Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK. VVD GAAT VOOR 51 ZETELS

51vvdzetels.jpgRegeringspartij VVD, bekend van het beste kabinet na de oorlog, Ard van der Steur, ontbrekende onderste stenen en een volstrekt onverantwoorde alsook schofterige omgang met de uitslag van het Oekraïne Referendum gokt op een recordaantal van 51 zetels bij de komende TK-verkiezingen van maart 2017. Dat schrijft partijvoorzitter Henry Keizer in het halfjaarlijkse halfjaarplan (pdf) dat vandaag uitlekte. De VVD staat er in de peilingen beroerd voor. Afgelopen zondag raakten Rutte cum suis bij Maurice de Hoax (figuur onder) alweer een zeteltje kwijt, waarmee het verliestotaal op -15 komt. Maar volgens partijvoorzitter Keizer komt er een nog betere, nog spectaculairdere, nog sensationelere VVD-campagne om het zetelaantal van 51 in maart te bewerkstelligen. Kijkt u een beetje uit bij het urenlang over de vloer ROFLOLLEN van voorpret. 13_11.jpg

Reaguursels

Inloggen

Situatie in USA heeft laten zien dat de opiniepeilers zoals Mauries de Hont geen gelijk hebben.
Als ervaren campagnelijder (of leider afhankelijk van de pijlingen of peilingen) voorspel ik dat we een VVD/CDA/D66?PvdA kabinet gaan krijgen.
PvdA zal qua ministers het meeste moeten inleveren, VVD ook gedeeltelijk.
Omdat D66 en CDA in de eilingen ongeveer gelijk staan voorspel ik een kabinet met de volgende samenstelling:
5 - 3- 3- 2 oftewel:
VVD 5 ministers
CDA en D66 elk 3 ministers
PvdA 2 ministers

Ook de poppetjes zijn redelijk voorspelbaar:
VVD: Rutte (PM); Remkes (BiZa); Kamp (Defensie); Schippers (V&S); Schultz (I&M)
D66: Rinnooy Kan (OC&W); Weijers (EZ) en Swinkels (V&J)
CDA: Buma (Sociale Zaken); Wijffels of Omtzigt (Financien); ?? Ontwikkelinshulp
PvdA: Koenders (BuZa) ??? Wonen & Rijksdiensten

Ik kan het mis hebben, maar bovenstaande lijkt mij het meest waarschijnlijke...

Brulboei_61SB | 17-11-16 | 16:06

Gaat lekker zo. VVD op min 15, PvdA op min 28 zetels. Dat is samen min 53 zetels, een derde van de 150 in de Tweede Kamer.

Raider Twix | 17-11-16 | 15:58

'... met de beste kandidaten...' is hilarisch. Met geen onbetrouwbaarder zooitje ongeregeld ooit heeft de VVD het kabinet bezet. Die beste kandidaten liggen bij de MH17 feiten onder de onderste steen. Succes met zoeken mannen!

van heinde en verre | 17-11-16 | 10:43

-weggejorist-

exaster | 17-11-16 | 10:18

Gaat ze nog lukken ook. PvdA komt met wilders, dat moeten we niet willen. En stijgt in zetel aandeel. VVD komt met het rode gevaar, dat moeten we niet willen. Zodat het, net als de vorige keer, een showdown wordt tussen VVD en de PvdA. Die uiteindelijk ook het kabinet zal gaan vormen.
Noem me cynisch, maar behoorlijk realistisch want; demense leren het ook nooit.

Wim Venijn | 17-11-16 | 09:35

Ik zeg: als kersverse zelfbenoemde opiniepeiler: VVD op 15-3 naar 18 zetels. PVV: 43.

effedenke | 17-11-16 | 09:30

Ik kom uit een rechts nest. BV nederland enzo. VVD, want business. De laatste keer stond ik al langer dan 1 minuut te staren naar het stembiljet en toch maar weer..... schaam schaam... VVD. Maar nu voorlopig effe niet. En het grappige is: als ik er met mijn sociale omgeving over spreek ( facebook enzo) IEDEREEN zegt het zelfde...... alleen Maurice de Hoax ziet een marginaal verlies. Nou weet ik een klein pietsie van statistiek en ik zeg jullie: Maurice is ook een soort Rutte. Kwa Pinokkio neus dan.

effedenke | 17-11-16 | 09:29

Ik ben vanuit mijn persoon heel erg voorstander van samenwerking en verbinding, Overigens zonder dat dit als middel wordt ingezet vanuit een eigen agenda (niet zuiver dus), maar puur vanuit visie en goede bedoelingen. Wanneer ik deze polls zie vraag ik me dan ineens af of de verdeeldheid die er op dit moment uit blijkt niet gewoon nodig is om het zieke systeem waar we ons in bevinden toe te laten komen aan vernieuwing.

Zie het als een waarschuwingssignaal vergelijkbaar met een waarschuwingssignaal die je vanuit een geestesziekte kan krijgen in de "herstelfase 1" zoals we dit binnen de herstelvisie in de GGZ kennen: overweldigd worden door de aandoening. Vele zullen het er mee eens zijn dat het systeem toe is aan herstel en ziek is. Vergelijkbaar met wat onder andere van Neerlands meest populaire Psychiaters Jim Van Os over de GGZ zegt. De GGZ is ziek en hangt aan het infuus.

Crest of Waves | 17-11-16 | 07:55

Of bedoelen ze "zegels", iets van bij een VVD stem krijg je één zegeltje en bij 51 VVD-zegeltjes kun je kiezen uit het prachtige VVD pallet:
a) € 1000,- (tegoedbon)
b) stemkaart voor volgend referendum
c) je mag met RUT op de feauteau

roderickus | 17-11-16 | 07:43

Het gaat de VVD lukken, zelfs als er niemand stemt.

IPNP | 17-11-16 | 07:40

11. Bescherming oudedagsvoorziening in de derde pijler afgeschermd zoals beloofd? Nee.
12. Zelfstandigen de tent uitgerookt? Ja.

Wekkertje | 17-11-16 | 07:15

Ik maak me ernstig zorgen over Soros die in ons land de verkiezingen komt verzieken... hoop dat GeenStijl er bovenop blijft zitten, niemand anders zal het doen namelijk.

beschuitfluiter | 17-11-16 | 07:06

Ik schreef eerder: hoe we de PvdA uit Den Haag krijgen weten we wel, zal in maart blijken.
De vraag is hoe krijg je de PvdA uit de maatschappij?

De feitelijke en volledig ondemocratische macht van de PvdA, berust op hun 5e colonne in functie benoemde slippendragers. De dominantie van deze kaste brood socialisten bij de ministeries en in alle bestuurslagen en het ambtenaren apparaat nationaal- provinciaal- regionaal en lokaal is buitensporig groot. De meeste regering advies organen worden ook geleid en gecontroleerd door hardcore PvdA adepten.

Mocht er ooit een frisse rechtse wind in NL gaan waaien, die de PvdA lijkenlucht verdrijft, dan nog verandert er aan die linkse terreur niets, als die 5e colonne niet geruimd wordt.

In de gemeente waar ik woon was 80% van de ambtenaren lid, of minstens adept, van de PvdA. Met nadruk op was. De PvdA zit er na vele decennia "alleen heerschappij", niet meer in het college. Voor het eerst sinds lang komt de begroting uit de rode cijfers en is de ongecontroleerde ambtelijke PvdA macht gesloopt. Het kan dus wel!

Ik las in een reactie dat er geen echt alternatief is op rechts omdat de schrijver, Wilders (zijn dubbele agenda) niet vertrouwt. Die argwaan deel ik. Daarom stem ik op de enige consequent rechtse partij in NL, de SGP. Geen partij is zaligmakend maar ik kan me met veel standpunten van de SGP verenigen. Het is bijv. de enige partij die consequent tegen de sloop van Defensie was en is. Om deze en veel andere redenen, een goed alternatief op rechts, stukken betrouwbaarder en consistenter dan de VVD en de PVV.

We plukken nu de wrange vruchten van een halve eeuw linkse uitverkoop van onze cultuur en het faciliteren en subsidiëren van uitheems barbarisme. Maar liefst 80% van de hier levende moslims, stelt de fundamentalistische sharia wetgeving, boven de NLse wetgeving. DENK daar maar eens goed over na en trap er vooral niet in.

Ik geef de voorkeur, al jaren trouwens, aan bewezen betrouwbaar rechts beleid. Ik begrijp en deel de boosheid op de zittende politieke "elite". Massaal op de PVV stemmen zal die "elite" opschudden en dan?? NL is volgens mij vooralsnog het meest gebaat bij een grote centrum rechtse meerderheid.

Nederland bloeide al eeuwen voordat het socialisme werd uitgevonden. Nu bloedt het.

h.a.k. blok | 17-11-16 | 05:18

Mijn stem gaat naar Wilders. En ik hoop dat de hele klerezooi in dit land ontploft. Dat er nu eindelijk eens wat gaat gebeuren. Ik heb niet de illusie dat Geert het wel allemaal even zal regelen, maar slechter dan wat er nu aan de hand is,kan niet. Ik heb ook sterk het gevoel dat we aan de vooravond van een tijdperk staan dat geschiedenis gaat schrijven. The wind of changes.

Vespucci | 17-11-16 | 03:12

51 Zetels? Gewoon in de war met 50+!

huh, ian? | 17-11-16 | 01:38

DitjaarkrijgikAOW | 17-11-16 | 00:06
GS en een land besturen, bedankt voor uw optimisme en voor mijn slapeloze nachten.

botbot | 17-11-16 | 00:14

Het zou zomaar eens kunnen gebeuren, een minderheidskabinetje dat tellekens steun moet zoeken bij elk wetsvoorstel. En dat de zeteltjes dan zo uitpakken dat Jan Roos tellekens precies die ene ontbrekende stem voor of stem tegen levert. Dus we motte eigenlijk die Jan Roos hier te vriend houden. Want als dat zo uitkomt dan kunnen wij reaguurders hier in de panelen het regeringsbeleid uitstippelen voor Jan Roos. Ik voorzie een grootse toekomst voor GeenStijl, en ik ben altijd optimistisch nietwaar.

DitjaarkrijgikAOW | 17-11-16 | 00:06

@ProAsfalt | 16-11-16 | 23:40
Moet u vooral doen. U vertelt halve waarheden en ik heb ondertussen alles al weerlegd.

TeeJee | 16-11-16 | 23:42

@TeeJee | 16-11-16 | 23:27
Ik blijf erbij - gebaseerd op persoonlijke ervaring - dat mijn 'riedel' geen onzin is.

ProAsfalt | 16-11-16 | 23:40

Bijstand boven 55 is een strafuitkering en dat is geen demagogie. Politiek kijk hier eens naar. Die participatie wet is voor deze groep een straf. Een fatsoenlijk zichzelf sociaal en humaan land als Nederland onwaardig.

oostermoer | 16-11-16 | 23:38

@ProAsfalt | 16-11-16 | 23:19
Ik herhaal mijn standpunt;
"Ik weerleg u constant aantoonbaar en u geeft er duidelijk blijk van de regelingen die er bestaan niet te kennen. U klaagt blijkbaar liever."


U, of de gemiddelde bijstandsgerechtigde, is helemaal niet machteloos. Dat is een mooi fabeltje wat u uzelf vertelt, zodat u kan berusten.
Moet u lekker zelf weten; ik blijf er bij dat uw copy-paste riedeltje onzin is.
Ik weet, uit persoonlijke ervaring, wel beter namelijk.

TeeJee | 16-11-16 | 23:27

@oostermoer | 16-11-16 | 23:17
Gaat u nog tegenvallen hoeveel geld er is zodra de babyboom volledig met pensioen is tussen nu en 2025.
Nederland is rijk dankzij de spaartegoeden; die gaan flink verdampen over de komende jaren, het proces is al begonnen (mede dankzij de EU).


En dan roept men dat de immigratie al deze banen op zal vullen. Helaas blijkt dat de arbeidsparticipatie onder, voornamelijk niet-Westerse, immigranten niet zo best is; nog afgezien van de kwaliteit.


Ik ben sceptisch en vrij cynisch over wat de komende jaren ons gaan brengen.

TeeJee | 16-11-16 | 23:24

@TeeJee | 16-11-16 | 23:05
één belangrijk punt ontgaat u kennelijk hetgeen aantoonbaar gebeurt dat wanneer de kwetsbare onmachtige bijstandsgerechtigde misstanden op tafel legt, de ambtenaar de uitkering aan de bijstandsgerechtigde direct zonder reden van opgaaf al dan niet volledig zal korten. Dan heeft de bijstandsgerechtigde een probleem.

Hiertegen doen de instanties aantoonbaar niets zodat uiteindelijk de kwetsbare tewerkgestelde bijstandsgerechtigde zich wel twee keer bedenkt alvorens actie te ondernemen zodat de gratis dwangarbeid gewoon doorgang vindt. Zo simpel is het.

Sterker nog, de bijstandsgerechtigde wordt op alle mogelijke manieren tegengewerkt om het dossier bovenwater te krijgen zoals hoeveel vangt een malafide re-integratiebureau voor de dwangarbeiderswerkzaamheden van de gemeente met als directeur een voormalig wethouder. Zie www.npo.nl/de-monitor/11-10-2015/KN_16... (11 okt 2015).

ProAsfalt | 16-11-16 | 23:19

-weggejorist-

Mubbenschonster | 16-11-16 | 23:19

@oostermoer | 16-11-16 | 22:41
Sociale zekerheid voor ouderen en zwakkeren. Top.

Maar wat doen we met de bewust parasitairen? De groep, autochtoon en allochtoon is aanzienlijk en er gaat een aanzienlijke groep werknemers binnenkort met pensioen.

De simpele vraag; wie gaat het betalen?
TeeJee | 16-11-16 | 22:44

Het eigen volk mag verrotten. Kennelijk verstaat dat de gekozen volksvertegenwoordigers onder het belang dienen van het Nederlandse Volk.
Zal mij benieuwen of Rutte, die meent het Nederlandse belang te dienen door alsnog het associatieverdrag met Oekraïne te ondertekenen, gehoor geeft aan die geldverslindende AfrikaMotie.
ProAsfalt | 16-11-16 | 22:53

Teejee en ProAsfalt;

Antwoorden aan jullie beiden. 1. Geld is er genoeg Nederland is 1 van de rijkste landen ter wereld.

2. Rutte is een poppetje van Obama = Clinton en zal zich nu moeten gaan "aanpassen" aan de nieuwe werkelijkheid = Donald J. Trump.

Ik heb Donald J. Trump en Mike Pence vanaf het begin gesteund. RSBN heeft daar het bewijs van.

Rutte kan inpakken. Jammer jongen.. op het verkeerde "paard" gewet. Rutte exit = EU exit.

Parasiten zullen ook Europa moeten verlaten en dat zijn er heel wat een paar miljoen... De echte vluchtelingen zullen blijven. Daar mogen we als democraten ook trots op zijn op die blijvers, enkele duizenden. Dus er zal genoeg (belasting) geld overblijven om alles te betalen en er zit gelukkig nog heel wat in de pot.

oostermoer | 16-11-16 | 23:17

botbot | 16-11-16 | 22:42

Ondertussen volgt de ene ontslaggolf na de andere, voor de rest vooral geloven dat het goed gaat met de economie.
Economen dat zijn een soort piskijkers...

knerf | 16-11-16 | 23:09

Memek | 16-11-16 | 22:50

140 km/u interesseert mij ook niet, maar het is wel een (trieste) referentie (120>130) naar bijna het enige dat de PVV echt voor elkaar heeft gekregen tot nu toe.

Ik hoop ook dat er (uiteindelijk) wat verandert en dat er beter geluisterd gaat worden naar 'de kiezer'. Echter, in mijn opinie is de rechtse oppositie een zooitje. Wilders mag dan een hoop zetels veroveren, maar met zijn 'geschreeuw zonder plan' komen 'we' niet verder. Verder is er alleen maar fragmentatie op rechts.

Zonder een persoon die in de traditie van Fortuyn zowel in staat is om mensen bij elkaar te brengen (ook de meer links georiënteerde mensen met een enkele druppel rechts bloed), als in staat is werkelijk een visie te formuleren over 'hoe nu verder' zie ik het weinig worden op korte termijn.

En dat is nog buiten de vraag of je binnen het huidige bestel überhaupt zinvolle 'change' kan bewerkstelligen.

Maar goed, zoals je al zegt: Doen ze dat niet, dan hebben ze meer te verliezen dan wat ze in maart al gaan verliezen. Verliezen is bijna het enige dat 'ze' nog kunnen. Alleen: hoe lang duurt hun val

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 23:09

@ProAsfalt | 16-11-16 | 22:59
Als aanvulling; het is volledig terecht dat een rechter zich uitspreekt in geschillen over de wet.
Dat is hun functie namelijk.

TeeJee | 16-11-16 | 23:07

@ProAsfalt | 16-11-16 | 22:59
Ik citeer mijn eigen tegel;
"De gemeente is verantwoordelijk voor handhaving, ministerie houdt toezicht"

Welk onderdeel van dat antwoord ontgaat u?

Tevens behoeft een bijstandsgerechtigde zich geheel NIET in de schulden te steken. In Nederland bestaat er namelijk gratis juridisch advies en kan het Juridisch Loket mensen bijstaan in een pro-deo zaak.


Ik hoef u helemaal niets als persoon te bashen. Ik weerleg u constant aantoonbaar en u geeft er duidelijk blijk van de regelingen die er bestaan niet te kennen. U klaagt blijkbaar liever.

TeeJee | 16-11-16 | 23:05

ProAsfalt | 16-11-16 | 22:53
In één ding moet ik u prijzen, u zit over het geld in wat een ander verdient.
Hel erg sociaal van u.

botbot | 16-11-16 | 23:00

@TeeJee | 16-11-16 | 22:50
U negeert mij ook inzake de vraag wie hierop concreet toezicht houdt en vooral de wet handhaaft. Ik kom geen voorbeelden tegen dat private bedrijven en/of gemeenten zijn teruggefloten door instanties behalve heel soms door de rechtelijke macht echter daarvoor moet de bijstandsgerechtigde eerst onder een brug slapen of zich flink in de schulden steken.

Juist het aantoonbaar ontbreken van die toezicht en handhaving veroorzaakt willens en wetens deze schandelijke wanorde.

Het is voor u kennelijk veel gemakkelijker om mij als persoon te bashen dan mijn gelijk aantoonbaar te weerleggen.

ProAsfalt | 16-11-16 | 22:59

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:32
Dat zouden dan in totaal 48 jaren van uiterst zwaar werk zijn ! 48 jaar, denk daar eens over na, dat is gemiddeld genomen meer als een half leven (!), daar heeft in dit kudtland het niemand over...40 jaar, zeker in zulke en andere zware beroepen zijn méér als genoeg !

EA 827 | 16-11-16 | 22:57

Nederland is niet de sociale dienst voor de wereld.
oostermoer | 16-11-16 | 22:41

Mooie zin maar de Tweede Kamer der Staten-Generaal heeft kort geleden een motie (De AfrikaMotie) aangenomen waarin is bepaald dat de ontwikkelingssamenwerkingspot flink omhoog wordt geschroefd van 0,56 BPP naar maar liefst 0,70% BPP. Link: www.telegraaf.nl/binnenland/27032392/_...

Het eigen volk mag verrotten. Kennelijk verstaat dat de gekozen volksvertegenwoordigers onder het belang dienen van het Nederlandse Volk.
Zal mij benieuwen of Rutte, die meent het Nederlandse belang te dienen door alsnog het associatieverdrag met Oekraïne te ondertekenen, gehoor geeft aan die geldverslindende AfrikaMotie.

ProAsfalt | 16-11-16 | 22:53

Niemand hoeft mij meer te overtuigen om NIET op de VVD/PVDA/666/CDA/GL/SGP/CU/PVDD of DENK te stemmen hoor...

Maar goed dat het in de kijker blijft. Zo kunnen de schreeuwers en huilebalken, en toch weer op de elite stemmen, ook aan de feiten herinnerd blijven worden. Opdat wij niet, maar ook zij niet, vergeten!

PieterC | 16-11-16 | 22:52

@ProAsfalt | 16-11-16 | 22:43
Het maximum voor maatschappelijk nuttig "werk", dus vrijwilligerswerk, is maximaal 20 uur.

De gemeente is verantwoordelijk voor handhaving, ministerie houdt toezicht.


Met je gezin onder de brug slapen is alleen nodig als je niet met je geld om kan gaan. Sociale huur is naar verhouding goedkoop, zeker als je je uitkering als gezin ontvangt, en je krijgt dan ook nog eens kwijtschelding voor alle gemeentelijke heffingen.

En het is dus niet gratis aan de arbeid; men krijgt er beloning voor in de vorm van een volledige uitkering, ervaring, vaardigheden en scholing.
Maar ja, als je alleen maar loopt te jengelen op het werk dat het allemaal zo kut is en weigert iets op te steken; dan kan de werkgever er ook maar weinig aan doen.
Want dat negeert u WEER; de werkgevers van Nederland zijn namelijk VERPLICHT, op straffe van boetes, om aan dit hele proces mee te doen.


TeeJee | 16-11-16 | 22:50

@Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:57

Om te beginnen, 140 op de snelweg is iets wat mij helemaal niets interesseert.
.
In de huidige verhoudingen schrijf je. Ik denk aan de verhoudingen na maart 2017. Mijn verwachting is dat de PvdA gedecimeerd wordt, dat is een hele verandering. Ik verwacht dat de VVD fors zal verliezen t.o.v. het huidige aantal zetels, dat is een hele verandering. Ik verwacht dat de PVV de grootste is, dat is hele verandering. Kortom de elite kliek krijgt flink om zijn oren. Dat de PVV geen meerderheid haalt of zelfs niet tot een coalitie zal komen, is all in the game.
.
Belangrijk is dat we de politieke elite een klap toebrengen, zoals dat ook door Trump is gedaan.
En ik herhaal, ik hoop dat ze er iets van leren, dat zal ze goed doen.
Luisteren naar de kiezer, dat is het devies en anders niet. Doen ze dat niet, dan hebben ze meer te verliezen dan wat ze in maart al gaan verliezen.

Memek | 16-11-16 | 22:50

@oostermoer | 16-11-16 | 22:41
Sociale zekerheid voor ouderen en zwakkeren. Top.

Maar wat doen we met de bewust parasitairen? De groep, autochtoon en allochtoon is aanzienlijk en er gaat een aanzienlijke groep werknemers binnenkort met pensioen.


De simpele vraag; wie gaat het betalen?

TeeJee | 16-11-16 | 22:44

@TeeJee | 16-11-16 | 22:33
Waar staat in de participatiewet van het maximum van 20 uren per week?

Verder heeft u in theorie gelijk zoals in de partitiepatiewet is beschreven dat er vooruitzicht moet zijn op betaald werk én dat de gratis tegenprestatie geen betaalde banen mogen vervangen.

Echter wie handhaaft dit? Jetta Klijnsma (PvdA) aantoonbaar niet.
De bijstandsgerechtigde kan niets want hij/zij zal bij constatering en het aankaarten van gebeurtenissen die in strijd zijn met die wet direct gedeeltelijk of volledig worden gekort op de uitkering.
Dan heb je de keuze: gratis aan de dwangarbeid of met je gezin onder de brug slapen.

Dat is wat er gaande is.

Wilt u de linkjes? Dan verneem ik dat gaarne van u en zal deze plaatsen.

ProAsfalt | 16-11-16 | 22:43

Zoon van Boer | 16-11-16 | 22:24
Dat is absoluut onwaar.
Zelf breng ik de afgekeurde apparaten naar een kringloop station waar mensen met een vlekje werken meestal na een jaar is voor hun een nieuwe werkplek gevonden.
Een eindje bij mij vandaan staat een boomkwekerij ook daar vanuit worden mensen met een vlekje aan een betaalde baan geholpen.

botbot | 16-11-16 | 22:42

"Behoud van uitkering".Deze walgelijke zin alleen al. Die bijstand moet op de schop.
55 + (Nederlanders, autochtonen) geen sollicitatie plicht, geen verplichtingen, geen pvda-vvd participatie wet meer voor deze groep. Dat is misdadig! Onze nederlandse voorouders hebben gestreden voor sociale zekerheid voor ouderen en zwakkeren. Nederland is niet de sociale dienst voor de wereld. Weg met de EU gelijkheids dictatuur. Waarvoor wij in NL het meeste moeten bloeden.
Trekt alleen maar profiteurs van buitenaf aan. Reken af met de verraders in maart 2017!

oostermoer | 16-11-16 | 22:41

Wat mij het meest verbaast, is dat de VVD überhaupt nog meer dan 10 zetels heeft in de peilingen. Deze partij heeft werkelijk alles gedaan contra haar verkiezingsbeloften en de liberale principes: meer en hogere belastingen, meer regeldruk, meer macht naar Brussel, nog slappere aanpak criminaliteit, verwaarlozing defensie en grensbewaking, generaal pardon deel 2, halfzachte aanpak illegalen en dan heb ik het nog niet eens over de €1000 en het geen cent meer naar Griekenland.

Franker | 16-11-16 | 22:38

@Lupuslupus | 16-11-16 | 21:06
Een volledige verzorgingsstaat is helaas niet meer mogelijk, en ironisch genoeg is immigratie daar een belangrijke oorzaak van ja.

henkdekanarie | 16-11-16 | 22:38

@TeeJee | 16-11-16 | 22:33
Correctie; *geen vaardigheden

TeeJee | 16-11-16 | 22:33

@Zoon van Boer | 16-11-16 | 22:24
Het is zeer zeker wel onzin, want ProAsfalt jammert als geen ander.
Er zijn namelijk twee smaken;
- Maatschappelijk nuttige tegenprestatie tot maximaal 20 uur per week. (mag geen werk zijn wat normaal betaald is)
- Traject waarbij vaardigheden worden opgedaan voor gerichte terugkeer tot de arbeidsmarkt.

Je kan het prima weigeren, maar dan wordt je uitkering gekort. Bij echte dwangarbeid had je niks te kiezen.

En daar bovenop; ProAsfalt heeft al aangegeven dat hij eigenlijk vaardigheden heeft en ook weinig behoefte voelt om daar iets aan te doen.
Liever wil hij gewoon stil zitten op kosten van de belastingbetaler. Linksom of rechtsom betalen we toch wel voor hem.

En dat gelul over de bazen; als zij hier niet aan mee doen betalen ze dikke boetes. Maar dat laat hij even buiten beschouwing.
Daarnaast zijn de bedrijven VERPLICHT om deze werknemers begeleiding en ondersteuning te bieden; dit brengt ook kosten met zich mee en wordt OOK gecontroleerd. Falen hierin betekent een boete.


ProAsfalt vertelt het halve verhaal.

TeeJee | 16-11-16 | 22:33

appelvink | 16-11-16 | 21:41
Vijf tot zes dagen in de week gemiddeld zes klanten per dag dus daar ligt het niet aan.
De werkeloosheid loopt terug en de economie trekt aan.
Maar dat u niet weet dat er vroeger ook tunnels dicht zaten en dat er ook vrachtwagens kantelden valt mij bitter van u tegen.

botbot | 16-11-16 | 22:32

Ik zou trouwens wel graag wat van hetzelfde als wat Henry heeft genomen toen hij dit schreef. Of nee wacht, volgende verkiezingen gaan via een stemcomputer?

Zoon van Boer | 16-11-16 | 22:25

@TeeJee | 16-11-16 | 22:15
Geen onzin, wil je voorbeelden? Onderhoud van natuur en bossen, dagbesteding bij biologische tuinen tegen behoud van uitkering. Genoeg voorbeelden van "Dit is om je weer aan de slag te helpen" maar het feitelijk eerder wordt gezien als iets wat je liever uit je CV houdt, want er zit geen enkel zicht op betaalt werk aan gekoppeld.

Zoon van Boer | 16-11-16 | 22:24

@ProAsfalt | 16-11-16 | 22:00
En daar is dat lulverhaal weer.

Hoe lang blijft u deze onzin copy-pasten?

TeeJee | 16-11-16 | 22:15

"De VVD heeft goed werk verricht".

Dat is maar net aan welke kant men van de lijn staat, d.w.z. dat de ene kant ten nadele is van de andere kant. Beide lijnen zal ik uiteenzetten in één enkele zin.

Dankzij de VVD met als uitvoerder PvdA, mevrouw Jetta Klijnsma (PvdA), zijn en worden bijstandsgerechtigden voor nop tewerkgesteld bij private bedrijven zodat de bazen er met de poen vandoor kunnen gaan op kosten van de belastingbetaler.

ProAsfalt | 16-11-16 | 22:00

VVD is eigenlijk VAH: Volkspartij voor Asfalt en Honderddertig.

Zenzeo | 16-11-16 | 21:58

Memek | 16-11-16 | 21:44

Binnen de huidige verhoudingen ga je helaas weinig veranderen, verwacht ik. Een partij die iets anders wilt zal altijd minimaal met twee 'gevestigde' partijen zaken moeten doen. Uiteindelijk wordt het dan toch meer van hetzelfde. Nou ja, misschien dat we dadelijk 140 mogen rijden op de snelweg..

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:57

Wat hebben die gasten niet naar z'n mallemoer geholpen...
Hoogervorst zou ontslag nemen als de nieuwe zorgwet niet zou helpen.
Kan die vent nog ophangen.
Moet in de toekomst ook uitgekleed worden.
Moest vorige week 690 euro aftikken voor een ritje met de ambulance van nog geen kilometer !
Spoedopname...

A3an | 16-11-16 | 21:57

oostermoer | 16-11-16 | 20:27

en dan hopelijk niet deze situatie :

Uw partner heeft nog niet de AOW-leeftijd
Bedrag per maand met heffingskorting zonder heffingskorting
Bruto * € 788,81 € 788,81
Loonheffing € 0,00 € 146,83
Bijdrage Zvw € 43,38 € 43,38
Netto € 745,43 € 598,60

* Het bruto bedrag is inclusief de inkomensondersteuning AOW van € 25,48. Het bruto bedrag is exclusief vakantiegeld. Het vakantiegeld is bruto € 51,77 per maand en wordt in de maand mei uitbetaald.

www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedr...

vanvandaag | 16-11-16 | 21:55

@DeEliteRacist | 16-11-16 | 21:48
Het zou wat zijn als hij ook daarover gelogen heeft ;-)

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:55

Dat betreft dan 51 zetels , te reserveren bij het lokale
uitvaartcentrum.

ja,diedus! | 16-11-16 | 21:53

@chicago river [16-11-16] 21:27
Asjemenou ;)

brughslurph | 16-11-16 | 21:52

ok humor hebben ze wel, wat ze in elk geval niet hebben is daadkracht, en dat was wel te merken. 3 jaar het volk naar de klote helpen en dan 5 % teruggeven en zo weinig controle dat het door de zorgverzekeraars alweer word teruggepikt. neej kabinet fc knudde heeft zn langste tijd gehad (gelukkig) de "verschrikkelijke, vandalistische, dwaallicht-partij oo 51 zetels, dan weet je in elk geval zeker dat er met de stemmen gekloot is haha

001001001 | 16-11-16 | 21:52

Morgen strafeis tegen Wilders: wereldnieuws. Uitspraak: wereldnieuws. Vonnis: taakstraf. NL risee v.d. eeuw, wereldnieuws, PVV inmiddels > 76 zetels. Wensdenken? Alles kan. Geert vroeg zijn toehoorders of ze meer of minder marokkanen wilden. Wat nou als ze hadden gescandeerd dat ze er meer hadden gewild? Zouden dan b.v. de turken aangifte van discriminatie hebben kunnen doen wegens ongelijke behandeling? Enz, ad absurdum.

isitsoornot | 16-11-16 | 21:52

@FustViking | 16-11-16 | 20:16

Zouden ze nou gewoon met open ogen in *precies* dezelfde valkuil trappen als de media in de USA?

peterdh | 16-11-16 | 21:52

De Pvv gaat de grootste worden met 51 zetels. Het is zo klaar als een klontje.

Dr. Frambozenjam | 16-11-16 | 21:51

In Frankrijk verdient men gemiddeld 12% minder doch heeft men 17% meer te besteden !
That's what counts mr. rutte....

A3an | 16-11-16 | 21:50

Links of rechts maakt niet zoveel uit.
Stem op een nieuwe partij. Een partij waar geen vriendjesnetwerk van opportunistische beroepspolitici aan vast hangt.
Je inzetten voor een nieuwe partij doe je om wat te betekenen voor je land, je aansluiten bij een bestaande partij doe je voor eigen gewin.

jemagookniksmeer | 16-11-16 | 21:47

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:13

Ik kijk alleen naar de feiten, de rechtbank heeft laten weten dat Wilders op het allerhoogste niveau berecht gaat worden, wellicht heeft Mark inzage en kan hij gaan reken. Of zijn we dan weer aan het complotten, enfin...een beetje cynisme mag wel.

Sweetlakecity | 16-11-16 | 21:46

botbot | 16-11-16 | 21:26
U lijkt me niet iemand die serieus denkt dat elke herfst de economie aantrekt. Dus ik zie u als een bot. Wel een oliedomme. U zou er goed aan doen eens wat meer te lezen en minder te schrijven.

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 21:46

Rutte gaat net zo hard afgaan als Bakellende, die dacht het ook nog wel ff nóg een keer te gaan maken.
Door de achterdeur dus.
Erge is dat deze "bestuurders" het nooit zelf in de gaten hebben.
"kenmerk van kwaliteit" zal ik het maar eens noemen...
Deze geschiedenisleraar moet over enkele jaren de door zichzelf gecreëerde ellende gaan doceren...

A3an | 16-11-16 | 21:45

Mijn stem gaat naar de PVV, evenals bij de vorige TK verkiezingen.
Waarom? VVD, PvdA, D'66 en CDA verdienen een enorme schop onder hun reedt. Ze moeten maar eens voelen.
Geert heeft i.t.t. tot de elite clubjes weinig te verliezen en alles te winnen.
.
Misschien dat de gevestigde orde zich dan eens gaat afvragen: where did it all go wrong. En hopelijk leren ze daar iets van, maar ik ben daarin vrij sceptisch.

Memek | 16-11-16 | 21:44

Hulde voor je zus ; zij is een Heldin!

Wij doen wat we kunnen en stemmen PVV in maart. Een alternatief zie ik niet op dit moment. Hartelijke groet,
"Oostermoer".
oostermoer | 16-11-16 | 21:36
.
Dank voor uw lieve woorden Oostermoer, u en ook Havenwerker wens ik heel erg veel sterkte en een hartelijke groet terug van een mede-PVV-er.
Ben 71 maar leef heel erg mee met uw generatie die zo vreselijk bedonderd is geworden.

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:42

a1a2a3 | 16-11-16 | 21:10
Er zijn ook tal van beloftes ingelost. Maar het is leuker om de niet ingeloste beloftes de wereld in te slingeren. Maar de klopt, verkiezingen, verkiezingsprogramma's en verkiezingbeloftes zijn holle dingen als er vervolgens zoals in Nederland samengewerkt moet worden. Samenwerken is niet erg, maar het is dan wel heel goedkoop om iemand af te vallen om het feit dat hij zijn (!) plannen niet heeft kunnen doorvoeren.

ho4x | 16-11-16 | 21:41

De economie trekt weer aan kijk maar eens naar de files op onze wegen.......
botbot | 16-11-16 | 21:19
---

Hahaha, dat zijn uw meetpunten??
Gekantelde vrachtwagens, kop-staartbotsingen, gesloten tunnels, wegwerkzaamheden, een onbetrouwbare brug..... En Miep op weg naar haar parttime jobje van 12u/week, Johnny onderweg naar z'n 0-uren contract.
.
U bent wereldvreemd, komt u wel eens onder de mensen?

appelvink | 16-11-16 | 21:41

Mis Loekie nog altijd. Geen grap.
chicago river | 16-11-16 | 21:27
.
Die was inderdaad erg leuk. Het enige wat ik aan de reclames goed vond was Telfort. De man die eerst rijk was en nu arm. Echt om te gillen wat hij er allemaal van bakt. Maar gelukkig nog via youtube te zien.
,

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:36

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:32

Hulde voor je zus ; zij is een Heldin!

Wij doen wat we kunnen en stemmen PVV in maart. Een alternatief zie ik niet op dit moment. Hartelijke groet,
"Oostermoer".

oostermoer | 16-11-16 | 21:36

Havenwerker | 16-11-16 | 21:14

En dan mag onze generatie ook nog eens doorwerken tot 68 jaar. De hoogste AOW leeftijd van de hele EU. Dankzij Rutte.
Havenwerker we zijn verraden. Geef dit door. Meer mag ik daarover niet schrijven denk ik.
oostermoer | 16-11-16 | 21:25
.
Mijn zus is haar hele leven al verpleegster (sinds haar 20e, ze is nu 61) en ze is echt de wanhoop nabij dat ze tot haar 68e door moet...

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:32

Nee VVD, nadat ik er jarenlang op heb gestemd, gaat de volgende keer mijn stem naar de PVV.

kommabijmebinnen | 16-11-16 | 21:29

In ieder geval zie ik die rotkop van Rutte elke dag in een STER spotje, waarin hij zegt dat hij zijn werk af wil maken.
Ik zou zeggen: laat je werk maar liggen. Een ander gaat die troep wel opruimen.

Graaf van Egmont | 16-11-16 | 21:29

Rutte = Hillary
De posterboy van de establishment, denkt overal mee weg te komen, jaren lang van alles belooft nooit waargemaakt/ nagekomen.
Heeft totaal niet door dat een groot deel hem/haar intens haat en alleen maar ja knikkers in de buurt die de bubbel instant houden en niemand die ook zegt dat het tijd is op te stoppen.

Rutte gaat dan ook 100% het zelfde lot tegemoet. Enorm verlies en zal moeten opstappen. Ik, jaren lang op VVD gestemd ga ergens anders op stemmen dit keer.

Sketcher | 16-11-16 | 21:29

@Bolesmales | 16-11-16 | 21:27
Het zou fijn als je eerst de reacties zou lezen alvorens te reaguren.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:29

Nee Jongens.... jullie lezen het verkeerd ze hebben die 2 cijfers omgedraaid, zoals ze wel meer draaien.. ze gaan voor 15 zetels.....

Bolesmales | 16-11-16 | 21:27

catomar | 16-11-16 | 20:34
Heb dat reclamespotje ook voorbij zien komen vandaag. Het enige wat mij daarvan is bijgebleven was het opvolgende spotje van molenaar. VVD reclame eindigde met de kop van Rutte en ging naadloos over in een oranje vlak met molenaar in witte koeienletters. Zeer toepasselijk!

koosnaam | 16-11-16 | 21:27

Ik kijk al jaren geen t.v. meer dus ook geen spotjes.
Lupuslupus | 16-11-16 | 21:03
Hier ook niet. Sinds 4 jaar ofzo. Heb het er een paar topics geleden met necrosis nog over gehad. Maar: Loekie de Leeuw was als kind een vrind. Geen opgelegd policor meninkje, geen 'Pam, je haar danst', geen drie vrienden die vies Amstel pils wegwerken, nee, Loekie, dat was een individu van formaat met de grappen in z'n achterzak.

Mis Loekie nog altijd. Geen grap.

chicago river | 16-11-16 | 21:27

-weggejorist-

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:26

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 21:20
Het lijkt mij ook heel slim van u om niet meer te reageren op mijn tegels gezien uw beperkte economische kennis.
U bent meer gespecialiseerd in zo als wij het noemen in vuilbekkerij.
Noem mij maar een trol om uw beperkte kennis van zaken te verdoezelen.

botbot | 16-11-16 | 21:26

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:21,

Volgens mij gaat het tegenwoordig juist veel beter met jackdownie.
In het verleden schreeuwde hij steeds om vernietiging van de joden.
Het afgelopen jaar heb ik hem niet meer over joden gehoord.

Hij zal eindelijk een opblaaspop gevonden hebben die hem accepteert.

Dandruff | 16-11-16 | 21:25

Havenwerker | 16-11-16 | 21:14

En dan mag onze generatie ook nog eens doorwerken tot 68 jaar. De hoogste AOW leeftijd van de hele EU. Dankzij Rutte.
Havenwerker we zijn verraden. Geef dit door. Meer mag ik daarover niet schrijven denk ik.

oostermoer | 16-11-16 | 21:25

@the Jackdawn | 16-11-16 | 21:13
Haha, en Jesse is bezig aan zijn versie van Het Kapitaal. Zal wel dun boekje worden deze keer.

atheïstisch stemvee | 16-11-16 | 21:25

VVD...51

Ze bedoelen natuurlijk samen met PvdA/GL/D66/CDA

litebyte | 16-11-16 | 21:21

@the Jackdawn | 16-11-16 | 21:13
Je bent je medicijnen vergeten, ik denk ik zeg het maar even.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:21

Hahahaha! (51x)

Lewis Lewinsky | 16-11-16 | 21:20

Misschien in een lijstverbinding met de PVDA?

Ludovic1764 | 16-11-16 | 21:20

A3an | 16-11-16 | 21:09
Oh, ja, en maar niet reageren op Botbot; duidelijk een domme trol.

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 21:20

@Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:04
Je had jezelf beter niet kunnen noemen naar een edelman.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:19

Krijg de kriebels om weer eens lekker te gaan canvassen en onze medelanders pogen tot denken aan te zetten. Alles met een beetje IQ zal royaal afstand gaan nemen van zitten pluche!

Mr_Pikibelly | 16-11-16 | 21:19

A3an | 16-11-16 | 21:09
De economie trekt weer aan kijk maar eens naar de files op onze wegen.
Verder wil het gros van de kamerleden dat asielzoekers opgevangen worden en men kan in een democratie niet goed vinden dat een partij dicteren kan van dat wil ik niet hebben.
Zo zijn de spelregels van een democratie maar ik neem aan dat ik dit niet verder aan u uit hoef te leggen.

botbot | 16-11-16 | 21:19

Maurice de hoax zal gaan manipuleren via de peilingen of is er al mee begonnen. Ik ken meerdere mensen die PVV stemmen en ook aan peil mee doen maar al maanden geen uitnodiging meer krijgen. Trap er niet in!

doskabouter | 16-11-16 | 21:19

A3an | 16-11-16 | 21:09
En vergeet de nieuwe rekenregels niet. Ik ken weinig mensen die iets ervan merken dat we uit een recessie zijn; sterker nog...De crisis wordt even kunstmatig weggepoetst en weggepraat, maar woekert als een veenbrand onder onze voeten.

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 21:19

In 2010 voor het laatst op Markske gestemd. Ook al komt hij sympathiek over, zijn liegen en bedriegen heeft ervoor gezorgd dat ik dat grijnzende hoofd niet meer kan velen. Die 51 zetels kan hij m.i. op zijn buik schrijven.

Er is maar één partij die directe democratie wil en uit de EU wil stappen. In maart ga ik dan ook strategischer stemmen dan ooit tevoren.

knutsel | 16-11-16 | 21:17

Schijndemocratie; that is...
Burgers die niet eens hun eigen burgemeester kunnen / mogen kiezen, wat een aanfluiting...

A3an | 16-11-16 | 21:15

A3an | 16-11-16 | 21:09

Het erge is idd dat het kapitaal onttrokken wordt daar waar het nuttig kan zijn middenklasse, MKB, etc. Daar levert het banen en groei op.

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:15

Dan gaat Wilders jaren lang het gevang in,
Sweetlakecity | 16-11-16 | 21:03
.
Bent u wel goed snik?

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:13

De PVV implodeert wanneer Wilders een tijdje in een Staatshotel aan zijn boek Mijn Strijd gaat werken en deze zetels zouden heel goed naar de VVD kunnen gaan. Trump is ook President geworden voor de Republikeinen omdat zijn tegenstander in de gevangenis hoort.

the Jackdawn | 16-11-16 | 21:13

31 (2010) -> 41 (2012) -> 51 (2017).
Gaat gewoon lukken. Nederland is niet achterlijk. Valse profeten als Wilders vallen vanzelf door de mand.
BlitzFlicker | 16-11-16 | 20:59
Ach en waar baseert u dat op of lult u gewoon maar de msm na?

mom van avezaath | 16-11-16 | 21:12

Niet op de PVV stemmen betekent een stem op de gevestigde orde. Het maakt niet uit op welke partij je stemt, ze hebben een stilzwijgende consensus over alle policor onderwerpen als immigratie, ontwikkelingshulp, EU/Euro, klimaat en zijn gewoon onderling uitwisselbaar. De zogenaamd verschillende partijen zijn alleen bedoeld om de argeloze kiezer het idee te geven dat er iets te kiezen valt.

Elessir | 16-11-16 | 21:11

Holle vaten klinken het hardst.

bisbisbis | 16-11-16 | 21:10

Maar welke randmongolen stemmen er nu opeens massaal op GroenLinks? Is iedereen nu opeens opgelucht omdat Tara Sing Varma toch (en héél verrassend) geen kanker heeft? Zum Kotzen, die hele partij...

eerstneukendanpraten | 16-11-16 | 21:10

ho4x | 16-11-16 | 21:06
Als dat een valide excuus is om letterlijk geen enkele significante belofte na te komen dan kunnen we in onze parlementaire democratie wel ophouden met het houden van verkiezingen.

a1a2a3 | 16-11-16 | 21:10

U vergeet te vertellen dat wij op dit moment het beste presteren van heel Europa en dat wij uit een recessie komen of wist u dat niet?
botbot | 16-11-16 | 20:58
---------------
Onze economie wordt aangejaagd, bekostigd door ons.
Alle uitgaven en voorzieningen t.b.v. vluchtelingen jaagt idd de economie aan, alleen wordt de burger hierdoor steeds meer gewurgd.

A3an | 16-11-16 | 21:09

VVD = marketingmachine
MSM = Manipulerende Staats Media

PieterPassant | 16-11-16 | 21:09

en sociaal-economisch veel te links.
henkdekanarie | 16-11-16 | 20:59
.
Ja stel je voor, iemand die van Nederland houdt, een echte patriot is en dan ook nog eens voor degenen opkomt die het minder hebben, die door de rest gewoon worden afgeschreven; de zieken en de ouderen.
Dat moeten we niet willen he??? Bah zeg.

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:06

Botte Hork | 16-11-16 | 20:47
Hoogmoed komt voor de val.

chicago river | 16-11-16 | 21:06

De VVD wilt wel anders doen, maar kan het niet vanwege die andere partijen. Dat is het nadeel van coalities en geen meerderheid hebben in je eentje. 99% van de verkiezingsprogramma, ook die van PVV, VNL en FvD, gaat na de verkiezingen overboord omdat er anders niet regeert kan worden. Dat is gewoon een feit. Kan iedereen hard roepen dat dat niet is, en het echt verschillend gaat zijn, maar het wordt pas verschillend als we één partij aan de macht hebben. En laat er nou geen enkele partij zijn die dat aan kan. De Libertarische Partij is te klein daarvoor.

ho4x | 16-11-16 | 21:06

-weggejorist-

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:04

Dan gaat Wilders jaren lang het gevang in, en zit Mark weer te turven.

Sweetlakecity | 16-11-16 | 21:03

31 (2010) -> 41 (2012) -> 51 (2017).
Gaat gewoon lukken. Nederland is niet achterlijk. Valse profeten als Wilders vallen vanzelf door de mand.
BlitzFlicker | 16-11-16 | 20:59
En valse nicht Rutte is al lang door de mand gevallen, vandaar zijn huil excuses richting het volk. Het volk zal pas achterlijk zijn als ze dat hem vergeven!

Dinand | 16-11-16 | 21:03

Waarom denk je dat het spotje Postbus 51 spotje Postbus 51 heet.
chicago river | 16-11-16 | 20:58
/
Ik kijk al jaren geen t.v. meer dus ook geen spotjes.

Lupuslupus | 16-11-16 | 21:03

botbot | 16-11-16 | 20:58

Ja, tuurlijk. Het land hangt aan elkaar van uitkeringen, subsidies, een vette overheid en nog vettere semi-overheid. Eco groei een paar magere procentjes per jaar. Na jaren van stag(fl)natie.

Gaat top! Want u bent zeker hoogopgeleid

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 21:03

@Dostranamus | 16-11-16 | 20:59
Dat scenario is nachtmerriemateriaal voor sommigen...

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 21:02

BLR 20:55
Er zit geen verschil tussen het CDA en de VVD en de PvdA en Groen Links. Dat is het probleem. Zij zijn samen De Partij. Stemmen op De Partij heeft geen zin.

Alleen de SGP, PVV, VNL en Dierenpartij springen er uit als partijen die afwijken van De Partij. Daar op stemmen heeft wel zin, als je iets anders wilt dan de huidige koers.

tipo | 16-11-16 | 21:01

botbot | 16-11-16 | 20:58
Sorry, het beste van de EU unie landen.

botbot | 16-11-16 | 21:00

Prima, Rutte is ook de juiste man aan het roer.
Graag nog wel een kleine liberale inhaalslag door bijvoorbeeld eens een progressief drugsbeleid te gaan voeren. Bij de JOVD hebben ze de liberale opvattingen wel begrepen zoals het hoort.
Wilders als president gaat m niet worden, compleet tactloos(die flapuit zou eens een voorbeeld moeten nemen aan Fortuyn) en sociaal-economisch veel te links.

henkdekanarie | 16-11-16 | 20:59

@Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 20:57
Doe dat laatste maar niet, dat is meer de modus operandi van extreem links.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 20:59

31 (2010) -> 41 (2012) -> 51 (2017).

Gaat gewoon lukken. Nederland is niet achterlijk. Valse profeten als Wilders vallen vanzelf door de mand.

BlitzFlicker | 16-11-16 | 20:59

De Nederlandse schaapjes zijn eenvoudig om te lullen. Dus het zou best kunnen.

Mark_D_NL | 16-11-16 | 20:59

Als Trump voor maart 2017 bekendmaakt wie er nou ècht de MH17 heeft neergehaald halen ze nog geen 10 zetels.

Dostranamus | 16-11-16 | 20:59

Misschien is het een typefout en bedoelen ze 15?
netniet | 16-11-16 | 20:42
.
Roflol!!
Lupuslupus | 16-11-16 | 20:46
Neen, neen. No! Het heeft iets te maken met de potsierlijke maakbare samenleving waar sommige lieden die niet verder kwamen dan het kopieeren van een stel filosofen en dode politici die ook de VVD-eeeee omarmt.

Waarom denk je dat het spotje Postbus 51 spotje Postbus 51 heet.

chicago river | 16-11-16 | 20:58

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 20:53
U vergeet te vertellen dat wij op dit moment het beste presteren van heel Europa en dat wij uit een recessie komen of wist u dat niet?

botbot | 16-11-16 | 20:58

-weggejorist-

Jacobs80 | 16-11-16 | 20:57

We hebben nog 4 maanden te gaan, en gezien de ontwikkelingen in de wereld steeds sneller gaan, kunnen we nog een hoop verrassingen tegemoet zien.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 20:57

-weggejorist-

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 20:57

Alle MKB-ers die ik ken, en dat zijn er best veel, zijn woest op Rutte en hebben de grootste spijt van hun stem op de VVD in 2012. Ik wens het liegende windjack veel succes met z'n campagne.
.
O, en wat dat lijstje van Victor betreft: graag aanvullen met die loze beloftes over meer blauw op straat, meer veiligheid enz. Mooie VVD-posters in bushokjes, leugens alsof ze gedrukt staan.

appelvink | 16-11-16 | 20:57

Slogan van de VVD.
Geen cent naar de Oekraïne.

komtdatschot | 16-11-16 | 20:56

Och, met stembusfraude kom je een heel eind.
Maar 51?
Draai die twee cijfers maar om.
Lijkt me veel dichter bij de waarheid.

Dostranamus | 16-11-16 | 20:56

De rechtse kiezer gaat toch wel VVD stemmen, tenzij ze met de here zijn. Anders gaan ze een marginale partij groot proberen te maken. Dat durven ze niet. En met een marginale partij bedoel ik uiteraard niet de PVV, die zijn namelijk niet rechts. Zal me niks verbazen als de VVD gewoon op 35+ zetels uitkomt. Ik zou zef overigens CDA stemmen, ondanks het Christelijke.

BLR | 16-11-16 | 20:55

Het zal me niets verbazen als ze alsnog 30 zetels weten te behouden (afhankelijk van het vaccuumbom offensief met beperkt budget). Het zal me ook niet verbazen als een D66, een CDA en een GL er flink wat zetels bij gaan krijgen. Kortom, in 2017 zit de VVD gewoon weer in het Kabinet met een nieuwe coalitie. Die patriottische revolutie van Wilders gaat het niet worden zolang hij het bij 1 A4tje houdt met niet realiseerbare beloftes.

XaleX_2 | 16-11-16 | 20:55

Overigens doet deze strategie van goed nieuws en groei mij denken aan een van mijn oude werkgevers vlak voordat hij failliet ging. Constant maar praten over zijn succes en zijn groei potentieel in de vakbladen om zo maar nieuwe cliënten te werven en zo het onafwendbare nog even uit te stellen. Als je goed nieuws maar vaak genoeg herhaald dan gaat de markt het vanzelf geloven. Uiteindelijk hebben de investeerders er de stekker uit getrokken. Later nog in een interview gelezen dat het faillissement allemaal de schuld van de investeerders was want als die er dubbel zo veel geld in hadden gestoken dan hadden we het langer kunnen uitzingen en hadden wij het misschien wel gered.
En dat doet de VVD nu ook. Tegen beter weten in goed nieuws blijven verkondigen in de hoop de laatste paar kiezers te behouden.

Osdorpertje | 16-11-16 | 20:55

Het land is echt ziek. Met liegen, bedriegen en de schone schijn ophouden wordt je premier. En na een desastreuze regeerperiode claim je met droge ogen totaal afwezige successen en kondig je met schaamteloze arrogantie aan door te willen, sterker nog, te willen groeien als partij.

Terwijl de werkelijkheid is dat je blij mag zijn dat je in een pacifistisch weg-met-ons-avondland woont dat kapot gaat aan eigen beschaving en verwendheid... In geen enkel ander land had een premier een zo'n bizar slechte regeerperiode vol met volksverlakkerij overleefd!

Rommelende Onderbuik | 16-11-16 | 20:53

@Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 20:52
15 zetels zou een ramp zijn, dat zijn er 16 teveel.

Botte Hork | 16-11-16 | 20:53

Wat is het alternatief, GeenStijl? Wilders is zum Kotzen, meer smaken zijn er niet op rechts. En kom niet aan met die clown in matrozenpak.
Zo is het maar net! | 16-11-16 | 20:14
Deze redenering heeft Hitler ook aan het bewind gebracht. Wees een vent en laat je niet weer kisten door die Rutte en zijn kliek.

langzullenweleven | 16-11-16 | 20:52

De generaties vanaf de jaren '60 denken dat vrijheid een RECHT is. Dat is het NIET, het is een GIFT van allen die voor de vrijheid van ons land zijn gestorven en van hen die dit land hebben OPGEBOUWD. En die gift moet gekoesterd worden!
Lupuslupus | 16-11-16 | 20:32
Dit is zo verschrikkelijk waar!

dagpauwoog | 16-11-16 | 20:52

L' Etat c'est moi kon Louis Quatorze ooit nog eens spuien. Wat is de genotskreet die de totale circle jerk die zich VVD noemt in de geschiedenisboeken gaat laten noteren?

Hetkanverkeren | 16-11-16 | 20:52

Volgens mij is het een typefout en bedoelen ze 15 zetels..

Baron_Joan_Derk | 16-11-16 | 20:52

De economie komt weer een beetje op stoom en dat wil ik graag zo houden.

botbot | 16-11-16 | 20:50

Badderbeest! | 16-11-16 | 20:41

De VVD is nooit liberaal geweest.

TegenBeterWetenIn | 16-11-16 | 20:49

51 zetels is iets van 3,4 miljoen stemmen.met iets van 12 miljoen stemgerechtigden bij een opkomst van zeg 70% , hebben ze zich als doel gesteld ruim 40% van alle stemmen binnen te halen? In welke alternatieve realiteit leeft de VVD? Na de VS, hebben we nog in het vizier: Italie , oostenrijk, frankrijk, Duitsland, de doorlopende griekse ellende, de massa aanvoer van veerdienst Frontex, de ingezakte euro , en laten we niet vergeten allen die Wilders in de kaart spelen. Gaan we hier ook Portlandachtige toestanden krijgen als het slinkse liberale slagschip ineens slagzij maakt?

hakbarry | 16-11-16 | 20:49

Degenen die voor 1000 euro bruto hun democratische stem hebben verkocht aan de VVD, om vervolgens bedrogen te worden, zoals op voorhand te verwachten viel, wens ik veel wijsheid toe bij de TK verkiezingen van 2017.
Mijn stem is nog niet voor 10.000 euro te koop.

Memek | 16-11-16 | 20:49

Hoe hoger het doel hoe groter de teleurstelling. Geniet nu al van die zure koppen straks.

Botte Hork | 16-11-16 | 20:47

Misschien is het een typefout en bedoelen ze 15?
netniet | 16-11-16 | 20:42
.
Roflol!!

Lupuslupus | 16-11-16 | 20:46

Zo, gaan die ff van een koude kermis thuis komen straks

Botte Hork | 16-11-16 | 20:45

De VVD is niet liberaal meer. En na de clusterfuck rond de VAR heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Dat was de druppel.

Muxje | 16-11-16 | 20:45

51 zetels? Kom kom niet zo bescheiden.

brughslurph | 16-11-16 | 20:44

We gaan een klein half jaar van van grove leugen en valse beloftes tegemoet.
Ik raad iedereen aan om nu op een briefje te schrijven welke partij jouw standpunten het meest behartigd heeft de afgelopen kabinetsperiode en dat briefje in een envelop te bewaren tot verkiezingsdag. Dus kijken naar wat ze gedaan hebben en niet kijken naar wat ze beloofd hebben. En dan kom je soms tot verrassende conclusies. De media zal wel met een hoop leugens komen. De VVD zal ook met een hoop bangmakerij komen dat ze de hypotheekrenteaftrek blijven verdedigen en dat ze het beste voor hebben met het MKB en nog meer onzin om de kiezer met tegenzin op ze te laten stemmen.
Wat de PvdA (Partij van de Acht zetels) kan, dat kan de VVD ook, gereduceerd worden tot een onbelangrijke oppositie partij.
Mijn stem krijgen ze niet meer.

Osdorpertje | 16-11-16 | 20:44

De VVD is er alleen voor het groot-kapitaal, de multinationals. Verder voor niemand. Heel vroeger was de VVD óók voor de militairen, voor Defensie. Maar allang niet meer. Ze hebben van Defensie het lachertje van de NATO gemaakt. Samen met hun socialistische vriendjes van de PvdA.
Twee geloven op 1 kussen (VVD en PvdA) daar slaapt de duivel tussen. Nog steeds een waarheid als een koe.

Lupuslupus | 16-11-16 | 20:43

Herr Zimmermann | 16-11-16 | 20:35
En waar ligt dit alternatief aangemeerd, of dobbert het, of schommelt het op wat flauwe golven met een anker te licht bevonden voor mannen van stavast?

Schobbejakken ben ik met je eens, maar het is handig als je je anker vantevoren op de juiste locatie en manier weet uit te werpen. Anders drijf je alsnog langzaam naar de verkeerde kant.

chicago river | 16-11-16 | 20:43

Misschien is het een typefout en bedoelen ze 15?

netniet | 16-11-16 | 20:42

Maar we zullen verdomd hard moeten knokken om die prutkoppen er van te weerhouden om toch maar weer VVD aan te kruisen.
Dus Geen Peil, kom maar op met die flyers.

bakoenin | 16-11-16 | 20:42

51 zetels is misschien wat ambitieus, maar Rutte III gaat er gewoon komen. En dan voorhuid!

atheïstisch stemvee | 16-11-16 | 20:42

Jaren VVD gestemd, liberaal in hart en nier, komende verkiezing voor het eerst mijn stem naar de PVV. De VVD is een echte middenpartij geworden en derhalve ontbreekt een fatsoenlijk alternatief op rechts. ALLE gevestigde partijen hebben de hardwerkende middenklasse verwaarloosd en beschimpt. Na het zuur kwam nog meer zuur, daarna kwamen de verkiezingen en werd zoet beloofd, maar kregen we nog een paar bakken met zuur voorgeschoteld. Nu de verkiezingen er weer aan komen wordt er wederom zoet beloofd. Het is tijd voor de botte bijl!

Badderbeest! | 16-11-16 | 20:41

keestelpro | 16-11-16 | 20:32

Helemaal mee eens! Goede bijdrage!

oostermoer | 16-11-16 | 20:41

Stop de VVD, Nederland verdient een eerlijke partij. En morgen zullen we zien hoe het OM (PvdA) met of zonder een moord-optie de wil van het volk gaat dwarsbomen!

smdyasc | 16-11-16 | 20:40

51 zetels? alleen wanneer er een forse kiesdrempel wordt ingevoerd. Gaat dus niet gebeuren.

Glasgow Argus | 16-11-16 | 20:39

Zo is het maar net! | 16-11-16 | 20:14
Zit je nou 3 uur de F5'en om een anti-Wilders fipo...

Bram van Ojik | 16-11-16 | 20:38

Ik denk dat ze het gaan redden. Helaas. Maar de nl stemmer is niet zo handig en laat zich straks makkelijk uitspelen. De PvdA is weg en VVD wordt straks zelfs als een redelijk alternatief voor de PVV gezien. Let maar op. De christelijke partijen zijn ook passé. De nieuwelingen gaan het, buiten denk, allemaal niet redden. Mijn tip.. PvdD. Als Thieme haar wereldvreemde zevendedagsgezever uit de politiek kan houden (lijkt er tot nu toe wel op) zijn zij de enige redelijke en kritische partij. Geen grote EU, geen gekke handelsverdragen etc. Zaken waar wij allemaal wel warm voor lopen. En het fijnste, geen geschreeuw.

deministerpresident | 16-11-16 | 20:38

51 zetels? Verzinsels voor dwazen.

VerenigingVanDieven | 16-11-16 | 20:38

Nr 11 van de gebroken beloftes: een enorme toename aan windmolens. Die draaen op subsidie zei Rutte op verkiezingspraatjes. Maar ondertussen lekker bijbouwen.

Douwe Trant | 16-11-16 | 20:38

11. Ambitieuze aantal van 51 zetels gehaald bij verkiezingen maart 2017? Nee.

padbuffel | 16-11-16 | 20:38

Ow ja, als Wilders veroordeeld wordt gaat deze man volgend jaar op hem stemmen. Wordt hij volledig vrijgesproken dan zoek ik een alternatief voor de huidige schobbejakken.

Herr Zimmermann | 16-11-16 | 20:35

Ik zag gisteren een reclamespotje van de VVD, het was echt bespottelijk. Mark Rutte als een soort Messias in een heilig licht gezet. Die gasten hebben echt een plaat voor de kop met 51 zetels. Kom maar op dat het Leger des Peils, ik ben er klaar voor.

catomar | 16-11-16 | 20:34

Hahahahaha, ja hoor, op 51MH70 maart gaat dat vast gebeuren. Ze zien ze vliegen daar! #ikstemblanco

automobilaterealist | 16-11-16 | 20:34

Ik zal alvast maar eerlijk zeggen dat ze van mij geen stem krijgen. En elke mail rapporteer ik als spam.

Mesmer | 16-11-16 | 20:34

Ik zie Rutte al op campagne gaan. In ons lokale bedrijvenparkje kunnen ze zijn bloed wel drinken.

ChatBot | 16-11-16 | 20:34

Nu Amerika in 2017 Trump als president heeft zullen veel zwevende kiezers het aandurven om op de PVV te stemmen, of op een andere nieuwe partij die niet tot het establishment behoort.
Die nieuwe partijen kunnen samen zeer waarschijnlijk een kamermeerderheid behalen.
Van mij mag Greet president worden. Hij heeft zijn sporen in de oppositie nu wel verdiend en de tijd is er echt klaar voor.
Maar hij moet wel beseffen dat hij een premier voor alle Nederlanders wordt zoals Trump dat ook voor alle Amerikanen wil zijn.

keestelpro | 16-11-16 | 20:32

Als we een bindend referendum hebben maakt het weinig uit wie het poppetje op het plaatje is.
Vogelbeest | 16-11-16 | 20:16
.
Nou sorry hoor maar voor mij moet er toch wel iets meer in een programma staan dan een bindend referendum. B.v. een NEXIT. Alleen de PVV heeft dat in haar programma staan. En die idioten van VNL met hun vlaktax. Wie trapt daar nou in.
.
Stem PVV. Maak Nederland weer een land om trots op te zijn. Het Nederland voor wiens vrijheid tallozen gestorven zijn!
.
De generaties vanaf de jaren '60 denken dat vrijheid een RECHT is. Dat is het NIET, het is een GIFT van allen die voor de vrijheid van ons land zijn gestorven en van hen die dit land hebben OPGEBOUWD. En die gift moet gekoesterd worden!

Lupuslupus | 16-11-16 | 20:32

51 zetels? Dat is dan wel zonder mijn stem. NOOIT zal ik nog op deze oplichters stemmen.
In tegendeel, ik zal waar ik kan de VVD afbreken.

Herr Zimmermann | 16-11-16 | 20:30

Gisteren stemde de VVD nog in met een enorme verhoging van het budget voor ontwikkelingshulp. Nog snel, voordat Wilders premier is de corrupte VVD-vrindjes van geld voorzien.

tipo | 16-11-16 | 20:30

Ik zal er alles aan doen samen met GeenPeil om het aantal zetels van de VVD zo dicht bij de NUL te krijgen. Partij van de volksverlakkers.

Spotje | 16-11-16 | 20:30

Het lijkt wel een geenpeil campagne. Hebben ze de crowdfund al gestart?

Mesmer | 16-11-16 | 20:29

Helaas zal dat nog gebeuren ook,psychologen hebben laten uitdokteren hoe het volk weer misleid kan worden en zie ( ik had het hier al voorspeld) de propaganda machine is op volle gang gekomen elk uur op elke TV zender zijn gegalm met EERLIJK EERLIJK EERLIJK en geloof mij het werkt ,de grote leugenaar wordt gewoon weer minister president.

blauwe zander | 16-11-16 | 20:29

De vorige kabinetsformatie was er een die altijd ondenkbaar was geweest. Logischer was een andere combinatie. Die zullen ze ook dit keer afwijzen. Daardoor, we leven in een interessant tijdperk. VVD, D66, CDA, GL en de PvdA met z'n 3 zetels, dan hebben ze een kabinet met een nipte meerderheid. Kijken hoe lang die 't volhouden. Ik voorspel een week.

hotnot | 16-11-16 | 20:28

Junckerpraat ,oftewel bullshit .
Niks ,hebben ze voor met Nederland .

fleurtje | 16-11-16 | 20:27

Ik wil met 65 AOW, zoals mij al sinds de jaren 60 beloofd is. In 2012 plotseling ongedaan gemaakt met behulp van d66 pvda enz.

DienstPLICHT heb ik ook vervult. Maar daarover hoor je niemand meer. Ik stem op een partij , die de AOW weer op 65 jaar zet. De vvd zal mijn stem dus niet krijgen.
Wat die 51 zetels betreft ik geloof eerder in een omgedraaid getal; 15 dus.

oostermoer | 16-11-16 | 20:27

Wie stemt er nu nog VVD? En met welk idee het achterhoofd? 'Geen idee wat ze van plan zijn maar die Rutte heeft zo'n betrouwbare uitstraling'?

pili-pili | 16-11-16 | 20:26

Heb altijd VVD gestemd maar heb 4 jaar gelden besloten NOOIT MEER!

langzullenweleven | 16-11-16 | 20:26

Deze keer beloven ze.... houd je vast.... €2000!!!
WellusNietus | 16-11-16 | 20:17

Nee, paar miljard nodig alleen al om defensie enigszins op peil te krijgen. Dus dit bedrag moet per persoon worden bezuinigd om onze veiligheid te waarborgen.

Jan, Leiden | 16-11-16 | 20:26

Die partij zweeft, in alle leugenachtige beloften die zijn gedaan, in de huichelarij en minachting van het volk zoals in de weigering om in te gaan op de resultaten van het referendum. En dan denken dat meer dan 1/3 van het volk op ze stemt?! Wederom minachting, nu van de intelligentie van het volk.

langzullenweleven | 16-11-16 | 20:25

@Zo is het maar net! 20:14
Een goed alternatief voor de VVD is de NCPN. Die hebben precies dezelfde programma-punten.

tipo | 16-11-16 | 20:21

Een enkele zetel lijkt me voor deze bende volksverlakkers al teveel
en ik stemde mijn leven vele malen op ze, maar die tyden zijn voorbij en keren niet weder

Tobi | 16-11-16 | 20:21

Ik ken echt niemand die nu nog op de VVD stemt.

Behalve 1 Fipo-trol in dit draadje.

tipo | 16-11-16 | 20:19

Deze keer beloven ze.... houd je vast.... €2000!!!

WellusNietus | 16-11-16 | 20:17

En aan ons om te zorgen dat er inderdaad 51 zetels komen maar niet naar VVD maar naar PVV. Make The Netherlands Great Again.

Dinand | 16-11-16 | 20:16

@Zo is het maar net! | 16-11-16 | 20:14 Je moet niet op een persoon stemmen, maar op een partijprogramma.
PVV, VNL en FvD hebben allemaal een bindend referendum in hun programma staan.
Als we een bindend referendum hebben maakt het weinig uit wie het poppetje op het plaatje is.

Vogelbeest | 16-11-16 | 20:16

HaHaHaHa. Brullacht iemand die bij de vorige campagne betrokken was. Een 'online voorsprong'. Laat me niet lachen. Niks zeggen: ja maar we hebben een Facebookpagina én we Twitteren dus kom maar op met die 51 zetels. Ik moet echt even bijkomen. Ze. Snappen. Het. Niet.

Tenzij er natuurlijk een geniaal konijn uit de hoge hoed getoverd wordt, maar ook dat konijn zal toch vooral naar dixielandmuziek luisteren.

FustViking | 16-11-16 | 20:16

Ze worden wel de grootste maar 51 lijkt me wat veel.

kadoendra | 16-11-16 | 20:15

De VVD, ooit liberaal, schrijft nu vergezichten met de realiteitszin van een vijfjarenplan uit de donkerste Sovjet-jaren.

Godsammekraken | 16-11-16 | 20:15

Stelletje zotten. Regeren moeten ze.
En niet alleen maar campagne voeren met gladde praatjes.
*geen woorden, maar daden*

nemoj me jebat | 16-11-16 | 20:15

Daar zal gen stem van mij bij zijn. Heb er 30 jaar op gestemd, en schaam me eigenlijk voor de laatste 2 keer.

Vogelbeest | 16-11-16 | 20:14

Wat is het alternatief, GeenStijl? Wilders is zum Kotzen, meer smaken zijn er niet op rechts. En kom niet aan met die clown in matrozenpak.

Zo is het maar net! | 16-11-16 | 20:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken