Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IMF: 'Groot-Brittannie is dit jaar economisch het best presterende land van de G7'

haveandholdbrits.jpg Iedere eurofiele politicus & z'n medialaaf wist het zeker: Brexit zou de Britten breken. De pond zou crashen, de economie vastlopen en het hele eiland zou onder water wegzakken. Vuurspuwende monsters zouden London tot de grond toe doen afbranden, ineens zou het hele eiland alsnog Frans met een Noors accent gaan spreken en de geschiedenisboeken zouden zichzelf herschrijven om de winst in de Battle of Britain met terugwerkende kracht aan de Duitsers toe te kennen. Elke grote Britse denker ooit zou omdraaien in zijn graf en Pakistan zou nooit meer een cricketwedstrijd van de Britten verliezen. Het aantal zonnige dagen op het Britse eiland zou afnemen van 3 per jaar tot maximaal 1 per jaar. Een halve, zelfs. Fish & chips zouden onbetaalbaar worden, geen Engelse student zou ooit nog een voet op een continentale universiteit kunnen zetten en elke Olympische medaille ooit gewonnen door een Brit zou in lood veranderen. Thomas the Tank Engine kon elk moment uit de rails lopen, Postman Pat riskeert een hartaanval en London Bridge is falling down. Maar de Britten weigerden spijt te ontwikkelen voor hun Brexit-stem. OK. Zelf weten. Nu is het economische oordeel daar. "De aanstaande Brexit ten spijt", sputtert de Azijnbode nog, "Groot-Brittannië is dit jaar economisch het best presterende land van de G7, de club van grootste industriële landen. Dit blijkt uit de jongste analyse van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), dat toegeeft in de vorige post-Brexit-raming een te sombere blik in de glazen bol te hebben geworpen." ROFLOL! En dan nu, om het te vieren, 100 goede redenen voor Brexit in 100 seconden.

Reaguursels

Inloggen

Volgend jaar gaat een prima jaar worden in het VK.
De EU zit dan in de grootste crisis ooit: Duitsland moet DB redden.
Deutsche Bank is dan omgevallen, of gered voor het laatste kapitaal van "wir schaffen das" Angela Merkel. Met die VS rommel op de balans van DB is de bank denk ik bijna bankroet.
En 2 miljoen gelukszoekers die gratis geld en een huis krijgen, ongetwijfeld.

Raider Twix | 05-10-16 | 19:46

Beste redactie,
het zou fijn zijn als jullie over serieuze onderwerpen als de Brexit aan behoorlijke berichtgeving doen in plaats van deze aperte onzin. Lees eens The Guardian of Bloomberg. Maar goed, jullie dogma is om de hele EU op te heffen dus oogkleppen op en absoluut geen genuanceerde berichtgeving !!

Hierbij recente links:
www.theguardian.com/politics/2016/oct...

www.bloomberg.com/news/articles/2016-1...

kuvikoi | 05-10-16 | 15:59

-weggejorist-

Dza | 05-10-16 | 15:55

Kan je nu nog niets van zeggen, al zal het de Europijpers pijn doen dat GB niet nu al aan het hongerdoek knaagt.

Heiner | 05-10-16 | 15:18

een paar van deze pro's zijn bijzonder dom. maar verder is meer onafhankelijkheid een goed iets. men zegt altijd jamaar ww2 en nazis als je moppert op de EU maar men vergeet dat we WW2 deden om elk land en elk cultuurtje, volkje in diens eigen richting te laten gaan. Als we een centraal bestuur zouden willen dat elke vorm van identiteit plat probeert te krijgen dan hadden we het 70 jaar geleden wel zo kunnen laten.

roflastc | 05-10-16 | 14:55

Zullen we even afwachten tot een brexit voordat elke moment wordt aangegrepen als hoera moment? GB zit namelijk nog gewoon in de Unie, en blijft dit ook tot 2019, GB beschikt namelijk nog over alle handelsvoordelen die de EU hen bied.

TheStef | 05-10-16 | 11:21

Zo, dan nu graag het commentaar van al die smerige valse roeptoeters uit Europa, stelletje idioten bij elkaar daar! Hoe voorspelbaar was het dat ze er ook economisch beter van zouden worden? Niet onwaarschijnlijk dat het alleen nog maar beter gaat op lange termijn i.p.v. slechter.

Nu hoor je ze niet in het Europarlement, laf krekeltjesveld! RTL7 wil het ook maar niet toegeven, stelletje huichelaars...

Jan, Leiden | 05-10-16 | 11:12

Als men Nederland nog wil redden moet men direct uit de EU/DDR stappen.
Men moet dan wel geen soort Rutte hebben aan het bewind, dan wordt het niets, dan worden alle Nedelanders leugenaars onder leiding van hopman leugenaar.

rexm | 05-10-16 | 10:25

Broddelwerk. Economische groei is leuk maar als je munt geen fuck meer waard is dan ga je dat toch echt merken als Jan Burgerlul, en dat is ook precies wat het IMF zegt.

Weird Guilders | 05-10-16 | 10:18

Maar GeenStijl, er is toch nog helemaal geen sprake van een Brexit? Meer dan een referendum is er niet geweest. Sterker nog, de Britten hebben nog niet eens officieel aangekondigd de EU te gaan verlaten.

Het enige dat er na het referendum is gebeurd is dat het Pond is ingestort. Dat exporteert wel lekker, maar alles zal voor de Britten zelf veel duurder worder en bovendien: als je munt in waarde daalt zal je op papier zeker nog economische groei hebben wanneer je dat in je eigen munteenheid uitdrukt.

Psycho Daddy | 05-10-16 | 10:11

Nou als ze de poen vergeten die ze binnen kregen met al die miljardairs die elders lekker ontduiken ,zakt de zeepbel in.

pedro300 | 05-10-16 | 09:10

Het is net als een relatiebreuk tussen 2 mensen. Beiden hekelen de ander en het uit elkaar gaan kost geld. Maar na verloop van tijd ontstaat er voor beiden een nieuw evenwicht. De lasten zijn weg. En er is weer ruimte voor de lust. Zo zal het ook met landen gaan die zich losweken uit een verstikkende relatie. Kwestie van tijd.

heilgeil | 05-10-16 | 08:41

-weggejorist-

Jp1984 | 05-10-16 | 08:10

@ouwespamhoer | 04-10-16 | 21:11
IMF: "Het zal slecht gaan na een Brexit stem". Schijnt dus niet zo te zijn. IMF: "ja maar, ja maar, ja maar... straks... dan zal het echt slecht gaan hoor"

peterdh | 05-10-16 | 07:28

@kloopindeslootjijook | 04-10-16 | 18:28

Mmmm dat is het punt niet echt, er werd voorspeld dat: "Als wij de haan dood schieten, komt de zon niet meer op". Engeland ten onder zou gaan na een brexit. Niet dus.

peterdh | 05-10-16 | 07:21

Tot slot: voor het EU referendum was de UK de 5e economie van de wereld. Na het referendum is Frankrijk de 5e economie en de UK de 6e. De pond heeft vandaag een 31 year low aangetikt. De AAA status is afgepakt en naar aa- gezet met 'negative outlook'. Hoe in fucking vredesnaam kun je dat verkopen als 'de UK is de best presterende economie van Europa'? REALLY?

rtheman | 05-10-16 | 03:55

@wiedergutmachungssch ik ben bang dat ik het toch niet met u eensch ben. Ik heb toch echt liever de EU in al zijn onvolkomenheid dan de UK. Kijkend naar hoe dit land bespeeld word door Murdoch an co, totale leugens in de media.. en het feit dat de UK in feite Poundland is geworden.. het is een totale leegverkoop hier

rtheman | 05-10-16 | 03:53

rtheman | 05-10-16 | 00:48
U werkt voor een bank? Ik meen een collega te herkennen. Volgens mij gaat het ook over 'Human'ipv'Humand', klinkt meer als 'hun mand' wat dan weer op een hond zou kunnen slaan. In dat geval is het meer 'zijn mand' of 'haar mand'. Hoe het ook zij, ik zie de EU meer als Amerikaans 'proving ground' met dito catastrofes voor Das Volk. Het Avondland is dus een Proefballonnenland geworden. De gevolgen zijn in alle gelederen schrijnend zichtbaar.

wiedergutmachungssch | 05-10-16 | 02:57

@Lefgozer | 04-10-16 | 18:23
Klopt wel ongeveer.. het gemiddelde EU land heeft er baat bij dat het met de buren ook goed gaat,echter...
Die gedachte heerst helaas niet in voormalige oostbloklanden en de zuidelijke knoflookstaten. Die gaan het namelijk ( weer) knap zwaar krijgen als ze niet meer gesponsord worden vanuit de rijkere EU lidstaten.

loze stijl | 05-10-16 | 02:37

@Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08
En wat nu als 'we' ( als Nederland) een Nexit forceren en een pact sluiten met de Britten? We hebben een reusachtige zeehaven in Rotjeknor, een joekel van een luchtvaarthub bij Amsterdam, spreken in de regel redelijk Engels en onze culturen matchen op veel vlakken bovengemiddeld aardig.En de Britten kennen hier de weg nog aardig goed van toen ze ons verlosten van het Nazi geweld. De gedachte alleen al doet me glimlachen..

loze stijl | 05-10-16 | 02:24

Heeft VK het artikel totaal aangepast?

Bram van Ojik | 05-10-16 | 01:23

-"End Working Time Directive" Hoe is dat goed dan?
-"Pound and ounces" Lekker retarded, wie gebruikt dat nog?
-"No EU Humand Rights Laws" Er is geen EU Human Rights. Het European Humand Rights Court is *niet* van de EU, dus dat blijft gewoon. Gelukkig wel.
-"Treat Deal with USA" Hahaha... HAHAHA... TTIP haalt het al niet, pleurt op Engeland dat krijgen jullie never nooit niet tenzij je je in je bleke Engelse holletje laat naaien door de Yanks.
-"Less Unskilled EU Workers" Zo ok die zit er echt naast. Woon + werk toch al weer 6 jaar in dat UK, maar mensen kinderen wat zijn Engelsen slecht opgeleid. Echt, harde skills hebben ze vaak bijna niet. Allemaal MBO gedaan, beetje leren 'on the job' en allemaal willen ze 'manager' worden. ALs Nederlander, Zweed, Duitser of Fransoos is het ook bijna oneerlijk concurreren met dat stelletje homofobe bleke theedrinkers met halfgebakken opleiding.

rtheman | 05-10-16 | 00:48

beetjemoe | 05-10-16 | 00:14
Zover moet u niet denken veel reaguurders zijn daartoe niet in staat.

botbot | 05-10-16 | 00:24

jezusisonzin | 04-10-16 | 22:57
Juist,.. ze zullen grondstoffen moeten importeren om goederen te exporteren de gevolgen zullen u duidelijk zijn.

botbot | 05-10-16 | 00:20

lol. Groot Britannie zit gewoon nog in de EU hoor. Dus ze hebben het best gepresteerd in de EU. Pas over een paar jaar zullen we zien wat er met hun economie gebeurt als er geen vrije toegang meer is tot hun afzetmarkt waar ze 80% van afhankelijk zijn..

beetjemoe | 05-10-16 | 00:14

Doper | 04-10-16 | 22:30
Lees eens verder als uw neus lang is.
.
dijkbewaker | 04-10-16 | 20:59
Juist de bureaucratische EU ontmantelen dat is de weg.
Ik heb schijt aan die gasten die eerdaags de kleur van mijn toiletpapier gaan bepalen.
botbot | 04-10-16 | 21:11
.
Dit schreef ik eerder en heb nooit onder stoelen of banken gestoken hoe ik over de EU denk.
We zijn er door garanties al zover ingeluisd dat we niet uit kunnen kunnen.
Ik geef gewoon de realiteit weer en probeer iedereen met de neus op de feiten te drukken.
Stel dat in het hypothetisch geval we zonder kleerscheuren uit zouden kunnen treden dan nog zouden de grenscontroles met de urenlange wachttijden ons de das om doen.
Naar goed u verkiest iemand die niet door haat gedreven maar realiteit bezit uit te maken voor EU trol.
Flinke vent dat siert u ga zo door.

botbot | 05-10-16 | 00:11

Is de Brexit al een feit dan?

Donkersloot | 04-10-16 | 23:58

jezusisonzin | 04-10-16 | 22:57

U moet eens een globe aanschaffen en u realiseren hoe klein Europa is! Daarbuiten is handel, handel, handel! Ow dat deden de Engelsen altijd al....
De EU failed, net zoals het derde rijk!

toetssteen | 04-10-16 | 23:47

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:31
Het zou u sieren als u zich eens aan uw eigengemaakte afspraak zou houden.

botbot | 04-10-16 | 23:46

Nexit graag!

Uw Psychiater | 04-10-16 | 23:35

Nexit please. Laten we een aparte handelsovereenkomst maken met de Britten.

meneer Q | 04-10-16 | 23:30

@jezusisonzin | 04-10-16 | 22:57
Herr VK?
What's that all about?
Alsof het hier al jaren rustig is op financieel gebied.

Piet Karbiet | 04-10-16 | 23:03

her VK is op dit moment nog steeds lid van de EU en maakt daardoor nog steeds gebruik van de mogelijkheden die de EU biedt. Daarnaast is door de grote onzekerheid de waarde van de pond aanzienlijk gedaald, waardoor op korte termijn de export een boost heeft gekregen, waardoor het VK op dit moment boven verwachting presteert.

Echter als het VK uit de EU gaat obv het huidige beleid, zullen veel bedrijven het vk verlaten die in de city werkzaam zijn, aangezien de focus niet ligt op economisch gebied, maar op andere gebieden. Is op zich een duidelijke keuze, maar hierbij is de kans groot, dat dit rampzalige gevolgen zal hebben op economisch gebied.

Bedrijven en financiële instellingen willen een rustig economisch klimaat en zullen bij onzekerheid de investeringen niet of uitstellen. Ondanks de vele minpunten die de EU heeft, geeft het wel rust op economisch gebied en is de kans groot, dat deze bedrijven en instellingen het VK bij een Brexit gaan verlaten en dan blijft er niet veel meer over van het VK.

De enige tak van sport waarin het VK uitmunt is het bankwezen, die echt niet de voorwaarden zullen krijgen bij een Brexit, zoals die er nu zijn. Dat zal dus een groot probleem worden bij een Brexit en het VK mag hopen dat de EU het VK toch nog iets gunt en goede overeenkomsten met elkaar zullen sluiten. Gezien het sentiment die er in de EU op dit moment heerst, ben ik bang, dat dit niet gaat gebeuren.

jezusisonzin | 04-10-16 | 22:57

Ik handelde al met Britten voordat de EU bedacht zes Presidenten met 7 paleizen voor zichzelf nodig te hebben voor een deal. Van uw geld.
Sod off.

Piet Karbiet | 04-10-16 | 22:46

Laat dit het figuurlijke schaap zijn dat over de dam is. Nu de rest nog. Wilders heeft, zelfs in deze kwestie, alwéér gelijk !!!!!!

Right up | 04-10-16 | 22:39

botbot Begint vervelend te worden. Altijd en steeds weer als er ook maar een klein beetje kritiek is op EU, NATO of VS dan komt dat geval hier weer blèren hoe geweldig stom wij dan wel weer zijn vanwege de twijfel aan zijn godshelden. Je hebt linkse en rechtse idioten en ook religieus gestoorden. En dan heb je nog bots ... Bah!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-10-16 | 22:31

botbot | 04-10-16 | 22:08
Spreekt onze EU trol weer. Wordt u net zo dik betaald als die corrupte Brusselaren?

Doper | 04-10-16 | 22:30

Is bij van Rossem de wens toch misschien wat de vader van de gedachte?
De tv. meldde vanavond dat volgens ditzelfde rapport van het IMF de Britse economie juist schade ondervindt van die Brexit.
En het Britse pond heeft vandaag het laagste punt in 1,5 jaar bereikt. Gaat het wel zo goed daar?

Pace | 04-10-16 | 22:26

[email protected] 22:08
U weet niet waar u het over heeft. Schattig. U verzint 200 miljard uit uw duim en ik ben nu bang. Echt. Ik lig met al mijn knuffeldieren onder het bed te rillen. Nou, bedankt hoor.

tipo | 04-10-16 | 22:23

tipo | 04-10-16 | 21:12
Wel verdikkeme wat heb ik u nu gezegd.
Als je niet weet waar die 200 voorstaan kun je beter ophouden.
Dus als Merkel weg is dan is Duitsland ook weg en de EU en de DB.
Zal ik u een welgemeend advies geven.
Probeer eerst de lagereschool eens af te maken voordat u verder gaat met reaguuren en wie weet bent u een jaar of drie zover.

botbot | 04-10-16 | 22:08

In 1688 heeft Nederland na een invasie met 14.000 soldaten de Britse Eilanden veroverd. De zogenaamde "Glorius Revolution". Stadhouder Willem III werd King William III. Samen met de Romeinen zijn we de enigen ter wereld die zoiets is gelukt.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat alle koningshuizen van Europa via inteelt één familie vormden en Willem III gewoon de troon heeft geërfd. Waarom we dit stukje vaderlandse geschiedenis niet op school hebben gehad is me een raadsel.
We zouden hier na Michiel de Ruyter en Kenau best een leuke film over kunnen maken.
*****
Hoe dan ook, de Eurofielen zijn bang dat het met Groot-Brittannië economisch goed zal gaan de komende jaren. En zoals het met dit soort angsten gaat.... Ze zullen bewaarheid worden.
*****
En het verband tussen beide bovenstaande stukjes legt uit hoe angst van machthebbers nu eigenlijk in zijn werk gaat. Uiteindelijk verliezen de heersers van zichzelf. Gaan foute systemen aan zichzelf ten onder.

Orakel1958 | 04-10-16 | 22:02

@qwerty33 | 04-10-16 | 21:39
Veel succes met het betalen van al die uitkeringen zonder de mensen die daadwerkelijk komen werken in de Randstad.

TeeJee | 04-10-16 | 21:58

-weggejorist-

qwerty33 | 04-10-16 | 21:39

-weggejorist-

qwerty33 | 04-10-16 | 21:39

@botbot 21:24
Merkel is geschiedenis en over welke 200 miljard en welke 65% heb je het? Ik lees niet alle overheidspropaganda, dus van welk ministerie of welke EU-bank komen die getallen nu opeens?

tipo | 04-10-16 | 21:36

Heerlijk het ongebreidelde optimisme van de Exit fanboys.
Het berichtje sluit echter niet aan bij wat het IMF schrijft "Uncertainty following the “Brexit’’ referendum in June will take a toll on the confidence of investors. U.K. growth is predicted to slow to 1.8 percent this year and to 1.1 percent in 2017, down from 2.2 percent last year." www.imf.org/en/News/Articles/2016/10/0...
Een procentje minder groei kost de Britten zo'n 15 miljard. Ook het groeitempo van 1,8% steekt natuurlijk schril af met de groei in bijvoorbeeld Spanje van 3,1% en Ierland van 4,9%.
.
Vandaag kwam er nog een ander feit naar buiten: de Britse economie is inmiddels kleiner dan die van Frankrijk www.ft.com/content/7508bf1e-8a46-11e6...
Komt door de Brexit, het Pond heeft inmiddels 17% van haar waarde verloren. Vervelend voor de Britten. Maar wij kunnen goedkoop een pintje pakken aan de andere kant van de Noordzee!

Harry uit Rotterdam | 04-10-16 | 21:35

tipo | 04-10-16 | 21:12
Ik weet drommels goed waarover ik het heb.
Duitsland en Frankrijk waren de leiders van de EU nu Frankrijk economisch afgegleden is runt Duitsland tegen wil en dank de EU.
En uitgerekend dat land waar wij economisch afhankelijk van zijn en leider van de EU is wilt u op de kast jagen
Hoe verzin je het!!!!!!!
Voorts gaat u voorbij aan die 200 miljard en tegen de wil van 65% van de Nederlandse bevolking.

botbot | 04-10-16 | 21:24

Ik zie alleen niet waarom het Britse Elftal er beter van gaat spelen. Dat gaat pas gebeuren als de clubs minder wedstrijden hoeven te spelen. Als in nooit.

De rest klopt wel redelijk.

van heinde en verre | 04-10-16 | 21:17

botbot 21:05
Volgens mij heeft u zelf geen idee waar u het over heeft. De WTO-regels, daar kan Nederland sowieso op terugvallen, na een nexit, zonder enige onderhandeling met de EU. De EU is lid van de WTO en Nederland wordt dat ook na een Nexit, indien EFTA of EER ons niet gegund wordt. De EU kan een WTO-lidmaatschap van NL niet dwarsbomen.

Nu jij weer, met je kletspraat. Lees eerst de WTO-regels maar eens door knul. En kom dan maar terug om sorry te zeggen.

tipo | 04-10-16 | 21:12

dijkbewaker | 04-10-16 | 20:59
Juist de bureaucratische EU ontmantelen dat is de weg.
Ik heb schijt aan die gasten die eerdaags de kleur van mijn toiletpapier gaan bepalen.

botbot | 04-10-16 | 21:11

Het hele verhaal: (beter lezen van Rossem...)

But while the Washington-based IMF said Britain would have a “soft landing” in 2016 with growth of 1.8%, it stuck to its view that the economy would eventually suffer from the shock EU referendum result and said expansion next year would be just 1.1% – lower than it expected in the immediate aftermath of the Brexit vote.

www.theguardian.com/business/2016/oct...

ouwespamhoer | 04-10-16 | 21:11

tipo | 04-10-16 | 20:39
Als u dat niet weet kunt u beter stoppen met het promoten van een Nexit.
Heeft u wel eens van bevriezen van bankrekeningen gehoord en het verhalen van de schuld.
En als men schuld heeft de banken geen gehoor meer geven?
Manmanman.

botbot | 04-10-16 | 21:05

Goed nieuws voor de Britten, goed nieuws voor de Nederlanders en goed nieuws voor heel Europa.
En nu gauw die idiote EU ontmantelen en weer echt geld verdienen zonder alle megalomane ambtenaren en bureaucraten.

dijkbewaker | 04-10-16 | 20:59

Het blijft gissen
@De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:14

Precies. Blaataapje.

TeeJee | 04-10-16 | 20:53

Ach ja, het IMF, als er echt wat te lachen viel zou ik hahaha etc. tikken. Maar hun epigonen in Nederland waren officieel al goed voor het slopen van ruim 350.000 banen (het zijn er veel meer). Graag iets met onderliggende aannames en vooral goede harde cijfers. Bij voorbaat dankuwel.

Hetkanverkeren | 04-10-16 | 20:49

botbot 20:29
Met een WTO-arrangement is ook snel vrijhandel met Australie, de VS, Canada, Rusland en China mogelijk. Iets dat met de navelstarende EU als natiestaat niet kan en Nederland als handelsland wel.

En waarom zou ik voor de wegen betalen van een ander land?

En die 200 miljard, wat is dat? Zijn dat de garantstellingen van NL-se belastingslaven aan de ECB? Nou, dan staan we toch gewoon niet garant? Dat slaapt een stuk lekkerder.

tipo | 04-10-16 | 20:39

tipo | 04-10-16 | 20:23
Dus we kunnen zonder beletsel verder handel met ze blijven drijven en zonder extra kosten van hun wegennet blijven gebruik maken?
Das is mooi heel mooi dan zeg ik we gaan er uit die 200 miljard moet te doen zijn en de meerderheid van de bevolking bekijkt het maar!

botbot | 04-10-16 | 20:29

ProAsfalt | 04-10-16 | 18:21
Hear Hear!

darmflora | 04-10-16 | 20:29

Ik vind het onwaarschijnlijk hoe de pro-EU media de publieke opinie hebben beïnvloed in deze kwestie. Mensen die ik hoog aangeschreven had, komen met de meest belegen argumenten die ze napraten van de televee.

Net of een land voor eeuwig aan een disfunctionele statenbond gekluisterd moet blijven en plots niets meer kan bereiken op zichzelf. Bizar gewoon.

Leid de weg, Britten!

Vreetkonijn | 04-10-16 | 20:25

botbot | 04-10-16 | 19:55
Vooropgesteld, ik ben niet voor een Nexit. Volgens mij is het beter dat de EU volledig opnieuw wordt opgebouwd. En deze keer met goedkeuring van de bevolking door frisse politici die niet zijn besmet met verkeerde opportunistisch keuzes uit het verleden en die begrijpen dat one-size-fits-all vaak niet de gewenst resultaten oplevert.

Maar wanneer er sprake zou zijn van een Nexit gaan de Duitsers Nederland echt niet hard aanpakken. In het geval van een Nexit verlaat weer een netto-betaler het EU systeem waardoor de hele EU als een kaartenhuis in elkaar stort. De Duitsers gaan echt niet alleen voor mediterraan Europa inclusief Frankrijk betalen. In het geval van een Nexit zal er tevens sprake zijn van een totale EU-EXIT.

therealbraindump | 04-10-16 | 20:24

@botbot 19:55
Geen enkele Duitser zal het interesseren als Nederland uit de EU treedt. Hun andere buurland is ook een belangrijke handelspartner van Duitsland en nooit EU-lid geweest.

Maar de rancune van de achtergebleven EU-leden kan inderdaad groot en irrationeel worden. Dat is geen probleem. Zelfs met een WTO-arrangement is Nederland nog beter af buiten de EU, mocht een EFTA- of EER-arrangement niet haalbaar zijn, zo heeft Capital Economics beredeneerd. Het wegvallen van de interne markt kost dan 1,5%BBP, maar dat is met extra beleidsvrijheid makkelijk terug te verdienen en we hoeven de Euro niet te redden. Katsing! iedereen rijk (in Nederland).

tipo | 04-10-16 | 20:23

we are the champions / God save the Queen, live @ Wembley.

etwaboy | 04-10-16 | 20:11

-weggejorist-

kwakindezak. | 04-10-16 | 20:09

Toch mijn stinkende best gedaan het te volgen, maar het duizelde nog even na hier! Nu nog zoiets onder de Nederlandse vlag! Make my day!

Mr_Pikibelly | 04-10-16 | 20:06

Der Schnitzeljäger | 04-10-16 | 20:00
Daar heb je geen glazen bol voor nodig de beleggers weten dat we economisch van Duitsland afhankelijk zijn, die zitten met het schandaal van de DB en vrezen dat er weinig kruimels voor Nederland over zal blijven.

botbot | 04-10-16 | 20:05

Van dezelfde glazen bol kijkers van het IMF:

'Populisme en protectionisme slecht voor groei'
IMF ziet economie NL afkoelen

Der Schnitzeljäger | 04-10-16 | 20:00

Prebrexit het gaat om de Prebrexit , maak er dus geen Brexitgate van ! Nederland heeft wel oren naar een Nexit dus dat heet Earnexit . Het totaalplaatje heet dan weer DomlullenPrenexitGateflix en binnenkort komt er een DomlullenPrenexitgateflixAPP .

alshetware | 04-10-16 | 19:59

klaasm | 04-10-16 | 19:41
Wij zijn economisch afhankelijk van Duitsland wat dacht u wat de moffen er van zullen vinden als wij uittreden?
Er is nog een klein probleempje een heel kleintje maar het gaat slechts over 200 miljard euries.
De 65% van de bevolking die pro EU is schuiven we even opzij Rutte komt toch niet voor de belangen van de bevolking op dus dat kan geen probleem zijn.

botbot | 04-10-16 | 19:55

Leuk dat het beter gaat in de UK. Profiteren ook alle Henk en Ingrids daarvan of alleen de elite? Anders blijft het een 2e wereld land met een rare rijke top.

kloopindeslootjijook | 04-10-16 | 19:53

Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08
Nederland te klein om Nexit economisch te overleven? Kijk naar Zwitserland en Noorwegen. Vergelijk met de 'voorspoed' van België, Griekenland en Portugal. Wen er vast maar aan dat voor de zoveelste keer in de geschiedenis machtsblokken gaan verschuiven.

Doper | 04-10-16 | 19:52

@Carlitros | 04-10-16 | 18:34
Juist! Ik weet niet meer wie het zei, maar het was zeer fraai samengevat. Vrij vertaald: 'Wij konden geen handelsverdrag met Australie sluiten omdat een paar tomatentelers in Italie er tegen waren.' Dat EU-juk hebben de Britten afgeworpen. Nu wij nog, al zie ik het niet snel gebeuren.

Butters | 04-10-16 | 19:45

De Britten hebben net op tijd het zinkende EUschip verlaten.Dat begint Theresa May nu waarschijnlijk ook steeds meer in te zien,gezien het feit dat ze nu meer haast begint te maken met de Brexit ofwel de uittredingsprocedure.Als we na de verkiezingen in Nederland weer een neoliberaal beleid krijgen,onder leiding van Prins Euro-Carnaval Rutte van de Vereniging Voor Dictatuur,kunnen we een Nexit wel vergeten,en zal de uitverkoop van Nederland aan de EU gewoon worden afgerond.Ons land zal dan een onbeduidende provincie van Europa blijven.Alleen nog maar goed om steeds meer contributie te betalen om het geldverslindende Europese project in stand te houden.

klaasm | 04-10-16 | 19:41

Engeland is een verpauperd land.

dr Rechts | 04-10-16 | 19:38

En Toon van Dijk wordt na zijn betoog weer flink aangepakt door de regeringspartijen. Henkie Nijboer, met zijn rooie kop, vindt dat de PVV sorry moet zeggen voor de term kopvoddentax en Harbers VVD zegt nog eens voor de duizendste keer dat de PVV is weggelopen uit het Catshuis. Goed hoor, dat zal ze leren.

beau van rtl | 04-10-16 | 19:37

Het gaat prima daar het pond heeft op de valutamarkt nog nooit zo laag gestaan.
Vooral de beleggers en investeerders zien het daar helemaal zitten.

botbot | 04-10-16 | 19:34

Al die luxe jachten waar de rijken der aarde mee rondvaren zijn grotendeels gebouwd door Nederlanders.
Al die opgespoten kunstmatige eilanden in het midden oosten, gemaakt door Nederlanders.
Alles wat met het weren van water uit de achtertuin te maken heeft, jawel, Nederlanders.
We redden het op onze sloffen zonder de bemoeienis vanuit zakkenvullend en nutteloos geldverslindend Brussel.

Jackanders | 04-10-16 | 19:21

Zou voor Nederland zeker ook gelden als ze Brussel zouden afschudden! Helaas, onze volks verlakkers zullen er alles aan doen om dat tegen te houden! Politici zien hun droom baantjes in Brussel niet graag verdampen! Nexit stem PVV!

Lexus01 | 04-10-16 | 19:19

Prachtig nieuws is dit. Als er februari, maart volgend jaar nog wat te flyeren valt ben ik van de partij.

joepiedepeopie | 04-10-16 | 19:14

@Heinrich | 04-10-16 | 18:45
Geen stijl betrouwbaar?? Werkelijk??
Wat betekent ongefundeerd ook al weer??
En weet je wat je met die roze lettertjes kunt?? aanklikken, en dan kom je op een andere site.
badumm tussss,
die,... van,....??? DE VOLKSKRANT!!!!!
www.volkskrant.nl/economie/imf-economi...

miko | 04-10-16 | 19:11

Ik blijf het raar vinden, dat gebral van DKS. Argument 'andermans geld' is nu immers ook valide. Onzekere toekomstgok, ook die is nu aan de orde.

Het geld van de bedrijven, die weg zouden lopen. Weleens de vraag gesteld waarom die hier (nog) zitten? Vanwege onze deels met hen, maar als het morgen in Frankrijk beter is, EU of niet, zijn ze weg. De deal zijn onafhankelijk van de EU. Maar dat kunnen sommigen niet zelf verzinnen, als MSM het ze niet voorkauwd.

MarcS | 04-10-16 | 19:07

Nu wij nog...

Jasper63 | 04-10-16 | 19:06

@djinnie2 | 04-10-16 | 19:00
Inderdaad....... zoals David Goliath neer haalden zullen wij dat bureaucratische monster in Brussel neerhalen!

Hobbykip | 04-10-16 | 19:03

Alsof een Eurofiel zich op feiten baseert. Wil ie niet, of kan ie niet. Zulks zal in de nabije toekomst nog staan te ontkennen dat de EU een dictatuur is terwijl de door de Europese politiek zo vurig gewenste eurotroopers oppositie en gezinnen in treinen richting het Middenoosten drijven....
.
EU, darkness rising.

Parel van het Zuiden | 04-10-16 | 19:02

Het beste en misschien enige wat we hier kunnen doen is :Samenspannen met andere kleine landen tegen Brussel .

djinnie2 | 04-10-16 | 19:00

Wat een verassing. de pers en de pro eu politici zaten er naast.
Nexit please

Veritas Splendor | 04-10-16 | 18:57

Ik heb al sinds het referendum alleen maar negatieve reacties gehoord, geen enkele onderbouwing, alleen maar de slaafse blik gericht op de EU.
Schitterend is het dat de Britten zich niet laten ringeloren door de schijnheilige EU trollen.
Rutte en consorten hebben nogal een grote bek gehad, ben benieuwd hoe hij nu zal reageren, waarschijnlijk dat het van korte duur zal zijn, vergetend dat Nederland al jaren stilstaat.
Dat blauwe paspoort meteen invoeren!

lanexx | 04-10-16 | 18:56

@ProAsfalt | 04-10-16 | 18:21
Persoonlijk ben ik ook wel voor een nexit maar dan wel zonder de pauperprovincies Limburg, Groningen en Drenthe.

miko | 04-10-16 | 18:56

Nexit nu!!!

Statler en Waldorf | 04-10-16 | 18:55

Als land blijven we een rivierendelta waar schepen van over de hele wereld maar wat graag de lading laden en lossen in een haven waar je U tegen zegt, daar hebben we Brussel helemaal niet voor nodig.
Nexit, hoe eerder hoe beter.

Jackanders | 04-10-16 | 18:53

Nederland heeft nog een 101e reden voor een Nexit: We hoeven de Euro niet meer te redden.

tipo | 04-10-16 | 18:53

Maar 100? Ze hadden er best 1000 kunnen opnoemen en dan had ik er nog een paar verzonnen.
Een blauw paspoort dat lijkt me wel wat voor Nederland.

keestelpro | 04-10-16 | 18:53

De britten zijn über-menschen .Ze zijn beter in darten ,olympische spelen ,krijgen nobel prijzen voor niet detecteerbare materie , ze dankzij hun hebben banken altijd nog Downingstreet 10 zodra de euro valt .

(Neo-liberalisme = modern fascisme uitgevonden door Thatcher en Goldman sachs met wat aangepaste normen en waarden voor de NWO van EU Brussel )

off-guardian.org/2016/07/13/neolibera...

djinnie2 | 04-10-16 | 18:50

I hate to say I told you so, maar dit is nog maar het begin. De echte winst ligt in de toekomst en is groter naarmate het Euro drama langer voortsleept.
So, who's nex(i)t?

jemagookniksmeer | 04-10-16 | 18:49

En frankrijk werkt alweer buiten de europese aanbestedingsregels om,om de binnenlandse markt te beschermen voor massaontslag.
Franse regering bestelt treinen om fabriek Alstom te redden nu.nl/economie/4331284/franse-regering... (via @NUnl)

En wij maar braaf vroeger onze luchtvaartsector kapot laten gaan.
Rutte ga je bij Hollande/Brussel protesteren tegen ongeoorloofde staatsteun voor alstom?

steekmug | 04-10-16 | 18:48

Die hele brexit is nog niet eens in gang gezet, dus hoe iedereen-en-z'n-mallemoer iedere keer ieder gevolg (positief of negatief) weet te verbinden met die brexit is me een raadsel.

Dat gezegd hebbende, dit bericht is natuurlijk toch wel een fijn gevalletje 'lekker pûh' naar de EU-fans.

EefjeWentelteefje | 04-10-16 | 18:46

@De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:22
Er gaat NIETS kapot. Nederland zal als herboren herrijzen. En eindelijk weer met een open blik de wereld in kunnen trekken.
--
De EU stagneert onze handel buiten de EU. Het is niet voor niets dat Nederlandse ondernemers steeds meer handel halen buiten de EU. En dat is niet DANKZIJ de EU. want de EU werpt alleen maar meer barrières op. Zoals dat de EU niet in staat is om ook maar 1 handels akkoord te sluiten met een GROOT land. En ook de rare politieke ambities van de EU zijn een blok aan het been van veel ondernemender. En dan innovatie.. H2020, lachertje. EU kilt innovatie en strooit met geld naar rare bedrijven in de zuidelijke landen, allemaal corruptie.
--
Er zijn ook geen argumenten meer. Jij, DKS, kan alleen nog maar hel en verdoemenis schreeuwen. Het grote failliet van de EU lobby is dat ze argumentenloos zijn geworden en alleen nog maar onzin kunnen uitkramen. Er is geen enkele argument wat jij hebt wat ik niet in een tel aan flarden scheur.

Mark_D_NL | 04-10-16 | 18:45

-weggejorist-

Heinrich | 04-10-16 | 18:45

In Engeland rijden ze links en het gaat daar goed met de economie. Misschien moeten wij ook maar links gaan rijden dan. Kom op, we willen wel het echte oorzakelijk verband zien. Hebben de Britse bedrijven nu al voordeel bij een aanstaande Brexit? Hoe dan? Dan moeten we zeker weten te weten komen waar dat em in zit, want ze zitten nu nog in de EU, dus misschien kunnen wij dat dan ook.

kloopindeslootjijook | 04-10-16 | 18:44

@De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:20
Liever een onzekere toekomst dan een zekere ondergang. Daarom: NEXIT!

marcoplarco | 04-10-16 | 18:39

Lefgozer | 04-10-16 | 18:23
"die angst dat we als "klein land volledig kapot zouden worden gemaakt"
ja maar het geeft wel een lekker wij en hunnie effect. Niet dat het helpt, overigens.

kloopindeslootjijook | 04-10-16 | 18:38

Nederland is in een perfecte conditie voor een Nexit, de zware materialen die voor de Duitse industrie noodzakelijk zijn kunnen nu eenmaal niet zonder de haven van Rotterdam, zulke grote schepen kunnen nergens anders aanleggen. Antwerpen misschien maar die hebben onze waterwegen niet.

Bokito ergo sum | 04-10-16 | 18:37

Ik ben al jaren heimelijk anglofiel.

Piet Karbiet | 04-10-16 | 18:37

@Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08

Daarom moeten we niet één maar twee stappen zetten. Ten eerste NEXIT. Liefst synchroon met de Britten. Ten tweede onderhandelen om toe te treden tot de Britse Gemenebest. Dat helpt ons om te ontsnappen uit de druk zonder meteen in de tang genomen te worden, en het helpt de Britten door direct toegang te hebben tot havens en infrastructuur op het Europese vasteland.

Dus gewoon doen.

marcoplarco | 04-10-16 | 18:37

En het staat in het filmpje: *No cookies message*.
Paradijs, zonder EU.

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:36

Herr Zimmermann e.a. Nexit is m.i. heel prima mogelijk. Zoals Proasfalt zegt, Nederland heeft een zeer stragegische positie. En na die Nexit, gewoon onmiddellijk een handelsverdrag afsluiten met de UK. Vergeet niet, de UK heeft nog steeds prima banden met hun voormalige kolonieen, ooit het grootste rijk in de geschiedenis van de mensheid. En de ironie wilt, dat Engeland, ondanks die prima banden, tot op heden nooit een handelsverdrag kon afsluiten met die landen, omdat dat van de EU nou eenmaal niet mocht.

Dus, handelsverdrag met de UK en hun voormalige kolonieen, en Nederland zal de EU missen als kiespijn.

Carlitros | 04-10-16 | 18:34

@elcidisback | 04-10-16 | 18:30
Dat hoeft nou ook weer niet :)

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:34

graag nu op deze laatste berichten een reactie van al die NPO/Vara/ PvdA/ D66/ Corrresponent/ Jalta "deskundigen" die begin dit jaar alleen maar rampspoed voorspelden.

krelus | 04-10-16 | 18:33

@Mark_D_NL | 04-10-16 | 18:30
Goed gezegd, Mark. De EU stort in terwijl wij tikken.

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:33

@Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:21
Mooi he.. Ik zat het al te teipen. EU topic en daar zijn, het EU webcare team. En het mooie is dat het allemaal oude saaie argumenten zijn die al lang zijn neergesabeld tijdens de Brexit en in veel artikelen. Ze weten het gewoon niet meer daar bij die aftandse EU club. Zelfs DKS wordt voorspelbaar saai met zijn achterhaalde argumentjes.

Mark_D_NL | 04-10-16 | 18:30

@De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:22
Zoals ik al zei: bang maken werkt niet. Nexit!

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:29

"De zon komt altijd op nadat de haan gekraaid heeft, dus de zon komt op doordát de haan kraait"
Laten we ons niet meteen meeslepen, anders sta je weer voor laaggeletterde straks.
Dit artikel suggereert een verband. Maar is er wel een verband tussen de aangekondigde Brexit (want zover is het nog niet eens) en deze score van best presterende land? En wat is dat verband dan? Dat zouden dan we dan wel willen weten. Dan kun je daarmee lekker de verkiezingen in namelijk.

kloopindeslootjijook | 04-10-16 | 18:28

Over maximaal vijf jaar lachen die Britten ons vierkant uit.

bisbisbis | 04-10-16 | 18:28

@elcidisback | 04-10-16 | 18:23
Nee. Het is het pond. Zoals in: het Britse pond. Zie Van Dale. De pont is een veerboot.

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:28

@De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:14
Wacht nu even, voordat je je om niets boos maakt.
In ieder geval is dit fijn, leuk en goed nieuws voor de UK, na al die zwartgallige shit van de losers.

bambi1970 | 04-10-16 | 18:27

Het is ze gegund.

General McAuliffe | 04-10-16 | 18:26

En die angst dat we als "klein land volledig kapot zouden worden gemaakt", hou toch op. Dezelfde angst hadden de Britse tegenstemmers ook. En het argument "hullie zijn groter dus die kunnen dat maken." Volgens mij scheelt ons bevolkingsaantal en bnp niet erg veel met Noorwegen, Zwitserland? En die redden het ook prima zonder de EU. Bovendien, wat voor belang zouden de grote landen erbij hebben om ons "kapot te maken"? Die hebben er juist belang bij dat het bij de buren ook goed gaat.

Lefgozer | 04-10-16 | 18:23


[email protected]
het.... pond instort, het = de......
.
EU werknemers mogen ook reageren ;)

elcidisback | 04-10-16 | 18:23

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:18

En dan op 31 december 2017 failliet zijn omdat alles en iedereen die waarde toevoegt aan Nederland vertrokken of kapot is. Man. De onzinnigheid. Het is zielig.

De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:22

@Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08
Dat denk ik niet.
Wij liggen aan de Noordzee met één van de grootste havens ter wereld.

Daarnaast hebben wij de Rijn die naar het Duitse achterland voert zoals het Roergebied. Deze kunnen wij gewoon afsluiten.

Ook hebben wij de Westerschelde waarvan Antwerpen afhankelijk is, welke is af te sluiten.

Schiphol hebben wij waardoor altijd vervoer via de lucht mogelijk is al dan niet via Engeland naar de rest van de wereld als onze KLM vliegtuigen op het Europese vaste land uit de lucht wordt geschoten door de EUSSR luchtafweergeschut. Vervoer via de zee is natuurlijk ook mogelijk.

En vergeet natuurlijk de Zwitsers niet. 8 miljoen inwoners zo ongeveer. Ingeklemd tussen de EUSSR landen. En Swiss doet het vele malen beter dan de EUSSR landen.

Ten slotte kunnen wij altijd nog het gegarandeerde voor 150 jaren zonder verdere NAW registratie het bankgeheim invoeren. Staat garant voor succes.

Zo negatief ik ben over de mentaliteit van de bazen, zo positief ben ik over de toekomst van Nederland zonder de EUSSR lidmaatschap.

ProAsfalt | 04-10-16 | 18:21

@Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08
Lekker aan het bang maken? Werkt niet. Nexit Nu!

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:21

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:20

Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08

Ook dat is onzin. Uiteindelijk zouden we een 'nieuwe' deal moeten sluiten. Maar in hoeverre we beter af zouden zijn is en blijft enorm discutabel. Wat de blatende zeurkous ook eist en wenst de belangen van het bedrijfsleven gaan nu eenmaal voor. De mensen die denken dat we eenzijdig ons lidmaatschap kunnen opzeggen zonder daar gigantische consequenties van te ondervinden zouden per definitie geen stemrecht mogen hebben. Dat is namelijk niet alleen uit eigen frustratie gokken met andermans geld en inkomen maar erger gokken met de toekomst van ons hele land zonder enige feitelijke kennis van zaken puur op achterlijke aannames en beperkt inzicht in politiek.

Persoonlijk denk ik niet dat de EU het Groot-Brittannië heel moeilijk gaat maken maar wel dat ze uiteindelijk meer moeten inleveren want ze hebben na het indienen artikel 50 amper een machtspositie.

De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:20

Hij gaat een beetje snel, maar het is wel lekker.
Ik ben zo jaloers! Wanneer mogen we in Nederland nou?

Lefgozer | 04-10-16 | 18:18

In maart verkiezingen. En dan op 1 juli 2017 uit de EU stappen.

Lewis Lewinsky | 04-10-16 | 18:18

Hahahahahahahaha ende whahahahaha ende grinn. Rutte en andere droeftoeters, kijken jullie even mee. Greet wordt vol in de kaart gespeeld. Dat jullie uiteindelijk zeer lange gevangenisstraffen tegemoet mogen zien voor jullie wangedrag. Tyfuslijers.

netniet | 04-10-16 | 18:15

Kent u die IMF 'voorspellingen' van het Griekse begrotingstekort nog? Wensdenken tbv politieke doelen is daar allesbehalve een uitzondering.

Reynaerde | 04-10-16 | 18:15

Helaas gaat het in veel media alleen maar over het negatieve, namelijk dat de Pond Sterling op een 30-jaar low staat tegenover de Dollar.

Rimini | 04-10-16 | 18:14

Voor de onzinnige blaataapjes alhier. De deal die Groot-Brittannië met de EU had was op vrijwel alle vlakken een betere deal dan een deal zoals Noorwegen, Zwitserland en IJsland hebben.

Althans...

Velen zullen ook kunnen beargumenteren dat een deal zoals deze landen beter is voor de Britten met als gigantisch verschil dat ze dus geen subsidie krijgen maar wel netto-betaler blijven.

Het blijft gissen maar ik denk niet dat er uiteindelijk veel zal veranderen voor Jan met de korte achternaam.

De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:14

Ik zou wel een Nexit willen, maar we moeten realistisch zijn. We zouden als klein land volkomen kapot gemaakt worden door de overblijvende landen van de EU. Wij kunnen niet, wat de Engelsen wel kunnen. Jammer, maar waar. Ik vind wel dat we meer dwars moeten gaan liggen, meer voor onze eigen belangen opkomen. Veel zaken moeten unaniem beslist worden, en daar zouden wij naar mijn mening meer ons voordeel mee moeten doen. De EU de hemel in prijzen, maar ondertussen zwaar aan de stoelpoten zagen. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat we geen leuke EU baantjes meer toegeschoven krijgen. Zei ik "we"....?
Ik bedoel natuurlijk 'de boven ons gestelden'.

Herr Zimmermann | 04-10-16 | 18:08

Ehm. De Brexit vindt pas plaats over zo'n twee jaar. Ik begrijp niet zo goed vanwaar dit jubel-stukje. Pas als er duidelijkheid komt over de voor- en nadelen van een Brexit kan je stellen in hoeverre het rampzalig zal blijken voor Groot-Brittannië. Zoals het nu lijkt blijft alles zoals het is met het verschil dat de Engelsen waarschijnlijk het Schengenakkoord teken en een dealtje à la Zwitserland en Noorwegen gaan trachten te bedingen. Ofwel. Een hoop moeite voor niets. Alle zaken over immigranten en meer geld naar de NHS etc. allemaal voor niets.

De Koreaanse Slet | 04-10-16 | 18:07

-weggejorist-

oblix | 04-10-16 | 18:06

Het volk wist dit allang ... nu de boven ons verheven bureaucraten en andere landverraders nog.

EdwinM. | 04-10-16 | 18:05

Hahah zie je wel. Zie je wel!!!

zeefert | 04-10-16 | 18:03

-weggejorist-

elcidisback | 04-10-16 | 18:01

Alleen de Nederlandse bevolking gelooft dit niet gelet op de voorspelde verkiezingsuitslag in maart 2017 dat Pvvd'66Acda zal worden.

ProAsfalt | 04-10-16 | 18:00

Brexit heeft nog niet plaatsgevonden, dus spaar je de moeite. Het is al wel te zien dat zodra Teresa de bek opentrekt het pond instort.

spuitje11 | 04-10-16 | 18:00

Jaja, leuk en aardig. Praat maar eens met iemand die zn spaargeld in ponden heeft staan, of het salaris in ponden. Daar heb je weinig meer aan...

Hirschi Ballin | 04-10-16 | 17:59

Uk is toch nog niet uit de EU? Waar hebben we het over?

Binnenbaan | 04-10-16 | 17:57

Who's nexit?

Rest In Privacy | 04-10-16 | 17:57

Nexit graag.

centre pompidoe | 04-10-16 | 17:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken