Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HARTVERSCHEURENDE video. Slingeraapje verdrinkt

Arme dobberaap. En arme snuiter die dit leed al filmend tot zich moest nemen. En arme reddingsman die tevergeefs zit te CPR-en. HUIL DAN, harteloze zak hooi! Want nu heeft Nederland een eigen dode aap, en hoeven we niet meer mee te liften op Harambe. Onderzoeksjournalist leert ons het volgende: "De aap was pas een maand in de dierentuin, en woonde met zijn vader en broer op een speciaal voor de Withandgibbon aangelegd eiland. Het beest is op zijn nachtverblijf geklommen, kreeg daar een schok van het schrikdraad en kwam door de schrik in het water rondom zijn eiland terecht. Daar verdronk de aap, onder het toeziend oog van vele geschrokken bezoekers. De directeur van de dierentuin, die het dichtst bij het apenverblijf was op het moment van het ongeluk, is eigenhandig het water ingesprongen om het beest te redden. Dat bleek te laat." Nou, rust zacht Slinger. lolaap534.jpg

Reaguursels

Inloggen

youtu.be/v4Rb7AXRDOw

dit is het hele filmpje en zo te lezen werd er gezegt niet in te grijpen . echt hersenloos om deze vrouw die filmpt de schuld te geven aangezien te horen is dat ze meerdere keren belt. een aap is echt gevaarlijk en zeker als een beest in paniek is kan deze raar reageren .

tjaaa | 20-08-16 | 22:22

Die ongelooflijk domme koe had misschien ook zelf dat aapje uit het water kunnen halen in plaats van lekker filmen, beetje telefonerem en domme kreten slaken? Achterlijk wijf!

Rick67 | 18-08-16 | 23:07

Heel erg voor de aap ,maar dit is een verzuim van het beleid van de dierentuin ,een aap hoort gescheiden zijn van water , natuurlijk zonder Boerkini had hij het overleeft .

dreamplace | 18-08-16 | 12:37

Aan de handelingen te zien heeft niemand daar blijkbaar ooit een ehbo-en reanimatiecursus gehad.

Schaaldier | 18-08-16 | 12:21

Eén troost... met idiote reacties als filmen en schreeuwen in plaats van helpen, weten we in elk geval zeker dat de mensheid aka zombie inmiddels op het laagst mogelijke niveau ooit is aangekomen. Hopelijk gaat de filmert zich vreselijk schamen en voortaan vrijwilligerswerk doen in het safaripark.

Schaaldier | 18-08-16 | 12:15

Nederland anno 2016. Bij een incident gaan lopen filmen 'voor op Feesboek' in plaats van iemand in nood helpen. Te treurig voor woorden.

Akiron | 18-08-16 | 11:41

#dicksoutforslinger

CommandeurBroekhuis | 18-08-16 | 10:33

Als ik apen wil zien, ga ik wel even naar winkelcentrum Zuidplein, de Bijlmer (Amsterdam-Zuid-Oost) of naar diergaarde Blijdorp.

Ing. Van der Pik | 18-08-16 | 09:56

Wattufok doet al dat water in Nederland?
Al het water moet uit Nederland?
Anders gaan alle apen deaut!

hfakker | 18-08-16 | 09:20

... of even langs een VMBO-school... als ik apen wil zien.

Ing. Van der Pik | 18-08-16 | 08:38

Rattevanger | 17-08-16 | 23:43
Als ik apen wil zien ga ik wel naar winkelcentrum Zuidplein (Rotterdam-Zuid) of naar diergaarde Blijdorp.

Ing. Van der Pik | 18-08-16 | 06:49

"Iemand die geniet van het kijken naar opgesloten dieren is wat mij betreft een sadist.
panadol | 17-08-16 | 19:10 "

Ah, ach so, wij hebben twee abonnementen op Artis.
Zijn ons desondanks zeer bewust van het problematische karakter van het opsluiten van bepaalde hogere diersoorten. Desalnietemin twee abo's.
Komt dat schot! Evocatus

Evocatus | 18-08-16 | 02:32

Vrouwtje geeft iedereen en z'n moeder de schuld. "ik ga direct naar huis" "dit kan toch niet ey" in gebroken Nederlands. Maar zal zelf geen vinger uit steken. Lekker filmen terwijl het arme beest verzuipt.
Zullen wij ook doen als zij in het water ligt te spartelen. Lekker blijven filmen.

ca12nag3 | 18-08-16 | 00:29

Altijd je handen open houden als je met pretparkapen te maken hebt, ik was gewaarschuwd. En als je dan ook nog uitwerpselen mijn richting uit slingert ga ik de bar zoeken.
Maar om nu te gaan zitten kijken naar een aap die verzuipt.

Morgenochtend denk ik wel.

Rattevanger | 17-08-16 | 23:43

En daarvoor zeg ik. TERUG met dat schoolzwemmen. Had die muts zelf dat water in kunnen springen om die aap te redden. O wacht dat kan natuurlijk niet. Dan wordt de telefoon nat waarmee ze filmt. Ach ja de generatie die liever toekijkt en filmt als echt actie te ondernemen. Je ziet het helaas steeds vaker. Tsja due asp had nu de pech dat er in dat water geen pokemon zat. Dan waren ze massaal gesprongen. Om die pokemon te vangen.

tweetybird | 17-08-16 | 22:38

-weggejorist-

Astroturfer | 17-08-16 | 22:22

Ik heb het filmpje niet bekeken omdat zelf heel nauw betrokken ben met diverse apensoorten,waar onder ook deze slingerapen.Maar ik kan iedere reaguurder verzekeren dat deze aap gered had kunnen worden als er iemand in het water was gesprongen.Smerig,asociaal en laf kutvolk die staan te filmen!!!

AlexMM50 | 17-08-16 | 22:16

necrosis | 17-08-16 | 19:06
Met dank aan Facebook autoplay kreeg ik vandaag een kort filmpje te zien van een vrouw in een Pakistaanse kinderopvang die fysiek tekeer ging met een dreumes die niet wilde drinken. Als vader draait mijn maag om en krijg ik hartkloppingen. Als ze dit met mijn kleintje flikken zal ze zich alleen nog in een boerka op straat kunnen vertonen.

Ik snap het verspreiden van dit soort filmpjes niet zo goed. Mijn voorstellingsvermogen is groot genoeg om te bedenken dat dit voor komt. Als het buiten mijn invloedssfeer ligt hoef ik het echt niet te zien. Sado masochisme is niet echt mijn ding.

metzonderzijwieltjes | 17-08-16 | 22:13

Ik zou totaal getraumatiseerd zijn van mijzelf als ik het filmpje terug zou zien en besef dat ik 10 tot 20 minuten lang helemaal geen poot heb uitgestoken om dat arme dier uit een meter diep water te trekken. Wat een verschrikkelijk wijf is die filmster. Triest!

ff serieus nu! | 17-08-16 | 21:39

@Der Paulie | 17-08-16 | 19:04
Ik vond het anders heel leerzaam dus vooral doorgaan.

ProAsfalt | 17-08-16 | 21:29

Eh, ik sla even over. Geen zin om naar een snuf movie te kijken.

Zoltan | 17-08-16 | 21:12

@Gerard Leeflang | 17-08-16 | 19:49
Mijn sarcasme-meter slaat uit. Met name door de hoofdletter-verwisseling.

VerenigingVanDieven | 17-08-16 | 20:40

Wanneer zijn we van het no_entry Id error verlost?
En krijgt Geenstijl ook die handige "reageer" functie, net als de dumpert?

datzouzomaarkunnen | 17-08-16 | 20:38

Als er een boomstam o.i.d. in het water gegooid was zou hij daar op geklommen zijn. Of denkt u dat hij die boomstam ook zou bijten??
Lupuslupus | 17-08-16 | 19:42
Daar zeg je eindelijk wat zinnigs zonder een ander af te katten.
Wilde dieren, zijn wild. En hier staan blijkbaar een paar 13 jarige meisjes en wat huismoeders aan de kant die geen adrenaline kick krijgen om te handelen en te redden.
Een boom, tak, iets anders, of dan er in springen is typisch een inzicht/actie van een man. Wat HaatAth3ist | 17-08-16 | 18:37 ook zegt.
Als het klopt dat het 20 minuten heeft geduurd, is het helemaal facepalm.
Verder is het, een beetje lullig gezegd, natuurlijk wel een echte Darwin.

datzouzomaarkunnen | 17-08-16 | 20:37

Cinder | 17-08-16 | 18:29
Ik dacht er precies hetzelfde over.

Mr_Pikibelly | 17-08-16 | 20:31

@Stormageddon | 17-08-16 | 20:22
Als je vijanden hebt dan doe je het goed!

VerenigingVanDieven | 17-08-16 | 20:30

Ik geloof dat de servert een beetje van slag is. Meer dan gebruikelijk de laatste tijd.

Stormageddon | 17-08-16 | 20:22

Als t n mens(je) was geweest, had ie ook gefilmd ipv t water in springen. Wedden?

huh, ian? | 17-08-16 | 20:22

Wist niet dat die Middellandse zee al zo troebel was.

His Lordship | 17-08-16 | 20:21

-weggejorist-

Stormageddon | 17-08-16 | 20:21

Wist niet dat die Middellandse zee al zo troebel was.

His Lordship | 17-08-16 | 20:21

Tjeeses.
Wel filmen en bellen, maar dat aapje gewoon laten verzuipen?
Bij een chimp of gorilla zou ik me wel 3x bedenken.
Maar een jonge gibbon?
Die directeur moet ook even op herhaling, want deze reanimatie leek nergens op.

Schietmijmaarlek | 17-08-16 | 20:20

Dicks out for Harambe

DikkePiemels&Co | 17-08-16 | 20:16

-weggejorist-

haat | 17-08-16 | 20:14

Ik voel de neiging om mee te gaan met Sinar2, klinkt allemaal heel nobel om in het water te springen, maar ik zie het eerder voor me dat zo'n beestje in wilde paniek om zich heen gaat krabben en bijten. Probeer maar eens een kat in nood ergens te pakken, zodra je in de buurt komt ben je een object die gebruikt kan worden om zo snel mogelijk weg te komen of klampt zich met de nagels in je armen. We praten hier niet over een mens, maar een dier. En met een beetje pech zitten er ook nog nasty vissen in dat vijvertje. Neen, ik zou er eerlijk gezegd niet inspringen, maar ik zou ook niet als een apathische zombie staan filmen. Zou dan eerder in de omgeving naar iets zoeken om dat beest uit het water te krijgen, touwen en takken genoeg vaak in dierentuinen.

haat | 17-08-16 | 20:13

GVD GVD GVD die servert

McMarx | 17-08-16 | 20:12

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 20:12

-weggejorist-

McMarx | 17-08-16 | 20:11

-weggejorist-

McMarx | 17-08-16 | 20:09

Test

Road to serfdom | 17-08-16 | 20:08

-weggejorist-

McMarx | 17-08-16 | 20:08

Godver. Waar is de Italiaanse Kustwacht als je m nodig hebt.

Stifstafstof | 17-08-16 | 20:07

Jammer. Dieren zijn leuker dan mensen.

duitse herder | 17-08-16 | 20:06

Godver. Waar is de Italiaanse Kustwacht als je m nodig hebt. Kut!

Stifstafstof | 17-08-16 | 20:06

In ieder geval weet ik één ding heel zeker: zodra er op GS weer een "dierenartikel" verschijnt zal ik de reacties daarop beslist niet meer lezen.
De totale harteloosheid spat van mijn scherm, net zoals bij het artikel over de zwerfhonden.
.
Tenslotte nog een mooie spreuk, heel goed passend bij vele reacties (niet alle) op dit onderwerp: "hoe meer ik de mensen leer kennen, des te meer ga ik van dieren houden".

Lupuslupus | 17-08-16 | 20:06

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 20:05

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 20:03

In ieder geval weet ik één ding heel zeker: zodra er op GS weer een "dierenartikel" verschijnt zal ik de reacties daarop beslist niet lezen.
De totale harteloosheid spat van mijn scherm, net zoals bij het artikel over de zwerfhonden.
.
Tenslotte nog een mooie spreuk, heel goed passend bij vele reacties (niet alle) op dit onderwerp: "hoe meer ik de mensen leer kennen, des te meer ga ik van dieren houden".

Lupuslupus | 17-08-16 | 20:02

In ieder geval weet ik één ding heel zeker: zodra er op GS weer een "dierenartikel" verschijnt zal ik de reacties daarop beslist niet lezen.
De totale harteloosheid spat van mijn scherm, net zoals bij het artikel over de zwerfhonden.
.
Tenslotte nog een mooie spreuk, heel goed passend bij vele reacties (niet alle) op dit onderwerp: "hoe meer ik de mensen leer kennen, des te meer ga ik van dieren houden".

Lupuslupus | 17-08-16 | 20:01

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 20:01

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 20:00

In ieder geval weet ik één ding heel zeker: zodra er op GS weer een "dierenartikel" verschijnt zal ik de reacties daarop beslist niet lezen.
De totale harteloosheid spat van mijn scherm, net zoals bij het artikel over de zwerfhonden.
.
Tenslotte nog een mooie spreuk, heel goed passend bij vele reacties (niet alle) op dit onderwerp: "hoe meer ik de mensen leer kennen, des te meer ga ik van dieren houden".

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:59

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 19:59

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:42
"De kans is vele malen groter"
Oke apenfluisteraar, welke kans?
Met welk risico? En waarom het risico nemen?

Vanochtend reed ik naar mn werk Een N weg, geen kans op inhalen, net licht aan het worden, bomen en natuur aan beide kanten van de weg, je kent het wel.
Ik zag iets oversteken vanaf de andere kant. Iets kleins. Een egel, een mol, een kitten geen idee wat het was. Het enige wat ik zag was koplampen achter mij en wat ik hoorde was een kaduung kaduung toen ik er overheen reed.
Ik had makkelijk kunnen remmen maar deed het niet.
Met het risico dat diegene achter mij in mn kofferbak zat... ik denk het niet!
Dus roep maar lekker als internetheld dat jij wel je Zorro kostuum had aangetrokken met risico voor schade aan jezelf. Ik geloof er geen reet van.

General Dripple | 17-08-16 | 19:58

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 19:58

-weggejorist-

Stormageddon | 17-08-16 | 19:57

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 19:57

@miko | 17-08-16 | 19:36
Ik noem het ook nog steeds Raider.

Stormageddon | 17-08-16 | 19:56

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:42
"De kans is vele malen groter"
Oke apenfluisteraar, welke kans?
Met welk risico?

Vanochtend reed ik naar mn werk Een N weg, geen kans op inhalen, net licht aan het worden, bomen en natuur aan beide kanten van de weg, je kent het wel.
Ik zag iets oversteken vanaf de andere kant. Iets kleins. Een egel, een mol, een kitten geen idee wat het was. Het enige wat ik zag was koplampen achter mij en wat ik hoorde was een kaduung kaduung toen ik er overheen reed.
Ik had makkelijk kunnen remmen maar deed het niet.
Met het risico dat diegene achter mij in mn kofferbak zat... ik denk het niet!
Dus roep maar lekker als internetheld dat jij wel je Zorro kostuum had aangetrokken met risico voor schade aan jezelf. Ik geloof er geen reet van.

General Dripple | 17-08-16 | 19:56

Als ik ooit onverhoopt een keer het kanaal in rijd en het raampje niet open geslagen krijg en er alleen maar zo'n stom VVS wijf rondloopt weet ik hoe ik zal eindigen namelijk als een Dumpert videootje.

Zwizalletju | 17-08-16 | 19:56

Jammer. Dieren zijn leuker dan mensen.

duitse herder | 17-08-16 | 19:55

Lupuslupus 19:42
Mag ik u mijn complimenten geven voor uw medelevend vermogen, intelligentie en kennis van Den bijbel.

Gerard Leeflang | 17-08-16 | 19:49

TIL. Apen kunnen niet zwemmen.

D.Turpin | 17-08-16 | 19:48

@Lupuslupus | 17-08-16 | 19:42
Beiden zijn als ze stijf van de stress staan een gevaar. Kijk elke aap recht in de ogen aan en hij valt je aan. Maakt niet uit wat voor soort, groot of klein, jong of oud.
Jammer genoeg laten al die leuke tekenfilmpjes een verkeerd beeld zien die blijkbaar tot in de volwassenheid een verkeerd beeld achterlaten.
Hetzelfde geld voor die lieve beren die je in één klap doodslaan of nijlpaarden die over je heen denderen.

sinar2 | 17-08-16 | 19:48

TIL. Apen kunnen niet zwemmen.

D.Turpin | 17-08-16 | 19:47

TIL. Apen kunnen niet zwemmen.

D.Turpin | 17-08-16 | 19:46

@Lupuslupus | 17-08-16 | 19:32
Totaal geen verstand van beesten. Het is geen wilde huiskat en die kan je al helemaal openhalen.

miko | 17-08-16 | 19:46

@necrosis | 17-08-16 | 18:45
Tip: laat de badkamerdeur open. 's Ochtends vertrekken de muggen naar een vochtige plek. Sluit de deur en leef je uit.

VerenigingVanDieven | 17-08-16 | 19:46

@necrosis | 17-08-16 | 18:45
Tip: laat de badkamerdeur open. 's Ochtends vertrekken de muggen naar een vochtige plek. Sluit de deur en leef je uit.

VerenigingVanDieven | 17-08-16 | 19:44

Met dat als jij als redder-in-de-nood dat beest in je armen sluit de kans levensgroot is dat jij met gillende sirenes moet worden afgevoerd omdat dat best stijf van de stress helemaal op je los gaat.
De realiteit met aapjes is dat ze veelal zeer gewelddadig zijn en niet zo lief als in al die Disney-tekenfilmpjes die je ziet.
sinar2 | 17-08-16 | 19:30
.
Nonsens. U weet blijkbaar het verschil niet tussen een (jonge) Gibbon en een volwassen Chimpansee. De kans is vele malen groter dat een dier in doodsnood zoals dit aapje alles en iedereen vastpakt als "reddingboei" en geen enkele noodzaak ziet om te bijten. Als er een boomstam o.i.d. in het water gegooid was zou hij daar op geklommen zijn. Of denkt u dat hij die boomstam ook zou bijten??

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:42

Betaal je 760.000 euro voor die kolere aapjes. Verzuipen ze nog en zijn de grote katachtigen onderhand ook dakloos gemaakt.

Preventief de dolfijnen maar vast slachten en voeren aan die dakloze leeuwen voordat we voor deze dieren ook moeten gaan betalen.

Pompenkoning | 17-08-16 | 19:40

Apen kunnen prima zwemmen dit zou zomaar een verklede migrant kunnen zijn.

Gerard Leeflang | 17-08-16 | 19:39

Dank General Driple

Edgecrusher | 17-08-16 | 19:38

General Dripple 19:35
Niks aan de hand, dat is een stijlfiguur.

Gerard Leeflang | 17-08-16 | 19:37

@Lupuslupus | 17-08-16 | 19:23
Ik vind het wel een eerlijke reactie. De meeste mensen doen huilie huilie en eten vervolgens een karbonade.

Lentehaas | 17-08-16 | 19:37


@Pedronegro | 17-08-16 | 18:39
Treets??? Jij schrijft ook nog met een ganzeveer?
Wow,..... Treets.

miko | 17-08-16 | 19:36

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:32
Een mensenleven vergelijken met een dierenleven. Dan zijn we al klaar. Met zulke emotie valt niet met verstand tegen te praten.

General Dripple | 17-08-16 | 19:35

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:23

U mag mij een kut mens vinden dat maakt me niets uit want u kent mij niet. Iedere dag gaan er duizenden dieren door de slachthuizen maar die zijn niet schattig, lief en aaibaar dus kan het niemand wat schelen. Nu betreft het een "zielig" aapje en gaat de onderbuik ineens opspelen.

Edgecrusher | 17-08-16 | 19:35

@Lupuslupus | 17-08-16 | 19:32
Jij hebt dus echt geen idee wat die beesten kunnen aanrichten met je paar hechtinkjes. In landen waar deze dieren los rondlopen heeft de bevolking een diep respect en zorgt er wel voor uit de buurt te blijven.

sinar2 | 17-08-16 | 19:34

Ze zien er koddig uit maar deze apen zijn niet ongevaarlijk. Ze hebben enorme hoektanden en kunnen in paniek onvoorspelbare dingen doen.
PrinsesStoepje | 17-08-16 | 19:19
.
Ja mensen die in doodsnood in het water liggen trekken hun redder ook zo onder water. Ook maar laten verzuipen dan?
Er is gewoon geen enkele reden om zo'n diertje niet te redden. Nou dan ZOU je - heel misschien ! - een paar knauwen kunnen krijgen. So what? Naar de EHBO, paar hechtinkjes en een tetanus injectie. Sjonge jonge. Errug hoor.

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:32

@Leefbaar | 17-08-16 | 19:27

U bent waarschijnlijk zo'n coward die op het front in de achterhoede zou blijven hangen en liever andere mannen eerst laat sneuvelen, ipv "een voor allen, allen voor één" meteen zij aan zij te strijden, .... lamzak.

HypoPseudo | 17-08-16 | 19:32

PrinsesStoepje | 17-08-16 | 19:19
Dit dus.
Je pakt het beest uit het water en je krijgt een set tanden op plekken waar je die niet wilt. Klein aapje maar size matters not in dit geval.

General Dripple | 17-08-16 | 19:32

Zat laatst op een avond te vissen onder een windmolen terwijl er vlak boven het brede kanaal boerenzwaluwen naar insecten op jacht waren. Op een bepaald moment vlogen de vogels een stuk hoger en hoorde ik na een paar minuten een dorre "plets" een paar meter voor me in het water. Daar was net een door de windmolen kapotstuk gemaakte boerenzwaluw neergekomen met de rug op het water en de pootjes omhoog. Kutwindmolens...

eerstneukendanpraten | 17-08-16 | 19:30

@Lupuslupus | 17-08-16 | 19:25
Met dat als jij als redder-in-de-nood dat beest in je armen sluit de kans levensgroot is dat jij met gillende sirenes moet worden afgevoerd omdat dat best stijf van de stress helemaal op je los gaat.
De realiteit met aapjes is dat ze veelal zeer gewelddadig zijn en niet zo lief als in al die Disney-tekenfilmpjes die je ziet.

sinar2 | 17-08-16 | 19:30

Voor dobberende crimigranten is er wel een veerdienst en voor een behaarde slingervriend is er helemaal niets en moet iemand met watervrees het water in om hem eruit te halen. Bedankt EÜ! Nu weten we gelijk waar de prioriteiten van de EÜ liggen.

Uw Psychiater | 17-08-16 | 19:28

Wat erg!!1!! Waar kan ik doneren dat dit nooit meer gebeurd? Is er geen organisatie die dit soort kan-niet-zwemmen beestjes (maar probeer het lekker toch) tot het einde der tijden wil opvangen?

Pompenkoning | 17-08-16 | 19:27

Zou zo'n aap nog niet beetpakken als ie rustig voor me zit, laat staan in paniek onder water. Verder zal het 'omstaanderseffect' actie hier niet bevorderd hebben, dus kan iedereen wel weer roepen dat ze direct erin zouden zijn gedoken.....

Dream on.

Leefbaar | 17-08-16 | 19:27

Toen ik de titel las, dacht ik dat het artikel over een ander soort aap ging, iets met rifgebergte. Altijd die dubbele gedachten hier op GeenStijl. Verwarrend soms.

CaptainKurk | 17-08-16 | 19:26

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:23

Je neemt me de woorden uit de mond...

HypoPseudo | 17-08-16 | 19:25

@PrinsesStoepje | 17-08-16 | 19:19
Precies, ik heb wel eens zo een lief klein aapje een volwassen vent zien aftuigen in Azië omdat het beest een slecht humeur had. Dat was een bloedbad waar je echt geen trek in hebt.
sinar2 | 17-08-16 | 19:22
.
Wat heeft DAT met het laten verdrinken van dit aapje te maken??

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:25

Het is maar een kut aap, ik zou er ook niet in gaan maar zeker ook niet filmen.
Edgecrusher | 17-08-16 | 19:06
.
Uit uw commentaar blijkt dat u een kut mens bent. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen! De bijbel zegt het zo mooi: "met de maat waarmee gij meet, zult gij weder gemeten worden". M.a.w.: boontje komt om zijn loontje. Loser.

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:23

@PrinsesStoepje | 17-08-16 | 19:19
Precies, ik heb wel eens zo een lief klein aapje een volwassen vent zien aftuigen in Azië omdat het beest een slecht humeur had. Dat was een bloedbad waar je echt geen trek in hebt.

sinar2 | 17-08-16 | 19:22

@Panadol

U bent dus veganist!

Mensen die vlees, zuivel en eieren consumeren van deze daarvoor eveneens 'opgesloten' dieren, zijn zo bezien óók 'sadisten'.

HypoPseudo | 17-08-16 | 19:21

Ze zien er koddig uit maar deze apen zijn niet ongevaarlijk. Ze hebben enorme hoektanden en kunnen in paniek onvoorspelbare dingen doen.

PrinsesStoepje | 17-08-16 | 19:19

Overigens complimenten voor de directeur.
Hij deed wat anderen nalieten en gaf zelfs mond op mond beademing.
En dat filmende zootje lamballen, ik hoop dat hun mobieltjes straks dusdanig naar de kloten zijn dat ze niet meer gerepareerd kunnen worden!
necrosis | 17-08-16 | 18:56
.
Zeker complimenten voor de directeur. Helaas was hij te ver weg om het leven van het aapje te redden.
En had hij het diertje niet eerst op zijn buik moeten leggen (kopje opzij) en op de rug "pompen" om het water uit de longen te krijgen? Me dunkt dat je geen lucht kunt blazen in longen die vol water zitten.
.
Wat de muggen betreft: in Gouda hadden we hetzelfde probleem. Enorme kastanjebomen zowat voor de deur en heel Gouda en omgeving is natuurlijk sowieso al een moeras.
Wij ontdekten toen dat de muggen zich zodra het licht aan ging, onder het bed verstopten! Echt waar!. De volgende dag onder het bed stofzuigen en er kwamen er zomaar een stuk of 10 onder vandaan. Doe er uw voordeel mee!
In feite (als je het weet) is het logisch: de muggen zoeken de donkerste plaats in de kamer op zodra het licht aan gaat....

Lupuslupus | 17-08-16 | 19:18

Kijk lekker zelf, gek.
Ik ben slingeraap.

RickTheDick | 17-08-16 | 19:14

@metzonderzijwieltjes | 17-08-16 | 18:59
Ik had het filmpje al eerder gezien.
Mijn advies: niet kijken, want absoluut niet leuk!
necrosis | 17-08-16 | 19:06

Ja inderdaad gelijk weer weg geklikt word een beetje moe van dat soort domme mensen die beetje gaan staan filmen.
Zie je het al voor je he kind in water ff bellen hoor kan u helpen anders zijn we misschien te laat.

Sjonie01 | 17-08-16 | 19:13

Het eerste wat je moet leren in Nederland is zwemmen. Maar deze aap wilde niet integreren. Dit was een harde les.

roze_bril | 17-08-16 | 19:12

Heel verschrikkelijk dit. Tont maar weer eens te meer aan dat wilde dieren niet opgesloten horen. Dierentuinen moeten na circussen af van wilde dieren. Dieren verdienen ons respect en geen deprimerend leven lang opgesloten te zitten voor ons vermaak en voor commercie.

Rheia | 17-08-16 | 19:10

Ik geloof niet dat jij de exacte definitie van sadisme kent, en het verschil dáártussen en het onnodig laten verdrinken van een levend wezen, weirdo.
HypoPseudo | 17-08-16

Iemand die geniet van het kijken naar opgesloten dieren is wat mij betreft een sadist.

panadol | 17-08-16 | 19:10

Die aap staat voor Nederland, dat meisje voor de Nederlanders. Zo verdrinkt Nederland, zo gaan we kapot aan immigratie. We staan erbij en kijken er naar en denken dat een ander onze problemen wel oplost. Passief kutvolk zijn we.

Rheia | 17-08-16 | 19:08

Als die tent ook nog subsidie vangt dan is het plaatje echt helemaal compleet.

EatSleepSlaveRepeat | 17-08-16 | 19:08

Het is maar een kut aap, ik zou er ook niet in gaan maar zeker ook niet filmen.

Edgecrusher | 17-08-16 | 19:06

@metzonderzijwieltjes | 17-08-16 | 18:59
Ik had het filmpje al eerder gezien.
Mijn advies: niet kijken, want absoluut niet leuk!

necrosis | 17-08-16 | 19:06

Of die aap voelde zich een slaaf, probeerde weg te vluchten, en is 'verongelukt' door de strategische elektriciteitslijnen en watervallen van big brother. Ach ze kunnen hem nog opzetten en verkopen. Tel uit je winst. Het beste met ze voor. Prima design van die kooi trouwens.

EatSleepSlaveRepeat | 17-08-16 | 19:05

Samenvatting over waarmee de mensen uit apen evolueerden.
Ooit, lang geleden, nam de hoeveelheid bescherming biedende bomen af en werden vanzelfsprekend de slapste apen uit de bomen verdreven door de sterkere apen. Op de grond werden de meeste apen direct opgevreten, tenzij ze in de buurt van water redding zochten, omdat alle katachtigen heel erg de pest aan water hebben. Deze overlevenden werden de schakel voor onze voorouders, de waterapen; die leerden hun adem in te houden bij 't duiken. Wat later weer handig was voor 't kunnen spreken met 'n beheerste ademhaling. We raakten onze warmhoudende vacht kwijt, en kregen er 'n speklaag voor terug, net als alle waterzoogdieren; we werden 'n naakte aap. Twee half geslaagde evolutionaire aanpassingen verder, zijn wij zónder sterke reukzin (met 'n fabriekshal aan loze neusruimte waar we na onze 'evolutionaire waterperiode' eigenlijk niks meer mee kunnen), maar wel mét 'n versterkt evenwichtsgevoel als bij alle aangepaste waterzoogdieren, waardoor we 'later', terug op 't land, op twee benen kunnen lopen. Zie daar 'n krakkemikkig mens die van alles nog maar 'n beetje kan; slap, naakt, ziekelijk, met slechts wat restjes gespecialiseerde overlevingseigenschappen. Alle landzoogdieren kunnen 'n beetje zwemmen, maar niet hun adem inhouden, en dus verzuipen die als ze eenmaal onder water raken. Verdrinkende slingeraapjes tonen aan, hoe onze meeste voorouders omkwamen, zodra die uit hun boom raakten. Einde van de evolutionaire preek; eh, dit heeft bijna niets met 't onderwerp te maken, sorry. (voor meer leuke info, zie Elaine Morgan, The Aquatic Ape).

Der Paulie | 17-08-16 | 19:04

A: Ja hallo. Ik sta hier aan de kant te bellen met iemand die staat te filmen en een aap is aan het verdrinken.

B: Kunt u helpen aub? Anders zijn wij te laat.

A: Nee. Wij kunnen ook niet zwemmen helaas. Maar filmen des te beter.

Zoiets?

Tha Analyzer | 17-08-16 | 19:02

@Panadol


Ik geloof niet dat jij de exacte definitie van sadisme kent, en het verschil dáártussen en het onnodig laten verdrinken van een levend wezen, weirdo.

HypoPseudo | 17-08-16 | 19:00

Kan ik niet zien, hoef ik niet te zien, ga ik niet zien.

metzonderzijwieltjes | 17-08-16 | 18:59

Sterkte aan Jack's nabestaanden.

Reebensteeltje | 17-08-16 | 18:57

@Lupuslupus | 17-08-16 | 18:49
Overigens complimenten voor de directeur.
Hij deed wat anderen nalieten en gaf zelfs mond op mond beademing.
En dat filmende zootje lamballen, ik hoop dat hun mobieltjes straks dusdanig naar de kloten zijn dat ze niet meer gerepareerd kunnen worden!

necrosis | 17-08-16 | 18:56

-weggejorist-

marjen | 17-08-16 | 18:56

Heel zielig voor die aap, maar wat een tenenkrommend commentaar zeg.. Verschrikkelijk..

Oelefapper | 17-08-16 | 18:55

Ondertussen, in Rio... Hockeymeisjes naar de finale. Bloedstollend spannend, 1-1, NL wint van Duitsland na shootouts.

Stormageddon | 17-08-16 | 18:55

Dierentuinen zijn sowieso voor sadisten. Als zo'n doodongelukkig opgesloten dier verdrinkt wordt het niet ineens heel veel zieliger van.

panadol | 17-08-16 | 18:49

Ik snap niet waarom mensen gaan filmen met die kutmobieltjes ipv dat ze hun schoenen en broek uittrekken en het water induiken om die aap te redden.
Maar dat zal wel aan mijn opvoeding liggen....
necrosis | 17-08-16 | 18:33
.
Precies. Heb het filmpje vanmorgen al gezien en hoorde hoe de een of andere trut belde. Alsof ze een paar schoenen bestelde.....**** wijf, schreeuw in je telefoon dat er een aap verdrinkt en spring vervolgens zelf in het water om het dier te redden!!
Weet trouwens niet of dat laatste mogelijk was want wil het filmpje niet nogmaals zien.
.
Wat een droefenis!! Maar ja, zo staan de meeste van die klootviolen ook rustig te kijken hoe een mens verdrinkt hoor. Dus zo'n aapje is al helemaal * niets waard *.
.
R.I.P. lieve Gibbon.

Lupuslupus | 17-08-16 | 18:49

Amherst | 17-08-16 | 18:38
Zo is het maar net. Je volgt de regels altijd op en vooral GEEN eigen initiatief.
Voor je het weet zit je op een looser vlucht naar Rio.

Pedronegro | 17-08-16 | 18:48

Duidelijk gevalletje zelfmoord. Gebeurd ook bij mensen regelmatig wanneer je ze (levenslang) opsluit in gevangenschap.

First Contact | 17-08-16 | 18:48

@marjen | 17-08-16 | 18:40
Lieve muggen?
Mijn handen zitten vol met bijtwonden van die bloedzuigers.
Ik kan ze 's nachts horen, maar zie ze niet.
Doe ik licht aan, dan zijn ze verdwenen.
Doe ik het licht weer uit, dan zuigen ze mijn aderen weer leeg.

necrosis | 17-08-16 | 18:45

Wat is dat voor een passief, lamlendig kutwijf die dat staat te filmen?! En die vent is zo te zien bang voor koudwater. Watje!

Ik was er allang zelf in gesprongen.

HypoPseudo | 17-08-16 | 18:45

Stomme kut spring er dan achteraan! Filmpje gescoord en dan naar huis willen gaan..

Bhagwan Sri Rajneesh | 17-08-16 | 18:45

Weer een slechte zwemprestatie. Bah

Edgecrusher | 17-08-16 | 18:44

Weet u wat ik ook zo zielig vind? Kuikentjes die gevoederd worden aan slangen. Of jonge antilopes en bambi's die opgevreten worden. Of eendekuikentjes die door een snoek omlaag worden gehaald. Of schattige lammetjes die geslacht worden voor den mensch. Of schattige kuikentjes die door de ooievaar opgevreten worden. Of lieve muggen die sterven door mijn aanslag.
Welke idioot heeft bedacht dat de natuur zo leuk is?

marjen | 17-08-16 | 18:40

We cool als je een dode aap op je Samsung hebt staan na een dag Landgraaf.
Een beetje advocaat peurt er een paar ruggen smartengeld uit als je het goed speelt... laat je niet afschepen met een paar zakjes Treets en een lauwe milkshake!

Pedronegro | 17-08-16 | 18:39

Dobberen en water, altijd een lastige combinatie. En dat het dan fout kan gaan zien we zo vaak tegenwoordig.

Rokus3013 | 17-08-16 | 18:39

Staat duidelijk op de hekken dat je er niet overheen mag klimmen, en regels zijn regels in Nederland dus dan laten we met z'n allen gewoon die aap naar de tyfus gaan. Moet niet hebben dat je straks een bekeuring krijgt. En zul je zien dat wanneer je terugkomt je schoenen en telefoon gejat zijn. Want zo werkt het in Nederland.

Amherst | 17-08-16 | 18:38

Dat jankwijf had hem er ook zelf uit kunnen halen, in plaats van al filmend "waddefok" te blijven roepen. Maarja, dan heb je geen feesboekfilmpje en dat is ook vervelend. En nu heb je een mooi filmpje van hoe een aap op 5 meter afstand van jou verdrinkt in 1 meter diep water. Prachtig.

Ceristimo | 17-08-16 | 18:38

Cinder | 17-08-16 | 18:29
Letterlijk de eerste gedachte bij het zien van dat filmpje, je hebt altijd de vraag of je ter plaatse hetzelfde zou doen maar het lijkt zo voor de hand liggend. Het lijkt me overigens hier ook géén geval van een omheining van 3 meter hoog of afdaling naar beneden van gelijk afstand. Mobiel uit je zak, schoenen uit en het water in, achteraf is dit natuurlijk ook weer makkelijk lullen.

In het artikel van de televaag wordt wel één of andere huismoeder aangehaald die verteld dat het geheel 20 minuten duurde, voor de directeur het water in dook , daarbij kan ik eigenlijk al inschatten dat er geen man aanwezig is geweest toen dit gebeurde.

HaatAth3ist | 17-08-16 | 18:37

Ga dan het water in kut

MikeyMo | 17-08-16 | 18:36

-weggejorist-

gentle giant | 17-08-16 | 18:35

@ProAsfalt | 17-08-16 | 18:33
Ieder diersoort heeft zijn eigen specifieke kunstjes.
Heb jij wel eens een haai in een boom zien klimmen?

necrosis | 17-08-16 | 18:35

Och herum! RIP

Contento-Limbo | 17-08-16 | 18:35

Je suis Slingeraapje

®oge® | 17-08-16 | 18:33

Ik snap niet waarom mensen gaan filmen met die kutmobieltjes ipv dat ze hun schoenen en broek uittrekken en het water induiken om die aap te redden.
Maar dat zal wel aan mijn opvoeding liggen....

necrosis | 17-08-16 | 18:33

Ik dacht dat alleen onze gelukzoekers niet kunnen zwemmen.

ProAsfalt | 17-08-16 | 18:33

Ok, hier gaan we,
stap 1. verbeek de verbinding.
stap 2. stop met filmen.
stap 3. duik in het water, (LET OP! BLIJF ADEMEN!)
stap 4. haal de aap uit het water.
stap 5. kom weer uit het water.

Cinder | 17-08-16 | 18:29

-weggejorist-

Parsons | 17-08-16 | 18:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken