Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huilstruikbedrijf NS huilt struik over 40% korting

topicnskortingskaart.pngHoi forensje! Bij dezen een gratwiete bak NS-haat voor bij uw lauwe bak stationskoffie. Het is immers maandag en dan is het bij ons koeltoer om te kankeren op de gele rups en de satanische machinisten van de treinen naar het oosten. Vandaag gaat uw vervangende ophef over de veertig procent dalurenkorting. De NS (SLECHTS EEN LETTER VERWIJDERD VAN U WEET WEL) heeft namelijk stilzwijgend besloten dat de korting nu niet meer geldt als u de reiziger toevallig net even voor het einde van de dalurenperiode incheckt, maar aankomt tijdens kortingstijd. Eerst kreeg je dan nog wel korting maar nou niet meer want burgerhaat en geldklopperij. Drama, natuurlijk, voor alle Spiessburger die natuurlijk net hun dagelijkse commute zo gepland hadden dat ze nog even een extra kopje thee thuis drinken om vervolgens om vijf voor negen in de pauperkaravaan te stappen om om half tien op kantoor te zijn. Allemaal Heel Erg en natuurlijk ook Heel Stom dat allemaal mensen een abonnement hebben gekocht op basis van een bepaald tarief en daar nu weer wat anders op moeten verzinnen, maar misschien is nog wel het saillantste van het bericht dat de NS om "strategische redenen" geen uitspraak wil doen over hoeveel mensen er zo'n kaart hebben en dus getroffen worden door de nieuwe maatregel. Strategische redenen? Waarom zou een grotendeels met collectief geld in de lucht gehouden voorziening die commercieeltje speelt ineens geen verantwoordelijkheid meer hoeven afleggen aan de gebruikerts? Het is niet alsof er ineens honderd concurrerende spoorbedrijven op de loer liggen die nu met een golf van hippe kortingskaarten reizigers weg te lokken bij de NS, want veel keus is er nu eenmaal niet bij het oligopolie van treinvervoerders. Ja, de halfzachte marktwerking die in Nederland elke publieke voorziening in een semiprivate, ondoorzichtige managersmaffia verandert strikes again.

Reaguursels

Inloggen

Dit NS gezeik is dus de reden dat ik nooit meer met de trein reis.Overstaptijden te kort, wandelwegen te ver, parkeren te duur, kaartjes te duur en dan nog te laat aankomen ook.
De ballen.

mallekater | 11-10-16 | 08:30

"Dus de NS wil dat ik, als ik met korting met de trein van 09:05 uur van Rotterdam naar Utrecht centraal wil reizen, tot 09:00 uur voor het poortje blijf wachten om daarna in vijf minuten te zorgen dat ik in vijf minuten naar perron 14 kom of dat ik eerst omloop naar de achterkant van het Centraal en daar tot 09:00 uur ga staan wachten zodat ik in vijf minuten iets minder ver hoef te rennen?

Ik mag hopen dat kortingsreizigers dit ook echt gaan doen en als een soort renpaarden alle poortjes net voor 09:00 uur gaan bezetten om massaal een sprint door de stationshal te doen.
Johanvb | 10-10-16 | 14:28"
.
.
U plant uw bezigheden ietwat verkeerd, want anders nam u de trein van 09:20, afgezien van de hierboven eeds vermelde eerdere start van de aanvang der kortingsperiode in dit geval.
Tscüß, Evocatus
Om de drukte, hoeveelheid mensen in de trein tijdens spitstijden te verminderen.

Evocatus | 10-10-16 | 23:35

Nou ja, een tweede ov-vervoerskaart had ik al. Dus gewoon die eerst gebruiken daarnaar abonnement voor 40%. Of e-ticket voor deel in spits gebruiken en daarna 40% kaart na spits.

Wanneer andere vervoerder aanwezig is op station bij de paal even in en uitchecken en binnen 2 minuten is je ov kaart met inloggen bij ns weer geactiveerd met 40%.

Jan, Leiden | 10-10-16 | 22:40

-weggejorist-

Seksdocent | 10-10-16 | 20:48

-weggejorist-

huh, ian? | 10-10-16 | 20:08

-weggejorist-

huh, ian? | 10-10-16 | 20:08

-weggejorist-

huh, ian? | 10-10-16 | 20:08

-weggejorist-

huh, ian? | 10-10-16 | 20:08

-weggejorist-

huh, ian? | 10-10-16 | 20:08

Waarom kan dat niet? Of liever: het kan, maar waarom is het niet zo opgezet?
Muxje | 10-10-16 | 10:11

Omdat de prijzen logischerwijs niet gebaseerd zijn op minuten, maar op trajecten.

Bulloch | 10-10-16 | 19:59

Je slaat de plank (bewust?) mis, Zentgraaff. Het gaat om reizigers die tijdens hun reis uit- en weer inchecken en zo van een soort loophole gebruik maken, wat straks niet meer kan. Het moment van inchecken aan het begin van de reis is leidend voor de dal of piekperiode. Die boodschap was voor mij al duidelijk toen ik een paar jaar geleden een abonnement afsloot. De klachten komen dus gewoon van een paar (40 in 5 weken tijd volgens de staatsomroep) zeurende cheapskates.

Bulloch | 10-10-16 | 19:36

Vogelbeest | 10-10-16 | 09:51

Of net andersom, een klein beetje geld er bij (een miljoen of 5?) en gratis reizen voor elke Nederlander met een Nederlandse ID. De NS is toch al een staatsbedrijf.

Voor-de-5e-keer | 10-10-16 | 18:55

Natuurlijk is dat strategische informatie, je zou natuurlijk niet willen dat de concurrent die info in handen krijgt. Ohw...., wacht.

automobilaterealist | 10-10-16 | 16:30

-weggejorist-

Watching the Wheels | 10-10-16 | 15:41

Ik vind dat de treinkaartjes best 200% duurder mogen worden. De VERVUILER betaalt namelijk. Dat hoor ik ook al tientallen jaren als automobilist en ik dok netjes en blijf dat ook doen. Maar enorm grappig om dat ook om te kunnen draaien ;-)

Rest In Privacy | 10-10-16 | 15:29

@Johanvb | 10-10-16 | 14:28
Korting gaat om 8:55 al in om die reden.

VerenigingVanDieven | 10-10-16 | 15:26

Dus de NS wil dat ik, als ik met korting met de trein van 09:05 uur van Rotterdam naar Utrecht centraal wil reizen, tot 09:00 uur voor het poortje blijf wachten om daarna in vijf minuten te zorgen dat ik in vijf minuten naar perron 14 kom of dat ik eerst omloop naar de achterkant van het Centraal en daar tot 09:00 uur ga staan wachten zodat ik in vijf minuten iets minder ver hoef te rennen?

Ik mag hopen dat kortingsreizigers dit ook echt gaan doen en als een soort renpaarden alle poortjes net voor 09:00 uur gaan bezetten om massaal een sprint door de stationshal te doen.

Johanvb | 10-10-16 | 14:28

"Ik lees tot mijn stomme verbazing dat het altijd al nodig was om na het ingaan van het daluur even de trein uit te rennen en snel uit/in te checken om van de korting gebruik te maken."
@ Muxje | 10-10-16 | 10:11
Daarom plaatsen ze de chippalen zo ver mogelijk van de treinen vandaan (zie bv Schiphol waar je helemaal naar boven moet met de roltrap om in/uit te checken) om dat te voorkomen en nog meer geld uit je te kunnen zuigen

telelezer | 10-10-16 | 14:12

Afgelopen week op de kalender van Fokke & Sukke: F&S zijn voor Nationalisatie van de NS: "Want je kunt van ambtenaren zeggen wat je wilt, maar ze vertrekken wel op tijd!"

Brulboei_61SB | 10-10-16 | 13:35

Grappig dat NS vol in dit artikel op de korrel wordt genomen. Echter de grote ellende van de OV-Chipkaart zul je toch voornamelijk moeten zoeken bij TLS, Trans Link System. Die gaan over de registratie van de chipkaart. Slechts een gedeelte van die data krijgt NS later.

Beroep = Boerenlul | 10-10-16 | 13:21

Het OV kan enkel bestaan doordat de overheid automobilisten nóg harder treitert. Mensen die met het OV rijden hebben óf geen alternatief (auto te duur, zie boven) óf (teveel?) milieuprincipes óf écht geen alternatief (blind, geestelijk gehandicapt, te oud). Het doel van het OV (en de overheid) is winstmaximalisatie: waar ligt de pijngrens wat mensen nog financieel kunnen opbrengen voordat de WW aantrekkelijker wordt?

Een ander doel is het volgen van de nukubu. Of door de OV-gestapo-kaart óf door Trajectcontroles en ANPR. (de wens om al het contante geld uit te bannen houdt ook verband met de wens tot Totale Kontrolle über den Nukubu).

klimgek | 10-10-16 | 12:53

@ Norman N. Warden | 10-10-16 | 10:48
"vanwege tactische redenen" is geen Nederlands. Het moet zijn "om tactische redenen".

Zelfs Needulans kunnen ze ampel daar bei de spoorweg.

spuitje11 | 10-10-16 | 12:46

@mia | 10-10-16 | 10:24
Soms is de trein toch wel prettiger en goedkoper. Eens per maand reis ik naar Zwolle heen-en-weer vanuit de Randstad, en die reis per auto is onuitsprekelijk saai.

Guido | 10-10-16 | 12:20

HA, BIER!1! | 10-10-16 | 12:11
Je snapt het blijkbaar niet. Best een beetje te begrijpen overigens, dat hele ov-chipkaart gebeuren steekt onlogisch in elkaar. Eigenlijk doet die hele toko dat.

Boris die Sauertopf | 10-10-16 | 12:16

Als de NS een geprivatiseerde onderneming is dan houdt onze staat deze in de lucht met ongeoorloofde staatssteun.

Privatiseren op z'n Nederlands. We willen dat het ons allemaal minder kost dus we gaan privatiseren maar we willen niet dat het licht uit valt en dat de treinen blijven rijden. Dus, u voelt 'm al, we mikken er belastinggeld tegenaan, wat we juist wilden gaan besparen, om de boel draaiende te houden.

1 grote werkverschaffing is het.

Part Beek7581 | 10-10-16 | 12:14

dat daluren tarief is er om mensen uit de drukste tijden te weren.
Als je er gebruik van wilt maken zul je gewoon na/voor de tijd moeten inchecken, daar is toch niets oneerlijk aan. Zeikerds.

HA, BIER!1! | 10-10-16 | 12:11

de Voorzittert | 10-10-16 | 09:58
Waarom onhoudbaar? Volgens mij is er altijd gepraat over "reizen" met korting voor of na 9.00 en niet "inchecken". Als je buiten de kortingstijd reist dan heb je geen recht op korting.

Overigens hoor je de klagers niet vertellen dat het andersom ook gaat gelden dus als je tijdens je reis de kortingsperiode in gaat dat je dan nu ook korting gaat krijgen, iets wat voorheen niet het geval was. Feitelijk verandert er niet zo veel dus. Tenzij je ambtenaar bent hoor je bij veel bedrijven om 9.00 al op je werk te zijn.

Flatulent | 10-10-16 | 12:11

Het feit alleen al dat de NS heeft geprobeerd om deze wijziging onder de pet te houden bewijst al dat het niet deugt.

"In mijn grenzeloze naïviteit, en met vertrouwen in ons state of the art ov chipsysteem, ging ik er van uit dat voor een reis van 9:25 tot 9:55 automatisch 5 minuten vol tarief en 25 minuten korting zou worden berekend. Waarom kan dat niet? Of liever: het kan, maar waarom is het niet zo opgezet? "
@Muxje | 10-10-16 | 10:11

Wat je zegt! Juist een elektronische/chip-kaart zou die mogelijkheid toch moeten bieden?
Oh, wacht... die chipkaart is helemaal niet bedoeld als 'verbetering' voor de reiziger, hij is slechts bedoeld om ons reisgedrag te monitoren. Big Brother. Was ik eventjes vergeten.

EefjeWentelteefje | 10-10-16 | 12:11

@batvoca2 | 10-10-16 | 11:03
Zat laatst in de trein van Breda naar Rotterdam. Twee asieleisers zonder kaartje, vertelden de conducteur niks anders dan AZC, AZC. Wat moet je als conducteur deze mensen een boete geven, heeft dat zin?
.
Toch heb ik er moeite mee, artikel 1 van de grondwet geldt dus alleen voor Nederlanders.

Beroep = Boerenlul | 10-10-16 | 12:09

"'Daarom hebben we op ons klantenforum daar het belangrijkste thema van gemaakt', zegt de NS-woordvoerder." En om welk topic gaat dat dan? Kan het niet vinden; forum.ns.nl/search/activity/recent .

Boris die Sauertopf | 10-10-16 | 12:06

@Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:53
-
Zeker. wat dacht u van : 'Arriva'- 'Connexxion'- 'Maxx'- 'Syntus'- 'Veolia'- 'Qbuzz'- 'HermesBreng'of: 'Twents' (waarbij de laatste wel wat krentenmikkig klinkt)
-
... en vos/haren/streken: je bent nog steeds niet van die verd... overheidsbemoeienis af.

bisbisbis | 10-10-16 | 12:05

Schooljeugd kiest al massaal voor de e-fiets en nu gaan dus veel forensen ook nog eens over op z'n stalen-motor-ros of de auto. Zo houdt de NS niet veel reizigers over (niet dat ze dat daar überhaupt kunnen boeien, 'onze' overheid dokt toch wel weer bij) dus binnenkort zullen ze dan ook met een fantastische oplossing komen; gewoon nog een beetje heel veel extra duurder maken.

Wie is er eigenlijk tegenwoordig daar de baas in die toko? Oja, natuurlijk.. Nuff said.

Boris die Sauertopf | 10-10-16 | 11:59

De overheid dient zich te onthouden van enige vorm van bemoeienis - laat staan: 'stimulans'- met hoe wij ons in dit land van A naar B wensen te verplaatsen.

bisbisbis | 10-10-16 | 11:58

Nee, liever in een gezellige file dan in een NSB waggon.
Kan ik tenminste mijn eigen ruft opsnuiven ipv die van een ander.........

pennestront | 10-10-16 | 11:58

Hoe het nu is is voor mij dus juist beter. Het kan echter niet zo zijn dat er zomaar dit soort wijzigingen worden doorgevoerd zonder dat de klanten hiervan op de hoogte worden gesteld.

Rubberentegel | 10-10-16 | 11:51

Haha LOL! Zat net ff uit te rekenen dat ik 15 jr terug voor het laatst met die debiele trage dure KUDTtrein ben geweest. Ze liepen toen nog met karretjes met slechte te dure koffie door het gangpad.

pennestront | 10-10-16 | 11:47

Kortom: het papieren/kartonnen kaartje werkte beter dan die OV-pas dinges. Overheid en ICT: het blijft janken ;( Hoo en érgens een hoop geld opleveren, dat weer wel ...

Vesta | 10-10-16 | 11:19

Even checken of ik hier nog kan commenten aangezien het nieuwe topic alleen maar 'movable types' oplevert.

necrosis | 10-10-16 | 11:17

Schrijf ff normaal man, je lezer is geen klein kind. Nog even op les bij van rossem

merel veld | 10-10-16 | 11:14

Je kunt gerust gratis reizen. voorwaarde is dat je van buitenlandse origine bent, het in groepsverband doet en bij voorkeur op de vroege ochtend. Zag vanmorgen in Utrecht CS hoe een groepje Albanezen of Kosovaren door 4 NS-beveiligers na een vermanende toespraakje heenwaarts werden gezonden. Vervolgens repten de gele mannen zich naar de ochtendkoffie

batvoca2 | 10-10-16 | 11:03

@Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:46
Nee gewoon carpoolen, krijg je ook nog eens soepsidie

Tostiman | 10-10-16 | 11:02

Roger van Boxtel is directeur van de NS.
Paul Rosenmöller zit in de raad van commissarissen.
Niet te veel van verwachten dus.

Orakel1958 | 10-10-16 | 11:01

RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 09:58

Niet relevant want niet parralel.

Verneukeratief | 10-10-16 | 11:00

@Maya de Blij | 10-10-16 | 10:39
En dan? Dan moet ik gebruik maken van OV die je brengt van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet wil zijn op het moment dat je niet wilt voor veel te veel geld, en doet er dan nog eens gemiddeld 3x zo lang over.
Nee, bedankt!

Tostiman | 10-10-16 | 10:59

@RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 10:06
Gesubsidieerd door de opbrengsten uit de autobelastingen, lijkt me. De auto levert de staat nog steeds meer op dan het uitgeeft aan de auto (inclusief het aanleggen van asfalt)

Tostiman | 10-10-16 | 10:56

De naam Nationale Spoorwegen kan natuurlijk vandaag de dag helemaal niet meer. En is Brussel een gruwel. Nationale, brrr. Dat kan veel kosmopolitischer en multicultureler.

Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:53

Maar die dingen worden nog steeds verkocht.

Tierelantijn | 10-10-16 | 10:52

@mia | 10-10-16 | 10:24
Heeft wel wat dat gratis medelijden.
Van mijn kant geen medelijden voor het in de file staan. Wel leedvermaak.

McMarx | 10-10-16 | 10:51

Foutje van de afdeling propaganda van de NS. Het moest niet zijn "vanwege strategische redenen" maar "vanwege tactische redenen".

Norman N. Warden | 10-10-16 | 10:48

@BeunDeHaas | 10-10-16 | 10:41
Neen, een snorder.

Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:46

De Randstad is overvol. De NS is commercieel hopeloos.
De Nederlander leeft grotendeels nog in eeuw nummer 20.
Als je die dingen kruist ontdek je dat er meer aan de hand is dan een "faal NSB" o.i.d.
Onlangs maakte ik een ritje in Friesland, van Leeuwarden naar Stavoren (met Veolia) en dat ging prima. Het was weekend, midden op de dag, lekker weertje en de machinist zat de hele rit lekker te ouwehoeren met de conducteur.

squadra | 10-10-16 | 10:45

@BeunDeHaas | 10-10-16 | 10:41
Maar ik noem het geen taxi en mijn 'klanten' noem ik gewoon familieleden.
De kluit belazeren kan ik ook, heb ik van diverse politici geleerd.

necrosis | 10-10-16 | 10:44

@kapotte_stofzuiger | 10-10-16 | 10:24
Wat te denken van mensen die met belastingvoordeel een hybride auto kochten terwijl het oplaadsnoer nog in het fabrieksplastic zat en men lekker goedkoop op benzine ging rijden, met dank aan de mensen die geen andere keus hebben dan een volledig benzine/ diesel gestookte tweedehands rijden.....
Gelukkig is mijn Japannertje lekker zuinig en licht en betaal ik (hopelijk) minder dan mensen die een Mitsubischi Outlander gekocht hebben.
Wegenbelasting: €20 per maand.

necrosis | 10-10-16 | 10:42

@ necrosis | 10-10-16 | 10:07
Dat noemen ze een taxi.

BeunDeHaas | 10-10-16 | 10:41

@ Vogelbeest | 10-10-16 | 10:12
Dan verkoop je toch gewoon je auto.

Maya de Blij | 10-10-16 | 10:39

@Zentgraaff
.
Check je artikel nog eens even. "... als u de reiziger toevallig net even voor het einde van de dalurenperiode incheckt..." moet natuurlijk zijn: "... voor het einde van de piekurenperiode." Zo slaat het artikel nergens op.

Bytemaster | 10-10-16 | 10:38

Nou, dat is lekker dan... ik heb ook zon kaart en ik wist niet eens dat dat kon... ik ging altijd netjes braaf na 9.00 uur inchecken... maargoed.. op de volkskrantsite staan tips!

Julia | 10-10-16 | 10:30

-weggejorist-

Mark_D_NL | 10-10-16 | 10:26

Reizen met de NS dat moet je niet willen toch.Heb medelijden met de mensen die niet anders kunnen.

mia | 10-10-16 | 10:24

@RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 10:06
Meer belastinginkomsten dan uitgaven, dus allesbehalve subsidie voor automobilisten (en motorrijders).
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/prin...

kapotte_stofzuiger | 10-10-16 | 10:24

Die nieuwste treinmodellen van de NS vind ik dan wel weer mooi:
De Rattekop en de Slangekop.

Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:23

RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 10:06.
Alleen bedrijven en mensen die werken zorgen dat subsidie potjes gevuld worden( werk/arbeid).
Van die arbeid profiteren anderen door meer"geld te maken".de belasting over alles wordt gebruikt voor iedereen( nou ja bijna dan) en z,n moer om de wegen enz te maken en onderhouden ,.Subsidie is je eigen geld en dat van een andere belastingbetaler. (en een beetje illegaal bijgedrukt ..).
Het kan dus wel stommer.je werkt er zelf voor.en je krijgt er nog wat voor terug,.een staanplaats in de spits en bedrogen op je abbonnement.

medelmo | 10-10-16 | 10:23

@Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:13
Een voetreis over de Chinese muur.
(exclusief vlucht, eten en een slaapplaats)

necrosis | 10-10-16 | 10:20

@RoBD=Skullfucker 10:06: Onzin. Slechts een klein deel van de wegenbouw krijgt subsidie uit de EU (vooral achterstandsgebieden), garagehouders krijgen dezelfde regelingen als andere ondernemers, en de zogenaamde sponsoring van EV's betreft vooral R&D; de korting op BPM en bijtelling is vooral een sigaar uit eigen doos, een beetje glijmiddel op de dildo die elke automobilist ingebracht krijgt. De realiteit is dat de automobilist zo'n 12-15 miljard euro netto aan de schatkist bijdraagt. Dat is meer dan de aardgasbaten...

Muxje | 10-10-16 | 10:19

Een letter verwijderd? Van wat precies? NOS?

/me siddert bij de gedachte

wandelende tak | 10-10-16 | 10:18

Dat 'stragische belangen' mogen ze wel eens uitleggen ja, de staat is 100% aandeelhouder en er zijn geen concurenten

Bokito ergo sum | 10-10-16 | 10:14

De NSA.
Wat heb ik gewonnen?

Piet Karbiet | 10-10-16 | 10:13

@Mark van Leeuwen | 10-10-16 | 10:09
Als je zelfs geen staanplaats weet te bemachtigen, krijg je dan korting als je als bagage in het bagagerek gaat liggen?
Je plakt gewoon een handvat op de rug van je jas en gaat mee als 'bagage'.
*dat ga ik gewoon een keer uitproberen*

necrosis | 10-10-16 | 10:13

@RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 10:06 De Nederlandse automobilst betaalt afhankelijk van wie je gelooft tussen de 8x en 12x aan auto-gerelateerde heffingen dan er uitgegeven wordt aan wegen en onderhoud.

@De echte Stolwijker | 10-10-16 | 10:06
Als jij vindt dat OV subsidie moet krijgen is dat jouw mening, maar ik vind het bullshit dat de automobilist voor alles en nogwat de melkkoe is. als mensen zonder auto lekker willen treinen mogen ze daar zelf belasting voor betalen. Dat hoeft niet allemaal op de automobilist afgewenteld te worden.

Vogelbeest | 10-10-16 | 10:12

Wel potverdrie.
Voor straf zou ik mijn abonnement hebben opgezegd.
Maar ja.
Misschien moeten we maar eens tot de conclusie komen dat onrendabelenvervoer onrendabel is en de stekker eruit trekken. Dat zou een boel poen schelen.

jemagookniksmeer | 10-10-16 | 10:11

Ik lees tot mijn stomme verbazing dat het altijd al nodig was om na het ingaan van het daluur even de trein uit te rennen en snel uit/in te checken om van de korting gebruik te maken. Ik reisde vroeger ook wel eens met een dalurenkaart en het viel me al op dat ik toch regelmatig de volle mep betaalde. In mijn grenzeloze naïviteit, en met vertrouwen in ons state of the art ov chipsysteem, ging ik er van uit dat voor een reis van 9:25 tot 9:55 automatisch 5 minuten vol tarief en 25 minuten korting zou worden berekend. Waarom kan dat niet? Of liever: het kan, maar waarom is het niet zo opgezet?

Muxje | 10-10-16 | 10:11

Intussen zijn er al 14000 ondertekenaars van de petitie om het exploitatiecontract van dochter Albellio met Scotrail op te zeggen. Als je een shit bedrijf bent moet je dat natuurlijk grootschalig aanpakken - een beetje shit is niet voldoende.

spuitje11 | 10-10-16 | 10:10

Maak je niet druk. De kans dat je tijdens de spits een staanplaats weet te bemachtigen is vrij klein door het tekort aan treinen. Iets met oude schoenen en nieuwe. Gewoon later opstappen

Mark van Leeuwen | 10-10-16 | 10:09

Ik ga de tarieven van de NS eens even opzoeken en kijken of ik dat met mijn zuinige Japannertje niet beter (dwz goedkoper) kan.
Bovendien kan ik wél mensen ophalen bij hun huis ipv zo'n triest station en afzetten op de plek waar ze moeten wezen.
Uiteraard geen necromuzak tijdens de rit (tenzij op verzoek).
Win-win.

necrosis | 10-10-16 | 10:07

@vogelbeest
@kapotte stofzuiger
Steeds als ik denk dat het niet stommer kan.... De aanleg vd wegen waarop jullie subsidievrije auto's rijden wordt gesubsidieerd door de EU, nationale overheid, gemeente. Daar naast wordt de ontwikkeling van van elektrische en hybride auto's gesubsidieerd. Autobedrijven, garages, dealers krijgen vestigingsubsidie en belastingvoordelen en het schoon verwerken van afgedankte auto's, banden etc evenals oliemaatschappijen wordt ook gesubsidieerd.
Wat niet wegneemt dat treinen bah zijn en auto's fijn.

RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 10:06

Vogelbeest | 10-10-16 | 09:51
Precies!!1! Ik verslik me hier in mijn cornflakes, zo ontzettend gelijk heb je.
Om te beginnen met de ouderenzorg. Weg met de wmo, wlz en al die andere collectief gefinancierde onzinhobby's van Geert, Henk en Emile!
Dan de politie, het leger. Burgerwachten en preppers ftw!
En natuurlijk het waterbeheer. Wieberen. Onzin dat we geen eigen dijken kunnen bouwen. Terpen en wierden, iemand?

De echte Stolwijker | 10-10-16 | 10:06

Met de NSB card is het nul letters verwijderd van jeweetwel. Oh pardon, dat ding heet de NS Business card natuurlijk

panacee | 10-10-16 | 10:04

Lijkt me voor de rechter onhoudbaar voor de NS. Kunnen ze deze peperdure ict-aanpassing weer leuk eruit laten slopen. Twee keer uitbesteed programmeer-maatwerk en het volk weer eens kwaad, nog voor de eerste blaadjes gevallen zijn. Goed idee hoor.

de Voorzittert | 10-10-16 | 09:58

Bizar dat de ns aandraagt dat je maar gewoon 2 ovchipkaarten moet gebruiken.
Daarnaast: Je hebt als reiziger toch gewoon het recht je reis te beëindigen?! En daarna, ook als dat binnen 30 minuten is, een nieuwe reis te beginnen?
Sowieso raar dat ze niet gewoon het percentage dat men buiten de spits rijdt in korting omzetten. Hoe moeilijk is het? NS weet in- en uitchecken tijd!

two ball cane | 10-10-16 | 09:58

Alsof GS bezoekers die net voor 00:00 inloggen en net na 00:00 uitleggen niet op beide dagen als bezoeker registreert.
O wacht, dat kan ik vragen natuurlijk! Joehoe GS, hoe doen jullie dat. En niet om strategische redenen geen antwoord geven.

RoBD=Skullfucker | 10-10-16 | 09:58

@Vogelbeest | 10-10-16 | 09:51
Het enige wat zonder subsidie draait is de motor van een auto (of motorfiets). Voor de rest worden alle vervoersmiddelen gesubsidieerd.

kapotte_stofzuiger | 10-10-16 | 09:55

Òf weg met de subsidie (wat de managers niet willen want huilie), òf weg met de managers (wat de managers niet willen want huilie). Dus, waar zou het probleem toch liggen?

DerFoehrer | 10-10-16 | 09:53

Gewoon alle subsidie weg bij het OV.
Kan de wegenbelasting met de helft omlaag. Als iets goed is kan het ook zonder subsidie draaien.

Vogelbeest | 10-10-16 | 09:51

Terecht. Ik krijg ook geen korting bij het tankstation als ik na 09:00 alsnog in de file aansluit.

kapotte_stofzuiger | 10-10-16 | 09:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken