Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Monasch: 'Uitslag = uitslag, afspraak = afspraak'

sitestat
HAAGSE ACHTERKAMERTJES! VRESELIJK ONTSPOORD! DEMOCRATISCHE SCHADE! Ja OK, we gebruiken hier wel caps uit het bakje 'Sarcastische Hoofdletters', maar Jacques heeft natuurlijk volkomen gelijk. Het is precies wat de Volkskrant vanmorgen al schreef: Rutte maakte een rommelboel van het referendum (bindende leestip over hoe Rutte nu Buma in de berenkuil smijt). En Monasch constateert ondertussen diep zuchtend bij EenVandaag dat zijn eigen PvdA de kiezer óók verraden heeft na 6 april. De uitslag zou gerespecteerd worden, Marit Maij zei het voor het referendum let-ter-lijk in nota bene onze eigen camera. En tóch kwam die huichelachtige draai. Monasch heeft er geen goed woord voor over: "Dat hele bijsluiter-idee bij dat verdrag is al van de gekke. Er komen allemaal dingen bij, die zijn nooit voorgelegd aan de bevolking. Een hele grote fout in Den Haag, en dat is echt oude politiek, is dat zij kunnen denken dat zij gaan bepalen wat er moet worden aangepast en dat zij in de hoofden van die nee-stemmers kunnen kijken." Zeg het ze Jacques. En als je nou die lijsttrekkersverkiezing niet wint, dan ben je van harte welkom om je aan te melden bij het Leger des Peils. Doneren mag ook. LOL Update. Jacques Monasch dreigt met een motie van wantrouwen tegen zijn eigen partij als ze Rutte meer tijd geven om over het verdrag te onderhandelen.

Reaguursels

Inloggen

De PvdA roert zich.

Sander Terphuis (serieus de enige Nederlander met die achternaam) schrijft deze brief aan het partijbestuur.

www.sanderterphuis.nl/2016/11/kantteke...

Toch meende ik in het overigens weinig zeggende praatje van Wouter Bos gisteravond bij Pauw de eerste openlijke EU scepsis te horen?

Ben-Bataaf | 04-11-16 | 19:27

batvoca2 09.11
Godverdikkeme, kun je je eens niet zo ridicuul uitlaten?
Mij in alle vroegte met kamerolifant Asha confronteren?
Doe me een lol, zeg.

mallekater | 04-11-16 | 14:08

@Berbaar | 03-11-16 | 20:55 - zeg kwabbernootje, dat jij denkt overal op te mogen reageren is allemaal leuk en aardig. Maar leg anderen geen dingen in de mond. Ik complot nergens, sterker nog speciaal voor de idioten hier (u) begin ik zelfs met dingen gebeuren, ongelukken ook.

Maar feitelijkheden lezen en begrijpen heb ik u nog nooit op kunnen betrappen, zo ook hier weer. De plank trots vreselijk mis slaan.

MarcS | 04-11-16 | 13:23

Monasch is PVV-er in PvdA kleren. Dixit Asha ten Broeke (die met de juiste mening op het juiste moment)

batvoca2 | 04-11-16 | 08:11

Monasch : midlife crisis , wil met zijn kop in de etalage om nog een keer een lekker wijf te scoren , dat heeft (o.a.) die kale ook gedaan.

alshetware | 04-11-16 | 07:33

We zullen zien. Geen woorden maar daden is het motto in 010 Monach, dus doe je ding

Goatboy2014 | 04-11-16 | 06:28

Osdorpertje, 10.43
Waar blijft Omtzigt dan?
Heeft Buma die tijdelijk in de kelder opgesloten of zo?

mallekater | 04-11-16 | 06:26

Daar heb ik wel zin in.
Monasch brengt reuring in de PVDA-kliek, en reken maar, beste bergsbeklimmer, dat hij dat gaat doen.
Hij kan nu niet meer terug.
Hij zal daarna wel uit de partij geflikkerd worden maar daar hoeft hij niet echt rouwig om te zijn.De man is slim en bijdehand genoeg om soepel zijn weg te vinden buiten die partij, waarschijnlijk beter dan wanneer hij PVDA-lid zou blijven.
En mocht hij de boel laten ploffen, zoals zijn eerste plan is( zei hij) dan heeft hij een leuke klus aan het opruimen van de keutels.
Ik verheug me er al op.

mallekater | 04-11-16 | 06:23

Monasch krijgt een achteroverleun baantje in een NGO aangeboden, steunt de motie van wantrouwen niet en gaat op zijn lauweren rusten.

Ga me niet vertellen dat Monasch de eerste politicus van VVDPvdAD66CDA wordt die zijn rug recht houdt.

bergsbeklimmer | 04-11-16 | 06:01

Monasch was campagneleider van Ad Melkert ten tijde van Pim Fortuyn. Heeft ie wel iets van geleerd.

Ravissant | 04-11-16 | 05:30

Monasch wil zieltjes winnen voor zijn verkiezing. Maar zijn argumenten zijn juist. Rutte die voor nee-stemmers gaat invullen waarom ze nee stemden, te zot voor woorden.

Janloel7282 | 04-11-16 | 04:35

Lafayette | 04-11-16 | 00:29

Ben er bang voor dat Rottumeroog na de Dutch Purge niet groot genoeg zal blijken te zijn en dat er nog andere locaties gevonden zullen moeten worden, wellicht in het oosten.

accijnstoerist | 04-11-16 | 01:55

Ik voel een liedje opkomen:
Het zit vol raareteiten in de weireld das geweten
Tussen alle soorten mensse eet altijd iets roars gezeten
Ist iet origineel dan vallet oep da is een feit
Mor niks is zu uniek as ne PVDA'er me integriteit
Mor niks is nondedoemme zu uniek as ne PVDA'er me integriteit

Short | 04-11-16 | 01:03

Mooi gedaan Monasch.
Met deze opstelling heeft u zichzelf van het lijstje met eerste bewoners van de toekomstige goelag Rottumeroog weten te krijgen.

Lafayette | 04-11-16 | 00:29

Mijn dag kan na 26 minuten al niet neer stuk !!!!!!

kat-de-kat | 04-11-16 | 00:26

Ook al verschillen wij Liber-Alen met hem van politieke mening, toch is deze eerlijke, oprechte en standvastige houding van Monasch te respecteren. Iets wat niet van alle zich "onze" kabinetsleden en volksvertegenwoordigers noemende gezegd kan worden. Beter een eerlijke socialist dan een onbetrouwbare ..... nou vul maar in, het zijn er nogal wat!

Een vrije paling | 04-11-16 | 00:21

@ Berbaar | 04-11-16 | 00:02
Eensch. Die is er idd geweest.
Bertje (rubberen ruggengraat)Koenders en Ascher hebben al aangegeven dat ze achter leugenaar Rutte staan. Dus de PvdA kan denk ik niet anders dan weer draaien.
Gunstig gevolg is dat ze door het weer draaien nog meer stemmen verliezen.Dat dan weer wel

Gemeen Mosje | 04-11-16 | 00:20

@van heinde en verre | 03-11-16 | 23:49
U heeft een punt, het is zeker geen onprettige prater/politicus.
Maar hij heeft zijn socialistische doodvonnis al getekend.
Of ze trappen hem er direct uit of hij wordt geparkeerd op eoa onbeduidende post in de provincie.
Er is nooit veel zeker bij de PvdA maar de dolk in de rug is een wetmatigheid bij electoraal verlies of het schoppen tegen het partijlijk errr de partijlijn, freudiaanse verspreking ;)

Berbaar | 04-11-16 | 00:02

@botbot | 03-11-16 | 23:37
Dan zijn wij het volgens mij niet (erg) oneens :)

Berbaar | 03-11-16 | 23:56

Een stem op de PVV kun je net zo goed bij het oude ijzer gooien
botbot | 03-11-16 | 23:20

kdenk het niet. Elke stem op een niet-eurofiele partij is er 1. Laat ze het maar eens proberen met een 6+ partijencoalitie om aan die 76 zetels te komen om Geert buiten de deur te houden. Kijken hoelang dat goed gaat. Ze zullen allemaal verraad aan hun eigen kiezers moeten plegen en uiteindelijk gedecimeerd worden. Voordat het beter kan worden in Nederland, moet het kennelijk eerst nog veel slechter worden. Naast de eu zelf draagt het te plegen kiezersbedrog van de coalitiepartners ook bij aan het creeren van draagvlak voor de Nexit. Geen partij die zijn verkiezingsprogramma gaat kunnen uitvoeren, die Nexit komt er wel. Mooi geen weggegooide stem dus.

accijnstoerist | 03-11-16 | 23:52

Prettige manier van praten. Hij wacht niet elke zin af om te zien of we het wel begrijpen. Fijn om een keer niet als debiel benaderd te worden door een politicus. Misschien wordt hij nog de verrassing binnen de PvdA.

van heinde en verre | 03-11-16 | 23:49

@smdyasc | 03-11-16 | 21:01
Een 40 jarige Ambtenaar zou je wel kunnen overtuigen om een niet Pro EU partij te stemmen en om een begin te maken met het opruimen van de huidige PvDAVVDD66CDA elite. VNL heeft 1 zwak punt in hun programma namelijk een vliegdekschip, zoiets kost om en nabij 1 Miljard Euro per jaar om operationeel te houden.

Beroep = Boerenlul | 03-11-16 | 23:47

Duidelijk verhaal, maar waarom de rest zo zit te draaien?

van heinde en verre | 03-11-16 | 23:43

Berbaar | 03-11-16 | 23:28
Ik geef alleen een theorie weer.
Eerst maar eens kijken hoe het met de PvdA afloopt, willen ze aansterken zullen ze toch in de oppositie moeten gaan zitten.
Maar inderdaad een links kabinet lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.

botbot | 03-11-16 | 23:37

Dissidenten in de coalitiepartijen. Barsten binnen de partijdiscipline. Als Geenpeil zo door gaat, begint het hier op White Hall te lijken. Een gezonde ontwikkeling, me dunkt. Recht zo die gaat.

His Lordship | 03-11-16 | 23:29

JackRyan | 03-11-16 | 23:21
Waar om ?alle peilen staan toch op hem gerigdt.

botbot | 03-11-16 | 23:29

@botbot | 03-11-16 | 23:20
Daar heeft U gelijk in maar de SP heeft ook gezien wat er met de PvdA gebeurd is in deze coalitie dus die stappen alleen in een links kabinet en dat zie ik er niet komen.

Berbaar | 03-11-16 | 23:28

thorrie | 03-11-16 | 23:09
Ik zou je schoolgeld terugeisen... lol.

JackRyan | 03-11-16 | 23:21

Berbaar | 03-11-16 | 21:29
Een stem op de PVV kun je net zo goed bij het oude ijzer gooien Geert wil niet samenwerken(compromissen sluiten)met andere partijen dus die doet weer niet mee.
Wat dat betreft is Roemer veel slimmer hij wil 30 hebben maar vraagt 100 na een compromis loopt hij vrolijk met 40 weg.

botbot | 03-11-16 | 23:20

Buma heeft best een machtig wapen. Immers als hij zegt tegen de 1e kamer boeven, dat hij opstapt als ze hem slashen, vlak voor de verkiezingen, dan denk ik dat de 1e kamer labbekakken van het CDA wel terugkomen op hun afspraak met leugenaar Rutte.

Gemeen Mosje | 03-11-16 | 23:19

@thorrie | 03-11-16 | 23:09
"soliciteerd" "pijlingen", really???
Man, man, man wat een taalkundige armoede.

Berbaar | 03-11-16 | 23:16

-weggejorist-

thorrie | 03-11-16 | 23:09

Kunnen Monasch en Omtzigt niet een nieuwe partij oprichten? Kan GeenPeil ze mooi endorsen. Noem het de vacuümpartij of zo.

JackRyan | 03-11-16 | 23:09

De geest van de voormalige DDR herleeft helaas in Nederland

Gemeen Mosje | 03-11-16 | 23:05

a daytripper | 03-11-16 | 19:54

Inderdaad toen moeder Hanja (CDA, ex ARP) op haar bek ging met de spitsstrook op de A1, zat ze in no time in Brussel, waar alle mislukte politici een warm plekje vinden. Ze nam toen haar jonge dochterje Marit mee als haar secretaresse tegen een wedde van 4800 piek per maand.
Het blijft in de familie tenslotte. Toen mama opstapte, stapte Maritje, inmiddels dankzij Brussel gewend aan het zakkenvullen, van het CDA over naar de PvdA. Logisch want die weten als geen ander de poen van een ander af te pakken.
En nu Marit ben je niet alleen een poenpakker maar bovenal een smerige leugenares.
Ik zag dat uitgestreken smoel van je bij de microfoon en dacht, voor jouw is er geen schaamte meer, alles in je inborst is verrotter dan verrot.
Misschien is dat wel een overblijfsel van die ARP achtergrond van je moeder want ARP'ers waren de gereformeerde über schijnheiligen.

Memek | 03-11-16 | 22:55

De democratie in Nederland is dood, lang leve de neoliberale dictatuur, #kotskostzaktotdenoktoevol

vies vuil spelletje en ze komen er telkens weer mee weg

LinkseWreker | 03-11-16 | 22:45

Al meer gezegd : Monasch is rijp voor een andere partij of hij wordt er op een gegeven moment uitgeflikkerd, tot meer gaat dit niet leiden.

Zwizalletju | 03-11-16 | 22:41

Zolang de pvda een politiek laat uitvoeren door bijvoorbeeld Jetta Kleinsma , is de pvda gewoon een kloon van de VVD. Een nare anti nederlander bazenpartij dus.

oostermoer | 03-11-16 | 22:40

Dat wat we allen allang zeggen is heus wel aangekomen. Het negeren, het cordon sanitaire is ze niet onbekend. Links en rechts word het ondertussen wel begrepen. Helaas, helaas.... Nu werken alleen nog de harde maatregelen.

Mr_Pikibelly | 03-11-16 | 22:17

Berbaar | 03-11-16 | 21:37

True, dillema.
Maar samen zouden ze wel scoren.
Iig zouden de partijen daar niet omheen kunnen.
En ik weet het ook niet meer hoor, maar als hij het gaat doen is PvdA niet zijn partij meer.
Dan is dat wel een optie die openhoud en meer kans geef voorlopig dan VNL. Want dat wil ook niet vlotten.

beware_reageert | 03-11-16 | 22:10

Als eerder hier verondersteld is het zeer wel mogelijk dat Monasch niets anders is dan een stropop die door de partij al geruime tijd opgehouden wordt om een populistisch tegengeluid te laten horen maar naar men zeker weet geen enkel gevaar zal opleveren voor Asscher. Deze oude good guy bad guy strategie is ongetwijfeld goed voor een extra zetel. De man zal hierna een riante job buiten Den Haag krijgen.

A.S. Perien | 03-11-16 | 22:09

Partij van demente afvalligen. Volgend jaar is hij vergeten wat hij vandaag in de microfoon heet gezegd.

DeTT | 03-11-16 | 22:04

ad melkert | 03-11-16 | 19:27

Ben het met je eens. Monasch verlaat de politiek. Dit is zijn laatste actie om de partij te helpen aan aandacht

Frans1156 | 03-11-16 | 22:02

Monasch heeft steun gegeven aan het nee kamp door de motie tot intrekking van april dit jaar te steunen.
Postief.
.
Monasch heeft duidelijke en rationele taal gesproken in zijn streven naar het PvdA partij leiderschap.
Positief.
.
Monasch herhaalt nu weer zijn steun aan het nee kamp en doe er nog steun voor een evt. motie van wantrouwen bij.
Positief.
.
Maar is Monasch niet de volgende Omtzigt, die mooie woorden preekt, maar uiteindelijk bezwijkt als het vuur wat opgestookt wordt.
Ik weet het niet, maar vooralsnog geef ik hem het voordeel van de twijfel. Laat maar zien Jacques, ik sta ervoor open.
Je kunt het alleen maar verpesten.

Memek | 03-11-16 | 21:58

Erg ondeugend van Sjaak. Alleen vindt de baas het prima want het maakt toch niks uit.

De Geus | 03-11-16 | 21:48

Die monasch is het lokaas van de partij van de achterdocht om meer stemmen te trekken.

Zie Verdonk en rutte

komtdatschot | 03-11-16 | 21:48

Voordeel van de twijfel voor Monasch, zijn wikipedia staat als een huis ziet er volkomen eerlijk en capabel uit.
Het is wel jammer PVDA is trekken aan een dood Paard om daar nog wat van te maken.
Jacques stem die VVD leugenaar naar huis en stap dan bij SP binnen, daar ga je het maken.

Flatuleerder | 03-11-16 | 21:45

Of hij zit bij de verkeerde partij, of hij is gewoon valse vlag lokaas. Hij zegt precies wat je wilt horen. Hoe dan ook, trap er nou niet in.
byzantium1453 | 03-11-16 | 19:50

Dat. De nieuwe troef van de PvdA als uitweg om stemmen te vergaren. Pas als hij opstapt en aanluit bij bv FD of VNL, is hij geloofwaardig.

cor123 | 03-11-16 | 21:44

@beware_reageert | 03-11-16 | 21:29
Welnee die zijn niet gek.
In hun huidige partijen is een baantje als bestuurder in de provincie, een NGO of Brussel vele malen groter dus die gaan echt niet weg.
Plus er zit toch niemand te wachten op nóg een splinterpartij?

Berbaar | 03-11-16 | 21:37

Monasch, Duivendak en Omtzigt. Is dat wat voor de toekomst als partij ? Nieuwe dus ? Hebben we wel de pittbulls bij elkaar.

beware_reageert | 03-11-16 | 21:29

ik hoor een Thug Life muziekje als ik Monasch zie

Bert Konterman | 03-11-16 | 21:29

@botbot | 03-11-16 | 21:18
Zou best kunnen maar maak me niet echt zorgen.
Hoe vreemder de bed/kabinetsgenoten hoe eerder ze elkaar de tent uit vechten en we nieuwe verkiezingen hebben.
Ik verwacht dat het uitdraait op VVD/CDA/D66 en wat aanvulling indien noodzakelijk.
SP & PVV zie ik niet in de buurt van regeringsdeelname komen.
Maar we zullen zien, geinig zal het wel worden :)

Berbaar | 03-11-16 | 21:29

Het moet eerlijker en socialer.

roze_bril | 03-11-16 | 21:27

Ik heb nooit wat begrepen van die jubelstemming hier toen Maij zei: "dan gaan we ermee aan de slag." Die argwaan blijkt nu terecht te zijn. "Ermee aan de slag gaan" kan alles betekenen. Ook dat wat Rutte nu doet.

Gazbrom | 03-11-16 | 21:27

Hoe gek is het dat de reaguurders massaal lid worden van de PvdA om vervolgens Monasch tot voorzitter te verkiezen. Zou een behoorlijke stunt zijn en goed zijn voor Nederland.

Meeroever | 03-11-16 | 21:23

Lekker makkelijk, Nee = Nee, Koffie = Koffie, Vol = Vol, Geld = Geld ;) Feitelijk wel waar, dat dan weer wel.

ChronischeKlager | 03-11-16 | 21:19

Berbaar | 03-11-16 | 21:12
Moet u eens even opletten als de formatie moeizaam verloopt.

botbot | 03-11-16 | 21:18

@botbot | 03-11-16 | 21:08
Ach daar ben ik niet zo bang voor, met wie zouden ze dan moeten regeren?
Een linkse meerderheid gaat het niet worden, met CDA/VVD zal het ook niet gaan.
Ze delen met de PVV een aantal standpunten maar in andere zaken staat men diametraal tegenover elkaar.
Dus de SP mag net als de PVV weer 4 jaar vanaf de zijlijn roeptoeteren.

Berbaar | 03-11-16 | 21:12

In de principehouding van Monasch zit exact de wig waarom ik denk dat de 1e kamer de ratificatie bij stemming zal afkeuren. Geen idee wanneer de 1e kamer hierover stemt maar als dat voor 17 maart 2017 is dan gaan de coalitiebesprekingen het record van 9 maanden overstijgen.

catharsis | 03-11-16 | 21:10

Het is schrijnend om te zien hoe 'de partij voor de gewone man' wat de PvdA ooit was, al lang is verworden tot tot een elitaire schijnbeweging. En dat terwijl deze partij tot nu toe heus nog wel mooie, in ieder geval eerlijke, mensen herbergt zoals Lutz Jacobi, Eddie Terstall, Jaques Monasch en deze www.liefdevollid.nl/ ook. Zo jammer dat de rest volkomen gecorrumpeerd schijnt/lijkt/blijkt!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-11-16 | 21:10

Berbaar | 03-11-16 | 21:01
Als zij in de regering komen met 20 zetels dan weet je zeker dat werken niet meer loont.
Goed voor de Marokkanen dan kunnen ze nog meer geld naar hun thuisland overmaken.

botbot | 03-11-16 | 21:08

-weggejorist-

MrBrilliant | 03-11-16 | 21:08

@Osdorpertje | 03-11-16 | 19:43
Triest maar waar.

@Botte Hork | 03-11-16 | 20:12 deze bedoelde je waarschijnlijk?https://youtu.be/m6BsyqeMxsI *Joris lief aankijkt*

Doper | 03-11-16 | 21:06

Jacques My-Ass noemen ze hem op de partijburelen.

dr Rechts | 03-11-16 | 21:06

@MarcS | 03-11-16 | 20:53
Die vraag kun je beter aan de filosoof Ismail vragen.
Hij heeft er voor doorgeleerd.

Piet Karbiet | 03-11-16 | 21:03

Munchhausen | 03-11-16 | 20:57
Het zou Monasch sieren als hij zoveel mogelijk fractieleden tegen de fractie-discipline in nee, te laten stemmen tegen een evt motie. What the heck, het is nog maar een paar maanden en fuck de PvdA.

Graaf van Egmont | 03-11-16 | 21:03

@Munchhausen | 03-11-16 | 20:57
De sleutel ligt bij de jeugdige stemmers, 18-30, de rest is voor een groot deel al verziekt, een 40 jarige ambtenaar gaat echt niets anders stemmen dan PvdA/D66/GL, dat zijn verloren stemmen.

smdyasc | 03-11-16 | 21:01

@Munchhausen | 03-11-16 | 20:57
Dusssssss?
Er verandert weinig en krijgt je die communisten van de SP ipv de PvdA.
Ik zie niet hoe we daar beter van worden.
Zou wel humor zijn, de SP op 20 zetels met dank aan wat reaguurdertjes ;)

Berbaar | 03-11-16 | 21:01

-weggejorist-

old shaterhand | 03-11-16 | 21:00

monasch is de omtzigt van de pvda....
MrEA | 03-11-16 | 20:47
Ja, maar uiteindelijk gaat een stem op een van deze personen naar een partij die precies het tegenovergestelde doet.

Osdorpertje | 03-11-16 | 21:00

Het voorjaars-vacuümoffensief begint al te werken.

Tel maar na:
VVD stemmers gaan niet in grote getale over naar de PVV, ze hebben geen duidelijke uitweg.
D66 -> GL meh misschien.
CDA -> CU SGP, een paar maar die clubs hebben toch echt een andere religieuze kleur.

Maar, PvdA en SP zijn haast ongezien uitwisselbaar. Dus verwacht ik dat daar de Vacuümbom het meeste effect kan hebben.
De munitie ligt al klaar. Wat denk je wat voor in impact het heeft als je de draai van Marit Maij flink in de publiciteit stopt vlak voor de verkiezingen.

Voor PvdA is dit leven of dood. Monasch probeert hier zijn partij te redden.

Munchhausen | 03-11-16 | 20:57

@MrEA | 03-11-16 | 20:47
U bent Maurice de Hond?

Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:56

@MarcS | 03-11-16 | 20:53
Neuh hoe komt U daarbij het is allemaal natuurlijk één groot complot.
Proest...................!!
#gottalovealuhoedjes

Berbaar | 03-11-16 | 20:55

@Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:14 - Hop! Die trapte in de parlementaire commissie ook was huisjes omver.

Dingen gebeuren, ongelukken ook, maar bestaat er wel toeval?

MarcS | 03-11-16 | 20:53

Tja dit is lastig..
Enerzijds dat "trap er niet in" en anderzijds respect voor zijn rechte rug en zijn kop boven het maaiveld.

Dat Maidan filmpje had ik nog niet gezien..
Dat spreekt dan weer tegen hem.

Maar beter ten halve gekeerd....

Hopelijk krijgt hij bij meer partij genoten en dus de MSM meer steun voor de broodnodige EU-scepsis aldaar.

Ben-Bataaf | 03-11-16 | 20:51

-weggejorist-

hendrik_evers | 03-11-16 | 20:50

Jacques Monasch. In welke fabriek, trafijk of haven heeft hij vroeger gewerkt voordat hij namens de Partij van de Arbeid in de Kamer kwam?

Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:50

Monasch, stap over!
En neem Pieter mee van het CDA!!

Zuidlaren | 03-11-16 | 20:48

-weggejorist-

hendrik_evers | 03-11-16 | 20:47

monasch is de omtzigt van de pvda....

MrEA | 03-11-16 | 20:47

*Popcorn en bier pakken doet*

Tha Man | 03-11-16 | 20:43

Die vacuümbom, is dat nog vandaag of morgen?

Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:42

De_verwarrende_man | 03-11-16 | 20:36
Dat ben ik dan weer met je eens. Dan heeft Jacques toch nog iets nuttigs gedaan voor zijn centen.

Mark_D_NL | 03-11-16 | 20:38

@Mark_D_NL | 03-11-16 | 20:17
Kan allemaal zijn, maar met zijn betoog op EenVandaag heeft hij wat mij betreft een mooie bom gelegd onder het gekonkel van Rutte. Met zijn mooipraatjes in tv-spotjes. <puke>

De_verwarrende_man | 03-11-16 | 20:36

Bij het debat over de huurverhogingen was er ook een dissidente PvdA'er, maar die werd door de partijleiding op het laatste moment dusdanig onder druk gezet om toch maar voor te stemmen. Zal nu ook wel weer gebeuren. Eerst een hoop lawaai om te laten zien dat je democratisch bent en dan op het laatste moment gaat het partijbelang toch boven het landsbelang en heeft de achterban het nakijken.

Osdorpertje | 03-11-16 | 20:35

Misschien kan Mark een stuk ruggengraat van Jacques laten over-transplanteren. Sterk betoog, qua lef niet qua inhoud, de waarheid mooi en eenvoudig verwoord.

De_verwarrende_man | 03-11-16 | 20:31

De PvdA heeft steeds meer kenmerken van een fascistische bende, maar ja, dat is andere de andere kant al jaren duidelijk.

smdyasc | 03-11-16 | 20:30

TRAP ER NIET IN. De PvdA gaat met Monasch het kabinet opblazen om er zelf beter uit te komen. Dit is geheel in scène gezet. Klinkt heel sympathiek allemaal. Maar het is een spel. Iedereen denkt dat de strijd tussen Samonsom en Asscher is maar die zijn in deze slechts pionnen voor een goeie verkiezingsuitslag

deministerpresident | 03-11-16 | 20:29

Diep respect voor Monasch. Er is geestkracht voor nodig om het tegen die diktator op te nemen.

HijgentHert | 03-11-16 | 20:29

Je weet het bij die machtspartij maar nooit. Als ze de AOW leeftijd weer naar 65 (liefst eerder) zetten is mij alles best. De pvda heeft de macht in Nederland. Ik zal er never, nooit meer op stemmen uit principe , dat wel.

oostermoer | 03-11-16 | 20:26

Het zou me niet verbazen als Monasch na de voorzitter-verkiezing overstapt naar een andere partij.

Wutbürger_ | 03-11-16 | 20:21

Monasch is een oplichter, een labbekak, een draaiert. Draait de kant op waar hij steun vind. Hij is van de PVDA en heeft al die jaren zijn centen in zijn zak gestoken en lekker meegedaan aan alle PVDA fratsen. Hij is onderdeel van die Politieke Kliek. Die paar 1000 man/vrouw die de baantjes zo graag verdelen. Hij is bang voor zijn baantje, dus loopt hij lekker opportunistisch nu maar achter de andere kant aan. Want dan heeft ie misschien toch weer een baantje.. Daag Jacques je hebt bewezen geen knip voor de neus waard te zijn.

Mark_D_NL | 03-11-16 | 20:17

Een van de weinige PvdA-ers waar ik wat respect voor had was Maarten van Traa. Veel te jong overleden.

Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:14

@appelvink | 03-11-16 | 20:03
Filmpje dat ik plaatste is om een voor mij onbekende (huisregel) reden gejorist.
Google anders maar Monasch en Maidan. Zo zie je maar weer hoe goed een politicus kan liegen en draaien.

Botte Hork | 03-11-16 | 20:12

Trap er niet in. Meneer Monasch is een ouderwetse rooie rakkert. Hij doet dit volgens mij puur voor de lijsttrekkerij. Daarna doet ie weer precies wat elke PVDA'er doet.

Petskast | 03-11-16 | 20:12

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 03-11-16 | 20:10

-weggejorist-

Merfralex | 03-11-16 | 20:09

@appelvink | 03-11-16 | 20:03
Goed dat wij hier zo'n scherp geheugen hebben.

*plpt blikje bier open*

Piet Karbiet | 03-11-16 | 20:09

Ik ben tegen de PvdA, maar Monasch is wel één van de weinige correcte in mijn ogen. Misschien nog steeds een scheve PvdA'er, maar wel een die de stem van de bevolking lijkt te horen en respecteren.

kanon0503 | 03-11-16 | 20:07

Ik ben voor Samson. Torpederen die partij, en dat gaat helemaal goedkomen met samsonhetgezinalshoeksteenvandesamenleving.
*kuch*

Tuborg øl | 03-11-16 | 20:06

Ze zijn nu vast al in de PvdA nu al aan het zoeken naar een aanleiding om van Monasch een eenmansfractie te maken, want dit is niet wat de fractie wil #trapernietin! Stem anders!

Jan, Leiden | 03-11-16 | 20:05

De verkiezingen zijn in aantocht. De messen worden geslepen,campagnebeleid uitgestippeld, de spindoctors worden ingehuurd.
Vanaf dit moment hoef je helemaal niks meer te geloven. Pionnetjes worden geofferd voor de goede zaak, er wordt niks meer gedaan zonder bijbedoeling.
Bezie in dit kader Monasch. Weet al dat de partijtop hem niet wil, maar vraagt hem zich te offeren voor het redelijke en kritische geluid binnen de partij.
Hij gaat dus burgemeester ergens worden.

Graaf van Egmont | 03-11-16 | 20:03

Dacht dattie de PvdA had verlaten ofzo. Of niet beschikbaar na de verkiezingen.
Piet Karbiet | 03-11-16 | 19:50
Inderdaad, begin dit jaar kondigde hij aan niet terug te willen keren in de Tweede Kamer.
Vreemde draai van hem om nu te willen gaan voor het lijsttrekkerschap.
.
Zie het filmpje dat Botte Hork linkt op 19:47, Monasch de eurofiel en Oekrainefan.
Trap er niet in!

appelvink | 03-11-16 | 20:03

Reaguurders die zeggen dat het allemaal show is hebben warschijnlijk gelijk, zo is het net alsof er daadwerkelijk debat binnen de pvda is, het is en blijft een baantjesmachine voor de nieuwe adel

Bokito ergo sum | 03-11-16 | 20:02

Wilders, What else?

Jack Jersey | 03-11-16 | 19:58

Hij vindt ook dat er hier geen plek is voor gelukszoekers. Dat zijn partij is doorgeslagen wat "vluchtelingen" betreft.
Gewoon terugsturen die lui. En vooral stoppen met wegkijken, zei die.
Jammer dat ie bij de PvdAllochtonen zit.

Schietmijmaarlek | 03-11-16 | 19:57

Vraag jezelf af of je van die vent een tweedehands auto zou kopen. Precies.

Botte Hork | 03-11-16 | 19:56

Mama Hanja heeft het al zo vaak tegen Marit gezegd : " meid..,je kunt het nergens makkelijker verdienen dan in de politiek...."
Nou , dat hoefde ze geen 2 keer te zeggen. Dochterlief verkoopt ziel en zaligheid en werd in no time één van de grotere huichelaars.

daytripper | 03-11-16 | 19:54

Ik dank alle commenters die na mijn mijn laatste comment commenten. Ik was even bang dat ik misschien paranoide aan het worden was.

Sans Comique | 03-11-16 | 19:52

Of hij zit bij de verkeerde partij, of hij is gewoon valse vlag lokaas. Hij zegt precies wat je wilt horen. Hoe dan ook, trap er nou niet in.

byzantium1453 | 03-11-16 | 19:50

Dacht dattie de PvdA had verlaten ofzo. Of niet beschikbaar na de verkiezingen.

Piet Karbiet | 03-11-16 | 19:50

@Berbaar | 03-11-16 | 19:41
-
In de kortste keren opgekrascht.

bisbisbis | 03-11-16 | 19:50

Hij heeft geen enkele steun in de fractie, die zijn of voor die pychopate glijpaal of voor seriefaler Ascher die altijd net op tijd weg is. Monasch lijkt me een goede vent maar in de slangenkuil die de pvda is heeft hij denk ik weinig kans. Gaat heel giftig worden want voor veel pvda'ers is het alles wat ze kennen

Bokito ergo sum | 03-11-16 | 19:49

Bn ik nou de enige die bij Jaques kromme tenen krijgt, met zijn hakkelende semi stoerheid en net niet helemaal synchroon lopende gebaartjes ter ondersteuning?

Fall | 03-11-16 | 19:49

-weggejorist-

Botte Hork | 03-11-16 | 19:47

Ik ben nog steeds ben dat Monasch deel uitmaakt van "het spelletje" om meer aandacht voor de PvdA te genereren. En vergeet vooral niet dat hij islamist Aboutableb als premier wil. Alarm bellen rinkelen harder dan ooit.
ad melkert | 03-11-16 | 19:27

Zat ik ook net aan te denken. Wanneer is de laatste keer geweest dat Monach blijk gaf van een ruggengraat, wat heeft Monash gestemd bijvoorbeeld toen onze pensioenen te grabbel werden gegooid. Ik heb niet echt vaak van hem gehoord. Vooralsnog kan de PvdA nóg een alternatief naar voren schuiven. Trap er niet in.

Sans Comique | 03-11-16 | 19:46

-weggejorist-

Medium-Tali-BAN | 03-11-16 | 19:45

Zo vlak voor de verkiezingen komen alle partijen ineens met partijleden de wel redelijk zijn en naar de kiezer luisteren. Zodat demense iets hebben van "zo slecht kan het toch niet zijn om op die partij te stemmen" om na de verkiezingen weer als van ouds belazerd te worden. Monasch is gewoon een bliksemafleider voor het slechte beleid van de afgelopen 4 jaar. Een stem op Monasch is een stem op Samsom en een stem Omtzigt is een stem op Buma.

Osdorpertje | 03-11-16 | 19:43

Wat James Lastig | 03-11-16 | 19:12
zegt. Het volk is te dom of gehersenspoeld.

nonloso | 03-11-16 | 19:42

Monash goeie vent, foute partij. Dus geen stem.
Ze zoeken het maar uit bij de PvdA. Ik heb me opgegeven als vrijwilliger bij het Leger des Peils, lijkt me zinvoller.

catomar | 03-11-16 | 19:42

@bisbisbis | 03-11-16 | 19:32
Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen.
Monasch is zich in no-time onmogelijk aan het maken dus die krijgt na het (gegarandeerde) verlies van de lijsttrekkersverkiezing de befaamde PvdA-dolk tussen de schouderbladen.

Berbaar | 03-11-16 | 19:41

Monasch wordt binnen de eigen gelederen niet gepruimd. Al jaren niet; hij wordt als een blaaskaak eerste klas gezien. Die gaat het nooit winnen in die haaienvijver.

63116114 | 03-11-16 | 19:40

Hey..., ik had Monash al eerder op verstandige uitspraken betrapt.
Ben de link ff kwijt maar het ging over minder wegkijken.
Toch even mijn 2 euro flits lidmaatschap gaan regelen.

hotmint | 03-11-16 | 19:38

Voor de hobbyisten onder ons.. bouw je eigen guillotine:
youtu.be/fQOUdy4-lGg
Mooie GeenPeil logo erop en hup naar het Binnenhof ermee

kapitein_iglo | 03-11-16 | 19:38

Verkiezingstijd is comin'.. En het leger des peils is al aardig op de been. Dit zou wel eens lelijk kunnen worden voor de elite. Die kennelijk gechanteerd wordt, of met den paardenkop bedreigd worden. Anders was dit denk ik niet deze weg in geslagen.

NiCeY | 03-11-16 | 19:35

Uitslag = uitslag
Afspraak = afspraak
Eerlijk = eerlijk
PvdA = ikke eerst

Wolly | 03-11-16 | 19:35

'Hallo, Jaques, ze zoeken nog een nieuwe burgemeester in Menterwolde - en dat leek ons voor jou op het lijf geschreven.'

bisbisbis | 03-11-16 | 19:32

-weggejorist-

analistjung | 03-11-16 | 19:32

Monasch is -in dit specifieke geval- de uitzondering die de regel bevestigt; politici zijn geen volks-vertegenwoordigers maar hautaine ZELF-vertegenwoordigers die het véél beter weten dan het achterlijke volk.

Consult | 03-11-16 | 19:32

Die Monasch begrijpt het iig wel... alleen jammer, dat hij bij zo'n verraderspartij zit.

saintinel | 03-11-16 | 19:29

Ik heb liever Samson, die kan de partij als enige helemaal slopen.

Uw Psychiater | 03-11-16 | 19:28

Ik ben nog steeds ben dat Monasch deel uitmaakt van "het spelletje" om meer aandacht voor de PvdA te genereren. En vergeet vooral niet dat hij islamist Aboutableb als premier wil. Alarm bellen rinkelen harder dan ooit.

ad melkert | 03-11-16 | 19:27

Op deze manier schaden ze de democratie nog veel meer. Maar ik zeg, doen, vooral doen. Soms moet eerst iets helemaal kapot (gaan) voordat we weer iets nieuws op kunnen bouwen. #gaatopzoeknaar2ehandsguilliotines

GoedenMorgenDezeMorg | 03-11-16 | 19:25

Jacques zal wel door de PVDA op plaats 11 gezet worden, wat immers een onverkiesbare plek is.
Dappere kerel die Monasch, maar hij zou beter een andere partij kunnen gaan zoeken.

Keyboardspeler | 03-11-16 | 19:20

Ik zie dat de funding doelstelling inmiddels is verdubbeld naar 200k. Heel goed, go big or go home!

LaPachanga | 03-11-16 | 19:13

In zak en Monasch zitten.

bisbisbis | 03-11-16 | 19:12

En toch stemt het volk straks weer massaal PVVCD66A.

Er verandert echt helemaal niks

James Lastig | 03-11-16 | 19:12

REAGEER OOK