Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: 'Nederlandse politie door en door racistisch'

ikpakdedaderalsjemoeder534.jpgAh, maandag. Een mooie dag voor het Ministerie van Justitie en de NPO om 's lands mannen en vrouwen in blauw weer eens goed voor de bus te gooien. Want wat blijkt na BAANBREKEND sociaal-wetenschappelijk onderzoek? "Ruim de helft van de mensen die staande werden gehouden was allochtoon. In 60 procent van de gevallen was de controle te rechtvaardigen, omdat er bijvoorbeeld sprake was van gedrag dat past bij het plegen van een bepaald delict. In 40 procent van de gevallen was de controle achteraf niet terecht." Vervolgens worden deskundologen van de staatsopinie gevraagd deze data eens van wat nuttige duiding te voorzien. "Etnische minderheden zijn daarmee oververtegenwoordigd ten opzichte van hun aandeel in de bevolking, constateren de onderzoekers. (...) Dat juist allochtonen vaker worden gecontroleerd is riskant, zegt onderzoeker Wouter Landman. "Zij voelen zich gediscrimineerd, wat zorgt voor toenemende verwijdering tussen etnische minderheden en de politie." Goed, zelfs al is dat niet volledig uit de lucht gegrepen, is het toch op z'n minst om te janken dat in dit ongebruikelijk lange NOS-nieuwsbericht van 830 woorden, niet één keer genoemd wordt dat diezelfde groepen allochtonen tevens oververtegenwoordigd zijn in de feitelijke misdaadstatistieken. Het onderzoek rapporteert over stereotyperingen die door de politie gehanteerd worden, en dat er gesproken wordt van o.a. "Marokkanen" en "Antillianen". Kwalijk, volgens de NOS. Maar wellicht niet heel vreemd, aangezien een politierapport (PDF) stelt dat "Het aandeel Marokkaanse verdachten zeven keer zo hoog is als op basis van hun bevolkingsaandeel verwacht zou worden. Voor verdachten met als herkomst de (voormalige) Nederlandse Antillen is dit zelfs negen keer zo veel." Ook dit CBS-tabelletje toont gewoon glashard aan dat (met name niet-Westerse) allochtonen in elke vorm van criminaliteit buiten elke proportie vertegenwoordigd zijn. Maar, zoals wel vaker is de waarheid racistisch en moeten politieagenten sterven aan het kruis voor andermans zonden. En dan ook nog zonder werkende TomTom, het valt niet mee.

Reaguursels

Inloggen

Tijdens bezoekuur gevangenis scheveningen,eens auto geparkeerd vlakbij ingang.
Publiek wat voor de deur stond te wachten om op bezoek te gaan,enfin,ga zelfs maar eens kijken.
Het werkelijk van de ratten bezeken,alles getint.

De Profundus | 04-10-16 | 11:03

Ik hoor soms, onder het genot van een biertje of een glas wijn, verhalen van vrienden die bij de politie zitten. De situatie is in zekere zin erger, in andere zin minder erg dan gedacht. Wat ik hoor is dat ze inderdaad racistisch zijn. Zo beginnen ze niet, maar dat worden ze na een paar jaar geconfronteerd te zijn met de dagelijke realiteit van politiewerk. In plaats van racisme zou je het dan meestal ook beter "ervaring en realiteitszin" kunnen noemen. De verhoudingen van het CBS zijn scheef, de dagelijke realiteit is niet dat niet-westerse allochtonen 5, 7 of 10 keer meer criminaliteit plegen, maar 30 of 40 keer meer. In de dagelijkse realiteit is 90%+ van de veelplegers en verdachten een niet-westerse allochtoon. In de praktijk van alledag zeggen autochtonen wanneer ze door de politie gecontroleerd worden in het verkeer "Goedendag agent, wat is er aan de hand.", terwijl niet-westerse allochtonen beginnen met "wat wat ik de niets je weet toch ik zweer je man jij racist ik neuk je moeder gvd kanker". Ze hebben buitensporig vaak hun rijbewijs niet bij zich of hun papieren niet op orde. De agenten die zelf van allochtone afkomst zijn zijn de grootste racisten, zij proberen zich in de maatschappij nuttig te maken met een fatsoenlijke baan, maar worden dag in dag uit geconfronteerd met geweldadige, schreeuwende, aggressieve en wild tierende "landgenoten".

De korpsleiding weet dit ook, maar om niet gebrandmerkt te worden als racistisch sporen ze de agenten op straat aan om toch maar vooral ook zoveel mogelijk autochtonen staande te houden of te bekeuren, om de statistieken "recht te trekken". Veel agenten werken hier niet aan mee en houden alleen staande of controleren alleen bij een concrete, duidelijke aanleiding, waarbij dan in de praktijk blijkt dat dit in de meeste gevallen een niet-westerse allochtoon is. Er is een reden dat agenten alvast vragen om assistentie en een kogelwerend vest aandoen op het moment dat ze een auto met een paar antilianen een stopteken hebben gegeven. Dat doen ze niet omdat ze het zo leuk vinden, maar omdat in sommige regio's in vrijwel alle gecontroleerde voertuigen met antillianen erin een verboden wapen ligt, dat soms gebruikt wordt.

Het probleem is niet dat de politie institutioneel racistisch is. Het probleem is ook niet dat individuele agenten met ervaring op straat weten hoe de vork in de steel zit. Het probleem is dat niet-westerse allochtonen domweg veel en veel vaker crimineel zijn. Voor de overlast gevende criminaliteit tenminste, zoals overvallen, heling, geweldsmisdrijven, diefstal, bedreiging etc. Autochtonen plegen anderssoortige misdrijven, maar niet van het soort waarmee de politie te maken heeft, maar meer instanties als het fiod, de afm e.d.

Ook hier is de boosdoener politieke correctheid, die het onmogelijk maakt effectief beleid te formuleren tegen specifiek die groepen die de meeste overlast veroorzaken. Een gemiddelde niet-westerse allochtoon laat zich niet afschrikken door een paar weken gevangenisstraf, integendeel, dat geeft juist vaak status en levert contacten op en meestal worden die jongens juist dieper de criminaliteit in geduwd door een paar weken cel. Er zijn wel effectieve vormen van straf, maar die mogen we niet opleggen in dit land, want dat vinden we niet correct. Als zo'n niet-westerse allochtoon die een winkel heeft overvallen gedwongen wordt om in een roze tutu met strikjes en balletschoentjes en een legging aan de straat in zijn woonwijk aan te vegen met een goed zichtbaar bord om zijn nek waarop staat "ik heb een winkel overvallen", dan houdt het heel snel op met die overvallen. Iedereen weet dat als ze de keuze krijgen tussen een dag dat of vier weken cel, ze kiezen voor vier weken cel. Maar zo'n "alternatieve" straf mag en kan niet opgelegd worden. Onze wet- en regelgeving is gebaseerd op onze traditionele waarden en normen, en kan niet omgaan met een cultuur waarin gevangenisstraf niet afschrikt, waarin tribale groepsverbanden belangrijker zijn dan de eigen ontwikkeling en ontplooing, waarin eer, status en imago allesbepalend zijn. Woorden als eerwraak zijn nieuw voor onze wetgever, en dat is niet zonder reden omdat die verschijnselen nieuw zijn. Er moet een goed antwoord op geformuleerd worden, maar politieke correctheid maakt dat vrijwel onmogelijk.

Jan Slot | 04-10-16 | 09:39

De politie gaat in het vervolg alleen achter blanken aan ,dat is de bedoeling.

pedro300 | 04-10-16 | 09:33

60% conversie betekent in de marketing gewoon een zeer succesvolle campagne....

Mompher | 04-10-16 | 09:04

dus: ethnies profileren bestaat niet. moet zijn: statistical profilering.

Dick-the-Decorator | 04-10-16 | 05:31

-weggejorist-

Oer Hollands | 03-10-16 | 23:11

Huh? Nu zijn het ineens geen Nederlanders???
Vreemd

klote land | 03-10-16 | 22:30

Hoorde dit als item op de radio vandaag. Schaamteloos werd uitgebreid zo'n socioloog aan het woord gelaten. Geen enkele kritische noot van het station zelf. Blijft ongelofelijk hoe policolor correct alles moet zijn. Iedereen weet direct dat je juist de marokkanen moet aanhouden. Gigantisch hoge criminaliteit en gedragen zich afschuwelijk. Kots er van.

npo | 03-10-16 | 21:06

Dat zal ook wel weer meevallen. Maar komt dat de politie of de hoge mate van criminaliteit onder marokanen en Antilianen?

jezusisonzin | 03-10-16 | 19:04

Al vast lullig voelen als je voor niks staande gehouden wordt, of je zwart, blank, bruin of wat dan ook bent. Discriminatie start pas bij hoe er vervolgens mee omgegaan wordt. Zoals eerder bleek bij aanhouden van een DJ ( even naam vergeten, was ergens in Zwolle meen ik). Politie merkt dat het niks is, en meneer wordt met vriendelijke woorden weer de weg op gestuurd.

Profileren hoort bi politiewerk. Jongeren zullen sneller even gecheckt worden dan een bejaarde. En ja, als Antilianen, Marokanen vaker betrokken zijn bij criminaliteit en overlast, zul je vaker aangehouden worden. Eindelijk een beroepsgroep die wat kan met statistische gegevens.

Nuuk | 03-10-16 | 19:00

Van die 40% zal waarschijnlijk een groot aantal terecht zijn geweest alleen kon het op dat moment niet bewezen worden.

Elessir | 03-10-16 | 17:46

De volgende stap is dat je als slachtoffer niet meer mag zeggen dat je door een getint persoon beroofd bent.

Simon_GS | 03-10-16 | 17:38

Allochtonen vaker gecontroleerd dan autochtonen? Ja, nogal wiedus. In Rotterdam is 70% allochtoon en/of van allochtone afkomst. Niet vreemd dan toch. En gezien opsporing verzocht ook niet meer dan terecht.

Rotterdammert1965 | 03-10-16 | 17:28

Geef die politiejongens dan direct een mooie Hugo Boss outfit. Geeft ze weer eigenwaarde en dwingt direct meer respect af. Want dat moesten ze 30 jaar geleden inleveren van de linkse kerk ("die pet past ons allemaal", nou mooi niet). En sindsdien had je voor Opsporing Verzocht geen kleurentv meer nodig.

ad melkert | 03-10-16 | 16:40

-weggejorist-

ad melkert | 03-10-16 | 16:35

-weggejorist-

Kanarie_Geil | 03-10-16 | 16:27

De meeste onterecht etnisch geprofileerden wonen in de grote steden. Daar maken ze inmiddels al meer dan de helft van de bevolking uit (Den Haag, Rotterdam, Amsterdam).
Volgens mij heeft dit flutonderzoek geen weging. Het is linkse propaganda om de waarheid om zeep te helpen.
Heus: Er is geen racisme bij de politie en er is ongelooflijk veel criminaliteit onder allochtonen. Punt.

squadra | 03-10-16 | 15:53

En hoeveel procent van de autochtonen die staande worden gehouden, bleek onterecht staande te zijn gehouden? Vragen, vragen.

Trouwens, er is helemaal niets mis met statistisch etnisch profileren. Als blijkt dat een etnische groep in een bepaalde categorie (eg: mocro van net 18 met een Audi van 100K onder z'n hol) sterk oververtegenwoordigd in de cijfers is: dan is het logisch dat je die vaker moet aanhouden om de pakkans te verhogen. Daar is niets mis mee, sterker nog: het is VEREIST als je de straten veilig wilt houden en het tuig wilt oprollen. Net zozeer als dat een brede, kale, potentieel doorgesnoven motorrijder van de Hells Angels eerder aan de kant gezet zal worden voor (drugs)controle dan iemand die een beetje rondtoert met z'n Aprilia RS125. :')

Het is gewoon *logisch*. Ik zie niet in hoe dit in vredesnaam ook maar in enig opzicht te maken kan hebben met racisme en/of discriminatie. Het is gewoon te werk gaan met statistieken om je acties en steekproeven te onderbouwen. Ik wil dat de politie dit nog veel meer gaat doen! Pleur toch eens op met dat achterlijke gezeik over racisme en discriminatie terwijl er geen enkele onderbouwing voor is.
Hoe kan een feit nou discriminerend zijn? Dan is het dus ook discriminerend als je het feit benoemt dat iemand blank, zwart of geel is? Hoezo? Het *is* toch ook zo? :X

Dus als blijkt dat 60% van de jongeren van een bepaalde cultuur vaak crimineel zijn, dan is dat gewoon een feit: en dus logisch dat er meer naar gekeken wordt. Die 40% die dan (misschien...) onterecht wordt aangehouden: boeie, die dragen gewoon bij aan het veilig houden van de straten. Hoeveel moeite is het nou eigenlijk? Men doet net alsof "staande gehouden" inhoudt dat je in een bus wordt gepleurd, naar het bureau wordt meegenomen, gefrisked wordt en nog ff een handschoen in je anus krijgt om te checken of er geen drugs in je reet zitten.
Welnee, het is gewoon "Goedemiddag, mag ik u vragen wat u hier doet?" - waarbij vervolgens je óf meteen door mag lopen, óf je ID wordt gevraagd. In any case, als je niets fout doet ben je binnen 2 minuten weer op weg... Jeetje, wat een ramp? Wees godverdomme blij dat je wordt staande gehouden, dat houdt in dat de politie actief bezig is om te proberen criminelen te pakken. En als jij niets fouts doet en gewoon netjes meewerkt, dan is er ook niets aan 't handje en ben je zo weer weg.

Tering wat een gezeik om niets zeg.

Liroy | 03-10-16 | 15:52

Radio1, de hele dag door hebben de "wetenschappers" het voor het zeggen met hun vuige verdachtmakingen.
Je jou zeggen dat hier GroenLinks propaganda voert.
Suzanne Bosman heeft de ene na de andere suggestieve vraag, volgens deze linkse agitators is de politie bezig met razzia's naar de getinte medemens.
Walgelijke vertoning dit.

lanexx | 03-10-16 | 15:51

Als er een voorval plaats vind waarbij een getint persoon gespot is, ga je niet op zoek naar een blank persoon en omgekeerd geld dat ook natuurlijk.

Wim2127 | 03-10-16 | 15:36

Grappig he. Alle statistieken wijzen uit dat "ze" 5 tot 10 keer crimineler zijn, maar "ze" worden maar 2 tot 3 keer vaker gecontroleerd, en dat zou al racistisch zijn.
Net doen alsof het anders racistisch is zorgt er dus voor dat het beeld van de criminele allochtoon blijft bestaan, immers, minder criminele allochtonen op straat betekend dat de blanke Nederlander ook minder vaak negatief in aanraking met hen zou komen.
Net zoals in Amerika zijn het de gene die zeggen dat ze tegen het racisme opkomen de gene die daadwerkelijk zo geïnstitutionaliseerd racist zijn dat ze niet eens door hebben dat -zij- de gene zijn die de allochtoon de stereotypering opleggen.
Voorbeeld van Amerika; de Amerikaanse versie van de CITO toets wordt, door "affirmative action" bijgesteld afhankelijk van je ras, om bijvoorbeeld naar een Universiteit te mogen, zou een Aziaat 99-100% moeten scoren, een westerling 90%, maar een african american maar 80%. Gedurende de studie blijft deze aangepaste schaal toegepast. Het is dan ook niet vreemd dat bedrijven uiteindelijk minder geneigd zijn african americans met een diploma aan te nemen, aangezien hier dus gewoon minder waarde aan te hechten valt.

DaJonkel | 03-10-16 | 15:34

Een aantal jaren geleden kreeg ik een rapport onder ogen waaruit bleek dat Marokkanen, Turken en Antilianen het grootste deel uitmaakte van de gevangenispopulatie.
Dit rapport werd enkele dagen later opgevolgd voor een herzien rapport waaruit bleek dat Nederlanders de grootste groep uitmaakte.
Men had in het nieuwe rapport de personen die in het bezit waren van een Nederlands paspoort als Nederlander geclassificeerd want hey, Nederlands paspoort dus opeens geen andere culturele achtergrond.
.
Door dit sociaal wenselijk profileren werd (en wordt nog steeds) voorbij gegaan aan waar het echt om gaat.
Turken, Marokkanen en Antilianen maken het merendeel uit van de personen die de gevangenissen bevolken.
Door dit te verzwijgen wordt er nooit naar de reden hiervan gekeken.
Houdt de politie meer personen aan met een andere etnische achtergrond?
Zijn personen met een andere etnische achtergrond crimineler?
Met het antwoord op de bovenstaande vragen kan je weer verder werken en kijken naar een oplossing.
.
Door het te verdoezelen, want zielig voor die allochtonen, zal je de oude situatie alleen maar in stand houden en krijg je nooit het lek boven.

Johanvb | 03-10-16 | 15:19

Knip en plak uit Elsevier, Gerlof Leistra: "Van Curaçao overgewaaide bendestrijd doet met golf aan schietpartijen niet onder voor de beruchte ‘Mocrowar’. Antilliaanse criminelen zijn uitzonderlijk mobiel en daardoor voor de recherche erg lastig te bestrijden.
Antilliaanse criminelen zijn snel aangebrand, weet iedere agent met straatervaring, en knallen er bij het minste of geringste op los".
Dit toont eens te meer aan wat een waardeloze flutjournalisten bij de NPO werken.
Die droeftoeter vanochtend bij de NPO vond Zwarte Piet overigens nog erger dan het vermeende onrecht wat onze getinte Medelanders overkomt, als ze door de sterke arm staande worden gehouden en als na de staandehouding blijkt dat ze niet kwaads in de zin hadden.

FCDenBosch | 03-10-16 | 15:17

En waarschijnlijk worden er ook meer mannen dan vrouwen staande gehouden. Is dat dan seksisme?

De politie doet niet per definitie aan etnisch profileren. Ze houden iemand staande op basis van ervaring. Als ze elke keer als ze een lilliputter aanhouden 'prijs' hebben dan zullen ze die ook vaker staande gaan houden lijkt me.

Harrymetnuance | 03-10-16 | 14:25

Die poster, dat is toch hopelijk een fotofuck? Dat kan toch geen echt promotie materiaal van de politie zijn? Zo diep zijn we toch nog niet gezonken?

Tapu | 03-10-16 | 14:11

Die poster, dat is toch hopelijk een fotofuck? Dat kan toch geen echt promotie materiaal van de politie zijn? Zo diep zijn we toch nog niet gezonken?

Tapu | 03-10-16 | 14:11

@Kaan78. Ik wijs jou op het vaststaande feit dat bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en op de slachtoffers die daar achter schuil gaan. Dit leidt begrijpelijkerwijs tot negatieve beeldvorming en extra aandacht voor deze groepen van de politie. Dit is een redelijk argument dat de schuldvraag en verantwoordelijkheid van het zogenoemde etnisch profileren niet kortzichtig direct geheel bij de politie legt maar ook bij personen die zich misdragen. Dat jij dit opvat als niet normaal, agressief of korte teentjes zegt meer over de wijze waarop jijzelf met kritiek omgaat. Nergens in mijn schrijven is sprake van enige agressie mijnerzijds.
Je discrimineert(inferieure westerse cultuur),je hebt een onjuiste vooringenomen mening(jij wil buitenlanders trappen en vraagt er begrip voor), je komt met abnormale argumenten (vrouwen of kinderen aanvallen), je maakt verkapte bedreigingen (zelf de consequenties dragen), trekt zonder enige onderbouwing onjuiste conclusies(naar gedaan tegen de verkeerde persoon en wat narigheid terug gekregen). ´
Ik ben het met je eens dat ze pedo´s hard aan moeten pakken ongeacht afkomst. Overigens wordt pedofilie in bepaalde culturen kennelijk geaccepteerd wanneer volwassen mannen met 9-jarige meisjes trouwen en kort hierna het huwelijk consumeren, maar dit terzijde. Beste Kaan78, je reactie is ongenuanceerd, emotioneel, discriminerend, vooringenomen, enigszins agressief en ondanks dat je anderen adviseert een cursus begrijpend lezen te volgen is je tekstbegrip, spelling en zinsbouw zeker voor verbetering vatbaar.

Pakeha | 03-10-16 | 13:48

@Kaan78 | 03-10-16 | 13:29
Mijn antwoord doet verder niks af aan de realiteit van de oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteit en de gevangenissen.


Subtiele tip: s-media-cache-ak0.pinimg.com/original...

TeeJee | 03-10-16 | 13:33

Teejee dankjewel voor jouw antwoord :)

Kaan78 | 03-10-16 | 13:29

@Kaan78 | 03-10-16 | 13:15
Je bedoelt die religie die wel een verlichting heeft doorgemaakt?

Ook daar heb ik enige kennis van ja. Jezus als voorbeeld voor gedrag en houding in het leven levert een stuk vriendelijkere maatschappij op.
Religie is verder gewoon kut.

TeeJee | 03-10-16 | 13:19

-weggejorist-

Kaan78 | 03-10-16 | 13:15

TeeJee
Hoe zit het met de christen joodse traditie. Heb je daar net zo veel onderzoek naar gedaan :)

Kaan78 | 03-10-16 | 13:15

Jullie met je pliessie dit en dat.

Het zijn gewoon wandelende incasso uniformen om de kas van de staat te spekken en voor de rest heb je er totaal niks aan.

komtdatschot | 03-10-16 | 13:12

dus in 60% van de aanhoudingen was het wel terecht! dat zegt meer dan genoeg.

Kenneth Nietvatten | 03-10-16 | 13:06

@Kaan78 | 03-10-16 | 13:05
Een volk wat qua lichtend voorbeeld een pedofiele moordenaar aanhangt moet inderdaad maar niets zeggen.

TeeJee | 03-10-16 | 13:06

Ze zouden ook eens moeten turven hoe vaak dienders gevraagd wordt uit te kijken naar lichtgetinte of donkere mannen of blanke mannen ... die er op een scooter vandoor zijn gegaan. Ik kan de uitslag wel raden. Buitengewoon etnisch geprofileerd gedrag!

Simon_GS | 03-10-16 | 13:05

Teejee ah ja... een volk die qua tolerantie (geen acceptatie!) alleen iemand als Erasmus naar voren kan schuiven vindt ook iets van een ander volk. Ik zal maar niets zeggen, dit is vast iets cultureels.

Kaan78 | 03-10-16 | 13:05

Konijntjuh! | 03-10-16 | 11:10
Ik deel die gevoelens. De Soros leaks blijken deze te bevestigen, helaas. Jammer dat er hier niet net als in Ijsland een massale machtsverschuiving naar de burgers plaatsvindt. Nou ja, wie weet 15 maart.

Desolator | 03-10-16 | 10:16
Goed werk, zou de NOS eens moeten doen. Enorme kots van het rapport/boek zelf - in ieder geval na korte lezing. Geenstijl mag de kosten ervan wel even wob'ben, want ik vrees dat er meerdere jaarsalarissen aan dit linkse broddelwerk besteed zijn.

Doper | 03-10-16 | 13:04

In de jaren '70 was ik nog een witte student met lange haren en wollen trui en reed ik in een tweedehands Fiatje 600 van ƒ200,- en pikte de politie mij er ook elke keer uit. Allochtoon en etnisch waren woorden die we nog moesten opzoeken in het woordenboek en ov-jaarkaart was iets buiten onze financiële kunnen. Ik werd toen student geprofileerd zeg maar. Ik snapte dat nooit want ik was toch zo'n mooie jongen, ik had zelfs Ik Jan Cremer als schelmenroman op mijn boekenlijst staan voor het eindexamen. Ik kon alleen geen meisje krijgen. Maar dat veranderde eindelijk toen ik een keer een blonde verpleegster tegenkwam die ook nog boerendochter was, en sindsdien ben ik baas! Die scheiden niet, en daarom ben ik nog steeds een niet-gedumpte AOW-er! Daarna ben ik ook eigenlijk niet meer zo aangehouden door de politie, ik mocht meestal juist doorrijden.

Maar ik kan de politie goed begrijpen, ze doen eigenlijk aan crimineel profileren en als er veel allochtonen crimineel zijn, hou je ook veel meer allochtonen aan. Simpel toch.

DitjaarkrijgikAOW | 03-10-16 | 13:03

-weggejorist-

mohammedallahvarken | 03-10-16 | 13:03

-weggejorist-

Aap Noot Miesje | 03-10-16 | 13:00

@Kaan78 | 03-10-16 | 12:32
Vervelend dat die achterlijke cultuur van jouw zoveel klootzakjes voortbrengt. Falende opvoeding, beperkte ontwikkeling, beperkt IQ en religieuze retardatie. Vervelend, net zoals jij.

TeeJee | 03-10-16 | 12:54

Een kleine variant op een oud Nederlands spreekwoord: wie eenmaal steelt, is voortaan altijd een dief !

Danbolig | 03-10-16 | 12:51

Noem het "Statistisch selecteren" en het hele onderzoek kan in de prullenbak worden geflikkert. Zo, probleem opgelost en op basis van in-prullenbak-geflikkert onderzoek laat zien dat het nóg meer gedaan moet worden, gezien de statistieken.

LangeTijdGeleden | 03-10-16 | 12:49

Het grootste probleem ligt bij de vreemdelingen die in ons systeem zijn opgegroeit. Hun vaders en moeders gedragen zich in Nederland. Aangezien ze vanuit huis hetzelfde opvoeding krijgen, wie zorgt er voor dat deze jongens en meisjes ontsporen? Dat zijn vast de Eskimo's.

Kaan78 | 03-10-16 | 12:47

'Opsporing Verzocht' leert ons dat de politie goed zit en eerder aan de voorzichtige kant opereert.

Der Schnitzeljäger | 03-10-16 | 12:35

@kwark001 | 03-10-16 | 09:44
-
Het rechter trottoir! Die vijf spug-Marokkanen stomp je gelijk de onderkaak weg en je hebt vijf kwijl-Marokkanen.
Die vijf witteboorden zijn veel gevaarlijker, die neuken je achter de rug de moeder, als je maar net even uit zicht verdwenen bent ...

Laagopg,dramnegertd | 03-10-16 | 12:35

Pakeha
Ik begrijp best dat als je uit een inferieure westerse cultuur komt niet direct een argument op een normale manier kan weerleggen en gelijk agressief wordt met jouw korte teentjes. Ik meld dat er een verschil is tussen verdacht zijn (vaak onterecht) en daadwerkelijk berecht worden (bewezen fout). Dat grote gat dienen wij met zijn allen wat kleiner te maken. Jij wil alleen buitenlanders trappen (rare hobby maar vooruit, als je geen kinderen of vrouwen aanvalt moet je het zelf weten en de consequenties zelf dragen) en vraagt er begrip voor. Dat is best inferieur gedrag. Ik vind dat ik dat best mag zeggen. En tegelijker tijd vind je het walgelijk dat ik een beetje nuance terug breng in de discussie omdat je waarschijnlijk naar hebt gedaan tegen de verkeerde persoon en ook wat narigheid terug hebt gekregen. Er zijn overal klootzakjes en die moeten hard aangepakt worden. Waarom bepleit je dit aanpak niet voorjezelf. Witteborden criminaliteit en pedo's komen bijvoorbeeld meer voor bij autochtonen. Dan kan de politie "jouw soort" beter preventief controleren. Verhoudingsgewijs en een aanpak waar je achter staat! Toch?

Kaan78 | 03-10-16 | 12:32

Als je geregeld naar Opsporing Verzocht kijkt, dan mag de "staandehouding van de allochtone medemens" wel eens flink geïntensiveerd worden, dunkt me!
En bdw., die Wouter landman is dat soms ook zo'n knuffeltijger cq. rooie rakker? Hij riekt er met zijn uitspraken iig. wel naar.
Dus! Fopspenenverhaal! Kan zo de prullenbak in ...

Laagopg,dramnegertd | 03-10-16 | 12:26

40% is terecht, dat lijkt me een prima score. Lijkt me eerder een rede om allochtonen vaker staande te houden. Als het in 25% van de gevallen terecht is ben je ook nog goed bezig.
De helft van de mensen die worden staande gehouden zijn allochtonen terwijl ze ´maar´ 25% van de bevolking uitmaken. Dan worden ze twee maal zo vaak staande gehouden. Aangezien ze 8 maal zo vaak crimineel zijn zou het aantal ´staandehoudingen´ moeten verviervoudigen.
Wat ik nu nog wil weten is hoe vaak autochtonen onterecht staande worden gehouden.

byzantium1453 | 03-10-16 | 12:25

Lachen man, dat linkse dat alles uit de you es of eyyy wilt halen.

Ik zet m'n aluhoedje iig alvast even op, dit hele het volk tegen de politie opheuen is inmiddels al jaren bezig, vroeger door het verhogen van boetes maar dat werkt inmiddels niet meer omdat mensen daar door alleen nog maar boos op den haag door worden dus dan maar op deze manier.

Dit stinkt.

niemand specifiek | 03-10-16 | 12:21

Het is echt erg. 10% van de bevolking is allochtoon. Maar liefst 80% van de gevangenen zijn allochtoon. Dat is erg. Om dat recht te trekken moeten we voortaan een quotum instellen. Zo zouden we een loting onder autochtonen kunnen houden om daarvan dan mensen in de gevangenis te plaatsen om de cijfers echt eerlijk te maken.

Patatter | 03-10-16 | 12:13

@Kaan78 | 03-10-16 | 11:26
Ach, daar heb je onze huisallochtoon. Jankie jankie slachtofferrol, boehoe het ligt aan de boze blanke man.


Ga jij nou eerst maar eens ageren tegen de buitenproportionele criminaliteit in je eigen bevolkingsgroep, praten we daarna wel verder.

TeeJee | 03-10-16 | 12:08

De NOS is door en door naief, volkomen politiek (links) gekleurd en en 100% in-operabel subsidie. In dat licht dienen hun uitingen dan ook te worden gezien.

Sunabalk | 03-10-16 | 11:55

@Kaan78. Het is een feit dat allochtonen en met name Marokkanen en Antillianen buitenproportioneel vertegenwoordig zijn in de criminaliteit in verhouding met overige bevolkingsgroepen. Hier kun je wel je hoofd voor in het zand steken en bagatelliseren maar het is een vaststaand feit. Achter deze criminaliteitscijfers zitten ook veel slachtoffers. Dan bedoel ik niet de zogenaamd zielige, onbegrepen en gediscrimineerde daders maar de werkelijke slachtoffers die worden bestolen, beroofd, mishandeld, bedreigd en nog erger. Het wegkijken en goedpraten van het gedrag van een buitenproportioneel gedeelte van de genoemde groepen is walgelijk en is een trap na voor deze werkelijke slachtoffers.

Pakeha | 03-10-16 | 11:53

Morgenavond is er weer Opsoring Verzocht. Kijk daar maar eens naar zou ik zeggen. Ik verwacht weer dat 70% van de getoonde gevallen "(licht/donker)getint" is.

Nelis SplitBloes | 03-10-16 | 11:44

De criminaliteitsstatistieken zijn glashelder. Ook OhZo is lichtgetint, zij het niet van de Islamitische geaardheid. Hoewel ik zakelijk niet echt in een onopvallende bolide rij, nog nooit "etnisch geprofileerd", maar zou het niet erg vinden staande gehouden te worden, mocht dat nodig zijn, als daardoor een verandering in het straatbeeld en onze maatschappij in positieve zin ontstaat. Het is uiteindelijk een kwestie van houding. Je bent in NL, pas je aan en gedraag je daarnaar. Leer nou gewoon eens mensen om je heen te behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden, met een beetje respect dus. Is dat nou zo moeilijk?

OhZo | 03-10-16 | 11:41

Ja, nog even en de gutmensch gaat het omdraaien, het feit dat een groot deel van de Marokkanen en Antillianen crimineel zijn komt dan door racisme...

TheBigKirth | 03-10-16 | 11:41

@Een andere tip als je er uit ziet als tuig je gedraagt je als tuig moet je niet raar opkijken als mensen denken dat je tuig bent.
Ben je dan ook nog tuig in een dikke BMW/Mercedes moet je ook niet raar opkijken als mensen zich af gaan vragen waar je dat van betaald.

Barkruk2 | 03-10-16 | 10:57

"If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family Anatidae on our hands" - Douglas Adams.

EefjeWentelteefje | 03-10-16 | 11:37

@broodjemetkaas de tekst is niet compleet, het is een fotosoep. Kan zo snel het orgineel niet vinden, maar er staat zoiets als "ik pak de dader als je moeder wordt overvallen"

Opco Engering. | 03-10-16 | 11:33

"Etnisch profileren" is iets dat niet door de politie wordt gedaan; dat doen allochtonen zélf. In negatieve zin, dus, welteverstaan. Het feit dat de politie inspeelt en reageert op dit gedrag, is niet meer dan logisch en vooral terecht.

Peter Emile | 03-10-16 | 11:31

duitse herder | 03-10-16 | 10:28
Ik denk dat 40 uur werk of onderwijs aanbieden in de week nog beter werkt.

Feynman | 03-10-16 | 11:30

@Nuchternederland de broer van zijn vriendin/vrouw, die heeft een Indonesische vrouw. Nog niet helemaal nuchter? ;)

Opco Engering. | 03-10-16 | 11:29

Probleem van xenofoben is dat ze erg selectief worden bij tekstverklaren wanneer het ze uitkomt. Dit hele verhaal is juist. Het term "verdacht" is hier belangrijk. Wanneer je kijkt naar "veroordeelden" dan heb je een veel minder negatieve beeld. Wanneer ben je pas schuldig? Als je verdacht bent? En juist omdat ze mensen te vaak onterecht verdachten van iets zouden ze dat misschien niet te vaak moeten doen. Zo... een cursus begrijpend lezen voor het volk dat geen cent te makken heeft maar voor het grootkapitaal stemt omdat ze ook naar doen tegen vreemdelingen.

Kaan78 | 03-10-16 | 11:26

Het is voor mensen die in ivoren torentjes wonen, maar moeilijk te bevatten, dat mensen die letterlijk wat dichter bij de realiteit staan (politiemensen en mensen die in volksbuurten wonen. Dus mensen die met hun eigen ogen kunnen zien, wat culturele verrijking inhoud. In plaats van het uit de Volkskrant te lezen). Beter weten wat voor een vlees ze in de kuip hebben. En daar vervolgens naar handelen. Middels hun stemgedrag of werkwijze.

Veritas Splendor | 03-10-16 | 11:24

De politie is trouwens ook de weg kwijt met dit soort belachelijke reclameslogans met typische mocro straattaal ("je moeder"). Er staat nog nét geen KK op. Willen we daar nou niet juist van af? De politie pretendeert het dus eens te zijn met duit soort taalgebruik.

broodjemetkaas | 03-10-16 | 11:15

Alleen op basis van ervaring en gevoel tóch nog 60% terecht aanhoudingen scoren vind ik niet verkeerd.
Als de politie een beetje efficient wil werken MOETEN ze wel etnisch profileren en zeven tot negen maal zoveel Marokkanen en Antillianen aanhouden als anderen.

Tegenspreker | 03-10-16 | 11:14

De daders zijn ook 90%......

24^7 | 03-10-16 | 11:10

Zelfde George Soros geintjes aan het uithalen als in de USA en andere landen.
Lekker groepen tegen elkaar lopen opfokken.
endofdays | 03-10-16 | 09:53

Dit is al tijden aan de gang, overigens de onderzoeker van dit onderzoek "Wouter Landman"behoort wel weerbij een lugur clubje fan van de zogenaamde groene linkse "EU"humanitaire doctrine. Twynstra Gudde:http://www.twynstragudde.nl/ en de onderzoeker www.twynstragudde.nl/mensen/wouter-lan...

Enige wat ik in een snel moment kon vinden is dat dit clubje van Twynstra Gudde door Peter van Ruler meedeed in het super debat op het Zeppelin Festivalin Roemenië e-zeppelin.ro/en/zeppelin-festival-arc... Echter wat nog een belangrijke mededebatter was aan dit Festival was Elle van der Lei die de European Investment Bank (EIB) www.eib.org/vertegenwoordigde.

Misschien klink nu als Eric Cartman van South Park, toch neigt het aan tegen een South Park seizoen, je stimuleert subsidieert de links groene indoctrinatie onderzoeken via de EU en de landelijke en regionale politiek en je pikt deze er alleen uit om in de media te komen, dit dan in het algemeen via je links groene geïndoctrineerde vriendjes die ook in oververtegenwoordiging zijn te vinden in de media.

Ik ben bezig met een vrij amateuristisch onderzoek toch kom steeds in een vicieus cirkeltje terecht van een zogenaamd links groene humanitaire pro EU indoctrinatie netwerk die zich verspreid heeft over stichtingen, fondsen, politici van diverse partijen, universiteiten en ook in het bedrijfsleven dit in Nederland in Europa en ook Globaal.

Het enige wat ik hoop dat dit netwerk en deze indoctrinatie niet bestaat en dat ik volledig naast zit met mijn hypothese, en dat ik als een Eric Cartman maar wat loop te schreeuwen

Konijntjuh! | 03-10-16 | 11:10

Mijn zwager heeft een bloedmooie Indonesische vrouw meneer Q | 03-10-16 | 10:17
Kunt u mij dat even uitleggen?
is het uw broer die een bloedmooie vrouw heeft, die daarmee uw schoonzus is en niet uw zwager?
Of is die bloedmooie vrouw uw zus, anders heeft u geen zwager...

Nuchternederland | 03-10-16 | 11:09

Ik ben blank, blond en heb blauwe ogen en maak zo'n 50-60 vluchten per jaar. Guess what? Ook mij en mijn bagage pikken ze er in 90% van de gevallen uit voor een extra controle. Prima.

BertjeBierbuik | 03-10-16 | 10:49

Wat smokkel jij in die bierbuik?

Nuchternederland | 03-10-16 | 11:02

Ik ga er maar even van uit dat je niet ECHT zo dom bent.
Hier het origineel; www.turksnieuws.nl...

TeeJee | 03-10-16 | 10:10
Ik ben wel zo dom, zo dom dat ik ondertussen echt wel verwacht dat er dit soort posters bestaan.
**Agent die een boks doet met een straatterreurturk**, dus waarom niet. De politie wil graag meedoen met dit soort figuren om verbindend *kots* te zijn, dus de stap naar straattaal om de doelgroep aan te spreken is niet vreemd.
Maar in dit geval ben ik gelukkig wel zo dom.

Nuchternederland | 03-10-16 | 11:01

Effectief werken noemen we dat. De auto's met sportuitlaat worden ook vaker stil gezet dan de Renault Twingo van tante Truus. Het is gewoon zoeken waar de problemen zitten en tjah statistisch zitten de allochtonen wat vaker in de criminaliteit dan de gemiddelde autochtoon.
Een andere tip als je er uit ziet als tuig je gedraagt je als tuig moet je niet raar opkijken als mensen denken dat je tuig bent.
Ben je dan ook nog tuig in een dikke BMW/Mercedes moet je ook niet raar opkijken als mensen zich af gaan vragen waar je dat van betaald.

Barkruk2 | 03-10-16 | 10:57

He Raskol,

"Ik ben lichtgetint en man.". Top jouw reactie. Ik ben blank, blond en heb blauwe ogen en maak zo'n 50-60 vluchten per jaar. Guess what? Ook mij en mijn bagage pikken ze er in 90% van de gevallen uit voor een extra controle. Prima.

Al die zeikerds moeten eens wat positiever gaan denken en zich afvragen hoe ze de neerwaartse spiraal kunnen ombuigen. Jouw reactie is een goed voorbeeld hoe het ook kan.

BertjeBierbuik | 03-10-16 | 10:49

en hoe vaak worden NL'ers onterecht staande gehouden?
ook 40% ?
waarschijnlijk wel.

@NOS, opruiing is nog altijd strafbaar.

Wutbürger_ | 03-10-16 | 10:49

Necrosis

Recentelijk heeft de Politi een Nederlandse drugskoerier opgepakt. Van jouw leeftijd. Inmiddels veroordeeld tot 12 jaar cel. Daarna het land uit. En niet meer terugkomen.

duitse herder | 03-10-16 | 10:45

75% van de in de Nederlandse gevangenis zittende mensen zijn allochtoon of van buitenlandse komaf.

Dat had meneer Bik van de politie organisatie vanmorgen op Radio 1 moeten zeggen, toen de linkse slijmjurk journalist hem vroeg waarom de politie allochtonen zoveel controleert.

Beste linkse radio omroep NOS , doe eens een beetje neutraal met jullie verhalen, het gaat om onze veiligheid.

Ik ben blank, echte Nederlander en ik vind het niet erg om voor mijn part 3x per dag door de politie te worden aangehouden voor controle. Ze zijn daarvoor.
Ik heb n.l. niks te verbergen.

joost2 | 03-10-16 | 10:39

"Maar, zoals wel vaker is de waarheid racistisch en moeten politieagenten sterven aan het kruis voor andermans zonden."
Duhhh...
De enige die sterven aan het kruis voor andermans zonden zijn de autochtonen op de hele wereld.
Gisterenavond op een van de Spaanse airports weer eens half moeten uitkleden als gevolg van bepaald gedrag de afgelopen 20 jaar van bepaalde groeperingen.
Maar onder een boerka kijken; ho maar...
Je moet het vóóral zoeken waar het NIET zit.
Stel je voor je discrimineert de schuldigen aan deze hele poppenkast !
Damned !

A3an | 03-10-16 | 10:38

Gewoon de politie afschaffen.
Laat onderzoekers het werk maar overnemen.

Bolhoed | 03-10-16 | 10:37

@duitse herder | 03-10-16 | 10:12
Vooral voor Deense toeristen heeft de Nederlandse politie een flinke partij latex handschoenen gekocht.....
*gnehehe*

necrosis | 03-10-16 | 10:37

Let op. Zometeen gaan allochtone jankerds van 'bepaalde' achtergrond en linke gutmenschen nog beweren dat allochtonen crimineel worden door het etnisch profileren van de pliesie.

Hei-kneuter | 03-10-16 | 10:35

Het helpt altijd als je de emotionele etnische kwestie weghaalt en kijkt of het stiekem ook logisch klinkt. Stel, er wordt een winkeldiefstal gepleegd door een meisje. Ga je dan als politie iedereen controleren? Inclusief jongens? Nee. Simpel toch. Als er een Marokkaan een tankstation overvalt, dan is dat een Marokkaan. Is het een Nederlander, is het een Nederlander. Vroeger was het zoveel makkelijker, kon je het gewoon bij feiten houden. Nu verschuilen we ons achter racisme en weet ik wat. Die goedwillende Marokkanen kunnen ook gewoon denken: weet je, laat ze mij maar 100x controleren, als ze die rotte appels uit onze club landgenoten maar vinden. Uiteindelijk staan wij er dan ook beter op. Snap wel dat het niet leuk is hoor, maar dat is nu eenmaal de realiteit. Langzaam zal het wel verbeteren..

ZI | 03-10-16 | 10:33

En doordeweeks overdag moet de politie toch ook mensen aanhouden,.. iets met werken,..

breugelaar | 03-10-16 | 10:30

Zullen we de autochtone, pardon, Nederlandse dienders dan maar gewoon afschaffen?

De Vrijlansier | 03-10-16 | 10:30

Als 95 % van alle hondenbeten komen van pitbulls ga je vanzelf anders kijken naar pitbulls,.. niets ongewoons aan.

breugelaar | 03-10-16 | 10:29

Lopen allochtonen niet meer laat op straat te struinen. Is dat niet onderzocht?

ikdenkwat | 03-10-16 | 10:29

Intuïtie is een fijn ding, ervaring leert,.
In den beginne waren er geen onterechte aanhoudingen,de politie mag altijd vragen wie je bent of wat je aan het doen bent.Hoor de blanke autochtoon hier niet over klagen.
Daar de rest van nederland gewoon werkt ,is er een aantal groepen vaker in beeld ,.raar he ??
Dus niet lapswansen maar parelkansen .geen geblaat blijf dan weg van de straat.bij goed gedrag geen goelag.enz enz.
Ga wat doen voor je poen, .

medelmo | 03-10-16 | 10:29

Op joop worden alle politiemannen alvast uitgemaakt voor racist ("En weer blijkt...") en preventief tegen de muur gezet, onder groot gejuich van een deel van de reaguurders (een ander deel probeert tegengas te geven). Ja, zo rolt extreemfacistisch-joop

TheseDays00 | 03-10-16 | 10:29

Weet je wie ook racistisch zijn en discrimineren? De linkse wegkijk-partijen zoals GroenLaf, NSB66, PvdAyatollah's en de lange arm van Erdogan. Daar krijg je juist als gekleurde meer rechten en voordeeltjes dan de werkende autochtoon, die voor al die staatsruifparasieten moet betalen.

Uw Psychiater | 03-10-16 | 10:29

Feynman

Hier loopt een politieke discussie om asielzoekers of iets dergelijks over te plaatsen naar Groenland.
In de winter min 24 graden... als het zonnetje tenminste schijnt.

duitse herder | 03-10-16 | 10:28

Tijd voor kijk- en luistergeld, zodat die schoothondjes van links weer gaan doen wat ze moeten doen; bijten ipv de labrador van rutte spelen. Kkzèmmèls!!

NACademicus | 03-10-16 | 10:28

Ze lijken zoveel op elkaar dat er vast dubbel geteld is. Kannietanders lol

vinzepinz | 03-10-16 | 10:26

Politie doet het goed, echter zouden verplicht de nekklem moeten gebruiken.

Goedverdoemme | 03-10-16 | 10:22

Indonesiers zijn altijd mijn beste vrienden ....... bloedmooie Indonesische vrouw ...... wel jaloers..... niemand problemen....
meneer Q | 03-10-16 | 10:17
Ja ho maar. ("altijd, beste,bloed,niemand", etc)

Hartgrond | 03-10-16 | 10:21

Ik ben lichtgetint (want Indo) en ik ben werkelijk nog nooit aangehouden (en rij toch in een opvallende sportauto). Maar, ja, ik gedraag mij ook niet verdacht en sta in de openbare ruimte iedereen beleefd te woord (En Indo's glimlachen altijd :-)
BASinnic | 03-10-16 | 10:07

Kan me ook niet heugen dat Aziaten allochtonen genoemd werden ;-)

DasNouJammer | 03-10-16 | 10:19

Lees zojuist in de Telegraaf dat een PowNed verslaggever die bezig was met een interview het winkelcentrum uit werd gewerkt door een of andere idioot. Waarom die idioot dan niet optreedt tegen het hangtuig wat daar rondhangt i.p.v. een cameraploeg? Die gast zag er niet bepaald uit als een politieagent of beveiliger. Vreemd dat die verslaggever zich niet verdedigde en van zich af beet toen die gast tegen hem begon te duwen. Hij had op zijn minst tegen die gast moeten zeggen wie hij is en waar hij zich mee bemoeide.
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

broodjemetkaas | 03-10-16 | 10:19

Hier is niet eens meer een politieburo maar voor een stadswijk met ruim 40.000 mensen is dat logisch. Of efficient, daar wil ik vanaf wezen.

Piet Karbiet | 03-10-16 | 10:18

Als ik het goed lees correleert blijkbaar de misdadigheid proportioneel met de getintheid van de persoon.
Niets te vrezen hier dan; ik ben een ginger.

geylegerrit | 03-10-16 | 10:18

Ik ben lichtgetint (want Indo) en ik ben werkelijk nog nooit aangehouden (en rij toch in een opvallende sportauto). Maar, ja, ik gedraag mij ook niet verdacht en sta in de openbare ruimte iedereen beleefd te woord (En Indo's glimlachen altijd :-)
BASinnic | 03-10-16 | 10:07
=
Indonesiers zijn altijd mijn beste vrienden geweest en dat was al in mijn jeugd.
Mijn zwager heeft een bloedmooie Indonesische vrouw waar ik eigenlijk wel jaloers op ben.
Aziatische mensen... daar heeft niemand problemen mee.

meneer Q | 03-10-16 | 10:17

Als 60% gerechtvaardigd is, wat is dan het probleem? Dus dikke duim voor de politie.

Voor-de-5e-keer | 03-10-16 | 10:16

De betraptheidsgraad is gewoon hoog onder marokkanen. Nee dan zwarte piet. Niks dan goeds. Suikergoed.

Hartgrond | 03-10-16 | 10:16

Ik denk dat het zo zit: "Bij die 40% onterechte staande houdingen zijn er 30% gedaan door PVV-stemmende agenten en 10% is gewoon te wijten aan een inschattingsfout van de agent in kwestie. Het blijft immers mensenwerk." Zo. Dan is dat cirkeltje ook weer rond en is probleem dat probleem nu ook weer uit de wereld.

Grapje, uiteraard. Als de de politie op basis van racistische motieven zomaar mensen staande gaat houden, dan zou ik dat een grote schande vinden. Ik geloof er geen donder van dat de politie racistisch is. Oké. Misschien dan op een enkele rotte racistische appel tussen het blauw (zwart/geel). Maar, die moeten ze dan ook maar de ontslaan.

kweethetooknietbeter | 03-10-16 | 10:16

@DasNouJammer | 03-10-16 | 10:13
Voornamelijk dat er geen last van hebt en dat ze hard werken. Qua integratie en taalkennis doen die oudere Vietnamezen er niet zo veel aan; de kinderen dan weer wel.

TeeJee | 03-10-16 | 10:15

Maar, ja, ik gedraag mij ook niet verdacht........
BASinnic | 03-10-16 | 10:07
Ja, eh......?

Hartgrond | 03-10-16 | 10:13

Ik ben ook wel eens aangehouden wegens tijdens de kerstperiode wegens de vele bedrijfsborrels.
Ik was echter nog aan het werk als koerier.
Gewoon even blazen en 5 minuten later kon ik mijn route weer vervolgen.
Ik reed niet te hard, had geen petje op mijn hoofd en ook geen twee soepblikken als uitlaatpijpen.
Sommige bestuurders vestigen graag de aandacht op zich, dan moet je ook niet gaan janken als de popo juist JOU uit de rij plukt.

necrosis | 03-10-16 | 10:13

Ik ben lichtgetint (want Indo) en ik ben werkelijk nog nooit aangehouden (en rij toch in een opvallende sportauto). Maar, ja, ik gedraag mij ook niet verdacht en sta in de openbare ruimte iedereen beleefd te woord (En Indo's glimlachen altijd :-)
BASinnic | 03-10-16 | 10:07

Moslims kunnen een voorbeeld nemen aan lieden met Aziatisch bloed. Kijk, bijvoorbeeld, eens naar de bootvluchtelingen die in de jaren '80 uit Vietnam kwamen en ook een totaal andere cultuur kenden.

DasNouJammer | 03-10-16 | 10:13

Duitse Herder viert woensdag zijn 10 jarig bevrijdingsfeest.
U bent niet uitgenodigd zonder een paspoort dat namelijk aan de grens moet worden getoond.

duitse herder | 03-10-16 | 10:12

Van etnisch profiteren kwam etnisch profileren.

WernerT | 03-10-16 | 10:12

..... op en rond.....
Feynman | 03-10-16 | 10:04
Dat laatste..... wow!

Hartgrond | 03-10-16 | 10:11

Is er ook meegenomen dat in de blanke delen van Nederland alle agenten zijn wegbezuinigd? Waardoor de allochtonen wel eens ondervertegenwoordigd zouden kunnen zijn als je kijkt naar hun aandeel van de werkgebieden van de agenten...

frank87 | 03-10-16 | 10:11

@Nuchternederland | 03-10-16 | 09:51
Denk je nou werkelijk dat de politie een dergelijke poster zou verspreiden?

Ik ga er maar even van uit dat je niet ECHT zo dom bent.
Hier het origineel; www.turksnieuws.nl/wp-content/uploads/...

TeeJee | 03-10-16 | 10:10

nemoj me jebat | 03-10-16 | 10:02
De statistieken van Miele zijn wat dat betreft wel veranderd sinds de 'vluchtelingen'.
Het schijnt dat het aan de nodige voorlichting schort, ze weten bijvoorbeeld niet dat je een bomgordel, als je die mee wil wassen, niet heter dan 40 graden mag.
Beter op de hand wassen met biotex, heb ik ergens gehoord, dan gaat het niet ten koste van het draagcomfort zeggen ze, maar daar heb ik als man weinig verstand van.

Cuyahoga | 03-10-16 | 10:09

Het Ministerie van Justitie en de NPO. Ik weet genoeg...

DasNouJammer | 03-10-16 | 10:09

Goede zaken voor feestwinkels: allochtonenvermommingenkits.
Ook u kunt straffeloos zijn;
Vermom u als allochtoon en ontga overheidsvenijn!

kindapaas | 03-10-16 | 10:08

Ik ben lichtgetint (want Indo) en ik ben werkelijk nog nooit aangehouden (en rij toch in een opvallende sportauto). Maar, ja, ik gedraag mij ook niet verdacht en sta in de openbare ruimte iedereen beleefd te woord (En Indo's glimlachen altijd :-)

BASinnic | 03-10-16 | 10:07

Kortom, de verhouding allochtoon/ autochtoon van alle aanhoudingen is ongeveer fifty fifty, een prima verdeling dus. Echter is het bij het allochtone deel in meer van de helft van de gevallen (60%) te rechtvaardigen. Hoe de NOS hier nou weer racisme inziet is mij een volstrekt raadsel.

Desolator | 03-10-16 | 10:07

Die Tomtom is natuurlijk weer gewoon uitbesteed aan de goedkoopste partij, in plaats een van een bewezen degelijke oplossing van een bedrijf met goede staat van dienst... maar het is een IT product, dus ergens is er iemand heel rijk aan het worden van onze belastingcentjes... Fijn dat ze zo goed opletten bij de overheid, en dat die aanbestedingen altijd goed gaan (werk.nl, SVB, Fyra). *headdeskt nog maar wat*

Ad Hominem Tu Quoque | 03-10-16 | 10:06

Mark van Leeuwen | 03-10-16 | 10:05

Ja, schot voor open doel. Ik zag hem al aankomen. :-)

kwark001 | 03-10-16 | 10:06

Vooropgesteld: discriminatie is een feit. Helaas. Maar...

@een_mike | 03-10-16 | 09:36
Prima debunk van dit 'onderzoek'. De steekproef is véél te klein, er is geen nulmeting/vergelijking gemaakt met autochtonen en verschillende overtredingen/misdrijven zijn niet vergelijkbaar want omstandigheden zijn altijd verschillend.

Onderzoek uitgevoerd door 1e jaars sociologiestudent aan de InHolland?

@Cuyahoga | 03-10-16 | 09:44
:-) - als het volluk ook maar iets zou begrijpen van statistiek, dan waren de loterijen allang opgeheven wegens gebrek aan deelname.

EefjeWentelteefje | 03-10-16 | 10:06

@ kwark001 | 03-10-16 | 09:44

"Je loopt over straat. Op het linker trottoir staan vijf mannen in pak met een aktekoffer. Op het rechter trottoir staan vijf spuug Marokkanen.
Welke kant kies je?"

Die van die Marokanen natuurlijk! Bij hen ben je hooguit je telefoon en portomonee kwijt. Bij die andere groep zit je gelijk vast aan leningen, te hoge hypotheken, nieuwe verzekeringen of ben je ineens lid van iets.

Mark van Leeuwen | 03-10-16 | 10:05

Als autochtoon heb ik niet zo veel tijd voor criminele dingen, ik moet gewoon werken enzo.

Opco Engering. | 03-10-16 | 10:04

Winter is coming! "Het aantal geweldsincidenten en andere strafbare feiten op en rond asielzoekerscentra stijgt. Dat schrijft staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) maandag aan de Tweede Kamer."
www.nu.nl/binnenland/4330568/meer-meld...

Feynman | 03-10-16 | 10:04

Het valt inderdaad op dat ook in de NOS-journaals geen link wordt gelegd met de hoge vertegenwoordiging in de criminaliteit. Hiervan zal dan ongetwijfeld het negatieve gevolg zijn dat ook onschuldigen worden aangehouden, maar hoe zou het dan anders moeten? Uit de cijfers blijkt dat maar liefst 6 op de 10 controles terecht was. Dat is een behoorlijk hoge en verontrustende score. Misschien moet daar het accent op gelegd worden.

Mannes | 03-10-16 | 10:03

op zijn groenlinks gelezen:
"De aanstaande hoogopgeleiden redders van onze samenleving word door onze hermandaad geremd in hun groeipotemtieel door vuig-vileine racistische motieven."
op zijn PvdA gelezen:
"snel! graai uit de partijkas om thee te gaan drinken in een grote stad bij een of andere moefti om te zorgen dat ons baantjesfabriekje niet stilvalt. ik wil niet aan het werk ik wil op het pluche blijven.
op zijn PVV gelezen:
wat?! bijna de helft van aangehouden zijn hardwerkende ingrid en Henk. dat is veel te veel. gezien de oververtegenwoordiging had dat maar 10% van de controle moeten zijn.
op zijn DENK gelezen:
(sylvana knoopt hoofddoek om) "Een schrikbarend hoger percentage word staande gehouden en dan blijkt dat 40% van die gevallen autochtonen (!) de strafbare feiten hebben gepleegd. In turkije Ik is dat beter geregeld bij Allah.
op zijn PvdD gelezen:
hoeveel muggenlijken zaten er niet op die politiewagen? daar horen we weer niemand over.
bijdrage van 50+:
(snurrrrkkkk,,, oeh! mooie jongetjes.... snurrrrrk)
Bijdrage van VVD
(dat gaan we effe ratificeren Hahahahhhahhahhahahahaaha ouwe copsbal!)

Woehahahaa | 03-10-16 | 10:03

Dus, als ik gebeten word door een pitbull, ga ik teckels controleren?

Mr_Pikibelly | 03-10-16 | 10:03

Tjeetje.
Als een Miele zeven keer eerder voortijdig stuk gaat dan een Bosch koopt iedereen een Bosch.
En dan noemt niemand het racisme.

nemoj me jebat | 03-10-16 | 10:02

-weggejorist-

Doper | 03-10-16 | 10:02

de Voorzittert | 03-10-16 | 09:59
De enige die ze betaalt lijkt Soros. Om hun werk niet te doen. Triest triest triest.

Doper | 03-10-16 | 10:02

Dus bij een verkeerscontrole word bij 60 procent van de lichtgetintiërs wat gevonden? Wtf. Hoe lezen de gutmenschen daar overheen?

Repetitive Beats | 03-10-16 | 10:01

Kan link niet vinden maar recent stond Nederland nog op nr. 1 wat betreft overheidsmaatregelen tegen racisme. We zijn een focking paradijs hier voor minderheden. Hoe zit dat met Suriname? Of -in noem maar wat- Turkije?

Piet Karbiet | 03-10-16 | 10:01

Maar kunnen we dan niet net doen alsof? Misschien dat het allemaal toch nog goedkomt?

Frotklob | 03-10-16 | 10:00

Nog even - die "als je moeder" poster, dat is toch wel een slechte grap hoop ik? Laat ik me in de maling nemen? Want als dat echt is, dan geef ik het echt op met Nederlandse politie en communicatie.

Lefgozer | 03-10-16 | 10:00

2 woorden:
opsporing verzocht.
meneer Q | 03-10-16 | 09:38

Nu is dat een selectie, dus dat zou ook nog geprofileerd kunnen zijn. Kijk eens op de 'gezocht-pagina's van de politie (www.politie.nl/gezocht-en-vermist), waar gewoon alle gezochte personen vermeld staan. Klik en verbaas u (eigenlijk ook weer niet).

FrankVeer | 03-10-16 | 10:00

Hebben ze ook onderzocht hoeveel vaker mannen worden aangehouden dan vrouwen? Daar kon je nog wel eens van schrikken! En hoeveel vaker Golfrijders worden aangehouden t.o.v. andere merken? Wat een flutonderzoek.

Zupschufter | 03-10-16 | 10:00

Als ik agent zou zijn zou ik mijn collega elke islamiet met een rugzak laten controleren en alle boerkamensen zouden al helemaal uit dat ding moeten stappen voor ID controle. Ik heb een lage tolerantiegrens.

Pedronegro | 03-10-16 | 09:59

En of het logisch is! Dat aso-volk wat een grote bek geeft en met de vreselijkste ziektes gooit vraagt er gewoon om. 60%!!!! En dan nog janken dat ze er uit worden gepikt.... volkomen terecht dus en op naar de 90% in 2017.

Ciprinus | 03-10-16 | 09:59

Gelukkig weten de door de massa gelezen media dit onderzoekje iets linkser te framen. Nu.nl blaast weer vrolijk de slachtoffertrompet:
www.nu.nl/binnenland/4330537/politieco...

de Voorzittert | 03-10-16 | 09:59

Ligt er aan hoe je cijfers interpreteert natuurlijk. Als van de 100 aangehouden personen er 60 wat op hun kerfstok blijken te hebben dan zoekt de politie het kennelijk toch in de juiste hoek en moet je het meer in efficiëntie zoeken om nog trefzekerder te worden.

Als het signalement luidt: dader, blank, 1 meter 80, 84 jaar dan heeft het geen zin om een klein meisje van 19 aan te houden voor de statistieken.

Mark van Leeuwen | 03-10-16 | 09:57

Gelijke behandeling is er niet. Voor de autochtoon dan.
Merk ik mijn hele leven al. Discriminatie op de arbeid "markt" (voorbeelden genoeg) , sociale woning "markt" (voorbeelden genoeg), politiek denken (voorbeelden genoeg). Subjectief linksgekleurd geschiedonderwijs (voorbeelden genoeg). Enz enz.

1 uitzondering voor de "linkse" autochtoon gelden andere regels.

Maar....

Nederlandse de Nederlandse politie racistisch? FLAUWEKUL!!

oostermoer | 03-10-16 | 09:57

Wanneer ik een Chinees zie den krijg ik zin in Babi Pangang. Idem aan Surinamers, gelijk zin in Roti. Ok, bij Surinaamse dames denk ik dan ook aan forse billen en borsten.

Mark_D_NL | 03-10-16 | 09:54

En wat is de volgende stap? Maar helemaal geen allochtonen meer oppakken want het kan weleens onterecht zijn? Stelletje angsthazen zitten bij de overheid. Gewoon doorgaan met oppakken en is het onterecht wens je ze nog een fijne avond.

Hettiet | 03-10-16 | 09:54

Zelfde George Soros geintjes aan het uithalen als in de USA en andere landen.
Lekker groepen tegen elkaar lopen opfokken.

endofdays | 03-10-16 | 09:53

Geenstijl.nl geeft de NOS als bron. Dat zou in een normale wereld moeten kunnen. De NOS noemt een rapport van www.twynstragudde.nl als bron. Maaar ze geeft niet het rapport zelf. Ook al is dat met belastinggeld betaald. Na tien minuten op hun website (wat een hel op zich was) had ik het rapport nog niet. Dan geef ik op, ik word er in tegenstelling tot de NOS en dat bureau namelijk niet voor betaald. Wat overblijft zijn de koppen van de NOS, die onterecht haat zaait tussen etnische groepen, heel kwalijk en waarvan andere media beticht worden. Veel zullen dit namelijk gebruiken als argument tegen iedere agent. Niet iedereen heeft zoveel boerenverstand als raskol | 03-10-16 | 09:42. Als dit alles niet om de publieke zaak ging vond ik het niet zo triest.

Doper | 03-10-16 | 09:53

Volgends dit nieuwsbericht moet de politie dan ook gaan stoppen met snelheidscontroles, want meer dan 90% houd zich aan de snelheid !
En wordt dus onrechtvaardig gecontroleerd

Reden | 03-10-16 | 09:51

Die poster, werkelijk?
Als die Volkan me in die straattaal zou aanspreken bij een verkeerscontrole zou ik weigeren hem te woord te staan.
Dan maar laten escaleren.
Wat een verloedering.

Of is het nu geoorloofd om iedereen maar grof te beledigen of onbetamelijk te benaderen( buiten GS dan hè)
"He volkan , Iek gif die rijbewijs niet aan jouw, broer. Jeweettog, wolla. K*nnkk**rrrrkaaashoer."

Nuchternederland | 03-10-16 | 09:51

-weggejorist-

Frietje_Oorlog | 03-10-16 | 09:51

Tsja het is hetzelfde als met jagen in een bos.
Als je gaat jagen in een bos waar 3 jaar geleden het laatste zwijn gezien is of je gaat jagen in een bos waar de de buurman de boer klaagt dat de zwijnen zijn groentes opeten.
Waar heb je de meeste kans om een zwijn te schieten?

grauwelaar | 03-10-16 | 09:51

In 60% van de gevallen is dat terecht en 40% niet. Maar op basis inderdaad van misdaadstatistieken is het niet zo vreemd dus dat die al staande houdingen verricht worden. NOS zal uitleggen dat die misdaadstatistieken allemaal de schuld van de autotochtoon is anyway...

Zzzzooooffff | 03-10-16 | 09:50

Ik vind het aantal gecontroleerde allochtonen verbazingwekkend hoog, zeker omdat agenten deze controles met acuut gevaar voor eigen loopbaan uitvoeren.

Nivelleermarionet | 03-10-16 | 09:49

Dus als ik het goed begrijp is het feit dat allochtonen en gekleurde medeburgers meer in de statistieken voorkomen dan autochtonen en blanken
de schuld van de politie.

Dan is het dus niet waar dat getintiers vaker crimineel zijn dan anderen ?

Ik zal dan wel een racist zijn, maar dit is gelul.
Puur Gutmenschengelul.

mallekater | 03-10-16 | 09:49

De uittocht aan bevlogen en ervaren politiepersoneel zal groter worden. Inmiddels blijkt de top en het hogere echelon totaal vergiftigd met policor figuren. Tot de agenten op straat met rellen worden geconfronteerd als je een criminele gepamperde kansenparel met een uitkering van de weg probeert te plukken. De lol gaat er in een heel rap tempo vanaf, en de politiek zag dat het goed was. De burgers zouden er goed aan doen zichzelf te gaan bewapenen in bepaalde gebieden.

Eppo | 03-10-16 | 09:49

Meer allochtonen aanhouden betekent grote pakkans op van alles en nog wat gezien de feiten , dus goed dat de politie eindelijk etnisch profileert. Ook waar ze dit niet doen zie je meteen al de oververtegenwoordiging. Zie Wegmisbruikers van gisteravond. Een grote allochtonen parade.

Zwizalletju | 03-10-16 | 09:48

Let maar op, het duurt niet lang of de Nationale politie is afgebroken tot een welzijnsclubje watjes, die van de linkse dictators in dit land geen enkele allochtoon meer mogen aankijken, laat staan oppakken.
Laat het maar aan het NPO (1 miljard euro per jaar ontvangen deze agitators) haar vazallen over om elke dag weer de misthoorn "discriminatie" te schreeuwen, het lijkt overdreven maar dat is het niet.

lanexx | 03-10-16 | 09:47

Dan zit zo'n faal navigatiesysteem vast ook in onze plaatselijke ambulances, ik zie ze steeds vaker in ons normaal stille woonstraatje met toeters en bellen voorbij scheuren. Ach, dan weten ze mij ook goed te vinden mocht 't ooit nodig zijn (afkloppen!) .

Vesta | 03-10-16 | 09:47

Goed bezig politie! Ga zo door :) De normale Nederlanders zijn wel blij met jullie

Noordoost | 03-10-16 | 09:47

Een agent moet doen ,wat hij of zij doen moet.Zo makkelijk is dat.Voor maanden hebben ze gezegd op tv ,dat de meeste criminaliteit gepleegd wordt door allochtonen.Dat volgens de cijfers en het programma opsporing verzocht.De politie heeft eens aangegeven preventief te controleren en zeker ook in de donkere wintermaanden tegen inbraak,en ook de belastingdienst was voor preventief te werk gaan,met dikke auto,s bijvoorbeeld van mensen die een uitkering hebben.Of in wijken wonen waar je zo een dikke auto niet verwacht.Wat is daar verkeerd aan.Als ik aangehouden wordt s,avonds en ik wordt controleert ,dan vind ik persoonlijk dat niet erg.Is alleen maar goed .Als ik geen slecht geweten heb ,zullen ze doen toch.Maar het zullen wel weer die lange tenen zijn,waar ze opstonden.

altijdfeest | 03-10-16 | 09:45

Je loopt over straat. Op het linker trottoir staan vijf mannen in pak met een aktekoffer. Op het rechter trottoir staan vijf spuug Marokkanen.

Welke kant kies je?

kwark001 | 03-10-16 | 09:44

ik blijf erbij, Nederland is het aller-aller-aller laatste land op aarde waar je moet klagen over racisme.

Bert Konterman | 03-10-16 | 09:44

Het is al eerder gezegd, het is geen ethnisch profileren, maar statistisch selecteren.
Ik weet nog dat veel mensen vroeger moeite hadden met statistiek, blijkbaar is het niet iedereen gegeven om dat te snappen.
De basisbeginselen waren voor mij altijd vazen met knikkers.
Rode en blauwe knikkers.
Stel je hebt twee vazen met knikkers.
Van vaas 1 weet je dat er 80 bleuwe en 20 rode in zitten, van vaas 2 weet je dat er 10 blauwe en 90 rode inzitten.
Je wilt een blauwe knikker hebben en mag zelf de vaas kiezen.
Welke vaas kies je dan?
Vaas 1 natuurlijk, dat zou iedereen moeten begrijpen.
Maar dan krijg je dus het domvolk, die geen statistiek snapt en uit vaas 1 een rode knikker haalt, of uit vaas 2 een blauwe, voor mijn part zelfs twee keer achter elkaar, en dan beginnen te huilen dat er iets niet klopt.
Stop met huilen, deal with it, feiten, cijfers, kansberekeningen.
Als je het daar niet mee eens bent, kun je beter je energie steken in zaken waardoor je in allebei de vazen evenveel rode als blauwe knikkers krijgt.

Cuyahoga | 03-10-16 | 09:44

Ik vind die tekst op die poster gewoon echt niet kunnen.
.
Als daar ipv een of andere allochtoon gewoon een autochtoon op zou staan dan stond inmiddels heel emanciperend-linkland op de achterste poten.

normanius | 03-10-16 | 09:44

@raskol | 03-10-16 | 09:42
Het is toch wel vervelend om lastig gevallen te worden om kenmerken dan wel anderen hun gedrag met die kenmerken?

hfakker | 03-10-16 | 09:44

Verderop in het bericht wordt genoemd dat controles in 70% van de totale gevallen niets oplevert. In het geval van allochtonen is dat slechts 40%. De journalist bewijst hiermee dat de kop boven zijn artikel een ernstige vorm van framing is. Niks "vaak onterecht". De juiste titel was geweest "meestal terecht".

Mr Dixit | 03-10-16 | 09:44

iemand gisteren wegmisbruikers gezien?
Laatste 10 minuten;
- Blank meisje; Rijden op brommer zonder rijbewijs (boete 230)
- Kansenparel: Bellen zonder handsfree (boete 230)

Het meisje werd aangehouden; Geen problemen, ja agent, nee agent, sorry agent.
De kansenparel werd aangehouden - nadat hij eerst het stop teken genegeerd had - en het was dit; "Ja k k dit, k k dat, geef maar die boete gast , brutaal , beidehand en natuurlijk iets om het hoofdje te bedekken (een cornflakes verpakking, serieus)

Beide boetes gelijk; de reactie was precies zoals je het verwachte.
Ik ben ook racistisch geworden, want na 40 jaar alle kansen, grijpen ze deze nog niet. #Teampoltie

Weeraanmelden | 03-10-16 | 09:44

Graag ook wat grafieken met toonhoogten/geluidsfrequenties van gesprekken na aanhoudingen. Ik voorzie: "Zou u even in dit pijpje willen blazen en als u wat wil zeggen, dan graag door deze equalizer spreken, i.v.m. oorschade onder politiemensen."

Hartgrond | 03-10-16 | 09:43

@hfakker | 03-10-16 | 09:42
he=je

hfakker | 03-10-16 | 09:42

Ik ben lichtgetint en man. Elke keer dat ik op Schiphol ben word ik eruit gepikt voor preventief fouilleren. Is dat erg? Nee natuurlijk niet. Kwestie van patronen leren zien om betere voorspellingen te kunnen doen, zo werkt het menselijk brein nou eenmaal.

raskol | 03-10-16 | 09:42

Als woningcorporaties vaker sjoemelen dan bakkerijen... Wie moet he dan vaker steeksproefgewijs controleren?

hfakker | 03-10-16 | 09:42

NOS zijn voorleesmoeders, het is helemaal geen journaal

Bokito ergo sum | 03-10-16 | 09:40

En hoeveel % van al de misdaden worden gepleegd door allochtonen? De enige relevante vraag...

Desmoulins | 03-10-16 | 09:40

Dus. Feitelijk zijn de agenten zwaar onbevooroordeeld op grond van die percentages. Slechts 40% van de 50% allochtone aanhoudingen was ongerechtvaardigd. Maar ze zijn 7 tot 9 x zo vaak verdachte als op grond van bevolkingsaandeel verwacht mag worden.

Next.

Gen. Maximus | 03-10-16 | 09:39

De helft is allochtoon en wordt staande gehouden voor misdrijven, overvallen, inbraken etc.

De andere helft was autochtoon en werd staande gehouden voor overtredingen zoals gordels niet om, bellen achter stuur, snelheid etc.

De quota moeten nu eenmaal gehaald worden.

Honorificabilitas | 03-10-16 | 09:38

2 woorden:
opsporing verzocht.

meneer Q | 03-10-16 | 09:38

Ze zijn helemaal de weg kijt. Die allochtonen.

Normpje | 03-10-16 | 09:37

De overheid is uit op rassenrellen, dit gestook zagen we ook in de VS met als gevolg massale rellen en moordaanslagen gericht tegen blanken ..

WimCock | 03-10-16 | 09:37

In het oorpronkelijke artikel staat
" Overigens zijn ook niet alle controles van autochtone burgers te rechtvaardigen, benadrukken de onderzoekers. "

Als we niet exact weten hoeveel bij de autochtone onterecht was betekent het onderzoek niets, wel relevant om daar ook het percentage van te noemen... Is dat ook 40%? Dan is er dus niets aan de hand, is het daar 30%? zegt het nog niks op de slechts 272 die onderzocht zijn. Er is ook niet vermeld wat verder de omstandigheden waren dat iemand aangehouden werd: reden 2 mensen van verschillende achtergrond in exact dezelfde te dure auto voorbij? En werd de 1 wel aangehouden en de ander niet? Anders is het hele onderzoek waardeloos.

een_mike | 03-10-16 | 09:36

Als 60% procent van de controles terecht was dient dit beleid terstond geïntensiveerd te worden. Eindelijk doet de politie iets goed.

très cool | 03-10-16 | 09:36

60% terecht klinkt als een succes trouwens, maar goed, ben geen expert.

Doper | 03-10-16 | 09:36

Het percentage onterechte allochtone aanhoudingen zegt niks, tenzij het vergeleken wordt met het percentage onterechte autotochte aanhoudingen. *bronmateriaal gaat lezen*

Sowieso, laat de agenten lekker hun werk doen, we hebben er al te weinig.

Doper | 03-10-16 | 09:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken