Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goedemorgen, @MinPres Mark Rutte

Lekker geslapen? Zo met dat uurtje erbij? En nog gefeliciteerd, minister-president van alle Nederlanders, behalve die 2,509.395 dan. Precies 200 dagen vandaag (lol). Mijlpaaltje weer. Terwijl Nederland huizen & auto's kocht en het CBS versloeg, zat u daar maar in dat afbetaalde Haagse studentenscheefwoonkot uw verantwoordelijkheid te duiken. Maar wat gaat het nu worden, Mark? We garanderen nu al dat een ja een vacuümbom hoogpolig tapijt van cluster-moab's voor uw carrière gaat worden. Het Leger des Peils weet ervan. Prettige dag verder.

Reaguursels

Inloggen

Beste Rutte, nu maar hopen dat jou en andere EUssr politieke namen niet opduiken in de 650k emails welke de FBI nu onderzoekt!!!

Methylfenidaat | 31-10-16 | 07:27

-weggejorist-

the Jackdawn | 30-10-16 | 20:03

-weggejorist-

the Jackdawn | 30-10-16 | 20:03

@botbot | 30-10-16 | 15:09
Die man in het publiek bij SG heeft het helemaal niet over ijsvrije havens of überhaupt De Krim gehad. Je bent dus wederom alleen maar over je eigen ongeïnformeerde idee over de glorieusheid van de EU aan het blaten. Sowieso betreft de belofte van extra welvaart niet de gehele Oekraïne, maar uitsluitend het westelijke deel. Waar Kiev middenin ligt. Het oostelijke deel waar tot de burgeroorlog relatieve welvaart heerste gaat er in de EU plannen compleet aan.

Pierre Tombal | 30-10-16 | 19:00

@ necrosis
Is er een reaguurdersfilter?
Waar zit die dan, dan plak ik botbot er meteen achter, die andere 5 trollen volgen daarna wel.

braakbalmayo | 30-10-16 | 19:00

mallekater | 30-10-16 | 16:22
Ik kom met feiten en onderbouwing aan dragen de meeste komen hier niet verder dan leugens te ventileren.
Maar goed u kunt niet tegen mijn argumenten op en daarom moet ik afgeschilderd worden als trol.
Gedraag uw eigen eens een beetje volwassen en ga met mij de confrontatie aan.

botbot | 30-10-16 | 18:31

@the Jackdawn | 30-10-16 | 16:39
Ik stop jou permanent achter het reaguurdersfilter.
Vanwege de simpele reden dat jij geen reet weet over de omstandigheden en over opzegtermijnen van vaste contracten.

necrosis | 30-10-16 | 18:05

Hier mensen, de eerste Europese vlag. Bij de gratie van het proefreferendum in 1952. Jawel, in Nederland.

i.imgsafe.org/6174d562ef.png

Evil Corp from the start.

Nu iets anders | 30-10-16 | 17:00

knerf | 30-10-16 | 15:29
"Dus je kan ook geen referendum voeren over het kabinetsbeleid."

Jij denkt net als DKS dat referendums moeten gaan over de aanleg van een fietspad of speeltuin?

"Dan was er al een tijd een meerderheid geweest om Rutte een schop onder z'n hol te geven"

Mag ik je even wijzen op een eerdere uitspraak van je "Je wordt steeds dommer. Je kan namelijk geen referendum over personen houden dus ook niet over Wilders."

Waarom wel een referendum over Rutte maar niet over Wilders?

"geef jij iemand de schuld van zijn ontslag terwijl je de feiten niet kent behalve dat necrosis een objectieve reden meldt waaruit niet valt op te maken dat het zijn schuld is"

Zelf meldt hij;"Ik ben die dag (6 april) gaan stemmen nadat ik voor een gesprek met een topmanager op kantoor moest komen. En daar kreeg ik te horen dat hij en ik niet meer door één deur konden en ik ontslag kreeg."

Dit wordt gezegd tegen mensen die herhaaldelijk erop gewezen zijn dat hun manier van werken niet over een komt met de bedrijfsfilosofie. Iedereen heeft een arbeidscontract en als je dit niet nakomt dan wordt je weg gestuurd. Nu hebben linkse partijen het voor elkaar gekregen dat mensen die buiten hun schuld zonder werk komen gratis geld krijgen wanneer ze beloven er alles aan te doen om zo spoedig mogelijk werk te vinden. Daar vind ik iets van omdat andere mensen over mijn geld beslissen.
Zijn baas is heel fideel geweest om hem tot juli door te betalen zodat hij ander werk kon vinden.
De case is dus, een persoon wilde zich niet aan een contract houden dat hij afgesloten had met zijn werkgever, eigen beslissing. De werkgever behoedt het bedrijf van de ondergang waardoor arbeidsplaatsen gered worden en geeft necrosis ruim de tijd een andere werkgever te vinden.
Geen reden dus voor necrosis om thuis te blijven zitten met gratis geld zodat hij anderen de maat kan nemen en homofobe opmerkingen kan plaatsen.

the Jackdawn | 30-10-16 | 16:39

Knerf 12.11.
Heb je het nog niet door?
Botbot is een doodgewone en stomvervelende trol, die zonder ENIGE kennis van zaken gewoon tegengas geeft en zichzelf daarbij affapt.

mallekater | 30-10-16 | 16:22

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:45

Nee, je lult je er niet uit. Een referendum kan alleen gaan over een specifieke zaak dus b.v.dat verdrag.
Dus je kan ook geen referendum voeren over het kabinetsbeleid. Dan was er al een tijd een meerderheid geweest om Rutte een schop onder z'n hol te geven.

knerf | 30-10-16 | 15:29

-weggejorist-

Hebbiehemookweer | 30-10-16 | 15:26

Die getallen geven alleen aan, dat 61%van de 32% stemmers geweaun heel 'DOM' is. Meer zeggen die getallen niet.

Mata Hari | 30-10-16 | 15:23


Pierre Tombal | 30-10-16 | 13:08
Hoe kun je mening aflaten hangen van een persoon die werkelijk van politiek geen zak verstand heeft.
Het elfde is dat we toen door de moffen bezet waren om een handels verdrag aan te gaan.
Die klootjepier gaat er gemakshalve maar even van uit dat je om ijsvrije havens een land mag binnen vallen.
Hij is wel zo onnozel dat hij niet snappen kan dat de bevolking van Oekraïne net als de andere ex Oostbloklanden ook voorspoed wil.
Ook is het zo dat Oekraïne een soeverein land is en dat Rusland daar niets te zoeken heeft maar zelfs dat heeft deze simplist niet door.
Samen werken met de bezetter,manmanman.

botbot | 30-10-16 | 15:09

Kunnen we niet voortaan 200 dagen wachten met het betalen van belasting? Onze minister-president heeft met een precedent aangegeven dat "zo spoedig mogelijk" ongeveer 200 dagen is.

gangster | 30-10-16 | 15:00

onder je een spotje van de vvd uit 2005.
Ging toen over het referendum over de eu grondwet en de toetreding van Turkije bij de eu.

DUTCH EU Grondwet/ Lisbon treaty spot, Ireland referendum

www.youtube.com/watch?v=vv715js9_TA

komtdatschot | 30-10-16 | 14:46

Ik hoop dat hij het gaat draaien naar 'ja'; Volgende verkiezingen VVD 2 zetels ! PVV ftw ! Dus Rutte , jij sociopaat , doe wat je niet laten kunt ! Ik daag je uit !

Kim-Jung-Un | 30-10-16 | 14:23

"Voor onzin zaken moet je de hardwerkende Nederlander niet lastig vallen..."
@the Jackdawn | 30-10-16 | 13:45

Die mening deelde Pechtold overduidelijk met jou. Daarom vond hij het ook niet nodig om het verdrag te lezen, omdat handelsverdragen toch onder de verantwoordelijkheid van de EU vallen. Dat een dergelijk verdrag onder deze bepaling ook nooit ter goedkeuring aan hem zou worden aangeboden kwam bij de domme oetel niet op. En bij jou dus ook niet.

Pierre Tombal | 30-10-16 | 14:04

knerf | 30-10-16 | 13:35
"Je wordt steeds dommer. Je kan namelijk geen referendum over personen houden dus ook niet over Wilders."

Wel in een voorbeeld om iets duidelijk te maken.
De enige manier waarop een referendum democratisch zou kunnen werken is de bevolking de kans te geven om tegen het politieke beleid te stemmen of niet te stemmen. Wanneer een regering echt tegen de wil van het volk zou werken dan gaat het volk namelijk massaal stemmen. Voor onzin zaken moet je de hardwerkende Nederlander niet lastig vallen maar dat schijnen de PVV-adepten niet te begrijpen.

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:45

Slechte verliezers beroepen zich altijd op de vorm van een verkiezing of referendum. Het is altijd al zo geweest, het zal zo blijven. Feit is en feit blijft - het referendum is gehouden en de uitkomst was niet wat je wilde.. Grote mensen doen dit: hou je muil als je verliest, en neem het als een kerel (m/v).

donkieshot | 30-10-16 | 13:44

@the Jackdawn | 30-10-16 | 13:24
Hé ja. Laten we onder het mom dat een stem van het volk geen democratie is de komende Tweede Kamer samenstelling eens laten bepalen door de huidige zittende leden van dat achterkamertje.

Idioot.

Pierre Tombal | 30-10-16 | 13:44

@the Jackdawn | 30-10-16 | 13:08
Fantast. Jarenlang werden (autochtone) niet-stemmers uitgemaakt voor ongeïnteresseerde, laagopgeleide, werkloze nietsnutten. Nu zijn niet-stemmers plotseling de fine fleur, de elite, de topmannetjes en -vrouwtjes.

Hahaha.

solcama | 30-10-16 | 13:41

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:24

U kent toch de regels voor het geven van een referendum wel? Of niet? Wilders kan niet eens op dergelijke wijze onderwerp zijn. Was het maar zo, dan was Rutte ook al lang weg.

Woonkamerpoliticus | 30-10-16 | 13:37

the Jackdawn | 30-10-16 13:24

Je wordt steeds dommer. Je kan namelijk geen referendum over personen houden dus ook niet over Wilders.

Verder willen "de mensen" zich niet meer laten afschepen door één keer in de vier jaar te stemmen op een partij die vervolgens haar vage beloftes uit haar partijprogramma niet nakomt.DAT is niet democratisch.In Zwitserland en ander landen werken een referenda prima.Maar in het paternalistische Nederland willen de boven-ons-gestelden samen met wat archaische en volgzame stemmers met een panische angst voor veranderingen alles bij het oude laten. De gemeenteraad gaat ook op de schop dus welkom in de 21e eeuw.

knerf | 30-10-16 | 13:35

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:08

A - geef jij iemand de schuld van zijn ontslag terwijl je de feiten niet kent behalve dat necrosis een objectieve reden meldt waaruit niet valt op te maken dat het zijn schuld is
B - zit je te speculeren over de motieven waarom anderen het voor necrosis opnemen.
C- Volgt hieruit dat je gewoon erg dom en waarschijnlijk, nu ga ik even speculeren, een belasting ontduikende en zijn personeel te weinig betalende VVD-stemmende ondernemer bent.

knerf | 30-10-16 | 13:24

@the Jackdawn | 30-10-16 | 13:14
Allemaal smoesjes. Als jouw moeder tussen 9 en 5 op jou moet wachten kan ze ook best een keer een dag tot vijf over vijf wachten. Dat moet ze immers ook als jij weer eens in de file de bumper van je voorganger kust.

Pierre Tombal | 30-10-16 | 13:24

DearMud | 30-10-16 | 13:13
"Hij heeft geen argumenten en dus maakt hij het persoonlijk door je aan te vallen op je privé-situatie."

Ik praat je even bij, dat argument is er namelijk wel, een referendum is namelijk geen democratie.
Denk maar eens wat er kan gebeuren wanneer er een referendum georganiseerd werd of Wilders wel of niet politiek mag bedrijven. Stel dat een meerderheid zou bepalen dat Wilders geen politiek mag meer zou mogen bedrijven, is dat dan de ultieme democratie, mensen monddood maken.
Ik wil niet elke 3 maanden tijd vrij maken omdat de thuiszittende PVV-adept zich verveeld. We stemmen op politici en laat die mensen hun werk doen en reken ze af wanneer de job klaar is.
Zo gaat het nu eenmaal in de grote mensenwereld.

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:24

Pierre Tombal | 30-10-16 | 10:55
"Flauwekul. Stembureaus zijn gebruikelijk open van 7:30 tot 21:00."

Het is voor mensen die met gratis geld thuis zitten moeilijk te begrijpen maar het is voor de hardwerkende en mantelzorg verlenende Nederlander toch echt lastiger om te stemmen dan voor de met gratis geld thuiszittende PVV-adept.

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:14

He Necrosis, trek je niets aan van die Jackdawn. Hij heeft geen argumenten en dus maakt hij het persoonlijk door je aan te vallen op je privé-situatie.
Ik heb ook 'nee' gestemd, ging prima - en ja, ik werk fulltime. Ik loop al aardig wat jaartjes mee, heb dus bewust de leugenparade meegemaakt vanaf eind jaren '80. Mijn oordeel is gevormd door hoe politici met dit project zijn omgesprongen en hoe zij ons besloten te bespelen.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 13:13

Het referendum is raadgevend. Daar echter bijna alle partijen gezegd hebben de uitslag te respecteren, kun je als regering niet meer op het alleen meer raadgevend deel terugvallen. De politieke en militaire situatie (Turkije, Rusland, Oekraïne, Syrië etc.) is echter zodanig veranderd dat Europa, hoe slecht het ook functioneert, invloed in die regio moeten houden. Het parlement zal daarbij dan wel het lef moeten hebben ook geen aparte verklaring in het verdrag op te nemen. Wanneer je Europa aan de Oostgrens wilt beschermen, horen daar immers ook militairen bij. Zeg dat dan eerlijk. Overigens laat de peiling van Maurice de Hond van vandaag weer eens zien dat deze kwestie geen invloed heeft op de kiezers.

Mannes | 30-10-16 | 13:13

Maria.1 | 30-10-16 | 11:29
"Die is onder de gordel smeerlap!"

Ik vind het onder de gordel dat necrosis anderen verwijt dat ze ipv te stemmen zijn gaan werken om het gratis geld voor deze PVV-adept op te hoesten. Uit de reacties van de andere PVV-adepten kan ik alleen maar concluderen dat ze ook van gratis geld leven want anders was dit niet zo'n open zenuw.

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:08

@botbot | 30-10-16 | 11:06
Nogmaals: zie voor de essentie van het verdrag deze video, gemaakt bij Studium Generale waar "geleerde" voorstanders probeerden uit te leggen waarom het verdrag goed zou zijn voor ons land en daar getuige deze spreker precies het tegenovergestelde aantoonden.
www.dumpert.nl/mediabase/6727055/cb11...

Maar voor jou is het natuurlijk makkelijker om eurofielen als Pechtold na te praten. Wist je dat die het verdrag ook niet gelezen had?

Pierre Tombal | 30-10-16 | 13:08

Ik denk dat meneer Kukident een half jaar geleden zijn handtekening al heeft gezet, en nog steeds moed aan het verzamelen is om het ons te vertellen.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 13:07

-weggejorist-

the Jackdawn | 30-10-16 | 13:02

@botbot | 30-10-16 | 11:51
En dat is nou net wat Rutte doet; eerst is het slechts een handelsverdrag en nu krijgen we al vacuumbommen op onze knar als we niet tekenen.

Maria.1 | 30-10-16 | 12:30

@knerf | 30-10-16 | 11:49
Ja, dat zei ik ook als tweede argument "ze bleven thuis omdat ze dachten dat het toch niks zou uitmaken".

Maria.1 | 30-10-16 | 12:28

US Frenske, wil ook dat de oppositie akkoord moet gaan met het associatie akkoord. Hij benadrukte op radio 1 dat het een raadgevend referendum was en dat de politiek de uitslag naast zich neer kan leggen. De smerige verrader.

seasicksteve | 30-10-16 | 12:18

Doper | 30-10-16 | 12:00

Ik zou so wie so een barman met de naam Rutte, die al eerder knollen voor citroenen (1000 Euro, geen euro meer naar Griekenland) verkocht, nooit meer vertrouwen.
Waarschijnlijk wil barman Rutte je jenever aangelengd met water schenken en je ook nog met je wisselgeld belazeren.
Eerlijk gezegd vertrouw ik zelfs een malafide tweedehands autoverkoper meer dan Rutte.

knerf | 30-10-16 | 12:16

Zie ook de VVD Rutte tv spot: kijk waar en wanneer! Nee is geen nee.

Goedverdoemme | 30-10-16 | 12:15

botbot | 30-10-16 | 11:51

Weet je wat heel vervelend is?
Als je heel dat verdrag hebt doorgespit, in tegenstelling tot diegene die dat hadden moeten doen, om vervolgens elke keer een verwijt te horen dat je als nee-stemmer niet weet waar je over stemt. Dat is het probleem met lui zoals jij. Omdat je zelf niets leest, projecteer je je eigen probleem maar op anderen om het vervolgens als argument te gebruiken.
Get a life.

Woonkamerpoliticus | 30-10-16 | 12:14

botbot | 30-10-16 | 11:51

Die verhaaltjes kwamen vooral uit het kamp van de voorstanders van het verdrag.Die beweerden dat het alleen maar om een handelsverdrag ging en nu ineens allerlei andere zaken erbij slepen zoals Rutte.

knerf | 30-10-16 | 12:11

Een vrije paling | 30-10-16 | 11:22
Deze bedoel je denk ik. npo.nl/POW_03281775 Wat een slecht gespeelde poppenkast inderdaad. Die staatsinterviewer is heel slap.

Doper | 30-10-16 | 12:10

@Honorificabilitas | 30-10-16 | 10:12
Lofprijzings naar u.

Driewerf Hoezee | 30-10-16 | 12:09

bintang | 30-10-16 | 09:12
two ball cane | 30-10-16 | 09:53
Wat een grap met die analogie van die barman die een biertje aanbiedt met/zonder levertraan. Het is eerder een barman die ellenlang met al zijn gasten aan het onderhandelen is, op hun eigen kosten. Omdat iedereen Oekraiens bier kut vindt smaken, wordt er uiteindelijk tot het houden van een referendum besloten. Iedereen akkoord, want eindelijk is er een laatste woord waar men zich bij neer moet leggen. Alleen dat de barman dan zijn reet gaat afvegen met de uitslag en we geen stap verder zijn. We zijn helemaal klaar met die barman inmiddels. Het is dat we verplicht in zijn kroeg moeten zitten, en als we niet opletten zet ie stiekem allerlei vergif op tafel. De gasten betalen heel dik, laat hen dan ook bepalen waarvoor.

Doper | 30-10-16 | 12:00

knerf | 30-10-16 | 11:43
Ik weet het dat was dom van mij, de tweede kamer voorzit(s)ter Khadija Arib legt altijd aan de Nederlandse pers uit wat het standpunt van de regering is.
Domdomdom.

botbot | 30-10-16 | 11:59

Maria.1 | 30-10-16 | 11:39
Belangrijk is dat je wel weet waarvoor je stemt en niet met allerlei verhaaltjes op komt draven die kant nog wal raken en gedurig regelrecht naar het land der fabelen verwezen kunnen worden.

botbot | 30-10-16 | 11:51

Maria.1 | 30-10-16 | 11:39

Nou zelfs dat waag ik te betwijfelen. Misschien dat er onder die "meerderheid" ook wel veel mensen waren die zich nog het vorige referendum herinnerde over de Europese Grondwet.
Dat referendum waar Bakellende zijn reet mee afveegde.

knerf | 30-10-16 | 11:49

botbot | 30-10-16 | 11:06

Misschien zou het beter zijn als jij eens een cursus Staatsinrichting gaat doen?

Weet je nog je plempsel in een recent verleden dat "Rutte namens de Tweede Kamer sprak"?

knerf | 30-10-16 | 11:43

Maria.1 | 30-10-16 | 11:37
Dus in uw ogen is een constatering van een feit een zielige poging.
Als ik uw plemsels zo lees blijf ik bij mijn standpunt.

botbot | 30-10-16 | 11:43

@knerf | 30-10-16 | 11:31
De meerderheid die niet op kwam dagen interesseerde het niet óf ze dachten dat het toch niks uit zou maken óf ze hebben gegokt dat de drempel niet gehaald zou worden. Met zo iets belangrijks moet je daar niet op gokken. En achteraf janken.

Maria.1 | 30-10-16 | 11:39

the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31

Aha, op de man gaan spelen omdat je geen argumenten meer hebt. Lutser!

knerf | 30-10-16 | 11:38

roze_bril | 30-10-16 | 11:24
Ozin?
Nou dat CETA verdrag was heus wel doorgegaan desnoods iets in een andere verzie.
Het zelfde gebeurt ook met dit verdrag het gaat door in desnoods een iets andere verzie en dan kan Nederland ook tekenen.
Ik ben nog niet vergeten dat mijn stem tegen de EU grondwet verkwanselt is door bakkenellende waar ik nu nog de lasten van draag.

botbot | 30-10-16 | 11:37

@botbot | 30-10-16 | 11:06
Ja hoor daar gaan we weer; mensen die een andere mening hebben weg zetten als dom en onwetend. Althans een zielige poging daartoe. Ik trap er niet in!

Maria.1 | 30-10-16 | 11:37

BBmetR | 30-10-16 | 09:18
Al weer zo'n volgeling van Rutte of Joop.nl?

U denkt precies te weten waarom alle thuisblijvers thuisbleven? Hebt u ze allemaal geinterviewd?
Ik begin steeds meer te geloven dat al die slechte verliezers net als Rutte knettergek zijn.
Heeft u zich ook zo verdiept in de motieven van de meerderheid die niet op kwam dagen bij de verkiezingen van het Europese Parlement?
www.trouw.nl/tr/nl/31285/Europese-verk...

knerf | 30-10-16 | 11:31

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
Die is onder de gordel smeerlap!

Maria.1 | 30-10-16 | 11:29

Voor veel beroepswerkelozen (waarvan een aanzienlijk deel in licht-getinte uitvoering) is de bijstandsuitkering slechts een prettige aanvulling op de riante geldstroom uit criminele activiteiten.

marcoplarco | 30-10-16 | 11:25

@botbot | 30-10-16 | 11:12

Zo u spuit uw onzin hier ook weer eens? Als de Walen niet akkoord waren was er nu geen CETA geweest. Ergo Belgie had het grote Europa dan de wil opgelegd.

roze_bril | 30-10-16 | 11:24

bintang | 30-10-16 | 09:12

Dus als ik u goed begrijp was de vraag bij het referendum:
Bent voor of tegen het associatieverdrag en de levertraan?

Tsjonge zelden zo'n domme opmerking als u van u gelezen...

knerf | 30-10-16 | 11:23

Wij hebben het gemiste gesprek tussen de MinPres en Tijs van den Brink teruggezien. Pittig! Het laat ons een ernstige gelaten MinPres zien, die nu alles en de gehele wereld er bij het associatieverdrag haalt. Militair, (geo)politiek, Rusland etc. noem maar op, waarop Van den Brink terecht zich afvraagt, dat het ruim 6 maanden geleden toch sec om een handelsverdrag ging. How can? Wanneer spreekt onze MinPres de (halve) waarheid? Nu, nu hij in de zelf veroorzaakte piepzak zit of een halfjaar geleden? Toen breed lachend alles bagatelliserend om er nu zelfs het "landsbelang" bij te slepen. Bestuurstechnisch heeft hij ook hier op dit dossier de zaak volledig onderschat en zijn eigen kunnen voor de zoveelste keer overschat. Dit alles brengt hijzelf glashelder aan het licht. Maar ook hier is zijn gedrukte stemming met redenen voorbereid. Wij zullen morgen zijn besluit zien.

Een vrije paling | 30-10-16 | 11:22

botbot | 30-10-16 | 11:12
tja... principes hè. Die heb je of die heb je niet.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 11:14

Van Duyvenbode | 30-10-16 | 11:05
Het is misschien nog niet tot u doorgedrongen maar het associatieverdrag gaat gewoon door, maar zonder Nederland.
Als klein landje kun je het grote Europa niet zijn wil opleggen maar dat zult u wel begrijpen immers u weet wat a tot z wat democratie inhoud.

botbot | 30-10-16 | 11:12

Oorlog met Rusland? We zijn er bijna. Een paar dagen geleden scheelde het een haar, of een Amerikaanse en een Russische straaljager waren op elkaar ingevlogen boven Syrië. Jongens, dit is waanzin.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 11:12

@Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:50
Vlak bij de toko waar ik gewerkt heb, zit een heftruckboer (verkoop/ verhuur).
En sinds vanochtend weet ik dat ze opleidingen met certificaat geven voor €125
Ik ga morgen UWV bellen of ze dat willen sponsoren, dan heb ik na een week waarschijnlijk alweer een baan.

necrosis | 30-10-16 | 11:08

Maria.1 | 30-10-16 | 10:51
Misschien was het beter geweest dat u het associatieverdrag eens goed bestudeerd had alvorens stemmen.

botbot | 30-10-16 | 11:06

Over een gevaar van een conflict met Rusland gesproken, wat de navo hindert in haar vermogen langdurig een grootschalige conventionele oorlog te voeren, is de dure olie. Amerika beschikt allang niet meer over de gigantische oliereserves in eigen land waardoor het in staat was succesvol een oorlog te voeren; de legervoertuigen, tanks en schepen konden onbeperkt worden bijgevuld met brandstof. Dat is nu niet meer aan de orde. Het veronderstelde overwicht van de navo ontbeert de basis in energie, meer nog in het bijzonder: onbeperkte en spotgoedkope brandstof.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 11:05

Er is toch al wat bereikt. Inmiddels weten ze zelf in Den Haag en zelfs in Brussel ook wel dat de EU niet zo kan doorgaan. Niet met het eindeloos uitbreiden met nieuwe lidstaten dan wel geopolitieke invloedssferen. En niet met het samenstellen van allerlei verdragen in de achterkamertjes zonder dat de burger daar enige invloed op heeft. En niet met steeds meer macht op een geniepige manier overdragen naar Brussel. Al zullen de ware gladjanussen als Schulz en Verhofstad het wel blijven proberen.
Schulz en VErhofstad zullen nu wel Rutte constant bellen. Maar ach dan tekent Rutte toch. Dan ga ik daarna wel mijn handtekening zetten voor een CETA referendum. De EU moet veranderen. Dat is het belangrijkste op dit moment. Wat hebben tweede kamer verkiezingen voor een zin als alle beslissingen in achterkamertjes in Brussel worden genomen zonder dat je daar als burger enige invloed op hebt. Daar zitten alleen de multinationals met hun lobbies. Terwijl je als burger wel de rekening mag betalen als het fout gaat. Zoals met Griekenland. Dan zijn de multinationals van het toneel verdwenen. Of mag de burger hun rekening ook nog betalen (zoals met de banken).

lightyears | 30-10-16 | 11:03

@ Maria 1
Een ja betekent politiek bedrijven. Daar is Rutte goed in.

Betterworld | 30-10-16 | 11:03

Hij m/v wiens stem gestolen is werpe de eerste moab.

Van Zessen Klaar. | 30-10-16 | 11:00

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
Flauwekul. Stembureaus zijn gebruikelijk open van 7:30 tot 21:00. Er zijn maar weinig mensen die 13,5 uur per dag werken en dan ook nog precies aan die tijden gebonden zijn.

Pierre Tombal | 30-10-16 | 10:55

@Van Duyvenbode | 30-10-16 | 10:51
In Duitsland gaat het nou ook niet echt lekker...

Maria.1 | 30-10-16 | 10:54

Als je ons ook een oor aannaait, net als de ondemocratische CDA'er Balkenende deed, na het referendum over de EU grondwet, gaat dat de VVD zeker stemmen kosten!

Lexus01 | 30-10-16 | 10:54

@Betterworld | 30-10-16 | 10:48
Juist. En aangezien het VOLK onze VOLKSvertegenwoordiger geadviseerd heeft niet te tekenen is het niet moeilijk voor Rutte. Nee dus.

Maria.1 | 30-10-16 | 10:53

-weggejorist-

Merfralex | 30-10-16 | 10:52

Het is natuurlijk een beproefde tactiek om falende binnenlandse politiek toe te dekken met behulp van het creëren van conflict met buitenlandse mogendheid.
Wat mij zorgen baart, is dat het huidige regime van de multikul des heils het vuurtje met Rusland opstookt, om de eigen binnenlandse multikul veenbrand naar de achtergrond te drijven. Wanneer de spanningen in W-Europa het kookpunt dreigen te bereiken, is er altijd nog de navo om hier en daar een oorlogje te beginnen met Rusland of China.
Dat is nl. ook een vaak over het hoofd gezien gevaar: een W-Europa dat bol staat van spanningen en tegenstellingen, wil de aandacht hiervan afwenden en kan hierbij grijpen naar het aloude beproefde middel van het creëren van een externe vijand.
Of het ook gaat werken valt te betwijfelen overigens.
Frankrijk is al hard op weg opgegeten te worden door een lange, slopende oorlog op basis van etnische en religieuze tegenstellingen. En als Frankrijk gaat, gaan wij ook. Frankrijk gaat ons de burgeroorlog in sleuren.
Let maar op.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 10:51

@botbot | 30-10-16 | 09:47
Liever een miljardenstrop dan oorlog. Bovendien gaat de Oekraïne ons ook heel veel kosten.

Maria.1 | 30-10-16 | 10:51

-weggejorist-

Rest In Privacy | 30-10-16 | 10:50

En dat recht op WW is inmiddels flink gekort want "als je echt wil is er altijd wel werk" en demense moeten niet werkloos zijn maar "in between jobs". Dat is allemaal leuk bedacht, zeker als je via de partijkaart tot aan je dood in de carrousel mag meedraaien aan het staatsinfuus. In de echte wereld gaat dan niet op.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:50

@Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:42
Dank voor de support, stel ik bijzonder op prijs.
En nee, dat is niet sarcastisch bedoeld!
Ik was die dag om 04:00 begonnen en kreeg om 11:15 van mijn directe leidinggevende te horen dat ik 'even naar boven moest'.
20 minuten later stond ik met een voorstel tot afkoop van mijn contract op het parkeerterrein.
De paar mensen die ik nog een hand heb kunnen geven waren compleet uit het veld geslagen.....

necrosis | 30-10-16 | 10:50

Was het niet een raadgevend referendum? Niet bindend dus. Hoe moeilijk kan het zijn.

Betterworld | 30-10-16 | 10:48

Pinokkio komt bij een timmerman, de timmerman kijkt naar de neus en zegt nee nee nee, hier kom ik zelfs nog niet met een bijl of cirkelzaag doorheen. Maar misschien lukt het met een vacuüm of clusterbom dan blaas ik in ieder geval de houtworm eruit. Opdat het weer helder en scherp gaat worden in je zaagselbrein, dat nee nee is dat snapt zelfs Juncker en die chocoladesmelters uit de Oekraïne.

Goedverdoemme | 30-10-16 | 10:47

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31 - die hardwerkende had ook zijn stem via volmacht kunnen laten uitbrengen. Jij maakt mij niet wijs, dat juist die hardwerkende intellectueel dit niet wist?

Jammer, het was zelfs geen noemenswaardige poging van jou.

MarcS | 30-10-16 | 10:46

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
Even dimmen, vrind.
Ik ben die dag (6 april) gaan stemmen nadat ik voor een gesprek met een topmanager op kantoor moest komen.
En daar kreeg ik te horen dat hij en ik niet meer door één deur konden en ik ontslag kreeg.
Vanwege mijn jarenlange dienstverband stond ik op de loonlijst tot 30 juni met behoud van salaris, al hoefde ik sinds het gesprek niet meer te komen werken.
Die uitkering heb ik dus pas sinds juli en als ex-werkende heb je recht op WW, dus niets geen 'gratis geld'.
Knoop dat even in je oren!

necrosis | 30-10-16 | 10:45

Rutte, Nee is nee! Met een eventueel Ja, omdat je de uitslag minacht, breng jij de wereld vrede in gevaar! Rusland is in oorlog met de Oekraïne, wij hebben daar niet te zoeken! Het westen is en was toch al verkeerd bezig, om tegen de afspraak na de de val van de muur, voormalige sovjet vazal staten in te lijven!

Lexus01 | 30-10-16 | 10:43

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
necro had op 6 april nog een full-time baan.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:42

Een weloverwogen beslissing nemen over een puur strategisch handelsverdrag, die ons verkocht word als redmiddel tegen corruptie......
"De leugen regeert" ik karakteriseer met dit citaat van Beatrix, de kwaliteit van de Nederlandse politiek, het niveau in de kamer is in overeenstemming met de eerlijkheid en oprechtheid.
De EU als overkoepelende organisatie heeft klaarblijkelijk slechts een militaire strategie zonder daadwerkelijke slagkracht, heeft daarbij de militaire hulp nodig van de USA en gaat daar voor betalen door een TTiP en Ceta, de Berlijnse Muur is nooit afgebroken maar slechts verplaatsbaar gemaakt.

hovawart | 30-10-16 | 10:41

Die vacuümbom bestaat al sinds begin 1960. Niks nieuws en vele landen hebben deze in hun arsenaal. Syrië heeft een corridor geboden aan hen die 3ilden vertrekken en het is aan ene zelf of die van die gelegenheid gebruik wil maken. Dat het in de verwachting ligt dat er nadien levensgevaarlijk geweld toegepast gaat worden behoeft geen betoog. De kans om burgerslachtoffer te worden, is vanuit die optiek dus een keuze in dit geval. Assad vormt nog steeds de autonome regering van een soeverein land en het enige andere land dat daar aanwezig is op verzoek van de regering is Rusland. Volgens het internationaal recht zijn de rest van de aanwezige mogendheden zijn dus oorlogsmisdadigers en het tegenwerken van de regering waardoor de situatie in Syrië langer voortduurt dan strikt noodzakelijk, zijn teduidenals oorlogsmisdaden. Het resultaat hiervan zit inmiddels met een uitkering thuis op de bank in Nederland.

netniet | 30-10-16 | 10:41

Rutte gaat morgen gewoon, namens Nederland, het associatieverdrag met Oekraïne ratificeren. Dat hem dat de politieke kop kost in Nederland zal 'm worst zijn want zijn bedje in Brussel is dan gespreid.

pollens | 30-10-16 | 10:40

@the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
De domste tegel van deze maand en ook alvast de volgende. IEDERE stemgerechtigde heeft de mogelijkheid om zijn/haar stem uit te brengen. De lokalen zijn lang genoeg open, ze staan zelfs op stations, en anders is er altijd een mogelijkheid om iemand een volmacht te geven.

Tenzij je 20 uur per dag werkt zonder pauzes, en geen familie,vrienden, buren of collega's hebt natuurlijk.

Guido | 30-10-16 | 10:38

the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31
Zo steekt het systeem toch niet helemaal in elkaar. Want je hebt momenteel meer niet-werkenden (denk ook aan vergrijzing, die cohorte senioren) dan werkenden.

Ing. Van der Pik | 30-10-16 | 10:37

@Pompenkoning | 30-10-16 | 10:27
Kortom, je bent belazerd, net als de stemmers.
Join the club!

necrosis | 30-10-16 | 10:35

niet dat "goede morgen meneer" meer.
vanaf nu "smerige rotte leugenachtige klootzak"

begrepen!

pejoar | 30-10-16 | 10:35

Zelfs in de Volkskrant www.volkskrant.nl/
75% (10.560 stemmerts) willen dat onze(?) MP de uitslag van het referendum respecteert en dat het verdrag van tafel moet worden geveegd.
.
Dat zegt toch wel heel wat. Heel wat meer dan het totaal onduidelijke steekproefje waaraan onze(?) MP dacht te kunnen refereren. Waarschijnlijk was dat wat onduidelijk gemompel in de Bedriegers kantoorbureelen.

LaatmaarLu? | 30-10-16 | 10:34

-weggejorist-

the Jackdawn | 30-10-16 | 10:31

Rutte zit een beetje in de penarie.
Een jaar geleden had hij zijn aars nog kunnen vegen met de uitkomst. Nu is het te dicht op de verkiezingen om veilig te kunnen vertrouwen op de vergeetachtigheid van het stemvee.
Het komt niet vaak voor, maar dit is een hete aardappel die voor de verandering eens niet over de verkiezingen heen te tillen valt.
Decennia lang zijn politici er aan gewend dat ze het sentiment onder de bevolking kunnen sturen. Aan het begin van de regeerperiode het volk naaien en aan het einde een plakje worst toewerpen zodat ze in de herinnering toch ook wel iets positiefs teweeg hebben gebracht. Zelf zie ik dit referendum voor een groot deel als een al lange tijd ontbeerde aanwijzing dat die machinaties niet eeuwig weerstandsloos kunnen worden uitgevoerd. Zelfs al zal dat, zoals sommigen beweren, ons land een paar miljard kosten, dan nog is het misschien die prijs wel waard. In zijn arrogantie om de jarenlange inspanningen van het volk te beschouwen als vrij beschikbaar budget om mooi weer te spelen naar de buitenwereld heeft de zittende politiek ons inmiddels al heel wat meer gekost naar mijn mening.
Het gejeremieer en de krokodillentranen van de politici over de kloof tussen burger en politiek is inhoudsloos als zij niet bereid zijn om serieus de oorzaken daarvan te onderzoeken en daar ook actie op te ondernemen.

wan hung lo | 30-10-16 | 10:31

Vanaf dinsdag 1 november 2016, 09.02 uur (na het voorlezen van de verklaring door Mark Rutte) hebben we een demissionair kabinet. Oké, hij moet dan nog wel even zijn ontslag voor hemzelf en de ministers aanbieden aan de koning, maar dat kan binnen een half uur geregeld zijn.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 10:30

Vacuümbom? Cluster-moab?? De Satan 2 !

RickTheDick | 30-10-16 | 10:30

@bintang | 30-10-16 | 09:12
Nog even over dat biertje van je. De barman vraagt of de mensen zijn bier lekker vinden. Nee, zeggen de stamgasten volmondig. Want de leidingen stinken en de glazen zijn vies en het smaakt naar pis. Hij zegt daar snel wat aan te gaan doen. Vervolgens gebeurt er niks maar de barman beweert in gesprek te zijn met de brouwer. Die twittert vrolijk dat het contract is verlengd want anders doet hij vergif in het bier.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:29

-weggejorist-

Pompenkoning | 30-10-16 | 10:27

Dat van die juridisch bindende voorwaarden in een aparte deal is natuurlijk onzin. Volgens Rutte zou dat neerkomen op 1. Geen EU-lidmaatschap Oekraine 2. Geen militaire EU steun aan Oekraine 3. Geen financiele steun Oekraine. Allereerst gaat echt niemand serieus bindend laten vastleggen dat er een land nooit EU lid mag worden. Onhaalbaar. Daarnaast voorziet het associatieakkoord de facto in militaire steun, en gebeurt dat nu op via NATO. En tot slot financiert Nederland sowieso al de Oekraine, en heeft het niets te zeggen over allerlei mechanismes zoals de ESM.

Met andere woorden, Rutte denkt zich met loze beloftes aan D66 en CDA hieruit te wurmen. Of erger nog, hij denkt dat het journaille en het publiek het wel slikt als hij op deze punten schijnoverwinningen in Brussel weet binnen te halen, en met allerlei politieke omkopingen het CDA en D66 voor deze deal weet te krijgen.

Brugers, let op uw zaeck!

Realisties | 30-10-16 | 10:24

@zwartzondersuiker | 30-10-16 | 10:06
Precies. "Een goed bestuurder"? Waar dan? Als ik zo een magazijntje van Unilever zou besturen was ik al 1000x weggestuurd.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 10:20

@two ball cane | 30-10-16 | 09:53

Via de representatieve democratie is besloten om een referendum te houden. Het betekent dat ook mensen die ineens het referendum niks vinden met meerderheid op partijen stemmen die dit wel een goed idee vinden. Wat ik daar uit op maak, is dat deze mensen niet weten wat ze willen en alleen maar door de publieke opinie worden beinvloed. Komt een referendum hun ineens niet goed uit. Dan is een referendum niet het goede instrument. Haha dat is wel erg opportunistisch. Maar ik verwacht ook niet anders. Dat de regering de mogelijkheid om het referendum te negeren is een mogelijkheid. Dat zou inderdaad wat zijn als je eerst vraagt aan het volk om hun mening en het dan twee keer straal negeert.

roze_bril | 30-10-16 | 10:18

@two ball cane | 30-10-16 | 09:53
Er worden hier geen argumenten gewogen. De belangen van de EU-gelovigen worden doorgedrukt. Het referendum is een volledig juridisch zuiver middel. Nu het even niet uitkomt is het janken geblazen. De volksvertegenwoordigers en de regering horen de belangen van de Nederlandse bevolking te dienen en dat doen ze niet. Het feit alleen al dat je ze bestuurders noemt zegt al genoeg. Ze horen de wil van het volk uit te voeren, niet andersom.

ViveLaRevolution | 30-10-16 | 10:16

Hoe verkoop je een duidelijk NEE van de Nederlandse bevolking in een JA voor dat boeventuig in Brussel. Je heb de Nederlandse bevolking al eens voorgelogen met o.a. die 1.000,00 euro en nu moet je straks een JA verkopen tegenover die ruim 60% van de Nederlanders die NEE stemden. Wat voor bommen en granaten ga je straks opvoeren?
Het is alom bekend dat je je met huid en haar hebt overgeleverd aan dat ongekozen verachtelijke stelletje in Brussel. Wat je ook doet man, je bent een loser.
Daar gaat je mooie droombaantje in Brussel. Het enige wat rest is een baantje als postbezorger in de Brusselse EU krochten.

Boy Cot | 30-10-16 | 10:13

Driewerf Hoezee | 30-10-16 | 09:58 Kijk eens naar 9:26...

Honorificabilitas | 30-10-16 | 10:12

Ook namens ondergetekende een oprecht goede morgen meneer Rutte.
Nee is uiteraard nee.

FCDenBosch | 30-10-16 | 10:11

Of je nu voor of tegen dat verdrag bent maakt geen reet uit.Je moet gewoon geen verdragen sluiten met schurkenstaten. je maakt toch ook geen afspraken de Hells-Angels of Surrender en al die andere motorbendes.

mia | 30-10-16 | 10:07

two ball cane | 30-10-16 | 09:53
"Een goed bestuurder". Daat zit het probleem. Die zijn er niet, want baantje Brussel lonkt, dus fuck de burger. (Excusez le mot).
En met Zwitserland gaat het ook niet zo slecht dacht ik zo.

zwartzondersuiker | 30-10-16 | 10:06

vergeet het maar, Rutte gaat ratificeren en het referendum gaat op de schop. Niet mijn wens, maar de realiteit.

De Geus | 30-10-16 | 10:05

61% tegen, de wetten van de statistiek zeggen dat ook als heel NL was gaan stemmen, ongeveer 61% tegen was geweest (dat referendum was gewoon een hele grote steekproef). Dus de NL bevolking is tegen, punt. Je moet alleen niet steeds die 2.5 miljoen tegenstemmers noemen, want dat betekent dat 16.8 - 2.5 = 14.3 miljoen Nederlanders niet tegen hebben gestemd.

kadoendra | 30-10-16 | 10:05

Chinook Elsevier | 30-10-16 | 09:57
Daar heeft niemand om gevraagd. Sterker nog toen het ijzeren gordijn naar beneden kwam en de Berlijnse muur werd gesloopt, in 1989, is er afgesproken dat het Westen haar invloed sfeer niet meer naar het Oosten zou uitbreiden. Waar staan we tegenwoordig?, aan de grens van Rusland.

Toetsiemonster | 30-10-16 | 10:04

Toch apart dat de Kamer pas voor 1 november een reactie wilde en niet voor 1 mei. 200 dagen heeft niks met spoedig te maken.

Driewerf Hoezee | 30-10-16 | 10:03

@ two ball cane | 30-10-16 | 09:53

Je vergeet dat onze gekozen vertegenwoordigers daar zitten op basis van partijprogramma's en verkiezingsbeloften. Als ze zich daaraan zouden houden, dan was deze vorm van directe democratie een stuk minder nodig. Alleen denkt het gros van onze huidige politici dat een benoeming gelijk is aan een volmacht om alle beloften te breken die ze ooit gedaan hebben. Ze 'vergeten' wie ze vertegenwoordigen met een mooi baantje die een luxe leven garandeert in het vooruitschiet. Zolang dat zo blijft lijkt deze vorm van directe democratie mij een prima plan teneinde onze wanbestuurders, baantjesjagers en plucheplakkers een halt toe te roepen en te laten zien dat dit volk zich niet gedwee naar de slachtbank laat leiden.

Robin Hood | 30-10-16 | 10:02

Mark Rutte. Volledig gebrand op 'zo lang mogelijk uitzitten' met zijn grote coalitie met de PVDA. Opdat het pad naar een mooi baantje in Brussel geplaveid werd. Het liep anders. MH17 en het Oekrainereferendum toonden aan dat hij toch geen bruggen weet te slaan tussen nationale volkswil en de EU-technocraten. Dan maar weer voor een nieuwe termijn als MP. Ik vind hem wel moedig, dat wel. Maar hoe dan ook, hoeveel de Volkskrantbloggertjes ook spinnen, nee is gewoon nee, daar dient Mark gewoon gehoor aan te geven.

Faragefan | 30-10-16 | 10:00

waar staat feitelijk onderzocht dat al die stemgerechtigde mensen die niet zijn gaan stemmen ja stemmers zouden zijn... waar?
Weer zo'n 'stelling'die deze MP poneert. Nu is het wel al 6 jaar feitelijk gebleken! dat deze MP een grote leugenaar is. Zijn 'bijnaam' door bijna alle Nederlanders hem gegeven is niet voor niets Pinokkio

fikkieblijf! | 30-10-16 | 10:00

-weggejorist-

Driewerf Hoezee | 30-10-16 | 09:58

Als de barkeeper aan mij vraagt of ik een biertje wil en een levertraan, dan is mijn antwoord nee, maar dat betekent nog niet dat ik het biertje niet wil. Rutte probeert de levertraan uit het verdrag te halen en het bier te behouden, en gelijk heeft hij.
bintang | 30-10-16 | 09:12

___________________________

Precies, alleen hier was de vraag of ik levertraan in mijn biertje wil want het bier, oftewel de handel was er al en kan ook gewoon zonder dat verdrag doorgaan en dan is het antwoord gewoon een duidend , NEE !

Castor12 | 30-10-16 | 09:58

Wie heeft er eigenlijk om gevraagd dat de NAVO,EU onder leiding van de Amerikanen op moesten trekken tot aan de Russische grens, kan iemand mij dit antwoord geven ?

Chinook Elsevier | 30-10-16 | 09:57

@@bintang | 30-10-16 | 09:12 - leuke poging, verhaal is juist andersom:
Barkeeper vraagt wil jij een biertje, jij zegt ja en krijgt levertraan erbij. Als jij daar wat van zegt, krijg jij te horen: "jij hebt hier voor gekozen".

Verder is het idd beter om pas na uitwerken kater te reageren.

MarcS | 30-10-16 | 09:55

@Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:40
Daar weet jij alles van ;)

necrosis | 30-10-16 | 09:53

@bintang | 30-10-16 | 09:12
Prima omschrijving.
Helaas is de heersende opinie hier op de panelen dat er maar een vorm van democratie bestaat. En dat is directe.
Dat we een vertegenwoordigende democratie hebben zegt men niet veel. Het simpele tegenargument is, 'dan moet er eenzelfde stemverhouding in het parlement zijn als op straat'. Dat is juist bij complexe onderwerpen een dom idee. Dan krijg je een situatie waarin het neerkomt op stemmentellen. Terwijl een goed bestuurder argumenten weegt.

two ball cane | 30-10-16 | 09:53

Nope. In babytaal Dada als ik het goed heb Marc!

Mr_Pikibelly | 30-10-16 | 09:52

Slaap kindje slaap, daarbuiten loopt een schaap een schaap met witte voetjes.
Enne beste Mark helaas kan je geen wittevoetjes halen in Brussel en tevens in Nederland blijf maar doorblaten en mekkeren het geitenpaadje is gesloten.

Goedverdoemme | 30-10-16 | 09:50

Een miljardenstrop wordt in deze panelen met gejuich ontvangen.
Nu is het de taak van het bedrijfsleven om de schade beperkt te houden.

botbot | 30-10-16 | 09:47

Je vraagt je dan toch af wat GS dan heeft over Rutte. Emails, documenten, video's? Is dit referendum uiendelijk zijn coming out?
Overigens putte ik hoop uit zijn opmerking over de 'thuisblijvers'; daar had hij niets mee. Ik zie daarin zijn worsteling met liberaal-democraat zijn.
Vooruitgang gaat nooit via rechte lijnen, zijwegen moeten uitmaken wat de beste route is...

Alquest | 30-10-16 | 09:46

De grootste vacuümbom is Rutte zelf. Hij zuigt de geest van de weldenkende Nederlander helemaal leeg om vervolgens het land in een catastrofale crash te doen belanden. Gelukkig is daar nog het weblog GeenStijl welke moedig tegenstand blijft bieden.

Toetsiemonster | 30-10-16 | 09:46

Zie net Pechtold bij WNL, die zit stevig op de achterbank van Rutte's afgeragde Saab.

solcama | 30-10-16 | 09:44

Rest mij nog de vraag wie MH17 heeft neergehaald.
Van de paladijnen van Brussel zal je het in ieder geval niet horen want die hebben weer andere belangen.

komtdatschot | 30-10-16 | 09:43

@necrosis | 30-10-16 | 09:16
Euh, let je wel een beetje op je woorden? Er gelden regels hier.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:40

Deze slag gaan we verliezen.. maar de oorlog zal gewonnen worden.. Mark.

Aantastelijk | 30-10-16 | 09:35

De EU, de Zieke Man van Europa. http://i0.wp.com/historiek.net/wp-content/uploads-phistor1/2012/06/zieke-man-europa-rijksmuseumobject-gr.jpg

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:33

@bintang | 30-10-16 | 09:12
Hahaha, de suggestie dat Rutte ook maar een flikker bereikt heeft met zijn eindeloze gestuntel tussen de oppositie in de Eerste Kamer en zijn leenheren in Brussel. Komisch!

U zult uw levertraan hoe dan ook van Rutte ontvangen. Want Putin of vacuümbommen of welk debiele excuus die VVD laaf nu weer uit zijn strot ophoest..

dlseth_ | 30-10-16 | 09:32

@bintang | 30-10-16 | 09:12
Leuke frame, het slaat nergens op. Het referendum was binair. De wet is binair. De MOAB mag op elke verrader die de het mogelijk maakt het Ukr verdrag toch door te laten gaan. Inclusief partijbestuur en ondersteunend personeel van die partijen en TK leden. De kampbeulen van Auschwitz worden ook nog steeds gezocht. Nee=Nee.

ViveLaRevolution | 30-10-16 | 09:32

Mamma's lieverdje is nog niet wakker en droomt nog even heerlijk verder over de toekomst van Nederland, echt waar !

blauwe zander | 30-10-16 | 09:30

@McMarx | 30-10-16 | 09:27
Bonne idee.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:29

Wie gehoor gaf om de oproep om strategisch thuis te blijven om de opkomst te saboteren telt niet mee, wat weten we van die mensen, weten ze er niks van omdat ze een trechter in hun bek genaamd NPO of weten ze wel degelijk dat het gewoon gevaarlijk is? Linksmenschen zijn kuddedieren die elkaar schichtig blijven aankijken of hun mening wel juist is, en wachten tot hun mening op de deurmat valt. Verachtelijk.

Bokito ergo sum | 30-10-16 | 09:29

@BBmetR | 30-10-16 | 09:18
De meeste mensen die ik sprak bleven thuis omdat ze op het journaal hadden gezien en in de krant hadden gelezen dat het anders oorlog zou worden en overstromingen en bliksems met armoede want het was fascisme en niet eerlijk en de EU had toch zoveel welvaart gebracht of zoiets.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:28

@Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:14
Als je iedere dag op een jouw passende tijd de klok vooruit zet en later weer terug, dan kan je er iedere dag dubbel van genieten.

Rest In Privacy | 30-10-16 | 09:27

Heerlijk dat uurtje extra normaal gesproken, alleen vandaag weinig van gewerkt vanwege een regressietest op het werk. Als je geen 1000 euro krijgt van Pinokkio Rutte moet je het toch maar zelf bijelkaar zien te krijgen.
Die latente homo moet toch ook weten wanneer Nee, Nee is.

dubbelq | 30-10-16 | 09:26

Van "simpel handels verdrag" naar "als nederland niet tekent gaat alles gewoon door" en nu vacuümbommen in Aleppo en dat alles door de NEE stemmers........ hoe lachwekkend kan het zijn. Rutte is volledig de weg kwijt......

Blonde Nel | 30-10-16 | 09:26

@Maria.1 | 30-10-16 | 09:13
Helemaal mee eens.
Niet stemmen, dan achteraf niet zeiken!
*blij dat ik wel gestemd heb, uiteraard een dikke vette OekraiNEE*

necrosis | 30-10-16 | 09:23

Of we doen vanaf nu dat de stemmen van lager opgeleide oudere mensen op het platteland minder meetellen, en die van studenten met een warrig zelfbeeld die in de stad op D66 stemmen dubbel tellen. Wel zo eerlijk.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:18

De meeste mensen die ik voor het referendum sprak bleven thuis omdat ze ondanks het feit dat ze NEE wilden stemmen er het nut niet van inzagen.
Ze waren er van overtuigd dat de uitslag ingeval van NEE toch zou worden geïgnoreerd door het kabinet.
Er van uitgaande dat deze mensen representatief zijn voor de doorsnee bevolking durf ik te stellen dat er veel meer zijn dan 2,509.395 mensen die tegen het verdrag zijn.
Rutte luister naar die thuisblijvers.

BBmetR | 30-10-16 | 09:18

@ necrosis | 30-10-16 | 09:16

Ach kom, je wacht met smart, geef het maar toe. lol

Robin Hood | 30-10-16 | 09:18

-weggejorist-

Squeezemylizard | 30-10-16 | 09:17

-weggejorist-

necrosis | 30-10-16 | 09:16

Rutte blijkt meermaals ongeschikt te zijn als MP van ons Nederland.
Hij vertegenwoordigd de EU, het koningshuis en in te grote mate de "gediscrimineerden" van ons land.

Het wordt tijd voor verkiezingen. Kijken of er nog iemand in Den Haag het vak van VOLKSVERTEGENWOORDIGER verstaat.
Laat Rutte maar weer gaan vertegenwoordigen bij Unilever.

Pastor Sippenhaft | 30-10-16 | 09:15

Dat extra uur netto drinktijd beviel prima.

Piet Karbiet | 30-10-16 | 09:14

@bintang, lees je post vanmiddag nog eens terug. Als je dan concludeert dat je nog niet helemaal wakker was. Zand er over.

roze_bril | 30-10-16 | 09:14

Ik erger me dood aan de sukkels die niet gestemd hebben in de hoop dat de drempel niet gehaald werd en nu roepen dat slechts een minderheid NEE heeft gestemd. Of ze blaten dat we er niks van af weten en vanuit onze onderbuik gestemd hebben. Bah, wat een slechte "verliezers".

Maria.1 | 30-10-16 | 09:13

@ Briljante idioot | 30-10-16 | 09:10

Hij is hierin anders wel behoorlijk consequent. Hij wacht al vanaf het begin tot iemand hem komt redden. Maakt niet uit wie; foppositie of Brussel. Laten we hopen dat die zich dus ook allemaal bij hun eerder ingenomen standpunt houden.

Robin Hood | 30-10-16 | 09:13

In de binaire GeenStijl wereld betekent Nee een absoluut Nee, maar voor de meeste mensen ligt het wat genuanceerder.
Als de barkeeper aan mij vraagt of ik een biertje wil en een levertraan, dan is mijn antwoord nee, maar dat betekent nog niet dat ik het biertje niet wil. Rutte probeert de levertraan uit het verdrag te halen en het bier te behouden, en gelijk heeft hij.

bintang | 30-10-16 | 09:12

Doe nou niet! De wereld gaat stuk zonder dit verdrag.

roze_bril | 30-10-16 | 09:11

-weggejorist-

Briljante idioot | 30-10-16 | 09:10

Nee = Nee

Petrus Poortwachter | 30-10-16 | 09:08

Moeilijke keuze voor Mark. Welk pluche zit lekkerderder? Dat in Brussel (= tijdelijk ivm houdbaarheid EU) of Den Haag (hijgende Wilders in je nek). Dilemma's, dilemma's..

@Pritt
Goeiemorgen. En linkje is deaud.

Robin Hood | 30-10-16 | 09:06

Ik denk dat morgen de geschiedenis ingaat als de dag van het verraad. En natuurlijk gaat Draai66 zijn aandeel in leveren.

ad melkert | 30-10-16 | 09:06

Nee is nee

ristretto | 30-10-16 | 09:06

X - Nee.

van stampij | 30-10-16 | 09:06

Nee is nee.

yamahaha | 30-10-16 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl