Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Geert Wilders staat terecht om foute mening

minderminderminderAPP534.jpgJa ja, vandaag is de dag. Meningsdelinquent De Molenaar staat wegens Minder voor het hekje. Zij het niet letterlijk, want Geert heeft het natuurlijk veel te druk met Marked for Death zijn terwijl hij het Avondland probeert te redden van al dat geteisem van voorbij de dijken, om het Ministerie van Waarheid met zijn aanwezigheid te eren. Maar de rest van het land heeft er in ieder geval zin an. In 2010 werd Geert vrijgesproken toen hij waarschuwde voor de "de tsunami van islamisering," maar vandaag "liggen de kaarten in het proces-Wilders heel anders" verheugt De Volkskrant zich. En inderdaad, volgens mensen die ervoor doorgeleerd hebben is een veroordeling ditmaal waarschijnlijker dan zes jaar geleden. Cijfers tonen natuurlijk onomstotelijk aan dat een willekeurige vermindering van Nederlandse Marokkanen in theorie daadwerkelijk en aantoonbaar minder criminaliteit en extremisme tot gevolg zou hebben, maar daar hebben we het vandaag niet over, want Wilders is de duivel en moet en zal kapot. Volg het proces hier vanaf 09:30 live bij RTL, en check hier de live-tweets van @Rik Reporter.

Reaguursels

Inloggen

Ben nogal sceptisch over een dictatoriale partij met een ongenuanceerde schreeuwende allochtoon die dat probeerd te verbloemen met wat bleek.

bruinhemden | 02-11-16 | 12:08

Als er een referendum zou komen op de vraag ,,minder,, dan zou de uitkomst eens een grote verassing voor de meesten kunnen zijn.

altijdfeest | 31-10-16 | 20:45

Wilders vroeg aan zijn toehoorders : willen jullie meer of minder : MEER of minder . De toehoorders scandeerden 3x minder.

alshetware | 31-10-16 | 17:54

Natuurlijk had Wilders zijn minder, minder, minder anders kunnen verworden, maar zijn uiting was niet in het openbaar, maar voor gesloten kring.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand met een grijze hersencellen het anders heeft opgevat dan een betere selectie in het immigratieproces.
Maar ja als je eigen zwarte ziel op een ander projecteert is veel mogelijk.

De rechters gaan Wilders veroordelen.Zie je nu al aan de verbeten koppen. Weet iedereen al, want het is een hexenjaagd georganiseerd door Mosque en Overheid.

En hoe word zo mooi gezegd, er is nu meer maatschappelijk draagvlak.
Say what? Vrije Baan voor Wilderhaters?
Dacht het niet. Deze farce is olie op het vuur, een maatschappelijke vacuumbom!

MistaRazista | 31-10-16 | 17:43

PVV haatster mevr. van Rens is al compleet vooringenomen, vindt......

mevr.Kribo | 31-10-16 | 17:19

@Mannes In een democratie wel, ja. Daar heb je toch ook vrijheid van meningsuiting?

Mozes Langebroek | 31-10-16 | 15:51

-weggejorist-

mevr.Kribo | 31-10-16 | 15:48

het wachten is op de eerste politicus die zwaar de sjaak is door de regeltjes die ze zelf verzonnen en aangemoedigd hebben, in de F1 zullen ze dat "een vetteltje" doen noemen

Umberto die trotzoni | 31-10-16 | 14:49

Komen wr er snel genoeg achter of de uitspraak wel of niet kon. Daar heb je nu rechters voor.

jezusisonzin | 31-10-16 | 14:41

Wat is dit land ziek .

fleurtje | 31-10-16 | 13:41

Nou, die expert had wel een beetje gelijk hoor. Ik stond van de week nog bij een lokale kroeg een beetje met m'n kalasjnikov te schieten (raakte ook nog wat kinderopvangcentra en babykamers) toen de politie aankwam. Ik kon mijn geweer dankzij de hete loop niet meteen verstoppen maar dat bleek ook niet nodig. Hoi Petrus zei de agent jij hebt niet geschoten toch? Meteen daarop gingen ze een stel marokkanen aanhouden want marokkanen...
En zo gaat dat zeven dagen per week.

Petrus Poortwachter | 31-10-16 | 13:20

'Cijfers tonen natuurlijk onomstotelijk aan dat een willekeurige vermindering van Nederlandse Marokkanen in theorie daadwerkelijk en aantoonbaar minder criminaliteit en extremisme tot gevolg zou hebben'
.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Ardbeg | 31-10-16 | 13:15

En de niet gekozen president van de EU(Juncker) zag dat het goed was want dat opent weer perspectieven voor het kuch parlement te Brussel.

komtdatschot | 31-10-16 | 13:09

Die kunnen lekker lullen daar.
Het merendeel der "Marokkaanse jongeren" staat nu officieel als Nederlander geboekt. Marokkaanse achtergrond telt niet meer mee.
Dus het zal wel dat de misdaad en uitkeringen onder de Marokkanen, in vergelijk met het verleden afneemt, logisch toch.
Trouwens, wat moeten de rechters die aangiftes voor gaan zitten lezen. Das toch een taak van de officier vaan justitie.
En ik schrijf het hier al jaren, uiterlijk krijgen WIJ de schuld van de criminaliteit en geen werk hebben van de Marokkanen. Precies zoals alles gepland is...

A3an | 31-10-16 | 13:07

WTF moment du jour; De integratieproblemen zijn het gevolg van racisme en Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers doordat "wij" eerder aangifte doen als we een allochtone misdaadpleger vermoeden. Daarnaast doet de politie ook meer haar best om autochtone misdaadplegers op te pakken en te vervolgen.

Zo is het toch weer de schuld van de bleekneus.

Joffri | 31-10-16 | 13:01

Iemand die, ongevraagd, mijn huis binnenkomt en vervolgens mijn manier van leven wil veranderen in zijn manier van leven en ook nog eens op mijn kosten is niet welkom. Hetzelfde geldt voor groepen die dit in mijn samenleving doen. Daarover zou ik niet zeggen minder maar geen.

Elessir | 31-10-16 | 12:49

voor de grap moet iemand eens onder Marokkanen pollen of ze meer of minder Marokkanen willen. Kun je lachen.

Bert Konterman | 31-10-16 | 12:44

Verstandig dat Wilders er zelf niet bij is en van democratie is sowieso geen sprake in dit geval.
V.w.b. de z.g. aangiftes heeft iedereen inmiddels wel zijn twijfels.

beau van rtl | 31-10-16 | 12:41

Beetje zwak dat Wilders er niet bij zit. In een democratie heb je het recht je te verdedigen, dan moet je daar ook gebruik van maken. Uit de voorgelezen aangiftes blijkt dat er gewerkt is met voorgedrukte formulieren. Ik hoorde dat er zelfs aangifte was gedaan door een meneer die geen Nederlands sprak, maar zich de uitspraken van Wilders toch kwetsend vond. Ook zijn tolken ingeschakeld. Mijn indruk is dan ook dat aangiftes sterk aangestuurd zijn vanuit de moskeeën. Dit zou je ook een vooropgezet plan kunnen noemen. Verder kun je afvragen in hoeverre de teksten op de politie-formulieren sturend zijn geweest. Zo worden bijvoorbeeld de artikelnummers uit het Wetboek genoemd.
Wat mij verder tot op heden opviel is het feit dat bij het opnemen van aangiftes in de moskee politievrouwen en politiemannen niet bij elkaar in 1 kamer mochten zitten.

Mannes | 31-10-16 | 12:38

Ondertussen: bij de Hollandse keurslagers vraagt men steevast mag het een onsje meer zijn. Bij de Islamitischeslagers waar er steeds meer van komen in de grotesteden antwoorden de veelal Marokaanse cliënten, doe mij maar iets minder, minder, minder. Wilders voor de slachtbank geleid van de rechtstaat word ritueel politiek geslacht. Op basis van de vooraf door de OM ingevulde aangifteformulieren in opdracht van de uitspraken van VVD Ivo van Opstelten destijds minister van Justitie. Met maar een doel om de politieke opponent in diskrediet en schade te berokkenen voor gewin van de VVD. Met minder minder minder is niks mee 85% van de NL bevolking is het daar mee eens.

Goedverdoemme | 31-10-16 | 12:37

-weggejorist-

Antonioni | 31-10-16 | 12:36

Er is tenminste een die zegt wat hij denkt. En de Nederlander kan daar op stemmen. Of niet

Voor-de-5e-keer | 31-10-16 | 12:27

Nu maar hopen dat de demonstraties in Marokko niet uit de hand lopen. Anders krijgen we duizenden Marokkaanse vluchtelingen extra in Europa.

Rest In Privacy | 31-10-16 | 12:25

de twitter feed van Saskia belleman is overigens zeer interessant.

starbuck280 | 31-10-16 | 12:23

Als ie nou "Meer, meer Marokkanen" had geroepen, was dat dan ook strafbaar geweest? En hoe zit het met "Laten we een gelijk aantal houden"?

hardhorendhert | 31-10-16 | 12:23

Lupuslupus | 31-10-16 | 12:07
Dit natrappen naar de PVV is zo goedkoop. Werkelijk alles wat Bontes en van Klaveren hebben bereikt met VNL hebben ze te danken aan de PVV. Zonder Wilders hadden we nooit van ze gehoord.
Bontes moet zich richten op het werk waarvoor hij in de Tweede Kamer zit, het controleren van de regering.

Duifmans | 31-10-16 | 12:23

Onbeschrijflijk leed.

Hufter | 31-10-16 | 12:22

Duifmans | 31-10-16 | 12:16

Dat kunnen de aangevers ook niet, maar het is wel (rechtstreeks) uitgezonden op televisie, die ik toevallig ook zelf gezien heb. Dus kan ik ook getuigen...
Ik heb de verklaring van Bontes gemist, maar ik begrijp dat het in het nadeel van Wilders is.
Maar omdat ik de letterlijke verklaring van Bontes (heb) (ge)mis(t), kan ik me daar ook geen oordeel over vellen. Nog niet...

Bijtendehond | 31-10-16 | 12:21

Schitterende reclame voor Wilders. Hij schiet omhoog in de peilingen. Allemaal valse aangiftes. Doen van valse aangifte is toch strafbaar en alle agentjes die ze hebben opgenomen dus medeplichtig.

beau van rtl | 31-10-16 | 12:18

Bijtendehond | 31-10-16 | 12:06
Hoe kun je getuigen over een avond in een café waar je niet bij bent geweest? Bontes heeft in het verleden samengewerkt met Wilders, maar dat doet niet ter zake over deze bewuste avond.

Duifmans | 31-10-16 | 12:16

Ach raar mens, wij scholden de Turken 30 jaar geleden al uit op de basisschool: Turk Augurk, broek en een jurk.
Die Turken zeggen nog gewoon goedendag tegen me.
Incasseringsvermogen noemen we dat.
Marokkanen werden ook al uitgescholden vóór de uitspraken van Wilders.

Bijtendehond | 31-10-16 | 12:15

Ook een grappige aangifte: "Ik voelde me minder."

tipo | 31-10-16 | 12:15

Voorgedrukte aangiftes, dat alleen al moet voor velen Nederlanders een eyeopener zijn... toch, toch?

Mark_D_NL | 31-10-16 | 12:15

Moslima zegt eigenlijk niet te weten wie Wilders is, maar durft niet meer langs een sloot te lopen sinds zijn uitspraken.
Haar leven is een hel dankzij Wilders...

Hufter | 31-10-16 | 12:13

Lol! Wilders probeert de Arabieren te kleineren door ze Marokkaan te noemen, aldus een aangifte.

Uhm... Die aangifte is opzichzelf een belediging voor Marokkanen.

tipo | 31-10-16 | 12:13

Willen jullie minder Nederlanders?
Minder! minder! minder!
Dan gaan ze daar zelf voor zorgen.
- Vrij naar G. Wilders -

Koos Knak | 31-10-16 | 12:11

Gaat de rechtbank nu iedereen die een valse aangifte gedaan heeft in de gevangenis zetten? Ach wat zielig voor die hoogopgeleide kinderen van 7 jaar oud.

tipo | 31-10-16 | 12:09

Zet u hier maar uw handtekening en allesch kompt goet.

beau van rtl | 31-10-16 | 12:08

Een president kan dit niet zeggen.
Nee, want die hebben we ook niet.
En bij wie is de stream nog meer corrupt?

Bijtendehond | 31-10-16 | 12:08

Ook maar eens een lijstje maken van al die zwakbegaafde politieagenten die gefraudeerd hebben met het z.g. opnemen van de aangiftes van alle ali's en Fatima's.

beau van rtl | 31-10-16 | 12:08

Louis Bontes weet dus hoe het eraan toe ging op die bewuste avond, terwijl hij al bijna 5 maanden niet meer deel uitmaakte van de PVV fractie?
Ruikt naar een valse verklaring. Tot zo ver VNL.
Duifmans | 31-10-16 | 11:58
.
Bontes loopt over van rancune jegens de PVV (omdat hij er uitgetrapt is en zijn huilie huilie om terug te mogen komen geen effect had) denkt met zijn 'verklaring' nog een extra mes in de rug van Wilders te kunnen steken.
Wat een verschrikkelijke loser, wat een backstabber. En daar gaan mensen op stemmen??? hahaha de joke van de eeuw.

Lupuslupus | 31-10-16 | 12:07


Duifmans | 31-10-16 | 11:58

Leg eens uit waarom je nog lid moet zijn van de PVV om een getuigenverklaring af te leggen?
En wat zei hij dan (mijn stream haperdr even, dus ik heb nisschien wat gemist.
Ik heb wel mijn twijfels over de rechtsgeldigheid van die voorgedrukte aangiftes.
Want volgens mij dien je in persoon tegenover een bevoegd OA (OpsporingaAmbtenaar) te verschijnen als je een verklaring (als aanvulling op de aangifte) aflegt, aangezien daar proces-verbaal van opgemaakt dient te worden.

Maar ik kan het mis hebben (mijn kennis daarover is van 2004).

Bijtendehond | 31-10-16 | 12:06

Dus de meesten die aangiften hebben gedaan tegen Wilders,kunnen dus geen woord Nederlands praten en schrijven..... Vragen vragen vragen.

endtotrolling | 31-10-16 | 12:04

@beau van rtl | 31-10-16 | 11:55
Heeft hij ook de hoogontwikkelde dikke duim van zijn vader?
Een kind van 7 dat zich "schaamt voor het rechtssysteem".
Yeah right!!

Berbaar | 31-10-16 | 12:03

Deze rechtszaak geeft onze cabaretiers voor de eerstkomende jaren voldoende stof om echt te lachen. Wat een schandalige, mens-onterende zwakbegaafde vertoning.

beau van rtl | 31-10-16 | 11:59

Hoe is het mogelijk dat Louis Bontes in deze zaak getuigt? Op 29-10-2013 werd hij uit de PVV fractie gezet. De "minder, minder" uitspraak is gedaan op 19-03-2014. Louis Bontes weet dus hoe het eraan toe ging op die bewuste avond, terwijl hij al bijna 5 maanden niet meer deel uitmaakte van de PVV fractie?
Ruikt naar een valse verklaring. Tot zo ver VNL.

Duifmans | 31-10-16 | 11:58

Beledigingen zijn subjectief en horen niet in een wetsboek thuis, Marokkaan is geen ras maar een nationaliteit en "minder" is een woordje. Daaaaag rechtzaak, maar goed we leven niet in een rationele samenleving maar in een ondemocratische marxistische cultuur die dichtbij de islam staat.

GerMonster | 31-10-16 | 11:56

Hartverscheurend die (vooringevulde) aangiften.
Hufter | 31-10-16 | 11:49
.
Dat mens met haar persoonlijke haat tegen de PVV had natuurlijk nóóit in deze zaak als rechter mogen optreden.
Ik laat dit hele circus aan mij voorbijgaan en verneem de uitspraak wel eind volgende maand. Heb geen zin in een hart- of maagkwaal.

Lupuslupus | 31-10-16 | 11:56

Mijn zoontje van 7 jaar en hoogbegaafd en hij vroeg me laatst ...... Ik schaam me zo voor mijn land en voor het rechtssysteem. De Oranjefamilie staat tot aan de nek in de stront en we verkwanselen ons land. Schande schande. Als je luistert naar het voorlezen van alle aangiftes van allemaal hoogbegaafde mongolen godver de godver Stoppen met deze onzin.

beau van rtl | 31-10-16 | 11:55

Zo te horen heeft de AFA-club ook massaal aangifte gedaan.
En mevrouw De Krommer raad ik een logopedist aan.
Ja iedere crimineel wordt behandeld gelijk een andere crimineel (althans zo zou het moeten zijn volgens de wet, de praktijk is helaas anders)

Bijtendehond | 31-10-16 | 11:55

Heerlijk om de context gewoon te negeren en te doen alsof het een oproep tot genocide is in de aangiftes. Een mooi voorbeeld van juridisch opportunisme.

tipo | 31-10-16 | 11:53

Mevrouw de rechter gooit er een aantal goed getimede snikken in tijdens het lezen van de hartverscheurende aangiftes. Mevrouw was lid van D66 toch?

Wraken, gewoon nog een keer, gewoon omdat het kan.

Rimini | 31-10-16 | 11:52

Hartverscheurend die (vooringevulde) aangiften.

Hufter | 31-10-16 | 11:49

Minder is niet alle

Reeldutch | 31-10-16 | 11:45

Doet me denken aan de rol van de Politie in de 2e wereldoorlog. Op het bureau melde zich een man in een grijze regenjas die ons mededeelde dat er 6 joden verstopt zaten op de zolder aan Regulierdwarsstraat 423d. Daarop zijn een zestal collega's van het Hoofdbureau vergezeld van een peloton SS naar desbetreffende locatie afgereisd alwaar men 6 joden op kon pakken, De joden zijn ondertussen op transport gezet naar Westerbork in de provincie Drenthe.

enkelereisretour | 31-10-16 | 11:41

Geert wilders staat helemaal niet terecht 'om foute mening'.
-
Geert Wilders staat terecht omdat het gepolitiseerde ambtenaren- en bestuurderscorps in dit land de oren bij voorbaat laat hangen naar 'gekwetsten'.
-

bisbisbis | 31-10-16 | 11:39

Is die rechter nu echt aan het voorlezen hoe een aangifte word verwerkt?

Flipus | 31-10-16 | 11:38

-weggejorist-

Antonioni | 31-10-16 | 11:35

Herr Vorragend | 31-10-16 | 10:21

Dat zijn zieke bedreigingen en middeleeuwse stellingen.

doskabouter | 31-10-16 | 11:29

Als Nederlanders zich zo zouden gedragen in Marokko, dan ging je kop er af.
Maar de Islam mag alles.
Alleen de PvdA, D'66, Groen-Links etc weten dat zogenaamd niet.
Wilders is gelukkig de enige die moedig genoeg is om tegengas te geven.
Hij moet wel dag en nacht bewaakt worden, want de moorden komen altijd van Links.

waarzeggertje | 31-10-16 | 11:22

Krijg zo langzamerhand het kotsbeu van losers als georg groenegaard | 31-10-16 | 10:48 en the Jackdawn | 31-10-16 | 11:04 die, bij gebrek aan wezenlijke argumenten, maar even fijn verwijzingen gaan maken naar gebeurtenissen van meer dan 70 jaar geleden. Ik zou ook liever een rechtbank zien waar aangetoond wordt dat de uitlatingen van Wilders niet stroken met de werkelijkheid. Of waar zijn genoemde oplossingen in strijd met de wet zouden zijn. Dan was deze rechtszaak binnen het half uur klaar. M³.

Petrus Poortwachter | 31-10-16 | 11:21

the Jackdawn | 31-10-16 | 11:04
U bedoelde:
Mij te helpen door mij in een zwaar bewaakte inrichting een paar maanden de tijd te geven om tot rust te komen, om te werken aan mijn boek "Mijn Strijd tegen de PVV"

endtotrolling | 31-10-16 | 11:10

niet zelf bedacht maar toch.

"minder minder minder"

isotope 465 | 31-10-16 | 11:10

-weggejorist-

the Jackdawn | 31-10-16 | 11:04

@bArAbAts | 31-10-16 | 10:26
Een groot deel van dat "deel van de bevolking" is dol op dictators. Daarom rennen ze achter roofmoordenaars als mohammed de profeet en achter islamo-fascistische honden als Erdogan aan. Ze stemmen op Erdogan en zadelen de Turken op met een Islamistische dictatuur, terwijl ze hier in alle vrijheid kunnen leven. De hypocrisie ten top.
Net als een groot deel van de aangevers. Die weten geeneens wat ze nou eigenlijk ondertekend hebben omdat ze analfabeet waren of gewoon nauwelijks NL spreken.

Heiner | 31-10-16 | 11:04

georg groenegaard | 31-10-16 | 10:48
Ik vind dat met name de Marokkaanse immigratie per saldo een negatief effekt op Nederland heeft gehad. Denk dat Nederland daar niet beter van geworden is. Daar is niets racistisch aan en daarmee zeg ik ook niets over de individuele Marokkaan.

Bigi Bana Boy | 31-10-16 | 11:01

Ik verlang terug naar de tijd dat het vervolgen van mensen vanwege een mening in verre landen gebeurde met rare leestekens.

dlseth_ | 31-10-16 | 10:59

georg groenegaard | 31-10-16 | 10:48
Indrukwekkend staaltje mentale gymnastiek vertoon je maar sjonge jonge wat een paardenlul ben jij, met je "weerloze bevolkingsgroep". Laat me raden, begin 20 jaar, student, buitenlands vriendje, wonend in grote stad, vaak een muts dragend met een grote bril en zeker ook tegen Zwarte Piet? Doe je ogen eens open, linkse droeftoeter. Ook de vrijheid van jouw (achterlijke) mening staat op het spel.

lalrs | 31-10-16 | 10:56

De intens domme #Wilders-tweets op Twitter zijn schrijnend.

Rest In Privacy | 31-10-16 | 10:51

Bigi Bana Boy | 31-10-16 | 10:42
Het feit dat dit hele "proces" al loopt is eigenlijk zorgwekkend. Mark_D_NL verwoordt het heel mooi. Lekker vanavond weer kijken naar BullshitTV met aan tafel Sylvia Zeurpiet en Zeikbal Macflubberbroek over wat er allemaal mis gaat in dit land voor mensen met geen enkel doel in het leven, behalve dat van iemand anders zuur te maken.

lalrs | 31-10-16 | 10:48

Volksmennerij en opruiïng gaan niet over waarheid of leugen. Of over vrijheid van meningsuiting. Wilders wordt niet vervolgd wegens zijn mening. Het gaat erom hoe een boodschap wordt gebracht. Door in rust te overtuigen. Of door met angst- en haatzaaien de volksmassa tot eigenrichting of zelfs oorlog op te zwepen.
.
Daarom gaat ook elke vergelijking met opmerkingen van Oudkerk, Samsom, Asscher,.... totaal mank. Zij brachten het als mening, of constatering - niet om een weerloze bevolkingsgroep het land uit te zetten.
Of erger.
.
Daarom kan een vergelijking tussen Wilders' Drie Vragen en Goebbels Zehn Fragen geen kwaad.
www.youtube.com/watch?v=1KCi94kdmDk

georg groenegaard | 31-10-16 | 10:48

nope | 31-10-16 | 10:43
Pas op. Volgens policor moeten straks de M&M's uit de schappen, wegens aanzetten tot hatelijke gedachten jegens mensen met een getinte vulling.

Jos Tiebent | 31-10-16 | 10:47

MMMM
Minder Minder Minder Marrokanen

nope | 31-10-16 | 10:43

De mening van het volk laat zich niet langer onderdrukken door de policormaffia. Een veroordeling van Wilders, die niets anders zegt dan wat een groot deel van Nederland vindt, zal daar niets aan veranderen. Maar doe het vooral, gooi vooral olie op het toch al brandende vuur. Veroordeel hem maar.

Bigi Bana Boy | 31-10-16 | 10:42

Weet iemand hoe laat meneer Prakken gaat optreden?

Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:41

Politieke debatten horen thuis in de Tweede Kamer. Niet in de rechtszaal.

LJBrinkhorst | 31-10-16 | 10:39


Ok, hier mijn beredeneerde gedachtengang:
Marokkanen in NL zonder een NL paspoort zijn Marokkanen.
Marokkanen in NL met een NL paspoort moeten we zien als Nederlanders.
Dat is al jaren duidelijk, en dat zal ook niemand van de linkse kliek ook anders willen.
Geen enkele VVD/PvdA/D666/GL'ser zal bij de vraag "ziet u een NL'er van Marokkaanse afkomst als NL'er of alleen als Marokkaan" beantwoorden met "alleen Marokkaan". Want een NL'er van Marokkaanse afkomst heeft een NL paspoort, anders is het geen NL'er. Daarmee is de definitie "Marokkanen" bepaalt, met steun van alle partijen die Wilders nu willen vervolgen.

Oftewel, de oproep moet puur technisch gezien worden aangaande Marokkanen zonder NL paspoort. Legt men dit anders uit, is dat in strijd met de eigen opvatting over wat een NL'er is, en wat een niet- NL'er is.
Die puur Marokkanen (en dus niet de NL'ers) zijn hier dus illegaal, of slechts als toerist.
En Marokkaanse toeristen die kennen we hier nauwelijks. Dus daar gaat het niet om.
Wilders mag vragen of we minder Marokkanen willen:
Het publiek dat "minder" roept, beantwoordt dus de vraag of we minder illegalen willen.
En volgens mij is daar niets strafbaars aan. (Illegaliteit was ten tijde van de vraag volgens mij zelfs nog strafbaar, of op zijn minst niet-gewenst.)

Nuchternederland | 31-10-16 | 10:39

bArAbAts | 31-10-16 | 10:26
Ik hoop nog steeds dat het grootste deel van de bevolking inziet dat dit hele "proces" de ondergang van de democratie betreft. Maar gezien het feit dat we nog steeds meer groepsverkrachters en andere criminelen zonder enige screening importeren, kan ik ernaast zitten. Onze (klein)kinderen gaan ons dankbaar zijn, wanneer ze verplicht Allahuakbar op school moeten leren omdat ze anders geen boodschappen kunnen halen. Ik hoop dan wel dat onze generatie een cursus krijgt, of misschien zijn wij al onder de pannen omdat we ergens anders in geloven. Maar inderdaad, we moeten vooral luisteren naar dat groepje idioten dat waarschijnlijk ook het 26-geslachten een ding vindt en te pas en te onpas over "zionisten" en "racisme" praat. Wat een KANSLOZE generatie.

lalrs | 31-10-16 | 10:38

Handig die statistiekjes van zojuist waaruit Marokkanen weer eens oververtegenwoordigd blijken in allerhande shitzooi. Jammer dat het niet in het Arabisch is ondertiteld.

Rest In Privacy | 31-10-16 | 10:34

@Tijl U | 31-10-16 | 10:28
Of meer meer meer qatkauwende Somaliers uit de bijstand?

Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:33

@bArAbAts | 31-10-16 | 10:26
Geen argumenten meer, dan gaan we maar zeiken over de vorm van zijn partij. Wat is je volgende "argument" de kleur van zijn haar.
--
En jij hebt net in je eentje besloten dat Wilders haat zaait. Tsja, daar aan we weer alle gebrainwashte NL slaven komen weer uit hun hol om de staats propaganda te herhalen.
--
Wordt zo moe van mijn medelanders, slappe zakken zijn het!

Mark_D_NL | 31-10-16 | 10:32

-weggejorist-

metagod | 31-10-16 | 10:29

"minder, minder, minder" -wilders geeft een 65.000 hits. Waarbij NRC (minder gas) en D66(minder politiek) in de top vijf staan. Dus een politicus doet een uitspraak die in korte tijd gemeengoed is? Nou, nou, nou.
Vrijspraak betekent wel dat het toegestaan zou kunnen zijn om (een op dit moment wellicht niet geheel legale uiting) vrijuit te kunnen spreken over het hoe , wat en wanneer aangaande 'minder, minder, minder'. En dat gaat niet goed overkomen op onze binnenstadkermis.
We vechten voor landen die onze levens niet waard zijn, en hier probeert de overheid een eenzijdig staakt-het-vuren in stand te houden.

Alquest | 31-10-16 | 10:28

Minder minder minder vuurwerk. Kan dat wel?

Tijl U | 31-10-16 | 10:28

Minder minder minder Zwarte Piet, mag dat wel? Is toch ook racistisch? Want zwart?

Tijl U | 31-10-16 | 10:26

@Mark_D_NL, toch wel grappig dan dat de opkomst van Wilders juist vergeleken wordt met de opkomst van een dictator door een deel van de NL bevolking! een partij zonder leden, met een baas die haat mag zaaien van zijn "volgers"!

bArAbAts | 31-10-16 | 10:26

TWAALF !!! weken. Toen ik ££$verdomm@* een rechtszaak voerde tegen iemand wat over een schade van tienduizenden euro's ging mochten mijn advocaat en ik niet eens op comparitie om te pleiten!

enkelereisretour | 31-10-16 | 10:25

Jos Tiebent | 31-10-16 | 10:20

Prachtig betoog, maar kom op, zo naïef zijn we toch niet echt? Zo spontaan was die actie echt niet en het publiek werd vooraf vriendelijk verzocht om minder. minder te gaan scanderen.

Maargoed, zoals ik aangeeft; in dit soort gevallen is het goed dat een rechter kan beoordelen of er een strafbaar feit is gepleegd.

jawor36 | 31-10-16 | 10:25

Weten we de politieke kleur van de rechters?

Tijl U | 31-10-16 | 10:24

En die Corton is een zelfgenoegzame policor trol. Blij met zichzelf.

Tijl U | 31-10-16 | 10:24

De kans dat je dus beroofd kan worden door een Fin is 22 x hoger dan door een andere bevolkingsgroep in dit land, daar schrik ik ook van. Waar kan ik schadevergoeding eisen?

Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:24

@overVecht | 31-10-16 | 10:14
Persoonlijk denk ik van niet, maar we zullen zien.

necrosis | 31-10-16 | 10:23

En er zijn TWAALF weken voor uitgetrokken. Voor een in feite tamelijk simpele aanklacht wegens discriminatie. Maar nee, het is geen politiek proces natuurlijk.

Tijl U | 31-10-16 | 10:22

@jawor36 | 31-10-16 | 10:16
Jij gelooft nog steeds in de rechtstaat. Daar zit het verschil.

Mark_D_NL | 31-10-16 | 10:22

Een mening kan volgens mij niet fout zijn. Dit klinkt als D66
doskabouter | 31-10-16 | 09:40

Een mening kan wel degelijk fout zijn. Tenminste ik vind bepaalde uitspraken van bepaalde haatbaarden echt niet kunnen.

Herr Vorragend | 31-10-16 | 10:21

Wat nou als het publiek had geroepen 'meer,meer' ?
Was het dan ook rascistisch geweest?

leb3609 | 31-10-16 | 10:21

jawor36 | 31-10-16 | 10:08

Heb je de hele video gezien? Hij had het de hele tijd alleen maar over criminele Marokkanen. Daarvoor had hij ook al 2 vragen gesteld waarin hij het had over criminele Marokkanen. Bij de vraag had hij het woord 'crimineel' niet uitgesproken. Dan kan hij in zijn enthousiasme vergeten zijn, of met opzet gedaan hebben. En losstaand daarvan, hij heeft het woord 'minder' in die zin maar éénmaal gebruikt. Als tegenstelling tot 'meer', wat zijn publiek ook geroepen had kunnen worden.

Hij heeft die 'minder, minder, minder'-uitspraak dus nooit gedaan, maar dat is wel iets wat de policormedia aan het opkloppen blijft. Bovendien, als een persoon in het publiek kiest voor 'minder', inplaats voor 'meer' moet dan Wilders aansprakelijk worden gesteld voor aanzet tot rassenhaat? Als hij de vraag gesteld had "Willen jullie meer Marokkanen?", en het publiek had NEE geroepen, moest Wilders dan nog steeds voor het hekje staan?

Dit is gewoon een typisch voorbeeld van 'uitspraken buiten de context plaatsen'. Een berisping zou ik een maximale straf vinden. Maar groepsbelediging en aanzet tot rassenhaat is niet in de geest van de werkelijkheid.

Jos Tiebent | 31-10-16 | 10:20

@ Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:14
Over die twee maten ben ik het, zoals al gezegd, eens, maar dit is wat te makkelijk, heer Karbiet. Die vergelijkingen gaan niet op.

Lewis | 31-10-16 | 10:19

Ik mag toch voor minder toeristen zijn? Ook mensen die van buiten komen. Daarnaast heeft iedere Marokaan hier zo'n beetje een nederlands paspoort dus zijn het nederlanders, toch? Wie voelt er zich dan beledigd? En waarom krijg ik geen tweede paspoort als ik naar Marokko emigreer? Dat is toch rechtsongelijkheid en dat moeten we toch niet willen met z'n allen? En waarom werd bij voorbaat geprobeerd om anti-Wilders rechters te benoemen voor deze zaak? Rechters die zich in het openbaar al hadden laten kennen en zich op TV zeer negatief uitlaatte over het besluit om de wraking van die partijdige malloot bij het vorige proces te honoreren. Dubieus allemaal.

Sans Comique | 31-10-16 | 10:19

Ik mot niks van de RTL sinds ze daar zwarte piet hebben verbannen.
Dus ik volg de tweets van Saskia wel

twitter.com/SaskiaBelleman

Flipus | 31-10-16 | 10:19

zat vorige week nog aan tafel met wat linksliberale types.
Die vinden het interessant om te vertellen dat we hier in NL zijn overspoeld met het uitschot, bergvolk en berbers uit Turkije cq. Marokko; dat hun intellectuele Turkse universiteitsvrinden walgen van het turkse uitschot dat hier in NL op straat rondloopt.
Maar je voelt 'm al: Wilders (die alleen maar roept dat NL-ers iets te zeggen mogen over wie het land binnenkomt) is hardstikke fout, Trump is de duivel, etc etc. Ze zitten in een policor wereld vast en zien hun eigen hypocrisie gewoon niet in.

Bert Konterman | 31-10-16 | 10:18

Religie is als vergif voor de samenleving en culturen waar religie het voor het zeggen heeft zijn meestal culturen die weinig tot geen vooruitgang kennen.

De introductie van Islamitische cultuur in de onze, zorgt eerst voor stagnatie en daarna voor achteruitgang.

En de linkse kerk zag dat het goed was.

Solar666 | 31-10-16 | 10:18

Mark_D_NL | 31-10-16 | 10:12

Wat een wartaal. Wilders heeft iets gedaan wat volgens de wet (waarschijnlijk) niet mag, de rechter gaat daar over oordelen. Zo werkt een rechtstaat.

jawor36 | 31-10-16 | 10:16

Als Wilders lacht. Heeft hij dan ook kuiltjes in zijn wangetjes?

Pompenkoning | 31-10-16 | 10:15

@Lewis | 31-10-16 | 09:42
Ik had dat niet. In de politiek en de publieke ruimte gaat het er steeds ruiger en harder aan toe. Dit past helaas gewoon in het tijdsbeeld. Van Rutte mogen de Turken ook oppleuren. En Amsterdammers van Cohen. Zie de zaak Ebru.

Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:14

@mccrcc

Jij gaat binnen nu en tien minuten kennismaken met joris... Kudt zwitsal...

Doei he.

overVecht | 31-10-16 | 10:14

Lees voor de gein de reactie van @Valkis Wagen (onder de livestream).
*dat táálgebruik*

necrosis | 31-10-16 | 10:13

@jawor36 | 31-10-16 | 10:08
JA, ga jij maar lekker geloven in "de nuance" zo kan je iedereen een proces in drukken. Alles kan je met woorden draaien in jouw richting. Dat heet Propaganda... Het is ongelooflijk hoe mensen blind meedoen aan deze heksenverbranding.
.

Mark_D_NL | 31-10-16 | 10:12

Als we de NPO mogen geloven gaat het hier om het proces van de eeuw, misschien wel van het Millennium! Werkelijk álles wordt uit de kast gehaald, men gaat vol op het orgel, er met gestrekt been in en Jan en Alleman doet Huilie-Huilie, het gejammer is tot vér over de grens te horen (heeft CNN ook een ploeg gestuurd?). Ja en niet voor niets natuurlijk, het gaat hier immers niet om zomaar een bevolkingsgroep die is 'benadeeld', het gaat hier om de uitverkorenen, degenen die het presteren de Nederlandse samenleving in ernstige mate te ontwrichten met hun wangedrag en er désondanks in slagen zich nog altijd, middels hun schier talloze 'belangenorganisaties', te profileren als 'slachtoffer'!

Zenzeo | 31-10-16 | 10:09

Ik denk dat als je mensen op straat vraagt of ze minder Marokkanen willen, 95% Jaaaaaaa!!!! schreeuwd.

Normpje | 31-10-16 | 10:08

Dit is zo een fout proces. Echt een bewijs van voor een opkomende Dictatuur. Er zijn zoveel parallellen te trekken met andere foute regimes en hoe die ontstaan zijn. Dit is eng... Maar gelukkig is er vanavond weer een aflevering van "Neuken in de Rimboe", "De excuus Neger met een praatprogramma" en "All you need is geld van de overheid". En het volk zag dat het goed was...

Mark_D_NL | 31-10-16 | 10:08

necrosis | 31-10-16 | 09:36

Er zit echt wel een wezenlijk verschil in de uitspraken van Wilders en Rutte. Wilders had het namelijk over 1 specifieke bevolkingsgroep, ook de mensen die geen vlieg kwaad doen, die puur vanwege hun afkomst ongewenst zijn. Wat mij betreft roept hij daarmee haatgevoelens op jegens deze groep en dat is strafbaar. De nuance (het ging hem om de criminele Marokkanen) die hij later aanbracht had hij al in eerste instantie het podium moeten doen, maar hij wilde lekker stoer en krachtig overkomen.

jawor36 | 31-10-16 | 10:08

En hoe zit dat met die door België uitgezette haatzaaier van dat andere kamp? Die moet dan al helemaal oppassen lijkt mij. Toch?

Mark van Leeuwen | 31-10-16 | 10:07

De advocaat kan uiteindelijk, if all else fails, toch terugvallen op het feit dat Wilders slechts de vraag gesteld heeft? Zou erg vreemd zijn als een antwoord onrechtmatig is, de vragensteller verantwoordelijk is.

LaPetite | 31-10-16 | 10:07

Politiek show proces wat net zo goed tegen Klaver of Kuzu gevoerd zou kunnen worden. Links is nu eenmaal even wat minder tolerant met domme opmerkingen. Nog een geluk dat tegenstanders dit keer niet geëxecuteerd zijn voor de aanklachten.

TheseDays00 | 31-10-16 | 10:07

@Teleo | 31-10-16 | 10:01
Eerst moet er beslist worden of het proces doorgaat.
De advocaat heeft namelijk bepleit dat dit een politiek proces is.

necrosis | 31-10-16 | 10:06

Wilders heeft al gewonnen of hij nou gelijk krijgt of niet. Hele goede keuze om er gewoon niet heen te gaan. Precies dezelfde koppen die gewraakt werden, vooral dat enge wijf wil wraak dat zie je aan alles.

Bokito ergo sum | 31-10-16 | 10:05

@de euro middenweg | 31-10-16 | 09:57
Dat meer meer meer hoor je vooral op bijeenkomsten van de Bilderberg, bij Soros en in Brussel. Die zijn echter geheim en er wordt niet genotuleerd.

Piet Karbiet | 31-10-16 | 10:04

Aanzetten tot haat... Alsof die haat al niet groot genoeg was voordat Wilders dit zei. Alsof die haat niet wederzijds zou zijn.

Petrus Poortwachter | 31-10-16 | 10:02

-weggejorist-

Teleo | 31-10-16 | 10:01

Walgelijk, politieke rechtspraak in Nederland. "Liberté, Égalité, Fraternité" zou ik zeggen. Saluu en de kost.

Short | 31-10-16 | 10:01

Gedreven door de Linkse Kerk en hun mocro/turkse-islammaffia zal de D66-'rechtspraak' hem wel veroordelen. Barbertje moet hangen. En hierna is de vrijheid van meningsuiting weer een slag toegebracht. Niemand durft meer zijn mond open te doen. De islamisering vaart er wel bij.

Fijnstoffer | 31-10-16 | 10:00

Sinds kort weten we dat Marokkanen juridisch gezien een ras zijn, en dat vervolging ("rascisme") daarom wel mogelijk is.
Ik vind dat discriminerend voor Turken.

Nuchternederland | 31-10-16 | 09:57

Wilders stelde slechts een vraag. Wat nu als iedereen "meer meer meer" had geroepen?

de euro middenweg | 31-10-16 | 09:57

Hoe is het nu met de slachtoffers?
Anyway, de uitspraken van Wilders hebben niks te maken met de pvv
En.. hebben de slachtoffers er niet ook een beetje om gevraagd?

RickTheDick | 31-10-16 | 09:56

Het hele ambtenaren circus die hier achter zit heeft geen idee hoe dit de sfeer in Nederland steeds verder verziekt.

Peter_K | 31-10-16 | 09:53

-weggejorist en opgerot-

mccrcc | 31-10-16 | 09:53

Kan niet anders dan vrijspraak worden. Ook van een D66 rechter

Ravissant | 31-10-16 | 09:52

Ik wil graag elke moslim voor de rechter die iemand heeft beledigd, dan zijn we in 3060 nog bezig, wat een ongelofelijk onzin proces en wat een moslim geknuffel bah bah.

Meisje1985 | 31-10-16 | 09:52

"En inderdaad, volgens mensen die ervoor doorgeleerd hebben is vervolging ditmaal waarschijnlijker dan zes jaar geleden"
Ik heb daar niet voor doorgeleerd maar ik weet 100% zeker dat hij er voor vervolgd wordt. Hij staat namelijk voor het hekje vandaag...
Of hij ook veroordeeld gaat worden is een andere vraag, daar kunnen mensen die ervoor hebben doorgeleerd nog wat over roepen.

Ogre | 31-10-16 | 09:48

Alstenblieft, schiet op met die ongein, let's get it over with, schei uit met die aanstellerij.
Pleurt op met die clownsvocaten en slachtoffergemuil.
Geef die man een boete van een paar ruggen, hij moet toch hangen.
Dan kunnen we weer verder met de belangrijke dingen, zoals hoe we de islamisering, eu-isering en marokkanisering van ons land tegen kunnen gaan op een constructieve maar effectieve manier, zodat onze kleinkinderen ook nog een beetje toemostperspectief hebben.

Cuyahoga | 31-10-16 | 09:45

Komen de rechters ook niet opdagen dit keer?

Hufter | 31-10-16 | 09:45

Dit hele gedoe zal hem geen windeieren leggen. Ik kan me haast niet voorstellen dat geen één-tweetje is in het kader van de verkiezingscampagne.

JTKDM | 31-10-16 | 09:45

ach we gaan het eindelijk zien.... is er gerechtigheid?

bArAbAts | 31-10-16 | 09:45

-weggejorist-

Allemamachie | 31-10-16 | 09:43

NPO, Corton kreeg een melding dat de uitspraak van Wilders veel te veel werd herhaald. Corton heeft het niet begrepen, die zei dat de slachtoffers het toch maar steeds moesten horen, er zijn nl mensen die nog niet weten waar het om gaat! De opmerking was anders bedoeld, zoals een normaal denkend mens weet, het is het herhalen, herhalen om Wilders te beschadigen, en niet anders.

lanexx | 31-10-16 | 09:43

Ik ben blij dat de PVV er is, en dat is een understatement. Zonder die partij, en natuurlijk met name zonder Wilders, zouden miljoenen Nederlanders die zich grote zorgen maken over de gevolgen van de desastreuze massaimmigratie niet gehoord worden, zich niet vertegenwoordigd worden. Wilders is een moedige man, die vaak veel harder en kritischer wordt bejegend in de media dan andere politici. Ik zou niet weten op wie ik in deze tijd, waarin het voortbestaan van onze cultuur zo'n beetje op het spel lijkt te staan, anders zou moeten stemmen.
Dat gezegd hebbende: wat Wilders op die verkiezingsavond deed was op z'n minst onfris (en electoraal gezien oliedom). Ik had er een bijzonder onprettig gevoel bij. Vervolging gaat in mijn ogen erg ver, omdat politici heel veel moeten kunnen zeggen zonder bang te moeten zijn voor strafrechtelijke consequenties, maar ik kan wel begrijpen waarom het gebeurt.
Dat er met twee maten wordt gemeten en dat Wilders sneller wordt aangepakt dan anderen is kwalijk maar doet niets af aan de daden van Wilders zelf.

Lewis | 31-10-16 | 09:42

-weggejorist-

mccrcc | 31-10-16 | 09:42

Sindsdien zie ik alleen maar meer meer meer. Voor het overgrote deel van het mannelijk geslacht, jong, agressief, crimineel en met weinig capaciteiten. Ze komen vooral via boten en luchthavens binnen.

Piet Karbiet | 31-10-16 | 09:41

De aanklacht luidt : "belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat"
Heb ik iets gemist? Sinds wanneer zijn Marokkanen een ras?
En verder is toch zo dat Wilders enkel de vraag stelde en dat het publiek in de zaal een antwoord gaf?

Prof. Pim Pam Pet | 31-10-16 | 09:41

-weggejorist-

mccrcc | 31-10-16 | 09:40

Een mening kan volgens mij niet fout zijn. Dit klinkt als D66

doskabouter | 31-10-16 | 09:40

necrosis | 31-10-16 | 09:36
Of zijn kiezersbedrog/poging tot omkoping van stemmers? Die 1000 euro kan vast niet legaal zijn. Stem op mij en krijg 1k?

Aatje | 31-10-16 | 09:38

Wanneer staat Rutte voor het hekje vanwege zijn 'pleur op'?

necrosis | 31-10-16 | 09:36

Ach, heeft 1 groot voordeel: gratis zendtijd in het kader van de politieke partijen uhhhh politiek partij...

ZwarteDag | 31-10-16 | 09:36

Weg met de door mij gekozen volksvertegenwoordiger! Fuck mijn democratisch recht!
-
Je zou bijna gaan kijken of er nog anders dan democratische middelen zijn om je wil te uiten...

Amalrik | 31-10-16 | 09:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl