Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lolvideo's. Internet dolblij met vertrek Jan Roos

Op internet duiken talloze filmpjes op waarin de draak gestoken wordt met Jan Roos, de nieuwe fractievoorzitter lijsttrekker van VNL. En het internet is nou eenmaal geen plek voor zachtpsychologische hetkomtwelgoed-begeleiding. Nope. Boven het maaiveld wachten de memes. Maar hee, liever een melige meme dan het mikpunt van moralistische verontwaardigings-ophef. Toch? Precies. Die Jan Roos komt er wel, als de Harambe van het Hollandse interweb & z'n eigen Dumpert tag. Meer in de

Reaguursels

Inloggen

Dat niemand het opviel. Iemand van VNL bij WNL

Patatter | 31-08-16 | 23:05

Goed nieuws Geert versus Jan.
Bij Jan weet je dat hij resultaat gericht is. Dus als ik een visje in die vijver was, wist ik het wel.

Frankasd | 31-08-16 | 18:18

-weggejorist-

Error 404 | 31-08-16 | 16:06

Lijstje Alle 13 Flauw

Waarom kan niemand in dit land internetvideos maken van het niveau van Can't Stump The Trump

www.youtube.com/watch?v=s0Tn8WFMvQU

Error 404 | 31-08-16 | 16:06

Blijft grappig om te zien hoeveel mensen hier op hun pik zijn getrapt omdat Bontes en Van Klaveren uit 'hun'PVV zijn gestapt...

Dickk | 31-08-16 | 14:30

Hoe heet die homo uit Rotterdam ook alweer? Op 4. Kan die gast nooit meer vinden op Dumpert. Op Tinder me ook al klemgezocht.

His Lordship | 31-08-16 | 13:55

VNL, voor als je niet alleen een hekel hebt aan allochtonen, maar ook aan Henk-en-Ingrid types die afhankelijk zijn van de verzorgingsstaat.

Wie gaat daar in vredesnaam op stemmen? Mensen die het zo erg vinden dat ze belasting moeten betalen stemmen toch gewoon VVD?

Majid | 31-08-16 | 13:32

Ik ga iedergeval VNL stemmen. De VVD is een linkse partij geworden en de PVV is economisch ook links en met uitspraken als minder minder ook nog kansloos om te regeren. VNL en Jan Roos zijn niet perfect maar VNL is momenteel wel de enige echt rechtse partij.

Conservatief-Martijn | 31-08-16 | 11:52

Jan Roos was net in Goedemorgen Nederland van WNL op NPO1. Hij kwam al veel zelfverzekerder over dan het zenuwachtige slokjes water drinken bij het referendum. Ik kan geen link vinden om z'n hele optreden van vanochtend terug te zien. Benieuwd of het hem gaat lukken in de politiek in een heel andere rol dan bijdehante interviewer. Pastors van Leefbaar Rotterdam had het ook eens landelijk geprobeerd en dat lukte niet. Maar sowieso goed dat hij iets probeert en als het dan niet lukt, heeft hij in ieder geval het gevoel dat hij er alles aan heeft gedaan.
Succes bebrilde witte dwerg.

IndoFortuyn | 31-08-16 | 09:25

GS hoaxt meme..

80 | 31-08-16 | 08:46

Mastermattie... wat precies heeft Roos voor GS gedaan?
Hij heeft niet bepaald een positieve bijdrage geleverd aan het veroveren van hearts and minds, hé?
Het enig goede was het referendum rond het associatieverdrag.... waarmee Trutte inmiddels zijn reet heeft afgeveegd.

mallekater | 31-08-16 | 07:15

Ahum.
Sorry mensuh, ik zag hem gisteren even een klein stukje interview afgeven op TV, maar met alle respect, dat gaat hem NIET worden.
Echt niet.
En mocht hij in de kamer komen dat gaat hij een heel rottige tijd tegemoet, want ze lusten hem rauw.

mallekater | 31-08-16 | 07:12

iopeth 0206
Yep. Het is jammer voor Geenstijl.

Nehemia | 31-08-16 | 07:11

Zeker een goed artikel .
Maar wees eens eerlijk ,zit jij er mee ?

iopeth | 31-08-16 | 02:06

Jan had bij de PVV moeten gaan. Stop die versplintering. Dit gaat niets worden.

Admiraal Balthasar | 31-08-16 | 00:34

Jan ik wens je veel sterkte en wijsheid toe in d,haag, mis nu al je interviews op GS die waren bijna allemaal sterk te noemen.
Ik denk dat Jan en de rest van VNL een prima aanvulling is voor mensen die niet meer op Wilders willen stemmen!
Vind het jammer dat GS niet volledig zijn laatste verklaring heeft uitgezonden, snap de reden daar niet van.

Landsbelang | 31-08-16 | 00:15

Jan jij bent nu al de beste trekkert.
Wens je veel suck-sex.

meneerkakneus | 30-08-16 | 22:55

Een drammerige man met vrijwel alleen dom populistisch gebral die nu waarschijnlijk ivm een echtscheiding een heel goed betaalde baan met dito pensioen ambieert als kamerlid bij een overbodig splinterpartijtje.

kuvikoi | 30-08-16 | 22:41

Voorspelling: omdat ze geen lijstverbinding aangaan, krijgen twee partijen net geen restzetel.

doedeljantje | 30-08-16 | 22:15

rattenvanger XL | 30-08-16 | 22:07
Met het zeggen waar op het staat bereik je in de politiek weinig mee.
Je moet je mening zo verpakken dat niemand je ongelijk kan geven en in het debat de vragen zo beantwoorden dat niemand er chagrijnig van kan worden.
Dan ben je een politicus en dan bereik je het meest.
Denk maar eens aan Wiegel.

botbot | 30-08-16 | 22:15

KayakFun | 30-08-16 | 21:12
Jan heeft een paar voordelen. [knip]

- Na het lezen van hun partijpunten zou ik best VNL willen stemmen, maar niet als Jan Roos de lijsttrekker is. Dan wordt het toch PVV.

Johnweer | 30-08-16 | 22:14

Jan Roos 🎯 is de man die we 150 keer in het kabinet moeten hebben. De mensen die er nu zitten zijn alleen voor hunzelf bezig. Ze voelen zich verheven boven de normale mensen. Dus wauwel niet dat het niet gaat lukken, kloon die kerel. Er zullen best moeilijke onderwerpen voorbij komen die hij (en de rest) niet trekt. Als er maar een keer een normale vent tussen die hypocriete leugenaars zit en dan gewoon zegt waar t op staat. En dat kan Jan Roos

rattenvanger XL | 30-08-16 | 22:07

@mezelf
debatteren is.

botbot | 30-08-16 | 21:53

Wasbakplasser | 30-08-16 | 20:47
Ik ga er vanuit dat Jan met wel iets beter komt als een a- viertje.
Als Wilders in debat gaat komt hij niet verder dan een paar populistische kreten waar hij later op terug moet komen.
Ik ga er vanuit dat Jan slimmer in het debatteren.

botbot | 30-08-16 | 21:51

@KutFilosoof | 30-08-16 | 20:16

Precies, dat ik dan ook de reden dat ik dus geen fan ben van Wilders. Net als Mark Rutte, is Geert Wilders geen liberaal. Greet is een nationale socialist (owww wacht..), en komt niet in de buurt van het liberale of laat staan libertarische gedachtengoed.

Geert moet het hebben van xenofobe blanke uitkeringstrekkers en eenvoudige arbeiders die vroeger braaf PvdA stemden, maar die tegenwoordig niet meer willen delen met de door de Linkse Kerk geïntroduceerde Maakbare Multiculturele Samenleving die ze gratis bij hun PvdA stem kregen.

Der Klassenfeind | 30-08-16 | 21:40

Go Jan, mijn stem krijg je!

Der Klassenfeind | 30-08-16 | 21:33

Gelukkig is vanLeeuwen weer terug, want anders wordt het wel erg rustig bij GeenStijl en consorten.

Alexander des Burgus | 30-08-16 | 21:23

Jan heeft een paar voordelen.
- Hij haalt zeker de helft van de zetels weg bij de PVV
- Hij haalt een kwart van de zetels weg bij de VVD
- Hij haalt een kwart van de zetels weg bij de PvdA
- En dat is gelukkig geen meerderheid.
- Maar die 3 partijen komen dus niet meer in de regering.

Aangezien de andere partijen een cordon sanitaire rondom Wilders hebben liggen komt hij zeker in de regering, want ze hebben hem nodig bij welke combinatie zonder Wilders dan ook.

KayakFun | 30-08-16 | 21:12

VNL is in feite gewoon een PVV light. De meeste mensen zullen gewoon voor het origineel blijven kiezen. Dat verwacht ik in ieder geval.
lightyears | 30-08-16 | 20:02
Op zich heeft de PVV en Wilders wel de neiging zich aan verkiezingsdebatten te onttrekken - op zich zijn heldere criteria wel wenselijk als het gaat om wie kan meedoen aan debatten. Maar als Wilders verstek laat gaan en VNL zou misschien een alternatief kunnen zijn die stroming te vertegenwoordigen, dan zou men er toch eens over kunnen denken misschien (alleen het idee van stok achter de deur zou me al aanspreken.. je kan niet het hele jaar je bedienen van soundbites en tweets en verder niet noemenswaardig bijdragen aan een discussie door deze volgens mij meestal uit de weg te gaan.. niet in verkiezingstijd in ieder geval).

nickolaas | 30-08-16 | 21:07

Als Jan erin slaagt een gekkie-vrije partij op te zetten en weldenkend rechts aan z'n partij kan binden (zeg maar gewoon z'n gasten uit Gesprek Op Niveau) dan kon het interessant worden. Mijn stem heb je Jan!

Bert Konterman | 30-08-16 | 21:06

-weggejorist-

adanteh | 30-08-16 | 20:52

Lupuslupus | 30-08-16 | 19:44
.
Misschien dat er iets is veranderd bij zijn denken, maar ik meen toch dat hij nooit voorstander was van de overheid die constant overal controle over wilde uitoefenen en wel een groot voorstander voor directe democratie en minder bestuurslagen. Wat dat betreft heeft Wilders daar al tijden eigenlijk niet écht een punt van gemaakt en bij de VNL is dat een nadrukkelijke peiler. Wat dat betreft zou hij zeker dichter bij een VNL liggen. Hetzelfde geldt overigens ook voor Van Klaveren, die ook ooit begon bij de PVV met het idee dat het een rechts liberale partij zou zijn. Het rechtse is gebleven, het liberale al lang verleden.

adanteh | 30-08-16 | 20:52

Ik wens Jan en VNL veel succes toe. Maar ik acht Jan ongeschikt voor de job. Jan is overduidelijk geen spreker laat staan een debater. Mijn stem gaat vooralsnog naar de PVV.

Wasbakplasser | 30-08-16 | 20:47

@KutFilosoof | 30-08-16 | 20:16

De onafhankelijkheidsverklaring van Wilders uit 2005 al eens gelezen ?
pubnpp.eldoc.ub.rug.nl/FILES/root/begi...
(PDF alert)
Riekt knap naar de standpunten van VNL op dit moment als je het mij vraagt.
Maarrrrr Wilders kwam er snel na de eerste TK verkiezingen achter dat met je dergelijke standpunten geen potten gaat breken in een land waar de helft van de bevolking direct of indirect afhankelijk is van de staatsruif.
En dus.....

von Strumpfhausen | 30-08-16 | 20:34

@lightyears | 30-08-16 | 20:21
Het is een crux?

SyntaxError | 30-08-16 | 20:31

Als er iemand niet kon luisteren naar de gasten waarmee hij zo'n zogenaamd goed gesprek had, dan was het jan Roos wel. Een eigenpijper van de eerste orde en die gaat het niet worden OF er moet een wonder gebeuren: Jan stopt met dat minderwaardigheidscomplex aangaande z'n uiterlijk en de autist uithangen, gaat werkelijk luisteren naar wat zowel zijn medestanders en opponenten te vertellen hebben en weet daar dan adequaat op te reageren. Of wonderen de wereld uit zijn zal de toekomst leren.

McMarx | 30-08-16 | 20:31

Goed nieuws voor VNL. Maar niet voor de VVD en PVV.

Hoen | 30-08-16 | 20:22

Ik ga gewoon VNL stemmen. Kijk ik snap best dat mensen (en reaguurders) er weinig vertrouwen in hebben, maar dit is zoiets als Hillary vs. Trump: Leuk wordt het toch niet dus dan maar het minst beroerde.

Upendo | 30-08-16 | 20:22

@Mark_D_NL | 30-08-16 | 20:12
"Wie internet wint, wint de verkiezingen van 2017."

We zullen zien. Ik ben het tot op zekere hoogte eigenlijk wel met je eens dat internet steeds belangrijker wordt. Maar ik denk dat het een bepaalde groep is die site Geenstijl bezoekt of reclame items van VNL op zijn Facebook gaat delen met vrienden. De stille meerderheid van de bevolking die zich niet voor politiek interesseert (70% van de kiezers) zullen gewoon RTL4 debat kijken, zich laten leiden door wat ze op het RTL Nieuws aan fragmenten zien of misschien een stemwijzertje doen. Dus als VNL inzet op GS en Facebook zullen ze toch met name de stemmen weghalen bij PVV en niet zozeer bij de traditionele partijen. Denk ik dan. En zal die 70% niet bereikt worden. Maar we zullen zien. Misschien heeft Jan nog een geheim plan in gedachte.

lightyears | 30-08-16 | 20:21

@lightyears | 30-08-16 | 20:02
VNL een PVV light? Sorry hoor maar Vnl is werkelijk waar de enig rechtste partij die Nederland heeft.

Pvv is voor mij een veel te linkse kliek.
-Meer belasting
-Meer geforceerde herdistribute van welvaart.
-Meer naar zorg.
-Verzorgingstaat is een prachtig mooi iets enz enz.

'Zijn we massaal helemaal gek geworden' is een vraag die ik mij steeds vaker stel. een Socialistische partij met een reele blik op Islam en dat vind men extreem rechts?

KutFilosoof | 30-08-16 | 20:16

@lightyears | 30-08-16 | 20:02
Verkiezingsdebatten op de staats TV (NOS) hebben veel minder waarde als voorheen. We zullen veel online debatten gaan zien. Wat denk jij wanneer GS een online debat doet tussen Jan Roos, Wilders en Kuzu... Man daar kijken dan heel veel mensen naar.
--
Jij snapt het hut internet niet. Want fuck de NOS! Via internet bereik je veel meer mensen. Ja misschien niet die verstokte 1 miljoen nos kijkers. Nou fuck die dan maar. De rest bereik je wel via FB, Twitter, Instagram, tinder, snapchat kimholland.com en ook andere altmedia.
--
Velen mensen kunnen via het internet vrijelijk mee campaignen, via memes, twitter accounts, fb pagina's noem maar op. Dat zal heel veel gaan gebeuren. 2017 worden de verkiezingen van social media en dat soort crap. Die analysis zie je na de verkiezingen van 2017. Wie internet wint, wint de verkieingen van 2017.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 20:12

@Mark_D_NL | 30-08-16 | 19:38

Mwah zit ook wel een kern van waarheid in.
Mijn stem zal VNL sowieso niet krijgen, en wel om reden dat de dat ze nu niet bepaald betrouwbaar en discreet zijn gebleken na het verlaten van de PVV.
Kijk dat je je niet meer kan verenigen met een club of een onderneming om wat voor reden dan ook kan gebeuren, dat ieder daarna zijn eigen weg gaat so be it, waarschijnlijk ook het verstandigst.
Maar om daarna die club publiekelijk in het hol van de tegenstander/concurrent zwart te gaan zitten maken gaat wat mij betreft alle fatsoen en discretie te buiten.
VNL ? huh.... nee dank je.

von Strumpfhausen | 30-08-16 | 20:11

Nebuchednezzar | 30-08-16 | 19:02

Rake analyse zonder afzeiken, dus +1.
Spijtig dat Jan naar de splinter-VVD is overgestapt, nu kan ik straks niet op hem stemmen. Dat gezegd hebbende: knap dat hij na A nu B zegt - dat durft, gezien de risico's voor lijf en leden, anno 2016 vrijwel niemand.

De Vrijlansier | 30-08-16 | 20:10

Mastermattie | 30-08-16 | 20:01
Bedankt

SyntaxError | 30-08-16 | 20:08

Eerst het goede nieuws voor Jan: Op zich is Jan zeker niet dom. En inhoudelijk sterker dan aardig wat mensen denken. En het is ook onjuist om te denken dat hij niet serieus wordt genomen door collega politici omdat hij een GS verleden heeft. Als een partij maar groot genoeg wordt wordt je vanzelf wel serieus genomen.
Maar dan het slechte nieuws: Als kleine partij is het heel erg lastig voet aan de grond te krijgen. Alleen de grote partijen worden uitgenodigd voor verkiezingsdebatten e.d. in de laatste maanden voor de verkiezingen. En de grote partijen trekken dan de stemmen naar zich toe. Je moet al een behoorlijk uniek verhaal hebben wil je hieraan ontsnappen. 50 Plus of Partij van de Dieren hebben zo'n uniek verhaal en richten zich op een bepaalde doelgroep. VNL is in feite gewoon een PVV light. De meeste mensen zullen gewoon voor het origineel blijven kiezen. Dat verwacht ik in ieder geval.

lightyears | 30-08-16 | 20:02

Mijns inziens is de tweede verreweg het leukst en in ieder geval het meest toepasbaar op mij.

Niemands Knegt | 30-08-16 | 20:02

@Lupuslupus | 30-08-16 | 19:44
If only.

Piet Karbiet | 30-08-16 | 19:52

@robertdoesnEro | 30-08-16 | 19:45
Omtzigt is een flapdrol. En maar vragen en maar vragen. Nooit antwoorden krijgen en om dat te bedekken nog meer vragen stellen. Vraag maar raak voor 1̶2̶0̶0̶0̶0̶ ̶D̶u̶i̶z̶e̶n̶d̶ ̶E̶u̶r̶o̶ een Knaak.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 19:51

@ Mini Me | 30-08-16 | 18:30 GeenPartij. LOL. Mag ik zo vrij zijn die partijnaam geniaal te vinden?

Reykjavik | 30-08-16 | 19:50

Als is Jan Roos niet helemaal mijn type mens, heeft hij mijn stem tegen een verdrag goed geholpen dus ik kan gen hekel aan de man hebben.
Maar al die zwakker schakels in de politiek maakt het er niet beter op.
Zonder de Jannen, Sylvana's en Peter R's is er al geestelijke armoede genoeg.

Meer meer meer ingelezen mensen zoals Omzigt,
van Raak...
en anderen die mij niet zijn opgevallen, in de hoop dat er niet maar twee slimme volksvertegenwoordigers in de Kamer zitten.

robertdoesnEro | 30-08-16 | 19:45

Ik stem op meneer mr Theo Hiddema. Die is pas goed.
Piet Karbiet | 30-08-16 | 19:21
.
Het zou mij idd niet verbazen als hij straks op de PVV-kieslijst prijkt. De man is in hart en nieren PVV-er. Zag hem een keer op CS den Haag lopen met zijn aktetas. Moest even denken wie is dat ook alweer want tja, je verwacht het niet hè?

Lupuslupus | 30-08-16 | 19:44

@ Mark_D_NL | 30-08-16 | 19:36

Het grote verschil is dat elke misstap van een PVVer of VNLer in alle media breed uitgemeten zal worden, terwijl een misstap van de andere kamerleden over het algemeen hooguit een topicje op GS, TPO en andere blogs oplevert.

Merkelfapper | 30-08-16 | 19:39

@Mastermattie | 30-08-16 | 19:08
Kut Artikel, vol met bias, jaloezie en vooringenomenheid.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 19:38

zwellevertje | 30-08-16 | 18:56
Helemaal eens. Het is een succes geworden omdat het sentiment er nu eenmaal was en grote groepen mensen het vuur uit hun reedt hebben gelopen omdat ze erin geloofden.

Claude_Vieaul | 30-08-16 | 19:38

@MichieldeMuiter | 30-08-16 | 18:47
Net zoals de afgelopen jaren met de PVDA, de VVD ... bijna de hele 2e kamer dus. De VVD heeft al zolang ze bestaan moeite om een lijst te maken zonder fraudeurs en dronkenlappen. Ik zie uit de PVV niet zoveel ellende komen als uit de PVDA die diverse mannetjes hebben, hi bertje, die van de armen stelen.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 19:36

Jan is geen politicus. En gaat dit niet redden. Punt.

Claude_Vieaul | 30-08-16 | 19:35

@wayan beruang | 30-08-16 | 19:20
Kut hippie :D
The salmons still swim up the stream ...
www.youtube.com/watch?v=go6xZ6zyFqU
Trap er niet in mensen ..

SyntaxError | 30-08-16 | 19:34

Voor de goede orde, mocht hij als fractie voorzitter van welke partij dan ook willen starten dan kan dat pas na de verkiezingen van helaas, 2017. Geen enkel Kamerlid zal nu zijn/ haar plaatsje opgeven om Janneman te laten zitten op het pluche. Dus nu weggaan bij GS is, of erg voorbarig of totale onzin, een aandachts-hoerderij die mij in elk geval helemaal ontgaat. Wie weet is het weer alternatieve lol en alleen voor insiders begrijpbaar, familie bekenden en de goudvis.
En nog steeds geloof ik er geen reedt van!!

@SyntaxError | 30-08-16 | 19:23
De GoPro's krijgen een prominente plek op het spreekgestoelte en bij de interruptiebalie.
2e scherm van de 2e kamerstream.

Mastermattie | 30-08-16 | 19:31

@zwellevertje | 30-08-16 | 18:56

Ik denk wel dat hij aanzienlijk heeft bijgedragen aan het succes van Geenpeil.
Of dat hij dit bij VNL weer weet te bereiken heb ik sterk mijn twijfels, het Geenpeil referendum werd gesteund door een pragmatisch van een deel van de bevolking die het niet zagen zitten om weer voor een armoedzaaier namens de EU te moeten dokken, of dit ook geldt voor de standpunten van VNL die de bevolking zo aanspreekt dat die niet eens voorkomt in de huidige peilingen is een different story.
Het zou mij niet verbazen als de invloed van Jan Roos op NL politiek als GS reporter/verslaggever groter bleek te zijn dan als lijsttrekker van VNL na maart 2017.

von Strumpfhausen | 30-08-16 | 19:29

Godverdomme, wat kinderachtig GeenStijl. Doe eens even normaal, man!1! Of vertel gewoon even waarom je zo moeilijk doet over Ons Aller Jan.

Drumsgoon | 30-08-16 | 19:28

If you can't beat them, join them. Kill'm all.

Hetkanverkeren | 30-08-16 | 19:27

@wayan beruang | 30-08-16 | 19:20
lol, wel een van de mooie dingen van het leven :)

SyntaxError | 30-08-16 | 19:26

@Willianus Wortelus | 30-08-16 | 19:17
De pruil lippen van Jan zijn ook wel tekenend.
Zo'n arrogant lelijke tronie met zo'n grote bek zou ik graag in de TK zien.

SyntaxError | 30-08-16 | 19:23

Er kunnen niet genoeg clowns de tweede kamer in

Ravissant | 30-08-16 | 19:21

Het kan helaas niet anders maar om het wat spannender te maken. If you can't beat them, join them! Succes Jan! Mvg een ouwe bok.

Hetkanverkeren | 30-08-16 | 19:21

Ik stem op meneer mr Theo Hiddema. Die is pas goed.

Piet Karbiet | 30-08-16 | 19:21

SyntaxError | 30-08-16 | 19:14

Ik doe mijn best thx ;). *zet Pink Floyd op en zingt mee* One day closer to deaieathh :D

Verbitterd in de zin van politiek, democratie etc, niet het leven hoor. Dit zijn de beste tijden om te leven nu we boob drop monday hebben :D

wayan beruang | 30-08-16 | 19:20

@ [email protected] | 30-08-16 | 19:03

Het zou kunnen. Ik ben ook nog steeds niet voor de volle 100% overtuigd dat het echt is.

Maar even er van uitgaande dat het wel waar is denk ik dat de hele onthulling wat sneller en veel rommeliger dan gepland gaat door dat topic van Joost Niemoller en het gespeculeer in de topics hier eergisteren nacht en gisteren overdag. Ik zou ondertussen echter wel een iets "officielere" bevestiging vanuit VNL willen zien dan een tweet van 1 zinnetje om de twijfel weg te nemen.

Merkelfapper | 30-08-16 | 19:20

De aloude media komt zowat klaar. "Die-Wilders wordt gedecimeerd met dat partijtje van hem" Zou het dan toch ? Reken er maar op dat Roos overal wordt uitgenodigd. Want zo groot is de haat. Fase 2 is dat Roos kapot gemaakt dient te worden. Zo doorzichtig. Maar Greet, we zijn niet achterlijk !
Op naar de 80 zetels !

Kamervraag | 30-08-16 | 19:20

Het ga je goed Jan.

We zullen je neusgaten missen!

Willianus Wortelus | 30-08-16 | 19:17

De VVD was ooit voor minder regels, deregulering. Het zijn er nu meer dan ooit mede door de nieuwe extra laag van EU-richtlijnen. Zit je als MKB-er niet op de wachten maar de VVD is er dan ook niet voor hen. Meer voor koningshuizen, oliegarchen, beroepspolitici, banken en multinationals.

Piet Karbiet | 30-08-16 | 19:16

Botte Hork | 30-08-16 | 19:12

Inderdaad, vroeger ... :D

wayan beruang | 30-08-16 | 19:15

@wayan beruang | 30-08-16 | 19:02
Het leven is bitter, maar werd ons als kind verkocht als een zaligheid.
Een irreëel beeld van een soort warme deken, geregeld door "de overheid".
B.S.
Gelukkig zijn er nog genoeg goede momenten, tussen alle elende, maar die zul je wel zelf moeten regelen.
Buiten de lijntjes kleuren en gewoon zelf nadenken is mens eigen ... laat je niet bedotten
www.encyclo.nl/begrip/bedotten
en maak er iets van :)

SyntaxError | 30-08-16 | 19:14

Het is waar.
Prachtig, succes, behouden vaart (al heb je geen matrozenpetje meer). Maar maak je/maakt ie het verschil?
Wat leuk zou zijn, is een documentaire met opnames die nu beginnen en jou/Jan tot net voor de verkiezingen volgen. Zoiets als Spin, een documentaire die VS-presidentskandidaten begin jaren 90 volgt:
www.youtube.com/watch?v=PlJkgQZb0VU

Kamerroos (naamvoorstelletje) beleeft dan ergens begin 2017 hier op GS de premiere. Uiteraard met tussentijdse sneak previews zodat we weten of Kameraad Kamerroos en achterban idd een verschil gaan maken.

Organische evolutie | 30-08-16 | 19:13

@wayan beruang | 30-08-16 | 19:09
Was het nog maar 1999. *snif... *

Botte Hork | 30-08-16 | 19:12

@Mastermattie | 30-08-16 | 19:08
Spijker kop raak. Goed stuk.

Botte Hork | 30-08-16 | 19:11

Zet hem op Jan, zet PvdA, VVD, CDA, D66, GL en SP te kakken.

Raider Twix | 30-08-16 | 19:10

Tip:
Alle filmpjes tegelijk afspelen. Daar weer een filmpje van maken. Uploaden op dumpert en daar wéér een filmpje van maken. Oh man oh man, daar krijg je de poppen mee aan het dansen. Niet normaal.

RickTheDick | 30-08-16 | 19:09

@geenstijl vraag onze Indiase coder ff om websockets te implementeren voor de comments. Krijg de schijt van al dat F5'en. Het is godverdomme niet meer 1999 :P

wayan beruang | 30-08-16 | 19:09

-weggejorist-

Mastermattie | 30-08-16 | 19:08

Ik vind dat Rutte ons land in het buitenland aardig voor lul heeft gezet, maar ik denk dat Roos dat nog wel een stuk beter kan.

Tjemig | 30-08-16 | 19:05

@Nebuchednezzar | 30-08-16 | 19:02
Alleen al als je naar de GS poll kijk, zie je dat PVV nog steeds de grootste is onder de stijlloze bezoekers.

Mastermattie | 30-08-16 | 19:03

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:40
Kijk eens op de site VNL.......... geen woord.
Een heel vroege of late 1 april grap.
En ik geloof er nog steeds geen reedt van.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 18:26
Ik wil helemaal niets afdoen van de prestatie vaan geen peil, heb er zelf ook aan meegewerkt. De grote denkfout die echter gemaakt wordt is dat men verwacht bij de verkiezingen eenzelfde trucje te kunnen uithalen. Dan moet je toch even kijken naar wat de keizers bij het referendum heeft gemotiveerd. Als je die de vraag voorlegt waarom heb je tegen gestemd en de keuze geeft uit bijvoorbeeld:
1. Afkeer van de EU
2. Slecht verdrag
3. Afrekenen kabinet
4. de Kracht van de GS campagne
5. De persoon Jan Roos

99,5% zal kiezen voor 1, 2 of 3. Dat Jan het boogbeeld van de campagne was zegt helemaal niets over de kansen bij de verkiezingen. De kiezer stemde tegen omdat ze tegen de associatie waren, tegen de EU waren of tegen dit kabinet waren. Niet omdat ze voor Jan Roos waren.

De doelgroep die VNL probeert te bereiken is dezelfde die Rita Verdonk met Trots probeerde te bereiken. Is niet gelukt. Het zijn vooral de VVD en PVV kiezers waarop zij zich zullen richten. VVD'ers worden eerder afgeschrokken door de stijl van Jan Roos, dan aangetrokken. Voor hen is Joram zelfs een beter alternatief. De PVV stemmers zullen Wilders trouw blijven, zeker met alle publiciteit die nog gaat komen rondom zijn proces. Het is daarom voor VNL een vrij kansloze missie, juist met Jan Roos. Op zich jammer, ze hebben best een paar goede ideeën. Maar na de mislukking met Moscovitch hadden ze moeten kiezen voor een lijsttrekker die voldoende uitstraling heeft om VVD'ers over de streep te trekken, een type à la Fortuyn, erudiet, zelfspot, inhoudelijk sterk, humor, goede debater (nog maar de vraag met Jan), gewiekst en wat de Engelsen 'witty' zouden noemen. Een soort Farage achtig iemand.

Mijn voorspelling: o zetels.

Nebuchednezzar | 30-08-16 | 19:02

Mark_D_NL | 30-08-16 | 18:50

Ik volg geen enkele overheid op. Tussen schip en wal is zo slecht nog niet

Verbitterd ben ik zeker. Ik heb de hoop al lang opgegeven. Dua zorg nu nog alleen maar goed voor mezelf.

Mensen als jij hebben we nodig, go for it!

wayan beruang | 30-08-16 | 19:02

Roos gaat de debatten doen omdat van Klaveren gevloerd wordt?
En dan net vóór of ná 15 maart weer terug naar GS?

Mastermattie | 30-08-16 | 18:58

Denken jullie nou echt dat het referendum een succes is geworden dankzij Jan Roos? Het is meer een succes geworden *ondanks* Jan's aanwezigheid, zoveel indruk maakte hij nou ook weer niet tijdens het referendum.

zwellevertje | 30-08-16 | 18:56

@knutsel | 30-08-16 | 18:52
Hij is wie hij is, een lompe maar intelligente aandachtshoer, maar dat moet je ook zijn in dat vak, als je iets wil forceren.
Ik wacht met spanning af..

SyntaxError | 30-08-16 | 18:55

@MichieldeMuiter | 30-08-16 | 18:47 "Dat wordt een lachwekkende vertoning natuurlijk [als PVV dertig kamerleden moet leveren]."
.
Kan nooit lachwekkender worden dan de zetelvulling van VVD66 of CDPvdA, enzovoorts, want dat is al ruimschoots onderkantje boord.

ben kokhals | 30-08-16 | 18:54

This are the results of the Dutch voters:
PVV: 37 members
VNL: 39 members

And John Rose in the little tower

Roodneus | 30-08-16 | 18:53

Ik zou JR niet onderschatten. Al dat clowneske gedoe was maar een act. Ik neem aan dat hij ook bloedserieus kan zijn.

knutsel | 30-08-16 | 18:52

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:44

Zeker waar, maar helaas is dat ook het enige op het moment. Laten we de verkiezingen afwachten, dan kunnen we zien of er echt wat gepresteerd is. Zoals je zelf al aangeeft wisten we het allemaal al op voorhand en is het bijna een open deurtje geweest.

wayan beruang | 30-08-16 | 18:52

Hopen maar dat Jan Roos bij VNL na het binnenhalen +/-60.000 stemmen het beter zal vergaan dan Bram Moszkowicz na het binnenhalen van 1000 leden....

von Strumpfhausen | 30-08-16 | 18:51

-weggejorist-

padbuffel | 30-08-16 | 18:51

Als het echt is is het trouwens wel een flut meme; er komen niet eens geiten aan te pas. (hint)

SyntaxError | 30-08-16 | 18:51

Kan aan mij liggen maar zjn ex-collega's wekten ook niet echt de indruk het jammer vinden.

padbuffel | 30-08-16 | 18:50

@wayan beruang | 30-08-16 | 18:31
En dit bedoel ik nou. Dat treurige opzichtige triste gebash. Geen argumenten, geen visie, gewoon als een mak schaap de mening van policor volgen. En het spel van de overheid goedkeuren door niet 5 minuten langer na te denken.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 18:50

Zet 'm op Jan!
Uwen broeder.

helodia | 30-08-16 | 18:50

Pesoonlijk acht ik GS in staat zelf een meme van het vertrek van JR te willen maken, het ligt er wel erg dik bovenop ... imo iig.
Die eerste filmpjes op dumpert kwamen wel heel erg snel.
Het kan ook toeval zijn natuurlijk, of de kracht van Dumpert/GS ...
Maar die Geen Partij partij komt er niet begrijp ik?
Of heeft van Bart nog andere plannen?

SyntaxError | 30-08-16 | 18:49

Een roos is een roos is een roos is een roos ( vrij naar Gertrude Stein )

alshetware | 30-08-16 | 18:49

En toch zit het me niet lekker.
Jan hoort bij GS! Bij het roze leger!
Niet bij die Haagse bluf.

Schietmijmaarlek | 30-08-16 | 18:48

Sano
Ik wil wel eens zien wie de josti band is als PVV dertig kamerleden moet leveren.Dat wordt een lachwekkende vertoning natuurlijk.

MichieldeMuiter | 30-08-16 | 18:47

Komop dan! :-)

ShameLess | 30-08-16 | 18:46

@ wayan beruang | 30-08-16 | 18:31

Natuurlijk is er wel wat gepresteerd. Het referendum was een succes, en dat er waarschijnlijk niks mee gedaan zou worden zag zo'n beetje iedereen wel aankomen maar de echte winst is dat zo veel van onze "elite" (politiek, BNers, media) hun vaak zo vieze kleurtje bekend hebben. En dat veel mensen er weer even aan herinnerd zijn wat voor gedrocht de EU is.

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:44

Op naar de 0 zetels!

Gualtiero | 30-08-16 | 18:44

Spannende "move" van Roos. Hopelijk neemt hij ook anderen mee in de VNL 'nieuwe stijl'. Misschien nog eens kijken, met Ewald Engelen bijvoorbeeld, naar dat vlaktaks-idee met een véél te hoog tarief (22,9%). Beter is forse algemene verlaging, inclusief stevige tax-verlaging voor ondernemers (en uitdunnen van regelgeving), te betalen met schrappen van onzinnige hobbies en blinde geldsmijterij www.vrijspreker.nl/wp/2011/10/regering... Maar "first things first": zonder terugnemen van soevereiniteit ben je nergens. Anyway, ga ervoor, en vreet die VVD66CDA helemaal lek.

ben kokhals | 30-08-16 | 18:42

no related videos found...

cabrão | 30-08-16 | 18:42

VNL voelt nog steeds aan als de josti band versie van PVV

Rest In Privacy | 30-08-16 | 18:40

@ [email protected] | 30-08-16 | 18:30

Hij zegt dat hij het gaat worden, niet dat hij het is. Je zou het dus ook als zelfvertrouwen kunnen zien in plaats van een foutje :)

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:40

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:31

U is Fin? Standaard Finse opening in elk geval

wayan beruang | 30-08-16 | 18:33

Mwoah er zitten wel een paar grappige tussen. Mocht je dit lezen Jan, nogmaals succes. Ik heb mn twijfels of je je staande gaat houden maar ik hoop het van harte.

Mastermattie | 30-08-16 | 18:15
Ik kan dit geen natrappen noemen hoor.

Merkelfapper | 30-08-16 | 18:31

Mark_D_NL | 30-08-16 | 18:26

Zie rutte negeer counter. Er is helemaal niets gepresteerd. Goed bedoeld, dat zeker. Maar geen ene fuck veranderd. Het enige wat nog helpt zijn hooivorken. Ik hoop dat je dat inziet.

wayan beruang | 30-08-16 | 18:31

Nederlanders laten zich liever een dictatuur in kletsen dan geconfronteerd te worden met een type Jan Roos. Die vinden ze dan arrogant en irritant. En dat is nog véél erger dan je eigen rechten aan die geile Belg van een Verhofstad laten weggeven. En vervolgens gaan we het weer over principes hebben, over racisme enzo

van heinde en verre | 30-08-16 | 18:31

Jan komt voor VNL in de kamer.
Jan stapt uit VNL.
Jan wordt eenmansfractie (GeenPartij).

Goed afgekeken van zijn "Turkse vrinden".

Mini Me | 30-08-16 | 18:30

Knap fractie voorzitter en niet in de kamer zitten. Wie van de twee anderen gaat zijn plaatsje dan opgeven?
Ik geloof er reedt van.

Mensen, mensen doe eens snel een dikke kiesdrempel!
Jan, heel veel succes met en bij deze kansloze treurige pauperpartij. Lijkt mij een hel om te moeten samenwerken met simpele zielen zoals Van Klaveren en Bontes.
Oh en doe ons een lol, scheer dat vlassnorretje af. Dagelijks :)

Optelsommetje | 30-08-16 | 18:29

@ mezelf 18:27

Links is rechts en rechts is links!

eerstneukendanpraten | 30-08-16 | 18:28

Dus rechtse kiezers krijgen nu ook een roos?

Stijlicoon | 30-08-16 | 18:28

Gisteren was dat karperwater aan de linkerkant van Jan maar nu opeens rechts, vreemd...

eerstneukendanpraten | 30-08-16 | 18:27

Heb er geen vertrouwen in. Roos is net zomin een politicus als Sylvana. Verder een aardig jong denk ik maar hij wordt daar in de Tweede Kamer met huid en haar verslonden door de ouwe hap. En die hebben echt nog wel een appeltje met hem te schillen.

Conan de Rabarber | 30-08-16 | 18:27

Jan Roos, incl. Nijman en Team, hebbende geschiedenis boeken gehaald. Er is in Nederland NIEMAND die politiek gezien de afglopen tig jaar iets dergelijks hebben gepresteerd.
--
Al dat gebash op Jan Roos is pure jaloezie en de nare gevolgen van 30 jaar NOS, Overheids en EU propaganda. Alle schapen volgen de fluit van de spreekbuizen, NOS en Dode Bomen, van de Overheid en de EU. Alles op Roos en natuurlijk Wilders. Want dat doet iedereen en wanneer ik dat ook doe ben ik veilig en pas ik in het schapenhok.

Mark_D_NL | 30-08-16 | 18:26

Alleen die laatste is leuk.

Stormageddon | 30-08-16 | 18:25

Ik wist niet dat Jan een democraat was, z'n halve kont staat open man :)

wayan beruang | 30-08-16 | 18:24

Maar stel je voor. Roos pakt bijna alle pvda en vvd stemmen en zou er misschien 41 halen en wilders dan nog eens 36. Stel je zo een coalitie voor waar wilders wat gedempt word. Kon wel iets zijn.

tattooboer | 30-08-16 | 18:23

@Worajai | 30-08-16 | 18:21
Mentaal uitgedaagd noem ik ze.

Botte Hork | 30-08-16 | 18:22

Jan bij ÉénVandaag

Mastermattie | 30-08-16 | 18:22

Mastermattie | 30-08-16 | 18:15

Als Jantje daar niet tegen kan, dan kan hij beter pannenkoeken gaan bakken pik.

wayan beruang | 30-08-16 | 18:22

Er ligt een stinkertje ingebed... Jan is veel te kostbaar voor GS, dat snorretje klopt niet.

Wat mij betreft mag GS trouwens de politiek in. Vaak goede ideen, zeker wat betreft onze geestelijk minder bedeelde islam-medemensen(sorry contradictie in terminis). We gaan het zien, ik wacht angstvallig af.

Worajai | 30-08-16 | 18:21

ProAsfalt | 30-08-16 | 18:08
Zo'n dikke reet heeft Jan toch niet?

brienenoord | 30-08-16 | 18:20

@Botte Hork | 30-08-16 | 18:19
Hoho....... Eerst nog maar eens zien of ze de kamer inkomen

Hobbykip | 30-08-16 | 18:20

Gaat Jan Roos nu Jan Roos interviewen? Roosception? Ik snap er niets meer van!

Kaas de Vies | 30-08-16 | 18:20

Had de "ik dacht het niet" (zonder de Job) quote van Geert eigenlijk wel verwacht.

jip_86 | 30-08-16 | 18:19

Zet de Jan Roos WachtGeld0Meter maar vast klaar.

Botte Hork | 30-08-16 | 18:19

Net lid geworden van VNL........ ik dacht, doe eens gek!
www.vnl.nu/word-lid/

Hobbykip | 30-08-16 | 18:18

Ik hou mijn hart vast. Jan Roos heeft vaak wel aardige ideeën, maar hij heeft de charisma van een dropveter.

Tierelantijn | 30-08-16 | 18:18

Filmpje 3 na de break: Jan bijt Hond, heel VNL spoed zich huiswaarts voor de vraag ... wanneer werd u eigenlijk voor het laatst fractievoorzitter?

Watching the Wheels | 30-08-16 | 18:17

Ik ben benieuwd wanneer hij ingekapseld wordt door de rest van het hypocriete tuig.

Chinook Elsevier | 30-08-16 | 18:17

-weggejorist-

Flappie2006 | 30-08-16 | 18:17

Toon je aan dat dit systeem 100% faalt, ga je bij datzelfde systeem aan de slag...

tattooboer | 30-08-16 | 18:17

.. en, wat wordt hij nou?

compitaal | 30-08-16 | 18:16

Toch geloof ik d'r geen zak van.

wayan beruang | 30-08-16 | 18:16

Succes. Eerste stem is binnen 😁

Bubba | 30-08-16 | 18:15

Is dat natrappen nu echt nodig na alles wat Jan voor GS gedaan heeft?

Mastermattie | 30-08-16 | 18:15

@ProAsfalt | 30-08-16 | 18:08
En dan komt er een cordon sanitair, wil er niemand met hem regeren en krijgen we uiteindelijk na anderhalf jaar gezeik toch weer een Pvvd'66A & CDA & GroenLinks regering.
Want zo rolt nederland.

Slipsnifter | 30-08-16 | 18:15

Succes Jan!

Orakel1958 | 30-08-16 | 18:14

U mad, gs?

noerg | 30-08-16 | 18:13

Jan for President, make the Netherlands great again!

Gezwelgje | 30-08-16 | 18:12

Mooi, bergen internetgekkies die ik al tijden niet gezien had ook.

Gehakbal | 30-08-16 | 18:11

Tot nu toe een prima campagne GS ! volhouden.

Stortkoker | 30-08-16 | 18:11

Ik ga bidden dat hij alle zetels pakt van Pvvd'66A & CDA & GroenLinks.

ProAsfalt | 30-08-16 | 18:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken