Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jawoor. De NOS wil de oranjes islamiseren

topichermelijnenbeffer.pngHoi NOS. Je krijgt geldjes van ons, burgers, om aan onafhankelijke en neutrale nieuwsvoorziening te doen. Esoterisch geleuter over godjes, dat mag bij de kleine omroepen, die daarvoor zijn opgericht. Een opiniestuk van een brakke hermelijnenbeffer, gewoon op de NOS, waarin openlijk de vraag wordt opgeworpen wanneer een van de prinsesjes thuiskomt met een lichtgetinte loverboy, dat lijkt ons dus niet helemaal de bedoeling. Na dat avontuurtje met de Naziprins hebben we wel even een eeuw de spreekwoordelijke tabak van telgen uit culturen waarin een gewelddadige leiderschapscultus wortel heeft geschoten. Nee, de Qatarese en Saoedische prinsen, die moeten niet te dicht in de buurt van De Horsten komen, dus nodig ze maar niet uit, NOS. Hou dit soort Joperige meuk voortaan maar gewoon op de Joop en laat het propageren van een monsterverbond tussen multicul en de familie jonge Duitse adel die zich uitgeeft voor Oranjes maar even achterwege. Was getekend met hartelijke republikeinse groet, de belastingbetaler.

Reaguursels

Inloggen

Weg met ons!

Patatter | 21-11-16 | 09:46

Nou, ze jongste dochter kan nog net als kind bruidje uitelkaar getrokken worden door een opa moslim.

patrick023 | 21-11-16 | 09:01

juist ja we mengen die culturen ff, zonder problemen andere culturen assimileren in de chaos, maakt toch geen reet uit... als je maar veel geld hebt. Als we zo door blijven praten bij de NOS, neuq je de samenleving voor het zoveelste decennia.

rattenvanger XL | 20-11-16 | 15:01

@Lupuslupus: ik lees uw schrijfsels altijd met plezier, uw stelling dat WvO zelfs het tafelzilver van de Dillenburg verkocht, om de Nederlanden te redden, lag m.i. anders en deze daad was niet ontbloot van enig eigenbelang. De voorvaderen van de Oranjes, vanaf Engelbrecht van Nassau, hadden zeer grote financiële belangen, vervulden belangrijke overheidsfuncties en hielden grote gebieden van de Habsburgers in leen in de Nederlanden. Wanneer de Habsburgers cq. PhilipsII aan het langste eind had getrokken, was hij dat allemaal kwijt geweest. Hij speelde dus va-banque en gezien het vermogen van de huidige familie van Oranje, is dat een goede diepte-investering geweest.

oliebolletje123 | 20-11-16 | 11:37

Als je sinds 1976 bij de NOS werkt heb je een ongeneselijke vorm van vara met uitzaaingen. Verschrikkelijk.

Piet Karbiet | 20-11-16 | 10:29

Het lijkt me inderdaad een goed idee als de dochters van het koninklijk paar uitgehuwelijkt worden aan mannen van islamistisch persuasie.
Moet wel snel mee begonnen worden, volgens Klaas Dijkhoff bestaat anders de kans dat het oude vrijsters worden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/klaas_dijkhoff_blijft_kindbruidjes_importeren.html

Kan de NPO ook een leuke reality-serie van maken; Land zoekt Sultan om met kroonprinses te trouwen... Oudere leeftijd en andere huwelijken geen bezwaar.

Rommelende Onderbuik | 20-11-16 | 10:19

Amalia Baudet - van Oranje. Zou ook kunnen in dezelfde 'Denk'fout. Komen de volgende generatie prinsesjes er waarschijnlijk iets beter uit te zien. Altijd handig met uithuwelijken in die kringen

merel veld | 20-11-16 | 10:07

"Na dat avontuurtje met die Naziprins....."
Was de schrijver van bovengenoemd schotschrift al toe aan de vader van de huidige koningin?
Die familie heeft het patent op de verkeerde partnerkeuze.
De ouwe Hendrik was een goorneusje met een verregaande staat van syfilis, die half den Haag in dronken toestand platneuqte, Benno had hetzelfde modelletje en was daarbij een ordinaire Nazi, de man van Irene was ook niet geheel kosher, de man van Christina was een in de kast bivakkerende heaumeau, en de schoonpapa van de huidige koning deed enthousiast mee in een moordenaars regime.
Er is geen enkele garantie dus dat een van die meiden niet met een flitsend uitziende Moslim aan de haal gaat.

mallekater | 20-11-16 | 07:56

Juliana droeg geloof ik nog wel eens een hoofddoek. Dat is toch prima genoeg zo? islamitischer hoeft dan toch niet?

Nuuk | 19-11-16 | 23:33

Dumb fucks van de nos. De kroonprinses is protestantse, ookal is haar moeder katholiek. Dat is nu eenmaal de regel. En zo'n Ali of Mo is simpelweg onacceptabel.

ca12nag3 | 19-11-16 | 22:28

Prins Bernard is zich nu aan het omdraaien!!!!

Oepsie1234 | 19-11-16 | 21:37

Moeten de prinsessen dan niet eerst besneden worden?
Anders wil geen moslim ze hebben.

Oepsie1234 | 19-11-16 | 21:22

Bij de NOS kan de islamisering gewoon niet snel genoeg gaan.

jochum1980 | 19-11-16 | 21:19

De oudste bolle krijgt op haar 18e € 180.000 per jaar als ze gaar 'studeren'. Daar komen meestal wel wat kickboxers op af.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 19:54

@Tirade | 19-11-16 | 14:55

Ik erger me aan de totale incompetentie van de Kamervoorzitter, de manier waarop ze niks deed toen Bontes en Denk meneer een ordinaire scheldpartij hadden was triest. De volgende keer slaan ze elkaar de hersens in en begint het hier op het Oekraïnse parlement te lijken. En wat die burgemeester betreft, prima kerel maar ik snap de redenatie niet. Als een burgemeester en iemand anders in een sprookjes figuur geloven, dan moet dat ook iets zijn voor de Oranjes. Dus een Joodse burgemeester en een Joodse kamer voorzitter zijn redenen om de sabat te gaan vieren in paleis landjepik?

Om nog maar te zwijgen over de problemen die het opleverde toen een tante van onze vorst met een katholiek wilde trouwen. Waarom zou dat nu in een keer anders zijn?

Montu | 19-11-16 | 19:51

Hahah, dat komt vanzelf goed. Onze lieve kleine prinsesjes gaan straks lekker op zichzelf zwemmen en het Tikibad zit om de hoek!
Nou Willem zie je straks van dichtbij hoe rijk die islamitische cultuur is en met name fantastisch voor vrouwen!

bananabanana | 19-11-16 | 18:58

@Sliptong | 19-11-16 | 18:10
*1 oranje wegbonjouren doet*

Sliptong | 19-11-16 | 18:13

Mehmet van Oranje van Oranje Nassau
ben ik van Moorse bloed.
Mijn eigen land getrouwe
blijf ik tot in den doet.
Een Arabisch prinsje
ben ik vrij ongeïnteresseerd
De koning van Saudi-Arabie
heb ik altijd geeert.

Sliptong | 19-11-16 | 18:10

Dat laatste van W3 en Emma is wetenschappelijk ontkracht.

Tirade | 19-11-16 | 16:46

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:05 Het huidige koningshuis stemt zeker niet van Willem van Oranje af, die tak is uitgestorven met Willem III de stadhouder koning, die geen kinderen kon krijgen bij zijn echtgenote en zeer bevriend was met diverse heren. Daarna is geput uit de tak van de broer van Willem van Oranje, Jan de Oude. Of die tak echt de stamvader was van de huidige vorsten wordt vooral betwijfeld omdat Willem de derde al behoorlijk door syfilis was aangetast toen hij Emma trouwde.

bijna_raak | 19-11-16 | 16:41

-weggejorist-

Zenzeo | 19-11-16 | 16:38

De vraag dringt zich op of en wanneer Soestdijk, Huis ten Bosch, Drakesteyn en het Paleis op de Dam nu eindelijk eens worden verbouwd tot moskee! (want poepie-veel mosjlimsj)

Zenzeo | 19-11-16 | 16:37

Nou ja misschien neemt zo'n prins een bak geld mee, dat scheelt weer kosten. En krijgen ze eindelijk weer eens mooie kindjes met grote bruine ogen. De Oranje's zijn naïef genoeg want alleen maar opgevoed/ingeburgerd door politiek-correcte wensdenkers. Tegen de tijd dat Amalia de huwbare leeftijd heeft is de sharia toch allang ingevoerd.

PrinsesStoepje | 19-11-16 | 16:12

-weggejorist-

J. Jarig | 19-11-16 | 16:09

@Tirade | 19-11-16 | 16:01
Jouw reactie is nummer 124 ;-)

Rest In Privacy | 19-11-16 | 16:08

-weggejorist-

Tirade | 19-11-16 | 16:01

Wel mooie TV lijkt me, zo'n koninklukke besnijdenis live op de buis.

basweetutwel | 19-11-16 | 15:53

Als ik Willy was bekeerde ik mezelf tot de islam en nam er drie lekkere wijven naast Maxima bij.

Goozzman | 19-11-16 | 15:51

Bij het zien van het verraad dat zijn nazaten (als ze dat al zijn) tentoon spreiden. Hoe ze mee heulen met de bezetter van Europa: de islam.
Lupuslupus | 19-11-16 | 13:05
Zijn nazaten zijn in 1702 uitgestorven (stadhouder Willem III). Wat er nu zit stamt af van zijn oudste broer Jan (de Friese tak).

Synecdoche | 19-11-16 | 15:50

Dat wordt nog lachen... want in de religie van de vrede mag een lid daarvan ALLEEN MAAR trouwen met een ander lid daarvan. Nota bene: in zeer ouderwetsch Nederland trouwde een Katholiek ook alleen Katholiek en een Protestant ook alleen Protestant (want de kindjes waren dan automatisch van hetzelfde laken een pak). Dus echt 'middeleeuws' is dit gedachtengoed niet, maar toch zeker van "voor de oorlog".

Dus zal er een bestaande Oranje moeten bekeren... dus 5x op de knietjes met de billen omhoog. Maar goed, Juultje kon Benno niet meer aan en toen had je de Hofmans affaire, dan was daar Prinses Marijke ehhh... Christina en laatst nog een paar affaires (prinsje had een autoongeluk met onbekende dame, mabel wisse-smit, margarita-gate, etc.). Een moslim past in dat rijtje ook wel thuis.
Hoe denkt het KH eigenlijk over dierenmishandeling? Onder-het-mom-van-geloofje-mag-alles? Anders misschien vegatarische maaltijden serveren...

EnNouJijWeer | 19-11-16 | 15:48

Leden van het Koninklijk Huis hebben een vrije partnerkeuze. Dus ook iemand met een islamitische achtergrond moet kunnen. De vraag doet zich nu niet voor,
dus is het niet iets om je nu druk over te maken.

Mannes | 19-11-16 | 15:42

Lieve jongens van de redactie, in de context even wat anders;
Al onze vrienden familie en kennissen kijken tegenwoordig Netflix en andere betaalzenders.
Volgens deze trend moet het dan gaan om miljoenen huishoudens.
Ook al doordat er door de PVDA zenders, veel waardeloze en foutieve programma's worden uitgestraald, (voorlichting en nieuws betr. US presidentsverkiezing total failure)
kijken de mensen aanzienlijk minder naar NPO NOS.
De geldstortingen naar Hilversum kunnen, nee moeten ,zeker met 50% verminderd worden!
Dat jullie hierop gaan "hameren" hopen Kobus en met een weekend kusje, Leens Kribo.

mevr.Kribo | 19-11-16 | 15:21

@Lefgozer | 19-11-16 | 13:24
Water en olie mengen niet? Pas maar op.
Detergerende toevoegingen hebben zowel polaire als niet-polaire uiteinden zodat ze als ‘brug’ fungeren en water en olie binden in wat een emulsie wordt genoemd.

Rest In Privacy | 19-11-16 | 15:08

Ik erger me trouwens aan het gebrekkig Nederlands van de Kamervoorzitter. Ben ik nu een racist ?

Tirade | 19-11-16 | 14:55

Er zijn drie kindbruidjes beschikbaar bij de oranjes.
Daarnaast tienduizenden jeugdige gelukzoekers die Nederland hebben overstroomd en die naarstig op zoek zijn naar een lekker hapje.
Misschien zit er zelfs wel een bij die ze alledrie wel wil hebben.
Vijftien kleine oranjetjes erbij in de nabije toekomst van dezelfde papa.
Dat kreeg zelfs opa Benno niet voor elkaar.

Dostranamus | 19-11-16 | 14:50

In het kader van de evenredige diversiteit zou de keuze kunnen vallen op een Surinaamse moslim van Indiase afkomst.

Arachne | 19-11-16 | 14:48

Prof. D.A.H. Vintik | 19-11-16 | 13:05
Hij is er 'echt' blij mee zo te zien(kuch)
Immer die smerige grijns om z'n bek!

Radijsje | 19-11-16 | 14:46

""het is in nederland verboden voor een moslim om op de troon te komen. dat is dus wel een kleine geruststelling.""
@ aight.. | 19-11-16 | 13:54
- waar staat dat dan..? Gaarne verwijzing/link

telelezer | 19-11-16 | 14:43

daytripper | 19-11-16 | 13:26
Natuurlijk wil je daar wat mee zeggen, nl. de eerste obese koningin in Nederland. Majesteitsschennis dus.
Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:29

Nu u het zo zegt Graaf,... eh.. ja, daar begint het aardig op te lijken.

daytripper | 19-11-16 | 14:41

ROFLOL of 'too soon'?

Kans dat ze een auto ongeluk krijgt is een stuk groter. /aluhoed
dugo | 19-11-16 | 13:43

Hemmenaar7 | 19-11-16 | 14:41

Staat dit de prinsesjes dan te wachten...?
ik citeer:
"Vooral in het midden en het oosten van Turkije is het percentage van kindhuwelijken hoog. In de stad Sanliurfa wordt het aantal geschat op 60 procent van het totaal. In veel gevallen worden de meisjes ontvoerd, voordat ze worden verkracht. De meest voorkomende dood onder meisjes tussen de 15 en 19 jaar komt door gezondheidsproblemen nadat ze in verwachting raakten"
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27065153/__Turkse_AKP_moedigt_kinderverkrachters_aan__.html

telelezer | 19-11-16 | 14:40

350 jaar kolonisatie. Wordt het niet eerst tijd voor een prinses met een kleurtje of een tintje ? Is ook prima te combineren met evt. "die islam" (waar iedere nederlander een kut hekel aan heeft, maar die je niet terug ziet in de statistieken)

Anjin Mohammed | 19-11-16 | 14:40

350 jaar kolonisatie. Wordt het niet eerst tijd voor een prinses met een kleurtje of een tintje ? Is ook prima te combineren met evt. "die islam" (waar iedere nederlander een kut hekel aan heeft, maar die je niet terug ziet in de statistieken)

Anjin Mohammed | 19-11-16 | 14:39

het lijkt mij dat na de papen eerst nog de joden aan de beurt zijn...
Een Rothschild (zeldzame joodse adel, Lord Sugar zou toch anders zijn) zou wel geinig zijn. Prinsesjes blij met rijke kerel, hopelijk worden ze streng-joods, dat zou wellicht goed zijn qua onbehagen en remigratie.

En de eindeloze Bilderbergjes op de interwebs zouden hilarisch zijn, en ons land goed in de aandacht houden.

Hemmenaar7 | 19-11-16 | 14:35

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:53
Laat dat een les voor je zijn ;)

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 14:33

Laten we eerlijk zijn, de meisjes zijn voor genoemde religie wel in een huwbare leeftijd. En kindhuwelijken zijn NL al aanwezig onder genoemde religie.

Rotterdammert1965 | 19-11-16 | 14:32

Het wordt tijd dat de 80 jarige oorlog in onze geschiedenis boekjes wordt herschreven. Voor de katholieken in het zuiden was het kiezen tussen 2 kwaaien. De Spaanse bezetter of de protestantse overheerser. Goed en fout was bij lange na niet duidelijk. Misschien tijd voor herstelbetalingen

Tirade | 19-11-16 | 14:22

In het kader van islamitische verrijking:
twitter.com/malaisetele/status/799703...

een journaliste wordt aangerand op live TV in Frankrijk.

Iets zegt me dat hier geen feministen bovenop gaan springen.

Barre_de_k | 19-11-16 | 14:15

@Lupuslupus | 19-11-16 | 13:24
Klopt, maar Irene en van Vollenhoven zijn geen troonopvolgers.
Amalia is dat wel en haar toekomstige man/vrouw wordt koning/koningin.
Zou wat zijn dat we 2 koninginnen krijgen met gedoneerd sap voor nakomelingen.
Eens zien hoe tolerant het koningshuis zelf is.

I.P standing up | 19-11-16 | 14:14

Het zou me niets verbazen. Koningshuizen hebben een lange traditie van neuken binnen bepaalde kringen met als doel meer macht en invloed naar zich toe te trekken.

B.o.Deplorables | 19-11-16 | 14:13

Waar zij wonen en naar school gaan komen ze maar weinig bontkraagjes met tasjes tegen.

Guido | 19-11-16 | 14:10

Wielhelmüz van Oranjen
Ben iek van Türkschen blüt
Den Erdohan getrouwen
Blijf iek tot in den düd.
Een kalief van oranjen
Ben iek vrij onverveerd
Den islam vahahahan Mekka
Heb iek altijd vereerd.

jacobh | 19-11-16 | 14:01

We krijgen dan wel een hele beknopte troonrede: Allah Akbar.
.
Maar serieus dit soort multiculti berichtgeving komt van een debiel.
Het houdt niet op, niet vanzelf..............

Memek | 19-11-16 | 14:00

"Liver turcx dan paus" moet niet gezien worden als goedkeuring van de islam door Voetius, maar als waarschuwing dat de islam net zo een tirannie te weeg brengt als het Rooms-Katholicisme alleen dan kon je je geweten bij de islam nog vrijkopen met het betalen van de jizya. Ook Luther zag de islam als het werk van de duivel. Al herkende hij wel overeenkomsten tussen de islam en het christendom, maar die overeenkomsten waren onderdeel van het list en bedrog van de duivel. Trap er dus niet in prinsesjes. Oma is een beetje gek geworden met heur vrinden in Qatar. Dat leidt tot rampspoed!

tipo | 19-11-16 | 13:59

Tüteraar Saban B. moet in Turkije zijn straf uitzitten wegens het uitbuiten van Amsterdamse HOEREN (!!!), volgens de NOS. Bij RTL waren het Amsterdamse vrouwen. Ik vraag me af waar het "fout" is gegaan, bij het ANP (bronbericht), of bij de NOSB. Sowieso opvallend dat de Staatsomroep dergelijke woorden gebruikt, maar dat terzijde, zal wel een ZZP-dingetje zijn.

automobilaterealist | 19-11-16 | 13:59

Weg met het koningshuis. Leve de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden!

His Lordship | 19-11-16 | 13:58

Wat is dat toch voor een achterlijk iets? Omdat er een miljoen moslims wonen moeten er moslims in het koningshuis komen? Wat een bullshit. Straks verplicht iedereen een moslim thuis? Want ander is de gezinsbeleving geen afspiegeling van de samenleving? Fliker. Toch. Op!

peterdh | 19-11-16 | 13:58

Je bent behoorlijk ziek van geest als je je bezighoudt met de etniciteit van de eventuele partner van een meisje van 10. Vooral dat drammerige randje is extra zorgelijk; doorgeslagen maakbaarheidsdenken.

Panos88 | 19-11-16 | 13:56

Soort zoekt soort. Dus een oranje met een zo'n cultuurverrijker is heel goed mogelijk. Een beetje rommelen met mensenlevens is hen niet vreemd. Kijk maar naar de papa van Maxima of Bernardje die Hitler stiekem wel tof vond.

EmilioEsteves | 19-11-16 | 13:55

het is voor moslims verboden om met niet-moslims te trouwen en kinderen niet te indoctrineren in de islam. het is in nederland verboden voor een moslim om op de troon te komen. dat is dus wel een kleine geruststelling. desalniettemin, mocht amalia met een moslim aan komen zetten, dan word ik diezelfde dag nog republikein

aight.. | 19-11-16 | 13:54

Nooit in een cel gezeten zeker? Dan heb je helemaal niks bij je. Ja dus... grapje, maar ik ben nog steeds pissed, dat ik zin op de echte perfecte misdaad.
Dat doet de Nederlandse politiek nu met mensen.
Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:42
.
Ja hoor, 1x in mijn leven in de cel gezeten (1/2 uur) maar ik mocht gewoon alles bij me houden. :-)
Ik ben ook zéker pissed en niet zo'n klein beetje maar zinnen op de perfecte misdaad, nee, echt niet. Als het mij teveel wordt ga ik een spannend boek (thriller) lezen (te koop bij de kringloop voor 1 euro) en dan zakt mijn woede wel weer (tot de volgende keer). Gewoon af en toe even de knop helemaal om zetten want anders overleef je het - geestelijk - gewoon niet. Dan maakt 'de wereld' je kapot en dat zal ik niet laten gebeuren.

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:53

@Lupuslupus | 19-11-16 | 13:45
-
Er gaan nog een paar coupletten aan vooraf. Daar komt ook een zekere dosis Christelijke Godvruchtigheid en Onderwerping in voor. Sterker nog: die tekst sluit vrijwel iedere mogelijkheid op islamisering, boeddhaficatie of vliegende spaghettibevliegingen uit.
-
Wilt u die ook zien, of gelooft u het zó wel?

bisbisbis | 19-11-16 | 13:51

@mezelf | 19-11-16 | 13:44
En zo leven ze lang nog en gelukkig.

kweethetooknietbeter | 19-11-16 | 13:47

tata1981 | 19-11-16 | 13:40
Die achterlijkheid hoop ik nooit mee te maken in ons land. Dus "men" doet dat maar niet.

D.A.A.R. | 19-11-16 | 13:45

bisbisbis | 19-11-16 | 13:38
.
Mooi. Dank u.

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:45

tata1981 | 19-11-16 | 13:40
Dat gaat meestal gepaard met veel geweld. Al dan niet ondersteund door een guillotine.
Maar een koningshuis kan ook gewoon in ballingschap gaan. Dat hangt van hun eigen zicht op de realiteit af.
Marie-Antoinette die begreep er werkelijk niks van.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:45

Op de 18de verjaardag van Amalia komt er een knappe prins op een wit paard. Twee dagen later trouwen ze met elkaar op kosten van de onderdanen. Ze krijgen samen drie kinderen, drie jongetjes. Ze kopen voor zichzelf en elk kind een enorme villa in het zonnige buitenland en laten er een enorm hek omheen plaatsen op kosten van de onderdanen. Ook nemen ze een plezierjacht en krijgen de jongens er ook één. De kosten voor het onderhoud zijn voor de onderdanen. Ook nemen ze een Boeing en krijgen de kids er ook één voor hun 16de verjaardag. De rekening voor het onderhouden hiervan gaat naar de onderdanen. En zo leven ze nog en gelukkig. Tot zover dit sprookje uit de 21ste eeuw.

kweethetooknietbeter | 19-11-16 | 13:44

Uitkeringstrekker zoekt uitkeringstrekker toch?...

Toe Maar dan | 19-11-16 | 13:43

Kans dat ze een auto ongeluk krijgt is een stuk groter. /aluhoed

dugo | 19-11-16 | 13:43

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:40
Nooit in een cel gezeten zeker? Dan heb je helemaal niks bij je. Ja dus... grapje, maar ik ben nog steeds pissed, dat ik zin op de echte perfecte misdaad.
Dat doet de Nederlandse politiek nu met mensen.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:42

-weggejorist-

tata1981 | 19-11-16 | 13:40

Lefgozer | 19-11-16 | 13:29
De eerste foto van Amalia als baby deed mijn moeder de kreet ontlokken "maar dat kind is toch niet goed?"
En inderdaad, ook nu ziet ze er niet al te snugger uit.
Maar die komt met een prima proefschrift van de universiteit, dat kan ik je nu al verzekeren.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:40

Mooi dat je dat zegt. De Gravin wil niet meer stemmen. Heeft gisteren voor mijn ogen haar stemaanvraag verscheurd, toen ik haar vroeg of ze me wilde machtigen.
.
En nee, ze leeft niet meer. Ik zit te reaguren vanuit mijn cel bij de gendarmerie.
Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:35
.
Gelukkig is uw reactie als grap bedoeld, toch? TOCH??

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:40

Kannie.
-
Immers:
-
Tot Godt wilt v begheven,
Syn heylsaem Woort neemt aen,
Als vrome Christen leven,
Tsal hier haest zijn ghedaen.

Voor Godt wil ick belijden
End zijner grooter Macht,
Dat ick tot gheenen tijden
Den Coninck heb veracht:
Dan dat ick Godt den Heere
Der hoochster Maiesteyt,
Heb moeten obedieren,
In der gherechticheyt.

bisbisbis | 19-11-16 | 13:38

Gezien hun leeftijd zijn ze alle drie i.d.d uithuwelijkbaar v.w.b de islam. Dat dan weer wel.

ja,diedus! | 19-11-16 | 13:37

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:30
Mooi dat je dat zegt. De Gravin wil niet meer stemmen. Heeft gisteren voor mijn ogen haar stemaanvraag verscheurd, toen ik haar vroeg of ze me wilde machtigen.
.
En nee, ze leeft niet meer. Ik zit te reaguren vanuit mijn cel bij de gendarmerie.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:35

In theorie mag een van de prinsessen best met een moslim trouwen, maar ze mag zich niet bekeren of in een moskee trouwen. Dan verliest ze het recht op de troon. Is zo bij wet geregeld. Zie Irene en Christina. Dat W.A. met een katholiek getrouwd is, is ook onder de voorwaarde dat de kinderen Nederlands Hervormd opgevoed zouden worden; hijzelf is ook lid van de NH kerk gebleven.
Synecdoche | 19-11-16 | 13:04
.
Discriminatie van Katholieken dus, maar dat wordt allemaal wel door de vingers gezien.
.
Trouwens, wat als de prinsesjes lesbisch zouden zijn? Krijgen we dan een balkonscene met twee zwangere (kunstmatige inseminatie) vrouwen gekleed in burka's?

Xirdalan | 19-11-16 | 13:32

Dat geeft dan wel weer goed materiaal om geschiedenisboeken en autobiografieën te kunnen schrijven, het leven word saai zonder verandering en verloedering, het vechten tegen de epidemie van polarisatie, geïnstigeerd door Brusselse machtswellustelingen, zal de volkse eenheid (sociale cohesie) verder ondermijnen, voordat de samenleving weer zal recupereren in haar oude waarden in normen, misschien zelfs qua ras en (geloofs)overtuiging.

hovawart | 19-11-16 | 13:32

De Oranjes , de witste familie van Nederland.

ja,diedus! | 19-11-16 | 13:31

Wat willen die mafketels nou eigenlijk. Ons geleidelijk laten eraan laten wennen dat europa onvermijdelijk veranderd in een islamitische federale staat? Net als Unesco die de nikab promoot als hip trendy onmisbaar mode item? Hebben die Islamknuffelaars dan echt niet in de gaten wat er gaande is? Demographie verneujqen zodat wij en de komende generaties in een zelfgemaakte hel moeten leven ipv een redelijk stabiele relatieve vrije samenleving. Links gekkies denken dat ze zich inzetten voor een maakbaar paradijs. Echter ze zijn bezig met het tegenovergestelde. Utopie/distopie orwelliaans, islamisering.

LeZwoHa | 19-11-16 | 13:30

Maar een miljoen moslims in Nederland? Slaap rustig verder. Toen ik nog op de middelbare school zat was de voorspelling dat wij in NL in het jaar 2000 met zo'n 12-13 miljoen Nederlanders zouden zijn als er in gezinnen evenveel kinderen zouden komen als de jaren daarvoor. Dat kon niet zo doorgaan, daar was NL veel te klein voor, er zou geen werk zijn etc. Dus werd er vanuit overheidswege een campagne gestart voor minder kinderen in de NL gezinnen. (Toen mocht het minder, minder, minder Nederlanders nog wel geroepen worden realiseer ik me nu). Doelstelling was om het aantal kinderen dusdanig te verlagen dat de bevolkingsgroei geleidelijk zou stoppen. Resultaat mag geslaagd genoemd worden (door verschillende factoren) want in autochtone gezinnen daalde het aantal kinderen gemiddeld naar 2,4 kind per gezin. Zo zijn wij rond die 13 miljoen autochtone Nederlanders uitgekomen in het jaar 2000. Tja en toen kwam men ineens op het 'briljante' idee dat we met meer, meer, meer inwoners in Europa moesten zijn om de consumptie van goederen en winsten van de grote bedrijven op peil te houden. Als je nu in Europa en Nederland om je heen kijkt zie je de uitkomst: we zijn ineens met 17 miljoen 'Nederlanders'. Terwijl er volgens de cijfers van het CBS ook meer dan een miljoen autochtone Nederlanders zijn vertrokken de afgelopen 10 jaar. In de Nederlandse gezinnen zitten we in 2016 echt niet boven die 2,4 kinderen per gezin. Dus het rekensommetje laat zien dat er duidelijk meer dan een miljoen immigranten ons land zijn. Merendeel daarvan is moslim. Dus maar één miljoen moslims? Laat me niet lachen...

kunnenzedanniks | 19-11-16 | 13:30

De recente verkiezing van Trump heeft me hoop gegeven dat er nog genoeg stille kracht leeft om een en ander om te buigen voor het te laat is.
Svoboda | 19-11-16 | 13:23
.
Helemaal mee eens. Gewoon blijven hopen op het gezonde verstand op 15 mei. Vraag om een stemmachtiging bij familie, kennissen en buren die niet van plan zijn om te gaan stemmen. Eén stem op de PVV worden er dan 3. Dus 'an die Arbeit'. ha. In mijn omgeving stemt iedereen al op de PVV dus ik heb deze keer wat dat betreft een makkie.
Alleen nog even flyeren voor GeenStijl en dan kan ik achterover gaan leunen. :-)

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:30

De Oranjes , de witste familie van Nederland.

ja,diedus! | 19-11-16 | 13:29

Trouwens. Het is niet aardig om te zeggen en niemand durft het te zeggen, maar die meisjes van Willem en Maxima: Wat zijn ze allemaal lelijk zeg. Ze proberen er nog wat van te maken met een beetje styling en visagie, maar al kreeg ik al die miljoenen van het koningshuis mee, dan zou ik nog bedanken.

Lefgozer | 19-11-16 | 13:29

daytripper | 19-11-16 | 13:26
Natuurlijk wil je daar wat mee zeggen, nl. de eerste obese koningin in Nederland. Majesteitsschennis dus.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:29

Kun je nagaan in hoeverre die Asseldonk in de werkelijkheid leeft. Hij schrijft stukjes over het koningshuis. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat een dagtaak is, 5 dagen per week.
Hij ligt dus gewoon wat op zijn kantoortje, met de voeten op het bureau, te dagdromen over "hoe zou het zijn als..."
En tegen een vorstelijk salaris op kosten van de belastingbetaler.

Graaf van Egmont | 19-11-16 | 13:27

Dutch_Holland | 19-11-16 | 13:05
Ik wil de rest ook horen er zijn driehonderd coupletten!
Dit is een lekker maker.

Carpe@diem | 19-11-16 | 13:26

Schitterend stuk Zentgraaff! Overigens, het beeld bestaat dat Saoudische Arabiërs wel houden van mollige vrouwtjes, waar ik natuurlijk niks mee wil zeggen.

daytripper | 19-11-16 | 13:26

Is ook niet ondenkbaar, de 'oranjes' lopen constant de deur plat bij Saudische adel vanwege hun belangen daar.

Bokito ergo sum | 19-11-16 | 13:25

Ik vind het eindelijk eens een goed plan van de NOS! Laat die hypocriete 'Oranjes' maar eens lekker kleur bekennen, hahaha!
.
En als men toch bezig is, misschien kan men dan ook en passant de gehele NPO ook eens goed doorlichten op het aantal gemengde huwelijken, en hoeveel NPO ambtenaren hun kroost naar een 'zwarte' school sturen. En dan meteen korten op hun salaris als ze niet voldoen aan de politiek correcte multiculturele norm, hahahaha!
.
Blanke (en heteroseksuele!) NPO medewerker die getrouwd is met een blanke partner? Positieve discriminatie en 20% loon inleveren! Kind naar een 'witte' school? Nog eens 10% inleveren!
.
Wie A zegt moet ook B zeggen!

Xirdalan | 19-11-16 | 13:24

Wie zich als niet-moslim verbindt aan een islamiet/islamitische, komt bedrogen uit. Ik heb het al jarenlang heel veel gezien in mijn eigen familie- en vriendenkring: Honderd procent FAIL. Steevast na een paar jaar. En meestal niet zonder kleerscheuren, waarbij dan ook kinderen betrokken waren. Dus moslims, en godsdienstvrijheid, allemaal prima. Maar water en olie kun je nou een keer niet mengen.

Lefgozer | 19-11-16 | 13:24

De prinsesjes mogen trouwen met wie ze willen. Echter volgens traditie zal het geen Jan Boerenlul uit Nederland zijn, want dat is blijkbaar niet goed genoeg voor de Oranjes of gewoon pure discriminatie natuurlijk.

I.P standing up | 19-11-16 | 13:02
.
U vergeet de uitzondering: prinses Margriet die met Pieter van Vollenhove getrouwd is.

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:24

Ik wil meer Boedisten bloed in de Oranjes zien! Of Hindoeïstisch van mijn part! Maar geen Ayatollli bloed

Hobbykip | 19-11-16 | 13:24

@Lupuslupus | 19-11-16 | 13:20

De recente verkiezing van Trump heeft me hoop gegeven dat er nog genoeg stille kracht leeft om een en ander om te buigen voor het te laat is.

Svoboda | 19-11-16 | 13:23

Ze snappen het niet. 15 maart is coming.

Bram van Ojik | 19-11-16 | 13:22

want tolerantie voor een geweldscultuur opdringen wil nogal eens het tegenovergestelde effect hebben.
Svoboda | 19-11-16 | 13:09
.
"Nogal eens". Maar dat valt van sneeuwvlokken generaties nou juist niet te verwachten. De geschiedenis van de afgelopen 40 jaar bewijst dat.

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:20

Afgezien dat de Oranjes vrijwel geen druppel Nederlands bloed hebben (tenzij het verhaal van de Jhr. de Ranitz als vader van Wilhelmina klopt), is Irene alleen katholiek geworden omdat ze dacht dat ze t.z.t. koningin van Spanje ("Madrid is wel een mis waard") zou worden.
Maar het Nederlandse volk hoeft zich geen zorgen te maken, ik neem aan dat de Oranjes een blanke huid wel belangrijk blijven vinden als het om een huwelijkspartner gaat. Ze hebben misschien wel concessies gedaan op gebied van politieke afkomst (opportunistische nazi of steunpilaar rechtse dictatuur) of het verleden (kleindochter van een koetsier of voormalig gangsterliefje), maar ergens moet je toch een grens trekken?

NoblesseOblige | 19-11-16 | 13:20

Die kut marxisten hier in Nederland! Rot lekker op met je kut islam naar die kut dictator Erdogan!

Hobbykip | 19-11-16 | 13:19

De Prinsesses zijn reeds klaar om het huwelijk te consumeren ?

netniet | 19-11-16 | 13:16

Lekker toeteren op Koningsdag.

H. Caulfield | 19-11-16 | 13:13

Lijkt mij geen goed idee dat koningin Amalia in een oranje burka de troonrede voorleest of de nieuwjaarsboodschap uitspreekt. Dan ziet ze er uit als een sprekende vuilniszak. In een blauwe burka overigens ook.

Osdorpertje | 19-11-16 | 13:13

Svoboda | 19-11-16 | 13:09
+1

telelezer | 19-11-16 | 13:12

"waarin een gewelddadige leiderschapscultus wortel hebben geschoten."

Pareltje weer, Zentgraaff.

Tapu | 19-11-16 | 13:10

Of de kroonprinses komt thuis met een Fatima, dat wordt lekker be**en...

eerstneukendanpraten | 19-11-16 | 13:09

Gelukkig luistert niemand meer naar deze volkomen doorgeslagen haatzaaiers. Ja, haatzaaiers, want tolerantie voor een geweldscultuur opdringen wil nogal eens het tegenovergestelde effect hebben.

Svoboda | 19-11-16 | 13:09

Ach, het gaat de firma Van Oranje alleen maar om de centen. Wanneer het ze zo uitkomt leveren ze hun principes zo weer in bij de hoogste bieder.

Glasgow Argus | 19-11-16 | 13:07

Wat is dat toch, dat vreemde geknuffel van links met een volkomen intolerante religie/cultuur?
Zolang er geen vorm van verlichting door de islam cultuur gaat blijft het een grote bende, i.e. we importeren enkel een hoop gezeik.
Sommige smaken gaan niet goed samen.

donkieshot | 19-11-16 | 13:06

Met Beatrix - die de autochtone bevolking keer op keer in haar 'kersttoespraak' de les las ten gunste van de islam en samen met Maxima zich onderwierp aan de maangod allah door moskeeén van die afgod te bezoeken MET KOPVOD (en daardoor de Schepper te beledigen; het buigen voor AFGODEN: "Gij zult GEEN andere goden voor Mijn aangezicht hebben, gij zult u voor die NIET BUIGEN noch hen dienen"). Nou buigen deden ze al en het dienen is dus niet meer ver weg. Daarom zou het mij helemaal niets verbazen als de oranjes de islam binnen de familie zouden halen.
.
De Vader des Vaderlands; Willem van Oranje die zelfs het tafelzilver van zijn ouderlijk huis De Dillenburg verkocht om de bezetter, de Roomse Spanjaard die de brandstapels liet branden, het land uit te krijgen en daarvoor met zijn leven betaalde, draait zich honderden keren per dag om in zijn graf in Delft. Bij het zien van het verraad dat zijn nazaten (als ze dat al zijn) tentoon spreiden. Hoe ze mee heulen met de bezetter van Europa: de islam.

Lupuslupus | 19-11-16 | 13:05

Mohamed van Nassouwe
Ben ick een geitenneuker
Den Nederland niet ghetrouwe, maar wel mijn vaderland
Blijf ick tot inden doet;
Een Prince van Allah
Ben ick vry onverveert.
Den Allah Heb ick altijt gheeert.

Dutch_Holland | 19-11-16 | 13:05

In theorie mag een van de prinsessen best met een moslim trouwen, maar ze mag zich niet bekeren of in een moskee trouwen. Dan verliest ze het recht op de troon. Is zo bij wet geregeld. Zie Irene en Christina. Dat W.A. met een katholiek getrouwd is, is ook onder de voorwaarde dat de kinderen Nederlands Hervormd opgevoed zouden worden; hijzelf is ook lid van de NH kerk gebleven.

Synecdoche | 19-11-16 | 13:04

Ik ben een beetje klaar met deze islam aandachttrekkerij. Het heeft helemaal niks met dit (NOS) bericht te maken, maar toch moet het even vermeld worden. Gewoon ziekelijke journalistiek.

heldheino | 19-11-16 | 13:03

Dan moet Oranje eerst in de WK-finale verliezen van Marokko of Turkije.
Duitsland, Argentinie en Spanje gingen ons voor.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 13:03

De prinsesjes mogen trouwen met wie ze willen. Echter volgens traditie zal het geen Jan Boerenlul uit Nederland zijn, want dat is blijkbaar niet goed genoeg voor de Oranjes of gewoon pure discriminatie natuurlijk.
Wij zijn er alleen maar om de rekeningen te mogen betalen en te zwaaien als ze langskomen.
We gaan het wel zien over een paar jaar en nog genoeg tijd om verhuisdozen te verzamelen.

I.P standing up | 19-11-16 | 13:02

Moeten ze wel voort maken, alleen de jongste heeft nog de Mohammed leeftijd.

MarcS | 19-11-16 | 13:01

als grijze hersencellen van redacteuren van NOS-stukjes echt niet meer in beweging komen, laten zij zich dankbaar meevoeren op de golven van de politiek-correcte modderstroom.

krelus | 19-11-16 | 13:01

-weggejorist-

krelus | 19-11-16 | 13:01

Heb zo'n vermoeden dat de meerderheid van de autochtone bevolking in Nederland wel klaar is met nog meer moslims in Nederland. Ik stel voor dat we berustingsperiode afspreken van ongeveer 500 jaar om de islam de kans te geven de verlichting te zoeken. In het jaar 2517 (2016 is toch bijna voorbij) houden we dan een referendum.

Dutch_Holland | 19-11-16 | 12:58

La la la Den Coninck van Saoedi-Arabië heb ick altijt gheeert.

dulcinea | 19-11-16 | 12:55

Mohammed van Oranje WTF.

brughslurph | 19-11-16 | 12:55

Die zgn Oranjes zijn anders niet vies van buitenlanders, zover ik weet is er de laatste eeuwen nog nooit eentje met een Nederlander getrouwd, in feite kotsen ze gewoon op Nederlanders.

zwellevertje | 19-11-16 | 12:54

het koninklijk huis afschaffen.. dat probleem dan ook meteen opgelost..

fikkieblijf! | 19-11-16 | 12:53

stel de vraag: wanneer is er een Moslim hoofd bij de NOS? Kijken hoe ze daar over denken..

Nanker Phelge | 19-11-16 | 12:52

Hoe komt dat toch ,dat er geen dag voorbij gaat, om over moslims geloof kerk en katholiek en arabieren te praten ? Is dat alles voor de mensen mengen aan asiel gelukzoekers ? Sinds de komst van dat soort volk hoort men niks anders meer .Ik had niet de indruk voor 4 jaar ,maar sinds de komst van deze mensen .TV programma,s worden verandert op de NPO .Heel veel cultuur programma,s waar de meesten niks om geven .In de media ook.Dan dat programma over de bijbel ,en alles sinds de instroom ? Waarom alles veranderen ,deze mensen moeten toch terug als het weer veilig is.Laat dat beetje wat hier Hollands is ook Hollands blijven.Zwarte piet willen ze ook al weg hebben .Straatnamen moeten verandert worden.Die lekkere dacht partij in de 2e kamer.Nee het wordt er niet gezelliger op.

altijdfeest | 19-11-16 | 12:52

1. de koninklijke familie is al voor een flink deel Nederlander met een migrantie achtergrond/afkomst. t.w. Argentinië, Duits, Spaans en wie weet..na DNA onderzoek.. enniewee.
2. Amalia verplicht stellen met een moslim te trouwen. Nu klinkt dit lachwekkend maar over 15 jaar als zij de prinselijke gemaal dient uit te zoeken.. nu mag van de religie van de vrede een moslim niet huwen met een niet moslim.. iets van niet verbinden of zo.Amalia of d'r zussen dan maar bekeren voor het 'goede doel'...

fikkieblijf! | 19-11-16 | 12:51

De meisjes hebben er, volgens islamitische traditie, al ruimschoots de leeftijd voor om uitgehuwelijkt te worden aan oude mannen.

sinar2 | 19-11-16 | 12:50

Zeventien jaar zeuren om een paard en dan thuiskomen met een ezel.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 12:50

Tuurlijk, een islamitische, vrouwelijke, joodse, gehandicapte of genderneutrale verloofde voor Amalia...geen probleem. Zolang het maar geen verloofde met de verkeerde politieke voorkeur wordt, want dan heb je de poppen aan het dansen.

marielle | 19-11-16 | 12:48

Je kunt je afvragen of de prinsesjes wel zitten te wachten op een islamitische prins. Maar de NOS vind het sowieso leuk om de minderheden naar voren te drukken. Ook leuk om nog meer olie op het vuur van de racisme gekkies te gooien. Het is afwachten totdat een racisme gekkie over het koningshuis roept: "Institutioneel racisme! De liefhebbers van nazi's en andere totalitaire regimes sluiten moslims uit!"

Ben benieuwd wanneer van Jole hier weer een onsamenhangend stukje over gaat schrijven.

ratelaar | 19-11-16 | 12:47

leo de pejo | 19-11-16 | 12:38
Ik denk eerder Prins Ponypack.

Harry Turtle | 19-11-16 | 12:47

Verslaggever werk sinds 1976 bij de NOS. Nooit een echte baan gehad dus

Rest In Privacy | 19-11-16 | 12:47

-weggejorist-

Ron van Zon3948 | 19-11-16 | 12:46

Nederland telt miljoenen atheïsten, hoogste tijd dat daarvan eens eentje doordringt tot de Oranjes. Probleem is alleen dat atheïsten niet geloven in sprookjes, en dat ze dus massaal republikein zijn.

bintang | 19-11-16 | 12:45
-weggejorist-
WillySchobben | 19-11-16 | 12:45

Wim L. is sowieso de laatste. De rest gaat rentenieren in Canada.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 12:45

Zieke multiculturalisten. Punt.

prov1nciaal | 19-11-16 | 12:44

Het is zeer de vraag of ons huidig vorsten huis van de oranjes afstammen, een DNA onderzoek zou leuk zijn. Daarnaast is een vorstenhuis natuurlijk klinkklaar onzinnig in combinatie met wat voor democratie doorgaat.

bijna_raak | 19-11-16 | 12:43

-weggejorist-

Pi Mol | 19-11-16 | 12:43

Van mijn part gaan ze full interracial. Ik zie dat koningshuis toch als verraders van ons volk, met hun multiculti-platitudes altijd en het aansporen op afschaffen zwarte piet. politiek.tpo.nl/2016/10/13/volgens-kon...

pluk-87 | 19-11-16 | 12:42

Ik word schijtziek van dit multiculti weg met ons geleuter, noem het een zionistisch complot, white genocide of ander alu-hoed achtige theorie maar toeval zijn dit soort debiele insinuaties allang niet meer.

HaatAth3ist | 19-11-16 | 12:40

-weggejorist-

panadol_plus | 19-11-16 | 12:40

Ze was bij haar geboorte toch al "beloofd" aan de Marokkaanse kroonprins?

Abject | 19-11-16 | 12:39

Als Amalia,Ariane of Alexia met een profetofiel zou trouwen dan kunnen we nooit meer een Prins Pils verwachten.
Hooguit een Prins Muntthee.
Nogal suf dus.

leo de pejo | 19-11-16 | 12:38

"van god los" krijgt zo weer een nieuwe betekenis

RobdeNijscoman | 19-11-16 | 12:37

Let maar op. Over een paar jaar komt één van de prinsesjes met een bontkraagje thuis.

Friet-ei | 19-11-16 | 12:36

Zo'n Saudi-prins wil nooit 3 passen achter Amalia blijven lopen.

frank87 | 19-11-16 | 12:36

Of Wim L. die een Marokkaanse tweede vrouw er bij neemt. Oh, nee wacht. Dat kan volgens de regels van de multi-etnische gemeenschap helemaal niet.

Piet Karbiet | 19-11-16 | 12:34

gezien de partner keuzes van die familie sluit in een saudi prins oid helemaal niet uit.

noerg | 19-11-16 | 12:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken