Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goedmensen roepen Hoezee voor Machteld Zee

sad_trombone534.jpgIngezonden brieven in de Volkskrant over brisant-maatschappelijke onderwerpen. Dan gaat bij ons op de GeenStijl meteen de Fatima Dakmar Radar af. Maar Annelies de Vries, Wageningen bestaat echt op de Google, en feministe Annelies raakte haar dochter én kleinkinderen kwijt aan de woestijnislam. Nu niet meteen massaal TOLD YOU SO en/of lollig Die Zien We Nooit Meer - TERUG gaan blaten. Het relaas is al hartverscheurend genoeg, en het is al heel wat dat deze alleen maar nette mensen in fatsoensbolwerk Wageningen tot enig voortschrijdend inzicht zijn gekomen. Extrapijnlijke passage in het ingezonden stuk: mevrouw De Vries heeft alle kamerleden met geloofszaken in de portefeuille aangeschreven om dochter + koters terug te krijgen, en er heeft er niet eentje gereageerd. En dat, voorzitter, is een grote schande. Oh, en dan nog wat. De vrijzinnige islam bestaat niet. Dat duurt nog zeker 500 jaar.

Reaguursels

Inloggen

"mevrouw De Vries heeft alle kamerleden met geloofszaken in de portefeuille aangeschreven om dochter + koters terug te krijgen, en er heeft er niet eentje gereageerd."
Misschien wil dochter en koters niet terug naar Nederland?
Is die gedachte al in gutmensch haar hersenen doorgedrongen?
Hoe denkt deze mevrouw de Vries dat Nederland haar dochter + koters terug zou willen halen? Korps mariniers daarheen sturen, dochter laten zoeken en misschien nog "pinda, pinda, pinda" laten roepen tegen een paar IS-haatbaarden?
Jammer helaas, hopen dat uw dochter 't naar haar zin heeft in de zandbak.
*iets met billen branden en blarenzitten mompelen doet*

Is dit nog nieuws? | 23-10-16 | 15:37

Niet te bevatten mw is haar dochter kwijt en klein kinderen. Ze moet juist waarschuwen.

franck7020 | 23-10-16 | 15:27

-weggejorist-

medusa324 | 23-10-16 | 15:18

Elke vorm van religie is gevaarlijk.

Solar666 | 23-10-16 | 15:06

Dat krijg je als je sprookjesboeken gaat bestuderen.

ijsaartindeoven | 23-10-16 | 12:44

-weggejorist-

Giraf01 | 23-10-16 | 12:10

-weggejorist-

Giraf01 | 23-10-16 | 12:10

Ik weet niet of het tegen de regels is, maar hier is nog een oude brief van mevrouw de Vries uit Wageningen in de Volkskrant: www.volkskrant.nl/archief/geachte-reda...

Het is dus echt een lieve vrouw die letterlijk geen vlieg kwaad wil doen.

Giraf01 | 23-10-16 | 12:10

ristretto | 22-10-16 | 20:51,

Er is niks "dramatisch" aan beschaafd gedrag.
En ik maak wel degelijk verschil tussen oorzaak en gevolg enerzijds, en andere mensen bakken ellende toewensen anderzijds.

Had ik inderdaad pas 16 keer uitgelegd, vandaar dat je dat even miste.
Zoals ik ook pas een keer of 12 had uitgelegd dat wie zich op de NPO baseert geen enkele reden heeft om pakweg 10 klokkenluiders in 20 jaar serieuzer te nemen dan honderden "experts", die al die tijd het debat bepaalden. Want zoals ik al een keer of 8 zei; de meeste mensen vertrouwen nou eenmaal blind op wat ze op school en in de media meekrijgen. Daarom noemde ik een keer of 4 die voorbeelden van zwaartekracht en kernenergie; maar weinigen weten daar het fijne van. Het is namelijk onwerkbaar om alles zelf te onderzoeken.

Misschien een volgende keer eerst de discussie even nalezen voor je je er mee bemoeit?

Dandruff | 23-10-16 | 11:14

Het is hierboven al gezegd, maar er is slechts 1 islam: een onzinnige islam.

De ingezonden brief is nep, want niemand kan de koran een mooi boek vinden na het gelezen te hebben. Dat is onmogelijk.

tipo | 23-10-16 | 10:27

De 'vrijzinnige' islam. Hoe dom ben je? Er bestaat geen vrijzinnige gematigde islam. Ik heb met mevrouw en dochter geen medelijden. Ze had kunnen weten wat voor gevaar er binnen is gehaald met al die islamieten en haar dochter hiervoor kunnen behoeden. Zielig voor de kleinkinderen dat wel, die kunnen er niks aan doen en zijn verknipt voor de rest van hun leven.

max zorin | 23-10-16 | 00:03

Zelf vond ik in mijn jonge jaren al dat Janmaat weliswaar wat vreemd oogde, maar niet louter onzin verkondigde. Het zal daardoor en door wat 'bijzondere' ervaringen zijn dat Bubbles junior over afdoende kennis van Islam beschikt om te allen tijde op zijn hoede te zijn. En verstandige keuzes te maken. Al jaren neem ik, tot ergernis van mevrouw en zus Bubbles, iedere gelegenheid te baat om te ageren tegen de twee grootste gevaren voor vrede, vrijheid en veiligheid: het EU project en Islam. Beide hollen onze beschaving en democratische waarden uit. Wie nu nog niet erkent dat Islam geen 'gewone' religie is maar een levensgevaarlijke, discriminerende fascistische ideologie, die verdient ook alle ellende die deze terror doctrine over hem of haar uitstort. Zo simpel is het.

BlowingBubbles | 22-10-16 | 21:06

Dandruff, wat kun jij dramatisch uit je nek lullen zeg.
Er is iets heel simpels en dat heet eigen verantwoordelijkheid. Jij vergelijkt natuurwetten waaraan niet te ontkomen valt met iets dat je had kunnen weten. Informeer jezelf. Als je dochterlief de Koran bestudeert, kijk je er zelf niet in? Negen jaar geleden was er al voldoende polemiek bekend over de Islam in het bijzonder in de Volkskrant waarin ene Pim Fortuyn en ene Frits Bolkestein volop met elkaar in discussie gingen. Informatie genoeg dus.

ristretto | 22-10-16 | 20:51

@Lupuslupus | 22-10-16 | 17:34


Maar om het te veranderen MOETEN we een groter deel van ons volk aan onze kant krijgen. En door uitlachen of "ZIEJEWEL" te roepen gaan we dat niet doen.

omanders | 22-10-16 | 20:40

het ergste van dit trieste verhaal is dat de moeder ondanks wat er met haar dochter gebeurd is de titel van haar stuk is:

" We moeten de vrijzinnige islam steunen "

wegkijken tot het te laat is en verder. tekenend voor onze maatschappij.

haar dochter was notabene getrouwd met een in het begin "vrijzinnige" moslim. en dan toch deze titel. je snapt die mensen toch niet. en het zijn er zo veel.

Ir. Wilhelmus | 22-10-16 | 20:35

Wageningen.... hadden ze daar niet een tijdje geleden een burgemeester die van meer meer meer is? Meer EU, meer Islam, meer belastingen?
Die minister mocht worden maar zonder portefeuille?
En daarna een kansloos partijtje mocht gaan leiden?

Triest dit verhaal voor deze mevrouw, maar ze kan iig nog stemmen op haar oud-burgemeester.
Dan komt alles goed.

Bon-sens | 22-10-16 | 20:32

-weggejorist-

sparrow | 22-10-16 | 19:27

@Lupuslupus
G*dT hier geldt de gevleugelde uitspraak van J.C. "je gaat het pas zien, als je het doorhebt"!
Gelovigen bevinden zich in een veld waar rationaliteit moeilijk vat op heeft;-)
Misschien kan Alberto Stegeman de kinderen terug ontvoeren?
*CcMed*

kapitein oosterlng | 22-10-16 | 19:17

tharealkuffar | 22-10-16 | 18:31,

Hans Jansen heeft wel eens gezegd dat er tenminste 2 verschillende korans zijn, ook in het Arabisch. Hij werd daar zelf mee om de oren geslagen toen hij in een discussie over gewelddadige korancitaten met een "andere koran" werd geconfronteerd.

Toch is de koran ook in het Nederlands te lezen, op koranonline en soortgelijke sites.
Wel opletten dat je die nooit als bron gebruikt in een discussie over haatzaaien in de koran. Dan wordt je namelijk voor eeuwig verbannen van die site; ik kom er niet meer op.

Dandruff | 22-10-16 | 18:49

Lupuslupus | 22-10-16 | 18:29,

Je mist de point.

Sommige aannames zijn reëel, ik heb uitgelegd waarom.
Jij gelooft vast wel in de zwaartekracht; in de werking van elektriciteit, de benzinemotor en medicijnen; en duizenden andere zaken die je nooit allemaal zelf onderzocht *kan* hebben.

Want dat is jou aangeleerd op school, in de media, door je ouders.
Als iets daarvan niet zou kloppen dan kan niemand jou dat persoonlijk aanrekenen.
Daar gaat het mij om.

Ook de mythe van "islam = vrede" wordt ons aangeleerd op school, door de media; en vaak ook door ouders.
Iemand die daar intrapt gun ik daarom niet het kwijtraken van zijn/haar kinderen en kleinkinderen.
En jij dus wel.
Je hoopt zelfs dat veel meer mensen dat overkomt (om 14:36 uur).
Best ziek eigenlijk.

Dandruff | 22-10-16 | 18:40

@ Aboe la | 22-10-16 | 15:11

Ga je me nou onderwijs(neus)en ?

Wolf ---->schaapkleren

Moslim ---->GEIT

Snap je nu de kloe ?

HypoPseudo | 22-10-16 | 18:32

Ik wil wel graag weer als aanvulling vermelden dat alle vertalingen eigenlijk gekuiste versies zijn van de Arabische, die ik niet kan en eigenlijk ook niet wil kunnen, lezen.
Maar daar hadden we dan Hans Jansen (vzmh) voor.
mr Fawlty | 22-10-16 | 16:20

Een vertaling zal meestal geen 100% juist verlopen, en zeker bij oude(re) teksten maar nogal wat moslims verkondigen klanklare onzin mbt wat in de koran zou staan.

"gekuist" is een understatement.

Hans Jansen heeft inderdaad enkele pareltjes. (in de goede zin van het woord)

Wat betreft de vrouw uit het artikel: ik hoop van harte dat ze haar dochter uit de umma kan krijgen maar dat wordt niet gemakkelijk.

tharealkuffar | 22-10-16 | 18:31

@Dr.Dushkind | 22-10-16 | 18:22
Twee dames nog wel, dan heeft u dus geluk gehad dat zij zich buiten vertoonden (durfde wagen).

FreeVogelaar | 22-10-16 | 18:29

Want zoals ik al meermaals uitlegde ben jij ook niet alwetend;
- ook jij hebt heel veel dingen nooit zelf onderzocht;
- ook jij praat dus heel vaak andere mensen na;
- dat kun je anderen dus niet verwijten;
- en de gedachte dat overheid en media in dit welvarende land eerlijk zijn lijkt aannemelijk. Vandaar dat zoveel mensen die instituties decennialang geloofden.

Eandruff | 22-10-16 | 18:14
.
Wat mij betreft kunt u nog pagina's vol schrijven met uw rijtjes AANNAMES over mijn persoon. Veel succes.

Lupuslupus | 22-10-16 | 18:29

tanz_der_mussolini | 22-10-16 | 18:14,

Hoeft niet dezelfde Annelies de Vries te zijn.
Laten we ervoor waken dat we geen Joop.nl worden.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/...

Dandruff | 22-10-16 | 18:23

Was nog even op plein 40-45, 020 West. Was druk. Toen ik weg was realiseerde ik mij dat ik vermoedelijk 2 Nederlandse dames heb gezien. Om te janken.

Dr.Dushkind | 22-10-16 | 18:22

-weggejorist en opgerot-

tanz_der_mussolini | 22-10-16 | 18:14

Lupuslupus | 22-10-16 | 17:43,

Nogmaals; dat je geen inhoudelijke reactie durft geven bewijst niks.
Want zoals ik al meermaals uitlegde ben jij ook niet alwetend;
- ook jij hebt heel veel dingen nooit zelf onderzocht;
- ook jij praat dus heel vaak andere mensen na;
- dat kun je anderen dus niet verwijten;
- en de gedachte dat overheid en media in dit welvarende land eerlijk zijn lijkt aannemelijk. Vandaar dat zoveel mensen die instituties decennialang geloofden.

Dan jouw punt dat deze vrouw er zelf voor koos om haar kind en kleinkinderen kwijt te raken, en het daarom "dus" ook verdient;
- ik geloof dat geen enkele ouder daar voor kiest;
- kennelijk is "onwetendheid" dus geen vergoelijken, maar pure realiteit;
- en ja; er zijn inderdaad mensen die al decennia geleden waarschuwden voor de islam;
- maar dat waren er destijds geen honderdduizenden;
- en zeker onder "experts" was het altijd (en nog steeds) een piepkleine minderheid;
- een handvol klokkenluiders die nauwelijks zendtijd kregen;
- en publiekelijk werd geridiculiseerd en belasterd;
- vandaar dat veel Nederlanders die boodschap te laat door krijgen. Zelfs nu kom je nog zat mensen tegen die denken dat het allemaal wel meevalt.

Dom?
Natuurlijk; hartstikke dom, dommer dan in de Nederlandse taal valt uit te drukken.
Maar dat is iets heel anders dan kwaadaardig of arrogant.
Andere mensen toewensen dat die hun kinderen en kleinkinderen kwijtraken; dat is kwaadaardig en arrogant.

Dandruff | 22-10-16 | 18:14

Stel je voor dat je Wilders gelijk moet geven.
@alle goedmenschen: "Je bent nooit te oud om te leren en te bekennen dat je fout zit".
Voor vrijzinnigheid heb je verlichting nodig.
Dat is onbestaanbaar in de islam.

watergeus | 22-10-16 | 18:05

Mijn dochter heeft gisteren schietles gehad, met echte kogels ja. Zo voedt je een dochter op. En al wie haar te na komt legt letterlijk het loodje.

Maarten VB | 22-10-16 | 18:03

@Lupuslupus | 22-10-16 | 17:43
Hier staat een artikel over een opvatting van wijlen Willem Drees, ik heb hem persoonlijk nog gekend in de jarenzeventig. En toen al had hij een afkeer van zijn oude partij.
http://memotrip.nl/hollandprotect/protect114.htm

FreeVogelaar | 22-10-16 | 18:00

mr Fawlty | 22-10-16 | 17:38,

De Plunderende Proleet Mohammed schreef zelf niks op, dat deden mensen om hem heen.
En één van zijn schrijvers (vraag me niet welke) was gelijk de eerste afvallige. Omdat hij besefte dat allah zichzelf nogal eens tegensprak, afgaand op Mohammeds profetieën althans. Dat inzicht leverde hem een doodvonnis op; vandaar de doodstraf voor afvalligheid in de sharia.

Dandruff | 22-10-16 | 17:57

da's tegenwoordig ook het gematigde standpunt van Ayaan. Daar was de kritieke stijlloze massa onlangs nog behoorlijk enthousiast over.

Nu iets anders | 22-10-16 | 17:37
.
Ayaan probeert de kool en de geit te sparen en is nog steeds een halve moslim. Dat blijkt overal uit en onlangs nog toen ze het had over de 'hervorming' van de islam. Juist zij zou moeten weten dat dat laatste onmogelijk is. Dus ze probeert knollen voor citroenen te verkopen.

Lupuslupus | 22-10-16 | 17:50

maar door onwetendheid de verkeerde beslissingen namen.
Dandruff | 22-10-16 | 17:29
.
U blijft het maar vergoeilijken hè? Die lieden hebben ZELF een keus gemaakt, niemand heeft ze daartoe gedwongen. Honderdduizenden in ons land weten al decennia lang wat de islam is. En als je dan willens en wetens dat dus niet WILT weten, je kop in het zand steekt, is dat eigen keus: het niet WILLEN weten! En het resultaat van die arrogantie krijgen ze nu keihard in hun gezicht.

Lupuslupus | 22-10-16 | 17:43

Dandruff | 22-10-16 | 17:30
Trollen? Niet spiegelen schat ;)

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 17:42

@Lagonda | 22-10-16 | 17:21
Nee, hoezo?

Nilfisk | 22-10-16 | 17:38

Dandruff | 22-10-16 | 16:30

Allah ( en aardsengel Gabriel ) zou mohammed alles in het oor gefluisterd hebben waarna mo dat dan opschreef.
Toch knap van mo want van hem is bekend dat hij analfabeet was, net als het gross van zijn tijdgenoten.

mr Fawlty | 22-10-16 | 17:38

Aan allen die het statement "we moeten de vrijzinnige islam steunen" een idiote uitspraak vinden - da's tegenwoordig ook het gematigde standpunt van Ayaan. Daar was de kritieke stijlloze massa onlangs nog behoorlijk enthousiast over.

Of seculiere islam daadwerkelijk bestaat, kunnen we goed aan Turkije zien. Puntje bij 't paaltje, niet dus.

Nu iets anders | 22-10-16 | 17:37

Maar een vorm van ZIEJEWEL kan ik maar moeiljik onderdrukken. We zijn ooit als de smerigste Nazi's weggezet.

omanders | 22-10-16 | 17:13
.
Het 1e is wat mij betreft een gevolg van het 2e dat u noemt. En al lig ik er niet wakker van dat ik voor alles wat vuil en smerig is werd en word uitgemaakt, vergeten kan en zal ik het niet omdat die *pure kwaadaardigheid* mij tot in het diepst van mijn wezen heeft gekwetst. En die lieden - dat is het aller belangrijkste - ons land aan de rand van de afgrond hebben gebracht, hebben overgeleverd aan de islam.
EN daarmee de toekomst van MIJN kinderen voor altijd verziekt hebben. En geloof me, ik ben in mijn reacties - vanwege de siteregels - nog héél erg mild geweest.
.

Lupuslupus | 22-10-16 | 17:34

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 17:19,

Ga je op een andere site trollen?

Veel plezier daar, doei!

Dandruff | 22-10-16 | 17:30

omanders | 22-10-16 | 17:13,

Eerlijk is eerlijk, ik snap die reactie op zich wel.
Ook ik ben jarenlang voor nazi-kampbeul uitgemaakt, alleen maar omdat ik ooit de moeite nam een boek van Fortuin te lezen. Daar ben ik ook vaak kwaad om geweest, om die reden reageer ik al jaren niet meer op "linkse" sites. Ik heb ook vaak stiekem gedacht "wat moet er met jullie gebeuren om jullie de ogen te openen".

Maar als ik dan het verhaal lees van iemand die ècht gewoon haar kind en kleinkinderen kwijt is; dat grijpt me aan. Het gaat tenslotte om mensen. Individuen die de beste bedoelingen hadden, maar door onwetendheid de verkeerde beslissingen namen.

Ondertussen schrijft Annelies de Vries nu een brief naar de Linkse Volkskrant, om Linkse lezers te overtuigen van de minpunten van de islam.
En om en passant steun te betuigen aan de door de Linkse kerk flink beledigde en belasterde Machteld Zee, die nu wordt aangevallen omdat ze waarschuwt voor wat de islam met vrouwenrechten doet.
Dat lijkt me een stuk constructiever dan gutmenschen allerlei ellende toewensen.

Dandruff | 22-10-16 | 17:29

@Nilfisk | 22-10-16 | 17:14
Heb jij kinderen?

Lagonda | 22-10-16 | 17:21

-weggejorist-

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 17:19

Annelies je hebt hopeloos gefaald als ouder. Trek je conclusies en flikker op met je gejank.

Nilfisk | 22-10-16 | 17:14

@Dandruff | 22-10-16 | 17:02


Je hebt denk ik wel gelijk. Uiteindelijk verandert er niets als er niet een hele hoop voormalige linksen over de brug komen. Maar een vorm van ZIEJEWEL kan ik maar moeiljik onderdrukken. We zijn ooit als de smerigste Nazi's weggezet.


Iets dergelijks had ik met de arabische homohaat en het antisemitisme van de nieuwkomers. Who's the nazi now?


Ik vind desalniettemin dat je een punt hebt.

omanders | 22-10-16 | 17:13

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:52,

Ah, als ik een mij onbekende persoon geen ellende toewens dan is dat "kinderachtig", en mag dat alleen maar aan de keukentafel besproken worden.

Ben je alleen tegen mensen die andersdenkenden geen ellende toewensen?
Of zijn er meer zaken waarvan jij zegt dat die niet op GeenStijl thuishoren?
Misschien kun je de redactie een lijst geven van meningen die jij "kinderachtig" en daarom ongewenst vindt?

Dandruff | 22-10-16 | 17:07

"We moeten de vrijzinnige islam steunen"
.
Alsof goedaardige kanker steunen een goede manier is om kwaadaardige kanker te bestrijden...
Kwaadaardige kanker dient altijd bestreden te worden.
Voor goedaardige kanker is het wat minder urgent om die te bestrijden.
.
Voor de mevrouw in kwestie is het gewoon leven met de gevolgen van de keuzes die je maakt. Dat moet iedereen ten slotte.
.
Het feit mevrouw oproept om de vrijzinnige islam steunen bewijst dat zij er nog steeds geen snars van begrijpt.

Peter_K | 22-10-16 | 17:03

Naast het feit dat ik deze ouders keihard uitlach, voel je door het hele verhaal dat ze hun twijfel ondergeschikt hebben gemaakt aan het morele taboe:


"Ik behoorde daartoe, tot zo'n negen jaar geleden, toen onze dochter vertelde verliefd te zijn op een moslim in een ver land. Mijn man en ik vonden onszelf moderne vrijdenkers die mensen niet meer in hokjes stopten. Geen probleem toch, trouwen met een moslim? Het gaat immers om het individu? Neen, ons kon je niet betrappen op vooroordelen jegens moslims!"

omanders | 22-10-16 | 17:03

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:29,

Niks "aanzwengeltruukjes".
Ik reageerde op hoe jij letterlijk praat over mensen die je helemaal niet kent. Omdat die 9 jaar geleden op Groen Links stemden, mogen ze nu hun kinderen en kleinkinderen kwijtraken.

Dus over tekst verklaren gesproken, zowel jij als Lupus hadden het niet over "oorzaak en gevolg" maar over "net goed".
En net als Lupus om 14:36 wens jij om 15:32 dat veel méér mensen die ooit Groen Links hebben gestemd dit soort ellende meemaken.
Omdat ze volgens jou "kwaadaardig" zijn omdat ze de islam niet kenden.

Maar onwetendheid of zelfs naïviteit is iets anders dan kwaadaardigheid.
Dat weet jij ook, daarom reageer je niet op mijn argumenten.
Je weet dus best dat er heel wat gebieden zijn waarin jij óók niet weet hoe iets zit. Toch hoef ik jou niet uit te leggen dat dat nog niet het kwijtraken van je kinderen rechtvaardigt; het zou je sieren als je anderen beoordeeld zoals je zelf beoordeeld zou willen worden.

Dandruff | 22-10-16 | 17:02

Lupuslupus | 22-10-16 | 16:28
Chapeau! Jij kon ook al de titel van de vrijmibo een dag van te voren voorspellen, dus ik luister nog even in! ;)

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 17:01

@Dandruff

De 'je' in mijn reactie stond niet voor jou, maar de moeder in dit verhaal. Reuze onduidelijk van mij, als ik mijn eigen reactie nog eens teruglees, excuses. Mij ging het meer om de link tussen de gedachtenkronkels van de ouders (ruimdenkend - my ass!) en het feit dat jij (Dandruff) vindt dat ze dit uiteindelijk 'zelf verdiend hebben'. Dat vind ik dan weer te ver gaan. Er staat wat mij betreft geen straf op dommigheid.

DebraCadabra | 22-10-16 | 16:52

Mevrouw u moet bij die heks van Femke Halsema zijn, zij vindt dat je de moslims alle ruimte moet geven, ook zij is een van de politieke elite die ons land naar de verdommenis heeft geholpen met haar schijnheilig smoelwerk en ondertussen je kinderen van een zwarte school halen. Om te kotsen dat groen linkse tuig, ze genereren geen enkele positieve bijdragen aan onze natie.

Chinook Elsevier | 22-10-16 | 16:52

Dandruff | 22-10-16 | 16:40
Voed deze discussie eens aan de keukentafel, zonder andere mensen er mee lastig te vallen, dit is nogal kinderachtig en dan druk ik me nog zwak uit.

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:52

( nee sorry hoor dibi, niet echt. Ik maak een punt... )

hotmint | 22-10-16 | 16:49

Nagedachte:
Wellicht kan Dibi die vrijzinnige Islam gaan prediken.
Hij heeft er tenslotte ook veel baat bij.
Gewoon het gaan verkondigen op een plein in 020 gaza.
Kijken wat er gebeurt.
.
(Ik geef het 20 minuten...)

hotmint | 22-10-16 | 16:47

DebraCadabra | 22-10-16 | 16:17,

Ik vind mijzelf in zoverre "verlicht" dat ik de islam intens haat.
Kon jij niet weten, want je hebt kennelijk mijn reacties niet gelezen.

Geeft niks, maar doe dan niet alsof ik hier de islam sta te verdedigen.
Of de Politiek Corrupte idioten die de islam hier alle ruimte geven.
Dat deed ik nog nooit; ik ga alleen in tegen al die lieden hier die een voormalig "gutmensch" toewensen dat haar kind en kleinkinderen in slavernij eindigen.

Dandruff | 22-10-16 | 16:44

Lupuslupus | 22-10-16 | 16:14,

Ik gun jou geen ellende, ongeacht jouw reacties hier.
Jij gunt andere mensen wel veel, héél veel ellende.

En daar beoordeel ik jou op.
Niet op "wel of niet in mijn straatje passen", want mijn mening over de islam verschilt nauwelijks van die van jou.
Dat je precies 0 van mijn argumenten kunt weerleggen doet daar niks aan af.

Lupuslupus | 22-10-16 | 16:28,

Het verband tussen "oorzaak en gevolg" lijkt me duidelijk, dat ontken ik niet.
Maar om 14:36 uur wens je Annelies en "meer meer meer" mensen die je niet kent toch echt alle ellende van de wereld toe.
En dat is echt iets heel anders.

Dandruff | 22-10-16 | 16:40

Er is geen vrijzinnige Islam, met uitzondering van wellicht de Ahmadiyya-variant, die je hoogstens kunt zien als "minder barbaars". Gelukkig voor de niet-vrijzinnige Islam zijn er maar heel weinig Ahmadiyya-moslims op de wereld, en doen de overige moslims er alles aan om dit aantal zo laag mogelijk te houden. Want de reguliere Islam heeft het niet zo op minder-barbaarse varianten van zichzelf.

Geen vrijzinnige Islam dus; hoogstens vrijzinnige moslims, maar daar heb je dus geen reet aan omdat ze stijf hun kaken op elkaar houden en braaf meebuigen en meeknikken. Vrijzinnige moslims weten namelijk dondersgoed, zie boven, hoe de reguliere Islam omgaat met minder-barbaarse versies van zichzelf.

Islam is een kwaad dat alleen met kwaad bestreden kan worden, omdat het zich niet aan de spelregels van de beschaving houdt. Als de regels van het spel zijn dat de grootste barbaar wint, dan moet je alleen meespelen als je bereid bent zélf de grootste barbaar te zijn.

Lagonda | 22-10-16 | 16:32

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:29
Eerst zin moet zijn, een twee spelletje... vul zelf maar in ;)

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:30

mr Fawlty | 22-10-16 | 16:06,

Klopt. Ik geloof daarom ook niet in een "gematigde islam".
Er zijn wel gematigde moslims; maar als de islam eenmaal aan de macht is zijn die net zo irrelevant als "gematigde socialisten" in socialistische landen zoals de dictaturen van Stalin, Hitler en Mao.
Het systeem deugt niet, en dat veel mensen die in dat systeem geloven (bijvoorbeeld omdat ze in dat systeem opgroeiden) wel deugen doet daar niks aan af.

Een gematigder islam zou er ooit wel ooit kunnen komen, maar alleen als de onfeilbaarheid van de koran ter discussie kan staan. Daar zijn best mogelijkheden toe;
- tenslotte is de koran decennialang mondeling doorgegeven;
- en ook nadat de koran werd vastgelegd zijn er nog teksten aangepast;
- dit vooral in verband met klankverschuivingen in het Arabisch;
- dat alles werkt onbedoelde foutjes in de hand;
- en daarnaast kan er ook nog met die teksten gesjoemeld zijn;
- tenslotte werden die vastgelegd in een tijd dat diverse warlords elkaar de tent uit vochten in naam van die islam;
- die dus belang hadden bij bepaalde (moordlustige) interpretaties.

Dat de koran "onfeilbaar" zou kunnen zijn is dus klinkklare onzin.
Daarvoor spreekt de koran zichzelf niet alleen te vaak tegen; ook de belachelijke volgorde van de koranteksten (grotendeels op grootte, nauwelijks op chronologie) geeft aan dat de samenstellers op zijn zachtst gezegd niet erg slim waren.
Dat de maangod allah eventuele fouten niet zou hebben getolereerd is in tegenspraak met de claim van moslims dat diezelfde allah óók de bedenker van de torah en de bijbel is. Volgens moslims staan die boeken vol fouten, maar hoe kan dat als hun allah ook die boeken geschreven zou hebben?

Dandruff | 22-10-16 | 16:30

Dandruff | 22-10-16 | 15:58
Mensen die tegen zichzelf in reageren zijn sowieso al af, die discussie aanzwengel- truukjes steek maar in een plek waar de zon nooit schijnt.
Luister nitwit, in mijn comment neem ik jullie tegelijk de maat, je moet eens leren tekst te verklaren. Maar dat zag je al.

Ik heb het niet over strafbaar stellen, ook al is dat nogal flexibel, maar over iemands instelling.
Oorzaak gevolg en daar heeft lupus gelijk in. De schuldvraag is duidelijk.
De strekking van mijn verhaal is dat mensen pas leren wanneer het dichtbij komt en dan smoesjes gaan verzinnen om hun vroegere gedrag en dus niet hun woorden alleen, recht te lullen. En dat doe jij.

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 16:29

Ik zeg dus wel hardop "told you so". Zou niet weten waarom niet. Plots, nu het kafirlkwartje is gevallen, nu zij als Deugmens tot inzicht zijn gekomen, pas nu zou de politiek gehoor moeten geven? Al die kamerleden stappen elke dag uit bed om, gewapend met het minimum aan vereist verstand en inzicht, de werkelijkheid in te stappen, feiten te kennen en op basis van die feiten conclusies te trekken en op basis van die conclusies te handelen, politiek te handelen. Het zijn deze politici die in meerderheid alle signalen afgedaan hebben als racistisch, fascistisch, xenofoob, islamofoob, kortom als afgegeven door verkeerde, foute, minderwaardige mensen.
Nu Deugmensen, die al die signalen evenzeer en in hun eigen privésfeer volstrekt genegeerd hebben en daar de wrange vruchten van moesten proeven, aan dezelfde bel trekken, is het een schande dat niet stante pede gereageerd wordt?
Ik zou het een veel grotere schande vinden als wél meteen gereageerd was, als die blinde politici acuut zouden reageren als de bel geluid wordt door een Deugmens.
Nee, de schande is dat men pas wakker wenst te worden als de Nimby-houding niet blijkt te werken.
Ik heb geen medelijden met deze tot inkeer gekomen "moderne vrijdenkers", deze halve zolen die pas na zijn gaan denken nu ze gedwongen werden na te denken.
Overigens, een al te simplistisch onderscheid tussen "vrijzinnige" Islam en "fundamentalistische" Islam is de ene naïviteit die de andere vervangt. Er is geen vrijzinnige Islam, er zijn enkel vrijzinnigen. Vrijzinnige Christenen zijn er ook niet. Er zijn slechts vrijzinnigen. Zo gauw je vrijzinnig wordt, wil je je vrij maken van een verstikkende moraal, breek je uit een systeem dat zelf systeem wil blijven, tegen alle vrijzinnigheid in. Veel zogenaamd vrijzinnigen hokken samen en creëren binnen de kortste keren een nieuwe moraal die, als het een beetje tegenzit, nog verstikkender is dan die welke men bestreed en waar men zich van wist te bevrijden. Lukt het om vrijzinnig te blijven, dan verwatert de strengheid in de leer en komt men los van alle pogingen van het oude religieuze systeem controle uit te blijven oefenen en is men in feite geen lid meer van de club.
Zo is het veel christenen in onze westerse wereld vergaan. Die praten nu met bomen, geloven in mindfulness, zijn tot tranen geroerd bij een TED-talk van een halve gare of zijn zwaar aan de drank gegaan.

Schoorsteenveger | 22-10-16 | 16:28

geen ouder die zoiets 'verdient' dat is natuurlijk ook onzin.
DebraCadabra | 22-10-16 | 16:17
.
Het gaat niet om 'verdienen' maar om *oorzaak en gevolg*.
Lekker 'feministisch' opgevoed en vervolgens gedwongen in lappen moeten rondlopen.
.
Maar over de honderden christenmeisjes en de Jezidimeisjes die als sexslavin moeten dienen voor ISIS hoor ik dan weer niemand. Net zo min als over de 200 uit hun dorpen geroofde meisjes die als sexslavin worden uitgewoond door de fundamentalisten van Bokal Haram.

Lupuslupus | 22-10-16 | 16:28

Die dochter zal vast in een of andere golfstaat of saudie Arabië zitten, en daar zal ze niet uit kunnen ontsnappen met haar kids. Zonder kids wel, maar nooit met haat kids. Iran, Turkije, Irak, daaruit zou ze kunnen ontsnappen met haat kinderen maar niet uit een golfstaat of saudi. You reap what you sow

Graftak | 22-10-16 | 16:27

tharealkuffar | 22-10-16 | 16:06

Dank je voor je uitleg en aanvulling op mijn duiding. Ik had even geen zin om de betreffende passages want ik word altijd chagrijnig als ik in de k'ran snuffel.
Ik wil wel graag weer als aanvulling vermelden dat alle vertalingen eigenlijk gekuiste versies zijn van de Arabische, die ik niet kan en eigenlijk ook niet wil kunnen, lezen.
Maar daar hadden we dan Hans Jansen (vzmh) voor.

mr Fawlty | 22-10-16 | 16:20

O N B E G R I J P E L I J K. Als hun dochter met een Jehova getuige was tegengekomen hadden ze toch echt anders gehandeld.

@Dandruff: als je jezelf zo 'verlicht' vindt, prima, maar dan moet je niet raar opkijken als mensen van je verwachten dat je je licht heb opgestoken waar het gaat om de islam. Onder wat voor steen heb je de afgelopen DERTIG jaar gelegen als je daar niets van meegekregen hebt? Verder wat je zegt, geen ouder die zoiets 'verdient' dat is natuurlijk ook onzin.

DebraCadabra | 22-10-16 | 16:17

Dandruff | 22-10-16 | 15:10

Dandruff | 22-10-16 | 15:58
.
U neemt constant anderen de maat die qua denkwijze niet in uw straatje passen.
En, erger nog, u maakt van de mede-daders; de faciliteerders, de meeheulers, de 'enige en echte gutmenschen', slachtoffers.
Die 'slachtoffers' stonden en staan altijd klaar om iedereen voor nazi uit te maken die - hoe gefundeerd ook - een groot gevaar in de islam ziet.
.
Nou u kunt mij nog heel veel meer vertellen maar ik blijf bij wat ik heb geschreven.
Het is gewoon een simpele natuurwet: je oogst wat je hebt gezaaid en in dit geval hebben *eindelijk* de veroorzakers eens met dit fenomeen kennis gemaakt. EN er nog steeds helemaal *niets* van geleerd. Dat laatste is wellicht nog het meest trieste. Jaar na jaar na jaar zijn er berichten over Nederlandse vrouwen die met een moslim zijn getrouwd die hun kind(eren) heeft ontvoerd. Maar ervan leren? Een ezel is daarbij vergeleken nog een super slim dier.

Lupuslupus | 22-10-16 | 16:14

Q; We moeten de vrijzinnige islam steunen...

Roep maar als je 'm gevonden hebt.

Claudia M. | 22-10-16 | 16:12

ET007 | 22-10-16 | 15:58,

Ze vroeg hier niet om hulp, flapdrol.

Ze schreef in het links parochieblaadje de Volkskrant dat de linkse manier van denken tot flinke ongelukken kan leiden.
Ze waarschuwde daar tegen de linkse naïviteit waar ze zelf ooit aan leed.
Daarbij sprak ze bovendien heel openlijk haar steun uit aan de in linkse kringen zwaar bekritiseerde en belasterde Machteld Zee.

Niks mis mee, dus.
Er is veel meer mis met al die tokkies hier die iemand die ze niet kennen ongezien toewensen dat die haar kind en kleinkinderen kwijtraakt aan de kwaadaardige Middeleeuwen.

Dandruff | 22-10-16 | 16:09

Dandruff | 22-10-16 | 15:27

Moslims zeggen altijd dat er niet een (1) letter veranderd mag worden aan de koran maar zij weten dat de latere teksten ( Medina-periode ) de oudere teksten ( Mekka-periode ) altijd overstemmen. En zolang de grote 'leiders'/geestelijken' vasthouden aan dat principe zal de islam zich nooit verlichten.

mr Fawlty | 22-10-16 | 16:06

De zin: 'als je een (1) mens doodt, dood je de hele mensheid ' staat er idd in maar wordt overstemd door het latere ' dood hen waar gij ze vindt'.
mr Fawlty | 22-10-16 | 14:49

Sterker nog, "de zin" waar je het over hebt staat helemaal niet in de koran, het is een "interpretatie" (lees: uit z'n context gerukt) van vers 5:32: "On that account: We ordained for the Children of Israel that if anyone slew a person - unless it be in retaliation for murder or for spreading mischief in the land - it would be as if he slew all mankind: and if anyone saved a life, it would be as if he saved the life of all humanity."

Kan niet direct een Nederlandse vertaling vinden, maar het stuk "unless it be in retaliation for murder or for spreading mischief in the land" zegt alles.

Ook het feit dat het gericht is aan de Joden (Children of Israel) en bijgevolg dus niet toepasbaar op de moslims maakt het al helemaal irrelevant.

tharealkuffar | 22-10-16 | 16:06

Gerard Leeflang | 22-10-16 | 15:32,

Kwaadaardige l*lkoek.
Naïviteit is nergens ter wereld strafbaar; en wat mij betreft moet dat zo blijven.

Maar stel dat we jou je zin geven en naïviteit gaan bestraffen. Dan nog vind ik het in slavernij brengen van een dochter en haar kinderen een véél te zware straf voor een moeder die zich volgens jou schuldig heeft gemaakt aan "zichzelf 9 jaar geleden te weinig in de islam te verdiepen". Een boete, taakstraf of anders een korte gevangenisstraf lijkt me meer op zijn plaats.

Want nogmaals, ook jij hebt je in heel veel dingen niet verdiept.
Ook jij praat heel vaak anderen na, zonder zelf te onderzoeken.
Toch gun ik jou niet dat je vanwege het niet zelf onderzoeken van bepaalde zaken je kinderen en je kleinkinderen kwijtraakt. Nog los van de gruwelijke gevolgen voor die (klein-) kinderen zelf.

Je bent geen haar beter dan de extremisten waar je tegen ageert.

Dandruff | 22-10-16 | 15:58

Eigen schuld dikke bult!
Komt ze nu de zogenaamde racisten om hulp vragen?
Dat dergelijke lui maar lekker in de stront zakken!
Ze wilde een exotisch leven, nu heeft ze het.
Misschien kan ze een boek schrijven en andere vrouwen de ellende besparen.

ET007 | 22-10-16 | 15:58

Mag ik even verwijzen naar een eerder artikel van Hans Jansen.
www.geenstijl.nl...
FreeVogelaar | 22-10-16 | 15:49
.
Hartelijk dank voor de link.

Lupuslupus | 22-10-16 | 15:58

-weggejorist-

kwakindezak. | 22-10-16 | 15:54

Op zijn laatst op de elfde september 2001, toen gelovige moslims deTwin Towers invlogen wist elk redelijk denkend mens met welke waanzin we te maken hebben.
Wie daarna nog langer dan EEN seconde heeft gedacht dat dat geloof vrede betekende is zelf schuld.
Je kind dan de zegen meegeven wanneer hij of zij richting IS trekt is een teken van volmaakte krankzinnigheid.

mallekater | 22-10-16 | 15:52

Mag ik even verwijzen naar een eerder artikel van Hans Jansen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/hans_jansen_6.html

FreeVogelaar | 22-10-16 | 15:49

Dandruff | 22-10-16 | 15:10
Helemaal eens met Lupuslupus de tweede, en ik hoop ook dat mensen die jarenlang op de partijen hebben gestemd en in allerlei branches hebben gewerkt, ook al zijn het nu spijtoptanten, de gevolgen aanvaarden van hun vroegere verwoestende domheid. Want vergis je niet, die opstandige praat is nu uit eigen behoud en de oogjes zijn geopend maar dat komt voort uit hypocrisie omdat men in de broek schijt voor datgene dat ze hebben veroorzaakt en hun kinderen in die maalstroom zien terecht komen. Daarom slapen ze ook zo slecht.
Ik gun dat soort volk hetzelfde als ze anderen gunnen omdat ze net zo slecht zijn en de boel naar de verdommenis hebben geholpen, en nu maar janken.
Dit is de rente op hun investering!
Hele slechte kwaadaardige mensen zijn het.


Gerard Leeflang | 22-10-16 | 15:32

mr Fawlty | 22-10-16 | 14:49,

Klopt, met als enige toevoeging dat het niet uitsluitend de "elite" was die Mohammed zat was. Mohammed en zijn waanideeën werden lange tijd geaccepteerd in het multiculturele Mekka waar Arabische polytheïsten, christenen, joden en hindoes in vrede samen leefden. Mekka dankte zelfs haar rijkdom aan de ka'aba, waar meer dan 300 verschillende Arabische goden en godinnen werden aanbeden.

Mohammed werd pas de stad Mekka uit gebonjourd toen hij alle religies behalve die van hem, wilde verbieden. Hij werd vervolgens hartelijk ontvangen in de joodse stad Medina. En nadat hij de gastvrije joden daar onder dwang had bekeerd, verjaagd of vermoord bedacht hij de Medina-verzen. Die inderdaad een "license to kill" zijn, en daarnaast een oproep om vrouwen en kinderen als slaven en seksspeeltjes te behandelen.

Helemaal met je eens; idereen kan cherrypicken uit dat boek om daar zowel leuke als fascistische verzen uit de context te trekken. Maar uiteindelijk gaat het toch om het totaalplaatje; er bestaat nergens ter wereld een islam die vrede, vrijheid, gelijkheid en tolerantie predikt.
Westerse islamapolegeten doen vaak alsof zij de koran beter kennen dan alle islamitische geestelijken van de afgelopen 1400 jaar, inclusief de bedenker van de islam.
Als dat al zo zou zijn (natuurlijk niet!) dan neemt dat niet weg dat de islam zoals moslims die zien, de enige islam is waar we dagelijks mee te maken hebben. Alle andere "leuke" islams waar Westerlingen in geloven zijn irrelevant zolang geen enkele invloedrijke moslim daar in mee gaat.

Dandruff | 22-10-16 | 15:27

Ik verwacht niet dat mijn dochter ooit met een moslim thuis komt. Ze is nu 14 , maar ik heb haar al heel duidelijk gemaakt dat het maken van zo'n keuze grote gevolgen kan hebben voor haar toekomst. Noem mij een hokjesdenker.... ik noem mezelf een realist!

sallandstrots | 22-10-16 | 15:23

Dat laatste: we moeten de "vrijzinnige...."betekent dat deze mensen het gewoonweg niet durven zeggen, ze zijn net als de rest van het in de hoek gedrukte volk, bang om niet "fatsoenlijk" te zijn, en daar wordt je op afgerekend in de "fatsoenskringen".

lanexx | 22-10-16 | 15:23

Hypo pseudo: het is : een wolf in schaapskleeding. In Roodkapje had de wolf oma's pyama aantal

Aboe la | 22-10-16 | 15:11

Lupuslupus | 22-10-16 | 14:36,

Vrij idiote compilatie van holle kreten;
- hoe kan jij iemand verwijten dat hij/zij van kindsaf aan een bepaalde mening in zijn/haar strot gedouwd kreeg?
- hoe kan jij de Nederlander verwijten dat die alles voor zoete koek slikte; van een overheid mag je toch verwachten dat die eerlijke informatie geeft?

Laten we wel wezen, jij slikt ook van alles voor zoete koek. Je maakt mij niet wijs dat jij elk element in jouw leven hebt onderzocht; of dat nou over autotechnologie, voedingsleer, effecten van fossiele brandstoffen en kernenergie, werking van elektriciteit, medicijnen of religie ging. Ook jij praat 99% van de tijd andere mensen na. En de keus om gevestigde meningen serieuzer te nemen dan eenlingen als Hans Janmaat ligt voor de hand. Zeker in een tijd dat hier nog nauwelijks moslims woonden.

Ik gun niemand de ellende die die briefschrijfster doormaakt, en het siert je niet dat jij dat wel doet; en het zelfs nog veel meer mensen toewenst.
Dat is ook nogal hypocriet. Wij waren het er al vaak over eens dat jij weinig kennis van het christendom en de Europese geschiedenis hebt, en juist daarom is het extra vreemd dat jij nu anderen verwijt dat die weinig kennis hebben van de islam.
Natuurlijk bestaat er geen "vrijzinnige islam", maar hoeveel mensen weten dat?
Dat leer je alleen door je in de islam te verdiepen.
Maar net zoals de meeste mensen geen idee hebben hoe hun computer werkt en daar onderzoek naar doen, zijn er ook maar weinig mensen die onderzoek doen nar de islam.
Jammer, dom zelfs; maar dat rechtvaardigt nog niet dat je je (klein-) kinderen kwijtraakt.
Dat jij weigert te accepteren dat het christendom miljoenen mensen heeft vermoord, is ook geen rechtvaardiging om jou je (klein-) kinderen te ontnemen.

Dandruff | 22-10-16 | 15:10

De koran is maar 1 deel van het boek,
zodra je je aansluit volgen de andere delen, en krijg je de rest mondeling geleerd in een moskee..
dan is het gedaan met het mooie boek..
nou ja voor veel mannen blijft het mooi...

Rene046 | 22-10-16 | 15:03

Godsdienst afschaffen! Wie anno 2016 in oud papier geloofd, is niet te vertrouwen en dat zijn mensen die de échte wereld niet aankunnen. Godsdienst is een zwakte, the end (is near)

Arknow | 22-10-16 | 14:54

Annelies is een beetje dom...

Ommezwaai | 22-10-16 | 14:53

Een jaar land iedere avond Not Without My Daughter uitzenden op vrouwenzenders SBS6, RTL5, RTL8 en NET5.

solcama | 22-10-16 | 14:52

Wees geen ezel, zoals mevr. de Vries, en stoot uw hoofd niet aan die molensteen genaamd Islam. Er gaat geen verlichting in de islam zijn intrede doen, het wordt geen islam-light alsin cola-light,light-chips, light-beer etc. Islam IS en BLIJFT een zwaar verachtelijke ideologie die alles haat en veracht wat die ideologie afwijst.
.
Beste goedmensch wees gewoon optijd, bespaar jezelf en anderen een hoop ellende, beken kleur en stem in de toekomst #Fleur.

Veni_Vidi_Vici | 22-10-16 | 14:51

Dandruff | 22-10-16 | 12:49

Dat klopt, tot ongeveer het jaar 610, heeft mohammed in Mekka vertoeft en de verzamelde geschriften waren toen nog redelijk te pruimen. Desalniettemin waren de elite in Mekka mohammed zo kotsbeu dat ze hem en zijn hele bloedlijn wilden uitmoorden waarop hij naar Medina gevlucht is. In Medina heeft hij de oorlogszuchtige en politieke sourah's toegevoegd met de mededeling dat deze de oudere sourah's te allen tijde overstemmen. Wat de islam, ons ongelovigen, laat zien zijn louter de oudste sourah's maar vertellen er niet bij dat die geen relevantie meer hebben. De zin: 'als je een (1) mens doodt, dood je de hele mensheid ' staat er idd in maar wordt overstemd door het latere ' dood hen waar gij ze vindt'.

mr Fawlty | 22-10-16 | 14:49

De vrije islam? Weer zo'n poging om deze ideologie van de haat te bewieroken! Een vrije islam bestaat niet en zal ook nooit bestaan. Wanneer de zgn. "vrije islam" in de meerderheid komt t.o.v. de rest van de bevolking, worden deze vrijdenkers de meest extreme fanaten.

Tis nie waar! | 22-10-16 | 14:49

Ik woon in wageningen. Import. En Klopt. Links bolwerk met complete acceptatie voor islam. Terwijl er hier geen snipper islam te vinden is. Buitenlanders hier zijn chinezen. Veel. Allemaal op de uni. En die gedragen zich uitstekend. Wijken zijn wit. Men heeft geen idee.

nenny | 22-10-16 | 14:40

Ik citeer;

''Daarom hulde voor Machteld Zee, die een helder onderscheid maakt tussen fundamentalistische en vrijzinnige moslims en stelt dat we in het belang van vrouwen de fundamentalistische islam moeten bestrijden en de vrijzinnige islam steunen.''

Dan heb je er dus werkelijk niéts van begrepen.
Die zogenaamde lieftallige 'moderne' (of 'verlichte', zo men wil) moslim van haar dochter wás aanvankelijk namelijk een 'vrijzinnige' moslim maar werd, toen ie z'n schaapjes op het droge had en z'n kans schoon zag, een WERKELIJKE orthodoxe moslim. Een geit in schaapskleren dus, welke hoedanigheid overigens de héle islam in z'n geheel is toegedaan, dus tot zover niks nieuws.

Eérst als 'moderne vrijdenker' je dochter met open ogen in de uitverkoop doen om vervolgens, nadat je hebt geconcludeerd dat ze ter helle is gevaren, in de zuurpruimen klapper pleiten dat 'we'collectief de 'vrije islam moeten steunen'. Ik heb een hoop domme naïeve mensen meegemaakt maar dít......

En het erge is dat deze lui uiteindelijk óns meenemen hun fatale val de islamitische afgrond in de transformatie van Nederland naar Kebabschotelië.

En verder;

Wij moeten juist helemaal niét de 'vrije islam' steunen want die bestaat niet. Er is maar één islam als intolerante regressief/repressief middeleeuws-conservatieve ideologie die eufemistisch maar aangemerkt blijft worden als religie. Want dát rechtvaardigt een hoop en is bovenal lekker veilig.

Wat wij juist wél moeten doen is collectief de islam de rug toekeren om paal en perk te stellen.

Maar dat kan Greet Willy nog veel beter uitleggen dan ik.

HypoPseudo | 22-10-16 | 14:37

Vergeet niet dat de gemiddelde Nederlander decennialang met idiote multikul-propaganda is opgevoed.
Dandruff | 22-10-16 | 13:36
.
Dat heeft de gemiddelde Nederlander toch zelf voor zoete koek geslikt? Er zijn in elke familie best mensen geweest en nog, die de islam zagen/zien voor wat het is. Hans Janmaat vergeten? Daar begon het mee. Daarna Pim en nu Wilders. En allen die op hen stemden/stemmen zijn xenofoben, bruinhemden en moslimhaters. Tot op de dag van vandaag.
.
Die multicultie rotzooi is door de meeste deugmensen gewoon geslikt want niemand die hen het mes op de keel zette van 'zo moet je denken'. Nee, men wilde(!) zo denken. Eigen keus.
.
Maar nu men de gevolgen van die keuze aan den lijve ondervindt (zoals briefschrijfster) gaat men huilie huilie doen. Nou, je hebt zelf je bed opgemaakt en ga er nu maar lekker in slapen. 0,0 medelijden met zulks. Integendeel. Wat mij betreft mogen er Meer meer meer van zulke gevallen komen. Opdat eindelijk de ogen open gaan. Niet van henzelf hoor, ook dat bewijst de brief. Maar een schip op het strand is nog steeds een baken in zee. Dus hopelijk kunnen anderen er hun voordeel mee doen.
.

Lupuslupus | 22-10-16 | 14:36

@Veni_Vidi_Vici | 22-10-16 | 14:20
Ik maak uw hoop op bezinning door de Linkse goedmensch, die door mij geheel als verantwoordelijk voor deze tragedie, graag de tot mijnen.

FreeVogelaar | 22-10-16 | 14:30

Ik word morgen 40 maar toen ik 7 was wist ik al dat moslims slecht nieuws is. Ik heb nooit problemen gehad met iemand alleen met moslims. Ik zei een keer dat Mohammed een sukkel was toen ik 8 was en dat resulteerde in een erg overtrokken reactie. Ik dacht hoe kan je nu zo debiel reageren als ik wat roep over een sprookjesfiguur.

EmilioEsteves | 22-10-16 | 14:30

Wat is dan die zogenaamde ' vrijzinnige islam'? Een islam met rpsceet voor vrouwen, homo's, joden, afvalligen, andersgelovigen, een tolerante islam, die democratische verlichtingswaarden omarmt? Tegen de sharia? Hoeveel moslims wereldwijd beantwoorden aan deze omschrijving? Minder dan 5% ?

Worst_kaas_scenario | 22-10-16 | 14:30

Carlitros | 22-10-16 | 12:07
Het is inderdaad niet te geloven, de logica is ver zoek en de islam wordt op alle manieren gepamperd.

Sovy | 22-10-16 | 14:22

Islam light is waar mevrouw voor pleit?! Dit nadat haar haar eigen kind en kleinkinderen door die misdadige secte is verzwolgen?
.
En ze heeft onze 'volksvertegenwoordigers' aangeschreven met het vriendelijke verzoek om te bemiddelen om haar dochter en kleinkinderen uit de klauwen van deze doodscultus te bevrijden? Dat zijn dezelfde 'volksvertegenwoordigers' die haar al die jaren al dat warme gevoel gaven dat ze een goedmensch was en dat ze mensen niet in hokjes plaatste?
Diezelfde 'volksvertegenwoordigers' die hier de deuren wijd openzetten voor meer,meer,meer islamieten? Meer,meer,meer islam en ongebreidelde tolerantie voor de intoleranten?
.
Je hoeft inprincipe maar 1 ding over de islam te leren om jezelf en je dierbaren te behoeden voor fuckups die mevr dat heerlijke warme gevoel in haar buikje gaf dat ze deugde: islam is like a very explosive box of chocolates, you never know what you gonne get.
.
Ik hoop dat de komende jaren die multiculture boemerang nog veeeeeel meer deugmensen hard gaat treffen. No use crying over spilled milk.

Veni_Vidi_Vici | 22-10-16 | 14:20

Tja... daar zit je dan als 'moderne' vrijdenker.
Je had beter kunnen luisteren naar ouderwetse realisten, maar die heb je destijds vast weggezet als racisten en xenofoben.
Zoek het dus nu maar lekker zelf uit.

Schietmijmaarlek | 22-10-16 | 14:17

-weggejorist-

tanz_der_mussolini | 22-10-16 | 14:13

Op vrijzinnige islam staat de doodstraf.

Parsons | 22-10-16 | 14:11

Wat "we" moeten doen is een keer aan ons eigen belang gaan denken, en dat van onze kinderen. Ons belang is dat de wereld niet overspoeld wordt door ons-hatende moslims. Het wordt tijd dat we daar wat aan gaan doen, net als we voorheen iets gedaan hebben aan het communisme, en daarvoor het nazisme.

Opslag Medium | 22-10-16 | 14:09

"moderne vrijdenkers" daar gaat het al fout, dat betekent dat je gewoon weg nooit de tijd hebt genomen om je te verdiepen in dergelijke onderwerpen, dat je de waarheid ontziet omdat het "vooroordelend" zou zijn. Allemaal heel erg natuurlijk maar het onderwerp had ook; "Ouders komen erachter dat niet overal in de wereld dezelfde mensenrechten tellen en het gras niet overal groen is!".

Blauwe Wafel | 22-10-16 | 14:05

Wat een onzin.

Je hoeft geen Nederlands paspoort te hebben om de Nederlandse identiteit te bezitten. Hier ingeschreven (door immigratie) of gewoon hier geboren, dan ben je gewoon een Nederlands staatsburger.

Paspoort/reispapieren kan gefixed worden door een consulaat, neem je kinderen terug naar Nederland en vecht hier maar in een rechtszaal of dat terecht is. Kijken hoe het in een seculier land wordt uitgevochten.

Alhoewel, ik hoef je niet terug. Ik begrijp de anti-reactie van reaguurders maar al te goed; eigen schuld dikke bult. Keer je af van dat (en ieder) walgelijk geloof. Veel meer kansen dan deze krijg je niet meer!

theonewithaname | 22-10-16 | 14:04

Pritt vergeet in de laatste zin een 0.

okkums reezur | 22-10-16 | 14:04

Islam is als diarree, het spuit alle kanten op en is niet te stoppen.
Religie is ontlasting van het brein.

Tabernakel | 22-10-16 | 14:02

bij ons in de familie ook meegemaakt met dien verstande, zover ik weet woont dame met man en kinders nog in NL. De Egyptische Mandy kon ze via FB overigens wel. (zover ik weet)

ojee1966 | 22-10-16 | 14:00

De vrijzinnige islam steunen.. Er is niks vrij en niks zinnigs in de aanhangers van de ware Islam.

Hiesjes | 22-10-16 | 13:59

André van Es gaat deze brief van mevrouw de Vries niet lezen: Allemaal fictie en 'Ik lees nooit fictie'.

philia | 22-10-16 | 13:57

Enige waar ik medelijden mee heb zijn de kinderen.. rest kan kreperen.

RedderDesVaderlands | 22-10-16 | 13:56

Tja mevrouwtje, God straft nu eenmaal voor uw ongelovigheid.

McMarx | 22-10-16 | 13:54

Ik ken geen vrijzinnige islam, immers is er maar één islam, één koran, één hadith en één soenna.
Treurig relaas maar iets dat niet bestaat maar louter een gedachte van hoop en een vurige wens is, kunnen we niet steunen.

Desmoulins | 22-10-16 | 13:45

"Maar had ik een dochter die op een zeker moment thuiskomt met een Mohammed of Rachid dan gebeuren er dingen die Joris niet kan goedkeuren.
necrosis | 22-10-16 | 13:16"
.
Dan is het al te laat. Ik heb mijn zoontje altijd gewaarschuwd om mensen waar hij niets aan heeft links te laten liggen. Hoef je geen ras/afkomst/religie voor te noemen ( want dat werkt averechts, ben je weer die xenofobe racist etc. ), kijk naar de maatschappelijke status/het gedrag etc. en dan wiedt je van zelf wel luidruchtig hysterisch destructief volk eruit, of ze nou Mo of Tony heten ( of in zijn geval Fatima of Watermelonaya ). Doe alsnog bereikt.
En wat de Anneliezen van deze wereld ook moeten beseffen is dat mokkakindjes mischien wel heel erg schattig zijn om te zien ( en dat je binnen je vriendinnenkring wel heel erg zal deugen, en ze vinden heel heel erg knap van jou en je dochter, maar zelf zouden ze niet weten hoe zij ertegenover zouden staan zou het hun eigen Sterremeikje overkomen ), maar het iq van de vader 85 at max is ( bron: diverse officiele statistieken, geen guurrechtse propaganda ) maar veel vaker sub-80 is. Hoe zuidelijker je komt, totdat je bij een Ivoriaan amper de 60 aantikt. Dat is dus voortplantingsniveau, meer niet. Vreten, zuipen en neuken, bot gezegd. En dan kan je dochter echt wel de 110 aantikken maar de kans is klein dat kleinkind dan voldoende bagage meekrijgt om te gaan studeren, nog los van het feit dat hij zich absoluut niet op zijn plaats zal voelen tussen de elite-autochtoon en ook zeker niet getolereerd zal worden. Kortom, 3 generaties ongelukkig, en dat had voorkomen kunnen worden door je op niveau te gaan voortplanten.

Graaisnaaiert | 22-10-16 | 13:43

Ik heb echt te doen met deze oma die slachtoffer is geworden van haar eigen extreme cultuurrelativisme. Maar wat ik absoluut niet begrijp is dat zij toestaat dat haar eigen dochter trouwt onder de islamitische wetgeving in een islamitisch land om daar vervolgens kinderen groot te brengen. Het is heel simpel, in islamitische landen gelden islamitische gebruiken en zeden, deal with it.

therealbraindump | 22-10-16 | 13:41

Leuke brief die perfect aangeeft dat onnozolaars het nog steeds niet willen zien: Er is geen vrijzinnige Islam. Overal waar Islam een bepaalde meerderheid haalt is het einde vrijheid en begin barbarij.

TheBigKirth | 22-10-16 | 13:39

@Lupuslupus | 22-10-16 | 13:11
Ja dat denk ik ook, maar je zou ze willen helpen tegen beter weten in, het blijven toch je vrienden. En vaak kwam ik er met mijn gezin vakantie houden, toen mijn dochter nog klein was, en met hun kinderen daar speelden. Mijn en mijn partner grootste angst is dat het hier net zo gaat worden, en we zelf straks moeten vluchten voor immigranten. maar waar blijft de overheid, die dient toch haar eigenbevolking veiligheid te bieden, maar daar tegen gebruiken zij de media om ons zand in de ogen te strooien. Ik weet dat de Linkse Politiek in Europa de grootste veroorzaker van de massa immigratie is, maar rechts blijft tot heden veel te neutraal in hun verzet.

FreeVogelaar | 22-10-16 | 13:38

@Nuchternederland | 22-10-16 | 13:33
Inderdaad, zelfs al voed je je kind goed op en kiest ze voor de heroïne heb je het nakijken.

ristretto | 22-10-16 | 13:38

Het is heel jammer om te constateren, maar de huidige samenleving is niet opgewassen tegen de islam. En wat in het midden-oosten het beste werkt is of je opstellen zoals Israël of er moet een dictator komen.

Bennie Boos | 22-10-16 | 13:37

Waarom deze kop boven het artikel? Hoort te zijn: "help, mijn dochter vast vanwege Islam". Gewoon nog een kop verzinnen waarbij gutmensch koppensnellers op het verkeerde been gezet worden. Klojo's bij de VK

gewoondoorlopen | 22-10-16 | 13:36

roze_bril | 22-10-16 | 13:24,

Extreme naïviteit is heel dom, maar zeker geen misdrijf.
Oftewel de familie de Vries verdient het niet om een dochter en haar kleinkinderen kwijt te raken.

Vergeet niet dat de gemiddelde Nederlander decennialang met idiote multikul-propaganda is opgevoed. Ook jij kent vast wel wat vrienden of familileden die geen idee hebben van wat islam inhoudt. En 9 jaar geleden (toen de ellende van de familie de Vries begon) waren dat er vast nog veel meer.

Dandruff | 22-10-16 | 13:36

Kut, ik bedoel natuurlijk Annelies de Vries (i.p.v. Chris Rutenfrans).

ad melkert | 22-10-16 | 13:35

Ik zie het probleem niet?
Alles was een bewuste keuze.

Nuchternederland | 22-10-16 | 13:33

500 jaar? Nooit. Er mag nooit aan allahs woord of koran of profeet getornd worden. Nooit. Iedereen moet streven naar het leven zoals het rond 600 in de woestijn was.

lulleficatie | 22-10-16 | 13:31

FreeVogelaar | 22-10-16 | 13:07,

Zoals Lupuslupus al zegt; we zitten in hetzelfde schuitje.
Heel West Europa kampt met gigantische islamproblemen, al doen de media alsof alleen landen met meer dan 6% moslims daar last van hebben. Wat op zichzelf eigenlijk al een gotspe is; hoe kan een bevolkingsgroep die 6% van de bevolking uitmaakt een heel land vertieften?
Hoe kan het dat 6% van de bevolking vele malen méér problemen veroorzaakt dan de overige 94%?

Maar goed. Het enige waar we op kunnen hopen is een omslag in het Westerse denken. Namelijk dat zelfs Linkse Kerkgangers gaan beseffen dat de islam géén bondgenoot is van het socialisme;
- dat socialisten in vrijwel elk islamitisch land vervolgd worden;
- en dat ook moslimclubjes in West Europa zich alleen maar bij "links" aansluiten om hun eigen agenda's uit te werken;
- zoals de AKP-Turken in PvdA en GL onlangs bewezen.

Mensen als mevrouw de Vries zullen die omslag veroorzaken, denk ik.
En hoewel ik haar alle goeds van de wereld gun en hoop dat haar dochter en kleinkinderen gered worden, ga ik er toch van uit dat ze haar ogen uitsluitend heeft geopend omdat ze van nabij ervoer wat "islam" oftewel "onderwerping" in de praktijk betekent.

Het enige lichtpuntje van de islamisering van Europa is dat ook steeds meer roze-wolkjes-fietsers met de neus op de feiten gedrukt zullen worden.

Dandruff | 22-10-16 | 13:28

Bestaat dat: een bimbo die het licht ziet!?!
Nee dus, helaas. Het bestaat niet: 'We moeten de vrijzinnige islam steunen'
Eens een bimbo, altijd een bimbo!

Aristotalloss | 22-10-16 | 13:27

Vrijzinnige Islam. Natuurlijk. Sommige mensen leren het nooit. Deze enorme deugmensen hadden natuurlijk ook Mein Kampf in huis gehaald en hun dochters gingen vroeger ook om met rechts-extremisten. Want zo vrijdenkend zijn deze mensen. Toch? Oftewel ik gun het haar van Harte. Soms krijgen mensen wat ze verdienen.

roze_bril | 22-10-16 | 13:24

Duurt nog zeker 500 jaar ,even lachen, wat een ongebreideld optimisme.

blauwe zander | 22-10-16 | 13:16

@Botte Hork | 22-10-16 | 12:55
Ik heb zeker weten geen kinderen.
Maar had ik een dochter die op een zeker moment thuiskomt met een Mohammed of Rachid dan gebeuren er dingen die Joris niet kan goedkeuren.

necrosis | 22-10-16 | 13:16

Tja, de neiging om "Duh!" te zeggen is hier wel groot.
.
Maar mooi dat dit waarschuwende verhaal staat in een medium dat veel mensen lezen, die lijden aan een ernstige vorm van "wegkijkerietus".

hotmint | 22-10-16 | 13:14

helaas kan ik ze hier niet opvangen, anders zou ik dat voor mijn vrienden heel graag doen.
FreeVogelaar | 22-10-16 | 13:07
.
Uw vrienden hier opvangen zou hoogstens een tijdelijke oplossing zijn want over een x-aantal jaren zitten wij in hetzelfde schuitje.

Lupuslupus | 22-10-16 | 13:11

Ooit een programma gezien op TV, een stel probeerde van hun hond ook een vegetariër te maken. Wat denk je? Het lukte niet!
gasboer | 22-10-16 | 13:03
.
Dat kan wel hoor. Mijn honden zijn dol op overgebleven aardappels en groenten, stukjes fruit, zelfs sinaasappels. Het zijn echte alleseters maar een heel hondenleven op zo'n dieet lijkt me voor de hond niet gezond.
.
Hoewel wij vroeger thuis een 'asbakkenrasje' (een ex zwervertje) hadden dat helemaal 'met de pot mee at', alleen s zaterdags kreeg hij 1 ons paardengehakt (kostte 25 cent). Hij is 16 jaar geworden.

Lupuslupus | 22-10-16 | 13:09

@Dandruff | 22-10-16 | 12:49
Ik heb vrienden in Duitsland wonen, en krijg de meest afschuwelijke verhalen aan de telefoon te horen. Ja, er zijn daar Duitsers die overwegen om het land maar te verlaten, van wegen het geweld en de ontkenning door de media en instanties. Er zijn zelfs immigranten die vinden dat de Duitsers hun land maar moeten verlaten, want ze zeggen dat het nu hun land is. Nou daar wordt je toch niet echt vrolijk van hé, helaas kan ik ze hier niet opvangen, anders zou ik dat voor mijn vrienden heel graag doen.

FreeVogelaar | 22-10-16 | 13:07

TOLD YOU SO! Het heeft geen zin om je in te houden, Linksch Nederland negeert de koude, harde realiteit.

funkyd | 22-10-16 | 13:06

De Islam is sinds pakweg A.D. 700-1700, na een periode van relatieve rust sinds WO-II opnieuw de grootste plaag die het westen en nu ook de wereld bedreigt, en wie dat niet in wil zien snapt er geen hout van. Onze maatschappij is ingericht op de Trias Politica, hetgeen heel simpel gezegd iedereen een zekere vrijheid en veiligheid biedt, mits je het niet te bont maakt. Niet alleen is dat principe in de Islam niet aanwezig, met als logische gevolg dat Islamieten wereldwijd daar niet mee zijn opgegroeid, maar erger is dat de Islam in de basis "verover/bekeer of sterf" inhoudt, en dat ze dus een in hun ogen geldig excuus hebben om te paard met kromzwaard alles kapot en iedereen dood moeten maken die niet aan hun ideologie voldoet. En, zoals Hocus Pas ooit eens zei: "Oer is Oer en Huig is Huig en die gaan nooit tesamen".

Graaisnaaiert | 22-10-16 | 13:05

Ooit een programma gezien op TV, een stel probeerde van hun hond ook een vegetariër te maken. Wat denk je? Het lukte niet!

gasboer | 22-10-16 | 13:03

Wederom een voorbeeld van de stuitende naieviteit van de Gutmensch. Nooit zo'n domme mensen meegemaakt. Trieste is, ze komen er tot vandaag mee weg. Wee je gebeente als je aan de andere kant zit maar aan de Gutmensch kant? Fuck up na fuck up en je bedje blijft gespreid. Zucht.

Basil Fawlty | 22-10-16 | 13:02

En zo zijn er hele volksstammen in ons land die het sprookje geloven dat het allemaal samen gaat. Vroeg of laat komt men erachter, vaak op een slechte manier, dat het allemaal niet zo'n feest is.

bw54354 | 22-10-16 | 13:02

Het minste medelijden heb ik nog met de kleinkinderen van Annelies. Die weten namelijk niet beter en hebben nooit aan de vrijheid mogen ruiken. Daarin verschillen ze dus niet van hun getinte leeftijdsgenootjes.
Voor oma Annelies is het een drama natuurlijk. Maar net zo als bij voetbal je geluk afdwingt, zo dwing je natuurlijk ook zelf drama af.

Graaf van Egmont | 22-10-16 | 13:01

God, wat naief, je moet natuurlijk nooit meegaan met een moslim-man naar zijn land van herkomst. Daar hebben toch al eerder vrouwen boeken over geschreven? Vrijzinnige islam steunen lijkt me geen oplossing. Zoals dit verhaal duidelijk maakt; vrijzinnig ogende mannen ontpoppen zich in het land van herkomst alsnog als fundamentalisten. Deze dochter kan m.i. nog maar 1 ding doen: teruggaan naar Nederland (via geitenpaadjes of zo), de kinderen achterlaten en opnieuw beginnen. Eventueel kun je proberen de kinderen te laten ontvoeren, maar lijkt me lastig.

Poes Fiep | 22-10-16 | 13:01

@lupuslupus
Heb je het serieus gekocht? Ik dacht dat dat vod altijd gratis werd uitgedeeld. Vraag ik mij nu toch serieus af naar wie de opbrengsten uit de verkoop gaat.
Bennie Boos | 22-10-16 | 12:51
.
Ja ik heb het serieus gekocht, zo'n 25 jaar geleden, in een normale boekwinkel. Kostte (als ik mij goed herinner) rond de 15 gulden wat best een veel geld was in die tijd.

Lupuslupus | 22-10-16 | 13:01

Dom wijf.
Dom, dom wijf.
Magoed, ook dergelijke domme wijven hebben stemrecht in Nederlandje en dus zitten we opgescheept met GL, D666 en meer van die wereldvreemde clubjes in ons parlement die het voor alle ander fanatiek proberen te verzieken.

happen naar de baas | 22-10-16 | 13:01

Zullen we nog even opmerken dat de letterlijke vertaling van islam "onderwerping" is? En dat die slimme mo (en zijn opvolgers) destijds heel goed heeft nagedacht over het samenstellen van een regelboekje dat religie, recht en overheid onlosmakelijk maakt? Dat is wat er voor zorgt dat islam nóóit zo vrijzinnig wordt als het jodendom of katholicisme. De beste vergelijking is die met extreem uitgewerkte radicale gereformeerde sektes als het noors broederschap of ridders van het rozenkruis. Interessante gegevens zijn dat islam de vrijheid van de individu niet erkent en dat liegen ten bate van de ideologie wordt aangemoedigd. Waarbij ik kom op de opmerking van mevrouw Annelies over het "plotseling orthodox worden". Dat is in de basis al een misvatting, omdat misleiding een manier is om jezelf, zoals dit voorbeeld, een blonde meid aan te meten. Als het doel eenmaal bereikt is gaan de maskers af. Nog steeds denken veel goedmenschen dat het "de schuld van het westen" is dat moezelmannen radicaliseren. Niets van dat alles. Het plan was aldoor al om de ideologie een onschuldige uitstraling te geven om zo ongemerkt te groeien en te infiltreren in seculiere samenlevingen. Inmiddels is de kritieke massa bereikt. Bereid u voor. Oorlog is op komst. Onderwerping is het einddoel.

Mr Dixit | 22-10-16 | 13:01

Ik kan maar één ding zeggen en dat is minder , beter nog , helemaal weg met die sprookjes verhalen genaamd religies.

ijstijd | 22-10-16 | 12:59

Ontzettend triest, deze onmetelijke domheid en naïviteit.
Oma hoopt, tegen beter weten in, dat er zoiets als een vrijzinnige islam bestaat. Want als die er is, en populair wordt onder de moslims, dan ziet ze misschien ooit haar dochter en kleinkinderen weer eens terug.
Nee oma, het is spijtig maar uw eigen verwrongen wereldbeeld heeft deze situatie gecrëerd, die blik in de spiegel zal vroeg of laat keihard aankomen.

spanarchist | 22-10-16 | 12:58

Die mensen hebben alle tijd gehad zich ook in de andere kant van de moslim/islam te verdiepen. En in een keer staat de waarheid in je woonkamer, tussen jou en je dochter in en dan is het te laat. Zij is in elk geval welkom welkom welkom in hun land. Voor wat dat waard is daar.

De_verwarrende_man | 22-10-16 | 12:57

Gelukkig voed ik mijn kinderen guur-rechts op.
@Piet Karbiet | 22-10-16 | 12:15
Gelukkig heb ik geen kinderen. Hoop ik.

Botte Hork | 22-10-16 | 12:55

Er is maar 1 islam en die moeten we buiten de deur zetten en houden, als, ook de goedmensen, in vrijheid willen blijven leven.

EdwinM. | 22-10-16 | 12:54

Kwarje wil maar niet vallen bij dit soort types als Chris Rutenfrans. Hoeveel Charly Hebdoos, Bataclans en Erdogan heb je nog nodig om het gevaar te zien. Misschien moeten dit soort mensen maar een Q (of GM of LV) op het voorhoofd geplakt krijgen, dan weet je direct met wie je te maken hebt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

ad melkert | 22-10-16 | 12:54

Het is aan die moslims die wel fatsoenlijk geintegreerd willen zijn om hun medegelovigen die de halve wereld in brand hebben gezet tot de orde te roepen, .....maar dat doen ze niet, durven ze niet of willen ze niet?

mallekater | 22-10-16 | 12:53

@lupuslupus
Heb je het serieus gekocht? Ik dacht dat dat vod altijd gratis werd uitgedeeld. Vraag ik mij nu toch serieus af naar wie de opbrengsten uit de verkoop gaat.

Bennie Boos | 22-10-16 | 12:51

Je dochter ben je kwijt, wees trots op haar vrijheid die dat heeft toegestaan, en dat die vrijheid ingewisseld is voor de meest weerzinwekkende achterlijk die haar leven tot een hel maakt. Geen respect voor, geen medelijden voor. Volgende!
Acar_ketimun | 22-10-16 | 12:47
Je hebt wel gelijk maar voor haar kleinkinderen - lees broedkippen voor de Jihad - is het vreselijk. Wat zullen ze hun opa en oma in het verre Westen haten, doen ze dat niet uit zichzelf wordt het ze wel geleerd.
-
Nee Anneliesje mag trots op haarzelf zijn. Goed gedaan meid.

hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 12:51

Ik heb medelijden met mevrouw de Vries, haar dochter en haar kleinkinderen. Verschrikkelijk wat ze allemaal door moeten maken, en nog door zullen maken.
Zelfs als het ze ooit lukt te ontsnappen uit het jaar 666 voor Christus, waar de islam miljarden mensen gevangen houdt.

Ik heb geen behoefte aan "told you so".
Maar het is natuurlijk wel zo dat dit al decennialang gezegd wordt. En niet alleen door ervaringsdeskundigen zoals in "Not without my Daughter". Wie zich iets meer dan 25 seconden in de koran, de overleveringen en de uitspraken van de Plunderende Proleet verdiept zou moeten weten hoe de islam in elkaar zit.
En dat is alleen nog maar de gruwelijk ranzige theorie; de dagelijkse praktijk van de sharia is net zo demonisch als de dagelijkse praktijk van de jihad. De dochter van mevrouw de Vries is er niet slechter aan toe dan alle andere islamitische vrouwen. Een bevoorrechte positie dus, ver verheven boven het lot van tientallen miljoenen "ongelovige" vrouwen en kinderen die in de islamitische wereld als seksspeeltjes gebruikt worden. In de islamitische wetgeving, de sharia, is het verkrachten, martelen en vermoorden van niet-moslims immers een deugd.

Hoe kan iemand hopen op een "vrijzinnige" versie van een sekte die dagelijks enkele tientallen tot soms wel duizenden mensen het leven kost?
Een sekte die streeft naar een "wetgeving" gebaseerd op de 5 belangrijkste spirituele waarden van de islam; onrecht, ongelijkheid, perversie, wreedheid en moordlust?
Hoe kan de koran die vaker tot Jodenhaat aanzet dan mein kampf door dochterlief als "een mooi boek" worden omschreven?

Decennialange Politieke Corruptheid hebben het vermogen om juiste beslissingen te nemen compleet verwoest. Decennialang moesten we horen dat "feitenkennis = fascisme" en "logica is voor losers".
En nu zit de hele samenleving met een gigantisch probleem.
De problemen van de familie de Vries zijn niets vergeleken met de problemen die moslimimmigranten in alle islamiserende wijken van West Europa opleveren;
- grof geweld tegen joden en homo's;
- stelselmatig aanranden van ongesluierde vrouwen;
- stelselmatig wegpesten van autochtonen uit die wijken;
- structureel geweld tegen politie en hulpdiensten, inclusief brandweer en ambulances.

De politiediensten in Frankrijk en Zweden zeggen inmiddels openlijk dat zij het (seksuele) geweld van moslimimmigranten niet meer aankunnen. In de rest van West Europa claimen politiediensten dat het wel meevalt, zolang ernstige geweldsdelicten zoveel mogelijk worden gedoogd en geheim gehouden.

De dochter van mevrouw de Vries heeft een verkeerde beslissing genomen, waardoor zij nu diep in de problemen zit.
Ondertussen hebben miljoenen andere West Europeanen reeds te maken gehad met soortgelijke of veel ernstiger problemen; dankzij de beslissingen van de Linkse Kerk.
Gewetensvraagje aan mevrouw de Vries...
Hoe denkt zij over "welkom, welkom in mijn land"?

Dandruff | 22-10-16 | 12:49

Sorry, eigen keuze geweest en nu het te laat is, niet gaan janken. Daar is het veels, maar dan ook echt veels te laat voor. Je dochter ben je kwijt, wees trots op haar vrijheid die dat heeft toegestaan, en dat die vrijheid ingewisseld is voor de meest weerzinwekkende achterlijk die haar leven tot een hel maakt. Geen respect voor, geen medelijden voor. Volgende!

Acar_ketimun | 22-10-16 | 12:47

Kwarje wil maar niet vallen bij dit soort types. Hoeveel Bataclans en Erdogan heb je nog nodig om het gevaar te zien. Misschien moeten dit soort mensen maar een Q (of GM of LV) op het voorhoofd geplakt krijgen, dan weet je direct met wie je te maken hebt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

ad melkert | 22-10-16 | 12:46

En zo maken de dhimmi's en de "nuttige idioten" (zie Lenin) het mogelijk dat wij stukje bij beetje steeds meer van onze zwaarbevochten vrijheden gaan inleveren.

Tietmier | 22-10-16 | 12:46

De term Islamisten heb ik uit mijn woordenboek verwijderd. Het is vervangen door Islamofascisten. Maakt het begrijpen van de Islam en het gedrag van haar volgers veel makkelijker. Het verschil tussen de fascisten van Hitler en de fascisten van Mohammed is echter de mate van geduld. De Islamofacisten hebben eeuwen de tijd om langzaam aan de een na de andere tegenstander uit te schakelen. Dat maakt hen aanzienlijk gevaarlijker voor de vrij- en zelfstandig denkende mensen, dan de ADHD fascisten van Hitler. En de gutmensch is geen tegenstander van de Islamofascisten. Zij zijn bondgenoot en facilitator die de Islamofascisten de ruimte geven om de frontsoldaten van de vrijheid uit te schakelen. Overigens zin gutmenschen vaak ook laf en heel bang voor fysieke agressie. Ze lopen daarom weg als er een schreeuwende en eisende moslimfascist tegenover hen staat. Kansloos volk.

Graaier | 22-10-16 | 12:45

@lupuslupus, ik heb er ook wel eens voor gestaan om dat boek maar eens te lezen. Ik ga het niet doen, beter eerst het verhaal van Machteld maar..

Karelklep | 22-10-16 | 12:44

Politiekcorrectheid, fatsoen, het kost levens.
.
Goed dat die levens deze keer uit eigen fatsoenskring zijn. Het komt namelijk nog veel te vaak voor dat onschuldige mensen moeten lijden door politiekcorrectheid van anderen. Als de voor de handliggende boemerang terugkomt moet die de werper treffen, niet anderen.
.
Eindelijk weer eens een goed nieuws berichtje inzake Islam. Leuk.

Parel van het Zuiden | 22-10-16 | 12:44

Die laatste zin klopt wel, dat het nog 500 jaar gaat duren

jezusisonzin | 22-10-16 | 12:43

Vrijdenkers gaan er abusievelijk vaak vanuit dat de rest van de mensheid zich kan vinden in hun denkbeelden. Neen, niet alle mensen zijn liev, laat staan dat ze uberhaupt zelf (kunnen) denken.

Sunabalk | 22-10-16 | 12:43

-weggejorist-

Titje | 22-10-16 | 12:41

@Ulle Ruttelflut | 22-10-16 | 12:31
Klopt. In die provinciedorpen zitten helaas nog genoeg van die sufkutten. Met Vrij Nederland en de VPRO-gids op de bank te deugen. En vanavond weer lekker eten bij de Somalier. Kijk ons een goed wezen.

Piet Karbiet | 22-10-16 | 12:39

Geen medelijden mee. Ouders zijn nog steeds niet tegen islam maar voor zogenaamd vrijzinnige islam. Die bestaat niet. En dochter had gewoon beter moeten weten. Als een jihadist die spijt krijgt en terwille. Blijf dan ook maar daar.

WatZalIkErvanZeggen | 22-10-16 | 12:38

Hate to Say I Told You So. https://www.youtube.com/watch?v=Uz1Jwyxd4tE

Piet Karbiet | 22-10-16 | 12:35

Deze brief bewijst dat vrijdenkers en.politiek correcte nensen die wees welkom in mijn land staan te xingen, werkelijk totaal geen benul hebben van moslims en hun cultuur. Totdat ze er mee in aanraking komen. Maar ondertussen wel de pvv en aanhang wegzetten als racisten en populisten. Populisten en vermeende racisten zijn gewoon mensen die al in aanraking zijn gekomen met de islam. Populist of racist is een heel verkeerde term voor realist.

Rheia | 22-10-16 | 12:34

"The world is my oyster"-mensen; Boos worden op het onweer als ze getroffen worden door de bliksem.

Bubsy | 22-10-16 | 12:32

@IslamPislam, dat je nog probeert om medelijden op te brengen. Het die trut haar schuld, ze heeft haar dochter laten glippen omdat deugen belangerijker was. Echt hoe vaak hoor je wel niet dat ze totaal veranderen zodra meisje bezit wordt na een huwelijk. En die trut heeft er nog steeds niks van geleerd. Welke vrijzinnige islam. Vrijzinnige moslims bestaan maar geen vrijzinnige islam.

Bokito ergo sum | 22-10-16 | 12:32

Tranen schieten in mijn ogen bij dit verhaal. Niet echt natuurlijk, Annelies domme doos dit krijg je nu van je achterlijke gedrag. Dat er maar meer van die dozen de deksel op hun neus krijgen.

Bennie Boos | 22-10-16 | 12:31

Ach, in Rotterdam hakken we al ruim 50 jaar met dit bijltje. Gelukkig hebben we gesegregeerde woonwijken waar (autochtone) minderheden bij elkaar kunnen hokken. Het is wel humor dat laatste 10 jaar ook de provincie ook te maken heeft gekregen met allochtoniërs. Volgens mij zitten daar de meeste "goedmensen" met een verlichte geest maar weinig realiteitsbesef (= D66, GL, blanke PvdA'ers). Met andere woorden, de PvdA gaat naar heel weinig zetels!!!

Ulle Ruttelflut | 22-10-16 | 12:31

het duurt nog wel 500 jaar voor de islam is afgeschaft? Lekker dan. Vrijzinnig zal ze niet worden!
Cobalt bomb | 22-10-16 | 12:24
.
Ga maar rustig slapen, de islam zal nóóit worden afgeschaft. Die is over de hele wereld bezig met een laatste veroveringstocht en deze zal succesvol zijn. Gewoon realistisch blijven i.p.v. wensdenken.
Noem mij eens 10 landen in de wereld (hoeveel zijn het in in totaal, 153 of zo?) die 100% 'islam-vrij' zijn.

Lupuslupus | 22-10-16 | 12:30

Gematigde kannibalen. Ook zo iets.

Piet Karbiet | 22-10-16 | 12:30

vrijzinnige islam? Ik ken eigenlijk alleen maar de vrijblijvende islam als tijdelijke voorportaal voor de echt islam.

Binnenbaan | 22-10-16 | 12:29

Vrijzinnige islam. Ik moet denken aan het hebben van een keuze of je een kromzwaard, hakbijl, aardappelschilmesje of guillotine gebruikt.

Jos Tiebent | 22-10-16 | 12:29

Als ze niet had geschreven dat de vrijzinnige islam, wat dat ook moge zijn, gesteund moet worden, was de brief natuurlijk nooit geplaatst.

mr. Quispel | 22-10-16 | 12:28

LALALALALA told ya

derKaiser31 | 22-10-16 | 12:28

De koran is voor een groot deel overgeschreven uit de Tenach en de Bijbel. En voor de rest zijn het de avonturen van een roverhoofdman die mekka en medina onveilig maakt.
Ars Vivendi | 22-10-16 | 12:18
.
Eens. Toch een kleine toevoeging: veel van wat is gejat uit Tenach en Bijbel is ook nog eens gruwelijk verdraaid.

Lupuslupus | 22-10-16 | 12:26

Ars Vivendi | 22-10-16 | 12:18
Zijn avonturen maken op het moment heel de wereld onveilig, beetje ruig jongensboekje.
@Pritt, het duurt nog wel 500 jaar voor de islam is afgeschaft? Lekker dan. Vrijzinnig zal ze niet worden!

Cobalt bomb | 22-10-16 | 12:24

Ongelofelijk om dat haatboek 'mooi' te noemen. Het is echt geschreven door een krankzinnige, dat kan gewoon niet anders.
.
En ja, ik heb het gekocht en doorgeworsteld. Daarna meteen in de vuilnisbak gegooid want zoiets wil je *niet* in je huis hebben! Stel je voor dat ik was overleden en mijn kinderen vonden het. Dan kon ik hen niet meer uitleggen waarom ik het had gekocht. Dus weg er mee.
.
Ik wilde weten wat er nou eens precies instaat. Let wel, dat was nog vóór het internet tijdperk. Maar ik wist toen al meer dan voldoende om de rest van mijn leven héél ver weg te blijven van alles dat des islam is.

Lupuslupus | 22-10-16 | 12:23

Maar wat moet je dan als ouders ? Wim Sonneveld (vzmh), misschien bekend bij de wat oudere reaguurders, heeft daar ooit een ding over gemaakt. Als je gaat zeggen dat ie niet deugt, dan gaan ze er juist mee. Dus moet je ze prijzen, "ik prees em regelrecht het graf in". Maar als je pech hebt gaan ze alsnog met em. Mijn buurman marokkaan is ook getrouwd met een nederlands, zoals hij zegt "christenmeisje". Het is zorgwekkend, ze stelen onze vrouwen. Moet je andersom eens proberen.

hotnot | 22-10-16 | 12:22

Zal gezellig zijn tijdens het kerstdiner.

harry21 | 22-10-16 | 12:21

"De vrijzinnige islam steunen". Net als de 'gematigde' rebellen in Syrië zeker? De tijd van de gutmensch is voorbij, zij hebben de touwtjes in handen gehad en gefaald. Het ene idee is nog slechter dan het andere. Het is tijd voor grootschalige remigratie van moslims, dat is als we eerlijk zijn de enige oplossing.

pluk-87 | 22-10-16 | 12:20

@Bali Lovert | 22-10-16 | 11:53
Mijn mening hierover; misschien komt dat doordat Gutmenschen menen te moeten voorschrijven in die verre landen hoe die mensen moeten leven op de westerse manier. Er niet bij stilstaande dat dat helemaal niet gaat werken, omdat de mensen daar helemaal geen behoefte aan hebben of er zelfs niet mee om weten te gaan. En doordat gebemoei van die Gutmenschen raakt een land van slag, ontstaat er mogelijk een (burger)oorlog, en gaan de inwoners zwerven, op zoek naar een stabiel land waar ze volgens hun tradities kunnen verder leven. Ik moet dan vaak denk aan dat vogeltje, dat zijn hele leven in een kooitje leeft; laat het los in de vrij natuur en het weet zich geen raad. Maar nogmaals, dat is mijn mening.

kweethetooknietbeter | 22-10-16 | 12:19

Moderne vrijdenkers noemt zich dat.
Is dat Islam denken dan modern, progressief, of van deze tijd?
Dan heb je waarschijnlijk je kop metersdiep in je reedt gestopt.

Memek | 22-10-16 | 12:19

De koran is voor een groot deel overgeschreven uit de Tenach en de Bijbel. En voor de rest zijn het de avonturen van een roverhoofdman die mekka en medina onveilig maakt.

Ars Vivendi | 22-10-16 | 12:18

Geen medelijden mee.
Had ze verwacht dat heulen met de vijand haar iets positiefs op zou leveren!?

Zuurmannetje | 22-10-16 | 12:16

Ik heb het geprobeerd, maar het is me niet gelukt om er medelijden mee te hebben. Sorry.

IslamPislam | 22-10-16 | 12:16

Hierboven is echt alles al gezegd. Ik hoop dat deze linkse muts het voor de grap een keertje naleest

ti ta toverkuffar | 22-10-16 | 12:15

Gelukkig voed ik mijn kinderen guur-rechts op.

Piet Karbiet | 22-10-16 | 12:15

Te dom om te poepen is 95% van ons volk. Politiek correcte Gutmenschen incluis. Mijn gristen Turkse kennis zei al uit zichzelf, "vertrouw geen enkele islamiet".

Hebbiehemookweer | 22-10-16 | 12:14

@hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 11:45
Ik heb die film gezien vroeger. Een absolute aanrader, kijken of die nog ergens te vinden is op een torrentsite. thepiratebay.org...
Botte Hork | 22-10-16 | 12:03
Ik heb zelfs het boek nog gelezen. Mijn moeder het het gekocht voor o.a. mijn zusje. Die zit hier dus nog lekker met haar kinderen. Ondertussen wel gescheiden van haar blanke man maar daar hebben we alimentatie voor uitgevonden en kinderen worden ( beiden ) niet afgenomen.
-
Nog niet, maar daar gaat wel gebeuren als we zo doorgaan want ook de bejubelde vrijzinnige Islam zal nooit een seculiere rechtbank erkennen. Maar ja, leg dat Annelies maar eens uit. Je kan nog beter proberen een spijker dansen te leren.

hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 12:13

Heel eerlijk? Naar maar waar, ik kan alleen maar besmuikt lachen als ik zo'n verhaal lees van zo'n domme goedgelovige gutmensch. Zeker omdat ze zelfs nu nog niet wil accepteren wat islam werkelijk is: Een vrouwonderdrukkende facsistische beweging die niet gematigd kán zijn.
Het is als de Wehrmacht padvinders noemen omdat er ook een SS was.

BekiekUtMoar | 22-10-16 | 12:11

Hoe kun je de koran nu 'een mooi boek' vinden ? Ze staat vol geweld en haat.

orange pekoe | 22-10-16 | 12:10

Het probleem is niet zozeer islam of dat die niet past bij het westen, het probleem is geld. Gratis geld. Te veel geld. Ze komen hier niet voor het weer, maar voor geld.
Moet je eens kijken hoe snel de re-migratie op gang komt als alle fake WAO-en Wajong uitkeringen worden gestopt. Kom op UWV, gewoon ronde 3 hercontrole! Verder stop van het Overheids Fokprogramma genaamd kinderbijslag/korting en handhaven van de taalverplichting in de Participatiewet.
Het. Kan. Wel.

crankshaft | 22-10-16 | 12:10

We moeten de vrijzinnige islam helemaal niet steunen. Als 'vrijzinnige islam' betekent: pak wat vriendelijke teksten uit de koran en hadith en mix dat met algemene normen en waarden qua omgangsvormen en sociaal zijn, dan kun je net zo goed meteen humanist worden, wat hebben die paar islamitische regeltjes dan nog voor toegevoegde waarde.

Bovendien, zo'n 'vrijzinnige islam' staat net zo ver bij de echte islam vandaan als atheïsme. 'Light' versies van de islam zoals soefisme zijn vaak het eerste slachtoffer van de soennitische slachters.

Het enige wat we moeten doen is duidelijk de grens stellen: ons land, onze regels, onze wetten, en als islamitische bepalingen daarmee in strijd zijn: pech gehad, onze regels gaan voor. En je kinderen leren om nooit, maar dan ook nooit, een relatie met een moslim te beginnen.

raskol | 22-10-16 | 12:10

Wie niet horen wil...enz.
De wekker staat voor sommige mensen net op licht en niet op geluid, anderen snoozen nog wat jaartjes door.
Sommigen zijn al wakker maar nog niet opgestaan.Anderen staan al buiten of zijn al aan het werk.
Zij die vroeg wakker zijn zien de natuur in al zijn pracht .
Zij die slapen zien geen natuur en zeker geen pracht, zij zien alleen zichzelf en horen alleen zichzelf .
Ooit gaan alle wekkers af, zelfs bij hen.

medelmo | 22-10-16 | 12:09

Lang genoeg wegkijken benevelt je geest zo blijkt maar weer. Kudt voor die ouders maar zo'n ongelooflijke naïviteit kan natuurlijk niet zonder gevolgen blijven en dat had de juiste opvoeding kunnen voorkomen. Hetgeen dus niet gebeurd is zo blijkt eveneens.

Lichtstadfan | 22-10-16 | 12:09

Eigen schuld, dikke bult. De keren dat dit goed gaat kun je zelfs niet op de vingers van een hand tellen, het gaat nooit goed.
Er is geen sprake van integratie. Geen enkele. De leveringsvoorwaarden van de Islam zijn duidelijk. Onderwerping, onderwerping en onderwerping. De kleine regels ook. Bij overtreding volgt steniging en dood. Do or die.
Er zijn geen vijftig tinten grijs in de Islam.

De vrijzinnige Islam. Een prachtig streven. Ik zou er graag in mee willen gaan.
Een Europese vrijzinnige variant van de Islam. Wie zijn dan de voormannen en vooral voorvrouwen van deze beweging?

ristretto | 22-10-16 | 12:08

Oorverdovende stilte op Joop. Enkel een incidentje in een lange, lange rij van incidentjes. Niets te zien hier. Loopt u aub verder...

Eeuh | 22-10-16 | 12:06

Ik heb nog een beter idee: we steunen de gehele islam NIET!

Uw Psychiater | 22-10-16 | 12:04

Over een jaar of 20, als de islam hier weg is, zal ze het misschien pas doorhebben wat ze altijd heeft gesteund.

kadoendra | 22-10-16 | 12:04

-weggejorist-

Remos | 22-10-16 | 12:03

@atheïstisch stemvee | 22-10-16 | 11:44
Er zijn 'vrijzinnige protestanten', maar die kun je moeilijk nog christelijk noemen: zij storen zich aan God noch gebod, laat staan de vreze des HEERE HERENS.

Wat vrijzinnige islamieten betreft: er werkt er eentje bij de onvolprezen Keuringsdienst van Waarde, maar die bleek deze week voor de zekerheid toch maar geen spaghetti te willen eten, uit angst in de hel te verdagen. Nog zeker 500 jaar te gaan...

Guido | 22-10-16 | 12:03

Jup, en daar sta je dan als gestudeerde softe hangplant papa. Klootzak. Het is jouw schuld.

crankshaft | 22-10-16 | 12:03

Niet alleen de islam is het probleem. Het probleem ligt ook in het inteelt DNA van die achterlijke woestijnbarbaren. Als die gasten christelijk waren dan was nu het christendom een moorddadige haatreligie. En geloof mij, een vrijzinnige islam bestaat niet en ook niet over 500 jaar.

Wasbakplasser | 22-10-16 | 12:03

@hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 11:45
Ik heb die film gezien vroeger. Een absolute aanrader, kijken of die nog ergens te vinden is op een torrentsite. thepiratebay.org/search/Not%20Without...

Botte Hork | 22-10-16 | 12:03

En nog steeds onderscheid willen maken, het is simpel je maakt een bewuste keuze om daarheen te gaan en ik neem aan dat je dan ook hebt gekeken naar de regels. Wanneer je dan daar heen gaat moet je later niet klagen over de regels. Niemand heeft ze hiertoe verplicht. Sneu voor opa en oma kleinkinderen missen is kudt.

ChronischeKlager | 22-10-16 | 12:02

De gedachtegang van mevrouw De Vries is vrij onzinnig.
Ars Vivendi | 22-10-16 | 11:54
Hahaha, ja dat ziet iedereen behalve de moeder die haar dochter en kleinkinderen voorgoed kwijt is. Mijn hart huilt voor die kinderen maar man man man wat verdiend dat zieke wijf een pak slaag om het feit dat ze Islam niet voorgoed heeft uitkotst. Als dit geen Stockholmpje is ( ten koste van godverdomme haar eigen vlees en bloed ) wat dan nog wel?

hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 11:59

En dan nu het Islam weerbericht:
Zware hangbaarden trekken door Nederland, met kans op aanslagen in alle provincies. In de grote steden is de dreiging nog het grootst. Aan dit weerbeeld komt de voorlopig geen verandering.
.
Je dochter in de leer van Islam opvoeden, dat vind ik kindermishandeling van de hoogste orde.
Dat soort ouders direct uit de ouderlijke macht ontzetten, steriliseren en onder curatele.

Memek | 22-10-16 | 11:59

Een van je taken als opvoeder is je kinderen behoeden voor gevaar. Daar heeft deze dame overduidelijk gefaald. Je zegt ook niet tegen je dochter: 'wandel 's nachts maar lekker door dat donkere parkje in die achterbuurt'.

medusa324 | 22-10-16 | 11:59

'vrijzinnige islam'? Wat is dat? Mohammed die minder mensen de kop afhakt? Of een anti-Mohammed islam? Hoe doe je dat?

La Bailaora | 22-10-16 | 11:58

Het probleem met de islam wordt zo groot en zichtbaar dat zelfs de elite er last van krijgt. Het ongeloof van deze vrouw dat de door haar aangeschreven vrindjes niet reageren is dan wel weer grappig. Hele volksstammen zet als racist en tokkie weggezet want het ging toch alleen maar om het geurtje in het trappenhuis.

ukuppes | 22-10-16 | 11:56

" We moeten de vrijzinnige islam steunen"...??
Duidelijk door iemand bedacht die niets nada, zelfs geen kruimel kennis heeft van de islam..
De islam is de meest weerzinwekkende ideologie die ooit bedacht is. Het leidt altijd tot onderdrukking en vandaar uit wordt het alleen maar erger.
Dus NIETS aan de islam is het waard om te steunen. En ga je actief bemoeien met de islam volgen de doodsbedreigingen die zoals we allemaal weten geen loze beloftes zijn.

dijkbewaker | 22-10-16 | 11:55

Oh reken maar dat ze haar dochter nog terug gaat krijgen. Over een paar jaar zien al die overlopers in wat voor complete brainfart ze hadden en hoe goed het wel niet was vroeger. Alleen of ze onbeschadigd terug zal komen is een tweede, en die kleinkinderen zie je inderdaad zeer waarschijnlijk nooit meer nee.
EIGEN SCHULD, komt door de opvoeding, 100 procent.

Spaanse Peetvader | 22-10-16 | 11:55

Vandaar dat mijn dochtertjes, de jongste is zo oud als de kleindochter van mevrouw De Vries, nú al het dwingend advies krijgen om niet in zee te gaan met een Noord-Afrikaanse of anderszins mohammedaanse jongeman. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, in onze eigen omgeving en familie heb ik al genoeg ellende gezien met die kwasten.

Ik zou ze ook niet zomaar laten vertrekken naar zo'n land, zonder de noodzakelijke waarborgen.

Guido | 22-10-16 | 11:55

De gedachtegang van mevrouw De Vries is vrij onzinnig.

Ars Vivendi | 22-10-16 | 11:54

Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die denken dat de islam prima te verenigen is met de vrije westerse samenleving. Wat voor gigantisch bord moet je dan wel niet voor je kop hebben als je dagelijks overstroomt word met de keiharde feiten dat dat totaal onmogelijk blijkt te zijn?

sinar2 | 22-10-16 | 11:54

Domheid is zo oud als de wereld.

Rest In Privacy | 22-10-16 | 11:53

Wilde het niet lezen, wil er niets over weten en wilde er eigenlijk niet op reaguren... maar ik ben zo islam-moe dat ik dat laatste nu wel doe. Kon ik nog maar 1 dag wakker worden in een land waar de islam bestaat op plekken heel ver fietsen vanaf mijn woonplaats... zoals vroeger... en er verder niet de hele dag over moest horen....

Bali Lovert | 22-10-16 | 11:53

Voor mevrouw en iedereen die in een vreedzame islam zonder onderdrukking geloofd heb ik een goed advies denk goed na als U weer stemmen mag.
Landverraders zitten er genoeg tijd voor verandering en daar kunt U wat aan doen.
Blijf wakker en houd ook goed in de gaten wie Rutter straks helpt bij het negeren van het NEE.

Toontje-lager | 22-10-16 | 11:51

De vrijzinnige islam...

Hahahaha

HoogToontje | 22-10-16 | 11:50

Het doet pijn wanneer de droom wordt ingehaald door de realiteit. Geen uniek verhaal, dertig jaar geleden al eens meegemaakt met de dochter van kennissen van mijn ouders. Dochterlief had in Tunesië zo' n aardige en leuke man ontmoet. Nog geen vijf jaar verder was het meisje uiteindelijk zonder kinderen naar nederland gevlucht, vijf jaar lang dagelijks mishandeld.
.
De middeleeuwen bestaan nog. Een real life bezoek aan de veertiende eeuw is mogelijk en deze zomer komt de veertiende eeuw ook naar je toe. Vijftig jaar cultureel marxisme heeft onze autochtone cultuur gesloopt. De lange mars door de instituties door de relativisten heeft de laatste resten historisch besef weggenomen.
.
Lieve mevrouw de vries. Jammer voor uw dochter. Kijk vooral ook uzelf er eens goed op aan. Uw naïviteit heeft u overgedragen aan uw kind en zij mag de tucht van de islam genieten. Een laatste opmerking. "Vrijzinnige islam" is net zo' n contradictio in terminis als "vrijzinnig nazisme". De islam is, om met Churchill te spreken, de sterkste regressieve kracht die de mensheid ooit heeft gekend. Alleen een volledige afwijzing van deze dwaalideologie kan redding brengen.

Glasgow Argus | 22-10-16 | 11:50

Je moet geen enkele vorm van haat en onderdrukking steunen. Dus geen enkele vorm van de Islam.

Mark_D_NL | 22-10-16 | 11:50

Tjonge tjonge...
En dan nog jammeren over de "vrijzinnige islam" die ergens zou moeten bestaan??

meneer Q | 22-10-16 | 11:50

Fijn he... Zo'n huwelijk gebaseerd op emotionele chantage. Ik weet niet hoe het er aan toe gaat in die landen, maar misschien moet de familie zich eens verdiepen in het verkrijgen van valse paspoorten...

zonder_moeite | 22-10-16 | 11:49

TOLD YOU SO!!!
Het is een harde les voor die dame, maar illustreert meteen wat er mis is met de linkse denkmentaliteit. Alles moet maar kunnen, alles is geoorloofd, er is niets aan de hand, tot het moment dat de boze buitenwereld jou in je zeepbel raakt. Ineens is alles dan anders.
Ze hoeft niet op steun van haar linkse kerk te rekenen, voor het eind van het weekend is ze racist en islamofoob.
Er is geen vrijzinnige islam, er zijn wel meer dan 20 verschillende versies van de koran, en in geen van deze staat iets over andere wang toekeren en je vijanden vergeven, wel over het afslachten van de ongelovigen.

DearMud | 22-10-16 | 11:49

Aan de Kamervoorzitter Khadija Arib zal het echt niet liggen.
Zij heeft dezelfde ervaring als mevrouw de Vries.
Kijk College Tour van gisteravond nog even terug.

philia | 22-10-16 | 11:49

Wanneer je dat allemaal hebt meegemaakt - zoals mw. de Vries - en het dan nóg hebt over de 'vrijzinnige islam' ben je gewoon niet meer te redden.
.
En dat verhaal over haar schoonzoon die plotseling fanatiek bleek: ze heeft zeker ook nooit de - waar gebeurde - film 'not without my daughter'.
.
Maar die goedmensen geloven het alleen als ze het zelf meemaken en dan nog niet eens 100%.
.
Voed je kinderen op dat ze nooit maar dan ook nooit met een islamiet naar huis mogen komen en leg ze uit waarom!

Lupuslupus | 22-10-16 | 11:48

Het klinkt hard maar je hebt zelf je dochter aan
de islam ge offerd en nu moet je niet zeggen nee toch
maar als je na denkt weet je dat het ja toch is .
Allen zit zij nu in een hokje toch !!.

Domie nee | 22-10-16 | 11:48

"Onze dochter bestudeerde de Koran en vond dat een mooi boek..." Het is geen mooi boek, ze wist blijkbaar niet wat studeren is.

Mr_Dick | 22-10-16 | 11:47

Dit klingt te veel naar het Boek "Not without my Daughter" van Betty Mahmoudy.
Messchien moet ze dat maar even lezen, daar staat ook in hoe ze daar wegkomt.

Betty told you so too.

thorrie | 22-10-16 | 11:47

Linkser dan in Wageningen bestaat niet dus al ze daar al gaan draaien is er wellicht nog hoop. Sterkte, enne... told you so!

PikinhetBlik | 22-10-16 | 11:46

Niet achteraf gaan miepen.

Hufter | 22-10-16 | 11:46

Wat heb je dan een plaat voor je kop.
Eerst je dochter kwijtraken omdat je ze niet fatsoenlijk hebt opgevoed, twee kleinkinderen die leven in de hel, en dan nóg beginnen over vrijzinnige islam.
Alsof je godverdomme in een oranje overal op je knieën zit en vraagt of degene die achter je staat met een roestig mes, misschien niet beter de Tefal messenslijper kan bestellen bij bol.com.
'Vrijdenkers die mensen niet in hokjes stoppen'
Echt, flikker op.
Dat gaat mijn dochter nooit gebeuren.
Weet je waarom?
Omdat ik mensen wel in hokjes stop, zoals je ook gevaarlijke dieren in hokjes moet stoppen.
Eet je bord leeg, doe de dop op de tandpasta, doe je vuile kleren in de was, zet je fiets in de schuur en blijf de fok weg van de middeleeuwse doods- en verkrachtingscultus.

Cuyahoga | 22-10-16 | 11:46

Maar ze deugde wel!
Botte Hork | 22-10-16 | 11:42
Veel succes moeke je ziet je dochter en kleinkinderen nooit meer terug als je blijf vertrouwen op de landverraders die je hebt aangeschreven. Domme, domme domme muts! Ga maar sparen voor een smokkelaar.

nl.wikipedia.org/wiki/Not_Without_My_...

hurenisvoorpaupers | 22-10-16 | 11:45

'We moeten de vrijzinnige islam steunen'
Zijn dat moslims met moeilijke brillen en een VPRO-abonnement? Mag je daar dan zelf bepalen of je linker- of rechterhand wordt afgehakt? Zijn dat die moslims die andersgelovigen in hun land uitnodigen, terwijl ze zingen 'welkom, welkom in mijn land'?

Of is de vrijzinnige islam net zo'n fata morgana als het vrijzinnige nationaalsocialisme?

atheïstisch stemvee | 22-10-16 | 11:44

Lekker zandkastelen maken...

Lepenseur | 22-10-16 | 11:44

Dusssss allemaal de schuld van de ouders, die kun dochter te multiculti hebben opgevoed. Dan ben je ook nog es je dochter kwijt en verwacht je realisme en zoiets als "hmm misschien had Wilders gelijk en ik niet" ipv daarvan!: "We moeten de vrijzinnige islam steunen"?!

Rest In Privacy | 22-10-16 | 11:44

Islam: garantie tot aan de deur, geen bonnetje, niet ruilen.
Bij zo' n winkel koop je niet.

bakermat | 22-10-16 | 11:44

Ook negen jaar geleden werd er al volop gewaarschuwd. Het is dan ook tamelijk dom, om niet te onderzoeken wat de werkelijkheid is en je bloedeigen dochter zomaar in het verderf te storten.

Er wordt nog steeds gewaarschuwd, dat er maar een islam is. Maar wat doet deze onnozelaar? Ze vraagt om de "vrijzinnige" islam, die dus helemaal niet bestaat, te steunen! Dan ben je niet dom ,dan ben je kwaadaardig.

Jonkheer Wttewaall | 22-10-16 | 11:43

Er bestaat alleen zoiets als een ''onzinnige islam''

wakker worden | 22-10-16 | 11:43

Er zijn geen dommere mensen dan goedmensen. Misschien zijn ze in het dagelijks leven professor, apotheker, journalist of feministe. Dommer zul je ze niet krijgen. De essentie van islam is onvrijheid, onderwerping aan de bedenksels van Mohammed. Als je dat niet al van ver ziet aankomen, ben je plat gezegd gewoon dommer dan dom, een ezel-aars. En de prijs voor die domheid zal worden betaald. Door uw kinderen. Het wordt langzaam maar zeker manifest. Wie het onkruid dat islam heet, niet bestrijdt, zal er door overwoekerd worden. Zie Midden-Oosten, zie de hele islamitische wereld. De islam heeft geen plaats voor vrij denken, voor feiten of voor andere gedachten dan islam. Zie dat niet in, of zie het wel in en blijf er passief onder; of sterf door de hand van de jihadisten, zou ik zeggen.

Fijnstoffer | 22-10-16 | 11:42

Nog steeds niet genezen. Het Gutmensch virus is hardnekkig.
"We moeten de vrijzinnige islam steunen.."

Heinzz | 22-10-16 | 11:42

Maar ze deugde wel!

Botte Hork | 22-10-16 | 11:42

En dan nog roepen dat we de vrijzinnig islam moeten steunen.

Helemaal van het padje, dat wordt nooit meer iets. ER IS GEEn VRIJZINNIGE ISLAM.
Je kan zo hard schreeuwen als je wilt, ze luisteren toch niet.

bergsbeklimmer | 22-10-16 | 11:42

Geen medelijden mee

Bokito ergo sum | 22-10-16 | 11:42

-weggejorist-

dwarsedwazigheid | 22-10-16 | 11:41

Ervaring is de beste leermeester. Maar wel een harde.

Muggenmepper | 22-10-16 | 11:36

Pssst......Told you so...

Ketchupbadger | 22-10-16 | 11:35

Hoezee, hoezee, voor den overnaedschen twee.
Daar winnen wij dit jaar, de Varsity weer mee.
(Oh, en de islam is kudt)

Piet Karbiet | 22-10-16 | 11:34

Minder minder minder

gestopt | 22-10-16 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken