Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Wilders WEL vervolgd voor MinderMinder

We schakelen rechtstreeks over naar het Paleis van Justitie in Den Hagistan voor de Uitspraak Beslissing Preliminaire Verweren Zaak Wilders. Juridische Beftaal voor: IS GREET DE SJAAK OFNIE? EN KRIJGEN WE WEER ZO'N KEIGAAF POLITIEK PROCES VLAK VOOR DE VERKIEZINGEN WAARDOOR WILDERS DAGELIJKS GRATIS AIRPLAY KRIJGT EN DAARMEE 75 ZETELS HAALT EN LACHEND TK2017 WINT om vervolgens de grenzen te sluiten, uit de EU te stappen, de NPO op te heffen, alle moskees te slopon, alle illegalen op de boot naar Takki Takki-oerwoud te zetten en de gulden weer in te voeren.
Nou, stelletje D66-rechters. Make our day. LIVESTREAM en/of TL van @SaskiaBelleman. Kijken wij in de tussentijd nog even naar de klip&klare verdediging van dhr. Wilders zelve dd 23 september.
UPDATE: YESSSSSS. CIRCUS WILDERS GAAT WEER BEGINNEN. 31 oktober, 09:30 uur, Rechtbank Schiphol.

Reaguursels

Inloggen

Kaan verklaart dat hij altijd op Wilders heeft gestemd? maar na 3 x minder Marokkanen stemt hij niet meer op de PVV.
Dus hij wil meer Marokkanen? Heeft hij liever Turken?

Mantisomantis | 15-10-16 | 13:53

Dat wat Oppenheimer tekent.

Skorzeny2017 | 15-10-16 | 13:37

@Kaan78 | 15-10-16 | 11:14
Slachtofferrol. Heb je het nu over Wilders of over Azarkan die zogenaamd geen politiek oogmerk had met zijn oproep dat zoveel mogelijk mensen aangifte moesten doen, maar ondertussen dus wel bij Denk aangesloten is?

Pierre Tombal | 15-10-16 | 11:58

Ons rechtsstelsel en onze Grondwet zijn ontstaan vanuit de taal, gewoonten, cultuur en levensbeschouwing van mensen die hier eeuwenlang geleefd hebben. Nu komt er ineens een religie binnen die nooit aan dit proces deelgenomen heeft en waar onze juridische doctrine geen weerwoord op heeft. Dat vraagt om fundamentele keuzes. Het rechtsstelsel laten zoals het is met het risico dat het van binnenuit uitgehold wordt of het verrichten van aanpassingen om dit hoe dan ook te voorkomen.

Reaganmania | 15-10-16 | 11:57

@the Jackdawn | 15-10-16 | 04:00
Vooruitgang of jouw kans op duizend euro? Wat zou er dan beter moeten in dit land? Het enige wat jouw zogenaamd constructieve partijen de afgelopen veertig jaar hebben gedaan is staatsondermijnende ideologieën importeren. Meervoud inderdaad. Want het islamofascisme dat ongehinderd willekeurige burgers op straat bedreigt is er maar een van. Soms is de beste manier om vooruit te komen een stap terug te doen. Nee, dat verzin ik niet zomaar even zelf. Het is een bekende filosofie in onder andere de sportwereld, management en onderwijs. Je kent het mogelijk in de afgeleide vorm leren van fouten. We kunnen rustig stellen dat jouw "constructieve" partijen daar niet toe in staat zijn, getuige de vele pleisters over pleisters die we nu al hebben.

Pierre Tombal | 15-10-16 | 11:52

Wat een jankverhaal... huilie huilie en slachtofferrol kruipen en vervolgens weer uit te delen. Ik vind het ook wel zielig. Jammer dat hij alleen kan bijdragen door anderen verdriet en pijn aan te doen.

Kaan78 | 15-10-16 | 11:14

@Kaan78 | 15-10-16 | 08:16
Dat heb ik vaker van u vernomen.
--------------------------------
Ik ga niet meer op de PVV stemmen, maar vanaf heden alleen nog maar op DENK.
Kaan78 | 22-09-16 | 06:59

FreeVogelaar | 15-10-16 | 08:40

@MistaRazista | 15-10-16 | 04:13
Die Rechters zitten daar met een duidelijke opdracht, het om zeep helpen van het vrije woord.

FreeVogelaar | 15-10-16 | 08:35

Ik heb altijd op Wilders gestemd. Maar na de 3 keer minder uitspraak stem ik niet meer op Wilders.

Kaan78 | 15-10-16 | 08:16

G*dT het politieke meningen kartel doet een poging om GW juridisch monddood te maken!
De veenbrand gaat door...
Op de ides van maart 2017 volgt de afrekening met de mocro maffia;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 15-10-16 | 08:09

-weggejorist-

MistaRazista | 15-10-16 | 04:14

En wat moeten we dan willen van de rechters?
Meer, meer, meer criminelen?

MistaRazista | 15-10-16 | 04:13

-weggejorist-

the Jackdawn | 15-10-16 | 04:09

@Tostiman

Valt niet mee he die vrijheid om een mening te hebben.
Je etaleert je als een trouwe volgeling van Greet dus zul je het ook met zijn idee eens zijn dat 4 maal per jaar een referendum de ultieme democratie is.
Wat is er nu beter voor de democratie om een eind te maken aan het cordon sanitaire waarin de PVV zich terug trekt en het Nederlandse volk te vragen of Wilders een aanwinst is voor de politiek of een hooligan die een Tweede Kamer verbod moet krijgen omdat hij de vooruitgang van Nederland frustreert.
Democratischer is volgens mij niet mogelijk.

the Jackdawn | 15-10-16 | 04:08

Pierre Tombal | 14-10-16 | 20:24
"Gegeven dat geen enkele partij boven de 30% aanhang komt levert dat vanzelf als resultaat op dat alle partijen verboden gaan worden"

Hoezo, ik ga zelf voor de VVD maar er zijn genoeg politici waar ik veel respect voor heb ondanks dat ik vaak met hun mening verschil. Ik moet zelfs toegeven dat ik de PvdA ministers in dit kabinet hoger aansla dan die van de VVD. Van de meeste partijen in de Nederlandse politiek kan gezegd worden dat men constructief mee bouwt aan een beter Nederland, Wilders daarentegen staat vooruitgang in de weg, daarom is het beter dat hij gaat.

the Jackdawn | 15-10-16 | 04:00

Doe mij maar twee ! | 14-10-16 | 22:59
Ja, dat dus. Dat die sufferds die het proces door willen laten gaan, dat niet zien, is onbegrijpelijk. Ze geven hem een gratis podium met maandenlang gratis reclame in de media en het maakt niet uit of hij wint of verliest, want z'n aanhang zegt toch wel: 'zie je wel?'. Echt sukkels die aanklagers. Ze spelen hem gewoon in de kaart. Het zou me niets verbazen als Wilders het allemaal van te voren bedacht heeft en nu in z'n vuistje lacht.

12ejordan | 15-10-16 | 02:14

D66-rechter. Pleonasme.

Kelvin-Helmholtz | 15-10-16 | 01:39

Hemeltergend | 14-10-16 | 10:26

En hiermee is de vrijheid van meningsuiting voor de blanke, niet-moslim Nederlander ten einde gekomen...

U staat klem als u geen mogelijkheden meer ziet en besluit dat u klem staat. U ziet geen mogelijkheden meer? Tevens wat is een niet-moslim Nederlander? Het mohammedanisme is een Arabisch brein product en derhalve on-Nederlands. U bedoelt vast: autochtone Nederlander... zeg dat dan.

Doe mij maar twee ! | 14-10-16 | 22:59

Klopt, zie Bierkellerputsch, het proces. Onbedoeld schaken de Guttenmensch en de Rechtspraak zichzelf achterwaarts van het schaakbord af. Kan niets anders concluderen dan dat het hier om een herhaling van stappen gaat.

Veluwse-Eikel | 15-10-16 | 00:54

@dijkbewaker | 14-10-16 | 21:42
In feiten is vandaag de democratie in ons land om zeep gebracht, door een Rechter die vind dat Nederland niet meer over zijn eigen democratie mag beslissen. En dat is denk ik best heel erg beangstigend, daar tegen zouden we toch zeker in verzet moeten gaan.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 23:37

@dijkbewaker | 14-10-16 | 21:42
Beter tot de kern van de zaak blijven. Democratie komt van demos: het volk. Het maakt daarbij niet uit of het partijprogramma door een persoon is opgesteld of dat daar vooraf (of laten we daar vooral niet aan denken: achteraf) door duizend of misschien twintigduizend personen een soort van preliminaire overeenstemming in is bereikt. Democratie is waar het volk beslist, via het rode potlood in het stemlokaal. Partijleden die tijdens tussentijdse congressen de lijn van de partij bij meerderheid van stem proberen te wijzigen maken de partij niet democratischer maar juist een bedreiging voor de democratie. Het maakt namelijk dat als je ervoor wilt betalen dat je het beleid kan veranderen op momenten dat de rest van het volk daar niet eveneens een stem over kan uitbrengen. Dat wordt soms ook wel corruptie genoemd.

Pierre Tombal | 14-10-16 | 23:29

Gratis zendtijd voor de PVV. Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker! "Bedankt" D66!

oostermoer | 14-10-16 | 23:11

Als Wilders verliest wint hij stemmen, maar als hij wint wint hij stemmen. (Ken je het verschil tussen een dood vogeltje ? Zijn ene pootje is even lang.)

Doe mij maar twee ! | 14-10-16 | 22:59

bArAbAts | 14-10-16 | 16:40
de PVV heeft 1 lid... GW! das niet democratisch... en dat u bedoelt dat ze hem buitenspel hebben gezet..
--------
U begrijpt er nog steeds niets van helaas.
Maar goed, ik ben geduldig en empathisch zoals ik wel vaker ben met leerlingen die wat langzamer zijn dan de rest.
.
De PVV vertegenwoordigd een zeer belangrijk deel van de Nederlandse bevolking. Het is dus niet hem die ze buitenspel zetten, maar het belangrijkste deel van de Nederlandse bevolking die buitenspel gezet worden. De rest van de nogal dom en naïeve bevolking geloofd in sprookjes en leugens. Oftewel nuttige idioten denken Islam is vrede en de EU brengt economische groei bijvoorbeeld. Tja, wie heeft er gelijk als je de wereld om ons heen bekijkt? Na aanslagen, verkrachtingen ander islam narigheid en uiteenvallend Europa?.....

dijkbewaker | 14-10-16 | 21:42

@rainmanOC | 14-10-16 | 16:41
PvdA blies het kabinet Van Agt II op en Balkenende IV. De VVD blies de kabinetten Lubbers II, Kok II en Balkenende I op. En D66 maakte een einde aan het kabinet Balkenende II. Je doet net alsof de PVV iets bijzonders deed toen ze het vertrouwen in het kabinet Rutte I opzegde.

Wil je een opmerkelijk feitje horen? Op het kabinet Kok II na behoorde in alle aangehaalde gevallen het CDA tot het deel van het kabinet waar het vertrouwen in werd opgezegd. Over de afgelopen 35 jaar heeft het CDA daarmee 40 maanden demissionair geregeerd. Dat is 15% van de totale tijd dat deze partij in genoemde periode deel uitmaakte van een kabinet. Volgens mij zijn ze daarmee veruit koploper als het gaat om pluche plakkende ruziezoekers (en -vinders).

Pierre Tombal | 14-10-16 | 21:19

@omanders | 14-10-16 | 18:29
Er is geen sprake van een Trias Politica. Allereerst is er de pers die het aantal op 4 brengt, de ambtenarij maakt vijf (zie MinFin). De rechters mogen geen wetten aan de grondwet toetsen. De grondwet is daardoor een dode letter geworden. Dit wordt prachtig geïllustreerd door het negeren van de uitslag van het Oekraïne referendum. Nederland is een bananenrepubliek en de Tweede Kamer is een nep-parlement. Stelletje prutsers.

ViveLaRevolution | 14-10-16 | 21:05

Alles hieraan is dom. Plaatsvervangende schaamte maakt zich van mij meester. huilt.

Joffri | 14-10-16 | 20:49

Zie geen relevant topic, maar:
Je kan voor 2 Euro 1 maand lid worden van de PVDA. Dan heb je ook de mogelijkheid de keuze voor de nieuwe partijleider te beinvloeden. Lijkt mij toch een mooie optie om Geenpeil leden te mobiliseren teneinde de PVDA met een partijleider op te zadelen die het PVDA bestuur niet wenst.

Jesse Klaver | 14-10-16 | 20:41

Zie geen relevant topic, maar:
Je kan voor 2 Euro 1 maand lid worden van de PVDA. Dan heb je ook de mogelijkheid de keuze voor de nieuwe partijleider te beinvloeden. Lijkt mij toch een mooie optie om Geenpeil leden te mobiliseren teneinde de PVDA met een partijleider op te zadelen die het PVDA bestuur niet wenst.

Jesse Klaver | 14-10-16 | 20:41

Zie geen relevant topic, maar:
Je kan voor 2 Euro 1 maand lid worden van de PVDA. Dan heb je ook de mogelijkheid de keuze voor de nieuwe partijleider te beinvloeden. Lijkt mij toch een mooie optie om Geenpeil leden te mobiliseren teneinde de PVDA met een partijleider op te zadelen die het PVDA bestuur niet wenst.

Jesse Klaver | 14-10-16 | 20:41

Oh ja, hoe zit het eigenlijk met pedo Demmink, vreemd, hoor je ook nix meer over. Wellicht bang dat er dan meer nette heren in pak van de kinderliefde zijn in "de regering" ... kuch...

Wienerschnitzel mit | 14-10-16 | 20:25

@the Jackdawn
Ja, laten we voor elke afzonderlijke partij een referendum opzetten of deze verboden moet worden. Gegeven dat geen enkele partij boven de 30% aanhang komt levert dat vanzelf als resultaat op dat alle partijen verboden gaan worden en Willy het helemaal zelf moet gaan doen. Echt een wereldplan: ideeën verbieden. Weet je wat? Doe ook maar meteen een referendum over de geloven en dan meteen ook die haathutten met de grond gelijk maken.

Pierre Tombal | 14-10-16 | 20:24

Wat een giller is dat Suriname aan de Noordzee toch. Oudkerk, Cohen, Spektrui, en die andere kale Mafkees vd kamelenclub mogen natuurlijk roepen wat ze willen. En om 3x minder willen ze deze man gaan vervolgen? Wat is NL toch diep diep gezonken, incluis hun "koningshuis" met duistere deals waar ze zogenaamd zelf nix van afweten. Wat een zielige bende.

Wienerschnitzel mit | 14-10-16 | 20:23

Die voorzitters en rechter zitten erbij als zombies..
pogend hun ogen open te blijven houden.
.
Meer PVV......

Rene046 | 14-10-16 | 20:21

Wanneer gaan ze moslims is aanpakken die elke dag weer joden en homo's beledigen? O sorry wacht moslims mogen alles in dit land zonder dat er wat aan gedaan wordt, bahbah altijd dat slachtoffertje spelen.

Meisje1985 | 14-10-16 | 20:11

-weggejorist-

Lexus01 | 14-10-16 | 18:54

De rechterlijke D66-clowns gaan maar liefst 3 weken uittrekken voor Wilders, de hoogste straf die Wilders zou kunnen krijgen is 12 uur taakstraf, wie betaald die idioten eigenlijk??

old shaterhand | 14-10-16 | 18:50

@the Jackdawn | 14-10-16 | 18:17
U bent niet echt op de hoogte he!. Het CDA is zijn afspraken niet nagekomen. Daarom is Wilders eruit gestapt. Dat men het zo gedraaid heeft om Wilders de schuld te geven en jij daar intrapt laat zien van welk niveau jij bent. Het CDA zijn hun afspraken niet nagekomen, maar dat wil jij niet zien met je blinde haat tegenover Wilders. Het is hetzelfde met Janmaat, werd ook gedemoniseerd, zijn vrouw werd zelfs door het linkse tuig invalide gemaakt. Uiteindelijk blijkt hij het wel bij het rechte eind te hebben gehad.

Tostiman | 14-10-16 | 18:47

@the Jackdawn | 14-10-16 | 15:02
En Rutte dan, met al zijn gelieg MH17, naheffingen. Lijkt me toch erger dan je vraagt of we minder Marokkanen willen. En inderdaad de vraagstelling was niet goed, Het zou eigenlijk moeten zijn, willen we minder islamieten. En ja dat wil ik. Net zoals minder gutmenschen. Ik wil trouwens ook meer salaris. Hij heeft niet opgeroepen om mensen te vermoorden. Dat doen de islamieten wel, maar dat is natuurlijk niet erg, want cultuur of zoiets!

Tostiman | 14-10-16 | 18:42

@the Jackdawn | 14-10-16 | 14:54
Maar waarom mag Wilders dan zijn mening niet geven en jij wel? O ja, de linksche gutmensch is voor vrijheid van meningsuiting zolang het maar hun mening is, anders ben je een facist, racist en noem maar op!
Ga lekker op Joop, mag je ook je mening geven, zolang het maar gelijk is aan Joop zijn mening.

Tostiman | 14-10-16 | 18:36

@Bijtendehond | 14-10-16 | 14:06
Ik ook. Weg met Jackdawn, ga maar naar Joop.nl

Tostiman | 14-10-16 | 18:34

@the Jackdawn | 14-10-16 | 11:11
De enige die haat zaaien zijn de zittende partijen. Zie hoe zij Pim Fortuin behandeld hebben en nu weer met Geert Wilders. Wilders zaait in mij ogen geen haat, maar benoemt de islamitische ellende. De islamieten haten ons, maar dat willen gutmenschen zoals jij niet zien. Net zoals de socialisten de echte fascisten zijn (denk aan Hitler met de NDSAP, de s staat voor socialisten.
Bah, eng mensch dat jij bent (mijn mening, hoor Joris)

Tostiman | 14-10-16 | 18:32

Het ENORME probleem is dat activistische rechters niet teruggefloten kunnen worden, omdat rechters niet onstslagen mogen worden. Daar is een goede reden voor. Om de trias politica goed te laten verlopen moet de politiek wetten maken die ze zelf niet toetst. Onafhankelijkheid van de rechters is wat dat betreft een groot goed.


Maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat activistische rechters de zuivere trias politica net zo goed corrumperen. Immers, ze gebruiken hun macht om beleid te maken, door het selectief te toetsten. En beleid maken lag juist bij uistek NIET bij rechters.


Niemand die dit ooit bespreekbaar maakt. Het probleem is daarentegen levensgroot.

omanders | 14-10-16 | 18:29

@the Jackdawn | 14-10-16 | 10:54
Top idee, doen we dat voor alle partijen. Is jouw partijtje ook de sjaak. En misschien wel goed geen politiek meer.

Tostiman | 14-10-16 | 18:28

Pim Fortuyn is doodgeschoten door zo'n Linkse Rat.
Die alleen maar leefde van Steun en Subsidies.
Geert Wilders moet dag en nacht beveiligd worden omdat hij anders door "Links" omgebracht wordt.
Wat een heerlijk Land hebben wij geschapen.

waarzeggertje | 14-10-16 | 18:27

D'66 rechters zijn uiteraard Links. Want alleen linkse mensen werken bij de overheid. Of ze zijn werkzaam in de gesubsidieerde of gepremieerde sector.
Nooit zal je Linkse Mensen aantreffen in het Bedrijfsleven.
Want daar moeten ze werken voor hun geld en dat willen Linkse Mensen nooit.
Zij vinden het normaal te Teren op andermans Geld.

waarzeggertje | 14-10-16 | 18:22

dijkbewaker | 14-10-16 | 16:26
"Niet Wilders is de hooligan, maar alle ondemocratische partijen die een belangrijk deel van de bevolking monddood willen maken."

In welke zaken heeft Wilders zich constructief opgesteld, de partijen die gekozen zijn door de meerderheid van het volk hebben de kastanjes uit het vuur mogen halen, maar wat had er niet meer bereikt kunnen worden als Wilders deze mensen niet de hele tijd voor de voeten had gelopen.

the Jackdawn | 14-10-16 | 18:17

bArAbAts | 14-10-16 | 16:25
"lees je maar eens in hoe onze rechtsstaat werkt! ;-)"

Ik weet hoe de rechtstaat werkt maar ik sta open voor vernieuwingen. De PVV vindt 4 referendums per jaar een goede vernieuwing. Wat is er nu een beter om het idee van de PVV te testen op Wilders. Als het een slecht idee was dan zou de PVV dit toch nooit voorgesteld hebben.
Nu wordt de beslissing bij D'66 rechters neergelegd die niet te vertrouwen zijn dus wat is er beter dan een volksgerecht.

the Jackdawn | 14-10-16 | 18:11

Beste medereaguurders, a.u.b., voer de trollen niet. Een normale conversatie met hen is niet mogelijk. Ze kicken er op dat u kwaad wordt en tegengas geeft want dan hebben ze hun doel bereikt. Het pesten en jennen van de normale reaguurders is hun doel. Trap.er.niet.in.

Lupuslupus | 14-10-16 | 17:51

bArAbAts | 14-10-16 | 15:39 Aan je vorige comments te zien heb jij je oordeel al klaar. Dan ben je een flinke jongen dat je stelt dat de rechter moet oordelen. Dan kom je ongeloofwaardig over. En ja , Wilders mag alles zeggen en denken ,net als andere politici. Daar gaan ze in de kamer over . Je snapt het nu ?

ja,diedus! | 14-10-16 | 17:25

Of Wilders krijgt nog meer aanhang of een nog rechtsere partij wordt de grootste.

ET007 | 14-10-16 | 17:19

rainmanOC | 14-10-16 | 15:31
Fout gedacht dat ik zou vinden dat politici geen andere funktie zouden mogen vervullen. Ik, en velen met mij, zijn van mening dat er teveel (oud)politici uit vooral VVD, PvdA, D66 en CDA op sleutelposities zitten in de zorg, bij woningcooperaties, bij banken, ach zowat in heel de semi-overheid. Dat is een probleem dat er voor zorgt dat er feitelijk niets veranderd. Oude politieke standpunten worden door deze bestuurders op hun nieuwe banen losgelaten. Met het gevolg dat de burger totaal geen vertrouwen meer heeft.Daarom vind ik dat ook de door u verafschuwde populisten daaraan mee moeten doen. Maar dat zal nooit gebeuren bang als men is voor partijen als SP en PVV. Want minder banen in de banenmachine en afwijkende meningen.
We zijn het er beiden over eens dat het beter moet, maar hebben ook dezelfde vraag: Wat is beter?
Verder is er de vraag: Wat is democratie. Inderdaad is dat niet de wil van de meerderheid. Er moet ook rekening worden gehouden met minderheden en andersdenkenden. Dus ook met de Populisten van de PVV en zie wat er in de democratie Nederland met dat laatste gebeurt. Men gaat met de ruggen tegen elkaar staan en stellen een cordon sanitaire in om die verdomde populisten toch vooral het leven moeilijk te maken en zelfs voor dom en laag opgeleid te declasseren zodat ze toch vooral hun gelijk kunnen halen. Is dat wat u democratie noemt. Is dat wat u bedoelt met:Hiermee ga je iedere (morele) grens van een democratie te buiten. Democratie is namelijk veel meer dan een meerderheid die iets vindt.....

louperdeloup | 14-10-16 | 17:13

@dijkbewaker

Owja dat de PVV als gedoogpartner onbetrouwbaar bleek lag aan het CDA. Geloof je dit echt zelf?

hahahahaha

rainmanOC | 14-10-16 | 16:41

@dijkbewaker, hahahaha de PVV is de enige niet democratische partij! de rest heeft leden die meebeslissen over het programma! de PVV heeft 1 lid... GW! das niet democratisch... en dat u bedoelt dat ze hem buitenspel hebben gezet.. ja dat klopt... dat komt onder meer door uitspraken zoals degene waarover deze zaak gaat!

bArAbAts | 14-10-16 | 16:40

the Jackdawn | 14-10-16 | 16:16 Dit houdt in dat Wilders een anti democraat is die eigenlijk niet mee mag doen met het politieke democratische proces omdat hij de zaak frustreert. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
------
Duimzuigerij.
Niet Wilders frustreert de democratie, het zijn de partijen die Wilders UITSLUITEN. Begrijpt u ons systeem soms niet?
Daarnaast heeft de PVV al eerder als gedoog partner meegedaan. Waarbij het CDA de zaak frustreerde door eerdere toezeggingen niet na te komen.
Niet Wilders is de hooligan, maar alle ondemocratische partijen die een belangrijk deel van de bevolking monddood willen maken.

dijkbewaker | 14-10-16 | 16:26

@the Jackdawn, trias politica? ooit van gehoord! lees je maar eens in hoe onze rechtsstaat werkt! ;-)

bArAbAts | 14-10-16 | 16:25

the Jackdawn | 14-10-16 | 16:16
Hahahaha...
U heeft het eerst over dat u tegen een referendum bent, om daarna te stellen "Laat het volk beslissen zeg ik in een referendum "...
the Jackdawn | 14-10-16 | 13:50
"Ikzelf ben tegen een referendum omdat het anti democratisch is, "
Hypocriet!
-Verder:
"Dit houdt in dat Wilders een anti democraat is die eigenlijk niet mee mag doen met het politieke democratische proces..."
Wie bent u om te zeggen dat Wilders niet mee mag doen met het democratisch proces? Links stemmer? Die zijn namelijk ook van het cordon sanitaire: voor een ander bepalen hoe een ander zijn/haar stem (wel/niet) uitgevoerd wordt.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 16:21

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 16:09
"U weet niet wat u wil, wel? Of is u zo wispelturig?"

Ik geef mijn standpunt aan, dat verheldert de discussie.
Dat ik een standpunt inneem wil niet zeggen dat ik me afsluit voor de rest van de wereld. Wel denk ik dat Wilders een politieke hooligan is die goede besluitvorming in de weg staat. Dit houdt in dat Wilders een anti democraat is die eigenlijk niet mee mag doen met het politieke democratische proces omdat hij de zaak frustreert. Daar kun je het mee eens zijn of niet.
De beste manier om dit te bepalen is het volk te laten beslissen of Wilders een aanwinst is voor de politiek of een politieke hooligan die alleen maar geld kost en voor zijn verantwoordelijkheden wegloopt.
Laat het volk beslissen zeg ik in een referendum en ik kan me niet voorstellen dat een PVV-adept daar tegen is want volgens deze mensen is het referendum de ultieme democratie, niet mijn woorden.

the Jackdawn | 14-10-16 | 16:16

@is dit nog nieuws, nee dat is het niet.

Renswoude--kraaien | 14-10-16 | 16:11

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:50
"Ikzelf ben tegen een referendum omdat het anti democratisch is, "
the Jackdawn | 14-10-16 | 15:46
"Laat het volk bepalen of we met een politieke hooligan te maken hebben of met iemand die bereidt is compromissen te sluiten en te werken aan een beter Nederland."
U weet niet wat u wil, wel? Of is u zo wispelturig? Of is u in internet termen: Troll?
Gaarne ook reageren op mijn comment:
Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 13:25

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 16:09

the Jackdawn | 14-10-16 | 15:46
"Omdat Greet anders is en zegt dat hij spreekt namens het volk."
Hij stelde de vraag wilt u meer of minder etc.
Dan gaan we dat regelen.
"We" kan ook geïnterpreteerd worden als:
Wij politici,
Wij PVV,
Wij PVV en aanhang,
Wij als Nederlanders,
Wat is hier strafbaar aan?
Minder Marokkanen is te regelen door bijvoorbeeld de oprotpremie van Marokkanen in te perken. Is dat strafbaar? Hmm...? Nog steeds geen steekhoudende argumenten van uw kant gezien.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 16:05

Zelf denk ik dat advocaten nog veel meer Marokkanen willen hebben in Nederland, want die zorgen voor hun dik belegde boterham met al hun criminelen activiteiten.

blauwe zander | 14-10-16 | 16:00

Maart 2017 krijgt hij mijn stem.

sixarp | 14-10-16 | 15:49

bArAbAts | 14-10-16 | 15:08
".waarom andere regels voor de Grote Geert dan voor de rest van de bevolking!?"

Omdat Greet anders is en zegt dat hij spreekt namens het volk.
Een hooligan en een supporter houden beiden van voetbal alleen zorgt de hooligan ervoor dat er geen voetbal gespeeld kan worden.
Laat het volk bepalen of we met een politieke hooligan te maken hebben of met iemand die bereidt is compromissen te sluiten en te werken aan een beter Nederland.

the Jackdawn | 14-10-16 | 15:46

Jongens jongens.... wat maken jullie je toch allemaal druk hierover... als jullie echt overtuigd zijn van het feit dat het recht aan de kant van GW staat... waarom maken jullie je dan zo druk?! typisch PVV aanhang gedrag... een hoop geblaf... maar geen beleid!

ps. de PVV is niet eens een democratische partij... en jullie vinden het goed dat dat zo is.... de eerste stappen naar het gedogen van een dictator zijn gezet... denk na... en kies voor een democratisch ingestelde partij.. waar de leden inspraak hebben!

bArAbAts | 14-10-16 | 15:44

@ja,diedus!, jij snapt het echt niet he! het gaat mij in deze niet om meer of minder Marrokanen.. het gaat er om of GW alles maar mag zeggen wat hij wil zeggen! en daar gaat de rechter nu gewoon over oordelen!

bArAbAts | 14-10-16 | 15:39

Zodra de gehele zwijgende meerderheid eindelijk spreekt en zegt Minder, minder, minder! zal alles anders zijn. En die bef-mevrouw lekker thuis op de bank

TheDrivingDutchman | 14-10-16 | 15:34

BELACHELIJK !
Pak dan ook Oudkerk en Samsom aan.
Gaat wel wat zeteltjes opleveren voor Geert.

Uw Verzekeringsadvis | 14-10-16 | 15:31

bArAbAts | 14-10-16 | 14:23 Ben je verre familie van Roland Freisler ? Kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die staan te springen om meer Marokkanen.

ja,diedus! | 14-10-16 | 15:31

@louperdeloup

volgens jou redenering heb je liever niet dat mensen die politiek actief zijn (politici) op enig ander terrein actief zijn dan de politiek? Prima dat je dat vindt, maar dan lijkt mij wederom de PVV geen goed alternatief.

Dat mensen zich niet weggezet willen voelen als domme lieden begrijp ik ook volledig. Maar handel er dan ook naar ipv klakkeloos een populist te ondersteunen. Ik zeg het nu heel zwart wit, en het ligt uiteraard veel genuanceerder, maar dit komt nogal dom op mij over.

De verstikkende greep op cultureel en sociaal leven.?Het is juist weer hier de PVV die de Nederlandse tradities in ere wil houden.

We zijn het er denk ik beide overeens dat er een hoop beter (idd wat is beter:)) moet, maar ik vind de PVV hier geen goede partij voor. Ten eerste omdat ik sowieso betwijfel of het beter wordt. Ten tweede, mocht het dit wel worden dit niet voor iedereen zal gelden. Hiermee ga je iedere (morele) grens van een democratie te buiten. Democratie is namelijk veel meer dan een meerderheid die iets vindt.....

rainmanOC | 14-10-16 | 15:31

Na de cartoonisten , cabaretiers die selectief op hun woorden (moeten)letten , want iets met islam of moslims . Nu de beurt aan een politicus. Gaat lekker in dit land.

ja,diedus! | 14-10-16 | 15:24

Ik vind het eigenlijk wel mooi, Geert zal als winnaar uit de strijd komen. En heb je die rechters gezien ze oordelen volkomen uit eigen politieke overwegingen niet snappende dat dit uiteindelijk de rechtstaat de kop zal kosten.

Renswoude--kraaien | 14-10-16 | 15:23

bArAbAts | 14-10-16 | 15:13 Dacht dven dat je het over oorlogs- hitser van Baalen had. Die deed het trouwens welbewust . Die heeft ondertussen heel wat op zijn geweten , voor zo ver aanwezig.

ja,diedus! | 14-10-16 | 15:21

-weggejorist-

pennestront | 14-10-16 | 15:18

Übercool dat dit politieke proces doorgaat!
Geert zal hier zeker 15 extra zetels aan overhouden, toppie!
Het.Volk.Wint.Altijd!
NL wordt weer van de Nederlanders!
Yessssss!

pennestront | 14-10-16 | 15:16

een referendum over een verbod van de pvv is natuurlijk gewoon stemmingmakerij
misschien is het handig om er even bij te vermelden dat er vandaag de dag alleen een referendum aangevraagd/gehouden kan worden als er een wet door de tweede kamer aangenomen is die de pvv bij wet gaat/wil verbieden
en zoiets zie ik echt niet gebeuren

ko uit groningen | 14-10-16 | 15:16

@dijkbewaker, met het WE dat regelen zou je kunnen denken dat ie oproept dat het publiek dat mede moest gaan regelen! Woorden zijn belangrijk als politicus.. dat weet Geertje ook wel! hij is gewoon de fout in gegaan op een moment van onbedachtzaamheid.... jammer voor hem dat het opgenomen is!

bArAbAts | 14-10-16 | 15:13

Alhoewel ik destijds al voorzag dat op het scanderen van "minder, minder, minder" met het bevestigende antwoord van Wilders "Dan gaan we dat regelen" juridisch als een probleem zag, zie ik nu hierin toch wel degelijk een politiek rechtsproces tegen de PVV en de heer Wilders.

Veel uitspraken die minstens even erg zijn door andere politieke partijen, waarvoor geen aangifte is gedaan, ontlopen enige vorm van rechtspraak, terwijl deze goed vergelijkbaar zijn.

Door "fatsoenlijk" weg te blijven kijken duikt de gevestigde politieke orde intussen weg voor de steeds meer dreigende islamitisering van ons land.

Aan onze allochtonen wordt vanuit Turkije en andere islamitische staten via schotels gevraagd de assimilatie niet plaats te laten vinden en de godsdienstige ideologie Islam boven de wetgeving/Grondwet van de Europese landen te stellen. Dit vind plaats onder een vervalst schuldgevoel in Europa voor wat de Joden, bijzonder triest, is overkomen in de 2e wereldoorlog, terwijl Israël wordt omringd door enkel vijanden met een bepaalde ideologie?

Intussen vergoeilijken politieke partijen het lopende politieke proces en brengen onze vrije samenleving voor vermeend electoraal gewin simpelweg in gevaar.

Hiermee is binnen de rechtsspraak een poltiek proces geslopen en vindt er naar mijn mening straks wellicht een zeer ernstige ondermijning plaats binnen de rechtsspraak van ons democratisch recht ons politiek nog ooit vrij te kunnen uiten.

Hoeven we alleen nog te wachten dat over pakweg 30 of 40 jaar de sharia in onze Grondwet wordt verankerd. Wegkijken omdat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen? Oerdom of welbewust handelen met goedkeuring van het huidige politieke establishment? Zegt u het maar!

Wens de rechters veel wijsheid toe in hun niet meer om te keren uitspraak. Democratie kun je tenslotte werkelijk maar 1 maal te grabbel gooien en niet vaker.

Jan, Leiden | 14-10-16 | 15:12

@the Jackdawn, huh waarom een politiek referendum houden.... als er hier een persoonlijke fout is gemaakt door GW... nogmaals de PVV is niet aangeklaagd... Geertje is aangeklaagd voor uitspraken die HIJ heeft gedaan! moeten we dan maar voor elke criminele strafzaak een referendum houden en het volk laten beslissen!? das de omgekeerde wereld... waarom andere regels voor de Grote Geert dan voor de rest van de bevolking!?

bArAbAts | 14-10-16 | 15:08

bArAbAts | 14-10-16 | 14:25
"dit geen proces tegen de PVV..."

Bij de les blijven brabo. De PVV-adepten hebben geen vertrouwen in de D'66 rechters en daar geef ik ze groot gelijk in. De beste manier om te bekijken of een politiek figuur iets bijdraagt aan het land is om het volk te vragen.
Een referendum is volgens de PVV super democratisch dus lijkt het mij beter om ipv een politiek proces het volk te vragen of Wilders een aanwinst is voor de politiek of een hooligan die verwijderd moet worden.
Kan makkelijk in de vorm van een referendum en als besloten wordt dat Wilders geen politiek meer mag bedrijven zijn alle problemen opgelost en hoeven er geen politieke processen gehouden te worden.

the Jackdawn | 14-10-16 | 15:02

Verder kan ik je geen ongelijk geven dat je me van Geensteil wilt hebben want als iedereen de vrijheid neemt om zomaar zijn mening te geven dan is het eind zoek.

the Jackdawn | 14-10-16 | 14:54
Oh nee, je begrijpt me verkeerd, van mij mag je blijven als je maar integreert ...

Nuchternederland | 14-10-16 | 15:00

bArAbAts | 14-10-16 | 14:27 EN TOEN zij GW.. dan gaan we dat regelen! en daar is het mis gegaan... niet bij het stellen van de vraag op zich!
----
Even uit uw droom helpen: Het regelen van zaken is het DOEL van de politicus. DAARVOOR en daarom hebben ze bestaansrecht. Het is waar dat de meeste politici iets willen regelen wat voor henzelf goed uitpakt voor de rest van hun carrière. Dit is voor Wilders van meet af aan anders, die waagt zijn leven voor Nederland. De enige echte vrijheidsstrijder die we hebben waarvan we er veel meer zouden moeten zijn zoals in de tijd van het verzet. Gelukkig loopt het aantal verzetsstrijders en hoeders van de vrijheid en tegen intolerantie wat de kern van de islam is op in heel Europa. Dus als men Wilders de mond wil snoeren heeft het alleen een aanwakkerende functie. Nog meer mensen zullen zich verzetsstrijder noemen om het land weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaars. 40 jaar wanbeleid kan je echter niet zomaar terugdraaien daarvoor heeft de uitverkoop van dit land te lang geduurd.

dijkbewaker | 14-10-16 | 14:59

hoop echt dat hij veroordeeld wordt.... het zou terecht zijn naar mijn mening! het opruiende sfeertje wat er hing die avond.... en dan die uitspraak... dat ging gewoon te ver! hoop dat GW deze keer echt straf krijgt!

bArAbAts | 14-10-16 | 14:23
Het schijnt dat de PVV aanhangers na deze toespraak ook in grote groepen , met vlaggen en toeters, op Marokkanenjacht zijn gegaan in de omliggende wijken.
Ook sneuvelden er vele ruiten, en werden Marokkanen van hun bed gelicht en mishandeld.
Echt waar, zelf gelezen in een geschiedenisboek over de jaren '30.
Dus door dat opruiende sfeertje, dat was voldoende om die meute helemaal wild te krijgen.
Die beelden laat de partijdige media natuurlijk niet op tv zien, die houden ook allemaal GW hand boven het hoofd.

Nuchternederland | 14-10-16 | 14:59

@Nelis SplitBloes | 14-10-16 | 14:53
Doet mij sterk denken aan 40/45, toen hadden we ook dat soort van figuren.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 14:58

the Jackdawn | 14-10-16 | 14:54
"Geensteil"
Ah kijk het niveau van u en uw argumenten wordt ook taalkundig zichtbaar.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:57

van heinde en verre | 14-10-16 | 14:44
Gelukkig een van de mensen die het begrijpt.
Ik denk ook dat het binnen ons rechtsbestel de enig juiste keuze is om de zaak voor een rechtbank in behandeling te nemen. Het OM heeft de zaak ingezet en het lijkt me dat daardoor de rechtbank niet anders kan. Wie zou het anders moeten toetsen? Uiteraard hoop ik ook dat de rechtbank niet tot veroordeling overgaat - en laten we dat eerst maar eens afwachten. Het zou juist tegen onze goed geregelde democratie ingaan als de rechtbank op voorhand al zou bepalen dat het OM voor een dergelijke zaak niet ontvankelijk was. Dat zou dus in mijn ogen juist ondemocratisch zijn. Als hij vrijgesproken wordt zal het een klinkende "overwinning" zijn. Zo niet, dan maar een martelaar!

JayJay | 14-10-16 | 14:54

Nuchternederland | 14-10-16 | 13:59
"Ies democratie, dus in orde."

Mag ik hieruit opmaken dat een referendum een slecht middel is.
Verder kan ik je geen ongelijk geven dat je me van Geensteil wilt hebben want als iedereen de vrijheid neemt om zomaar zijn mening te geven dan is het eind zoek.

the Jackdawn | 14-10-16 | 14:54

De met de islam collaborerenden zullen het uiteindelijk niet winnen van het gezonde verstand.

Nelis SplitBloes | 14-10-16 | 14:53

hebben deze gebefte charlatans al bij Wilders geïnformeerd hoe ze het beste hun beveiliging kunnen regelen ?

Ridder van Rappart | 14-10-16 | 14:48

rechtuithethart | 14-10-16 | 14:42
Erdogan uit Turkije?
Mafkees!

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:44

In dit geval kon de rechtbank ook niet veel anders. Puur juridisch kloppen hun argumenten wel. De fout zit/zat bij het OM, die had deze zaak nooit moeten starten. Sukkels.

van heinde en verre | 14-10-16 | 14:44

-weggejorist en opgerot-

rechtuithethart | 14-10-16 | 14:42

De islam is een soort betonrot in de Nederlandse samenleving. Altijd zorgen ze voor problemen, al meer dan 40 jaar lang. Mocht Wilders dit proces verliezen, heeft hij in ieder geval mijn stem gewonnen, al was het alleen maar voor de wijze hoe hij zich verdedigde tegenover dat D66 clubje met een tunnelvisie.

gratias | 14-10-16 | 14:38

bArAbAts | 14-10-16 | 14:27
Wat is er dan precies wel verkeerd gedaan door Wilders?

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:30

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:18
Dat is uw beste argument?
bArAbAts | 14-10-16 | 14:23
Zelden zoveel domheid gelezen. Ook graag even onderbouwen.
Graag even in uw antwoord meenemen waarom het volgende "terecht is" naar uw mening: Wilt u meer of minder Marokkanen? Dan gaan we dat regelen!
Dat u stelt dat er een opruiend sfeertje was, is dat strafbaar? Voetbal dan ook maar strafbaar stellen? Hmmm...?? Beetje weing op te maken uit uw warrige stukje.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:28

@necrosis, wat een onzin commentaar... hij stelde een vraag met 2 keuzes.. meer of minder waarop het publiek minder begon te scanderen! EN TOEN zij GW.. dan gaan we dat regelen! en daar is het mis gegaan... niet bij het stellen van de vraag op zich!

bArAbAts | 14-10-16 | 14:27

@the Jackdawn, dit geen proces tegen de PVV... maar tegen GW als persoon! hij heeft de uitspraken gedaan! en dient daarvoor ook persoonlijk gestraft te worden.... maar niemand heeft het toch over het verbieden van de PVV... daar krijgen ze met een veroordeling van GW eindelijk de kans er een echte partij van te maken... met leden enzo!

bArAbAts | 14-10-16 | 14:25

hoop echt dat hij veroordeeld wordt.... het zou terecht zijn naar mijn mening! het opruiende sfeertje wat er hing die avond.... en dan die uitspraak... dat ging gewoon te ver! hoop dat GW deze keer echt straf krijgt!

bArAbAts | 14-10-16 | 14:23

-weggejorist-

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:18

Rechters hebben in Nederland de laatste decennia te veel autoriteit verloren om Wilders electoraal te kunnen schaden. Ik verwacht zelfs dat hij van een eventuele veroordeling zal profiteren.

WirMachenMusik | 14-10-16 | 14:17

Goede analyse van Joost Niemoller : De rechter zou geen uitspraak doen over voorgesteld beleid van een politicus? Wat deed Wilders anders? Hij vroeg aan zijn aanhang of ze meer of minder Marokkanen wilden. De aanhang zei minder. Wilders zei dan gaan we dat regelen.

Je mag dat grof vinden. Je mag daar van alles van vinden. Maar het is dus letterlijk een beleidsvoorstel. En de rechter vindt het dus oke dat hij mag oordelen over beleidsvoorstellen van een politicus. Daarmee zegt de rechter dus ook dat Nederland niet meer op democratische wijze over zijn eigen demografische beleid mag beslissen. Hij mag dus de democratie aan banden leggen. Waarom? Daarom.

En daarmee is het dus officieel een politiek proces geworden, waarbij de rechter zelf wel eventjes vast gaat stellen wanneer de politiek van Wilders wel of niet ‘intolerant’ is. Ja, alleen die van Wilders dus, en niet die van andere politici die dergelijke uitspraken deden, want dat zouden onvergelijkbare gevallen zijn. Gewoon. Omdat hij dus de rechter is.
.
Hier het hele stuk: joostniemoller.nl/2016/10/verbijsteren...

dijkbewaker | 14-10-16 | 14:16

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:09
" hij overtreedt de wet."
Dat is nog niet vastgesteld zwitzal!

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:15

cocktailsmaak | 14-10-16 | 14:08
Klopt, goed youtube linkje ook.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:14

Hoe diep kan de rechtspraak in dit land zakken? Erg diep dus schijnbaar. Maar het mooie is dat dhr.Wilders hier echt nooit voor kan worden veroordeeld. Mocht het wel zo ver komen betekent het ronduit het einde van de democratie in Nederland.

TommyRamone | 14-10-16 | 14:13

Ik ben geen fan van Wilders, maar dit proces gaat te ver. De uitspraak was pittig, maar nadien zijn ook bijvoorbeeld door Turken of treitervloggers uitspraken gedaan die voor Nederland en de Nederlanders ook niet aardig zijn. Wanneer Wilders veroordeeld wordt, zal dit ook voor anderen moeten gelden. In ieder geval betekent het dat de vrijheid van meningsuiting aangetast wordt.

Mannes | 14-10-16 | 14:12

-weggejorist-

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:09

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:50
doe maar een referendum of Wilders uit de politiek moet of niet.
------------
Doe maar een referendum of de islam uit Nederland moet lijkt me verstandiger dan de klokkenluider die het islamprobleem benoemt en op kan lossen. Een referendum over Wilders zijn de verkiezingen.

dijkbewaker | 14-10-16 | 14:09

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:33

Islam = een religie + politieke ideologie + rechtssysteem + sociaal systeem. Deze zaken vallen niet los van elkaar te zien.

Zie ook wat de Duitse Islamkriticus Hamed Abdel Samad (ex-Salafist) over hoe de Islam te bekritiseren zegt:

www.youtube.com/watch?v=wU_FZ_HBrbk

cocktailsmaak | 14-10-16 | 14:08

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:50
"Ikzelf ben tegen een referendum omdat het anti democratisch is, "
HAHAHAHA! Zwitserland (waar ze WEL bindende referenda houden) staat HOGER op de wereld ranglijst dan Nederland.
Argumentje van uw kant waarom het "anti democratisch" is, zoals u stelt? (dit terzijde, maar moet dat trouwens niet on-democratisch zijn?)
www.stoerejongenzzz.nl/de-meest-democr...

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 14:08


ideetje, laten we een poll doen:
Als 51% The jackdown weg wil hebben hier, dan wordt zijn/haar IP geblokkeerd.
Ies democratie, dus in orde.
Nuchternederland | 14-10-16 | 13:59

Ik stem vóór (om hem weg te hebben)

Bijtendehond | 14-10-16 | 14:06

en dan ook rutte met zijn rot op!! is gewoon politiek proces.

bekijket | 14-10-16 | 13:59

Wilders geliefd is bij meer dan de helft van de Nederlanders dan mag hij blijven en als meer dan de helft wil dat hij weg gaat dan moet hij oprotten, voor dit soort zaken is een referendum perfect.

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:08
ideetje, laten we een poll doen:
Als 51% The jackdown weg wil hebben hier, dan wordt zijn/haar IP geblokkeerd.
Ies democratie, dus in orde.

Nuchternederland | 14-10-16 | 13:59

rainmanOC | 14-10-16 | 13:39
Nee niet alles in Nederland is goed. Er kan en er moet heel veel beter. Maar dat mensen echt denken dat het beter gaat worden met de voorstellen van Wilders..... we zijn als land inderdaad failliet... moreel.
Nou rainman allereerst dan maar de vraag: wat is beter? Voor veel PVV kiezers is het antwoord dat ze mee willen tellen en niet worden weggezet als domme lieden. Dat er ook naar hen geluisterd wordt en dat er eindelijk iets wordt gedaan aan de verstikkende greep van de oude partijen op heel het sociaal en culturele leven. Overal zitten politici in. In woningcooperaties, in de zorg, in de rechterlijke macht. Je kunt niet bedenken waarin niet.
Dat moet nu eindelijk eens doorbroken worden. En ja dat is veel beter en dan wordt het beter. En ja op Wilders stemmen is daarvoor de enige mogelijkheid.

louperdeloup | 14-10-16 | 13:56

Het is belachelijk om te stellen dat er een referendum moet komen om de pvv te kunnen verbieden. Gaan we dat ook doen met de Koran, Moskeeën of de Islamieten zelf? Dan gaat er namelijk wel het een en ander verboden worden.

Admiraal Balthasar | 14-10-16 | 13:56

louperdeloup | 14-10-16 | 13:31
"Of ga jij bepalen waarover een referendum moet worden gehouden."

Ikzelf ben tegen een referendum omdat het anti democratisch is, de PVV daarentegen vind het de ultieme democratie. Ik bepaal dus niet het referendum, dat is een wens van de PVV.
In tegenstelling tot de PVV ben ik wel bereidt tot compromissen dus doe maar een referendum of Wilders uit de politiek moet of niet.

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:50

Och, met een beroepszaak erachter aan is dit in November echt nog niet voorbij. Overigens, ik ben eens benieuwd naar de rol van eventuele plotselinge politieke wendingen in dit alles...

starbuck280 | 14-10-16 | 13:46

31 oktober start dus de verkiezingscampagne van de PVV

Dommelsch | 14-10-16 | 13:43

Wat hebben we het toch slecht in Nederland. We worden bestolen, benadeeld en krijgen geen kansen want de elite is ons iedere keer te slim af. In plaats van zelf je eigen situatie te refelcteren en te kijken waar je het anders had kunnen doen en waar het nu nog anders zou kunnen geven we gewoo nwat minderheden de schuld..... wel zo makkelijk. Die blonde meneer zegt precies wat ik denk...... dus hij zal het wel goed hebben.

Nee niet alles in Nederland is goed. Er kan en er moet heel veel beter. Maar dat mensen echt denken dat het beter gaat worden met de voorstellen van Wilders..... we zijn als land inderdaad failliet... moreel.

rainmanOC | 14-10-16 | 13:39

Sorry Jan Roos, mijn stem gaat in maart toch naar een ander partij..

NedPow | 14-10-16 | 13:37

-weggejorist-

J-van-de-Bontekoe | 14-10-16 | 13:35

@the Jackdawn
Verkiezingen gaan niet ver zgenoeg, een partij wordt op de reservebank gezet maar kan de politiek nog steeds negatief beïnvloeden. Wat jij wilt is hetzelfde als een pedofiele onderwijzer ontslaan maar aannemen als concierge.
Nee met mensen zoals Wilders moet in een referendum afgerekend worden. Simpele vraagstelling, moet Wilders weg uit de politiek ja of nee.
Dat geeft uitslagen waar mee gewerkt kan worden of ben je van mening dat een referendum niet de ultieme democratie is.
the Jackdawn | 14-10-16 | 13:16
Daar gaan we weer. Laten we dit dan ook maar loslaten op de aanvoerders van DENK en op die van alle andere. Partijen. En oja, ook maar op meer of minder marokkanen, etc.
Of ga jij bepalen waarover een referendum moet worden gehouden.
Idioterie ten top dat plan van je en je hebt het zelf niet door.

louperdeloup | 14-10-16 | 13:31

-weggejorist-

J-van-de-Bontekoe | 14-10-16 | 13:30

De rechterlijke macht moet ook op de schop na de veranderingen die gaan plaats vinden.

Hettiet | 14-10-16 | 13:29

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:08
Moet u wel eerst op Wilders stemmen: die wil namelijk bindende referenda invoeren. Wie van de politieke elite wil dat nog meer?
En daarnaast: Waarom hoeft u dat niet uit te leggen? U stelt namelijk dat Wilders dan weg moet (oprotten zelfs): Waar naar toe?
Gaan we dan ook een referendum houden over de dobbernegers? Als ze niet geliefd zijn bij meer dan de helft van de Nederlanders, gaan ze dan ook weg? Waar naar toe? Hoe?
Lul toch niet zo dom zeg...

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 13:25

ik merk in mijn omgeving dat de schaamte om er voor uit te komen dat je op Wilders stemt de laatste jaren ie afgenomen. Vaak wel vanwege negatieve ervaringen met islamieten.

Admiraal Balthasar | 14-10-16 | 13:24

Willen jullie meer of minder nederlandse identiteit.
D66: Minder Minder!

KutFilosoof | 14-10-16 | 13:18

Ik hoop dat ze hem berechten. Zodat er nog meer mensen in maart gaan stemmen op de PVV. Toen pim fortuin vermoord werd (rip) sprak ideeen er schande van (en dat was het ook) maar nu doen ze bijna het zelfde, alleen proberen ze hem mond dood temaken.

Voor-de-5e-keer | 14-10-16 | 13:16

dijkbewaker | 14-10-16 | 11:21
"Zo'n soort referendum hebben we al, het heet verkiezingen."

Verkiezingen gaan niet ver zgenoeg, een partij wordt op de reservebank gezet maar kan de politiek nog steeds negatief beïnvloeden. Wat jij wilt is hetzelfde als een pedofiele onderwijzer ontslaan maar aannemen als concierge.
Nee met mensen zoals Wilders moet in een referendum afgerekend worden. Simpele vraagstelling, moet Wilders weg uit de politiek ja of nee.
Dat geeft uitslagen waar mee gewerkt kan worden of ben je van mening dat een referendum niet de ultieme democratie is.

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:16

@ the Jackdawn
Dat hoef ik niet uit te leggen, gewoon in een referendum en de Nederlandse bevolking bepaald, als Wilders geliefd is bij meer dan de helft van de Nederlanders dan mag hij blijven en als meer dan de helft wil dat hij weg gaat dan moet hij oprotten, voor dit soort zaken is een referendum perfect.
the Jackdawn | 14-10-16 | 13:0
Mmmmmh zullen we dat briljante voorstel dan maar loslaten op al onze politici. Lijkt me wel zo eerlijk.

louperdeloup | 14-10-16 | 13:14

necrosis | 14-10-16 | 11:29
"Leg mij eens uit waarom Wilders een gevaar voor de samenleving vormt."

Dat hoef ik niet uit te leggen, gewoon in een referendum en de Nederlandse bevolking bepaald, als Wilders geliefd is bij meer dan de helft van de Nederlanders dan mag hij blijven en als meer dan de helft wil dat hij weg gaat dan moet hij oprotten, voor dit soort zaken is een referendum perfect.

the Jackdawn | 14-10-16 | 13:08

Het doen van uitspraken over bv andere rassen, zegt ze. Tsssss
www.youtube.com/watch?v=LCQQdEy-sMo
Hey muts, zijn ongelovige kkkaaskoppen ook een ras?
Daar willen ze er namelijk ook minder van.

Schietmijmaarlek | 14-10-16 | 12:59

schrijf je in bij peil.nl Laat Maurice weten hoe we echt over de politiek denken. Blijf niet passief, maar doe iets.

Vedor | 14-10-16 | 12:58

Ik verdenk de rechter er van stiekem achter Wilders te staan en hem de 'voordelen' van een politiek proces te gunnen. Want één ding staat vast; Geert gaat hier garen bij spinnen, en terecht!

Dr. Oplul | 14-10-16 | 12:49

Onlangs naar de musical "Soldaat van Oranje" geweest.
Daar komt hetzelfde thema in naar voren, met de kop in het zand steken er bij. Gebroken geweertje enzo.
Maar het gutmensch publiek dat daar komt, en dat komt er, zal altijd de parallel ontkennen en/of verwerpen.

BekiekUtMoar | 14-10-16 | 12:47

Rechters zijn partijdig.
In een ontslagzaak kiezen ze voor de belangen van de werknemer. Nederlandse werkgevers weten dat. En zoals zodanig maken ze hun eigen keuzes om welk en hoe je personeel aanneemt.
@duitse herder | 14-10-16 | 12:19

Whoehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Het is de baas die altijd wint. Linksom of rechtsom. Als het niet anders kan zal de baas je gewoon wegtreiteren, want alles is zogenaamd een redelijk bevel van de baas.

ProAsfalt | 14-10-16 | 12:46

(Geinige tweet van hem trouwens :-P)

hotmint | 14-10-16 | 12:45

Ha, onze D666 rechtspraak schiet zichzelf zo aardig in de voet.
Maar goed, als het zo moet, dan zo:
"Free Wilders!" (ook al stem ik niet op hem...)

hotmint | 14-10-16 | 12:44

-weggejorist-

De Griek | 14-10-16 | 12:44

De rechtbank doet een Freislertje 2.0

ja,diedus! | 14-10-16 | 12:41

Konden we ze maar eventjes inwisselen voor chinezen taaien koreaantjes en dat soort volk, daar hoor je nooit iets van of over, die stelen niet, gooien geen ramen in gaan niet op politieauto's staan springen, ze schelden niet tegen mijnheer agent.

PantyHamster | 14-10-16 | 12:33

Brood of kanonnen. Meer of minder. Het is maar een stijlfiguur. Min of meer.
Een lelijke, en een lullige. Maar kom op hee. Ik wens de rechters veel wijsheid. En ik vertrouw er op.

LibertasSimplex | 14-10-16 | 12:31

Rechters zijn altijd Partijdig. Om Rechter te kunnen worden moet je lid zijn van een Politieke Partij.
Maar ik stem fijn op Geert. Hij is tegen de Dictatuur van de Heersende Elite.

waarzeggertje | 14-10-16 | 12:24

Rechters zijn partijdig.
In een ontslagzaak kiezen ze voor de belangen van de werknemer. Nederlandse werkgevers weten dat. En zoals zodanig maken ze hun eigen keuzes om welk en hoe je personeel aanneemt.

duitse herder | 14-10-16 | 12:19

NSB'66-rechters, erger kan je niet hebben.

Uw Psychiater | 14-10-16 | 12:18

Gelukkig, en ik roep het al vanaf mijn geboorte, bevestigt dit mijn minachting voor de rechtspraak in dit land en hun dienaars, een lage vorm van leven met oneindige leegte als doel.

Ronnie uit Helmond | 14-10-16 | 12:18

Ik kan niet wachten om mijn stem uit te brengen Wilders!

drunk | 14-10-16 | 12:17

Politiek gemotiveerde beslissing van de rechtbank waarmee ze te kennen geven dat ze geen onafhankelijke status hebben binnen onze rechtstaat maar loopjongens en meisjes van het OM zijn. Wilders heeft dus ook op dit punt gelijk. Dat wordt Wilders stemmen in maart want ons land is naar de kloten!

Toetsiemonster | 14-10-16 | 12:17

De EU mag in haar beleidsvoornemens uitschrijven dat er 50 miljoen buitenlanders méér opgenomen worden.
Mogherini mag dat voor de journalisten kenbaar maken: vragen stellen was er niet bij.
Merkel mag méér, méér, méér roepen en hele stomen op gang brengen.
Dat mag wél
Als meer, meer, meer juridisch mogelijk is, dan minder, minder, minder evenzo.

bodemloos | 14-10-16 | 12:17

-weggejorist-

Nuchternederland | 14-10-16 | 12:17

Hier kan voor de PVV geen promotiecampagne tegen op. Wat een dumbo's daar op dat VVD bolwerk van Justitie.

Jesses Klaver | 14-10-16 | 12:15

Typisch Nederlands: Rechters die zich zelf voor schut zetten.

niks mis mee | 14-10-16 | 12:12

ProAsfalt | 14-10-16 | 11:45

Werkenemers? Welke?

Flipus | 14-10-16 | 12:11

'Grappig' dat dit op dezelfde dag gebeurd dat de EU Oost Europese landen gelijk geeft die helemaal geen moslims willen. Dat is niet 'minder, minder, minder', maar helemaal niets.

me,myself and IK | 14-10-16 | 12:11

Anderzijds zou Wilders dit kunnen gebruiken om een politiek statement te maken.

Dat zou hij kunnen doen door alle Opsporing Verzocht afleveringen samen te vatten en oplezen wat dit soort tuig op zijn geweten hebben.

Uitgezonderd de bazen ben ik benieuwd of het volk dan nog meer meer meer wil hebben.

ProAsfalt | 14-10-16 | 12:10

We zitten gewoon weer in 1939, toen was het ook verboden om tegen de toekomstige bezetter te zijn.
Saillant is natuurlijk dat die hele Nederlandse rechtspraak zo ongeveer genegeerd wordt door mensen die Wilders het land uit wil hebben.

General McAuliffe | 14-10-16 | 12:09

Ik ben bang dat Mr. Knoops net zo kapodtstuk gemaakt gaat worden als Bram Moszkowitz.
Je moet als advocaat wel heel sterk in je schoenen staan wil je iemand als Wilders verdedigen en er ook nog eens zonder kleerscheuren afkomen. Gelukkig is er dan altijd nog een Theo Hiddema, als Knoops inderdaad weggedeuglaafd wordt...
Zo erg is het in NL al met de rechtsspraak gesteld.

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 12:07

@Simon_GS | 14-10-16 | 11:54
Heeft u enig idee wie de aangifte doener zijn, en door wie zij zijn aangestuurd? ik denkt dat een ieder wel denkend mens dat wel kan bedenken. Het aantal Links georiënteerde clubjes aan het belasting infuushangende, sterk oververtegenwoordigd zullen zijn.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 12:04

Enerzijds volkomen belachelijk proces tegen Geert Wilders. Anderzijds uitgelezen publiciteitsgenerator. De timing is briljant.

joepiedepeopie | 14-10-16 | 12:04

necrosis | 14-10-16 | 10:41
Verschillende moslim stomingen die mot hebben, (shieeten - soennieten bijv.) onderling mag wel: vrijheid van godsdienst. Wanneer het om een ex-moslim gaat die zegt dat het idioot is dan mag het niet want ze is: Afvallige of atheist ergo geen moslim meer dus partijdig, dus belediging van anders gelovigen. Wanneer bijv. een christenen iets over moslims zegt mag het ook niet, immers ook belediging van ander geloof: De eerste stap naar de overgang van ons rechtsysteem naar Sharia rechtbanken zijn hierdoor al een feit door deze redicule D66 uitspraak. Alleen de doodstraf op dit soort "beledigingen" ontbreekt nog, maar zal ongetwijfeld volgen op een later tijdstip.
Dank u links, dank u.
Wir schaffen das.
♪♪Welkom, welkom, welkom in mijn land....♪♪
*touw en krukje kopen gaat*

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 12:03

Het Openbare Ministerie heeft zich al ingegraven, koste wat het kost willen ze Wilders pakken. Maakt niet uit of het een politiek showproces is, deze linkse rechters lopen aan de leiband van de islam.
Ik hoop dat Knoops deze farce kan doorbreken met een zege.

lanexx | 14-10-16 | 12:01

Vrachtwagenchauffeur stopt drie zwaar getinte criminelen die proberen een fiets te jatten van een kind: www.youtube.com/watch?v=PPw3I3gPkqQ Minder^3.

Feynman | 14-10-16 | 11:58

Geert wordt veroordeeld dat is al besloten. Hoe belachelijk het ook zal zijn. Ze verzinnen wel iets. Fortuijn werd de dood ingejaagd, wilders proberen ze, nu nog, het zwijgen op te leggen.
--
Tegen die vrouwelijke rechter kan ik alleen maar zeggen.. we hebben de foto's nog, niets duurt voor eeuwig, weet je zeker dat dat je vrienden zijn en usefull idiots hebben we binnenkort niet meer nodig.

Mark_D_NL | 14-10-16 | 11:57

@nemo_nemo | 14-10-16 | 11:51
U denkt toch niet echt dat Wilders daarvoor vervolgt wordt? Dat zit veel dieper, er zijn hoge bomen geraakt tijdens proces 1, en wraak zal nu genomen worden.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 11:57

the Jackdawn | 14-10-16 | 10:07
Dan wel even voor alle partijen, lijkt me leuk geen enkele politieke partij meer :D
Vrijheid van meningsuiting blijft lastig. Hans zei het eens heel mooi `` wat Theo allemaal zei een mes in je rug is er niks bij ``
Het is simpel mensen, de grens ligt bij geweld. Iets wat de heer Wilders altijd afkeurt.

ChronischeKlager | 14-10-16 | 11:56

Rechtstaat failliet. Burn in hell.

Ronnie uit Helmond | 14-10-16 | 11:55

Hem niet vervolgen zou pas een politieke uitspraak zijn. Maar ik vind het wel een beetje mosterd na de maaltijd. Maart 2014 deed hij die uitspraken!

Simon_GS | 14-10-16 | 11:54

@CornFlakey | 14-10-16 | 11:39
Als de P.V.V. in maart de grootste partij wordt, dan zou ik als ik rijk was, iedere stemmer belonen voor de redding van ons vaderland.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 11:52

Nou, nou, zelfs de EU roept luid en duidelijk: minder, minder, minder -en (alleen) Wilders wordt hierom vervolgd... O, o, o.

(Deze reactie is elders verkeerd gepost.)

nemo_nemo | 14-10-16 | 11:51

-weggejorist-

J-van-de-Bontekoe | 14-10-16 | 11:49

Vraag trouwens aan de man/vrouw in de straat of zij meer of minder Marokkanen/Turken/Polen/Roemenen/Oekrainers/Somaliers/Islam/EU/Brussel willen en 99% zal aangeven dat hij/zij inderdaad minder wil, op een paar Buklaven van Allah ( als die al mogen praten met een Haram verslaggever ) en Deugneuzen na. Kwestie van gezond verstand.
Weten we in ieder geval wel waar ze staan als we ze ooit de vraag: "Willen jullie Meer of Minder Nederland?" stellen...

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 11:48

Ik lees deze uitspraak als: "kom niet aan onze gratis arbeiders!".

ProAsfalt | 14-10-16 | 11:45
-weggejorist-
berend-botje | 14-10-16 | 11:44

hovawart | 14-10-16 | 11:24
Onze staatslieden hebben dan misschien wel een managersmentaliteit maar missen elke managerskwaliteit.
Aangevoerd door iemand in paniek, die duidelijk niet weet wat een "plan" is.

Schmalz | 14-10-16 | 11:42

Bizar landje dit. Nooit anders geweest.

dr Rechts | 14-10-16 | 11:41

Zolang Geert zijn partij niet op een democratische en open stoelt, slaat hij nog geen deuk in een pakje boter! Als hij zoals Erdogan door blijft gaan met zijn " Ik ben de Partij" bereikt hij nooit zijn doel. Gooi de Partij open en dan stromen mensen met kennis van zaken vanzelf toe, je hebt dan een echte Partij Voor de Vrijheid!

Hermes Trismegistus | 14-10-16 | 11:41

Nice! De bestuurlijke elite gaat 't hoog spelen, en kiest voor blufpoker. Heel onverstandig.

Lagonda | 14-10-16 | 11:40

Als volk c.q. land hebben burgers het recht om de demografische opmaak van hun land te bepalen. Het is in dat kader ook volkomen terecht dat een politieke leider aan de burgers vraagt hoe zij dat zien. Het i zelfs een schande, gezien de massa-immigratie, dat meer leiders dat niet doen.

Ik zie de demografische opbouw van Nederland snel en sterk veranderen, op een manier dat ik niet wil, en dat naar mijn mening voor de kinderen van Nederlanders zeer slecht is. Ik wil dat de toekomst van Nederland daadwerkelijk Nederland is, en niet Arabisch, Turks, Islamitisch of "Europees". Gezien geen andere partijen daar zich zo duidelijk voor uitspreken, zal ik in maart PVV stemmen.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 11:39

@Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:33:
.
De Islam faciliteert ( en erger, draagt uit ) onderscheid tussen mannen en vrouwen, Moslims en niet-Moslims en homo's en hetero's en is daarmee per definitie strijdig met de NL-Grondwet. Toch gek dat Geert straks voor het hekje staat en niet een paar Salafistenpredikanten...

Graaisnaaiert | 14-10-16 | 11:38

Maart 2017. Bedankt voor de reclame

Karelklep | 14-10-16 | 11:35

Stiekem heeft die Mevrouw Belleman eigenlijk best een toffe baan.

Hans Gruber | 14-10-16 | 11:30

Vrouwe Justitia heeft de blinddoek om. Dat scheelt maar een paar centimeter met het hoofddoekje... Vandaar !

Overigens puike planning dit proces ik schat 50 zetels voor Geert 15-3-2017

Lichtstadfan | 14-10-16 | 11:30

@the Jackdawn | 14-10-16 | 11:11
Leg mij eens uit waarom Wilders een gevaar voor de samenleving vormt.
Of moet ik je even helpen herinneren aan de Hofstadgroep die met een handgranaat ging lopen smijten in Den Haag....

necrosis | 14-10-16 | 11:29

Haha geweldig dit! dit word 60 zetels!

KutFilosoof | 14-10-16 | 11:26

76 zetels. Meer is er niet nodig. Kunnen we met de opbouw van ons land beginnen.

Boerkablaffer | 14-10-16 | 11:26

Er is een revolutie op handen, ik hoor/lees en zie dat Nederland snel verandert, de politieke en gerechtelijke dwalingen, de overheersing van Brussel, de aanhoudende recessie, het schofferen van werkenden, het dalende niveau van het huidige onderwijs,de stijgende criminaliteit en schietincidenten, alle ingrediënten voor een opstand van gewone mensen die het spuugzat zijn overal voor op te moeten draaien, maar totaal geen zeggenschap meer hebben over hun toekomst...... en dat van hun kinderen.
Regeren is vooruitzien, helaas heeft de managersmentaliteit van de huidige generatie staatslieden, Nederland aangestuurd op een faillissement in de breedste zin van het woord.

hovawart | 14-10-16 | 11:24

Kosteloze verkiezingen propaganda machine PVV gaat overuren draaien. Hemeltje lief wat een timing.

deEerlijkeLeugenaar | 14-10-16 | 11:24

Ik zou nooit op een partij stemmen waar leden niets in te brengen hebben,maar toch vind ik dat hij had mogen roepen wat hij wil.Willen jullie meer of minder partij dictators,in dit land????????

kzegje | 14-10-16 | 11:23

.the Jackdawn | 14-10-16 | 10:54 Een referendum is de ultieme democratie voor de PVV-adept dus kan het Nederlandse volk in een referendum veel beter beslissen of de PVV verboden moet worden of niet
-----
Zo'n soort referendum hebben we al, het heet verkiezingen.
Verder zijn er boeken vol meer argumenten te verzinnen om andere partijen dan de PVV te verbieden. Het enige wat overblijft is een armzalige manier om politieke tegenstanders via een omweg uit de weg te ruimen. Gelijk de intenties van dit D66 showproces.

dijkbewaker | 14-10-16 | 11:21

@duitse herder | 14-10-16 | 10:22
Een martelaar is juist degene die gemarteld wordt.

GOEM | 14-10-16 | 11:18

In januari wordt Donald J. Trump ingezworen als de eerste PVV president van de Verenigde Staten van Amerika.

Er gaat een andere wind waaien, politieke correctheid loopt op zijn laatste benen.

Angel_eyes | 14-10-16 | 11:17

Smerig spel tussen overheid en rechterlijke macht. Rechterlijke macht dus ook al compleet corrupt ze eten uit de hand van het kabinet wat betekend dat het systeem compleet stuk is. En dan straks al die verbaasde koppies als ze bungelen.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 11:14

Het Haegsche establishment gokt er gewoon op, dat de alhier verzamelde reaguurderen en aanhang, vertegenwoordigende de abjecte tokkies en kaalkopjes van deze samenleving, in mei niet achter z'n toetsenbord vandaan komt om te gaan stemmen.
-
De grote uitdaging: om in weerwil van het (publieke media-) circus dat om het Wilders-proces heen gespannen zal worden om hem af te schilderen als een verwerpelijke clown, de momenten te pakken.
-
Tweede grote uitdaging: hopelijk is Wilders ditmaal ontvankelijk voor goed advies en coaching en hopelijk valt hij niet uit zijn rol. Hij moet niet wéér in de zelfgecreërde buitenspelval van het rechthaberische en haagpredikende gelijk tuinen.

bisbisbis | 14-10-16 | 11:13

Het Haegsche establishment gokt er gewoon op, dat de alhier verzamelde reaguurderen en aanhang, vertegenwoordigende de abjecte tokkies en kaalkopjes van deze samenleving, in mei niet achter z'n toetsenbord vandaan komt om te gaan stemmen.
-
De grote uitdaging: om in weerwil van het (publieke media-) circus dat om het Wilders-proces heen gespannen zal worden om hem af te schilderen als een verwerpelijke clown, de momenten te pakken.
-
Tweede grote uitdaging: hopelijk is Wilders ditmaal ontvankelijk voor goed advies en coaching en hopelijk valt hij niet uit zijn rol. Hij moet niet wéér in de zelfgecreërde buitenspelval van het rechthaberische en haagpredikende gelijk tuinen.

bisbisbis | 14-10-16 | 11:13

Het begon er al mee dat de pliessie/OM/Noord Korea 1,2 en 3 luidkeels verkondigde dat de kuch slachtoffers van Geert Wilders voorgedrukte aangifte formulieren konden ophalen op het pliessie bureau
Zover is het al in dit smerig landje.

komtdatschot | 14-10-16 | 11:12

necrosis | 14-10-16 | 11:01
"Mee eens?"

Niet over andere zaken beginnen, we hebben het over Wilders en de D'66 rechters. Wilders is een gevaar voor de democratie met zijn haatzaaien dus is het niet aan rechters maar aan het Nederlandse volk om uit te spreken of Wilders te ver is gegaan.
De verkiezingen zijn hier onvoldoende voor omdat de verkiezingen Wilders op de reserve bank zet in de oppositie terwijl misschien het merendeel van de Nederlandse mensen Wilders weg wil hebben. Daarom het meest democratische middel volgens de PVV zelf, een referendum zodat het Nederlandse volk kan beslissen of Wilders schuldig is en de PVV verboden moet worden.

the Jackdawn | 14-10-16 | 11:11

Joost2. Goed stukkie. Helemaal mee eens en ik denk 70% van Nederland ook.

beau van rtl | 14-10-16 | 11:09

Veroordeel hem maar als je durft. Doe dan.

netniet | 14-10-16 | 11:07

In bovenstaande grafiek zou ik de "aantal zetels" veranderen in "mocronesiërs".

Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 11:05

Je kunt dit vergelijken met de rechtspraak in de jaren tussen 1930 en 1945 in Duitsland.
Maar nu is het andersom.
Het is een droevige dag voor de Nederlandse rechtspraak.

Nu zijn daar de zgn. goede rechters die "democratisch" benoemd zijn door onze linkse politieke elites, die dit land compleet verpesten en natuurlijk hun invloed gebruiken om een door hen bedreigend politicus als Wilders te demoniseren en te diskwalificeren.

De linkse elites zijn bang voor Wilders, omdat hij aan hun vastgeroeste belangen komt, hij de Nederlandse cultuur en identiteit wil behouden, welke de linkse elites willen vernietigen.

Van de hersenspoelingen via de staatsomroep word ik kotsmisselijk. Zoals die Vara- Pauw gisteravond weer een IS strijder, die wellicht na het vermoorden van talloze onschuldige mensen jankend naar Nederland terug wil komen, met ook diens vader in de slachtofferrol ,waar de Vara sterk in is het te promoten , op Tv zijn verhaal liet doen.
Bij Pauw kom je alleen aan tafel als je moslim bent of uiterst links, elke avond weer constateer ik dat.
Toeval?

Als die IS strijder terug komt,( die van mij nooit meer Nederland binnen zou mogen komen en al zijn rechten heeft verspeelt ) want anders kan hij hier wel rustig aanslagen plegen nietwaar. En we laten het maar toe.

En er is geen politicus hier die erop reageert. De lafaards.

Wat een waardeloos land zijn we aan het worden als we alles wat buitenlanders in dit land aan criminaliteit hebben gebracht, onze cultuur hebben beschadigd, onze veiligheid hebben geminimaliseerd , maar goed vinden.

70% van de mensen die in Nederlandse gevangenissen zitten zijn van buitenlandse afkomst. Lees de kranten maar eens over roof, moord en doodslag.

Maar de linkse elites en de staatsomroep pampert de islam, die maar een doel heeft en dat is ons land overnemen.

Ik hoop dat de verkiezingen in 2017 met die hele linkse kliek afrekent.
Afrekenen met met: het moslims gepamper, dubbele paspoorten, uitzetten van criminelen,stoppen met immigratie en gezinshereniging, geen uitlkeringen meer naar het buitenland, geen geldsmijterij naar Brussel meer, geen leugens meer zoals Rutte dit dagelijks doet etc.
De lijst met foute besluiten, list en bedrog die deze regering Rutte heeft gedaan is zeer lang.

Zo niet dan verlaat ik in ieder geval dit land.
Voor een echte Nederlander en zijn kinderen wordt de kwaliteit van leven steeds minder.
We hebben de foute en verkeerde politici aan het roer zitten, die voor de puinhopen verantwoordelijk zijn.

Wat een schandalige uitspraak tegen Wilders.
Hoe lang pikken we die elite kliek nog?

joost2 | 14-10-16 | 11:05

Politici worden vervolgd, journalisten mogen niet meer zeggen of schrijven wat ze willen. Ik denk dat hierna de cabaretiers komen. We beginnen al aardig op Turkije te lijken.

beau van rtl | 14-10-16 | 11:05

De NL rechtspraak stinkt van alle kanten. In de affaire Poot werd Kalbfleisch niet veroordeeld voor het bevoordelen van zijn vriendjes van Andel en het aanstellen van de liegende rechter Westerberg want de getuigenis van een vrouwelijke griffier werd niet betrouwbaar geacht.... De getuigenis van mevrouw Kalbfeisch wel (die ze overigens introk) maar helaas een getuige is geen getuige en vrijspraak voor Kalbfleish. Pegida wordt hard aangepakt en antifa en krakerstuig wordt de hand boven het hoofd gehouden. Werkstraffen zijn een farce en ga maar door.

bijna_raak | 14-10-16 | 11:04

@the Jackdawn | 14-10-16 | 10:54
Ik wil een verbod op DENK, een partij die een Nederlandse afdeling van de AK van Erdosnor vertegenwoordigt.
Turkse politiek bedrijf je in Schurkije, niet in Nederland.
Mee eens?

necrosis | 14-10-16 | 11:01

Peilingen die nu in kranten lopen geven aan dat 70% van de Nederlanders vinden dat er geen proces tegen Wilders zou moeten zijn.
Hoop dat deze geblinddoekte rechters dit meekrijgen als ze hun braille krantje doornemen.

dirk5879 | 14-10-16 | 11:01

Vervolging. Tssk. En dat alles om een Goebbels-grap.

LibertasSimplex | 14-10-16 | 11:00

Ik verdenk de regerende machten van dit land er van dat zij expres dit proces hebben aangespannen om de PVV van Geert Wilders zo groot mogelijk te maken. Hoe wil ja anders de gang van zaken verklaren? Had men namelijk besloten en dit had makkelijk gekund, om niet te vervolgen dan was de zaak afgedaan. Nu komt er een proces VLAK voor de verkiezingen. Wilders dagenlang op TV. Commentaar bij ieder praatprogramma enz. Miljoenen Euro gratis reclame voor de PVV. Fantastisch toch?

dirk5879 | 14-10-16 | 10:59

@FreeVogelaar | 14-10-16 | 10:51
Rechters horen onafhankelijk te zijn.
Waar gaat het over als Wilders veroordeeld wordt omdat een rechter hem niet mag?
In dat geval zou ik graag een aantal ministers en stassen voor het hekje krijgen en ze veroordelen tot 30 jaar dwangarbeid in een Russisch strafkamp waar ze de hele dag stenen mogen bikken.
Te beginnen met Wiebes, maar mijn lijstje is nog een stuk langer.

necrosis | 14-10-16 | 10:58

Over minder minder gesproken. Je kunt steeds minder afleveringen van Opsporing Verzocht terugkijken bij de NPO. http://www.npo.nl/opsporing-verzocht/AT_2046088 Dan zijn er aanhoudingen geweest. Ja, nou en?! Al die andere rovers en schutters lopen toch nog wel rond? De aflevering van afgelopen dinsdag is helemaal niet in de lucht geweest.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:57

necrosis | 14-10-16 | 10:19
"Als PVV verboden moet worden, schoffeer je ruim een miljoen kiezers."

Als dit de uitkomst is van het referendum dan zal dat gerespecteerd worden door de PVV-adepten. Een referendum is de ultieme democratie voor de PVV-adept dus kan het Nederlandse volk in een referendum veel beter beslissen of de PVV verboden moet worden of niet.

www.youtube.com/watch?v=fVjdv-w1bFc

the Jackdawn | 14-10-16 | 10:54

@Cuyahoga | 14-10-16 | 10:37
Oh ja, ha ha ha. Een soort appels pikken op de markt maar dan een beetje anders. Kwam bromsnor achter je aan en dan verstopte je je in het kolenhok van oom Henk. Of aanbellen bij meneer pastoor en dan om de hoek staan kijken naar die verbaasde blik. Hè? Verdraaid, ik hoorde toch duidelijk den bel schellen?! Oh man, wat een jolijt ende leut wij toen hadden, maar wij waren waarachtig dan ook echte schobbejakken.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:52

Wat het herinvoeren van de gulden betreft: ik heb nog een hele trist Surinaamse guldens, mag ik die dan ook gewoon één op één gebruiken?
eerstneukendanpraten | 14-10-16 | 10:07

Er bestaat al een serieuze alternatief: GULDEN.COM

Extra.Paracetamol | 14-10-16 | 10:51

@Dostranamus | 14-10-16 | 10:48
waarvan 1 rechter ook nog een sterke afkeer heeft van Wilders.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 10:51

Nou was ik net aan het overwegen om straks, in Maart, voor een Redelijk Alternatief voor Wilders te stemmen, dus Thierry Baudet of Jan Roos.
.
Maar zolang het pro-Islamtribunaal, dat onze rechterlijke macht inmiddels is, Wilders blijft vervolgen, wordt het dus weer Geert.
.
En zo zakt ons landje langzaam af naar een democratie a la Turkije of Rusland. Met dank aan het stelletje D66-Dhimmie-rechters.

Brou Is Back | 14-10-16 | 10:50

-weggejorist-

witchmaster | 14-10-16 | 10:50

@miff | 14-10-16 | 10:40
Goed gezien, massa aangiften blijven jarenlang op de plank liggen, maar een uitspraak over een groep van personen, die bijna dagelijks overvallen en bedreigingen plegen, dat mag niet gezegd worden. Wie heeft nou behoeften aan zo een samenleving, ik dus niet.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 10:49

De kracht van de boodschap zit 'm in de herhaling. De kracht van de leugen ook. Die leugen is dat we in NL onafhankelijke rechters hebben.
Weer laten de magistraten zich voor de linkse politieke strontkar spannen en weer mengen zij zich in een puur politieke aangelegenheid.
Het is tijd dat die kliek eens wordt vervolgd voor stelselmatige publiekelijke verkrachting van het gezonde recht gevoel.

h.a.k. blok | 14-10-16 | 10:48

En iedereen met grote en kleine spandoeken, sjaaltjes, hoedjes, stickers en buttons met de tekst minder, minder,minder daarop naar schiphol op 31 oktober.
Liefst met duizenden.
Alleen dat al is een vernedering voor deze partijdige D666 rechters met hun politiek proces om een onwelgevallige politicus de mond te snoeren.

Dostranamus | 14-10-16 | 10:48

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:35
Ik denk niet dat men welk reces dan ook over zal slaan en dan maakt het niet uit of die nu joods, islamitisch, boeddhistisch of christelijk is. Maar, 5 december zou een plausibele en toepasselijke datum kunnen zijn om de zwarte piet bij Geert Wilders neer te leggen... ;)

Rest In Privacy | 14-10-16 | 10:46

@mallekater | 14-10-16 | 10:37
Wilders riep geen 'minder, minder, minder', dat willen mensen nogal eens vergeten.
En hij kan momenteel niets regelen omdat de oude politiek hem dwarsboomt in alles wat hij probeert.
De huidige politiek wordt gedomineerd door VVD, PvdA, CDA en D'66.
Ik hoop dat men in maart flink afrekent met die 'oude politiek'.

necrosis | 14-10-16 | 10:46

@Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:33
Hoop dat ze in hoger beroep gaat en deze uitspraak de prullenbak in. Ik vind de islam ook een krankzinnige agressieve discriminerende ideologie, volledig geobsedeerd op kinderkutjes en de onderdrukking van vrouwen en andersgelovigen.
It's no religion, nor is it peace.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:45

Zucht!!

medelmo | 14-10-16 | 10:45

@beau van rtl | 14-10-16 | 10:23
Maus en eerlijk peilen..... *proest*

Hollander01 | 14-10-16 | 10:45

Te gek voor woorden wat hier gebeurd,laten we op Wilders stemmen,mijn stem heeft hij nu al.

rexm | 14-10-16 | 10:44

Marokkanen voelen zich beledigd door Wilders? What about het gedrag van 90% van de Nedermocros? Dat is pas beledigend voor de 10% die er wel wat van willen maken.
Minder, minder, minder foute mocros!

Dirk III | 14-10-16 | 10:42

Na het proces komen de aanslagen dan hoop de tegen partij van Geert verlost te zijn ze houden zich nu angstvallig stil.
Uiteraard gaat mijn stem zoals zins jaren naar de PVV , de enige partij die voor dit land gaat en zijn burgers.
Zwarte piet houd alles in de gaten!!!!!!!!

witchmaster | 14-10-16 | 10:42

-weggejorist-

Briljante idioot | 14-10-16 | 10:41

@Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:33
Er bestaan verschillende moslimstromingen waarvan de meesten elkaar haten tot op het bot omdat ze een andere uitleg geven aan de teksten van hun heilige boekje.
En dat mag schijnbaar wél.
Ik hoef alleen maar te kijken naar de haat in Nederland tussen erdosnorfans en gulenaanhangers.
Dergelijke onderlinge haat vechten ze maar uit in eigen zandbak, niet in een open, tolerante samenleving als Nederland.
Kan je je niet gedragen, donderstraal dan lekker op.
We kunnen die onderlinge moslimfitties missen als kiespijn.

necrosis | 14-10-16 | 10:41

Wat een flauwekul proces is dit toch. ALS 1 van ons dit gedaan zou hebben dan krijg je een waarschuwing, een boete van 130 euro oid maar geen proces! over geldverspilling gesproken. Dit is ook jammer van de tijd van de rechtbank want er zijn genoeg serieuze en belangrijkere zaken die behandeld moeten worden.

Kris | 14-10-16 | 10:41

Wilders krijgt bij de tweede Kamerverkiezingen 2017 mijn stem. Niet omdat hij beter of slechter is dan andere politici of dat ik veel van hem verwacht, maar omdat (s)links Nederland nu ten tweede male probeert hem het zwijgen op te leggen door hem te vervolgen in een stalinistisch showproces. Daarom krijgt hij mijn onvoorwaardelijke steun.

miff | 14-10-16 | 10:40

-weggejorist-

dirk5879 | 14-10-16 | 10:40

Als ik die rancuneuze koppen zie heb weinig vertrouwen in een eerlijk proces, het spat eraf vooral bij dat wijf

Bokito ergo sum | 14-10-16 | 10:40

Hij riep nog minder,minder, maar het werden er meer, meer
Hij zou het toch gaan regelen?

mallekater | 14-10-16 | 10:37

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:31
Nee, hahaha, een automatisch wapen mimen en zeggen dat je alle kaaskoppen gaat pitpitpitten, hahaha, dat zijn kwajongensstreken, je weet toch, lache man.

Cuyahoga | 14-10-16 | 10:37

Had iemand dan iets anders verwacht, natuurlijk niet Wilders moet en zal hangen. Maar laat dit dan een goede reden zijn de P.V.V. nog veel groter te maken. Want dit is ongetwijfeld een Links Politiek proces, waarbij men geen kans onbenut zal laten om de heer Wilder te schade. En alleen een nog grotere aanhang van de P.V.V. zal deze samenzwering tot staan kunnen brengen, daarvan ben ik overtuigd. Hier staat niet alleen Wilders voor het Gerecht, maar een ieder met een eigenmening over een bevolkingsgroep in Nederland.

FreeVogelaar | 14-10-16 | 10:36

Ondertussen heeft de door Wilders genoemde 'doelgroep' weer een nieuwe tactiek bedacht die zeker de publieke opinie zal beïnvloeden: www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/gilze-en-r...
Uiteraard 'vergeet' de krant de afkomst te melden maar mensen ter plaatse zorgen ervoor dat we toch al het nieuws tot ons kunnen nemen.

Petrus Poortwachter | 14-10-16 | 10:36

Zouden ze bij het OM wel eens van "Freisler' hebben gehoord?
Of is die verachterlijke man hun grote voorbeeld?
Het zou me niks verwonderen.

Dostranamus | 14-10-16 | 10:36

@kweethetooknietbeter | 14-10-16 | 10:29
Zal de uitspraak wel op 5 of 25 december komen. Deze rechters kennen en respecteren wrs alleen de islamitische feestdagen. Nou ja, feestdagen. Eerder slachtpartijen.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:35

Deze rechters zijn de kampbeulen van het huidige systeem.

roze_bril | 14-10-16 | 10:35

En zo werd er weer een stem veilig gesteld voor Wilders. Zodra je politici gaat vervolgen voor hun mening, dan heb je het principe democratie niet begrepen.
Overigens "vanwege het beledigen van een ras"? "Moslim" is geen ras, het een een geestelijke afwijking (net als elk ander imaginair vriendje).

TheEgg | 14-10-16 | 10:34

@Petrus Poortwachter | 14-10-16 | 10:27
Die M³ uitspraak kwam van het publiek, het enige dat Wilders zei: dan gaan we dat regelen.
Wanneer is trouwens het proces tegen Rutte vanwege zijn 'pleur op' uitspraak?
Of komt dat even niet uit?

necrosis | 14-10-16 | 10:33

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:19
Volgens de rechter heeft Chohan geen onderscheid gemaakt tussen ideologie en religie toen ze de islam ''een krankzinnige ideologie'' noemde, die een reden zou zijn om ''moslims te verachten en te haten''.
De rechter noemt dat belediging, discriminatie en aanzetten tot haat. Chohan zei eerder dat ze alleen maar wilde waarschuwen, omdat ze de gevolgen van de islam uit haar eigen jeugd kent.

Beetje vake omschrijving: die laatste reden moslims haten en verachten, mwoh: Maar is het een krankzinnige ideologie noemen nu ook strafbaar omdat dat wel door de rechter genoemd wordt:
Beetje jurispudentie kweken voor de toekomst?
U zegt de islam is en krankzinnige ideologie? Strafbaar!
Ik zie het er van komen in NL.
*zucht*

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:33

Worden die Turkse vloggertjes nog juridisch aangepakt die alle kkkaaskoppen met wapens bedreigden? Of valt dat onder moderne cultuur?

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:31

wij gaan voor een beter Nederland, u ook dit keer?

RepubliekHolland1234 | 14-10-16 | 10:31

Maart 2017. Punt klaar uit.

ParaPiet | 14-10-16 | 10:29

Maandag 31 oktober 2016 dient de rechtszaak in de extra beveiligde rechtszaal op Schiphol. Het begint om 9.30 uur. Het hele proces zal duren tot en met 25 november.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 10:29

Het heeft geen enkele zin om te gaan stemmen in maart, want de Minerva-elite maakt toch uit wat het wordt. Ik ga toch PVV stemmen om het ze een beetje moeilijker te maken.

beau van rtl | 14-10-16 | 10:28

Dat hele proces kan mij onderhand aan mijn aars oxyderen.
De uitslag boeit me ook niet.
Niet schuldig: mooi, wel schuldig: boeie.
Mijn mening over Wilders en vooral over zijn standpunten gaat daardoor niet veranderen, mijn mening over de achterlijke rechtsspraak en de krankzinnige manier waarop dit proces tot stand is gekomen ook niet.
Mijn mening over domlinks dat ejaculerend en soppend door de straten gaat als hij veroordeeld wordt ook niet.
Wat mij wel mateloos irriteert is de tijd en geld die dit in beslag neemt.
Tijd en geld dat we véél en vele malen nuttiger zouden kunnen besteden.
Aan het bestrijden van de middeleeuwse doods- en verkrachtingscultus die ons land ernstig bedreigt, bijvoorbeeld.

Cuyahoga | 14-10-16 | 10:28

Politiek proces, wilders MOET veroordeeld worden, ik heb t al vaker gezegd, de politiek is bang voor de waarheid die Wilders aankaart.
Mogelijke uitkomsten:
Wilders wordt veroordeeld en links hoopt op uiteenvallen PVV,-
Wilders wordt veroordeeld wat PVV zetels kost,-
Wilders wordt veroordeeld wat PVV zetels oplevert maar door de veroordeling wordt de verkiezingscampagne lastiger omdat links modder gooit,-
Wilders krijgt overwinning in TK 2017 : Dan komt de MH-17 troefkaart te voorschijn en oppositie laat Wilders 1 vallen,-
Wilders wordt vrijgesproken: Landslide voor PVV, dus dat gaat met D66 rechters echt niet gebeuren.

Is dit nog nieuws? | 14-10-16 | 10:28

Goed betoog van Wilders, mijn stem heeft hij bij deze.

2863 | 14-10-16 | 10:27

Het zou ook wel gek zijn als, na zoveel aangiftes en publieke beroering, de rechter de zaak als niet ontvankelijk zou afdoen.
Ik sta achter de PVV en ook achter de M³ uitspraak maar laat maar toetsen. Wie weet komt er nog iets positiefs uit,

Petrus Poortwachter | 14-10-16 | 10:27

En hiermee is de vrijheid van meningsuiting voor de blanke, niet-moslim Nederlander ten einde gekomen...

Hemeltergend | 14-10-16 | 10:26

@NoNoVio | 14-10-16 | 10:15

Er zijn helemaal geen direct benadeelden. Wilders heeft toch niet gevraagd welk deel van het uiterst criminele mocrotuig moet optiefen?

Misschien had hij dat moeten doen, waaronder de beruchte twee criminele mocro-broertjes zonder verblijfsvergunning die door onze overheid maar niet uitgezet kunnen worden.

Het tuig kan doen en laten wat ze willen, een volksvertegenwoordiger die een heel serieus probleem aankaart wordt vervolgd.

Alweer een puur "politiek correct" proces dus.

Linkse loetjes die de Sovjet unie als het ultieme voorbeeld zien.

Pieter V | 14-10-16 | 10:26

Vergeet niet dat het spel zo gespeeld kan gaan worden dat men hem op cruciale momenten vast gaat zetten. Om hem zo buiten spel te zetten. De hogere machten en hun tentakels reiken ver, heel ver. Verder klasse Geert! Goed verwoord, geen speld tussen te krijgen. En toch ga je het afleggen tegen. Bereid je daar op voor.

Betweetert | 14-10-16 | 10:25

Mijn stem gaat naar de partij die burgers de mogelijkheid geeft vòòr rechters te stemmen en hen ook de mogelijkheid geeft rechters weg te stemmen.
En dan zou ik dat communistische wijf in ieder geval gelijk wegstemmen.

Aristotalloss | 14-10-16 | 10:24

Alles was goed geweest. Niet-ontvankelijkheid of doorgaan met het proces. Beiden goed voor Geert!

Rest In Privacy | 14-10-16 | 10:24

Kijken hoe we er zondag in de peilingen voor staan. Wel eerlijk peilen he Maurice.

beau van rtl | 14-10-16 | 10:23

Gefeliciteerd. Nederland kapot gepolariseerd.https://www.youtube.com/watch?v=x_bwucQ7l3g

Rest In Privacy | 14-10-16 | 10:23

Mooi.
Martelaren krijgen meer voor elkaar dan helden. Wilders wordt een martelaar. D66 en bijbehorende vrienden worden gemarteld.

duitse herder | 14-10-16 | 10:22

D66 rechters.
.
Maar bedankt voor de gratis zendtijd voor onze held.

centre pompidoe | 14-10-16 | 10:20

het had ook wel heel onwaarschijnlijk geweest als de D66-rechters hun prooi losgelaten hadden. Wilders moet veroordeeld, hetzij linksom of rechtsom. Maar dat genoegen moet Pechtold gegund worden door zijn volgelingen.

jan-lul-de-behanger | 14-10-16 | 10:20

Ex-moslima Raffie Chohan uit Rotterdam moet een boete van € 800 betalen omdat ze op bijeenkomsten zogenaamd opriep tot moslimhaat. De rechter neemt haar kwalijk dat ze nog steeds toespraken houdt. http://regio.tpo.nl/2016/10/12/pegida-spreekster-moet-boete-betalen-vanwege-oproep-tot-moslimhaat/ WTF?!@#$!@# Gaat de rechter daar tegenwoordig over? Knettergek.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 10:19

Rechters met het EU-logo op de paycheck. Want extern betaald. Kan gewoon niet anders.
Vrouwe Justitia heeft nooit de ellende gezien met die blinddoek om.
Als hij moest geroepen hebben voor meer zonneschijn en minder regen (wat iedereen wel wil), kreeg ie dan ook een proces?

Notenkraker | 14-10-16 | 10:19

@the Jackdawn | 14-10-16 | 10:07
Als PVV verboden moet worden, schoffeer je ruim een miljoen kiezers.
Zullen we het eens hebben over de PvdE (van Arnoud el Doorn) en DENK?
Die mogen toch ook zeggen wat ze willen?
Alhoewel DENK alleen zegt wat ze opgedragen krijgen uit Ankara.

necrosis | 14-10-16 | 10:19

je verwacht het niet van zo'n PVDA rechter he....

de gele raaf | 14-10-16 | 10:18

El Rico Grande. Erger nog. Probeer als republikein maar eens een fatsoenlijke baan bij de overheid te krijgen.

beau van rtl | 14-10-16 | 10:17

Ik twijfelde of ik op Wilders of op 1 van de nieuwe rechtse partijen zou gaan stemmen. Met dit politieke proces is het besluit gevallen. Het wordt Wilders.

i-Wonder | 14-10-16 | 10:17

Goed nieuws Greet, op naar 76 zetels!

funkyd | 14-10-16 | 10:16

Benadeelde partijen ... dat zijn toch autochtone Nederlanders die zien dat hun land verziekt wordt door mocro's?

Fijnstoffer | 14-10-16 | 10:15

Wat een rechterlijke dwaling eerste klas. Uit protest stem ik de komende decennia ongezien Wilders.

P. Pantoffel | 14-10-16 | 10:15

Wie zijn precies de benadeelden in deze rechtzaak? Die komen ergens in november ook aan bod (waarschijnlijk via hun raadsleden) in de rechtbank toch?

Mooi gratis reclame voor Wilders komende maand, prima.

NoNoVio | 14-10-16 | 10:15

-weggejorist-

Hemmenaar7 | 14-10-16 | 10:14

Joris Demmink wordt niet vervolgd. Geert Wilders wel. Dat zegt genoeg. Wie neemt welke rechtbank dan ook nog serieus. Godverdomme nog eens aan toe, wat een hypocriete troep.

beau van rtl | 14-10-16 | 10:14

Als een rechter bij 'Kijken in de Ziel' al aangeeft dat als je PVV aanhanger bent je geen rechter kan worden, dan wekt het geen verbazing dat je mr. PVV vervolgt. Dat bij het vorige proces tegen Wilders een rechter zat die duidelijk tegen Wilders (PVV) was (in woord en daad), wekte dan ook geen verbazing. Dat hij daarover de waarheid niet vertelde was ontluisterend en tekenend voor een deel van de rechterlijke macht. Vooroordelen zijn ook daar (helaas) niet vreemd.

El Rico Grande | 14-10-16 | 10:14

Deze rechtertjes zien niet dat ze mentaal gevangen zitten in de status quo, zoals de hele geschiedenis waar we een tijd later met gehoon en walging naar terugkijken. Dit stukje intelligente zit achter een blinde vlek ofzeau?

Bram van Ojik | 14-10-16 | 10:14

Walgelijke beslissing van een net zo walgelijke rechtstaat. Ik hoef me hier verder denk ik niet over uit te laten.

Ik sta achter deze man!

Katvangert | 14-10-16 | 10:13

@fleurtje | 14-10-16 | 10:05
Bij Wiebes moet ik direct denken aan het Groene Zoodje, zo ging dat vroeger.
Maar toen bestonden gutmensschen nog niet.

necrosis | 14-10-16 | 10:11

Belachelijke beslissing, maar voor Geert fantastisch.

beau van rtl | 14-10-16 | 10:10

fleurtje | 14-10-16 | 10:05

Ruud Lubbers kwam er met een nog grotere roof (tientallen miljarden afgeroomd van het ABP omdat die zo goed bij kas zat) helemaal ongeschonden vanaf. En nu zijn de gepensioneerde ambtenaren de sjaak want er is niet genoeg in kas bij het ABP om de pensioenen te indexeren...

eerstneukendanpraten | 14-10-16 | 10:10

Ik blijf het herhalen: Wilders stelde drie vragen aan het publiek, waaronder over Marokkanen.
En wie riep er 'minder, minder, minder'?
Dat was het publiek.
Staat het voltallig publiek nu ook voor het hekje van de rechtbank?

necrosis | 14-10-16 | 10:09

Ten overvloede bewijst de rechtbank in den haag hiermee dat het een politiek gemotiveerd proces is.

Glasgow Argus | 14-10-16 | 10:09

Haha, het proces gaat door! Geert en Martin nog voor 11 uur al aan de pils. Hier kunnen geen 1000 uitzendingen van Politieke Partijen tegenop qua reclame.

Taggart | 14-10-16 | 10:08

Wilders krijgt dus weer een geweldig podium.

Zult-eter | 14-10-16 | 10:07

Het was een juridisch moetje, jammer dat het niet heeft gewerkt

Handsomeboy | 14-10-16 | 10:07

Wat het herinvoeren van de gulden betreft: ik heb nog een hele trist Surinaamse guldens, mag ik die dan ook gewoon één op één gebruiken?

eerstneukendanpraten | 14-10-16 | 10:07

Onzin, laat de bevolking in een referendum spreken;
"Moet de PVV verboden worden omdat het een gevaar is voor de democratie Ja of Nee"
D'66 rechters kunnen hier niet over beslissen alleen de bevolking zelf.

the Jackdawn | 14-10-16 | 10:07

Wiebes zou daar moeten staan ,500 miljoen verdeeld onder zijn Compaenen , de grootste beroving van de eeuw ,en komt er gewoon mee weg ,kan allemaal in Nederland .

fleurtje | 14-10-16 | 10:05

Proces gaat door. Bezwaren verworpen.

Normpje | 14-10-16 | 10:04

Is er ook een livestream linkje dat wel werkt? Ik krijg enkel maar de melding "Helaas kan deze video niet worden afgespeeld"

wandelende tak | 14-10-16 | 10:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl