Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie 030 twittert waarschuwing. Iedereen boos

Een donkere foto. Mercedes met een gebarsten ruit. Fiets in de berm. Forensisch team er omheen. Een kleine anekdotische waarschuwingstekst er bij, als een rond verhaal in 140 tekens. Best stilistisch van jeugdwijkagent Quak. Iedere ouder van kinderen die in de alleen-naar-huis-in-het-donker-leeftijd zijn, voelt deze wel binnenkomen. En daarom mag het natuurlijk niet. Wijkagenten met suggestieve foto's en suggestieve waarschuwingen moeten zich niet bemoeien met wat vaders wel of niet doen op verlichtinsgebied. Missie geslaagd, zou je zeggen, want deze boodschap verspreidt zichzelf. Maar we durven er geen boetebedrag voor onverlicht fietsen om te verwedden dat deze tweet nog lang blijft staan...

Reaguursels

Inloggen

Ach soms is de waarheid gewoon hard, iedereen die in een auto rijdt zal het wel eens meegemaakt hebben dat er plots een fietser opduikt in het donker zonder licht of what so ever, dan scheld je weer eens en de fietser rijdt onnozel verder zich van geen kwaad bewust alleen kwaad dat je hem hebt laten schrikken. leven gaat door maar soms gaat het goed mis, dan hoor je fietsers wel eens zeggen jij bent fout want ik ben zwakke beschermde verkeersdeelnemer, antwoord is dan maar wat heb je eraan als je in de kreukels ligt en een civiele procedure aan de broek hebt omdat je van links kwam en geen licht had, terwijl de ander alleen de schrik heeft en en beschadigde auto. Maar tweet is er een in de categorie de waarheid is hard, misschien te hard, maar gezien de foto en zender zal er meer waarheid dan onwaarheid inzitten.

Umberto die trotzoni | 19-10-16 | 09:37

Wat erg voor die bestuurder van de auto. Je zal het maar meemaken, zo'n zelfmoordgek die in de onverlichte polder op zoek is naar een motorkap...

Flapuidt | 19-10-16 | 00:52

Een effectieve tweet. Helaas zal allerlei managementvolk bij de politie weer terugschrikken van gekwetste mensjes die dit " niet vinden kunnen"!!!!!

Misschien kunnen de kletskousen van denk hier ook iets mee. Nieuwe doelgroep enzo.

Nuuk | 18-10-16 | 22:53

Die l****** HEMA bungel lampjes zijn dus géén 'fietsverlichting' - en er is een hele generatie opgegroeid die denkt dat dat wé zo is. Waarom zijn wij in godesnaam ooit opgehouden met het controleren van fietsers?
-
Ze snappen geen ene moer meer van het verkeer (en als ze dat wél doen, dan hebben ze er gevoeglijk sch*** aan) - ze fietsen met oordopjes in- ze zitten te appen in plaats van om zich heen te kijken - ze brengen zichzelf in gevaar door geen of onvoldoende verlichting en reflectiemiddelen. en het mooiste is nog; als je er als automobilist geheel per ongeluk overheen rijdt omdat het tuig niet zichtbaar is, dan is het voor de helft joúw schuld.
-
(ik probeer dat laatste altijd uit te leggen aan mijn Duitse vrienden... is mij tot nog toe niet gelukt...)

bisbisbis | 18-10-16 | 22:48

Als ik in een auto in het donker, bij regen rij, roep ik altijd dat fietsers zonder licht geen rechten hebben...... compleet suicidaal zijn ze..

wie zal het zeggen | 18-10-16 | 22:14

@kzegje | 18-10-16 | 13:37
Als voetgangers nou eens voetgangersbelasting gingen betalen, dan kunnen eindelijk die irritante voetgangers van mijn fietspad af. Wat een kulargument. Nederland heeft per vierkante kilometer al de meeste fietspaden *ter wereld*. Er zijn nu al fietspaden langs de meeste wegen. Buiten de stad hebben landweggetjes en 60km-wegen geen fietspad, maar alle provinciale wegen hebben dat wel. In België, Duitsland en Denemarken kun je dan gewoon op de vluchtstrook gaan fietsen... Zelfs de Afsluitdijk heeft haar eigen fietspad! In de oude binnenstad is er alleen vaak geen ruimte voor fietspaden en kan je als automobilist de weg met de fietser delen.

Fietsers moeten wat mij betreft wel harder worden aangepakt. Smartphone in de hand of geen verlichting keihard bekeuren.

Alexander des Burgus | 18-10-16 | 20:29

@fredjuhh | 18-10-16 | 13:40
APK voor de fiets, goed idee. Wordt er tenminste een beetje eisen gesteld aan de fiets.

Alexander des Burgus | 18-10-16 | 20:10

De ledjes achterop zijn een drama. In Duitsland fiets ik met een zaklamp in de hand. Elke scheurmof straal ik uit zijn koekblik als hij te dicht bij komt. Verder hou ik dat ding op de grond gericht zodat ik in een grote lichtvlek rij. Dat zie je een heel stuk beter dan die lampjes.

ViveLaRevolution | 18-10-16 | 19:01

Als ouder heb je de plicht je kinderen goede fietsverlichting te geven ALS je ze al alleen in donker laat fietsen. Geen excuus.
Ik heb er bij mijn kinderen vanaf dag 1 ingehamerd: geen meter zonder licht. En zo moeilijk is dat tegenwoordig niet meer met goede batterijlampen.

xspalm | 18-10-16 | 18:30

Ik moet opeens denken aan een keer dat ik aangifte ging doen van mishandeling en terloops vermelde dat ik met mije fiets aan de hand liep. Toen de agent vroeg waarom ik dat deed, zei ik dat ik geen licht had en het fietspad daar dicht aan de weg grenst. Hij vond het belachelijk en mijn verhaal ongeloofwaardig hierdoor. Sorry dat niet iedereen levensmoe is agentje!

Halveneger | 18-10-16 | 18:21

@HijgentHert | 18-10-16 | 17:24
Ja, dat bedoelde ik met mijn opmerking over te kleine batterijen die bij die dingen van de Action en de Blokker erin kunnen zitten. Die zijn al na een paar uur op.

McMarx | 18-10-16 | 18:02

Dat auto's en fietsers überháupt, maar zéker in het donker gebruikmaken van dezelfde wegen is natuurlijk je reinste waanzin. Daar zal men in de verre toekomst nog lang het hoofd over schudden, er zullen geleerde dissertaties geschreven worden over hoe dát toch in 's hemelsnaam ooit mogelijk was. Vrijwel iedere dag slachtoffers! En ze dachten toen dat als die fietsers maar een paar lampjes op hun fiets hadden, dat dan alles goed zou gaan! En autorijders konden gewoon dronken achter het stuur gaan zitten! En 18-jarige pubers met hun chaotische puberbreinen"konden al hun rijbewijs halen! En auto's konden 200 km per uur halen! En...

Zenzeo | 18-10-16 | 17:32

@McMarx | 18-10-16 | 16:33 Je kan toch aan de helderheid van LEDs zijn hoever de batterij leeg is. Dat gaat niet abrupt.

Hangt er een beetje vanaf. Bij sommige batterijen gaat het vlot, een keertje was het in 2 kilometer van helderrood naar dood. Wantrouw altijd de meegeleverde batterij is mijn ervaring.

HijgentHert | 18-10-16 | 17:24

Zo zei de chirurg die net een slachtoffer van een aanslag had geopereerd ~dus u bent die agent die weinig tijd had om echte terroristen aan te pakken omdat u te druk was met fietsverlichting controleren

batvoca2 | 18-10-16 | 17:07

@joopsiroop | 18-10-16 | 16:18
Wat een onsmakelijke opmerking.

McMarx | 18-10-16 | 16:57

Ik zie het hier in Engeland ook vaak. Ik fiets (heb geen auto) en regelmatig zie ik fietsers zonder licht, of met alleen een achter- of voorlicht, en soms merk ik ze pas op als ze al heel dichtbij zijn. Hier zou veel meer op bekeurd moeten worden.

Arie_R | 18-10-16 | 16:51

@HijgentHert | 18-10-16 | 15:26
Je kan toch aan de helderheid van LEDs zijn hoever de batterij leeg is. Dat gaat niet abrupt.

McMarx | 18-10-16 | 16:33

@tostimaker | 18-10-16 | 12:24
Goed punt. Rij veel op landwegen met een serieuze lamp op de fiets. Maar bij een tegenligger die met 100 kmh en groot licht aan komt knijp ik hem toch wel een beetje. Daar helpt geen schijnwerper tegen.

Nu het toch over licht gaat: kunnen die voetgangers op het platteland ook niet eens een lampje om de arm doen? En hun hond een knipperlichtje aan de halsband?

noorderling | 18-10-16 | 16:31

-weggejorist-

joopsiroop | 18-10-16 | 16:18

nickolaas, heb een normale fiets en ga maximaal 20 km per uur ben 61 jaar dus harder kan ik niet maar de jeugd fiets massaal zonder verlichting het beetje licht komt uit het schermpje van de smartphone .

drielenaar | 18-10-16 | 15:33

Zorg gvd dat het licht op die fiets het doet! Kan het niet vaak genoeg zeggen.

Solar666 | 18-10-16 | 15:30

@McMarx | 18-10-16 | 15:12 Verder ben je een rund als je met je verlichting stunt

mee eensch. Verlichting is vooral het eigen belang, om goed gezien te worden. De vraag blijft hoe je het goed regelt. Ik betaal liever een paar euro meer en dat het bv een piep geeft als de batterij ermee kapt. Maar dat is niet te koop. Die rommeltjes bij de action zijn kennelijk niet verboden want ze worden verkocht maar ze zijn ondeugdelijk. Waar is de warenautoriteit? Waar is de overheid met voorlichting en communicatie?

HijgentHert | 18-10-16 | 15:26

@Amherst | 18-10-16 | 12:30
Er zijn tegenwoordig fietslampjes te koop die met een riempje op de fiets zijn vast te trekken maar niet meer los te maken zijn (zoals met een kabelbinder/tie wrap). Bij vervanging moet je het riempje kapot snijden/knippen. Het blijft wegwerpspul maar goed.

De verkopers van menig wegwerplampje treft ook blaam. In plaats van de twee CR2032 coincells (10 EURcent maatje), stoppen er nogal eens piepkleine batterijtjes in die naar een enkele avondrit al op zijn of de LED's zijn niet HE (High Efficiency).

Verder ben je een rund als je met je verlichting stunt maar dat geldt meer voor de ouders dan voor hun niet zo goed kunnen nadenkende kinderen.

McMarx | 18-10-16 | 15:12

Weet iemand hier of een vaste bevestiging van fietsverlichting eis is? Mag een klemverbinding voor de duur van de rit?

HijgentHert | 18-10-16 | 15:11

Dezelfde lui die lopen te zagen dat de politie meer moet controleren en beboeten, zullen lopen te zeiken dat de politie boeven moet gaan vangen als ze zelf, of hun lieve kindje, een boete krijgen wegens geen licht in het donker.

fredflange | 18-10-16 | 15:01

Niks mis met die tweet.

Het zet je aan het denken en het wijst je ook keihard op je eigen verantwoordelijkheid, als je ouder bent. Want het is toch zo, als ouder moet je voor de veiligheid en het welzijn van je kinderen zorgen.
Niks lijkt mij erger dan machteloos naast de chirurg te staan omdat je kind is verongelukt doordat je telkens geen tijd of zin had om je taak als ouder serieus te nemen en gewoon even dat licht had gefixt. Een kleine moeite. Dan was er niks aan de hand geweest, nu is het te laat. Zo'n tweet zegt het allemaal.

Sioux | 18-10-16 | 14:59

TheEgg | 18-10-16 | 13:56
Dat moet je zeker ook doen. Het probleem van wit uitschijnend vast licht op een fiets totaal niet waarneembaar is tussen goede straatverlichting en auto`s die met xenon rijden. Die zie je ook niet, laat staan dat je een afstand inschat.

Feynman | 18-10-16 | 14:36

Slechte reclame is ook reclame. Harde boodschap is goede boodschap. Van mij had de tweet moeten wezen."Zo... Zei de uitvaartverzorger..." Doodrijders krijgen zielige taakstrafjes, dat weet je onderhand toch? Deze vader die te weinig tijd zou hebben is indirect de grootste moordende schoft. Dat je te druk bent met je tablet, presentatie, voetbalclub of secretaresse en daardoor je dan niet voor je eigen vlees en bloed gaat doet mij kotsen!

Alfred1977 | 18-10-16 | 14:26

Zoals de naam aangeeft, deze agenten 'wijken' doorgaans. (Verder laffe tweetjes uit mond van 'derden')

Hartgrond | 18-10-16 | 14:16

Deze agent heeft volkomen gelijk, maar je mag natuurlijk de snel verongelijkten hierover niet aanspreken. Vaders, let op uw saeck!

lanexx | 18-10-16 | 14:12

"Zo", zei de chirurg, "u bent van Rossem van GeenPiel, waar is uw piel"?

Hartgrond | 18-10-16 | 14:11

-weggejorist-

davimore | 18-10-16 | 14:09

Ik ben er mee gestopt was genoeg geweest Nicolaas
Openbaar Mysterie | 18-10-16 | 13:58
Mwah - laten we zeggen dat als je in het centrum van een drukke stad woont, je die dagelijkse 30km beter in de sportschool kan ergometeren en genieten van die weekendritjes ;) Als ik nog een keer zou stoppen, zou ik het zo oplossen.

nickolaas | 18-10-16 | 14:08

@paulvink | 18-10-16 | 14:01
Welk ei denkt nou dat de politie dit daadwerkelijk gehoord heeft, ipv dat het een harde maar duidelijke waarschuwing is?

TheEgg | 18-10-16 | 14:07

@kweethetooknietbeter | 18-10-16 | 13:29

lol

maar als je pech hebt gebeurt het je ook nog ja. Ik heb een popo chef wel eens verweten dat ze volledig koersloos zijn en dat gaf hij toe. Dat is dan wel weer eerlijk. Maar ik ben zover dat als de popo mijn hulp vraagt als getuige bij iets naars ik niet meer reageer. Heeft toch geen zin. Volkomen verkeerde prioriteiten daar.

HijgentHert | 18-10-16 | 14:06

@Piet Karbiet | 18-10-16 | 13:04
Dat bestaat al lang. Riemaandrijving. Enige nadeel is dat de riem ondeelbaar is, dus dat het frame dat moet zijn. Je kunt het dus niet achteraf inbouwen.

TheEgg | 18-10-16 | 14:04

Ben benieuwd of ze dat ook zo subtiel intern doen bij de politie: foto van een doodgeschoten agent en daaronder ... "wijkagent Joepie had geen tijd voor zijn aanvullende schiettraining".

Simon_GS | 18-10-16 | 14:03

Hoe weet die chirurg dat? Hoe weet die agent dat? Kan dat lampje het niet onderweg hebben opgegeven? En al zou die vader (en de moeder dan?) gefaald hebben, welke lul zegt nou zoiets tegen een hevig geschrokken ouder die zijn kind in het ziekenhuis opzoekt? En welke lul van een agent tweet zoiets met trots?

paulvink | 18-10-16 | 14:01

"Zo" zei de lijkschouwer die net doodsoorzaak van Mitch Henriquez vaststelde, "dus jullie zijn de agenten die het niet nodig vonden snel medische hulp te regelen, nadat jullie hem met een nekklem alle lucht ontnomen hadden."

Lafayette | 18-10-16 | 13:59


@nickolaas | 18-10-16 | 13:32
Ik ben er mee gestopt was genoeg geweest Nicolaas

Openbaar Mysterie | 18-10-16 | 13:58

@Feynman | 18-10-16 | 12:34
Er is een hele goede reden waarom knipperend licht niet is toegestaan: Je kunt de afstand vaan een knipperend licht nl. niet inschatten. Het val wel meer op, maar je hebt geen idee wáár het is. Met alle gevolgen van dien (Een wat zwakker knipperend licht-> Oh, die is nog ver weg... kledder).

Het probleem met dat kinderen het gevaar niet zien, is omdat ze geen idee hebben hoe slecht ze zichtbaar zijn (zeker in slecht weer), aangezien ze zelf geen auto rijden. Misschien is een opvoedkundige middag wat dat betreft nuttiger dan boetes.
Ik weet dat sommige scholen dat ook doen met vrachtwagens, om uit te leggen wat de dode hoek is, en dat je wel voorrang mag hebben, maar daar weinig aan hebt als ze je niet zien. Hoogtepunt is één voor één de kinderen in de cabine, en de rest van de hele klas ervoor. En dan merken dat je die hele klas dus niet ziet.

TheEgg | 18-10-16 | 13:56

-weggejorist-

Sicman | 18-10-16 | 13:53

Gelul over lampjes.Nederland ten voeten uit.

miko | 18-10-16 | 13:47

@mezelf | 18-10-16 | 13:40
Oh - en misschien kunnen naast illegale navigatie-updates ook nog 'aftermarketsystemen' of slecht uitgevoerde retrofits misschien de werking van zo'n systeem en de veiligheid ervan beinvloeden (maar misschien een automonteur die daar iets over kan zeggen..). En ook die dienst die technisch onderzoek doet, zullen hopelijk niet diezelfde agenten zijn die worstelen met dat bots-preventiesysteem van VW..

nickolaas | 18-10-16 | 13:46

Dat kan gemakkelijk naast al die fietspaden die reeds bestaan,fietsen en motorvoertuigen horen niet op dezelfde wegen te rijden.
kzegje | 18-10-16 | 13:37
.
Welja, nog meer beton. Laten de fietsers zich eerst maar eens aan de verkeersregels gaan houden. Dan is 99% van de ellende al opgelost. Geldt ook voor de B-wegen: de automobilist moet zijn snelheid aanpassen en de fietser behoorlijk licht voeren en niet met 3 man naast elkaar gaan rijden.
.
Bij waarschuwingsborden 'overstekend wild' heb ik nog nooit gezien dat het verkeer langzamer ging rijden. En dan maar verbaasd zijn als ze een hert door de voorruit krijgen.
.

Lupuslupus | 18-10-16 | 13:45

Los van het feit dat dat nest ook wel zelf een lampje kan fixen, is dit de sterkste tweet die ik in tijden gezien heb.

Captain Pervert | 18-10-16 | 13:44

Ze moeten ook geen boetes geven.... maar gewoon de fiets in beslag nemen als niet goedgekeurd voor de openbare weg oid ivm het niet aanwezig zijn van verlichting.
Mag de fietser lopen, en doet ie het niet gauw een 2e keer.
Echt, als je het in dit leven niet kan opbrengen om een beetje verlicht rond te fietsen, dan heb je nog een lange weg te gaan in deze maatschappij.

fredjuhh | 18-10-16 | 13:40

@CyberFreak | 18-10-16 | 13:24 \
Oh goeie! - het is een A-klasse zonder ILS, aan de koplamp te zien - dus dat verhaal is verder ook niet van toepassing. Maar mocht ie wel ILS hebben gehad - dan is het dus belangrijk dat die navigatie-unit er in is (of geheugenkaart geplaatst is op de nieuwere types). Maar anders staat het systeem denk ik gewoon uit trouwens - maar aanpassingen er tussenin (oa illegale updates?) zouden de werking van zo'n systeem in theorie dus misschien wel kunnen verstoren (en dan is onderzoek misschien toch een dingetje).

nickolaas | 18-10-16 | 13:40

Als fietsers nou ook (gewoon)wegenbelasting gaan betalen,dan kunnen ze de overheid dwingen voor hen aparte wegen te maken.Dat kan gemakkelijk naast al die fietspaden die reeds bestaan,fietsen en motorvoertuigen horen niet op dezelfde wegen te rijden.

kzegje | 18-10-16 | 13:37

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:59 In schrijffoutnatie onder de rook van jurkistan.;-)

medelmo | 18-10-16 | 13:37

drielenaar | 18-10-16 | 13:21
Als je dat net als ik deed in precies een uur (racefiets), in stedelijk gebied (daar komen denk ik de meeste slecht verlichte fietsers voor - maar daar is de straatverlichting ook wel relatief goed vaak.. al is de lichtopbrengst van sommige lantaarns minder dan wat er daarvoor stond valt me ook op.. ) en altijd hetzelfde rondje (waardoor je al die bochtjes etc 2x zo snel neemt als de rest.. ) - dan ben je zelf een gevaar op de weg vermoed ik (althans ik was dat uiteindelijk vond ik zelf ook wel en ben ermee gestopt.. en een paar avonden per week 30km heb je nodig om qua conditie de leuke tochtjes te rijden van +/- 50km in 2 uur in de weekeinden etc - waar je dan wat meer tijd in steekt om een leuke route te hebben etc). Dat zijn dan uiteindelijk ook wel de tochtjes die je mist (maar racefiets in stedelijk gebied was echt een casino qua risico.. en als je in de stad woont is het alleen al 10km om in 'rustig' gebied te komen en dan ben je 2 uur kwijt en maakt het al helemaal lastig als je bijvoorbeeld ook buiten de ergste spits wil rijden wegens oa luchtvervuiling).

nickolaas | 18-10-16 | 13:32

@HijgentHert | 18-10-16 | 13:12
"Ho-ho. Dat gaat zo maar niet, meneertje. Uw fiets is geen kerstboom. En bovendien is het verwarrend voor de overige verkeersdeelnemers. En die schroevendraaier, dat is een potentieel steekwapen. Uw fiets én schroevendraaier worden bij deze in beslag genomen. De Officier van Justitie zal u een schikkingsvoorstel doen én bepalen hoelang u uw fiets kwijt bent."

kweethetooknietbeter | 18-10-16 | 13:29

Enrique C | 18-10-16 | 13:08
Je moet ook knipperend licht gebruiken in volle straatverlichting, niet in het bos.

Feynman | 18-10-16 | 13:29

@eerstneukendanpraten | 18-10-16 | 12:34
De Jachtopzichter heeft papa-vos erop aangesproken: "Bent u de vader die zijn kinderen na 22:00 alleen buiten laat?"

bambi1970 | 18-10-16 | 13:28

Aan iedereen die wél verlichting voert: zouden jullie de lichtbundel pak 'm beet tien meter voor je op de grond kunnen richten en niet in mijn gezicht? bvd

RideFreeOrDie | 18-10-16 | 13:23

Fiets al tig jaren iedere avond 30 km om conditie op peil te houden met zeer goede verlichting maar 80 procent van de fietsers die ik in het donker tegen kom heeft geen verlichting op de fiets maar het ergste is, heb nog nooit politie controle gezien in al die jaren wel veel snelheidscontrole,s maar ja dat brengt meer op.

drielenaar | 18-10-16 | 13:21

@sinar2 | 18-10-16 | 13:03
Als ze dit op de postbus 51 zetten, okay.
Dit is Twitter, maak jezelf niet onnodig ongeloofwaardig als overheidsorgaan.
Waarom niet: "14-jarig slachtoffer ongeval Zwolle reed mogelijk zonder licht."

bambi1970 | 18-10-16 | 13:16

Had gisteravond bijna een vos onder de auto, die voerde ook geen verlichting, kon nog net op tijd remmen.
eerstneukendanpraten | 18-10-16 | 12:34
.
+ veel.

Lupuslupus | 18-10-16 | 13:13

Persoonlijk vind ik dat de politie sowieso minder moet twitteren en/of facebooken. Als ze dan toch zo graag iets willen tikken, zouden ze wellicht kunnen beginnen met wat aangiftes op te nemen. ;)

Daarentegen vind ik dat de politie voor ieder uur dat ze bezig zijn met de afhandeling van het papierwerk, dat ze een/de verdachte/n 12 uren mogen/moeten vasthouden, zodat de politie ook nog het gevoel bij te dragen aan de veiligheid van de burgers.

kweethetooknietbeter | 18-10-16 | 13:13

Deze agent zal net iets te vaak als eerste bij een platgereden fietser zijn aangekomen. Dan krijg je dit soort botte tweets.

brughslurph | 18-10-16 | 13:12

Fietsers zonder licht zet ik steevast in 300Watt Xenon.. Kan me geen ruk schelen als ze verblind worden, zolang ik ze maar zie ..

Noodaggregaat | 18-10-16 | 13:12

De overheid met zijn vrije markt heeft ons overspoeld met 2e rangs chinese rommel als achterlichtjes. De batterijen zakken tijdens de eerste rit al in elkaar. Dat zie je niet of je moet steeds achterom kijken. Vroeger toen alles beter was (jazeker) ging er een 6 volt 50 mA achterop via de dynamo. Nooit last mee gehad. En nu... De overheid zie je niet in termen van voorlichting of informatie en richtlijnen. Wel bonnen, dat is weer geld want ook de popo is een bedrijf dat winst moet maken. Ik rij tegenwoordig met dubbele achterlichten en reserve penlites en schroevedraaier.

HijgentHert | 18-10-16 | 13:12

@LonelyWanker | 18-10-16 | 12:23
Klopt, ik heb er zelf een setje gekocht incl. batterijen.
En die waren samen (voor en achter) nog goedkoper dan een biertje van de tap!

necrosis | 18-10-16 | 13:10

Piet Karbiet | 18-10-16 | 13:04
Distributieriem ? Dat is het dure niet makkelijk zelf te vervangen ding.. V-snaar (was?) volgens mij dingen als dynamo en waterpomp.. kom je ook niet ver mee zonder, maar distributieriem stuk dan faalt de hele zaak 'instant' zeg maar..

nickolaas | 18-10-16 | 13:09

Feynman | 18-10-16 | 12:34

...
Het verbieden van knipperende verlichting is heel dom, aangezien als de frequentie van knipperen bekend is bij de waarnemer knipperend licht duizend keer beter waarneembaar is. (geen grootspraak, is gewoon onderzoek naar gedaan), ook leuk dat de batterijen langer meegaan, én met deze methode dieper ontladen kunnen worden.
...

Ben je die eikels wel eens op het fietspad tegengekomen? Je ziet geen *%*# meer...

Enrique C | 18-10-16 | 13:08

@nickolaas | 18-10-16 | 12:59
Oh - en die systemen gebruiken mede navigatie-informatie om dat licht te sturen (naast sensors) - als iemand bijvoorbeeld de geheugenkaart met navigatiedata (of misschien een illegale versie gebruikt met eventueel minder functionaliteit.. ), kunnen dat soort systemen misschien ook minder goed werken.. reconstructie is misschien wel belangrijk (naast dat fietsers op dat soort wegen natuurlijk zelf eigenlijk ook wel moeten zorgen dat ze zichtbaar zijn en ouders daar misschien ook een verantwoordelijkheid in hebben.. maar iemand in een moeilijke situatie zo publiekelijk en misschien dus voor voorbarig ook alle schuld in 140 tekens in de schoenen schuiven - mensen in zijn omgeving lezen dat ook, in eerste instantie zelfs.. vind ik toch iets voor terughoudendheid). Doe het dan als zaken wat minder vers zijn en al het onderzoek is afgerond en geschillen van inzicht mogelijke rond de toedracht zijn uitgezocht).

nickolaas | 18-10-16 | 13:05

Verder vind ik de fietsketting ook uit het jaar 0. Wanneer ontwikkelt die fietsbranche eens een beter product? Een ketting die niet los kan gaan, niet kan breken en niet gesmeerd hoeft te worden en waar je broekspijp niet tussen kan komen. Hoe moeilijk is dat? Auto's rijden ook niet meer rond met een V-snaar.

Piet Karbiet | 18-10-16 | 13:04

En terecht!

Heisessie | 18-10-16 | 13:04

@bambi1970 | 18-10-16 | 12:59
Agenten nemen steeds vaker een loopje met de waarheid.

sinar2 | 18-10-16 | 13:03

Zo rol bevestigend dit weer. Asha, kom er maar in.

Mark van Leeuwen | 18-10-16 | 13:02

Omdat men zo obsessief bezig is snelheidsbeperkende maatregelen binnen de bebouwde kom te nemen ( wegversmallingen, smalle fietspaden aan beide kanten, wegen waar elkaar tegemoetkomende auto's elkaar niet kunnen passeren zonder deels op een fietspad te rijden bv ) (...)
Graaisnaaiert | 18-10-16 | 12:35
Hier ben ik het mee eens. Die "shared space" shit die ze overal invoeren werkt averechts. In veel steden worden brede 50 wegen met afzonderlijke fietspaden met stoplichten ingewisseld voor smalle 30zones en rotondes en brede voetpaden waar niemand loopt. Fietsers voelen zich opgejaagd, want auto's kunnen hun niet inhalen bij tegenliggend verkeer. Auto's worden opgefokt. Op rotondes halen auto's fietsers in. Allemaal levensgevaarlijk

Rest In Privacy | 18-10-16 | 13:02

Best wel niet genderneutraal zo'n opmerking. Logisch ook, want feministisch Nederland is prima in staat om zelf een schroevendraaier te pakken, draadjes in orde te maken, of contacten corrosie vrij te maken zodat een batterijtje weer goed contact maakt. Waarom moet dit weer een man zijn?

Mark van Leeuwen | 18-10-16 | 13:01

Op zich goede reactie. Helaas heeft ook bij de politie de fietsverlichting weinig prioriteit. Wordt er al (1x per jaar) gecontroleerd, dan is de boete belachelijk laag. Gelukkig zijn er heel veel automobilisten die goed opletten.

Mannes | 18-10-16 | 13:01

"Dus ú bent.....?" en dan lekker retorisch. Hmmm, ga ik ook eens even toepassen. Alles proberen, nietwaar?

Hartgrond | 18-10-16 | 12:59

@medelmo | 18-10-16 | 12:47
Waar ligt dat, Marroko?

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:59

@Pjotrans | 18-10-16 | 12:51
Ieder woord is gelogen. Er is geen Tessa, er is geen chirurg, of de verlichting werkte is onbekend. Hij heette geen Tessa en hij was geen 12 jaar.
De vader is trouwens een toffe kerel, dat wel.

bambi1970 | 18-10-16 | 12:59

Als je zo naar de mercedes kijkt ,lag het niet alleen aan de vader.
Szuz | 18-10-16 | 12:16
Dit soort auto's hebben vaak ook allerlei 'driver-assis'-systemen. Mercedes uit mijn achterhoofd heeft ILS en High Beam-assist (bij andere merken heet dezelfde functionaliteit weer anders). Misschien zouden ze met die auto ook even een reconstructie moeten maken (en noteren welke software-versies er op draaien). Dat ILS kan namelijk delen van de lichtstraal dimmen of juist versterken (gemaakt om bijvoorbeeld verkeer dat men inhaalt niet te verblinden.. maar als ie een fietser verkeerd interpreteert kan ie net gedimd zijn misschien.. die systemen zijn net een paar jaar oud en misschien kunnen er nog relatief zeldzame bugs inzitten of is er misschien iets in de situatie geweest dat zo'n systeem een 'verkeerde beslissing' heeft kunnen doen nemen).
Verder zou dat 'High Beam' assist er volgens mij voor hebben moeten zorgen dat er automatisch grootlicht gevoerd kan worden op dit soort wegen (en bij tegenliggers dooft het dan weer automatisch). Zat dat niet op de auto of werd het misschien niet gebruikt en waarom dan niet ?

nickolaas | 18-10-16 | 12:59

Hier in 020 waar ik helaas dagelijks naar toe moet ivm werk, maken fietsers er een sport van zonder licht te fietsen, lijkt het wel. Kinderen, studenten, moeders met kleuters voor- en achterop, bakfietsen. Ze fietsen alle kanten op, steevast zonder licht. Poltie doet er niets aan, maar ik ben zwaar de lul als ik er ineens een op m'n motorkap heb liggen. Dom volk.

drijflijk | 18-10-16 | 12:57

Ik stel voor dat we meteen ook alle negers wit verven in het kader van de verkeersveiligheid. Is dat virulente racisme en etnisch profileren in één klap ook mee opgelost. Win-win!

Taggart | 18-10-16 | 12:54

Dat krijg je ervan wanneer moeder geen tijd heeft om de kinderen met de Range Rover naar school te brengen.

Teleo | 18-10-16 | 12:52

Als je ziet wat die lampjes maar kosten bij de Action heeft niemand een excuus om zonder licht te rijden.
Sunir | 18-10-16 | 12:46
OMG......... het aftellen is begonnen! Wat mag zoiets kosten lieve papa?

Hartgrond | 18-10-16 | 12:51

Wel knap dat een chirurg aan de verwondingen kan zien dat haar licht het niet deed en dat het niet de schuld van de auto was.

sinar2 | 18-10-16 | 12:49

Chirurg aanklagen voor Gender discriminatie ,moeders kunnen lampjes ook maken, laat me toch zeker als marrokaanse vader niet beledigen en aanspreken op vrouwenwerk.
Discriemie en nu wil ik geld . anders weet waar je huis woont.

medelmo | 18-10-16 | 12:47

Prof. Frik is 's nachts doodgereden door een vrachtwagen op de Stadhouderskade. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/rip_ome_frik.html Hij had wel licht op zijn fiets.

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:47

Als je ziet wat die lampjes maar kosten bij de Action heeft niemand een excuus om zonder licht te rijden. Mijn kinderen komen de deur niet uit als de verlichting het niet doet.

Trouwens wel sexistisch van die agent dat alleen de vaders worden aangesproken. Rolpatroon bevestigend. Dat profileren zit er wel in.

Sunir | 18-10-16 | 12:46

Ach, Mercedes en Audi rijders zijn over het algemeen ook chauffeurs met nachtblindheid. Komt door de leeftijd en het teveel staren naar beeldscherpmjes Die moet je gewoon niet laten rijden.
Alsof die lullige lampjes op een fiets werken.
gewoon beter uit je doppen kijken sukkels.
Wat een instemming op dit blog.
Politie met hun gezeik over een paar lampies.

miko | 18-10-16 | 12:46

En dan plaats je bij die verwijtende, fictieve tweet een foto van een echt dodelijk ongeval met echte vaders en familie? Wat een lul.

getalsterkte | 18-10-16 | 12:44

-weggejorist-

Hartgrond | 18-10-16 | 12:44

Als je ziet wat die lampjes maar kosten bij de Action heeft niemand een excuus om zonder licht te rijden. Mijn kinderen komen de deur niet uit als de verlichting het niet doet.

Trouwens wel sexistisch van die agent dat alleen de vaders worden aangesproken. Rolpatroon bevestigend. Dat profileren zit er wel in.

Sunir | 18-10-16 | 12:44

Een maand of wat geleden werd ik in 020 aangereden door een volledig bezopen/of gedrogeerde, kutstudent die meende geen licht te hoeven voeren op zijn fietsje.
Toen ik viel en hem vertelde dat hij fout was schold hij me de huid vol...hij had namelijk het RECHT met zijn zatte harses zonder licht rond te rijden( Spiegelgracht, voor de liefhebbers)
Enfin, na een bezoekje aan het ziekenhuis en twee weken ingetaped wegens ernstige kneuzingen kon ik weer verder.
Fietsers zonder licht of interesse aan medeweggebruikers, ze mogen doodvallen wat mij betreft.

mallekater | 18-10-16 | 12:44

Ieder woord is gelogen in deze tweet.

bambi1970 | 18-10-16 | 12:43

Iedereen boos? Wie is er boos dan? Doe eens niet stom controverse fabriceren, GS.

très cool | 18-10-16 | 12:41

-weggejorist-

Merfralex | 18-10-16 | 12:40

-weggejorist-

RepubliekHolland1234 | 18-10-16 | 12:37

Ontroerend, al die lieve ouders. Ik zie dagelijks op straat, dat veel ouders geen zak geven om veiligheid. "Klim er maar op", "Ach, het zijn kids". Daarna altijd janken.

Hartgrond | 18-10-16 | 12:37

12 jaar? M'n eigen fiets maken (band plakken, fietslampje, ketting, ed) deed ik al toen ik 9 jaar was.

Als jouw kind van 12 of ouder nog niet eens zelf een fietslampje kan maken, dan heb je gefaald als ouder.

gaffelbaard | 18-10-16 | 12:36

"Het aantal verkeersdoden onder voetgangers en fietsers is onder Koos Spee en zijn opvolgers nog nooit aanmerkelijk gedaald. Ons kabinet gedoogd dat kerkhof. Happy Halloween!
Feynman | 18-10-16 | 12:16"
.
Omdat men zo obsessief bezig is snelheidsbeperkende maatregelen binnen de bebouwde kom te nemen ( wegversmallingen, smalle fietspaden aan beide kanten, wegen waar elkaar tegemoetkomende auto's elkaar niet kunnen passeren zonder deels op een fietspad te rijden bv ) in de verionderstelling dat automobilisten hun snelheid en gedrag wel zullen aanpassen. Dus niet. Ik fiets nooit naar de winkel want je bent hier aangeschoten wild, met idiote nare mannetjes in leaseauto's die 60+ rijden, debiele fietsers die structureel met z'n 3en naast elkaar blijven rijden, moeders met koters die amper kunnen fietsen maar dan wel lekker op de rijbaan zwalken, het is lopen of de auto, anders is het zwaar onverantwoord.

Graaisnaaiert | 18-10-16 | 12:35

Had gisteravond bijna een vos onder de auto, die voerde ook geen verlichting, kon nog net op tijd remmen.

eerstneukendanpraten | 18-10-16 | 12:34

LonelyWanker | 18-10-16 | 12:23
"De eisen die aan fietsverlichting worden gesteld lopen uiteen voor de verschillende landen. Zo is onder andere in Engeland, Denemarken en België knipperlicht toegestaan, maar in Duitsland, Nederland en Frankrijk niet. In Duitsland en Engeland is een vaste bevestiging van de verlichting verplicht, in de andere landen niet. In sommige landen worden eisen gesteld aan de lichtopbrengst van een lamp, in andere niet. Duitsland kent de strengste eisen; Nederland stelt in vergelijking met de andere landen vrij lage eisen."

In Nederland fietsland gidsland hebben we de domste eisen. En dat staat in een Rijksrapport van december 2012. Minimaal vier jaar officieel bekend. Van een auto is gewoon per lampje beschreven hoeveel Watt lampje erin moet, en er wordt gedoogd als je LED gebruikt met meer lichtopbrengst.

Fabrikanten van matige verlichting hoeven zelfs de hoeveelheid lumen opbrengst bij volle batterijen niet op de verpakking te zetten. De klant kan geeneens een geïnformeerde keuze voor veiligheid maken, de vrije markt werkt dus ook niet.

Het verbieden van knipperende verlichting is heel dom, aangezien als de frequentie van knipperen bekend is bij de waarnemer knipperend licht duizend keer beter waarneembaar is. (geen grootspraak, is gewoon onderzoek naar gedaan), ook leuk dat de batterijen langer meegaan, én met deze methode dieper ontladen kunnen worden.

Geen foutmelding bij lege batterijen samen met te kleine batterijen voor duurzaam gebruik zou al tot een verbod van de knoopcel variant moeten komen. Is gewoon zinloze weggooi elektronica.

Feynman | 18-10-16 | 12:34

Mijn zoon is 8 en rijdt in het donkder altijd met goed licht. Ik heb hem namelijk geleerd dat ik hem bewusteloos sla als hij zonder licht in het donker gaat fietsen. Helmpje op, lampen aan en júh.
Lampjes kosten ook geen zak meer. Bij de Action heb ik lampjes gekocht met LEDs zo fel dat het lijkt alsof je de stadionverlichting aan hebt gedaan. Zo ziet hij alles en ziet iedereen hem.
Ouders die zich daar niet druk om maken en hun kinderen niet controleren en corrigeren zijn mijns inziens medeplichtig aan een misdrijf.
Kinderen schatten dit namelijk niet in als een gevaar, terwijl het dat wel degelijk is. En helaas controleert de politie inderdaad liever vanuit het struweel op snelheid middels een geautomatiseerd systeem dan de zwakkeren in de samenleving die door de lage pakkans hun leven in de waagschaal leggen.

Bakkeleures | 18-10-16 | 12:33

Daarom kunnen overheidsinstellingen nooit effectieve marketing bedrijven: Ze mogen niet doen wat echt werkt.

Upendo | 18-10-16 | 12:33

Het kan namelijk ook gaan over lompe chirurgen, het kan ook zijn dat vader wel degelijk gecontroleerd heeft op goede verlichting of dat het hele ongeval niets met slechte fietsverlichting te maken had etc. etc.
watnouwatnouwatnou | 18-10-16 | 12:26
Het gáát over lompe chirurgen. Die moeten namelijk gewoon hun werk doen. De schoonmaakster heeft ook een mening.

Hartgrond | 18-10-16 | 12:30

setje lichtjes bij de Action: 79 cent. Er is dus geen excuus geen licht op je kind zn fiets te monteren.

-Wil- | 18-10-16 | 12:30

Als dat kind zwaargewond is, wanneer heeft ze de politie dan kunnen vertellen dat paps geen tijd had om de verlichting te repareren? Op de operatietafel? Regelrecht uit de duim gezogen dus, een derhalve een geïnsinueerde onzin tweet.

Wedstrijdkrokodil | 18-10-16 | 12:30

-weggejorist-

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:30

Het zou sowieso wel fijn zijn als mensen gewoon eens met hun poten van mijn fietsverlichting afblijven. De "vaste" verlichting is er al lang en breed afgetrapt. Koop ik daarna van die vastklikkers, die worden stelselmatig gejat. Dus moet ik ze er iedere keer wanneer ik m'n fiets wegzet meenemen. Loop je daar in de stad met je fucking fietslampjes in je zak. "Heb jij je achterlicht in je broekzak of ben je gewoon blij me te zien?" Die dingen kosten geen zak, maar na drie keer heb ik ook zoiets van "fuck it, dan maar zonder".

Amherst | 18-10-16 | 12:30

Fiets in beslag nemen, zonder licht fietsen is een bewuste overtreding en een aanslag op zorgkosten, waar ik dan weer aan mee mag betalen.

Flatuleerder | 18-10-16 | 12:30

Het meest schrijnende aan dit alles vind ik nog wel dat wanneer je als automobilist volledig buiten je schuld om zo'n koter van zijn/haar fiets af bonjourt je alsnog de schuldvraag in de schoenen geschoven krijgt. En zie dat maar eens in je voordeel te laten uitpakken...

Air van Boven Dorens | 18-10-16 | 12:29

@tostimaker | 18-10-16 | 12:24
Inderdaad, als iemand met 100 achterop je komt rijden helpt een fietslampje ook niet meer.

sinar2 | 18-10-16 | 12:28

Top tweet, story telling in minder dan 140 tekens. Meer van dit please

Handsomeboy | 18-10-16 | 12:27

een zeer terechte tweet van de politie en iedereen die er aanstoot aan neemt is ziek en zwak van geest.

langzullenweleven | 18-10-16 | 12:27

Met harde waarschuwingen is niets mis.

Het probleem met de tweet is, dat hij gemakkelijk verkeerd begrepen kan worden als hij uit de context van "een forse harde waarschuwing" wordt gehaald.

Het kan namelijk ook gaan over lompe chirurgen, het kan ook zijn dat vader wel degelijk gecontroleerd heeft op goede verlichting of dat het hele ongeval niets met slechte fietsverlichting te maken had etc. etc.

watnouwatnouwatnou | 18-10-16 | 12:26

Een uitdaging voor de fietsenhandel. Maak eens moderne geïntegreerd verlichting op of in fietsen en niet van die koplampen uit 1891 die vooral bij tieners na een maand of drie al aan gruzelementen zijn. Auto's rijden ook niet meer met lantaarns rond.

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:25

@LonelyWanker | 18-10-16 | 12:23

Hoevaak ze die lampjes wel niet onjuist op de fiets hebben gemonteerd is om je voor kapot te schamen.

overVecht | 18-10-16 | 12:24

-weggejorist-

Hartgrond | 18-10-16 | 12:24

Ik kan de reactie van die arts wel begrijpen, het is gewoon zo dat je een fietser op zo'n weg echt niet ziet, snap wel dat hij kotsbeu heeft van onverantwoordelijk gedrag

Bokito ergo sum | 18-10-16 | 12:24

Onzintweet. Vader is niet verantwoordelijk. Ieder kind leert al op de basisschool dat je licht het moet doen. Een setje kost een paar euro en je ouders willen dat heus wel betalen. Het probleem bij doodgereden kinderen op landweggetjes is dat dit bijna altijd gebeurt door mensen die iets hebben gedronken en/of te hard rijden omdat ze die weggetjes zo goed kennen. Ik woon in een dorp omgeving en die boeren worden helemaal woest als ze 60 achter je moeten rijden ipv 100, omdat ze elke bocht uit hun hoofd kennen.

Rest In Privacy | 18-10-16 | 12:24

@Feynman | 18-10-16 | 12:16

Inderdaad. Ik had gister nog zowat een groepje fietsers onder mijn auto die vier breed over de weg fietsten en van links de hoek om kwamen duiken van links. Hoop gescheld van ze enz. Slechts twee hadden van die kleine led-lampjes die ook nog eens naar beneden schenen. Maarja. Ze hebben volgens oom agent dan wél licht volgens de wet.

overVecht | 18-10-16 | 12:23

@ Feynman:

In principe geven die verlichtingssetjes genoeg licht, maar omdat LED zo zuinig is wordt het licht langzaamaan steeds zwakker met als gevolg dat mensen veel te lang met hun uitgeputte batterijen door rijden, ze moeten deze gewoon eerder vervangen. Of een nieuw lampensetje bij de Action kopen, waarschijnlijk nog goedkoper dan batterijen alleen.

LonelyWanker | 18-10-16 | 12:23

Fietsen met een werkende verlichting bestaan toch al jaren niet meer? Evenmin als agenten die daar een punt van maken? Hier heeft niemand verlichting. En iedereen vindt dat prima. Ok, af en toe sneuvelt er een fietser maar dat hoort er dan ook bij.

jan-lul-de-behanger | 18-10-16 | 12:23

Maar wie is er nu boos?

JayJay | 18-10-16 | 12:22

Stop met onzinboetes voor een paar kilometer te snel. Beboet geen licht, geen richting aangeven of links plakken.

WernerT | 18-10-16 | 12:21

Goede tweet.
Wat kost een verlicht tegenwoordig? Voor een tientje of minder heb je al wat.

chrisjuh | 18-10-16 | 12:19

Lijkt me een prima tweet, fatsoenlijk fietsverlichting in het donker is nou niet echt moeilijk meer te realiseren. een setje lampjes kost je 5 euro, een beetje fietsenmaker zet het er zo voor je op als extra service!

Motorrijdert | 18-10-16 | 12:19

Ik vind het een mooie tweet. Maar het zou beter zijn als de politie eens echt ging CONTROLEREN en beboeten. Dagelijks kom ik van die idioten zonder licht op de fiets tegen.
Van armoe - om niet van de sokken gereden te worden - heb ik onlangs een *hoofdlamp* aangeschaft: 9 ledlampjes (per 3 te schakelen dus 3, 6 of 9). Vooral die 9 lampjes geven erg veel licht (soort schijnwerpertje). Bij het oversteken zie ik nu dus prima de fietsers zonder licht aankomen. Ben er zó blij mee maar het zou natuurlijk niet nodig moeten zijn.

Lupuslupus | 18-10-16 | 12:17

Als je zo naar de mercedes kijkt ,lag het niet alleen aan de vader.

Szuz | 18-10-16 | 12:16

De foto is gejat uit dit artikel van vorig jaar: www.henry-wallinga.nl/2015/12/19/fiets...

"HASSELT – Vrijdagavond rond middernacht is op de Werkerlaan een fietser overleden na een aanrijding met een auto. De jongeman reed vanuit Hasselt richting Stadshagen toen hij ter hoogte van de zandwinning van achteren werd aangereden door een automobilist.

en

"De fietser voerde vermoedelijk geen verlichting waardoor deze niet of te laat werd opgemerkt door de bestuurder van de auto."

Hier kwam geen chirurg aan te pas. De feiten zijn erger dan de fictie.

Ik maak me trouwens ook zorgen over de steeds kleiner wordende ledverlichtingssetjes die tegen lagere kosten steeds minder lichtopbrengst hebben. Die troep voorkomt misschien een bekeuring, ze voorkomen geen aanrijdingen.

Waarom de keuringsdienst ze nog niet uit de handel heeft gehaald als ondeugdelijk product en de wetgever niet net zoals bij auto`s een minimale lichtopbrengst voorschrijft is duister. Heel duister. Wel zinloos geflits in het kader van verkeersveiligheid, maar dit laaghangende fruit als te voorkomen dodelijke slachtoffers laten we kapot vallen op het asfalt.

Het aantal verkeersdoden onder voetgangers en fietsers is onder Koos Spee en zijn opvolgers nog nooit aanmerkelijk gedaald. Ons kabinet gedoogd dat kerkhof. Happy Halloween!

Feynman | 18-10-16 | 12:16

Als die plank voor je kop te dik is komt zelfs deze boodschap niet over en schiet men weer in een foei-mag-niet kramp.

h3* | 18-10-16 | 12:16

"Zo", zei een chirurg uit Nice tegen Judith Sargentini, terwijl hij zijn latex-handschoentjes afstroopte en per ongeluk in de zak voor George Maat gooide.

Hartgrond | 18-10-16 | 12:15

Zoonlief heeft eergisteren met twee vrienden een verwarde suicidale vrouw geholpen door de politie te bellen. Ze liep 's avonds drijfnat op blote voeten door het park.
Agent: Goed gedaan mannen, maar jullie verlichting is niet in orde. Dat wordt dus een bekeuring.
Kinderen: ???
Agent: Geintje.

Piet Karbiet | 18-10-16 | 12:15

En de moeder dan? kan die geen verlichting maken soms???? sexistisch!

Vlipper | 18-10-16 | 12:15

Niks aan doen aan die tweet. Als vader van een paar pubers van wie ik het licht altijd controleer en chauffeur die al een paar keer BIJNA een fietser zonder licht op de moterkap had kan het niet duidelijker!

Sunabalk | 18-10-16 | 12:15

Bewust bewust maken. Goed dat er politie is!

Normpje | 18-10-16 | 12:14

Het is natuurlijk ook vrij vooringenomen. Misschien had de beste man geen geld voor goede verlichting omdat hij bij het door oranje rijden volgens de agent door rood reed en 270 euro boete moest betalen.

Rest In Privacy | 18-10-16 | 12:13

Toptweet. Betere waarschuwing kan je niet meegeven aan demense.

overVecht | 18-10-16 | 12:13

Aan alle fietsers met een doodswens die zonder verlichting in het donker de weg op gaan. Ik laat er geen traan om als je wordt geschept door een auto. Good fuckin riddance.

Brits Folkestein | 18-10-16 | 12:12

Toptweet van die agent!

Commando Z | 18-10-16 | 12:12

Rapmercedes

Hartgrond | 18-10-16 | 12:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken