Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ayaan Hirsi Ali reageert op ophef Machteld Zee

Het mag geen verrassing heten, maar Ayaan Hirshi Ali geeft mr. dr. Machteld Zee volledig gelijk als zij concludeert dat er een plan zit achter islamisering. Logisch: we kennen Ayaan immers niet alleen als een hele intelligente vrouw, maar ook als een ervaringsdeskundige op het gebied van genitale verminking, geestelijke onderdrukking op islamitische leest en fysieke agressie van radicaal-islamitische aard. In deze video pleit Ayaan voor betere bescherming en begeleiding van liberale moslims, omdat ze van mening is dat op die manier een broodnodige hervorming van de islam mogelijk is. Helaas wordt ze in dit nobele streven gedwarsboomd door regressief-linkse intellectuelen brandstapelstokers, die liever mr. dr. Zee roosteren boven de hete kolen van de policor dan voorbij hun eigen beperkte horizon van gratis basisinkomens, grenzeloos knuffelbeleid en mateloze mulitculti kijken om te zien welk een zwarte randen er om de voortschrijdende islam heen hangen. Maar Ayaan weet, wat eenieder die de ogen niet sluit voor utopieverstorend reli-realisme ook weet: wat je eenmaal ziet, kun je niet ont-zien.

Reaguursels

Inloggen

En dat plan staat gewoon in de Koran.

Eduard-O | 15-10-16 | 11:16

-weggejorist-

TweeMatenTheOnlyWay | 14-10-16 | 14:10

@Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:11
Nog zo een. Jan-Joris-Jaap-Joop maakte een opmerking over het feit dat Berbaar Piet Karbiet afkamde. Na wat gescheld over en weer quote Berbaar het stukje dat aanleiding was geweest. Niet van Jan-Joris-Jaap-Joop dus, maar van Piet Karbiet.

Savvy?

Pierre Tombal | 14-10-16 | 14:09

-weggejorist-

De Griek | 14-10-16 | 13:09

Ayaan Hirshi Ali werd toen misbruikt door de glibberige linkse als boegbeeld voor het grote generaal pardon van 26.000 illegale uitgeprocedeerde asielzoekers.
En dat erbij hadden de glibberige linkse nog een appeltje te schillen met Ayaan Hirshi Ali omdat ze partij van de arabieren had ingeruild voor de vvd.
En dan moet je nagaan dat Ayaan Hirshi Ali indertijd nog een 24/7 bewaking had vanwege de film Submission.

komtdatschot | 14-10-16 | 12:20

Berbaar | 13-10-16 | 20:56
Wij hebben zo'n 13 jaar moslim kinderen als vakantie kind uit Parijs gehad, al op zeer jonge leeftijd, werd door de jongetjes, de hals beweging gemaakt, als ze boos waren.

Radijsje | 14-10-16 | 10:53

@Aristotalloss | 14-10-16 | 10:01
Immanuel Kant (1724 - 1804) wist al dat elke discussie over het wel of niet bestaan van God onzinnig is, aangezien God onkenbaar is voor ons. Verder beïnvloedt onze perceptie ons denkvermogen. Daardoor zal er ruimte blijven voor religie.

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 10:26

@mezelf at 21:10
"... Daarom moeten wetenschappers eens een keer de handen in elkaar steken en alle religies debunken in een eenvoudig leesbaar standaardwerkje. ..."
-
Met een wetenschappelijk standaardwerkje bedoel ik dat alle claims die gedaan worden in religieuze teksten gewoon gedebunked worden. Bijvoorbeeld dat wetenschappers expliciet de teksten pakken waar staat dat de wereld in 7 dagen is geschapen en dat gewoon keihard weerleggen. Idem bij de claim dat Adam de eerste mens was en Eva geschapen is uit zijn rib. Gewoon keihard weerleggen met wetenschappelijke feiten. Enz. enz. enz. enz. En je focust je dan natuurlijk op 'heilige' boeken van de invloedrijkste religies.
En dat met name bij mensen die religieus zijn (omdat niet religieuzen niet onnodig met religieuze teksten geconfronteerd moeten worden) hoewel het wel een beetje lastig kan zijn die religieuzen apart te nemen.

Aristotalloss | 14-10-16 | 10:01

@lanexx | 14-10-16 | 09:14
Links heeft geen argumenten, slechts sentimenten. Dat is de reden dat ze zo giftig reageren op het boek van Machteld. Niet één steekhoudend argument gelezen uit linkse hoek, slechts het verdacht maken van boodschap en boodschapper.

Het redelijke deel der natie zal de handschoen op moeten pakken op basis van argumenten. Vervolgens daaraan ook consequenties moeten verbinden, handhaven. Op die manier trek je de discussie naar het redelijke middenveld, weg bij de flanken.

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 09:25

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 08:52
Dit is dus waar zij goed in zijn, de geestelijke veldslag, tijd zat, kijk maar hoe sluipenderwijs alles verandert in Nederland, hoe ze al heel links ingepakt hebben, heel stilletjes en genieperig.

lanexx | 14-10-16 | 09:14

@knutsel | 14-10-16 | 09:02
Grimlachen.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 09:08

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 08:57 Ik vind het eerder om te huilen....

knutsel | 14-10-16 | 09:02

@Dutchbeaurouge | 14-10-16 | 08:46
Het begon als op de lagere school; Gast aan Tafel, Foster Parents en heel Afrika was zielig. Op de Middelbare school was alles zo links als de pest en op de Universiteit leek het bij nader inzien alleen maar om strijd tegen racisme, discriminatie en zelfdestructie te gaan. Je kunt als politiek correcte elite ook te ver gaan in je agitprop, waardoor mensen gaan twijfelen aan die zogenaamde heilstaat. Als ik nu TV kijkt moet ik vaak alleen maar lachen om zoveel onnozelheid.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 08:57

@necrosis
De prijs die wij moeten betalen voor 40 jaar multiculturalisme zonder integratie is, dat het ons nu dwingt ook onze cultuuruitingen te herwaarderen. Of het nu gaat om Zwarte Piet, halal slachten, hoofddoeken en boerka's of reclameposters van een lingeriemerk; we zullen ons iedere keer opnieuw moeten afvragen of dit het waard is te verdedigen en wat het kost als we dat niet doen. Heeft de andere partij werkelijk goede argumenten? Hebben wij goede argumenten? Alles zal worden aangevochten, steeds maar weer.

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 08:52

@necrosis | 14-10-16 | 08:29
Huh? Ik was de hele nacht in staking.

Piet Karbiet | 14-10-16 | 08:51

De aloude staatsmedia+RTL doen er alles aan om ons in dat sprookje te laten geloven. Dagelijks komen de termen voorbij als: Slachtoffer of Racisme. Veelal ondersteund door zielige moslimsmensen. Hoevaak heb je Chinezen of Vietnamezen op TV gezien ? Alleenrecht ligt bij zielige moslims. En dat gepeupel zal het weten ook.

Kamervraag | 14-10-16 | 08:47

met de antidiscriminatie wetgeving zijn de naieven zo vriendelijk geweest om Europa om zeep te helpen.

pedro300 | 14-10-16 | 08:47

De policor regressieve bende wegkijkers is doodsbang. Ze schreeuwen tegen 'ons' dat je niet bang mag zijn maar doen het zelf in hun broekjes. Conflictmijdend is uitstekend, totdat je een keer echt moet reageren en ageren op actuele situaties. Dan heb je mensen nodig die beslissingen durven nemen doordat ze niet bang zijn om geconfronteerd te worden met de lelijke waarheden. De policor gang Het denkt als in dat liedje van Klein Orkest over Oost-Duitsland; "Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan?
Ach, wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is ie waard, Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard?" In zo'n wereld worden wij steeds meer gerommeld. Meningen mag je alleen nog uiten als ze passen binnen het policor multicul denken, tegen alle realiteit in MOET je moslims accepteren, doe je dan niet tsja, dan word je voor gek verklaard.

Dutchbeaurouge | 14-10-16 | 08:46

@atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 08:08
Met dank aan die geestelijk gemankeerden die ♪ je bent welkom, welkom in mijn land ♫ blijven zingen terwijl bepaalde media toch duidelijk laten zien ze niet alleen ons eten, onze manier van leven haten maar ook elkaar onderling de hersens inslaan vanwege de verkeerde interpretatie van hun heilige boekje.
*we're doomed*

necrosis | 14-10-16 | 08:34

@Piet Karbiet | 14-10-16 | 08:25
Ik wel: religie is geestelijk vergif!
Enne... wil je niet zoveel tegelen, je maakt me nerveus....

necrosis | 14-10-16 | 08:29

amen

Daniel1985 | 14-10-16 | 08:26

En? Zijn jullie er al en beetje uit?

Piet Karbiet | 14-10-16 | 08:25

@necrosis | 14-10-16 | 07:28
Er is inderdaad nog een lange weg te gaan. Blijven we echter volharden in huidige reflexen, dan zal onze cultuur langzaam uitdoven, verdwijnen.

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 08:08

@ristretto | 14-10-16 | 07:34
Dat is alles wat ik wilde zeggen,ik heb mijn twijfels bij ZIJN verhaal. Genoeg mafkezen hoor die het wel zouden doen.
verder zegt het niet zoveel als er geen context is,provoceren is de mens eigen alle rassen,overtuigingen.

miko | 14-10-16 | 07:49

@martymcfly | 14-10-16 | 07:32
Moslimkinderen die helemaal ingepakt zitten zien te weinig zonlicht en maken daardoor te weinig vitamine D aan.
En dat kan lijden tot Rachitis, ook bekend als 'Engelse ziekte'.
Met recht kindermishandeling.

necrosis | 14-10-16 | 07:40

Grappig, die Pierre Tombal zit overal bovenop en tussendoor en slaat vervolgens iedere keer de plank mis.
@lewinsky, inderdaad gebruikt Miko een drogredenering om zijn twijfel te uiten. Maar ik zet bij het keelsnijverhaal grote vraagtekens. Zeker in 1987. Daarnaast zijn onze hervormingen in de christelijke wereld pas na Noord-Ierland een beetje klaar. Amper 20 jaar geleden maakten ze elkaar volkomen af.

Ayaan was te groot voor Nederland en onze politici te kleingeestig.

ristretto | 14-10-16 | 07:34

Het valt me de laatste tijd ook op dat zelfs kleine kinderen helemaal ingepakt en al op straat lopen, zelfs bij 30 graden een paar maanden geleden. De moslimkinderen bij mij in het appartementencomplex mogen niet eens naar buiten, gaan in het portiek, ja binnen dus, bij 30 graden voetballen! Ik zag zelfs op de stenen binnenplaats van een appartementencomplex, met het vondelpark op steenworp afstand, een paar meiden bij 30 graden helemaal ingepakt op een picnickleedje zitten. Het riekt allemaal naar kindermishandeling en anti-vrouwen gedrag.

martymcfly | 14-10-16 | 07:32

@atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 07:22
Dat handhaven van de wet en de goede zeden hebben we al kunnen zien in Den Haag.....

necrosis | 14-10-16 | 07:28

Er is naar mijn mening slechts één manier, één mogelijkheid, en dat is het godsdienstige deel loskoppelen van het juridische deel. Tegen een geloof kun je wel vechten, maar je kunt dat gevecht nooit winnen. Moeilijkheid is dat die herwaardering van de sharia door moslims zelf moet gebeuren. Niet-moslims kunnen dat gedeelte niet losweken. Het moet een discussie van binnenuit zijn. Enige wat wij kunnen doen is, niet direct iedere moslim die zinnige dingen zegt beschuldigen van tagiyya. En verder de wet, de goede zeden en gewoontes van ons land verdedigen en handhaven. Nee zeggen dus.

atheïstisch stemvee | 14-10-16 | 07:22

@Lupuslupus | 14-10-16 | 07:07
Ik denk dat je wat cijfers door elkaar haalt. Allochtoon is niet per definitie Allahtoon.

miko | 14-10-16 | 07:13

Ayaan doet aan wensdenken. Om dat te beseffen hoef je niet gestudeerd te hebben; kijk gewoon om je heen. Veertig jaar geleden was het een unicum als je een hoofddoek tegenkwam, nu zien de straten er letterlijk zwart van. Zelfs meisjes van 6 jaar lopen al helemaal ingepakt rond.
De islam is een veroveringsideologie die de hele wereld wil islamiseren.
.
Dat er hier en daar wat moslims zijn die de koran niet zo letterlijk nemen zegt helemaal niets. Hoeveel zullen dat er zijn in Nederland, 1000? En dat op een totaal aantal van minimaal 3 miljoen. Want we worden grandioos voorgelogen dat het er 'maar' 1 miljoen moslims in ons land zijn omdat de 3e en 4e generaties *niet meer* als moslim gedocumenteerd worden.
.
In de grote steden in het Westen zijn ze al in de meerderheid en dat gaat alleen maar sneller. Overal in het land zijn AZC's neergeplempt (waarvan 99% van de bewoners islamiet zijn) dus ook de kleinere steden en de dorpen zullen niet aan de verdere islamisering van ons land ontkomen.
.
Ayaan wil de kool en de geit sparen maar ze zou beter kunnen en moeten weten.

Lupuslupus | 14-10-16 | 07:07

@ mijzelf:
... Laad...

kapitein_iglo | 14-10-16 | 06:20

-weggejorist-

kapitein_iglo | 14-10-16 | 06:18

Hervorming van de islam? Ayaan laat wel heel erg blijken dat ze een vrouw is. Wat een onpraktische nonsens.
Gerard Leeflang | 13-10-16 | 21:05

En u heeft een praktische oplossing?

TheBurnerMan | 14-10-16 | 06:07

Sargentini roept al luir "IS hysterie", In Volkskrant zaterdag een column van Middelkoop dat Ayaan een domme islamofobe trut is want ze heeft geen clitoris, DWDD op hoogtoeren met allerlei Feministen die willen vertellen dat alle moslims liev zijn en dat we de dialoog aan moeten gaan. Make love, not kalashnikovs en zo. Bruggen bouwen van ons naar, ja naar wie, aan de andere oever staan ze klaar de brug op te blazen zo gauw ie land raakt.

Nee, policor zal wegdraaien, ontkennen, lalalala roepen en de boodschapper met niet ter zake doende argumenten afschieten. Het leven is zo mooi op de appeltjesgroene weiden met roze wolkjes. Realiteit is racistisch, kritiek xenofoob.

bergsbeklimmer | 14-10-16 | 05:58

Prager University is NOT a university.
Wat Ayaan zegt kan waar zijn, het platform waarop ze het vertelt is bedenkelijk. Dennis Prager is een eersteklas kloothommel.

Nothingbutthetruth | 14-10-16 | 05:52

@Bram van Ojik | 13-10-16 | 21:02
De misvatting is dat "men" het monster niet ziet, het gaat juist om het monster. Zonder grenzen in een globaliserende wereld moet je toch een mechanisme hebben om het gedrag van mensen te kunnen beïnvloeden, liefst via indirecte methodes zoals verwijzingen naar opperwezens en onwrikbare dogma's die zonder tegenspraak met allerlei fatwahs kunnen worden omzeild zonder dat men met de ogen hoeft te knipperen.

kindapaas | 14-10-16 | 05:44

@appelvink | 14-10-16 | 02:26
Precies anno 2016. Er was echter een tijd dat ze het wel deden. Geweld is inherent aan bepaalde godsdiensten en islam in het bijzonder. Dat wil niet zeggen dat er stromingen zijn die het wel afzweren. Maar in jouw beperkte wereldje veeg je die even van tafel als niet bestaand. bepaald geen Ayaan ben je.

miko | 14-10-16 | 03:14

@Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 02:05
Prima,......
Zucht. Jij drijft ook steeds verder af is het niet?


@appelvink | 14-10-16 | 02:05
De acceptatie door berbers zegt niks over de stroming is het wel?

miko | 14-10-16 | 03:12

appelvink | 14-10-16 | 02:26
Luther, calvanisme, ortodoxe, augustinisme..
Enzv. Leuk bedacht..

Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 02:31

miko | 14-10-16 | 01:40
Ach gut, ja! Onze Westerse samenleving wordt thans bedreigd door Luther, een mafketel die meer dan vijfhonderd jaar geleden leefde en een kleine groep aanhangers verwierf.
Hoeveel Lutherlims plegen aanslagen en bedreigen of vermoorden tientallen/honderden/duizenden mensen anno 2016?
Jij bent het spoor bijster. In je wanhopige pogingen de islam te verdedigen grijp je naar zeer zwakke strohalmen.

appelvink | 14-10-16 | 02:26

appelvink | 14-10-16 | 02:05
Om je het schaamrood van je wangen te besparen neem je zomaar een andere miko ehh nick..
Jouw bijzondere beschaving bestaat uit jou ziensbeeld gestut op condooms.. Ooh wacht. Sterke dna in een opvangzakje.. LutserT..

Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 02:11

Islam: Religie van de vrede of SS van de religies ?
Allah has commanded the conquest of the planet and that non-believers should not own any land. dailyhellas.com/2016/09/27/authorities...

nik777 | 14-10-16 | 02:05

miko | 14-10-16 | 01:36
Ah, dank voor de verwijzing naar wikipedia.
Berbers.. een hoogstaande beschaving! Een volk van geitenhoeders, schaapherders en kamelenfokkers. Geweldige evolutie!
.
In Nederland ervaren wij dagelijks de geneugten van die prachtige evolutie der Berbers.
Hoogstaand in alle criminaliteitsstatistieken, hoofdrolspelers in Opsporing Verzocht en toppie in aantal Syriegangers= ISISmalloten. Prachtig!
U bent een Berber? Gefeliciteerd!

appelvink | 14-10-16 | 02:05

miko | 14-10-16 | 01:46
Eerlijk...
Je bent echt een mongool die een pik van een pastoor tussen zijn tandgleufen heeft zitten en uit rancune een individualistische nietszeggende houtworm is geworden.. Schandknaapje..:)

Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 02:05

@hebbuh | 14-10-16 | 01:52
Dat bedoel ik,dus het heeft geen nut.

miko | 14-10-16 | 02:02

Je vergeet antwoord te geven op die evolutie vraag in de islam miko.
Maar geeft niet hoor ,ik geef toch niet om je antwoord.

hebbuh | 14-10-16 | 01:52

@Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 01:21
Ik geloof zijn verhaal gewoon nie, te simpel. komt lekker goed uit. Je bent wel erg goedgelovig? Ben je religieus?

miko | 14-10-16 | 01:46

-weggejorist-

miko | 14-10-16 | 01:46

Zal ik het codewoord dan eens noemen? 'inleving'

Succes verzekerd voor alle partijen.

Rest In Privacy | 14-10-16 | 01:45

hallootje kadootje | 14-10-16 | 01:35
De vacatures staan voor het vergrijp om deze banen te vervullen als generaal 1e klas.
Idd.. Totutot.

Dr. Frambozenjam | 14-10-16 | 01:44

@appelvink | 14-10-16 | 01:20
Ow, en er is matuurlijk geen enkele stroming te vinden die WEL verdragende is.?
nl.wikipedia.org/wiki/Hazrat_Inayat_K...
Je moet goed zoeken, maar ze zijn er wel.
Het kan ook de andere kant op.
Kijk maar naar de christelijke haatprediker Luther.

miko | 14-10-16 | 01:40

@hebbuh | 14-10-16 | 00:08
Zeg kneus je hebt het laatste regeltje niet gezien zeker?
Omdat je niet goed leest heeft het geen zin met je een discussie aan te gaan.
Toedels mafkaan.

@appelvink | 14-10-16 | 01:20
nl.wikipedia.org/wiki/Ibadisme
Moeilijk hé ?
En alsof de Alawieten het over zich heen geroepen hebben.
Dat de Islam ,zeker in bepaalde vormen zeer gewelddadig is ontken ik nergens. Als je denkt dat die niet vormbaar is en geen evolutie kan doorlopen dan heb je het zelf mis.
Maar goed, ik kan vol op het orgel gaan net zoals jullie.


@Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 01:22
Matig, zeer matig.

miko | 14-10-16 | 01:36

Islam kan nooit worden gewijzigd door wie dan ook, niet door gematigde moslims en niet door vrome moslims, omdat de islam simpelweg de leer is die is opgeschreven in de koran, de hadith en de sira.

 

Het is dus al opgeschreven, en de schrijver - die zei dat er nooit iets kan en mag worden veranderd - is dood. En dat is dus het einde van het verhaal, zo simpel is het.

 

Islam zal dus NOOIT kunnen worden hervormd, misschien kunnen leiders landen hervormen - voor een tijdje - maar daarna zullen er weer andere leiders komen... Kijk naar Atatürk en Erdoğan in Turkije, of Mubarak en Morsi/Sisi in Egypte, hetzelfde verhaal in Indonesië, Kosovo, Maleisië enz..

 

Buiten dit, wat moeten we onder een "hervorming" van islam verstaan? Het willekeurig weglaten van de gewelddadige teksten? Het zal nooit werken. Hoe kan je überhaupt ooit een religie hervormen? Het is gewoon per definitie al niet mogelijk. Je zou daarvoor het heilige schrift moeten veranderen - en daarmee het woord van God. En als ze proberen om ons voor de gek te houden dat het wel zal gaan werken, zal het daarna alleen maar stap-voor-stap terug gaan naar de echte islam.

 

De enige ECHTE oplossing is om islam te verbieden, alle moskeeën te sluiten, en om passieve en gematigde moslims die zijn gehersenspoeld door deze valse profeet en zijn volgelingen te informeren over wat islam werkelijk is. Geen gemakkelijke boodschap, maar wel de ENIGE echte oplossing.

 

hallootje kadootje | 14-10-16 | 01:35

@miko | 14-10-16 | 01:28
Ben je totaal uit vorm? Tombal begon te jijbentaffen. En zeg eens wat over je drogreden.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 01:32

-weggejorist-

miko | 14-10-16 | 01:28

@appelvink | 14-10-16 | 01:20
Geweldige plemp, oogappel.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 01:22

@miko | 14-10-16 | 01:17
Jouw drogreden. Daar had ik het over. En daar kijk jij van weg.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 01:21

miko | 13-10-16 | 23:47
Over welke evoluties heb jij het? De bloederige strijd tussen mohammedanen onderling? Eeuwenlange strijd over welke neef de ware erfgenaam is van de struikrover, slavendrijver en kinderverkrachter genaamd mohammed?
.
Moslim=mohammedaan=volger van de leer van mohammed, de analfabete woestijnbarbaar. Dat er tussen zijn volgelingen onderling nogal wat bloederige oorlog, haat en nijd bestaat is bepaald geen evolutie te noemen. Tot op de dag van vandaag kunnen wij kennis nemen van massale moordpartijen, bomaanslagen, het in de fik steken van elkaars mosketen enz.
Lees jij nooit nieuwsberichten over Iran, Irak, Syrie, Yemen, Egypte enz? Over de haat en moordlust tussen soennieten, sjiiieten, alawieten en nog wat ieten onderling?
.
Knap dat jij ergens 'evolutie' ziet. Ik zie slechts achterlijkheid, barbarij en pre-middeleeuwse primitiviteit zonder enige vooruitgang.

appelvink | 14-10-16 | 01:20

@Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:04
Komt allemaal zo goed uit.
Op een dag, en ik zei, en zijn reactie was,...
Jij mag het geloven ,ik niet.
Zegt trouwens nog niets rae verwijzingen krijg je ook van rare bidlippen.
vraag dat Dawkins maar

miko | 14-10-16 | 01:17

Hervormen van de islam is net zoiets als hervormen van het nazisme. Gaat niet lukken.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:57

Aristotalloss | 13-10-16 | 21:10
Beluisterbaar:
www.home-academy.nl/products/godsdien...
Een hoorcollege over religie tussen wonder en wetenschap Door: Philipse, Herman. 8 uur.
www.home-academy.nl/products/godsgelo...
Godsgeloof of atheïsme? Een hoorcollege over de filosofische strijd der wereldbeschouwingen. Door: Philipse, Herman. 8 uur.
www.home-academy.nl/products/humanism...
Humanisme. Een hoorcollege over atheïsme, vrijdenken, moraal en politiek Door: Cliteur, Paul 3.5 uur.
www.home-academy.nl/products/waarheid...
Waarheid en dwaling Een hoorcollege over kritisch denken in recht, religie en het dagelijks leven Door: Philipse, Herman. 4 uur.
www.home-academy.nl/products/wetensch...
Wetenschap versus godsdienst. Een hoorcollege over grote conflicten, van Copernicus tot Dawkins. Door: Philipse, Herman Luisterduur: 8 uur

En als je daar dan toch kijkt; ze hebben ook de hoorcolleges van Hans Jansen:
www.home-academy.nl/products/mohammed...
www.home-academy.nl/products/islam/
2x 4 uur.

kloopindeslootjijook | 14-10-16 | 00:31

Ik heb respect voor Ayaan, voor haar moed en haar durf. Echter, als (ex) moslima weet zij als geen ander dat hervormingen binnen islam onmogelijk zijn.
.
De koran is de ultieme gebruiksaanwijzing voor deze ideologie, en mag volgens mohammedanen never en nooit gewijzigd/aangepast/gemoderniseerd worden.
Want de koran is het woord van hun allah, via stemmen in het hoofd van de analfabete proleet mohammed verkondigd en door mannen die wel konden schrijven ooit op papier gezet.
Mohammedanen zien de proleet mohammed als de meest perfecte mens die ooit geleefd heeft, en zijn hersenspinsels als de dwingende boodschap van allah: de god van de wraak, de vergelding, het eeuwig brandende vuur in hel, de moord op alle 'ongelovigen'.
De god die vrouwen als minderwaardig duidt, de god van het verbod en van talloze gebiedende leefregels, met als prijs voor ultieme gehoorzaamheid een plaatsje in 'n zg paradijs voor de ware mohammedaan.
Er bestaat geen gematigde islam, die zal er ook nooit komen.
De enige weg die open ligt voor moderne vrijdenkende mohammedanen is de weg die leidt naar exit islam. Weg van de weg die de perverse proleet mohammed ooit bedacht / verzon.

appelvink | 14-10-16 | 00:30

Aristotalloss | 13-10-16 | 21:10

De enige manier om een sekte definitief 'kalt te stellen' is: door de sekte als ongewenste sekte te beschouwen. Dit kan prima binnen de huidige wetgeving.

Veluwse-Eikel | 14-10-16 | 00:26

Hervorming van het mohammedanisme is niet mogelijk. Mohammed was een moordenaar, genocidepleger, jondenhater, vrouwenhandelaar, slavendrijver, verkrachter en rover. Wat valt daaraan te hervormen? Niks. *islam, weg ermee*

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:22

Aristotalloss | 13-10-16 | 21:10
"alle religies debunken in een eenvoudig leesbaar standaardwerkje."
Dat standaardwerkje zal meteen op de verboden lijst komen, tenzij het universeel is. Maar daar is al het nodige van. Ook beluisterbaar.

Wat dacht je van deze, met voorwoord van Ayaan:
nl.wikipedia.org/wiki/Athe%C3%AFstisc...
werd uitgegeven onder de naam Atheïstisch manifest en De onredelijkheid van religie. Naar aanleiding van de aanslagen op 11 september 2001 las Ayaan Hirsi Ali het Atheïstisch manifest in 2002, viel daardoor definitief van haar geloof en werd landelijk een bekende critica van de islam. In 2012 publiceerde Philipse een nieuw en veel uitgebreider boek, God in the Age of Science?
Het is echter geen makkelijk leesbaar standaardwerkje a la de donald duck.

kloopindeslootjijook | 14-10-16 | 00:21

Ayaan roept op om gematigde of vrijdenkende moslims te supporten. Dat zou niet passen in de visie dat deze mensen niet bestaan. Er wordt echter ook een verschil gemaakt tussen gematigde vrijdenkende mensen die toevallig moslim zijn, of een gematigd geloof. Links lijkt dat niet altijd even goed in de gaten te hebben en speelt meteen de discriminatie-kaart. Op die manier zet je de boel vast. Dat schijnt oa in Duitsland beter te gaan (Volgens Wierd Duk dan):
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...

kloopindeslootjijook | 14-10-16 | 00:15

@ Berbaar | 13-10-16 |/ 20:56
Veel moslims hier zijn strikter in de leer dan in de moslimwereld
dat had je ondertussen wel kunnen merken
Wat jij vertelt doet me denken aan een Franse regisseur die jaren geleden binnen Franrkijk verhuisde
een deel van de verhuiscrew was moslim
tijdens het versjouwen van de verhuisdozen vroeg een van hen aan de Fransman of er wijn in een paar dozen zat
Ja, zei de Fransoos; dat mag ik niet versjouwen van mijn geloof, zei de moslim
Luister, zei de Fransoos, ik heb jaren lang in Algerije en Tunesië gewoond, daar is dat geen enkel probleem
en sterker, nog, het staat nergens in de koran dat je geen alcohol mag vervoeren, je mag het alleen niet drinken

Tobi | 14-10-16 | 00:15

Aristotalloss | 13-10-16 | 21:10

De enige manier om de Nazi sekte definitief 'kalt te stellen' is: kennis van Mein Kampf!
De enige manier om de Islam sekte definitief 'kalt te stellen' is: kennis van de Koran!

Oh ja? Vertel eens… wil je ze met hun eigen boek om de oren slaan soms?

Veluwse-Eikel | 14-10-16 | 00:15

@Pierre Tombal | 13-10-16 | 23:23
Nee. Jan-Joris-Jaap-Joop heeft gewoon gelijk. Het citaat waar Berbaar mee kwam is niet van hem. Jij bent af, Jan-Joris-Jaap-Joop niet.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:11

miko | 13-10-16 | 23:47 | | Reageer+ | 0

Je kan dus geen antwoord geven,moeilijk ook als je een pedo profeet volgt.(hoi berbaar).superpedo europedo.8)

hebbuh | 14-10-16 | 00:08

Is islam a religion of peace?
Well, islam is no religion, nor is it peace...

de honden blaffen... | 14-10-16 | 00:07

@miko | 13-10-16 | 22:35
Omdat geen enkele moslim tegen jou een halsafsnijgebaar heeft gemaakt, kan het vitalidol ook niet overkomen zijn?

Drogreden.

Jij bent de huisarts die zegt: u kunt geen kanker hebben, want dat heb ik nog nooit gehad. Sukkel.

Lewis Lewinsky | 14-10-16 | 00:04

Ayaan is een voorbeeld van hoe een moslim in een andere omgeving, onderwijs, zelfreflectie (onderdeel van de verlichting) aanliep tegen culturele aannames die niet bleken te klopen, en vervolgens het geloof is gaan onderzoeken en haar conclusies trok. Dat ging geleidelijk, maar is wel gebeurd. De flipover bleek een meisjesboek van Nancy Drew te zijn:
www.youtube.com/watch?v=sOMjEJ3JO5Q
zie 42m50s
Was Ayaan dan een gematigde moslima, of is er iets anders aan de hand? Het zal iets met vrijheid van denken te maken hebben. En het recht te mogen twijfelen. Via de scheiding van moraal en geloof gaat het dan rollen. Zo lijkt het tenminste...

kloopindeslootjijook | 13-10-16 | 23:59

Zelfs op het moment dat de islamieten met messen op de linkse feministes afkomen om hen de keel af te snijden zullen deze dames nog steeds de blanke mannen de schuld geven van alles wat er in de wereld fout gaat.

Orakel1958 | 13-10-16 | 23:57

miko | 13-10-16 | 23:47 | | Reageer+ | 0

Benoem die evoluties is dan.
Maak jij me wijzer dan.groot licht dat je er bent.

hebbuh | 13-10-16 | 23:56

@Gerard Leeflang | 13-10-16 | 23:14
Geweldig wat??

miko | 13-10-16 | 23:56

*l*lkoek in 1988-1990 woonde ik voornamelijk in Libië en Algerije. No problem whatsoever*
Berbaar | 13-10-16 | 20:56

Lul niet zo, man. In 1991 brak in Algerije een godsdienstoorlog uit waarbij honderdduizenden burgers zijn vermoord. Hele dorpen zijn de keel doorgesneden omdat ze geen goede moslims waren volgens de moordenaars.

Wegkijker. Met je *no problem whatsoever*. Schandalige leugens, malloot. Mohammedaanse massamoorden ontgaan je volledig, maar lul durf je niet te spellen. Mietje.

Lewis Lewinsky | 13-10-16 | 23:55

@hekkopeppie | 13-10-16 | 23:02
Ja hoor,.........
Wat maken mensen hier allemaal uitzonderlijke dingen mee! In de meeste boekwinkels kijken ze niet eens naar welk boek je hebt gekocht, barcode aftikken en klaar.
Jij lult uit je nek hé??

miko | 13-10-16 | 23:53

@hebbuh | 13-10-16 | 23:05
Weet je wat een schisma is? Pak eens islam er bij en googlen, word je misschien een beetje wijzer van.
In de islam zijn genoeg evoluties geweest en enkel zouden prima kunnen gedijen in onze maatschappij. Het is echter vooral de salafistische en wahabistische variant die ons parten spreekt.
Maar ik neem aan dat jij liever van een spreekt. Onveranderd sinds het ontstaan??
Ronduit lachwekkend natuurlijk.
Als je dan toch zo een fiere strijder tegen de Islam wil zijn geef ik je een goede raad, know your enemy!

miko | 13-10-16 | 23:47

Ayaan is veelstelief

diek | 13-10-16 | 23:41

Wat treffend regressief links wordt genoemd is onbereikbaar, ze zitten vast. Ze snappen gewoon niet dat ze ultra-religieus zijn.

Bokito ergo sum | 13-10-16 | 23:24

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 23:01
Oké. Jij bent af.

PS: Het interesseert je vast niet aangezien je zelfs voller van jezelf bent dan Berbaar is, hetgeen nogal een prestatie is, maar mogelijk vind je de bijdrage van Piet Karbiet van 21:54 toch nog interessant om te lezen.

Pierre Tombal | 13-10-16 | 23:23

Berbaar | 13-10-16 | 22:39
"Het AD meldde daar in 2006 het volgende over:
“Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) is er eind 2004 al op gewezen dat Hirsi Ali een valse naam gebruikt. Columniste Ebru Umar stuurde destijds de minister een artikel met de echte naam van Ayaan. In het artikel, in de vorm van een open brief, staat letterlijk: ,,Hirsi Ali – Magan heet je toch eigenlijk Ayaan?’’
"In de Tweede Kamer zei Verdonk dinsdag dat ze pas vorige week over de valse naam hoorde.

Verdonk nodigde Umar begin 2005 uit om op het departement te praten over haar artikel, geplaatst in het blad Propria Cures. De columniste over het gesprek op 21 april 2005: ,,Ik heb Verdonk voorgehouden dat Ayaan liegt en bedriegt. Ze is een leugenaar. Ik vind het ongelofelijk dat Verdonk nu zegt dat ze eerder niet wist dat de naam vals was.’’ In haar boek Geen talent voor liefde beschrijft Umar in het najaar van 2005 het gesprek met Verdonk."
Uiteraard heeft laffe AD het artikel ergens diep achter in de kast verstopt.
'Verdonk was al langer op de hoogte' - AD.nl
www.ad.nl/ad/nl/1012/.../lsquo-Verdonk-was-al...
17 mei 2006 - naam gebruikt. Columniste Ebru Umar stuurde destijds de minister een artikel met de ... is er eind 2004 al op gewezen dat Hirsi Ali een valse.
'Verdonk was al langer op de hoogte' - AD.nl
www.ad.nl/ad/nl/1012/.../lsquo-Verdonk-was-al...
17 mei 2006 - naam gebruikt. Columniste Ebru Umar stuurde destijds de minister een artikel met de ... is er eind 2004 al op gewezen dat Hirsi Ali een valse.
dutchturks.nl/umar-verklikte-ayaan-hir...

kzegje | 13-10-16 | 23:17

@botbot | 13-10-16 | 22:55
Dat is de officiële lezing inderdaad. Maar als je dan tegelijkertijd tienduizenden bij elk beroep afgewezen asieleisers samen met hun complete gezin een vrijkaartje schenkt op basis van leeftijdsdiscriminatie, dan wordt wel heel erg de indruk gewekt dat Ayaan buitengewoon nuttig was om als voorbeeld te mogen dienen. Om te kunnen zeggen dat ze echt wel strikte regels in het asielbeleid hanteren en dat die vrijkaartjes hoogst uitzonderlijk op basis van humanitaire overwegingen werden verstrekt. Puur politiek gekonkel.

Pierre Tombal | 13-10-16 | 23:16

OT wat is Pauw toch een geweldig

Gerard Leeflang | 13-10-16 | 23:14

Fatna.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 23:12

juistem en lekkah.

hebbuh | 13-10-16 | 23:11

Ja ik had ook ergens wat gepost over dat links (ondanks ik denk ik meer links dan rechts of oud liberaal maar dat valt nergens qua partijen nu) maar links ondanks hun schuld wilde niet aannemen dat links een blindheid heeft naar Machteld. Ze hadden er niet veel oren naar. Het is alleen weg met ons als t vanuit wat anders is. Schuld is een gevoel maar mensen zijn zoooooo bang om weggezet te worden als fobische tokkie dat normale dialogen onmogelijk zijn geworden.

Ohja | 13-10-16 | 23:11

Berbaar | 13-10-16 | 22:39

Ebru heeft Verdonk verwittigd van het verkeerde naamsgebruik van Ayaan. Al was dat zodanig veel eerder dat het niet het balletje aan het rollen heeft gebracht of zo. Laten we het dan maar een bijrol noemen. Weet niet hoe ze er nu over denkt maar toen vond ze dat Ayaans opportunisme Theo als bliksemafleider gevonden had.

Het is natuurlijk de VVD die haar (qua beveiliging) uiteindelijk het hardst heeft laten pleuren. Met name Zalm, terwijl ze triomfantelijk door Kroes was binnengehaald. Ze was niet meer nuttig maar een last geworden.

Nu iets anders | 13-10-16 | 23:11

@hebbuh | 13-10-16 | 23:00
Met pijl en boog.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 23:09

Berbaar | 13-10-16 | 22:59 | | Reageer+ | 0

Vergeet me vraag niet te beantwoorden anders kom je zo kneuserig over.
En ik ben Haags dus ik mag 'leg"zeggen.
Dus evolutie in de islam,uitleggen aub.

hebbuh | 13-10-16 | 23:05

Een debiel heeft niet door dat hij/zij debiel is. Dit geldt voor iedereen die tot een specifieke groep (wil) horen. Een jood ziet niet de achterlijkheid van zijn gebruiken en tradities, net zo min dat een moslim dat doet of willekeurig welke bidlip je ook kiest. De domheid regeert nu eenmaal in groepsverband. Iesch lekkel makkeliek....

Tabernakel | 13-10-16 | 23:05

Of in een trog daar wil ik van afwezen. Ik neem nog een tRiple's

Piet Karbiet | 13-10-16 | 23:04

Afgelopen week het boek van Machteld gekocht. Kassajongen keek me net aan of ik een exemplaar van Mein Kampf had gekocht. Toen stopte hij het boek in een discreet bruin zakje....

hekkopeppie | 13-10-16 | 23:02

Pierre Tombal | 13-10-16 | 22:55
*dat je niet jezelf cenraal zet*
Jij begint jouw reactie met het woordje 'ik'. En verder bedankt voor je bijdrage.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 23:01

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:55 | | Reageer+ | 0

Trek nu een "brigand"open.
U kent uw biertjes begrijp ik.?

hebbuh | 13-10-16 | 23:00

-weggejorist-

Berbaar | 13-10-16 | 22:59

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 21:37
Volgens mij heeft u een geheugen als een eendagsvlieg
Ze had gelogen bij haar asiel aanvraag over haar naam, leeftijd en afkomst dat was de reden om haar verblijfsvergunning in te trekken.

botbot | 13-10-16 | 22:55

Weihenstephaner Hefeweissbier is er sinds 1040. Toen zat die barbaar nog in een grot.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:55

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:39
Ik kan niet zeggen dat ik de discussiewijzen van Berbaar erg chique vind, maar het zou voor jou toch wel wat handiger zijn dat als je inbreekt in een discussie dat je dan ook weet waar die discussie betrekking op heeft en niet jezelf daarin centraal zet. Want dat is best wel.... sneu.

Pierre Tombal | 13-10-16 | 22:55

Berbaar | 13-10-16 | 22:48 | | Reageer+ | 0

Nou leg is uit dan die evolutie in de islam.

hebbuh | 13-10-16 | 22:54

Mooi uitgelegd,maar ik denk niet dat moslims bereid zijn hun religie te hervormen.Hooguit kun je stromingen krijgen die wat gematigder zijn,maar als ze zich in hun boek verdiepen en zich daar letterlijk aan gaan houden wil je niet onder hen leven.Geloof mij nou maar geenstillo's,religies uit dat soort landen hebben nooit tolerantie gebracht.

kzegje | 13-10-16 | 22:54

@basweetutwel | 13-10-16 | 22:32
Ik denk dat hij liegt. Heeft nooit in deze situatie gezeten.
En als je al overspannen raakt en zwaar tsresst van dit soort gebaren of de 'ik maak je kapot' opmerkingen dan ben je een watje. werkelijk.
een maatschappij die zich al door dit soort dingetjes uit het veld laat slaan is gedoemd te verdwijnen.
ik zou zeggen
s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/36/...

miko | 13-10-16 | 22:49

@Poes Fiep | 13-10-16 | 22:46
LOL stuitend dom.
U denkt dat religie niet aan evolutie onderhevig is?
Pak eens een boek man/vrouw!!

Berbaar | 13-10-16 | 22:48

Excuus zit verkeerd.

tegenalles | 13-10-16 | 22:46

Het lijkt me dat een hervorming van religie niet kan. Je kunt die oude boeken vol lulkoek toch niet herschrijven? Ik denk ook niet dat die losers hun superioriteitsgevoel kunnen missen. Nee hoor, gewoon verbieden en zorgen dat het buiten je land blijft.

Poes Fiep | 13-10-16 | 22:46

Ha, voor het geen peil referendum werd er over bedrukte wc rolletjes gevallen.Werden kieshokjes uitgedund etc.Politie en belasting schieten het geld met kanonnen de afvoer in en zie hier wat een stelletje onbekwame bestuurders van vooral VVD.Rutte go home en never com back.Die dieven en onbekwamen moeten bij de verkiezingen bloeden voor hun gefaal aan de lopende band .Het wordt met de dag erger en de ouderen krijgen voor 5 euro per dag te eten en moeten hun kont zelf wassen.Shame on you ivoren torentje zitters.

tegenalles | 13-10-16 | 22:45

Het is Triple, met een T.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:41

@Nu iets anders | 13-10-16 | 22:23
Nou ben ik niet bekend met de rol van Ebru in deze maar die van Verdonk is evident.
Tenminste voor de reaguurdertjes met een brein (dat niet verzopen is in tripels)

Berbaar | 13-10-16 | 22:39

Berbaar | 13-10-16 | 22:34
Mislukt. Ik heb Ayaan geen heldin genoemd. Jij probeert mensen woorden in de mond te leggen om gelijk te krijgen en dat is sneu.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:39

Moslims:het 6e eeuws volk wat elk land leegzuigt en kaalvreet en er nog vroom en trots op zijn ook.
Overal waar veel moslims zijn is het een tyfuszooi.
Jammer voor de wegkijkers maar dat is gewoon een feit.
Maar wij blijven ze binnenhalen omdat we die pijpleiding uit Qatar nodig hebben.(EU heeft grondstoffen probleem en moest ruzie zoeken met Rusland van ome Unaaitmesteeds).
Voor de mensen die vergeten waren dat Irak binnen 1 week verslagen was.
Stel jezelf dan is de vraag waarom Isis dan nog niet verslagen is.
Simpel: Isis is Navo proxy leger.

hebbuh | 13-10-16 | 22:35

Islam is een doctrine, met religie als vervoermiddel, passepartout.

Janneus | 13-10-16 | 22:35

@roze_bril | 13-10-16 | 22:23
Ik vind net zoals berbaar zijn verhaal onwaarschijnlijk.
Hij loopt op straat. Komt moslim tegen. Zegt :hej ik ben ongelovig. moslim maakt hals afsnijd gebaar.
Dat is alles.
Ik heb vaak genoeg met moslims de discussie gevoerd en nooit mee gemaakt.
Maar jij mag het geloven, als het je goed uitkomt.

miko | 13-10-16 | 22:35

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:26
Laten we er een quizje van maken dan.
Kan U zelf ontdekken wat er niet klopt, dat is vaak veel educatiever dan het voorgeschoteld krijgen.

"Ayaan is een heldin dat ze zich tegen haar Middeleeuwse woestijngeloof publiekelijk heeft weten te verzetten en zich ervan heeft weten te bevrijden. Daar zijn veel moslima's te bang voor. Dat heet islamofobie".
Tipje: dat Ayaan een topwijf is of "heldin" volgens U klopt als een zwerende vinger dus dat is het niet.
Zoek, zoek JJJJ

Berbaar | 13-10-16 | 22:34

@@miko | 13-10-16 | 22:06,

Hij schrok zich rot en dat lijkt me een begrijpelijke reactie. Moet je het hals-snij gebaar dan maar normaal vinden?
Ook al zou ik net zoals u veel hebben gewerkt met moslims, de essentie van dit gebaar is niet normaal in onze samenleving en zal het wat mij betreft nooit worden ook.

basweetutwel | 13-10-16 | 22:32

@Stormageddon | 13-10-16 | 22:25
En zo was het en wat een verlies. Argentinie 1978 was er niks bij.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:32

Berbaar | 13-10-16 | 22:26
Kom maar op! Jij denkt dat je slim bent maar wij weten beter!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:31

Stormageddon | 13-10-16 | 22:25
Ja je hebt gelijk: Het waren racisten van links en rechts die Verdonk in de kwestie Ayaan steunden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:29

@vitalidol | 13-10-16 | 22:23
Hihi U moest eens weten maar tegen (Uw) domheid is geen kruid gewassen.
Jeetje wie zei dat ook alweer ;)

Berbaar | 13-10-16 | 22:26

Berbaar | 13-10-16 | 22:23
Je blijft het doen zèg, andere mensen proberen te kleineren! Maar er werd jou een vraag gesteld en tot nu tot was jij te laf om te antwoorden. OToch ik verwacht niet veel van jou. Je bent een narcist en dom immers. En nou jij weer!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:26

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 21:37
Het was niet "links" die Ayaan wegjoriste. De enige in de kamer die haar destijds keihard verdedigde was Femke Halsema. Het was Rita Verdonk die de kwestie opblies met maar één doel, een voorbeeld stellen voor haar asiel- en vreemdelingenbeleid. En opmerkelijk, het waren racisten van links en rechts die Verdonk in de kwestie Ayaan steunden. Ook hier op GS, reaguurders waarvan je daarvoor nog dacht die vrijzinnig waren sloegen de meest vuige racistische taal uit, maar ook de links georienteerde malloten waren het overlopen van PvdA naar VVD niet vergeten en lieten Ayaan vallen als een baksteen. Want tja, een minderheid hoort bij de socialisten en zij pleegde in hun ogen "verraad". En ook dat is in wezen racistisch, de gedachte dat een minderheid, een andere huidskleur of afkomst per definitie bij een politieke stroming hoort. Ik vond het wel een eye-opener destijds.

Racistische sentimenten bleken bij velen toch veel sterker dan principiële anti-religieuze standpunten of liberale en democratische waarden. Ze was immers met voorkeurstemmen gekozen en de commissie geloofsbrieven had haar toegelaten als lid van de kamer. De geloofsbrieven omvatten ook de identiteitspapieren en nationaliteit. Die zijn toen in orde bevonden. Nou ja, het had niks met "links" of "rechts" te maken, maar alles met een machtsspel van Verdonk, die ze won, maar uiteindelijk verloor.

Stormageddon | 13-10-16 | 22:25

@Berbaar | 13-10-16 | 21:57
Mensen toe laten is niet het probleem. Ze als ganzen de welvaart door de strot duwen wel. Daar komt niet veel goeds van.
Ayaan haar landgenoten zijn in NL wel het beste voorbeeld.

miko | 13-10-16 | 22:24

@miko | 13-10-16 | 22:06

Hij zegt nergens dat hij bang is. Hij schrok. Ik zou me ook lam schrikken als zoiets in mijn land zou gebeuren. Jij vindt het zeker doodnormaal.

roze_bril | 13-10-16 | 22:23

Beetje collectieve cognitieve dissonantie hier. De grootste rol bij haar vertrek is gespeeld door Ebru (I'm with her on this) en Verdonk.

Nu iets anders | 13-10-16 | 22:23

@Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:13
Ga nu eensch even op Uw eigen onzin in aub.
Uw definitie van islamofobie raakt kant noch wal, er zijn autisten/debielen/Trumps die dat beter kunnen duiden.
Sorry knul, het lijkt nergens op.
Het was een oliedom plemsel maar als U scherp en/of nuchter bent lees ik U graag.

Berbaar | 13-10-16 | 22:23

Berbaar, hoe durf je mij voor leugenaar aan te maken.
Jij bent nog nooit in Libie geweest, sukkel....

vitalidol | 13-10-16 | 22:23

@Tijl U | 13-10-16 | 21:26
Tja, maar uiteindelijk was het rechtse Rita die haar kalt stelde met haar 'ordnung muss sein'.

miko | 13-10-16 | 22:22

@fleurtje | 13-10-16 | 21:09
Kom jij uit Stockholm?
Trump is een randdebiel. pUnt

miko | 13-10-16 | 22:19

@Honorificabilitas | 13-10-16 | 22:12
Schrale troost; Nederland stemde tegen, 6 Europese landen voor. Nexit.
Peace.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:17

@Berbaar | 13-10-16 | 22:10,

Ja hoor het but argument... anderen doen het ook hoor. *zucht*

basweetutwel | 13-10-16 | 22:16

@Berbaar | 13-10-16 | 22:10

Ok, u doet nl. erg u best om het zo te laten lijken.

roze_bril | 13-10-16 | 22:16

@basweetutwel | 13-10-16 | 22:02
Ach die "witmans" zal U wel niet begrepen hebben dat is meer wat voor de hardcore reaguurders.
En voor Witmans natuurlijk die nu zit te schuimbekken achter zijn bloemetjesgordijn. :)

Berbaar | 13-10-16 | 22:15

@Berbaar | 13-10-16 | 22:00
Dank. De obsessie met sexuele slavernij en het mutileren van de geslachtsdelen van kleine kinderen binnen uw geloof is hier nu wel bekend.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:13

Piet Karbiet | 13-10-16 | 21:42 What... the... fuck...

Honorificabilitas | 13-10-16 | 22:12

@padbuffel | 13-10-16 | 20:56
Hallo, ik ben John Frum!

miko | 13-10-16 | 22:11

@roze_bril | 13-10-16 | 21:59
Natuurlijk heb ik gelijk maar hoe komt U er nu bij dat de Islam tolerant is?
Dat zijn de meeste godsdoensten niet hoor.

Berbaar | 13-10-16 | 22:10

@Maria.1 | 13-10-16 | 22:08,

I know, maar ik wacht de reactie van een kenner op dat gebied even af ;)

basweetutwel | 13-10-16 | 22:09

-weggejorist-

EefjeWentelteefje | 13-10-16 | 22:09

basweetutwel | 13-10-16 | 22:04 Simpel , de angst om te verliezen wat je nu hebt.

ja,diedus! | 13-10-16 | 22:08

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:04,

Ik vermoed dat het Berber moet zijn. Dat verklaard een hoop.

basweetutwel | 13-10-16 | 22:08

@basweetutwel | 13-10-16 | 22:04
Islamofobie: kritisch zijn op de islam;
Islamofoob: kritiek hebben op de islam (ook wel xenofoob of racist genoemd).

Maria.1 | 13-10-16 | 22:08

l*lkoek in 1988-1990 woonde ik voornamelijk in Libië en Algerije
@Berbaar | 13-10-16 | 20:56
/
Ook nog even op de maan? Ik woonde toen in Europa, voordat de hordes islamitische klagers en eisers hier de openbare ruimte kwamen opeisen.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:06

@vitalidol | 13-10-16 | 20:46
Je bent wel snel bang.
Vanaf eind jaren tachtig met west Afrikaanse moslims gewerkt en sinds mijn vroege jeugd ken ik Marokkanen.
Er is veel veranderd maar ik heb me nooit tegen laten houden mijn ongeloof te tentoonstellen.

miko | 13-10-16 | 22:06

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:00 Ben wel benieuwd of op hun vakantie-ticket richting eigen land wel de correcte naam staat.

ja,diedus! | 13-10-16 | 22:06

Berbaar | 13-10-16 | 22:00
We zijn een beetje lui en het interesseert ons ook niet. Maar JIJ weet vast wel iets over 'de definitie van islamofobie'! Leg eens uit als je durft! Ik wed dat jij niet verder kan komen dan gestommel. Werkelijk waar Berbaar: Jij lijkt mij niet slim.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 22:04

'Liberale' moslims? Dat is zoiets als een vierkante cirkel?

Turambar | 13-10-16 | 22:04

@Berbaar | 13-10-16 | 22:00,

Eindelijk... ik ben zo benieuwd van jullie definitie van iSSlamofobie.
Kom maar op.

basweetutwel | 13-10-16 | 22:04

@solcama | 13-10-16 | 21:01
laat me raden, jij bent ook een religekkie?

meso1 | 13-10-16 | 22:02

@Berbaar | 13-10-16 | 22:00
Geef eens een definitie van islamofobie. Volgens mij bestaat dat helegaar niet.

Maria.1 | 13-10-16 | 22:02

@Berbaar | 13-10-16 | 21:53,

Doet me goed dat ik u heb blij gemaakt met niets... witmans?

Laat me nog even weten hoe het verliep als u gaat discussiëren met "scholieren" van Rotterdamse madrassa's over ideologie of het ontbreken daarvan.

Ondertussen nomineer ik u voor de "Gouden Oogklep".

Succes.

basweetutwel | 13-10-16 | 22:02

Laatste aflevering Undercover laat next level achterlijkheid zien van de islam. En links die vrouwenhaat maar omarmen. Kots!

Hufter | 13-10-16 | 22:00

@Berbaar | 13-10-16 | 20:56
En u bent een ontkennerd, maar we trappen er niet meer in. We moeten niet in de val trappen die sommige moslims voor ons uitzetten. Ze claimen dat ze niet vrij zijn hun geloof hier te belijden, maar dat zijn ze wel. Alleen gaat het hen niet ver genoeg en willen ze boven de wet staan. Dat moeten we ten alle tijden voorkomen! Tot hier en niet verder en anders kunnen ze beter een andere samenleving opzoeken die wel bij hun past.

Maria.1 | 13-10-16 | 22:00

@Piet Karbiet | 13-10-16 | 21:54
Volgens mij moet U even de definitie van islamofobie opzoeken.
Doe eensch een tripletje minder knul want U l*lt onzin.

Berbaar | 13-10-16 | 22:00

Gelukkig geven die 3 miljoen vluchtelingen in Duitsland uit "Syrie" wel hun echte naam op.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 22:00

@Berbaar | 13-10-16 | 21:53

Ja je hebt gelijk. De Islam is een bron van tolerantie.

roze_bril | 13-10-16 | 21:59

@Panos88 | 13-10-16 | 21:52
Oh maar ik neem haar niks kwalijk hoor.
Net zoals ik Syrische vluchtelingen niks kwalijk neem dat ze liever in Europa willen zijn.

Berbaar | 13-10-16 | 21:57

@Berbaar | 13-10-16 | 21:42
Ja, en? Politici liegen wel vaker. Overal. En bijna alle moslims de hele dag. Daar is een woord voor. Ayaan is een heldin dat ze zich tegen haar Middeleeuwse woestijngeloof publiekelijk heeft weten te verzetten en zich ervan heeft weten te bevrijden. Daar zijn veel moslima's te bang voor. Dat heet islamofobie. Angst voor de clan.

Piet Karbiet | 13-10-16 | 21:54

@jezusisonzin
Ayaan afvallen betekent ook haar vrienden afvallen. Die vrienden zijn niet zomaar vrienden, maar broeders van andere moeders. En de hoeders van de rede. Hitchens,Harris, Dawkins en Dennett(holy shit)dat soort lui,haar man.. haar ex Herman Philipse(die in de jaren 90 al waarschuwde voor het spook van de islam, rammelend aan de poorten van Europa)
Je hebt zeker ook moeite met biologie, jezushater

RickTheDick | 13-10-16 | 21:53

Schilderswijk, dat is toch niet representatief voor islam?
@basweetutwel | 13-10-16 | 21:46
Haha LOL.
Schilderswijk is dus "niet representatief voor Islam", die noteer ik even daar ga ik nog veel lol aan beleven.
(let je op Witmans!!!)

Berbaar | 13-10-16 | 21:53

@Berbaar | 13-10-16 | 21:42
Wat een laaghartigheid zeg.
Ja inderdaad, Ayaan is niet eerlijk geweest bij het opgeven van haar naam. Maar kun je het haar kwalijk nemen dat ze toch liever in Europa wilde zijn? Zij doet tenminste iets nuttigs met de vrijheid die ze krijgt, waren er maar meer zoals haar. Dan zouden we ons hier niet hoeven druk te maken.

Panos88 | 13-10-16 | 21:52

Berbaar | 13-10-16 | 21:44
Doe eens niet zo hysterisch! Nee Rita is rechts en andere mensen zijn dat soms ook. En alle dombo's krijsen zoals jij. Hallo zèg blijf eens intelligent doen want je lijkt wel een linksgek anders.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 21:50

Maar wat vindt Ayaan van zwarte piet?

Dr. Frambozenjam | 13-10-16 | 21:49

@Berbaar | 13-10-16 | 21:39,

Schilderswijk, dat is toch niet representatief voor islam?
Rotterdam West, daar wordt je toegesnauwd dat je repsect moet hebben voor rammedan.
Zal u uiteraard niet overkomen als wegkijkert met een duidelijke agenda.

basweetutwel | 13-10-16 | 21:46

Dat boekje, de koran. Als je die doorleest heb je gelijk de gebruiksaanwijzing doorgenomen. We moeten er eens mee gaan stoppen, de doos uit te pakken,het plastic eraf halen, de stekker in het stopcontact doen, eventueel aansluiten en dan de aan/uit knop indrukken, en je dan afvragen waarom die het niet doet! Zo herkenbaar.

Mr_Pikibelly | 13-10-16 | 21:45

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 21:37
Was Rita Verdonk dan een linkse politica?
Dombo!!

Berbaar | 13-10-16 | 21:44

@Tijl U | 13-10-16 | 21:26
Volgens mij werd ze ontmaskerd als een leugenares door Rita Verdonk van de VVD.

Berbaar | 13-10-16 | 21:42

Kan het nog erger? Vandaag heeft UNESCO besloten dat zowel de Tempelberg als de Klaagmuur geen enkele band met het Joodse geschiedenis hebben. In plaats van historische monumenten in Syrië en Irak te beschermen doet UNESCO liever aan geschiedvervalsing. Fijn dat zij voor Joodse gelovigen kunnen bepalen wat wel en niet heilig is voor hun. Oftewel, volgens UNESCO hebben Joden geen enkele heilige plek? Antisemitisme op internationaal niveau. Tering. http://www.haaretz.com/israel-news/1.747314

Piet Karbiet | 13-10-16 | 21:42

-weggejorist-

Berbaar | 13-10-16 | 21:41

Ziende blind en horende doof.

FCDenBosch | 13-10-16 | 21:39

@basweetutwel | 13-10-16 | 21:31
Welke wijken dan?
Nu ben ik toevallig meerdere keren per de week in de Haagse Schilderswijk maar ik moet de eerste nog tegenkomen die mij op het nuttigen van alcohol of zelfs een broodje tijdens Ramadan aanspreekt.
U bent een aanstellerT met een agenda that's all.

Berbaar | 13-10-16 | 21:39

Het buitengooien van Ayaan Hirshi Ali is éeń van de allermeest domme dingen die linkse mensjes in ons land ooit geflikt hebben. Zij is een allochtone vrouw van islamitische afkomst immers die riep wat zij niet wilden horen. Maar dat maakte hen niet uit. En dat grijnzend rechts badryouyou.files.wordpress.com/2013/1... dat ook geinig vond dat spreekt vanzelf. Aan JOU nu! Wie geloof jij nog? Ben je gelovig en denk je dus dingen zeker te weten? Zo niet dan weet je.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-10-16 | 21:37

Sterker nog: ze doen niet anders, kijk maar eens hoe er onlangs weer werd afgegeven op de politie, die het van gekkigheid ook niet meer weet.

Panos88 | 13-10-16 | 21:37

@Tijl U | 13-10-16 | 21:26
Jep, Didi en Arrogander zijn het type regenten dat hun personeel stiekem het vuile werk laat opknappen; om ze vervolgens genadeloos aan de schandpaal te nagelen als het ze uitkomt.

Panos88 | 13-10-16 | 21:31

@Berbaar | 13-10-16 | 20:56,

Het verschil is dat die landen al geïslamiseerd zijn. Het eten van een broodje of nuttigen van alcohol hier tijdens rammaardan wordt je in sommuge wijken al behoorlijk kwalijk genomen.

Resume, u bent een aansteller.

basweetutwel | 13-10-16 | 21:31

@Berbaar | 13-10-16 | 20:56 - U was er bij, toen het hem/haar overkwam? Of kunt u anderszins onderbouwen waarom dit niet heeft plaatsgevonden?

MarcS | 13-10-16 | 21:29

Policor links is natuurlijk gewoon de 21e eeuwse variant van de Inquisitie.

Tijl U | 13-10-16 | 21:27

Een van de eerste Nederlandse policolor vluchtelinge, triest.
-
99% van wat ze zegt en die andere procent kon ze nog niet weten.

bananabanana | 13-10-16 | 21:27

Ayaan is ook ervaringsdeskundige als het gaat om neergesabeld en gedemoniseerd worden door policor links.

Tijl U | 13-10-16 | 21:26

Vertrouw nooit een moslim islamiet hoe geinig ook...
Zeg nooit dat ik je niet gewaarschuwd heb............

bruutje | 13-10-16 | 21:23

ProAsfalt | 13-10-16 | 21:07 Standaard basale filosofie : Waar je naar kijkt blijft. Zoiets ?

ja,diedus! | 13-10-16 | 21:22

-weggejorist-

Ronnie uit Helmond | 13-10-16 | 21:20

Plaatje van Nederland is redelijk verkracht. Of is de invloed van Islam al meegenomen?

gewoondoorlopen | 13-10-16 | 21:16

Zie nu Ruttegraat op TV. Over zijn plan en nieuwe beloftes. Gezien alle gekleurde medemensen in de promotie dacht ik even naar Spanga te kijken. Ook zo een blije en vrolijke gemêleerde utopie. Wat een voorspelbare leugenaar en feitenverdraaier die Ruttegraat. Wie nog op die glibber-snot paling stemt verdiend geen toekomst.

ja,diedus! | 13-10-16 | 21:15

Duidelijke en goede boodschap van Ayaan.

Alleen ben ik inmiddels zó ontieglijk islam en moslim-moe, dat ik helemaal geen geduld meer heb vóór of heil zie ín een islam-hervormingsproces.

Ik wíl gewoon geen islam meer (erbij).

Ik opteer voor een variant op het ijzeren gordijn tussen Turkije en het Midden-Oosten enerzijds, en Europa anderzijds.

HypoPseudo | 13-10-16 | 21:12

@fleurtje | 13-10-16 | 21:09
Ach ik zie ook wel de overeenkomsten.
Trump is gonna lose badly en dat zal de radicale Islam ook doen.

Berbaar | 13-10-16 | 21:12

Godskolere wat is zij toch geweldig. Welbespraakt, rustig en dodelijk precies het pijnpunt benoemen.

raskol | 13-10-16 | 21:11

De enige manier om de islam definitief 'kalt te stellen' is: kennis!
(Zie ook hier: Tom Holland 'De-Radicalising Muhammad' www.youtube.com/watch?v=I5slk97ss2Q )
Daarom moeten wetenschappers eens een keer de handen in elkaar steken en alle religies debunken in een eenvoudig leesbaar standaardwerkje. Het is dan vervolgens aan overheden om dit standaardwerkje in het onderwijs te gebruiken en er verplichte examens aan verbinden.

Aristotalloss | 13-10-16 | 21:10

Mediabombardement? Met clusterbommen. Zo zijn we dan ook wel weer.

padbuffel | 13-10-16 | 21:10

Trump wordt overal op afgerekend ,en de Islam die vrouwen het liefst aan de ketting leggen ,worden massaal omarmd door politiek en media ,geef mij Trump maar .

fleurtje | 13-10-16 | 21:09

jezusisonzin | 13-10-16 | 21:00
He weer een verveelde Joop masochist

Bram van Ojik | 13-10-16 | 21:08

"wat je eenmaal ziet, kun je niet ont-zien."

Dat klopt als een bus.

ProAsfalt | 13-10-16 | 21:07

En terecht, want het beschermen en begeleiden van moslims heeft helemaal geen nut. Als moslim onderwerp je je aan (iemand die je zijn interpretatie geeft) van de hoogste macht, iemand met een snackbar blijkbaar. Pas daarna komen aardse zaken als, oh, de Grondwet bijvoorbeeld. Enkel een totale scheiding van kerk en staat, waarbij staat overduidelijk boven kerk staat, is een oplossing, want sprookjes moet je nu eenmaal niet als argument kunnen gaan gebruiken. "Liberale moslim is zo'n sprookje," ik ken er meer dan genoeg om te weten waar ik over praat. Daarom is Ahmed Aboutaleb ook zo'n toffe peer, die is privé-moslim. En privé-moslims hebben helemaal geen bescherming nodig, want die hebben namelijk gewoon een normaal leven...

automobilaterealist | 13-10-16 | 21:07

Het probleem is dat voor veel van de linkse achterban het tolerant, progressief en multicultureel zijn een identiteit is geworden; men is bang om dat deels op te geven. Men is bang dat zodra men ook maar enigszins toegeeft wij onmiddellijk in 1933 belanden, met dat beeld worden we immers al 70 jaar, 24 uur per dag doodgegooid.
Ondertussen wordt waar dat uitkomt het Fortuynistische gedachtengoed dat beleid is geworden omngemoeid gelaten. Hoor je iemand klagen over het feit dat huwelijksimmigratie al sterk aan banden is gelegd? Stiekem snapt de PVDA ook heel goed dat het niet goed voor de samenleving is als Marokkaanse losers maar even een bruidje in Marokko oppikken. Zo is men dan weer wel.
Ondertussen gaat men natuurlijk wel gewoon lekker door met het kleineren en uitschelden van Nederlanders die problemen die zij persoonlijk in het multiculturele paradijs ervaren aan de kaart brengen. Constant moet men zich verdedigen tegen verwijten uiteenlopend van etnisch profileren tot grof racisme. Dat is de tactiek geworden; intimideer de tegenstander met een mediabombardement aan schuldgevoelen en verwijten maar waar het uitkomt graag guur rechts even het vuile werk op laten knappen. Om vervolgens weer te zeiken dat het probleem verkeerd is opgelost.

Panos88 | 13-10-16 | 21:06

Je suis Ayaan

gewoondoorlopen | 13-10-16 | 21:06

En ondertussen mekkert tout linkschdraaiend "sociaal" Nederland verder over 'micro-agressies'.
Over een balk in je oog hebben gesproken.

CynicalBastard | 13-10-16 | 21:05

Hervorming van de islam? Ayaan laat wel heel erg blijken dat ze een vrouw is. Wat een onpraktische nonsens.

Gerard Leeflang | 13-10-16 | 21:05

Ik geloof niet in een hervormde islam, zelfs als die breed zou kunnen ontstaan ligt teruggang altijd op de loer. Men zal de brug naar GeenReligie, danwel een andere religie, meteen moeten maken. Maar het zou een poging waard zijn, maar zelfs dit wordt gedwarsboomd. Ik snap nog steeds niet waarom men het monster niet ziet.

Bram van Ojik | 13-10-16 | 21:02

@meso1 | 13-10-16 | 20:52
Helemaal fout, knul. Christenen zijn betere mensen dan islamieten.

solcama | 13-10-16 | 21:01

Ayaan is het zelfde als die gekkies, maar alleen de andere kant op.

De islamitische cultuur heeft zijn hoogtepunt gehad tussen 630 en 1453 met als hoogtepunt de val van Constantinopel. Hierna is de islamitische wereld alleen maar bedreigend geweest als men gebruik maken van verdeeldheid in het westen. Zelfs de belegering van wenen 2x is daarop terug te voeren.

jezusisonzin | 13-10-16 | 21:00

En toch zal de dwingende islamisering gewoon stug doorgaan. Die overleeft wat tijdelijke maatschappelijke ophef prima.

de Voorzittert | 13-10-16 | 20:59

Veel respect ook voor het artikel van mevrouw Bergsma.

dysdiadochokinese | 13-10-16 | 20:57

Om dezelfde rechten te verkrijgen dient de atheist een religie te beginnen. Gewoon een kwestie van hard aan uw duim zuigen en het opschrijven.

padbuffel | 13-10-16 | 20:56

@vitalidol | 13-10-16 | 20:46
l*lkoek in 1988-1990 woonde ik voornamelijk in Libië en Algerije.
No problem whatsoever, mensen vonden het geen enkel probleem dat ik wel at en dronk in hun bijzijn tijdens de Ramadan.
Ook was het geen enkel probleem om met studenten van een locale "madrassa" te discussiëren over geloof of het ontbreken daarvan.
U bent een aanstellerT meer kan ik er niet van maken.

Berbaar | 13-10-16 | 20:56

Mooi man Prager University. Da's toch die gast die dit boekje schreef? "The Ten Commandments: Still The Best Moral Code (2015)"
Net zo'n religekkie als die moslims waar ze tegenaan schoppen

meso1 | 13-10-16 | 20:52

vitalidol | 13-10-16 | 20:46

En vanaf dat moment heeft u uw wereldbeeld bijgesteld neem ik aan?

Tuborg øl | 13-10-16 | 20:50

Prima stukkie Ayaan!!
Wel fijn een stukje nuance mbt (komen tot) een gematigde Islam en nuanceren dat niet alle aanhangers ploflims zijn.
Kan ik prima in mee gaan.
Het ga je goed daar Ayaan!!

Berbaar | 13-10-16 | 20:47

in 1987 sprak ik een moslim, ik vertelde dat ik geen geloof heb,
Hij maakte serieus een "keel doorsnijden"
gebaar naar mij. Ik schrok me de pleuris.

vitalidol | 13-10-16 | 20:46

Niet alleen in de UK hoor.. Ook in het vredelievende Denemarken is de paralelsamenleveing, met eigen middeleeuwse rechtspraak, de realiteit. nyheder.tv2.dk/samfund/2016-03-06-tv-2... Med unkt dat dit ook in Nederland de gewoonste zaak van de wereld is.

diek | 13-10-16 | 20:46

Helder en duidelijk. Wat moet je er nog aan toevoegen?

Infidel66 | 13-10-16 | 20:41

Kritiek op de islam of Mohammed is geen racisme, want moslims zijn geen ras.
Islam is geen geloof, want de voorwaarde daarvoor is dat je het gelooft. Het is een gotspe dat iedere vrouw met een hoofddoek zou geloven in Allah. Je mag er niet uit, dus het is een regime.
Verder is water nog steeds erg nat.

crankshaft | 13-10-16 | 20:41

Besneden vrouwen kenne nie komme.
Vinden gelovigen en feministen fijn.

RickTheDick | 13-10-16 | 20:37

Ik vraag me af of er onder die massas mensen die er nu binnenkomen en voorzien worden van alle gemakken er ook maar een zal zijn die in de schaduw kan staan van Ayaan.

Topmens.
Meer meer meer Ayaaans en minder minder minder Maiwandjes de slapjanus.

miko | 13-10-16 | 20:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl