Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - USA steunde Turkse inval

fijnmannogeen.jpgJo Biden riep vanuit Ankara dat de Koerden achter de Eufraat moesten blijven. Midden in een oorlog tegen IS dwingen we de best presterende grondtroepen tot stilstand. Erdoğan trok tijdens een Amerikaans staatsbezoek Syrië met tanks binnen. Wist Jo Biden dat van tevoren? Werd hij misbruikt om het beeld te scheppen dat de NAVO had ingestemd met deze actie? “Biden’s arrival here came only hours after Turkish forces, with U.S. air support, crossed into Syria” Erdoğan hoopte eerder dat de oorlog in Syrië de Koerden zou uitdunnen en afleiden. Helaas hebben de Koerden een alliantie gevormd: SDF, Syrische Democratische Strijdkrachten. Die nu bijna een jaar een seculier, democratisch en afgescheiden Noord-Syrië als doel heeft. Hun gebied wordt groot genoeg voor een levensvatbare staat, en dat is voor Ankara onacceptabel, daarom wordt nu in het midden een Turkse wig gezet. Iran en Rusland hebben deze weeks tussen Assad en SDF diverse wapenstilstanden geregeld. Assad heeft ver weg van de huidige frontlinies nog een aantal militaire basissen in handen, midden in voornamelijk SDF gebied achter de Eufraat. Wordt hier Syrië van buitenaf verdeeld tussen de grootmachten? Ten oosten van de Eufraat een deels Koerdische ministaat met Amerikaanse steun, zoals ook in Irak gevestigd is. Ten westen van de Eufraat onder gezag van Assad, FSA, al Nusra en Rusland. Een splitsing West & Oost Syrië zoals Noord & Zuid Korea? Zoals Noord & Zuid Vietnam? kaartkoerden534.jpg de kaart bekijkt van IS, zie je dat deze zwarte pest steeds meer ingekapseld wordt door gebieden waarmee het in oorlog is, waarmee smokkel een moeilijk verhaal wordt. Ten westen Assad. Ten zuiden een woestijn, Al Nusra & Free Syrian Army. Ten oosten het Iraakse leger en te noorden onder andere de Koerden. De belangrijkste uitzondering om vanuit de Islamitische staat snel in Europa te komen wordt gevormd door de grens met Turkije. Een stukje grens waar de aanslagplegers van Zaventem tijdelijk in Gaziantep werden opgehouden. Een grens waar verderop twee journalisten wapentransporten onthulden. Die journalisten zitten vast. Dat transport was nabij Akcakale, dat stuk grens ten oosten van Kobane is inmiddels in handen van SDF, dus die deur is dicht. Turkse officieren van Justitie die doorzoekingen van andere wapentransporten organiseerden zaten voor de purge al vast. Doorzoeken van een vrachtwagen van de Turkse geheime dienst is blijkbaar strafbaar. Die leveringen waren nabij Reyhanli een gebied in handen van Al Nusra & FSA, maar destijds in handen van de nog veel minder gezellige fundamentalistische Ahrar al-Sham groep. Samengevat twee verschillende smokkelroutes voor wapens vanuit de Turkse geheime dienst aan totaal verschillende fundamentalistische rebbelengroepen aan beide zijden van de Eufraat, 220 kilometer uit elkaar. Gerapporteerd door totaal verschillende nieuwsbronnen. Toch blijft Erdoğan ontkennen dat hij streng religieuze groeperingen bewapend. Tourniquet Gezien deze onthullingen is het niet vreemd dat de Syrische rebellen geen energie steken in een aanval op de hoofdstad van de islamitische staat Raqqa of de bevrijding van Aleppo. Vechten terwijl de tegenstander bevoorraad wordt, is dweilen met de kraan open. Koerden, Syrische rebellen en het Syrische regeringsleger proberen al jaren deze corridor steeds smaller te maken. Nu is nog vijftig kilometer Turkse grens niet in handen van partijen die al jaren met IS vechten. Van Jarabulus tot Buzlijah. Dit stukje ligt ten westen van de Eufraat. Waar ze van Jo Biden & Erdogan niet mogen komen. Smaller mocht niet aan de grens met Turkije, getuige artillerie-beschietingen vanuit Turkije op troepen die te veel terrein wonnen op IS. Daarom is deze militaire tangbeweging zuidelijker nogmaals geprobeerd. Het smalste deel van de corridor zit nu beneden Arran en Arima. Iets boven de twintig kilometer breed. Dit maakt het komen en vertrekken van Europese Syriëgangers steeds lastiger, evenals de import van wapens. De SDF hebben de wijde omgeving van Manbij veroverd, hebben afgelopen dagen meerdere IS-kopstukken opgepakt en vele dorpen bevrijd. Helaas hebben ze de grote stad Manbij op orders van Biden teruggegeven aan de lokale Arabieren, die zich eerder ook niet tegen IS konden verweren. Biopsie Om die corridor van IS naar Europa te behouden heeft Turkije Syrië binnengevallen met tanks. Vervolgens neemt de FSA het Syrische dorpje Jarabulus in. Dit is weer een voorbeeld van de spagaat van Erdoğan in Syrië. Aan de ene kant probeert hij zijn relaties met Assad aan te halen, aan de andere kant is zijn cavalerie drijvende kracht achter de FSA-infanterie. In totaal is nu een stukje grond van achttien kilometer breed langs de Turkse grens, acht kilometer diep bevrijd door de FSA. Het was geen risicovolle veldslag, omdat dit strookje al ten zuiden en oosten werd afgeschermd door SDF. De acht kilometer grens met IS zorgvuldig onder schot gehouden vanuit Turkije zelf. Toch is de FSA nu in gevecht met de SDF. Mantoux Het lijkt wel een testje hoe de geopolitieke reactie is op dit nieuwe Turkse voldongen feit. Een NAVO-lid dat zonder openlijk politiek proces bij de rest van het bondgenootschap een ander land binnenvalt. Hoe reageert Assad op buitenlandse grondtroepen? Ruilt hier Obama de uitlevering van Gülen tegen een open corridor voor IS en een Turkse grondoorlog in Syrië? Komt er door deze nieuwe escalatie een nieuwe vluchtelingenstroom op gang? Naarmate het aantal strijdende partijen toeneemt, wordt de uitzichtloosheid in vluchtelingenkampen groter. De UNHCR was in 2015 slechts voor 42% gefinancierd, dus lukte het niet te zorgen voor genoeg water en voedsel. Nu wordt nog negentig procent in de regio opgevangen, dat percentage zal alleen maar verder dalen. De EU blijft achter met een vluchtelingenprobleem, een open grens met IS en een NAVO-bondgenootschap waar twee leden zonder overleg een nieuwe grondoorlog zijn begonnen.
Turkish Anadolu news agency trying hard to convince people that the FSA actually fought ISIS to capture Jarbulus, so they released this Hollywood movie. Read more at Liveleak
Update redactie: MinPres belde met zijn goede democratische vriend Erdogan vanavond. Onduidelijk of er ook iemand 'sorry' heeft gezegd.

Reaguursels

Inloggen

Haha (lol)

''Turkije heeft nu een kans om 'democratie'en 'rechtsstaat' hier sterker uit te laten komen''. Aldus Rutte.

Waren die ur überhaupt nog dan?

HypoPseudo | 29-08-16 | 06:58

Wat een pijnhopen toch... middeleeuws. Interessant stuk. Op dat persbericht onder marks pr accountje na.... maar dat is goed voor de verdere beeldvorming. Gadverdamme.

NLvoorwat | 28-08-16 | 20:21

In aanvulling op litebyte | 27-08-16 | 22:56 & 23:48 hier nog een interessant stuk over de kwestie: "Turkey Enters Syria: Operation «Euphrates Shield»" www.strategic-culture.org/news/2016/08...

ben kokhals | 28-08-16 | 18:30

Jan, Leiden | 28-08-16 | 13:40
At your service!

watmagjenogwel | 28-08-16 | 14:25

@Admiraal_de_Ruijter | 27-08-16 | 23:22 "Een deel van het grondgebied dat de Koerden nu claimen behoorde eerder toe aan door hen uitgemoorde Armeniers."
.
Zo is het. De Koerden zijn elementair geweest in die genocides.
ben kokhals | 28-08-16 | 14:08

Dat waren toen de Turken én de Koerden samen toch? Maar neem aan dat dit voor de huidige tijd geen vrijbrief mag zijn om nu de Koerden, die al die tijd tegen IS hebben gestreden door de Turken te laten uitmoorden?

Jan, Leiden | 28-08-16 | 14:18

@Haberdoebas | 27-08-16 | 23:14 "In de nadagen van het communisme hebben die de 300.000 Etnische Turken het land uitgegooid. (Operatie Exodus)."
.
Dat was dan mede een terechte maar late reactie op de Burgaarse Horrors www.attackingthedevil.co.uk/related/gl...
.
@Admiraal_de_Ruijter | 27-08-16 | 23:22 "Een deel van het grondgebied dat de Koerden nu claimen behoorde eerder toe aan door hen uitgemoorde Armeniers."
.
Zo is het. De Koerden zijn elementair geweest in die genocides.

ben kokhals | 28-08-16 | 14:08

De Amerikanen, die hun bondgenoten een mes in de rug steken. Niets nieuws on de de zon. Vraag maar aan de Moerasarabieren.

BroodenSpelen | 28-08-16 | 13:47

Nee Jan, ze hebben zichzelf er van gevrijwaard, dat is iets anders.
Onder het mom: Wij The USA, trekken ons geen fuck van jullie internationale regels en wetten aan.
Zo rolt het in de wereld.
@watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:44

Helemaal juist, had ik niet juist verwoord! Dank!

Jan, Leiden | 28-08-16 | 13:40

Wat een lap tekst om alleen te zeggen: Turkije wil corridor met IS behouden. En de USA vindt dat prima en laat Koerden keihard vallen.

MultiPlex | 28-08-16 | 13:14

Obama's beleid wordt gekenmerkt door het faciliteren en verspreiden van de politieke islam. Hij heeft leden van de moslimbroederschap in zijn staf zitten, Hillary's trouwste adviseur is een aanhanger van de radicale islam en sharia. Obama heeft tijdens die zogenaamde 'Arabische lente' ogenschijnlijk geen poot uitgestoken om de oppositie in Iran te steunen, integendeel, hij werkte samen met Kerry hard aan die Iran-deal en wil graag goede vriendjes zijn met Iran. Amerika is namelijk slecht en de rest van de mensheid lijdt onder Amerika. Dat is wat Obama denkt. Obama, geschoold door links-radicalen als Bill Ayers en Bernadine Dohrn, volgers van Saul Alinsky, jarenlang zittend in de kerkbanken met reverend Jeremiah Wright - nog een anti-Amerika haatprediker.
Het resultaat is een VS dat nu bitter verdeeld is over politieke en raciale lijnen. Obama stookt waar hij kan het vuurtje nog verder op. Van de week was het een preek richting Louisiana. Hij laat zijn gezicht niet zien maar kon het niet nalaten de inwoners erop te wijzen dat ze niet racistisch mogen wezen.
Deze Obama stuurt vervolgens oude hippie-leugenaar John Kerry om namens hem te gaan onderhandelen met Iran. Obama wil koste wat kost goodwill kweken bij de islam - ten koste van Amerika - en heeft in de 'love&peace' discipel Kerry een goeie om namens hem het tafelzilver in de uitverkoop te doen.
De onderhandelingen zijn zwaar want Iran heeft zelf geen behoefte aan zo'n deal, die doen toch wel wat zij willen. En omdat ze snel door krijgen dat Obama juist gefixeerd is op een overeenkomst, gaan zij met hun hakken in het zand staan. Kerry kan niet onderhandelen, hij is teveel overtuigd van 'iedereen is lief als je maar lief bent' en geeft stelselmatig meer toe - want de Iraniërs geven geen duimbreed toe. Uiteindelijk komt er een deal uit dat een farce is, dat het Iran binnen 10 jaar mogelijk maakt over nucleaire ballistische raketten te beschikken. Ter illustratie: de inspecties van hun nucleaire faciliteiten mogen de Iraniërs zelf doen. De slager die zijn eigen vlees keurt.
En omdat Amerika in het Westen de toon aangeeft, is de aard van de Europese politiek navenant veranderd en zijn Europese leiders nu de ondergang van hun eigen bevolking aan het faciliteren, met Merkel voorop. Rutte is niet meer als een nuttige idioot in het geheel, hij kan net zo goed met een gitaar op een podium gaan zingen 'you got a friend' zoals die belachelijke halfzachte actie van Kerry na Bataclan door een of andere oude hippie-zanger naar voren te schuiven.
De 'love&peace' mantra is tegenwoordig springlevend, er zijn behoorlijk wat mensen die maar wat graag hierin willen geloven. Maar al dit 'love&peace' is de inleiding tot een van de bloederigste conflicten van de 21e eeuw, en wij zitten vooraan.

DearMud | 28-08-16 | 12:24

@komtdatschot | 28-08-16 | 11:58

Zoek eens naar 5 landen aanvalsplan waarover Wesley Clark praat.

Dan heb je een idee wat het volgend land is dat in aanmerking komt voor 'regime change'.

Hint: het begint met een 'I'....

SapperDeFlap2166 | 28-08-16 | 12:23

Britse topjournalist Neil Clark: ‘Eerst creëert de VS chaos in een land, en verkoopt er dan zijn nieuwste militaire materieel aan om hen voor deze ‘chaos’ te beschermen’

xandernieuws.punt.nl/content/2016/08/D...

komtdatschot | 28-08-16 | 11:58

Turkije heeft met Fatah al Sham (al Nushra) en andere huurlingengangs weer 3 dorpen veroverd bij Jarabulus. Alleen een berg is nu nog Koerdisch. Hier een goed bijgehouden detailkaart:
en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_...

IndoFortuyn | 28-08-16 | 11:39

Het enige wat Adolf Erdogan doet is tegen de koerden vechten ISIS interesseert hem geen biet. Wat hij tegen alle prijs wil voorkomen is dat de koerden een eigen staat krijgen. Als er iets gebeurt zijn er bij hem twee mogelijke schuldigen de Gulen aanhangers of de koerden verder zijn er geen mogelijk schuldige.
Dus wat gebeurt er De Gulen aanhangers worden nu weg gesaneerd en als minderwaardige wezens in de goot getrapt.
En nu is het varken een fysieke oorlog gestart tegen de koerden on vooral er maar voor te zorgen dat de koerden geen eigen staat krijgen. Adolfje Erdogan de geiten verkrachter zal elke poging hiertoe blokkeren

protonplof | 28-08-16 | 11:27

@La Bailaora | 27-08-16 | 23:37

Bah, wat een knullige fout. Had natuurlijk moeten zijn: "... niet de oorlog verklaren als ze Syrië binnenvallen."

SapperDeFlap2166 | 28-08-16 | 11:25

Het is tijd om positie in te nemen. In het kader van verzet ben ik - vanaf nu - voor een onafhankelijk Koerdistan. Als al die vrijgevochten energie die de Koerden stoppen in hun verzet ook stoppen in het opbouwen van hun zo gewenste staat wil ik weleens zien of dat ze gaat lukken, en hoe.

Pompenkoning | 28-08-16 | 11:16

@La Bailaora | 27-08-16 | 23:37

Ik vermoed dat die trip naar Moskou eerder nodig was om ervoor te zorgen dat landen als Iran en Syrië de Turken niet de oorlog verklaren als Turkije binnenvallen.

Ik kan alleen geen gunstig exit-scenario bedenken voor Erdogan.

Erdogan zal al snel gedwongen worden zich terug te trekken.

SapperDeFlap2166 | 28-08-16 | 11:13

Zolang je hun rommel koopt, geen probleem, 2 handen op 1 buik.

Als je dat niet meer doet, heb je echt een probleem.

cat22 | 28-08-16 | 10:59

Alleen even naar de koptekst gekeken:
Terecht.Turkije is een NAVO land en de NAVO doet er goed aan de IS met alle mogelijke middelen te bestrijden.
Desnoods met bijna net zo god-of allaatjevergeten middelen als datgene wat IS zelf doet.

En zou niet piepen, achterlijke IS-gangers, wie kaatst kan de bal kneiterhard zo niet harder terug verwachten.
Ter verdelging van het ongedierte dat IS heet zijn wat mij betreft ALLE middelen geoorloofd.

mallekater | 28-08-16 | 10:41

necrosis | 28-08-16 | 09:04
Goed naar je lichaam gaan ruiken, zul je bedoelen, maar zover laat ik het niet komen, U wel?

watmagjenogwel | 28-08-16 | 10:20

-weggejorist-

kwakindezak. | 28-08-16 | 10:08

"Syrië ten oosten van de Eufraat", ik zou ervoor tekenen als ik Koerd was.

simpelman | 28-08-16 | 10:02

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 09:49
*sinaasappelsap uit tikplank gieten doet*

necrosis | 28-08-16 | 09:55

@jezusisonzin | 28-08-16 | 09:31
En daarom moeten ze gewoon weer terug naar land van herkomst.
Iets wat ook geldt voor de Marokkanen die massaal deze kant opkomen.
(en ja, er zitten Marokkanen in AZC's!)
Momenteel moet ik het zelf maar zien te rooien van een uitkering , moet ik dan ook nog betalen voor een stel opvreters uit een land waar geen oorlog is?

necrosis | 28-08-16 | 09:51

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 09:37
Overigens is Absint de favoriete drank van Kaas de V.

necrosis | 28-08-16 | 09:48

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 09:37
Ik wil je wel bewijsmateriaal sturen in de vorm van een pica, maar ik wil geen ruzie met Joris ;)

necrosis | 28-08-16 | 09:46


En erdo riep boos. Roette kom hier dan pis ik over je. En markje piepte vernederend. Als we maar vriendjes blijven.

jitro | 28-08-16 | 09:37

@necrosis | 28-08-16 | 09:33
Duw ff die kurk terug in je fles Absint.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 09:37

@jezusisonzin | 28-08-16 | 09:31
Maar ze willen wel bed, bad en brood.
Daarom: over de grens schoppen!
Nederland is te klein om de hele wereld op te kunnen vangen!

necrosis | 28-08-16 | 09:35

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 09:28
Wat heb ik daaraan?
Ik moet mijn klabanus minstens vier keer om mijn middel slaan en vervolgens vasttapen met gaffertape, anders struikel ik minstens tien keer dag over mijn zwelfrikadel ;)

necrosis | 28-08-16 | 09:33

Graaf van Egmont | 27-08-16 | 23:18

Dus u beweert dat er bij 'leegte' een rage in wordt gegooid door Machten van Buitenaf die de Massa willen afleiden? Ik denk eerder dat het andersom is; de massa wil met alle macht vermaakt worden. Langs het schoolplein staan de moeders al Append op de kinderen te wachten. Op elk willekeurig station staat iedereen op z'n mobieltje te turen. Er groeit een generatie op die het internet verwart met 'de wereld'.

De krant en het nieuws zijn passé; tweets en apps zijn de informatiebronnen. Hier maakt men zich druk (en meestal ben ik het totaal niet eens met de rabiatere reaguurders), maar minstens de helft van de Nederlanders is niet geïnteresseerd in dit soort nieuws, behalve als de vakantiebestemming misschien wel (letterlijk) onder vuur ligt.

Donkersloot | 28-08-16 | 09:32

@ necrosis,

Die oost Europeanen die u noemt komen uit landen die in de EU zitten en zijn daarom geen vluchtelingen.

jezusisonzin | 28-08-16 | 09:31

@Implants | 28-08-16 | 08:59
De VS die Nederland binnenvalt?
Dat kan niet, wij hebben immers de beste MinPres sinds de oertijd.
Die schopt de Yanks weer terug naar eigen land, toch?
*aan de Prozac gaat*

necrosis | 28-08-16 | 09:10

necrosis | 28-08-16 | 08:56
De mens beheerst zijn eigen toekomst niet, individueel niet, collectief ook niet. De policore goedmensen gaan deze maatschappij nog veel verder slopen, ze zijn nog lang niet klaar. En fanatiek dat ze zijn! Gevaarlijke vrouwtjes en mannetjes.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 09:08

jochum1980 | 28-08-16 | 08:54
Daar heeft u op feiten gebaseerd een punt.
Maar om alleen Rutte daar de schuld van te geven gaat mij te ver, hij heeft wel verantwoording af te dragen als minister president maar is met handen en voeten gebonden door de tweede kamer.

botbot | 28-08-16 | 09:06

@Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:51
Strijk jij onderbroeken?
Wist je niet dat onderbroeken pas na drie dagen goed naar je lichaam gaan staan?
*hele oude tip van @ Teun van het Tuinpad*

necrosis | 28-08-16 | 09:04

Alle oorlog en terreur in de wereld komt door die domme Amerikanen en moslims zijn eigenlijk zeer tolerant en vredelievend.

Hufter | 28-08-16 | 09:02

@necrosis 8:23
Als het aan mij ligt worden de linksliberale hulpjes van Erdogan opgepakt en berecht.
*wandelstok slijpt*

compitaal | 28-08-16 | 09:02

necrosis | 28-08-16 | 05:54
De VS vallen NL binnen als hier een soldaat terecht zou staan. Ze komen hem halen hebben ze in het verleden aangegeven. Fijn zulke 'bondgenoten', en NL nog steeds erachteraan huppelen.
De VS hebben het hele M.O. onveilig gemaakt met hun buitenland politiek.

Implants | 28-08-16 | 08:59

Rutte heeft tegen Erdogan gezegd...; Maar wie gelooft Rutte nog, is zo onbetrouwbaar als de neten. Nooit raakt hij dat stempel van totaal onbetrouwbaar meer kwijt. Zal een mooi gesprek geweest zijn, wie de onbetrouwbaarste is, krijgt 1.000,00 euro. Heeft hij ook gelijk tegen Erdogan gezegd dat wat Nederland betreft Nederland niet in een oorlog in het Midden Oosten wil worden ingerommeld via de NAVO? Het wordt hoog tijd dat Donald Trump de touwtjes van de U.S.A. in handen krijgt en orde in de chaos in het M.O. gaat scheppen.

Boy Cot | 28-08-16 | 08:59

Brandweerlieden mijmeren vaak over het conflict in het Midden-Oosten en over de toekomst van de Westerse mens.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:56

@Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:45
Gelukkig heb ik geen kinderen, ik zou niet weten hoe ik ze uit moest leggen dat de huidige en voorgaande politiek dit land naar de kloten hebben geholpen.

necrosis | 28-08-16 | 08:56

Bij de captains of industrie(en hun vazallen) telt alleen de dollar ,patriottisme is alleen gewenst als het hun voordeel oplevert.

pedro300 | 28-08-16 | 08:55

Nederland tolereert geen Turkse inmenging. Grote woorden van Rutte maar feit is dat Nederland al jarenlang Turkse inmenging accepteert. Al in 2014 toen Armenen op eigen terrein en met eigen middelen een monument plaatsten voor de slachtoffers van de genocide. Al jaren bij de Turkse ondermijning van onze seculiere staat met de financiering van moskeeën en imams. Al jaren bij het Turks-Koerdisch conflict. En dat zal niet veranderen nu de Turkse regering tamelijk opzichtig partij speelt bij het zaaien van tweedracht binnen de West-Europese Turkse gemeenschappen zelf.

Nee, Europa en met de EU Rutte in het zog wordt er geen Turkse inmenging getolereert. Maar ondertussen blijft het bij oproepen en woorden. Iets waar Turkije overduidelijk lak aan heeft. Er zijn landen die voor veel minder worden geboyot.

jochum1980 | 28-08-16 | 08:54

necrosis | 28-08-16 | 08:45
Laat die koffer maar staan, een (gewassen èn gestreken) onderbroek en een tandeborstel (electrisch) heb ik voor je.
Hoor je de brandweer? Dat ben ik.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:51

necrosis | 28-08-16 | 08:41
Klopt. Maar het huidige Koerdische gebied is op papier wel seculier. Zoals DolfWeerwolf schreef zie ik bij hen eerder progressie op maatschappelijk en wetenschappelijk terrein dan bij Arabieren en Turken. De Joden waren ook ooit een gesloten club maar nu kun je in Israel rustig met een Egyptische dame trouwen.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:49

@Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:39
*koffer pakt en vast op balkon gaat staan*

necrosis | 28-08-16 | 08:45

necrosis | 28-08-16 | 08:41
Blanke ongelovigen zijn een met uitsterven bedreigde soort. Zij hebben hun instincten verdoofd middels intellectualisme en relativisme: een doodzonde die de natuur niet vergeeft.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:45

@DolfWeerwolf | 28-08-16 | 02:47
Eens. Vorig jaar won de Turk Aziz Sancar de Nobelprijs voor de Scheikunde. dutchturks.nl/turk-wint-nobelprijs-ik-... Bleek het een christelijke Koerd te zijn. Moehaa.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:44

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:28
Niet alle Koerden zijn moslims, en niet alle Koerdse moslims zijn zo extreem als hun geloofsgenoten.
Al weet ik wel dat een Koerds meisje niet thuis hoeft te komen met een niet-Koerds vriendje.
Eerwraak is daar vergelijkbaar met het kaste-systeem in India.
Ik ben een blanke ongelovige, dus begrijpen zal ik het nooit.

necrosis | 28-08-16 | 08:41

necrosis | 28-08-16 | 08:32
Ik heb ze gevonden. Deze held op steunzolen is nu naar u op weg.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:39

necrosis | 28-08-16 | 08:32
Ik moet eerst mijn steunzolen zoeken.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:36

Rutte had gewoon weer jeuk aan zijn kont, dat ie met Recep belde.

Steinway | 28-08-16 | 08:33

@Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:25
Je komt me niet eens helpen ontsnappen via mijn balkon?
Dat is niet aardig!

necrosis | 28-08-16 | 08:32

@necrosis | 28-08-16 | 08:17
Zekers, vooral de Koerdische dames. Gister was Lupus niet zo'n fan, want Koerden zijn ook moslims. Nou, ik weet wel voor wie ik kies.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:28

necrosis | 28-08-16 | 08:23
Ze komen u halen! Het was fijn u gekend te hebben. Vaarwel vriend.

Van Duyvenbode | 28-08-16 | 08:25

@compitaal | 28-08-16 | 08:12
Als ik de kans kreeg, ging ik met Putin een biertje drinken en samen een paar flinke vissen aan de haak slaan.
En Rutte... die is nog slapper dan een berg diarree.
*ziet zwarte busjes de straat inrijden.... help*

necrosis | 28-08-16 | 08:23

@Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:09
Dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen, die Koerden vechten (in mijn ogen) voor lijfsbehoud.
Ze werden/ worden gehaat door Saddam, Schurkije en IS.
Zij weten nog wat vechten voor vrijheid betekent, de Nederlanders zijn dat al jaren vergeten.

necrosis | 28-08-16 | 08:17

@necrosis
Bedankt, ik bén Putinvriendje en Rutte is een slappe Erdolikker.

compitaal | 28-08-16 | 08:12

Vraag: Van wie krijgen die Koerden op hun beurt weer al die wapens?
Al jaren lang.

Piet Karbiet | 28-08-16 | 08:09

@compitaal | 28-08-16 | 07:57
Roep dat nou niet te hard, straks krijg je reaguurders op je dak die jou een Putin-vriendje noemen.

necrosis | 28-08-16 | 08:07

@compitaal | 28-08-16 | 07:52
Dat heeft te maken met het slappe uitzetbeleid van Rutte en zijn boevenbende.
Het 'soepele' beleid was erop gericht om gevluchte Syriërs op te vangen.
Maar momenteel bestaat het merendeel van de 'vluchtelingen' uit Pakistanen, Afghanen, Irakezen, Roemenen, Bulgaren en een hoop mensen uit diverse Afrikaanse landen waar helemaal geen oorlog
is.
Met name die bootjes vanuit Libië zou Frontex gewoon moeten terugslepen naar strand/ zand van herkomst.

necrosis | 28-08-16 | 08:01

Voor het overige, laat Putin het daar opknappen, volste vertrouwen an.

compitaal | 28-08-16 | 07:57

Onze grens staat open omdat onze grens open staat, heeft niks te maken met Syrië of met schimmige deals met Erdolf.

compitaal | 28-08-16 | 07:52

@franck7020 | 28-08-16 | 07:20
Saddam had het ook niet op met Koerden (gifgasaanvallen).
Maar IS is werkelijk de overtreffende trap van 'walgelijk':
www.cnsnews.com/news/article/michael-w...
*waarschuwing: niet op linkje klikken als je nog moet eten*

necrosis | 28-08-16 | 07:30

moment is slim gekozen, nou lijkt het in ieder geval dat Amerika er achter staat om binnen te vallen, of dat waar is valt te bezien

Bokito ergo sum | 28-08-16 | 07:23

-weggejorist-

Marquetoit | 28-08-16 | 06:18

@watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:56
Als er een filmpje op GeenStijl staat, check dan even of het ook op DumperT staat, de 'kijkcijfers' zijn daar doorgaans een stuk hoger.

necrosis | 28-08-16 | 06:04

oostermoer | 27-08-16 | 23:12
N.m.m. heb je helemaal gelijk, dat heb ik jaren geleden al gezegd, ik denk dat de verhouding nog slechter is dan 65%.
Laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen zullen daadwerkelijk GS lezen.
Als er eens een filmpje is op GS wat ook op YT te zien is, klik ik altijd YT aan om te zien hoeveel keer het filmpje bekeken is, nou dat is niet veel, een aantal honderden, dan heb je het wel gehad.
Dus, we moeten ons geen illusies maken, en zelf er maar het beste van zien te maken.
De mensen die regelmatig reaguren zijn ook niet >100.

watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:56

@watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:44
De VS erkent het internationale strafhof niet en zal te allen tijde weigeren om Amerikanen uit te leveren.

necrosis | 28-08-16 | 05:54

@ Jan, Leiden | 27-08-16 | 22:15
Nee Jan, ze hebben zichzelf er van gevrijwaard, dat is iets anders.
Onder het mom: Wij The USA, trekken ons geen fuck van jullie internationale regels en wetten aan.
Zo rolt het in de wereld.

watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:44

Goh, men is weer wakker bij GS, om 4:00 was het weer niet mogelijk om in te loggen.
.
@ Schietmijmaarlek | 27-08-16 | 22:52
Opnieuw een aanwijzing dat Pinokio aangestuurd wordt door de kliek in Brussel of Obama.

watmagjenogwel | 28-08-16 | 05:41

INH.30CL | 28-08-16 | 03:40

is de inhoud van je blikje bier niet 33cl.?

A.I. van Dee | 28-08-16 | 03:45

Een halfgare in gesprek met een halfzachte. De haan kraait zich rot tot ie er dood bij neervalt. Het zal niets uitmaken.

INH.30CL | 28-08-16 | 03:40

MogeWijEveOvergeve | 28-08-16 | 02:41

Daar heb je inderdaad een nog veel groter probleem aangehaald. Het gros van de medemens wil er liever omheen kijken niet over nadenken totdat ze met de neus in de feiten worden gedrukt en dan zijn er zelfs nog mensen die het niet willen zien.

A.I. van Dee | 28-08-16 | 03:33

Tapu | 28-08-16 | 02:45 Nee je moet het iemand anders laten nakijken. Je eigen werk nakijken is als de slager keurt zijn eigen vlees.
Maar hij is vast blij met je constatering.

A.I. van Dee | 28-08-16 | 03:24

@Nehemia | 27-08-16 | 23:04

In principe zou het Turkije niets kosten. Maar er wonen veel Koerden in het oosten van Turkije. En wellicht is Erdogan bang dat als er een Koerdische staat komt in Syrië, dat de Koerden in Oost-Turkije aansluiting willen zoeken.

Van wat ik zie, zien Turken de Koerden vooral als een soort 2e-rangs Turken. En vinden ze dat Koerden geen recht hebben op een eigen land, maar gewoon in Turkije hun ding moeten doen.

Ik denk dat het voor militair evenwicht een goede zaak zou zijn als er een Koerdische staat zou komen. Er is een goede kans dat zo'n staat al snel een vriendschappelijk verbond met Israel zou sluiten. Een Koerdische staat zou wellicht een seculier bestuur krijgen, waardoor wetenschap, technologische ontwikkelingen en dergelijke hoog op de agenda zouden komen te staan - een zelfde situatie als Israel. Wellicht zou zo'n Koerdische staat een inspiratie kunnen vormen voor veel achterlijke Islamitische landen.

DolfWeerwolf | 28-08-16 | 02:47

"rebbelengroepen"

En zo nog een zwik taalfouten. Ik blijf het zeggen: Feynman schrijft meestal wel aardige stukjes, maar moet ze even na laten lezen voor ze gepubliceerd worden.

Tapu | 28-08-16 | 02:45

@A.I. van Dee | 28-08-16 | 02:35
Het doorgronden is een wandeling door het park i.v.m. het overtuigen van je medemens.

MogeWijEveOvergeve | 28-08-16 | 02:41

Jan Dribbel | 28-08-16 | 02:25

Je moet niet alle complot theorien op 1 grote hoop gooien.
Sommige complot theorien worden later complot feiten, bewijzen genoeg.
De kunst is de ware 1% complot theorie te filteren van de 99% bullshit en dat is bijna onmogelijk.

A.I. van Dee | 28-08-16 | 02:35

@ Graaf van Egmont | 28-08-16 | 02:08

Ja net zoals onze pensioen overdracht slechts advies is lol. In een politiek correcte wereld wel ja, dat dan wel weer.

Hier iets meer info over die "vn adviserende" lokale politie overdracht.

www.lifezette.com/polizette/un-backs-s...

mysteryposter | 28-08-16 | 02:28

cocktailsmaak | 28-08-16 | 01:57
Ik weet wat de echte wereld niet is.
Een wereld die van complotten aan elkaar hangt zoals de islamieten-wereld, de wereld van breitbart-volgers.
De wereld van een deel der Republikeinen in de VS die er keer op keer op wijzen dat de VN de VS gaat veroveren en bezetten.
Op de vraag hoe de VN de VS gaan bezetten met 10 onbewapende congolezen en een waterpistooltje weten ze geen ander antwoord dan: ja het gaat echt gebeuren.
De geheime legers staan klaar.

Jan Dribbel | 28-08-16 | 02:25

mysteryposter | 28-08-16 | 02:02
In mijn opinie niet nee. Daarom vond ik het een vreemd verhaal. Het lijkt meer op een voorlichtings project om grote steden weerbaar te maken. Ik zie ook niet staan dat de uSA gewapend personeel in gaat huren bij de VN om dit klusje te klaren.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 02:08

@ Graaf van Egmont | 28-08-16 | 02:04

Ja, sommige zijn dol op regel nr 12

mysteryposter | 28-08-16 | 02:06

mysteryposter | 28-08-16 | 01:57
Een duidelijke rule 12 actie zagen we dus weer bij het bekladde huis van die IND medewerker. Of in het verleden, het opblazen van het huis van Aad Costo, het aanpakken van de werknemers aan de raketsilo's op Woensdrecht, of het lastigvallen van medewerkers aan dierproeven.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 02:04

@ Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:55

Daar hoeft de VN zich toch niet mee bemoeien in de VS? Zowel qua bepaling wat extremistisch is als de bevelvoering van hogerop.

mysteryposter | 28-08-16 | 02:02

Jan Dribbel | 28-08-16 | 01:52

Wat is de echte wereld volgens u?

cocktailsmaak | 28-08-16 | 01:57

@ Jan Dribbel | 28-08-16 | 01:52

Wat is niet zo zwart/wit vriend en waarom? Want op dit moment volgt u enkel regel nr. 12 van de activistische marxist Saul Alinsky.

www.bestofbeck.com/wp/activism/saul-al...

Bent u zich ook bewust dat breitbart een soort geenstijl is in de VS? Maar dat terzijde.

mysteryposter | 28-08-16 | 01:57

mysteryposter | 28-08-16 | 01:33
Dat verklaart dan waarschijnlijk ook waarom iemand uit saudi-arabie (deze persoon : www.unwatch.org/again-saudis-elected-c... )
op een hele onlogische plek zit namelijk MensenRechten.
Een andere plek bijv. UN chairman of energy had ik al wat minder problemen gehad.

Het lijkt wel of ze het er om doen om ons the mindfucken.

A.I. van Dee | 28-08-16 | 01:56

Ik begin zo langzamerhand een ontzettende schijthekel aan die Amerikaanse inmengingen te krijgen. En aan erdo natuurlijk maar dat is evident.

kaplaarzenverkoper | 28-08-16 | 01:55

mysteryposter | 28-08-16 | 01:33
Vreemd verhaal wel. Maar terwijl ik het lees denk ik dat het een typisch Amerikaans dingetje is. "violent extremism" zegt niks over de hoek waar het vandaan komt. Er wordt niet gesproken van violent islamic extremisme. Het verhaal is dus gericht tegen de eigen bevolking van de USA. Die bezit en masse vuurwapens en laat zih niet ringeloren door de islam of de regering. Daar zit de angst. Dat die Amerikanen de islamieten gaan afmaken, als ze daar aanleiding toe geven.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:55

mysteryposter | 28-08-16 | 01:33
Kijk eens rond in de echte wereld, gij breitbart aanhanger.
Kom uit je Alu-tent en zie dat de wereld niet zo zwart-wit is opgedeeld zoals je complot-vriendjes je wijsmaken.

Jan Dribbel | 28-08-16 | 01:52

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:41
Ja omdat de problematiek ook herkenbaar is in de US. Na eerst overspoeld te zijn door hispanics (mexicanen, zuid-amerikanen) heeft obama nu aangekondigd bootladingen "syriers" naar de US te halen. De gemiddelde Amerikaan is not amused.

OudeNederlander | 28-08-16 | 01:44

OudeNederlander | 28-08-16 | 01:33
De reacties op het artikel zijn positief.

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:41

"The reason why in Europe, the birth rate is so low is because life is so freaking expensive. Everything costs at least twice as much as in America.
So young people just can't afford kids anymore.
And how do they solve it? Attrack muslims and let our younger generation pay for it causing the birthrate to drop even more."

En juist deze laatste soort zorgt dat het hele zooitje verder instort. Maar goed, laat dat maar heel snel komen dan kan de grote voorjaarsschoonmaak beginnen.

Bill Cosby | 28-08-16 | 01:37

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:29
Hij probeert zich met dit pardon te vrijwaren van claims op beloftes die die hij in deze campagne uitkraamt.
Maar het is zo doorzichtig als helder glas.

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:37

bakoenin | 28-08-16 | 01:24
En de US heeft dat al lang geleden aangekomdigd.
De meesten kennen inmiddels dit filpmje wel van Clark.
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw
Het is dus absoluut niet moeilijk om door die hele ISIS bullshit heen te prikken.

OudeNederlander | 28-08-16 | 01:35

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:29
Rutte en Samsom gaan het domvolk bestoken met halleluja verhalen over de booming Nederlandse economie en de prachtige resultaten die er geboekt zijn. Gesteund door die kutten van de NPO en de zogenaamde kwaliteitsmedia. Daar gaat de discussie over. Dat het gemanipuleerde cijfertjes zijn mag de pret niet drukken. Een weerwoord is er toch niet op onze NPO.
Dat ben ik zeker met Wilders eens. De staatspropaganda zender totaal afbreken. De pers behoort niet in handen van de staat te zijn.

bakoenin | 28-08-16 | 01:35

@ Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:22

Zoals onze nationale regeringen soevereiniteit overdraagt aan de EU, zo draagt de EU en VS deze over aan de UN/VN.

Soms zelfs direct zoals Obama probeerde met het overdragen van de federale politie in de VS aan de VN.

Zie het als een 2 traps raket naar Globalisme, met een sterke islam lobby binnen de VN

www.breitbart.com/big-government/2015/...

mysteryposter | 28-08-16 | 01:33

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:24
Inderdaad. Rutte heeft al 3 en een half jaar geen reedt gedaan voor ons en nou gaat die dat laatste half jaar ook nog eens verprutsen met een krachtdadige profilering. Hij heeft sorry gezegd voor die 1000 euro en hij lijkt er van overtuigd, dat je hem dat dan niet meer voor de voeten mag gooien in de campagne. Alsof Nederland een soort van 2e kamer is, waar dit soort excuses bon ton zijn, waar je er wel mee weg komt.
Die man spoort echt niet.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:29

Verkiezingstijd met parels voor de bühne Rutte!
je bent te laat! Burgers trappen hier niet meer in, ze zijn klaar met dit beleid!
Je had tegen Erdogan kunnen zeggen, dat je binnenkort geen MP meer bent en dat het volk het niet meer accepteert!
Erdogan lovers moeten maar naar Turkije en alleen al op verdenking van radicale salafisme, ben je hier niet meer welkom met je familie. Oprotten naar je kalifaat en grenzen dicht met Turkije.

Landsbelang | 28-08-16 | 01:28

Verder is Syrië een tussenstation naar een volgende prooi. Iran.
Waarom? Het is zoals we al jaren weten, zo een jaar of laat ik zeggen 120 geopolitiek. De allianties veranderen, de doelen maar het blijft geopolitiek. Al het gelul over democratie en terrorisme bestrijden is totale bullshit. Waarom Iran? Ja we zijn nu weer even lief omdat we niet teveel hooi op onze vork willen nemen, maar na Syrië gaat Uncle Sam onder een lawine van oprechte mensen propaganda daar arme verdrukte rebellen steunen die onderdrukt worden en wanhopig strijden voor democratie. Het laatste steunpunt van Rusland in het midden oosten. En dan is de omsingeling van Rusland compleet. Daar gaat het om. Daarom is het nu stil over Oekraïne. En daarom steunt Rusland Assad.
Al die radicale moslim groeperingen zijn met steun van Uncle Sam en regionale vriendjes daar verworden tot een machtsfactor. Het zijn pionnen. Ze worden gebruikt. Vroeger had Uncle Sam de Monroe doctrine voor Zuid Amerika. Tegenwoordig beschouwen ze de hele wereld als hun achtertuin. Dat is ook de reden waarom het establishment in the USA Trump haat. Natuurlijk is het een blaaskaak, maar dat was Reagan ook. Het gaat er om dat Trump weer een politiek wil van richten op binnenlandse problemen en zich minder wil bemoeien met de buitenwereld. En vriendelijk staat ten opzichte van Rusland.
Als Trump gekozen wordt dan zal hij niet lang meer leven. Er spelen te grote belangen.
En heel die kliek in Brussel en de meeste in den Haag zijn ook pionnen. Gekochte neuzels.

bakoenin | 28-08-16 | 01:24

AntiSoof | 28-08-16 | 01:07
Het doel achter deze propaganda is Rutte neerzetten als een sterk leider die Erdogan tot de orde roept.
Lachwekkender kun je het niet maken.

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:24

Wat mij in dit hele verhaal zo opvalt, dat de VN zo ijzig stil blijft. Vroeger moesten USA en GB nog allerlei juridische kronkels verzinnen, om de VN buitenspel te zetten. Tegenwoordig valt iedereen maar lukraak andere landen binnen en no fuck was given bij the UN.

Graaf van Egmont | 28-08-16 | 01:22

AntiSoof | 28-08-16 | 01:13
foutje mijnerzijds, is inderdaad 00:49

vanvandaag | 28-08-16 | 01:20

Nintex | 28-08-16 | 01:06

Je onderschat de rol van Erdogan. Erdogan krijgt op het moment alles voor elkaar omdat bij het wegvallen van Turkije uit Navo, het Westen in dat deel van MO haar "machtsbasis" verliest. Ik voorzie dat Erdogan alles krijgt wat hij wil en dat hij met steun van Westers geld een oorlogeconomie kan gaan bouwen van ongekende proporties.

cocktailsmaak | 28-08-16 | 01:19

Overigens is die tweet van de persvoorlieger van Rutte leuk en aardig maar ik geloof het pas als ik live bij dat telefoongesprek aanwezig ben en via de webcam Erdogan zelf zie antwoorden. Rutte zegt namelijk wel vaker iets wat achteraf toch niet het geval blijkt te zijn...

Graaisnaaiert | 28-08-16 | 01:15

@vanvandaag | 28-08-16 | 01:07
Ik kan jouw comment even niet plaatsen, of bedoelde je je commentaar als reactie op AntiSoof | 28-08-16 | 00:49? Dan snap ik het namelijk wel.

AntiSoof | 28-08-16 | 01:13

" Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:01Maar waarom stemt Poetin in met de inval van Hitler in Polen, herstel, van Erdogan in Syrië?"
.
Ik vermoed dat Putin alles op alles wil zetten om te voorkomen dat Turkije bij de EU komt. Dat, en Oekraine ( en ongetwijfeld ooit ook Georgie ) zou betekenen dat hij in het westen volledig ingekapseld is en hij - in geval van een crisis - niet erop kan rekenen dat de toegang naar de Middellandse zee vrij is en blijft. Erdogan heeft sterke kaarten momenteel, helaas, zowel richting de Russen als tegen de EU ( zolang wij ons nog emotioneel laten chanteren, tenminste ).

Graaisnaaiert | 28-08-16 | 01:11

AntiSoof | 28-08-16 | 00:31
Voor mij is het klip en klaar: autodestruction

vanvandaag | 28-08-16 | 01:07

@de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:03
Het antwoord is onbekend, zei men. En waarom meldt men dit? Er is altijd een doel onder de propaganda, want mogen we de MSN niet zo noemen?

AntiSoof | 28-08-16 | 01:07

Het is tot november de laatste kans voor de pro-interventie fractie om 'iets' te doen in Syrie en Oekraine. De media heeft peilingen bijgesteld toen Trump voor stond en nu loopt Trump zelfs in deze nieuwe modellen rap in op Hillary Clinton. Als het oorlog is dan neem je minder snel een risico en kies je Clinton ipv Trump.

Putin weet bijv. eveneens dat Obama in november weg is en hij met of Clinton of Trump moet dealen. In tegenstelling tot Obama zal Clinton niet de overname van de Krim gedogen en Assad opnieuw gaan bestrijden. Putin is zijn grenzen aan het aansterken, omdat hij Clinton en haar globalistische agenda kent.

Erdogan lijkt heel machtig, maar moet zich staande zien te houden tussen Putin en de VS. Gaat hij te veel richting Rusland dan staat hij binnen de NAVO buitenspel. Gaat hij te veel richting de VS dan versterkt Putin de positie van Assad. Voordeel voor Putin is dat hij meer oog heeft voor Oekraine dan Syrie. Syrie overlaten aan Erdogan zal hij geen slaap door verliezen, zolang Erdogan maar ISIS uit de weg ruimt en Putin's basissen in Syrie met rust laat.

Nintex | 28-08-16 | 01:06

Rutte heeft Erdogan gebeld.
Waarschijnlijk heeft hij de voicemail van Erdogan ingesproken.
Die bij het afluisteren tot grote hilariteit heeft geleid.

de honden blaffen... | 28-08-16 | 01:03

Feynman, alweer een top opinie. Je hebt je uitstekend ingelezen in de materie Hoe is het toch mogelijk dat we in de zogenoemde kwaliteitsmedia tegenwoordig over het algemeen gekleurde flutstukjes krijgen voorgeschoteld die in plaats van mensen vragen om na te denken zichzelf verlagen tot puerilisme. Niet alleen over dit onderwerp maar ook op politieke onderwerpen. Het is niet meer om te lezen het kinderlijk gekakel. En dan kom je op GS zulke opiniestukken tegen. Natuurlijk met speculatie en aannames maar een verademing ten opzichte van de oppervlakkigheid van het journaille.
Dank.

bakoenin | 28-08-16 | 00:50

@Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:39
Die man gebruikt het woord. De rede. De logos. Hij zegt (als het waar is):
'And, giving my words an active force,
I will feel equal to the Creator.'
Hij weet dat het woord ook werd gebruikt door Hem.

Maar buiten dat, er zijn mensen die het 'slechte' willen dienen en denken dan dat zonder slechtheid goedheid niet zou kunnen bestaan en wanen zich aldus indirect dienaren van de goedheid.

Geleerden zien dat als de val van de dualiteit. Het denken raakt verstrikt in zij eigen denken, de slang bijt in zijn eigen staart. Het menselijk brein nadert de eindstreep van het 'normale denken'. Het denken vanuit het materialisme, het denken vanuit de dualiteit van Adam en Eva (?).

AntiSoof | 28-08-16 | 00:49

@ Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:39

Die quote had ik nog niet gezien, een ogen opener. thx

mysteryposter | 28-08-16 | 00:44

mysteryposter | 28-08-16 | 00:28 Dit dan van Marx. citeer "In his poem "Human Pride," Marx admits that his aim is not to improve the world or
to reform or revolutionize it, but simply to ruin it and to enjoy its being ruined:
-
With disdain I will throw my gauntlet
Full in the face of the world,
And see the collapse of this pygmy giant
Whose fall will not stifle my ardour.
Then will I wander godlike and victorious
Through the ruins of the world
And, giving my words an active force,
I will feel equal to the Creator.
bron : www.hourofthetime.com/1-LF/Hour_Of_The...

Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:39

De grote Amerikaanse droom die reikte naar de sterren is verloren ten gunste van de strepen. We zijn vergeten waar we vandaan komen, we weten niet waar we zijn en we zijn bang voor waar we misschien naar toe gaan. Uit angst keren we ons af van het glorieuze avontuur van het zoeken naar geluk om te zoeken naar een illusoire zekerheid in een geordende, gestratificeerde, gestreepte samenleving.
Onze levenswijze wordt gesymboliseerd aan de wereld door de strepen van de militaire macht. Thuis hebben we een schijnvertoning gemaakt van het zijn van onze broeders hoeder door zijn gevangenisbewaarder te zijn. Warmeer de Amerikanen niet langer de sterren zien, is het een tragisch moment. We moeten geloven dat het de duisternis is voor de dageraad van .een prachtige nieuwe wereld; we zullen het zien wanneer
we het geloven.

Bill Cosby | 28-08-16 | 00:31

mysteryposter | 28-08-16 | 00:10
Er gaat wel een belletje ringen en dat is Marx. Zijn doel was de wereld in vuur en vlam zetten, het had niks te doen met sociale dingen dat was alleen een excuus.

Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:31

Ik snap nergens meer wat van. De parameters zijn mij te onduidelijk.:
Koerden, Moslims, Joden, Duitsers, USA, Nederland, Geallieerden, 'De Vijand', Regering, Bijbel, Koran, Mozes, Abraham, Adam en Eva, Julius Cesar en Jezus Christus?. Allemaal veel te verwarrend.
Laat ik maar mijn tuintje gaan bekijken, want weet u, de machtigen verzinnen wat woordjes hè?
Nee, u snapt dat niet natuurlijk.
Onze verwarring is 'hun' kracht.
Onze verdeeldheid hun eendracht.
En uw misprijzen hun lach.

AntiSoof | 28-08-16 | 00:31

@ Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:20

Dat hij dat wilde insinueren. Aan u om een oordeel te vellen, ik breng slechts feiten en video bewijs in deze.

mysteryposter | 28-08-16 | 00:28

Misschien toch eens handig om het boek Terug naar Oegstgeest in mijn prepperstas te steken.. heb ik iets om lekker mee de dood tegemoet te lezen

Handsomeboy | 28-08-16 | 00:26

Er zijn heel wat aanwijzingen dat die zogenaamde 'coup' weleens door de dictator in wording himself in gang is gezet. En 50 Koerden op een bruiloft opblazen en dit dan gebruiken als voorwendsel om op de datum dat het Ottomaanse rijk van start ging Syrië binnen te vallen is wel erg toevallig. Goede en gedegen analyse van Feynman. Helaas voor de Koerden, ik draag ze een zeer warm hart toe en wens alle Erdogan-Turken en die klootzak van een Biden ongezien de typhus.

Eppo | 28-08-16 | 00:25

Enfin. Iedereen haat de Koerden, dat is wel duidelijk.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 00:21

mysteryposter | 28-08-16 | 00:10 Wat wil je daarmee zeggen dat die man Satan dient en vernietiging wilt brengen?

Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:20

@litebyte | 28-08-16 | 00:00
Dank. Toch zijn we denk ik beter af als Turkije de Navo verlaat.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 00:12

Als ik dat bericht van Rutte zo lees dan lijkt het door een PR achtig iemand te zijn geschreven.

Anyway, wat hebben oorlogen in het midden oosten daar waar het westen bij betrokken is allemaal gemeen?

Olie.

Anoguurder | 28-08-16 | 00:11

@mysteryposter | 27-08-16 | 23:47
Thx. Horror scenario.

Lewis Lewinsky | 28-08-16 | 00:10

Jezusismijnheer | 27-08-16 | 23:43

Saul Alinski zou het liefste naar de hel willen gaan, en komt alleen binnen in landen als hij uitgenodigd wordt, zijn book "rules for radicals" heeft hij opgedragen aan "lucifer" in de laatste zin van het boek.

Gaat er bij u een belletje rinkelen? Hier een interview uit 1966

www.youtube.com/watch?v=OfAyNrEsqic

mysteryposter | 28-08-16 | 00:10

mysteryposter | 27-08-16 | 23:58 Zowat 1/3 van deze wereld heeft op het hoogtepunt van het communisme onder deze demonische macht gezeten. De bijbel zegt dat er vele antichristen zullen komen en ik geloof dat Stalin en Hitler antichristen waren maar niet de antichrist.

Jezusismijnheer | 28-08-16 | 00:10

@Nehemia | 27-08-16 | 23:50
Het is uiteindelijk volgens mij toch vrij simpel:

1. Soennitische islam + Katholieken christenen

tegen

2. Sjiitische islam + Orthodoxen christenen

De complicerende factor zijn de Koerden, dat zijn vooral Soennieten maar strijden hun eigen onafhankelijkheidsagenda tegen de Turkse Soennieten.

La Bailaora | 28-08-16 | 00:05

Leuk. Een navo lid dat zomaar, zonder dat het zelf werd aangevallen, zonder dat Syrië Turkije de oorlog had verklaard en zonder toestemming van de vn, een ander land aanvalt.

SapperDeFlap2166 | 28-08-16 | 00:04

@litebyte | 27-08-16 | 23:48
Je reacties ondersteun ik voor zoverre ik ze begrijp wel. Het is echter nogal onsamenhangend dus er zijn delen die ik niet begrijp.

Waar ik het mee oneens ben is dat de uitkomst vaststaat. Ik denk dat geen van de partijen uiteindelijk de 'afspraken' zal accepteren.

M.i. is vooral Turkije uit op herstel van het Ottomaanse rijk, en dat betekent dat Assad *moet* vallen, dat verklaart ook de fanatieke steun van de Turken aan de jihadistische strijders tegen Assad. Tevens denk ik dat de VS hun uiteindelijke doel niet de Koerden of de Turken is, maar Rusland.

En de Russen steunen vooral Assad omdat ze dit weten, en dus ook weten dat een herstel van een Ottomaans rijk ongewenst is, alsook de doelstellingen van de VS, omdat beiden een existentiële bedreiging voor Rusland zelf vormen.

La Bailaora | 28-08-16 | 00:02

@Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:38

Voor de EUSA zal het uitermate lastig zijn. Het zal vrijwel zeker zijn dat Turkije dan een soort van overeenkomst met Rusland en diverse islamitische landen (zelfs mogelijk met Iran) zal vormen.

Dit plan voor een islam-militair pact is al eerder voorgesteld. Op Stratfor is er veel over te lezen.

litebyte | 28-08-16 | 00:00

mysteryposter | 27-08-16 | 23:30 Je roept maar wat zonder verder bijbelse onderbouwing.
Jezusismijnheer | 27-08-16 | 23:43
--------

Ik ontken u stelling ook niet, er is veel anti-christisch gevaar. Wanabee communisme is 1 van die gevaren nietwaar?

mysteryposter | 27-08-16 | 23:58

mysteryposter | 27-08-16 | 23:18
Goed filmpje. Laat precies zien dat de grootmachten weigeren IS te laten omsingelen.

Feynman | 27-08-16 | 23:56

Jezusismijnheer | 27-08-16 | 23:43
De zeven slapers speelde zich af in Turkije.
Laats sprak ik zo een turkse erdoboy aanhanger die zwaar de islam aanhangt. Zijn interpretatie was dat de korasan uit Turkije zou komen en dat dit volgens hem vanuit de koran gezien weleens Erdogan kon zijn die de ummah zou herstellen. Hij noemde mij kardash, ik hem eshek..
Maar goed u weet waarschijnlijk dat de koran en hadiths grotendeels zijn vervalst/overgenomen vanuit de bijbel vanuit een zwaar oorlogszuchtige veroverinstelling. Totaal verdraaid door Mo om zijn oorlogsbuit te claimen met een oom die joods/hebreeuws kon vertalen.

Dr. Frambozenjam | 27-08-16 | 23:52

La Bailaora 2337
Al die doortrapte spelletjes van Uncle Sam. Als je al die dossiers gaat analyseren bemerk je pas hoe rattig ze opereren. Rusland laat zich niet de kaas van het brood eten. Het is één groot wespennest met zoveel dwarsverbanden en complexe belangen dat zelfs een Gordiaanse knoop nog een minder moeilijke uitdaging lijkt.

Nehemia | 27-08-16 | 23:50

***Rusland is er natuurlijk helemaal niet blij mee, maar de Rus is, als zo vaker gebleken, een realist.***

Putin weet als geen ander om speelstukken op te offeren. Er is naast Rusland geen enkele partij die Assad zo ondersteunt op het gebied van noodzakelijk militair materieel. Assad heeft mogelijk op de achtegrond onder voorwaarde ingestemd met de bezetting door Turkije in ruil voor door Rusland bljivende militaire ondersteuning en toezeggingen voor behoud van gebied.

***Ze steunen Assad, en die is met zijn leger uitermate kwetsbaar gebleken. De laatste 2 weken hebben die een gevoelige nederlaag geleden rond Aleppo, hoewel ze vandaag een stuk Damascus hebben weten te bevrijden (Darayya).***

***Putin moet op eieren lopen***
alle partijen hebben moeten inleveren, vraag is of men zich houdt wat achter de gordijnen is afgesproken.

***en ik denk dat toen een aantal weken geleden de koerden Assad's troepen aanvielen in oa Hasakah, Putin's zwijgende 'steun' (niet aanvallen) tov de koerden nu iets anders is komen te liggen.***

Die aanval door de Kurds in o.a. Alleppo vond mogelijk plaats onder druk van de EUSA om de strijd over Alleppo . Tot dan hadden de Kurds met uitzondering van wat incidenten zich sinds midden 2014 nog nauwelijks verzet tegen het Syrische leger. er zijn zelfs verschillende gezamelijke operaties bekend o.a. in een aantal olierijke gebieden.

***Rus ze probeert tegen elkaar uit te spelen.***
Zowel de EUSA als Rusland spelen een uitermate ranzig spel. Van het opofferen van de YPG tot het opofferen van Syrische gebieden.

***De VS wed op 2 paarden, Turkije en de Koerden,***
Turkije en Rusland staan er nu duidelijk voordeliger voor.

***Voor Assad en de Russen wordt het moeilijk, omdat de Turken de Koerden minimaal achter de eufraat zullen knikkeren,***

Rusland heeft allang afspraken met Turkije gemaakt. weet u nog de belofte van Rusland om elk Turks vliegtuig boven Syria uit te lucht te schieten en geen Turkse troepen te tolereren? Nu niets, geeneens kritiek. Daarnaast, de EUSA spreekt over 'Turkse operaties' terwijl het gaat om een invasie - een bezetting. Turkije heeft ene duidelijke deal gesloten met zowel de EUSA als Rusland.

Naief om te denken dat turkije ooit de macht in dit gebied (al dan niet mbv Turks-gezinde groeperingen) uit handen zal geven. Turkije is sinds afgelopen week een stukje groter geworden, het zal alleen niet op kaarten te zien zijn.

***en dat zal ertoe leiden dat de jihadisten weer volle steun gaan genieten van Turkije om hun strijd tegen Assad voort te zetten.***

Mogelijk is de opdeling van Syria al gedeeltelijk een feit, de uitwerking moet nog wat duidelijker worden, maar dat komt de komende maanden wel.
Het zal zichtbaar worden als de strijd/situatie in Alleppo mogelijk snel drastisch veranderd.

***Toch denk ik dat Putin de beste schaker is, dus ik ben benieuwd wat ie nu weer uit de grote hoed gaat toveren.***

De hypocrite schaamteloze incompetente stilte uit Brussels na deze turkse inval (trek die eens door met de inval destijds op de Krim)de openlijke opoffering van het EUSA pion YPG geven al wat aan.

litebyte | 27-08-16 | 23:48

Fuck de Koerden. Koerdische milities vormden de doodseskaders die ten tijde van het Ottomaanse rijk twee genocides voor de Turken hielpen uitvoeren. Een deel van het grondgebied dat de Koerden nu claimen behoorde eerder toe aan door hen uitgemoorde Armeniers. En net zoals de Turken ontkennen ze deze misdaden in alle toonaarden.

Admiraal_de_Ruijter | 27-08-16 | 23:22

In een documentaire van een Turk en een Armenier naar sporen van Armenen in Turkije, bloedbroeders gaven een paar Koerden toe dat hun dorp had meegedaan aan de genocide op de Armeniërs. Ik kan de aflevering en fragment niet zo snel vinden, maar hier is er 1 uit die reeks www.npo.nl/bloedbroeders/19-05-2015/WO...
Verder was in 1920 bij Sevres volgens mij iets aan Koerden een staat beloofd nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_S%C...
Verder had je naast de Armeense genocide ook nog eens om het nog makkelijker te maken de ARAMESE genocide, weer een ander volk. nl.wikipedia.org/wiki/Assyrische_geno... Moeilijk Moeilijk. Maar ik zit niet echt goed in het dossier.

IndoFortuyn | 27-08-16 | 23:48

@ Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:38

Dat zal wel gebeuren denk ik nu de Soros/Nwo puppet (althans volgens wikileaks) Gulen en aanhang de deur gewezen is.

De volgende stap kan dan mogelijk zijn: Erdogans regime zoveel demoniseren via suggestieve media berichten dat er politiek asiel wordt geboden in Europa aan eenieder die zich gekrenkt voelt door Erdogan, en zo kan de islamisering in een nog hoger tempo voortgezet worden.

Disclaimer, dit is puur speculatief en slechts gebaseerd op eerdere door lobby beinvloede EU fratsen.

mysteryposter | 27-08-16 | 23:47

Het lijkt wel of ze daar in Syrië bezig zijn met de wereldkampioenschappen conventionele oorlogsvoering. We zijn nu aanbeland bij de kwartfinale wedstrijd tussen de Turken en de Koerden.

Borrelende Boris | 27-08-16 | 23:44

mysteryposter | 27-08-16 | 23:30 Je roept maar wat zonder verder bijbelse onderbouwing.

Jezusismijnheer | 27-08-16 | 23:43

@litebyte | 27-08-16 | 23:18
Thx. Turkije uit de Navo, als dat zou kunnen ...

Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:38

@Nehemia | 27-08-16 | 23:27
Geen idee, de toenadering van Putin tot Erdogan zie ik wel als zet om Turkije los te weken van de NATO, niet omdat Putin denkt dat Erdogan zo'n aardige man is.

Immers, het neerschieten van het Russische vliegtuig en de afslachting van de piloten in de lucht door Turkse jihadisten, was niets meer dan een smerige oorlogsdaad van Erdogan en de NAVO tov de Russen en dus kun je niet anders concluderen dat Putin zeer kalm blijft en rustig door blijft schaken.

La Bailaora | 27-08-16 | 23:37

De Koerden. Nu handig misbruikt, straks op een laffe manier door iedereen verraden.
Maar wij zeuren hier over de Palestijnen.

Zaadhaan | 27-08-16 | 23:36

*Gooit 'besloten' naar boven*

Nehemia | 27-08-16 | 23:29

@bijna_raak | 27-08-16 | 22:05 Over 'tig' jaar lezen we wel welke fouten er zijn gemaakt in de regio, zoals ik er na jarenlange bestudering van de geschiedenis tijdens en vlak na de 2e WO de overtuiging heb gekregen dat de geallieerden WEL naar Generaal Patton jr. hadden moeten luisteren en in mei 1945 met het restant van het Duitse leger hadden moeten doorstoten naar Moskou!!
Dan hadden wij in Europa niet bijna 45 jaar onder het juk van de USSR moeten leven, met aan beide zijden atoomkoppen op elkaar gericht.

Keyboardspeler | 27-08-16 | 23:28

@oostermoer | 27-08-16 | 23:12
Stel je nu eens voor dat er niemand reageert. . .

Mark_D_NL | 27-08-16 | 23:28

La Bailaora 2312
Ik denk dat Poetin rustig achterover leunt, hopende dat de snorrige sultan (hoge Suske en Wiske graad) zulke stommiteiten begaat dat de NATO geen andere keus heeft om Turkije uit het nest te flikkeren. Ongetwijfeld houdt die rekening met meerdere draaiboeken. De vraag is wat Amerika wil doen. Die hadden voordat de ellende begon dat Assad gewipt moest worden.

Nehemia | 27-08-16 | 23:27

Ik geloof dat zonder de bijbel het alleen maar gokken is naar wat er gaat gebeuren in Syrie en het midden oosten. Als ik de profetieen goed begrijp komt de antichrist uit Turkije of Syrie.

Jezusismijnheer | 27-08-16 | 23:26

@Graaf van Egmont | 27-08-16 | 23:24
Laten we het aan de Armenen teruggeven...

La Bailaora | 27-08-16 | 23:26

Admiraal_de_Ruijter | 27-08-16 | 23:22
Wel ja. Laten we iedereen fucken.

Graaf van Egmont | 27-08-16 | 23:24

-weggejorist-

the Jackdawn | 27-08-16 | 23:23

Fuck de Koerden. Koerdische milities vormden de doodseskaders die ten tijde van het Ottomaanse rijk twee genocides voor de Turken hielpen uitvoeren. Een deel van het grondgebied dat de Koerden nu claimen behoorde eerder toe aan door hen uitgemoorde Armeniers. En net zoals de Turken ontkennen ze deze misdaden in alle toonaarden.

Admiraal_de_Ruijter | 27-08-16 | 23:22

Erdogan wil ten koste wat kost voorkomen dat de vredelievende koerden aan de macht komen in Noord Syrië en een succesvolle democratische staat kunnen stichten.

Daarvoor bezet Erdogan een stuk in Syrië in samenwerking met IS zodat IS een vrije doorgang heeft naar Turkey met alle gevolgen van dien zoals Feynman fijntjes heeft opgemerkt.

Ik vind dat Turkije gelet op de praktijken van dictator Erdogan in spe uit de NAVO gezet moet worden evenals geen toetreding tot de EUSSR en al helemaal geen afschaffing van de Visumplicht.

ProAsfalt | 27-08-16 | 23:20

oostermoer | 27-08-16 | 23:12
Over die 2 laatste zinnen, wil ik het wel met je hebben.
Het is mij opgevallen dat we de laatste 30-40 jaar, van het ene grote, naar het andere megolomane sportfestijn moeten kijken. WK voetbal, EK voetbal, Olympische spelen, Olympische winterspelen, Giro, Tour de France, Vuelta, Formule1 en ga zo maar door. In de kleine hiaten die dreigen te ontstaan, zien we pokemon.
Het is allemaal bewuste afleiding, gecreëerd om het volk op het niveau van een downer te houden.
Geef ze brood en spelen.

Graaf van Egmont | 27-08-16 | 23:18

@Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:01

Putin kan de herstelde relatie met Turkije goed gebruiken om de EUSA onder druk te zetten, evenals Erdogan kan de herstelde relatie goed gebruiken met Rusland om de EUSA onder druk te zetten.

Erdogan heeft recent nog aangeven om het NATO lidmaatschap te herzien als Turkije tegen wordt gewerkt in haar strijd tegen het terrorisme.

litebyte | 27-08-16 | 23:18

De enigen die het in de recente geschiedenis goed aangepakt hebben waren de Bulgaren. In de nadagen van het communisme hebben die de 300.000 Etnische Turken het land uitgegooid. (Operatie Exodus). In tegenstelling tot Nederland, Duitsland en Oostenrijk hebben die geen onaanpasbare Turkse minderheid in het land. Degenen die wel gebleven zijn drinken alcohol en eten varkensvlees.

www.balcanicaucaso.org/eng/Areas/Bulga...

Haberdoebas | 27-08-16 | 23:14

zou nu op het 8-uur journaal moeten
helaassss
over 10 jaar bij zembla

nemeton | 27-08-16 | 23:12

Rusland is er natuurlijk helemaal niet blij mee, maar de Rus is, als zo vaker gebleken, een realist. Ze steunen Assad, en die is met zijn leger uitermate kwetsbaar gebleken. De laatste 2 weken hebben die een gevoelige nederlaag geleden rond Aleppo, hoewel ze vandaag een stuk Damascus hebben weten te bevrijden (Darayya).

Putin moet op eieren lopen, en ik denk dat toen een aantal weken geleden de koerden Assad's troepen aanvielen in oa Hasakah, Putin's zwijgende 'steun' (niet aanvallen) tov de koerden nu iets anders is komen te liggen.

Zowel de jihadisten (die worden gesteund door Turkije, Saoedie Arabië en Qatar en deels door de VS), als de koerden, die ook weer door de VS gesteund worden, moet ie nu als tegenstander zien. Die kan die niet beide frontaal bestrijden, en ik denk dat de Rus ze probeert tegen elkaar uit te spelen.

De VS wed op 2 paarden, Turkije en de Koerden, en het zou zo maar kunnen dat ook die deze 2 tegen elkaar uitspelen. Dat kan in het grote geweld alleen maar betekenen dat op korte termijn de koerden de verliezers worden.

Voor Assad en de Russen wordt het moeilijk, omdat de Turken de Koerden minimaal achter de eufraat zullen knikkeren, en dat zal ertoe leiden dat de jihadisten weer volle steun gaan genieten van Turkije om hun strijd tegen Assad voort te zetten.

Toch denk ik dat Putin de beste schaker is, dus ik ben benieuwd wat ie nu weer uit de grote hoed gaat toveren.

La Bailaora | 27-08-16 | 23:12

Ik krijg steeds meer de indruk, dat als ik hier op Geenstijl of vroeger op Pownews reageer ik met gelijkgestemden te maken heb. Niet allemaal, maar toch wel de meesten.

Dat is hartverwarmend. De realiteit is echter, dat rond 65% van de nederlandse kiezers het NIET met ons eens is of zich er gewoon weg niet in verdiept.

Al die bijdragen van ons zijn prachtig, maar wat hebben ze voor zin? "Den Haag" leest het toch niet. De andersdenkenden lezen het ook niet.

De jeugd jaagt op pokemons, de ouderen kijken naar Linda de Mol. Wat heeft het nog voor zin om te reageren?

oostermoer | 27-08-16 | 23:12

@die_kale | 27-08-16 | 22:58

Dat ontgaat velen helemaal niet. Vraag is alleen of alle partijen het er wel in volledigheid mee eens zijn, maar belangrijker of dat erdolf zich aan de afspraken achter de gordijnen zal houden.

Overigens is een idee van een opdeling vna Syria helemaal niet zo'n gek idee. Alleen niet onder leiding van turkije.

Daarnaast is er nog een probleem en dat is Iraq. De situatie in Iraq is mogelijk nog wel gevaarlijker als in Syria. De strijd tegen IS is het enige wat Iraq nog bindt.

litebyte | 27-08-16 | 23:10

Twee loaded guns: de warme herenliefde tussen Stalinist Poetin en door fascisme-fan Erdogan. En ruim anderhalf miljoen vluchtelingen als loaded gun op Europa gericht.

Geopolitiek gezien is het niet gunstig om een onafhankelijke Koerdische staat te hebben pal tegen Turkije aan.... nog los van allerlei sentimenten weet je zeker dat zo'n constructie garant staat voor tientallen jaren gedonder en gedoe.

Mark speelt in dit spel geen rol en zijn opmerkingen waren vooral een signaal voor de hier wonende Turken die denken dat het hier Istanbul of Ankara is.

Donkersloot | 27-08-16 | 23:05

Het wordt ons in ieder geval als gewone burger niet gemakkelijk gemaakt. Behalve echte oorlog, zitten we ook nog eens met een informatie- en desinformatieoorlog. We moeten allemaal maar geloven dat de mensen zoals Feynman juist geïnformeerd zijn. In ieder geval ben ik zelf al zo ver, dat ik politici en financiële mensen niet meer geloof. De rest zal zich wel voor onze aangezichten ontspinnen.

Graaf van Egmont | 27-08-16 | 23:04

Ome Erdo wil het Ottomaanse Rijk in oude luister herstellen. De inname van Jarabulus was één toneelstukje. IS was bij toverslag verdwenen. In rook opgelost. Het gaat de snorrige sultan dan ook om de Koerden. Die negert uit het Witte Huis gaf uiteraard zijn zegen voor de operatie. Die Koerden laten zich echter niet wegjagen. Een bloedbad is aanstaande. De Koerden - een ontheemd volk met meer dan dertig miljoen zielen. Hun was ooit door de Internationale gemeenschap een eigen staat beloofd, maar Ataturk hield dat tegen. Toen is de militante groep PKK onstaan omdat er niet geleverd was. De daden van de PKK zijn niet echt okselfris, maar men moet niet vergeten dat elke poging tot autonomie in het verleden altijd bloedig werd neergeslagen. Als de Koerden een deelgebied in Syrië krijgen en daarmee de eens beloofde eigen staat kan het gesodemieter voor altijd afgelopen zijn. Het kost de Turken geen meter grond.

Nehemia | 27-08-16 | 23:04

@litebyte | 27-08-16 | 22:56
Heldere analyse. Maar waarom stemt Poetin in met de inval van Hitler in Polen, herstel, van Erdogan in Syrië?

Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 23:01

De Turken zeggen dat Kemal Atatük op Cyprus is opgeleid door de Britten destijds, vandaar het Turks alfabet. Erdoğan praat liever of ziet liever het Arabisch als islamitische taal: m.youtube.com/watch?v=a1FbC2Ox8t4

Dr. Frambozenjam | 27-08-16 | 23:01

We gaan Feynman,

www.feynmanlectures.caltech.edu/

toch niet te grabbel gooien? Of wat.
Not done.
Over de rest wel een idee maar geen commentaar.

Chernodebiel | 27-08-16 | 23:01

Waarom ontgaat het iedereen dat Erdoğan dit met toestemming van de VS en Rusland al lang tevoren heeft gepland?
www.dejongeturken.com/bizar-toeval-dag...
Houdt in dat geval oktober en de Gazastrook in de gaten.

die_kale | 27-08-16 | 22:58

Dit schaakspel blijkt voor sommigen moeilijk te begrijpen.

Ik heb het hier al eerder aangegeven. In September 2014 wilde erdogan een bufferzone instellen. Een bufferzone die tussen de 20 - 40 km in Syria zou lopen onder controle van Turkse troepen. Een deel van deze bufderzone kwam overeen met de huidige eis dat de YPG tot aan de Eufraat zich terugtrekt.

Destijds stuitte dit buferzone plan op veel verzet. Rusland zou het niet eens toestaan. Inmiddels heeft Rusland met erdogan een deal gesloten. Geen dreigementen meer om Turkse toestellen boven Syria neer te halen of Russische militaire land inzet (zoals eerder door Putin aangegeven als Turkije Syria zou binnenvallen.)In plaats daarvan diplomatieke stilte.

Aan de andere kant is de bondgenoot van de YPG - de EUSA onder druk gezet door Turkije. Gezien de recente verbeteringen tussen Rusland en Turkije zal NATO lidmaatschap wel aan bod zijn gekomen.

Islamfascist erdolf doet een 'sudetenlandje' en komt ermee weg. Ondertussen maakt Nederland zich druk om een incompetente populistische leugenachtige keutel die zich voor de derde keer verkiesbaar stelt na het zeggen van sorry.

litebyte | 27-08-16 | 22:56

24 augustus 1516, the Battle of Marj Dabiq.
Precies 500 jaar later . . .
Die 24e was geen toeval.

Het is een publiek geheim (bij de niet westerse media) dat de Turken goederen van en naar IS gebied transporteren. Regelmatig publiceren de Russen foto's gemaakt door satellieten en drones van voertuigen aan de turks syrische grens, zoals colonnes van tankwagens.

Dit Turkye wil graag de poorten openzetten om het westen verder te destabliseren. En wat is de rol van onze politici hierin?

General McAuliffe | 27-08-16 | 22:54

Turkije is en blijft een belangrijke partner, zei onze MP.
Dus zelfs als je hele volkeren uitmoord, eisen stelt en alle landen om je heen bedreigt, blijf je welkom in de EU-familie.
Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
#Ruxit

Schietmijmaarlek | 27-08-16 | 22:52

Feynman | 27-08-16 | 22:48
Precies. Vandaar ook mijn disclaimer erbij. :-))

Príncipe | 27-08-16 | 22:51

@Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 22:45
De Nederlandse Defensie moet indien nodig zelfs de USA kunnen dreigen met een alles vernietigende aanval op bijvoorbeeld Texas. De USA doet maar wat het wilt. Dat kun je niet zo laten doorgaan.

Mark_D_NL | 27-08-16 | 22:51

Príncipe | 27-08-16 | 22:42
Daar zijn foto`s van, maar ik durf het niet te zeggen. De brandwond op het voetje is handschoenvormig. Alsof het voetje ergens in gedoopt is, zoals een kokende vloeistof.
twitter.com/sayed_ridha/status/769033... Kan ook door langdurig lopend vluchten in de brandende zon, zonder schoenen aan, maar wel een langere broek.

Feynman | 27-08-16 | 22:48

De enige die die "corridor from hell" tussen IS en Europa kan vernietigen is Poetin.
Maar waarom zou hij een wereldoorlog riskeren als hij door datzelfde Europa steeds maar weer als het kwaad wordt weggezet?
Hij kijkt wel uit.
Daarom kan deze proxyoorlog wel eens heel erg lang gaan duren.
Trump is de hoop voor de wereld.
Hopelijk zien vele Amerikanen dat ook in.

Dostranamus | 27-08-16 | 22:47

Turkije valt Syrië binnen met goedkeuring van Obama en Poetin.

Dus, een flinke gedachtensprong nu, maar toch dus, dus Nederland moet zo snel mogelijk over kernwapens zien te beschikken. Want onze bondgenoten doen maar wat. We moeten onszelf kunnen verdedigen! We kunnen kennelijk niet vertrouwen op de Navo.

Lewis Lewinsky | 27-08-16 | 22:45

Ik heb ook al ergens gezien dat de Turken chemische wapens hebben gebruikt tijdens de laatste militaire acties. Maar eh... dat is een website... daar mag je van het establishment niet op kijken... Voorlopig is dat natuurlijk geen probleem. Maar eh... Erdogan weet dat als ie weer terug overloopt naar het Westen... dat ie vervolgd gaat worden. Vanwege Koerden, nu chemische wapens... (Het gebruik van die chemische wapens was wel met enige voorzichtigheid gebracht overigens. Wel foto's die realistisch waren. Maar eh... er zat een disclaimer bij.) Niks zo interessant als de door het Westen gecensureerde sites. :-))

Príncipe | 27-08-16 | 22:42

Puik stuk met veel inzichten en een update van de laatste stand van zaken in Uitzichtlozië! Zo'n gesprek he, tussen lachebekkie en sultan Erdo, is dat nou een monoloog uit Ankara met een 'euhh' en 'ja maar zeg nou poeh he!' uit Den Haag? Ik vreet volgend jaar niet meer tijdens ramadan als dat moederskindje sultan Erdo even klip en klaar heeft verteld dat hij zijn salafistische tentakels dafuq uit Holland moet halen of hij snijdt al het gratis exportgeld naar Turkiye door.

Sliptong | 27-08-16 | 22:41

Nuchternederland | 27-08-16 | 22:26 | | Reageer+ | 0

tUUUUUtuuuuuh.
www.youtube.com/watch?v=tz1aZq3axgg
Tijd voor het Wilders tijdperk.
Tokkie powahhhhh8).

hebbuh | 27-08-16 | 22:40

Wat me toch echt weer het meest opvalt aan dat kaartje is hoe klein Israel is tov die enorme lappen arabistan.

Een klein landje dat WEL iets van haar leven maakt, tov massa's arabieren die alleen maar kapot en stuk maken.

En kom me niet aan met dat Israel dat alleen maar kan met steun van de VS. Arabistan beschikt, indien goed besteedt, over veel meer resources/geld wegens haar olie voorraden.

Let wel, indien goed besteedt. En dat is niet besteedt aan die oververhitte haatbaarden en lompenzakken.

C'est ca, het hele probleem in een notendop.

TisNieZoMoeilijk | 27-08-16 | 22:38

watergeus | 27-08-16 | 22:30
Kom kom, ze hebben alles onder controle. Dit is niet 1914 of 1939.

Graaf van Egmont | 27-08-16 | 22:37

"Wordt hier Syrië van buitenaf verdeeld tussen de grootmachten?"
.
De balkanisering van het Midden-Oosten staat al langer dan vandaag op het programma (o.a. 'Clean Break' en de PNAC). Het begon al met het opbreken van de Balkan: "The aim was in breaking up Yugoslavia, using ethnic rivalries as the trigger for regional conflict and ultimately war, leading to the dissolution of Yugoslavia into several countries, justifying a permanent US and NATO military presence in the region." Wat het MO betreft zijn diverse balkaniseringsplannen, denk aan deze www.globalresearch.ca/articlePictures/... en deze www.informationliberation.com/files/Be... Sinds de val van de muur immers is er een streven naar een nieuwe wereldorde met de VS als enige grootmacht (Wolfowitz Doctrine). Dat gaat niet vanzelf: "Countries that resist being absorbed into the Anglo-American-European international order (…) are targeting for regime change well in advance of the pretext they give to intervene". journal-neo.org/2014/10/09/the-neocons...

ben kokhals | 27-08-16 | 22:35

Het begin van WO3: NATO - Rusland/Turkije(Isis)/Iran/China...

watergeus | 27-08-16 | 22:30

Nuchternederland | 27-08-16 | 22:26

De moeder, allemaal!

eerstneukendanpraten | 27-08-16 | 22:29

Maar wat zei Erdogan terug tegen Rutte?
Tuuttuuutuuut?

Nuchternederland | 27-08-16 | 22:26

Vroeger, nog niet zo heel erg lang geleden , bestond er nog democratie. Tegenwoordig noemen ze dictatoriale trekjes al democratie. Anti-fascisten zijn de nieuwe fascisten, goede doelen, daar word een directeur en een handjevol bestuursleden ook wat vrolijker van,enz. Tijd voor een flinke bezem door dit alles!

Mr_Pikibelly | 27-08-16 | 22:25

Wat een lul zeg die Rutte. Steeds over die doodstraf hebben. Zegt ie dat ook steeds tegen Obama of zo? Geen handelsbetrekkingen meer voordat de VS de doodstraf afschaft.
Maar die journalisten die gevangen zitten, nee prima.

roze_bril | 27-08-16 | 22:24

Goh dus ISIS trok zomaar terug.
ISIS=PROXY=NAVO.
Geld>>>>>Soros>>>>NWO.

hebbuh | 27-08-16 | 22:21

Had net een alu-hoedje op toen de bliksem insloeg, werkte als een soort kooi van faraday. Maar google; Isis en Syces-Pycotverdrag en ottomaanse rijk. Wie zijn de spelers en wie de pionen? geologie.. *een beste diepte-onderzoek Feynman*

Dr. Frambozenjam | 27-08-16 | 22:21

Mark Sykes en Francois Picot waren 100 jaar geleden zo dom nog niet. Zij begrepen de islam en hun verdeeldheid veel beter dan Biden en Obama dat vandaag doen. Laat die landen lekker bestaan met hun door minderheid gesteunde dictators. Een betere garantie voor stabiliteit en de kop ingedrukte terroristen bestaan er niet.

heldheino | 27-08-16 | 22:18

Rutte moet niet meer telefoneren, maar aftreden.

oostermoer | 27-08-16 | 22:15

Als de Koerden worden weggevaagd door de Turken kleeft er bloed aan Biden's en USA'S handen! Maar VS komt niet voor het Internationale Gerechtshof, zijn ze van gevrijwaard. Schandalig hoe je medestrijders zo kunt verraden! Bah!

Jan, Leiden | 27-08-16 | 22:15

@borgmonster | 27-08-16 | 22:02
Daar mag van mij veel meer over onderzocht worden, incluis oekraïne en nederland zelf, dat er niks gebeurt zonder amerikaanse opdrachten

tattooboer | 27-08-16 | 22:11

dat filmpje.. wat is dat voor amateurs leger??

Intelroy | 27-08-16 | 22:10

Rutte kan direkt weer bellen, dit keer om zijn condoleances over te brengen. De eerste turkse militair is gesneuveld bij een raketaanval.

brughslurph | 27-08-16 | 22:10

@MarkRutte: wat Ebru zegt ("ROFLOL").

Fijnstoffer | 27-08-16 | 22:09

SDF, FSA, beetje lastig te volgen met benamingen die de groeperingen zelf niet hanteren en hoe ze in de NL media ook niet genoemd worden. "Het Vrije Syrische Leger" en het "syrische leger" worden hier bedoeld?

Captain Pervert | 27-08-16 | 22:09

Obama heeft wederom de Koerden verraden.

bijna_raak | 27-08-16 | 22:05

Als we eerst eens alle amerikanen die op dit continent rondlopen, van hier tot japan, het zwijgen opleggen en niet langer tollereren dat amerika zich overal mee bemoeit komt alles wel op zijn pootjes terecht.

Leptob | 27-08-16 | 22:05

Jo Biden? Als in Jo Frost? Moesten de Koerden naar de naughtspot?

Captain Pervert | 27-08-16 | 22:04

Wat een geruststelling om te weten dat Joris (of één van zijn vele hulpklazen) zelfs na 22.00 PM nog vlijmscherp is. Wolla!

eerstneukendanpraten | 27-08-16 | 22:03

@taytooboer: afgelopen weekvoldoende verslagen gelezen waarin Biden zeldzaamheden deze voorstellen te hebben gedaan. Binnen maar ook buiten de MSM.

borgmonster | 27-08-16 | 22:02

Goed om te zien dat er nu dan toch een geïnformeerd stuk over de strijd in Syrië op de site staat. Dat de Turkse inval is afgestemd met de Amerikanen, Russen en Syrië zelf mag duidelijk zijn. De VS is ook altijd consistent geweest over dat ze tegen koerden ten westen van de Eufraat zijn. Dat was het hele punt van de SDF: zorgen dat de koerden samenwerken met Arabische groepen die dan achter kunnen blijven in Arabische gebieden. De Koerden zitten ook niet te wachten op het blijven in steden waar ze ongewenst zijn.

Blasfemie | 27-08-16 | 22:01

Het begint goed met je aannames dat Biden er in betrokken is, zelfs de lakens uitdeelt maar erna is er een jungle van oninteressante feitjes ter plekke daar, ben wel benieuwd of je dit feit ergens in de toekomst geldig maakt als exponent in een opsomming over USA invloed.

tattooboer | 27-08-16 | 21:59

PS: heeft Erdogan ook toegezegd aan Rutte z'n verzoek te voldoen om z'n aanhangers hier niet op te zetten tegen de Gülen-gekkies?

borgmonster | 27-08-16 | 21:59

-weggejorist-

ristretto | 27-08-16 | 21:55

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 27-08-16 | 21:55

De USA onder Obama heeft niets geleerd van het verleden. Obama wil zich als democraat met heftige spelletjes inlaten maar neemt alleen halfzachte beslissingen. En dús slechte beslissingen. Je hebt een eikel nodig om goede oorlogsbeslussingen te kunnen nemen.

borgmonster | 27-08-16 | 21:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken