Haha. @MinPres Rutte radeloos over referendum
Mark Rutte van de VVD loopt met z'n ziel en de uitslag van het GeenPeil-referendum onder z'n arm door de gangen van het Binnenhof te dolen. Hij heeft géén idee wat hij met het 'Nee' van 6 april moet doen, en de politieke paniek groeit hard nu de verkiezingen dichterbij komen. Al een half jaar lang liegt hij het land voor dat hij in Brussel zoekt naar "een oplossing die recht doet aan de nee-stem", maar het begint inmiddels op te vallen dat hij nog helemaal niets heeft gedaan om die belofte waar te maken. Een belofte, bovendien, waar de nee-stemmer überhaupt geen boodschap aan heeft: NEE = NEE, daar valt niets aan te onderhandelen. Nederland zei in een Nederlands referendum NEE tegen de Nederlandse handtekening onder het associatieverdrag, wat ga je nou in Brussel lopen leuren voor een antwoord? Nee is nee, zei de kiezer op 6 april. Nee is nee, echode het gros van de oppositie. 'Je zoekt het zelf maar uit', wuifde Juncker hem weg, 'Ik ga je niet helpen hiermee.' En toch lijkt Rutte doof voor het woord 'Nee'. Hij wil geen nee zeggen tegen zijn vriendjes in Brussel, maar hij durft tegen de kiezer ook geen 'Fuck you het was raadgevend' te zeggen. En nu begint de paniek echt toe te slaan: Rutte probeert de oppositiepartijen D66, CDA, ChristenUnie, SGP en GroenLinks de achterkamertjes in te lokken voor overleg over de uitslag. Hij wil de Brusselse blamage dus uitsmeren over meer partijen. Vet grappig natuurlijk: Ja-stemmer Rutte die wil overleggen met ja-stemmer Pechtold en ja-stemmer Klaver, hoe ze samen het 'nee' van de Nederlandse bevolking alsnog in een 'ja' kunnen ombuigen. Het straalt allemaal weer slecht af op de geloofwaardigheid van de politiek. Dat snapt de oppositie ook, dus die zeggen 'LOL Mark, zoek het lekker zelf uit NEE=NEE dikke doeiii'. Desalniettemin houden we ze in de gaten. Burger- en democratiehaat in het voordeel van Brussel is niet alleen een ziekte die de VVD onder de leden heeft. En zo tikt de tumbleweedteller naar een half jaar toe...
De @VVD voorlichting is aan het spinnen over GeenPeil (Maar ze kunnen de naam van @PieterOmtzigt niet eens goed spellen). pic.twitter.com/F9PXH9i5a9
— Bart Nijman (@BartNijman) 6 oktober 2016
Reaguursels
Inloggenwe leven op een van de beste plekken die te vinden zijn in de wereld.
the Jackdawn | 07-10-16 | 01:40
-
Is dat reden voor afbreuk?
the Jackdawn | 07-10-16 | 01:34
Het grote geheel ? Hier in ieder geval, hier grossiert men in splinters en splinter partijen die de eigen balken allang niet meer zien.
Raadgevend referendum. Met dank voor het advies maar we volgen het niet op. Dus gewoon op het toilet hangen naast het gesubsidieerde NEE toiletpapier.
In de Tweede Kamer moet iemand maar eens vragen hoe dat gaat werken: één unie, één buitengrens, dus ook één douane, en één unielid die andere afspraken heeft met de Oekraïne dan de rest. Ik ben benieuwd.
"je kunt ervan uitgaan"...
Daar moet wel een juridische grondslag voor zijn. En die is niet: we stemmen in met unanimiteit, tenzij een lidstaat het verdomd om ja te zeggen; dan stemmen we gewoon in met unanimiteit minus 1. Het is 1 unie, met 1 buitengrens. Dus ik zie niet hoe het überhaupt mogelijk is binnen de unie verschillende verdragsregimes te hebben met een niet lidstaat.
Ik weet zonet nog niet of Rutte echt niet weet wat hij moet doen. Volgens mij is hij juist heel berekenend in het afhouden van de boot. Als je bij Rutte de Nederlandse burger ter sprake zou brengen, dan slaat hij zich enkel gierend van het lachen op de dijen. De Nederlander kan hem echt werkelijk geen ene zier schelen.
Die man staat daar niet voor Nederland en jou en ik. Die man staat daar enkel en alleen voor zichzelf. Rutte zou z'n eigen moeder nog verkopen als hij er winst mee kon maken.
Akelige vent.
Ben-Bataaf | 06-10-16 | 22:06
"Het werkt zo gewoon niet."
Wat werkt niet, we leven op een van de beste plekken die te vinden zijn in de wereld. Miljarden mensen zouden met jouw willen ruilen en jij klaagt dat het niet werkt.
Pierre Tombal | 06-10-16 | 18:34
"Nou, dan zijn de overige 27 lidstaten dus niet vrij om zelfstandig een overeenkomst met Oekraïne te sluiten welke zou inhouden dat Nederlandse militairen kunnen worden betrokken bij militaire steun aan dat land in welke vorm dan ook."
Hoeft ook niet, het huidige verdrag voldoet en nu er een Brexit komt kan er eindelijk met een Europees leger gestart worden dus gaan er geen Nederlandse militairen maar Europese soldaten naar toe. Hebben de nee stemmers nu echt niet in de gaten dat men een achterveld gevecht aan het voeren zijn terwijl het front veel verder is. Ziet nu niemand het groter geheel.
Hmmm, ik heb gehoord van geenstijl dat ik in februari weer mag gaan flyeren voor geenpiel.
Ik zal Rutte de moeder flyeren, for fander!
Milieuregels zijn gemaakt voor een betere leefomgeving, niet om ondernemers te pesten. Niemand wil een rivier met dode vissen in zijn stad.
the Jackdawn | 06-10-16 | 16:41
-
Ik doel op de valse concurrentie binnen de EU.
Ik kan nog wel meer voorbeelden geven.
Het werkt zo gewoon niet.
Als de EU maling heeft aan NL, dan kunnen wij dus ook ongestraft de EU negeren. Dus 2 miljard netto minder afdracht aan de EU. Moet kunnen toch ? Trouwens zonder Engeland zijn er minder, minder ambtenaren nodig en dus ook minder minder geld naar Brussel. Dat minder, minder wordt nog eens populair Geert.
@the Jackdawn | 06-10-16 | 16:46
Nou, dan zijn de overige 27 lidstaten dus niet vrij om zelfstandig een overeenkomst met Oekraïne te sluiten welke zou inhouden dat Nederlandse militairen kunnen worden betrokken bij militaire steun aan dat land in welke vorm dan ook. Dan zijn we dus effectief klaar en is het Nederlandse NEE een EU NEE.
Next.
Volgens mij geeft Rutte geen hol om de mening van de kiezer.
Als hij binnenkort geen ENORME heisa maakt in de EU, zal iedereen met een normaal verstand dit ookm eindelijk zien.
Zélfs de VVD-stemmers.
Wie nog op de VVD, PvdA, D66, CDA, GroenLinks stemt..., helpt de toekomst van onze (klein)kinderen naar de kloten.
Pierre Tombal | 06-10-16 | 12:22
"Dat gaat dan in ieder geval op het punt van militaire steun tegenstand opleveren van diverse Europarlementariërs, omdat dit de vorming van een EU leger verhindert."
Nee hoor, alle lidstaten hebben pro EU leger gestemd op de UK na die zijn veto uitsprak. Toen kwam Brexit en de weg is vrij voor een EU leger.
Brexit toch nog ergens goed voor geweest.
Ben-Bataaf | 06-10-16 | 13:36
"Als de milieuregels hier en het gebrek eraan in UA niet zo'n valse concurrentieslag zouden opleveren ten koste van de NL kleine ondernemers"
Milieuregels zijn gemaakt voor een betere leefomgeving, niet om ondernemers te pesten. Niemand wil een rivier met dode vissen in zijn stad.
-weggejorist-
VerenigingVanDieven | 06-10-16 | 12:39
Nee, er is niets meer heilig. Het onfatsoen om uitgerekend het symbool van soevereiniteit te wille confisqueren is werkelijk stuitend.
Zo moet, als het aan Brussel ligt, onze vlag eruit gaan zien....
cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/g...
P.S. Misschien een goede raad als onze Premier er een paar van zijn adviseurs en spindoctors uit zou flikkeren.
Een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord.
Ben-Bataaf | 06-10-16 | 13:36
ALS u nou ff uw broekzak ledigd en nederland -voor een spotprijsje- opkeaupt. Dan heeft u alvast een snelle tiepgeit in den pocket
Dat onze MinPres zichzelf aardig in de nesten heeft "gewerkt" is duidelijk. Een bestuursvoorzitter die een opdracht krijgt om hieraan uitvoering te geven zonder daar zelf achter te staan heeft een aantal mogelijkheden. Loyaal uitvoering geven aan wat de statuten(wetten) hem bieden en daaraan voldoen. Dit kan statutair inhouden de opdracht uitvoeren of zoals met het raadgevend referendum, statutair naast zich neerleggen om in het laatste geval het concept associatieverdrag met de Oekraïne aldus te kunnen ratificeren. Volkomen legitiem. Een derde mogelijkheid is bij onoverkomelijke persoonlijke bezwaren c.q. vertrouwen en geloofwaardigheid die de voortgang (van het land, bedrijf, vereniging etc. etc.) niet bevorderen, is AFTREDEN. De Britse premier David Cameron gaf het goede voorbeeld. Met nu nog aftreden, bijna 6 maanden na dato, zou Rutte zichzelf, zowel hier te lande als in Brussel onsterfelijk belachelijk maken. Inderdaad eigen schuld dikke bult, waarbij langzamerhand de agenda die hij volgt pijnlijk duidelijk wordt. Blinde paniek? Een premier onwaardig!
*kuch* ... hoeveel kost nederland? #dtv
We gaan nederland voor de neus van bruxxeles wegkeaupe.
Kan iemand mij uitleggen waarom Mark zo bang is om Nee te zeggen? Het is toch volstrekt legaal om dat te doen?
Mooi kunnen de collaborateurs en dhimmi,s in het torentje gelijk de baantjes verdelen voor het kuch volgende kabinet.
Aan de meerderheid van de bevolking zal het in ieder geval niet liggen want die zijn immers uit op de untergang van hun kinderen en kleinkinderen.
@VerenigingVanDieven | 06-10-16 | 13:44
Vindt je?
Van mij mag hij er eentje bij krijgen.
@Ben-Bataaf | 06-10-16 | 13:36
Die zwitsal achter uw naam mag wel weg.
Dan maar zonder akkoord van NL, we doen niet mee, daar zijn we helder genoeg in geweest.
Als Porochenko op dat fatale moment zijn luchtruim had gesloten, de luchtverkeersleidingstapes en de radarbeelden niet was kwijtgeraakt, niet een extra offensief was begonnen ten tijde dat de Nederlandse onderzoekers daar hun werk wilden doen, ja dan was onze weerzin tegen dat land wellicht iets minder geweest.
Als dat vliegtuig zonder 180 graden bocht direct naar beneden was gekomen en (zoals gepland?)op de Russische grens was gestort was het "Rusland framen" wellicht beter gelukt.
Als Rutte er niet zo opzichtig een poppenkast van had gemaakt en niet zolang op die onderste steen was gaan zitten, Kiev tot de orde had geroepen en door ballen te tonen wat meer internationaal respect had afgedwongen voor ons land en dus ook voor hem zelf, was onze weerzin waarschijnlijk wat minder geweest.
Als de nu al aanwezige Oostblokkers niet oneerlijk zouden concurreren tegen onze arbeiders zou de weerzin tegen nog meer Oostblokkers wellicht wat minder zijn geweest.
Als de nu al aanwezige Oostblokkers niet zoveel brokken zouden maken op onze wegen zou de weerzin tegen nog meer slecht opgeleide chauffeurs wellicht wat minder zijn geweest.
Als de milieuregels hier en het gebrek eraan in UA niet zo'n valse concurrentieslag zouden opleveren ten koste van de NL kleine ondernemers zou de weerzin tegen een nog grotere vrije EU markt wellicht wat minder zijn geweest.
Als de afspraken destijds door Reagan en Gorbatsjov wat betreft het naar het Oosten oprukken van het Westen zouden zijn nagekomen zouden de spanningen met Putin een stuk minder zijn geweest.
Als de Eurofielen het volk niet zo vaak zouden hebben belazerd zou de weerzin tegen EU plannen in het algemeen wellicht een stuk minder zijn geweest.
Als de NL bevolking niet continu het kind van de EU-rekening zou zijn geweest, met als nieuw dieptepunt het afschaffen van de warme hap voor sommige bejaarden, zou de weerzin tegen dit alles wellicht wat minder zijn geweest.
Ik kan nog wel even doorgaan meneer Rutte, maar tot zover mijn gratis advies aan u. Een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Het enige waar ik voor vrees is dat straks in maart 2017 toch weer die pvda voldoende stemmen heeft gekregen om ons land nog verder te kunnen verpesten.
Kiezers vergeten snel.
Temeer daar straks de vloedgolf aan reclame, hersenspoeling en promoties, de eenzijdige discussies door onze staatsomroep vara, die andersdenkenden nimmer aan het woord laten, dan van tevoren uitvoerig geselecteerde zgn. laffe rechtse mensen die toch niet keihard de waarheid en hun echte mening durven te geven( zoals Rutte en Zijlstra b.v. ) t.b.v. hun eigen hachje.
Er staat ons op tv nog wat te wachten.
Voor heldere gasten zoals Leon de Winter heeft de Vara geen tijd.
Nee het zijn figuren als salonsocialist Jan Mulder, de Breij, P. de Vries,Pechtold ( erger kan niet) , Samson, Asscher ( nu samen goed voor 8 zetels), vmbo Klavertje nul,en noem ze maar op verder, die ons moeten bijpraten, hun mening aan ons op dringen en denken overal verstand van te hebben.
Maar zij zitten er uitsluitend en alleen voor zich zelf.
@The_Challenger | 06-10-16 | 11:34
Is ook niet mijn favoriete hondenras.
@Hartgrond | 06-10-16 | 10:49
Ik moest hartgrondig lachen.
Welk deel van "Nee" zou hij niet begrijpen?
@Schoorsteenveger | 06-10-16 | 10:35
Komen ze nu ook al aan onze vlag? Die de vorige wijziging nog niet helemaal te boven is? Is er dan niets meer heilig?
Rutte heeft de mogelijkheid, maar niet het lef, om de uitslag van het referendum naast zich te leggen. Het is voor hem kiezen uit twee kwaden: accepteren betekent gezichtverlies in Europa. Niet accepteren betekent gezichtsverlies in Nederland. Ik zou het wel weten.
Het lijkt me eigenlijk prima als ze doorgaan zonder Nederland. Dit geeft NL een goed argument om zijn overdadige bijdragen aan de EU op zijn minst op te schorten.
Die vent heeft heel zijn presidentschap gelogen en de boel bedrogen. Heeft zichzelf onbetrouwbaar gemaakt of zo was hij al zijn hele leven. Met ellebogen werken klim je ook op de maatschappelijke ladder en aan de top is het eenzaam voor dit soort psychopaten en dan val je al snel door de mand omdat je een lege omhulsel bent totaal geen leiderschap uitstraalt en zelf geen enkele beslissing durft te nemen. Nu heeft hij een kans om iets voor de wensen van het volk te doen en verkloot het voor iedereen en zijn moeder. Straalt goed af naar je baan hierna als verkopertje bij de mediamarkt op de afdeling kansloze troep.
Wat lult die Rutte nou? Er valt niets voor Nederland te halen door politieke en/of militaire steun aan Oekraïne te verlenen en als de Europese Commissie besluit dat Oekraïne plofkippen in de EU ruimte mag verkopen geldt dat net zo goed voor Nederland. Want vrij vervoer van goederen en personen. Op het punt van handel is er dus helemaal niks dat de 27 overige EU landen kunnen doen zonder Nederland. Het enige dat ze kunnen doen is afzonderlijk, buiten EU verband dus, een ander verbond met Oekraïne sluiten. Dat gaat dan in ieder geval op het punt van militaire steun tegenstand opleveren van diverse Europarlementariërs, omdat dit de vorming van een EU leger verhindert.
Wat een soap. Het zou bijna leuk zijn, ware het niet dat dit ons land bestuurt.
@Honorificabilitas | 06-10-16 | 11:35
En Neckermann Reizen www.absolutfamilie.de/wp-content/uploa... Sjeees wat lelijk allemaal. Wansmaak galore
PS En dat brede draagvlak krijgen in de TK is nutteloos en fout. Er is al breed gepeild hier over, namelijk per *landelijk* referendum!
Waarom ligt de wet tot GOEDKEURING al in de Eerste Kamer?
www.eerstekamer.nl/behandeling/201507...
Dit vond ik net op de Engelse wiki over het Oekraïne-verdrag.
en.wikipedia.org/wiki/Ukraine%E2%80%9...
Kom op Mark, het is zo simpel, je kunt het:
Kies voor NL!, 1 van: Nee, Neen, Nein, Non of Njet.
.
Wat Europa er mee doet is van minder belang.
(En een NL "nee" gaat de EU zeker de goede kant op helpen...)
Nexit Nu!
www.zerohedge.com/news/2016-10-05/new-...
-weggejorist-
'Nee' kan best 'misschien toch wel' betekenen en 'misschien toch wel' scheelt niet zoveel van 'ja' en omgekeerd. Kortom, met politiek kun je alle kanten op. Normale mensen, zoals ik, noemen dat gelul en daar is goed geld mee te verdienen.
Nee=nee klopt misschien wel, maar Dankzij dat verdrag heeft mijn vader z'n baan nog. Ik kan dus alleen maar dankbaar zijn voor het verdrag.
Markie gaat geen partijen vinden die hier hun vingers aan willen branden. Zelfs de democratiehaters van D66 laten deze even aan hun voorbijgaan.
Nou Omtzigt, mep die VVD-persvoorliegerts weer eens terug in het hok.
Beetje nauwkeurig formuleren kunnen ze ook al niet: "als alle lidstaten voor zijn, zal er een nieuw verdrag worden opgesteld..". Ja, dat is nu juist niet het geval want niet alle lidstaten zijn voor. 1 Lidstaat wil moedig stand te houden, maar heeft helaas een uiterst laffe premier.
En of ze met zijn 27-en dan samen een nieuw verdrag in elkaar prutsen (wat dan geen EU-verdrag is maar iets anders) moeten we nog maar zien. In elk geval is Nederland er dan van verlost en de kans dat we via verplichte steun aan Oekraine een oorlog met Rusland in worden gerommeld weer iets kleiner.
Botte Hork | 06-10-16 | 11:29 RKC ook. www.espressivo.nl/wp-content/uploads/2...
Ik vraag me af wie die tweet heeft geschreven. Het lijkt wel een Koreaanse Jackdawn.
Ben zeer benieuwd hoe Rutte zich hier uit gaat proberen te konkelen en te glibberen. We houden hem scherp in de gaten.
Je kunt de aanpassingen en errata in het Handboek voor Staatsrecht vandaag de dag bijna niet meer bijhouden. Wat een janboel.
@Schoorsteenveger | 06-10-16 | 10:51
@koeberg | 06-10-16 | 10:53
Klopt. Maar Mark Rutte wekt(e) de suggestie dat hij iets met het 'nee' zou doen. Maar hij destijds al aangegeven dat hij de uitslag desastreus vond ( nos.nl/artikel/2110780-rutte-uitslag-o... ).
Daarnaast is de VVD altijd vóór het associatieverdrag met Oekraïne en tegen het referendum geweest. In augustus 2015 zei VVD-Kamerlid Van t Woud in de Telegraaf dat het standpunt van de VVD niet zou wijzigen door het referendum ( mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek... ).
Dus, Mark Rutte beloofd de nee-stemmer van alles en houdt hen aan het lijntje, terwijl eigenlijk zijn standpunt allang duidelijk is: hij wil ratificeren.
@Wutbürger_ | 06-10-16 | 11:11
Ik heb er meer IKEA associaties bij. www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-i... Maar Zeeman kan ook ja.
koeberg | 06-10-16 | 11:06
Ik ook. Principes kun je niet eten.
Dus Brussel doet er een nieuw kaftje omheen en duwt het er doorheen zonder dat Nederland zich er mee kan bemoeien? Zullen ze in Brussel advies hebben gevraagd aan Balkenende?
-weggejorist-
Een Nederland zonder Rutte, dat lijkt me het begin van wederopbouw.
@necrosis | 06-10-16 | 10:59
Voor mij is het nu heel laat in de avond. Met dank aan GTA V...
Maar ontopic, wij vreten ook helemaal NIETS meer qua vleesch wat uit de supermarkt komt. Net als jij alles halen we alles bij de boer.
Onze grote vriezer ligt vol -kadavers- verse biologische kipjes die een fijn leven hebben gehad. Nooit meer dit www.youtube.com/watch?v=THIODWTqx5E En onze hele politiek (misschien met uitzondering van Dierenpoes partij) staat het toe en de supermarktschappen liggen er vol mee.
En verder, nooit, nooit, NOOIT meer -NSB- VVD.
@Olieboer | 06-10-16 | 11:03
Hij hoopte in Brussel wel wat te kunnen regelen zodat Nederland toch nog kon ratifiseren. (een Balkenende doen, zie 2005)
Maar ja, hij kreeg van Juncker het deksel op z'n neus. En toen heeft ie het er maar bij laten zitten.
necrosis | 06-10-16 | 11:11
Exact, en dan hebben we het niet eens over de betere smaak etc, maar voor de gemiddelde GTST/Heel Holland Neuqt laaf is dat teveel moeite, die pakken liever de auto naar Appie om de hoek.
Benieuwd of Rutte in de kroeg ook het "nee" gaat lopen evalueren en zich vervolgens afvragen hoe hij het beste recht aan die uitslag kan doen als hij door een mevrouw is afgewezen...
@necrosis | 06-10-16 | 10:59
Separatorvlees. Heet dat volgens een EU-regel tegenwoordig niet "dierlijk eiwit"? Of in het Vlaams: schraapvlees. De Vlamingen zijn erg goed in het benoemen van dingen die in het Nederlands niet gezegd mogen worden. Eet smakelijk, hopelijk geen frikandellen.
Geef het maar gewoon op. Het "volk" is de zaak al lang vergeten. De politiek zit in een verkiezingsstrijd. De EU zit in een existentiële crisis. De winter komt er aan, en wij zijn nog steeds verslaafd aan Russisch gas. Al zeker nu Groningen nog verder wordt dichtgedraaid, mede vanwege die verkiezingen.
En leuker wordt het er ook niet op, want rara wie wordt de opvolger van Ban Ki Moon: "De Portugese oud-premier Antonio Guterres volgt Ban Ki-moon op als nieuwe secretaris-generaal van de VN. De vijftien leden van de Veiligheidsraad stemden unaniem voor de opvolging. De huidige ambtstermijn van Ban Ki-moon, zijn tweede, loopt af op 31 december.
Guterres werd in 1998 premier van Portugal. Hij werd in 2002 opgevolgd door José Barroso nadat zijn Socialistische Partij een zware nederlaag te verduren kreeg bij de stembus. Vervolgens ging Guterres vaan de slag bij de VN. In 2005 volgde hij Ruud Lubbers op als Hoge Commissaris voor de Vluchtelingen en bekleedde die functie tien jaar lang."
Een socialist die maar geen genoeg krijgen kan van volksverhuizingen. U mag raden wie daar voor moet opdraaien.
witchmaster | 06-10-16 | 10:43
Hier spint de PVV gare bij
.
Kris | 06-10-16 | 10:59
hij loopt op hele kolen.
.
Of jullie zijn van een latere generatie, en begrijpen de spreekwoorden niet, of het is een simpele schrijf(V)out.
.
Maar het is op hete kolen lopen en spint garen.
Hey VVD, Nee = Nee en geen Jee.
Mijn stem volgend jaar is wel al beslist, VVD = Nee!
Dus print alvast maar een zooi wachtgeld aanvragen uit.
ik kan niet wachten tot die lelijke Zeeman-banner eindelijk is vervangen.
@Conan de Rabarber | 06-10-16 | 11:00
En dan te bedenken dat je bij een boer vaak minder betaalt dan in een supermarkt of slager.
Tenslotte hoef je niet te betalen voor gekoeld transport, winkelpersoneel, etc.
Het kost je hooguit een paar liter benzine of een eindje fietsen.
In de buurt van mijn voormalige werkgever zit een landbouwbedrijf, die verkopen allerlei soorten groenten ver onder prijs in de supermarkt.
Ze kweken die groenten zelf op eigen grond en verkopen het in een soort supermarkt direct aan een doorgaande weg.
Vanuit de kas of land zo in je kofferbak.
En nee, dat is echt Hollandse waar!
@Fall 10.21
Knap comment. Korte aanvulling (want 'ga zo maar door') , Mark Rutte laat z'n moeder voor hem koken in dat bescheiden appartamentje en de Snor laat z'n moeder nog niet in zijn en haar laatste levensdagen in zo'n laagbijdegrondse pauperwoning binnen. Maar verschil moet er zijn.
Ik ben blij wanneer Geenstijl 'ns gaat stoppen met het trekken aan een dood paard. Dit verdrag is al rond en de VVD wordt de grootste partij bij de volgende verkiezingen. Ben ik daar blij mee? Niet per sé, maar ondertussen zijn er veel ernstiger dingen gaande.
Kloten dus
Meer en meer benijd ik de Britten. Een land met Kooten.
Haha, alle landen moeten vóór zijn. Is een land dat niet dan valt het af en kijken we nog een keer of iedereen vóór is. Soort omgekeerde veto.
We gaan genaaid worden. Dat is duidelijk. Het is de vraag hoe we hier mee omgaan volgend jaar in het stemhokje.
@Conan de Rabarber | 06-10-16 | 11:00
Klopt. Ik heb het hele concept van principes dan ook laten varen. Dan ben ik tenminste niet hypocriet.
Als er één ding is dat Rutte meesterlijk doet, dan is het oprecht overkomen. Hij doet net alsof de achterliggende wens van de Nee-stemmer (voor het gemak door hemzelf op de voor hém meest gunstige manier geïnterpreteerd) hem daadwerkelijk interesseert. Terwijl het toch echt niets meer is dan een lafhartig en doorzichtig tooltje om tijd te winnen. Ik heb me als kiezer lange tijd niet zo onderschat en geschoffeerd gevoeld.
Neem een voorbeeld aan Theresa May. Zij was tegenstander van Brexit, maar nu het volk gesproken heeft zegt ze tegen haar eigen achterban : geen gelul, gedraai, of gekonkel, we voeren uit wat het volk heeft beslist. Dat is het bewijs dat de britse democratie, in tegenstelling tot de onze, springlevend is. En alle onzinpraters die allerlei redenen hebben om tegen referenda te zijn, mogen mij eerst eens verklaren waarom Zwitserland dan toch zo'n stabiel en welvarend land is. Rutte is een ondemocratische slapjanus. Met het referendum heeft GEENPEIL hét politieke evenement van deze kabinetsperiode geschapen. Bij de volgende verkiezingen zal glashelder zijn hoeveel soevereiniteit er al sluipenderwijs naar Brussel is overgedragen. Heel logisch dat de Britten zich niet langer wilden laten piepelen, en eruit zijn gestapt. NU WIJ NOG !!!
De overeenkomst is dat men bij de VVD geen nee kunnen zeggen.
Goedverdoemme | 06-10-16 | 10:37
.
Behalve tegen de eigen bevolking, daar is het NEEN, NEEN, en nog eens NEEN.
Of zoals vandaag weer, de oudjes krijgen geen warm eten meer in het weekend.
De sukkel had meteen moeten beslissen dan waren de meeste Nederlanders het in mei al weer vergeten.
Nu kost het hem elke dag meer stemmen.
p.s. Geenstijl kunnen jullie daar ook een tumble teller voor maken. Statistiekje van alle partijen en dan tellertjes die op en neer gaan voor elke stem meer of minder.
necrosis | 06-10-16 | 10:52
Hulde. Voor de meeste gaan de principes niet verder dan de portemonnee diep is.
Leuk dat de VVD bij monde van de persvoorligter dus beweert dat Omtzigt liegt.
Kamervragen dames en heren!
Nuchternederland | 06-10-16 | 10:57
Ze schofferen hem.
@Nivelleermarionet | 06-10-16 | 10:46
En daarom ga ik naar de ouderwetse Nederlandse boer die nog op klompen (of rubber laarzen) loopt en zijn vee zelf heeft grootgebracht.
Overigens is het in Nederland niet veel beter gesteld, ooit gehoord van kip/ kalkoen seperatorvlees?
Ik zal het maar niet plempen aangezien het bijna lunchtijd is...
Hier wordt dus dezelfde truc uitgehaald als toen met de europese grondwet. Geef het beestje een andere naam, verander een paar woorden an de inhoud en jas hem er in die vorm.
www.parlement.com/id/vh8ml7j9udxm/refe...
En het is zó simpel: Het referendum vroeg aan mensen:
Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?
Die "wet tot goedkeuring" is een simpel wetje, daar staat verder weinig in, het is een wet tot goedkeuring. Het is DIE wet die is weggestemd. Klaar. Het referendum gaat technisch niet over het verdrag zelf, maar over de Nederlandse goedkeuringswet. Case closed...
Rutte gaat in zijn eigen leugens geloven... Het zal mij niks verbazen dat hij zijn ontslag indient voor de verkiezingen. hij loopt op hele kolen.
In andere tijden hing je nu te rotten aan een schandpaal in Noord. www.ilovenoord.nl/wp-content/uploads/2...
Leuk dat de VVD bij monde van de persvoorligter dus beweert dat Omtzigt liegt.
Kamervragen dames en heren!
Los van het Oekraïne verdrag. Hoeveel verdragen zijn er al niet gesloten zonder dat de Tweedehandskamer de stukken gelezen heeft? Pechtold had ook ongelezen ingestemd met dit EU gedrocht met UA. Tijd om die hele hap weg te stemmen
@Nivelleermarionet | 06-10-16 | 10:46
Poro was toch al begonnen met de bouw van een fabriekje in Nederland? Opdat zijn plofkippen omgevlagd kunnen worden?
M.R de MP destijds: ik ga jouw partijtje KAPOT maken. Maar langzaamaan, langzaam, wordt z'n eigen partijtje laag voor laag gesloopt. We leven helaas niet meer in de jaren 80 maar veel van de stemmers van toen hebben nu geen stem meer.
Oh tering. Was ik even de gemiddelde mens met het vastlopende plaat gedrag even vergeten. Ik moet het eerst zien, die zgn neergang van de middenpolitieke partijen.
Rutte beloofde: "Als de opkomstdrempel van 30 procent wordt gehaald en er een definitief 'nee' uit het referendum komt, dan zal Nederland het associatieverdrag met Oekraïne 'niet zonder meer' ondertekenen."
@kweethetooknietbeter | 06-10-16 | 10:40
Dan heeft Rutte dus niet gelogen. Nederland heeft het verdrag immers nog steeds niet geratificeerd.
@Conan de Rabarber | 06-10-16 | 10:43
Al ben ik de enige die zo redeneert en ernaar handelt, dan kan ik met opgeheven hoofd gecremeerd worden.
Wat de andere consumenten doen, zal me jeuken.
Ik heb het al eerder gezegd: de tweede kamer had gewoon daags na de uitslag hierover een debat moeten voeren, liefst afgesloten met hoofdelijke stemming. Dan was dit een week na de uitslag al afgehandeld en lag het niet al deze tijd bij de premier op het bord.
kweethetooknietbeter | 06-10-16 | 10:40
"... niet zonder meer.." is heel wat anders dan ".. niet..". Hij is nu al tijden bezig met dat "meer`". Kan letterlijk alles zijn, inclusief een "maar uiteindelijk dan toch maar".
t. Sorry
Uiteindelijk zal Pieter Omtzigt een mailtje ontvangen, waarin staat dat hij 'Omtzicht' heet en dat als hij blijft hameren op 'Omtzigt', de rest van de EU erin zal slagen hem met 'Omrzicht' te blijven aanduiden, door een 'weg' te vinden.
@necrosis | 06-10-16 | 10:35
Ik wilde ook geen paardenvlees van Roemeense paarden op mijn bord. Paarden die te ziek of te verrot waren voor de lijmfabriek. Toch heb ik rundvlees gekregen waar paardenvlees was bijgemengd. Met vlees uit de Oekraïne zal dat niet anders zijn. Herverpakken, malen en bijmengen, op papier verkopen en als Nederlands vlees terugkopen. Onderschat de voedselcriminelen niet.
@ necrosis | 06-10-16 | 10:13
Probleem is dat als het verdrag copy pasta overgenomen wordt voor een multilateraal verdrag dat de passages over verwerkte producten nog steeds relevant zijn.
Zo zijn er artikelen die het hebben over de mogelijkheid om UA producten om te zetten naar bv PL producten door er alleen al een stukje verpakking omheen te doen. Zo weet je nooit waar het vandaan kwam.
Als een Nederlands "nee" echt zo makkelijk leidt tot een nieuw verdrag zoals de VVD voorliegers liegen waarom doet Rutte dan alsof de wereld zou vergaan wanneer hij de mening van zijn bevolking respecteert?
Hier spint de PVV gare bij , dit zal tijdens de verkiezingen breed uit worden toegelicht en dit kan je aan Greet wel over laten ,die ziet alles met een glimlach gebeuren
necrosis | 06-10-16 | 10:35
En gelijk heb je. Doet echter niets af aan wat ik schreef. Pas als iedereen zich net zo bewust gedraagt als jij dan maak je een verschil. En boycots werken niet tenzij opgelegd door de politiek en eh juist...
@Goedverdoemme | 06-10-16 | 10:37
Gelukkig kunnen we in maart 2017 wel 'nee' tegen Rutte en de VVD zeggen.
Laat dat een troost (of liever realiteit) zijn.
Rutte beloofde: "Als de opkomstdrempel van 30 procent wordt gehaald en er een definitief 'nee' uit het referendum komt, dan zal Nederland het associatieverdrag met Oekraïne 'niet zonder meer' ondertekenen."
Maar, Minister-president Mark Rutte, zijne excellentie, u heeft nu inmiddels al zoveel beloftes gebroken, deze kan er ook nog wel bij. U zegt gewoon tegen het Nederlandse volk en met name tegen de nee-stemmers: "Doe normaal en pleur op met die uitslag, ik ga dat verdrag ratificeren." Daarna laat u zich uitnodigen door Pauw en daar zegt u in zijn tv-programma dan gewoon 'sorry'. En dan is het klaar. En over 5 maanden is men het allang weer vergeten.
Wat is dat toch met de VVD; wiebes loopt met rond met een steen in z'n maag. Rutte zoekt naar een steen en er hangt een molensteen om z'n nek. Van de Steur draagt knellende enkelbanden, schippers laat zich bedotten door het zorgkartel. De overeenkomst is dat men bij de VVD geen nee kunnen zeggen.
@Conan de Rabarber | 06-10-16 | 10:26
Ik woon in een vrij grote stad, maar daaromheen liggen meerdere boerderijen.
Daar kun je als consument gewoon kip/ varken/ rundvlees kopen, alsmede eieren en melk.
En dat is echt Hollandse waar voor een redelijke prijs.
En dan praat ik over échte boeren die midden in de nacht de dierenarts bellen omdat er een koe onwel is geworden.
Natuurlijk willen die boeren er geld aan verdienen, maar hun dieren zijn geen 'fabrieksproducten' zoals mobiele telefoons of auto's.
En plofkip uit UA komt NIET op mijn bord!
"De premier zoekt sinds het referendum naar een manier om het 'nee' van het volk te respecteren."
Nee, de premier zoekt naar een manier om de kiezer te naaien. Het antwoord van de VVD voorliegers is veelbetekenend. Men zegt hierin letterlijk dat wij geen macht hebben inzake de invoering van dat associatieverdrag. Met of zonder ons, het gaat toch gewoon door, precies zoals alles in Brussel gewoon doorgaat, wat wij er ook van vinden en hoe wij er ook tegen te hoop lopen. Ratificering door Nederland is voor spek en bonen, voor de notulen, voor de annalen, voor de Bühne. Rutte wil ons naaien voor de sier, om niet het stoute jongetje van de klas te zijn.
In feite was het hele referendum overbodig, zeggen die voorliegers, wat met of zonder ons, het gaat toch allemaal door.
Ergo, de VVD zegt hardop dat onze democratie een schijndemocratie is, dat ons referendum een schijnreferendum is, en zelfs als raadgevend referendum van nul en generlei waarde is, geen invloed kan hebben op welke EU-besluitvorming dan ook.
Mutatis mutandis zegt die VVD dat onze premier eigenlijk een schijnpremier is, en onze regering een schijnregering, die verantwoording schuldig is aan een schijnparlement. Want die onderhandelingen met de oppositie hebben niets te maken met de besluitvorming, enkel met het oppoetsen van het blazoen, met de plooien en vouwen uit de Nederlandse vlag strijken, de vlekjes verwijderen met Vanish Gold. Want anders mag ons Nederlandse vlaggetje niet meer mee-wapperen in de wind.
En, o jee, dan zijn we misschien de enigen die geen sterretjes op ons vlaggetje mogen. Dat zou een schande zijn voor Nederland, vind de VVD.
www.express.co.uk/news/politics/657120...
Zoals de wind waait, waait ons vlaggetje, en de windrichting, daar hebben we geen invloed op zegt de VVD, en daar moeten we het mee doen, zegt de VVD.
Respecteren? Bruuskeren!
Zijn die Engelsen toch een stuk consequenter.
Het begint een beetje pathetische vormen aan te nemen, die besluiteloosheid.
Nee is nee. Ik werd een beetje weemoedig toen Dierenpoes dat zei. Maar gelukkig had ze het niet tegen mij.
Sinds Kunduz weet je dat GL en D66 met alle winden meewaaien, mits er op papier maar een soort van "Ja maar, mitsgaders, tenzij, desalniettemin'-clausule wordt toegevoegd waarmee ze hun eigen achterban kunnen paaien en vooral als Pontius Pilatus hun handen in onschuld kunnen wassen, mocht het alsnog verkeerd gaan.
Alle Visegradlanden wijzen visumvrij reizen uit Turkije en andere landen af. Weigeren de herverdeling van vluchtelingen. Waarom is de VVD zo zeker dat deze EU leden een nieuw verdrag met Oekraïne willen?!? Hebben ze geen enkele reden toe.
Tja, haha roepen in de trieste situatie, mwa mwa
necrosis | 06-10-16 | 10:13
De meeste, ik ook trouwens, kijken nauwelijks naar land van oorsprong van een produkt. Meer naar de prijs. Oekraïnse plofkip smaakt net zo waterig als de andere plofkipfileetjes. Kun je consumenten ook niet kwalijk nemen maar wel die lamlullen in de politiek die met alle geweld Moskou willen blijven jennen door Porosjenko te pijpen.
@Chinook Elsevier | 06-10-16 | 10:14
www.geenstijl.nl/archives/images/wirsc...
Erdogan heeft in ieder geval balletjes, die van Rutte zijn nog niet ingedaald.
Had ie beter meteen "fuck you" kunnen zeggen. Dan was iedereen het nu al lang weer vergeten.
Chinook elsevier
Hoewel beide sujetten mij niet aanstaan, is er vermoed ik bijna geen politicus te vinden die verder afstaat van Erdogan, dan Rutte. Het is de bully vergelijken met de kwezel, de bromsnor, met de lachebek, de straatvechter met de salonjonker, de boer, met de stadsjongen en ga zo nog even door. Dus nee, uw vergelijking gaat niet op. Ik zie Rutte ook nog geen paleis voor zichzelf bouwen in het Leidsche bosje of zo...
Het opvolgen van Junker kan Rutte wel vergeten als hij nu met een "nee" naar Brussel komt.
Zie daar het absolute bewijs dat de EU een farce is, niet werkt en ons alleen maar ellende bezorgt. We doen wat we willen maar alleen als het ons uitkomt. Pleurt op EU!
Er is toch ook gestemd of *Nederland* het verdrag wil? Niemand in Nederland heeft de illusie dat hun stem ook andere landen zou dwingen geen associatieakkoord met Oekraïne te tekenen. Dat zou ook wel erg vreemd zijn. Klinkt inderdaad behoorlijk desperaat.
-weggejorist-
Zou het niet beter zijn om een referendum te houden om te zien of rutte nog wel langer gewenst is als premier?
Als hij meteen 'fuck you, wasraadgevend' gezegd zou hebben was het voor hem wschl het minst schadelijk geweest. Nog resterende VVD achterband heeft niets met referendum en de meeste Nederlanders kan het ook niet zoveel schelen (31% opkomst). Maar wat hij nu gedaan heeft is echt vlek op vlek op vlek. Wat een weerzinwekkend figuur is het toch.
Hoi Marc Ruute. Ga eensch deaud.
Ik ben er eerlijk wel een beetje klaar mee. Zowel EU, 2e kamer en eigenlijk als wat met politiek te maken heeft. Dus bij deze ik mijn stempas te koop voor 5 euro.
-weggejorist-
leave it, Geenpeil. Jullie hebben precies aangetoond dat het Nederlands volk geen klote meer zeggen heeft in de EU. Ik denk dat het veel nee stemmers het ook daarom te doen was, dit aan het daglicht te brengen, meer dan inhoud van dit specifieke verdrag. Nederland doet niet mee, niet verder blijven zuigen en op naar Nexit.
Rutte de nieuwe Erdogan.
Rutte is een laf misbaksel en weer steekt hij zijn middelvinger op naar miljoenen kiezers, hij zet hun vertegenwoordigers buitenspel. Het is de nieuwe Erdogan van Nederland, zijn gedrag is precies het zelfde als deze Turk vertoont.
Ja stel je eens voor zeg, dat de democratische EU iets doordrukt zonder dat Nederland meedoet. Dat moeten we niet willen met ons allen.
@Conan de Rabarber | 06-10-16 | 10:09
Nederland is niet verplicht om handel te drijven met Oekraïne.
En het Nederlandse volk kan alles waar 'product of UA' op staat gewoon in de schappen laten liggen.
Net zo goed als dat ik NIETS koop uit het halalvak in mijn super.
Mijn geld, mijn keuze!
Ik mis een Facebook vlaggetje voor GeenPeil dat ik op mijn profiel kan plaatsen.. opdat we never vergeten..
Het was toch een vrij duidelijke uitslag, neem een voorbeeld aan de UK, waar blijkbaar nog echte politieke grootheden bestaan.
"maar je kan er vanuit gaan dat de landen een vorm zullen vinden om met zijn allen minus Nederland toch door te gaan met een overeenkomst met Oekraine"
Is dat niet precies wat de meerderheid van het referendum wilden, Nederland eruit?
Jantje schrijft zelfs al brieven naar de krant: www.ad.nl/nieuws/wat-snapt-premier-rut...
Ziehier de democratie van de EU
We hebben helemaal niets meer te vertellen.
"Hij wil de Brusselse blamage dus uitsmeren meer partijen."
@Van Rossem
Ik mis nog een woordje na 'uitsmeren'
[/zeikmodus]
Change will come!
Nou laat ze dan een vorm vinden 'minus Nederland'.
REAGEER OOK