Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hagenaars schrikken van kinderarmpjes

Och heden, verslikten de rode broeken van de keurige Haagse zandkant zich even in hun petit-fourtjes: er leken wel lijken te drijven in de Prinsessegracht! Gelukkig bleken de kinderarmpjes nep, want het was een actie in het kader van de guerrillamarketing voor Save the Children. Lekker deugen dus, met schokkende beelden. Ook wel ironisch dat je met guerrillamarketing de aandacht vraagt voor allerlei conflicten waar kinderen door échte guerrillatactieken hun ledematen, ouders en speelkameraadjes verliezen, maar dat eventjes geheel terzijde. Inmiddels heeft de politie de poppen uit de gracht gehaald, omdat het toch iets choquerend was voor de mensen in asielvrije zone. Anyway, ophef geslaagd, vergeten we allemaal niet even te doneren voor het Vergeten Kind bij Save the Children? Dan is uw zwarte zieltje ook weer een beetje witgewassen. Dankie, ook namens Aylan.

Reaguursels

Inloggen

Mag ik ook, na alle onzin via nabeschouwingen, ook eens wat "doms" zeggen? Wanneer gaan de "wereldleiders" optreden tegen de leveranciers van wapens?. Oh, u dacht dat met de kunst van het maken van een goede Falafel je meteen de kwaliteiten hebt om degelijke wapens te maken? Bij mijn weten is er geen enkele fabriek in die zandbak die wapens en munitie maken kan, die koopt men (met drugsgeld?) in het westen!

Beef427 | 24-09-16 | 18:09

Dus al die mensen die vluchten en in zee aan het verdrinken zijn, zijn is werkelijkheid gewoon drijvende advertenties?

De een zijn goede doelen fondsenpotje de ander zijn dood?

Dioptox | 24-09-16 | 15:03

Dus al die mensen die vluchten en in zee aan het verdrinken zijn, zijn is werkelijkheid gewoon drijvende advertenties?

De een zijn goede doelen fondsenpotje de ander zijn dood?

Dioptox | 24-09-16 | 15:02

O, het is voor Save the Chidren? Ik dacht eerst dat het het nieuwe verkiezingsfilmpje voor de PvdA was.

Toos Bevergeil | 24-09-16 | 14:54

"Hagenaars schrikken van kinderarmpjes"

Zit een kern van waarheid in. Ik had ooit een Haagse vriendin en die schrok de eerste keer ook flink van mijn kinderarmpje.

Flatulent | 24-09-16 | 12:40

Hoewel ik het zelf niet zou doen vind ik het een goed idee.

Hou wel van brutale, doortastende confronterende acties.

Dát komt aan en blijft mensen tenminste bij ;-)

HypoPseudo | 24-09-16 | 08:14

Door migranten uit het water te vissen om ze naar het rijke westen te brengen, houd je alleen maar in stand dat de overstreek dagelijks door duizenden gemaakt wordt. Doneer dus juist niet voor dit soort acties!

Soturi | 24-09-16 | 00:13

-weggejorist-

KellYMel | 24-09-16 | 00:05

Goeie actie *kuch* ik heb een paar euro in de gracht gedoneerd.

Pedronegro | 23-09-16 | 23:11

De Haagse grachten worden ieder etmaal 'doorgespoeld'via het 'verversingskanaal' (officieel: Afvoerkanaal) langs de Houtrustweg, Suezkade en Conradkade. Ik weet niet waar u stond, maar ik stond vanochtend om even voor tienen aan de Hooigracht - en daar was toch echt geen sprake van rare luchtjes.
-
vogelwijkdenhaag.nl/?page_id=4997

bisbisbis | 23-09-16 | 21:46

Hier zakt je reet toch van af!

Rest In Privacy | 23-09-16 | 21:41

Lekker fris, in dat stinkende water die het te doen heeft gehad door de warmte van de afgelopen weken. Vandaag nog een klant bezocht, het was niet te harden langs het water.

Sweetlakecity | 23-09-16 | 20:25

@Huupke | 23-09-16 | 16:51
Er zitten twee kanten aan, ook de goede kanten die je noemt.

Watching the Wheels | 23-09-16 | 18:18

@TeeJee | 23-09-16 | 17:56
Ach dat hele Save the Children boeit me weinig, ik kies voor andere goede doelen.
Maar die club voldoet aan de criteria van het CBF, is transparant en voldoet aan de regels.
Dus hebben ze het prima voor elkaar en kan je met een gerust hart doneren als je daar behoefte aan hebt.

Berbaar | 23-09-16 | 18:12

@Berbaar | 23-09-16 | 17:51
Helaas is ondertussen al lang bewezen dat de strijkstok behoorlijk plakkerig is.


Dat terzijde, dit hele Save the Children doet niets anders dan schuldgevoel kweken. Helaas neukt men in Afrika meer dan hard genoeg om voor elk verdronken kind er nog drie op een vlot te zetten.
Het is letterlijk dweilen met de kraan open, en op termijn is het gewoon niet houdbaar, ongeacht hoeveel sympathie en goede bedoelingen Europa heeft.

Save the Children? Ja, maar dan alleen door een beleid te voeren wat er toe leidt dat men niet meer in lekke bootjes stapt.

TeeJee | 23-09-16 | 17:56

@Julia | 23-09-16 | 17:42
Koekoek!!!
Wat een gel*l "spelen met emoties" yeah right.
Weldenkende mensen kunnen prima een rationele afweging maken om iets te geven aan een goed doel of niet.
Die directeur heeft gewoon een baan en zal daar voor betaald moeten worden, ook hij heeft waarschijnlijk een hyptheekje.
Dan is een tonnetje voor een goede directeur en/of fondsenwerver een normale marktconforme beloning.

Berbaar | 23-09-16 | 17:51

Oeps... verkeerde draadje... Sorry!

brtnsnwbrd | 23-09-16 | 17:47

-weggejorist-

brtnsnwbrd | 23-09-16 | 17:46

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:46
Unicef zou zijn geld moeten besteden aan voorbehoedmiddelen,pillen,abortussen,condooms... uiteindelijk hoef je dan ook geen zielige kindjes te redden is er uiteindelijk ook geen leed.
Maargoed, een zwart kindje met bol buikje en grote smekende ogen doet het natuurlijk beter om geld te vangen dan een reclame van een condoom. Minder gevoelig natuurlijk.

Julia | 23-09-16 | 17:44

Huupke | 23-09-16 | 16:01
Ik ben van mening dat directeuren van goede doelen niet meer zouden mogen verdienen dan een modaal salaris.
Constant worden wij gevraagd of we geld storten voor die organisatie of voor een andere organisatie... want kijk dat kindje verdrinkt, of dat kindje heeft een bol buikje en kijkt met grote ogen smekend je aan...
als jij niet helpt dan sterft dit kindje!!!!
Kortom, goede doelen teren op het schuldgevoel/emoties van de mensen en wanneer je daar kritisch over bent of geen geld wilt geven dan ben jij de kwaaie pier en ben jij geen goed mens.... dan ben jij moreel verwerpelijk...
Als men het heeft over een goed mens zijn en je hebt een hoog moraal en je wilt zielige mensen helpen, je speelt met de emoties van de mensen....
hoe durf jij dan in je botte kop het geld wat jij ophaalt dmv het spelen van de emoties,mensen geld vragen...... door dat zelfde geld ook te gebruiken om jezelf een heel hoog salaris te geven??? Het 1 strookt dan toch niet met het ander???Wij moeten geld geven want dan zijn we een goed mens, ondertussen gaat de directeur er met het geld ervandoor en met dat geld had hij nog meer zielige mensen kunnen helpen.
Kortom, enorm hypocriet en ongeloofwaardig.

Julia | 23-09-16 | 17:42

Flikker die papa's en mama's van die kids maar head first in die gracht. Die zijn verantwoordelijk, niet wij.

Rest In Privacy | 23-09-16 | 17:40

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:40
Je voorbeelden zijn wrang, maar waren te verwachten. Goede doelen organisaties hebben zich de laatste tientallen jaren professioneler, commerciëler en zakelijker opgesteld en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Een bedrijfsmatige visie op het goede doel en kruisbestuiving met het zakenleven is de keerzijde ervan.
Ook liefdadigheid leeft niet bij hoop alleen...

Huupke | 23-09-16 | 16:51

Maar wat is er nou schokkend aan?

Elessir | 23-09-16 | 16:51

@Berbaar | 23-09-16 | 16:36
Maar voor mij dan argument om niet meer te doneren, dan moeten ze het bestaande geld eerst maar eens anders besteden. De armste mensen (niet ik) geven vaak het meest was mijn ervaring (in het verleden wel eens gecollecteerd voor KWF) en dat komt dan in de zak van die fondsenwerver. Bij Unicef ook erg. Die geven van de 60 miljoen 12 miljoen per jaar aan werving uit. Dat lijkt niet veel (1 miljoen per maand), maar ze hebben veel vaste donateurs dus het slaat echt nergens op. Bedoel dat ze er voor de arme kindertjes veel mee zouden opschieten om eens een jaartje niet te werven en die 1 miljoen per maand daar te brengen.

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:46

@Berbaar | 23-09-16 | 16:36
Yep, fondsenwerving is tegenwoordig een (marketing-)vak. De tijd dat je het kon doen met een sloot vrijwilligers, een paar duizend collectebussen en evenveel rollen deurzegels is wel voorbij.
En wat je ook van bovenstaande actie vindt: GeenStijl besteedt er aandacht aan, dus marketingmissie geslaagd, zou ik zeggen.

Huupke | 23-09-16 | 16:42

@Huupke | 23-09-16 | 16:20
Je zou hopen dat er ook nog wat mensen zijn die dergelijke dingen uit idealisme willen doen. Het lijkt juist dat hogere salarissen vooral toplui aantrekken uit het bedrijfsleven met het risico dat de belangen van het bedrijfsleven in die idealistische organisaties gaan prevaleren, polderen. Voorbeelden? Elco Brinkman bij Staatsbosbeheer (meteen werden alle bomen omgehakt :) om daar een deel van de kosten uit te voldoen of zou dat toeval geweest zijn? Bouwend Nederland weer wat goedkoop hout?), Nicolai (VVD) bij de Vogelbescherming (meteen een convenant om een paar honderdduizend ganzen kapot te schieten ondertekend, z'n VVD-vrienden een paar nieuwe wegen erbij door de natuur en niet teveel weerstand), een oud-directeur van NS bij Natuur en Milieu etc. Aan de andere kant werkt het gewoon zo, zoals je al schrijft. Te zwakke figuren bereik je ook niks mee, maar daar zit wel een zeker punt van zorg. Is het allemaal wel "onafhankelijk", waarschijnlijk niet. Die zelfregulering daar geloof ik ook niet in.

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:40

Hollander01 | 23-09-16 | 16:33
De directeur verdient een ton, en ik neem aan dat hij een dagtaak heeft aan het runnen van de organisatie. Over de Raad van Toezicht staat in het jaarverslag:
"De leden van de Raad van Toezicht hebben in het verslagjaar geen bezoldiging ontvangen. Aan de leden van de Raad van Toezicht zijn geen leningen, voorschotten en garanties verstrekt."

Huupke | 23-09-16 | 16:38

@Huupke | 23-09-16 | 16:01
Tsja goede fondsenverwers kosten nu eenmaal, die hebben een netwerk, ervaring en weten waar Abraham de mosterd haalt.
Dan is een tonnetje toch wel het minste.

Berbaar | 23-09-16 | 16:36

@Huupke | 23-09-16 | 15:23

Als je dit voor die 100K moet doen, is het wel wat gortig:

"Artikel 5. Werkwijze
a. De Raad van Toezicht vergadert ten minste vier maal per jaar." bron:https://www.savethechildren.nl/Uploaded_files/Zelf/reglement-20van-20de-20raad-20van-20toezicht-20van-20stichting-20save-20the-20children-20nederland.fd69f2.pdf

Hollander01 | 23-09-16 | 16:33

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:14
Lees nu pas je nuancering. Zijn we het toch eens!
Ik kan me trouwens vaag herinneren dat de organisaties eerder dit jaar een verzoek hebben ingediend (bij de minister?) om die regelgeving om te zetten in zelfregulering. Kan er zo snel niets over vinden. Zoiets maakt me direct wantrouwig. We weten allemaal waar de zelfregulering bij de banken (gezondheidszorg, woningbouwverenigingen etc) toe heeft geleid...

Huupke | 23-09-16 | 16:20

Mik een paar Save the Children gasten met een blok beton aan de voeten in de gracht, lijkt het toch nog echt. Veel dieper dan een halve meter en een meter slib zal die gracht niet zijn.

Raider Twix | 23-09-16 | 16:17

@Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:04
Ben het helemaal met je eens dat alleen de regelgeving ervoor zorgt dat de kosten-batenverhouding van goede doelen organisaties binnen de perken blijft en voorkomt dat er aan de top geen zelfverrijking plaatsvindt. We verschillen van mening over die ton bruto, tenminste als het een beetje flinke organisatie betreft. Ik heb 30 jaar in het bedrijfsleven gewerkt en daar verdien je dat al snel, bij een leidinggevende functie.

Huupke | 23-09-16 | 16:17

@Huupke | 23-09-16 | 15:23
Even de feiten erbij gezocht, het is slechts 2x modaal dus dan valt het inderdaad mee in die wereld. goededoelennederland.nl/system/files/...
.
Het maximumsalaris is gesteld op 158.000 euro volgens goededoelennederland.nl/sector/sector... (anders krijgen ze geen subsidies wegens dan kun je het zelf wel betalen). Op die laatste pagina staan links naar de andere directeurssalarissen van andere goede doelen.

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:14

@WtW | 23-09-16 | 16:04
"dat vindt u wel meevallen" (dan klopt het grammaticaal weer)

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:09

@EthischOnverantwoord | 23-09-16 | 15:41
*gaapt*

necrosis | 23-09-16 | 16:06

@Huupke | 23-09-16 | 15:23
Ja, 3x modaal dat vindt jij meevallen. Al die weldoeners vinden een 3x modaal salaris uit de donatiekas (bedoeld om kinderen te redden niet om directeuren een goed leven te schenken) "laag". Daar zit het wel een beetje mis. Verder geldt ook nog dat ze het zo "laag" maken, omdat ze boven de 118.000 euro geen subsidie meer krijgen tegenwoordig. Er zal dus nog wel een onkostenvergoeding bij komen. En ... hoeveel zouden ze uitgeven aan marketing en foldertjes drukken? Ja natuurlijk, ook netjes volgens de regels niet meer dan een kwart van de donaties. Zeg overigens niet dat het verkeerd is dat dergelijke organisaties bestaan. Ze staan alleen op een heel vreemde manier in het leven. Een beetje zoals die Evelien van de PvdArmoedewerelduit www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/06/...

Watching the Wheels | 23-09-16 | 16:04

Ik word hier niet goed van. Ook word ik niet goed van Groen Links die kinderen uit de kampen wil halen. Doe niet zo stom dan worden er steeds meer kinderen vooruit geschoven door de zieligheidsmaffia. Neem ze op en gezinshereniging volgt snel, dus één kind worden 5 asielzoekers. Doordat er steeds meer kinderen alleen op pad worden gestuurd zijn er juist steeds mee kinderen in gevaar.
In de meeste gemeenten van Nederland is het budget voor jeugdpsychiatrie voor dit jaar al op en kinderen (met ernstige psychische problemen) kunnen dus dit jaar niet meer geholpen worden. En dan halen we nog een paar duizend getraumatiseerde kinderen binnen. Ik vind ze ook zielig die kinderen in die kampen maar zielig is geen argument. Wij kunnen simpelweg niet de hele wereld redden. Onze verzorgingsstaat staat nu al enorm onder druk.

catomar | 23-09-16 | 16:03

@roze_bril | 23-09-16 | 15:49
Hm, er gaan miljoenen om in dat soort organisaties, daar mag je wel iets tegenover stellen, vind ik. Zolang het maar in het redelijke blijft. En misschien persoonlijk, maar ik zou direct wantrouwig worden als iemand zo'n zware functie voor niets zou willen doen. Vrijwilligerswerk heeft altijd een egoïstisch kantje, al is het maar het kijk-mij-eens-een-goed-mens-zijn effect. Dan liever een vent/vrouw die een ton verdient en er eerlijk voor uit komt dat het hem/haar (ook) om het geld is te doen.

Huupke | 23-09-16 | 16:01

Lekker discramicistich al die blanke armpjes.

Kromme Banaan | 23-09-16 | 15:57

Kinderlijk , deze actie voor arme kinderen . Een televisieshow gepresenteerd door Nivo Nihil steekt er schril bij af.

alshetware | 23-09-16 | 15:56

En als er geen kinderellende is, dan zorgt StC daar zelf wel voor, anders hebben ze geen bestaansrecht.

Ko Ranzig | 23-09-16 | 15:56

ah, de NL'se handlangers van de Turkse mensensmokkelaars.

Wutbürger_ | 23-09-16 | 15:52

Probeer mij godnondeju geen schuldgevoel aan te praten want ÍK voer geen oorlog! Die zandhazen slaan elkaar de koppen in en daardoor moeten kinderen vluchten. Dáár ligt de oorzaak en die moet je aanpakken. Kindertjes uit boten plukken is symptoombestrijding en per definitie niet structureel.
Maar het scoort wel lekker braaf, een beetje provoceren maakt het allemaal nog iets smeuïger. Maar ik trap er niet in. Vraag mij dus ook niet in het winkelcentrum om te doneren want je komt het eerstvolgende halfuur niet van me af en ik vertel je precies en exact waarom daar geld aan doneren een waste of money is. Maar die gutmenschen snappen dat toch niet, zinloze exercitie.

Bakkeleures | 23-09-16 | 15:50

@Huupke | 23-09-16 | 15:23

Dat zou op vrijwillige basis moeten zijn, op zijn hoogst het minimum inkomen. Alles daarboven is teveel.

roze_bril | 23-09-16 | 15:49

Wat krijgen we straks. Je kinderen laten verdrinken omdat je een nieuw gebit wilt?

roze_bril | 23-09-16 | 15:48

De volgende stap is dat ze kinderen de middellandse zee in gooien.
Alles voor subsidies en donaties.

Ing. eslapen | 23-09-16 | 15:46

Mijn vriendin schrikt ook wel eens van mijn kinderarm, meer een kinderarm die een appel vast heeft zeg maar....

EthischOnverantwoord | 23-09-16 | 15:41

Geef kinderen de kans strijders te worden.

RickTheDick | 23-09-16 | 15:40

Ach, een varkenskop in de berm... een kinderarmpje in de gracht... het is allemaal blijkbaar de nieuwe vorm van communiceren....

Donkersloot | 23-09-16 | 15:40

Cuyahoga | 23-09-16 | 15:24
Dit kan niet vaak genoeg herhaald.

Cobalt bomb | 23-09-16 | 15:32

Osdorpertje | 23-09-16 | 15:14
Dat is een babyarmpje

Freddie Stobart | 23-09-16 | 15:30

Je zult maar met je pens vol vrijmiboburgers in de gracht springen om zo'n rubberen arm te redden van de verdrinkingsdood en kramp krijgen. Beetje ondoordacht.

His Lordship | 23-09-16 | 15:30
-weggejorist-
Sinister-President | 23-09-16 | 15:29

Nee, Kika vind ik het enige zinnige fonds waar het geld wel goed besteed word.

Tuborg øl | 23-09-16 | 15:28

Misschien een tegenactie met blonde kinderen in de gracht als toekomstbeeld van Nederland.

donjon | 23-09-16 | 15:27

Dus hoe meer geld je doneert, hoe meer kindertjes er gaan verdrinken, want daar komt het wel op neer.

Hoeveel kinderen verdrinken er eigenlijk voor de kust van Portugal?
Want dat is toch ongeveer de kortste afstand?
Omdat daar geen clubs als save the children actief zijn, that's why, omdat daar geen uitgenaste bekende NL'ers met een welkom-shirtje rondlopen om hun eigen moraalpaal op te poetsen, en omdat de voorzieningen in Portugal van andere kwaliteit zijn als bij ons.
Iedereen die dit migratiebeleid ondersteunt door te stemmen op een pro-eu partij, door zo'n shirt aan te trekken en door geld te doneren aan zo'n kudthipsterclubs, is medeschuldig aan moord.

Cuyahoga | 23-09-16 | 15:24

Wat verdient de directeur van zeef de kinderen?
Watching the Wheels | 23-09-16 | 15:16
.
Ongeveer een ton, volgens de jaarrekening van 2015. Valt dus heel erg mee, voor z'n goede doelen instelling.

Huupke | 23-09-16 | 15:23

Cobalt bomb | 23-09-16 | 15:17
Excuus, waar ik zei "Zei"moet zijn Zij, stop de tijd!!
pfieuw, nu maar hopen dat niemand het ziet.../ helm opzet.

Cobalt bomb | 23-09-16 | 15:19

Er hoeven helemaal geen kinderen gered te worden, want er zijn helemaal geen vluchtende kinderen omdat er geen enkele reden is om te vluchten want het is fantástisch in het Midden-Oosten. Kijk maar naar de NPO, waar zelfs Floortje Dessing naar Syrië gaat en Floortje Dessing kan van onze subsidies overal naartoe reizen, dus kun je nagaan. Of is die extra 50 miljoen die de NPO wil straks voor het redden van Floortje Dessing? Een afkoopsom of zo? Losgeld? Zo'n actie zet je toch aan het denken, zo zie je maar.

Huupke | 23-09-16 | 15:19

fikkieblijf! | 23-09-16 | 15:15
Fout! Zei die fokken leven nog in de middeleeuwen en dat ging altijd onverminderd door. De soldaten moeten ergens vandaan komen niet?

Cobalt bomb | 23-09-16 | 15:17

Weer eens wat anders dan die afgezaagde waterlelies.

Kapitein Stijlvol | 23-09-16 | 15:17

*t naar boven slingert.

SDI | 23-09-16 | 15:16

En altijd dat bedelen om geld. In de tijd dat ze dat plastic in de sloot flikkeren (van geld van eerdere donateurs) hadden ze allang mensen kunnen redden. Als dat echt het doel is dan ga je niet in de gracht varen, maar op zee. Maar het gaat weer om geld. Wat verdient de directeur van zeef de kinderen?

Watching the Wheels | 23-09-16 | 15:16

En dan vraagt men zich af, waarom de gemiddelde persoon dit niets doet. Ellende op tv e.d. Je word hier alleen cynischer door.

SDI | 23-09-16 | 15:15

misschien een idee om in deze tijd vooral aandacht te geven aan het tijdelijk 'stoppen'van kinderen krijgen.. tot al die gevechten en oorlog door en tussen ouders niet meer of elders plaatsvind.
Ik begrijp werkelijk waar niet dat je als mens in oorlogsgebied of in diepe armoede zonder uitzicht op betere omstandigheden maar kinderen tussen al dat geweld blijft produceren, echt niet! Wat doe je een kind aan!We leven in de 21e eeuw waarin het krijgen van kinderen uitgesteld kan worden of desnoods gestopt.

fikkieblijf! | 23-09-16 | 15:15

Ze hadden meer succes gehad als ze wat van die kindertjes in die sloot gegooid hadden en er dan naast staan schreeuwen met de vraag: "Wie helpt de kindjes nu?" voor wat publiek engagement.

Cobalt bomb | 23-09-16 | 15:15

Hier in Amsterdam is een kinderarmpje een uitdrukking voor een zwaar geschapen man. Kan me voorstellen dat Hagenezen daar van schrikken.

Osdorpertje | 23-09-16 | 15:14

Aylan die jarenlang héérlijk woonde in Istanbul. Vermoord door zijn eigen vader na een zinloze, onvrijwillige overtocht. Hoor je niks meer over.

de Voorzittert | 23-09-16 | 15:13

Zeef de children

Watching the Wheels | 23-09-16 | 15:11

Kindertjes, doen het atijd goed in de propaganda he?

gestopt | 23-09-16 | 15:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken