Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klaag over VVD-holocaustreclame (actie geslaagd)

VVD, pak toch gewoon de treinDe VVD zet 'even' wat dode joden, dode moslims en dode Madrilenen in om een punt te maken. Dit gaat toch goedverdoemme helemaal nergens meer over. Hoezo slechte verliezers? Gelukkig kunnen we wat doen tegen deze waanzin. Gewoon net als de christelijken even massaal een KLACHT indienen bij de Reclame Code Commissie. Vul geen nepadressen in, maar maak het de commissie zo makkelijk mogelijk. Tijd om deze waanzin te stoppen. UPDATE: Laat uw wapens maar zakken, vergrendel de granaten weer want de actie is nu al geslaagd! De VVD trekt het spotje in na kritiek. Power to the blogs!
Naschrift van 16:46: de actie is geslaagd, de VVD trekt het spotje snel weer in na aanhoudende kritiek. Hieronder nog even de updates, voor het latere historische perspectief op de zaak: De VVD-reclame voor de grondwet overtreedt de volgende artikelen: artikel 2: Reclame dient in overeenstemming te zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen. artikel 4: Reclame mag niet nodeloos kwetsend zijn, noch een bedreiging inhouden voor de geestelijke en/of lichamelijke volksgezondheid. artikel 6: Zonder te rechtvaardigen redenen mag reclame niet appelleren aan gevoelens van angst of bijgelovigheid.

Kip moet nu snel naar de rechtbank voor een een of andere ingewikkelde voorkenniszaak, zodra hij terug is, begint 'ie met de standaardbrief!
UPDATE: Zwarte Kip komt vanavond met een standaardbrief zodat de klacht juridisch nog dichtgetimmerd is ook. Kip merkt op dat de reclame in strijd is met drie reclamecode bepalingen. UPDATE 2: Het filmpje staat hierrr, we kunnen het rustig tonen want dit gaat nog veel meer NEE-stemmers opleveren.

Reaguursels

Inloggen

@Hardehand: ben je paficist? Wist je dan nog niet dat wij als erfgenamen van het Romeinse rijk nog veel gewelddadiger zijn dan de Romeinen? En dan heb ik het nadrukkelijk over de Angelsaksische wereld (de UK) en de Amerikaanse wereld (een mengeling van de Duitse en de Angelsaksische cultuur) en ga nadrukkelijk voorbij aan het gewelddadige karakter van het Duitse volk. En als de mohamedanos denken dat ze ons wel eens eventjes op de knieen zullen krijgen (demografie, enzo), dan zouden ze zich weleens deerlijk kunnen vergissen.

Abuneenee | 23-05-05 | 11:37

@pronto hahaha die is goed. En wie is de Judas pronto?

Rommie | 21-05-05 | 18:42

JP riep: Stem Ja, Stem Ja,Stem Ja,....... en toen kraaide er een Haan.

pronto | 21-05-05 | 16:52

Fijn fijn om over de rug van Auschwitz zieltjes te winnen. Dat ze allemaal een dikke lul krijgen. Ik stem wel op de partij van de dieren.

Rapunzel | 21-05-05 | 12:59

Zie wat Dwalmpje copy/paste om 23.45 uur

Nou is Paul van Buitenen een typisch christelijke moraalridder, maar die zijn helaas in Europa des te meer nodig.

Ben het volledig eens met deze Paul

de Japanner | 21-05-05 | 12:54

Iedereen die voor de Europese Strontwet stemt
geeft groen licht aan de heerschappij van lulletjes
rozenwater als Brinkhorst. Voor een sterk nederland, tegen een
bureaucratische europese superstaat waarin dit soort lulletjes
ons geld uitgeven om ons duidelijk te maken dat wij te dom zijn om te mogen stemmen.

Maanantai | 21-05-05 | 12:36

en straks weer janken als er een nieuwe "Pim Voortuin" opstaat die alle stemmen wegkaapt bij al die achterlijke sukkels in Den Haag. De macht ligt allang niet meer bij het volk. Jammer.....

neemjemoederindemali | 21-05-05 | 12:25

Altijd VVD gestemd en nu voortaan maar de SP. Wil Marijnissen wel eens als minister president meemaken. Het zooitje dat er nu zit kunnen we laten optiefen.

flinkescheet | 21-05-05 | 12:15

Mooie trein op de feauteau.

Nate Grey | 21-05-05 | 12:10

@Abuneenee
"Gedurende de koude oorlog heeft afschrikking door 'MAD' (Mutually Assured Destruction) ook weldegelijk gewerkt."
.
Gewerkt? Dat ligt aan je definitie van 'gewerkt'. De wereld was toen en is nu een ongelooflijke typhuszooi door alles wat de VS en de USSR in de Koude Oorlog in vooral andere landen uitvraten. De huidige situatie in Afghanistan en Irak is mede te danken aan wat toen in gang is gezet. In de Koude oorlog was het alleen nog niet zo zichtbaar.
.
En van die Romeinen moeten we het al helemaal niet hebben. De Romeinse beschaving behoort namelijk tot één van de gewelddadigste die er ooit in de historie zijn geweest.
.
Ik denk dus dat Einstein best wel iets slims heeft gezegd met zijn opmerking. Het is alleen een doordenkertje.
.
Hier is er nog een:
.
Naturally, the common people don't want war ... but after all it is the leaders of a country who determine the policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in every country.
- Hermann Goering

HardeHand | 21-05-05 | 11:11

@ Hardehand, 2105; 10:04: je citeerde kennelijk Einstein: "A country cannot simultaneously prepare and prevent war." (Ik ken het citaat niet, maar wil het best voor waar aannemen). Ik ben het kennelijk niet eens met Einstein, waar ik refereer aan het Romeinse adagium: "si vis pacem para bellum": 'als ge vrede wilt, bereid u voor op oorlog.' Gedurende de koude oorlog heeft afschrikking door 'MAD' (Mutually Assured Destruction)ook weldegelijk gewerkt. Sorry Einstein, you can't be right all the time!

Abuneenee | 21-05-05 | 10:53

"Strontwet"! Drie hoeraatjes voor Sjaak Halalgehaktbral!

Abuneenee | 21-05-05 | 10:41

Ik was dronken gistermiddag/avond, heb ik wat gemist? :p

shevek | 21-05-05 | 10:20

How to defeat terrorism? Don't be terrorized. Don't let fear rule your life. Even if you are scared.

- Salman Rushdie

HardeHand | 21-05-05 | 10:18

Wat een stelletje zieke sufkutten, om angst te proberen te zaaien, ik heb altijd trouw op de vvd gestemt ( mea culpa)... maar vanaf nu nooit meer en natuurlijk een driewerf NEEN! tegen de strontwet ( dat laatste is ontsproten uit het brein van Sjaak Bral)

Karel Kruizenruiker | 21-05-05 | 10:12

A country cannot simultaneously prepare and prevent war.

- Albert Einstein

HardeHand | 21-05-05 | 10:04

Hoog tijd dat die demagogische nitwits die niet willen begrijpen dat ze er al weet ik veel hoe lang een zooitje van maken opstapt. En snel ook. Dit kabinet MAG niet blijven zitten na een meerderheid voor nee. Dat zou volslagen ongeloofwaardig zijn. Wegwezen, heren!

Abuneenee | 21-05-05 | 09:31

ik twijfelde, maar ben nu echter over de streep
met dank aan het filmpje, een 3werf NEE!!!

bmwtje | 21-05-05 | 08:58

indedaad, dit is uitschot wat politiek probeert te bedrijven.

succesvol | 21-05-05 | 07:09

@barcode
een geile foto van J. Maaten? Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Nee, laat maar, ik krijg er nou al kippevel van en een lichte zenuwtic in de rechterarm.

preacher | 21-05-05 | 04:38

@Salva
Precies mijn gedachten, kan me namelijk (bijna) niet voorstellen dat de heren politici zoooo ontzettend dom kunnen zijn. Maar ja, je kan natuurlijk ook Balkende heten.....

Nog een allerlaatste dan... vond het wel humor:
Op de site van de VVD, bij de 'Eurofractie' onderaan...'Klik hier voor onze uitgebreide CV's'.... en dan naar Jules Maaten, de delegatievoorzittert....

Je kan, jawel... EEN HOGE RESOLUTIEFOTO van meneer downloaden... echt supergeil;)

BarCode | 21-05-05 | 03:55

wag the dog three
Het zijn allemaal bange wezels die het dek , na tijden van blunderen, te glibberig onder de voeten wordt en, voor de onvermijdelijke lynchpartij, het zinkende schip willen verlaten.Wanhopig sturen zij aan op een voor hun veilige haven, een verenigd europa, zodat zij tenminste nog ergens veilig zijn. Maar gaat het hopeloos zinkende schip het nog halen ? In hun wanhoop en op handen zijnde muiterij maken zij de ene blunder na de andere.........(wordt vervolgd)

preacher | 21-05-05 | 03:55

@BarCode

WAG THE DOG.... part 2
Deze regering wil gewoon dat er NEE wordt gestemd en op deze manier kunnen ze met een rechte rug naar EU verkondigen dat ze er alles aan gedaan hebben om een 'Ja' te krijgen.

Ik ga voor het 2e: zie reactie op FOK:

Door Salva - vrijdag 20 mei 2005 @ 20:01

Salva | 21-05-05 | 03:42

@preacher
Duh?

Weltrusten;)

BarCode | 21-05-05 | 03:39

WAG THE DOG... part 1

Het NEE-kamp wordt welbewust gevoed met munitie door politici zogenaamd blunderen, misselijke spotjes die nét niet worden uitgezonden en alle anti-gevoelens verder voeden door ze af te doen als onzin en flauwe kul en daarmee te kiezers te schofferen. Timing is hierbij essentieel. Het gaat er namelijk om het NEE-kamp te vroeg te laten pieken. De absolute piek hebben we vannavond meegemaakt. Morgen (euh.. vandaag)zullen alle politici op hun blote knietjes om genade vragen waardoor een hele hoop mensen eindelijk echte mensen denken te zien en zelf ook gaan inzien dat het wellicht allemaal wel meevalt. De stofwolken dalen neer en er ontstaat ruimte voor open en eerlijk debat waardoor de twijfelende kiezers langzaam maar zeker richting de 'Ja' worden getrokken. Remember... het is immers toch zo lekker om na een heftige ruzie er es lekker op los te neugen?

WAG THE DOG.... part 2
Deze regering wil gewoon dat er NEE wordt gestemd en op deze manier kunnen ze met een rechte rug naar EU verkondigen dat ze er alles aan gedaan hebben om een 'Ja' te krijgen.

BarCode | 21-05-05 | 03:36

@barcode
Voor Dood Doeners ?
Oh, je bedoelt dat spotje waarin je wordt aangemoedigt om te gaan stemmen! Het verbaasde mij ook al dat ze dat nog steeds uitzonden !

preacher | 21-05-05 | 03:26

Is het iemand van hier trouwens ook opgevallen dat er zoveel commotie is ontstaan over een spotje van de VDD?

BarCode | 21-05-05 | 03:15

@dr.kets
even in de serieus-mode uit respect voor onze senioren en zwakkeren in de samenleving. We kunnen alleen maar hopen dat dit waardeloze kabinet valt en dat er iets beters voor in de plaats komt, slechter dan het nu gaat kan het nooit zijn !

preacher | 21-05-05 | 02:40

@Dr.Kets
Houd er de moed maar in !

preacher | 21-05-05 | 02:16

Hela Hola,
Of we nu voor of tegen stemmen, die grondwet komt er....
Een tegenstem is een mooi moment om eens die klore Balkenende eens mooi op zijn brilletje te zetten...
Opeens is er extra geld om campagne te voeren voor een grondwet maar er is geen geld om de minima (o.a. ouderen die deze welvaarststaat hebben opgebouwd!!!) tegemoet te komen in stijgen ziektekosten e.d.!!! Respectloos!!!Alles maar dan ook alles hebben we aan onze oudjes te danken...

Dr.Kets | 21-05-05 | 02:06

Tja, als je nou een beetje monty python-achtig wegrent, met zo'n geknoopt zakdoekje op je hoofd, rubberlaarzen aan met korte broek, en het de hele tijd over shrubberies hebt, dan krijg je misschien de lachers wel op je hand als milieu-activist zijnde.

preacher | 21-05-05 | 02:03

Iemand dood schieten en ver-volkert (volgens) wegrennen. Tjee wat een humor. *kieteld zichzelf onder de arm* OK en wat nu... *gaat over op het normale leven*

Wulfpack | 21-05-05 | 01:54

@kenny013
Humor is onze enige verdediging tegen de kilte van het oneindige universum !
Een keer in de Reader's Digest gelezen, geloof ik, bij de chinees.

preacher | 21-05-05 | 01:20

@ preacher En die hebben geen humor.

Kenny013 | 21-05-05 | 00:54

@ preacher klopt, 1 volkert is genoeg.

Kenny013 | 21-05-05 | 00:51

@kenny013
Ach, zolang je maar geen verbitterde wereldverbeteraar bent, toch !
@mijnzus
Neen, helegaar geen gewillige gleufdieren tegengekomen heute.

preacher | 21-05-05 | 00:48

Het zijn gewoon (helaas trieste) beelden van de realiteit uit onze geschiedenis. Heeft de nieuwe quasi-Jesus (lees: paus) deze opeens heilig verklaard? Het filmpje slaat daarentegen nergens op, maar dat heeft meer met de combi onderwerp/beelden te maken. "Het mot potverdeuri wel hout snijden, keurel, en geef m'n glas Wasky 'ns aan! Nog geneuqt van de week? Vertel, lul!"

MijnZus | 21-05-05 | 00:37

@preacher Of een cynische pessimist......

Kenny013 | 21-05-05 | 00:32

@wulfpack
ik weet waar de stemmentellers wonen ;-)
(dacht dat ik paranoide was .....)

anarchez | 21-05-05 | 00:30

@. anarchez
En wie telt de stemmen? Ik zeg niets meer.

Wulfpack | 21-05-05 | 00:25

nee, de aarde gaat met de grondwet niet naar de klote, hahaha
word wakker, we're all gonna die, dus amerika schiet op en maak leven op mars mogelijk!!!

geert trilders | 21-05-05 | 00:24

@wulfpack
in mijn klein dorpje werken we met een potlood, moet toch lukken dan

anarchez | 21-05-05 | 00:23

@kenny013
volgens mij ben jij de eeuwige optimist !

preacher | 21-05-05 | 00:19

@. anarchez
Wees maar niet bang. ik weet welke knop ik indruk. Tenminste... als dat ding niet defect is en je alleen politiek gunstige kan gebruiken.

Wulfpack | 21-05-05 | 00:18

@preacher midden-oosten moet nog aan gewerkt worden, africa en azie zijn goed op weg en kunnen niet meer terug.

Kenny013 | 21-05-05 | 00:17

Als ze in Nederland nu al qua songfestival met de oostbloklanden willen breken,zal het in de toekomst met de EEG ook niet veel beter gaan, vrees ik.

preacher | 21-05-05 | 00:15

Ik wil dat jij JA stemt!
Uhm.. NEE...
Dan zijn wij genoodzaakt jouw inbox vol te spammen en jou tv kijken onmogelijk te maken totdat jij JA stemt.

Sterrenbeeldleeuw | 21-05-05 | 00:14

@wulfpack
korte rokjes zijn nooit offtopic, maar hou je hoofd nog even koel, there's a job to do

anarchez | 21-05-05 | 00:14

Vesting Holland,hou hetgeen uw hart u ingeeft,bloed en bodem,Land en Eer,Vaderland,met hart en ziel

OmeJanus | 21-05-05 | 00:14

@kenny013
ze zijn alleen het midden-oosten, afrika en azie vergeten.

preacher | 21-05-05 | 00:12

@. superjan
Hoe warmer de zomer hoe beter. Ik wordt dan in ieder geval enorm afgeleid. Als gezonde Hollandse gozer ben ik gek op warme zomers met korte rokjes en zeer luchtige strakke truitjes. :P Beter dan me te ergeren aan dat Haagse gelul. (Is dit nu off of on topic?)

Wulfpack | 21-05-05 | 00:10

kostbare zendtijd, laat john het uitzenden volgend jaar.

Kenny013 | 21-05-05 | 00:08

tja er zijn heaumeaux die er nog om kunnen lachen,

superjan | 21-05-05 | 00:07

@superjan das nog 15% te weinig

Kenny013 | 21-05-05 | 00:06

nou wil 85% ook al voorgoed uit het eurovisie songfestival...
t wordt nog een warme zomer.

superjan | 21-05-05 | 00:05

@OmeJanus "ondergang van de Westerse Wereld" Kan niet de hele wereld is verwesterd.

Kenny013 | 21-05-05 | 00:04

@anarchez,
ik ook, maar ze schijnt niet bi te zijn, helaas... en ze heeft een man en twee tienerdochters.
@Ome Janus,
ik heb steeds twee ogen naar de nazaten van het Rif-gebergte voor ogen, die mensen zijn pas echt bloedlink, en Den Haag doet geen f*ck, uit angst....

fuckje | 21-05-05 | 00:03

Volk sta op,storm breek los,en een mooie plaat van Wagner

OmeJanus | 21-05-05 | 00:02

@ome janus> tres interessant... please elaborate.

superjan | 21-05-05 | 00:02

@. OmeJanus
Und Sie sind der erste Mann? Ja, Ganz klar! Und jetzt? Ich weiß es nicht. Aber er ist ja ein wo sagt das es gut ist. Sein Name ist... en de rest mag je zelf invullen... als je dat kan.

Wulfpack | 21-05-05 | 00:02

@ fuckje
droom ook vaak van agnes kant

anarchez | 21-05-05 | 00:00

Men moet ook eens naar het Oosten kijken,want vanuit Oezbekistan kan de wereld in brand gestoken worden,en ik weet waarover ik praat,de ondergang van de Westerse Wereld is Nabij,het zal tijd worden....

OmeJanus | 21-05-05 | 00:00

@fuckje>ik doe het barretje in nieuwspoort wel.

@iedereen>dit filmpje is zoooooooo schandalig, kijk er nog 'ns naar en stuur het aan iedereen die je kent.

superjan | 20-05-05 | 23:56

Wat als geenstijl nou eens gemachtigde stembiljetten in gaat zamelen van nee-stemmers die te lui zijn om daadwerkelijk te gaan stemmen?

Advertentie op marktplaats?

Ik heb het gevoel dat het juridisch niet kan, maar een zou een grote stunt zijn!

Ariel | 20-05-05 | 23:55

@OmeJanus
Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg??

?Jaaa!?

?Wollt ihr ihn? Wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können??

?Jaaa!?

?Und darum lautet von jetzt ab die Parole: Nun, Volk, steh? auf, und Sturm, brich los!?

ventus_aqualis | 20-05-05 | 23:55

@superjan Nee niet echt. Daar hebben ze geen rekening mee gehouden, hoe arrogant kun je zijn.
Echter mocht je gelijk hebben, dan is dat het einde van onze democratie en dus oorlog.

Kenny013 | 20-05-05 | 23:55

Als ze met oorlog dreigen als we nee stemmen kunnen ze die krijgen van mijn part, ik kom tenminste op voor mijn idealen. Indien ik niet in een democratisch land had opgegroeid had ik misschien anders gedacht. Dood & verderf aan de mensen die mij mijn mening willen ontnemen, het hele begrip democratie staat hier op het spel!

Calzone | 20-05-05 | 23:54

@superjan,'het lijkt mij ook als een droom, maar meestal zijn dromen wel bedrog.
Ik droom wel eens van Agnes Kant op Volksgezondheid, Jan de Wit op Binnenlandse Zaken,Geert op Vreemdelingenzaken, Peter R. Justitie,Fleischbaum op Emancipatie,ikzelf op Onderwijs en Cultuur, jij mag van mij Defensie of Buitenlandse Zaken doen,heb jij betere ideeën?

fuckje | 20-05-05 | 23:53

Volk sta op,Storm breek los

OmeJanus | 20-05-05 | 23:52

Wohlt ihr den Totalen Krieg.

OmeJanus | 20-05-05 | 23:51

@kenny> there is a catch. trust me

superjan | 20-05-05 | 23:50

@. fuckje, @superjan De huidige politiek is óf bewust liegen óf echt heel dom zijn.
Argument "België heeft ook voor gestemt" Interview op de belgische tv met vragen aan parelementariërs die er net voor gestemt hadden, bleken 4 van de 5 de grondwet niet te kennen. Dat je met 1 miljoen man iets in kan dienen, ja aanvraag tot advies, lekker belangrijk.
Maar JP drukte op het hart dat de kamer de wil van het volk volgt, das in ieder geval 1 punt voor hem.

Kenny013 | 20-05-05 | 23:49

@oxo
Het klootjesvolk kan voor de armlastige politici toch storten op giro 555.

ventus_aqualis | 20-05-05 | 23:46

@Fuckje, met PRDV, Geert, GS en de SP kunnen we het hele landschap opnieuw invullen. wat zou dat verfrissend zijn.
ik denk dat het wel meevalt met de anarchie en we zijn in 1 klap de gezwollen taal, de regentenfamilies, de verbinding met oranje, en de godsdienst kwijt.

@anarchez> het is prachtig om te zien hoe Clarie werkt. Als GW naast haar zit is ze constant bezig hem in de de winter hoek te krijgen. Zij speelt maar 1 kaart met GW... de ultra rechts kaart.

Prachtig dat Geert haar nog ff voor bureaucraat uitmaakte.

als er een bos of balkellende naast haar zit speelt ze semi kritisch iedereen lekker de bal toe. Dan is het ineens een heel andere clairie.

superjan | 20-05-05 | 23:45

(Europarlementarier Paul van Buitenen)
.
Wat ik van de 'grondwet' denk?
.
Bijna al die dingen zijn al geregeld in de bestaande EU-verdragen. 'Nee' stemmen betekent geen afglijden naar oorlog, maar gewoon handhaving van de huidige situatie.
.
Verder is de nieuwe Europese 'grondwet' helemaal geen grondwet. Het is een nietje door de bestaande verdragen aangevuld met iets meer bevoegdheden voor Parlement en het terugdringen van het vetorecht in de Raad. Veel meer is het niet. De 'grondwet' is een excuuslabel om aan de EU een democratische smaak te geven die er gewoon niet is. De EU is immers een bureaucratie en helemaal geen democratie. Daar past ook geen grondwet bij.
.
Is deze voorstelling van zaken dan per ongeluk? Ik vermoed van niet. De EU is in het begin bewust ontworpen als een alwetende bureaucratie, oncontroleerbaar gehouden voor parlement en pers. Zolang dat niet wezenlijk verandert, is de overdracht van bevoegdheden aan EU-instellingen en de afschaffing van het vetorecht geen verbetering maar eerder een verslechtering van de situatie! Waarom?
.
Omdat ik in deze 'grondwet' een aantal glijbaanmechanismen onderken die kunnen leiden tot een gecentraliseerd Europa. Die bewuste keuze is echter nooit openlijk gemaakt en wordt ook steeds door alle gevestigde politici ontkend. Het is daarom hoog tijd dat wij dit proces een halt toe roepen, al was het maar om eens te bekijken waar men nu eigenlijk mee bezig is en wat er in de EU gebeurt.
.
In het belang van de burgers dienen beslissingen genomen te worden daar waar zij nog democratisch controleerbaar zijn, daar waar er een scheiding der machten bestaat, daar waar de controle-instellingen nog kunnen functioneren en daar waar de kennis ter plaatse aanwezig is. Dat is in de lidstaten zelf en niet in Brussel.
.
Lang heb ik als ambtenaar in de Brusselse spelonken vertoefd en daar geen al te frisse indruk van overgehouden. Als europarlementariër is mijn vermoeden omgeslagen in angst, blote angst. Het is niet te geloven; men verkoopt Europa als democratie, bezegeld met een grondwet. In een flits herinner ik mij de voorbije weken:
.
* De Spaanse voorzitter van het Europees Parlement pratend over de eenwording van Europa.
* De meterslange archieven over een internationale bankorganisatie met een miljardenstroom aan misdaadgelden. Toenmalig eurocommissaris Bolkestein weigerde dit te onderzoeken.
* Een Zwitserse bankier die mij vertelt over de geldstromen rond bepaalde politici. Zij schreven de EU-grondwet waaraan wij ons hebben te houden.
* Een medewerker van een eurocommissaris bedreigt de interne accountant van de Commissie: ?wij hebben methodes om mensen zoals jij te breken.?
* Een medewerker van Commissievoorzitter Barroso beklaagt zich over de lobby van de vrijmetselaarsloge ?Grand Oriënt? om de benoeming van een van hun logeleden.
* Men verbiedt de Budgetcontrolecommissie van het EP om op bezoek te gaan bij een Europees agentschap dat geplaagd wordt door fraude en misstanden.
* Het vertrappen van klokkenluiders en de steun aan directeuren die van fraude worden beschuldigd.
.
Dit Europa een democratie? Het is een bureaucratie met een kaste bureaucraten en politici. Verborgen netwerken en regenteske besluitvorming passen niet onder een grondwet. Bevoegdheden verschuiven zo van een rechtsstaat naar een bureaucratisch zwart gat.

dwalmpje | 20-05-05 | 23:45

@fuckje
In deze omgeving is prominenten een zeepmerk.

ventus_aqualis | 20-05-05 | 23:45

zeau dinand gaat straks eerst even roken

Mellorenz | 20-05-05 | 23:44

@ventus,
klopt, behalve dat hij het woord prominenten niet noemde; hij gebruikte het woord: soapies! We hoorden het alledrie hier.

fuckje | 20-05-05 | 23:42

@superjan: amen (op prdv na).
De meeste politici reageren als een kind dat een speeltje dreigt te worden onthouden. Hun krankzinnige gekronkel begint lachwekkend te worden. Van d'66-ers is de paniek te begrijpen, die moeten misschien als snel een baantje in de EU zien te ritselen nog voor het te laat is.

oxo | 20-05-05 | 23:40

@fuckje
En Frits Barend zei daarop eindelijk iets verstandigs: het is te hopen dat meer prominenten de eerlijkheid van Wennemars hebben.

ventus_aqualis | 20-05-05 | 23:39

@superjan,
je bedoelt; list en bedrog?
dan ben ik het met je eens!

fuckje | 20-05-05 | 23:38

@fuckje.grote vriendin, ik ben geen anarchist, een hele lieve jongen eigenlijk, maar soms is het goed om de kussens eens flink op te schudden, we moeten van dit tuig af. ik heb het ware gezicht van het monster nu gezien.

superjan | 20-05-05 | 23:37

@ventus,
en Wennemars for president!Die zei: NEE
tegen gekke onbetrouwbare liegbeest GERRIT!

fuckje | 20-05-05 | 23:37

Volgende week op de TV een grootscheepse aktie om de ontwerp-grondwet voor een Tsunami te behoeden.

ventus_aqualis | 20-05-05 | 23:35

. bananenrepubliek 20-05-05 @ 19:45
Sorry voor de late reactie. Denk jij nu echt dat de regering daar wat van aantrekt? Die hebben nu spijt dat ze ons de mogelijkheid geven. Als we nu allemaal NEE zeggen dan hebben zij als argument "geen referendum want het is gebleken de burger is dom" Dus vegen ze hun pluche billetjes af met mensen zoals jij en ik. Wij zijn DOM. Ik ben blond, jij bent blond, iedereen is blond. We zijn namelijk arische mensen. En de rest? Knuffelen!

Wulfpack | 20-05-05 | 23:34

@ fuckje

yesss

anarchez | 20-05-05 | 23:32

ok, moet niks van wilders hebben, maar als clairy wilders op een bepaalde manier aanpakt, wil ik ook dat ze dat t.o.v. de machthebbers doet en anders moeten wij dat maar doen dus, nee tegen het zootje!

anarchez | 20-05-05 | 23:30

@yourworstnightmare
Goed stuk, vooral de vergelijking van middeleeuwse boeren en feodale meesters !
Heeft iemand enig idee hoe onze islamitische medemenschen zich op dit referendum voorbereiden en wat de stemming bij hun is ?
Ik heb daar nergens iets over opgevangen, maar ben toch wel erg benieuwd.

preacher | 20-05-05 | 23:30

@superjan,
jouw"advies brengt slechts wanorde, omdat de door jou genoemde partijen nooit en te nimmer samen kunnen werken.
je krijgt dan een vorm van anarchie, en misschien is dat nu wel het beste!

fuckje | 20-05-05 | 23:26

Voor alle angsthazen bij een 'Nee':

´De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel´ (Albert Einstein)

dwalmpje | 20-05-05 | 23:26

tis net als de einduitslag van het songfestival... alles is al vante voren bepaald door die medezeggenschap ontnemers, alleen: hoe verpakken we de boodschap aan de brave burgermarionetten onzer natie?

gelidzuiger | 20-05-05 | 23:25

@dwalmpje,

Voetbal is oorlog wordt wel eens gezegd, en dat willen we toch niet, nee stemmen dus.

de Japanner | 20-05-05 | 23:24

@de Japanner
De hele gele kaart constructie is natuurlijk om je dood te lachen. Ik zie Nederland in de toekomst al met gele kaarten strooien (voorheen het vingertje) om vervolgens net zo hard te worden teruggefloten door Duitsland en Frankrijk, die samen elk gele kaart kunnen terugdraaien.

dwalmpje | 20-05-05 | 23:21

1 juni nee, dan snel verkiezingen en alleen op SP, GW, GS en PRDV stemmen. Wat nu nodig is, is een politieke revolutie van links tot rechts.

superjan | 20-05-05 | 23:17

@dwalmpje,

En dan die arrogantie van brinkhorst, om bij NOVA met die kinderlijke Europese voetbal vergelijking te komen.
Brinkhorst was waarschijnlijk even in de war en dacht dat ie iets aan zijn dochter aan het uitleggen was.

de Japanner | 20-05-05 | 23:15

@Kenny013,
dat er geen steekhoudende argumenten worden aangeleverd; okej. Maar bewuste leugens de wereld insturen is toch een politieke doodzonde?

fuckje | 20-05-05 | 23:14

zoals ik al zei fuckje... een filmpje kan 1 idioot wellicht nog op eigen houtje maken. maar ik kan me niet voorstellen dat Jules oil of olaz maaten een paar tonnetjes uit eigen zak heeft getrokken om al die uitzendingen te betalen. van aartsen wist ervan, Zalm wist ervan, iedere vvd bobo wist ervan.

ik zeg haal hout en spijkers.

superjan | 20-05-05 | 23:13

@habiman
Dat het kabinet strandt in 2007 weten ze zelf ook wel. Voor die tijd moet het kabinet zich profileren in Europa voor hun volgende functie. Een Ja zal beloond worden door voorzitter Barosso, een Nee zal het einde worden van een mogelijke Europese functie voor JP en de zijne.

dwalmpje | 20-05-05 | 23:13

@Hambiman
Tsssja wij leven hier nou eenmaal in een intimidatie maatschappij, en die macht ?een keer deelgenood in dat pluche heisa clubje dan is het thema handenbovenelkaarshoofd.
tot mislukken gedoemd politiek braakspel!

gelidzuiger | 20-05-05 | 23:12

Nova; kwik, kwek en kwak. En weer geen enkel steekhoudend argument om voor te stemmen. Het blijft NEE.

Kenny013 | 20-05-05 | 23:08

Balkenende sloot zijn betoog bij Nova af met 'eerlijke argumenten' terwijl vlak voor hem Zalm de ene leugen naar de andere zat op te sommen over nergens gedocumenteerde veto-rechten die Nederland zogenaamd blijft behouden in de nieuwe grondwet. Het enige wat in de grondwet staat is dat het veto-recht wordt AFGESCHAFT! Zodra de grondwet er komt kunnen alle mondelinge toezeggingen worden teruggedraaid.
Weer misleid het Zalm de bevolking, hopelijk trapt men er deze keer eens een keer niet in.

dwalmpje | 20-05-05 | 23:07

Hambiman,
Voor de meeste politici is maar één ding van belang: macht, macht en nog meer macht!!
En daarvoor zijn ze zelfs bereid om over lijken te gaan.

Bunt | 20-05-05 | 23:05

Balkenende had zijn Pim style stropdas weer aan bij NOVA, doet ie altijd.. soort geluksstroppertje in donkere nee tijden denk ik

de Japanner | 20-05-05 | 23:04

Neelie beweert op BvD dat het een eenmansactie van Maaten is!!!!!
Wat een beroepsleugenares!!!! Die Mulder in dat filmpje dan???????
Firma List en Bedrog!!!!!!!!

fuckje | 20-05-05 | 23:01

Heeft iemand enig idee waarom de belangen van gevestigde partijen zo groot zijn dat ze dit soort middelen inzetten om er voor te zorgen (hopen ze) dat wij toch JA gaan stemmen? Die belangen moeten wel gigantisch groot zijn willen ze dit soort ammunitie gebruiken. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of goeie verwijzingen naar websites die hier inzicht in bieden wat ik begrijp er echt helemaal NIETS van. Thanks!

Hambiman | 20-05-05 | 22:57

Het filmpje was al niet om vrolijk van te worden (stem, teksten, achtergrondje) maar ineens verschijnt die kop van Mulder in kleur eroverheen! Ik schrok me lam...! Die kop begon ook nog eens met de neusvleugels wat in de hoogte gestoken een stompzinnig zinnetje op te pruttelen. Zo'n 'I'm a genius amongst idiots'-act die we inmiddels ook van Donner, Kok, Brinkhorst en de jongeren van d'66 kennen. Dit referendum heeft er in ieder geval voor gezorgd dat alle prut in volle glorie komt bovendrijven.
.
@nightmare: goed artikel!

oxo | 20-05-05 | 22:57

@yourworstnightmare
wie is de bron van dit verhaal?

bananenrepubliek | 20-05-05 | 22:47

@YourWorstNightMare
Well, I agree with you but one point: America is not our best friend. War criminals which want to ban evolution theory by religious reasons might be worse then islamic arabia.

Siempie | 20-05-05 | 22:43

Heb uitgebreide klacht gestuurd, filmpje door ge-emaild aan iedereen die ik ken met het verzoek door te emailen, en ff voor alle ja-stemmers: Ik was vanaf het begin al tegen. Geen loopse hond die daar nog wat aan veranderd. NU BEN IK HET ECHT ZAT!!!

Calzone | 20-05-05 | 22:42

Het filmpje is zo schokkend. Mensen die dit verzinnen zijn gevaarlijk. Als dit de reactie is als mensen dreigen tegen 1 van hun plannetjes te stemmen. Deze europese elite moet gestopt worden.

Siempie | 20-05-05 | 22:35

Ah bij Nova is het op dit moment wie van drie. Ofwel weer een half uur lang gratis zendtijd voor het JA-kamp

Jedebielebroertje | 20-05-05 | 22:27

The American Constitution consists of 12 pages, plus another nine pages of amendments added over the past two centuries. The proposed European Constitution is 511 pages long, or 800 including various additions. At best, it is unnecessary complicated and unsuited as the foundation for any democratic system. At worst, it is deliberately made to be that way. The more incomprehensible it is to the common man, the more leverage it leaves to the specialists and the ruling elites. Former Belgian Prime Minister Jean-Luc Dehaene openly admitted this: ?We know that nine out of 10 people will not have read the Constitution and will vote on the basis of what politicians and journalists say. More than that, if the answer is No, the vote will probably have to be done again, because it absolutely has to be Yes.?
.
The EU elites are basically smiling to European citizens and saying: ?Trust us, and let us think for you". Thanks, but no thanks. First of all, we greatly dislike being treated with the same condescending contempt medieval peasants were subject to by their feudal overlords. Second of all: We don?t trust you. This Constitution will give even more power to the Hamas-kissers and the mullah-appeasers. And to the groupings that want the enlarged EU to include Turkey, and thus 100 million Muslims and counting. This is a Constitution written by bureaucrats for bureaucrats. It gives enhanced powers to the elites who alienate our best friends, the Americans, and court our worst enemies, the Islamic world. It is a marriage made in hell between the Eurocrat oligarchy and the latest utopian fads. It will further weaken European democracy at a time when detachment between the people and their leaders is already reaching dangerous levels, and while Islamists are watching from the sidelines, like hungry kids outside a candy store.
.
That?s why the Constitution proposal has to be rejected. If the French don?t do so in the upcoming referendum, then the British, the Dutch and the Danes need to do so in theirs. It is absolutely crucial if Europe should remain a civilized, democratic continent. The struggle to derail Europe?s path to Eurabia starts with blocking the latest schemes from Brussels and Paris.

YourWorstNightMare | 20-05-05 | 22:25

Europese Grondwet betekend gewoon nog meer matsbaantjes in Brussel voor uitgerangeerde politici.
-
Daar moet je wat voor over hebben, nietwaar.

Moi | 20-05-05 | 22:15

Ik zag het net nogmaals in het 10 uur journaal. Hoe de "initiatiefnemers" terugkrabbelden.

Wat een stel mongeaulen zeg. En dat moet dan ons land regeren. Als je in dit land in de politiek wil moet je volgens mij eerst naar het ziekenhuis om een aantal grijze cellen te laten verwijderen.

En het ergste van alles is dat deze "Least funiest homevideo" ook nog door onze belastingcenten betaald is.

Fuck het kabinet !!! Fuck de europese grondwet !!!

Nightwisher | 20-05-05 | 22:15

@PNCO
Dank, ik had niet verder gekeken dan mijn (toch al grote) neus lang is.
Inmiddels met verbazing kennis genomen van dit filmpje en de opzegbrief voor het lidmaatschap van de VVD gaat morgen met de KPN mee.

Chiant | 20-05-05 | 22:10

Maaten was net op het journaal....."het was niet de bedoeling dat het zo zou worden opgevat"..........

fuckje | 20-05-05 | 22:09

@Boruithetsprookjesbo 16:00
Die link is inmiddels dood.
-
Heeft iemand een mirror?

Chiant | 20-05-05 | 22:03

Ik heb ze door! Ze willen dat we met z'n allen "nee" stemmen. Het moet een soort van verborgen of dubbele agenda zijn. Kan niet anders, want die zogenaamde "ja-campagne" van de gevstigde elite is té doorzichtig!
Wat zou erachter steken? Wilders, Rouvoet en Marijnissen de loef af steken?
Toch maar "ja" stemmen dan?

Chiant | 20-05-05 | 21:52

Ziekelijk om zó het JA van de kiezer trachten af te dwingen. Men schuwt ook geen enkel middel.
Het lijken wel een stelletje ongeleide projectielen.

Vote NO !

penpal | 20-05-05 | 21:31

Zeker geleerd van hun racistische vriendjes (of vriendinnetjes, als "zusterpartij"), van likud.

sjonnie | 20-05-05 | 21:28

*Huilie* Ik was altijd voor de Grondwet, maar nu ben ik van m'n stuk afgebracht. Ik stem NEE.

Ach het boeit ook niet, we worden toch opgeslurpt, nu of later, later of nu, moffen veranderen toch nooit, dat merk je al in de watersport.

60 Yen | 20-05-05 | 21:20


@Geenstijl, waarom hebben jullie eigenlijk niet gewacht tot dit monster vertoont werd? Beetje een gemiste kans, of je nu ja of nee stemt, dit is een sterk staaltje angstzaaien dat best gezien had mogen worden.

Multikuli | 20-05-05 | 21:10

ik zeg.... JA, maar nu even niet!

petbur | 20-05-05 | 20:54

Artikel 2 word volgens mij wel eens vaker niet nageleefd.

Swiffer | 20-05-05 | 20:45

@thygros.
In mijn ogen ogen is dat hetzelfde.
Maar dan ben ik waarschijnlijk zo'n Lucas adept lol !

knutsel | 20-05-05 | 20:36

@knustel: fascistisch kapitalisme?

Thygros | 20-05-05 | 20:31

Wat is erger ? Kapitalisme of fascisme?

knutsel | 20-05-05 | 20:30


Nou JA zeg! Hoe halen ze het in hun botte hersens?

Multikuli | 20-05-05 | 20:16

Wat een mongeaulen, je vraagt je toch echt af welke nageboorte het verzint om zo'n filmpje te maken en uit te zenden. Een doofstomme blinde had kunnen weten dat er een tsunami van kritiek zou komen op dit filmpje. Als je weet dat Donner -terecht - nog niet kon zeggen dat een tegenstem kan lijden tot "Balkanisering" van de EU, dan kunnen zouden de pr-specialisten bij de Liberalen toch ook wel kunnen raden dat dit filmpje alleen maar averechts zou werken.
Ik heb gewoon al zin om tegen te gaan stemmen.

c_to_the_cizzle | 20-05-05 | 20:13

@king of: Als film was het sowieso een kutfilm, maar dat terzijde; Een film heeft niet ten doel ter meerdere eer en glorie van een partij een mening te verkondigen. Ja ik weet dat, dat vaker gebeurd is en we weten ook allemaal waar en wanneer. Juist daarom zijn dit soort uitlatingen over dit onderwerp, 60 jaar na dato so sick

Thygros | 20-05-05 | 20:10

@preacher en armageddon: in mijn mail(post 17.25) heb ik dezelfde opmerking over het eigenlijk willen forceren van een neestem gemaakt naar Mulder, ben benieuwd wat ie er op gaat antwoorden

Thygros | 20-05-05 | 20:07

mongeaulen zijn het

D Piddi | 20-05-05 | 20:02

Wat een Kudmongeaulen die scheyd VVD-ers, en wat zijn ze in Den Haag toch altijd slecht in propaganda. Ik krijg er spontaan een slappe pic van.

caspert79 | 20-05-05 | 19:58

Ik ben bang dat we maar weer :

Wie is loes van der Laan of
Brinkheurst of
Sharon Dijksma of
Wouter de pvda-kabouter of
Jozias of
Femke

moeten inschakelen om de boel bij elkaar te houden!

aldi | 20-05-05 | 19:50

Ja ,Nu Stem Ik Tegen.Hahaha

mefke | 20-05-05 | 19:50

Tsja, ik zit in een beetje lastig pakket. Aan de ene kant vind ik stiekum wel dat dit filmpje de grens opzoekt, aan de andere kant ben ik natuurlijk verplicht om het voor de vrijheid van de controversie op te nemen. Ik vraag me af wat er gebeurd als Mulder het niet een reclame spotje noemt maar een korte film. Gek dat het dan opeens valt onder de vrijheid van meningsuiting en er helemaal geen criteria meer zijn. Mijn vermoeden, en mijn dringende advies zou dus ook zijn: maak een film over deze stelling!

King of controversy | 20-05-05 | 19:48

zieke shit dat spotje
nee stemmen, dit gaat te ver man

herr_merx | 20-05-05 | 19:48

Ja. dat was niet slim van de VVD. Maar het zijn mensen en dat die zich vergissen is menselijk toch? Ze hebben het spotje teruggetrokken, maar wat ik mis is een openlijk: wat was dit dom van ons! Het zou een politicus sieren wanneer ie de waarheid eens sprak en niet snel op een ander onderwerp overging.
Een ander mooi voorbeeld inzake propaganda voor de Europese grondwet was de heer Kok (voorheen MP van NL en van PvdA huize) op TV; hij marcheerde stram langs alle kritische vragen en bezong in allerlei toonaarden de voordelen van de Europese grondwet.
Les uit dit alles: politici zijn draaikonten die je eigenlijk nooit kunt vetrouwen.
En juist daar ligt het probleem: Europa wordt aangeprezen door colporteurs van een bedenkelijk niveau en een berispelijke staat van dienst.

Tja en nu NL ineens meer moet gaan betalen dan minder (evenals het minder betalen natuurlijk een proefballonntje, doch dit terzijde) zijn in dit land natuurlijk helemaal de rapen gaar!

Je kunt je in gemoede afvragen: waar gaat het nou eigenlijk over?

Tot slot: hebben de nee-stemmers echt de illusie dat hun nee-stem (samen met die van de Fransen) enige indruk maakt? Nee toch! Kijk zaterdagavond maar eens naar TV voor enig aanschouwelijk onderwijs. Welke zender? Komt niet zo spits, in elk land wordt het programma op een of ander net van de publieken wel uitgezonden.

QZNYWRLD | 20-05-05 | 19:46

@Wulfpack
Ja maar als NL regering grondwet WEL laat doorgaan hebben ze een uitspraak van de kiezer (NEE)
Daardoor moeten ze samen met Frankrijk in heronderhandeling
En dus kom de NL regering niet onder een nieuw referendum in 2006 uit.
Ik denk daarom dat NL zal besluiten om bij een Frans NEE hier het referendum af te blazen. Alleen dan kunnen ze de Nederlandse kiezer omzeilen.

bananenrepubliek | 20-05-05 | 19:45

Oke, dat hebben we weer snel voor elkaar (nou ja, we, ik heb natuurlijk weer niks nuttigs gedaan). Zwarte Kip, neem vanavond een extra biertje, je hebt hem verdient!

Snijbonenmolen | 20-05-05 | 19:45

Binnenkort twee grondwetten. Wat was ook alweer de basis voor het bestaansrecht van een land?

kredo | 20-05-05 | 19:44

Het is toch weer te triest voor woorden. Wanneer zien ze eindelijk in dat ze een verloren strijd voeren, en dat mensen alleen maar pissiger worden?

Framoes | 20-05-05 | 19:42

@Armageddon
Jij denkt ook van, zo stom kunnen ze toch niet zijn, er moet iets achter zitten !
Ik vrees dat het echt van die dumbo's zijn.

preacher | 20-05-05 | 19:41

@bananenrepubliek
En zo gaat het gebeuren, als het NON wordt !
Wij krijgen never nooit geen referendum meer over echt belasngrijke dingen, dat staat ook op het verwachtingslijstje.

preacher | 20-05-05 | 19:38

@ bananenrepubliek

Het nakijken hebben we al sinds 01 01 2000,
das het probleem juist

Die fijne | 20-05-05 | 19:37

Misschien is het wel een truuk om er een NEE stem door te drukken. Weet jij veel. Maaruh... Europarlementariër Maaten ongezien de tiefus voor je!

Armageddon | 20-05-05 | 19:37

. bananenrepubliek 20-05-05 @ 19:30

Bijna...
1. Klopt
2. Regering Nederland laat grondwets-referendum WEL door gaan op 01-06
3. Klopt
4. Klopt
5. Klopt
6. Nederlandse regering besluit niet nog een referendum te houden want er is geen geld.
7. Klopt

Wulfpack | 20-05-05 | 19:37

Ik ben gewoonweg HEERLIJK rechts. Maar dit gaat te ver.

Zum kotzen.

rzer0 | 20-05-05 | 19:33

De Europesche WAT!?

Faach Viechuur | 20-05-05 | 19:32

Hoe triest van geenstijl zeg!
Als gristenen iets te klagen hebben, worden ze keihard uitgelachen, als ze naar de RC-commissie stappen, en nu doen ze het zelf.
Ook om een tv-spotje. Triest, triester, triest.

watnuweer | 20-05-05 | 19:31

Denkbaar scenario?

1. Frankrijk stemt "NON" drie dagen voor het referendum in Nederland
2. Regering Nederland laat grondwets-referendum niet door gaan op 01-06
3. Heronderhandelingen EU met Frankrijk
4. Frankrijk na een jaar akkoord na fikse scheut water in de wijn door EU
5. Nieuw referendum in Frankrijk in 2006
6. Nederlandse regering besluit niet mee te doen aan het referendum
7. Grondwet wordt aangenomen en Nederlandse kiezer heeft het nakijken

of kan dit niet?

bananenrepubliek | 20-05-05 | 19:30

keutel intrekken of niet. hier mogen die rukkers niet mee wegkomen. Natuurlijk wist van Aartsen ervan. Net als of Maaten in zijn eentje ff media in kan kopen in Nederland zonder dat de FV daar van af weet. gelul uiteraard.

jan molendijk alias Tafkaal... wat vind jij daar nou van?

superjan | 20-05-05 | 19:29

Vote... NO.

bethundered | 20-05-05 | 19:22

Jezus zeg das niet normaal!! Echte pure wanhoop is dit zeg. Ik weet iig zeker dat ik NEE ga stemmen!

Xaio | 20-05-05 | 19:20

Voor mij reden om ook geen VVD meer te stemmen. Zieke geesten.

apostrofje | 20-05-05 | 19:01

Als het kabinet op 2 juni zijn ontslag vraagt aan Hare Jubilist, is het dan ook mogelijk om de kneuzen van het EP gelijk mee te laten gaan? Kunnen we hier in Nederland nog zelf bepalen wanneer wij nieuwe verkiezingen willen voor dat EP(al is het maar voor het Nederlandese deel?)
Of moeten we dan eerst de grondwet goedkeuren zodat we meer zeggenschap krijgen? Zie je wel dat we er niks van snappen met zijn allen!

Thygros | 20-05-05 | 19:00

Slaat nergens op dit spotje

potverdorie | 20-05-05 | 18:55

You tell them, Bunt !
Kunnen ze van jou niet de pitbull maken van GS, of hebben ze die al ?

preacher | 20-05-05 | 18:48

Gewoon uitzenden die hap, je staat ergens voor, niet meer omkijken en gaaaaan...

Kokstra | 20-05-05 | 18:46

Geachte heer Mulder,
-
Blijkbaar heeft u net zoals Judas P. Balkenende uw normen en waarden inmiddels al door het toilet gespoeld.
-
Dit blijkt wel uit de manier van propaganda voeren om daarmee maar vooral uw ziekelijke hang naar een groot Europees Rijk te kunnen realiseren.
-
Uw "ja" campagne dient geen ander doel dan, op grond van hetgeen in van de ?Europese Grondwet? is vastgelegd, voor u en uw gelijkdenkende soortgenoten méér macht te creëren en dit uiteraard ten koste van de burgers.
-
Niemand wil een herhaling van Auschwitz !!
Daarom dan ook een duidelijk NEE tegen het broddelwerk dat u als Grondwet durft te betitelen.
-
J. Bunt

Bunt | 20-05-05 | 18:45

@Arma
"De spot was gemaakt door Europarlementariër Maaten". (Teletekst)

File | 20-05-05 | 18:35

@. PietjeBell
Nee. Heute gehört uns Deutchland und morgen die ganze welt! De algehele wereld macht dus. De VVD de algehele finaciële wereldmacht. En ziedaar...

Wulfpack | 20-05-05 | 18:30

@Night
Dat is wel heel gemakkelijk.
In die gevallen had je ook te maken met zwakke overheden en zwakke (mis)leiders, net zoals waar wij nu onder lijden.
Het volk zal niet protesteren indien iemand met verstand en/of ijzeren hand, goed of kwaad, met de scepter zwaait.

MAXIMO | 20-05-05 | 18:29

De VVD beschikt over weinig historisch besef. Was Hitler ook niet gewoon voor een verenigd Europa?

PietjeBell | 20-05-05 | 18:25

@. preacher
Bij de supermarkt wordt ook geluld. Bovendien komen die mensen meestal uit volkswijken die erg sociaal zijn. Maak je maar geen zorgen, die mensen zijn om de donder niet achterlijk. Ik wil haast zeggen, hadden we niet maar een paar van die knakkers op het pluche. Die weten wat problemen zijn en hoe ze op te lossen. (Iedereen legaal wiet telen ;) ) Maar ik begrijp waar jij op probeerd te wijzen.

Wulfpack | 20-05-05 | 18:24

Hahaha power to the blogs inderdaad. Wie heeft dat eigenlijk bedacht dit idiote verhaal? De VVD. Maar wie bij de VVD?

Armageddon | 20-05-05 | 18:23

Ik neem aan dat de link van de update onjuist is en dat deze (www.nu.nl/news/529009/11/VVD_schrapt_t...) bedoelt word, maar als de link puur om de kritiek gaat dan is hij natuurlijk wel correct.

Hedgehog | 20-05-05 | 18:23

@wulfpack
Dat bedoel ik dus ook! Doordat dit filmpje is tegengehouden krijgt het gros van de bevolking dit filmpje waarschijnlijk nooit te zien en kunnen zij dus ook geen mening vormen hierover, die ze daarna kunnen uiten!Snappie !

preacher | 20-05-05 | 18:17

@Thygros

Liberaal zijn ze in in ieder geval niet.De ALDE (de "liberalen" in europa) juigen de maatregelen van Europa toe om de importheffingen op de import van goedkoop textiel uit China te verhogen.

Arjan | 20-05-05 | 18:16

@. preacher
Blogs maken gebruik van peilingen en andere nieuwsbronnen. Die nemen die mensen wel mee. Dus ik denk dat je jezelf niet op glad ijs bevind maar in nat water. ;) BTW een mening vormen is iets anders dan uiten.

Wulfpack | 20-05-05 | 18:12

Zijn er nog ergens ja-stemmers in de zaal?
Als ik jullie was zou ik maar snel wegwezen 8) Voor er oorlog uitbreekt!? (A)

Minimoi | 20-05-05 | 18:11

Uiteindelijk heeft de geschiedenis meerdere malen uitgewezen dat het Volk sterker is dan de overheid.
Polen, de Berlijnse muur, Roemenie, Rusland, etc.

Night | 20-05-05 | 18:09

Wim Kok for Euro-president!

Ultraextremist! | 20-05-05 | 18:08

@TTThea: je was duidelijk genoeg, het extremisme wordt misbruikt terwille van machtswellust en zelfverrijking met een onduidige polarisatie als gevolg.
Zoals ik al eerder vermeldde: hoog tijd voor dopingcontroles ;)

Don Quichote | 20-05-05 | 18:08

@Ttthea: "Alleen, uiteindelijk is de Overheid sterker dan het Volk, en dit soort extreme, repressieve, Communistische activiteiten kunnen we dus vaker gaan verwachten": suggereer je daarmee dat de EU fractie van de VVD ook nog eens communistisch is geworden?

Thygros | 20-05-05 | 18:06

Power to the blogs 2
Mag ik hier pleiten voor een beetje voorzichtigheid om die power uit te oefenen ?
We hebben al zoveel censuur de laatste tijd
en mensen die niet zoveel internetten hebben ook het recht om hun eigen mening te vormen lijkt mij, of begeef ik mij nou op glad ijs ?

preacher | 20-05-05 | 18:06

hoe een leider een lijder wordt

Don Quichote | 20-05-05 | 18:02

Zijn er trouwens onder de reaguurders mensen die anders gaan stemmen? en zo ja wat?

Thygros | 20-05-05 | 18:02

Raar dat de spot mij doet denken aan de persoon die ook veel beelden liet zien om dingen te vergoeielijken. Het was maar een ingeving die ik jullie niet wilt ontnemen. Ik schaam me zo'n beetje voor de ingeving. www.hitler.org/speeches/

Wulfpack | 20-05-05 | 18:01

Eerste item bij het NOS-journaal!

Poptaart | 20-05-05 | 18:00

@Thygros
... een lucasdelinkselul?

blawablawa | 20-05-05 | 18:00

Laten we eens laten zien hoe het echt moet!

Print allemaal een a4-tje met de volgende tekst:

Doe Mee !
Stem NEE

hang het voor je raam
mail het aan al je contacten

power aan het volk

Night | 20-05-05 | 18:00

Kijk, dat pas ultraextremisme!
maw, Boem!

Don Quichote | 20-05-05 | 18:00

het word pas echt oorlog als de uitslag straks "ja" blijkt te zijn, terwijl het sentiment duidelijk "nee" is.

puh | 20-05-05 | 17:59

@Groenstadt: I stand corrected.

London Calling | 20-05-05 | 17:56

BraaH! blaah! BoewaAH! Boe!

Ultraextremist! | 20-05-05 | 17:55

Ik kijk uit mijn raam en zie de heren politici folderen en ik denk:"Dit nooit meer"

kwakkwak | 20-05-05 | 17:55

Het is omdat ik wordt afgezeken als ik maar 1 ding zou posten maar heb hier maar 2 woorden voor over. 1 WALGELIJK 2 NEEN Ik denk zelfs dat ik de argumenten achterwege kan laten.

Wulfpack | 20-05-05 | 17:53

Die maaten heeft zijn naam ook niet mee natuurlijk, ligt ie een keer te wippen dan is ie gelijk een ............

Thygros | 20-05-05 | 17:50

Ook AH voorziet een NEE, met hun hamsterweken.

gentle giant | 20-05-05 | 17:49

Kan je nagaan wat voor zieke geesten er daar in het Europarlement zitten.

kneuterzak | 20-05-05 | 17:47

polarisatie op het hoogste niveau dus TTThea, maar daar staan de huidige bewindslieden al een tijdje om bekend.

Don Quichote | 20-05-05 | 17:46

"Barroso wil juist een hoger budget.Dat zou betekenen dat Nederland zelfs één
miljard euro meer gaat betalen dan nu."

Goed zo, jongens. Ga zo door! Méér geld naar Brussel want anders volgt er onherroepelijk oorlog en genocide!

Dr. Dr. Bartholdy | 20-05-05 | 17:45

(Lang leve de "Brinkheurst-eu-nizer")
In NeuVA Peulitiek zijn vanavond premier Jan Peter Balkenende (CDA) en de vice-premiers Gerrit Zalm (VVD) en Laurens Jan Brinkheurst (D66) te gast. Zij keumen uitleggen wat het kabinet denkt te doen aan de groeiende weerstand in Nederland tegen de Europese greundwet. (NOVATV)

-Benieuwd wie er het meest gaat zweten. Clairy niet iig.

Pritt Stift | 20-05-05 | 17:42

Don Quichote 20-05-05 @ 17:29
Ik ben niet rechts hoor. Ik probeer alleen zoveel mogelijk mensen te irriteren.

blawablawa | 20-05-05 | 17:41

heb net het filmpje gezien; gaat wel erg ver hoor, moet die Europarlementarier niet van z'n plek af?

varkentje wodka | 20-05-05 | 17:41

Ik wil best wel twee keer naar de stembus deze zomer.

trespasser | 20-05-05 | 17:40

@Lucas
Kom op.... moet dat nou? Ik heb al zo'n slechte dag....

criticus | 20-05-05 | 17:39

Toch nog even ingevuld, na schoppen is leuk :)

Uw klacht is verzonden naar de Reclame Code Commissie
De verdere afhandeling van uw klacht vindt plaats per post op het door u opgegeven adres.

Orion666 | 20-05-05 | 17:37

Je zult maar VVD-lid zijn...

Lucasdelinkselul | 20-05-05 | 17:37

Barroso tegen verlaging EU-bijdrage

***************************************
BRUSSEL Voorzitter Barroso van de
Europese commissie is het niet eens met
het budgetvoorstel van EU-voorzitter
Luxemburg.Volgens dat voorstel zouden
sommige landen aanzienlijk minder gaan
betalen aan de Europese Unie.

Ook Nederland zou daarvan profiteren.Nu
betaalt Nederland nog jaarlijks drie
miljard euro meer dan dat het vanuit
Brussel ontvangt.

Luxemburg wil het totale budget van de
EU verlagen,onder meer door aan arme
regio's minder steun te geven.Barroso
wil juist een hoger budget.Dat zou
betekenen dat Nederland zelfs één
miljard euro meer gaat betalen dan nu.

Oprotten met heel die Europese Unie, kost een hoop, werkt een beetje..

Koos Smakeloos | 20-05-05 | 17:35

Godallemachtig. Ik kon het eerst niet geloven, ze gooien echte lijken in de strijd. Eerst Kok van stal gehaald (Nova), maar die verkeerde kennelijk nog niet in de juiste staat van ontbinding.
Dat volwassen mensen dit in hun zieke hoofd durven halen, ik kan er met de pet niet bij. Doet ook heel erg sterk denken aan het Fortuyn bashen, toen werden de joodse skeletten er ook met de geschoren hoofden bij gesleept.
Niet te geloven, in wat voor wereld leven we, ik dacht dat Nederland nog wel beschaafd was. Godverdomme. Misselijkmakend.

Boris Borsthaar | 20-05-05 | 17:35

Bizar dat men zegt dat de nee-stemmers ten onrechte appeleren aan het ontevreden gevoel over de euro, economie, het kabinet enzvoorts, maar men zelf irrelevante zaken uit het verleden erbij haalt. Dat het stierenvechten met deze grondwet door mag gaan bijvoorbeeld vond ik destijds al reden genoeg om tegen te stemmen. Geeft aan dat deze grondwet door allerlei landen (dus ook Spanje) is voorbewerkt, en per definitie dus niet democratisch/eerlijk tot stand gekomen.

superlutser | 20-05-05 | 17:32

@Thygros - eindverantwoordelijke is Maaten, die is immers fractie voorzitter van dat EU geboefte van de VVD.

En mocht je antwoord terugkrijgen dan zullend at zalvende woorden zijn. Ben benieuwd!

Pietje Bel | 20-05-05 | 17:29

@blawablawa: dus semi-linksen zoals Lucas en semi-rechtsen zoals jij ;)
sh*t, komt er net een veewagon voorbij met het opschrift: 'Alle Potentiele Nee-Stemmers Instappen'.

Don Quichote | 20-05-05 | 17:29

Het ijzersterke optreden van Verdonk gisteren voor de VVD bij Jan Mulder en kornuiten is in 20 seconden tenietgedaan door....... Jan Mulder.

Koos Smakeloos | 20-05-05 | 17:26

Troost me vrienden.... ik heb vandaag twee deuken politieke deuken opgelopen. Eerst het smakeloze spotje en dan ook nog dat hondengedoe. Naast terugtrekking van het spotje heb ik nog minstens een algeheel hondenverbod in steden nodig om dit een beetje te kunnen vergeten. En een goed glas whisky.

criticus | 20-05-05 | 17:26

Beste Zwarte Kip,

Misschien kun je mogelijkheden onderzoeken om onze regering aan te klagen, ik voel me onderhand namelijk gechanteerd door onze regering. Ze proberen door dreigementen ons te dwingen voor te stemmen.

Mach10 | 20-05-05 | 17:25

ik heb Mulder maar even een mailtje gestuurd met wat vragen:
Geachte heer,

Eigenlijk vind ik na uw smakeloze, walgelijke spotje met betrekking tot het eugrondwet referendum de aanhef niet passend, maar aangezien ik me niet wens te verlagen tot uw niveau heb ik het toch maar gehouden op geachte heer, u kunt zelf waarschijnlijk wel invullen wat ik er liever neer had gezet.
Ik heb een paar vragen voor u:
-Vind u dit nu echt een manier om campagne te voeren?
-Waarom probeert u over lijken en over terrorisme uw gelijk te behalen?
-Heeft u een idee hoe schoferend het is om nee-stemmers het idee te geven dat zij schuldig zouden zijn aan een volgende holocaust?
-Bent u met mij eens dat u zelf blijkbaar nog slechter op de hoogte bent waar het bij deze grondwet over gaat dan de gemiddelde nederlander? Dit gezien het feit dat u geen enkel argument voor de grondwet geeft, maar op een a-sociale manier op angstbeelden in probeert te werken.

Persoonlijk heb ik voor een Nee-stemmer die dat doet vanuit een dure Euro meer respect dan voor u.

Het spreekt voor zich dat bovenstaande dingen niet ter zake doen als uw spotje eigenlijk bedoeld was als ondersteuning voor de nee-campagne, in dat geval heeft u uitstekend werk verricht en weet ik zeker dat er mede dank zij u meer mensen tegen deze grondwet zullen stemmen.

Met vriendelijke groet,

Ik hou jullie op de hoogte vanzelfsprekend

Thygros | 20-05-05 | 17:25

De beelden die je ziet in het 'spotje' kwamen uit tijden waarin mensen met grootheidswaanzin dachten in terminologieen als '1 land', '1 leider', '1 volk'. Als je dan oproept tot '1 grondwet' ben je natuurlijk al niet handig bezig. Valt me nog mee dat men dit spotje niet vanaf 4 mei heeft uitgezonden...

superlutser | 20-05-05 | 17:24

@fuckje: True true

Pietje Bel | 20-05-05 | 17:24

ik bedoel natuurlijk te zeggen (semi) linksen en (semi) rechtsen, excuus

blawablawa | 20-05-05 | 17:23

> het feit dat (semi)links en nu ook (semi)rechts
> de Holocaust (steeds vaker) misbruiken
.
Het begon allemaal met die linksen. Ze hebben de rechtsen vergiftigd en gehersenspoeld. Die linksen zijn feitelijk verantwoordelijk voor dit spotje.

blawablawa | 20-05-05 | 17:22

@P.Bell,
maar al met al krijgen de VVd en het referendum negatieve aandacht, en die kan mij nu niet groot genoeg meer zijn.

fuckje | 20-05-05 | 17:21

@TheRealShowstopper: en dat in 1 zin, maar die erosie zie ik in deze niet... het doet mij meer denken aan een oplaaiend vuur dat haar vruchtbare as uitstrooid over de schedels der minderbegaafden.

Don Quichote | 20-05-05 | 17:20

Past wel.... smakeloze onderwerpen in een smakeloos programma. Niets mis mee...

criticus | 20-05-05 | 17:19

@fuckje - die 'journalisten' van BvD kunnen niemand het vuur nader aan de schenen leggen.

Pietje Bel | 20-05-05 | 17:19

@fuckje
ja, gelukkig zal het wel wat media aandacht krijgen.

preacher | 20-05-05 | 17:17

Als we met dit soort politieke propaganda gestuurd worden, vraag je je af wat de volgende wanhoopsdaad wordt. Het referendum bij voorbaat als niet-bindend beschouwen?
Wanneer de VVD wil dat we Europees gaan denken: NEIN, NON, NO, NEE, NOPPES, NADA, NJET!

superlutser | 20-05-05 | 17:16

Vanavond komt Neeelie Kroes bij BvD,
benieuwd hoe zij zich daar allemaal uit lult!!

fuckje | 20-05-05 | 17:15

begin me af te vragen wanneer de Holocaust slachtoffers opstaan om te demonstreren tegen het feit dat (semi)links en nu ook (semi)rechts de Holocaust (steeds vaker) misbruiken voor hun eigen doeleinden en daarmee een verdere erosie van de nagedachtenis aan de Holocaust in de hand werken?!

TheRealShowstopper | 20-05-05 | 17:12


Ik had liever gezien dat het al een paar keer op tv was geweest, dan had het nog meer schade aangericht dan dat het nu al doet.

Koos Smakeloos | 20-05-05 | 17:12

link van Ultraextremist 20-05-05 @ 16:51 nog een keer, vooral om het derde argument.
www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/europe...
Eindelijk een complete verwoording van de kern van het probleem.

Die 'grondwet' is rijp voor een dopingcontrole, badend in de testosteron en de groeihormonen. Aken en Keulen hadden die troep nog niet.

Don Quichote | 20-05-05 | 17:11

Power to the people cause the people want peace, fight the power. (Chuck D)

Gavrilo | 20-05-05 | 17:10

Power to the blogs, maar er is nu wel voorkomen dat jan met de pet ook kan zien hoe idioot ver de heren politici gaan om een ja door onze strot te douwen.
Ik heb er ook niet meer zo'n vertrouwen in dat dit item bij het journaal wordt behandeld.
Jammer !

preacher | 20-05-05 | 17:10

Zou Lucas ook linksdragend zijn? Ik geloof toch dat Starf*cker daar van houdt. Wees op je hoede tijdens de casual friday borrel op de redactie-darkroom Lucas!

Eskimauh | 20-05-05 | 17:09

-weggejorist-

Pieter Baan | 20-05-05 | 17:08

/uit het topisch:
Heeft iemand Lucas al gesignaleerd of is nog steeds met zijn moeder aan het bellen om het nieuws te vertellen dat ie op een weblog mag schrijven? Pikante actie van de redactie. Nu nog al die f*cking tiepvaute in jullie stukjes eruit en je kunt er zo weer 50 leden bijschrijven. Lekker binnenlopen zo: Hi als reclame binnengetikt. Lekker hoor...

Eskimauh | 20-05-05 | 17:07

zo zie je maar weer,creativiteit is ver te zoeken bij onze'leiders'!!!,.... stelletje wereldvreemde k*t apen!!!!!!

swinger | 20-05-05 | 17:05

Joziaanse verspreking na het zien van de reacties op het spotje;
'Ich habe es nicht gewusst'

Huh..? | 20-05-05 | 17:04

Niet over Frits B. praten. Ik krijg nu al hoofdpijn bij de naam alleen al. Allen die komende verkiezingen op de VVD stemmen: ongezien de blaque plague...

Eskimauh | 20-05-05 | 17:04

@ultraextremist, daar heb je op zich een punt. zo zou je het ook kunnen interpreteren. het doet me wel weer de hand tegen het voorhoofd slaan uit plaatsvervangende schaamte voor de communicatieve vaardigheden van weet ik veel welke idioot het heeft bedacht :) "Oh eh ja, wacht, dat had Donner ook gezegd he? helemaal niet aan gedacht dat mensen het daar wel eens mee zouden kunnen associeren, goh." SUCKERS :) :)
"Hiermee willen we laten zien dat het niet om niks gaat. Europa is niet voor de grap opgezet (...)" - maar ik moet wel iedere keer weer wrang lachen bij iedere stuntelige stunt die ze nu weer uithalen.. ben benieuwd wat ze morgen voor ons in petto hebben.. het is bijna slapstick, als een wiley E coyote die de roadrunner probeert te vangen, en daarbij continue op de meest grandioze manieren de plank volledig mis slaat :)

kaes | 20-05-05 | 17:03

WAT een Kut zooi daar in den haag. van de pot gepleurt. Daaaaaaaaag VVD

Deepnez | 20-05-05 | 17:02

@Ultraextremist
Neemt ook niet weg dat één of andere rasmongool de moeite heeft genomen in het filmpje de jodenster van een kleurtje te voorzien. Hoe ziek kun je zijn.
Maar het is duidelijk dat de VVD hier als partij achter de boodschap staat, dat als ik op NEE druk, ik impliciet verantwoordelijk ben voor de volgende holocaust.
En om die reden sla ik de heer Mulder met liefde op zijn volgevreten bek.

SuperG | 20-05-05 | 17:02

Spotje gaat toch al niet meer door. Was net op de radio...

8YEight | 20-05-05 | 17:01

Misschien is het leuk om het spotje alleen op de tv van Frits Barend uit te zenden :)

Wittesaus | 20-05-05 | 16:59

De VVD is zinloos!
En we smijten er nog een mooie Jozias leugen tegenaan "Met deze Grondwet blijven wij in een krachtiger Unie onszelf."

Blijf vooral jezelf VVD, dan is het snel met jullie afgelopen!

Pietje Bel | 20-05-05 | 16:58

Dat wordt dus blikken bruine bonen en pakken brood inslaan deze winter.

K. Leajeau | 20-05-05 | 16:58

Kan die VVD kliek niet leuk op een treintje worden gezet na 1 juni?

Thygros | 20-05-05 | 16:57

MUAHAHAHAHAAAAA
Binnen 2 uur nadat bekend wordt dat dit spotje wordt ingezet, flikkert half loggend nederland een klacht bij de RCC / VVD op de digitale deurmat, en wordt alles terug direct weer gedraaid.
Laat Mulder zich hier maar eens uitpraten.
Heerlijk. De stemming zit er goed in.
Maar het blijft wel een NEE!
Ongezien de tiephus voor de VVD (jaja, 2004)

Huh..? | 20-05-05 | 16:57

Als goedmakertje heeft de VVD het volgende verzonnen:

Nieuws

20 mei 2005 - Hondenbelasting afschaffen

Tweede-Kamerfractie

VVD-Tweede-Kamerlid Ineke Dezentjé Hamming roept gemeenten op de hondenbelasting af te schaffen. Aanleiding hiervoor is de onvrede van dierenartsen, die verplicht worden gegevens te verstrekken over hondenbezitters. Zo kunnen gemeenten makkelijker nagaan wie er een hond heeft en dus hondenbelasting moet betalen.

?Dierenartsen hebben weliswaar geen beroepsgeheim, maar hondenbezitters overhandigen de gegevens over hun viervoeters natuurlijk niet aan een arts om daarmee de gemeentelijke belastingdienst een handje te helpen?, aldus Dezentjé Hamming.

Daarnaast zadelt de gemeente met deze informatieplicht de dierenartsen op met extra administratieve lasten. De inningskosten van de hondenbelasting zijn sowieso buitenproportioneel hoog. Gemiddeld genomen is een gemeente éénderde van de opbrengst kwijt aan het innen van de hondenbelasting. In sommige gemeenten is dat zelfs meer dan de helft.

Met deze stelling sluit Dezentjé Hamming zich aan bij het onlangs verschenen rapport van de commissie-Eenhoorn. Daarin stelt de commissie voor de hondenbelasting op te heffen. Ineke Dezentjé Hamming vindt dit een goed advies en roept gemeenten op de hondenbelasting af te schaffen.

Dr Bibber | 20-05-05 | 16:56

@keas
het is een stukje geschiedenis; "eerst was er oorlog in europa, toen werd er samengewerkt met vallen en opstaan, en nu willen we die samenwerking verzegelen."

De suggestie dat er oorlog komt als je tegen stemt komt geheel en al door de uitspraak van Donner in je achterhoofd, en zit niet in het filmpje! Neemt niet weg dat die suggestie natuurlijk wel door het filmpje wordt 'bovengeborreld' (zoals nogal blijkt), waardoor het inderdaad maar goed is dat ze het hebben teruggetrokken.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:56

Schokkend slecht bedacht. GADVER!

Als dat de argumenten zijn om VOOR te stemmen...

Arbalest | 20-05-05 | 16:55

HEHE die update had ik nog niet gezien (toch maar vaker refreshen)

DarkMatter | 20-05-05 | 16:54

Misschien moeten ze bij die VVD eerst eens gaan denken voordat ze wat gaan doen.

Wittesaus | 20-05-05 | 16:54

Ook nog ff klagen bij die Jozef van den Broek Productions BV?
www.jozef.nl/

superlutser | 20-05-05 | 16:54

sna=snap .... sorry

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:54

Toen wij de holocaust als reclame gebruikten werd onze hele trein nog terug gestuurd van amsterdam naar utrecht...

Jorge Rafael Videla | 20-05-05 | 16:54

Ik sna nog steeds niet wat Hirschi ali bij die partij doet?

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:53

Heb net gebeld met VVD: de commercial IS terug gefloten....... dit was een actie van de europarlementarier en NIET van de VVD, VVD vindt dit ook te erg en hij wordt NIET uitgezonden

DarkMatter | 20-05-05 | 16:53

.pwned

Taeglian | 20-05-05 | 16:53

@ kaes: 2e wo2 = wo3 ;)

Aussie | 20-05-05 | 16:52

Gelukkig is het tijdelijk samenwerkingsverband met lucasdll nu ook opgeheven.

Mazzel | 20-05-05 | 16:52

De persoon die alhier post onder den naam 'London Calling' heeft het, zoals hij zelf reeds vermoedde, niet bij het juiste eind. De Amerikaanse burgeroorlog brak uit toen de zuidelijke staten zich beoogden af te scheiden van de unie waarvan zij deel uit maakten en de federale regering niet van zins bleek zulks toe te staan.

Zelfs een met een grondwet beklonken federale eenheid is dus geen garantie voor blijvende vrede.

Betreffende het VVD-filmpje past slechts één woord: schandalig.

Groenstadt | 20-05-05 | 16:52

mensen, zie de update, de actie is geslaagd

mediapik | 20-05-05 | 16:52

lekkere stemmingmakerij weer hier, ik blijf voor stemmen

jantje666 | 20-05-05 | 16:51

Je moet toch wel erg wanhopig zijn als je dit soort spotjes gaat uitzenden om JA stemmers te krijgen!
Nou, zeker na deze "aktie", mijn NEE hebben ze !

Lilith | 20-05-05 | 16:50

@Badwoman, ik heb ingevuld Anders: diverse regionale zenders en link van file op GS ingevoerd ;)

superlutser | 20-05-05 | 16:50

mensen die vinden dat dit filmpje "best kan" of "helemaal niet manipuleert" mogen mij trouwens eens uitleggen waarom er dan WEL jodensterren/etc in voorkomen, wat het nut daarvan is, als het niet om dreigen van een 2e wo2 gaat.

kaes | 20-05-05 | 16:50

Sneue actie van de VVD, reden genoeg om een klachtje naar RCC-boys te sturen:)

Aussie | 20-05-05 | 16:50

voor klachten is het nu te laat, dus hou maar op (op de melodie van de internationale)

Don Quichote | 20-05-05 | 16:50

wil je toch de zwalkende koers van vvd bekritiseren, bel dan direct met jan via zijn werk (bron: website vvd):

Jan Mulder is verantwoordelijk voor begrotingszaken, landbouw en de begrotingscontrole. Jan is bereikbaar via [email protected] en/of +32.2.2847607. Zijn website: www.janmulder.net.

opmerking: website .net doet het niet...

langneus | 20-05-05 | 16:49

Prachtige cynische uitspraak van Juncker: "Luxemburg zal niet op een boot stappen waarop geen Fransen zitten"

Don Quichote | 20-05-05 | 16:48

tijd voorneeb GS update om de victorie te claimen?

Mazzel | 20-05-05 | 16:48

"De verdere afhandeling van uw klacht vindt plaats per post op het door u opgegeven adres."

Ook ik heb de RCC maar tot actie gemaand. WALGELIJKE actie van de VVD.

superlutser | 20-05-05 | 16:48

Haha, te laat sukkels, het kwaad is reeds geschied!

John McClane | 20-05-05 | 16:47

Jammer, die reclamemakers hadden het goed voor elkaar om het Nee-front te versterken.

Al Lure | 20-05-05 | 16:47

teletekst:
110 Teletekst vr 20 mei
***************************************
VVD trekt campagnespotje snel terug

***************************************
BRUSSEL De VVD trekt een tv-spotje over
de Europese grondwet terug.De spot was
gemaakt door Europarlementariër Maaten.
Hij verwijst daarin naar de holocaust,
Srebrenica en de aanslagen in Madrid om
mensen ervan te overtuigen dat ze 'ja'
moeten zeggen tegen Europese grondwet.

De spot was sinds vandaag te zien op de
website van de VVD-Europarlementariër.
Vanaf morgen zouden veertien regionale
zenders het filmpje uitzenden.

Na overleg met het partijbureau in
Nederland heeft Maaten besloten de spot
niet uit te zenden.Het filmpje zou bij
nader inzien te ver gaan en averechts
kunnen werken.

Mazzel | 20-05-05 | 16:47

En de media er lekker overheen laten gaan natuurlijk!

preacher | 20-05-05 | 16:46

@therealshow, zie ik helaas niet staan wel dat de VVD de hondenbelasting wil afschaffen.

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:46

Volgens Maaten zien de partij en de europarlementleden nu in dat het filmpje "negatieve gevoelens oproept terwijl wij een positieve discussie willen voeren".

Wat een ontzettende sukkels!

Pietje Bel | 20-05-05 | 16:46

@ Pieter B e.a.

Volgens mij is de reclamemaker vierkant tegen te EU-GW, dit is perfecte reclame tegen... Thumbs up!

Al Lure | 20-05-05 | 16:46

Afgezien van dat filmpje nou wel of niet door de beugel: Proteststemmers indeze zijn in feite geen haar beter dan de dooie-Pim proteststemmers van destijds... gefeliciteerd.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:45

Dat spotje slaat als een tang op een varken, schandalig gewoon. Ik heb nog nooit zo'n grote uit zijn verband gerukte onzin gezien. Leven we nu in de 52ste staat van de VS ofzo? Wat denken ze hier in vredesnaam mee te bereiken?

Plasterk heeft vandaag helder uiteengezet waarom die NEE gaat stemmen: www.nos.nl/nosjournaal/dossiers/europe...

Pietje Bel | 20-05-05 | 16:44

@[email protected]:28
Ben het helemaal met je eens! Laten ze zichzelf maar te kakken zetten met dit spotje, alleen maar goed voor het nee-kamp!
Laten we vertrouwen op de nuchterheid van het gros van de bevolking!

preacher | 20-05-05 | 16:44

zo heb behoorlijk geklaagd.
zal ze leren!

kuba | 20-05-05 | 16:44

Voorzitter EU: Frans nee is einde grondwet

planet.nl/planet/show/id=67777/content...

en kijk ook even onderaan het artikel:

"Zie ook: VVD schrapt tv-spotje met holocaust"

maar de link werkt niet

TheRealShowstopper | 20-05-05 | 16:43

Die uitspraak is toch pas bekend na het referendum.

brambo | 20-05-05 | 16:43

VVD bedanken danwel feliciteren doe je trouwens hier he: [email protected]

John McClane | 20-05-05 | 16:43

Wie had dat ooit gedacht: er is een nog engere Jan Mulder dan Jan Mulder

Lucifer | 20-05-05 | 16:43

@pieter baan, bedankt voor je antwoord.

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:42

Klacht is de deur uit... en moge de VVD en de Europese grondwet een langzame en pijnlijke dood sterven...

MDA | 20-05-05 | 16:42

Blijkbaar zijn de nog niet gehoorde argumenten om VOOR te stemmen toch onvindbaar en wordt er op deze walgelijke manier gepropageerd. Typisch VVD.

Misschien kan iemand mij hier uitleggen waarom mijn Femke wil dat ik JA stem, haar argumenten bevredigen tot nog toe alleen de lichamelijke behoeften.

Don Quichote | 20-05-05 | 16:41

Ein Volk, ein Reich, ein Führer
het is echt waar beter voor ons allemaal.

Tubifiks | 20-05-05 | 16:41

Klacht verstuurd. (en ik kijk goedverdoemme geen eens tv)

Dol op Post | 20-05-05 | 16:41

Ik ga met Utraextremist mee in deze. Ik betrapte me er bijna op mijn reactie op het filmpje te laten bepalen door het daarvoor gelezen stukje op GS. Fuck... Jullie belemmeren mij in m'n eigen subjectiviteit.

Dogma | 20-05-05 | 16:40

-weggejorist-

Pieter Baan | 20-05-05 | 16:40

Belgjes kunnen daar niet klagen (want dat doen wij ook zo graag ;-))

zeveroare | 20-05-05 | 16:40

@Vergruizer3: jouw naam is zeker het apparaat waar je hersenen in gevallen zijn? VVD-er misschien?

FriescheHengst | 20-05-05 | 16:39

Klacht is ingediend.

Lima Bravo | 20-05-05 | 16:39

Deze discussie gaat eigenlijk niet meer over ja of nee, maar over de onsmakelijke methoden die de politici erop na houden om het referendum ten gunste van hun standpunt te manipuleren.

Barbapoeppa | 20-05-05 | 16:39

1. van alle beelden vond ik eerlijk gezegd die meneer Mulder nog wel het engst ;-)
2. de grondwet krijgt van mij een principiële nee stem. (zeg maar proteststem)
3. en eerst twijfelde ik nog een béétje, da's nu helemaal over, ik weet het zeker, ik weiger ergens onder een soort "bedreiging" mee akkoord te gaan.
4. het heeft geen steek zin om tegen te stemmen, het kabinet gaat ten koste van alles akkoord met die so called grondwet en slaat de resultaten van het raadgevend referendum in de wind.
en ik denk niet dat ik nog vaak op de vvd ga stemmen, zeker niet in EU verband, al is het alleen maar om meneer Mulder te pesten.

ali-chemicali | 20-05-05 | 16:39

@vergruizer3: ja, je hebt gelijk.

Klacht bij reclamecodecommissie is ook ingedient, maar die stakkers willen alles afhandelen via analoge post.... maar dát adres krijgen ze dus niet.... maar goed, de klacht is wel binnen daar. Ik hoef verder ook geen antwoord, het gaat om het statement he.

John McClane | 20-05-05 | 16:39

@vergruizer3>Jij moet wel een hele dikke nek hebben om zoveel beton voor je kop te kunnen dragen.

superjan | 20-05-05 | 16:38

@ Vergruizer
Tja, als je dit onder goede smaak verstaat en geen stemmingmakerij noemt dan twijfel ik een beetje aan je verstand.
Da's dus geen meelopen maar mee eens zijn.

Araya | 20-05-05 | 16:38

Ik dacht dat de VVD, het prima XXS als reclamebureau had, maar dat kan bijna niet. Die zouden nooit zo'n gedrocht in elkaar kunnen flansen.
Dit hebben ze vast zelf bij een obscure porno edit suite in elkaar gedraaid.
Dit is dodelijk voor de VVD. Nog nooit zo'n slecht spotje gezien. de combi van die braadvet kop van J Maaten met die uitgemergelde kindertjes. Ik ben echt heel erg kwaad.

superjan | 20-05-05 | 16:37

Bah, dat valt me nou van ze tegen!Pfoe....

SnAdEr-J | 20-05-05 | 16:37

wat een kuddevolk hier...

GS zegt: dit is slecht, en prompt jankt iedereen mee.

Hebben jullie geen eigen mening????
Zijn jullie zoooo dom????

Het niveau van de gemiddelde reaguurder komt niet boven een CU2 pagina uit...

vergruizer3 | 20-05-05 | 16:36

Het gaat niet eens om of je voor of tegen moet stemmen. dit is letterlijk over lijken gaan om je doel te bereiken. en wat madrid betreft. een niet europeaan zal nu echt niet gaan denken "o ze hebben een grondwet nu doe ik dat niet meer".

mackie | 20-05-05 | 16:36

@TRS
ik zeg waar ik voor sta. En als ik het wel eens ben met de 'richting vd stroom', wat voor zin heeft het dan nog om er iets van te zeggen..;-)
En nee, geen redactielid.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:35

Ik was helemaal niet tegen die grondwet, maar door dit soort spotjes, en dan vooral dat een hautain figuur mij dictatoriaal gaat zeggen dat ik voor MOET gaan stemmen, krijg ik opeens heel andere ideeën.

Dirruk | 20-05-05 | 16:35

kan iemand mij antwoord geven ik moet zo gaan werken :(

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:34

Alleen al hierom ga ik NEE stemmen

Lima Bravo | 20-05-05 | 16:34

Walgelijk misbruik. Kom maar op met die standaardbrief.

Araya | 20-05-05 | 16:33

Als ik die klacht indien is het toch niet de bedoeling dat ik geenstijl opgeef, want op tv is het nog niet geweest, of toch wel?

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:33

Ok, ik heb nu ook een klacht ingediend. De grenzen van fatsoen en eerbied zijn overtreden. Wat mij betreft is hiermee de grens bereikt in die voor-campagne. Een grote schande is het.

Nordthiad | 20-05-05 | 16:33

Hoe harder de partijen roepen dat die grondwet er MOET komen, hoe minder ik het vertrouw. Hier zit een luchtje aan, my fellow citizens...

Trouwens ook een mailtje aan de VVD eraan gewaagd. Wat een dwazen.

John McClane | 20-05-05 | 16:32

@TheRealShowstopper
Je trekt me de woorden uit mijn bek.

Wittesaus | 20-05-05 | 16:31

Mijn klacht is verstuurd.

superjan | 20-05-05 | 16:31

kappen nou met die grondwet.. ben er zat van

Niels | 20-05-05 | 16:30

@Ultra...
Jij bent dan misschien voor, maar anderen niet. Als de JA-stemmers alles doen om ze aan hun zijde te krijgen, dan mogen de NEE-stemmers daar toch wel een stokje voor steken?
Waarom zouden de NEE-stemmers dan ineens ruggegraat moeten tonen? Dat is hetzelfde als... "Over je heen laten lopen" in dit geval.

Wittesaus | 20-05-05 | 16:30

@Ultraextremist! 20-05-05 @ 16:19

Wordt jij door GS ingehuurd om de boel een beetje op te hitsen hier? Of ben je gewoon een GS redactielid die onder een andere nick zit te posten? Om de een of andere reden post je altijd tegen de stroom in, ongeacht de richting van de stroom.

TheRealShowstopper | 20-05-05 | 16:30

@tubifiks
daar ligt de oplossing, knabbelnoten-Fritsch benaderen over dit filmpje.

zuivergeweten | 20-05-05 | 16:30

Oorlog?,tegen de geytenneukers zeker... kom op dan maar hebben we dat ook gehad,Banzai !

rowdy | 20-05-05 | 16:30

Ik was al voor de Eur. grondwet, nu zelfs nog meer.

Nil desperandum | 20-05-05 | 16:30

Het is een idee van de VVD-fractie van het E.P. Dus "Den Haag" zal zich er wel weer uitlullen.

fuckje | 20-05-05 | 16:29

Wat een stel uitbuitende SCHOFTEN!!!

Lima Bravo | 20-05-05 | 16:29

"Sinds ze zijn verslagen en volledig zijn opgegaan in de VS is er geen oorlog meer geweest."

Ok, dus Nederland moet eerst gewoon "verslagen" worden door Frankrijk en Duitsland zodat we netjes hun normen en waarden gaan uitvoeren. Dan begrijp ik het weer. Dat verklaart ook waarom de Grondwet in Frankrijk juist verkocht wordt als "Dan kan Frankzijk zijn normen opleggen aan de rest van Europa".

Arjan | 20-05-05 | 16:28

ik heb het filmpje gezien,..... ik kan maar 1 conclusie trekken,......... de politici en de makers van dit filmpje horen in een gesloten afdeling thuis,.... diep triest,... en dat meen ik!.

swinger | 20-05-05 | 16:28

ik vind een klacht tegen dit ding indienen net zoiets als een klacht indienen tegen het "hand-van-God-spotje" van Versatel... hypocriete neo-correctheid. beetje ruggegraat kweken, mensen.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:28

Dit is zo stijlloos dat ik me nu echt schaam dat ik in dit land woon...

da wizard | 20-05-05 | 16:28

Heb de VVD ge-mailed, krijg je zo'n lullige autoresponse terug.

Mazzel | 20-05-05 | 16:28

Wat ik niet snap is dat er voor een oud hollandsche grondwets wijziging er 2 keer door de kamers over moet worden gestemd voor en na verkiezingen met 2/3e meerderheid. Vervolgens komt er een Europeese grondwet die wettelijk gezien boven onze eigen grondwet staat en die wordt op een maandagmiddag er even doorheengedrukt als het aan onze democratische bestuurders ligt. Afgezien van de foute dictatoriale propaganda zegt iets mij dat dit niet klopt.

Lucifer | 20-05-05 | 16:28

@ffwd em @Arjen: Misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen, maar volgens mij vond de Amerikaanse burgeroorlog plaats omdat de zuidelijke staten zich niet bij het federale noorden wilde aansluiten. Sinds ze zijn verslagen en volledig zijn opgegaan in de VS is er geen oorlog meer geweest.

Wellicht heeft JP dus toch gelijk als hij zegt dat er oorlog komt als we tegen stemmen!

London Calling | 20-05-05 | 16:27

@Ultraextremist!
Ik zei niet "stem op LPF". Ik zei dat dat een van de partijen is (en ik noemde ook de andere van toepassing zijnde partijen) die NIET bij de gevestigde orde horen. Ik neem aan dat je niet wil stellen dat de LPF WEL bij de Gevestigde Orde hoort.
:-)

DenkZelfstandig | 20-05-05 | 16:26

maar ja afgezien van alle commotie begin ik toch wel ernstig te twijfelen om voor te stemmen. Maar dan vooral voor een centraal geleid europa dat de lokale overheden buitenspel zet. Want laten we wel wezen, Nederlandse politici zijn nog niet in staat een kinderwagen te besturen.
Dan kunnen we gewoon de meest liberale deelstaat van duitsland worden. Heb ik geen enkel probleem mee.

Working Class Zero | 20-05-05 | 16:26

@LucasDeLinkseLul,

Zullen we tijdelijk samenwerken mensen? ;-)

Ik sta volledig aan de andere kant van het spectrum, maar nu lijken we toch een common cause te hebben inderdaad :-)

Arjan | 20-05-05 | 16:26

De nekslag voor de grondwet én de VVD. Hier is geen Wiegel tegen opgewassen...

John McClane | 20-05-05 | 16:26

Hitler zou trots op ze geweest zijn.

FriescheHengst | 20-05-05 | 16:25

@FlattyX

Vout=Fout

ArendhoutSki | 20-05-05 | 16:23

Net het spotje gezien. Heel goed voor het nee kamp. Wij moeten volgens deze Jan Mulder voorstemmen. En hij keek er nogal streng bij. Kortom, luister nu maar eventjes naar meneer de regent, dan komt alles goed. Als ik dan toch moet kiezen, geef mij dan maar die postbank Jan Mulder.

Barbapoeppa | 20-05-05 | 16:23

hmm. het spotje is een beetje soft vind ik. Opkringelende rook uit de gaskamers, huilende moeders die hun kinderen afstaan, en dan zo'n glunderende zelfingenomen gesubsidieerde eurokop van de vvd erachteraan. Dan zou ik wel stemmen.

Working Class Zero | 20-05-05 | 16:23

Eva doet mee!

Eva75 | 20-05-05 | 16:23

Dit kost het kabinet zijn kop. Einde oef.

superjan | 20-05-05 | 16:23

DIT KAN NIET

superjan | 20-05-05 | 16:22

@Ultraextremist!
Heb je dat ding gelezen of niet?

Wittesaus | 20-05-05 | 16:22

Zullen we tijdelijk samenwerken mensen? ;-)

Lucasdelinkselul | 20-05-05 | 16:22

"Denkzelfstandig, stem LPF.." voel jij je wel lekker???

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:21

Pizzaatje meesturen dan maar?

Evil D. | 20-05-05 | 16:21

@McMe

welk gedeelte begreep je niet?
<kwoot>. Vul geen nepadressen in </kwoot>

zuivergeweten | 20-05-05 | 16:20

@bwahaha. Amerikaanse burgeroorlog 1861-1865. is nog geen 200 jaar geleden. Ik weet dat dit muggenziften is en dat de kans op een intern grootschalig conflict (wat rassenrelletjes reken ik hier niet toe) in VS niet in lijn der verwachting liggen. Maar zelfs met een Europese Grondwet kun je de situatie qua oorlogsdreiging tussen Europa en VS niet 1 op 1 vergelijken daarvoor verschillen de lidstaten onderling te veel. Eén grondwet zou wel eens meer kans op oorlog kunnen opleveren omdat de primitievelingen in een keurslijf worden gedwongen waar ze niet in willen. Hiermee wil ik niet voorspellen dat er met de grondwet juist wel oorlog komt maar alleen maar een belangrijk argument van het JA-kamp ontkrachten.

ffwd | 20-05-05 | 16:20

Ik hoop dat die brief er snel is, want dit klopt ECHT niet

TheACE | 20-05-05 | 16:20

@Lucifer, ook voor Geenstijl ;-)

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:20

Hmmz, bij het klachtenformulier moet je een zender invullen. :S

Nordthiad | 20-05-05 | 16:20

Ziek filmpje trouwens, had Pim, Geert of Peterrr moeten proberen waren ze in een moeite berecht en geexcuteerd door de gevestigde orde.

Lucifer | 20-05-05 | 16:19

Dit is het meest smerige smakeloze nare spotje wat ik ooit in mijn hele leven heb gezien! Wat een imbecielen sjeezus, mijn klacht gaat nu de deur uit!

kuba | 20-05-05 | 16:19

Wat de fuck is er nou mis met die grondwet??? Ja, suf kabinet met onhandige politiek, ben ik het mee eens. Maar doe mij maar 1 groot en sterk Europa, niks mis mee! Ik heb het idee dat iedereen 'nee' wil stemmen om dit kabinet te dissen. lekker bezig..! flutzooi.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:19

Dit is echt ONGELOOFLIJK. Het is inmiddels wel duidelijk dat er echt geen enkel REDELIJK argument voor de Europese grondwet is, zodat de Gevestigde Orde wel moet gaan manipuleren en liegen om haar baantjes veilig te stellen en uit te breiden.
-
Ik zeg bewust Gevestigde Orde, want zij zijn de enigen die er in Nederland op vooruit gaan bij dit zichzelf volvretende bureaucratisch monster. De Gevestigde Orde in de Tweede Kamer bestaat op dit moment uit:
- CDA
- VVD
- D66
- PVDA
- GroenLinks
-
DIT zijn dus de mensen die JOU EN MIJ bedriegen om hun baantjes en macht veilig te stellen. Als je TEGEN de EU Grondwet bent, stem dan ook NIET op een van deze partijen. Stem liever op:
- PRDV
- LPF
- GroepWilders
- SP
- ChristenUnie (en SGP?)

DenkZelfstandig | 20-05-05 | 16:19

De verdere afhandeling van uw klacht vindt plaats per post op het door u opgegeven adres.
:-(

McMe | 20-05-05 | 16:17

tjonge jonge.... krijge we hier nu amerikaanse taverelen.. bang gemaakt worden omdat we anders iets niet zouden doen.
wat een sukkes daar toch weer. voordat je een promotie filmpje maakt zou ik toch eerst ff de regeltjes lezen, zeker als je een politieke partij bent die het als werkt heeft om regeltjes te lezen en te maken

Brain | 20-05-05 | 16:17

Denk alleen dat een klacht meer publiciteit genereert dan het filmpje zelf.

Lucifer | 20-05-05 | 16:17

Beelden uit Srebrenica? tssssk. Hoe durft de VVD dat er bij te betrekken. Volledig uit de context getrokken. Srebrenica is een goed voorbeeld hoe nauwe samenwerking tussen westerse landen in de vorm van NATO niets kan verhelpen aan een genocide. Voorhoeve was VVD minister toen hij slecht uitgeruste Dutchbat militairen daarheen stuurde. Hij heeft een foute afweging gemaakt. Waren er meer mensen met meer wapens daarheen gestuurd dan was Srebrenica niet op deze schaalgrootte uitgevoerd. VVD denkt dat met meer wetten en regels een genocide kan worden voorkomen. Nee, dat lijkt mij niet. Met betere militaire samenwerking ja, maar dat staat los van een grondwet. En hoe zit het met darfur? Zouden met een europese grondwet deze mensen ook daarmee beter geholpen zijn? Het lijkt mij niet, immers wat weerhoudt ons ervan om daar in te grijpen? diezelfde ontbrekende grondwet misschien?

sshadow | 20-05-05 | 16:16

Nog zo'n eikeltje met de naam Jan Mulder. 't is verdorie net Volendam, daar het ook iedereen hetzelfde. Inderdaad nodeloos paniek en haatzaaiend

Snijbonenmolen | 20-05-05 | 16:16

@Ultraextremist:
Nee, ik ben niet zo gevoelig voor die propaganda.
Maar ik vind het een smakeloos spotje

En die Jozias maar weer iedere junk aanspreken op hoogcatharijne.......

exarchos | 20-05-05 | 16:14

Waarom geen omgekeerde psycho iedereen doet wat het kabinet niet wel dusz simpel nee adviseren. Was dat nou zo moeilijk te bedenken JP,Donner en de rest

Wacky87 | 20-05-05 | 16:13

.. en dan heb ik het niet over dat filmpje.

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:13

Het moet niet nog gekker worden daar in Den Haag.

Rest In Privacy | 20-05-05 | 16:13

En wie de fuck is Jan Mulder in vredesnaam? Overigens wel een enorm foute en nietszeggende spot.

Kbee | 20-05-05 | 16:12

Goh, dit is echt de neo-fatsoensnorm ridders in actie...! gattverdamme

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:12

Een uurtje geleden heb ik de VVD hierover gebeld en ik werd toen doorverbonden met de voorlichter van tweede-kamer fractie. Deze zei dat hij mij "helaas" kon bevestigen dat het bericht op nu.nl juist was (ze zijn er dus zelf ook niet echt blij mee).

Nou ja, toen dus onmiddelijk mijn VVD-lidmaatschap opgezegd.

Mark 9712 | 20-05-05 | 16:11

Beter. Kom maar op met die standaardbrief, ik lik me ondertussen rot aan postzegels.

Oorlof | 20-05-05 | 16:10

@ArendhoutSki:
Veel Verkeerde Dikzakken (of kunnen VVD'ers ook niet spellen)

FlattyX | 20-05-05 | 16:10

wat is er mis met dat filmpje? er wordt niet gesuggereerd dat er oorlog komt als je tegen stemt, en als je dat wel denkt ben je wel heeeeeeel erg gevoelig voor media-manipulatie...

Ultraextremist! | 20-05-05 | 16:10

@ . bwahaha

Bwahaahhaa.. Nooit van de burgeroorlog gehoord zeker?

De (voorheen) Verenigde Staten van Joeglavië is, zoals Donner al opmerkte, een veel beter voorbeeld.

Arjan | 20-05-05 | 16:09

Hé wat grappig, ik wist niet dat er van Auswitz ook gedeeltelijke kleurenfoto's bestonden. (de Gele ster vooraan).

King of controversy | 20-05-05 | 16:09

En zo schokkend vond ik dit clipje nou ook weer niet. Kom aub met inhoudelijke argumenten waarom we NEE zouden moeten stemmen ipv alleen onderbuik en demonisatie van Ja'ers.

bwahaha | 20-05-05 | 16:09

VVD >> Veel Voute Dikzakken!

ArendhoutSki | 20-05-05 | 16:09

Wat is er toch mis met die Jan Mulders van deze wereld?

Koos Smakeloos | 20-05-05 | 16:08

Is die Kip al terug, kunnen we mooi even laten wetn dat we niet van gediend zijn?!

exarchos | 20-05-05 | 16:08

Wat een gezeik zeg. Ik vind eigenlijk dat een verenigd Europa inderdaad minder kans heeft op interne oorlogen. Zie de VS dat nu al honderden jaren geen intern militair conflict heeft.

bwahaha | 20-05-05 | 16:07

Zieke reclame, echt heel ziek.
VVD stem ik ook maar niet meer, maar ja.
Nee ging ik toch al stemmen tegen de grondwet, die helemaal geen grondwet is, maar ja.

Strebertje | 20-05-05 | 16:06

Wilde Hitler ook niet 1 groot land? waar halen ze gvd de gore lef vandaan? er komt geen oorlog, er is al oorlog! door manier die kut-politiek die we nu te verduren krijgen. gvd ik ben echt kwaad.

Zjineez | 20-05-05 | 16:06

Daar zal die paardenlul van een Van Baalen wel de hand in hebben gehad.

Wat een gaskamerartiesten!

Brusselmans | 20-05-05 | 16:05

Ik merk enige demonisering op van het huidige kabinet...

cornfed | 20-05-05 | 16:02

mmm, voor de zekerheid ook maar een meeltje naar de vvd gestuurd

pfff | 20-05-05 | 16:02

Deze reclame is in strijd met de reclamecode om de volgende reden(en):

Deze reclame is in strijd met:
* de waarheid
* de goede smaak
* het fatsoen

Deze reclame appeleert zonder te rechtvaardigen reden aan gevoelens van angst.

Deze reclame is strijdig met het algemeen belang, namelijk de souvereiniteit van Nederland.

Arjan | 20-05-05 | 16:02

"in strijdt met"???

Hoho, eerst op F7 drukken voordat je 't publiceert, dames...

mrXL | 20-05-05 | 16:01

Slaat echt helemaal nergens op, wat een stemmingmakerij zeg! Zeker weer een ideetje van onze top pipo Zalm.

Steve Austin | 20-05-05 | 16:01

idd - heb ook al een mailtje gestuurd, ben benieuwd hoe druk ze het gaan krijgen....

klauwhamer | 20-05-05 | 16:01

Hoera de 1e heb al een mail naar vvd gestuurd als ik antwoord krijg post ik het hier

superdick | 20-05-05 | 15:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken