De Dalia Lama lult weer eens misdadige onzin
Wat is dat nou toch? Waarom herhalen de Paus en D-Dog toch altijd hetzelfde deugmantra? Is het wellicht omdat ze beide aan het hoofd van een tandloze leer staan, en verzinnen ze er dus maar van alles bij om de confrontatie te vermijden? Maar het probleem van de Dalia Lulma is dat hij voor de moderne Europeaan geldt als een moreel ijkpunt, want exotisch en authentiek. Hoe het ook zij, het is daadwerkelijk nergens op gebaseerd, en dat zou een geleerd heerschap als Lama moeten weten. De drie monotheïstische religies zijn namelijk helemaal niet gelijksoortig. Het jodendom is een juridische religie, met regeltjes voor fucking alles, maar het ontbreekt aan expansiedrang. Sterker nog, het kent eerder een exclusiedrang. Dan is er het christendom - wiens profeet aan een kruis stierf voor de zonden van anderen - dat geen juridische religie is, maar wel degelijk op expansie uit is. En toen was daar de islam, the worst of both worlds. Zowel een juridische, als expansiegerichte religie, wiens profeet een krijgsheer was die na een succesvolle verovering van het Arabische schiereiland vredig stierf. Waarom is het zo eng de verschillende aarden van die religies te erkennen? Je hoeft de waarheid natuurlijk niet altijd actief te verkondigen, maar het krampachtig verkopen van deugleugens is gewoon misdadig. Via.
Reaguursels
InloggenBijbel en Koran bevatten allebei oproepen tot moord.
Althans: je kunt ze zo interpreteren.
Ze geven ook allebei de interpretatie om daar van af te zien.
En nogmaals: in breder historisch perspectief doet de Islam niet onder voor alle andere stromingen qua geweld en aggressie.
cat22 | 19-09-16 | 11:29
Si vis pacem, para bellum (als je vrede wilt, bereid je dan voor op oorlog)
En Izetbegovic offtopic moet dus ontopic zijn.
TB2318 | 19-09-16 | 14:46
Ok, geen troll dus en ik dacht inderdaad dat er slechts 1 trein gekaapt was dus dat neem ik terug. Maar het blijft 1 school, hoe je de Nederlandse taal ook onterecht naar je hand probeert te zetten. En 3 doden vergelijken met de dagelijkse slachtpartijen in het kalifaat waarbij al duizenden (tienduizenden?) mensen zijn geexecuteerd is belachelijk. De laatste islamitische terreuraanslagen waren trouwens gisteren, 17 doden in Kashmir en 5 in Somalië. Of anders eergisteren in New-York als je je tot de westerse wereld wilt beperken. Godzijdank geen doden maar dat was meer geluk dan wijsheid. We hebben het hier in dit topic over de Dalai Lama die het over de islam in het algemeen heeft. Dus jezelf tot Nederland beperken is hier niet van toepassing.
Van Volkert weten we nog steeds niet waarom hij Fortuyn vermoord heeft. Als Bart van U. inderdaadd vanuit een Christelijk motief heeft gehandeld dan heeft hij de Bijbel niet goed gelezen. Terwijl de moslim terroristen de koran wel goed lezen.
Izetbegovic is dan wel weer geheel offtopic. Als de beste moslims in Bosnië zich niet zonodig een referendum voor een eigen staat op poten hadden gezet dan was die hele Yoegoslavië oorlog misschien niet eens uitgebroken. Deze sharia-aanhanger had beter berecht kunnen worden in Den-Haag. Gelukkig is hij in eigen land naderhand wel in het gevang gegooid. Waar kan ik trouwens de voorgedrukte aangifte-biljetten ondertekenen nav. 'alle kankerkaaskoppen moeten dood'? Zou de moslims trouwens geen zondebok willen noemen, dat ze wereldwijd gehaat worden hebben ze geheel aan zichzelf en hun geloof te danken.
Demente dwaas. En wanneer leert hij nou eens Engels spreken?
SmilingBhudda | 19-09-16 | 14:27
Begin eerst maar eens over het nalezen van de Molukse treinkapingen. Ja, meervoud.
(school en trein) meervoud in zijn algemeenheid: scholen en treinen, dus het meervoud klopt.
En er zijn executies geweest. Die doden (o.a. machinist en dienstplichtig soldaat) zijn koelbloedig rustig en berekenend geëxecuteerd. nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij...
Het meervoud slaat op de treinen.
Je ziet het al: Alles wat vandaag de dag gebeurt wordt gegantisch opgeblazen. En naarmate iets langer in het verleden is, vergeet men het sneller, omdat er steeds minder mensen zijn die het hebben meegemaakt. Iedereen vindt de 20e eeuw de belangrijkste eeuw. Logisch, maar het is wel elke keer een valkuil. Tuurlijk is de islam anno 2016 een probleem. Maar vwb Nederland niet te vergelijken met de terreuracties van groepen Molukkers die op dezelfde dag meerdere militaire eenheden konden mobiliseren om onderwijscentra en spoorwegknooppunten wisten te overmeesteren. Uiteindelijk moest het Nederlandse leger er aan te pas komen om de terreureenheden definitief tot overgave te dwingen.
De laatste islamitische terreurdaad is van 2004 (moord op Theo van Gogh).
Sindsdien hebben we ook een Christelijke fundamentalistische politieke moord gehad. Nl Bart van U (Els Borst). Maar goed: dat was een verward figuur, dus: graag even vergeten dat hij (zoals hij zelf zei) uit Christelijke overwegingen handelde. Volkert van der Graaf was een blanke allochtoon. En ook nog een milieu-activist. Maar daar maken we een linkse activist van. En zo wordt alles geframed richting: "De Islam is de all time boosdoener".
Tijdens de Balkanoorlog (20 jaar geleden) waren de katholieke Kroaten en de Slavisch Orthodoxe Serviërs nog de boosdoeners, en de Bosnische moslims olv de zachtmoedige Izetbegowic de slachtoffers. Zo zie je maar hoe snel het framen kan veranderen.
Thans zijn die Turken nog de boosdoeners (treitervloggers die op een politieauto gaan staan) en zijn we de (minder minder) Marokkanen al weer vergeten. Als het zo uitkomt deugen de Oost-Europeanen ook niet (pakken onze banen af), de Grieken ook niet (potverteerders op onze kosten). Terwijl dit juist goede bondgenoten zijn in de strijd tegen islam. Nou ja, ik hou maar op.
Het is voor iemand met een beetje historische bagage wel duidelijk: Ieder tijdsgewricht kent zijn eigen zondebok. En de huidige schavuit (de moslim) is gewoon één van de zeer velen in een hele lange rij....
TB2318 | 19-09-16 | 08:31
Tijd om wakker te worden. De islam is inderdaad onze aartsvijand. Eeuwenlang hebben ze Europa aangevallen vanuit het westen, vanuit het oosten en nu van binnenuit. En alle andere vervolgingen door religies zoals het uitmoorden van de Katharen of de inquisitie zijn daar niet mee te vergelijken. Omdat die vervolgingen tegen het Christelijke geloof in gaan, terwijl het geweld wat door de islam wordt gebruikt juist uit dat geloof voortkomt.
De jeugd van tegenwoordig valt op zich mee maar wel zie ik een hoop jongeren worstelen met alle vrijheden die ze krijgen: comazuipen, blowen, iedere dag uitgaan, niet zonder smartphone kunnen leven en zoveel mogelijk festivals aflopen zodat je niet het laatste hippe bandje mist.
Molukkers hebben 1 trein gekaapt en 1 school bezet, en de doden (2 burgerslachtoffers) vielen tijdens de ontzetting van die trein door het leger. Ja, dat is wel een andere schaal dan islamitische terreur die aan minstens 100.000 mensen het leven heeft gekost en de daaruit voortvloeiende oorlogen minstens 1 miljoen. Bovendien hadden de Molukkers een soort van semi-te-verantwoorden politieke doelstelling, namelijk onafhankelijke Molukken. Dat is wat anders dan de hele wereld onder de sharia willen laten leven.
Joden zijn natuurlijk al wat langer vervolgd in Europa dan de jaren 30. Ik wil dat niet goed praten maar de tijden waren anders en met woekerrentes maak je jezelf niet geliefd. Maar in tegenstelling tot de Nazi's die dachten dat er een Joodse complot tegen Duitsland was, smeden de Moslims daadwerkelijk een complot tegen het Westen en de rest van de Wereld. Moslimbroederschap noemen ze zichzelf, en hun logo met een koran met 2 zwaarden zegt al genoeg. Zij hebben geweld afgezworen (willen de sharia nu democratisch invoeren alla Donner) maar alle islamitische terreurorganisaties komen daar uit voort.
Sorry als je aan het trollen was, want je zegt Beslan ipv Bovensmilde, maar de gijzeling van de school in Beslan (waar 385+ mensen bij doodgingen, merendeel kinderen) werd uitgevoerd door moslimterroristen die een onafhankelijk Tjetsjenië wilden waar ze lekker onder de sharia zouden kunnen leven. Komen trouwens ook veel IS-strijders vandaan, uit Tjetsjenië. Valt me nog wel mee dat je niet over de IRA begint.
-weggejorist-
@AntiSoof | 19-09-16 | 12:58
Of delen/sparen/appeltjes voor de dorst om barre winters te overleven.
@kloopindeslootjijook | 18-09-16 | 23:07
Jawel hoor.
en.wikipedia.org/wiki/Buddhism_and_vi...
@Mazzelstof | 19-09-16 | 12:18
Goed, akkoord. Met de voetnoot dat er hele volksstammen zijn met wie we die morele intuïtie niet delen.
@PrinsesStoepje | 19-09-16 | 02:11
Kolere, wat een mooie analyse.
Wel zou ik er nog aan toe willen voegen dat wij, Nederlanders, gewoon te lief en te beschaafd zijn. Onze maatschappij is er een van vertrouwen en van 'zoiets doe je gewoon niet'. Wij stelen bijvoorbeeld geen koper van bliksemafleidingen of we verzieken het drinkwater niet met nare stoffen. (Ik hou het oppervlakkig, want ik wil geen slapende honden wakker maken.) Wij zijn dus over het algemeen erg netjes en beschaafd. Wanneer we nu een invasie krijgen met mensen die niet gevormd zijn door onze cultuur, dan zullen ze niet kunnen begrijpen welke waarde onze zachtaardigheid heeft. En vooral als men in een vreemd land gaat samenhokken. Dan wordt de tegenstelling logisch groter. Denk aan mensen die ooit naar Australië vertrokken. Hun geloof en hun gebruiken worden dan extremer, want men wil houvast hebben. Daarom gedragen die mensen zich dus extreem. Ze blijven hangen in de jaren dat ze hier ooit vertrokken zijn.
Zo ook met Marokkanen of andere volkeren. Die gaan dan extreem op de voor hun bekende toer. Inclusief kleding, geloof en eten en drinken.
Maar... Als er nu kwade geniussen zijn die misbruik maken van deze fenomenen? Tja, dan houdt het gewoon op. Daar kunnen we ons niet tegen verzetten, dat hebben we nooit geleerd. En ik vrees dat het zo is dat onze westerse beschaving te gelde gemaakt wordt, of tenminste misbruikt wordt om willens en wetens de bevolking te veranderen met veel import.
Ten slotte denk ik dat onze beschaving niet perse beter hoeft te zijn dan die uit de warmere landen. Echter, door het koude weer hier is nu eenmaal de cultuur ontstaan zoals die nu is. Koud weer vormt de mens nu eenmaal anders dan een heerlijk warm klimaat. Daarom is er nu eenmaal Nederlandse gezelligheid. Samen bij de kachel als het buiten kraakt dat het vriest. Of schuilen tegen de tergende regen.
Ik snap nooit zo waarom mensen naar de Dalai Lama luisteren. Dat is een willekeeurig gebozen baby geweest die door een stel monniken is uitgekozen als uitverkorene. Een paus wordt nog gekozen op zijn leer.
En het respect van mensen voor het Boeddhisme snap ik helemaal niet. Iets van babyboomers en stedelijke vagelingen
Wat heeft het Boeddhisme dan nagelaten? Gouden buikbeelden? De landen met veel Boedhisme zijn vooral bekend om hun tolerantie tegen kinderprostitutie en ranzige straten.
En ja, dat heeft met de leer te maken. Altijd maar je eigen kharma en andern laten en respecteren..
"... wat u niet wilt dat u geschiedt"
Aap Noot Miesje | 19-09-16 | 12:03
Dat is geen christelijke waarde, maar een universele en verschijnt in verschillende gedaanten ook in oudere teksten, waaronder Egyptische papyri. Deze morele intuïtie hebben we zelfs gemeen met andere primaten.
@TB2318 | 19-09-16 | 08:31
Je weet wat een schaalverschil is? Man man man.
-weggejorist-
"Jezus is zoveel beter dan mohammed en boeddha."
nerugaer | 19-09-16 | 07:35
Dat zou kunnen kloppen, een beetje zoals Willem van Eijk ook een stuk beter was dan Ted Bundy en Marc Dutroux. Waren het aantal dat deze lui aanbidden maar ook zo beperkt in getal.
@Slogra | 19-09-16 | 08:03
Pure evil als je het mij vraagt. Wegkijken kan niet meer, naïviteit evengoed niet. The road to hell is paved with good intentions.
Wel heb ik als atheïst bepaalde waarden die gestoeld zijn op de christelijke cultuur (wat u niet wilt dat u geschiedt enz.), dat valt niet te ontkennen. Ik hoop dat dat meer waarde heeft dan het geloof in een god.
Bedankt voor de linkjes iig, ik moest nog aan een leuke quote denken van die dode Dalai:
"Where choice is set between cowardice and violence, I would advise violence ... I prefer to use arms in defense of honor rather than remain the vile witness of dishonor...
Mahatma Gandhi"
Wat hij vindt mag hij zelf weten van mij, maar klinkt hij wel een beetje dronken.
Civis pacem para bellum.
Toch komt er ook nog wat zinnigs uit zijn mond..
www.ad.nl/buitenland/dalai-lama-te-vee...
De Dalai Lama komt sympathiek over maar is technisch gezien gewoon een alleenheerser. Tibet, ook voor de invasie uit Peking, was en is gewoon een dictatuur. Geen pretje om in te leven.
Wat hij zegt over godsdiensten is flauwekul, typische 'no true scotsman' fopargument.
Google maar op no true scotsman.
-weggejorist-
Welbeschouwd is de Dalai Lama een dictator. Een grappige, menslievende wellicht maar toch, een dictator.
nerugaer | 19-09-16 | 07:35
www.youtube.com/watch?v=7adi7OMaWnA
jodendom en christendom zijn van dezelfde schepper ,het is namelijk een.Behalve dat het door mensen uit elkaar gehaald is met valse leren.
De Dalai Lama heeft gelijk en GeenStijl heeft het mis.
GeenStijl zegt namelijk:
De huidige tijd is heel bijzonder, en de kwaaie pier die nú alom wordt verketterd (de Islam) is the all time enemy.
En alle andere vervolgingen van alle andere religies uit het heden en verleden zijn daar niet mee te vergelijken.
En alle vergelijkingen zijn allemaal verfoeilijke Godwins.
Maar . (wake up call).
Die zelfde zinsnede werd in het verleden óók gebruikt om al die historische vervolgingen goed te praten.
We leven in een bijzondere tijd met een bijzondere vijand.
Net zoiets als: De jeugd van tegenwoordig heeft geen fatsoen, en is nog nooit zo slecht geweest.
In de dertiger jaren waren de Joden the all time enemy en werd de geschiedenis aangepast om deze veroordeling suitable te maken.
Mogen we het niet meer hebben over de etnische terreur van de Molukkers in de 70'er jaren.
Hele treinen en scholen (Beslan, o nee Bovensmilde) werden gekaapt vol onschuldige burgers.
Treinpassagiers werden rustig en formeel (IS-achtig) geëxecuteerd.
Maar nee: Een Turk (Marokkanenbashen staat even weer op sterk water) staat tijdens een vlog-sessie op een politie-auto, en dat is natuurlijk veel ergen dan die Molukse deugnieten die burgers vermoordden.
Denk aan de Christenterreur van Joseph Koni (Verzetsleger van de Heer).
Face it:
De huidige moslim-bash is thans in de mode en past precies in de historische litanie:
Zoek een huidige vijand, en pas de hele geschiedenis daar op aan om deze huidige vijand als all time enemy te maken.
Het antwoord van GeenStijl zal zijn:
Het lijkt verleidelijk om het weg te bagatelliseren in de stroom der historie, maar dit keer is het echt echt echt echt echt heel bijzonder en niet te plaatsen in een historisch kader.
Wel (wake up call nummer 2).
Dat bewijst juist dat het wél in historisch kader is te plaatsen, want deze "echt echt echt echt heel bijzondere tijd" is ook een bewering van alle tijden.
Sweet dreams
@XaleX_2 | 18-09-16 | 21:42
Wel grappig dan dat de Quantum theorieën delen van het boeddhisme bevestigen.
Nee dat doen quantum theorieen niet. Dat denken mensen omdat ze naar de nonsens van Deepak Chopra luisteren en wetenschap niet begrijpen.
I am really sad to hear these words which allegedly come out of the mouth of the Dalai Lama. My Father an Grand Father were followers of Buddhism. I am an Atheist with very favorable feelings for Buddhism. The 14th Dalai Lama, who got the Nobel price for peace in 1989, a price that has been stained by similar prices for Yasser Arafat, Barrack Obama and the European Union, seems to be under the influence of media attention, that makes him blind for the peace he is trying to accomplish, while attempting to comply with the audience he is speaking to. For the first time, I have nothing to say, and I apologize for that.
@Aap Noot Miesje | 18-09-16 | 23:43
Een beetje traditie in stand houden is wel begrijpelijk en zelfs Trump moest even net doen of hij geloofde, maar het lijkt wel of veel bezige bijtjes aan het roer terug aan het grijpen zijn naar lulkoek in plaats van vertrouwen op het eigen beoordelingsvermogen om bestaande problemen (nóg achterlijker, statische culturen) het hoofd te bieden. Alles beter dan racist genoemd te worden door (ex-)krakers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, of branden in die andere hel.
twitter.com/Joordoetverslag/status/65...
Goh, dat een columnist van Geenstijl het zich kan veroorloven om op het gebied van moraal en ethiek zo'n enorm grote hoed probeert op te zetten.
Ik dacht dat het moraalridderschap alleen was voorbehouden aan de Linkse Kliek en de Elite, maar nu Rechts het in de media voor het zeggen heeft gaan we 'ns flink los op die altijd maar die andersdenkenden. Iedereen die iets anders durft te beweren dan Sint Geert (de patroonheilige van alles wat moralistisch bekrompen is) is een verdachte elitaire wegkijker. Er hangt hier af en toe een muffe kelderlucht.
In ander nieuws: De Telegraaf heeft straks 7x 1500 Euri aan de broek wegens etnisch profileren:
www.telegraaf.nl/binnenland/26631233/_...
Pimp my Voortuin | 18-09-16 | 19:41
Een website vol aluhoedjes, de naam van de man wordt niet genoemd, President of the Senate is niet hetzelfde als president, en geen enkel bewijs anders dan zijn mening.
Sounds legit.
Naast valse profeet, leugenaar, rover, moordenaar, pedofiel en verkrachter mohammed (oorlog zij met hem) is boeddha de tweede grote dwaling. Het pantheïsme vindt de gemiddelde linksmensch, BN'er en Ibiza egoist interessant omdat ze nergens verantwoording voor hoeven af te leggen bij vetzak boeddha. Massaal staan de huiskamers en tuintjes vol met de afgodsbeelden van boeddha. Hoe dwaas kan je zijn. Er is een honger naar God maar men creeert zelf afgoden. Wees eerlijk de enige godsdienst die daadwerkelijk voor ware liefde staat is het christendom. Jezus is zoveel beter dan mohammed en boeddha. De Dommelama maakt hier net als de NOS een verschrikkelijke fout door telkens de drie op een hoop te gooien.
HairyJack, wellicht zou het goed zijn een keer de koran te lezen (vooral soera 9). De islam dicteert onderwerping van alles en iedereen. Als dit ontkent wordt door een autoriteit als deze is dat ronduit gevaarlijk. Deze idioot scheert zijn hoofd zodat het makkelijker in het zand glijdt!
HairyJack | 19-09-16 | 05:37
Misschien wil je even huilen? Doe dat dan liever even uit zicht. Zit niemand op te wachten.
@HairyJack | 19-09-16 | 05:37
U bedoelt de pro islam propaganda religie van de vrede bullcrap pakt niet meer, wat gek. Begint u maar met het weerleggen van de 'anti-propaganda' dan, want veel verder dan het verwijt compassie-loze klootzakken komt u in die post niet. Is die grenzeloze compassie (behalve voor 'tokkies') ook niet een beetje onderdeel van het probleem?
@ Nanker Phelge | 18-09-16 | 20:38
Ik denk dat je gelijk hebt. Er zal helaas altijd een vrij aanzienlijk deel overblijven dat behoefte blijft hebben aan religieuze of quasi-religieuze onzin om in te geloven, misschien voor de zelfs zonder het excuus aan te kunnen voeren uit pure geestelijke armoede te zijn vervallen in deze deplorabele toestand.
necrosis | 18-09-16 | 20:16
Tja het ziet er naar uit dat er een vliegtuig tegen dat gebouw is gevlogen.
-weggejorist en opgerot-
Een andere (voormalige) wereldleider had ook iets te vertellen vandaag. De ex-president van Haiti. Zou normaal zeker Clinton de kop kosten..., als er echte pers was.
www.zerohedge.com...
Pimp my Voortuin | 18-09-16 | 19:41
de man was senaatsvoorzitter (senate president), geen president van Haiti
@Dr. Frambozenjam | 18-09-16 | 21:08
Dat wil zeggen, dat er veel nodig is voordat ik een leider mijn mandaat geef.
Daila Lama = onbenulige wauwelaar.
@PrinsesStoepje | 19-09-16 | 02:11
De neergang van onze cultuur is niet te wijten aan "tokkies". Die zijn er altijd al geweest. Vooral de kwaliteit van de "elite" en de "middenklasse" is in termen van vorming en gedrag ernstig achteruit gegaan. Met name de "elite" kan in termen van intellectuele vorming, en morele kwaliteit die status niet waarmaken.
.
De negatieve houding jegens onze cultuur is overigens ook gewoon een resultante van indoctrinatie via onderwijs en media. Stelselmatig afgeven op het Nederlander zijn, onze geschiedenis en verworvenheden negeren of in een slecht daglicht stellen.
@PrinsesStoepje | 19-09-16 | 02:11
Weet u wat het is, beste prinses? De ware Germaan komt nog wel bovendrijven.
Religie is groeiende in Nederland en de cyfers liegen er niet om;
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
Nederland wordt weer terug nog dommer.
Tja je kan linksom of rechtsom lullen maar islamieten maken gebruik van onze zwakheden: Te lage cultuur bv comazuipen, tokkiegedrag waar wij zelf ook van walgen maar toch toestaan. Gebrek aan respect voor onze eigen cultuur/religie want alles van vroeger is per definitie oubollig/truttig/provinciaal boerenhompezakken-cultuur dus daar spugen wij als hoogopgeleide millennials op. Nee wij hebben onze vrijheid/blijheid cultuur van mensen die toevallig WEL werk hebben het liefst in de creatieve sector met de altijd betalende overheid als klant. Dus we hebben totaal geen voorstellingsvermogen dat er nog een blanke arbeiders-klasse is dus we kunnen rustig feitenvrij blaten over zielige asielzoekers die toch nooit illegaal kunnen zijn omdat we toch al in feitenvrij Zuid of Centrum wonen. Sommigen hebben een door pappie gekocht pandje in West of de Pijp wat ze eerst 100x terugverdienen voordat ze zich terugtrekken in Naarden omdat het best wel een beetje lastig werd met die moslim-buurt. En ondertussen lekker D66 stemmen want dan deug je echt wel. Voor de zweefteefjes was de toespraak van de Dalai Lama wel een harde landing want wat moet je nou met al die Boeddha-beeldjes als dat staat voor huuuh uitsluiting van die lieve moslims, die ze behalve die lieve Turkse bakker dus niet kennen. Laat staan dat ze zich bewust zijn van het beeld dat moslims van die gefeminiseerde weerloze sukkels hebben.....
@catharsis | 19-09-16 | 01:58
Nee. Jij hebt het niet begrepen. Het was niet de engel Gabriël.
@VVD. Helder. Als dat zo is dan heeft Mohammed het ook niet begrepen.
Het '17 punten accoord' van 1951 is de verlossing geweest van de Tibetanen.
-
Ik krijg jeuk als ik zo'n Californische huismoeder zie met zo'n 'Free Tibet'sticker op de bumper. Als China Tibet niet zou hebben ontwikkeld, dan waren de Tibetanen nu nog lijfeigenen van de religieuze kasten.
@catharsis | 19-09-16 | 00:58
Mohammed was de eerste terrorist. Dalai Llama fantaseert.
Even for the record: het Tibet van voor de Chinese invasie was geen leuk land. De mensen waren ofwel priesters ofwel slaven, en slavernij was erfelijk. De Dalai Lama stond dan ook niet aan het hoofd van een verlichte leer, maar was gewoon de opper-slavenhouder.
Dat praat uiteraard niets goed aan de Chinese invasie, maar om nu te zeggen dat het voor die invasie allemaal zo geweldig was, of dat de Dalai Lama zo'n enorme morele superioriteit heeft - NEE, absoluut niet.
@Dr. Frambozenjam | 19-09-16 | 00:04
God is goed, dat geloof ik ook.
Leve het goede bewustzijn en de menslievendheid. Leve de Goedheid.
Respect.
Eindelijk een goede clip op GS. Het is een sterk punt: het maakt niet uit wat voor terreurdaad er gepleegd wordt. Zodra die daad wordt uitgevoerd in naam van een religie dan kun je stellen dat die uitvoerder(s) die religie niet begrepen heeft/hebben. Voorbeelden te over. Standpunt is niet ontwijkend. Eerder confronterend. Meer van dit soort clips. En minder slap analytisch gelul erbij. Dan wordt het nog wat op deze site.
TheDrivingDutchman | 19-09-16 | 00:12
Je dronken oom op een "buurt" BBQ, heb jij hem uitgenodigd?
www.youtube.com/watch?v=fYEOSCIOnrs
Geweldig stukje Penn & Teller over deze gewelddadige gek...
He, mijn dronken oom op de buurt BBQ!!
AntiSoof | 18-09-16 | 23:43
Ik ben geen christen, ik ben een volger, zou de moslim beseffen wie zij volgen, zou de minisculiteit hun opvallen. Zo ook zij die zich christen noemen, is dit een groteske egoïsme, daar deze het onfeilbaar Woord gelijkgesteld zijn en ijdelheid betrachten om tot deze te zijn, een farizeeër mentaliteit. God maakte zichzelf klein om in het vlees te komen en te sterven. Het enige bewijs van het aardse, buiten het hoge, om de klein/nietig mensje met een antroposofische mentaliteit dat zij op de troon behoort. Dat is het sterven aan het kruis, er is een hoger doel, deze is voelbaar.
Ps: ik wens mij geen christen te noemen ivm tekortkomingen die ik/wij in Zijn naam trachten te zijn. Ik ben een volger naar Zijn overbrenging ipv overlevering.
@draak uit Brabant
Ja. Maar hoeveel mensen uit andere landen kom je tegen als je niet op een universiteit zit. Alleen de taalbarrière al. MBO is vrijwel altijd Nederlands. HBO ook heuul vaak. Weet de percentages niet precies. Maar laten we zeggen 20% in NL doet hoger onderwijs. Waarvan (zetten we hoog in) 10% dat in het Engels doet en dus mensen uit andere landen tegenkomt en hier veel mee 'praat'.
Maar een MBOer of laaggeschoolde vakmensen krijgt niets of weinig mee van deze 'voordelen.' van Europese vrijheden/globalisering. Die voelen alleen maar de concurrentie van een interne markt met 883 miljoen mensen. Een goede metselaar verdient hier in Nederland 2000, het niveau van het werk is LBO. Een academicus in Griekenland verdient 600. Die academicus zou best wel eens kunnen gaan metselen in Nederland Hij heeft immers een beetje weet door te 'praten' op de universiteit. Zal wel iemand kennen die hem op weg kan helpen (andere immigranten van zelfde groep, mensen waarmee hij ooit gepraat heeft die nu in Nederland wonen)
Maar die metselaar kan niet naar Griekenland. Financieel onverstandige keuze. Kent daar niemand. De balans in de migratie binnen Europa loopt zo schuin dat er straks weer een (Europese) Natie het intellectueel eigendom heeft over west-europa - ontvangende landen voor migratie. Net zoals de Joden in principe intellectueel de Duitse natie aanstuurden. Een van de aanleidingen van de tweede wereldoorlog.
Het stemrecht is echter hoofdelijk. En de mensen die zich bezet voelen door de migranten stroom die gewoon als een olifant van slecht naar beter banjert of gewoon mensen die zo veel nadelen ondervinden van deze globalisering zullen uiteindelijk in de meerderheid komen. Kan niet anders.
Geen idee of dit goed of slecht is. Geschiedenis herhaalt zich immers altijd toch.
*Nog stikkie draait*
@AntiSoof | 18-09-16 | 23:43
Ah ik begrijp nu wat je bedoelt. Die Peter is er niet ingetrapt, hij heeft dit zelf gewild. Geld, vrouwen, sportwagens, een naam in de geschiedenis. Het oordeel zal zwaar zijn.
@AntiSoof | 18-09-16 | 23:43
Geen idee wat je precies bedoelt (iets met Petrus) maar wat ik wel weet is dat zonder liefde sommige deuren voor altijd gesloten blijven.
@VerenigingVanDieven | 18-09-16 | 23:33
Cristendom vond ik wel een lieve filosofie. Maar dat mannetje van een dingus (Steen nogwat) heeft de liefde gekaapt om er winst mee te maken.
Zonder liefde is de mens als een steen. Koud, kil en stom. En dat andere mannetje (dingus ende) is er in getuind. Die dacht vast 'o, jee, de Heer (?) roept mij. Bah.
@Slogra | 18-09-16 | 22:34
Komt goed, volgens mij komt men wel tot inkeer (heh). Welk kamp laat je tenslotte (naast vele andere voorbeelden) belasting betalen voor het beleiden van je geloof (jizya).
Islam duldt weinig naast zich, vrees wel dat dat zelfs voor onze gelovigen een kwestie gaat worden van; 'eerst zien'.
@AntiSoof | 18-09-16 | 23:26
Een belangrijk begrip in het (protestantse) christendom is dat van het rentmeesterschap. Vooral daarin heeft het CDA gefaald. Balkenende mocht op de winkel passen, maar heeft die tegen de wil van de eigenaar in (i.e. het Nederlandse volk) aan Brussel verkocht voor een paar zilverlingen.
De rest ga ik een andere keer wel op in ;-)
@VerenigingVanDieven | 18-09-16 | 23:13
Dat van dat CDA zei ik 5 jaar geleden al (voor wat het waard is), het CDA pleegt m.i. geen goede daad door de naam van Jezus te misbruiken in hun propagandistische naampje.
Btw, Jodendom is toch geen religie? Dat is een familie-aangelegenheid.
Btw2 misschien is het Christendom wel verzonnen door dat romeinse geteisem?
Btw3 misschien is dat Moslimgedoe ook maar verzonnen door kleine luidjes met een grote mond?
M.a.w. misschien is al die 'religie' wel en list van medemensjes.
Het zou toch niet waar zijn? Je moet weten: Het zijn maar gewoon mensjes met een grote bek die anderen verleiden met gesmeerde praatjes. Het zijn maar mensjes hoor, ook al zijn de miljonair. Goed gestolen blijft ontvreemd.
@werenigingvandieven
Djie......
Ik dacht dat ik het meestal wel eens was met die knakworst maar wat is dit nu toch voor 'n poep¿
De Heer windt er bepaald geen doekjes om dat Hij iederéén die niet gelooft en z'n moeder dood wil hebben.
Er zijn verschillende religies. En niet alle religies zijn gelijk. Een religie is net zo aanvaardbaar of verwerpelijk als haar gelovigen.
Momenteel wordt de wereld geteisterd door een zeer gewelddadige, mensonterende religie (ideologie) genaamd islam. Als de wereld geen tegengas geeft aan deze smerige ideologie dan zal deze smerige ideologie de wereld omver werpen (hetgeen haar bedoeling is) en de totale mensheid vernietigen.
U weet dus wat u te doen staat.
@Pompenkoning | 18-09-16 | 22:45
Het CDA mag de naam christelijk natuurlijk niet meer voeren. Bewuste christenen stemmen PVV.
Het geinige van die boeddhisten is dan wel weer dat ze als basis hebben het lijden, vrij vertaald ellende, in de wereld te willen verminderen. Daarom zullen er geen boeddhistische terroristen zijn. Dat is in sommige andere religies wel anders.
Ik heb nooit gesnapt waarom zweverig, vaak wat D66 en GL volk zo dol is op de Dalai lama. Dat de Chinezen Tibet bezet hebben is niet zo juist gezien vanuit autonomie der volken enz, enz, maar ze hebben er wel een eind gemaakt aan feodaal, middeleeuwse samenleving. Bestuurd door de priesters, met de Dalai lama als opperhoofd ( de vorige lama dus).
Verder heb is sowieso niks met een religieus leider die in je bek spuugt als je hem treitert.
blablabla... interessant... not.... blablabla.... goodbye...
En dan bedenk ik mij dus opeens dat dat morele ijkpunt dus best wel eens die christelijke grondslag in onze (Europese) cultuur kan zijn. Even kotsen na deze uitspraak en natuurlijk CDA stemmen in maart!
Moreel ijkpunt is zo gek nog niet. Alles in Europa is context. Simpel voorbeeldje; geen fooi in Egypte en ze zijn zwaar beledigd. Fooi in Japan is een zware belediging. Geef iedereen een hand behalve de vrouwen in Zweden en je kan meteen door naar huis. Terwijl in Letland je bij de Russische minderheid vrouwen geen hand geeft en de mannen wel.
En zo zijn er duizenden en duizenden andere onzin dingen. Daarom heb je als moderne Europeaan een moreel ijkpunt nodig. Of je jaagt gewoon je geluk na door alleen maar veel geld te willen hebben dat kan natuurlijk ook.
@Aap Noot Miesje | 18-09-16 | 22:08
Je vraagt je dan ook af of dit wel het goede nieuws wat het in eerste instantie lijkt:
religionnews.com/2016/09/14/muslims-su...
de ziekte van Europa, waar Geenstijl altijd luidkeels aan mee doet.
"Alle religie is kut"
@Slogra | 18-09-16 | 21:20
Integendeel. Dat betekent juist dat het moorden op grote schaal plaatsvindt en lang doorgaat. In Algerije zijn zo in de jaren 90 ongeveer 1 miljoen mensen vermoord, op een bevolking van 30 miljoen. Vrome moslims vermoord door nog vromere moslims, die eerstgenoemden dan weer slechte moslims vonden. Gezellige godsdienst hoor, als je ervan houdt.
Breitbart had een artikel waarin de Dalai Lama aangaf dat er te veel moslims naar europa gaan en de dominantie kantelt. Terug naar de zandbak doet hij in de volgende bewoordingen "the solution is the eventual repatriation of migrants."
www.breitbart.com/london/2016/05/31/da...
Misschien hebben ze zoiets van joh, beter die allah minnende mafkezen dan die goddelozen. Zou God dan een grotere overeenkomst zijn (de grootste?) dan (zo ongeveer al) je andere waarden, en normen?
Hoop van niet, en zou het ook oprecht vreemd vinden.
Volgens mij kort door de bocht om het Jodendom en het Christendom op dit punt (regeltjes voor alles) aan te duiden als verschillend.
Ik ben blij dat ik op de universiteit veel mensen tegenkom uit landen van over de hele wereld. Als je je openstelt voor discussie kom je nog weleens te weten hoe mensen uit andere landen bepaalde zaken ervaren waar we hier denken alles vanaf te weten.
XaleX_2 | 18-09-16 | 21:42
Lezenswaardig:
gjclokhorst.nl/mysterie.html
. Parel van het Zuiden | 18-09-16 | 19:54 De dalai lama is een uiterst immoreel mens, laat zijn volk wegkwijnen Mee eens. Hij houdt er slaven op na. Dwingt zijn volgelingen tot de ganze dag te bidden i.p.v. te werken en geld te verdienen.
De resultante; een cultuur op de rand van uitsterven, een volk zonder land en burgerrechten, mensen zonder identiteit, eigenwaarde, en kans op een goed leven.
Niet mee eens. Tibetanen hebben nimmer een geboortebeperking gehad van 1 kind, in tegenstelling tot de Han Chinezen. China heeft veel geïnvesteerd in infrastructuur. Bijvoorbeeld de hoogste spoorlijn ter wereld. Hierdoor is Tibet beter bereikbaar voor toeristen, wat de economie vooruit helpt.
Dr. Frambozenjam | 18-09-16 | 20:21 het communistische China (kapitalistisch) laat geen enkel geloof toe, zowel boeddhisme/islam/christendom/jodendom niet toe binnen de contreien van het politiekspectrum. Alle geloven kunnen gepraktiseerd worden. Shanghai heeft meer katholieke kerken dan heel Nederland. Echter duldt China geen religieuze onrust. Dat zou de EU ook moeten doen vooral met de islam
Elke religie is complete nonsens, nergens op gebaseerd. Islam is de gevaarlijkste en dient ingedamd te worden.
Zwizalletju | 18-09-16 | 20:00
Wel grappig dan dat de Quantum theorieën delen van het boeddhisme bevestigen.
Als een religie niet zo bloody gevaarlijk is voor de oerdomme volgelingen, dan had ik me er kostelijk mee vermaakt.
Parel van het Zuiden | 18-09-16 | 21:08
Koekje erbij?
@Lewis Lewinsky | 18-09-16 | 20:45
Wat zou betekenen dat het probleem zichzelf oplost. Geen sprake van.
Spartacus vat de drie wijsneuzen uit het middenoosten mooi samen.
Popaal advies aan Lhamo Thondup: Religious man wearing gouden klokkie weet niet hoe laat het is.
Met je staatsorakel.
Waarom moeilijk doen als het in 7 dagen kan (doordenker)
miko | 18-09-16 | 20:58
Maar ten eerste leg je wel je vertrouwen bij deze leider, een blind overtuiging. Een soort van op micro niveau gebaseerd geloof in deze persoon. Prima mag.. Maar jou kennende weet ik dat je niet van stemmen houdt;)dus dus.. ken jou al langer;)
Hai,
.
Ik ben jullie nieuwe god. Ik heb een pleurishekel aan die ouwe en als je de volgelingen van hunnie uitroeit krijg je van mij een beloning. Verder moet je van mij van alles. Het voert echter te ver om alles bij deze introductie uit te leggen. De details laat ik nog wel door een profeet notuleren, uitwerken, en verspreiden. Later meer dus. Die gast zal daar ook nog de nodige voor mij complimenteuze rijmpjes aan toevoegen, mijn ijdelheid is nou eenmaal nog groter dan mijn ego. Als u mij aanroept richt uw kont noordwaarts dan komt het wel aan. Anders via eerdergenoemde profeet.
.
Kijk naar zuiden als de vierde omwenteling van zon om de maan draait en dan kruislings mars en venus verbindt en u zult mijn paradijs geboren zien worden.
.
Mooie tieten, strakke kont, en een leuk pijpbekkie hebben een streepje voor. Alles met een piemel kan maar beter druk zijn met het uitmoorden van die ouwe goden adepten, anders ikke boos (met storm en bliksem enzo).
.
Heil mij!
Meestal kan ik je nog wel volgen Spartacus, maar hier lul je echt onzin. Allemaal sprookjes, één pot nat. Als je jouw sprookje beter gaat vinden dan een ander sprookje, ben je geen haar beter dan hetgeen wij minder willen.
Heb weleens een hoge Tibetaanse monnik ontmoet. Wijs mens. Spiritueel. Hij vroeg geld.
De Dalai Lama is geen moreel ijkpunt, hij is een photo op.
@Wutbürger_ | 18-09-16 | 20:26
Je hebt ook nog de alawieten en aleviten die aan gnosticisme (mystiek) doen. Die eerste verwerpen zelfs de sharia als zijnde overbodig en uit de tijd.
Het blijft behelpen, want het ging bij de oorsprong natuurlijk al mis.
@Dr. Frambozenjam | 18-09-16 | 20:52
We hoeven hem niet blind te vertrouwen en geven hem vaak maar tijdelijk het roer.
Wat dat betreft waren de Germanen goed op weg. Een algemeen leider alleen in tijde van oorlog.
Dit zou zomaar eens de laatste paus kunnen worden...
La Bailaora | 18-09-16 | 20:40
.
Ja. Zou best kunnen.
Religion poisons everything.
@NAC 20:44 ja dat de Islam deze eeuw gaat domineren of laten we zeggen zijn besneden stempel gaat drukken is wel duidelijk als je de expansiedrift daarvan opmerkt in Azië (Indonesie, Filipijnen etc) en Midden-Afrika, om over Europa nog maar te zwijgen. Ik bedoelde meer, wat voor afwijkende religie/ideologie zullen de volwassen Millenialbaby's omarmen wanneer zij zich zullen afzetten van het feit dat Oma vroeger op haar ontrolde yogamatje een splitbeaver lotusbloem imiteerde, terwijl thuis de vrolijke boeddhabeeldjes rondom de randen van de koivijver pronkten. Wat zal hun dingetje uiteindelijk worden? #dtv
miko | 18-09-16 | 20:46
En in een democratisch bestel kiezen wij geen grote leider?
Hij is gewoon een diplomaat, net als de paus. Liegen hoort bij het vak.
@Dr. Frambozenjam | 18-09-16 | 20:21
Religie en communisme hebben veel met elkaar gemeen. En dat aanbidden van grote leiders, waar kennen we dat van?
Ze willen gewoon geen concurrentie.
@ Tel Aziaat / 20:31
De Dalailalama is in feite dus een Himalaaise D666 ert
@Short | 18-09-16 | 20:23
Schaken en kickboksen zijn alle twee sport. En volgens deze kut lama loop je bij beide evenveel gevaar.
@erdogeit | 18-09-16 | 20:43
En als je geen goede moslim bent, moet je dood, toch, volgens de islam?
@Nanker Phelge | 18-09-16 | 20:38
Ik verwacht eerlijk gezegd wel een nieuwe iteratie in de komende decennia. 'T is weer een nieuw millennium. Zo lijkt dat te werken door de menselijke geschiedenis. Het sterretje, het kruisje, de gekantelde bilspleet..
je kan lullen wat je wilt , ongeacht de kop die geenstijl er op pleurt , wat die man zegt , klopt gewoon , er zijn ook genoeg goede moslims en op het moment dat je een aanslag pleegt , ben je gewoon geen goede moslim meer , thats all .
Voor iemand die al sinds 50 jaar niet meer in Himalalië woont
en alle tijd van de wereld heeft om een taal [Engels bv] te leren
spreekt ie wel erg brak de Engelse taal
Verdoeme, een inteelt-Turq uit buiten Anatolië spreekt nog beter Nederlands dan deze oranjelakendragert
Hier. Video van D. Lama toen hij jonger was. Of iemand anders, dat kan ook.
twitter.com/TheUrbanSlangs/status/768...
@Lupuslupus | 18-09-16 | 20:19
Dit zou zomaar eens de laatste paus kunnen worden...
Een "geleerd" heerschap? Hij praat slechter Engels dan een derdegeneratiemocro Nederlands spreekt. Niet serieus te nemen.
@Mazzelstof. Iek snap heus wel, maar wat mij meer bezig houd is wat de next best thing qua godsdienst hierna zal gaan worden, aangezien we hier in NL de meeste godsdiensten nu al eens voorbij hebben zien komen. Yoga, Tibet en Boeddhisme is du moment helemaal hip en enlightened, maar wat rest er nog voor over een jaar of tien? Van waar en hoe ver van hier halen we dan ons shot hipster geestelijkheid? Of hollen we dan massaal de kerkgebouwen weer in, omdat de demografische bedreiging van de islam dan wel heel benauwend begint te worden? Scientology zie ik ook zo 1,2,3 niet mainstream worden.
@Parsons | 18-09-16 | 20:31
Juist.
Soros heeft ook een flinke vinger in de Lama pap shugdensociety.wordpress.com/2010/07/...
Als de Chinezen komen ,dan kan je maar beter verhuizen ,dat deed hij ook .
Cultuurrelativisme is dus niet alleen een Westers dingetje. De Dalai Lama heeft er zoals bekend geen problemen mee dat de Chinese overheid haar onderdanen het land van zijn volgers laat overnemen.
Gebrek aan kennis is op een zeker moment misdadig als de consequenties de annihilatie van je eigen mensen inhoudt.
Ik meld 'm aan bij D'66 of PvdA. Nog even over denken.
@Parel van het Zuiden | 18-09-16 | 19:54
Het merendeel van de Tibetanen zien liever de Chinese juk dan die van het feodale lamaregime.
De Chinezen steken geen ogen uit bij mensen of laten ze verhongeren in de bergen
De Dalai Lama roept dit soort verhalen omdat het gewoon ideaal zou zijn als wij elkaar niet meer af zouden slachten.
Prima idee, maar tot nu toe is het in de praktijk onuitvoerbaar.
Die geschifte gek is onderdeel van het probleem en geen oplossing.
Lamme Dahlia
@Lupuslupus | 18-09-16 | 20:21
En hun buitenhuisje in Griekenland dan?
Daar staat een flink hek op het terrein van de buren.
Best wel naïef dat je verwacht of hoopt dat een geestelijk leider wis en waarachtige taal gaat uitslaan.
aldus Nanker Phelge | 18-09-16 | 19:44
Het punt is dat er inderdaad heel wat lieden zijn die met deze figuur dwepen, want inderdaad, zo denkt men, "exotisch en authentiek." Je moet dan ook niet gaan analyseren wat hij zegt, want het slaat allemaal als een krultang op een pinguïn. Het geestelijk gelul is gewoon een ritueel op zich.
Spartacus, hij heeft wel gelijk, maar is onvolledig:
De religieuze (mystieke) component van islam staat inderdaad voor wat hij beweerd, echter zal het moeilijk zijn nog een moslim te vinden die nog weet wat dat is. De Sufi's houden zich er mee bezig, en verder een enkele monnik.
Maar de rest van de islamieten houdt zich uitsluitend bezig met de andere componenten van de islam: straffen en rechtspraak(sharia), oorlogsvoering, onderwijs (madrassas), politiek, onderdrukking en onderwerping, etcetc...
Dalailama begrijpt niet zo goed dat dat ook allemaal een onderdeel is van islam.
Je zou kunnen stellen dat islamieten alles wat religieus was hebben verwijdert uit islam.
@Lupuslupus | 18-09-16 | 20:19
Ze zouden wat jongere pausen moeten aanstellen in Rome, die oude karkassen gaan zo snel stuk.
Het klinkt een beetje als Anne Frank die zegt dat een echte Nazi goed is en de Nazi's die geweld gebruiken geen echte Nazi's zijn. Ik denk dat sowieso niet verstandig om als leider van een religie uit naam van een andere religie te spreken.
Ps: het communistische China (kapitalistisch) laat geen enkel geloof toe, zowel boedhisme/islam/christendom/jodendom niet toe binnen de contreien van het politiekspectrum, in plaats daarvan moet je de communistenleider aanbieden. Is dit het soort humanisme dat men in Nederland wil?
@wakker worden | 18-09-16 | 20:16
Eh.... Canada?
necrosis | 18-09-16 | 20:17
.
Argentinië?
De Dalai Lama is een charlatan eerste klas. Dit soort religies zijn ontstaan in een tijd dat mensen bijzonder makkelijk voor de gek te houden waren. Als je hier nu nog in gelooft ben je een imbeciel.
Toen al was Rome bezig om 1 wereldreligie op te zetten, doen ze nu nog met het omarmen van islam. Ook deze paus gaat op diezelfde voet verder.
La Bailaora | 18-09-16 | 19:56
.
Dank voor de aanvulling maar ik dacht het even simpel te houden door het alleen over de huidige paus te hebben.
Johannes Paulus kuste de koran! Hoe ver van het pad kun je zijn....
.
Dus laten we maar hopen dat deze de volgende paus wordt:
"Conservative Cardinal Schönborn, a protégé of former Pope Benedict XVI, is regarded as one of the leading candidates to take over as Pope.
www.ibtimes.co.uk...
Prof. D.A.H. Vintik | 18-09-16 | 19:39"
.
Maar het zou mij niet verbazen als hem een 'ongeluk' zou overkomen....
@wakker worden 20:16
Dan vlucht Willy naar Riyad of Oman.
@wakker worden | 18-09-16 | 20:16
Eh.... Canada?
Hij heeft een andere koran dan die hier in de kast staat blijkbaar.... als ze de kans krijgen gaat z'n kop d'r af, want hij is gewoon een smerige "ongelovige". Staat er letterlijk in.
Ook grappig:
"De voorzitter van de moskee roept ooggetuigen op zich te melden bij de politie."
www.telegraaf.nl/binnenland/26629533/_...
Waarom lees ik dit oproepen nooit als er een witmans in elkaar geslagen wordt door meerdere lichtgetintiërs?
De D.L. is gevlucht toen de Chinese bezetting een feit was. Zijn leven was in gevaar.
Waarheen denk je dat ons Duits koningshuis vlucht als de islam hier aan zijn overheersing begint.
@SirHackalot | 18-09-16 | 20:03: Zou best fijn zijn als history channel daar eens een uitzending aan zou wijden!
Als ik zo een dik boedha-beeldje zie, dan geloof ik niet dat in het boedhisme 'zelfbeheersing' wordt gepredikt.
@Jezus_Boeddha | 18-09-16 | 20:05
Waarom niet? Hoe denk je dat de islam iedere keer weer Europa uit is geschopt? Of hoe Europa ooit is gekerstend?
Deze mannen leuteren zo zalvend omdat het niets kost, ze hebben geen wereldlijke macht meer.
@Jezus_Boeddha | 18-09-16 | 20:05
Jezus en Boeddha deden dat wel, rebelse dingen zeggen. Maar hoezo zou jij dat weten.
Historisch perspectief over het ontstaan:
Joden, tussen de woestijnvolken vonden ze een soort "one Nation under God" uit.
Christendom: gegroeid als staatsgodsdienst van het industriële Romeinse Rijk.
Islam: gegroeid op de vervallen resten van datzelfde Rijk.
Laten we hopen dat onze omstandigheden het béste bij de tweede situatie blijven passen.
Hij klinkt als Apu uit The Simpsons.
Je kunt toch niet verwachten dat de Dalai Lama dezelfde soort dingen gaat zeggen als bijvoorbeeld Wilders. Of dat de Paus zoiets zou doen.
Ik vind dat beelden van Tibet altijd nogal schril afsteken tegen die van de hotels waar de grote lama tegen de westerse pers zit te blaten.
Ik reed onlangs nog gniffelend achter een auto met een compleet verkleurde FreeTibet sticker achter op de bumper. Als er één movement aan momentum ingeboet heeft, dan zijn het die bandwagonhoppers wel. Wat een klucht!
Elk geloof/religie is bedacht om mensen/ volken angst in te boezemen, met als doel macht te hebben over deze mensen. Met deze macht, kun je mensen/ je volk gezond houden, laten werken, laten vechten en zelfs belasting laten betalen. Het geloof is tegenwoordig dan ook volledig achterhaald en overbodig. We hebben nu immers de politiek.....
leo de pejo | 18-09-16 | 19:58 |
'Paus der Babyboomers.'
LOL en een waarheid als een koe.
Boeddhisme schrijf je ook met de 'B' van Big Business!
Elke religie is complete nonsens, nergens op gebaseerd. Islam is de gevaarlijkste en dient ingedamd te worden.
Stalin had niks met communistische doctrine te maken.
Ach, het zal wel. De Dalai Lama wordt niet zozeer op zijn woord geloofd als wel op zijn existentiele aanwezigheid. Ik kan me er niet aan storen. Hij probeert het beste. In tegenstelling tot, zeg maar, de dictators van Europa, die willens en wetens op een oorlog aankoersen om hun geliefde lobbyende warlords in het zadel te houden.
De Dalai Lama kan alleen maar praten in tegeltjeswijsheden. En om de haverklap dat domme gegiechel.
Paus der babyboomers.
Eens, maar die drie gelijkwaardig behandelen zou al een flinke stap voorwaarts zijn, ipv een positieve uitzondering positie voor de meest verderfelijke.
Zo te horen heeft de dalai lama de nirwana nog niet bereikt.
@Lupuslupus | 18-09-16 | 19:40
De paus bang voor de islam? Ik geloof er niets van. Die 'deug' taal weerd al ingezet toen Paus Johannes Paulus II in 1986 in Assisi alle 'geloven' uitnodigden onder het mom 'alle geloven zijn hetzelfde'. Toen al was Rome bezig om 1 wereldreligie op te zetten, doen ze nu nog met het omarmen van islam. Ook deze paus gaat op diezelfde voet verder.
De dalai lama is een uiterst immoreel mens, laat zijn volk wegkwijnen onder de almaar voortstampende laars van het Chinese imperialisme en ontneemt degenen die zich wel willen verzetten tegen deze harde onderdrukking het draagvlak dat te doen.
.
De resultante; een cultuur op de rand van uitsterven, een volk zonder land en burgerrechten, mensen zonder identiteit, eigenwaarde, en kans op een goed leven.
.
Het is dan ook niet vreemd dat politiekcorrecten dweepen met de autogenocidale gek. Appeaserpleasers. Stratemakers naar de hel.
.
Gunt u uw kinderen geen toekomst? Then by all means, keep sucking this guy's dick.
Dalia Lama's staan erom bekend om je recht in den smoel te spugen.
Is natuur.
www.ad.nl/buitenland/dalai-lama-te-vee...
Lama zei eerst dit: 'Europa kan nooit Arabisch worden. De massale toestroom van immigranten heeft in de praktijk voor een bijzonder complexe situatie gezorgd', wat goed bedoeld is, maar waar haalt-ie dit vandaan?
Met zo'n deeltijdbaan heb je vast tijd over om de diepte in te gaan met zaken waar je nog weinig van weet.
SamKoeman | 18-09-16 | 19:44 |
Die humanisten van 'jij bent welkom in mijn land IS'!?!
WTF is n juridiese religie nou weer?
De dalai lama is een wegkijker die nonsens uitkraamt. Een gevaarlijke gek.
Dalia Lama "geleerd heerschap als Lama"
geleerd? in wat precies? lol
Best wel naïef dat je verwacht of hoopt dat een geestelijk leider wis en waarachtige taal gaat uitslaan. Fuck eens off Geenstijl met deze onzin. Maak anders eens een rape-o-graphic-meter voor de Youpjes en andere grachtengordelBNers met een vrije zolder.
religie = liefde, dus terrorisme kan per definitie niet religieus zijn. Wat een simplisme.
Ik zou wel eens wat meer waardering voor het humanisme willen horen. Humanisten plegen geen bomaanslagen, ontvoeren geen geestelijken en vernielen geen religieuze gebouwen, ondanks hun onderdrukking in het Midden-Oosten. Waarom krijgen humanisten daar nooit eens waardering voor?
De DieLawaai Lamaar begint ook al met dat vingertje te wijzen (net als Rutte, Clinton, Moslims).
en de Lama is een CIA asset om de Chinezen dwars te zitten.
Een andere (voormalige) wereldleider had ook iets te vertellen vandaag. De ex-president van Haiti. Zou normaal zeker Clinton de kop kosten..., als er echte pers was.
www.zerohedge.com/news/2016-09-17/hait...
Follow the money; uit wat hij zegt blijkt wel wie zijn broodheren zijn.
't Schijnt dat die man een bankrekening heeft van hier tot Tokio!
De paus en de dalai lama zijn beiden doodsbang voor de islam. Iets met krokodil en hopen als laatste opgevreten te worden.
Zet types als de dalai lama aan het roer en we worden allemaal broeders. Iedereen even arm en knagende honger tijdens het OHM chanten. Maar ach, het is toch slechts maya. Of niet dan.
De volgende paus durft het (nu hij nog kardinaal is) wel hardop te zeggen:
"Will there be an Islamic conquest of Europe? Many Muslims want that and say: Europe is at its end.
"God have mercy on Europe and on thy people, who are in danger of forfeiting our Christian heritage," the cardinal said as he prayed, according to local media reports.
He claimed that this was already being felt "not only economically, but above all, in human and religious matters".
Conservative Cardinal Schönborn, a protégé of former Pope Benedict XVI, is regarded as one of the leading candidates to take over as Pope.
www.ibtimes.co.uk/cardinal-tipped-be-n...
Dalai Lama is een terrorist.
Ik vind Dalai Lama altijd klinken als een slecht type auto.
REAGEER OOK