Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poro is blij: 'Europarlement steunt visumvrij reizen'

2.509.395 tegen-stemmers wachten al 167 dagen tevergeefs op het bescheiden cadeautje van een MinPres die gewoon de wet naleeft. Maar president Porosjenko kreeg er gister direct eentje op de dag dat hij 51 kaarsjes uitblies. En hoe! De bovenstaande NRC-miep zegt het niet helemaal juist trouwens. Een sub-committee van het Europarlement, het Civil Liberties Committee heeft ingestemd met de visumvrije regeling. Volgens het officiële persbericht moeten het Europarlement zelf en de Europese Commissie nog akkoord gaan. Aangezien alles erop wijst dat het parlement in zal stemmen, en het voorstel in eerste instantie van de Commissie zelf kwam, is de uitkomst natuurlijk niet heel spannend. De tekst en uitleg daarentegen, is des te tergender. "Ms Gabriel notes that the visa liberalisation dialogue has proven “an effective tool to promote difficult and far-reaching reforms”, particularly in the field of justice and internal affairs. Ms Gabriel points to the Association agreement between the EU and Ukraine, ratified by both Parliaments last year, and considers it a clear proof of the shared aspiration to achieve “a substantive rapprochement”. Geratificeerd door het Europees Parlement? *Mompelt iets met unanimiteit onder lidstaten en de ontbrekende Nederlandse handtekening*. En waarom is het toch altijd de onderhandelingsstijl van de EU om eerst snoepjes uit te delen, voordat de tegenpartij iets levert? Buiten Europa wordt zo'n stijl maar voor een ding aangezien, namelijk een zwakte waarvan je naar hartelust gebruik kunt maken. EU, delete your account.

Reaguursels

Inloggen

@Tukker
Kijk eens, als die mensen aan de wandel gaan, betekent dat niet dat ze allemaal automatisch naar NL komen, want de EU is groter dan NL. Maar in bijvoorbeeld Italië wemelt het ervan en vaak onder vreemde omstandigheden. Alleen zult u ze daar niet treffen. U ziet daar alleen Italianen en zolang u ze niet te spreken krijgt, blijven het voor u ook Italianen.

Heiner | 28-09-16 | 11:17

@Tukker
Als het er is, zorgt men wel dat u het niet ziet. Vanuit alle voormalige oostbloklanden was er voordat die landen deel uitmaakten van de EU een onzichtbare trek naar het westen, met bussen, met illegaliteit, met zwartwerk, met mensenhandel en met gedwongen prostitutie en loverboys/pooiers/"agencies". Dat is met landen als Albanië nu ook zo. Dat u het niet ziet, betekent niet dat het er niet is en dat het geen onwenselijk verschijnsel is.
Het gaat er niet alleen om wat er met ons gebeurt, maar ook wat er met die mensen zelf gebeurt.

Heiner | 28-09-16 | 11:10

EU dictatuur; NL dictatuur; Provinciale dictatuur; gemeentelijke dictatuur!!!! Maar we zijn een vrij volk hoor! Wie er nog in gelooft, gelooft in sprookjes. Uitbreiding loopt nu wel volgens plan EU-oprichters. google eens op the naziroots of the eu zodat we niet vergeten welke kant we opgaan. Met dank aan NL-nsb volk dat na de oorlog nooit is vertrokken.

MareJane | 28-09-16 | 08:41

Maar wie komt ons democratie brengen en ons bevrijden van onze tirannen?

Barkruk2 | 28-09-16 | 08:35

Het is niet orgineel , maar het enige dat in mij opkomt aan gedachten is; N E X I T zo spoedig mogelijk!

oostermoer | 27-09-16 | 21:18

Pro-Eu zijn sloopt meer dan de Nazi's deden....

Rest In Privacy | 27-09-16 | 19:08

devil13 | 27-09-16 | 14:25
Waarom is dat logisch? Wat is er mis met het aanvragen van een visum voor de EU? Als Oekraïne gelijke behandeling wenst, dan kunnen ze ook een visum instellen voor EU burgers.

Duifmans | 27-09-16 | 18:26

accijnstoerist | 27-09-16 | 17:41
wilde ik net allemaal ook zeggen...

Selectief shoppen in de democratie is nooit goed te praten, en leidt tot problemen.
En dat is nu net het probleem waar Rutte mee zit.
Hij zit klem tussen de wil van het volk (referendum)(dat hem onder valse voorwendselen eerder het mandaat heeft gegeven), en de wil van zijn bazen die geen mandaat hebben.

Nuchternederland | 27-09-16 | 18:14

Stop de waanzin! Nexit nu!

accijnstoerist | 27-09-16 | 18:01

Beste Tukker, wil je het, volgens je eigen redenering, ook nog even hebben over de legitimiteit van het Europese parlement?

accijnstoerist | 27-09-16 | 17:48

Beste Tukker,

de vvd en de pvda samen hadden samen slechts 51% van de stemmen in 2012 ( verkregen onder valse voorwendselen naar nu blijkt). Omdat er slechts een opkomstpercentage van 74% was, heeft dus een minderheid van de Nederlandse bevolking op deze partijen gestemd. Er is dus geen sprake van we in jouw redenering. Ik vind het vreemd dat je deze denkwijze wel toepast op het referendum, maar niet op de tweede kamerverkiezingen. Hypocriet noemen we dat.

Bovendien kan er dan wel door de eu zijn onderhandeld, maar dat betekent niet dat het eindresultaat sowieso moet worden geaccepteerd. Het ratificeringsproces is er niet voor niets. De eu heeft hier een broek aangetrokken die niet van haar is. Vergeet niet dat de eu helemaal geen mandaat heeft om te onderhandelen over zaken als visumvrij reizen enz. Deze soevereiniteit hebben de natiestaten nooit overgedragen. Terecht naar nu blijkt.

Het staat Rutte weliswaar vrij om het associatieverdrag toch te ondertekenen, maar zolang hij dat niet doet, gaat de eu zijn competentieboekje ver te buiten en heeft het voorstel van visumvrij reizen geen enkele wettelijke basis. Het zomaar voorbij gaan aan de ratificatie van Nederland is bovendien een grove belediging van de Nederlandse overheid, of deze nu wel of niet ratificeert.

accijnstoerist | 27-09-16 | 17:41

Heiner | 27-09-16 | 16:29

Op basis waarvan neem jij aan dat hier sprake van zal zijn? Stikt het hier nu van de Bulgaren en de Roemenen die los van het visumvrij reizen zelfs recht op vestiging hebben?

Tukker | 27-09-16 | 16:40

Nuchternederland | 27-09-16 | 14:21

Los van mijn mening over dit raadgevend referendum wat een mandaat van nog geen 20% van de kiesgerechtigde bevolking had ten overstaan van een besluit genomen door beide huizen (tweede en eerste kamer) met een mandaat van de kiezer van meer dan 58% van de kiesgerechtigde bevolking is er wel degelijk sprake van een we. Nederland (en in een internationaler verband te weten de Europese Unie) heeft in het geval van Oekraïne al sinds 2008 onderhandeld over de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Dat je Rutte en de zijnen hiervoor verantwoordelijk acht en dat daarbij allerlei emoties naar boven komen waarbij er woede is over het sociaal economisch beleid wat dit kabinet gevoerd heeft is te begrijpen maar staat los van de afspraken die in dit verdrag gemaakt zijn. Als je onderhandeld over een belang dan zul je weten dat dit geven en nemen is. In artikel 19b van deze overeenkomst lezen we dan ook:

de Overeenkomst tussen de Europese Gemeenschap en Oekraïne inzake de versoepeling van de afgifte van visa van 18 juni 2007 (via het Gemengd Comité voor het beheer van de overeenkomst dat wordt opgericht bij artikel 12 van de overeenkomst);

Daartegenover staat dat Oekraïne allerlei strikte voorwaarden moet voldoen en als je Italië (dat zelfs al EU lid is) onder dezelfde condities zou mee willen laten doen ze half niet zo ver zouden zijn als Oekraïne.

We moeten niet de illusie hebben dat we als Nederland zijnde ons achter de dijken kunnen terugtrekken. Of we moeten een Noord Korea van de lage landen willen worden. Liever goede afspraken dan instabiliteit (zie Syrië) aan de buitengrenzen van Europa wat ons per saldo alleen maar meer kost.

Tukker | 27-09-16 | 16:34

@Tukker
Misschien is het vanuit de landen die u noemt niet zo eenvoudig om naar de EU te reizen en misschien hebben die mensen daar ook geen behoefte aan. Vanuit Oekraïne is het met wat overstappen en een bus van Eurolines voor een paar tientjes voor elkaar. Knappe jongen die met de bus vanaf Tonga naar hier komt.

Heiner | 27-09-16 | 16:29

-weggejorist-

djinnie2 | 27-09-16 | 16:08

The fall of the west roman empire is coming .

djinnie2 | 27-09-16 | 16:06

De wal zal het schip keren. Maar dan moeten er wél even wat reaguurders van hun IKEA bureaustoel af komen en de straat op gaan.

bisbisbis | 27-09-16 | 16:06

En weer een reden om het huidige eu beleid hardgrondig af te wijzen. De eu maakt het zich ontzettend moeilijk om er ook maar "iets" positiefs in te ontdekken.

Anjin Mohammed | 27-09-16 | 15:51

Ik weet het: jullie geloven niet in aluhoedjes en alle ondemocratische ontwikkelingen die daarmee verband houden.
Maar wat is dit dan??? Je kunt deze glasharde volksnegerende ontwikkelingen alleen maar vanuit aluhoedjes perspectief verklaren want de huidige ontwikkelingen berusten totaal niet op gezond verstand of voortschrijdend inzicht.

matrixbluepill | 27-09-16 | 15:48

@Patje2011 | 27-09-16 | 12:22

In polen werken inmiddels al honderduizenden Ukrainians. Ze vormen daar o.a. een leger van goedkope productiemedewerkers, fruitplukkers, bouwvakkers, klussers en prostitutes.

Incompetente klootzakken als Hans van Baalen en labbekakkende Hans de Boertjes zullen inmiddels wel in jubelstemming zijn. Wat denkt ten slotte het volk wel; om even te gaan bepalen hoe wij 'onze' EUrocratie willen inrichten.

litebyte | 27-09-16 | 15:42

"In een verklaring laat premier Rutte weten het spijtig te vinden dat de EU Nederland wederom heeft gepasseerd. De premier zegt desondanks het grootste vertrouwen te hebben in de gastvrijheid en de vrijgevendheid van de Nederlandse bevolking om de komende instroom van bijstandgerechtigden tot een doorslaand succes te maken, waar de wereld een voorbeeld aan kan nemen".
Aldus doorgaans welingelichte krengen.

Nivelleermarionet | 27-09-16 | 15:03

Weet Mark Rutte al dat de Tweede Kamer ja gezegd heeft tegen het associatie verdrag?

Raider Twix | 27-09-16 | 14:28

Als Nederlander heb je geen visum nodig om Ukraine in te reizen voor een kort bezoek. In het kader van wederkerigheid is het logisch dat een Oekraïner dan ook Nederland in mag reizen voor bijvoorbeeld een vakantie, zakenreis of familiebezoek. Is ook erg handig om wat meer begrip over en weer op te bouwen.

devil13 | 27-09-16 | 14:25

All of EU except NL graag met koeienletters vermelden.

medmed | 27-09-16 | 14:23

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:57

Turkije is een heel andere situatie die we nu zelf gecreëerd hebben. Dat daar nu een extremist dit visumvrij reizen als pressiemiddel gebruikt hebben we grotendeels te danken aan slappe theedoek diplomatie van onze zijde.
Tukker | 27-09-16 | 13:04
"We"???
Ik heb niets gecreëerd, noch toegestaan, noch slap onderhandelt. Rutte/EU heeft mijn steun niet, en ook nooit gehad.
U vergeet dat al dit soort zaken uit dezelfde koker komen, of het nu de EU-oekraine of EU-schurkije is.
De burger heeft gebleken geen invloed (weet u nog, zo'n referendumpje?) dus praat me niet van "we".

Nuchternederland | 27-09-16 | 14:21

Nexit, en snel!

krijgdetiefusmaar | 27-09-16 | 14:17

op = over. Excuus.

accijnstoerist | 27-09-16 | 14:09

Gaan er nog meer mensen de eu en de vvd aanschrijven op de manier zoals wij nu in de bek gespuugd worden?

accijnstoerist | 27-09-16 | 14:09

accijnstoerist 13:13;
Nee, die handtekening staat er nog niet;
Jij hebt wel vertrouwen in M.Rutte.
storm op komst | 27-09-16 | 13:44

Als die handtekening er wel staat, heeft hij het Nederlandse volk willens en wetens voorgelogen. Dat zou ik dan ook graag duidelijk willen hebben.

accijnstoerist | 27-09-16 | 14:08

Tukker | 27-09-16 | 13:40
Syriërs komen op asielgronden Griekenland of Italië binnen. Nederland komen ze vervolgens binnen om economische redenen.

Duifmans | 27-09-16 | 14:01

*insert comment dat begint met "Fuck die..."*

Joris Draaksteker | 27-09-16 | 13:48

Van die 2.509.395 waren er maar ongeveer 100 bij de tweede kamer geenpeil referendum debat.

Sjonie01 | 27-09-16 | 13:47

Als maar 2% van de kiesgerechtigden komt opdraven en met een overweldigende meerderheid van 100% bepaalt dat -(coalitie van alle bestaande politieke partijen)- de komende termijn gemandateerd wordt om de volgende hoofdstukken van het grote plan ongezien uit te voeren, dan.. is dat niet direct een teken van het optimaal werken van een democratisch bestel.
De gekscherende aanduiding "poppenkast" impliceert iets van een kayfabe.

Wanneer een dictator zoals EU zo stom is om de ondedrukten toe te staan een raadgevend referendum te houden dan..
(is het het ja/nee stemmen daarop èrgens een soort erkenning van het bestaan van het instituut dat het referendum organiseert(MOET organiseren of anders..))
.. Kan de stemmer afwegen of er scheve schaats wordt gereden door de organisator/aanvrager van het referendum, of dat er op één of andere manier wordt gespeeld met de voeten van het electoraat (ja, referenda kunnen verneukeratief zijn). En afwegen of er wordt toegestemd of niet, en of de vraag belangrijk genoeg is.

Referenda uit het verleden waarvan de vraag belangrijk genoeg bleek:
NEE=NEE Lissabon = democratie
NEE=NEE Ukraïne = democratie

Niet luisteren leidt tot het volgende senti(m)ent:
"EU = Tirannie van brandbare stromannen."

hallevvezool | 27-09-16 | 13:46

fikkieblijf! | 27-09-16 | 13:29

Los van de discussie over visumvrij reizen voor Oekraïners. Ja, er bestaat wel degelijk een tekort aan hoog opgeleid personeel.

www.computable.nl/artikel/nieuws/loop...

Ik ben bekend met bedrijven die omwille daarvan hun ICT bedrijf hier hebben opgepakt en zich zijn gaan vestigen in Polen, Roemenië en zelfs Oekraine (Lviv).

Lekker goed voor onze economie of niet die gesloten oester houding?

Tukker | 27-09-16 | 13:44

accijnstoerist 13:13;
Nee, die handtekening staat er nog niet;
Jij hebt wel vertrouwen in M.Rutte.

storm op komst | 27-09-16 | 13:44

Tuurlijk, om de ivoren toren is een extra hekje gezet met camaras en politie.. de burgers mogen het grootste culturele experiment beleven of oplossen. Chapeaux EU!!

ikdenkwat | 27-09-16 | 13:40

fikkieblijf! | 27-09-16 | 13:29

Syriërs komen op asielgronden binnen en niet op een toeristenvisum. Wederom appels met peren.

Tukker | 27-09-16 | 13:40

-weggejorist-

zweeperover | 27-09-16 | 13:36

@necrosis | 27-09-16 | 13:02
Op revolutie-tools.eu .

Mark_D_NL | 27-09-16 | 13:36

Alleen dit al zou genoeg reden moeten zijn om eens radicaal anders te stemmen. De afkeer van het liegen en bedriegen van Rutte is nog niet te zien in de peilingen. Kennelijk zit een groot deel van de kiezers nog muurvast met de kop in het zand.

miss error | 27-09-16 | 13:35

@Graaf van Egmont | 27-09-16 | 13:02
LOL...

Mark_D_NL | 27-09-16 | 13:33

fikkieblijf! | 27-09-16 | 13:21

Zonder geldig reisdocument in Nederland verblijven is voor iedere niet ingezetene strafbaar. Dat maakt niet uit of je nu Duitser Oekraïner of Amerikaan bent. Daar doet het visa vrij reizen niets aan af.
Daarnaast zijn er door dit akkoord ook regelingen getroffen over de terugkeer van Oekraïners die niet rechtmatig in Nederland / Schengen verblijven. Iets wat uitzetting vereenvoudigd en wat jou als belastingbetaler alleen maar pecunia's scheelt omdat Nederland niet verantwoordelijk is voor de kosten bij eventueel verblijf in één van de uitzetcentra's.

Tukker | 27-09-16 | 13:31

De vier ruiters naderen.

Nehemia | 27-09-16 | 13:30

Recent rapport van het SCP laat nu juist een heel ander beeld zien. Dat juist de hoogopgeleide Roemenen naar Nederland komen

Tukker | 27-09-16 | 12:53

oja, net als die Syriers, allemaal hoogopgeleide astronauten en kernfysica's. We hebben in Nl en in Europa ook een gebrek aan hoogopgeleide burgers.. ooit het werkeloosheid onderzoek ernaast gelegd!..en de sociale vangnetten voor eenieder die niet in de WW zit maar weldegelijk werkeloos is..

fikkieblijf! | 27-09-16 | 13:29

@Tukker | 27-09-16 | 13:21
"Genoeg gratis telefoons voor het opzetten van een telefoonwinkel en een startbedrag", op zich wel sympathiek ... nou ik ga ze even zonder hulp verdienen voor die man dan zijn we gelijk klaar :) www.youtube.com/watch?v=AvOKflMEVLA

Watching the Wheels | 27-09-16 | 13:27

+voor nodig ... ga maar weer aan het werk voor de belastingdienst .. later!

Watching the Wheels | 27-09-16 | 13:22

Schietmijmaarlek | 27-09-16 | 13:17

Je zou eens een dagje moeten meelopen met DT&V.

Tukker | 27-09-16 | 13:21

Iets wat we ook hebben met landen zoals Tonga, Trinidad en Tobago, Brunei en het jullie ongetwijfeld bekende Antigua en Barbuda.

Tukker | 27-09-16 | 12:38

huh, waar liggen die landen, plaatsen of regio's.. in Afrika. Die komen massaal paspoortvrij binnengevaren om vervolgens de illegaliteit in te verdwijnen of zich te vestigen in Calais!Wat denk je wat de Oekraine daarin aan bijdrage gaan leveren.. vestigen en werken door visavrij reizen betekend automatisch dat we een MOE landen problematiek erbij krijgen.. nu nog de Turken en dan is idd Nederland van iedereen behalve voor de oorspronkelijke Nederlanders..

fikkieblijf! | 27-09-16 | 13:21

Nederlandse en Europese politici zijn schorremorrie.
Nu weer die Barroso in het nieuws.
Niets maar dan ook werkelijk niets laten ze zich gelegen liggen aan de opvattingen van de diverse bevolkingen.
Je moet ook als kiezer van één van de regeringspartijen of z.g. gedoogpartijen wel ziende blind en horende doof zijn om maar telkens weer op die huichelpartijen te blijven stemmen.

Boy Cot | 27-09-16 | 13:20

Tukker | 27-09-16 | 13:01
Wat is precies de vergelijking tussen een braindrain in Midden- en Oost-Europa en ontwikkelingshulp? De werkende Moldaviërs in West-Europa zullen best wat Euro's overmaken aan opa en oma om voor de kinderen te zorgen, maar hier bouw je geen economie mee op.
Nederland heeft na de oorlog zelf de boel weer opgebouwd. De 550.000 Nederlanders die in de jaren 50 naar Canada, Australië en Nieuw-Zeeland zijn geëmigreerd hebben hier niets aan bijgedragen. Zo zullen ook de Oost-Europese migranten niets bijdragen aan de ontwikkeling van Oost-Europa. We moeten ons gaan realiseren dat migratie geen enkel groter probleem oplost. Alleen voor individuele gevallen kan het de situatie verbeteren.
www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/a...

Duifmans | 27-09-16 | 13:20

Iedereen is de wereld, en de wereld is van... Oh nee, wacht.

Een grote schande is het! Niets meer, niets minder!

Vout | 27-09-16 | 13:20

Feynman | 27-09-16 | 13:09

Bekend de voorwaarden waaraan een land moet voldoen wil het aan het VIS systeem mogen deelnemen? Daarnaast ga je voorbij aan het feit dat de Roemenen waar jij het over hebt en die op dit moment oververtegenwoordigd zijn in de criminalistiek afkomstig zijn uit een bepaalde etnische groepering die in eigen gelederen in aanzien stijgen als ze criminaliteit bedrijven. Succesvol of niet. Om hiermee gelijk alle Roemenen over één kam te scheren zou hetzelfde zijn als alle Limburgers boeven noemen omdat ze daar een Jos van Rey hebben en er in die provincie relatief gezien meer corruptie voorkomt.

Tukker | 27-09-16 | 13:20

Het is gewoon een nieuw systeem, waarbij ze alle neuzen dezelfde kant op willen krijgen waiting for the worms youtu.be/awktDTuuGlg?t=5 en daar hebben ze een paar van die Poroshenko achtige belastingontwijkers nodig. Ze bouwen echt het systeem dat ze zeggen te verachten en bizar dat er zo weinig politieke weerstand is.

Watching the Wheels | 27-09-16 | 13:20

Tukker | 27-09-16 | 12:53
U heeft kennelijk nog nooit van zwart werk of criminaliteit gehoord?

Feynman | 27-09-16 | 13:20

hallevvezool | 27-09-16 | 13:14
Als voor de volgende EP verkiezingen maar 2% kiezers op komt dagen dan gaat het circus al door. Men zal teleurstelling veinzen over de lage opkomst, maar de poppetjes nemen gewoon zitting in het EP.
De opkomst voor een eigen referendum daarentegen........

Graaf van Egmont | 27-09-16 | 13:19

De Engelsen zullen dankzij Brexit Oekraïense gelukzoekers buiten de deur kunnen houden. Dan moeten ze wel haast maken met hun uittreding. De EU schept meer problemen dan zij oplost.

haidewietska | 27-09-16 | 13:18

"Dus laten we alsjeblieft niet zo spastisch doen over visavrij REIZEN (max. 90 dagen verblijfsrecht) van Oekraïners in de EU. We hebben wel grotere uitdagingen op dit moment lijkt mij zo.
Tukker | 27-09-16 | 12:53 "

We doen niet spastisch.
Als ze eenmaal hier zijn, kunnen ze gewoon blijven, want geen mens is illegaal en niemand wordt uitgezet.

Schietmijmaarlek | 27-09-16 | 13:17

@ accijnstoerist | 27-09-16 | 13:10
Zouden 2.509.393 andere mensen ook moeten doen, kijken wat er gebeurt.

normanius | 27-09-16 | 13:16

"Europarlement" is een vijandige mogendheid die hier clandestien en illegaal, geheel en gedeeltelijk heerschappij uitoefent.

Al uw stembus-stemmen sedert Lissabon dragen bij aan het verstrekken van een schijn van legitimiteit aan deze aanslag op het Rijk.

hallevvezool | 27-09-16 | 13:14

Het heeft allemaal maar één doel ... wereldregering onder Amerikaanse leiding t.b.v. expansie Amerikaanse sh*tcultuur via Hollywood, reclame, multinationals en vooral zoveel mogelijk particuliere schulden zodat er weinig gedemonstreerd wordt. Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker (vooral voor zichzelf).

Watching the Wheels | 27-09-16 | 13:14

très cool | 27-09-16 | 13:10
Nee, die handtekening staat er nog niet. Rutte zei na het referemdum letterlijk: De uitslag van het referendum is duidelijk. Zoals het verdrag er nu ligt, kunnen we niet zomaar ratificeren.

accijnstoerist | 27-09-16 | 13:13

@van heinde en verre

3) Het Europees Parlement is democratisch gekozen in mei 2014?

Ik denkt dat u die per ongeluk bent vergeten.

TheStef | 27-09-16 | 13:12

Duifmans | 27-09-16 | 13:01
En vervolgens gaan die hoogopgeleiden uit andere landen hier ook gewoon laag opgeleid werk doen. Alles betaalt beter dan thuis. Die braindrain is niet alleen van daar naar ons, maar ook direct door naar het riool.

Feynman | 27-09-16 | 13:12

Yay nog meer onderklasse op zoek naar een uitkering en criminaliteit, fantastisch ! Wat een volidioten zitter er toch in de politiek.

GerMonster | 27-09-16 | 13:11

@Dutchbeaurouge | 27-09-16 | 13:09
Sinds wanneer is de EU een land?

necrosis | 27-09-16 | 13:11

Volgens mij staat de Nederlandse handtekening er al gewoon onder hoor, goedkeuringswet is aangenomen door 2e en 1e kamer. En zolang Rutte niets doet is alles gewoon helemaal rond. En daarom doet die walgelijke griezel dus niets. Of is dat niet zo?

très cool | 27-09-16 | 13:10

U stemt Brussel. U krijgt Brussel.

Nehemia | 27-09-16 | 13:10

Zojuist de volgende vraag achtergelaten bij de eu op europa.eu/rapid/press-release_IP-16-14...

The Ukrainian association treaty has not been ratified by the Dutch government and unanimous ratification is required in order for the visum free travel to become active. There is no legal basis for the EU to bypass the Dutch ratification of this treaty. And until the treaty is ratified, there is no treaty at all. The Dutch people voted no in their referendum on the Ukrainian association treaty and the Dutch Prime Minister has yet to respond to this. Can you explain to me why are the Dutch people, who have always been at the forefront of European collaboration, are being treated with so much disrespect? Why is the EU not following its own rules? Is democracy dead and has the eu turned into a fascist monster?

accijnstoerist | 27-09-16 | 13:10

Is het een soort zendingsdrang anno 2016 om alle landen te vergelijken met de EU landen. Alsof de EU zo'n land van melk en honing is? Alsof hier alles perfect is. Alsof zij in andere landen minderwaardige culturen of bestaansvormen hebben. Waarom toch vinden de Europeanen massaal dat zij geweldig zijn en de rest van de wereld zielige stumpers alleen maar omdat zij anders zijn dan de EU? En waarom geeft de EU geen ene fuk om democratie en stampen ze gewoon de zendingsdrang van een minderheid door de strot van een paar 100 miljoen mensen? Die vervolgens ook de rotzooi en de ellende mogen dragen.

Dutchbeaurouge | 27-09-16 | 13:09

Tukker | 27-09-16 | 12:53
U heeft kennelijk de rapporten over mensenhandel gemist. Of de reportages van Frank Buis. www.youtube.com/watch?v=N4Cg7se8KZE&a... "de laatste vijf jaar zijn het alleen maar Roemenen"

Dat is een centraal probleem van het SCPlanbureau, die doen een bureaustudie en kijken bijvoorbeeld te weinig naar verdringing in de bouw.

Deze hele documentaire liet geen enkele vervolging zien voor mensenhandel. Iets waar de rechercheurs zich oprecht voor schaamden. www.documentairenet.nl/review/de-seksp...

Feynman | 27-09-16 | 13:09

Je moet NL wel intens haten wil je dit recht lullen.
Over oogkleppen gesproken... de tering

Ali Bi | 27-09-16 | 13:09

#daarisrutte

Bokito ergo sum | 27-09-16 | 13:05

Ondemocratische bende.

Watching the Wheels | 27-09-16 | 13:05

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:57

Appels met peren. Turkije is een heel andere situatie die we nu zelf gecreëerd hebben. Turkije zit al sinds 1968 in de wachtkamer van de EU. Dat daar nu een extremist dit visumvrij reizen als pressiemiddel gebruikt hebben we grotendeels te danken aan slappe theedoek diplomatie van onze zijde.

Tukker | 27-09-16 | 13:04

@Tukker | 27-09-16 | 12:38
Natuurlijk is dat zo, het enige dat er verandert is dat men niet meer een paar euro voor een visum hoeft af te tikken.
Geen vrije vestiging, geen werkvergunning that's all.
Net alsof zwartwerkers, criminelen of ander gespuis zich door een visumpje laten tegenhouden.

Berbaar | 27-09-16 | 13:04

Mark_D_NL | 27-09-16 | 12:58
Deugt dat hooivork toetsenbord wel?

Graaf van Egmont | 27-09-16 | 13:02

@Mark_D_NL | 27-09-16 | 12:57
Nice, die heb ik nog niet.
Waar kan ik die bestellen?

necrosis | 27-09-16 | 13:02

@normanius | 27-09-16 | 12:41
Tot dusver gebruikte de EU een meer verborgen tactiek. Dit is zonder verdere nuance een regelrechte provocatie van de Nederlandse burger.

De Europese Grondwet is slinkser doorgevoerd. Toen we eindelijk doorhadden hoe we er in geluisd waren was de (media)aandacht er niet meer.

van heinde en verre | 27-09-16 | 13:02

Recent rapport van het SCP laat nu juist een heel ander beeld zien. Dat juist de hoogopgeleide Roemenen naar Nederland komen. www.scp.nl...
Dus laten we alsjeblieft niet zo spastisch doen over visavrij REIZEN (max. 90 dagen verblijfsrecht) van Oekraïners in de EU. We hebben wel grotere uitdagingen op dit moment lijkt mij zo.
Tukker | 27-09-16 | 12:53
Op welke manier is Roemenië geholpen bij het vertrek van hoogopgeleiden? Zo wordt het natuurlijk nooit wat in Midden- en Oost-Europa. Wie houdt deze landen draaiende met zo'n braindrain?

Duifmans | 27-09-16 | 13:01

Duifmans | 27-09-16 | 12:51

Had je het geld liever overgemaakt in de vorm van ontwikkelingshulp?

Tukker | 27-09-16 | 13:01

Het Nederlanse Nee, gaar dus afgelegd worden. Rutte gaat dit gebruiken om zijn lijn door te zetten, dat alles gewoon doorgaat zonder Nederland.

netniet | 27-09-16 | 12:59

@Mark_D_NL | 27-09-16 | 12:57
toetsenborb = toetsenbord
Keyborad = Keyboard

Mark_D_NL | 27-09-16 | 12:58

Tukker | 27-09-16 | 12:53
Dat we wel grotere uitdagingen hebben op dit moment onderschrijf ik. Overigens uitdagingen die we ook niet het hoofd kunnen bieden. Mijn bezorgdheid betreft het totaal ontbreken van controle capaciteit en prioriteit bij onze overheid. Vandaar dat het visumvrij reizen en visumvrij werken een wassen neus is.

Graaf van Egmont | 27-09-16 | 12:58

Dus laten we alsjeblieft niet zo spastisch doen over visavrij REIZEN (max. 90 dagen verblijfsrecht) van Oekraïners in de EU. We hebben wel grotere uitdagingen op dit moment lijkt mij zo.

Tukker | 27-09-16 | 12:53
Ja, zoals het visumvrij reizen van Turken.

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:57

@necrosis | 27-09-16 | 12:37
Hier heb je mijn nieuw crowdfund project, een toetsenborb met hooivork toets. Voor de echte Keyborad warriors!
--
imgur.com/a/Vef3C

Mark_D_NL | 27-09-16 | 12:57

Visumvrij reizen, financiële steun en defensie zijn de ergste delen uit het verdrag en de enige delen die unanimiteit vereisen. Die Rutte al een bijna een half jaar kan blokkeren.

Het is de handel die we misschien niet meer kunnen tegenhouden, gelukkig doet Oekraïne dat zelf al door een economische meltdown, oorlog, corruptie, criminaliteit en zo verder. Rutte ziet spoken op de weg die er niet zijn.

Oekraïne in de EU is hetzelfde als een patiënt op een sofa bij een psychiater. Aan het einde van de rit kan je iemand wel proberen te helpen, maar onder de streep moet die persoon het zwaarste werk zelf doen.

Dit project is bemoeizorg in een land dat zich niet LAAT helpen.

Feynman | 27-09-16 | 12:56

Wir haben es geschafft.
Bedankt alle strategische stemmers op de ruttes, balkenendes en andere pro-EU partijen, zonder jullie niet aflatende hulp was dit zeker niet gelukt.
Brussel (juncker) is trots op jullie, proost, skol, à votre santé.

Gags Beasley | 27-09-16 | 12:55

Graaf van Egmont | 27-09-16 | 12:44

Waar baseer je dat op?
Daarnaast wat is er uitgekomen van de angst voor Bulgaren en Roemenen die wel het recht op vrij vestigen hebben binnen Nederland? Dat complete bendes dit land zouden overnemen? Recent rapport van het SCP laat nu juist een heel ander beeld zien. Dat juist de hoogopgeleide Roemenen naar Nederland komen. www.scp.nl/dsresource?objectid=e492af...

Dus laten we alsjeblieft niet zo spastisch doen over visavrij REIZEN (max. 90 dagen verblijfsrecht) van Oekraïners in de EU. We hebben wel grotere uitdagingen op dit moment lijkt mij zo.

Tukker | 27-09-16 | 12:53

@Tukker | 27-09-16 | 12:38
Hoe is het dan toch mogelijk dat sinds de visum vrije regeling met Moldavië in 2014 een kwart van de Moldavische werkenden in de EU woont en werkt? Feitenvrij roepen dat dit allemaal wel meevalt is pas stemmingmakerij! En welk probleem lost dit precies op?
buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/6815...

Duifmans | 27-09-16 | 12:51

De tegenpartij heeft in deze niets te bieden, dus kan ook niet leveren.

jemagookniksmeer | 27-09-16 | 12:48

Dus we worden eerdaags overspoeld met, als het even tegenzit, Turkse én Oekraïnse visumvrije migranten die NOOIT meer weggaan (rectificatie!: hier uit de ruif komen meevreten)?

HypoPseudo | 27-09-16 | 12:45

-weggejorist-

Dommelsch | 27-09-16 | 12:44

Tukker | 27-09-16 | 12:38
Je zou gelijk hebben als Nederland daar een gedegen controle apparaat tegenover zou zetten. Aangezien dat dus niet het geval is, is visumvrij reizen dus gewoon visumvrij werken in Nederland. Binnen is binnen en eenmaal binnen kun je in Nederland je gang gaan.

Graaf van Egmont | 27-09-16 | 12:44

@ van heinde en verre | 27-09-16 | 12:38
Is dat voor u met de EU grondwet f*ckup in het achterhoofd nog nieuws dan?

normanius | 27-09-16 | 12:41

@ van heinde en verre | 27-09-16 | 12:38
Is dat voor u met de EU grondwet f*ckup in het achterhoofd nog nieuws dan?

normanius | 27-09-16 | 12:41

Een vliegtuig neerhalen en daar ook nog voor beloond worden.....

Uw Psychiater | 27-09-16 | 12:40

@Duifmans | 27-09-16 | 12:36
En dan te bedenken dat er nog zes Balkanlanden klaar staan om toe te treden tot de EU.
Landen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.....

necrosis | 27-09-16 | 12:39

298 landgenoten ; kapotgeschoten .
Toch zingt men weer Welkom , dieven en ratten die alleen komen jatten , oh ja en ziektes brengen.iets met zorg komen halen en die is al niet meer te betalen.
Voor vandaag heb ik mijn portie wel weer gehad. Emmertje loopt weer over.

medelmo | 27-09-16 | 12:39

Als geenstijl/peil nu een betoging organiseert, dan komen er wel wat meer mensen dan bij Ieder1slam.
Idee?
Want ieder ander initiatief van bezorgde burgers lijkt al bij voorbaat te stranden.

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:38

Visumvrij reizen betekent wat anders dan visumvrij vestigen en werken binnen het Schengen gebied. Hier blijft de visumplicht gewoon voor gelden. Iets wat we ook hebben met landen zoals Tonga, Trinidad en Tobago, Brunei en het jullie ongetwijfeld bekende Antigua en Barbuda. Dus please kap deze stemmingmakerij.

Tukker | 27-09-16 | 12:38

Dit is toch wel groot nieuws. Hier staat letterlijk:

1) Het Europees parlement negeert uitkomsten van nationale referenda

2) Het Nederlandse parlement heeft geen zeggenschap over beslissingen van het Europees Parlement.

Nu kan D66 nog lang zeggen dat je maar beter mee kunt beslissen in plaats van het je laten overkomen (if you can't beat them, join them). Maar hier staat toch echt dat je helemaal niks joint. Er is helemaal geen zak méé te beslissen. Het wordt opgelegd en klaar. Dat is dictatuur en op geen enkele manier uit te leggen als representatieve politiek. Er is een staatsgreep gepleegd en nu moeten we doen alsof we dat goed is voor ons?

van heinde en verre | 27-09-16 | 12:38

@Nuchternederland | 27-09-16 | 12:31
Volgens mij is een gezonde volksopstand niet verboden volgens de huisregels.

necrosis | 27-09-16 | 12:37

Lekker democratisch allemaal

Vogelbeest | 27-09-16 | 12:36

Moldavië heeft sinds 2014 visum vrij reizen met de EU. Sindsdien woont een kwart van de werkende bevolking in de EU. Dat belooft wat als een kwart van de Oekraïense werkende bevolking naar de EU komt. Wat blijft er nog van landen over na zo'n braindrain? Heeft de EU daar over nagedacht?
buitenland.eenvandaag.nl/tv-items/6815...

Duifmans | 27-09-16 | 12:36

Gokje: Rutte heeft het verdrag al geratificeerd en steekt een dikke middelvinger op naar GeenPeil.

necrosis | 27-09-16 | 12:33

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:31Hoe laat?

medelmo | 27-09-16 | 12:32

Ziek, heel ziek.
En leugenachtig, heel leugenachtig.
Als het niet verboden was, zou ik oproepen tot een bestorming van de Bastille met hooivorken en al.

Nuchternederland | 27-09-16 | 12:31

BBP per hoofd van de bevolking in Oekraine was 3900 US$ in 2013. Sinds die burgeroorlog zal het er niet op vooruit zijn gegaan. Dus het merendeel van deze mensen komt hier niets brengen, anders dan HIV-infecties ( 1 op de 100 is - geregistreerd - seropositief ), criminaliteit en vrouwenhandel.
Dus wat gaan ze hier doen? Rijskmuseumpje bezoeken? Misschien wel, om te kijken of ze wat schilderijen kunnen meejatten, verder hun Oostblokaandeel in het afpersen, vrouwen- en drugshandel en autodiefstal komen opeisen maar meer gaan we er niet echt aan hebben.

Graaisnaaiert | 27-09-16 | 12:31

Had Nostradamus toch gelijk. Het veroveren van Europa door de Islam.

1+1 | 27-09-16 | 12:30

NEE.

catomar | 27-09-16 | 12:30

Gloeiende, gloeiende G*Dver!! Waarom kunnen de schoften in Den Haag niet direct van hun bed gelicht worden wegens landverraad?!? Ze hebben kennelijk al geratificeerd en zijn te laf en te miezerig om het toe te geven. HUFTERS!

marcoplarco | 27-09-16 | 12:30

pleurishonden, een land in oorlog daar moet een hele grote omheining omheen..tijd om een goed geweer aan te schaffen aangezien de overheid je niet beschermt..

Intelroy | 27-09-16 | 12:30

Nu wil ik ook dat het eerdere refferendem eer word
aangedaan uit de euro en uit brussel .
Iedere Nederlandse partij die daar blijft zitten
zijn land veraders pek en veeren voor ze

Domie nee | 27-09-16 | 12:27

*mompelt iets met; een MH17 document radarbeelden vanuit de Russen dat nu opeens beschikbaar is en mogelijk (waarschijnlijk hoogst waarschijnlijk) wijst naar de Oekraïne zelf...

fikkieblijf! | 27-09-16 | 12:26

En dan aan het eind van de week komt Rutte tijdens z'n wekelijkse persmomentje met z'n antwoord op wat hij met de referendumuitslag gaat doen.

normanius | 27-09-16 | 12:26

Nederland de gekke Henkie vd EU! We staan erbij en kijken ernaar hoe de belangen vd inwoners van NL massaal verkwanseld worden voor snoepbaantjes in Brussel voor de elite.
.
Van een trotse zeevarende natie in een laf en buigzaam volk. Bah!

Veni_Vidi_Vici | 27-09-16 | 12:26

Nederland als staat is alleen maar een illusie in de hoofden van wat mensen aan de Noordzee, waar allang niemand meer rekening mee houdt.

Fijnstoffer | 27-09-16 | 12:25

alles wat links is zal blij zijn.
want er komen weer veel illegalen aan zodat ze weer generaal pardons kunnen opzetten.

pejoar | 27-09-16 | 12:24

En nu de Turken nog en en zijn we klaar voor overname...

eerstneukendanpraten | 27-09-16 | 12:23

GW, graag ff Nexit regelen volgend jaar. Dank u.

HijgentHert | 27-09-16 | 12:22

-weggejorist-

Patje2011 | 27-09-16 | 12:22

Poro blij... Rutte ook blij.
#Ruxit #Nexit

Schietmijmaarlek | 27-09-16 | 12:21

Visumvrij reizen in Europa maar niet in Nederland. Want wij hebben niet geratificeerd. Toch?

Ravissant | 27-09-16 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken