#APB16. Marianne Thieme grillt Rutte over GeenPeil
Rutte lag net een kwartiertje enorm onder vuur over het aanhoudende negeren van de uitslag van 6 april. Rutte kwam met zijn standaard gelul over hoe de burger zich bekocht voelt als Nederland niet ratificeert, maar het verdrag dan wel gewoon doorgaat omdat de overige 27 landen gewoon doorgaan. So what Mark, NEDERLAND zei NEE, wat de rest doet, moet de rest weten. Sowieso heeft Rutte niets begrepen van GeenPeil. Of beter gezegd: hij doet alsof hij het niet snapt. We hebben dat Oekraïne-referendum zelf georganiseerd en toch voelen we een enorme afstand als we Rutte erover horen praten. In het half jaar sinds 6 april, noch in het jaar daarvoor, heeft Rutte (of Den Haag) ooit blijk gegeven van breder begrip voor EU-scepsis. Daar ging het referendum over: over Den Haag en Brussel, niet over Kiev. Altijd zo gezegd. Maar dat negeert de VVD hardnekkig. Ze willen het er niet over hebben. Maar als de VVD blijft pretenderen dat er geen diepere EU-onvrede aan GeenPeil ten grondslag ligt, dan negeren de regenten moedwillig de groeiende tegenstand tegen de (falende, elitaire, arrogante) Brusselse bovenlaag, die democratische inspraak vooral als hinderlijke vertraging van hun plannen beschouwt. Daarom voelt het alsof Rutte in een andere wereld en over een ander referendum praat, dan over het referendum wat GeenPeil op poten zette. Verder is het sneu, doorzichtig en zeer lachwekkend dat Rutte nog steeds doet of hij echt haast maakt met het vinden van een antwoord. Alsof hij écht begrip zou hebben voor de bezwaren. Zonder GeenPeil had überhaupt geen hond ooit iets over dat verdrag gehoord of gelezen. Marianne Thieme was gelukkig vlijmscherp. Ze verwijt Rutte terecht dat hij selectief winkelt in de argumenten van het nee-kamp, en dat hij pretendeert te weten wat hun overwegingen voor het 'nee' waren. Thieme is zo hard on fire dat de voorzitter probeert te voorkomen dat ze Rutte volledig afbrandt. Vergeefs: "Dat alles gewoon doorgaat, dat is precies waarom mensen zo'n hekel krijgen aan het hele Brusselse instrumentarium, dat over de mensen heen doorgaat met de ingeslagen weg, met meer vrijhandel ten koste van alles en iedereen." inderdaad. Het referendum bewijst dat de EU niet democratisch is, en haar lakeien (lees: Mark Rutte) dus ook niet. En dát is de echte winst van GeenPeil: Rutte zo zien dralen, draaien en worstelen met de uitslag, omdat hij wéét dat de Nederlandse democratie dood is - en hij degene die is de kist in het graf moet laten zakken.
Update: Nu ook met video Wilders, die Rutte 'zelf een kat in de zak' noemt.
Update: Nu ook met video Wilders, die Rutte 'zelf een kat in de zak' noemt.
Premier Rutte erkent niet dat hij probleemeigenaar is van t nee tegen Oekraineverdrag en garandeert geen reactie voor de verkiezingen. Boeh!
— Harry van Bommel (@harryvandesp) 22 september 2016
Rutte tegen Thieme: Niemand heeft er iets aan als inhoud gewoon doorgaat. Thieme: Precies reden dat mensen hekel aan Brussel hebben #apb16
— Lise Witteman (@LiseWitteman) 22 september 2016
Dat Oekraïne-referendum is een lastiger onderwerp voor Rutte dan koopkracht, verdeelde samenleving, vluchtelingen, etc #apb
— Lucas Benschop (@lucasbenschop) September 22, 2016
Rutte zoekt de betekenis van 'nee' op https://t.co/kjSg7gor6f #apb16 pic.twitter.com/XRUsyqhkDz
— Jeroen (@HighwaymanNH) September 22, 2016
Rutte doet alsof de referendumvraag over 28 EU landen ging.
— Pieter Omtzigt (@PieterOmtzigt) 22 september 2016
Hij ging alleen over NL positie: pic.twitter.com/j6199OBdLr
Reaguursels
Inloggen@ GeenPIJl,
U denkt wel laag over Uw lezres! Zonder GeenPeil had überhaupt geen hond ooit iets over dat verdrag gehoord of gelezen.
Met vriendelijke groet
Go go Dierenpoes! Lof!
Je moet ook voorkomen dat je trapt in de retorische valkuilen van de brusselse meatpuppets. De EU heeft niets met vrijhandel, dat is slechts een smoes om Oekraïne in de EU invloedssfeer te trekken en een lange neus naar Poetin te trekken.
Ga maar een willekeurige supermarkt in en verbaas je over hoe duur basic producten zijn. Pakje koolvisfilet - de meest banale soort vis die je kunt krijgen: 1,72, 500g sukadelappen, bijna 6 euro. Is de koe met uitsterven bedreigd? Is koolvis een zeldzaamheid? Welnee, dit heeft alles te maken met de door de EU opgelegde quota, alsmede de onmogelijkheid voor een fabrikant om zelf zijn leverancier te mogen kiezen. Heeft u 'Brexit, The Movie' gezien? Tate & Lyle, suikerfabrikant die zijn productie wekenlang stil moet leggen omdat zij door de EU verplicht zijn mijlen verderop hun suikerleverancier te benaderen, oftewel, geen eigen keus.
Dit heeft niets met vrijhandel te maken, maar met socialisme, met planeconomie en grootkapitaal. Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis met commercieël ondernemen, maar de EU is er om grootschalige ondernemingen te beschermen tegen kleinere concurrenten, om het deze onmogelijk te maken een bedreiging te vormen. De EU werkt voor kartelvorming, voor crony-capitalism. Niks vrijhandel, trap er niet in.
Wat een gelul van Rutte. Intrekken of door laten gaan. Bij intrekken zegt ie dat het gewoon door gaat omdat andere landen zelf verdragen gaan sluiten met de Ukraïne. Ja precies. Zo zou het moeten zijn. Landen bepalen zelf met wie en hoe ze in zee gaan met andere landen.In dit geval groepen van landen buiten de Unie om. Prima hoor.
Eet smakelijk, je mooie glanzende waxed appel in het schap, veel mooier dan die bij de groenteboer. het ziet er goed uit dus gezond; www.youtube.com/watch?v=X2K1WSqlP4o
Bewijs hiervoor; Monsanto (een van de grootste leveranciers van gif in de landbouw, waar honderden miljarden in om gaan en waar tonnen gif geproduceerd worden), gaat samen met Bayer, een miljarden club die van allerlei medicijnen op de markt brengt, die de oorzaak niet aanpakken, maar de kwaal wegnemen, om er een ander probleem voor terug te krijgen. En weer kan men en ander medicijn verstrekken. Ik kan je voorbeelden geven van mensen die op een dag wel 15 medicijnen nemen om de ene kwaal met de andere weg te spoelen. Gezonder voedsel zonder gif was beter geweest. Maar dan had niemand er wat aan verdiend. Nu levert de "patient" elke dag geld in het laatje, en als ie kanker krijgt nog veel meer. Welkom in de horror van CETA en TTIP. Elk jaar komen miljoenen mensen en dieren om het leven door overmatig en/of verkeerd medicijngebruik. Hoe bizar is dat. En het kan en mag allemaal. "It is allright, I am a doctor. " Oh, het heeft niet gewerkt. Nou ja, we hebben het geprobeerd. Next...
Het bijkomend "voordeel" van grote groepen met ziektes die het gevolg zijn van giftig voedsel (E nummers, aspartaam etc), is dat het een ander probleem in de wereld mede helpt op te lossen; die van overbevolking. Men ziet het dus ook als een heilzaam middel om eerst flink te kunnen cashen, en dat de problemen zich daarna vanzelf oplossen. Want zo denken ze hierover. Hoe meer ongelijkheid,hoe sneller men kan overschakelen naar een oorlog scenario. Dat is nu precies beleid wat op de achtergrond in achterkamers word uitgedacht. Hup, nog wat welkome moslim terreur erover heen, in de hoop op nog meer ongelijkheid en om de schuld hierop af te kunnen schuiven, die miljoenen doden zal opleveren. Het komt allemaal zo fantastisch uit dit. maar het begint bij de verrader van een Rutte die die niet wil zien, maar ook wel weet wat de geheime agenda is. Noem het alu hoedje, maar dit is wat de elite voor zichzelf bedacht heeft (win-win-win). En het voltrekt zich, stap voor stap voor stap.
Die schadelijke stoffen MOETEN in ons eten komen. Omdat dit handel is en omdat de medicijnen die je vervolgens kan verkopen om die ziekten te behandelen ook weer handel is. Stel dat voeding te gezond wordt en de zorg afneemt, dan verliest men honderden miljarden aan omzet. TTIP en CETA zijn gedrochten, die bedrijven aan de andere kant van de oceaan het mandaat geven om processen aan te spannen tegen Europese bedrijven als zij hun producten niet afnemen, omdat het niet goed zou zijn. Als zij vinden van wel, dan MOETEN we die zooi afnemen. En als de burger geen alternatieven aangereikt krijgt, dan stoppen we die zooi in onze monden en die van onze kinderen. met alle gevolgen van dien. Walgelijk beleid! EN daar stemmen politici mee in. Omwille van geld.
De bedoeling van achterkamer politiek is dat het al in gang is gezet, nog voor het officieel bekrachtigd word. Dat is precies waarom de EU als mechanisme niet werkt. Want dit staat gelijk aan een dictatuur. Geen enkele vorm van democratie meer. Farage waarschuwde hier voor. Het blijkt dus te kloppen. Rutte laat zich voor de EU kar spannen en wil dit ook. Omdat men die EU droom nog steeds najaagt, waarbij we onze soevereiniteit volledig kwijt raakten. omwille van die droom. Die droom blijkt nu te resulteren in een web van leugens, om het toch maar door de strot te duwen. Een uitvoer van de wil van een kleine groep die er fors beter van word. Ten koste van de grote groep.
Rutte staat in dienst van de EU, niet in dienst van de burger. Dat is inmiddels overduidelijk. Wie zet hem af?
Jerolimo.... juist, ook Thieme staat nu op het lijstje van partijen waar ik mogelijk op ga stemmen.
Maar ja, VOOR de verkiezingen is niet NA de verkiezingen, hé?
Dat weten we nu wel.
Godverdomme, wat een LUL is het toch!!!
Een zeikerd en een lafbek.
Nederland mocht van de nee-stemmers nuet tekenen.
Dat dan dat verdrag niet door zou gaan heeft er geen DROL mee te maken.
IEDEREEN die in Maart op Trutte gaat stemmen neem ik dat hoogstpersoonlijk ernstig kwalijk.Want hij liegt dat hij scheel ziet.
En die lach op die kop zou ik er met genoegen eens stevig aftimmeren.
Deel de zorg van Thieme. Letcl maar weer eens op: ook de alternatieve Canadese "TTIP" wirdt er doorgedrukt in Europa voordat wij er ook maar iets over mogen zeggen. De democratie in Nederland wordt stomweg vermoord door het gedrocht in Brussel.
Met als gevolg dat we schadelijke stoffen in ons voedsel kunnen verwachten...
Unoxworst www.brandmeup.nl/wp-content/uploads/20... plofkip tpo.nl/wp-content/uploads/2016/05/Hans... kipkrokantje rechtsactueel.files.wordpress.com/201... en bedorven kalkoenschnitzel img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/12_03/N... . Liberalen? Aan m'n kippenkont! Verraderlijk tuig dat is het!
Filmpje 2: Wilders zegt iets over Nederland en het stemgedrag van veel Nederlanders en Mark van Unilever @0:59 toetert: "Maar U kunt toch niet andere landen verbieden wel voor dat associatieverdrag te zijn!" Unoxworst begrijpt Nederland en haar grenzen niet! En verder heb ik het niet meer bekeken. Klaar!
Ik ben een beetje verliefd aan het worden op Thieme zo.
@1:50 In het eerste filmpje hierboven: Rutte begint over bedrijven en we weten allemaal dat hij van Unilever is! @2:24 Zegt hij over de mensen die tegen het verdrag stemden: "Het lijkt niet te lukken!" Hij geeft toe dat heel veel Nederlanders geen zin hebben in zo'n associatieverdrag met (een schurkenstaat) als Oekraïne maar weigert er iets aan te doen. Want (dikke duim, losse pols): "Wij en jullie hebben immers geen reet meer zelf te vertellen. Hahahaha!¨ En verder heb ik het niet meer bekeken. Klaar met die Osseworst, dat smerige Unilevergeval! En ik ga nu filmpje2 kijken.
Kan iemand eens uitleggen wat het boeit als andere landen zonder Nederland doorgaan...? Wat hebben wij daar mee te maken? Wij zijn er uit, en daar ging het om. Wat maakt het nu opeens zo belangrijk dat alle andere landen er ook mee stoppen? Wat zou mij het moeten interesseren dat die wél onderling doorgaan? Ja natuurlijk heb ik liever dat die ook niet doorgaan, maar dat was helemaal het doel van dat referendum niet.
Wat Rutte ook over het hoofd ziet, is dat het verdrag dan wel degelijk van tafel is. Dat andere landjes onderling dan een nieuw document opstellen zonder ons: prima, dat moeten ze lekker zelf weten.
Rutte lijkt te zeggen: Als heel de EU van de brug springt, dan moeten wij dat ook doen. Want als wij niet springen, dan zou het wel eens kunnen dat de overige 27 landen terug omhoog klimmen en er nog een keer vanaf springen. Nou en? Dan springen ze toch? Zolang wij maar blijven staan...
botbot | 22-09-16 | 18:17
Rot toch op man met je populistische bangmakerij en je bedrijfsleven.
Dat bedrijfsleven wordt vooral rijk van het afzetten en besodemieteren van het volk.
Je bent al net zo'n hypocriet en oplichter als Rutte.
Maar ja, jij bent ook ex-politicus nietwaar?
Ik vind geenpeil echt geweldig!
Kijk nou toch was het heeft losgemaakt! Bravo!
Op een presenteerblaadje ligt nu duidelijk het gebrek aan democratie in Europa. Rutte is daartegen klem gezet en hij probeert zich hier uit te draaien.
Welke keuze heeft Rutte?
Niet ratificeren geeft herrie in EU. Dat is een probleem, juist nu met de verkiezingen voor de deur. Als hij niet weer in de regering komt, heeft hij ook geen Euro uitweg meer.
Wel ratificeren zal flinke schade doen en de kans op Rutte III flink schaden en dan zie hierboven.
-> Hij, Rutte, zal dus nooit het wetsvoorstel om het Oekraïne verdrag in te trekken indienen.
Het is dus in zijn belang om het huidige vacuüm zo gaande te houden. Mocht hem duidelijk worden dat Rutte III geen kans heeft zal hij ratificeren + exit to EU.
Als Rutte III komt zal geenpeil letterlijk nog jaren in de kast liggen.
Jongens wat is dit toch prachtig!
Hoezo heeft zij hier een oordeel over. Of is Rutten toch een beest?
-weggejorist-
Helaas zijn we inmiddels al stekeblind, maar in de headlines van het nieuws van de dag had moeten staan "SamSom valt door de mand".
-
Door Rutte aan te vallen op zijn uitspraak "pleur toch op" tegen al die demo Turken uit Rotterdam, verraad hij zijn eigen belang.
Kuze en die andere landverrader zijn in zijn PVDA gekomen om zetels te winnen onder de Turkse bevolking, welke hij met zijn PVDA zo enthousiast heeft binnen gehaald in de afgelopen decennia. Nu de problemen van het zijn PVDA beleid zich openbaren (was al lang en breed gemeld door de zieners in een vroeg stadium, nog voor Fortuyn)en het evenwicht in de bevolkingsopbouw verstoord raakt.
Probeert hij te redden wat er te redden is, hij wil al die Turken aan zich binden. Al deze zetels kan hij namelijk niet missen aangezien het merendeel van de autochtone bevolking nooit meer op de PVDA zal stemmen. Zelfs niet die sukkels die dat de laatste keer hebben gedaan.
Nu gaat hij even voor de buhne Rutte afzeiken, die eindelijk zij wat iedereen dacht en meent. Maar SamSam doet alles voor een wit voetje.
Het enige wat Rutte dan weer kenmerkt is dat hij verwoord wat iedereen op dat moment dacht en hardop zei. Maar er gebeurt natuurlijk niets . . .
Rutten : nl.pinterest.com/pin/1956257960460621...
@ Petskast Dan is Rutten is Two-face .
Marianne Thieme is een kut in de zak.
Het gaat goed met Nederland, zegt Samsom, maar nog niet met iedereen. Het gaat alleen maar goed met diegene waar het al goed mee ging LUL.
-weggejorist-
Het gaat goed met Nederland, zegt Samsom, maar nog niet met iedereen. Het gaat alleen maar goed met diegene waar het al goed mee ging LUL.
Als Trump president wordt is TTIP van de baan.
Stem trouwens PVV in maart. Ander serieus alternatief is er niet voor de Nederlanders, die Nederland willen behouden. Voer een kiesdrempel in.
Thieme 4 president!
Mijn stem heb je komende maart, Marianne.
.
Rutte is nog immer crimineel bezig de kieswet te negeren.
6 maanden zonder zichbare voortgang is niet meer "zo spoedig mogelijk".
.
En Thieme snapt precies waar het echte gevaar ligt:
Zo direct CETA, en later TTIP (nee, het is niet weg).
.
Mensen, als je in maart VVD stemt, weet je nu wat je krijgt...
Een half jaartje de demissionairisstand zou deze regering best goed uitkomen.
@ botbot | 22-09-16 | 18:51 Niet ALLES gaat voor de winst.
-weggejorist-
botbot | 22-09-16 | 18:17
Overnieuw.
Thieme moet weten nu het bedrijfsleven iets aantrekt men geen belemmeringen op hun weg moet gooien.
Reaguurders willen niet snappen dat hun uitkeringen betaald worden door het bedrijfsleven.
Zij dient dit wel te weten.
met=men
Thieme moet ook als politicus snappen juist nu het bedrijfsleven iets aantrekt met geen belemmeringen op de weg moet gooien.
Reaguurders willen niet te snappen dat hun uitkeringen betaald worden door het bedrijfsleven zij als politicus dient dit wel te weten.
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:57
Nee gast, op de onderdelen die ik noem treedt het verdrag pas in werking als het is geratificeerd door alle lidstaten. Het treedt dus op geen enkele andere wijze in werking. Voorlopig kon dat naar aanleiding van die goedkeuring destijds, maar voorlopig houdt op als definitief van de baan is.
Hoe dan ook, ik hou even op met op je te reageren. Je kunt of wil dit niet duidelijk hebben en blijven geloven in een sprookje. Dan moet je dat vooral doen.
Het bewijst alleen maar dat je het in de politiek heel bont kan maken voordat je ongeschikt wordt bevonden voor je baan.
Rutte moet even normaal gaan doen en ophouden met verstoppertje spelen. Dat is heel erg irritant en doorzichtig gedrag.
Was nu niet echt een roast van Rutte.
Ouderen willen helemaal niet door hun kinderen geholpen worden.Daar zijn mensen voor, alleen die werden ontslagen.
Om dan zeker het gesteun van de kinderen aan te horen, hoe druk ze het wel niet hebben.
Nee, die tijd is geweest.
breakingnews | 22-09-16 | 17:48
"Het gebeurt niet, juist omdat er geen unanimiteit was/is om het in werking te laten treden."
Er was unanimiteit dat in juni 2104 alle lidstaten besloten om het verdrag voorlopig in werking te stellen. Om dit te stoppen moeten weer alle lidstaten akkoord gaan, zo zijn nu eenmaal de afspraken. Daar kun je boos over worden maar dat zijn nu eenmaal de regels die de lidstaten zelf bepalen.
@Vlipper | 22-09-16 | 14:05
Nergens, tenminste, nergens voor het eggie. en als CETA nooit in de Kamer besproken wordt, kan er ook nooit een referendum gehouden worden. Een van de tekortkomingen in de huidige referendumwet (voor echte democraten dan, voor regenten is dat prima).
starbuck280 | 22-09-16 | 17:39 :
Schuif altijd aan voor een samenvatting, maar voor zover ik kan voorzien wordt het wereldnieuws wat er gaat gebeuren.
breakingnews:
Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt, maar de Unie is wel vaker geen Unie.
En steeds vaker een ongeregeld zooitje als het gaat om consistentie en gemeenschappelijkheid.
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:41
Google "De reactie is redelijk relaxed, omdat het Nederlandse Nee feitelijk niets verandert. Grote delen van het verdrag worden al voorlopig toegepast. Dat kan zo heel lang voortduren, want dit kan alleen met unanimiteit worden teruggedraaid." en je kunt via google achter de betaalmuur.
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:41
Je hoeft echt niet met een stukje FD aan te komen als onderbouwing van je bullshit verhalen, want het klopt niet. Wat klopt wel, delen van het verdrag worden al voorlopig toegepast. Inderdaad prachtig verhaal, precies wat ik al eerder zei. Op gebieden waarop wij al zoveel aan Brussel gemandateerd hebben (vnl. handel) ligt die bevoegdheid daar. Echter op een shitload aan andere gebieden (mensenrechten/militair/allerlei commissies en subsidies e.d.) die worden pas geregeld als dit verdrag geratificeerd is door NL. Als die dus niet ratificeert, treedt het verdrag niet in werking. Niks met unanimiteit te maken. Het gebeurt niet, juist omdat er geen unanimiteit was/is om het in werking te laten treden.
Laten we in kansen spreken.
Grootste kans volgens mij is dat NL ratificeert.
Zo niet dan zijn er vele mogelijkheden dat NL het deels (of geheel, met een andere titel en lettertype) toch in werking doet treden.
Niets is werkelijk onmogelijk.
Dat weten jullie allemaal, anders durf ik een "klassiek geval van ontkenning" toe te voegen aan de mix.
"De regels" is een toenemend vloeibaar begrip.
My two cents.
breakingnews | 22-09-16 | 17:36
"Ook je opmerking van the Jackdawn | 22-09-16 | 17:23 is weer meer poep"
Het is makkelijker om mensen voor de gek te houden dan mensen te vertellen dat ze voor de gek gehouden worden.
Uit het fd
"De reactie is redelijk relaxed, omdat het Nederlandse Nee feitelijk niets verandert. Grote delen van het verdrag worden al voorlopig toegepast. Dat kan zo heel lang voortduren, want dit kan alleen met unanimiteit worden teruggedraaid."
fd.nl/economie-politiek/1146536/bruss...
@breakingnews | 22-09-16 | 17:36
Nooit opgevallen hoe druk ze met de mobieltjes bezig zijn in de TK?
@LuckyGirl | 22-09-16 | 17:32
Alvast veel plezier gewenst. Ik zal het helaas moeten missen ivm werk de volgende ochtend.Maar goed, dat verschil mag er natuurijk ook zijn.
Rutte kan zo bij GroenLinks, D66 of de PvdA solliciteren. Het liegen, draaien en ontkennen is in die partijen een pre.
LibertasSimplex | 22-09-16 | 17:31
"Als Nederland besluit niet te gaan ratificeren, houdt het op."
Voor Nederland wel ja dat zeg ik toch de hele tijd.
Om het verdrag met de Oekraine te stoppen is de goedkeuring van alle lidstaten nodig dus dat gaat niet gebeuren.
27 landen hebben het verdrag goedgekeurd en maken gebruik van de handelsvoordelen en denk je nu echt dat Rutte de andere EU lidstaten zover kan krijgen dat ze akkoord gaan met het stoppen van het verdrag omdat de Nederlandse bevolking nee tegen ratificatie heeft gezegd in een raadgevend referendum.
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:16
Klopt, maar gelijk heb ik al. Hard of zacht praten zal daar weinig aan veranderen. Soms probeer je echter met hard praten door de stront in iemands oren heen te komen. Na een aantal pogingen en goede onderbouwing van mijn kant blijkt wel dat het bij jou niet aan stront in je oren, maar aan een kennelijk gebrek van wat broodnodige hersencellen ligt, dat je in je draaikolkje van steeds hetzelfde beetje bullshit verkondigen blijft hangen.
Maar goed, dan doe je dat verder lekker, I rest my case. Hoe hard je ook roeptoetert en wat je ook voor kul verzint, je hebt geen gelijk en dat ga je nooit krijgen ook.
Ook je opmerking van the Jackdawn | 22-09-16 | 17:23 is weer meer poep. Waarom is iets voorlopig in werking? Waarom voorlopig? Omdat het iets (verdrag in dit geval) afhankelijk is van iets anders om definitief te worden. Waar is het verdrag van afhankelijk? Van ratificatie door alle landen. Wat gebeurt er dus als 1 van de landen niet een beetje laf niet ratificeert, maar klip en klaar zegt dat het niet nu en ook niet in de toekomst gaat ratificeren? Dan kan het nooit in werking treden en de voorlopigheid vervalt daarmee omdat de term voorlopig dan geen bestaansrecht meer heeft, daar er geen einde meer aan zou zijn.
Maar goed volgens mij weet je dit zelf ook allemaal wel, maar je blijft bullshit verzinnen om Rutte's praatjes hierover te ondersteunen. Ben je onderdeel van het VVD online campagneteam of doe je dit op vrijwillige basis?
starbuck280 | 22-09-16 | 17:28:
Tnx a million.
De nachtelijke uurtjes, geen telefoon, lekker stil.
Eén van de voordelen van geen werk hebben, alles kunnen volgen.
Goede herinneringen aan de nacht van de Brexit uitkomst (ook hier in de panelen).
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:27
Als jij voorlopige teruggaaf krijgt, wat gebeurt er dan ook alweer als je later geen teruggaaf blijkt te krijgen?
Mag je het dan houden?
Nou. Zo werkt het nou ook met deze voorlopige inwerkingtreding. Als Nederland besluit niet te gaan ratificeren, houdt het op.
Er bestaat een groot verschil tussen iets "niet" of "niet willen" begrijpen terwijl je het donders goed begrijpt. Koppigheid heet dat en is weggelegd voor ezels.
Inwerkingtreding bepaalt voorlopige inwerkingtreding.
the Jackdawn & anderen:
.
We weten allemaal niet hoe dit zal gaan, we weten diddly shit.
De regels worden gemaakt terwijl het spel gespeeld wordt.
Tot het moment dáár is, blijft het gissen.
LuckyGirl | 22-09-16 | 17:23
Maandag 26 september. Qua tijd zal het wel weer ergens om de zeer donkere uurtjes nederlandse tijd gaan.
LibertasSimplex | 22-09-16 | 17:22
"Klassieke troll. Mooi. Ik wens je een lang leven vol schaamte."
Doe het zo maar af maar ook voor jou, wist je niet dat wanneer een EU verdrag voorlopig in werking treedt dit alleen gestopt kan worden met goed vinden van alle 28 lidstaten.
Denk je dat Frankrijk ooit akkoord gaat met het stoppen van een verdrag dat ze helpt aan extra handel dat anders naar Nederland zou gaan.
Je hebt je voor de gek laten houden net als die mensen in Engeland die denken dat er nu wekelijks 350 miljoen naar de gezondheidszorg kan.
Voorlopige inwerkingtreding hangt af van uiteindelijke inwerkingtreding.
Een besluit van niet ratificeren, Mark Rutte kan dat initiatief nemen, en alles houdt op.
EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 17:10:
Ik kan hard werken, maar vraag me niet om mee te werken aan verval.
Daarmee haal je het enige weg dat werken in de zorg aantrekkelijk maakt: je betrokkenheid bij mensen.
.
starbuck280 | 22-09-16 | 17:15:
Is er al een datum bekend?
Plz.
breakingnews | 22-09-16 | 17:09
"Er zal een nieuw verdrag van de landen die deel willen nemen (ex. NL) moeten komen,"
Het verdrag is voorlopig in werking en kan alleen gestopt worden indien alle lidstaten hiermee akkoord gaan. Je wilt toch niet zeggen dat je dit detail niet wist.
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:13
Wat een prachtige smerige retorische truc gebruik je hier overigens.
Je liegt volledig het punt dat je lijkt te maken, en als dan iemand zegt en motiveert dat je liegt, dan haal je een of ander al dan niet waar feitje aan, volstrekt irrelevant, als bewijs van je gelijk.
Klassieke troll. Mooi. Ik wens je een lang leven vol schaamte.
@breakingnews | 22-09-16 | 17:12
Hehe... ook wel genoemd 'plucheplakkers', 'baantjesjagers' en aanverwanten.
Peggie schijnt te hebben gezegd dat-ie 'ermee kapt' als-ie niet in een volgend kabinet komt te zitten.
Alternatieven? Baantje in Brussel, burgemeesterschap, Raad van State, dijkgraaf bij de provincie, enzovoorts.
Die ontslagen hardwerkende zorgverlener, dié mag zich dus melden bij de sociale dienst. Met een beetje pech, tot zijn/haar AOW, op zijn/haar 72e. Of zo. Als die AOW dan nog überhaupt bestaat...
the Jackdawn | 22-09-16 | 17:13
We wachten allemaal weleens ergens op.
breakingnews | 22-09-16 | 17:09
Omdat je hard gaat praten wil dat nog niet zeggen dat je gelijk hebt.
@oostermoer | 22-09-16 | 17:13
Ik kijk meer uit naar het 1ste debat tussen Trump en Hillary. Als die namelijk weer zo'n episode krijgt als in New York...
@oostermoer | 22-09-16 | 17:08
Afschuwelijk.
Dat zijn waarschijnlijk mensen die ooit zelf nog sollicitanten hebben mogen selecteren, en die ooit nog hadden gehoord van "'t kofschip", dus terdege wisten hoe ze de sukkels die al niet mee konden komen op de lagere school, konden uitselecteren... iets waar de gemiddelde werknemer bij het UWV dus allang niet meer toe in staat is.
Wàt een belediging.
Maar goed, we zijn het van harte eens...! ;-)
LibertasSimplex | 22-09-16 | 16:59
"Dat is simpelweg een leugen. Ik weet niet eens wat ik hier aan moet ontkennen. Het is gewoon niet waar."
Er wachten 198 verdragen van de EU op ratificatie van 1 of meer landen.
nos.nl/artikel/2097792-ook-zonder-rati...
Ik hoop, dat er weer een Trump rally is vanavond. Krijg ik meer energie van, dan van dit oeverloze gel*l uit Den Haag.
Mijn vertaling: zo'n gewetenloos figuur die via allerlei slinkse methoden mensen contracten aanpraat die dus helemaal niét in hun voordeel zijn.
EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 17:10
Ik zie ineens een heleboel commerciële werktijgers in ons kabinet.
@LuckyGirl | 22-09-16 | 17:00
Klopt!
Ik krijg sowieso al jeuk als ik bij een vacature een term als 'commerciële werktijger' aantref.
Mijn vertaling: zo'n gewetenloos figuur die via allerlei slinkse methoden mensen contracten aanpraat die dus helemaal niét in hun voordeel zijn.
Woekerpolissen en aanverwanten, anyone?
Voor dat soort 'werk' bedank ik van harte. Heb ik net een beetje teveel verantwoordelijkheidsgevoel voor...
-weggejorist-
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:54
"Ze hebben de portemonee in handen, geven bijna alles uit,"
Er wordt in de komende begroting 1 miljard meer uitgegeven dan dat er binnen komt.
Het klopt dat de overheid een gedeelte van zijn inkomsten rond pompt maar hier moet je de partijen op aanspreken die deze zorg, die netjes door de kerk werd verzorgd, toegankelijk hebben gemaakt voor iedereen.
EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 17:04
Wederom helemaal waar. Ik ken het voorbeeld van 62 jarigen , die gedwongen op sollicitatie cursus werden gestuurd.
@oostermoer | 22-09-16 | 16:55
Geen dank, ik weet hoe het voelt! ;-)
HÈT probleem is dat je als zeer werkwillende, positieve, goed opgeleide, je kont-kapot-solliciterende EN voor-de-kat-z'n-kut-werkende-'vrijwilliger' op één grote hoop wordt gegooid met ... okee.
U weet wel wat ik bedoel. Zwak-ziek-en-misselijk, geen enkele taalbeheersing, geen enkele opleiding afgemaakt. Lopend in een jurk, met een vieze baard. Met een beetje pech ook nog eens een strafblad opgelopen.
Maar onderscheid maken tussen beide categorieën?
Helaas, da's zogenaamd 'discriminasie'.
*KOTS!*
wat zit er toch een boel "bij gebrek aan beter" in vak K
hè Melanie
EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 16:48:
Jij klinkt net als ik niet als een "flexibele commerciële werktijger" (zo moest je jezelf betitelen in het systeem volgens de door het UWV aanbevolen terminologie).
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:55
Dat is simpelweg een leugen. Ik weet niet eens wat ik hier aan moet ontkennen. Het is gewoon niet waar.
Als de EU een dergelijk verdrag sluit, moet de hele EU ratificeren. Gebeurt dat laatste niet, is er geen verdrag namens de EU. De afzonderlijke landen mogen, volgens de EU, niet zomaar dat soort verdragen sluiten.
Dus is er geen verdrag.
Geen verdrag.
Waar the fuck haal je die onzin vandaan.
Je lijkt Mark Rutte wel. Die kan ook zo liegen.
@EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 16:48
Dank voor deze heldere reactie. Het is dus nog erger. Toch moet die organisatie "UWV" eens "doorgelicht" worden. Ze beschouwen zichzelf als onaantastbaar en een "bedrijf", terwijl ze DIENSTBAAR zouden moeten zijn.
LibertasSimplex | 22-09-16 | 16:46
"Geen ratificatie is geen inwerkingtreding van het verdrag. Punt. "
Voor Nederland dat klopt, niet voor de rest van de EU. Er wachten al 25 jaar verdragen op ratificatie binnen de EU. Je mag alleen als land niet volgens de regels van het verdrag werken wanneer het land niet ratificeert.
Het referendum, de zorg, het zijn niet eens verkiezingsbeloften en dat in deze tijd.
Ze zitten er duidelijk niet om toe te geven dat het systeem zichzelf niet kan onderhouden, en dat is volkomen logisch.
Beetje rondpompen is het enige dat de regering, welke regering dan ook, met geld kan doen.
51% van al het geld in het land is in handen van de regering.
Ze hebben de portemonee in handen, geven bijna alles uit, sluiten de portemonnee en we moeten ze op hun blauwe ogen vertrouwen dat we nog genoeg geld hebben, of het niet hebben ingewisseld voor monopoliegeld.
.
Over the Jackdawn:
Hij reaguurt inhoudelijk en dat levert mogelijk interessante uitwisseling op.
Meningen zijn als konten, iedereen heeft er 1.
Ik heb meer problemen met mensen als Gleeflang, maar die kan je weer lekker pesten.
De ontluisterend grove leugen van Mark Rutte, dat hij zo moet handelen als hij doet, omdat anders de boel toch wel doorgaat, ik hem een keer horen zeggen "uiteindelijk" het eind van die leugen, op z'n Clintons ("I did not have sexual kontrelations with the stupid Dutch people"), om net te doen of -ie niet stond te liegen, die ontluisterend grove leugen had hem het kabinet moeten kosten.
De vertrouwensregel met het parlement vindt namelijk zijn grondslag in het vertrouwen met het Nederlandse volk. Dat het parlement niet functioneert, neemt niet weg dat hij weg had moeten gaan.
Marianne Thieme de enige politici met idealen en ballen in de tweede kamer die ze niet in de "kerst" verkoop er uitgooit.
Ach ja, Marianne je weet hoe de vork in de steel zit in Den Haag en in Brussel met hun credo: All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Lak aan de burgers de dieren en aan het milieu, zolang zij zichzelf maar kunnen vetmesten.
Maar wees niet getreurd Marianne ondanks ik het niet met alle partij standpunten van de Pv/dD eens ben, krijg je volgend jaar weer mij stem.
Dit omdat je de enige ben die ballen en idealen heeft in een nest (tweede kamer en regering) wat graag doet aan populistische zelfpijperij.
Wij, de bevolking van Nederland, hebben het hier voor het zeggen, rutte en cs zijn alleen maar door ons ingehuurde vertegenwoordigers die dienen uit te voeren wat wij willen dat er in ons land moet gebeuren.
"UWV deugt niet,presteert niet en zijn niet menselijk. De politiek zou die organisatie eens grondig moeten doorlichten."
@oostermoer | 22-09-16 | 16:38
De 'politiek'? Haha. Die vinden het allemaal wel bèst.
Weet dat het UWV nog enige 10.000'den meldingen van FRAUDE op de plank heeft liggen. Je zou dan zeggen, genoeg werkloze oudere juristen die een dergelijk varkentje wel even willen wassen. Zéker hier in Utrecht, waar inmiddels het héle sociaal-juridisch raadswerk wordt uitgevoerd door... 'vrijwilligers'.
Dus ik stuur een mailtje naar het UWV, met de melding dat ik mijzelf van harte aanbeveel voor dit klusje, als door-de-wol-geverfde sociaal-juridisch dienstverlener.
Wat dacht je? Geen enkel antwoord.
Het UWV heeft nog nooit ook maar een enkele serieuze werkzoekende daadwerkelijk aan (betaald!) werk geholpen. NOG NOOIT.
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:35
Geen ratificatie is geen inwerkingtreding van het verdrag. Punt.
-weggejorist-
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:35
Je begint jezelf nu wel een beetje belachelijk te maken. Het betreft hier de ratificatie van het eu-verdrag, voor de onderdelen waar de lidstaten competentie hebben (Dit is alles op de handelsbepalingen na). Dit moet unaniem gebeuren, anders is er helemaal geen verdrag. Het betreft hier dus NIET ratificatie alleen voor Nederland, zoals jij liegt. Dat de eu het wel zo wil spelen, maakt het nog niet wettig. Ze zijn illegaal bezig als ze dat doen.
@catomar | 22-09-16 | 16:12
+ héél veul!
Iedereen die het daadwerkelijke werk in de (ouderen)zorg verricht (dus NIET de bobo's, managers, enz.!) verdient respect. Heel veel respect!
@LuckyGirl
"Ignore the Troll". Laat 'm in z'n sop gaarkoken!
Wat zei ik enkele weken voor het referendum ook alweer hier op Geenstijl? Oja, dat de grote belangen voor gaan en dat de 2e kamer de uitslag gewoon negeren. Net zoals in 2005 met het referendum over de Europese grondwet zullen we over 2 jaar horen dat het Associatieverdrag er alsnog komt maar dan anders maar toch het zelfde. Mark my words.
@LuckyGirl | 22-09-16 | 16:16
Ben ooit het UWV uitgezet omdat ik het waagde te zeggen dat zij werk hebben omdat ik geen werk heb, met andere woorden, behandel me met wat meer respect.
@VerenigingVanDieven | 22-09-16 | 16:35
UWV deugt niet,presteert niet en zijn niet menselijk. De politiek zou die organisatie eens grondig moeten doorlichten.
Komt die Rukke weer met z'n intelligente oplossingen en z'n 'selectief selecteren'.
@LuckyGirl | 22-09-16 | 16:16
Ben ooit het UWV uitgezet omdat ik het waagde te zeggen dat zij werk hebben omdat ik geen werk heb, met andere woorden, behandel me met wat meer respect.
LibertasSimplex | 22-09-16 | 16:24
"Het Oekraïne-verdrag is niet geratificeerd, en kan niet in werking treden zolang er geen ratificatie plaatsvindt. "
De ratificatie gaat over Nederland zelf niet over de rest van de EU, alle 28 lidstaten hebben het EU verdrag goedgekeurd in . Zodra een land ratificeert mag het gebruik maken van de voordelen, tot die tijd gelden de oude afspraken.
Mijn theorie is dan ook dat dit onderwerp helemaal niet referendabel was.
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:18
Als die theorie is gestoeld op de poep die Jackdawn hier de hele tijd praat over het wel of niet in werking treden van dit verdrag als NL al dan niet ratificeert, kunt u uw theorie per direct herzien.
breakingnews | 22-09-16 | 16:31
Inderdaad, ik weet nog niet goed of hij het echt niet snapt of dat hij uit hetzelfde pinokkiohout is gesneden als rubberen rutte.
Onze premier de heer Mark Rutte is gewoon een landverrader. Betaald door de burger dient deze de belangen van Brussel. De geschiedenis zal genadeloos oordelen over de regeerperiode van zijn kabinet.
@ProAsfalt | 22-09-16 | 15:32
Ik snap je standpunt, maar ben het niet (helemaal) met je eens in dezen. Het blijft een moeilijke kwestie, zeker zolang de wereldbevolking de pan uit blijft groeien (en iedereen deze allereerste oorzaak van alle milieu- en aanverwante problemen maar blijft negeren en ontkennen).
Toch, 100.000 x liever een Dierenpoes aan het roer dan aan Rubberen Rutte!
Mijn theorie is dan ook dat dit onderwerp helemaal niet referendabel was.
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:18
Als die theorie is gestoeld op de poep die Jackdawn hier de hele tijd praat over het wel of niet in werking treden van dit verdrag als NL al dan niet ratificeert, kunt u uw theorie per direct herzien.
Rutte denkt graag voor andere mensen. Dat doen alle communisten en fascisten.
Er is een stille koppige meerderheid die vooruit wil, zegt de man die Nederland met zn beleid de vernieling in heeft geholpen, we zijn niet vooruit, maar heel erg achteruit gegaan.
Deze flapdrol heeft zelfs die koppige meerderheid jarenlang straal genegeerd.
Hij moet echt weg!
Ook voor jou het verdrag is juni 2014 goedgekeurd door alle lidstaten.
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:16
Ook voor jou Jackdawn, ik schreef al dat je kunt blijven plempen, maar het klopt niet. Al had iedereen en z'n moeder het goedgekeurd, ratificatie gaat niet over toepassing in de respectievelijke landen. Zonder ratificatie treedt het verdrag niet in werking.
Maar omdat ook jij het verdrag wel niet gelezen zult hebben, hierbij om een einde te maken aan deze discussie:
Artikel 486 Inwerkingtreding
1. Deze overeenkomst wordt door de partijen volgens hun eigen procedures geratificeerd of goedgekeurd. De akten van bekrachtiging of goedkeuring worden neergelegd bij het secretariaat-generaal van de Raad van de Europese Unie.
2. Deze overeenkomst treedt in werking op de eerste dag van de tweede maand volgende op de datum waarop de laatste akte van ratificatie of van goedkeuring is neergelegd.
Het verdrag is in juni 2014 goedgekeurd door alle lidstaten, de ratificatie gaat alleen over de invoering in eigen land.
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:15
Je ziet het fout. Het verdrag is pas geldig nadat het is geratificeerd. Vandaar dat het verdrag VOORLOPIG, in afwachting van ratificatie, in werking is getreden. Als Nederland niet ratificeert, is het verdrag van tafel. Als de eu het vervolgens toch doordrijft, is het zelf fout bezig en dit is juist goed omdat de mensen dan zelf kunnen zien wat voor ondemocratisch monster de eu eigenlijk is. Het ondemocratische monster waar Rutte nu voor wordt aangezien zeg maar.
@Schaaldier | 22-09-16 | 16:24
Marianne is nog lang niet 'klaar' met dat CETA/TTIP, hoor. Daar hebben we het laatste nog niet over gehoord. Zal ze op blijven hameren.
En terecht. ;-)
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:23
"Ik had het over de aankoopprijs van het pand in de link."
Sorry ik dacht dat je het over je ouders had.
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:16
Niet geratificeerd.
Het Oekraïne-verdrag is niet geratificeerd, en kan niet in werking treden zolang er geen ratificatie plaatsvindt.
Ook voor jou.
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:18
"Mijn theorie is dan ook dat dit onderwerp helemaal niet referendabel was."
Was het ook niet alleen wilde Geenpeil de nieuwe wetgeving uitproberen die een raadgevend referendum mogelijk maakt.
Goed gezegd door Thieme. Maar wel balen dat Rutte er gewoon mee wegkomt dat hij haar vraag over CETA ontwijkt!
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:22:
Ik had het over de aankoopprijs van het pand in de link.
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:12
"Voor nog geen half miljoen Euro."
ik denk dat ik het begrijp en laten we het daar bij houden.
the Jackdawn | 22-09-16 | 16:16:
Mijn theorie is dan ook dat dit onderwerp helemaal niet referendabel was.
Bij mij weten worden er heel wat terroristische groeperingen gefinancierd door middel van ontwikkelingsgeld.
Maar goed dat valt weer over humanitaire oplossingen en natuurlijk normen en waarden.
catomar | 22-09-16 | 16:12:
Dank.
Donkere tijden meegemaakt, met het UWV als dieptepunt.
Wat een vernedering, ze behandelen je alsof je niet wìl werken.
breakingnews | 22-09-16 | 16:14
Ook voor jou het verdrag is juni 2014 goedgekeurd door alle lidstaten.
Rutte is de reden waarom ik zo langzamerhand een tyfushekel begin te krijgen aan democratie. Ik wil een overheid die daadkrachtig is en de term VOLKSvertegenwoordiger waardig is. Bij beide heb ik het gevoel keihard in de steek gelaten te worden. Natuurlijk zullen Samson, Pechtold en Buma op de kade staan wanneer ze mijn plempsel lezen, maar zo werkt het niet heren. Ik ben van de korte termijn politiek. Aanpakken wat NU relevant is. Ik weet niet eens wat ik overmorgen moet vreten. Laat staan dat ik weet waar ik over 5 jaar wil staan in/met dit land!
accijnstoerist | 22-09-16 | 16:11
Het verdrag is in juni 2014 goedgekeurd door alle lidstaten, de ratificatie gaat alleen over de invoering in eigen land.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:22
koeberg | 22-09-16 | 15:25
U kunt beiden schrijven tot u een ons weegt, maar als NL het verdrag niet ratificeert is het niet geldig. Met andere woorden, dan is er geen verdrag. Dit is namelijk geen verdrag tussen de EU-landen en Oekraïne, waarbij zoveel EU-landen mogen meedoen als er mee willen doen, maar tussen de EU en Oekraïne. Een dergelijk verdrag is pas geldig als alle landen die ratificeren.
En dat de rest het in werking laat treden en NL de enige is die "van mening is" dat er geen verdrag is, is de grootst mogelijke onzin. Het is voorlopig in werking, dat gebeurde altijd al, maar het treedt nooit in werking als NL niet ratificeert. Het hebben van een verdrag is iets feitelijks, niet gebaseerd op iemands mening.
Neem nou maar aan dat het klopt wat ik zeg, want juist hierin zit hem het probleem voor Rutte wat al dat gedraai van hem verklaard. Rutte benoemd dat deels door elke keer te zeggen "als wij niet ratificeren gaat de rest gewoon door en wat hebben de nee-stemmers dan bereikt?". Dat is echter een rad voor de ogen. Als wij namelijk niet ratificeren, moet er een nieuw verdrag (en geen EU-verdrag) maar van lidstaten met elkaar + Oekraïne komen. Nieuw verdrag is nieuwe onderhandelingen, en daar heeft niemand zin in met die gek uit Oekraïne.
Dat is de hele reden voor dat gesteggel over het referendum, zie mijn drie mogelijkheden uit mijn post van 14:41. Maak daar maar mooi een topic van, want dat en niet meer of minder is er aan de hand.
Ik bedoelde, heb met je te doen.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:59:
Voor nog geen half miljoen Euro.
Hmmm
LuckyGirl | 22-09-16 | 16:05
Mensen die in de ouderenzorg werken zouden een fatsoenlijk vast contract moeten krijgen en een lintje van de Koning. Diep respect heb ik voor deze mensen. Schaamteloos hoe sommige in deze sector zijn behandeld. Ik heb met je doen.
"NL ratificeert gewoon niet. Het verdrag kan daardoor niet in werking treden."
Voor Nederland, het verdrag is al in werking voor de EU, Nederland moet alleen beslissen of de Nederlandse handel ook met korting handel mag drijven met dit land zoals de rest van de EU.
Voor de Oekraine maakt het niet uit of de tomaten uit Nederland of Frankrijk komen.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:05
The Jackdawn snapt er niets van. Het handelsgedeelte zelf is juist competentie van de eu en niet van nl. Visumvrij verkeer van personen, het gratis geld en de militaire steun daarentegen zijn dat niet. Precies alle dingen die Kiev wil, zijn dat dus niet. Deze zullen moeten worden teruggedraaid als Nederland niet ratificeert. Niet dat dat gaat gebeuren, maar laat de eu deze eigengemaakte rotzooi zelf maar opruimen, daar hoeft Rutte zich niet om te bekommeren.
Tussendoortje over normen en waarden en nee het heeft niets van doen met ouderenzorg.
Vluchtelingen in oude villa Twello
ejbron.wordpress.com/
rutte is de showmaster van de EU zonder enige inspraak. En rutte wat hebben ze gewonnen? rutte: ze helemaal niets behalve ellende en een scala aan leugens.
De oppositie zit nu te beven van woede dat Geert hun rutte aanpakt.
En dus nu van een uitkering moet rondkomen.
Die betaald wordt van Nederlands belastinggeld.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:59:
Goedkoper, vast.
Los van het feit dat ik door dit beleid mijn baan in de ouderenzorg ben kwijtgeraakt.
oostermoer | 22-09-16 | 15:55
Huh het laatste.
Door zg kritiek te hebben over die uitspraak steken ze eigenlijk een veer in de reet van die rutte.
Van kijk eens wie heeft Wilders nou nodig met zo,n bikkel als een rutte.
Buma pleur op en kom niet meer terug!
LuckyGirl | 22-09-16 | 15:49
"Als ze eens zouden beginnen met te stoppen mantelzorgers niet op een smerige manier financieel te pakken."
Deze mensen belonen zou meer geld opleveren maar ik ben een voorstander van het geven van een ouderbijslag als mensen zelf voor hun ouders zorgen.
Veel goedkoper dan de huidige regeling waardoor de Staat voor de verzorging van papa en mama opdraait.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:30
50 jaar geleden leefde families dicht bij elkaar,nu leeft men verspreid door Nederland.
Zoals Sjonie01 zegt: de 2 verdieners.
Ok nu zijn we compleet terug bij Jan-Paulus de Boskabouter.
Alleen de VOC en een skateboard ontbreken nog.
Joris Draaksteker | 22-09-16 | 14:38
Ok en dan? dan komt er iemand anders aan de macht, en dan blijft alles precies zo als het nu is. De tijd van praten en stemmen is voorbij. De hele politiek moet opnieuw ingericht worden. Je denkt toch niet dat een nieuwe premier in een keer naar Brussel een middelvinger op steekt met het referendum en bijvoorbeeld TTIP.
Waarom praten ze zo lang over die uitspraak? Wat is daar aan de hand? Gaat het kabinet vallen? Of kloppen ze elkaar straks weer lachend op de schouders?
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:48
Kom maar weer met iets wat totaal niet slaat op de gevoerde discussie, Classic Jack.
Ah lamlul roemer heeft ook wat te melden over normen en waarden.
Kinderen horen zelf voor hun ouders te zorgen, deden ze 50 jaar geleden ook in Nederland.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:30
.
Toen leefde je ook nog niet in een 2 verdieners maatschappij en kon de vrouw ook nog thuisblijven voor de kinderen.
Normen en waarden zijn pakweg de laatste 40 jaar verkwanseld door de meerderheid van de kiezers die weer op partijen stemden die normen en waarden hoog in het vaandel hebben.
Ik stond slagroom te kloppen ,de mixer werd spontaan verliefd op draaikont pinokkio .met zoveel toeren mag ie me roeren , sprak het duivelse apparaat
Wat een leier is het toch.
eng addergebroed.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:44:
Als ze eens zouden beginnen met te stoppen mantelzorgers niet op een smerige manier financieel te pakken.
Welke steun, daar weet ik te weinig over.
De soorten steun die het hardste nodig zijn.
Sano | 22-09-16 | 15:40
"Terug naar de middeleeuwen dus? Lachen joh..."
Nee, lees het sprookje van de kip met de gouden eieren maar eens.
kinderboerderijdekraal.nl/de-kip-met-d...
Ze hebben het weer over de toonhoogte en kromme komkommers. Zucht.
Volgens mij is dit gewoon afgesproken om de tijd vol te maken met helemaal niks.
Rutte's antwoord is dus, over een onderwerp waarbij "sorry" zeggen erg makkelijk is, "Ja, ik verlaag mijn standaarden wanneer de omstandigheden daar om vragen".
Het "Pleur op" was gewoon om goedkoop Wilders naar de kroon te steken.
Daarom houdt Rutte aan die uitspraak vast, kiezers naar zich toetrekken.
Nothing big.
Klaver , Pechtold : Pleur zelf maar op en zit niet te zeiken over een reactie van uit het hart.
Huh hebben ze het nou nog over pleur op?
@Schietmijmaarlek | 22-09-16 | 14:30
Een complimentje van een extreem linkse nitwit en Rutte loopt naast zijn schoenen van verwaandheid.
LuckyGirl | 22-09-16 | 15:32
"Alleen kan je ook stellen dat diegenen die dat doen ook op steun van de Nederlandse politiek moet kunnen rekenen."
Wat versta je onder steun, een ouderenbijslag zoals we nu de kinderbijslag hebben.
Godgeloeietig! Rutte 'heeft de indruk dat de Nee-stemmers niet wilde dat Nederland het verdrag niet ratificeerde, maar dat het hele verdrag niet door moest gaan.'. Wat jij, Rutte, primus inter paris, voor een indruk hebt, doet helemaal niet ter zake. Jij moet je aan de wet houden, en die schrijft voor dat je je baseert op de uitslag van het referendum, op het antwoord dat gegeven is op de vraag die gesteld is. En die vraag ging uitsluitend over het wel of niet ratificeren, en dus NIET of het verdrag van tafel zou moeten. Om je nu onder die wettige uitslag uit te draaien om hem anders te interpreteren, en op basis daarvan geen actie te willen ondernemen, is gewoon een onwettige daad. In de debattechniek ook wel een 'stropop-argument genoemd', je verandert de argumentatie van de opponent en gaat die vervolgens bestrijden. Dit kinderachtige debattrucje toepassen op de uitslag van een referendum is beneden alle peil, en elk kamerlid, dus ook van de VVD en PvdA, dat daarin meegaat, zou zich diep moeten schamen.
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:28
Terug naar de middeleeuwen dus? Lachen joh...
Ach mannetje Pechtold wil zo graag nog een keer meeregeren dat hij alles en iedereen als kiezer wil. Anders gaat hij wel. Doei!
Rutte begint nu allemaal dingen door elkaar te halen, te brabbelen.
Zeg gewoon:"Ik liet me gaan met die woorden", basta, klaar.
Geheel volgens traditie gaan kamerleden over zo'n triviaal onderwerp ineens wél steigeren.
Een paar woorden en toon kunnen dus voor meer opwaaiend stof zorgen dan MH-17, bommen met korte lontjes of het referendum.
Maar toch, hij wankelt.
@Watching the Wheels | 22-09-16 | 14:10
Beetje oneerlijk? Net zo als een beetje zwanger?
Deze man is een ordinaire oplichter en een groot gevaar voor alle vrijheidslievende Nederlanders en voor alle Nederlanders met een inkomen minder dan anderhalf keer modaal die ook nog een besmeerde boterham wensen.
Alleen de zelfbenoemde elite, de grootgraaiers en de asieleisers hebben tegenwoordig nog recht op een besmeerde boterham, of enkele miljoenen per jaar natuurlijk.
Ik zie nu alleen maar partijen aan het woord die turkse zieltjes willen winnen.
Je zou haast denken dat er verkiezingen op komst zijn.
Wat een kleuterklas.
@DaJonkel | 22-09-16 | 15:28
Welke EU grondwet?? Je bedoelt het verdrag van Lissabon? Dat heeft niet de juridische status van een grondwet.
Kuzu, pleur op.
De verkiezingen zijn reeds begonnen. Rutte, je had in 2012 nooit met de pvda in zee moeten gaan.
Trap er niet meer in! Maart 2017 stem PVV!
Dit is nu het grote probleem in dit land. Als die politiek correcte sukkels zoals Buma, Pechtold, Kuzu die oeverloos staan te drammen over een woordje zoals "pleur op" Het gaat tot nu tot de hele dag al over Vluchtelingen, Turken met een dubbel paspoort maar niet over Nederlanders. Daarom zijn de mensen zo moedeloos over Nederland. En ze leren er niets van.
Marianne Tietuh! Al lang niet zo lekker als Ancilla van de Leest, dus helaas.
@zwarte_weduwe | 22-09-16 | 15:26
Welke Oekraïne-onderhandelingen? De onderhandelingen met Oekraïne waren al afgerond voordat de tweede-kamer vorig jaar over het associatieverdrag gestemd heeft.
ad melkert | 22-09-16 | 15:30
"dit is kritisch zijn voor de Buhne, want er zijn onderwerpen die 1.000 keer meer het waard te zijn om te intervenieren (zorg, migratie, EU, pensioenen, banen, etc.)."
Hierover wordt binnenskamers gesproken met de toekomstige coalitie genoten.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:28
U bent niet goed bij u hoofd en daar wil ik bij laten. Ga lekker bij Joop trollen.
@Watching the Wheels | 22-09-16 | 14:13
Vroeger VvD gestemd maar toe Dijkstal van de VvD een crypto socialistische partij maakte was ik snel vertrokken.
En Rutte, een grotere oplichter en pathetische leugenaar ben ik in mijn hele leven van meer dan 70 jaar nog nooit tegengekomen.
Rutte is Dijkstal in het kwadraat, wat? Tot de derde macht!
Nederlanders kunnen qua ouderenzorg leren van de moslims die zelf voor hun oudjes zorgen.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:28:
Mee eens!
Alleen kan je ook stellen dat diegenen die dat doen ook op steun van de Nederlandse politiek moet kunnen rekenen.
@EefjeWentelteefje | 22-09-16 | 14:33
Alleen jammer dat dierpoes voor het klimafaat is hetgeen 200 miljard of meer kost. 200 miljard. 200 miljard te besteden aan het eigen risico voor de zorg, asfalt, beter onderwijs, de bejaardenzorg, of wat dan ook.
Daarom voor mij geen klimafaat, dus geen PvdD
Die neppe, gemaakte, politiek correcte gekrenktheid over dat "pleur op".
Iedereen denkt het, en nu zegt Rutte het eens een keer. Wat een poppenkast.
Mis ik iets?. Het gaat nu al een uur over "Pleur op". Rot op kinderachtige politici ter linkerzijde, dit is kritisch zijn voor de Buhne, want er zijn onderwerpen die 1.000 keer meer het waard te zijn om te intervenieren (zorg, migratie, EU, pensioenen, banen, etc.).
GOEM | 22-09-16 | 15:26
"Of minder contributie overmaken naar brussel, minder stuksmijten op de zieligheidsindustrie, kritischer kijken naar subsidies, kappen met onnodig rondpompen van toeslagen."
Kinderen horen zelf voor hun ouders te zorgen, deden ze 50 jaar geleden ook in Nederland.
Nee, Buma heeft, inderdaad door een infantiel onderwerp, blootgelegd hoe de persoon Mark Rutte in elkaar zit.
Maar het onderwerp is klote.
Toch gaan we vanaf nu een ander debat krijgen, let maar op.
Head first.
LuckyGirl | 22-09-16 | 15:21
"Euuhhh, leg eens uit?"
Ik ben netto betaler aan de Staat en de ouderen zijn netto ontvangers. Zonder betalers is er niets te ontvangen waardoor het niet meer dan logisch is dat mijn veiligheid voor de zorg van ouderen gaat. Nederlanders kunnen qua ouderenzorg leren van de moslims die zelf voor hun oudjes zorgen.
De EU grondwet, waar wij Nederlanders ook al tegengestemd hebben, heeft er voor gezorgd dat het Oekraïne verdrag, waar we ook tegen gestemd hebben, toch al werking getreden is.
Goh, waarom zouden mensen toch steeds meer het idee krijgen dat de EU helemaal geen democratie is.
De enigste manier hoe wij dus niet als de slechterik de geschiedenis in gaan, is door onze toekomst terug te nemen.
@Graaf van Egmont | 22-09-16 | 14:09
Die smeerlap Verhofstadt heeft toch privébelangen in de Oekraïne? En hoe zat het ook al weer met die koffieboer uit Rotterdam en Pechtold?
Rutte begint nu erg op JPB te lijken:"Kunnen we niet gewoon aardig zijn tegen elkaar"
Buma, peur op!
Gaan de Oekraïne-onderhandelingen intussen gewoon door of staan die door het Nederlandse 'nee' op een laag pitje?
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:17
Of minder contributie overmaken naar brussel, minder stuksmijten op de zieligheidsindustrie, kritischer kijken naar subsidies, kappen met onnodig rondpompen van toeslagen.
Dan kan je de ouderen netjes verzorgen EN investeren in veiligheid.
Oja, als die overbodige managementlagen in de zorg ook eens geschrapt worden, kan je met hetzelfde geld meer doen aan het bed.
@breakingnews | 22-09-16 | 15:13
Dat bedoel ik met dat het verdrag formeel niet geldig is.
Maar als 27 landen (Oekraine en 26 EU-landen) nou gewoon dit verdrag in werking laten treden (zoals ze eigenlijk al doen).
Dan is Nederland de enige die van mening is dat er geen verdrag is, zoals the @Jackdawn | 22-09-16 | 15:05 ook al schreef.
Goeie van Buma!
Een inside look antwoord van Rutte:
"Je hebt gelijk maar de regels gelden soms even niet voor mij.".
Buma is de Rob Geus van Den Haag
Maar eigenlijk is de samenvatting hiervan: de beslissing is al genomen op EU niveau. Nee zeggen door de kamerleden mag niet. Wat betekend dat de EU impliciet veel meer macht heeft dan er verteld wordt. Waarom dan nog kamer verkiezingen volgend jaar, voor dat nepparlement?
*mannen met witte jassen vor Zwamson bestelt*
Zwamson heeft last van moraaridderitis.
Gaan we het nu weer de hele tijd over 'pleur op' hebben? Dat leidt de aandacht af waar het hier echt om gaat.
breakingnews | 22-09-16 | 15:14
"Nope, zie hierboven."
Niet de werkelijkheid, het verdrag ligt er en is al in werking voor de landen die geratificeerd hebben. Nederland kan besluiten niet te ratificeren maar over de andere EU landen heeft het geen zeggenschap dus kan het verdrag niet tegengehouden worden. Rutte moet alleen beslissen of hij handel wil blijven drijven want niet ratificeren is niet vrij handelen.
Rutte, Merkel, Juncker, Timmermans, Verhofstadt en Schultz, dat zijn de meest opvallende dictators in de EU, waarbij Merkel zonder ook maar enig mandaat gewoon haar eigen volstrekt krankzinnige plannen doordrukt die uiteindelijk tot het kalifaat in Europa zullen leiden.
breakingnews | 22-09-16 | 15:13:
Precies, unanimiteit, wat is daarmee gebeurt?
.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:17:
Euuhhh, leg eens uit?
Heeft die zak snot nou z'n haren geverfd?
Marianne Thieme heeft in deze paar minuten meer zinnige dingen gezegd dat de hele PvdA, VVD en D66 de afgelopen 8 jaar bij elkaar! CDA komt ermee weg maar alleen dankzij Pieter Omtzigt..
Rutte is een V.V.K.
Toppie mevrouw Tiemen gaat zo door en u komt nog ver.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:07
Ik weet dat u een enorme Mark fan bent maar enige realiteitszin lijkt me hier wel op zijn plaats.
En geloof me ik hoop dat ik nooit in de positie kom om te zeggen "ik heb het toch gezegd". Ik hoop dat het hier nooit fout gaat, maar dat hoopte ze in Nice, Brussel, Parijs, Istanbul enz. ook.
Het is nogal naïef om te denken dat het hier niet gaat gebeuren omdat Mark Rutte zo goed oplet. Sprookjes bestaan niet.
Turken zijn geen Nederlanders Zwamson. Punt.
Rutte moet tegen Didi zeggen:
Omdat je tegen een echte Nederlander niet kan zeggen:"Rot op naar je beloofde land".
Maar jah, Wilders hè.
En Didi vond het incident niet erg, maar dat het incident nu tot het publieke domein behoren.
Iedereen kan nu zien wie Didi's stemvee is.
LuckyGirl | 22-09-16 | 15:13
"De diensten hebben ook enorm geleden onder Rutte."
Klopt, ik had ook liever gezien dat Rutte wat meer ouderen uit het verzorgingshuis had geschopt ipv te bezuinigen op de veiligheidsdiensten.
Didi wil dat de Turken op hem gaan stemmen.
-weggejorist-
O, daar hebben we het verbindingsstokpaardje weer. Ik heb nog wel een zwachtel om je mond te snoeren Zwamsom.
"Ja maar, europese grondwet..."
Mark bedoelt dat gedrocht waar we ook tegen hebben gestemd, maar met een nieuwe kaft gewoon doorgedrukt is.
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:05
Nope, zie hierboven.
Je kunt Samsom wel uit de moslimknuffelaar halen, maar de moslimknuffelaar niet uit de pvda-er
@breakingnews | 22-09-16 | 14:41
> 2. NL ratificeert gewoon niet. Het verdrag kan daardoor niet in werking treden.
Is dat zo? Formeel niet.
koeberg | 22-09-16 | 14:59
De rest van uw verhaal is duidelijk. Dat is ook wat ik in mijn stukje probeer te beschrijven, die gek die daar zit in de Oekraïne, die zal alles aangrijpen om meer van zijn eigen dingen in te willigen.
Echter wat ik zeg, klopt. Als NL niet ratificeert is het verdrag niet geldig. Het kan voorlopig in werking zijn getreden, het zal nooit definitief (en volledig) in werking kunnen treden zolang NL niet ratificeert. Jij koopt een huis van twee eigenaren, jij hebt getekend, en een eigenaar heeft getekend, en jij mag er voorlopig alvast gaan wonen. Zolang de andere eigenaar niet tekent wordt het huis nooit van jou. En als die andere eigenaar ook nog expliciet aangeeft dat hij het nooit gaat tekenen, is het hele contract van tafel.
Zo is het hier ook. Het is ook nog nooit eerder gebeurd dat een land niet ratificeerde. Het heeft wel eens heel lang geduurd, maar dan was er altijd wel de intentie om dat op langere termijn te gaan doen. Echter, als NL duidelijk zegt wij gaan het niet ratificeren, nu niet en nooit niet, is het verdrag niet geldig en zal er wat nieuws moeten komen tussen die 27 landen en Oekraïne. Maar dus nieuwe onderhandelingen, want een nieuwe overeenkomst. Dat is wat ik juist aangeeft.
Brexit, een land dat niet ratificeert, landen die de grenzen weer instellen, het is het jaar van de precedenten voor de EU.
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:01:
Ik denk niet dat iemand hier, maar wie ben ik, kritiek heeft op onze diensten.
De diensten hebben ook enorm geleden onder Rutte.
Ik denk dat de VVD een beetje onderschat hoeveel traditioneel VVD-stemmers NEE hebben gestemd bij het referendum. Dit draaikontgedrag gaat Mark straks de nodige stemmen kosten.
Joris Draaksteker | 22-09-16 | 14:38
Ik denk dat veel 'VVD stemmers' geen flauw idee hebben op welke partij ze eigenlijk hebben gestemd. Rutte doet precies wat in de lijn van de VVD ligt namelijk.
Huidige politiek: overal begrip voor hebben, het allemaal wel begrijpen, om vervolgens de burger keihard te negeren.
@the Jackdawn | 22-09-16 | 15:01
En u denkt dat er nog geen aanslagen zijn geweest omdat Mark Rutte zo goed op de tent past? haha laat me niet lachen. Door alle valse papieren die er in omloop zijn, weten ze niet eens wie er allemaal hier zit. Dat er hier nog niks gebeurd is, is een kwestie van geluk.
Hoe vaker hij zegt: We staan in de top 3, we lopen voorop, compliment van Obama, hoe meer ik last krijg van kotsbeu.
Ir. Wilhelmus | 22-09-16 | 15:02:
Ik zeg: inclusief de volledige oppositie.
Op een stuk of 5 kamerleden na.
catomar | 22-09-16 | 15:05
"Dat er hier nog geen aanslagen zijn gepleegd is meer geluk dan wijsheid"
Je doet de mensen die hier mee bezig zijn te kort.
@Dit parlement is gewoon een farce. Het zou de oppositie sieren als ze gewoon weg zouden lopen uit dit toneelstuk.
Schmalz | 22-09-16 | 15:00
Dit parlement is geen Nederlands parlement, maar een internationaal parlement. Ze kunnen beter in het engels gaan praten. Als Trump president wordt en Rutte of iets dergelijks zou er nog zitten... Gooit hij Nederland uit de NAVO of the USA stapt zelf uit de NAVO en kan Putin zo binnen wandelen.
koeberg | 22-09-16 | 14:59
"NL ratificeert gewoon niet. Het verdrag kan daardoor niet in werking treden."
Voor Nederland, het verdrag is al in werking voor de EU, Nederland moet alleen beslissen of de Nederlandse handel ook met korting handel mag drijven met dit land zoals de rest van de EU.
Voor de Oekraine maakt het niet uit of de tomaten uit Nederland of Frankrijk komen.
the Jackdawn | 22-09-16 | 15:01
Dat er hier nog geen aanslagen zijn gepleegd is meer geluk dan wijsheid. Laten we hopen dat het geluk bij ons blijft.
koeberg | 22-09-16 | 14:59:
Er zijn vele redenen om Nederland erbij te willen hebben voor Oekraïne, NL is, middels onze politici, een rijke en laffe betaler.
De wil van bepaalde Nederlanders en Nederlandse bedrijven om Oekraïne toe te laten treden behoeft geen uitweiding meen ik.
Dit laat precies zien hoe de EU nazies van het vierde rijk uit Brussel handelen, volk is tegen "jammer" het is al in werking "middelvinger". Oprutten met de vvd doen er trouw aan mee. D66 is helemaal EU geil, uw pensioen is al gejat door de EU volgende is dat het verdeelt word over alle EU pensioen gerechtigden.
inderdaad, dit kabinet verdient keer op keer een motie van wantrouwen, ondertekend door de voltallige oppositie
vatoz | 22-09-16 | 14:58
"Wat zegt die leugenaar nu. We doen er alles aan om de terroristen buiten te houden. Hoe durft hij het te zeggen."
Wilders beloofd al 12 jaar aanslagen maar gelukkig hebben we Mark om er voor te zorgen dat het nog niet zo ver is gekomen.
Rutte heeft over elk lastig onderwerp een tekst ingestudeerd, die hij na elke vraag (maakt niet uit welke) dan weer uitspreekt. Hooguit met enige tekstuele variatie. Zo ook hier weer. En omdat die brave kamervoorzitstert na drie rondjes interruptie afkapt, en hem nooit verplicht tot een passend antwoord, komt hij zo door elk debat. Lijkt knap maar is zo makkelijk als wat. Temeer omdat hij weet dat de fracties van PvdA en VVD hem toch steunen, ook al kraamt hij de grootste leugens en kulredeneringen uit.
Dit parlement is gewoon een farce. Het zou de oppositie sieren als ze gewoon weg zouden lopen uit dit toneelstuk.
Rutte probeert in zijn bewoording naar fractieleiders bruggen te slaan waar de rivier het breedst is.
Komt belachelijk over.
@breakingnews | 22-09-16 | 14:41
> 2. NL ratificeert gewoon niet. Het verdrag kan daardoor niet in werking treden.
Is dat zo? Formeel niet. Maar laten we het eens vanuit het oogpunt van Oekraine bekijken. Die heeft gewoon een verdrag met de EU ondertekent door 27 lidstaten. Oekraine heeft schijt aan hoe de EU het ondeling regelt (zou ik tenminste hebben als ik de premier van Oekraine was).
Oekraine heeft 26 landen tegenover zich die gewoon het verdrag willen naleven. In het ergste geval is er 1 land (Nederland) dat dwars ligt. Nou ja, dan doet Oekraine toch geen zaken met dat ene land? Zo zou ik er tegenaan kijken vanuit Oekraiene. En volgens mij kijkt de premier van dat land er ook zo tegenaan.
Wat zegt die leugenaar nu. We doen er alles aan om de terroristen buiten te houden. Hoe durft hij het te zeggen.
rutte gaat negeren en uitzingen tot de verkiezingen
1 element is het zelfde gebleven, op de meest pijnlijke momenten barsten mensen in de kamer in lachen uit.
Zeer storend.
Opvang in de regio. Gaat Trump voor zorgen als hij gekozen wordt.
Nu hebben ze het al langer over taallessen in de toekomst dan over MH-17 of over het referendum.
Mijn Nederlands is in orde, maar dat geeft me niet bepaald een garantie op een baan.
aai Dierenpussy aai,
aai Dierenpussy aai,
RotRutte!
(alhoewel ik Thiemen ook wel een pets voor de billen zou willen geven, maar dat is weer heel wat anders)
Hoe arroganter big-politics zich opstelt des te meer mensen er elke dag van wakker worden, tot op een gegeven moment men het echt zat is. De geschiedenis is daar vrij stellig in...
Jos Tiebent | 22-09-16 | 14:50:
Je bent de tondeuse vergeten.
Als Wilders niet zwaar wint ga ik echt immigreren.
Echt, de tyfus met die slaafse tyfusmongolen hier. Maar wel janker als ze over 20 jaar stokslagen krijgen omdat ze een andere taal dan Arabisch spreken.
Vooral die dikke volgevreten semi-spirituele huismoeders. Afschieten die hap.
Samsom Pechtold en Klaver willen perse vluchtelingen halen in Griekenland.Hoe is het mogelijk.
Ik denk ik zet het weer is aan. Snel afgehaakt want waar gaat het weer over? Vluchtelingen! en Abou Pechtoldoui staat weer voorop.
Pechtold probeert Rutte de wet uit te leggen.
Geen spoor van ironie te bekennen.
In andere Europese landen werd nu Rutte bekogeld met schoenen. In Nederland zouden mestwagens met pek en emmers met veren paraat kunnen staan.
Rutte heeft de zwartepiet en raakt hem niet meer kwijt.
"... alles gewoon doorgaat..."
Gewoon? Nee lul, als een ondemocratishce trein die doordendert, niet 'gewoon'. Go dierenpoes!
Die kop van Didi is een waarschuwing: niet te dicht bij kerncentrales protesteren.
De partij van de anderen eindelijk voor het eerst aan het woord. Natuurlijk het gaat over het welzijn van niet Nederlanders.
Mijn teennagels groeien spontaan in wanneer Empty Shellstra of de PvdA Rutte vragen stellen.
Wie stopt de subsidie voor dit waardeloze toneelstuk?
Go Dierengekkie!
Didi wil haast maken met het binnenhalen van nieuw stemvee.
Rutte blijft er maar omheen draaien, maar er gaat niks gebeuren met die uitslag van het referendum. Gewoon niks. Er zijn namelijk drie mogelijkheden, die weliswaar mogelijkheid heten, maar allemaal vrijwel onmogelijk zijn (in de praktijk):
1. De nee-stem wordt genegeerd, er wordt door NL geratificeerd.
Iedereen snapt eigenlijk wel dat je dat met droge ogen niet kunt maken. En als het kabinet dat wilde doen, hadden ze het ook allang wel gedaan. Ook de steun voor een volgend kabinet zou natuurlijk snel afbrokkelen als dit hun eerste actie is.
2. NL ratificeert gewoon niet. Het verdrag kan daardoor niet in werking treden. Los van dat onderdelen nu al voorlopig in werking zijn getreden, wordt het hele verdrag nooit geldig gemaakt in dat geval, en zal dus ook die voorlopige inwerkingtreding opgeheven moeten worden. Om het een EU-verdrag te laten zijn, moet er dan een compleet nieuw verdrag uitonderhandeld worden. Iedereen weet wat er gebeurt als een contractspartij bij een contract wat in principe al rond is, toch opnieuw wil onderhandelen omdat zijn achterban het er niet mee eens is. Dan gaat die andere partij (Oekraïne) meer eisen stellen. Dat wil de rest van de EU ook niet, dus patstelling of geen verdrag, maar dat wil de rest ook weer niet.
3. Nederland wil voordat het dit verdrag alsnog ratificeert, eerst op onderdelen (waar dan die Nee-stem over zou moeten zijn gegaan) eerst verder onderhandelen (de lijn die Rutte zegt te beogen). Dat onderhandelen zou dan met de overige lidstaten maar ook met Oekraïne als contractspartij moeten gaan. Daarvoor zou je moeten inventariseren op welke onderdelen de Nee-stem vooral tegen is. Omdat het algehele idee is dat de nee-stemmer vooral tegen samenwerking met de Oekräine is (los van "wij willen minder Brussel") zal die onderhandeling vrijwel altijd op niets uitlopen.
Kortom, optie 2 is van de hierboven genoemde natuurlijk naar aanleiding van de uitslag van het referendum de enige principieel juiste keuze. Maar ja, "principieel", in welk jaartal stond dat voor het laatst in het VVD-program?
Oja, en fuck CETA, is immers gewoon TTIP maar dan via Canada (dat maakt die multinationals geen zak uit, ze zitten immers overal).
Tijdrekken? Hier komt nooit een antwoord op. Ik zit op 3.5 jaar. Feiten? Boeiend... Context? Who cares? Doorgaan met wat wij aan het doen waren? Uiteraard - maar dat spreken wij niet uit.
Ik hoop toch dat mensen die geen pvv stemmen in iedergeval op pvdd of vnl stemmen.
Watching the Wheels | 22-09-16 | 14:32:
principes en macht zijn veelal elkaars tegenpolen.
deonbekendebekende | 22-09-16 | 14:32
Ik denk dat de VVD een beetje onderschat hoeveel traditioneel VVD-stemmers NEE hebben gestemd bij het referendum. Dit draaikontgedrag gaat Mark straks de nodige stemmen kosten.
Wacht maar tot het schilderijtje van de huilende Markie uit z'n moeders slaapkamer ineens in Oekraïne opduikt.
Vond Tieme een zwakke debater maar hier neemt ze Rutte hard in de tang en Rutte gaat volledig af. Ongelofelijk dat de VVD nog op 26 zetels staat.
Een MPpaling in een emmer snot zag ik
Watching the Wheels | 22-09-16 | 14:15:
(Het is overigens "murw").
Rutte doet JPB na, doet alsof hij een chromosoom mist en dat werkt al veel te lang veel te goed.
Mij bedot hij er niet mee, bij zoveel gekluns moet je ook wel eens per ongeluk iets goed doen.
Geen gekluns, dus moedwillige opzet.
Buma. Je liet mij al een beetje in de steek door de dienstplicht af te kalefateren tot werken in een verzorgingstehuis. Dat verbroedert niet en slaat dus de plank volledig mis.
Maar je kan het nog goed maken. Nu. Bijvoorbeeld.
Een vrouw naar mijn hart. Het herinnerde mij eraan dat ik ook moet tekenen voor het referendum CETA/TTIP waar het net zo schimmig toegaat
ttip-referendum.nl/
Teken ook!
De valse naiviteit die Klootzak rutte van de Klootzakkenpartij vvd hiet tentoonsteld is van zo'n abject niveau dat hij er zelf om moet lachen
De strategie van tijdrekken lukt aardig. Meer dan 6 maanden. Dat gaat Rutte nog wel tot de verkiezingen lukken, om vervolgens in zijn programma zich op te werpen als de grote voorvechter en dat hij er alles aan gedaan heeft om het handelsverdrag af te zwakken etc etc.
Het grote trieste moet nog komen. Een heel groot deel van de kiezers gaat hem hierin geloven...
Prima gedaan weer door Marianne Thieme.
Het is verdomd jammer dat de PvdD zo vaak door de msm geframed wordt als 'one-issue'-partij. Toegegeven, soms ook terecht, maar vergeten wordt dat de club in mevrouw Thieme een uitstekende, door-de-wol-geverfde juriste als partijleider heeft - niet toevallig ook nog eens zeer bedreven in het Europese recht. Wie ooit eens geprobeerd heeft om dit vak te tackelen tijdens zijn/haar studie, weet dat dit vak bepaald niet is weggelegd voor de 'sukkels' onder de rechtenstudenten (ik spreek helaas uit ervaring). Verder is ze standvastig, staat voor haar zaak, en vertikt ze het om mee te doen met de onder politici zo populaire sport 'kontendraaien'.
Ze maakt die oliedomme fout van haar collega van enige dagen geleden hiermee weer een beetje goed.
Ik blijf erbij dat een (protest-)stem op de PvdD een prima alternatief is voor degenen die de PVV/Wilders (nog) een tikkie tè ver vinden gaan.
Chapeau, Dierenpoes!
Klagen op internet daar gaan we dingen mee veranderen. Rutte lacht zich dood hoe makkelijk het volk te manipuleren is.
We zullen als Europa...
laat ook maar.
Geen woorden voor. Het bloed vanonder je nagels.
Want reken maar dat het zaken doen met Rusland en Oekraïne en de VS en al die andere landen makkelijker wordt als die landen weten dat Nederland zelfs bij het uit de lucht schieten van een verkeersvliegtuig gewoon de rust bewaart en doorgaat op de ingeslagen weg. Handel. Reken maar dat Rutte en zijn multinationals voordeel heeft van de huidige slappe opstelling aangaande de MH17. Ze wachten een jaar of 5 en dan komt er een zwak verhaal waar iedereen achter staat en een compensatie naar de nabestaanden (paar verse printjes van Draghi of Yellen) en dan weer over tot de orde van de dag. Eng systeem, ze lijken het zelf niet te zien of vinden het wel best zo. "Normen en waarden" zou Balkenende zeggen, terwijl hij nog een oorlogje begint zonder VN-mandaat om voor z'n vriendje Jaap de Hoop een baantje bij de NAVO te regelen. Het gaat alleen om macht, ze hebben nauwelijks principes.
Ach... hij heeft een complimentje gehad van Obama.
Das natuurlijk belangrijker dan de onrust in je land voorkomen.
Rutte is een ontzettende democratie hatende boef die zonder blikken of blozen (wel met valse grijns) glashard het volk uitlacht, niet alleen aangaande het referendum, maar aangaande zo'n beetje alles wat het volk aangaat. De onoprechtheid en valselijke motieven van Rutte en zijn roversbende zijn echt stuitend. En de Kamer laat keer op keer zien dat ze stuk voor stuk slappe zakken zijn die Rutte niet dwingen de democratie uit te voeren. Ze kunnen wel een beetje lullen voor de interruptiemicrofoon, maar vervolgens krijgt Rutte gewoon weer een vrijbrief om de boel voor zich uit te schuiven en het opzij te lullen. Je zou denken dat na het referendum fiasco van 2005 de politiek wel iets geleerd heeft, maar we zien gewoon weer een herhaling van zetten. Het beste voor Nederland is als er een flinke bom op dat hele Binnenhof valt en we overnieuw kunnen beginnen. We kunnen wel weer verkiezingen houden, maar er zal echt geen reet veranderen... ook niet met een PVV dat in de volgende regeringsperiode gewoon weer een cordon sanitair krijgt van de gevestigde kliek.
Welk onderdeel van "NEE" moet ik komen uitleggen?!?
Ukrain-referendum en MH17: dossiers waar Rutte zich niet onderuit kan glibberen. De MH17-lijken zitten in zijn kast en die hebben geduld.
Nee Rutte, een vraag stellen aan de Amerikanen, Oekraïners en Russen over de radarbeelden, is niet de indruk wekken dat je bevoordeeld bent t.a.v. de evt. daders. Dat is gewoon bewijzen opvragen. Misschien hebben de Witrussen dat ding wel uit de lucht geschoten?
@Graaisnaaiert | 22-09-16 | 14:23
Ook daar zullen wel juridische redenen voor zijn, bij een ramp zullen ze nooit gedwongen worden tot maatregelen. Ze doen niets toevallig, informeren niemand werkelijk goed en gaan gewoon hun gang met in het achterhoofd ... groeien. Dat is het enige dat telt, meer lenen, meer groeien, macht.
Een heleboel woorden gebruiken om niets te zeggen. Dat is Rutte.
Zéér spijtig dat de meerderheid van de kamer het "Neen" tegen het verdrag Rutte niet afstraft, het enige wat hij doet is de meerderheid van de bevolking als domme sukkels neerzet. Hij volgt Junckers opdracht uit met, rekke ,rekke , en alles laten zo als het was.
En ook over de MH-17 weer zo´n warrig en ongeloofwaardig verhaal.
Veel beloven, weer niets doen vanwege het effect en de "politieke vingerafdruk". Wat een BS.
MH-17:
Meneer Bontes heeft gelijk'
Ik kan wel bellen, maar ik doe het niet.
@Watching the Wheels:
.
Ook dat ja...
Overigens vind ik het kwalijk dat die MH17 nog steeds als " ramp" gekwalificeerd wordt. Het is namelijk geen ramp, het is een aanslag. Bij een ramp ontploft er een motor, of lekt de brandstof, of breekt er een vleugel af, dat is hier niet gebeurd. Dit vliegtuig is uit de lucht geschoten, een aanslag dus, als je het al niet als aanval wilt betitelen.
@Pompenkoning | 22-09-16 | 14:21
Doe 's liev :) ..
De moed zakt je in de reaguurdersschoenen als we de nieuwste peiling zien zondag: dat Rutte weer zeteltje of 2 gewonnen heeft. Nederland krijgt wat het verdient in maart 2017: 4 jaar langer wegkijken en negeren. Dat wordt dus ook weer 4 jaar extra woedend reaguren.
"We are the world" www.youtube.com/watch?v=2_wfMrz9_mY
Tyyyyyyppeeeeefoutttt...
En fuck de dierenwelzijnsindustrie. Just fuck-them. En David van Gennip ook.
Ze hebben allang in NAVO-Bilderbergverband met elkaar afgesproken dat al die handelsverdragen er komen. Het is allemaal quasi democratisch toneel voor de bühne.
ik kan rutte niet meer zien of luchten, ik kon het filmpje niet afkijken door z'n gedrag.
@Graaisnaaiert | 22-09-16 | 14:14
En Rutte wordt ook nog geholpen door het systeem, waarbij een discussie na 2 rondes afgehamerd wordt door de onafhankelijke kamervoorzitter van de coalitie.
Is er nou niemand meer die hem aan kan spreken op democratische je werk doen. Het is gvd geen bedrijf met je oplossingen zoeken. Stemming geweest: nee. Dus doorgeven daar nee. Wat je ermee bereikt of niet doet er niet toe. Sterker nog als die technocraten in Brussel voelen dat zij door strikte toepassing van voetnoten in verdragen heel veel kunnen doen maar als puntje bij paaltje komt zo'n Rutte zn keutel toch wel inhoudt (want pragmatisch bla bla bla)
.
Wat denk je zelf Rutte: je laat de geest uit de fles, die gaat er nier meer in terug. Als de overheid zicht niet meer aan zelfs de meest basale afpraken (ja/nee + opkomt + meerderheid = uitkomst) houdt, hoe lang duurt het nog voordat iemand anders met z'n terrorwatch die vrijheid neemt. En dan is het opeens verwerpelijk
.
En wij maar lappen bij een verkeerd ingevuld bonntje of 3 km te hard: wat denk je zelf man. laat je eens voorlichten door iemand anders dan Juncker (mental) , van baalen (vetklep) en je spindoctors (aarschlikkers).
.
Niks speciaals, geen gunst, niets oneerlijks: gewoon doen wat in de wet staat. Is dat nou zo fokking moeilijk? Je speelt met vuur pik
Pechtold is ook goed op dreef. Daar moet het vandaag toch vooral van komen. Pechtold, Thieme, Rutte en zometeen ook vast en zeker Wilders. Dat gezwam van Roemer, Buma en Klaver komt totaal niet over. Vooral Roemer heeft z'n zaakjes weer niet op orde.
Even een flashback naar vorige week, maar Omzicht het Rutte moeilijk maakte. Nou heb ik het nieuws allemaal niet teveel gevolgd afgelopen week, maar kan iemand bevestigen dat over dat duel krantenartikelen vol zijn geschreven? Wie had er nu eigenlijk gelijk? Als Rutte gelijk had dan, dan kan hij dat riedeltje hier inderdaad weer rondgooien. Heeft hij niet gelijk, dan betekent het dat Rutte hier uit zijn nek staat te lullen. Nu lijkt me het tweede sowieso waarschijnlijker, maar waarom wordt dit niet uitgebreid besproken?
.
Overigens probz voor Katjesvrouw. Op veel punten ben ik het niet met haar eens, maar ze is vaak toch een aanwinst voor de Tweede Kamer.
Het is maart 2017. De verkiezing is geweest en de uitslagen zijn binnen.
De uitslagen: EUSSR heeft gewonnen. Klimafaat heeft gewonnen.
Conclusie van die uitslag: het volk vindt het wel best (uiteindelijk) en vindt dus de EUSSR en het klimafaat geweldig.
Gij krijgt wat gij stemt.
En waarom doen de andere 26 landen gewoon waar ze zin in hebben?
Omdat daar niets aan de burgers is gevraagd!!!
NEE! = NEE!
#Ruxit #Nexit
@Wutbürger_ | 22-09-16 | 14:11
Die rechtszaak hebben we toch al gehad? Ze hopen en verwachten dat iedereen murf wordt. Rutte rekt het tot net voor de verkiezingen. Kerstreces of zo, een ieder geval een moment dat iedereen met andere dingen bezig is. Zo werkt politiek. En dan maar klagen dat Wilders zoveel aanhang krijgt.
@Promedio:
Dat gaat niet lukken. Je stelt namelijk vraag A:, hij poneert stelling B: en gaat daar vervolgens met een aantal kwinkslagen een lulverhaal aan ophangen. U herhaalt vraag A:, vervolgens countert hij met " Maar dat heb ik net gezegd voorzitter, gevolgd door een kwinkslag en een herhaling van stelling B: in iets andere bewoordingen.\
Let maar op, en geen hond in het parlement die ertegenin kan.
U weet toch dat bij de Jonge Asocialen, pardon, Liberalen en getrained wordt op debatten? Volgens mij is dat de enige partij die dat doet...
Wat een enorm gemiste kans dat de eerste VVD-premier uit de geschiedenis zo´n lage rat blijkt te zijn.
@Promedio | 22-09-16 | 14:10
O jou valt het dus toevallig ook op. Nou dan zullen gelukkig meer mensen hem door hebben. Hij kletst er bewust langs. Slim, maar niet fair.
dus Rutte geeft als tip om maar een rechtszaak aan te spannen?
gaan we regelen!
Wat is die Rutte toch een belachelijke vent en wat speelt hij toch altijd knap en bijna overtuigend dat hij onnozel is. Slimme, sluwe, beetje oneerlijke man, helaas.
> Daar ging het referendum over: over Den Haag en Brussel, niet over Kiev. Altijd zo gezegd.
> Daarom voelt het alsof Rutte in een andere wereld en over een ander referendum praat, dan over het referendum wat GeenPeil op poten zette.
.
Eh, het referendum dat GeenPeil op poten zette ging niet over de vraag of Nederland het associatieverdrag met Oekraine moet ratifiseren??
Zo nee, waarover dan? En wat moet Rutte dan met de uitslag anders dan niet ratifiseren volgens GeenPeil?
Rutte speelt zijn spelletje wel heel erg goed hoor! Te weinig mensen die het zullen doorzien maar hem als een fatsoenlijk en integer mens zullen zien. Doodzonde.
Die man moet je uit zijn tent lokken; hem vragen stellen waar hij 'ja' of 'nee' op moet zeggen. Niet hem de kans geven om met een heel verhaal de vraag te ontwijken en de vraagsteller voor gek te zetten.
Nexit! Ik wil mijn land terug. Mijn land. Geef terug!
EthischOnverantwoord | 22-09-16 | 14:03
En er gaat helemaal niks naar de kloten als we niet ratificeren. Misschien dat er belangen worden geschaad van grote bedrijven die iets van de Oekraïne willen hebben.
Wij kunnen gewoon rustig slapen.
.. ik voel een nieuw referendum aankomen.
Wat een vieze draaiende galbak is die kerel ook. Bedankt Thieme, dat je Rutte nog eens duidelijk hebt gemaakt dat we hier een democratie zijn, en dat wanneer Brussel over ons heen mág lopen en gewoon door kan gaan op de "ingeslagen weg", dat die hele "democratie" een non-term is geworden.
Het gáát ook niet over de EU, het gaat over Nederland. WIJ hebben "nee" gestemd, en WIJ verwachten dat ónze MP daar iets mee gaat doen, bínnen een fatsoenlijk tijdsbestek. We hebben in dat opzicht niets te maken met wat de EU daarna doet. Sterker nog, als de Nederlandse overheid hun handtekening niet onder het verdrag zet en de ingeslagen weg toch door gaat, dan zet de EU zich als orgaan pontificaal te kakken. Maar we mogen als individueel land, óók als onderdeel van de EU, gewoon een eigen stem hebben. Je hoeft namelijk niet overal maar klakkeloos mee in te stemmen.
Nog een paar maandjes Nog een paar maandjes Nog een paar maandjes, en dan mogen we eindelijk vaarwel zeggen tegen het dicatortje met de schijnheilige lach.
Jerolimo | 22-09-16 | 14:05
Dat vind ik niet raar als de PvdD op je shortlist staat, die staan zowat haaks op de VVD.
Wat een kracht- en een prachtvrouw. Haar standpunten zijn zeker niet altijd de mijne, maar met zulk gemotiveerde volksvertegenwoordigers, zou er tenminste iets bereikt kunnen worden.
De pluchewarmhouders die nu "regeren" hebben niets meer met Nederland, met de kiezers, dat is meer dan duidelijk...
Het is bizar dat de Tweede Kamer dit laat gebeuren. En dat de parlementaire pers hier niet dieper op in gaat. De parlementaire pers zou achter de uitslag van het referendum moeten gaan staan. Of je nu voor of tegen bent, nee is nu eenmaal de uitslag.
Ze zullen binnenkort wel een paar miljard overmaken naar Oekraïne. Omdat de mense daar zo zielig zijn. De Nederlanders blijven wel kromliggen voor deze hobby's van het kabinent. Bah.
Waar kan ik tekenen voor een CETA referendum?
Ook dierenpoes komt op de shortlist voor de volgende verkiezingen.
De VVD was er al eerder afgehaald.
Het is ook zo moeilijk allemaal.... manmanman. Niet ratificeren is Niet ratificeren. PUNT. is geen verdere uitleg voor nodig. Dan zien we daarna wel hoe het gaat lopen. Als Rutte nog een sprankeltje vertrouwen wil terugwinnen van de bevolking, dat zorgt hij ervoor dat er NIET geratificeerd wordt.
Wanneer daarna blijkt dat alles naar de klote gaat omdat NL deze stap gezet heeft, heeft hij het volste recht om de Nederlandse bevolking daarop aan te spreken.
Doordat Rutte weigert blijven dit soort dossier vandaag onbesproken:
"In deze enveloppe bevinden zich 65 papieren", begint Kruidbos haar brief. "daarvan vijf keer een kopie id kaart/paspoort, 5 x een formulier opting in, 5 x een zorgplan en 5 x een zorgcontract. Dit alles om ervoor te zorgen dat het pgb van mijn meervoudig gehandicapte zoon, die al een pgb heeft sinds 2000 (ja al 16 jaar) nu vergoed gaat worden uit de Wlz."
Kruidbos vermeldt gedetailleerd wat ze allemaal moeten doen. "Op deze 65 A4'tjes heb ik in totaal 15 x zijn naam in moeten vullen, 15 x de complete adresgegevens, 15 x zijn bsn-nummer en 10 x zijn SVB-klantnummer." En zo gaat het nog een tijdje door. nos.nl/artikel/2133673-gebruikers-lang...
Ik vind het niet alleen erg dat zij dat allemaal moet invullen. Het is nóg erger dat we legers van ambtenaren dit laten lezen en verwerken. Die kosten allemaal ook geld. Om het vervolgens te bespreken alsof die hele santenkraam zorg is.
Dat is natuurlijk een leugen, het is bureaucratie tot op een idioot niveau, maar het wordt als zorg geboekt door de hele kontneukcoalitie.
Mannes | 22-09-16 | 13:58
Die reactie van Pechtold is niet echt raar. Hij ruikt bloed en kan Rutte als een anti-democraat wegzetten.
Goeie insteek van Thieme, jammer dat men in de Kamer na 3 vragen moet stoppen want zoals zo vaak komt degene die de vraag krijgt weg met een afwijkend, niet ter zake doend antwoord.
Mannes | 22-09-16 | 13:58
Je zegt het goed Lijkt.Niet luisteren naar de bevolking, is niet luisteren naar de bevolking worden hele leuke verkiezingen op deze manier. Slijp, slijp, slijp.
Mark is een ontzettende droplul. Hoe hij de kritiek weg lacht doet me denken aan de nonchalante en ongeïnteresseerde houding van Merkel in het Duitse parlement.
Alsof ze zich niks aantrekken van hoe de buitenwacht tegen ze aankijkt.
"hij degene is die de kist is het graf moet laten zakken"
...
De kist... iN laten zakken?
Offtopic: Ik vind (dus nu mag ik alles roepen)
Marianne ondanks alles toch wel wat hebben. Ja, ik zou haar doen. Het schijnt dat zij poesje-aaien toejuicht.
Kijken of deze argumentatie voor een verkrachter in de rechtbank ook werkt.
"Ze zei weliswaar nee, maar ik heb die nee als een ja geinterpreteerd omdat ze met dat nee-geschreeuw helemaal niets opschoot."
Marianne Thieme is de hele APB al goed in vorm. Ondanks het badinerende toontje dat ze telkens krijgt van onder meer Zijlstra en Buma gisteren. Hulde.
Gisteravond ook een goede toespraak van Thieme, maar dat was op een tijdstip dat iedereen al lang was afgehaakt. Mooi dat zij nu het Oekraïne referendum gebruikt om TTIP tegen te houden. Opvallend dat Pechthold nu zo tekeer gaat tegen Rutte. Had hij destijds het referendum maar moeten steunen. De premier wacht eerst weer even totdat de aandacht weer weg is. Behalve Geen Stijl lijkt de bevolking verder niet echt meer geïnteresseerd in dit onderwerp.
Noemt t beestne maar bij t naampje!
De honden in Brussel blijven maar met die puppy oogjes volhouden dat ze er echt alleen voor de burger zitten, maar ondertussen bijten de wolven de stotjes van de kippen een voor een door, maar niets aan de hand mensen er is niets te zien. Blijf maar als makke schaapjes achter elkaar aan lopen. Dat is makkelijker, voor iedereen...
De officiële reactie van regering op Geenpeil gaat waarschijnlijk na de verkiezingen komen van nieuwe regering en
die heeft schijt aan uitslag van referendum. Want schofferen van de kiezer gebeurt na de verkiezingen
Het valt me eerlijk gezegd tegen dat Mark R. hier zo mee weg komt.
Verwijten maken aan zijn adres, hoe terecht ook, heeft geen zin, mr Teflon heeft er geen last van. Hij moet dus op een andere manier aangepakt worden.
Hoe staat het eigenlijk met de rechtszaak tegen Mark R.?
Was dat nu helemaal van de baan, of is er een hoger beroep?
Zijn er meer hardere aanpakmethoden voor deze clown?
Rutte interpreteert de gevoelens van de Nee-stemmers. Geweldig argument. Wat andere landen doet is niet belangrijk Rutte, jij bent minister-president van Nederland en de Nederlandse bevolking heeft zeer duidelijk gestemd.
-weggejorist-
Kitten got claws.
IJzersterk optreden van Dierenpoes.
REAGEER OOK