Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte 'aangeslagen en emotioneel' door GeenPeil

ruttestaatpaf.png Het kan best. Doodgewone burgers die democratische druk leggen op een premier die ze zelf gekozen hebben. Zonder achterkamertjes, zonder uitruil en zonder de slagroomruggegraatjes van de "constructieve oppositie" (een ander woord voor 'burgerhatende draaikonten'). Gewoon, met directe democratische middelen, aangejaagd door GeenPeil en tot een succesvol einde gestreden door het onvolprezen Leger des Peils. Rutte heeft hoofdpijn, kopzorgen en politieke paniek overgehouden aan het Oekraïne-referendum. In Den Haag, in Brussel, in Berlijn en in Kiev zeult hij met de loden last van de directe democratie op zijn rug. MAAR! Omdat politici zelden nog in dienst van het volk opereren, en omdat 's lands meest pedante populist Pechtold als eerste draaide, heeft Rutte kans om toch nog zijn middelvinger naar de meerderheid op te steken. "Rutte benadrukt hoe hij ermee worstelt: hij wil geen intrekkingswet indienen", reconstrueert RTL Nieuws in een moetlees reconstructie over achterkamertjes, lobbywerk en een politieke elite die niet wil buigen voor de wil van het volk. Het wordt tijd dat GeenPeil gaat opschalen. Want het is tijd voor verandering. Meld je aan. Geef gul. We gaan wat doen en misschien wordt het wel revolutionair. BOE! politiekesoapegtold.png

Reaguursels

Inloggen

NunqAutNunquam | 05-11-16 | 16:14
65% van de Nederlandse bevolking is een andere mening toegedaan, maar wat geeft dat in een eerlijke democratie wordt uw wens zonder pardon uitgevoerd.
Ik mag dat wel een dictatortje zoals u inspe

botbot | 05-11-16 | 16:22

Helemaal klaar met die mafklappers in de huidige regering. Ik kan niet wachten op het Geen Peil voorjaarsoffensief. Dit land, en Europa als geheel, wordt volledig naar de klote geholpen door die EU gekken. Hoop vurig dat het volk wakker wordt, overal in Europa. Hoog tijd voor echte verandering. Niet goedschiks, dan kwaadschiks.

NunqAutNunquam | 05-11-16 | 16:14

Raadsel: wat krijg je als je paf in het Arabisch gaat lezen?

Lizio | 05-11-16 | 15:36

Heh. D66 is ook voor CETA, en we weten allemaal wat daar mis mee is. Dus weet Peggold dat ook. Maar toch gauw voor stemmen. Dus het verbaasd me helemaal niets dat de ruggegraat 'soepel' is.

EnNouJijWeer | 05-11-16 | 15:00

Doneer aan onze oorlogskas via de crowdfundpagina of rechtstreeks op NL59INGB 0007 1797 71 tnv Stichting GeenPeil.
-
Donatie gelijk straks.

Raider Twix | 05-11-16 | 14:39

pili-pili | 05-11-16 | 14:03
Juist ja dan kunnen zij vormen en de minderheid ook mee nemen in hun beslissingen.
Maar ze kunnen niet zeggen van wij zijn de grootste wij hebben de meeste stemmen dus wij dicteren.
Heel goed!

botbot | 05-11-16 | 14:33

@botbot als de vvd een meerderheid van de stemmen van alle opgekomen kiesgerechtigen hebben kunnen zij het kabinet vormen ja. Je punt was?

pili-pili | 05-11-16 | 14:03

Voor de gene die op min tegel gereageerd hebben.
Blijkbaar heeft u geen idee hoe een democratie dient te werken.
Mening van anderen dienen ook gerespecteerd worden en het kan niet zo zijn dat een minderheid van 21% iets totalitair af kan dwingen.
En dan doet het niet terzake om welke reden ze niet naar de stembus zijn gegeaan.
Maar stel dat we meegaan in de stelling van Lupuslupus dat alleen de meerderheid telt,dan zou de VVD het in de tweede het voor het zeggen hebben immers zij zijn de grootste partij,andere partijen zoals de PvdA,D66 of PVV hebben dan niets in de melk te brokkelen omdat de meerderheid van de Nederlandse bevolking op de VVD gestemd heeft.
Dus zoals u ziet geachte reaguurders loopt uw interpretatie van onze democratie op alle fronten mank.

botbot | 05-11-16 | 13:49

Ho even. Rutte is niet door mij gekozen, daarbij heb ik hem uit mijn leven ge-impeached. Dus elk middel om deze niet door mij gekozenen dwars te zitten, is mooi meegenomen, aangezien ze geen middel schuwen om ons dwars te zitten.
En dat tegeltje, Rutte is 'aangeslagen, geschrokken, emotioneel'. Ik geloof er geen barst van. Dit is net zo oprecht als Lubbers voor de meute in de jaren '80 over de plaatsing van kruisraketten: 'gesmeekt en gebeden heb ik om een teken' (van de Sovjets).
Het is een beproefd marketingmiddel de afgelopen jaren. Figuren die zo compleet geïsoleerd van de samenleving zijn, zo compleet apart van de bevolking opereren, neer te zetten als emotionele menschmensen, die het zo moeilijk hebben met de 'moeilijke beslissingen die zij moeten nemen', die zo 'worstelen met impopulaire maatregelen' die zij nu eenmaal 'moeten nemen' omdat zij nu eenmaal veel beter weten wat er speelt dan wij, plebs.
Rijd de mestkar maar weer voor, want daar komt weer een lading bullshit van Rutte aan.
Uiteraard 'moet' hij die beslissingen nemen. Maar niet omdat dit uit landsbelang is. Degene die dat nog gelooft, moet zich echt eens na laten kijken. Rutte handelt in opdracht van degenen die hem daar neer hebben gezet. Net zoals de schaduwregering in Amerika die onlangs door wikileaks weer tevoorschijn piepte (shofarblastblog.com/2016/10/19/new-wi...) is er in Nederland een groep die aan de touwtjes trekt - en dat is niet Brussel, en misschien niet eens Bilderberg.
Dus is het niet vreemd als beslissingen worden genomen die duidelijk indruisen tegen landsbelang, en zelfs voorkomen als landverraad. Dit is de pad die is ingeslagen en er is niemand die het gaat stoppen. Het grootste gevaar voor hen is een mondig volk, dus gaan we het druk krijgen met onaangepast import en ons doorlopend verontschuldigen voor slavernijverleden e.d. Alles om ons onder de knoet te houden, dat is wat Rutte, èn de rest van de Tweede Kamer faciliteert.
Noem maar een onderwerp op, de eindconclusie is altijd dat wij schuld hebben en boete moeten doen. Of het nu integratie is, of doden in het verkeer, of het milieu, of werkloosheid, WIJ worden altijd als schuldige aangewezen. Dit is een patroon.

DearMud | 05-11-16 | 12:15

De SocietyGrijzePakken leven in hun nedermexicaanse maatschappij van gristelijke ontkenning, dat hun folkloristische levensbeschouwing geen steun meer krijgt van de Roomse Papa, en de anti-integratieve houding/overtuiging in fel contrast staat tegenover het beleid van het het Europese Parlement.

hovawart | 05-11-16 | 11:53

VoorliegenVanDemocratie, PopulistenVoorDuperenvanAnderen, het kabinet heeft een lange trackrecord van mislukkelingen en faalhazen, van genomen besluiten die nu stante pede moeten worden teruggedraaid, van de roze wolk die marktwerking heet maar niets anders dan zakkenvullerij blijkt te zijn, met de belastingbetaler/consument/patiënt/ouderen als gedupeerden.
Een duo Klijnsma&Asscher van SZW, heeft met het herinvoeren van dagloners en volkstuinen,het besluit om vrijwilligerswerk door vreemdelingen te laten doen, de Nederlandse werkzoekenden volledig buiten de markt te plaatsen en Nederland zo'n 100 jaar teruggezet.

hovawart | 05-11-16 | 11:39

Het verwijderen van de gordijntjes en het getinte glas uit de limousines van de politici is al een goede stap in de verkeerde richting die dit land opgaat.
De samenleving in verval word niet gezien door de politieke nuancering ( lees, tint, schaduwing, schakering; zachte kleurmenging, onmerkbare ineen smelting der kleuren, zachte overgangen maken, het dikwijls gebruikte woord "nuance" door politici heeft een bredere en diepere betekenis voor het luisterende oor.

hovawart | 05-11-16 | 10:58

Grappig hoe jullie botbot blijven entertainen door zijn idioterie te blijven neersabelen. Zijn post is er 1, onzinnig maar slechts 1. Hij heeft echter talloze reacties, waardoor anderen zijn idioterie wel weer gaan lezen.

Trolls will troll, omdat het kan.

MarcS | 05-11-16 | 10:55

Er moet een fonds komen voor het vervolgen van Mark Rutte. De man wil een dikbetaalde baan in Brussel. Daarvoor moet hij Juncker en Merkel te vriend houden. Als hij nu ratificeert, wordt de VVD weggevaagd bij de verkiezingen. Als hij nu niet ratificeert, kan hij zijn baan bij de EU vergeten. Dus wacht hij tot na de verkiezingen en stapt hij op als VVD leider. Als de storm geluwd is gaat hij aan de slag als paladijn van Guy Verhofstadt a raison van tonnen per jaar plus toelagen en onkostenvergoedingen.
Geenstijl, kunnen jullie er alsjeblieft voor zorgen dat deze egoist tot aan het eind van zijn dagen aan de schandpaal hangt. Dat hij geen rust krijgt. Nooit meer.

Boerkablaffer | 05-11-16 | 10:02

@ Tirade | 05-11-16 | 08:43 Mooi gesproken.

sickworld | 05-11-16 | 09:31

-weggejorist-

Michael Boss | 05-11-16 | 09:24

Lol botbot! Laat ik eens voor de gein met uw argument meegaan.
Hoe zit het dan met de mening van de 64% die niet voor de Europese verkiezingen van huis zijn gegaan? Opkomst 36%. Die moeten we dan ook meewegen toch?
Weet je wat? Ik denkt dat het allemaal mensen zijn die mijn mening zijn toegedaan. Ok?

Botbot, je bent abuis. We hebben afgesproken om in een democratie rekening te houden met de wensen van de minderheden, in aantal en politieke zin. Niet om het gedram van slechte verliezers te honoreren. Trouwens, er is een onderzoek geweest dat aangetoond heeft dat als de thuisblijvers wél gestemd hadden de uitslag hetzelfde zou zijn geweest.
Of dat zo betrouwbaar is weet ik niet maar het maakt wel duidelijk dat je niet de thuisblijvers als ja stemmers kan betrekken in deze discussie.

Dus bot gezegd: je kletst uit je nek. Net als je neefje DKS.

ristretto | 05-11-16 | 09:23

De mensen die NIET zijn gaan stemmen, werden opgehitst door de linkse media om zodoende te proberen de opkomst onder de 30% te houden.
Het is ze niet gelukt en nu gaan ze dikke boehoe doen.
necrosis | 05-11-16 | 09:11
.
Yep. Mooi dat ze de deksel op hun arrogante neuzen hebben gekregen. Wij waren met meer! haha.

Lupuslupus | 05-11-16 | 09:22

botbot | 05-11-16 | 08:45

Werkelijk geeeeen idee waar u het over heeft. Volgens mij was 62% van de stemmers heel duidelijk met een neeeeeeeeeeeeee. Waar u die 21% tegen vandaan haalt??? Of bedoeld u al diegene die niet zijn gaan stemmen omdat zij door de meanstream daartoe waren opgeroepen nu lopen te janken..
In uw visie was 79% voor??? En U meent werkelijk waar dat Nederland vooral moet doen wat 'Brussel' befelt!
Brussel, met Juncker, Verhofstadt, Timmermans en nog duizenden 'bovenhetvolkgestelde'. Omdat zij schreeuwen, doordrammen en weten wat goed is voor het volk, plebs, gepeupel.. maar vooral voor zichzelf gezien de exorbitante vergoedingen en graaipraktijken.. al die gelden om dit te blijven faciliteren komt uit Uw en mijn portemonnee. Nog wat tax erbij en vooral minder, minder, minder werk, rechten, loon, sociale zekerheden, betaald werk, zorg, welzijn en veiligheid voor het volk.
Meer, meer, meer werk, vergoedingen, welzijn, inkomsten, geluk en macht voor de bovenonsgestelde..

fikkieblijf! | 05-11-16 | 09:17

Waar haalt Rutte al dat geld vandaan voor die tv spotjes, het zijn goede spotjes. Jammer. Wie trapt er in?

Moestuinier | 05-11-16 | 09:14

@Lupuslupus | 05-11-16 | 09:01
De mensen die NIET zijn gaan stemmen, werden opgehitst door de linkse media om zodoende te proberen de opkomst onder de 30% te houden.
Het is ze niet gelukt en nu gaan ze dikke boehoe doen.

necrosis | 05-11-16 | 09:11

Matrozenpetje 10,-
Busje huren 200,-
450.000 handtekeningen uitprinten 5.000,-
Bier en bittergarnituur bij de uitslag 850,-
Vacuümbom op het Binnenhof... Onbetaalbaar 😀

hoevenpe | 05-11-16 | 09:04

ou er met de mening van de overige 79% niets gedaan hoeven te worden en ze met een gerust hart in onvrede achter gelaten kunnen worden.
Het is juist de dure plicht van Rutte om de schade in Brussel te beperken en dit wordt gewaardeerd door de kiezer, de VVD stijgt in de peilingen.
botbot | 05-11-16 | 08:45
.
Ach ja. Als die 79% hun stem *belangrijk* hadden gevonden, zouden ze zijn gaan stemmen. En dat hebben ze dus niet gedaan, daarom tellen ze NIET mee.
De peilingen worden gemanipuleerd dus die zeggen helemaal niets. Weet u dat nu NOG niet?

Lupuslupus | 05-11-16 | 09:01

Ja maar alle stemmers die vorige keer bij de 2e kamerverkiezingen thuis zijn gebleven. Krijgt de PVV die er nog bij? Want die zouden allemaal PVV hebben gestemd. Allemaal!

roze_bril | 05-11-16 | 09:01

Wat n slechte verliezers, niet alleen de Oekraïne ja stemmers, maar ook de brexit remainers. Wij hebben deze softe generatie zo opgevoed. Ze blijven het ontkennen. De decadentie slaat enorm toe.

Tirade | 05-11-16 | 08:57

@botbot | 05-11-16 | 08:45
Voeg ik er nog even aan toe dat de verkiezingen van het EU parlement en provinciale staten qua opkomst niet veel hoger lagen en wél zijn geaccepteerd.
Dus loop niet zo te janken, trol!

necrosis | 05-11-16 | 08:57

botbot | 05-11-16 | 08:45
Als u alles zo uitpluist,weet u ook vast wel wat er precies aan de hand is in de Oekraïne ,en bent u het net als Rutte eens met dat corrupte zooitje daar .
Voor de mensen die niet gaan stemmen ,kan je ook niet wakker liggen ,want dat hebben ze namelijk nog nooit gedaan ,bij de juiste uitkomst .Populisme stemmers zijn geen mensen in ogen van de regering ,maar ze kunnen er wel goed rekening mee gaan houden ,zeg ik u .

fleurtje | 05-11-16 | 08:53

@botbot | 05-11-16 | 08:45
Mag ik u eraan herinneren dat 61% van de STEMMERS 'NEE' heeft gezegd?
En dat de uitslag geldig is omdat de opkomst boven de 30% lag?
De mening van de mensen die thuis zijn gebleven, doet er namelijk niet toe.
Niet stemmen = bek houden en terug in je hok!

necrosis | 05-11-16 | 08:51

fikkieblijf! | 05-11-16 | 08:02
Mag ik u er aan herinneren dat slechts 21% tegen was?
Volgens uw democratische regels (waar u zo fel voorstander van bent) zou er met de mening van de overige 79% niets gedaan hoeven te worden en ze met een gerust hart in onvrede achter gelaten kunnen worden.
Het is juist de dure plicht van Rutte om de schade in Brussel te beperken en dit wordt gewaardeerd door de kiezer, de VVD stijgt in de peilingen.

botbot | 05-11-16 | 08:45

Ik moet hard lachen om de partij van de Arbeid. Ik ben toevallig zelf arbeider, maar ik ken werkelijk helemaal niemand die hun standpunten uitdraagt. Daarmee is de pvda absoluut een elite partij geworden van hoger opgeleiden met koophuis en goed salaris die doen alsof ze opkomen voor jan de gewone man. Geen enkel medelijden heb ik met deze lieden. Politieke correctheid is een ziekte

Tirade | 05-11-16 | 08:43

@nonloso | 05-11-16 | 07:51
Ik was nog vergeten dat er mensen zijn die hun zorgpremie niet meer kunnen ophoesten, mensen die het eigen risico niet kunnen betalen en daarom blijven doorlopen met (al dan niet) ernstige kwalen, de voedselbanken, de massaontslagen, in feite de complete afbraak van dit land.
Misschien moeten we onderstaande pica maar gaan gebruiken:
tpo.nl/wp-content/uploads/2016/04/Sche...
Uiteraard shoppen we dat stuk papier in zijn handen weg en plaatsen er een pleerol voor in de plaats.
Met als onderschrift: burgers, ik veeg er mijn reet mee af!

necrosis | 05-11-16 | 08:43

@quutje | 05-11-16 | 08:09
Powned is geen onderdeel van GeenStijl, gaat dus niet lukken.
Trek gewoon je machtiging in en laat eerder afgeschreven bedragen storneren door je bank.

necrosis | 05-11-16 | 08:29

@fikkieblijf! | 05-11-16 | 08:02
Ik verlang terug naar het Groene Zoodje!
Rutte is met afstand de allerslechtste MinPres die we ooit hebben gehad.
Maar dat geldt ook voor dat bij elkaar geraapte zooitje ministers en stassen, de één nog erger dan de ander.

necrosis | 05-11-16 | 08:27

@nonloso | 05-11-16 | 07:51
Zouden ze inmiddels niet beter weten na het negeren van het referendum, Schurkije die in Nederland zijn onderdanen in de gaten houdt, de €1000 van Rutte, de afbraak van de zorg en onderwijs, het laten creperen van ouderen in bejaarden/ verzorgingstehuizen?
Wat moet Rutte dan nog doen voordat mensen hem massaal uitkotsen?

necrosis | 05-11-16 | 08:22

Zeg GS hierbij machtig ik jullie om de 5,75 die nog steeds jaarlijks wordt afgeschreven door PowNed over te nemen en voor eigen gebruik toe te passen. Dan mag dit ook een kwartaal bedrag worden. Jullie vinden vast wel een geitenpaadje om dit te regelen toch?

quutje | 05-11-16 | 08:09

Tis wat, een volk dat zich steeds meer keert tegen de eigen politiek. Je zou bijna kunnen gaan spreken van een 21e eeuwse 'staatsgreep'.
Gaat Rutte de geschiedenis in (op het web) als slechtste minister president van een kabinet ooit, die het voor elkaar kreeg een heel volk tegen zich in het harnas te jagen.. Is er al een Bilderberg bijeenkomst geagendeerd? Iemand..

fikkieblijf! | 05-11-16 | 08:02

@necrosis | 05-11-16 | 07:04
Blijf dromen, het zal hetzelfde als de vorige keer gaan.
De mensen stemmen toch op de vaste partijen, weten niet beter.

nonloso | 05-11-16 | 07:51

@hoevenpe | 05-11-16 | 07:24
Rutte heeft zijn langste tijd als MinPres gehad, en dat geldt ook voor Merkel.
Een hoop mensen zijn beiden inmiddels spuugzat.

necrosis | 05-11-16 | 07:44

Rutte is de bedrijfspoedel van Juncker en Merkel...

hoevenpe | 05-11-16 | 07:24

"alleen D'66 leider Pechtold stelt zich soepel op"

Dat heeft niets met een soepele instelling te maken maar met een ruggegraatloos weekdier die in 2017 graag in de regering wil zitten ipv in de oppositiebanken.
Had hij trouwens niet gezegd dat hij uit de politiek zou stappen als D'66 niet in de volgende regering zit?
Pechtold zou eens op bezoek moeten gaan bij SGP, bij de mannenbroeders geldt: Nee = nee en blijft nee!
En hoe zat het ook alweer met die motie dat Rutte antwoord zou moeten geven vóór november?
Ik hoop dat PVV de grootste wordt in maart en gaat regeren, dan ga ik bij Pechtold langs om verhuisdozen af te leveren.
(dat was ook een belofte van Pechtold)

necrosis | 05-11-16 | 07:04

RTL, geef het geen podium!, qua Marxisme de NPO inmiddels voorbij gestreefd. Een of andere flut zender uit Luxemburg die hier de publieke opinie wil bespelen, aangestuurd door links marxistisch multiculti gedachtegoed. Voor altijd boycotten deze hersenspoel media zooi. Grappig vooral dat de gedachten en schrijfsels van de mensen op hun site, (dus de reaguurders) totaal niet stroken met de door hen gewenste realiteit;) De Wegmetons gedachte dus hoog in het vaandel. Jammer dat velen dat nog steeds niet door hebben..

Batavi Magistralis | 05-11-16 | 06:50

-weggejorist-

RonBacardi | 05-11-16 | 04:17

@fleurtje

Klopt, maar toch weet hij het met draaien en liegen verdomd lang vol te houden. Mijn moeder zei altijd, eerlijkheid duurt het langst. Rutte bewijst het tegendeel..

RonBacardi | 05-11-16 | 03:16

Staat paf, ze kunnen liegen ,en verkopen d'r eigen moeder ,niks ,dan rampspoed met deze man .

fleurtje | 05-11-16 | 03:06

@Piet Karbiet | 05-11-16 | 00:29
You don't have to take this crap
You don't have to sit back and relax
You can actually try changing it
I know we've always been taught to rely
Governments crack and systems fall
'cause Unity is powerful -
Lights go out - walls come tumbling down!
www.youtube.com/watch?v=7SKE9BWaRe4

Watching the Wheels | 05-11-16 | 02:44

@Mark zit te Dutten

In maart rekenen we af, geratificeerd of niet..

RonBacardi | 05-11-16 | 02:40

@Mark zit te Dutten

Ik heb het ook gezien.. Hij is zich in allerlei bochten aan het wringen om het toch geratificeerd te krijgen.

RonBacardi | 05-11-16 | 02:36

@dijkbewaker

Waar baseer jij jou mening op, wishful thinking?
Overigens hoop ik het zelfde..

RonBacardi | 05-11-16 | 02:32

Die reconstructie van RTL nieuws geeft tot in detail weer waarom het Oekraine referendum zo belangrijk was. Een middelvinger naar de gevestigde orde die zij met alle macht proberen te ontkennen en ontwijken, maar er is geen ontkomen meer aan. Power to the people! Juist nu moet GeenPeil doorgaan met de strijd. We have them by the balls, don't let go now!

Mark zit te Dutten | 05-11-16 | 02:30

Misschien moeten de inwoners van de regentenzuil een kleine cursus gehoorzaamheid tot zich laten nemen voor dat het bouwwerk binnenkort instort. NEE is toch echt NEE dus zeg ja tegen nee. Dat laatste voor meer duidelijkheid. Regenten snappen zelfs de meest basale begrippen niet zoals nee... Een beetje hulp kunnen ze wel gebruiken na zoveel voor hun volk gedaan te hebben.
.
Binnenkort is het regententijdperk over. Uitgestorven zoals de dino. Na een paar miljoen jaar vinden ze dan een dijbeen en een schedel van een regent ergens in het zand. Determinatie is niet moeilijk. Je tikt er tegen en het klinkt hol.... Geen inhoud.

dijkbewaker | 05-11-16 | 02:20

En inderdaad alle beetjes helpen..

RonBacardi | 05-11-16 | 01:58

@DeTT
Vrij onsamenhangend verhaal, lees het net terug. Maar in de kern klopt het helemaal!

RonBacardi | 05-11-16 | 01:58

@RonBarcardi. Het maakt me volgens mij niet uit hoeveel je kan bijdragen. Ik heb bijvbeeld een uurtje geleden een tripple post gedaan op GS, waarop ik commentaar kreeg van ene lewes. Even zoeken op gs, blijkt dat....

DeTT | 05-11-16 | 01:51

gentle giant | 05-11-16 | 00:42
Een gammele constructie, heeft slechts een klein duwtje nodig.

de honden blaffen... | 05-11-16 | 01:35

LuckyGirl | 05-11-16 | 01:02
Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen.
Ik reageer af en toe wat laat hier, maar ik zit dus gewoon achter mijn pc te werken.

Graaf van Egmont | 05-11-16 | 01:27

Zojuist een kleine donatie gedaan, ben vorige maand mijn baan kwijt geraakt, dus kan niet zo veel missen. Als ik weer aan het werk ben geef ik wat guller. Ik hoop op een groot succes GP.

RonBacardi | 05-11-16 | 01:26

Het Vaticaan, Monaco als vrije landen in de EU. Hoeveel vluchtelingen hebben zij dit jaar gehuisvest?

DeTT | 05-11-16 | 01:26

Lewis Lewinsky | 05-11-16 | 01:12 nietus, ik vraag me alleen af hoeveel karbiet een toren van ivoor nodig heeft.

DeEeuwigeZwitsal | 05-11-16 | 01:22

@lewis.
Weet ik, maar het was wel lekker hoor, gelukkig op de kachel. #sukkel.

DeTT | 05-11-16 | 01:20

Kijk nou maar.

Piet Karbiet | 05-11-16 | 01:15

@DeTT | 05-11-16 | 01:09
Zeg Zwitsal, één keer knijpen is voldoende hoor.

Lewis Lewinsky | 05-11-16 | 01:12

-weggejorist-

DeTT | 05-11-16 | 01:09

-weggejorist-

DeTT | 05-11-16 | 01:09

-weggejorist-

DeTT | 05-11-16 | 01:09

Als je dit nog leest:
Zolang je er bent, Graaf, zal ik van je aanwezigheid blijven genieten.

LuckyGirl | 05-11-16 | 01:02

-weggejorist-

Piet Karbiet | 05-11-16 | 01:01

Das nieuws .... ik had er tot nu toe @t 00:58 niks over gehoord/ gelezen.

kereltie_ut_drenthe | 05-11-16 | 00:58

Dat we dit los hebben kunnen maken, dat zegt heel veel over de stand van de democratie in Nederland. Het is een bananen democratie.

gentle giant | 05-11-16 | 00:42

Zou wel hilarisch zijn als hij straks de 1e kamer veilig gesteld heeft via CDA achterkamertjes, maar dat het botweg in de 2e al strandt!

Gen. Maximus | 05-11-16 | 00:32

@Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:49 - die luchtfietser zoekt helemaal niets, weet dat hij kansloos is in dit debat. Eigenlijk in ieder debat, maar dat terzijde. Ik word zo moe van dat manneke, het is gewoon een papegaai, een slecht getrainde dat dan weer wel.

Ik ga ff knorren, morgen weer op tijd met Azië aan de foon, daarna ff 250K scoren in Midden-Oosten en daarna veel geld verdienen in Amerika.

Oh shit, dat zijn berbaar fantasietjes. Nou, dan slaap ik gewoon uit, weekend!

MarcS | 05-11-16 | 00:30

-weggejorist-

Piet Karbiet | 05-11-16 | 00:29

Ziezo. Net even gedoneerd, voor de participatiesamenleving!

vanBarchum | 05-11-16 | 00:17

Alsof ik van mijn zetel kom voor een volgende rond rondje dansen voor de boven ons gestelden. Ik ga wat karbiet scoren, tot zo.

DeEeuwigeZwitsal | 05-11-16 | 00:17

Ongeblustekalk | 05-11-16 | 00:05
Ja dat weet ik, maar dat heb ik de Gravin er niet bij gezegd. En IK ben er dan niet meer. Mag ze kwaad worden ;)
Verder kan iemand hier met 1000 euro p.m. goed rondkomen, mits geen schulden. En ze houdt echt beduidend meer over.

Graaf van Egmont | 05-11-16 | 00:10

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:49
Die financiële positie valt achteraf vaak tegen.

Ongeblustekalk | 05-11-16 | 00:05

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:51
Zo is het maar net Graaf. Gewoon rustig doorademen en op zijn tijd een goeie bak koffie en een lekkere neut vatten. 👍

Gravin v Kippenbouth | 04-11-16 | 23:59

En terecht. Wij, de meerderheid, moeten natuurlijk wel rekening houden met de minderheid, die wel graag de aarsch van Juncker likken. Net als dat wij, de meerderheid, rekening moeten houden met de gevoelens van Quinsie en z'n homies mbt Zwarte Piet, toch, Asscher?

Nu snap ik ook waarom de politiek zo druk is met Zwarte Piet, en niet de kindbruidjes die die arme vluchtelingen uit de woestijn laten overvliegen. Wij, de meerderheid, moeten natuurlijk wel rekening houden met de wens van Ali om zijn leuter in een minderjarig kindeke te duwen. Tis eigenlijk allemaal heel logisch als je er over nadenkt.....

Carlitros | 04-11-16 | 23:58

@Rene046 | 04-11-16 | 23:29: Ja dat vraag ik me ook af. Volgens mij is het antwoord: machtshonger. Macht is iets bijzonders, als je het eenmaal hebt wil je het niet meer kwijt en je wilt meer. Macht corrumpeert bijna automatisch. Je moet erg sterk en principieel zijn om je in dat wereldje staande te kunnen houden met een rechte rug. Er zijn maar weinigen die dat kunnen.
Dat uitstekende salaris en nog uitstekender wachtgeld en dito pensioen werken ook niet echt mee natuurlijk..

MacMiep.nl | 04-11-16 | 23:57

LuckyGirl | 04-11-16 | 23:27
Slecht teken ja. Maar tot nu toe houdt hij me al 6 jaar bij de les. Is ook wat waard toch?

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:51

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:10
Ja. Waarom? Wil je haar adres alvast? Ze wordt een weduwe die er warmpjes bij zit.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:49

@Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:45 Ik ken er niet zoveel dus je zult wel gelijk hebben.

knutsel | 04-11-16 | 23:47

knutsel | 04-11-16 | 23:37
Het gaat erom wie je kent.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:45

-weggejorist-

ALLESANDERSSHOW | 04-11-16 | 23:39

Hoe je het ook bekijkt; in maart krijgt ons vol de regering die het verdient.

ALLESANDERSSHOW | 04-11-16 | 23:39

@Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:35 Niets behalve de methode?

knutsel | 04-11-16 | 23:37

Wat is het verschil tussen deze tegel en de argumenten van de msm?
Die overlap is zo miniem dat ik denk dat die er niet is.
Bij het cda hebben ze ook zo'n iemand.
En bij de pvda ook.
Wat is het verschil?

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:35

Wat ik nu zeer jammer vind voor deze gasten in Den Haag.
is dat hun niet achteraf behoorlijk gestraft worden voor besodemieteren van het Nederlands volk.
.
Wat motiveert deze mensen eigenlijk OM WEL HUN BEST voor het Nederlands volk te doen...
Of op zijn minst als er eens gestemd wordt voor iets door de bevolking, om er achter te staan tegenover wie dan ook.
Dan kun je tenminste rechtop staan en zeggen ja sorry maar het volk wat ik representeer heeft gekozen.

Ze krijgen best royaal betaald tijdens hun ..."WERK"
En als ze straks vertrekken krijgen ze ook Royaal betaald of ze nu wel of niets NUTTIGS gedaan hebben..
Ze zijn in ieder geval tot hun dood goed verzorgt, terwijl de Bevolking van Nederland op hun knieën, moet gaan om naar de wc te mogen, of een warme hap binnen te krijgen, of dat er amper nog betaalbare zorg voor ze is als ze op leeftijd zijn.

Rene046 | 04-11-16 | 23:29

Ja, en nu? | 04-11-16 | 22:50:
Een no-fly zone in een grondoorlog.
Hmmmm...
.
Graaf van Egmont, een oncoloog hebben is al een slecht teken.
.
Ronnie uit Helmond | 04-11-16 | 23:10:
Daarom heeft Mark geen meisje.
Hij kan geen "nee"accepteren.

LuckyGirl | 04-11-16 | 23:27

ik had niet verwacht dat GS een nog lelijkere kleurencombinatie voor de website kon bedenken, maar ze kunnen het dus toch!

Wutbürger_ | 04-11-16 | 23:26

@Medium-Tali-BAN | 04-11-16 | 23:15
Ga jij je mond eens spoelen met groene zeep!

necrosis | 04-11-16 | 23:24

Ach dinsdag wordt Trump gekozen en dan kan die Rutte helemaal inpakken.

oostermoer | 04-11-16 | 23:19

Farage al gereageerd ?

LeBron | 04-11-16 | 23:18

-weggejorist-

Medium-Tali-BAN | 04-11-16 | 23:15

Berbaar | 04-11-16 | 22:06:
Baudet is niet het probleem, de referendumwet is het probleem.
Baudet heeft binen de kaders van de wet gehandeld (maar ik verwacht niet dat wanneer hij wel de wettelijke ruimte had gehad, hij wel was gaan onderhandelen, maar dat is irrelevant).
Mag ik van je weten met welke verandering in het associatieverdrag je genoegen had genomen?
Ik wijs je er wel nog op dat het een associatieverdrag is, geen handelsverdrag.
Dus meer dan handel alleen.

LuckyGirl | 04-11-16 | 23:14

Sorry, heb de komende weken even minder tijd om te reaguren. Ben net gevraagd om in een comittee plaats te nemen voor een handelsverdrag met Wit-Rusland.
Die bevolking is voor 98% voor, hoor ik net. En ze hebben beloofd geen Nederlanders uit de lucht te schieten, als ze met hun baby's op weg zijn naar Bali. www.propriacures.nl/2014/07/in-memoria...

Piet Karbiet | 04-11-16 | 23:13

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:06
Weet de gravin dat al dat je langer blijft leven?

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:10

Nein ist NEIN!

Ronnie uit Helmond | 04-11-16 | 23:10

@ de Voorzittert | 04-11-16 | 21:09 ... Dat ze over 200 jaar met tranen in hun ogen van trots terugkijken op het heroïsche Leger des Peils. Dat ons land behoedt heeft van het destructieve Europa en daarmee de burgerhatende en islam-faciliterende regentenkliek.

Ik help het je hopen en zal zelf ook weer acte de présence geven bij het LDP, maar mijn gevoel zegt me dat we dit niet zullen -correctie: kunnen- fixen. Het momentum ligt bij de NWO. Teveel geschriften, teveel financiers, teveel afspraken op hoog niveau om te weerstaan.

Als MR de uitslag van een rechtsgeldig referendum al niet kan uitdragen inzake een simpel handelsverdrag ***kuch*** welk resultaat kunnen we dan van echt serieuze zaken verwachten?

sickworld | 04-11-16 | 23:10

Wie het laatst lacht, lacht het best Mark! Muhahaha!

jip_86 | 04-11-16 | 23:07

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:02
Boven verwachting goed zegt de oncoloog. En ik mag gewoon door blijven roken.;)

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 23:06

De Partij van de Aandraaijerij draait wel en niet. Tegelijk.

Einde van de Domheid | 04-11-16 | 23:05

€ 200,00 gedoneerd, een rib uit mijn lijf maar de democratie is me wat waard.

pikwieter | 04-11-16 | 23:03

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:53
Dat zijn dingen in de periferie, hoe gaat het met uw gezondheid beste Graaf?
Daar gaat het om toch?

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 23:02

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:56
Ja, en u bent het observeer object wtb ontwikkeling. zo iets?

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 23:01

Hij meent dat hij 'tegemoet wil komen aan de wensen vd nee-stemmers'. Maar enige tegemoetkoming is een NEE.

Alsof hij kan ruiken wat de 'nee-stemmers' inhoudelijk hieraan veranderd willen hebben, behalve dat het een duidelijke NEE is.

Stiekem bedoeld hij hier gewoon mee dat hij ons heel dom vind en zichzelf heel slim en dat hij (als slimmerik) beter weet wat het beste is voor het volk/dommeriken.

Maar zo werkt democratie helemaal niet ... (ongeacht of het volk een slimme of domme zet maakt, deze dienen we in een democratie altijd te volgen, omdat het volk de gevolgen zal dragen).

Lizio | 04-11-16 | 23:00

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:50
Te makkelijk, als je het niet meer trekt moet je jezelf de schuld geven en niet een ander.
Trek die lijn maar ff door.
Lul

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:58

Als ik een 3-D scherm had, dan had ik telkens bij het zien van Rutte, de neus van Pinokkio in mijn mond gehad.

Jan Dribbel | 04-11-16 | 22:58

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 22:46
Dat noemt u ontwikkeling?
Inderdaad erg bijzonder.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:56

Dus omdat Putin een lul is en zich misdraagt, moeten wij Ukraine opnemen. We moeten al de Balkan opnemen en er zijn vast nog wel meer landen waar het niet goed gaat.
Dan is er echt geen reden meer om Noord-Africa niet in de EU te duwen.

Febofiel | 04-11-16 | 22:55

Hallo Rutte miljoenen Nederlanders hebben NEE gestemd.Makkelijker kunnen we het niet maken.Je kunt het jezelf steeds moeilijker maken maar NEE is NEE. Gaat dat nu zo moeilijk U hoofd in?En nu niet zeuren je hebt het jezelf opgezocht.Zo kort voor de verkiezingen wordt je daar volledig voor afgestraft ,samen met de rest van de glibberige draaiende draai konten.Deze knippen en plakken regering is geen maatwerk vanaf het begin.De pot lijm is omgevallen van in het begin en jullie hebben er een zootje van gemaakt.Nu dus niet de zielige (zwarte piet) spelen want daar bent U een te gladde aal voor.U heeft niet voor niets Pinokkio als bijnaam.

tegenalles | 04-11-16 | 22:54

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:47
Ik ben er, jammer genoeg, nog geen tegen gekomen. Maar een ander zal beweren dat je dan maar voor de minst slechte moet gaan kiezen. De PVV. Ik ga er wel op stemmen, maar vanuit mijn privé voorjaars offensief. Maar het gaat niks worden. Het volk zal blijven morren.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:53

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:43

You lost me, ik ga slapen, aangezien de komende reacties vooral van dronken mannen gaan komen, no offence intended. Ik snap vrijdagavond best. :)

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:50

Het maakt ze niks uit. Gewoon doen wat ze zelf willen. Laat het domme volk maar gewoon dom doen. Het schaliegas moet gewoon geclaimed worden. Rusland wordt in het hok getrapt. Want Hillary gaat toch voor die No Fly Zone waardoor Rusland moet kiezen. Ruzie / proxy oorlog in Syrie. En daarbij Oekraine. Europa. Een tweede front.

WOIII die domme opgepompte sukkel ambtenaren in de tweede en eerste kamer. VNO/NCW, vakbonds losers. Ze laten zich voor het karretje spannen van de grote energie bedrijven en wapenleveranciers die een win win scenario hebben gecreeerd.

Alleen Trump dinsdag kan roet in het eten gooien.

Ja, en nu? | 04-11-16 | 22:50

Het is toch treurig. Liegen, draaien, tijd rekken, dreigen, huilen - alles wordt uit de kast getrokken.
Kennelijk is er ook nog gepolst voor een uitbreiding van het verdrag waarin staat dat oekraine geen eu-lid kan worden en dat er geen militaire steun komt, maar daar wilden ze Brussel niet in meegaan - goh waarom zou dat nu toch zijn?

pili-pili | 04-11-16 | 22:50

MarcS | 04-11-16 | 22:43
Berbaar is sinds 22.20 even een artike4ltje aan het opzoeken, waardoor hij toch weer gelijk heeft. Voorlopig hebben we hem stil gekregen.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:49

Okee, Rutte moet opzouten met zijn kliek, maar er moet wel een goed alternatief zijn met verstandige mensen.

Waar zijn ze?

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:47

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:42
En dan heb ik het nog niet eens over DDOS aanvallen die onze grote vriend Poetin (die ons ook betaalt)wel uit zou willen voeren. (vanuit Oekraïne om het symbolisch te houden.)

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:47

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:38
Dat "verdoven" een zeer bijzondere term, overigens die iemand buiten de safe space leert ontwikkelen.
U is een bijzondere!
complimentos beste.

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 22:46

Irritante Positivo Rutte lijdt, net als de Clintons, aan de ziekte "onbetrouwbaar". Dus, laat lachbekje Rutte gewoon in zijn politieke lot ondergaan (genoeg Piranha's binnen de VVD), dan krijgt hij een laatste kans om weer mens te worden (met een partner ofzo?).
Dus VERLOS hem (en ons) uit zijn lijden: Negeer hem!
Uiteraard wel meedoen aan het GeenPeil Vacuüm Voorjaarsoffensief in a.s. maart, want er móét weer een stukje NL democratie terugveroverd worden.

Musset | 04-11-16 | 22:46

@Berbaar | 04-11-16 | 22:20 - Jij leert niet snel hé? De ene idioterie na de andere. Onderhandelen waarover? Met wie? Met welk mandaat? Van wie?

Vraag was: Voor / Tegen verdrag.

MarcS | 04-11-16 | 22:43

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:29
Het verzet van vrouwen toch?
Tsja.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:43

Frits de Vriez | 04-11-16 | 22:40
Heldere en korte analyse.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:43

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:36

Inerdaad, en ze hebben deze manier van protest al een keer onderschat.
Ik vin het persoonlijk geen enkel probleem om een toetsenbordheld te zijn als het met heel veel andere toetsenbordhelden wel resultaat oplevert.

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:42

Rutte had gewoon direct na het referendum de intrekkingswet moeten indienen. Vervolgens had hij D66 de schuld kunnen geven van het bestaan van de referendumwet en had het probleem bij de EU gelegen. Nu zit hij in een moeras waar hij nooit meer uitkomt. Als bonus kan hij ook nog eens zijn Europese ambities vergeten.

Frits de Vriez | 04-11-16 | 22:40

Of internetachtige constructies.

Piet Karbiet | 04-11-16 | 22:40

@DutchMountain 22:31
Als er tegen de hervorming van het Italiaanse kiesstelsel wordt gestemd in het referendum over vier weken, dan treedt het kabinet Renzi af en dan zal de 'Five Star Movement' een referendum uit laten schrijven voor uittreding van Italie uit de Euro als ze de verkeizingen winnen. Maar de EU, ECB en IMF zullen in de weg gaan lopen, dus reken er niet te hard op.

tipo | 04-11-16 | 22:39

@Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:36
En we noemen het internet.

Piet Karbiet | 04-11-16 | 22:39

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 22:33
Nee heb mijn geslachtsdelen niet ingezet voor mezelf of voor het gemis voor een ander.
Met opzet.
Gewoon verdoven met argumenten dan merkt men er niets van.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:38

obertdoesnEro | 04-11-16 | 22:29
Misschien heb je wel gelijk. Waarom in regen en kou de straten bevolken met protest, kans lopend dat een klein groepje agitators de zaak zo weet te verstieren, dat je door de ME helemaal de touwtyfus geslagen wordt?
We hebben moderne middelen die politici nog lang niet snappen. Maak daar gebruik van.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:36

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-11-16 | 22:28 Ik geloof niet in duivels. Ik vind dat hij wel een goeie trol is. Het zou toch saai zijn als er iemand niet tegen de stroom ingaat. In het verleden hadden we hier op GS echt goeie, zoals bijvoorbeeld kingofcontroversy. Maar ja, dat was één van de oprichters zelf (Wiegers). Ik denk dan weer niet dat van Rossem Berbaar is hehe.

knutsel | 04-11-16 | 22:35

*Kijkt naar gespaard parkeergeld*
Ik ben eerst even sparen. Vind het geen porem om maar € 5,35 over te maken.
Ik hoop dat D66 gewoon failliet gaat na de verkiezingen. Dat het ter ziele is. Ten gronde.
En dat zal gevierd worden middels een nationale feestdag. waarop iedereen in het roze gekleed gaat... Hoezee, Hoezee!

Raad_maar_raak! | 04-11-16 | 22:35

@Berbaar | 04-11-16 | 22:20
Je lijkt je feiten niet erg te kennen. Baudet had geen puntje, maar een punt. Daar was de kiezer het wel over eens. Hij had een punt en geen mandaat om te gaan onderhandelen en zeker niet bij de kliek in Brussel wat Markje nu doet.

ViveLaRevolution | 04-11-16 | 22:34

-weggejorist-

Merfralex | 04-11-16 | 22:33

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:17
Uw sola di rete? zo iets?

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 22:33

Berbaar | 04-11-16 | 22:20
Jij bent niets meer dan een verdienmodel en dat nog vrijwillig ook ;)

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:32

Hoe zit het eigenlijk met het referendum in Italie? Eerste stap richting een ItalExit? Hoorde vandaag op BNR een pedante Italie-expert zich hardop afvragen, of je dat nou moet willen, directe democratie en referenda...

DutchMountain | 04-11-16 | 22:31

Draak uit Brabant | 04-11-16 | 22:12

Het is een poging tot volksverzet.
Granted, niet een ultieme oplossing voor alles wat er mis is met hele domme politici, maar in het snowflake tijdperk wel het beste dat je kunt bereiken.
Ik heb een oud cabaretliedje dat zegt; "Waar had jij gestaan, op het plein van de hemelse vrede?" en dat is simpelweg niet de tijdsgeest.

Mensen gaan niet meer op een plein staan om massaal te protesteren, dus dan zoek je een alternatief.
Dit is as good as it gets. :)

robertdoesnEro | 04-11-16 | 22:29

Berbaar 22:20
Baudet cum suis zaten niet in de vraagstelling van het referendum en zijn dus irrelevant voor het vervolg. Baudet heeft mooi glanzend haar, maar ook dat is irrelevant. Baudet cum suis snappen wat directe democratie is. Dat is, dat iedereen een oplossing voor een probleem mag geven, en dat de breedst gedragen oplossing dan onmiddelijk wordt uitgevoerd. Een intrekkingswet ondertekenen dus.

tipo | 04-11-16 | 22:28

knutsel | 04-11-16 | 22:24
Berbaar is het kwaad. Laat de duivel toch lekker soppen! Verder geen aandacht aan besteden aub.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-11-16 | 22:28

Berbaar | 04-11-16 | 22:20
Als er een artikel in de referendumwet had gestaan die Rutte een derde mogelijkheid had gegeven, nl onderhandelen met de nee stemmer, dan nog had je geen punt gehad. Baudet c.s vertegenwoordigen mij en miljoenen andere Nederlanders niet. Als hij dat denkt, dan moet hij dat maart 2017 bewijzen.
Onderhandelen met Rutte heeft ook geen enkele zin, omdat Rutte zelf geen poot aan de grond krijgt in Brussel of de overige 27 landen.
Je komt dus met een non argument.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:28

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:19
Het menselijk gezicht: Er zijn mensen, zoals ik, met een kop op hun lijf die ooit op Rutte stemden en hem aldus vertrouwen gaven. Maar nu zijn we gelovig geworden. Mark is is de meest domme keuze die we ooit hadden kunnen maken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-11-16 | 22:26

5 Euro. NEE = NEE! En ook omdat ik die glade hypocriete rotkop met dito smile zat ben!

MacMiep.nl | 04-11-16 | 22:25

@Berbaar | 04-11-16 | 22:20 Wat maakt het uit wie je die virtuele hooivork aanreikt? Je steekt er gewoon gelijk op los. Baudet en Roos zijn slechts aangevers.

knutsel | 04-11-16 | 22:24

@Lupuslupus | 04-11-16 | 22:15
Exact. U en ik en vele anderen hebben gewoon lopen flyeren tot onze vingers blauw waren van de brievenbuskleppers. Trapje op trapje af.
www.youtube.com/watch?v=k5HfOipwvts

Piet Karbiet | 04-11-16 | 22:24

Ze hebben het verkloot, Baudet c.s. hadden moeten gaan onderhandelen toen ze daar een uitnodiging voor kregen.
Maar nee, ze bleven drammen en hun puntje maken en achteraf is duidelijk waarom.
Berbaar | 04-11-16 | 22:20
.
Baudet cs. hadden géén machtiging van de kiezer om te gaan 'onderhandelen'. NEE IS NEE.

Lupuslupus | 04-11-16 | 22:23

@Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:14
LOL inderdaad.
Ze hebben het verkloot, Baudet c.s. hadden moeten gaan onderhandelen toen ze daar een uitnodiging voor kregen.
Maar nee, ze bleven drammen en hun puntje maken en achteraf is duidelijk waarom.

Berbaar | 04-11-16 | 22:20

Je moet een tegenstander nooit een menselijk gezicht geven, leer nou eens wat van de msm en ga voor de kill.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:19

Dit land is het zat lamlul..

overVecht | 04-11-16 | 22:18

LuckyGirl | 04-11-16 | 21:55
Wel jammer dat homofielen niet solidair zijn, zo wordt het nooit wat.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:17

Aan Rutte:
" Zeg Lullo (heb je nog ge.. - nee)!
Je hebt zelf met je politieke vriendjes die referendumwet zitten regelen. Nou niet gaan miepen (!) van 'ja maar het is niet leuk': voldoen aan die wet of oprotten wegens landverraad!"

MacMiep.nl | 04-11-16 | 22:16

Berbaar | 04-11-16 | 22:06
Lul niet. Ik heb Baudet c.s. geen mandaat gegeven. Niemand heeft dat gedaan.
Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:07
.
Klopt. Voor Jan Roos geldt hetzelfde.

Lupuslupus | 04-11-16 | 22:15

Wanneer dit net zo een succes wordt als het referendum krijgt de vvd volgend jaar 35 zetels of meer.

Ongeblustekalk | 04-11-16 | 22:14

Als GeenStijl een politieke partij zou oprichten zou ik daar echt respect voor hebben en er sowieso op stemmen.
Maar dit, ik weet niet wat ik hiermee moet.

Draak uit Brabant | 04-11-16 | 22:12

Go GeenPeil! Onze hoop in bange dagen!
Maria.1 | 04-11-16 | 21:09
Ik zeg het ook: Go GeenPeil! Onze hoop in bange dagen.

Ikreaguuralzesjaar | 04-11-16 | 22:12

Berbaar | 04-11-16 | 22:06
Lul niet. Ik heb Baudet c.s. geen mandaat gegeven. Niemand heeft dat gedaan.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:07

Pechtold de grootste volksverrader van Nederland ... had t zelf niet beter kunnen zeggen....

kat-de-kat | 04-11-16 | 22:07

Geen duppie en flyeren doe ik ook niet meer nadat Baudet c.s. de kans hebben weggewoven om hier nog een resultaatje uit te halen.
Maarja hun puntje maken was belangrijker dan resultaat en waarom zien we nu wel in de politieke marge.

Berbaar | 04-11-16 | 22:06

Ik mag toch aannemen dat Buma die 1e kamer fractie onder controle heeft? En zo niet, dan gaat hij daar maar zijn best voor doen.
Laat GeenPeil in ieder geval even wachten tot helder is welke partij of fractie, al dan niet in eendrachtige samenwerking achter de schermen het referendumfeestje gaat bederven.

Graaf van Egmont | 04-11-16 | 22:06

@SyntaxError | 04-11-16 | 22:00 Ik zal het referendum van 2005 nooit vergeten. En de wraak begint nu al enigszins zoet te smaken.

knutsel | 04-11-16 | 22:05

@LuckyGirl | 04-11-16 | 21:37
BAM!

Piet Karbiet | 04-11-16 | 22:05

@Pierrepoint | 04-11-16 | 21:44
Een Oekraiense hoer?
Met twee lullen.
The Horror.

Piet Karbiet | 04-11-16 | 22:03

LuckyGirl | 04-11-16 | 21:55
Die smelt te snel en wordt een miniding..
Het genot is dan snel vergeten;)

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 22:00

Zie je wel, het ging niet om de Oekraine.
Ze hebben het referendum misbruikt om tegen de gevestigde politiek aan te trappen!
En dat is gelukt ..
Het wordt een roerig voorjaar denk ik.

SyntaxError | 04-11-16 | 22:00

@de Voorzittert | 04-11-16 | 21:09
Ik hoop dat ik dit al over 5 mag ervaren.

De_verwarrende_man | 04-11-16 | 21:58

@LuckyGirl 21:37
Dus hoeven we Elco Brinkman alleen maar te vragen met hoeveel geld uit de oorlogspot van Geenpeil hij genoegen dacht te nemen, om tot de conclusie te komen dat een intrekkingswet het enige is waar een kruisje onder kan?

Mooi, is het toch weer eenvoudiger dan ik dacht. Je hebt waarschijnlijk nog gelijk ook nog.

tipo | 04-11-16 | 21:56

Rutte had dit niet verwacht?.....
Maar wat had hij dan verwacht van Geen Peil?????

Wat een Sissy Boy!

R van Perzie | 04-11-16 | 21:55

Willen jullie Peggold aub geen populist noemen aub? Een populist is iemand die voor het volk is, Peggold is dat absoluut niet. Populist is alleen jaar een vies woord voor regenten en hun welgevallige media

Bokito ergo sum | 04-11-16 | 21:50

Pechtold soepel tussen de lakens met Rutte.
Titje | 04-11-16 | 21:16

Ik zou er echt niet van opkijken.

Arachne | 04-11-16 | 21:48

De vraag is welke dreigementen de chocoladefabrikant en Ms. Nuland richting Mark persoonlijk hebben geuit.
Vindt Mark straks iets ernstigers dan een paardekop in zijn eenpersoonsbed?

Pierrepoint | 04-11-16 | 21:44

Voor zijn loonstrookje maakt het geen fuck uit of hij het gewoon uitvoert, ik snap dan ook niet dat hij er zo'n hoofdpijn van krijgt. Wie heeft hem dat verhaal van die vacuümbommen wijsgemaakt? Niemand gelooft dat verhaal, maar hij wel.

Gelukkig bestaat er zoiets als een Tweede Kamer en een referendum, want premiers die in sprookjes geloven moeten we kunnen bijsturen. Vroeger ging dat bijsturen vrij definitief, met guillotines. Nu gelukkig vreedzaam met referenda. Toch Mark? De Tweede Kamer had overigens binnen twee weken zelf een wet moeten aannamen om het te regelen. Stelletje lapzwansen.

Doper | 04-11-16 | 21:42

Aah Mark, Krijg nu wel medelijden met hem,
Mark ik kan nu niet bij je zijn maar stuur je hierbij een oppepper: www.vat19.com/item/giant-chupa-chups-...
Doe je er maar tegoed aan en laat mij weten hoe die smaakt! je heb ze ook in chokosmaak alleen dan van de chokofabriek van Poroshenko.

Dr. Frambozenjam | 04-11-16 | 21:40

Kan ik geen soortement Geuzenpenning bij Geenpeil kopen ? Dan sponsor ik én het goeie doel én de familie kan later trots vertellen dat overgrootopa 'er ook bij zat'... Wat zal zo'n penningtje nou helemaal kosten qua inkoop en dan voor een leuk bedrag in de verkoop, tis maar een idee.

Vesta | 04-11-16 | 21:39

tipo | 04-11-16 | 21:32:
Een man als Eelco Brinkman chanteer je niet.
Die koop je.

LuckyGirl | 04-11-16 | 21:37

Dit soort anti-democratische tendensen gecombineerd met een achteruithollende kwaliteit van de rechtspraak en een tot op het bot bevooroordeelde staatsomroep doet mij een inktzwarte toekomst voor Nederland vrezen. Er komt ooit een moment dat het zittende parlement de verkiezingsuitkomst afkeurt omdat die niet bevalt.

Koonkluk Huis | 04-11-16 | 21:37

(Iets tastbaars, toonbaars wellivht...)

hotmint | 04-11-16 | 21:36

Markie heeft maar te doen wat het volk hem opgedragen heeft. Daarvoor wordt hij riant betaald. Dus ff door de appel heen hé, en NEE uitvoeren.

P.redgleuf | 04-11-16 | 21:34

Yesss, we gaan wat _veranderen_!
Op de oer democratische wijze welteverstaan.
.
Maar iid goed om ff aan te bedenken wat het idee is voor de eerste doel-pot euro's.
Dat stimuleert tot meer en her-donaties.
Ook voor ondergetekende.
.
Was getektend,
De interweb democraat ;-)

hotmint | 04-11-16 | 21:33

Weet iemand van het Roze Leger Des Peils waarmee Eelco Brinkman te chanteren is? #justasking

tipo | 04-11-16 | 21:32

Pechtold, de opportunistische D66-rat. En die hele partij doet mee aan het verraad aan de democratische principes die D66 ooit deden ontstaan.

Fijnstoffer | 04-11-16 | 21:31

Rutte heeft zichzelf schaakmat gezet, zijn gedrag en onbetrouwbaarheid is niet meer goed te praten, anders dan sepku plegen.
Pechtold daarentegen kan nog vrijelijk nee zeggen, en wil tegen weerwil in toch ja zeggen, en maakt hem daarmee mogelijk een nog grotere schoft dan Rutte, wat eigenlijk al onmogelijk is.
* ga nog een keer doneren voor reparatie van de democratie *

Astroturfer | 04-11-16 | 21:29

@Mesmer | 04-11-16 | 21:20
Ik stel voor dat wraakrechter Rens haar maandsalaris stort.

Gravin v Kippenbouth | 04-11-16 | 21:28

Ach, het is maar een handelsverdrag. Toch?

atheïstisch stemvee | 04-11-16 | 21:26

De kunst is, om de beslissende partij te isoleren van de rest en onze beslissing over te laten nemen. Je kunt ze onmogelijk allemaal bestrijden.

Maar dat is lastig. De doorslag geeft Eelco Brinkman. Die moet je er uit pikken en smekend de intrekkingswet laten ondertekenen. De rest doet er niet toe.

tipo | 04-11-16 | 21:26

Keyboardspeler | 04-11-16 | 21:09:
Soepel:
-buigzaam
-week
-geen vaste vorm
-glad
-inconsistent
-makkelijk beïnvloedbaar
-veranderlijk
-onvoorspelbaar
-onbetrouwbaar
-ruime interpretatie van afspraken, regels en wetten
.
Moet ik doorgaan?

LuckyGirl | 04-11-16 | 21:25

Lik me Lul is ook een Wals.
.
Ook een mooie tegel.
Hangt ergens in die wc
Bij Ropie op de Nieuwmarkt.

Piet Karbiet | 04-11-16 | 21:24

De crowdfund stagneert behoorlijk. Misschien al tijd om wat ideeen in de groep te gooien?

Mesmer | 04-11-16 | 21:20

Nou, oprotten dan. Maar eerst even die intrekkingswet fixen he!

Tha Man | 04-11-16 | 21:20

Ik heb kotsbeu van Rutte en Miezerig Mannetje.

eerstneukendanpraten | 04-11-16 | 21:19

Boris kwam die easy chick tegen die in was voor alles,en stopte hem lekker in haar achterste en begon te pompen.
Toen ik na een tijdje keek naar m'n lul zaten er opeens stukjes stront op mijn eikel... ik stond paf.
Ik regeerde aangeslagen,emotioneel.... dit had ik niet verwacht ;)

Boris Badass | 04-11-16 | 21:18

Volgens de referendumwet MÒÈT Rutte een intrekkingswet indienen waarna de tweede kamer het hiermee eens is of niet.
Dàt is democratie.
Er zitten er in het parlement die daar de ballen niet van snappen.
De "zogenaamde" volksvertegenwoordigers.

Dostranamus | 04-11-16 | 21:18

Pechtold soepel tussen de lakens met Rutte.

Titje | 04-11-16 | 21:16

Ach... wij waren al jaren geleden aangeslagen door het handelen van deze kabinet. Dag marky mark and the funky bunch!

Kris | 04-11-16 | 21:16

Pechtold Wormtong en Rutte de lachende zot. Wat een land, wat een ellende. Hoe heeft dit ooit kunnen ontstaan?

Statler en Waldorf | 04-11-16 | 21:14

Afgelopen met het gratis uitwonen onze ambassades en cultuurgoed door VVD elitaire uitvreters.

Flatuleerder | 04-11-16 | 21:14

Rutte is een draaikont 1e klas
Net als de rest van politieke vriendjes en vijanden
.
De verkiezingen staan veur de deur weten jullie nog?
.
Owjah en het resultaat van een referendum is om je reedt mee af te vegen ...
.
Wat een heerlijke baan hé daaro in het Haagse

Beffel0Bill | 04-11-16 | 21:14

-Ik dacht dat hij geen visie had.
-Zonder visie kan je niet vooruitlopen op zaken.
-Zonder visie geen plan of richting.
-Zonder plan of richting geen tegenvallers.
-Zonder tegenvallers geen worsteling.
.
Conclusie: hij heeft wel een visie.
De verkeerde.

LuckyGirl | 04-11-16 | 21:14

Het wordt tijd voor een grote TV commercial en bushokjesposter campagne met een duidelijke herhaling van iedere leugen en valse belofte, gevolgd door de realiteit, met het portret van de betrokkene erbij opdat de grote massa stemvee nog even goed herinnerd wordt door wie ze dagelijks keihard zonder glijmiddel in hun reet geneukt worden.
Hoop dat zoiets iig onderdeel uitmaakt van de geenpeil initiatieven, als het juridisch gezien uberhaupt zou mogen hier natuurlijk.

nosrep | 04-11-16 | 21:12

Alles gaat anders worden Mark!

Flatuleerder | 04-11-16 | 21:11

Go GeenPeil! Onze hoop in bange dagen!

Maria.1 | 04-11-16 | 21:09

Waar blijven onze eigen geen peil pally sjaaltjes?

down | 04-11-16 | 21:09

Rutte, als je een leider bent, dan neem je gewoon een beslissing ipv een zoutloos compromis te bedenken.

devil13 | 04-11-16 | 21:09

Dat ze over 200 jaar met tranen in hun ogen van trots terugkijken op het heroïsche Leger des Peils. Dat ons land behoedt heeft van het destructieve Europa en daarmee de burgerhatende en islam-faciliterende regentenkliek. Dit land is ons land. Dat onze premier gierend van het lachen in maart bekend maakt dat tie uit de politiek stapt en in een Oekraïns mijnenveld de onderste steen gaat zoeken.

de Voorzittert | 04-11-16 | 21:09

Wat bedoel je eigenlijk v Rossem, met die soepele Pechtold?

Keyboardspeler | 04-11-16 | 21:09

Markie die aangeslagen is door het volk, geschrokken en emotioneel......???
De zoveelste leugen van Markie en zijn maatjes. Baaluh dat het niet zo lekker gaat als oorspronkelijk gespind, Markie heeft toch -heel oprecht, ha,ha- sorry gezegd.... Dan kan Markie daarna gewoon toch iedereen in NL de vinger geven? Goh, wat een treurnis, wat een droefenis.
Zum kotzen die vent en zijn maatjes.

LaatmaarLu? | 04-11-16 | 21:08

Gedoneerd, geld that is.

Berkemef | 04-11-16 | 21:08

"... reconstrueert WELK nieuws"? RTL? Doen we niet meer aan.

BokoHalal | 04-11-16 | 21:07

BOE! We pakken ze. Arrogante hufters. Hooivork staat al klaar. Geef maar een seintje, dan vang ik een paard. Dat ze er maar flink veel kopzorgen en slapeloze nachten aan over mogen houden. Tijd voor actie.

Robin Hood | 04-11-16 | 21:07

De D66-leider verkoopt ons land aan de hoogte bieder. Al het andere is irrelevant.

Ronnie uit Helmond | 04-11-16 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken