Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Politie Rotterdam vindt AK47 op straat

De bazen van #PRO247 hebben weer een sensationele video online gezet. Het basisteam IJsselmonde krijgt melding van twee mannen die overdag met een mitrailleur rondlopen en er iemand mee bedreigen. Eenmaal ter plaatse rent een verdachte weg, maar deze kan niet achterhaald worden. Wat wel gevonden wordt, is de AK47 van de verdachte. Er gebeurt verder niks spectaculairs in de video, maar wat het toch weer spectaculair maakt is dat dit soort wapens gewoon overdag meegedragen worden in Nederlandse wijken en op straat worden achtergelaten alsof het ijsco-stokjes zijn. Dit had ook kunnen eindigen in een schietpartij in een woonwijk, of met een kind dat de mitrailleur vindt. Gelukkig eindigt het nu met een stuk minder spektakel.

Reaguursels

Inloggen

Brofist | 25-08-16 | 23:31

Nerd.... Ga je nu een shooter vergelijken met de realiteit? Ga es effe lekker heel snel terug naar je game console.
BLikje energy er bij en je bent weer scherp.....

konthaarhanekam | 26-08-16 | 10:03

Niet dat je daarmee veel meer kunt uitrichten tegen een AK47, maar toch, de oude Walther P5 is in ieder geval met pensioen.
Prof. Yakko | 25-08-16 | 14:58
zeker nooit CS gespeeld ofzo? (of elke andere shooter).
Je kan met een minigun door de straat lopen, maar als je alles behalve de tegenstander raakt die je van achter met een mes in je nek steekt ben je gewoon de lul.
Gewoon niet geraakt worden en een betere 'aim' hebben dan de tegenpartij, dan red je het ook wel met een klappertjes pistool.

Brofist | 25-08-16 | 23:31

-weggejorist-

Edgecrusher | 25-08-16 | 23:08

A.S. Perien | 25-08-16 | 16:28

Ja is inderdaad treurig om te lezen.
Ben je ook op vuwa te vinden?

Edgecrusher | 25-08-16 | 23:08

AK-47 hiervan zijn er wereldwijd 75.000.000 in omloop.
Onverslijtbaar wapen,door elke idioot te gebruiken.
Zo was het ook oorspronkelijk ontworpen.
Honderdduizende sterven door gebruik van dit wapen.
En het komt dichterbij,gaat u maar rustig slapen.

De Profundus | 25-08-16 | 20:53

Zojuist is er weer een ak47 van de straat gehaald. En wel op hemelsbreed z'n 500 meter afstand van de in dit filmpje aangetroffen ak47. Gaat lekker daar in Rotterdam. twitter.com/mediatvnl/status/76883676...

gjoers | 25-08-16 | 18:17

Als je de connecties hebt om er 1 te bemachtigen zijn nummer 2 en 3 ook geen probleem. Vorig jaar een misdaadjournalist horen vertellen dat de prijzen zo tussen de 1000 en 1500 euro liggen en dat dat minder is dan je voor een goed pistool kwijt ben.
Mijn onderbuik zegt dat het aanbod dus aanzienlijk is. Kortom iedereen (met foute connecties) die er echt één wil.. heeft er één (of meer) liggen. Ehm *ril*

noerg | 25-08-16 | 17:45

Laten we hopen dat de overheid het geweldsmonopolie kan behouden. Anders faalt de natie.
Of er komt voordien een kantelpunt waarbij het risico van het bewapenen en trainen van burgers kleiner is dan om het niet te doen. Als ik verantwoordelijk was voor die inkoop dan ging ik winkelen in Zwitserland. Hun wapens gaan heel precies, net als hun klokken.

squadra | 25-08-16 | 17:37

Wat zou iemand met een AK74 moeten? oh wacht...

van heinde en verre | 25-08-16 | 17:01

Edgecrusher | 25-08-16 | 13:24 Ik zit met diverse diciplines ook ruim boven de 25 jaar en verbaas mij er over hoe onbenullig er in de media, door politiek en "deskundigen" over bewapening wordt gesproken. Als een journalist het zou wagen om van Jos Verstappen serieus te schrijven dat hij op een kinderfiets racet zou hij direct ontslagen worden.

A.S. Perien | 25-08-16 | 16:28

De M1 .30 karabijnpatroon stopping-power?
Misschien als je verboden dingen deed met de punten van de patronen.
Roadblock | 25-08-16 | 13:27 De energie van de .30M1 is op pistoolafstanden van 25-50 meter nagenoeg vergelijkbaar met die van een .357M. Die laatste heeft naar mijn ervaring aanzienlijk meer kracht en bovendien een langere vluchtbaan dan een 9x19 wat hem praktischer maakt voor afstanden tussen 50-100 meter.

A.S. Perien | 25-08-16 | 16:12

De MP5 is wel een machinepistool.
MP is de letterlijke Duitse afkorting hiervoor.
Astroturfer | 25-08-16 | 13:23 Genau, aber de Nederlandse variant die door de reguliere politie wordt gebruik heeft geen auto-functie en is dus per definitie geen machinepistool maar een veredeld pistool, meer niet, de naam MP ten spijt.

A.S. Perien | 25-08-16 | 16:05

maar hopen dat ie niet zoek raakt bij de pliesie.

umeli | 25-08-16 | 16:04

Voor de goed orde. Het waren 2 AK-47 die gevonden zijn, één was er doorgeladen, beide hadden een vol magazijn. Omdat de eerste niet doorgeladen AK-47 minder interessant was is er in de video geknipt.
Citaat Politie #PRO247 - Veiligstellen van een AK47 na achtervolging : Na de melding werden er twee AK47 (automatische vuurwapens) aangetroffen. 2 automatische vuurwapens gevonden in een sporttas verstopt in een kliko bij de speelweide bij de Chinese Tuin in Rotterdam.
www.ad.nl/dossier-rotterdam/spectacula...
www.nu.nl/rotterdam/4078573/meerder-sc...
Het is daar niet pluis.

Flappie2006 | 25-08-16 | 15:58

Graaisnaaiert | 25-08-16 | 12:51
Mee eens!
Een verrassend genuanceerde uitspraak tussen de soms "briesende stieren" bij de GS-reaguurders. Laten we lekker Nederlands blijven. Alles goed in de gaten houden, en de kat de boom uitkijken. De NL politie doet best veel goed. De 2 terroristen Volkert vd Graaf en Mohammed Boujeri zijn in beide gevallen meteen gepakt en levend "tijdelijk opgeborgen". Géén kans op martelaarschap.
Bij die acties in het buitenland zijn de terroristen allemaal neergeknald.
Ik vond ook het optreden van de politie bij die gewapende mafkees in de NOS-studio een jaar geleden ook prima: "fel en beheerst".
Ook ben ik positief over de politie- en militaire acties uit de 70-er jaren bij de Molukse treinkapingen. Weinig burgerslachtoffers en geen aarzelingen om een kaper onschadelijk te maken. Maar ook geen nutteloos geweld. Ik denk dat de politie in NL niet de slechtste is van Europa.

TB2318 | 25-08-16 | 15:22

Bij een Duitse moskee waren een tijdje terug ook dit soort wapens gevonden; we gaan nog roerige tijden tegemoet.

dalskog | 25-08-16 | 15:21

@Roadblock | 25-08-16 | 13:27:

Een simpel nagelvijltje doet / deed wonderen.

Reinaert | 25-08-16 | 15:02

@Roadblock | 25-08-16 | 13:09
NL Politie gebruikt al weer een tijdje de Walther Walther P99Q als dienstwapen.

Niet dat je daarmee veel meer kunt uitrichten tegen een AK47, maar toch, de oude Walther P5 is in ieder geval met pensioen.

Prof. Yakko | 25-08-16 | 14:58

A.S. Perien | 25-08-16 | 12:53
De termen worden zelden goed gebruikt, zeker in de journalistiek (zeker door elke fop-Nederlands student die besloot journalist te worden). Elke pantservoertuig is een tank, elke "barrelbomb" een wapen van ongeëvenaarde kracht en gruwelijke intentie en elk mogelijk automatisch vurens wapen een mitrailleur.
.
Goed dat de agenten blijkbaar zo een zorgvuldig procedure aanhouden, nu nog de vraag of het NFI überhaupt wat doet met deze informatie (want geen geld) en of het OM gaat vervolgen als ze een verdachten hebben. Ik vraag me toch af waarvoor je zoiets zou achterlaten of mee zou nemen. Zo'n aanvalsgeweer is duurder, moeilijker te verbergen en dodelijker dan je normale pistool, als het zo wordt achter gelagen lijkt het haast wel of ze toch nog een verse levering uit Joegoslavië hebben staan (of het gaat hier om extreem domme maar zichzelf ook extreem stoer vindende jongens).

HaatAth3ist | 25-08-16 | 14:52

Er is toch niks kwaad aan een AK47 te bezitten. Dat is de wil van Allah en als je God liefhebt dan doe je dat.
***alle realiteit uit het oog verloren doen zijn***

met klem | 25-08-16 | 14:52

Werkt goed, joh, dat verbod op vuurwapens!

Piet van het Padje | 25-08-16 | 14:39

Vond ik maar zo'n ding op straat... Geloof me, vrij spoedig hebben we allen zo'n ding heel hard nodig.

henk7492 | 25-08-16 | 14:31

Zoiets vind ik nou nooit

ministerSinister | 25-08-16 | 14:05

Daar zal pappa Mocromaffia blij mee wezen...
DNA is mogelijk en jammer genoeg nog niet in de database van zo'n rotkoter. Komt nog wel.

Jan Gordelroos | 25-08-16 | 13:55

@Olc32 | 25-08-16 | 12:49
Sssssh

Slogra | 25-08-16 | 13:54

Het is helaas een feit dat de onderwereld tegenwoordig over veel meer vuurkracht kan beschikken dan de politie. Hier zou men zo snel mogelijk iets aan moeten doen om de politie op zijn minst van gelijkwaardige middelen te voorzien. Het lijkt erop dat de overheid zijn hoofdtaak, veiligheid voor de burger, momenteel onmogelijk kan garanderen. Het zijn niet alleen de overvallers en de drugshandelaren die over dit wapentuig kunnen beschikken. We hebben vorig jaar allemaal gezien wat slechts een paar van dit soort wapens in handen van slechts een paar 'verwarde mannen' aan kunnen richten.

baronbreekijzer | 25-08-16 | 13:35

A.S. Perien | 25-08-16 | 12:53
De M1 .30 karabijnpatroon stopping-power?
Misschien als je verboden dingen deed met de punten van de patronen.

Roadblock | 25-08-16 | 13:27

A.S. Perien | 25-08-16 | 12:53

Goed gezegd!
Loop nu zelf ruim 25 jaar rond op de schietbanen en veel reacties hier zijn dan ook tenen krommend om te lezen.

Edgecrusher | 25-08-16 | 13:24

@necrosis jij bent wel heel slim zeg

acert | 25-08-16 | 13:23

@Perien
De MP5 is wel een machinepistool.
MP is de letterlijke Duitse afkorting hiervoor.

Astroturfer | 25-08-16 | 13:23

Ja dat krijg je met open grenzen. Elke gekkie kan aan een automatisch wapen komen.

chrisjuh | 25-08-16 | 13:18

Ik vind het toch wel van veel lef getuigen, om slechts bewapend met een pistool achter iemand aan te rennen, waarbij de melding een mitrailleur is.
En die kogelwerende vesten zagen er niet uit als klasse 4, dus daar gaat een AK47 patroon zo doorheen.
Als ze panserdoorborende munitie gebruiken gaan ze door 18mm panserstaal (Dus door de meeste bewakingscontainers).
Het is een schandaal dat de Kmar en politiemensen, zodra zij het reele risico lopen met een AK47 of AK74 te maken te krijgen, niet van gelijkwaardige wapens worden voorzien.
Ik heb mij laten vertellen dat in de bewakingscontrainers niet eens openingen zitten waaruit men vuur kan uitbrengen.
Dus je zal naar buiten moeten met je Walther P5 of Glock 17.
Ik vind dat bij de slachtoffers die dan vallen de verantwoordelijke bewindsman wel bloed aan zijn handen heeft.

Roadblock | 25-08-16 | 13:09

Zolang we het tuig massaal binnenlaten gaat het van kwaad tot erger. Wanneer gaan we het kutvolk dat niets toevoegd eens uitzetten?!

Maxx! | 25-08-16 | 12:57

Voor de goede order: een AK is géén mitrailleur. Het verschiet een geweerpatroon en is hooguit een machinegeweer te noemen. Een mitrailleur verschiet specifieke mitrailleur munitie en is ingericht om nagenoeg uitsluitend automatisch te vuren. Een machinegeweer vuurt in de regel de geweerpatroon automatisch of semi-automatisch. Het is typisch Nederlands om allerlei vuurwapentypen door elkaar te halen. Een MP5 is dus ook geen mitrailleur en ook geen machinegeweer. Het verschiet een pistoolpatroon automatisch of semi-automatisch en kan dus een machinepistool genoemd worden. De MP5 die bij de reguliere politie wordt gebruikt is uitsluitend semi-automatisch en is dus geen mitrailleur, geen machinegeer en mag dus zelfs geen machinepistool genoemd worden maar eigenlijk pistool met een langere loop en schoudersteun. Zijn voorloper, de heerlijk schietende semi-automatische .30M1 karabijn had door zijn krachtiger patroon overigens een langer bereik en meer stopvermogen.

A.S. Perien | 25-08-16 | 12:53

TB2318 | 25-08-16 | 12:24:
.
Inderdaad. Heb zo de indruk dat onze veiligheidsdiensten een stuk minder klungelig zijn in het monitoren dan dat ze naar buiten toe doen voorkomen ( krantenknipselverhaal bijvoorbeeld ). Dat, in combinatie met het feit dat we hier een stuk soepeler met minderheden en nieuwkomers omgaan ( subsidieren en in hun sop laten gaarkoken, simpel gezegd ) dan in bijvoorbeeld Belgie of Frankrijk zorgt ervoor dat ze naar mijn mening veel minder behoefte hebben om het eigen nest hier onder te schijten en hooguit een continent verderop gaan lopen rellen. Valt ook wat voor te zeggen...

Graaisnaaiert | 25-08-16 | 12:51

Er gaan berichten de ronde dat men al expres afkapt wanneer een lichgetinte baardmans wil gaan onderhandelen.
Slogra | 25-08-16 | 12:47
.
En jij weet dit omdat......?

Olc32 | 25-08-16 | 12:49

Ik ben benieuwd naar de prijs op basis van CIF levering thuis. Kom je denk ik toch op die duizend piek uit.
Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:36
Dat denk ik ook, maar dan krijg je wel extra munitie en een paar bonus granaten.

rechtsdwalendeautist | 25-08-16 | 12:49

Welke Tigani verkoopt zijn waar overigens aan mossels tegenwoordig?
Er gaan berichten de ronde dat men al expres afkapt wanneer een lichgetinte baardmans wil gaan onderhandelen.

Slogra | 25-08-16 | 12:47

Ja, want wij hebben het beter voor elkaar met ons wapenverbod, dan de Amerikanen met hun NRA.

Olc32 | 25-08-16 | 12:46

De overheid faalt in het beschermen van haar burgers. Een wapen als een AK47 is in Nederland zo langzamerhand net zo makkelijk te krijgen als illegaal vuurwerk in december.

DasNouJammer | 25-08-16 | 12:46

Ome Reintje heeft wel eens (legaal) geschoten met een AK47 en dat is inderdaad een handzaam, simpel en toch nog behoorlijk accuraat wapen. In elk geval beter dan de verzameling antiek die anno destijds mijn 'persoonlijke' bewapening vormde: FN Browning 9mm pistool, UZI pistoolmitrailleur en Garand M1A1 karabijn.

Ik snap dus verdomd goed dat criminelen, jihadisten en kindsoldaten met een AK47 rond banjeren. De wereld is vergeven van die dingen, helaas.

Reinaert | 25-08-16 | 12:43

n = m regelmatig

Pleuromast | 25-08-16 | 12:42

Die wijk, waar ook de rtl4-negert Jandino is opgegroeid, is compleet naar de tyfus door allerlei import. Regelnatig wapenvondsten in kelderboxen daar.

Pleuromast | 25-08-16 | 12:40

www.zerohedge.com/news/2016-08-24/stud...
En gelukkig is de toekomstige levering uit Iraqi en afghan stockpiles ook weer gegarandeerd. De VS zijn het zicht kwijt op honderdduizenden aanvalswapens. Honderdduizenden.

Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:39

Daarom staan daar ook tientallen 4kamer woningen met tuin te huur voor 300 euro

bierbundel | 25-08-16 | 12:39

-weggejorist-

Ciska | 25-08-16 | 12:38

Gelukkig hebben we strenge wapenwetten in Nederland!

nStilgar | 25-08-16 | 12:37

rechtsdwalendeautist | 25-08-16 | 12:30
Ik ben benieuwd naar de prijs op basis van CIF levering thuis. Kom je denk ik toch op die duizend piek uit.

Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:36

Goed om te weten dat ons landje weer wat veiliger is.

brughslurph | 25-08-16 | 12:35

@zwartzondersuiker | 25-08-16 | 12:22
De meesten van ons hebben in de 70er en 80er jaren wel een relatief 'fantastische' jeugd gehad in vergelijking hoe het er hedendaags aan toe gaat.
Ik zou zonder een seconde na te denken in een tijdmachine stappen richting die jaren!

BadLieutenant | 25-08-16 | 12:35

@ja,diedus! | 25-08-16 | 12:26
Geeft het amateurisme van de nederlandse politie aan. Logisch ook na decennia lang alleen maar opgeleid te worden om fietsers en foutparkeerders te bekeuren.

sinar2 | 25-08-16 | 12:35

Toch maar geen Walhalla?

Slogra | 25-08-16 | 12:33

In plaats van die duizend piek wil ik wel een werkende ak47.
Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:09
Voor die prijs koopt u er twee.

www.nrc.nl/nieuws/2015/02/28/een-ak-4...

rechtsdwalendeautist | 25-08-16 | 12:30

Het gemak waarmee in dit over-gereguleerde land aanvalswapens kennelijk te koop zijn, is verbijsterend.

Reken maar dat in de vele kansenwijken waar dit land rijk aan is, een hoeveelheid wapens onder muffe bedden, bidkleedjes en onder corporatie-vloerplanken verstopt ligt die zo omvangrijk is, dat je er een bekerings-oorlog mee kan beginnen en die zelfs de meest politiek correcte GroenLinkser naar de schiet'sport'vereniging jaagt.

Het is al jaren duidelijk dat in allochtoonse kudtwijken een eenzijdige wapenwedloop aan de gang is.
En niemand die er (merkbaar) iets tegen doet. Men heeft het te druk met discussiëren over gender-neutrale toiletten en over boerkini's, of: hoe je het beste de moslims de vrijheid kunt gunnen hun onvrijheid hier te introduceren.

Peter Emile | 25-08-16 | 12:28

"Eenmaal ter plaatse rent een verdachte weg, maar deze kan niet achterhaald worden."

Een verdachte die te voet wegrent kan niet achterhaald worden? Wat de neuk? Wat maakt het uit of de politie voorbereid is op AK's als de honderd meter sprint al te veel voor ze is? Wat voor training krijgen ze daar? Dit is hopeloos zielig.

Sleutelplanktovenaar | 25-08-16 | 12:28

Papierenzakken? Voor bewijsmateriaal?

MistaRazista | 25-08-16 | 12:27

En die AK47 zegt: "Raqqa-ka-kaa! Groetjes uit het kalifaat!"

PureYak | 25-08-16 | 12:27

Ik weet het niet hoor , maar een patroon ontladen uit een gevonden onbekend wapen met de loop schuin op de grond tegenover een muur. Als dat niet goed ging , had iedereen er omheen een groot probleem gehad. En wij een spannend filmpje , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 25-08-16 | 12:26

En niemand denkt aan de uitspraak van Erdogan: "de moskeeën zijn onze KAZERNES.."
.
En: "vanuit Turkije zal de rebellie beginnen".
.
Eén seintje vanuit Ankara en Europa staat in brand.
.
Nou, succes ermee, slapers!!

Lupuslupus | 25-08-16 | 12:25

necrosis | 25-08-16 | 12:15
Toevallig valt het wel onder de afdeling militair wapen dus wel sport wapen. echter zal je er nooit wedstrijden mee winnen. De uitvoering in de video is niet legaal in deze klasse.

stofwolk | 25-08-16 | 12:24

altijdfeest | 25-08-16 | 12:07
De NL politie is de laatste tijd al vaak in het nieuws mbt het verijdelen van onheil. Zie: Schiphol, Doesburg, laatst weer zo'n IS-fan.
Als je de terreur van ons land vergelijkt met België doet onze politie/AIVD misschien toch iets goed.
Niet zo zuurpruimen.

TB2318 | 25-08-16 | 12:24

En de burger?
.
Ongewapend in de hoek gedrukt, zonder recht tot zelfverdediging, wachtend totdat de vijfde colonne die VVD, PvdA, D66, CDA en consorten binnenhalen losgaat.
.
Die partijen nog vertegenwoordigen, aanhangen, of in het pluche stemmen... the taint of treason.

Parel van het Zuiden | 25-08-16 | 12:22

Rotterdam IJsselmonde... In de jaren zeventig en tachtig een fantastische jeugd gehad. Heerlijke buurt. Grote sociale controle. Toen nog wel.

zwartzondersuiker | 25-08-16 | 12:22

Pokemon Go voor Pro's.

roosvrij | 25-08-16 | 12:22

Onvoorstelbaar.. Rutte Rutte, schaam je voor zoveel onnozelheid.

HdJ& | 25-08-16 | 12:18

Ach wat maken we ons druk we zijn allang dood voordat de "gutmensch" eens door krijgt dat hij er stront aan de knikker is. En het boevenpad brengt zoveel geld op dat zelfs het weggooien van een AK kan om de politie te ontlopen, er wordt echter wel steeds grotere achtzaamheid van ze gevraagd want iedere onachtzaamheid geeft de politie DNA in handen.

Umberto die trotzoni | 25-08-16 | 12:17

-weggejorist-

dobberfries | 25-08-16 | 12:16

necrosis | 25-08-16 | 12:12
Met een AK 47 stel ik mijn eten lang veilig.
*dankt voor de tube mayonaise, kwam net goed uit bij lunch*

Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:16

@Pedronegro | 25-08-16 | 12:08
Een schietsportvereniging zal geen leden aannemen die hun AK-47 even komen testen.
Een AK-47 is namelijk geen sportwapen.

necrosis | 25-08-16 | 12:15

D.H. gaat winkels openen in Nederland: kogelvrije vesten voor kinderen v.a. 2 jaar tot 12 jaar.

duitse herder | 25-08-16 | 12:14

Waarom is er geen speurhond ter plaatse?
In Amerika doen ze dat toch een stuk beter.
Maar afijn... we hebben agressieve achterlijkheid geïmporteerd en laten gewoon de grenzen open voor nog meer agressieve achterlijkheid.
Sterker nog... ze worden als helden binnengehaald.
Ik zie de toekomst somber in.

Schietmijmaarlek | 25-08-16 | 12:13

@Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:09
Van duizend piek kan ik een hele tijd eten, hoe smaakt een AK-47?
*tube goedkope mayonaise doneren doet*

necrosis | 25-08-16 | 12:12

In plaats van die duizend piek wil ik wel een werkende ak47.

Glasgow Argus | 25-08-16 | 12:09

Waarschijnlijk is het een wapen van een schietsportvereniging. Ik zou anders niet weten wat iemand met zo'n ding in het openbaar moet. Dat dit lid geroyeerd wordt zal duidelijk zijn.

Pedronegro | 25-08-16 | 12:08

Ons land gaat of is al naar de klote .De boosdoeners zitten in Den Haag laks laks laks en wegkijken.Gisteren ook weer bij J Pauw over die duikers badpakken, wat een heibel wat een flauwe klets weer .Ze weten zelf niet dat het achteruit gaat met de kijkcijfers en wegkijk cijfers .

altijdfeest | 25-08-16 | 12:07

Tja... Nog zo'n voordeel van onze open grenzen waar criminelen de vruchten van plukken.

Hobbykip | 25-08-16 | 12:07

@acert | 25-08-16 | 11:58
Nee, prutser, dat is om eventuele vingerafdrukken veilig te kunnen stellen.
Als iemand aan een AK-47 kan komen, dan lukt het hem/ haar een tweede keer ook wel.

necrosis | 25-08-16 | 12:06

Ik dacht eerst hopelijk is het zo'n airsoft ding.
Het is toch te gek dat er gasten in Nederland met een geladen AK47 rondlopen! En ze zijn nog weg gekomen ook.
Ik hoop maar dat het gewone criminelen waren...

keestelpro | 25-08-16 | 12:06

Ik ben altijd verbaasd over het gemak waarmee verdachten kunnen vluchten.

Zelf nu de politie een extragraties schietijzer erbij had gekregen.

Gewoon schieten - en als agenten niet naar de schietbaan zijn geweest krijgen ze de zak - en geen uitkering.

hangtiet met knoop | 25-08-16 | 12:06

Lekker zonder schietvest er achter aan rennen.... dit had heel verkeerd af kunnen lopen.

Glorious Bastard | 25-08-16 | 12:05

Raar zeg, die dingen zijn toch verboden?

Even zonder dollen: als er 100 man met zo'n ding rondlopen, heeft de hele politiemacht een probleem...

Zou evenvragen bij de plaatselijke moskee of ze niets missen...

mrXL | 25-08-16 | 12:04

Als die zo maar achter gelaten word heeft die dus waarschijnlijk nog wel een stapeltje liggen ergens.

jip_86 | 25-08-16 | 12:04

Als ze eens wisten wat voor wapentuig er bij de duizenden Ali's en Mohammeds in de kelderboxen ligt...
Dan kunnen ze wel een extra papieren-zakken-fabriek bouwen.

Admiraal Balthasar | 25-08-16 | 12:04

Goed vastpakken op de plaatsen waar de vingerafdrukken meestal zitten.

stofwolk | 25-08-16 | 12:03

Verdwijnt dat ding nu uit de administratie en de opslag zoals zoveel in beslag genomen goederen??

Oktoberfest | 25-08-16 | 12:03

Maar als een crimineel een machinegeweer op straat (of in het park) vindt dan geloofd niemand hem.

Osdorpertje | 25-08-16 | 12:01

Man, wat bèn ik trots op deze regering, die dit toch maar mooi allemaal mogelijk maakt.
En op die 1000 piek van Rutte, 'fantastisch' allemaal.

mom van avezaath | 25-08-16 | 12:00

morgen op te halen bij domeinen

petomaan | 25-08-16 | 11:59

Ze zijn wel bang dat die wapens vies zijn zeg.

acert | 25-08-16 | 11:58

3:22 "Super gedaan man...." padvindermomentje

meso1 | 25-08-16 | 11:57

Glocks vs AK's. Ik geef het ze te doen. +veel voor de Nederlandse politiemacht.

keestelpro | 25-08-16 | 11:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken