probleem met Mexico en een oplossing: voor een compleet land alle visums weigeren. Als de gelukzoeker niet naar huis mag, mogen ook studenten, familie, expats en zakenlieden niet naar Europa. Als Marokko de grens sluit, doen wij dat ook. Dit dossier heeft geen vonnis nodig, maar een oplossing.

Reaguursels

Inloggen

@kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:05
Met een rechter die juridisch is afgestudeerd op een juridisch ondefinieerbaar begrip als 'verdraagzaamheid', is de rechtszaak automatisch een politiek proces geworden.

van heinde en verre | 21-11-16 | 14:40

Hé Feynman. Verander eens ergens 'gebeurd' in 'gebeurt'. Zoekzoek.

McSnor | 21-11-16 | 07:56

Wilders hoeft geen campagne meer. Het OM heeft Wilders de overwinning in de handen gelegd.
En als er een partij is die Wilders dadelijk gaat negeren, moeten ze de betrokken personen de gevangenis in gooien en de partij verbieden.
Iedereen moet beseffen dat democratie het makkelijkst gaat via stemmen, maar dat er indien nodig voor gevochten zal worden.
ET007 | 20-11-16 | 14:27
a hahaha wilders een wildpoeper die af en toe iets zegt en geen of niks heeft te zeggen om iets ook maar te veranderen

kereltie_ut_drenthe | 21-11-16 | 02:04


@who cares? | 19-11-16 | 23:48

Ja, moesten Surinamers ook in 1975. Kiezen voor een paspoort. Het is niet zo moeilijk.

Piet Karbiet | 20-11-16 | 19:51

Lupuslupus | 20-11-16 | 09:56

De HoofdDoek,​ heeft tot doel het moslimmeisje en de moslimvrouw te ont-seksualiseren.
Het zijn kuisheidsgordels, om hen wél te beschermen tegen seksueel geweld.

Het westerse meisje en de westerse vrouw worden, doordat zij deze kuisheidsgordels niét dragen, juist wél geseksualiseerd.
Zij worden zodoende, dus niét beschermd tegen seksueel geweld.
Jammer genoeg heeft de westerse moeder, tante en oma dat vaak niet door.
Pas als hun dochter, nichtje of kleindochter verkracht is, begrijpt men hoe de vork in de steel zit.

Ella | 20-11-16 | 18:46

Wilders hoeft geen campagne meer. Het OM heeft Wilders de overwinning in de handen gelegd.
En als er een partij is die Wilders dadelijk gaat negeren, moeten ze de betrokken personen de gevangenis in gooien en de partij verbieden.
Iedereen moet beseffen dat democratie het makkelijkst gaat via stemmen, maar dat er indien nodig voor gevochten zal worden.

ET007 | 20-11-16 | 14:27

Puik stukje weer Feynman!

Toch een kleine kanttekening:
"Toen Nederland later om gastarbeiders verzocht, koos Marokko ervoor de selectie te mogen doen, en werden de Berbers afgevoerd naar Nederland. Het boek Binnen zonder Kloppen omschrijft meesterlijk hoe het Nederlands kabinet zich liet misbruiken."

"misbruiken" lijkt mij hier niet de juiste term. Punt was namelijk dat Nederland bewust om GOEDKOPE arbeidskrachten verzocht. En kun je het Marokko kwalijk nemen dat ze hun eigen goed opgeleide en functionerende burgers liever binnenhielden, en zodoende de rifapen aanbood? Ik denk van niet.
Dit is bewust beleid geweest van Nederland: onderontwikkelde figuren binnenhalen, want door de werkgevers goed uit te buiten en dus goedkoop.

Precies hetzelfde wat je nu ziet gebeuren met het binnenlaten/binnenHALEN van allerlei rapalje in het kader van het 'vergrijzingsprobleem' (wat helemaal geen probleem is, want het lost zich in enkele decennia helemaal vanzelf op). Want inderdaad - hoe is het mogelijk dat Marokkanen en Algerijnen zich hier überhaupt aanmelden voor een asielprocedure??? Omdat de elite het allemaal wel best vindt. Zij hebben er immers geen last van, en ze krijgen nog goedkope arbeiders op de koop toe... precies hetzelfde proces als in de jaren 1970, dus.

EefjeWentelteefje | 20-11-16 | 12:26

Leuk, die vergelijking met Trump en zijn 'Mexicanen', maar het grote probleem in de VS is de onwil om de bestaande wetten te handhaven - klinkt dat bekend? Zou wel moeten. Het gaat in de VS niet om het weigeren van Visa, maar om het oppakken en terugsturen van miljoenen 'undocumented immigrants' (illegalen) die na het verlopen van hun visum gewoon doodleuk zijn gebleven. Hierin gestimuleerd door de Democraten die in buitenlanders vooral stemvee zien - klinkt dat bekend? Zou wel moeten. Mocht u in de mantra aan het trappen zijn dat qua stemmers Clinton meer vergaarde dan Trump, dan wil ik u er even op wijzen dat er minimaal 3 miljoen illegalen zijn geweest die gebruik hebben gemaakt van 'sanctuary cities' (soort vrijsteden waarin alles lijkt te mogen - beetje zoals wat Nederland is), en dus ook hebben kunnen stemmen omdat er staten zijn waar niet om identificatie mag gevraagd worden - want rassies. En vergeet ook niet de mijoenen overleden Amerikanen die deze keer ineens op Clinton hebben gestemd. Daarom hebben de Amerikanen een electoral college.

En nu terug naar Nederland. Waar we echt een keer meer moeten stoppen, is ons verliezen in de linkse propaganda over gebrek aan stageplaatsen en afgewezen worden voor een baan. Diverse instanties hebben inmiddels rapport na rapport geschreven dat het overgrote deel dat radicaliseert een hoge opleiding heeft genoten en alle kansen heeft kunnen krijgen die deze vrije samenleving biedt. Men haat echter deze samenleving zo grondig dat men zich er tegen verzet, en dit is wat wij iedere dag mogen waarnemen. Van het agressief bejegenen van voorbijgangers, het lak hebben aan verkeers- of andere regels en het begaan van lichte en zware criminaliteit. Het betreft hier een mindset die walgt van ons, onze samenleving en ons verleden. U kunt hier een mooi artikel over lezen op 'the Gatestone Institute': https://www.gatestoneinstitute.org/9343/terrorism-poverty-despair

De vergelijking met Pien Heyn loopt wat mij betreft ook mank. Het past waarschijnlijk in het zelfrelativerende eigen afkomst hatende linkse denken om neer te kijken op die 'barbaren' van een paar honderd jaar geleden, maar Piet Heyn deed een oorlogshandeling, precies zoals de Engelsen en de Spanjaarden ook deden. Want, vergeet niet, de Nederlanden waren in oorlog met Spanje.
Had Nederland een beetje van dat pit dat ze toen hadden, had dit hele proces zich hier nooit voltrokken. Het belazerd worden door Marokko, het zich laten ombouwen tot een islamitische samenleving om de lieve vrede te bewaren, het overboord zetten van alle tradities omdat er altijd wel iemand is die wat te janken en te krijsen heeft.
We kunnen hier stukjes schrijven tot we een ons wegen - of tot het verboden wordt door de overheid - maar vooralsnog zie ik een overheid die geen actie onderneemt. Men wil wel graag gekozen worden, maar meer om dan gekozen te zijn dan daadwerkelijk iets met die positie te doen. Haal maar een willekeurig onderwerp voor de geest en zet daar dan de actie van een willekeurig kabinet tegenover. Het is meestal 'niets'. Men is goed in het bespieden, koeieneren en treiteren van de 'brave burger' maar voor de rest wordt er totaal niets ondernomen. Dus is dit dus wat de overheid blijkbaar wil. En dan kunnen we allemaal PVV gaan stemmen, maar dan is er dat zogenaamde 'cordon sanitaire', plus nog de hysterie-media die waarschijnlijk de komende maanden ons in het gareel gaan schreeuwen.
'Bully us into submission', dat is de methode van dit, het vorige, en het toekomstige kabinet. En als ze daar de islam voor kunnen gebruiken, doen ze dat ook. De bruinhemden zitten al in het kabinet, herkent u ze niet? Het zijn de socialisten die met ijzeren vuist ons hun wil opleggen, desnoods via hun 'Sturmabteilung', de AFA. Hoe lang denkt u dat dit zo kan doorgaan?

DearMud | 20-11-16 | 12:19

Je ziet dat Dijkhoff goed naar Wilders heeft geluisterd. Hij doet wat Wilders heeft beloofd.
Het begin van de oplossing... Overigens heeft een rechter in Texas tijdens een welkoms ceremonie van nieuwkomers in de USA gezegd:" Als je zo tegen Trump bent ga dan ergens anders wonen".
Dat verdient navolging in Nederland.

Goedzo | 20-11-16 | 12:00

"Het stigma zorgt voor een gevoel ongewenst te zijn, 222 afwijzingen voor Yahya, een gebrek aan stageplaatsen, moeilijker een baan en een gesloten deur in het uitgaansleven."
-
Als je gelukszoekers import als burger niet kunt voorkomen, kun je nog wel een paar andere zaken voorkomen of beperken:
- Dat ze je vrienden of kennissen worden.
- Dat je in een zaak wat koopt als ze er verkoper zijn.
- Als collega ze probeert te omzeilen, als dat kan.
-
Kortom, ze als ongewenst behandelen. Vroeg of laat begint dat ze te vervelen, dat je ze negeert.

Raider Twix | 20-11-16 | 11:40

Een 34-jarige Nederlandse man is in Portugal opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de vermissing van de twee 16-jarige meisjes Sam en Femke uit Bergen op Zoom.
De man, die zowel de Nederlandse als Marokkaanse nationaliteit heeft, wordt ervan verdacht dat hij de meisjes heeft onttrokken aan het gezag van hun ouders

Paintertje | 20-11-16 | 11:10

Ik wil ook minder Marokkanen kom maar op met die rechtzaak.

Mo het varken | 20-11-16 | 11:05

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:33
Helder, en zo gaat het gebeuren!

lanexx | 20-11-16 | 10:48

Dus als ik het goed begrijp willen we minder Berbers. Prima, dan gaan we dat regelen. Via de stembus.

Professor Superhirn | 20-11-16 | 10:48

Je moet het dan wel generiek formuleren: Als een uitzetting naar een land onmogelijk is, dan is legale migratie vanuit dat land ook onmogelijk.

Wat je niet mag regelen is: Een stop op legale migratie uit Marokko.

Wat je wel mag regelen is: Een stop op legale migratie uit landen die niet mee werken met uitzettingen.

Zie dit Verdrag: wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01...

De manier waarop je het formuleert is in dit soort zaken de sleutel. Vandaar dat al te opruiende teksten van politici gewantrouwd moeten worden. Gaan zij voor de zaak of voor zichzelf? Wilders gaat voor zichzelf en niet voor de zaak. Dat is jammer.

tipo | 20-11-16 | 10:48

En met zo'n belachelijk woord stel je je buiten het systeem .....
It's as simple as that...
Koning BongoBongo | 20-11-16 | 10:25
.
JAREN lang () blijven zeuren over een woord is pas ècht belachelijk.

Lupuslupus | 20-11-16 | 10:45

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 10:29
Pim mocht niet langer zeggen dat het land 'vol' was. Zijn reactie was dat het hier dan in ieder geval 'erg druk' was.

Wilders zou er een schepje bovenop doen en roepen dat het hier wel Noord-Korea lijkt.

Dat is het verschil.

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 10:43

Geert rammelt te luidruchtig aan de voordeur terwijl hij stiekem door de achterdeur naar binnen had moeten sluipen om bij de kamer te komen..... if you know what I mean...

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 10:29

Lupuslupus | 20-11-16 | 09:56

Dat 'gezeur 'zoals u het benoemd komt doordat Wilders aanhangers willen dat 'hun 'man 'in de tweede kamer integreert op een slimmere manier om het systeem van binnenuit aan te vallen .
En met zo'n belachelijk woord stel je je buiten het systeem .....
It's as simple as that...

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 10:25

Dit wordt oorlog. En het wordt een oorlog niet simpelweg tussen islam en het westen, maar tussen policoren en patriotten. En dat heet een burgeroorlog: oorlog tussen Nederlanders onderling naar aanleiding van de verderdewereldlijking als gevolg van massale illegale instroom vanuit Afrika en het Midden-Oosten vnl.
En dit gaat niet alleen in Nederland gebeuren uiteraard, maar in heel West-Europa, waar interne verdeeldheid over de massale illegale instroom al 40 jaar effectieve tegenmaatregelen in de weg staat.

Van Duyvenbode | 20-11-16 | 10:14

@Feynman
"Begint daarmee het institutionele racisme niet binnen bepaalde gemeenschappen, door alleen eigen criminelen niet te verraden?"
Vreemde vraag, want dat impliceert dat er dus blijkbaar sprake is van institutioneel racisme. Dat betwijfel ik zeer. Het is de bevolkingsgroep zelf die zich buitenspel zet, niet racisme.

Word er zo moe van.. | 20-11-16 | 10:08

"In 2006 pleitte de PVV-leider ervoor artikel 1 te vervangen door een artikel dat de ‘joods-christelijke en humanistische traditie’ in Nederland benoemt als de ‘dominante cultuur’. Een standpunt dat terugkeert in het huidige verkiezingsprogramma van de PVV."
Waarschijnlijk wilde hij wat hij de moderniteit noemde, de (westerse) ontwikkeling over eigenlijk de die van mensheid met alle begrippen van humanisme en verlichting to liberalisme en scheiding kerk en staat, maar kon hij toch de geloofs-referentie niet herschrijven tot rationele begrippen. Misschien omdat hij iets met de RK-kerk toch had?

kloopindeslootjijook | 20-11-16 | 10:06

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:33
Heb soms het gevoel dat we met Wilders een reaguurder in de Kamer hebben. Kopvoddentax is een woord dat hier bedacht zou kunnen zijn. Hier zit veel hardcore aanhang van Wilders. Misschien is dat een reden? Ik geloof dat Bosma zijn speeches schrijft. Lijkt me een persoon die bewust zijn woorden kiest.

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 10:02

In Nederland zijn ze nog niet eens aan het dweilen begonnen - die moet eerst nog gekocht worden, en daarvoor nog gemaakt worden - terwijl de kraan vol open staat. En het eind van het liedje is dat ze straks in dit land allemaal verzuipen. De evolutie kent geen genade voor verliezers.

Van Duyvenbode | 20-11-16 | 10:02

Ik vraag me ook vaak af of het woord'kopvoddentax'dat vol haat zit bewust de wereld in is geholpen met een diepere gedachte of gewoon uit diepgewortelde haat.
Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:33
.
Haat? En nog wel 'diepgeworteld'ook. Wat een onzin. Geert doelde op het feit dat christenen in moslimlanden *extra belasting* moeten betalen om niet vermoord te worden.
.
Hij sprak door de hoofddoek een kopvod te noemen gewoon zijn minachting uit voor die kledij. Niets meer, niets minder. Minachting is géén haat maar ja tegenwoordig alles 'haat' noemen bekt zo lekker. Net zoals 'racisme' ook al zo'n woord dat zijn oorspronkelijke betekenis totaal heeft verloren.
Kopvodden zijn de veroveringsvlaggen van de islam: 'kijk ons eens, wij zijn beter dan jullie - want jullie zijn minderwaardige varkens, apen en honden - en wij nemen op termijn dit land over'.
.
Wat mij als PVV-stemmer betreft had hij volkomen gelijk en iedereen die maar blijft zeuren over dat woord is gewoon politiek correct bezig, zonder zich ook maar 1 seconde te verdiepen in de achtergronden.

Lupuslupus | 20-11-16 | 09:56

Trots dat ik lid ben van geenpeil, waar het kan zal ik folders verspreiden en mensen proberen hun ogen te openen. De huidige pluche heeft afgedaan, dit land roept om drastische maatregelen.

stinkslip | 20-11-16 | 09:52

-weggejorist-

Nederlandfirst | 20-11-16 | 09:43

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 09:24

Couldn't agree more ! Ik vraag me ook vaak af of het woord'kopvoddentax'dat vol haat zit bewust de wereld in is geholpen met een diepere gedachte of gewoon uit diepgewortelde haat. Ik weet wel dat iedereen in mijn omgeving (pvv stemmers included) het niet zo'n bar slimme zet vonden en dat dit niet zou helpen om Wilders meer serieus te nemen in de tweede kamer.

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:33

Als Wilders nou eens vrijgesproken wordt? Dan schept dat wel veel duidelijkheid over wat er wel kan en is veel azijngezeik in de msm voorbij.

Janneus | 20-11-16 | 09:28

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:16
Ik ben van mening dat, als er een groepering is die het zo ontzettend versjteert als deze 'minder minder groep', een politicus dat moet kunnen benoemen.

Al denk ik ook dat het Wilders en de PVV (en dus hét debat) goed zou doen als ze hun woorden eens wat meer gingen wegen. Denk ook dat de PVV veel groter zou kunnen worden en coalities zou kunnen aangaan. Het zijn maar woorden, maar deze leiden wel heel erg af. Je kunt ook hard en stellig zijn zonder dit soort fratsen.

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 09:24

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 09:05

Ik zou mee kunnen gaan in het denken dat sommige uitspraken van Wilders schofferend zijn ,maar dit is volgens mij niet strafbaar.
Wat het O.M. doet is net zolang met woorden schuiven en manipuleren tot het schurkt aan een bepaalde strafmaat en dan schuift men de woorden over de lijn en wordt het strafbaar .
Net als Juncker; 'we beginnen met een klein gegeven en telkens duwen we hier en daar een beetje verder tot het een feit wordt dat niet meer terug gedraaid kan worden '

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:16

-weggejorist-

Ella | 20-11-16 | 09:15

Ik kan me herinneren dat ik vroeger gezellig naar de bios ging met mijn vrouw . Na tweemaal tijdens een voorstelling in conflict te zijn geweest met deze Mocro etterbakjes en eenmaal ontzet te zijn geweest door politie ben ik er nooit meer geweest. Ik ben bang dat ik door het lint ga na nog zo'n aanvaring en heb geen zin om in het gevang te komen bij nog meer lichtgetint tuig. Netflix is een veel veiliger alternatief......... helaas .

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 09:06

ProAsfalt | 19-11-16 | 22:21
Daar zit je toch wat naast... De economie groeide zo hard dat er in Nederland te weinig arbeiders waren voor alle vacatures. Om die reden is men op zoek gegaan naar gastarbeiders. Het had dus niets te maken met Nederlanders die niet voor lage salarissen wilde werken. Dat kwam later pas toen de economie terug viel.

Eminence Grise | 20-11-16 | 09:05

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:55
Het zou het artikel in ieder geval een stuk duidelijker maken. Want wanneer is racisme racisme? Alleen bij een ras of ook bij een groep? Nu mag een Polenmeldpunt wel, maar een meldpunt Slavische mensen zou niet mogen? De islam achterlijk vinden is geen discriminatie, de moslims achterlijk noemen wel. Minder Berbers of Arabieren willen is racisme, minder Marokkanen niet? Ethiopiërs lui noemen zou mogen, maar zodra je dat zou zeggen van Afrikanen?

Dat is volgens mij de vraag die hier gesteld wordt. En gelukkig hoef ik hem niet beantwoorden.

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 09:05

Goede analyse.

dr Rechts | 20-11-16 | 09:05

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:45 - stel dat rechters verhaal OvJ overnemen en veroordelen.

Dan is antwoord: JA! Het zegt alleen precies niets, aangezien Wijders dan in hoger beroep gaat en desnoods tot Europees Hof om terug te laten draaien.

Ik gok op vrijspraak, aangezien rechters ook liever niet teruggefloten worden.

MarcS | 20-11-16 | 08:56

.
atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 08:50

---------------------
Understood , maar als een rechter hierin meegaat wordt het ( een volk kan ook een ras zijn binnen de wet ) dan binnen de Nederlandse jurisprudentie een gegeven dat steeds weer gebruikt kan worden.

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:55

De vervolging van Wilders heeft als doel om de autochtone bevolking angst aan te jagen zich niet te verzetten tegen de assimilatie door de islam.

sinar2 | 20-11-16 | 08:52

@Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:45
Wouter Bos is geen rechter. In dit geval zelfs geen glibberige politicus, maar de OvJ in dit proces. Als hij denkt een aanklacht op deze manier te kunnen onderbouwen, dan mag hij dat zo stellen.

atheïstisch stemvee | 20-11-16 | 08:50

De Marrokanen hebben de zogenaamde valleicultuur gecombineerd met een lage intelligentie. Die twee fenomenen verklaren waarom Marokkanen zich als vervelende groep gedragen, Het is niks en het wordt niks. Nergens ter wereld zeggen ze "meer, meer, meer Marokkanen, want je wordt er als samenleving allen maar minder van. Ze presteren namelijk niks. Nou ja behalve negatieve statistieken aanvoeren en het verzieken van de sfeer in de wijk.

Graaier | 20-11-16 | 08:48

What baffles me is dat er hier in dit kleine landje door een paar rechters bepaald wordt wat de definitie van een ras is . Kan dit zomaar ?

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:45

bergsbeklimmer | 20-11-16 | 06:21
Als Wilders verstandig is komt hij niet eens meer naar tv verkiezingsdebatten, argument: alles wat ik zeg kan me in de rechtszaal doen belanden, ik praat alleen in de tweede kamer waar ik immuniteit heb. Zijn winst voor de tweede kamer zal zijn deel zijn.

-------------------

Ik denk inderdaad dat dit een slimme zet zou zijn . In zo'n tv debat met de 'smooth talking 'pluchezitters heeft Geert ( naar mijn mening) niet zo'n duidelijk verbaal overwicht als bijvoorbeeld Fortuyn ,die iedereen neersabelde met keiharde onweerlegbare feiten.

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 08:36

G*dT heerlijk deze conceptuele verwarring over het begrip ras, nationaliteit en identiteit!
Ome Knoops kan er op los gaan. Gooi er maar een fenomenologische beschouwing à la Husserl tegenaan;-)
Het is al vaker gezegd: "Criminele Marokkaan begint een pleonasme te worden" Wie de schoen past, trekke hem aan!
*CcMed*

kapitein oosterlng | 20-11-16 | 08:08

Deze rechtszaak is en blijft een politiek proces. Ik ben bovenstaande eens Wilders hoeft niks meer te zeggen tot maart. Dat doen de andere politici wel voor hem.

franck7020 | 20-11-16 | 07:50

Wilders krijgt al vanaf het begin van de PVV zijn stemmen dankzij de reacties van de andere partijen. Als hij praat over kopvoddentax gaan de andere partijen los, onbeargumenteerd, met veel dedain en verwensingen. Kiezers met minimaal dezelfde ideeën voelen zich beschimpt en gooien de kont tegen de krib. Als niemand iets had gezegd over de minder vraag was de boel doodgebloed. maar nu kwamen 6500 mensen Wilders te hulp, ze deden aangifte en de reclamecampagne ging los.

Dat het soort mensen als Sylvana aangifte deden is niet verwonderlijk. Van bestuurders verwacht je een zekere intelligentie, bestuurders zouden ondertussen beter moeten weten. De spindoctors zijn niet aan te dragen en toch duiken ze op de haverkist en starten de stemmachine vóór Wilders.

Als Wilders verstandig is komt hij niet eens meer naar tv verkiezingsdebatten, argument: alles wat ik zeg kan me in de rechtszaal doen belanden, ik praat alleen in de tweede kamer waar ik immuniteit heb. Zijn winst voor de tweede kamer zal zijn deel zijn.

bergsbeklimmer | 20-11-16 | 06:21

@h.a.k. blok | 20-11-16 | 02:06
Mohamed Rasoul is een pseudoniem. Het is nog steeds niet duidelijk wie de auteur is. Onwaarschijnlijk is dat het een Marokkaan is en als het dat wel is dan waarschijnlijk geen Berber.

Rest In Privacy | 20-11-16 | 05:39

Geitekeutel | 20-11-16 | 04:17
Vermoedelijk een gevolg van herclassificatie van eerste generatie immigratie vanaf 2005 als van gezinshereniging.
Gezien de innige familiebanden binnen deze groep valt vrijwel de gehele Maghreb bevolking hieronder.
Zie het CBS zelf hierover: www.cbs.nl/NR/rdonlyres/537659D0-02B3...

kindapaas | 20-11-16 | 05:05

"Wilders vervolgen voor wat hij niet zei".
Wilders vervolgen voor het benoemen van problemen die hij niet veroorzaakt heeft.
Wilders bestraffen voor wat in de NL-wet niet strafbaar is:
Discriminatie op Nationaliteit.
Uit nood stelt men nu nationaliteit met ras gelijk ( dirty trick).
Als dat lukt impliceert dat vele gevolgen.
Onder ander kan elke politieke sanctie of boycott tegen een andere natie als racistisch worden aangeklaagd of beschreven.

MistaRazista | 20-11-16 | 04:51

@Locusta

Het aantal eerste generatie Marokkanen in Nederland:
1975 027.335
1985 083.152
1995 139.611
2005 168.400
2015 168.451

statline.cbs.nl...

Zou er hier en daar niet een beetje met de cijfers gerommeld worden. Tussen 2005 en 2015 staat het volkomen stil. En aangezien dat dit volk nog harder fokt dan Broer Konijn en zijn familie kan deze info toch niet serieus genomen worden? Of zijn ze stiekum allemaal chemisch gecastreerd?

Geitekeutel | 20-11-16 | 04:17

Free Geert- vrijheid voor Geert

am*dam | 20-11-16 | 03:17

Free Geert- vrijheid voor Geert

am*dam | 20-11-16 | 03:17

h.a.k. blok | 20-11-16 | 02:06

Ga het effe opzoeken .... lijkt me wel interessant om te lezen ... heb het idee uit jouw verhaal dat het word gelezen als Mein kampf zonder de voor geschiedenis te weten.

kereltie_ut_drenthe | 20-11-16 | 02:26

Sorry dat ik het zeg, maar als je hier als vluchteling bent en niet of nooit je ware afkomst van je kinderen en kleinkinderen kan veranderen en nooit een echte Hollander levensstijl kan aannemen .... van al die landen die dat opleggen, ze meteen terug zetten op de eerste vlucht naar hun geboortegrond .... Die gasten zouden zich nooit aanpassen hier.

kereltie_ut_drenthe | 20-11-16 | 02:17

@ BokoHalal 21.40

Ja, dat had ome Joop den Uyl moeten doen maar wat zei hij letterlijk? Als ze hier willen blijven dan zal ik ze geen haarbreed in de weg leggen (NTS/NOS journaal 1977). Ze stonken namelijk naar PvdA electoraat.

Stigmatiseren begint bij jezelf! Zolang de Marokkaanse gemeenschap niet luid en duidelijk, afstand neemt van de "minderheid" uit hun gelederen die met hun criminele en hufter gedrag de toon zetten, zijn ze mede verantwoordelijk voor het negatieve imago van de groep.
Dit geldt overigens ook voor andere gemeenschappen die om de haverklap negatief in het nieuws komen o.a. in de criminaliteit cijfers of vanwege hufter gedrag.

Ik raad iedere Hollander aan het volgende boek te lezen: De ondergang van NL, het land der naïeve dwazen. Geschreven door de Marokkaan Mohamed Rasoul. Het geeft een aardig inkijkje over de in aanleg gewelddadige en criminele mentaliteit van Berbers, die in eigen land met de nek worden aangekeken. De schrijver knuffelt NL helemaal dood maar verklaart ons tegelijkertijd voor gek. Het boek is integraal te lezen op Inet, het is uitgegeven maar kort daarna uit de schappen gehaald omdat boekhandelaren die het te koop aanboden werden bedreigd, zij en hun winkel zouden eraan gaan.

h.a.k. blok | 20-11-16 | 02:06

@kindapaas | 20-11-16 | 01:44
excuses voor het slordige knip-en plak werk ;(

kindapaas | 20-11-16 | 01:47

@Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:33
"Rutte gaat eraan op 15 Maart 2017.Rutte gaat eraan op 15 Maart 2017."
Mijn gevoel zegt me dat hij bezig is benoemd te worden tot opvolger van Martin Schultz, wiens tweede 2,5 jarige ambtsperiode in december afloopt. Die speelde onlangs met de gedachte Directe Democratie te introduceren in het EP, waarmee de huidige EP'ers een onzeker bestaan tegemoet konden gaan. De taak voor onze geschiedkundige: voorkom dat dat gebeurt.

kindapaas | 20-11-16 | 01:44

@King of the Oneliner | 19-11-16 | 23:05
CDA heeft mijn oma al lang afgeschreven, dat gaat PVV worden van haar kant. En ja mantelzorg is ook om je oma elke week te bellen om haar te vertellen wat je mee hebt gemaakt. Ze zit 90% van haar tijd in de stoel te brijen en het raam uit te staren.

Zoon van Boer | 20-11-16 | 01:33

Ik zou er op zich wel voor zijn dat je je andere nationaliteit moet opgeven, als je in Nederland komt wonen. En dat je anders niet binnen mag komen. En als de koning van Marokko zegt dat ingezetenen hun paspoort nooit kwijt kunnen raken: boeiend, jouw probleem. Dan kunnen ze hier dus niet komen wonen.
Je moet kiezen aan welk land je loyaliteit is.
Zeker als het in het geval van Marokko een land is waar nogal wat criminaliteit, terreur, en werkeloosheid vandaan komt.
Je zou je hooguit een constructie voor kunnen stellen zoals we met de UK hebben. Een oom van me woont al veertig jaar in Engeland, en die heeft een permanente verblijfsvergunning, onder bepalingen die onder de oude E.E.G. van kracht geworden zijn. Werkt prima, hij kan niet stemmen, dat is alles, voor de rest heeft hij gewoon zijn burgerrechten daar. En dat is wederkerig: zelfde voor een Engelse vriend van me in Nederland. Woont al meer dan dertig jaar met een permanente verblijfsvergunning in ons land, mag ook niet stemmen. Als een van de twee rottigheid zou uithalen, zijn ze eenvoudig het land uit te kieperen. Als we daar nou eens mee beginnen, in plaats van dat dubbele paspoorten uit te delen aan mensen die uit een totaal andere cultuur, achtergrond, religie dan ons vandaan komen? Want dat is vragen om problemen. Niet nog meer binnenlaten zou ik eerlijk gezegd nog beter vinden. Er is immers geen oorlog in Marokko.

Lefgozer | 20-11-16 | 01:21

@Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:59
Mijn leraar was een rechtse autoritaire bal geïmporteerd uit belgen land.
Dom als fok maar dat was volgens mij het eerste vereiste voor een leraar maatschappijleer.

miko | 20-11-16 | 00:56

Om even tot de feyten te blijven: Wilders stelde drie vragen die leidden naar de uitspraak "dan gaan we dat regelen". Het is teveel eer voor dat tuig met hun KK spraakgebrek om te veronderstellen dat deze uitspraak uitsluitend betrekking op hun zou hebben. Voor een dergelijk gebrek aan nuancering en inzicht hebben we het OM reeds. Het is voorts belachelijk om te stellen dat Geert de belofte van minder Marokkanen richting zijn achterban zou hebben gemaakt. Hij is namelijk met zijn partij getalsmatig (op dit moment) helemaal niet in de positie om een dergelijke belofte waar te kunnen maken. "We" moet in deze uitspraak dus veel breder worden opgevat, in de zin van iedereen die de PVV wil steunen. Inhoudelijk vertaalt deze zich daarmee als dat wij het nuchtere deel van het volk de problemen in onze maatschappij gaan regelen door een daadkrachtig bestuur na te streven.

Feyten meneer Feynman is niet de aannames van de OvJ als zijnde onomstotelijk aanhalen.

Pierre Tombal | 20-11-16 | 00:35

.Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:34 Nigel is vele malen eloquenter en daar vallen mensen voor en daar win je mensen mee.
-----
Nigel is een man met veel humor en ironie. Maar daar win je geen oorlog mee zoals die hier gevoerd wordt.
Tegen alle media en bestuurders in. Met een zeeer lange adem vasthouden. De problemen die Nigel aangepakt heeft zijn niet met die van Wilders te vergelijken. In de UK barst het trouwens ook van fout beleid. De islam en policor is daar nog 100 maal erger dan in Nederland.
Wat gaat Nigel daar aan doen?? Elk land heeft zijn eigen problemen en eigen mensen die er iets aan willen doen. Wij hebben geen betere dan Wilders.
Elke politicus die hetzelfde wil doen als Wilders was al jaren geleden gekapt.
Er is geen alternatief....

dijkbewaker | 20-11-16 | 00:30

Pieter V | 20-11-16 | 00:22
Gha, je kan het ook breed trekken. Gebruik die grijze massa eens. Wanneer er echt iets op een niveau moet gebeuren dat er toe doet, is er seks in het spel als je niet begrijpt hoe het kan dat een relatie wordt bestendigd.
Dus, zo werkt het.
Trouwens nu je het er over hebt, ik ga daar eens wat aan doen. Laterr!

Ongeblustekalk | 20-11-16 | 00:27

Na de Tweede W.O. zijn veel Nederlanders geëmigreerd naar Zuid-Afrika, Canada en Australië. Vanaf de eerste dag na aankomst in hun nieuwe land leerden zij de taal en gingen direct aan de slag om volledig onderdeel uit maken van die samenleving. Slechts zeer weinigen kwamen in contact met de politie. Dit staat in schril contrast met de nieuwkomers naar ons land. Velen spreken onze taal, zelfs na tientallen jaren, niet of zeer slecht. Velen zijn al dan niet vrijwillig werkeloos en de afkomst va de penitentiare bevolkingssamenstelling spreekt boekdelen. Waar zijn wij aan begonnen ?

Stratum | 20-11-16 | 00:27

@Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:36

Daar ging een van stellingen van Knoops gisteren over die verder fijntjes opmerkte dat het OM de rechtbank heeft opgezadeld met de taak om die vraag nu maar te beantwoorden.

Pieter V | 20-11-16 | 00:25

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 23:36

Die dealtjes onder het bureau hebben gewoonlijk weinig met politiek te maken of het moet machtspolitiek zijn de vrouwelijke partner.

Pieter V | 20-11-16 | 00:22

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 00:13
Even voor u nagerekend, onze oosterburen zouden er zeventig jaar geleden binnen de twee maanden vanaf zijn. En dan hebben we het nog niet eens over automatisering/outsourcing.

Petrus Poortwachter | 20-11-16 | 00:18

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 00:13
Het aantal illegalen, tweede generatie en derde en vierde generatie erbij opgeteld maakt? Ik schat zo'n half miljoen. Kan ook niet anders want je struikelt in elk winkelcentrum over die groepen grijze of zwarte tenten met 8 a 10 kinderen in hun kielzog. En dan druk ik me voorzichtig uit.

Dirk III | 20-11-16 | 00:17

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 23:48
In 1982 erkende de Verenigde Naties het bestaan van inheemse volken. In 2006 is er een 'Verklaring van de Rechten van Inheemse Volken' aangenomen door de Mensenrechtenraad van de VN. Maar verschillende invloedrijke westerse landen stemden tegen. In deze 'Verklaring van de Rechten van Inheemse Volken' staat dat geen enkel volk het recht op zelfbeschikking, dat internationaal universeel wordt erkend, kan worden ontnomen. Ook worden er een aantal rechten vastgelegd met betrekking tot behoud van grond en hulpbronnen, wat van groot belang is voor de culturele identiteit en het voortbestaan van deze volken. (Bron: Editions Atlas)

de honden blaffen... | 20-11-16 | 00:17

Pieter V | 20-11-16 | 00:13

Dan vergist u zich want dan hebben we direct de politiemacht van de EU, Eurogendfor hier over de vloer, een politiemacht gevormd door (militaire) politie-eenheden uit ANDERE EU landen, die als het moet opstandelingen mogen afknallen, althans volgens de betreffende vigerende EU documenten.

-------------------------
De enige reden dat er een EU politie/legermacht komt is dat Juncker opdracht kan geven om de opstand tegen de EU ( die er ongetijfeld komt ) met harde hand de kop in te drukken .
Dat is u toch welbekend neem ik aan ?

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 00:17

@Koonkluk Huis | 19-11-16 | 22:53

Heb gisteren het grootste deel van het betoog op de TV gevolgd en wat mij opviel is dat zijn lichaamstaal een stevige nervositeit veroorzaakte.

Pieter V | 20-11-16 | 00:16

@Jonkheer Wttewaall | 19-11-16 | 22:52

Dan vergist u zich want dan hebben we direct de politiemacht van de EU, Eurogendfor hier over de vloer, een politiemacht gevormd door (militaire) politie-eenheden uit ANDERE EU landen, die als het moet opstandelingen mogen afknallen, althans volgens de betreffende vigerende EU documenten.

Pieter V | 20-11-16 | 00:13

-weggejorist-

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 00:13

"Als Marokko de grens sluit, doen wij dat ook."

Het aantal eerste generatie Marokkanen in Nederland:
1975 027.335
1985 083.152
1995 139.611
2005 168.400
2015 168.451

statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...

Vertel... Je wilt de grens dichter dan dicht maken?

Locusta | 20-11-16 | 00:09

Kerstmarkten beveiligd in Duitsland.
Sinterklaasfeest kapot gemaakt in Nederland.
Extreme toename van criminaliteit
Extreme toename uitkeringsfraude.

Multiculti samenleving, sterker, samen en meer van dat PVDA geleuter veranderen niets aan deze feiten die het samen-leven verpesten voor veel mensen.

Veel misdaad wordt niet meer gemeld of aangepakt.
Zowel de burger als de politie is vaak moedeloos.

Oorzaak? 90% Moh en zijn broeders van andere moeders en de politieke wegkijkgarde die het mogelijk maakt.
Vol verbazing zie ik dit land in sneltreinvaart verpauperen met maar 1 politicus die dat durft te benoemen. Zo bang is iedereen van dat rode spook dat denkt het morele kompas van Nederland te zijn en je al een nazi label geeft als je het beestje durft te benoemen laat staan te handelen.

Dirk III | 20-11-16 | 00:09

Ongeblustekalk | 20-11-16 | 00:00
In de brugklas bestond dat vak in de jaren 70, hoe dat nu is weet ik niet.

-------------------
Klopt ! Dit was het enige vak waarik niets mee kon en omdat ik steevast aan de raamkant zat ging ik (recalcitrant als ik was) naar buiten zitten kijken gedurende de gehele les . Heb ook uitgelegd aan de leraar dat ik er niets in zag en dat was verder oke...... tja.... de seventies..

Koning BongoBongo | 20-11-16 | 00:08

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 23:57
Ik vroeg hem of hij trek in een bakkie koffie wilde of een flinke scheut whisky. Verder raadde ik hem aan in Frankrijk te komen wonen. Hij is net als ik met pensioen en heeft Nederland niet nodig.

Graaf van Egmont | 20-11-16 | 00:03

@Jan Dribbel | 19-11-16 | 22:18

Nee dat klopt. Rutte noemde dezelfde doelgroep waar Wilders het over had bij zijn vraag over minder Marokkanen dan ook volkomen terecht tuig van de richel.

Pieter V | 20-11-16 | 00:03

@Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 23:55
Hear hear

https://www.youtube.com/watch?v=0VcGJZpfl1c

Piet Karbiet | 20-11-16 | 00:02

Volgens Schengen (1995) zou Europa een dichte buitengrens moeten hebben, volgens Dublin (1990) zou de aanvraag alleen in Spanje gedaan kunnen worden. Waarom neemt Nederland überhaupt registraties aan van mensen die niet op een luchthaven geland zijn en niet op de kust zijn aangespoeld?

Nou, dat is toch al 40 jaar aan de gang? 99% van de asielzoekers komt over land binnen, en dus via een veilig derde (Dublin)land; en kan dus meteen retour de grens over.

FW Ta-183 Huckebein | 20-11-16 | 00:02

@Chinook Elsevier | 19-11-16 | 22:09

Het "dinner clubje" uit het eerste proces tegen Wilders dat een leuk policor juridisch experiment wel zag zitten.

De kampartsen van Hitler kenden ook leuke maar dan medische experimentjes.

Pieter V | 20-11-16 | 00:00

Pieter V | 19-11-16 | 23:55
In de brugklas bestond dat vak in de jaren 70, hoe dat nu is weet ik niet.

Ongeblustekalk | 20-11-16 | 00:00

Het O.M. weet het beter dan de wetenschappers.
In de voorbereiding van dit politieke proces hebben ze een nieuw ras ontdekt.
Het Marokkaanse ras.
Straks zijn de Friezen ook een ras.
Wanneer houdt deze waanzin op?

Jan Dribbel | 19-11-16 | 23:59

Pieter V | 19-11-16 | 23:55
Leraar maatschappijleer. Is dat een vak? Lijkt mij meer een bezigheidstherapie voor policor links gestoorde landverraders.
--------
My thoughts exactly !

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:59

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 23:48
Als je met iemand praat is er ook een vorm van communicatie de andere kant uit, die mis ik.
Stuur eens deel 2 svp.
Wat zei jij tegen die man in de sauna?

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 23:57

Ik ben opgegroeid in de zeventiger jaren. Als ik bedenk hoe goed we het toen hadden, en, vooral, hoe goed we het nu hadden kunnen hebben als al die 'kundige' politici zich er niet mee bemoeid zouden hebben....

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 23:55

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 21:55

Leraar maatschappijleer. Is dat een vak? Lijkt mij meer een bezigheidstherapie voor policor links gestoorde landverraders.

Pieter V | 19-11-16 | 23:55


"De Marokkaanse nationaliteit is er eentje waar je geen afstand van mag nemen. Werd ook automatisch verstrekt aan kinderen. Ook al zijn die kinderen maar voor de helft, een kwart, of nog minder van Afrikaanse of Arabische genen. Dat Marokkaanse ras heeft nooit bestaan, en die groep wordt ondertussen steeds Europeser."

Marokkanen kunnen wel afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit.

hoeiboei.blogspot.nl/2014/03/geachte-m...

www.amci.ma/uploads/telechargement/Cod...

houtvlot | 19-11-16 | 23:54

Het "welbevinden" is sinds de 70er jaren door de politieke agenda verruild voor scherpe verdeeldheid, een multiculturele samenleving gaat ten koste van gezondheid, openheid, flexibiliteit, zelfvertrouwen, educatie, vorming, creativiteit, weerbaarheid, veiligheid, verbondenheid, productiviteit en spontaniteit, het beperken van diverse vrijheden nog daargelaten.

"Beste kabinet sinds"...... my arse.

hovawart | 19-11-16 | 23:53

Marokko is blij om loosers en criminelen te exporteren en de linkse zieligheidsindustrie floreert daarbij.

metagod | 19-11-16 | 23:51

"Hebben politici wel eens nagedacht wat er gebeurd als ..." [sic].
Manmanman, waar is de redacteur?

borgmonster | 19-11-16 | 23:49

De oplossing: Maak.Een.Keuze. NL of Marrokko. Jij kiest. Zo simpel is het. Voor diegenen die voor NL kiezen: welkom! Samen maken we wat moois van dit land!

who cares? | 19-11-16 | 23:48

Ik zat van de week met iemand te praten die zei dat alle beleid en wet- en regelgeving in Nederland gebaseerd is op het zijn van "ingezetene" van Nederland. Hij vroeg zich nog af wat het nut in Nederland was om Nederlander te zijn. Een Nederlander telt niet meer mee. Iedere andere ingezetene gaat voor.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 23:48

Toen ik de kop zag met de woorden 'minder,minder ' en het woord 'ellende ' dacht ik even dat het over mijn aanstaande pensioen zou gaan .

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:42

-weggejorist-

Piet Karbiet | 19-11-16 | 23:42

Als mevrouw lucioperca niet haar dagelijkse soap zou willen zien had er hier niet eens een TV gestaan. En het ligt in de lijn der verwachtingen dat die ontwikkeling zal doorzetten.
Lucioperca | 19-11-16 | 21:59
Prachtig gezegd, hiero hetzelde met mevrouw ikreaguuralzesjaar.

Ikreaguuralzesjaar | 19-11-16 | 23:39

Tha Analyzer | 19-11-16 | 22:49
"Marcus Bakker noemde het discriminatieverbod een verrijking van de grondwet, maar miste, met een verwijzing naar de oorlog, in de opsomming het antisemitisme. Het wetenschappelijk niet-gefundeerde begrip ‘ras’ onderving dit volgens hem niet.
Ook het PvdA-Kamerlid Hein Roethof had bezwaren geuit tegen de limitatieve opsomming en voorgesteld de voorbeelden te laten voorafgaan door het woordje ‘zoals’. Volgens Bakker gaf dat de hele opsomming echter iets willekeurigs. In plaats daarvan stelde hij voor eraan toe te voegen: ‘of op welke grond dan ook.’"
In deze link een zeer goede analyse over de totstandkoming van Artikel 1:https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/27103/gij-zult-niet-discrimineren.html

de honden blaffen... | 19-11-16 | 23:37

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 23:08
Je kan je natuurlijk afvragen welke politieke deals er worden gemaakt in de achterafkamertjes of onder het bureau. Dat zie je wel vaker.
Je kan jezelf zo in een betere positie zuigen. ;)

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 23:36

Jos Tiebent | 19-11-16 | 23:27
Wat als de zaal "meer meer meer" had geroepen, was er dan ook een rechtszaak van gekomen?
-------
Anyone ?

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:36

dijkbewaker | 19-11-16 | 23:23
Laat ik het anders zeggen, Er is niemand met zoveel parate kennis en feiten dan Geert Wilders en het is stuitend om te denken dat iemand anders het beter zou doen met alle jaren daarbij van opsluiting omdat zijn leven constant bedreigt wordt.

-------

Dat Geert de grootste ballen heeft van dit continent zal niemand met gezond verstand bestrijden , maar het gaat mij om 'the greater good '. Nigel is vele malen eloquenter en daar vallen mensen voor en daar win je mensen mee.

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:34

Marokkanen maken zichzelf al belachelijk vanaf het moment dat ze hier voet aan wal hebben gezet. Wilders is niet de oorzaak maar het gevolg van hun eigen gedrag en alle Marokkanen bij elkaar zijn te kortzichtig om deze waarheid onder ogen te willen of kunnen zien want het is altijd de schuld van een ander.
Zal ik ook op Wilders stemmen? Jazeker! Want een politicus die bereid is zijn vrijheid op te geven door wel de olifant in de kamer te benoemen heeft meer lef, ruggengraat en hart voor het land dan alle kwallen die er alleen voor hun eigen winstbejag zitten en zaten. (Bos, Schippers, Rutte, Zalm, Klink etc. to name a few)

Dirk III | 19-11-16 | 23:34

De politiek had vanaf de jaren tachtig Generaal Mattis moeten citeren: “I come in peace. I didn’t bring artillery. But I’m pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I’ll kill you all.”

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 23:33

@WitteGrunneger | 19-11-16 | 23:09
Wangedrag. Weg er mee.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 23:31

@oostermoer | 19-11-16 | 23:18 - hoezo? Wordt NL te rechts? Te veel politiestaat? Te veel moslims die de regels bepalen? Te veel agressieve extreem linksen? Te veel black face?

WAT?

Of is algemeenheden wel zo veilig, om straks zie je wel te roepen?

MarcS | 19-11-16 | 23:31

Wat als de zaal "meer meer meer" had geroepen, was er dan ook een rechtszaak van gekomen?

Jos Tiebent | 19-11-16 | 23:27

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-11-16 | 23:10

Zou zo maar in dit topic kunnen passen:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/jawoor_de_nos_wil_de_oranjes_islamiseren.html

Piet Karbiet | 19-11-16 | 23:24

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:07
Konden we Geert maar vervangen door Nigel...... beetje charisma en goede parate kennis van feiten zou enorm helpen .
------
Konden we Rutte maar vervangen voor Trump.
Of, Konden we Nederland maar vervangen voor de USA.. Met Trump erbij. Wat trouwens niet zoveel scheelde als we niet liever Suriname hadden geruild voor de VS.
Konden we maar teruggaan in de tijd en de gastarbeiders geen steden van ons laten overnemen.
---
Laat ik het anders zeggen, Er is niemand met zoveel parate kennis en feiten dan Geert Wilders en het is stuitend om te denken dat iemand anders het beter zou doen met alle jaren daarbij van opsluiting omdat zijn leven constant bedreigt wordt.
Er is echt helemaal niemand te vinden die dat er allemaal voor over heeft. Niemand houdt het vol!
Dan moet je knettergek zijn of zo gemotiveerd dat zelfs je eigen leven opofferen voor anderen je niet van je gekozen pad afbreng. Zo iemand noemen we in de volksmond een Held.

dijkbewaker | 19-11-16 | 23:23

oostermoer | 19-11-16 | 23:18
Nederland is een heel eng land aan het worden. Sein dit door aan Trump.

----------

Nederland is al enige tijd een heel eng land... punt !
Please send help.

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:23

Daarnaast is een mens van goede wil van Marokkaanse afkomst, maar met alleen een Nederlands paspoort, geen Marokkaan maar een Nederlander.
Net als mijn buurman met alleen een Nederlands paspoort wiens grootvader een Zweed was.
Je moet kiezen wat de PVV betreft.
Begin eerst maar eens als regering met alleen uitkeringen verschaffen in dit land aan 100% Nederlanders

Mantisomantis | 19-11-16 | 23:22

Nederland is een heel eng land aan het worden. Sein dit door aan Trump.

oostermoer | 19-11-16 | 23:18

Koonkluk Huis | 19-11-16 | 23:03
Zolang de gewone, goedbedoelende Marokkanen onverschillig (indifferend) blijven staan tegenover de wandaden van de talrijke rotte appels blijven ze hun eigen graf graven. En dan moeten ze niet piepen dat ze een stageplaats kunnen krijgen.

---
Marokkanen vormen een eenheid en dat is nu precies waar het bij de Nederlander aan schort . Als je in je buurt van die kleine terroristjes hebt en je krijgt er ruzie mee sta je voor je het weet tegenover een bende Mocros die elkaar waarschijnlijk nog eens niet kennen. Maar toch vormen ze een eenheid . Dit gedrag is een Hollander vreemd en omdat wij geen çommunity feeling 'hebben , is het vrij spel voor die ratten .

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:17

Piet Karbiet | 19-11-16 | 23:07
Ole ole ole want ik ben Mo en ik ben oK. En jouw zus die heeft een snee!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-11-16 | 23:10

Op naar de 75+ zetels voor de PVV op 15 maart 2017.
Minder, minder, minder criminele marokaanse rasmongolen die zelf de grootste haatzaaaiers zijn door hun gedrag.

WitteGrunneger | 19-11-16 | 23:09

Ik ken alleen maar hardwerkende Marokkanen hier. Hun vrouwen doen hele elftallen rijden naar de uitwedstrijden en van harte de bardiensten op de voetbalclub.
,
Oh nee toch niet.
Piet Karbiet | 19-11-16 | 22:22
--------
Wordt tijd dat jij 3 kratjes wodka per week uit Moskou krijgt ...-)

A3an | 19-11-16 | 23:08

Gevestigde partijen als de VVD zullen maar wat graag samen met Wilders willen regeren. Het excuus/smoesje ligt al klaar: We moeten met hem samenwerken om zijn gedrag binnen de perken van het aanvaardbare te houden. Rutte heeft hem op voorhand al niet uitgesloten. Dat zegt genoeg. En als Geert wat water bij de wijn moet doen zullen veel Nederlanders die niet op hem gestemd hebben daar heel blij van worden.

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 23:08

Joodse schoolkinderen, dat vind ik maar een kudtras.
En Yezidische maagdelijke meisjes, ook zoiets.
Aan het kruis ermee.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 23:07

Konden we Geert maar vervangen door Nigel...... beetje charisma en goede parate kennis van feiten zou enorm helpen .

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:07

Voor de PVV is 50+ zeker een mogelijkheid. Zeker met de hulp van ons rechtssysteem, en het OM van de voorgedrukte formulieren.
De werkende mens begint daar doorheen te zien.Ik heb daar wel hoop op, net als Trump.
We willen ons land terug. Het mooie land van de ouderen waar blijkbaar iedereen wilde wonen en daarna probeerde men er een kalifaat van te maken met gratis autochtone slaven om uitkeringen te bekostigen.

Mantisomantis | 19-11-16 | 23:06

De uitspraak vol=vol is in een afgezwakte niet strafbare variant veranderd in : genoeg=genoeg door de PVV, op meerdere manieren in te vullen.
Misschien volgende keer: "minder=minder" LOL.
Ik denk , als realist zijnde, dat de PVV GEEN landslide zal veroorzaken in maart, helaas.
Het zal bij -5 zetels blijven.
VLN gaat er wat af snoepen, jammer, beter één blok blijven.
CDA gaat behoorlijk winnen: 50% van Nederland is een oudere, nette burger, die hier als vanouds veel in zien.
PvdA gaat dik verliezen, allochtonen gaan naar DENK en ook naar GL
GL wordt helaas behoorlijk groot, alle vrouwen, en jonge snowflakes
VVD: verlies: mensen zijn Rutte zat, en vooral de huurverhoging, verhoging zorgverzekering, en het constant dealtjes maken en geld sturen naar Brussel is een doorn in het oog.
Sp, SGP winnen 1-3 zetels erbij.
Uiteindelijk komt de CDA in de regering met GL, D66, en kan Geert Wilders weer in de oppositie voor jaar.
Helaas, we zijn niet Amerika.
En dan nu een toepasselijk lied: We don't get fooled again door The Who:
www.youtube.com/watch?v=VZEXEItKND0

King of the Oneliner | 19-11-16 | 23:05

@ mezelf...
"Een aanwezigheidspremie zou nog teveel betaald zijn"....
----
De zeer hoge salarissen die deze gasten krijgen zouden alleen gerechtvaardigd zijn indien na de verkiezingen zij zonder wachtgeld zouden opdonderen, en zij niet alleen, tevens alle hoge ambtenaren die bij die partijen horen.
Dáárvoor wordt er zo hoog betaald, niet om daarna vele niet correcte emolumenten in te pikken en op je lauweren te gaan rusten.
Persoonlijk vind ik, en dat schrijf ik al meer dan tien jaar dat er burgerraden moeten komen.
Per slot van reken ing zijn er onder het gewone volk, zoals wij hier, mensen die veel meer van veel meer zaken weten dan de politici die in hun eigen portefeuille opgesloten zitten en weinig tijd hebben om zich van velerlei andere zaken op de hoogte te stellen / houden.
Het toch een grof schandaal dat het merendeel der kamerleden weinig tot niets weten van het Oekraïne verdrag.

A3an | 19-11-16 | 23:04

Zolang de gewone, goedbedoelende Marokkanen onverschillig (indifferend) blijven staan tegenover de wandaden van de talrijke rotte appels blijven ze hun eigen graf graven. En dan moeten ze niet piepen dat ze een stageplaats kunnen krijgen.

Rest In Privacy | 19-11-16 | 23:03

Oneens met het NOOIT woord van Feynman. Wilders zal NOOIT regeren dankzij.....
Even vergeten dat hij AL geregeerd heeft in de gedoogconstructie???
Daarnaast regeert hij vanaf de zijlijn. Zijn macht groeit exponentieel door de veranderende wereld waar nooit... nooit heeft bestaan. Zo gaat het in de wereld altijd. Wat voor onmogelijk werd gehouden gebeurde kort daarna toch.Langzamerhand moet het toch voor iedereen duidelijk worden dat de Elite zuil van het problemen veroorzaken niet geschikt is om de zelf gemaakte problemen op te lossen. Dat is een never ending story. Een perpetuum mobile om het systeem in stand te houden. Het systeem om het volk dom en onder de duim te houden.
Volksvertegenwoordiger is een farce. Een verdienmodel ten gunste van de elite die geen ene donder om het volk geeft. De islam zit vast in de eigen ivoren toren waar geen politicus zijn vingers aan wil branden. De hypocriete huichelaars. En de man die er wel iets aan wil doen moet terechtstaan De omgedraaide wereld. Niet wilders moet terecht staan , maar Rutte en Merkel. En alle nuttige idioten die de islam binnenhalen voor nog meer water en vuur proberen te mengen.
Heel bestuurlijk Nederland wil minder Marokkanen in de gemeente. Maar als je het vraagt en antwoord krijgt en je naam is Geert Wilders ben je staatsvijand nummer 1.
nou, dan maken we hem staatsvijand voor alle politieke partijen door hem een voor onmogelijke gehouden winst te bezorgen tijdens de verkiezingen.
Het enige wat ons rest anders is het einde zoek in dit land en Europa.

dijkbewaker | 19-11-16 | 23:02

Jackanders | 19-11-16 | 21:16
En na het minder minder uit de zaal zei hij; dan gaan we dat regelen.
Dat is wel degelijk een belofte.

Dus alles wat hij zegt is een belofte ?

Koning BongoBongo | 19-11-16 | 23:00

"En dit alles gezien de ongelofelijke bedreigende vuilspuiterij t.o.v. autochtone Nederlanders op diverse Marokkaanse/allochtone sites en Facebook en Twitter en vloggers, dit is zo onrechtvaardig en oneerlijk.
Was getekend: een hardcore Wilders-stemmer."
King of the Oneliner | 19-11-16 | 22:02
------
Daar zit ook een heel groot deel van het probleem.
Autochtonen die zich werkelijk zo wat alles moeten laten welgevallen, zich te barsten werken voor die meuk en dan ook nog in alles achtergesteld en gediscrimineerd worden en daar niks tegen kunnen / mogen doen.
Daar creëert onze overheid racisme mee.
Zij zijn de schuldigen aan de ontstane situaties, op vele gebieden.
Een aanwezigheidspremie zou nog teveel betaald zijn.

A3an | 19-11-16 | 22:54

Die OvJ Wouter Bos moet nu wel bijkans op het randje van een torenflat staan, klaar om naar beneden te springen. Het zal je vader maar zijn. Als het de mijne was sprong ik zelf.

Rest In Privacy | 19-11-16 | 22:53

"Een democraat die een stuk volkswoede kanaliseert."

Dat is de bliksemafleider voor het establishment. Het zwarte schaap, dat door alle andere brave schaapjes verguisd wordt, maar nog steeds een schaap. Daarom zie je ook totaal geen ontwikkeling bij de PVV, ze zitten wel lekker, daar in Den Haag. Lekker bij de rest van de kudde, die alleen maar doet of ze er niet zijn.

Een revolutie moet er komen, de onderdrukte massa, het nihil, moet de straat op en de macht weer in handen nemen. Laat de nomenklatura zich maar verantwoorden voor een volkstribunaal. Dan pas komt er verandering.

Jonkheer Wttewaall | 19-11-16 | 22:52

Bewareofsarcasm | 19-11-16 | 22:49
Het is wel noord-afrika, maar het blijft afrika hé?
Neuken is het enige waar ze zich moe voor willen maken. Helaas.

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:52

@Lupuslupus | 19-11-16 | 21:18
Precies. Als Wilders 50+ zetels haalt, gaan de anderen in de rij staan om met hem te mogen regeren. Rutte en Peggold voorop.

Lewis Lewinsky | 19-11-16 | 22:51

de honden blaffen... | 19-11-16 | 22:22
Als ik de nrc moet geloven heeft PvdA’er Hein Roethof het amendement ingediend wat gesteund werd door Marcus Bakker et voila meerderheid. Dictatuur der meerderheid. Hoe marginaal ook.

Tha Analyzer | 19-11-16 | 22:49

-weggejorist-

Bewareofsarcasm | 19-11-16 | 22:49

ProAsfalt | 19-11-16 | 22:33
I know... Maar na een paar pils dacht ik: laat ik die proasfalt een even lekker stangen. Missie mislukt.
Zag van de week jouw favoriete minister/stas nog bij Pauw. Was voor mij de eerste keer. Wat een schatje zeg. (maar dan niet)

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:46

Gek eigenlijk, Marokko neemt geen onderdanen die uitgezet zijn terug, maar degene die hier mogen blijven moeten de Marokkaanse nationaliteit houden. Wij als slap tolerant land accepteren dat gewoon.

doskabouter | 19-11-16 | 22:42

Voor de Marokkanen die zich in NL niet meer welkom voelen na de uitspraken van de heer Wilders, het staat u vrij een keuze te maken:
www.expat.com/en/nationalities/morocca...

Dr. Frambozenjam | 19-11-16 | 22:35

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:31
Alleen lagere school, 3 jaar.

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:34

51 Zetels VVD.... Een BHAG. A Big Hairy Audacious Goal. Rutte heeft waarschijnlijk een lekker management boek gelezen. Hij zet een groot doel om zijn team/achterban te motiveren. Maar de beelden van dat congres laten een partij zien met een gemiddelde leeftijd van 178 A.D oid.
--
Die oude lullen gaan niet meer flyeren en canvassen. Laat staan los op FB of Twitter met allerlei creative uitingen of scheldpartijen. Die denken dat het gaat zoals het altijd gaat... via de Kijkbuis.
--
Rutte moet zijn loyaliteit kopen. Want echte ruggensteun uit de bevolking zal hij niet meer krijgen. Dus al zijn steun komt van baantjesjagers binnen zijn eigen partij en ingekochte marketing jongetjes en meisjes uit de US of A. Dit wordt de duurste en slechtste VVD verkiezings campagne ooit.
--
Rutte gaat eraan op 15 Maart 2017.

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:33

@Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:25
Als de bazen dat niet zouden doen dan ontstaat er krapte op de arbeidsmarkt waardoor zij veel meer moeten betalen en dan zul je zien dat de Nederlanders zich wel zullen melden en/of de bazen zullen deze werkzaamheden vergaand moeten automatiseren zodat 1 Nederlander 100 gratis arbeiders kan vervangen.

De komst van gratis arbeiders levert alleen maar verliezers op, ook voor mij, behalve voor de bazen dan.

ProAsfalt | 19-11-16 | 22:33

Nationaliteit is geen ras!
Het is eerder een geloof, het geloof in het uitverkoren volk.

Het geldt voor:
Israëliërs;
Chinezen;
Noord-Koreanen;
Turken;
... och, vult u zelf maar aan.
En in Brussel geloven ze in Europeanen, alsof dat een is.

BraadWorstLul | 19-11-16 | 22:32

"idyllische gedachtes over tolerantie", helaas is de werkelijkheid minder idyllisch, dooreen politieke cordon sanitaire om de islam rond te leggen. zodat deze totalitaire ideologie al decennia, vrij van Hollandse bemoeienissen, zelfs een politieke zetel in onze regering heeft kunnen forceren. De Islamistische vrijstaat heeft een enorm ontwrichtend effect op ons bestaan, draagt niet bij tot het welzijn en de gezondheid, maakt het publieke debat en het uitten van meningen, zelfs het hebben van commentaar of het benoemen van problemen onmogelijk door de politieke moord op onze vrijheid van meningsuiting door de ideologie te laten doorgaan voor een geloof.

hovawart | 19-11-16 | 22:32

De veroordeling van GW wordt uitgesteld tot na de verkiezingen om het resultaat te optimaliseren.
gnor | 19-11-16 | 22:24
,
Dat kan helemaal niet want de uitspraak is op 9 december a.s.

Lupuslupus | 19-11-16 | 22:32

Uitspraken van Janmaat, worden nu normaal gevonden. Met afschaffing van de multiculturele samenleving, en vol=vol uitspraken. Destijds voor veroordeeld, voor het aanzetten van haat en discriminatie. Zoiets zouden we ons nu niet kunnen voorstellen. Zelfde met Wilders.
Moord=moord. Dat is eeuwen al zo, en onveranderd.
En daarom is dit een politiek proces. Uitspraken van nu, zijn over een tijdje achterhaald en lachwekkend. Het is zo erg politiek dat definities worden opgerekt om het erin te passen. Zelfs het OM is bezig om politiek bedrijven. Trias politica. Mijn reedt.

Wim Venijn | 19-11-16 | 22:31

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:22
Ik kan natuurlijk inhoudelijk reageren op jouw post, maar was het een antwoord op mijn vraag?

Nee.

Dus doe het maar gewoon overnieuw. Zo voer je toch geen gesprek?
wtf mavoklant.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:31

Soros hits again?

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:31

ProAsfalt | 19-11-16 | 22:21
Ben maar blij dat die bazen dat doen.
Voor hetzelfde geld zetten ze jou gratis aan het werk.

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:25

@ProAsfalt | 19-11-16 | 22:21
Ja, dat was zeker een raar bericht.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 22:25

Asscher is bezig om een links blok te formeren. Dit betekent dat Didi grijns terug naar af gaat. Dat links blok zal er, tezamen met de angst voor geweld bij de "nette (vaak oudere)kiezer" en al die mensen die mee moeten roeien omdat ze anders baanloos worden, voor zorgen dat alles bij het oude blijft. De veroordeling van GW wordt uitgesteld tot na de verkiezingen om het resultaat te optimaliseren. Dit is niet eens een echt Nederlands maar internationaal probleem en omdat we nu pas reageren en dat 35/40 jaar geleden hadden moeten doen. Eigen schuld dikke bult.

gnor | 19-11-16 | 22:24

Zo gek is de oplossing van Trump niet. Maar onze politici hebben zwakke knieën dus bij ons gaat dat nooit lukken. Onze politici laten zich door elke buitenlandse gek de les lezen, maar accepteren dat niet van hun eigen kiezeers. Denk aan het Oekraine-referendum!!!

Albert5000 | 19-11-16 | 22:22

Tha Analyzer | 19-11-16 | 22:11
Al was het maar alvast deze toevoeging "op welke grond dan ook" die door een amendement van communist Marcus Bakker aan artikel 1 werd toegevoegd.

de honden blaffen... | 19-11-16 | 22:22

@Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:12
I lost you there.
Ik ken alleen maar hardwerkende Marokkanen hier. Hun vrouwen doen hele elftallen rijden naar de uitwedstrijden en van harte de bardiensten op de voetbalclub.
,
Oh nee toch niet.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 22:22

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:06
Doe eens kalm.
--
Snap je niet helemaal. Ik zeg alleen wat iedereen wel kan zien aankomen. De VVD gaat niet doen wat ze graag willen, die 51 zetels.
--
Rutte zegt hoog in, althans zijn marketing groepje. Het worden maar 15 a 20 zetels voor de VVD. Meer worden het er niet. En dat wordt gedreven door de voor de hand liegende redenen zoals de leugens, onherkenbaarheid van zijn nieuwe team, mensen zijn Rutte eigenlijk gewoon zat na 8 jaa.
--
Oekraïne en MH17 gaan nog negative in werken op zijn image, er komen nog wel wat schandalen met die hele lijst nieuwelingen, zijn eigen achterban loopt nu al massaal naar PVV, FvD en VNL, er zijn veel minder kijkers voor zijn propaganda kanalen zoals de NOS en VARA, noem maar op.
--
En dat alles maakt dat hij, Rutte dus, een heel negatief en vies imago gaat krijgen de komende maanden. Tot het moment dat hij zich zelf nog voor 15 maart terug trekt uit de strijd. En dan stort de hele VVD in.
--
Begin februari, dan trekt Rutte zich terug.
--
Snap je het nu?

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:22

"Toen Nederland later om gastarbeiders verzocht,"

Wie zochten nu concreet gastarbeiders? Niet het volk. Slechts de bazen. Zij wilden goedkope arbeiders en kregen die. Het volk zit met de gebakken peren. Hoge criminaliteit en veel lagere lonen. De winst? Die gaat louter naar de bazen. Ik roep het al vaker: laten de bazen maar de maatschappelijke schade voor hun rekening nemen. Eens kijken of zij dan nog zo enthousiast zijn om hordes gratis arbeiders het land binnen te laten.

Sterker nog, in het achtuur staatsjournaal ging het over het feit dat steeds minder polen naar Nederland komen om te werken want in Polen kunnen zij meer verdienen. Uhhh? Wat? Ik herhaal: in Polen kunnen zij meer verdienen. nos.nl/artikel/2143893-de-polen-vinden...

Dus gaan de bazen opzoek naar nog goedkopere handjes. Die vinden zij in Slowakije. yep, Slowakije die nog niet zo heel lang bij de EUSSR zit.

Zo werk dat. Als de Polen hier niet meer willen komen dan halen wij ze, ik bedoel, de bazen, gewoon uit Slowakije. Als de voorraad is uitgeput uit Slowakije, is tegen die tijd Oekraïne volwaardig lid geworden van de EUSSR en kunnen ze dus gewoon uit Oekraïne worden gehaald.

Zo gaat de The Race To The Bottom door in plaats dat het wordt gestopt.

ProAsfalt | 19-11-16 | 22:21

Zullen we het voorlopig even positief blijven zien?
De argumenten van Prof. Cliteur en Zwart alsook het pleidooi van Meester Knoops voor zover het nu gevorderd is komen mij een stuk reeler voor dan het betoog van het OM. Ook een groot deel van de landelijke pers (lees de stukken op Elsevier) en een heel groot deel van de publieke opinie vind een veroordeling in deze zaak belachelijk. Ik denk dat Geert wederom vrijgesproken zal worden. Als de rechtbank deze zaak al niet op voorhand laat vallen.
De kans dat ze daarna nog een derde keer op hun bek willen zal dan bijna verwaarloosbaar zijn. Gelukkig.

Petrus Poortwachter | 19-11-16 | 22:20

IK herhaal en blijf beweren dat dit opgezet is , het is gewoon moedwillig een gekozen senator monddood maken.
Hier wordt dus ook met twee maten gemeten , we weten allemaal wie wordt bedoelt.
De verkiezing komt met rasse schreden , de vvd ziet met lede ogen dat de pvv de grootste blijft en is , dus moet er worden gehandeld , de toneel academie heeft in de vorm van een rechter die een deskundige schoffeert en ook nog mag blijven zitten waar de hele mikmak tegen is dat hij blijft gewoon van boven af is opgelegd .
Ik voor zie een heet voorjaar als de veroordeling een feit is en het gaat niet alleen om die veroordeling maar om die vervloekte strafblad wat dit oplevert ,de dood van een senator deel een deel twee volgt heel heel snel

witchmaster | 19-11-16 | 22:20

Aardappels zijn een ras, Marokkanen zijn geen ras.

Jan Dribbel | 19-11-16 | 22:18

Lupuslupus | 19-11-16 | 22:10
Dit wordt vrijspraak, het politieke proces dat zijn uitkomst laat zien via de msm omdat ze er niet onder uit kunnen komen dat links wederom faalt.
De msm is een usefull idiot voor de waarheid geworden. En iedereen zal het zien.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:15

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:51
Het ging hier over jouw stukje en dat je trollen niet aan die bankzitter over moet laten. Je zegt het zelf al.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:12

Zoals Pim (rip) al bepleitte. Schrap artikel 1 van de grondwet! En als je dan toch bezig bent. Herzie de grondwet en pas deze aan naar zeg maar 2016. Voor volk en vaderland !

Tha Analyzer | 19-11-16 | 22:11

King of the Oneliner | 19-11-16 | 22:02
,
Mooi gesproken King. Heb nog een kleine toevoeging: gisteren zei mr. Knoops in zijn pleidooi dat Wilders meteen na zijn toespraak van het podium afstapte en tegen de daar verzamelde pers zei dat het hem natuurlijk om criminele marokkanen ging. Mr. Knoops las het woordelijk voor en er zijn beelden van die hele avond.

Lupuslupus | 19-11-16 | 22:10

Rechters voor het leven benoemen is de grootst mogelijke fout die je als Natie kunt maken, macht uitoefenen en kartelvorming aangestuurd door de D66 kliek die de grootste machtsfactor binnen de gerechtelijke macht vormen, zorgen voor een corrumperend instrument welke bijna niet te vervolgen is. Ons kent ons, er bestaat geen groter old boys netwerk cq eetclubjes waar de casussen worden besproken onder genot van een wijntje en een lijntje.

Chinook Elsevier | 19-11-16 | 22:09

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:06
Verdomme de helft van mijn comment foetsie.
na- nuanceren trekt de server blijkbaar niet ;)

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:09

Mark_D_NL | 19-11-16 | 21:55
Prima, een tegencampagne. Maar welke partij promoot jij dan?
Kom dan uit de kast en promoot de pvv. Dat het initiatief anti democratisch is weten we al.
Beken gewoon kleur en wees niet zo laf, je bent toch geen wijf?

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 22:06

Minder islam en veel minder Naffers..
Ommezwaai | 19-11-16 | 21:46
En minder marokkaanse AH bezorgers. Want dat voelt toch raar een marokkaan aan de deur die zomaar naar binnen wilt lopen.

Mark_D_NL | 19-11-16 | 22:05

Wat niemand meer weet: Wilders had in de week voor de gewraakte minder, minder uitspraak een interview gegeven aan een cameraploeg toen hij over een Haagse markt liep.
Daar vroeg hij soms: wilt u minder Marokkanen hier?
Dit gebeuren is misschien nog ergens te vinden.
Toen, tijdens een PVV-avond zat dit nog steeds in zijn hoofd, en in een opwelling, het was niet echt een voorbereide speech, aan het eind van de avond, in een min of meer besloten PVV-avond, heeft hij die beruchte opmerking gemaakt.
"Dan gaan we dat regelen". was zijn laatste afsluitende zin, toen hij de microfoon al wegdeed.
Het hele gebeuren was eigenlijk een wisselwerking tussen het publiek en Wilders.
Hij vroeg: "Willen jullie meer of minder Marokkanen".
En het publiek: "Minder, minder, minder", een beetje in een jolige sfeer, ons onder ons.
Dit alles was dus geen officiële speech, niet bestemd voor de grote media-aandacht die het gekregen heeft, en moet in de context gezien worden.
Bovendien is het een mening, en een mening die gebaseerd is op onvrede over het gedrag van jonge criminele, brutale Marokkanen in Nederland.
Maar blijkbaar mag dit feit gewoonweg niet benoemd worden.
Islamisten, Turken, anti-zwarte piet Surinamers maken wel meer beledigende en racistische opmerkingen naar Nederlanders toe.
Ook vloggers slaan zwaar beledigende taal uit en bedreigende taal naar Nederlanders.
Dit mag allemaal maar getolereerd worden, zeker?
Wilders heeft gelijk dat het een politiek proces is, zwaar overdreven op een uitspraak, die NIET racistisch is, maar gewoon een mening.
De rechter is zeer bevooroordeeld t.o.v. Wilders/PVV, Marokkanen zijn geen ras, en een politieke partij moet gewoon bepaalde standpunten kunnen ventileren en aankaarten.
En dit alles gezien de ongelofelijke bedreigende vuilspuiterij t.o.v. autochtone Nederlanders op diverse Marokkaanse/allochtone sites en Facebook en Twitter en vloggers, dit is zo onrechtvaardig en oneerlijk.
Was getekend: een hardcore Wilders-stemmer.

King of the Oneliner | 19-11-16 | 22:02

Mark_D_NL | 19-11-16 | 21:55

U heeft helemaal gelijk. TV is morsdood. Zelf ben ik 43 lentes jong, dus niet eens van de generatie die met het internet is geboren. Maar TV-kijken doe ik al jaren niet meer. Als mevrouw lucioperca niet haar dagelijkse soap zou willen zien had er hier niet eens een TV gestaan. En het ligt in de lijn der verwachtingen dat die ontwikkeling zal doorzetten. Waarom naar een voorgekookte mening kijken wanneer je die zelf online kunt vormen naar eigen inzicht?

Lucioperca | 19-11-16 | 21:59

Eén van de factoren die in de UK en de VS een rol speelden bij de verrassende uitkomst van de verkiezingen is dat veel mensen hun keuze alleen in het stemhokje kenbaar maken. Ze werden kennelijk net iets te vaak in een hoek getrapt als ze voor hun keuze (voor Trump/ Brexit) uitkwamen. Het zou me niets verbazen als dat ook hier een grote rol gaat spelen volgend jaar.

joepiedepeopie | 19-11-16 | 21:59

"Die _berg_bevolking (Riffijnen) hebben zelfs nog oorlog gevoerd tegen de Arabische bevolking aan de _kust_."

Lol..

Dr. Frambozenjam | 19-11-16 | 21:58

Het is natuurlijk onzin wanneer je het accent legt op het terugnemen van onderdanen die nu instromen terwijl er al een hele grote groep binnen is. Dit is het benoemen van problemen, deed mijn leraar maatschappijleer ook. Je hebt er geen hol aan.

Ongeblustekalk | 19-11-16 | 21:55

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 21:40
Ruttes campagne team denkt dat TV nog 1x zal overwinnen op online. Maar met online kan iedereen, gratis, meedoen en dat zal dan ook massaal gebeuren rondom de verkiezingen. Die VVD campagne voor die 51 maagden stelt niets voor.
--
TV (In de vorm van NOS/RTL) is over, volg het niet zo maar zag op Twitter dat nieuwsuur nog maar 500k kijkers had oid. Deel dat maar door de helft, want dat kijkcijferbereik ding is waarschijnlijk ook een Hoax.

Mark_D_NL | 19-11-16 | 21:55

Bijna heel Nederland denkt het en Geert zegt het.
Die 5 ruggen wil ik hem wel betalen, alles voor het goede doel.
.
Minder islam en veel minder Naffers..
Ommezwaai | 19-11-16 | 21:46
.
Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om de eventuele veroordeling. Als dat zou gebeuren kan *niemand* meer iets zeggen over marokkaans tuig, moslims etc. Dan zijn we echt monddood gemaakt.

Lupuslupus | 19-11-16 | 21:55

@@ackanders | 19-11-16 | 21:40
Weet ik ook wel, zat eigenlijk gewoon een beetje te kutten. Vind Feynman in de comments de laatste tijd gewoon niet zo scherp. Ik bedoel, ik krijg iedere week vanuit Moskou 2 kratten wodka om hier goed te trollen en dat verwacht ik dat ook van anderen.
Wanneer ging het hier ook alweer over?

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:51

Bijna heel Nederland denkt het en Geert zegt het.
Die 5 ruggen wil ik hem wel betalen, alles voor het goede doel.
.
Minder islam en veel minder Naffers..

Ommezwaai | 19-11-16 | 21:46

Het OM heeft zijn mandaat direct van de VVD/PvdA en D66.

smdyasc | 19-11-16 | 21:44

@Noodluik | 19-11-16 | 21:39
Het OM krijgt zijn opdrachten direct van de heersende macht, daar kan geen twijfel over bestaan.

smdyasc | 19-11-16 | 21:43

Zwarte Piet is ook een ras.

Steinway | 19-11-16 | 21:42

Op dit very moment op twee: Andere Tijden. Over groepen Marokanen die elkaar te lijf gingen op het Museumplein en in Hilversum (over een NOS radioprogramma..... je kunt er de humor van inzien). In 1974! Ome Joop had toen het hele zootje al "op de bus naar Belgié moeten zetten".

Hadden we al dit gezeik nooit gehad. Dankjewel "verbindend" Nederland!

BokoHalal | 19-11-16 | 21:40

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:27
Begrijp me niet verkeerd hoor, van mij mag hij vandaag nog zijn belofte waarmaken.
Maar de eerst zin van @Feynman, daar is niets mis mee.

Jackanders | 19-11-16 | 21:40

Ik snap ook niet dat Rutte 's morgens en 's avonds in duurbetaalde ster-spotjes te zien is. Hij belooft weer van alles. En mensen kijken nauwelijks nog tv.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 21:40

-weggejorist-

Noodluik | 19-11-16 | 21:39

@kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:05
Geert had moreel gezien om minder islam mogen vragen.
Maar islam is een religie en dat is strafbaar....
Belachelijk!

keestelpro | 19-11-16 | 21:38

Een Barbaarse invasie lijkt me genoeg!

Sliptong | 19-11-16 | 21:37

...vijftig plus zetels zou mooi zijn, maar dat zijn er nog altijd geen vijfenzeventig plus, helaas...
bisbisbis | 19-11-16 | 21:32
.
76 haalt geen enkele partij maar zeg nooit nooit. Zie het commentaar van Mr Dixit | 19-11-16 | 21:29.

Lupuslupus | 19-11-16 | 21:37

15 maart 2017, Nederland gaat herwonnen worden.
smdyasc | 19-11-16 | 21:21
,
Om te (her)winnen zal strijd geleverd moeten worden en die zal enorm zijn. De gevestigde orde die ons land op de rand van de afgrond heeft gebracht zal haar positie niet zomaar opgeven. Maar door grote eensgezindheid zal herwonnen kunnen worden. Zie de VS waar de kiesmannen van Trump nu massaal met de dood worden bedreigd door de aanhangers van Clinton. Dat staat ons ook te gebeuren.
.
Ik vestig toch maar weer eens de aandacht op de petitie waar op dit moment 10.181 personen getekend hebben.
https://petities.nl/petitions/ik-sta-naast-geert-wilders

Lupuslupus | 19-11-16 | 21:33

@Lupuslupus | 19-11-16 | 21:18
-
... vijftig plus zetels zou mooi zijn, maar dat zijn er nog altijd geen vijfenzeventig plus, helaas...

bisbisbis | 19-11-16 | 21:32

Zodra men Wilders nodig heeft is dat cordon sanitaire niets meer waard. Tel bij de huidige peilingen gerust 10 zetels bij de pvv op, ten koste van met name GL en SP.

Mr Dixit | 19-11-16 | 21:29

@Jackanders | 19-11-16 | 21:16
Klopt okay. Of een uitspraak van een democratisch gekozen politicus. Ik kan me nog een land herinneren met veel minder Marokkanen. Was leuker daar.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:27

En vergeet de Marokkaanse joden niet! Zo blijkt net op televee in Verborgen Verleden, dat Jeroen Krabbé - wie kent hem niet - ook Marokkaan is (ik zal het prefix k.dt maar even achterwege laten). Zijn Joodse voorouders komen ook uit de Berberse woestijn en hij verliest ook nooit zijn Marokkaanse nationaliteit.

Aristotalloss | 19-11-16 | 21:26

@MarcS | 19-11-16 | 21:17
Excuus, een misdaad (daar valt zowel een overtreding als misdrijf onder)

kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:24

Donald J. Trump heeft een vergelijkbaar probleem met Mexico en een oplossing: voor een compleet land alle visums weigeren. Als de gelukzoeker niet naar huis mag, mogen ook studenten, familie, expats en zakenlieden niet naar Europa. Als Marokko de grens sluit, doen wij dat ook.
Dit dossier heeft geen vonnis nodig, maar een oplossing.
Feynman | 19-11-16 | 21:00

Briljant Feynman. Briljant.

Vogelbeest | 19-11-16 | 21:24

-weggejorist-

Ron van Zon3948 | 19-11-16 | 21:24

Lupuslupus | 19-11-16 | 21:18
15 maart 2017, Nederland gaat herwonnen worden.

smdyasc | 19-11-16 | 21:21

'Wilders is een politicus die dankzij het cordon sanitaire nooit direct zal regeren'
.
Dat zullen we nog wel eens zien wanneer de PVV in maart 50+ zetels heeft.

Lupuslupus | 19-11-16 | 21:18

@kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:07 - te hard (snel) rijden is een overtreding.

Verder zijn wij het eensch hoor.

@Feynman, hadden de rijke landen in de EU maar leiders zoals Trump. Oké, ongevraagd aan pussy's graaien is te gortig maar de overige opstelling en instelling kan ik mee leven.

Wat nu straf omdat je beter presteert dan afgesproken? Ze noemen het na-heffing maar is gewoon straf.

MarcS | 19-11-16 | 21:17

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:09
En na het minder minder uit de zaal zei hij; dan gaan we dat regelen.
Dat is wel degelijk een belofte.

Jackanders | 19-11-16 | 21:16

@ Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:09
Wilders zei "dat ga ik regelen" dat kun je gerust opvatten als een belofte.

SirHackalot | 19-11-16 | 21:15

Marokkanen zaaien hun eigen haat, daar hebben ze Wilders niet voor nodig.

marcoplarco | 19-11-16 | 21:15

En de oplossing is heel simpel, minder Marokkanen.

smdyasc | 19-11-16 | 21:14

Kop
Spijker
Raak!

marcoplarco | 19-11-16 | 21:11

"Dit dossier heeft geen vonnis nodig, maar een oplossing."
Dit dossier (en vele andere) hebben slechts wat politieke wil nodig. C'est ca!

atheïstisch stemvee | 19-11-16 | 21:10

In de eerste zin gaat het al goed fout Feyn. Wilders beloofde helemaal niks. Hij stelde een vraag. Aan mensen in een zaal. Ingestudeerd. Ja, nou en?

Piet Karbiet | 19-11-16 | 21:09

Marokkanenprobleem in een notendop: het is de grote groep die het voor een welwillende minderheid verpest.
DIe paar welwillende Marokkanen mogen afscheid nemen van hun Marokkaanse paspoort en hier blijven, de rest lekker terug naar de zandbak. A la Trump: 1 misdrijf (al is het te hard rijden) en terug naar Marokko.

kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:07

"Dat Marokkaanse ras heeft nooit bestaan"
Precies, daarom is het roepen van minder Marokkanen geen racisme.

kapotte_stofzuiger | 19-11-16 | 21:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken