GSTV. Toch weer meer, meer, meer zorgpremie
De kabinetsbeloftes van Prinsjesdag over de zorg waren duidelijk: eigen risico blijft gelijk (385 euro), de zorgpremie gaat 3,50 per maand omhoog, en de zorgtoeslag stijgt met 2 euro mee (1). Maar toen kwam meneer Oomen van DSW en die zei dat de zorgpremie bijna een tientje stijgt, oftewel in het geval van hun basispremie zo'n 10 procent duurder wordt. En de rest van de zorgboeren volgde later vandaag. Op jaarbasis dus geen 40, maar 120 piek extra kwijt aan een verplichte verzekering. Als de Vomar 10 procent duurder werd, zou iedereen naar de Dirk gaan. Maar de zorg is geen vrije markt. De zorg is een kartel waarin de consument eigenlijk geen keuze heeft. Dus nadat Schippers vanmiddag al moest erkennen dat er "mogelijk verschil" zat tussen de kabinetsramingen en de rauwe realiteit in het zorglandschap, waar steeds meer mensen steeds meer behandelingen uitstellen omdat de zorg steeds meer kost, zei MinFin Dijsselbloem dat de zorgtoeslagen mee zullen stijgen met de hogere premies. Dat heet nivellering. Zo mocht dat vóór de PR-show die Prinsjesdag heet natuurlijk niet genoemd worden natuurlijk, dus hebben ze 't op deze manier verpakt. Maar die hogere zorgtoeslagen moeten ook weer ergens van betaald worden. Van belastinggeld, om precies te zijn. Dus modaliërs & meerverdieners zijn uiteindelijk nog meer kwijt dan die 120 euro extra. En zo pompt de hartmachine van de zorgindustrie weer lekker verder. Moeten we dan toch terug naar een Nationaal Zorgfonds?
Reaguursels
Inloggenwitwassen = witjassen
Ik heb 't verhaal en de oplossing hierboven al uitgebreid gegeven. 27-09-16 | 21:14 (sorry voor de lange lap tekst)
Wie betaalt er uiteindelijk: de patiënt.
Hoe kan 't dat we in Nederland krankzinnig veel moeten betalen (?), omdat de frauderende huisartsen en de frauderende specialisten 'de privacy' van het patiëntendossier (lijkt sympathiek voor de patiënt)misbruiken.
De hypocriete witwassen (de zorgverstrekkers) verdienen op die manier op nauwelijks te controleren manier.
De zorgverzekeraars worden betaald via 'autonomie' zelf de jaarlijkse premie omhoog te mogen vaststellen, nadat eerder de patiënten en de niet-patiënten al (via de politiek) verplicht verzekerd zijn.
En dan is de farmaceutische industrie er met telkens peperdure medicijnen voor weer 'n zeldzame ziekte; dus die jongens en meisjes kunnen ook ongecontroleerd zeggen; dat zelfs 'n nieuw aspirientje 'heel veel ontwikkelingskosten' als investering moet goedmaken.
Het is 'n sadistisch schouwspel.
De daders houden de Nederlandse burgers vast, en daarna worden de patiënten op alle mogelijke manieren 'genomen'; het is groepsverkrachtings-porno van de slechtste soort. De patiënten kermen; de daders gaan gewoon dóór. Niemand durft tegen deze medische afpersers op te treden, laat staan er schande over te spreken; we zijn immers van hun 'zorg' afhankelijk.
Ze hebben gewoon vanuit het ministerie Schippers verkeerde cijfers voorgehouden, terwijl ze vast al beter wissen. Schippers is geen takkewijf, ze deugd gewoon!
Moeten we dan toch terug naar een Nationaal Zorgfonds?"
Yep! Zeg maar gewoon ziekenfonds, dan herken je het tenminste. In de zorg geen marktwerking. Dat doe je maar in het bedrijfsleven. Neem maar een krantenwijk of zo als besturen te moeilijk is. Geld verdienen om je positie is wat anders dan geld verdienen en daardoor een positie krijgen.
Mark van Leeuwen | 27-09-16 | 21:16
ASAP, please! Helemaal voor!
@konijn,
Medicijnen zijn veel goedkoper dan in Nederland en als het op recept is , betaal je 1 euro per recept. Ziekenhuizen zijn prima en geen rekening thuis gekregen.Bezoek aan dokter, geen rekening gezien.
Verder betaal ik wel AWBZ, gewoon verplicht vanuit Nederland dat wordt van je AOW afgehaald, terwijl ik al 7 jaar in Spanje woon. Of ze me komen helpen in Spanje.
"En o ja, dacht je dat er via de thuiszorg in Spanje driemaal daags een verpleegkundige aan de deur komt als je ziek, zwak en oud bent, zoals in Nederland?"
@ 18konijn | 28-09-16 | 11:08
.
die komt 2x per week (als je veel geluk hebt en op apegapen ligt), en daar moet je dan ook nog een erg grote extra eigen bijdrage aan bijbetalen
"Huh, zorgtoeslag? Wat is dat?"
@ Le Roi | 27-09-16 | 19:40
.
dat zijn een paar rottige tientjes per maand compensatie die heel heel erg arme mensen krijgen die een maandelijks netto inkomen hebben van rond de 900 a 1000 eurootjes (bv Bijstanders en AOW-ers) en daar alles van moeten betalen, en na hun vaste lasten nog zo'n 20 euro per week hebben om eten van te kopen.
TB2318 | 28-09-16 | 07:55
legt uit waarom 'zeer dure medicijnen en zorg'in Nederland het excuus is om torenhoge premies op te leggen en in ons omringende landen blijkbaar deze torenhoge zorgkosten niet kennen!
fikkieblijf! | 28-09-16 | 08:45
Nederland staat nummer 1 in de lijst "beste zorg ter wereld" volgens Internationale standaards.
DearMud | 27-09-16 | 19:38
Voor het volk ja, voor henzelf niet.
Takkewijf Schippers zat er gewoon 200% naast, als haar echtgenoot adviseur bij het zorgwezen evenzo calculeert, dan is het begrijpelijk dat de zorgkosten zorgwekkend onbetaalbaar is geworden. Dit VVD dreamechtpaar zouden is in België en Duitsland moeten kijken waar de zorg goedkoper en beter geregeld is. Eigelijk zou deze Minister uit haar ambt gezet moeten worden wegens misleiding van het parlement en de Koning leugens heeft laten verkondigen in de troonrede. VVD voor Volksverlakkerij Verenigde Diefstal.
@marcoplarco | 28-09-16 | 09:29
Welnee, de reserves zijn openbaar en als die nog hoger zouden worden, heb je de SP-poppen aan het dansen!
@fikkieblijf! | 28-09-16 | 10:29
Hoe kom je erbij dat de thuiszorg is weggesaneerd? Lulkoek van jewelste...
@gatito | 28-09-16 | 09:19
Dergelijke vergelijkingen zijn zinloos, de gezondheidszorg in Spanje wordt heel anders gefinancierd dan in Nederland en voor zaken als medicijnen ben je weer veel duurder uit. Geldt ook voor België, waar de zorg op het eerste gezicht ook goedkoper lijkt, maar je via de IB alsnog een enorm bedrag moet ophoesten.
En o ja, dacht je dat er via de thuiszorg in Spanje driemaal daags een verpleegkundige aan de deur komt als je ziek, zwak en oud bent, zoals in Nederland? (En gefinancierd uit de basispremie!)
Jullie moeten eens kijken naar die mevr. Schippers.
Hoe vreselijk arrogant zij op deze kwestie reageert.
We moeten er maar aan wennen. Jammer dat we fout gerekend hebben zoals uit de troonrede nu blijkt.
Wennen? Waaraan?
Aan de vele leugens die deze regering ons telkenmale al vele jaren vertelt?
Maar haar man Sander Spijker verdient tonnen als adviseur van gezondheidsinstellingen. Belangenverstrengeling mevr. Schippers?
En heeft U al een top baan in het verfzekeringswezen omdat U zegt dat U de politiek gaat verlaten?
En dan krijgt Schippers zgn. complimenten van haar politieke vazallen, dat zij het toch gepresteerd heeft de kosten op de ziekenzorg te besparen en terug te brengen.
Vertel er even bij dat het wel over de rug van de hardwerkende, veel belasting betalende, tot op het bot bezuinigde, Nederlander is geweest.
Had elke koekenbakker gekund derhalve.
Nederland: nepotisme land.
Bestuurd door geldsmijters en leugenaars.
Shit, sorry voor de typefouten; per ongeluk op "Post" geklikt in mijn woede!
Komt dat tweede schot naar Hoogervorst! evocatus
"Hans Hoogervorst. Fantastische man. Wat heb je ons een prachtig systeem gegeven. Wat doet Hans tegenwoordig eigenlijk?
StStradivariusIII | 27-09-16 | 20:15"
Ergesn in engeland iets heel eblangrijks en nog beter betalend dan hier ooit.
Sinds 2011 is hij voorzitter van de IASB (International Accounting Standards Board) in Londen
Heul belangrijk.
Er is boosheidn over zijn salaris
"Salaris Hans Hoogervorst in opspraak
In het Europees Parlement is discussie ontstaan over het salaris van Hans Hoogervorst bij het International Accounting Standards Board (IASB).
Europarlementariër Sven Giegold vindt de beloning van IASB-bestuursvoorzitter Hoogervorst te hoog. Hoogervorst verdiende 554.000 Britse pond in 2014 en 558.200 pond in 2015. Giegold heeft het over een bedrag van 875.458 dollar voor het jaar 2014, omdat de pond toen in waarde een stuk hoger stond. Inmiddels zou het bedrag een stuk lager uitkomen. De andere leden van het IASB-bestuur verdienden in 2015 gemiddeld 458.400 Britse pond.
Volgens Giegold past het salaris niet bij een organisatie met "een publieke oriëntatie", en hij eist dat het salaris wordt aangepast. Giegold zijn opmerkingen zijn onderdeel van een brief aan het Europees Parlement over hervormingsplannen van de IFRS Foundation, waar het IASB onder valt."
Aldus account.nl
Overigens vindt hdhr. Hoogervorst ook nu nog dat de zieke nog meer moet gaan betalen dan nu al het egval is.
Komt dat schot! Evocatus
Aan het typen... | 28-09-16 | 10:16
nou die 'goede'zorg is echter rap op de terugweg. De thuiszorg nagenoeg weggesaneerd, verzorgingshuizen dicht, mantelzorger overbelast, ouderen die zorg mijden.. over enkele jaren is die levensverwachting drastisch genivelleerd zoals in Amerika e.o.
De huidige 60 plussers mogen tot hun 68 en die daar net onder zitten tot hun 70e werken, vanaf hun 20e.. armoede troef! Moet je eens opletten, tegen die tijd is de premie van VERZEKERINGEN gelijk aan die in Amerika!.. niet meer te betalen voor het gros van de bevolking.. de bobo's en ministers hebben hun lobbypraktijken niet voor niets zo geframed..
marcoplarco | 28-09-16 | 09:29
sterker het wordt 100% gefaciliteerd en ondersteunt door deze k*t regering met dank aan de PVDA! die zoekt heel bewust de onderkant op, deze te nivilleren ten koste van Jan modaal.. ergens moeten nog stemmen te krijgen zijn, ergens! VVD lacht zich de ballen uit de broek.. zoals Rutte deze 'samenwerking'beschreef, net als Ernie en Bert, VVD laat PVDA bij 2 stukken taart de PVDA kiezen, sociaal als ze zijn kiezen ze dan voor het kleinste stuk en heeft de VVD de grootse 'winst'...
Iedereen heeft hier gelijk. Daarnaast worden we door de goede zorg ook steeds ouder. De vraag is: wat is het alternatief en wie weet die?
Koos Knak | 28-09-16 | 09:25
Goed idee, niet voor liberalen, die streven eerder naar het idee van liberaal Taro Aso en willen ouderen het liefst opruimen in euthanasie kampen : abcnews.go.com/blogs/headlines/2013/01...
Piet Karbiet | 28-09-16 | 09:43
Waarvoor denk je dat Saddam Hoessein geruimd moest worden ? Onder zijn bewind kende Irak gratis : Onderwijs + zorg..
www.ncpn.nl/archief/2003/06/cleton.htm...
Ik kom nooit in een ziekenhuis. De Zorgmarkt is geen vrije markt. Het is een ziek systeem waarmee de burgers asociaal veel geld wordt afgetroggeld. Hoeveel jachten moet een internist bij elkaar verdienen van belastinggeld?
Laatst eens opgevangen in het werkveld dat de echtgenoot van Schippers een bedrijfje heeft die zorgverleners coach om zoveel mogelijke opbrengsten uit het hele Psychis Quarant te halen...
Doe daar eens goed onderzoek naar GS!
Groetjes uit de GGZ
Omdat *we* worden ge V O C -ed, waar moet je anders graaiers in de zorg van onderhouden ?
Als verzekeraars weten dat het gros van de bevolking 'gecompenseerd' wordt met belastinggeld, dan kunnen ze dus in feite straffeloos belastinggeld klauwen zoveel ze willen!
Elke generatie is opnieuw voor de gek te houden..
Als we nu eens de volledige opbrengst van de erfbelasting inzetten voor de zorg onder het motto: zorg nu, betaal later.
En als de zorg te duur wordt gaat de erfbelasting omhoog.
Waarom kan het in Spanje wel gratis en in Nederland niet.
Hier betaal je enkel voor een recept 1 euro en dat is het.
Moest laatst voor een niervergruiser 150 km naar Barcelona, maar werd gratis gebracht door een ziekenwagen.Stond zomaar voor deur.We wisten niet wat ons overkwam.
Kijk naar de stijging van de premie de afgelopen 5 jaar, kijk naar de stijging van het eigen risico, kijk naar de winsten bij verzekeraars en probeer je in te beelden hoe alles is over 10 jaar. Elk weldenkend mens had dit zorgstelsel al lang afgeschaft, maar elk jaar komen we dieper in de shit en zijn er steeds meer belangen om het zo toch in stand te houden. Geloof maar 1 ding, de VVD zal het nooit willen afachaffen of terugsdraaien!!!! Maak gebruik van de partijen die dit nu nog wel kunnen en willen. Het is echt 1 van de laatste kansen om dit nog een beetje fatsoenlijk adequaat en snel af te breken en terug te gaan naar een fatsoenlijk nationaal zorgsysteem.
Zie je die kneuzingen huppelkut daar staan. Ik hoop dat de andere zorgverzekeraars zich in zullen houden en mensen met lage inkomens hoeven zich geen zorgen te maken want krijgen meer zorgtoeslag. Tuurlijk iedereen die zorgtoeslag krijgt, krijgt komend jaar 120 euro meer. Weer een gigantische leugen van dit slappe achterbakse wijf, ik hoop. Er worden woekerwinsten gemaakt en er zijn miljardenreserves. In plaats van te zeggen en nu is het klaar en doen jullie het zo en zo komt ze met ik hoop. Komt vast omdat zij en haar man en vriendjes mee eten uit de ruif van zorgverspillijg en verkwanseling. Wat een lachertje van een ministeres, een lachertje van beleid en wat een onzin en leugens. Snap niet dat mensen daar in blijven trappen en straks weer een kruisje zetten bij de VVD
Betalen voor de zorg gaat omhoog, en de kwaliteit van de zorg gaat omlaag, mijn vader lag vorige week in het ziekenhuis door COPD. Ik schok gewoon hoe slecht alles werd schoon gehouden,zeg maar helemaal niet ,vloer smerig en zwart , douche helemaal goor, ook werd mijn vader als long patiënt tussen de opgegeven kanker patiënten gezet... omdat er gewoon te veel bezuinigd word.
Ik heb ook een klacht ingediend tegen dat ziekenhuis.
Dit kan gewoon niet.Me vader betaald zich scheel aan zorgkosten met een aowtje,en krijgt er dit voor terug.
Alleen in Nederland dit!!.
@TB2318 | 28-09-16 | 07:55 "De levensverwachting anno 2016 is nooit zo hoog geweest, en is bijna nergens zo hoog als in NL. Daar hangt een prijskaartje aan."
De 'gezond in leven' verwachting is navenant gestegen. We worden ouder, maar zijn niet langer ziek. Wel worden we eerder tot 'patiënt' gebombardeerd, door normen die nauwelijks de gezondheid ten goede komen. Waarom zou je 40 jaar lang een cholesterolremmer met bijwerking moeten slikken als je daarmee misschien(!) een maandje langer leeft?
TB2318 | 28-09-16 | 07:55
legt uit waarom 'zeer dure medicijnen en zorg'in Nederland het excuus is om torenhoge premies op te leggen en in ons omringende landen blijkbaar deze torenhoge zorgkosten niet kennen!
necrosis | 28-09-16 | 08:19
Precies! correct.. niet alleen dubbel. netto, onder de streep kom je als net modaal onder een bijstandgerechtigde (import) gezin met kids uit!
@necrosis
;) Ik had mn thee nog niet op in de ochtend, je hebt gelijk.
nou even dat filmpje bekeken.. laten we allemaal helder zijn. Nivelleren is nog steeds de bedoeling. Jan modaal moet genivelleerd naar de ondergrens.. en bovendien de lasten daarvoor ophoesten. Wat een K*t regering vooral die Samson en Schippers! Maart 2017 mensen! Want in 2017 en 2018 gaat Liberaal verder richting Amerikaanse toestanden!
Corrupt!!! Ziekenfonds werkte prima. Nu geprivatiseerd met verplichte winkelnering. Zorgverzekeraars (investeerders dus) die zelf de premie mogen bepalen???? Maar als er niet geïnd kan worden komt de staat weer in beeld. Hoe idioot kan je het hebben. Premie omhoog heeft alles te maken met wat er hier allemaal binnen wandelt. Maken volop gratis gebruik van alle voorzieningen. Buitenlandse werknemers: 69 eurie premie en geen eigen risico. De kosten moeten toch weer ergens verhaald worden en dat gebeurt dan weer bij ons. Opheffen die maffiaclub! Iedereen tekenen voor een nationaal zorgfonds. En natuurlijk goed kiezen bij de verkiezingen en controle uitvoeren op de uitslag ervan. Nederland is corrupt in alle bestuurlijke geledingen. Nationaal, provinciaal en op gemeenteniveau.
@Blauwe Wafel | 28-09-16 | 07:12
Vreemde constructie:
De verzekeringsmaatschappijen maken de premies duurder en vangen dus meer geld.
De overheid verhoogt de zorgtoeslag met belastinggeld.
Iemand die modaal (of meer) verdient, betaalt dus dubbel.
Een misverstand is levensverwachting en werkelijkheid.
Het laatste is afhankelijk van veel slappe was. Dan is het mogelijk om het op te rekken. Bekijk de resultaten en luister naar hun gebabbel vanuit een rolstoel wc + verzorger. Gewoon doodgaan rond de ouderwetse leeftijd van 85 is de betere keuze voor u en erfgenamen.
Beetje een correctie: De premie gaat omhoog omdat "zeer dure" medicijnen erbij zijn gekomen. Zouden er mensen zijn die verlangen naar "let's say" 1970 of 1980, want toen was het allemaal goedkoper. Welnu: als je genoegen neemt met het zorgniveau van 1970 of 1980, kost de zorg per maand wellicht nog geen vijftig euro. De zorg wordt steeds uitgebreider en we kunnen steeds betere (duurdere) medicijnen maken. De levensverwachting anno 2016 is nooit zo hoog geweest, en is bijna nergens zo hoog als in NL. Daar hangt een prijskaartje aan.
De hele grap is dat Schippers wijst naar de 'vrije markt' en dat zij als minister de premies niet maakt. En dat klopt. Dit kabinet (en de vorigen) zijn bij monde van de VVD zo handig om de geldstromen te delegeren. Zo hou je je eigen boekhouding overzichtelijk (de gemeentes doen de 'keukentafelgesprekken of zetten je kind op de wachtlijst voor de jeugdzorg omdat het geld op is, de verzekeraars worden geldeisers) en kun je naar de externe partijen wijzen als de prijzen te ver oplopen. Zolang mensen VVD blijven stemmen (en ze zitten volgende keer ook in het kabinet!) blijft dit zo werken.
De commentaren passen bij geenstijl. Interessant is een wereld trend. Lezers geen optie geven/stoppen om hun mening te geven. De enkele die het [ nog ] wel doen is een ventiel om stoom af te blazen. Welwillig toegestaan door de boven ons gestelde mensen.
Ik vraag me dan wel af waarom de zorg dan weer duurder is geworden in zo'n terme dat ze van ieder persoon die prijs stijging nodig hebben.
Ik zit net in de groep die wat meer verdient en dus net geen zorgtoeslag meer krijgt. Met inkomen van alleen jezelf vond ik de stijging vh eigen risico al aardig hoog en nu word het volgend jaar dus nog hoger. Op een gegeven moment zou je denken dat de zorgtoeslag ook moet worden aangepast om te passen bij de continue stijgingen vd premie. Als dit namelijk zo doorgaat dan kan ik me al kut bezuinigen omdat een huurwoning ook al knetters duur is.
Wat mij betreft schalen we eindelijk eens af op de zorg. Er gaat echt een enorme berg geld op aan Nederlandse Zorg. Ik hoor alleen maar van Nederlanders dat het meer moet, maar uiteindelijk hou je geen geld meer in eigen zak over. Belastingen op arbeid, maar ook bijvoorbeeld de BTW zijn hoog vanwege de zorg.
Als alles maar beter moet en vooral meer, dan is het niet meer te betalen.
Nu de zorgpremie en het krijgen van zorg (medicijnen) nagenoeg onbetaalbaar wordt levert dat per saldo steeds meer zorgmijders op. Wat gebeurt er met die mensen? Die gaan dood.
Geniepige euthanasie onder het neo-liberale vaandel van zelfredzaamheid. Hoe slaapt mevrouw Schippers eigenlijk nog?
-weggejorist-
Schippers heeft dus, op de bekende VVD-wijze, gelogen dat het gedrukt stond.
Integendeel, de basispremie gaat omhoog en en eigen risico daalt niet.
Ze liegt , net as de meeste VVD-ers, al net zo opvallend als Trump.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Ja, natuurlijk moeten we naar een Nationaal Zorgfonds, ziekenfonds zo u wilt. De cowboys van de vrije markt, met op dit moment 11 miljard ( 11.000.000.000)in kas, vieren feest en hebben Schippers voor de kar lopen. Ik zit momenteel dichtbij het vuur en neem van mij aan dat het een verrot systeem is, al is de window-dressing ok.
Weg met de fop-privatisering, en de kartelmarkt! (waarvan iedereen weet dat die er is, corrupte klootzakken.)
-weggejorist-
Werkkring tussen buitenlandse arbeiders niet aan te raden, loop je TBC op, mag je eigen risico ophoesten anders ga je hoesten.
Student gevallen schaafwonden gaat niet naar arts voor tetanusprik, wil niet meer schuld vanwege eigen risico.
Gaat lekker hier.
Cobalt bomb | 27-09-16 | 23:57
Ik heb nog een bonnetje gevonden in een ouwe schoenendoos. De chirurgijn die destijds mijn endeldarm heeft dichtgeschroeid koste 3 zilverstukken en is volledig vergoed!
Wie o wie heeft er in de oude administratie toevallig nog een overzicht van vergoedingen door het aloude ziekenfonds? Gewoon om eens te vergelijken hoeveel beter het allemaal is geworden. Ook de prijzen zijn erg interessant.
Ik ben eigenlijk vooral geinteresseerd in het merk pomp wat gebruikt wordt om al dat geld rond te pompen, die moeten toch een machtig vermogen hebben!
Was ik maar stom en zonder mores, dan was ik vast zorgverzekeraar geworden.
.
Overigens als je geldproblemen hebt, ga naar berbaar, die heeft zo veel geld dat ie niet meer weet wat ie er mee moet!
@Lilia2 | 27-09-16 | 22:56
Dat soort regelingen bestaan in zowat iedere (middel)grote stad. Hier in Utrecht kunnen minima (tot ongeveer 120% minimum-bijstandsnorm) een verzekering afsluiten zonder enig eigen risico, voor ongeveer 20,= p/m aan extra premie...
En dat terwijl deze minima al het maximum aan zorgtoeslag ontvangen (ongeveer 80,= p/m)! Ze betalen dus in concreto niet meer dan ongeveer 125,= - 80,= euro = 45,= euro p/m.
Zielug???
Wie ècht de klos is: de hardwerkende belastingbetaler met een laag inkomen nèt onder de 27.000,= per jaar - BRUTO, wel te verstaan. Mag overal zèlf voor opdraaien, krijgt nada aan zorgtoeslag... en houdt netto dus nauwelijks een cent méér over dan die minimumlijder. Maar daar staat wel 38-40 uur arbeid per week tegenover.
"Eerlijk"? Ik dacht het niet.
Overal zie nieuwe ziekenhuizen herrijzen, dure nieuwe apparaten staan erin. De verzekeringsmaatschappijen, ze zitten in het bestuur van vele ziekenhuizen. De verzekeringsmaatschappijen wilden voor een paar maandjes terug nog dividend uitkeren over de winst die zij maken. De dividend verhaal werd voorkomen door de politiek. Maar betalen zullen we, we zijn nu eenmaal de dupe en kunnen niet zonder een verzekering.
Hoge zorgnota's ontstaan door hoge kosten en niet door de vergrijzing. Menig oudere is fitter dan de ouderen uit de jaren 80 en slikken niet alles meer. We zijn assertief geworden en willen het naadje van de kous weten voor we ergens toestemming voor geven. Maar aan de hoogte van de zorgverzekering kunnen we niets aan veranderen.
Het is gewoon makkelijk graaien door de verzekeringsmaatschappijen want we moeten ons verplicht verzekeren. Ook dit is net geregeld, toeval?
Er gaat veel veranderen. Het oog van Horus kan straks rechtstreeks in uw hol kijken. Daar kan geen aambei tegenop.
.
Senaat gewaarschuwd.'Nieuwe EPD-wet verklaart patiënt en zijn privacy vogelvrij. '
platformburgerrechten.nl/2016/09/26/se...
Bytemaster | 27-09-16 | 21:59
U lult maar wat. Daar zult u wel een reden voor hebben.
Ik weet wel beter. Over medische missers, begaan in NL en (gelukkig voor de patient) hersteld in Belgie kan ik een boekje vol praktijkverhalen schrijven.
Sommige Limburgse huisartsen adviseren mensen om naar Belgische (specialistische) ziekenhuizen te gaan waar artsen werken die nauw verbonden zijn aan de Universiteit van Leuven. Praktijkervaring zegt zoveel meer dan kille woorden op papier.
In Rotterdam heb je een speciale verzekering voor minima.Eigen risico is daar maar 50 euro.Toch krijgt die minima de volle mep zorgtoeslag.Jaloers?Nee maar mensen die net er boven verdienen betalen volle mep en krijgen geen zorgtoeslag.En huurtoeslag,sportfonds,gratis schoolreis,en kwijtschelding van gemeente belastingen.Dat nivileren is zo bullshit... De modale werknemer krijgt steeds minder te besteden.
Maar...*snik*... het zou toch nooit meer dan 100 Euro worden. Zijn we nu alweer...*snik*... genaaid?
Zowel het veel te hoog 'inschatten' als het veel te laag 'inschatten' van de fluctuatie van de zorgpremie is schandalig. Dit betekent dus gewoon dat mevrouw Schippers geen idee heeft wat er zoal speelt bij de zorgverzekeraars.
-
Jammer.
Regeling wanbetalers: www.zorgwijzer.nl/faq/regeling-wanbeta...
@jezusisonzin | 27-09-16 | 22:21
Nee hoor, het is weliswaar een delict, maar er zijn er genoeg die er geen hebben. De verplichte zorgverzekering wordt desnoods door de overheid betaald als u wanbetaler bent, met het gebruikelijke tarief.
Outsoursing is het toverwoord van onze overheid omdat onze politici zelf de ballen verstand hebben van vele disciplines. Neem bijvoorbeeld ICT. Die sector die de opdrachten aanneemt kan de lieden onder de Haagse Kaasstolp van alles wijs maken. Torenhoge rekeningen van Burj Khalifa achtige proporties zijn het gevolg. In de zorgdivisie is dat niet veel anders. Ook de farmamafia die allemaal onnodige behandelingen doordrukken om hun winstmodel te spekken. De sector is doodziek en Edith Schippers wordt in een kunstmatige slaap gehouden. Den Haag - daar zijn de drie aapjes weer. Horen niks, zien niks en zeggen niks.
.
De overheid zou er verstandig aan doen om die kennis die ze hier totaal ontbeert zelf eigen te maken. Dan krijg je een horizontaal speelveld en kan men echt onderhandelen omdat ze in de materie thuis zijn. De Tweede Kamer bestaat nu voornamelijk uit leken die zich van alles laten aanleunen. Dat vraagt om massaal misbruik door bedrijven van buitenaf met opgebekte rekeningen als gevolg die Jan Doedel zuchtend mag betalen met op de achtergrond het wegstervend hyena gegiechel van Rutte. De Pinokkio van de Lage Landen. Zijn houten neus met inmiddels zo een lengte dat een open haard er een week op kan branden.
Vereniging van dieven,
Als u een auto heeft, bent u verplicht om een WA verzekering te nemen.
@VerenigingVanDieven | 27-09-16 | 22:14
.
Andere verzekeringen zijn niet verplicht, maar dan heeft de andere partij ook niet de verplichting om je te helpen. Dan heb je gewoon pech gehad. Bij de zorg is dat anders. Je krijgt de zorg toch als je die nodig hebt en niet verzekerd bent. Weliswaar in sobere vorm, maar voor velen is dat gewoon een goede optie als er geen verzekeringsplicht bestond.
Bytmaster ,en de verplichte afdracht voor de staatstv ook zeker,miljoenen voor dat stelletje paupers bij de vara ,kots
-weggejorist-
@Bytemaster | 27-09-16 | 22:02
Heeft u mijn post wel gelezen? Andere verzekeringen zijn niet verplicht. Wel sterk aan te raden. U komt behoorlijk naïef over. Stemt u D66 toevallig?
Nederland is behoorlijk ziek.
@appelvink | 27-09-16 | 21:51
+ veel. we leven in 1 Europa maar de burger wordt gegijzeld door de grenzen van de wet. De Europese grondwet heeft de mensenrechten hoog staan. Alleen als het gaat om goede zorg houd Den Haag ons liever thuis. Vrije marktwerking niet van toepassing. De Nederlandse zorg zou binnen een jaar failliet zijn als zij niet door de wet beschermd zou worden. De zorg, de nieuwe banken...
@VerenigingVanDieven | 27-09-16 | 21:55
.
Is ook prima. Dat is toch ook een verplichte verzekering? Ik gaf alleen aan dat de verzekeringsplicht een bepaald doel dient.
Is geen verzekering, is flessentrekkerij, oplichting, middelvingerhandel, staatsafpersing door een stel kwaadaardige oelewappers, zandsnorkelaars, aderlaters, zalfkwakkers, resusgenen, apathologen, kiloknallers...
Als ik m'n been breek moet ik zelf naar het hospitaal strompelen,
zoniet moet ik zelf bloeden voor een fokking-amboelansj.
Ik weet geeneens waar m'n dokter (m/v) z'n huis bibbert.
Ard kent mensen die dood zijn gegaan omdat ze het juiste pilletje niet meer vergoed kregen.
Sorry hoor, da's te duur.,
Wij wensen u nog een prettig uiteinde.
Neuh, da's geen verzekering.
@appelvink | 27-09-16 | 21:51
.
In België kost die operatie ook veel meer, maar krijg jij (of je verzekeraar) slechts een deel gefactureerd. De rest wordt gewoon door de overheid bijgelapt in de vorm van enorme budgetten voor de ziekenhuizen.
Zorg in België is in veel gevallen helemaal niet beter. Door de veel sterkere hiërarchie op de afdelingen worden er veel meer medische missers gemaakt (en ook afgedekt).
Ronman2k | 27-09-16 | 21:56
Als er meer betaald wordt en je krijgt ook meer, dan zullen er niet veel mensen klagen. Maar je betaalt meer, maar krijgt steeds minder.
Kleine analyse:
Minister Schippers wil wel heel graag laten weten, dat het CPB er ook naast zat (Hallo MUTS, je zat er een factor 3 naast. Dat anderen dat ook doen, maakt het niet minder erg).
Samsom is wel heel snel met het uitdelen van cadeautjes via de zorgtoeslag (Want, rara, wie betaalt dat).
En Zijlstra zegt: "Zorg kost wel geld", maar het is: "Zorgmanagers kosten wel geld".
Kom op stelletje jankerds, 30 cent per dag extra komt er bij. En zelfs dat is nog niet zeker. Ik gok dat de helft van de klagers ook nog voor 200 per maand aan peuken weg paft.
@Bytemaster | 27-09-16 | 21:50
Het zou fijn zijn als u wat dieper zou nadenken. Wat te denken bijvoorbeeld van een verplichte zorgverzekering van 500 euro? En wat die wanbetalers betreft? De overheid betaalt, met een 100% boete voor u! Welkom schuldsanering! Nog sterker, u heeft een gebroken vinger? U kunt een pleister krijgen. Het weigeren van zorg is reeds begonnen.
@appelvink
Dat uit België heb ik al van erg veel mensen en familie gehoord..
ZwarteDag | 27-09-16 | 20:36
Ik kijk elke ochtend in de spiegel. Ik ben tweeenzestig jaar, de laatste keer dat ik de huisarts raadpleegde is inmiddels zes jaar geleden. (Mocht toendertijd mijn medicijn zelf afrekenen bij de apotheek, want eigen risico.) Daarvoor was ik tien jaar niet meer op z'n spreekuur geweest.
Niet iedereen loopt voor z'n lol de deur van huisarts of ziekenhuis plat. Niet iedereen is een hysterische hypochonder. Ik ken genoeg mensen die jarenlang geen enkele zorg nodig hebben, die hun eigen huisarts slechts kennen van naam.
U, als zg insider, roept hier maar wat en wijst beschuldigend naar 'jullie'.
Leg die 'explosie van declaraties' eens onder de loep! Wellicht komt er dan een 'explosie van fraude in de zorg' boven water.
-
Van een mijner naasten weet ik: Een operatie, met alle bijkomende kosten van twee nachten verblijf in zkh, narcose, nazorg, kostte in Belgie 2575. Wachttijd 9 dagen. Diezelfde operatie zou in NL ruim 15.000 gekost hebben, met als bonus een wachttijd van 13 weken.
Jammer dat de Nederlandse zorgverzekeraars niet meer zo scheutig zijn met het vergoeden van (veel goedkopere maar betere) zorg in Belgie. Momenteel staan ze daar zelfs bekend als "wanbetalers", ondanks vooraf verleende toestemming voor de behandeling... Dit wekt bij mij toch heel wat wantrouwen richting NLse verzekeraars. En hun zg streven naar goede betaalbare zorg voor de mensen.
@VerenigingVanDieven | 27-09-16 | 21:42
.
En wat denk je dat er gebeurt als het niet verplicht zou zijn? Dacht je dat de artsen niet-verzekerden dan aan hun lot zouden overlaten? Nee, natuurlijk niet. Nu heb je een groep wanbetalers. Dat is al erg genoeg. Als het niet verplicht zou zijn zou de groep die geen verzekering neemt maar wel zorg krijgt nog veel groter zijn. In dat licht bezien lijkt me de verplichting niet zo heel vreemd.
We zijn al zover dat zorgbedrijf www.allesgewoonanders.net/ de hoofdact 'sponsoren' van een 'gratis' staatsfestival ( 38.750,- belastinggeld subsidie). Euro's afkomstig uit pgb en het subsidieinfuus van de gemeente. denhaag.com/nl/event/8713/het-geluid-v...
Erg is dat de website van het zorgbedrijf nog lang niet klaar is, maar inmiddels het geld zijn wegen heeft gevonden.
Gehoorschade gefinancierd door de zorg, je verzint het niet.
@macmiep.nl | 27-09-16 | 21:16
.
Heb geen idee hoe dat zit, alleen moet je als patiënt de financiering van de zorg niet vergelijken met die van een huishouden. Voor die patiënt kan zo'n pension misschien wel goedkoper lijken, maar dat hoeft feitelijk niet zo te zijn. Daarnaast kan het te maken hebben met risico-afdekking of verantwoordelijkheden en dat Menzis liever meer betaalt om bepaalde risico's af te dekken. Van al die overwegingen hebben jij en ik geen weet. Wat ik wel weet is dat een verzekeraar iedere euro die die kan besparen ook echt bespaart.
@Corrie-Corky | 27-09-16 | 19:49
Een goed werkend zorgstelsel? mens, waar heb je het over? Dit zorgstelsel werd in 2006 ingevoerd en als het dat jaar al goed functioneerde is dat uitsluitend omdat ze op dat moment de managementsfuncties nog moesten creëren om vol te stouwen met trouwe CDA en PvdA leden die volgens de partijleiding "recht" op een kadootje hadden. Gelijke zorg voor iedereen is een leuke reclameleuze, maar de realiteit is dat de zorg voor armen daarvoor slechter was omdat het ziekenfonds onder beheer van de overheid een buitengewoon slechte betaler was. Nu zijn het dan zogenaamd private partijen, maar het is de overheid die de regels opstelt. Waaronder een verplichting voor de basisverzekering en dat houdt in dat de verzekeraars alles kunnen vragen wat ze willen. Omdat jij moet. Is dat even makkelijk zaken doen. En nu scheldt jij op de VVD, die zeker niet onschuldig is, maar de realiteit is dat dit zorgstelsel al gecorrumpeerd was nog voordat het werd ingevoerd. En je ziet het aan de huidige PvdA voorman Samsom: hij beschouwt het zorgstelsel vooral als een middel om nivellering na te kunnen streven. Wat hem betreft kunnen de nevenkosten van het stelsel dus in wezen niet hoog genoeg zijn. Zeker als dat partijgenoten van hem een goed inkomen oplevert. En daarom werkt het zorgstelsel niet. Omdat het de "sociale" partijen een rotzorg (pun intended) zal zijn of jij goede zorg ontvangt. Omdat zij "veel hogere" belangen nastreven.
Eigen risico niet omhoog, dus dat bied ruimte om wat extra te graaien. Zal er niet van opkijken als er meer volgen.
-weggejorist-
Een verplichte zorgverzekering is niets anders dan een belastingmaatregel. Zoiets noemen we normaal gesproken beschermingsgeld. En natuurlijk gaat dat omhoog. Duh. Oh en fuck jou, Samsom.
Dus hetgeen wat hij kost is voor de NS een zeer rendabele investering.
botbot | 27-09-16 | 21:32
Inderdaad, want de ns is nu al zo lang geprivatiseerd dat er niemand meer werkt uit de overheidtijd. Bovendien kan je voor 480.000 euro nauwelijks een goede consultant inhuren om je de weg bij de overheid uit te leggen.
@accijnstoerist | 27-09-16 | 20:13
Gelukszoekers die zich hier melden als asielzoekers krijgen van de overheid een asielzoekers zorgverzekering. Dat betaal jij dus uit je inkomstenbelasting en niet uit je zorgverzekering. Illegalen krijgen hun zorg vergoedt via het zorginstituut die betaald wordt door de zorgverzekeraars. Daar betaal jij dus wel aan mee via jouw zorgverzekering. Jij betaald dus twee keer voor mensen die hier niet horen te zijn. En dan betaal jij ook nog eens voor onnodige overhead.
@Graaf van Egmont | 27-09-16 | 21:17
.
probleem in Frankrijk is dus ook dat iedereen dezelfde medicijnen krijgt voor dezelfde kwaal. "One size fits all". Heb je medicijnen nodig die voor jou goed werken maar niet in het programma staan van de overheid, wordt het toch weer duur aangeschaft. Hetzelfde probleem zien we al bij de verzekeraars die contracten voor medicijninkoop afsluiten.
Botbot. Dat moet het zijn. Gewoon wat bandjes en videootjes in een kluisje en dan kom je een heel end.
Fleurtje. Of interim directeur bij de NS.
beau van rtl | 27-09-16 | 21:26
Nu vooruit ik zal het u uitleggen
Hij weet iedere achterdeur in Den Haag en heeft daar zo zijn politieke vriendjes en kan zo veel voor de NS ritselen dat levert miljoenen op.
Dus hetgeen wat hij kost is voor de NS een zeer rendabele investering.
Loopjongens zijn het in Den Haag meer niet , en wel van de verzekeringsmaffia , en straks fijn een commisariaat ,als dank voor bewezen diensten .
Als ik hier in Frankrijk naar mijn oncoloog ga, dan tikt hij 28 euri af voor een consult. Mijn huisarts krijgt er 23. Ik betaal dat netjes en het ziekenfonds vergoedt 70 of 80% en de rest wordt door mijn verzekeringsmij bij betaald.
Als ik door de scan ga, krijg ik het resultaat in een envelop mee en bij de volgende scan neem ik het laatste resultaat mee. Dat hoeft het ziekenhuis allemaal niet op te slaan en te archiveren
-weggejorist-
@Der Paulie
daarom maak ik me z'n zorgen, ze zeiden dat de meeste migranten de nieuwe tandartsen en huisartsen en specialisten zijn....
Blijf ik toch met de vraag zitten waarom zo'n lampelul als van Boxtel 480.000 euro per jaar moet krijgen.
de grootste fout ooit om de zorg aan verzekeraars te geven. Oprotten met dat spul en terug naar het fonds!!!
-weggejorist-
@ Kim-Jung-Un | 27-09-16 | 21:21
Heb je al eens op die blik van haar gelet? Dat spreekt boekdelen van radeloosheid, stress en volgzaamheid.
Dat Nationaal Zorgfonds is gewoon een kudt plan van Roemer en z'n kameraden. Gewoon zorgen voor échte keuze en concurrentie. En de medisch specialisten in loondienst!
Beetje maf ook om de zorgpremie als iets verplichts sociaal te brengen naar de betaler toe, maar er zelf asociaal mee om te gaan door je salaris bij elkaar te graaien. Iemand eigenlijk enige idee hoeveel 'bestuurders' en aanhang, medicijnmannen en kantoorpersoneel er eigenlijk van leven? Dus niet de schoonmaakster bij mijn tante van 82 en handen aan het bed meegerekend. Volgens mij drijven er hele steden op die verplichte premie.
Schippers getrouwd met een zo'n aasgier, met een lijkenpikker. Gewoon een khoer. Hoe je dat kunt, ik snap het niet, en voor de camera en denken dat je het goed doet.
dat zijn toch geen mensen meer ? (socio..?) Wanneer gaan we nou eens de straat op en bestormen de Bastille ? Geef een datum en IK sta er. Geschiedenis herhaalt zich normaal,....
-weggejorist-
een compleet gezin uit Syrië 2 volwassenen mits maar 1 vrouw en 6 kinderen.
.
die willen we toch ook gezond houden....
Bytemaster | 27-09-16 | 21:00
Net als in Frankrijk, moet de overheid zelf medicijnen inkopen. Zal een slok op een borrel schelen en ze kan dan gewoon eisen stellen.
@Bytemaster | 27-09-16 | 20:57:
Iemand moest dagelijks naar Rotterdam voor behandeling, drie weken lang met de taxi vanuit Noord-Oost Nederland. "Kan dat niet anders? Pensionnetje is veel goedkoper." vroeg ie Menzis. Tot aan Rogier van Boxtel toe.
NEE. . Hij moest en zou dagelijks met die taxi.
Hoezo verspilling, en zeer belastend voor de patiënt. Net als meerdere longpuncties of darmonderzoeken dat zijn.
* orkest en dirigent
-weggejorist-
"Moeten we dan toch terug naar een Nationaal Zorgfonds?"
Yep! Zeg maar gewoon ziekenfonds, dan herken je het tenminste. In de zorg geen marktwerking. Dat doe je maar in het bedrijfsleven. Neem maar een krantenwijk of zo als besturen te moeilijk is. Geld verdienen om je positie is wat anders dan geld verdienen en daardoor een positie krijgen.
Ik hoorde van iemand dat die ouwe Menzis directeur Roger van Boxtel, nu als interim baas bij de NS 480.000 euries per jaar vangt. Dat is toch zeker niet waar he.
marcoplarco | 27-09-16 | 20:46
Also also, nou ben ik best aantrekkelijk maar zijn natte droom. U vlijt mij. Zoals ik al zei, veel kosten in een leen stelsel. Menigeen koopt niet zn huis cash, of wel? Ook met zorg. Niet iedereen kan rijk zijn, simpel, zo is de maatschappij nu eenmaal. Een oorkest en dirigenten zonder orkest staat zo mannetje in de lucht te wuiven zonder muziek he?
Het zit natuurlijk zo. Kijk naar wié er profiteert van de oplopende kosten in de gezondheidszorg. Alles wordt dan overzichtelijk. De patiënten zijn de gebruikers van de gezondheidszorg. De huisartsen en andere specialisten in de zorg zijn de grootverdieners. De verzekeraars zijn de betalers. Wat blijkt (?), heel veel van de declaraties die de huisartsen en specialisten indienen blijken frauduleus te zijn, dan wel, dat hun declaraties telkens 'ondoorzichtig' en verkeerd, maar meestal in hún voordeel zijn opgesteld. Ai. Ai. Ai. Het onderzoek op basis van n concrete fraudeverdenking 'moet' gaan via t patiënten-dossier. Dan moet de betalende zorgverzekeraar daar feiten uit kunnen halen onder 't motto; 'zie je wel, 't klopt niet, er wordt door de huisartsen en specialisten teveel in rekening gebracht'. De patiënten valt niets te verwijten, maar die mogen geen hindernis vormen om de eventueel welbewust toegepaste fraude van hun huisarts of specialist te kunnen tegenhou-den. De patiënten mogen ook niet in de positie komen, te worden verdacht als klikspaan bij de fraude. Want de patiënten zijn afhankelijk van de huisartsen en specialisten; en die worden natuurlijk heel erg boos op de patiënt, als die heeft mee-gewerkt (met toestemming), om hun fraude op te sporen van huisartsen en specialisten. Daarom. Dat n patiënt niet indirect verantwoordelijk wordt gehouden bij fraude. Dat frauderende huisartsen en specialisten óók niét kunnen worden gewaarschuwd door hun patiënten, dat er n onderzoek nodig is naar fraude. Daarom. Dat de patiënt zich niet verantwoordelijk hoeft te voelen voor wat er in zijn of haar dossier wordt gerommeld door de huisartsen en specialisten. Onderzoek moet je niet doen door vooraf toestemming te vragen voor onderzoek. Er gaat heel veel geld verloren aan frauderende huisartsen en frauderende specialisten. De meeste huisartsen en specialisten zijn natuurlijk integer. Maar ze hebben collega's die 't kennelijk ook doen om met fraude extra veel geld te krijgen.De rotte appels moeten uit de mand. De huisartsen en specialisten die zich verzet ten tegen onderzoek in de patiëntendossiers zónder waarschuwing vooraf (via de patiënten), maken zich al verdacht -met deze onwil- te worden ontmaskerd als de rotte appels. Iedere integere arts wéét immers, dat de pa-tiënt n groot belang heeft bij betaalbare gezondheidszorg, en dat de fraude onder collega's moet worden bestreden. Artsen zijn, het moet gezegd, net mensen. En bij álle mensen, dus ook bij artsen, is controle nodig. Vertrouwen is mooi, maar con-trole is beter. En onaangekondigde controle, dát is t beste. Ik snap 't dilemma wel. Dat de patiënt de klos dreigt te worden doordat de mogelijk frauderende huisartsen en specialisten aan de ene kant, en de betalende zorgverzekeraars aan de andere kant, elkaar (terecht) niet vertrouwen.
En dat de patiënten in de huidige prijsopdrijvende situatie telkens hogere zorgverzekeringen moeten betalen. Já, er komen nieuwe (dure) medicijnen bij, maar de échte kosten komen door de huisartsen, de specialisten en de heel veel geld verdienende farmaceutische industrie, die strooit met omkoopgeld naar de huisartsen en specialisten, om maar vooral hun dure medicijnen voor te schrijven. In deze situatie worden alle onschuldige patiënten in de positie gehouden, 'misbruikt' te worden door frauderende huisartsen en frauderende specialisten, en dat die schijnheilige witjassen 'de privacy van de patiënten' als argument misgebruiken, om hun eigen fraude en graaierij verborgen te houden. In de tijd van de Romeinen (400 BC - 600 AC) was een drie-partijen-contract dan ook t grootste en moeilijkst op te lossen probleem. De juridische oplossing is er overigens wél. Met de rechtsfiguren van directe en indirecte vertegenwoordiging (middellijke-en onmiddellijke vertegenwoordiging) zijn er goede constructies mogelijk; dan is de patiënt niet de klos, en worden de zorgverleners én de zorgverzekeraars in de hand gehouden. Maar ja, er bestáát in Nederland écht n machtige lobby vanuit de medische stand, om dat tegen te houden. Vul maar in 'waarom' de oplossing niet wordt toegepast in de wet geving, waarmee de fraude tot 'n definitief einde zou komen. (dit alles 'weet' iedereen wel vanuit 'n onbehaaglijk gevoel; we weten dit wel; er wordt zand in onze ogen gestrooid van de goedwillende burgers, en de daders blijven de prijs opdrijven vanuit hun eigen egoïstische agenda) Vergelijk de 'zorgkosten' van Nederlanders maar eens met 't buitenland, en de armere landen, als je echt wilt weten hoe 't zit)
-weggejorist-
Lijkt me helder dat wij er ook klaar mee moeten zijn om onze eigen normen in de vorm van kwaliteit van zorg, omgaan met elkaar ongewild aan moeten passen aan nieuwkomers. Dit is eenrichtings solidariteitsdwang met een winstuitkering.
Begint een beetje op een arbeidsrelatie te lijken. Je verteld je werkgever toch ook niet alles. Lijkt mij een lastig toe te passen principe bij een arts.
We kunnen ook naar Mars. Elon Musk is nu bezig live. www.youtube.com/watch?v=A1YxNYiyALg
Making Humans a Multiplanetary Species
Zorgkosten moeten ergens van worden betaald.
De stijging zal denk ik wel worden verklaard door de sterk gestegen kosten voor psychologische hulp na de grote hoeveelheden gepleegde overvallen (door bepaalde bevolkingsgroepen) zoals te zien in Opsporing Verzocht.
Dit gaat steeds meer lijken op de pensioen fondsen.
ook steeds erger terwijl ze 2x zoveel winst gemaakt hebben.
Dit gaat helemaal nergens over. 0,33 per dag meer premie. Next!
@Jan, Leiden | 27-09-16 | 20:53
.
Welke privatisering?
En kun je uitleggen hoe die winst van die farmaceuten dan aan banden wordt gelegd? gaat de overheid zelf pillendraaien?
@macmiep.nl | 27-09-16 | 20:48
.
We verwachten van een ziekenhuis dat er niets fout gaat. Om dat te borgen gaat een ziekenhuis niet blindvaren op onderzoeken uit een ander ziekenhuis. Zolang het goed gaat roept de patiënt dat het verspilling en inefficiënt is, maar als het fout gaat roept diezelfde patiënt even hard dat het ziekenhuis zijn bronnen had moeten checken en niet uit had moeten gaan van externe resultaten.
De pharmaceutische industrie maakt miljarden winst per jaar, waar gaat dat geld naar toe? Juist. Niet terug in de zorg in ieder geval. Alle privatisering van de zorg terugdraaien graag!
ZwarteDag | 27-09-16 | 20:36
Daar legt u de vinger op de zere plek.
Nederland vergrijst er wordt steeds meer van zorg gebruik gemaakt bovendien zijn er steeds meer behandelingen mogelijk.
De verhoging van de premie valt wat dat betreft wel mee en in veel gevallen zal dit gecompenseerd worden.
Maar goed,.. als men tegen dit kabinet is zijn domme opmerkingen zoals gewoonlijk volkomen legitiem en worden zelfs geprezen door vele reaguurders.
Ik geloof best in een vrije markt hoor, voor schoenen enzo. Niet voor nuts. Er zijn van die dingen die ik liever door een matig presterende fascist laat regelen die niet te beroerd is je vrij te laten als je denkt dat je het elders beter kan krijgen. Als gezin kan ik prima uit de voeten met de standaard riool pijpje van de overheid, daar hoef ik toch ook niet elk jaar een nieuwe commerciële aanbieder voor te kiezen? Regel gewoon op zijn commies basis kutzorg voor iedereen zodat niemand bankroet gaat als ie wat oploopt. De rest vult de markt wel in.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12...
30% zorgpremie gaat naar zorg. 20% salaris, 10% bonus, 20% reclame, 20% administratie.
En zo spelen regering en zorgverzekeraars zelfs de reaguurders tegen elkaar uit. Laat deze ouwe lul maar even duidelijk maken, dat gezondheid op geen enkele manier te verdienen is. Denk niet, dat als je niet rookt, alleen maar gezond voedsel eet (welk?) Dat je een roker of een obese de les mag lezen.
Het moment dat de dokter tegen je zegt dat je niet lang meer hebt, kan zomaar op je 24e 35e of 47e jaar komen.
.
Ow en F#ckingAwesome, ga je bek spoelen lul.
@Klik_hier | 27-09-16 | 20:27
.
Natuurlijk zijn er veel te veel zorggraaiers, maar alles bij elkaar is dat een druppel op een gloeiende plaat.
Wat ik dagelijks zie is dat er om een 5% preciezere diagnose te stellen apparatuur wordt aangeschaft die 100% duurder is als de bestaande apparatuur. Dat is niet uit inefficiëntie, maar omdat de patiënt zelf een zo exact mogelijke diagnose vraagt/eist. Met die eis is niets mis, maar je moet dan de kostenstijging wel incalculeren.
Daarnaast wordt er veel geklaagd over de bureaucratie en registratiedruk in een ziekenhuis. Wat mij btreft helemaal terecht. Per ziekenhuis kost dat ieder jaar miljoenen. Echter, wanneer er in een ziekenhuis iets fout gaat eist de patiënt (of zijn advocaat) dat ALLE details (gebruikte handschoenen, gebruikt ontsmettingsmiddel, gebruikte naalden (merk, type, batch), gebruikte medicamenten tot in detail, samenstellingen, etc., etc.) getoond kunnen worden om een onderzoek in te stellen. Het is volgens de premiebetaler dus allemaal overbodige bureaucratie totdat er iets gebeurt en diezelfde premiebetaler gepikeerd is over het feit dat te weinig gegevens vastgelegd zijn.
Ja, de zorg kan goedkoper, maar de grootste kostenpost wordt toch echt wel veroorzaakt door het verwachtingspatroon.
Die Samsom: "Dan heb je een goed inkomen, gefeliciteerd." Wat een domme lul zeg, goeiedag.
Dat de premie drastisch omhoog zou gaan, niemand had werkelijk anders verwacht toch? Iets erbij krijgen, maar nog weer meer lasten gaan betalen is het moraal in dit land toch?
Prinsjesdag met een sprookjeskoets, dat nemen we toch al jaren niet meer serieus? We willen wel Maxima zien schitteren in haar prachtige outfit, de paarden, alle prachtige entourage, mag van mij wel wat kosten.
En arme beste Wim-Alex die dag balen dat hij alweer die Ruttefabels moet voorlezen. Zou het ook neutraal op 1 toon doen, met intonatie zou het gemeend kunnen klinken. Eigenlijk zou de premier het moeten lezen, niet ons staatshoofd, die kan er bar weinig aan doen.
Nog zoiets stoms: precies hetzelfde onderzoek wat in één ziekenhuis 100 euro kost en in een ander ziekenhuis 200. Dat je wordt doorverwezen naar een ander ziekenhuis en alle onderzoeken opnieuw moeten worden gedaan.
Dat er mensen voor ieder wissewasje bij de huisarts gaan zitten. Zet een maximum op het aantal bezoeken per jaar voor je moet bijbetalen.
Geef oude mensen die zijn uitgeleefd de mogelijkheid tot euthanasie.
Dat iemand die zijn longen kapot rookt of lever kapot zuipt of zich volvreet ook maar es wat meer financiële verantwoordelijkheid moet gaan drage. Dat is eerlijker dan al die mensen die door een genetische oorzaak chronisch ziek zijn te pakken.
Hoe we omgaan met mensen die ons niet mogen.
Hoop dat de elite hun luiertjes klaar heeft.
www.youtube.com/watch?v=s3iR78Pa4CA
Voor niets gaat de zon op... Eerst maar even stoppen met shag, die grote hond er uit, geen 55 inch pit op afbetaling meer bestellen... Dan heb je dat tientje binnen een halve dag terug verdiend...
@ikdenkwat | 27-09-16 | 20:40
Voor iedereen dezelfde auto
Voor iedereen dezelfde villa
Voor iedereen dezelfde levensduur
Man, je bent Spektrui's natte droom! Ultieme nivelering!
Bullshit! Als iets te duur is, dan kan je het dus niet veroorloven. Wie meer verdient, kan zich meer veroorloven. Ook een operatie van twee ton om een 92-jarige naar de 93 te slepen is bezopen! Er moet een grens zijn waarboven levensverlengende operaties op eigen kosten of particulier verzekerd moeten zijn.
100 miljard per jaar naar de zorg. Een van de allerduurste zorgsysteem ter wereld. De zorgmaffia in al haar geledingen is machtig. Het systeem is pervers. Een gemiddeld gezin betaald via premie, zorgbelasting via loon en de algemene belasting 15.000 euro en meer per jaar. Waarom, omdat teveel te makkelijk verdienen aan de zorg en alles kan. En patiënten interesseert het ook niet. De rekening gaat immers ten laste van de grote pot. Kortom er zit geen rem op. Al 30 jaar niet. De zorg is een puinhoop.
Of onvrijwillige euthanasie op die momenteel wat duur uitvallende babyboom, ook een oplossing.
F#ckingAwesome | 27-09-16 | 20:34
.
Wat een schandalige opmerking.
oeps gasten is natuurlijk gassen
Het slechts kunnen rekenen in opdracht elite door VVD, neemt epische vormen aan.
marcoplarco | 27-09-16 | 20:37
Nee, voor iedereen dezelfde zorg.
@ZwarteDag | 27-09-16 | 20:36 Het aantal 'behandelingen' van twee minuten die via een onleesbare code voor honderden Euro's gedeclareerd worden omdat er standaard een uur gerekend wordt, zijn daar ook oorzaak van. Totaal bizar wat je op je factuur aantreft.
@PrachtigeHorizon | 27-09-16 | 19:49
Trouwens, de mensen die ik ken met chronische klachten zijn meestal werk gerelateerd. Stoppen met werken??
Voor die gene die loop te zeiken met gezond leven ect zou ik zeggen ga zelf eens fietsen laat die heilige koe staan en vergiftig mij en me kinderen niet me die fijnstof en andere vieze gasten hier ff voor de bhune ouwe hoeren en naar andere wijzen kan ik ook ... oja ik drik blow en zuip en rook niet maar van zulke figuren wordt ik wel ff doodziek en dat kost me voor ik het weet 380 eurie.s......... amen
@PrachtigeHorizon | 27-09-16 | 19:49
We worden steeds ouder, we leven beter in de zin van hygiëne en toch is de zorg duurder geworden??
Laat de grenzen open voor specialisten uit het buitenland om hier hun vak te beoefenen. Moet je eens zien hoe snel die dokterssalarissen naar beneden kunnen
@ikdenkwat | 27-09-16 | 20:34
Beter plan: Ziekenfonds terug, en mensen die weinig inkomsten hebben en daarmee niets bijdragen aan de algemene pot, geen toegang tot de behandelingen van vele tonnen. Vroeger was dat met het ziekenfonds ook zo, toen had niet iedereen 'recht' op alles. Ja, da's hard. Maar dit is onhoudbaar en onredelijk. Een kwart van een modaal inkomen opeisen voor zorg is geen verzekering, dat is plundering.
Ik herhaal: Ziekenfonds
Sinister-President | 27-09-16 | 20:28
.
En dan? Hoe ga je dat financieren? Of dacht je dat die 25 gulden per maand kostendekkend was? Als we het ziekenfonds hadden behouden waren de zorgkosten nog vele malen harder gestegen. Dat systeem was helemaal door en door rot en is één van de oorzaken dat de zorgkosten buitensporig zijn gestegen vanaf 1960. helaas dalen de kosten nu niet, maar stijgen wel minder sterk dan ten tijden van het ziekenfonds.
Geld , geld , welvaart, werk , weer geld..
Weet je wat geld waard is? WELZIJN!
Welvaart is alleen maar materialisme en onrust.
Ik kan die VVD koppen niet meer zien!
Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Gisteren ontmoette ik een ex- bouwvakker van 64 !! afgekeurd. Werkte al vanaf zijn 15 e !!!. Nu deed (moest?) hij "vrijwilligerswerk" papier prikken en gras maaien met behoudt van schamele uitkering. Terwijl zijn 62 jarige chef , die geen reet uitvoert of alleen leuke dingen doet, een stropdas draagt en toevallig pvda directeur van een culturele organisatie is en in een mercedes rondrijdt ook nog iedereen de maat neemt.
Dat is autochtoon Nederland!
ik ben bijna geheel zelfvoorzienend. mijn eigen operaties doen is het enige dat me niet gaat lukken. shit.
He hallo, de baantjescarrousel moet ook blijven draaien! En volgend jaar moeten er een hoop 2e kamerleden in.
Wat een geblaat hierboven over ziekenfonds, als insider kan ik zeggen dat dat helemaal niets gaat oplossen. Als je wilt weten waarom de kosten zo enorm stijgen kijk dan eens in de spiegel. Jullie consumeren zorg alsof het godverdomme niets kost! Het aantal en hoogte van declaraties exploderen gewoon...
@roy3573 | 27-09-16 | 20:19: ok, geen nieuw onderdeel voor jou dus.
Plan, een zorgleen stelsel, je wordt geboren de zorgkosten gaan een leen model in die je per maand terug betaald. Bank is het pensioenfonds. Eerst je ouders daarna vanaf 18 jaar zelf. Lukt het niet want dood. Dan wordt de start lening van aanwas verhoogd. De cirkel is rond. Het idee is misschien kudt, maar het huidig systeem ook.
Boel gelul om niks. zorgkosten stijgen nog steeds je de moeder, dus die premie zal omhoog. Dat schippers de neagatieve publiciteit ten gevolge daarvan zo vlak voor verkiezingen graag bij de verzekeraars parkeert in plaats van de minder populaire mening dat u allemaal minder fucking zorg moet consumeren te verkondigen.
Kortom: als we allemaal onze hypochodrische theemuts buurwijven aanspreken op de zielige schertsfiguren die ze van zichzelf maken met hun constante gejank, kan die premie wellicht ooit weer omlaag. Of onvrijwillige euthanasie op die momenteel wat duur uitvallende babyboom, ook een oplossing.
Corruptie kost een berg geld.
Toch staat Nederland in de top 6 van minst corrupte landen van de 28 lidstaten, waarvoor hulde, of zijn de Nederlanders gewoon slim, of zijn de andere landen zo dom...........
Gelukkig betalen we allemaal(steeds meer) voor die prachtige prestatie.
@StStradivariusIII | 27-09-16 | 20:15
.
Het huidige stelsel is van PvdA-er Hans Simons. Hoogervorst heeft enkel de opdracht gekregen om het in te voeren en aangepast aan de tegenwoordige tijdsgeest. Echter de hele basis en het hele principe komt uit de koker van de PvdA.
Heeft iemand al gemeld dat ik die Schippers keihard zou doen?
**Wie nog VVD/D66/PVDA/GL stemt is een beetje dom...
elcidisback | 27-09-16 | 20:13**
###
Hohoho, je vergeet het CDA.
Dat is een van de partijen van het volgende kabinet samen met VVD, D666, en GL.
Dus alles blijft hetzelfde.
Behalve de zorgpremie, die gaat in 2018 boven de 500.
En maar klagen, en maar klagen, en maar op steeds weer dezelfde partijen stemmen.
Wat zijn we toch een dom en achterlijk volk.
Voor de 350.000 personen die al helemaal geen zorgpremie betalen is dit geen slecht nieuws. Zorgtoeslag omhoog met 2,00 per maand die direct omgezet kan worden in Ruba zware shag, Finkbrau en vuurwerk.
Best ongelofelijk hoeveel geld er naar de zorg gaat... Miljarden en miljarden... Hoog tijd dat er eens kritisch gekeken wordt naar waar dat allemaal blijft. Wat zeker is dat het niet op gaat aan patiëntenzorg en handen aan het bed.
120 euro meer premie geeft 1,4 miljard euro meer geld voor de zorg. Daar moeten toch wel wat extra handen voor aan het bed te krijgen zijn.
Huh, zorgtoeslag? Wat is dat?
Le Roi | 27-09-16 | 19:40
.
Da's een manier van extra bonus voor zorgmanagers, kunstmatig premies hoog houden voor verzekeraars, de nodige werkverschaffing voor ambtenaren en -uiteraard- extra graties geld voor uitkeringstrekkers. Ik moest het ook opzoeken, daar niet van...
Kortom, basispremie ruim 100 Euro per maand, per persoon. Paar kleine dingetjes met een onnavolgbare claimcode en je bent je eigen risico á 385 Euro kwijt. Gezinnetje van twee ouders met twee studerende kinderen van 19 en 20 is daarmee 4 x ((12 x 100) + 385) = 6340 Euro kwijt. Netto.
SMERIGE ROVERS!
Vergeet ook de chronisch zieke niet die 385 euro extra mag betalen omdat ie gestraft moet worden voor dagelijks medicijngebruik waar ie niet om gevraagd heeft!
macmiep.nl | 27-09-16 | 20:20
Denk wel dat de chronisch zieken erom gevraagd hebben, anders levert de apotheek namelijk niet.
Terug naar het Ziekenfonds. Al die reclame bullshit, overstap premies en corporate overhead van 50 verschillende verzekeraars schrappen uit je begroting. Moet je zien wat een geld er overblijft voor behoorlijke zorg. Geen verzekeraars meer die alleen uit eigen financieël gewin onze zorg uitkleden.
Nationaal Zorgfonds +oneindig
Weg met de graaiende verzekeraars.
Vergeet ook de chronisch zieke niet die 385 euro extra mag betalen omdat ie gestraft moet worden voor dagelijks medicijngebruik waar ie niet om gevraagd heeft!
Nee lekker de mensen verplicht donor maken.. die troep moet voor kapitalen worden overgesleuteld. Je ken toch ook gewoon zeggen hé je gaat dood.
Laten we voorop stellen hoe goed we het hebben. Maar laten we niet vergeten wat voor god vergeten domme politici we boven ons hebben laten plaatsen. Zo'n mis berekening op zo'n positie voor de zoveelste maal kost je in het zaken leven gewoon keihard je baan.
Verder hadden we erop kunnen wachten dat er meer afgejat word. Het gaat weer beter dan is er ook weer wat te halen. Het nadeel is wel voor veel mensen dat je dubbel betaald aangezien ervan je betaalde belasting minderheden gecompenseerd gaan worden. We zitten in een fuik en we blijven erin zitten. Ik word er gek van.
Roger van Boxtel (Menzis) en Andre Rouvoet (Zorgverzekeraars Nederland) nemen al die tientjes lachend in ontvangst.
Meen dat die Schippers de echtelijke sponde deelt met een zorgconsulent, dat soort verwevenheid riekt naar het aloude; Houdt jij ze dom, hou ik ze arm letterlijk!!!
Leuker kunnen ze het niet maken, wel veel duurder.
Nimmer geweten dat het leven in de EU zo verschrikkelijk duur gaat worden, het zal voor veel gezinnen wel eens het stemgedrag kunnen beïnvloeden, misschien kan het kabinet de verhoging van de zorgpremie tot over de komende verkiezingen tillen, dat geeft de burger weer wat ruimte.................... hopeloos.
Hans Hoogervorst. Fantastische man. Wat heb je ons een prachtig systeem gegeven. Wat doet Hans tegenwoordig eigenlijk?
wat een stelletje bij elkaar...............
3 jaar te hoog ramen, achteraf was de raming iets te hoog
nu te laag ramen................ want er zijn volgend jaar verkiezingen.............
.
Wie nog VVD/D66/PVDA/GL stemt is een beetje dom...
Alles efficiënter en duurder hoe krijgen ze het voor elkaar? Als het zo doorgaat rijden de zorgverzekeraarmedewerkers ook in een Maserati. Waar moet de directie dan in gaan rijden?
Osdorpertje | 27-09-16 | 20:11
Er worden ook de nodige gratis lidmaatschappen weggegeven aan onze toekomstige kolonisators. Dat is ook niet gratis.
Wat was ook alweer de reden waarom we een overheid nodig hadden?
Alle publieke zaken;
Gas, water, licht, zorg, openbaar vervoer, bescherming, sociale voorzieningen, etc.etc.etc.
Ow wacht...
(Politiek is op sterven na dood, al jáááárenlang! Graag -al dan niet- vredig laten inslapen en nieuwe installeren.)
Gefeliciteerd met mijn goede inkomen? Daar heb ik jarenlang voor gestudeerd en hard voor gewerkt. En ik draag nu lekker veel belasting af om het hele toeslagencircus overeind te houden. Maar bedankt voor de felicitaties.
Klonk dat te populistisch? Nee toch?
wat is het probleem?
Berbaar | 27-09-16 | 19:58
Het probleem is dat al dat extra geld alleen maar aan extra managementlagen en ICT wordt gebruikt en niet voor zorg.
Die stuitende arrogantie van Didi. De vanzelfsprekendheid dat Nederland, naast het progressieve belastingstelsel, tot op microniveau genivelleerd moet worden.
Met modaal inkomen je al een graaier bij hem. God wat hoop ik dat hij wederom lijsttrekker wordt, en deze salonsocialist met zijn verbitterde verhaal die zielloze partij definitief de afgrond in duwt.
Volgens D. Samson is het niet erg. De stijging van deze kosten wordt voor alle inkomens tot modaal toch gecompenseerd via de zorgtoeslag.
Zo wordt de middenklasse weer een beetje armer, echt superhandig van een partij die er ooit de arbeider wilde verheffen en juist het symbool was van een groeiende middenklasse.
Shit, er valt een traan op mijn toetsenbord.
En wat doet de man van Edith voor de kost?
*Had ik vanmiddag al gepost*
necrosis | 27-09-16 | 19:39
Hij adviseert bedrijven in de zorg hoe ze zo veel mogelijk winst kunnen maken. Verstrengelde belangen heet zo iets.
Die walgelijke arrogante rat van een Zijlstra. Het dedain. Zo'n nare jongen. Alleen al van die gluiperige harses word ik al onpasselijk.
We moeten dus af van een verplichte zorgverzekering. Dan is het pas echt een vrije markt met keuzevrijheid.
De rekening wordt gewoon betaald door de mensen zelf. Steeds minder wordt vergoed. Steeds meer eigen bijdrage. Dit kabinet liegt dat ze barsten
Waarom is er geen TV reclame voor nationaalzorgfonds.nl/
Je zou toch denken dat zelf de meest idiote poppetjes stemmer moet inzien dat dit beter zou zijn voor iedereen of ben ik weer te optimistisch?
Het lijkt me logisch dat de prijs van de zorgverzekering zoveel stijgt. Alle nieuwe islamimport betaalt niets, dat laten ze de blanke ongelovigen doen. #islamprivilege
Voor hardwerkend Nederland met een minimumloon betekent dit nieuws dat je een uur per maand langer de slaaf van de Staat bent.
Die Schippers kan dus opstappen. Zo ernaast zitten met een kabinetsraming is funest...
Du het zal wel weer een glas plas wasje worden... de zoveelste.
De overheid wordt dus 17 miljoen tientjes groter per maand.
12 x 170 miljoen = 204.000.000,- Euro per jaar
Big Government = corporatisme of communisme. In het geval van VVD en PvdA een misselijkmakende combinatie van diefstal.
Ach kom op die paar tientjes extra in de maand voor de familie hoest ik wel op.
Zielepieten worden gecompenseerd via zorgtoeslag dus wat is het probleem?
Welkom in de open inrichting genaamd Nederland. Waar u wordt voorgelezen door een ongekozen bal gehakt met een modaal IQ en een importbruid met een fascistische opvoeding en wordt voorgelogen door B acteurs genaamd politici.
De eerste belofte is al teniet gedaan. Iedereen gaat er in koopkracht op vooruit en de verkiezingen zijn pas in maart.
Walgelijk gedoe dit. Winstbejag en zorg zullen nooit samen gaan.
Flikker op Samsom, echt flikker op.
Net Samson erover gehoord bij RTL;) hij kon de lach van z'n smoelwerk nauwelijks onderdrukken want iedereen tot modaal word toch automatisch gecompenseerd.
Ik krijg ook geen zorgtoeslag. Ik val precies in dat clubje die nèt niks krijgt en gewoon overal de volle mep moet betalen.
@PrachtigeHorizon | 27-09-16 | 19:49
Mensen hebben dara helemaal geen tijd voor omdat ze zich een slag in de rondte moeten werken om een gezin normaal te kunnen onderhouden.
Wat zijn we toch een goed land!
Iedere dag weer genieten van een rampzalige overheid, count youre blessings
@Schietmijmaarlek | 27-09-16 | 19:47
Precies.. één Syrisch paspoort begint bij 500,-, dat is al bijna even veel als het eigen risico.
90% van de doktersbezoeken kunnen voorkomen worden als mensen eens gezond gaan eten en leven en eens voldoende mineralen en vitamines binnen krijgen.
Botbreuken en infecties OK dan moet je wel naar de dokter, maar als je van je chronische ziektes en kwaaltjes af wilt komen moet je niet bij Big Pharma en zijn medische handlangers zijn.
Graaien, graaien en graaien... schaamteloos... Zorgverzekeraars hebben zo'n slordige 4 miljard euro opgepot en nóg is het niet genoeg. De bonuscultuur moet kost wat kost door blijven bestaan en dat ten koste gaat van de kwaliteit van leven van de gewone man is absoluut niet belangrijk. Ziekenverzorging is een commerciële industrie geworden met als product een ziek mens. Niet belangrijk, er moet winst gemaakt worden. De jachten van de Roderikken en de Floris-Jannen moeten blijven drijven in St. Tropez. Dank je wel VVD stemmers, hartelijk dank dat een prima functionerend zorgstelsel in zo'n acht jaar naar de kloten is geholpen door deze club van nietszeggende zakkenvullers, want dat is de VVD: een club nietszeggende, zelfverrijkende, hoop gelul in de ruimte, alles weglachende, over lijken gaande zakkenvullers. Punt.
En helemaal geen verzekering afsluiten is strafbaar.
Mastermattie | 27-09-16 | 19:42
Oplossing: verhuis naar het buitenland en neem geen zorgverzekering. Op het moment dat je wat ernstigs mankeert, neem je het eerste vliegtuig naar NL en laat je je weer inschrijven. Acceptatie verplicht.
Ga eens een keer een kijkje nemen in een gemiddelde wachtkamer van een huisarts of ziekenhuis.
Ook daar zijn bepaalde etnische minderheden oververtegenwoordigd, die krijgen al uitkering, zorgtoeslag en de hardwerkende burgers betalen zich helemaal scheel want geen recht op toeslagen. En de verzekeraars zien dat dan weer als reden om hun bonus weer wat naar boven bij te stellen.
Ik ga asieleiser worden. Alles graties!
Conclusie van dit alles, schijt aan jullie burgers allemaal betalen zul je.
Die Samsom stond er nog even bij te liegen dat de toeslag net zoveel omhoog gaat.
Och here wat een bende.
Zijlstra lacht z'n ballen uit de broek.
Ze maken de zorg zo duur dat je niets anders kunt dan sterven.. Dood aan de Nederlanders (volgens de verzekeraars)
En helemaal geen verzekering afsluiten is strafbaar.
Zo heeft de roverheid iedereen weer keurig in de klauwen van de verzekeringsgraaiers gedreven.
Huh, zorgtoeslag? Wat is dat?
En wat doet de man van Edith voor de kost?
*Had ik vanmiddag al gepost*
De overheid is een soort omgekeerde koning Midas: alles wat zij aanraakt, verandert in stront.
REAGEER OOK