Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. BuZa Israel reageert op bizar Unesco-besluit

Starnakelbezopen beslissing van de Unesco gisteren om de Tempelberg te ontjoden (Nederland stemde overigens tegen). In sommige landen zouden meteen ambassades in de hens gaan, bomgordels ploffen en krijgt iedereen vrij voor een demo. Maar in Israël maken ze gewoon een boemlauwe lolvideo als hun werelderfgoed door een stelletje jodenhaters uit huis wordt gehaald. Cuqt2JXWgAU_KxK.jpgNepal en nogal wat landen onthielden zich van stemming. Zoek het dan ook maar lekker uit bij de volgende aardbeving, laffe twats.
Update: Israel verbreekt banden met Unesco. Voortaan maar met een grote boog om De Beemster en Schokland heenrijden, en die Van Nelle-fabriek is ook stom.

Reaguursels

Inloggen

@BommelMarwijkROOD | 15-10-16 | 09:37
Als Klein al begint over bezetting en superioriteit weten we al weer genoeg. Bah!

Maria.1 | 15-10-16 | 12:00

@BommelMarwijkROOD | 15-10-16 | 09:37
Het zit wel snor met die heilige moslimdingen in Israel. Dat kunnen we niet zeggen over christelijke heiligdommen in Gaza. Bij de bouw van een nieuw winkelcentrum werden de restanten van een antieke kerk gewoonweg vernield. brabosh.com/2016/04/08/pqpct-cec-2/

Piet Karbiet | 15-10-16 | 10:54

@guinnessdude
@arbanafal
Wat israel mis vind aan de resolutie, is dat de islamitische naam voor tempelberg wordt gebruikt en niet de joodse.
Er staat niet in dat joodse namen voor de tempelberg niet meer gebruikt mogen worden, zoals in dit topic meerdere malen wel onterecht wordt gezegd. De 'heilige joodse plaatsen in bethlehem' liggen, zoals heel bethlehem, in palestijns gebied. Het is dan ook enigszins vreemd dat deze plaatsen op de nationale erfgoedlijst van israel staan, vergelijkbaar met als nederland manneken pis op zijn nationale erfgoedlijst zou zetten.
Ik kies geen partij maar raad iedereen hier wel aan zichzelf iets beter informeren over de situatie daar en niet elke spin blind na te roepen. Ga ook eens naar jeruzalem en bethlehem, en kijk zelf of het terecht is dat israel als bezetter wordt aangemerkt vanuit perspectief van iemand op de westoever.

pili-pili | 15-10-16 | 10:50

BommelMarwijkROOD | 15-10-16 | 09:37

Ja, mooi nietwaar die zelfkritiek die in Israël is toegestaan! Kan de islam inclusief die arme Palestijntjes een voorbeeld aan nemen.

Nelis SplitBloes | 15-10-16 | 10:04

GeenStijl en de hele NL media nemen klakkeloos de spin van Netanyahu over.
Hij pikt een puntje uit een heel stuk: dat er niet in genoemd wordt dat de Tempelberg ook voor joden heilig is.
En vervolgens concludeert hij valselijk dat de Unesco zegt dat de Tempelberg niet heilig is voor joden.
En kan hij weer huilie doen, en de hele pers met hem.
.
Deze resolutie ging daar niet over.
Die roept Israël op de moslimheiligdommen in Jeruzalem meer te respecteren. De Israëlische autoriteiten zouden te weinig doen om te voorkomen dat Haram al-Sjarief wordt beschadigd door joods-extremisten en Israëlische militairen.
.
Maar Netanyahu heeft kritiek op joodse agressie
weer mooi omgedraaid.
.
Jeruzalemdeskundige Menachem Klein van Bar-Ilan University in Israël:
"Israël is in dit conflict de sterke partij die de vruchten plukt van de bezetting en van zijn superioriteit".
"Israël wil de prijs voor vrede niet betalen. Daarom moeten bemiddelaars de zwakke partij, de Palestijnen, helpen en er voor zorgen dat Israël meer wil geven dan waartoe het nu bereid is. Maar helaas zijn de bemiddelaars niet bereid om hierover de confrontatie met Israël aan te gaan."

BommelMarwijkROOD | 15-10-16 | 09:37

-weggejorist-

RepubliekHolland1234 | 15-10-16 | 09:36

De ene religie tegen de andere religie. Religie is gewoon kut punt

Solar666 | 15-10-16 | 08:52

Het zou me niet verbazen, als er opeens toch een paar tempeliers tevoorschijn komen uit de oude tunnels.

cat22 | 15-10-16 | 02:35

Een + punt voor Nederland, immers zij heeft wat goed te maken na het (kuch) zomaar verdwijnen van 65.000 Joodse medeburgers uit Amsterdam.

UNESCO doet op zich goed werk, echter dient zich verre te houden van Politieke statements in deze kwestie.

Veluwse-Eikel | 15-10-16 | 01:07

Heuj, Nederland probeert eens niet in het gevlei te komen bij de verkeerde clubjes. Hulde!

63116114 | 14-10-16 | 23:35

Net terug van een bezoekje aan Auschwitz Birkenau.. Is dit nu de manier waarop in de toekomst antisemitisme salon fahig wordt gemaakt?
Blij dat Nederland tegen stemde, hoef ik me niet te schamen voor mijn afkomst.

Janneus | 14-10-16 | 21:38

Net terug van een bezoekje aan Auschwitz Birkenau.. Is dit nu de manier waarop in de toekomst antisemitisme salon fahig wordt gemaakt?
Blij dat Nederland tegen stemde, hoef ik me niet te schamen voor mijn afkomst.

Janneus | 14-10-16 | 21:38

@detiefus | 14-10-16 | 17:32
Breken met UNESCO en de VN (met z'n voorzitter uit S.A.; wie heeft dat verzonnen?!)

Maria.1 | 14-10-16 | 21:07

Al er 54 stemmen worden uitgebracht en 24 zijn er voor, dan is er volgens mij geen meerderheid.

jezusisonzin | 14-10-16 | 20:50

Toch even trots op NL hier.

Tisnietanders | 14-10-16 | 19:34

6 landen tegen ( waaronder Nederland ), van de 58 leden... Israel & Nederland Best Friends Forever !

etwaboy | 14-10-16 | 18:43

Die piemelknippers van welke afkomst ook hebben altijd moeite om politiek en religie uit elkaar te houden. Is dat iets genetisch?

Ravissant | 14-10-16 | 18:32

Unesco en mohamisten proberen de dag des oordeels te voorkómen.
Van unesco is dat misschien te begrijpen.

Maar waar zijn de eigenaren van de berg en de moslims die ze/hem/haar/het mogen beheren zo bang voor?

Rare jongens die romeinen.

hallevvezool | 14-10-16 | 18:20

Die abstain landen, dat zijn nog wel de ergsten. Stelletje appeasende dhimmi's.

His Lordship | 14-10-16 | 18:12

De VN was ooit eens bedoelt om beschaafd met elkaar om de tafel te zitten. Maar nu er 58 moslim landen in zitten, waar ze democratie en mensenrechten niet kunnen spellen, is het een farce geworden.
Hef maar op die club.
De Navo is het het enige wat we nodig hebben.

Veritas Splendor | 14-10-16 | 17:57

Geo politiek. Niet mee bemoeien!

detiefus | 14-10-16 | 17:32

-weggejorist-

De Griek | 14-10-16 | 17:19

En zolang wij against voters dit toe blijven laten, wordt onze hele geschiedenis stukje bij beetje geislamiseerd danwel alvast ontwestert voor toekomstige islamisering/communisering.
Trump for President, en weg met de EU via de PVV, want nog een termijn of 2 deze huidige policratie en de ivoren torens hebben vort AI gestuurde turrets en launchpads voor drones die ons, de arbeiders beneden in de ghettos, in het gareel precisionstrikebomben voor de greater good.

DaJonkel | 14-10-16 | 17:15

@Lupuslupus | 14-10-16 | 14:14
Ken je geschiedenis. In Rusland hebben ze een bloedhekel aan Joden.
Lagonda | 14-10-16 | 15:25
.
IK ken mijn geschiedenis. Maakt u zich vooral geen zorgen. Zeker het filmpje niet bekeken?

Lupuslupus | 14-10-16 | 16:37

Ik hou van Israel. Meteen de beuk erin en dikke doei.

funkyd | 14-10-16 | 16:31

@De Vrijlansier | 14-10-16 | 16:15
Een Joodse propagandasite volgens een andere reaguurder hier maar ik kan er geen leugen vinden. Dit i.t.t. de Palestijnse lobby clubs. Hell, zelfs dat volk is verzonnen.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 16:26

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:02

Klopt, in de filering door UN Watch komt dat ook voor.
En die Eiffeltoren, die zou zo maar eens over een paar jaar Mongools kunnen zijn. Een paar kilometer daar vandaan zijn Parijs en Frankrijk al veroverd door de vijand.

De Vrijlansier | 14-10-16 | 16:15

De inmenging van de religie in de VN is me al langer een doorn in het oog. Veel landen zouden niet eens een zegje kunne en moeten hebben aldaar. Op deze manier is de VN een lachertje.

diek | 14-10-16 | 16:08

@watmagjenogwel | 14-10-16 | 16:03
De mensen die gearresteerd zijn nu "opeens" heel "mysterieus" aan het verdwijnen. (Turkse bron) Dus Erdo zal nog even stil blijven totdat dat proces voltooid is.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 16:06

Ja ja, dit past uitstekend in het rijtje dat de moslims de Amerikas hebben ontdekt (Erdogan),
.
Over errogan gesproken, wat is ie rustig de laatste weken hè.

watmagjenogwel | 14-10-16 | 16:03

@dezenicknameisbezet | 14-10-16 | 15:29
En elke keer als IDF een VN school inneemt ligt hij vol met wapens. VN is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing. Het lijkt net oorlog, niet?

Rest In Privacy | 14-10-16 | 15:55

De landen die zich onthielden van stemmen zijn laffe honden
en doen niet meer mee - deden ze toch al nauwelijks, nu officieel

Tobi | 14-10-16 | 15:55

Ja ja, dit past uitstekend in het rijtje dat de moslims de Amerikas hebben ontdekt (Erdogan), de belangrijke rol van de moslims in de geschiedenis van de US of A (Obama), en de belangrijke rol van de moslims tijdens de Amerikaanse Revolutie (Killary).

Tis toch wat.....

Carlitros | 14-10-16 | 15:47

Ik snap er helemaal niks van. Joden mogen de Tempelberg niet meer Joods noemen? Raar hoor. Klinkt wel alsof men de geschiedenis opnieuw aan het uitvinden is.
Wel vind ik het groepje landen dat dit voorstel gedaan heeft in de schaduw liggen van de as van terreur.

Raad_maar_raak! | 14-10-16 | 15:45

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:32
Sudan hebben ze toch ook al in tweeën gedeeld om bepaalde bevolkingsgroepen uit elkaar te houden?
En zelfs dat gaat niet werken!

necrosis | 14-10-16 | 15:44

eddie the eagle | 14-10-16 | 14:06
A la minute gedaan met dank voor de vermelding.

watmagjenogwel | 14-10-16 | 15:39

@dezenicknameisbezet | 14-10-16 | 15:29
Dan moeten die Palestijnse strijders, ondanks herhaalde waarschuwingen van het IDF, maar geen raketten afvuren vanaf schoolterreinen en ziekenhuizen. Of wapens verstoppen op VN terrein. Het is niet zo moeilijk.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:35

@necrosis | 14-10-16 | 15:29
Ik bedoelde dat stelletje zonder land dat er in de VN als toehoorder of zoiets bij mag zitten. Ze kunnen zelf niks indienen bij de Unesco. Laten ze aan Sudan over.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:32

Israël stapte uit de VN toen er werd gemopperd over de illegale bezetting westelijke Jordaanoever en wat witte forforbommen op schoolpleinen en ziekenhuizen in Gaza, maar ach. Daar zitten wij helemaal niet mee.

dezenicknameisbezet | 14-10-16 | 15:29

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:17
Welke Palestijnse autoriteit?
Het gebied waar ze wonen was een mandaatgebied van de Britten die het veroverd hadden op de de Ottomanen.
De Palestijnen zelf zijn een vergaarbak van Egyptenaren, Jordaniërs, etc.
Gewoon nomadenvolk die van gebied tot gebied trekken.
Overigens zijn de Palestijnen van Gaza en de de Westbank net zo dol op elkaar als Nederlanders en Marokkaanse straatrovers.
Al zijn de Pally's op de Westbank net even wat slimmer dan die Hamasterroristen uit Gaza.


necrosis | 14-10-16 | 15:29

Uiteraard volledig terechte reactie van Israël.

Leuke landjes allemaal, die 24 voorstemmers. Moet je het echt van hebben als democratisch denkende burger...

EefjeWentelteefje | 14-10-16 | 15:28

@arbanafal | 14-10-16 | 15:24
dank u wel...

guinnessdude | 14-10-16 | 15:26

UNESCO heeft het vanaf vandaag ook voor mij verkloot. Had het hoog zitten, maar door deze stemming in te brengen krijgen ze van mij ook de middelvinger, Tempelberg behoort toe aan Israël.

Jan, Leiden | 14-10-16 | 15:25

@Lupuslupus | 14-10-16 | 14:14
Ken je geschiedenis. In Rusland hebben ze een bloedhekel aan Joden.

Lagonda | 14-10-16 | 15:25

guinnessdude | 14-10-16 | 14:43
De VN-organisatie die zich buigt over het beschermen van werelderfgoed heeft een resolutie aangenomen waarin het grootste heiligdom in jodendom (de tempelberg) en het bekendste restant waar joden toegang toe hebben (de westerse muur, in nederland beter bekend als de klaagmuur) nu als enkel islamitisch heiligdom wordt gekenmerkt. De resolutie heeft iedere geschiedenis van joden en christenen nietig verklaard, en erkent slechts in zeer algemene termen dat de plaatsen belangrijk zijn voor alle drie de religies. Enkel de islamitische namen van deze plaatsen zijn in de resolutie geaccepteert.
Samengevat: UNESCO is inmiddels vervuilt door arabisch-expansionistische politiek en maakt geschiedsvervalsing officieel.

arbanafal | 14-10-16 | 15:24

@Rayboogie | 14-10-16 | 15:09
De feiten zijn toch glashelder? Dit zijn altijd politieke voorstellen van de Palestijnse autoriteit die door de Arabische landen zonder slag of stoot landen worden overgenomen. Heeft helemaal niks met bescherming van cultureel erfgoed te maken.
En wat heeft google daar mee te maken? Vind je daar bewijs dat de Tempelberg geen Joodse wortels heeft? Knap.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:22

Terwijl de voormalige Sovjetunie in mei 1948 als eerste de onafhankelijke (en in oorsprong socialistische) staat Israël erkende. Vreemd, hoe dingen kunnen lopen.

hatari | 14-10-16 | 15:21

@Rayboogie

Ja, dus? Heeft UN Watch die belachelijke resolutietekst bedacht? Nee, dat waren de zeikerds, de jankerds, de hypocrieten, de slappelingen uit Arabisch-islamitische hoek. Net zoals ze een aantal jaar geleden in Durban een anti-Israel resolutie erdoor wilden krijgen. Oorlogen winnen tegen de joden lukt deze sad excuses for human beings niet, dan maar met terreur en gedrein in de internationale betrekkingen. Wat een kotsvlekken zijn het toch.

raskol | 14-10-16 | 15:20

Israel is in 2010 al eerder uit de Unesco gestapt. brabosh.com/2010/11/04/israel-beeindi... Tijdens die stemming werd besloten om het Graf van Rachel en het Graf van de Aartsvaders – de begraafplaats van de Bijbelse Aartsvaders en Aartsmoeders – te verwijderen van de lijst van het Nationale Erfgoed van Israël. De Palestijnse Autoriteit beweert dat het Graf van Rachel heilig is voor de moslims en noemt de site (al 10 jaar) de Bilal Bin Rabah Moskee. Tuurlijk. En de Pyramides in Egypte zijn eigenlijk van de Eskimo's.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:17

nou er is mij 1 ding heel duidelijk geworden. het westen gaat ten onder aan zijn eigen onverschilligheid. met dit soort leiders heb je geen vijanden nodig

wth was dat | 14-10-16 | 15:11

Onbegrijpelijk dat UK tegen stemt.
Die lopen/liepen altijd aan de leiband van het MO.
Begint men dan daar het Moslimtuigh zo moe te worden dat ze zinnige besluiten gaan nemen???

happen naar de baas | 14-10-16 | 15:10

-weggejorist-

Rayboogie | 14-10-16 | 15:09

@miko | 14-10-16 | 14:55
Het 'hakenkruis' is in (ik meen) India het teken van het Zonnewiel, een zeer heilig teken.
Helaas heeft een clubje Germanen er een negatieve bijsmaak aan gegeven.

necrosis | 14-10-16 | 15:08

Nog maar 6 landen aan de juiste kant van de geschiedenis. En linksmensen maar klagen over "de Joodse lobby".

Lagonda | 14-10-16 | 15:06

Unesco en de VN is allemaal 1 pot nat ze horen thuis in de Clinton familie.

Renswoude--kraaien | 14-10-16 | 15:05

Nederland is qua diplomatie niet meer dan een muppet op de vuist van de VS.

dezenicknameisbezet | 14-10-16 | 15:03

@De Vrijlansier | 14-10-16 | 14:51
Veel Joods-christelijke plekken in Israel zijn inderdaad al bijna no go-areas voor niet-moslims of herbenoemd. Zoals het Graf van Rachel, in 2010 al uitgeroepen tot een Palestijnse moskee door de VN. brabosh.com/2010/11/02/unesco-tovert-...
Ja, en de Eiffeltoren is van de Mongolen.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 15:02

@ raskol | 14-10-16 | 14:57

Dat lijkt me hilarisch. Zo'n geitenwollensok met zo'n palestinasjaal die mijn boodschappenkar komt controleren. Ha, dan kan ie het krijgen...

Enter Yeti | 14-10-16 | 15:01

DIe pro-Palestina types zijn natuurlijk zo hypocriet als het Clinton echtpaar.
Demonstreren ze tegen kolonisten in Israel op de Dam in Nederland een land waar ze zelf aan het koloniseren zijn.
Helaas stikt het in Nederland van de Marxistische nuttige idioten die heulen met de vijand en dit mogelijk maken.

PrachtigeHorizon | 14-10-16 | 15:01

Het is al eerder gezegd, Nederland moet uit Unesco stappen. En inderdaad, de VN en aangehurkte organisaties worden gedomineerd door de olie en islamsheiks. 24 landen waar ik niet op vakantie ga en zal gaan. En waarvan ik ook geen producten koop, zoals Egyptische sperziebonen, Marokkaanse zoete dingen, Zuid Afrikaanse wijnen, Mexicaanse tortillas, Chinese kleding, Tsjaadse vijgen,Russische wodka, Algerijnse dadels, Senegalese ....., enz. enz. Ik zal een hele boekhouding moeten bijhouden, maar het is het waard. En de VN en Unesco en bijbehorende organen mogen opstappen. En als er een collecte langs de deur komt, krijgt deze de volle laag. Politiek is persoonlijk.

klanker | 14-10-16 | 14:58

Geweldig, dat een land als Soedan (honderdduizenden burgers afgeslacht door Arabische Janjaweed-milities) überhaupt nog het recht heeft om dit soort moties ter stemming in te dienen. De eerste de beste pro-Palestina activist die in de winkel controleert of ik geen artikelen uit 'bezet gebied' in m'n boodschappenkar heb, krijgt een fluim in het gezicht. Overal waar islamitische jankerds komen, komt ellende.

raskol | 14-10-16 | 14:57

@guinnessdude | 14-10-16 | 14:43
De islamitische buurjongens van Jip en Janneke bepalen dat hond Takkie een kat is. Al eeuwen en hij heet nu Al' Taqqi. En hun ouders hebben opeens geen mening.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 14:57

De Unesco zit behoorlijk in de tang bij Saoedi-Arabie. En verder is het de wet van de grote getallen, ruim 20 islamitische landen tegen 1 joods land.... tja

martymcfly | 14-10-16 | 14:56

@kutsmurf | 14-10-16 | 14:16
Hakenkruis betekent in bepaalde culturen weer iets heel anders dan wat jij er van denkt.

miko | 14-10-16 | 14:55

Joden hebben humor. Duitsers niet. Islamieten ook niet.

Orakel1958 | 14-10-16 | 14:55

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 14:42
Als ik diarree heb, komen er meestal niet van die grote harde stukken uit....

necrosis | 14-10-16 | 14:54

@TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:16
Je bent waarschijnlijk geen lang leven beschoren maar ik geef je toch repliek.
Erfgoed gaat juist om hoe lang en welke waarde bepaalde gebouwen ,gebieden ,bergen hebben voor bepaalde culturen of religies. Het feit dat elke jood en niet jood de klaagmuur kent als DE plaats waar die bidlippen hun briefjes instoppen zou genoeg moeten zijn.
Wat dat betreft zou die zwarte steen niet op de islam lijst moeten staan. Dat was namelijk al een relikwie van VOOR de islam.

miko | 14-10-16 | 14:54

Staat niet ergens in de Bijbel dat vlak voor de Armageddon de Antichrist die heilige tempel gaat betrekken?
Er zijn vast wel wat religietards die dat weten.

PrachtigeHorizon | 14-10-16 | 14:52

Deze obscene, geschiedsvervalsende 'resolutie' (= onverbloemde jodenhaattekst) gaat niet alleen over de Tempelberg, maar ook over andere historische plekken in Israël (o.a. Bethlehem).
Quo vadis, UNESCO?

De Vrijlansier | 14-10-16 | 14:51

De islamisering is een internationaal probleem. Die doctrine is overal de 5e colonne.

Nelis SplitBloes | 14-10-16 | 14:50

aha volgens unsesco is egypte alleen voor hun islam koeltoer. mooi. (lees even de UN site, dan zie je wat ik bedoel)

Kenneth Nietvatten | 14-10-16 | 14:50

Misschien tijd voor een referendum over lidmaatschap van de VN? Wordt onderhand een hele bedenkelijke club, als landen als Soedan en Saoedi-Arabië daar de scepter of het kromzwaard zwaaien

batvoca2 | 14-10-16 | 14:49

Pimp my Voortuin | 14-10-16 | 14:00
"Maar de aanhangers van welk sprookjesboek hebben nu gewonnen?"
Goede vraag;
Geen één,want met het erkennen van die site als werelderfgoed staat de UNESCO achter een sprookje dat de wereld door een god is gecreëerd.Daarmee zou zo'n organisatie zichzelf belachelijk maken tegen over de wetenschap,god is een leugen en al die religies ook.Al die zogenaamde profeten waren gewoon machtsbeluste mannen die niets wetende mensen met kunstjes en gegoochel in sprookjes hebben laten geloven,de aarde is echt rond en het leven daarop bestaat al honderden miljoenen jaren.Door de evolutie,ja.
www.dailymail.co.uk/sciencetech/articl...
www.youtube.com/watch?v=_mcC8kFacrk

kzegje | 14-10-16 | 14:49

Het Ministry of Thruth krijgt het nog druk met het herschrijven van 4000 jaar geschiedenis. In de schoolboeken van mijn kinderen staat het nog wel goed vermeld. Nog wel. Gelukkig vinden de Joden steeds meer mega gasvelden voor de deur. jonet.nl/extra-gasveld-voor-kunst-isr...

Piet Karbiet | 14-10-16 | 14:49

Overal ter wereld is de islam bezig om cultureel en religieus erfgoed te vernietigen. Nu maar hopen dat Israël eindelijk eens de bulldozers over de Tempelberg laat rijden om die lelijke steenpuist van een moskee met de grond gelijk te maken. Koekje van eigen deeg.

Ouweboer | 14-10-16 | 14:49

Mooi, geen shekels meer naar dat fopclubje.

Conan de Rabarber | 14-10-16 | 14:48

Unesco is toch een amateuristisch omkoopbaar bijbaantjesparadijs voor dwazen met politieke ambities maar zonder IQ of scrupules (net als de UN trouwens). Gewoon die trieste bende geen geld meer geven, uitlachen en doorlopen.

IslamPislam | 14-10-16 | 14:47

@Hebbiehemookweer | 14-10-16 | 14:13
Zou me niet verbazen,katholieken zijn bij voorbaat verdacht. Waarom denk je dat Brazilië mee doet?
Maar goed van Agt komt dan ook uit het CDA voort, dat zijn al landverraders.

miko | 14-10-16 | 14:47

Brazilië ligt te ver af van wat er in de wereld gebeurd. Al eerder gemerkt. Stemmen en doen wat van een afstandje politiek correct lijkt... Plank mis.

merel veld | 14-10-16 | 14:46

kan iemand van jullie dit besluit in jip en janneke taal uitleggen aan mij?
ik snap er niets van...

guinnessdude | 14-10-16 | 14:43

endtotrolling | 14-10-16 | 14:39
Rusland is eerder tegen Israel. Vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Mahatma | 14-10-16 | 14:43

Nog enger is dat dit wereldnieuws bijna nergens wordt vermeld. Spooky. Terwijl in april de UNESCO al had bepaald dat de Tempelberg vanaf nu officieel ‘Al-Buraq Plaza’ moest gaan heten. pillaroffire.nl/2016/04/unesco-hernoem...

Dan heet die Zwarte Steen in Mekka vanaf nu 'Al-Diarree'.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 14:42

En .... islamisering is nog steeds niet het plan.

EdwinM. | 14-10-16 | 14:41

Dixit Judith Sargentini:
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat De Tempelberg en de Westelijke Muur een Joodse connectie hebben. Is hysterie.

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 14:41

Het inmiddels overgenomen islamitisch Rusland Stemt voor.
Hoe voorspelbaar.

endtotrolling | 14-10-16 | 14:39

Je kunt het die Booslims niet eens kwalijk nemen. Probleem ligt bij de landen die geen stem hebben gegeven.

Mahatma | 14-10-16 | 14:37

En weer een stapje verder naar de totale wereld overheersching

Fapfap | 14-10-16 | 14:37

hahaha een beetje voorspelbaar dat moslim landen hier ja voor stemmen. Ben geen grote fan van religies, maar Jerusalem is gewoon Joods. Het was een klein dorp van de Kanaanieten dat veroverd was door David 1000 v.Chr. Daarna werd het flink uitgebreid met tempels, kastelen, stadsmuren etc. Pas in de middeleeuwen werd het veroverd door moslims. Dus niet zeiken dat er joden zitten. Medina, de tweede heiligste stad van de islam was vroeger ook joods. Al die joden en christenen werden door de arabieren weggejaagd. Stelletje hypocrieten. Nergens in de Koraan staat er maar iets over Jerusalem, maar in de Torah genoeg. Islam heeft Mecca, Joden hebben Jerusalem.

andywatt | 14-10-16 | 14:36

Maar de zwijgende meerderheid was eigenlijk tegen...

Fapfap | 14-10-16 | 14:35

can't Mossad the Assad B)

Barre_de_k | 14-10-16 | 14:34

Valt me toch mee dat Nederland tegen heeft gestemd.
Wanneer worden we in de beschaafde wereld wakker en zien we eindelijk in dat de VN en UNESCO wordt gekaapt door radicale moslims?

Duifmans | 14-10-16 | 14:34

De geschiedenis herschrijven gaat het helemaal worden in de toekomst.

Schoorsteenveger | 14-10-16 | 14:33

Wat een van de pot gerukte resolutie. Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als de VN de stad Mekka ontzegt aan de Arabieren.
Ik heb er beelden bij.

Beste_Landgenoten | 14-10-16 | 14:32

*Terrorstan naar boven volleyt*

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 14:32

Wie financiert die Unesco eigenlijk? Oliedirhams uit Halvemaanterrortan of toch Westers Buklavend Deuglinks?
Of beiden? In dat geval zijn we helemaal fucked...

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 14:31

Hoor net dat het Anne Frank Huis tot Duits erfgoed is bestempeld door de Unesco. Marokko claimde al de helft van de opbrengsten van het Al Hambra in Granada, Spanje. vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/ad...

mamalou.jnr | 14-10-16 | 14:29

-weggejorist-

TheBurnerMan | 14-10-16 | 14:27

@alexbl | 14-10-16 | 14:16
Hebben ze in Frankrijk en Zweden ook een 'Rutte' als MinPres?
En hoe zit het eigenlijk met het Unesco werelderfgoed van GeenStijl?
Worden wij nu ook van de lijst gegooid?

necrosis | 14-10-16 | 14:27

Ach een hele boel minuscule Arabische en islamitische staatjes maken tegenwoordig de dienst uit bij de VN en verwanten organisaties dus ook Unesco.
Beter vandaag nog uit die achterhaalde organisaties stappen.

Aristotalloss | 14-10-16 | 14:23

Poetin in 2014: "De Krim is voor Rusland wat de Tempelberg voor de Joden is." www.faz.net/aktuell/politik/ausland/eu...

En dan bij de Unesco de band tussen het Jodendom en de Tempelberg ontkennen. De smiecht.

tipo | 14-10-16 | 14:22

Ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die geloven in,ach laat ook maar.
Hoor wat een flauwekul mensen allemaal zeggen om te bewijzen dat god bestaat.

www.youtube.com/watch?v=FbxD04LWW10

kzegje | 14-10-16 | 14:22

Als dit de manier is waarop de wereld zich ontwikkelt, dan kan het toch niet anders dan dat het een keer heel erg verkeerd gaat. Clash of cultures in the making.

Not_again | 14-10-16 | 14:21

-weggejorist-

mamalou.jnr | 14-10-16 | 14:19

Zweden durfde uiteraard niet eens mee te doen aan de stemming. Die druven meer dingen niet, zoals bijvoorbeeld de leeftijd van "vluchtelingen" contoleren.

solcama | 14-10-16 | 14:19

Binnenkort verklaart UNESCO dat het Vaticaan geen enkele historische connectie met het christendom heeft, en zal voortaan het enkel nog bij de islamitische naam Surat Ar-Rum. Voor islam was er geen geschiedenis; bestonden er geen andere volkeren, en als dat wel zo was dan is het retroactief ongedaan gemaakt omdat de billen van de ezel van mohemmad in een droom de stenen ervan heeft aangeraakt

arbanafal | 14-10-16 | 14:18

Blij dat Nederland onder de tegenstemmers zit

Bokito ergo sum | 14-10-16 | 14:17

Misschien kunnen ze de logos van Unesco en VN veranderen in een mooi hakenkruis, wel zo duidelijk. Wat een achterlijk stelletje kneuzen op die Unesco foto's zeg. De landen die voor stemmen zijn met de beste wil van de wereld niet serieus te nemen. Maar ik ben wel in shock om sommige landen die zich hebben onthouden van stemming. Iemand die Zweden nog steeds ziet als een tolerant land is echt knettergek.

kutsmurf | 14-10-16 | 14:16

-weggejorist-

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:16

Vooral het onthouden van stemming van Frankrijk en Zweden stemt somber. Die durven, met de Mohammedaanse invasie in eigen land, hun rug internationaal niet meer recht te houden.

Gezamenlijke Europese defensie? Liever niet.

alexbl | 14-10-16 | 14:16

@Fijnstoffer | 14-10-16 | 14:09,

Schijnt dat de OIC zaken doet met Brazilië om islam Zuid-Amerika binnen te loodsen.

basweetutwel | 14-10-16 | 14:15

WO3: USA, EU & Israël versus Arabs, China, Rusland & Afrika.
Wanneer stopt de import van geweld uit de zandbak?!?
Niet mijn oorlog.

Feynman | 14-10-16 | 14:15

Je weet gelukkig als land dan ineens wel wie er wél in jouw hoek staan.
Is ook wat waard.

Hollander01 | 14-10-16 | 14:14

Kunnen we niet gewoon met alle beschaafde landen een middelvinger naar de UNESCO opsteken en er ook uit stappen? En wat is de reden dat 24 landen niet stemden? Omdat ze bang waren voor boze kansenparels die gaan rellen bij een tegenstem en ze wisten dat niet stemmen gelijk stond aan voor stemmen?

Flapuidt | 14-10-16 | 14:14

Een oraganisatie die een Saudi Arabiër op de post "mensenrechten" zet verdient het niet om te bestaan.

Landen die enigszins eerlijk zijn dienen uit de UN te stappen. Ik begrijp dat er maar 6 landen een wereldbeeld hebben wat nog niet door moslims wordt overheerst.

Vogelbeest | 14-10-16 | 14:14

Geen beste beurt van Rusland.
Wel uitermate voorspelbaar. Dat wel.
Lewis | 14-10-16 | 14:04
.
Hoezo 'voorspelbaar'? En 'uitermate' ook nog. Nou ik ben echt perplex, zeker na het zien van onderstaande video.
.
www.youtube.com/watch?v=X3WM_x6ZDpM

Lupuslupus | 14-10-16 | 14:14

Als je lid bent van een clubje en het erkent, en er wordt gestemd over iets, en dat is tegen je eigen visie, dan moet je die uitkomst respecteren.
Toch, GS?
Maar inderdaad. Misschien zou Nederland wat kritischer moeten gaan nadenken bij welke clubjes zij zou willen horen, zeker gezien recente geopolitieke ontwikkelingen.

jemagookniksmeer | 14-10-16 | 14:13

Die palestijnenknuffelaar Dries van Agt heeft toch geen banden met UNESCO? Die horen we wel weer orakelen deze week met zijn Hamas terroristen vrinden.

Hebbiehemookweer | 14-10-16 | 14:13

Brazilië kan vanaf nu ook de typhus krijgen. Heeft Unesco wel eens wat gedaan aan de complete vernieling en vernietiging van de honderden Byzantijnse en Middeleeuwse kloosters, abdijen en kerken door de Turken op bezet Cyprus? Nee? Dat bedoel ik.

mamalou.jnr | 14-10-16 | 14:13

Elke dag. Elke dag kom je wel weer wat tegen waardoor je denkt: "De wereld wordt NOG gekker".
Wat is de reden trouwens dat Rusland voor stemde, of is dat puur omdat ze een hekel aan de samenwerking met USA hebben?

datzouzomaarkunnen | 14-10-16 | 14:11

Wat opvalt bij de voorstemmers is dat het een grote bende corrupte landen bij elkaar zijn.De joden hatende landen even filteren.Het lijkt op stemmen voor de Quatar olimpic games.De wereld wordt steeds rotter en rotter .Je ziet ook dat dit soort organisaties hun geloofwaardigheid hebben verloren.zakkenvullen is belangrijker geworden helaas.Plus punt is dat Nederland eindelijk eens een duidelijke mening heeft.Er is nog hoop dus.

tegenalles | 14-10-16 | 14:10

Unesco is ook een groot voorstander van de NWO

wakker worden | 14-10-16 | 14:10

@TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:05
Hier meten we niks, dat doet unesco.
Maar wat die cultureel werelderfgoed noemen en wat religieus dat is subjectief.

miko | 14-10-16 | 14:10

-weggejorist-

J-van-de-Bontekoe | 14-10-16 | 14:10

Opvallend, die Europese landen die zich onthouden van stemmen.

kapotte_stofzuiger | 14-10-16 | 14:09

Islam is dom en blind racisme. Wederom bewezen.
Verontrustend dat grote landen als Brazilië, China en Rusland in die onzin meegaan. Er zal wel een deal met de arabieren achter zitten.

Fijnstoffer | 14-10-16 | 14:09

Ok, that does it.
Ik koop mijn rookworst en knackworsten voortaan bij de Lidl.

Cuyahoga | 14-10-16 | 14:08

@necrosis | 14-10-16 | 13:59
Nee daar staat de moskee waarnaar deze brigade is vernoemd.;)

miko | 14-10-16 | 14:08

Wanneer staan Westerse politici eens op tegen de waanzinnige destructieve dwang van moslims?

James Lastig | 14-10-16 | 14:08

Misschien, hopelijk eigenlijk, wilt Unesco die dildo op de Dam wel van ons hebben.

Admiraal Balthasar | 14-10-16 | 14:08

Brazilië kan vanaf nu ook de typhus krijgen. Heeft Unesco wel eens wat gedaan aan de complete vernieling en vernietiging van de honderden Byzantijnse en Middeleeuwse kloosters, abdijen en kerken door de Turken op bezet Cyprus? Nee? Dat bedoel ik.

mamalou.jnr | 14-10-16 | 14:08

Prachtige ingetogen reactie met humor. Als het er echt op aan komt regelt Israel, het baken van democratie in de zandbak, het op een heel andere manier. Hulde!

Backonthetrack | 14-10-16 | 14:07

-weggejorist en opgerot-

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:05

Rusland en China zijn af. Joodse humor blijft.

tipo | 14-10-16 | 14:05

Nederland moet ook met Unesco breken. Die hoor je niet over de verwoestingen in Syrie maar een beetje de antisemieten uithangen lukt wel. De Verenigde Nazi's zijn sowieso niet meer serieus te nemen. Dan maar geen luie baantjes meer voor uitgerangeerde ex-politici.

mamalou.jnr | 14-10-16 | 14:04

Geen beste beurt van Rusland. (En van het laffe Zweden, Spanje, Italië en Frankrijk.)
Wel uitermate voorspelbaar. Dat wel.

Lewis | 14-10-16 | 14:04

@Muxje | 14-10-16 | 14:02
Niemand neemt de VN serieus, zelfs de VN niet.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 14:04

Ergens wel een beetje trots dat Nedeland tegen gestemd heeft.
Verder een belachelijke resolutie, natuurlijk.

Prof. Yakko | 14-10-16 | 14:03

Volgende stemming: het de-islamiseren van de zwarte blokkendoos in Mekka. *popcorn pakt*

Kapitein Stijlvol | 14-10-16 | 14:03

De VN hebben al langer een handje van Israël-bashen. Soms terecht, laat dat volstrekt duidelijk zijn. Maar het zijn vooral de motieven van de bashers die ons zorgen moeten baren... want qua inhoud zijn die resoluties vaak belachelijke en gemakkelijk te weerleggen flauwekul. En daarmee rijden ze zichzelf in de wielen, want zo worden ook de resoluties die wel hout snijden niet meer serieus genomen.

Muxje | 14-10-16 | 14:02

Deze implementatie van het globale islamitisch overheersingsplan gaat mensen nog harder doen wegkijken dan.
Islam. Just say no.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 14:02

Gezellig setje landjes ook, die voor-stemmers...

Enter Yeti | 14-10-16 | 14:01

Maar de aanhangers van welk sprookjesboek hebben nu gewonnen?

Pimp my Voortuin | 14-10-16 | 14:00

De tempelberg, staat daar niet een moskee van Al-aqsa martelarenbrigade?
Weten we ook weer aan wiens zijde Unesco staat.

necrosis | 14-10-16 | 13:59

Heerlijk land dat Israël, geven gewoon iedereen de middelvinger.

Schmutz Geilmacher | 14-10-16 | 13:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken