Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat als Yuri een Marokkaan was geweest?

Interessant stellinkje van ome Wierd op Twopenriool! Een interessante variant op het thema "vervang de ene slecht Nederlands sprekende minderheid door de andere en je hebt ineens een hele andere discussie". Laten we alvast, om de discussie te besparen, de algehele moraalkramp in hoofdlijnen schetsen die Nederland in zijn greep zou houden. Laten we dat maar doen door eens te kijken naar de typetjes die bij dit soort zaken uit hun hol kruipen om hun prefabmeninkje in de courant te spuien; zo zijn er de zwarte pietjes die, alle successen van de gepigmenteerde medemens op ongeveer alle sporten behalve Wassenaarse hobbies met paardjes of bootjes, toch klagen over de onzichtbaarheid van de bruinen of colour op de spelen. Allemaal de schuld van de VOC, dat spreekt. Dan zijn er natuurlijk ook de PVV-Tokkies die meteen roepen om uitzetting, het liefst met "hoezo Nederlander, het is toch een Marokkaan?" - want Nederlander ben je alleen als je een medalje haalt. Ook is het dan topseizoen voor terminaal deugende Vrij Nederlandvrouwtjes die na het typen van een deugcolumn over hoe fout de witte sportbond is dezelfde avond toch nog vrolijk met een boogje om de Finse hangjongeren uit de buurt lopen. Trouwens, de reactie van krampachtige dikke pilsconservatieven die mensen kennen die aan wiet zijn overleden en dus meteen maar alle droks (en hun dealers) naar de diepste krochten van het wetboek van strafrecht willen verbannen laat zich makkelijk uittekenen. Het zou ook echt een ophefje zijn voor die ene hardlopende kookboekenschrijver had natuurlijk (sterker nog, Abdelbinnendekaderdenker Benali had dees' stelling zelf ook al op twitter gegooid, met een even voorspelbaar antwoord). De gewone Nederlander, van het soort casual racist, denkt bij zichzelf: "Ik ben geen racist en je mag het eigenlijk niet zeggen, maar het is wel toevallig dat het nou net weer zo'n naffer is". Zo, hebben we u weer een heel publiek debat bespaard.

Reaguursels

Inloggen

Sympathie hebben voor iemand kan kennelijk alleen gekoppeld zijn aan een etnische eigenschap?
En moet ik mijn sympathie nu terugnemen of is er een cokesnuivende, bier drinkende Marokkaan die de ringen niet in mag waar ik het kwijt kan? WAT is in godesnaam je punt?

Claude_Vieaul | 15-08-16 | 08:30

Als Yuri een Marokkaan was geweest had het mij niet uitgemaakt dan was hij niet voor Nederland uitgekomen.

Disemvowel | 14-08-16 | 16:17

Ik begrijp ook, dat de Olympiade niet tot een drunken mannen wedstrijd moet worden, maar een Yuri behandeling van een sporter is ook overdreven,vooral met 9 dagen tot de volgende wedstrijd.
Het Olympisch Dorp ligt niet in Saudi Arabia waar je dergelijk gedrag de kop kan kosten, heeft zelf geen regels,
dus alles hangt hier af van het persoonlijke oordeel en invulling van de NL managers.

Wie zelf als manager en trainer geen poot uitsteekt, moet een ander faciliteren en niet dwarszitten en dat vraagt soms om een oogje dicht, zeker in dat stadium.
Tenslotte heb je ook geselecteerd en het gedrag ( bekend) van Yuri was toen geen probleem.

Had een Marokkaan een oogje dicht gekregen?Als een NLM op zijn plaats had kunnen staan,ja. De angst voor het discriminatielabel zit diep.Dus meer sympathie dan Yuri.
Maar geen echte sympathie, dat weer wel.
Veel Policor is pure fake.

Rare vraag trouwens, omdat er een Marokkaanse Boxer Hassan Saada in arrest kwam voor verkrachting van twee dames.
Hij is nu vrijgelaten onder voorwaarden.
In elk geval scoort M in zake "fout gedrag" hoger dan NL.
Niet alleen weer eens, maar ook op Olympisch niveau.;)

MistaRazista | 14-08-16 | 15:02

Een bezopenvraagstelling.
Doe effe normaal.
Denk even na....een moslimkereltje heeft nooit die capaciteiten, maar zuipt ook niet zo veel.

mallekater | 14-08-16 | 14:49

Anti blank zijn is hip. De schuld zoeken bij een ander is van alle tijd.

donkieshot | 14-08-16 | 12:24

@Murk Ratte | 14-08-16 | 10:55
Dacht ik ook, sensation white en de 7 dw..... , maar er is een duidelijk verschil. De rechter werd na de uitspraak niet bedreigd.

Watching the Wheels | 14-08-16 | 11:18

Maar Yuri is toch geen Marokkaan?

Murk Ratte | 14-08-16 | 10:55

Wat als iedereen die dit soort aandachthoer en achterlijke tweets plaatst, voor het leven verbannen worden van social media. Wat als social media eindelijk eens wakker word en huiliehuilie ´kijk mij´ aandachtshoer, ´ik heb auw, want voel mij gekwetst´ berichten gewoon niet kunnen worden geplaatst? Of het internet op zwart: dan zou pas mooi zijn. De wereld ( waar iedereen zich geroepen voelt elke dag zijn mening te geven op internet) is kut, de wereld is achterlijk; internet, bedankt!

Arknow | 14-08-16 | 10:28

Harrymetnuance | 14-08-16 | 07:55
Ali B. is geen sympathieke Marokkaan. Hij is een door de NPO met subsidie gecreeerde voorbeeldmarokkaan.
Mastermattie | 14-08-16 | 10:14
Ja inderdaad met een paleis in maroco.
Een hond dat in een paarden stal geboren word is ook geen paard.

Sjonie01 | 14-08-16 | 10:27

Harrymetnuance | 14-08-16 | 07:55
Ali B. is geen sympathieke Marokkaan. Hij is een door de NPO met subsidie gecreeerde voorbeeldmarokkaan.

Mastermattie | 14-08-16 | 10:14

De hele Olypische Spelwn zijn al een soap, ten eerste horen deze spelen gewoon thuis in Olympus (zijn we vanndat gezeik over toewijzing aan landen ook verlost), ten tweede: waarom doen er landen mee waar sport haram is, ik bedoel: burkini bij beachvolleyball? Handenweigeren bij jodo? Een grote politiek correcte drap. Opzouten met die onzin!

Mastermattie | 14-08-16 | 10:11

-weggejorist-

pa_niek | 14-08-16 | 10:02

Als Yuri een Marokkaan was was de Nederlandse ambassadeur in Marokko op het matje geroepen.

Jack Jersey | 14-08-16 | 09:59

Dat is een inkoppertje. Als Yuri een Marokkaan was geweest dan had hij niet mogen drinken en dan had hij uiteraard niet op sympathie van zijn Marokkaanse landgenoten mogen rekenen. Als Yuri een Nederlander was geweest met Marokkaanse voorouders dan was hij een Nederlander en dan had hij best sympathie ontvangen van de autochtone Nederlanders, juist wel. Van Nederlanders met Marokkaanse voorouders waarschijnlijk niet. Overigens maakt deze tweet meer dan duidelijk dat Wierd Duk een onbewuste racist is. En een Marokkaan die Yuri heet, kom op nou.

netniet | 14-08-16 | 09:53

-weggejorist-

SterF... | 14-08-16 | 09:12

Dan had hij vast niet zoveel en zo vaak gezopen.

mallekater | 14-08-16 | 08:40

Wat een idiote stelling. Yuri heeft geleefd voor de sport (meestal) en had medaillekansen. Een sypathieke (en geintegreerde) Marokkaan als Ali B. had op net zoveel of misschien zelfs meer sympathie of steun mogen rekenen. Het is allemaal afhankelijk van de persoon, niet van de afkomst. Idioot.

Harrymetnuance | 14-08-16 | 07:55

Jajaja, dat is waar intellectueelen zich druk over maken, verwijfd poseren voor de spiegel: spiegelje, spiegeltje aan de wand, wie is de <uw obsessie hier> in het land?
.
In plaats daarvan, probeer deze eens:
En wat als Yuri een lekker wijf was geweest, zoals Dafje Schippers? Had hij dan op meer, of minder sympathie mogen rekenen?
.
By the way, zo kan het dus ook:
www.theage.com.au/sport/olympics/rio-2...
Wij hier downunder gaan daar op een iets meer volwassen manier mee om.
.
Maar goed, het kan natuurlijk nog beter:
Ideaal gesproken haalt zoiets uberhaupt de krant niet tijdens de Spelen, natuurlijk. Dat handel je later af.

HP | 14-08-16 | 04:07

-weggejorist-

Dattis-Natoer | 14-08-16 | 02:07

Dr. Frambozenjam 01:03
Dat is het zeker.

Gerard Leeflang | 14-08-16 | 01:25

-weggejorist-

Fi-Bu-Bla | 14-08-16 | 01:19

Dan was Yuri voor Marokko uitgekomen natuurlijk.

Mahatma | 14-08-16 | 01:07

Gerard Leeflang | 14-08-16 | 00:40
Ik doe mijn eigen analyses!

Dat onder een vergrootschaal geplaatst worden is het meest hilarische ooit.

Dr. Frambozenjam | 14-08-16 | 01:03

Wat als .... was ie geen nederlander geweest .... hoop wel dat ie van zijn pilsje heeft genoten.

kereltie_ut_drenthe | 14-08-16 | 00:47

Dr. Frambozenjam 23:49
Mensen die zich vrijpleiten, die hebben meestal wat te verbergen.

Gerard Leeflang | 14-08-16 | 00:40

@3xminder | 13-08-16 | 22:41
"Zijn" RS4? Spoort u wel helemaal?

Pieter V | 14-08-16 | 00:25

De mocro's hebben toch hun eigen held die absoluut geen kwaad kon doen? Vooral een held omdat hij echte Nederlanders geregeld tot moes sloeg. Iets met Badr Hari geloof ik.

Pieter V | 14-08-16 | 00:23

Marginaal gezeik. Shit happens. Get over it. Hup Yuri!

Pedronegro | 14-08-16 | 00:22

Als hij een Marokkaan wat geweest hadden hij maandag gewoon zijn ringen ding kunnen doen.

hautmont | 14-08-16 | 00:08

-weggejorist-

Mex8.6 | 14-08-16 | 00:03

Whahaha sympathie en Marokkaan in 1 zin... Kom zeg...
Krab dat zand eens achter de oren weg...
Dat hebben jullie al jaren geleden verspeeld...

de_tukker | 13-08-16 | 23:58

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 22:45
Ik neem u als sommige kromme beredeneringen hier als non-important realy. Doe het schermpje uit en heb een fijn leven. Mij voornaamste beweegreden is het uiten van VVMU te toetsen, Een groot goed voor westerse waarden. Zo is juist GS en haar topics een voelspriet in deze waarden, die ik uitermate zeer respecteer en met alle macht in mij probeer te verdedigen. Alle maatschappelijke vlakken komen aan bod. Wanneer ik het unheimisch gevoel heb dat men sterk richting 1 kant hinnikt en onevenredig publiceert richting bijv. oproepen tot iets buiten wetelijke kaders dan is het voor mij tabee, maar dat is logisch. In deze kortgeredeneerde samenvatting heb ik niet datgene geconstateerd. Dus ik zoek geen verbinding maar maatschappelijke isseus die op basis van feiten dit aankaart. En mijn complimenten tot heden zover. En wat reaguursels betreft ook deze vallen in mijn optiek binnen de kaders van VvmU. Ik ben niet van de Emopolitie.

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 23:49

Ik begrijp de stelling niet zo goed. Is Marokko tegenwoordig een Nederlandse provincie?

Peerie | 13-08-16 | 23:28

Dan was de beste man voor Marokko in de ringen gaan hangen, had de beste man geen alcohol gedronken, want ies coltoer. En hadden we er in Nederland geen last van gehad. Einde soap.

HeadY` | 13-08-16 | 23:20

Als Wierd de broer van Donald was geweest werd hij nu te grazen genomen door Knabbel en Babbel. Oftewel: Hoe maak ik mijzelf belachelijk op de zozjalemedia. Exit Wierd. Het voorstel aan Wierd is om al zijn akkountjes maar op te zeggen in verband met nutteloos gezwets. Doe wat nuttigs met je leven.

jacobh | 13-08-16 | 23:16

De eerste Marokkaan die zich klemzuipt en niemand in elkaar timmert of een vrouw verkracht is mijn vriend.

Ofzo2 | 13-08-16 | 23:00

Wat is er met Wierd aan de hand? Waar komt die zelfhaat en PC ineens vandaan?

bifferman | 13-08-16 | 22:54

Grrr lovers. K autocorrect.

de SENSEI | 13-08-16 | 22:51

-weggejorist-

de SENSEI | 13-08-16 | 22:50

Dr. Frambozenjam 21:34
Wie heeft er het meeste belang bij om jou te binden?
Denk eens na.
Succes ermee.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 22:45

Als Yuri een Marokkaan was dan had hij geen 150000 euro geëist maar in Duitsland een paar pinautomaten laten ontploffen en in zijn RS4 naar huis gereden.

3xminder | 13-08-16 | 22:41

-weggejorist-

Bert-de-vries | 13-08-16 | 22:22

Kijk naar Badr Hari, representing the state of Mocroblabla. Wat als? Het gaat niet gebeuren.. Er zijn al te veel voorbeelden met "ik ga voor de rooie vlag".
Dus jammer dat iemand zoiets durft te schrijven. Want het probleem zit niet bij de reaguurders. Het zit in verwarde Yuri mohammed fantasiepersoon

rattenvanger XL | 13-08-16 | 22:15

Ik weet wel zeker als Yuri een Jood was geweest.
Dan had hij geen hand gekregen.

Haloef | 13-08-16 | 22:12

Yuri van Gelder is een klootzak. Geen geitenneuker.

Orakel1958 | 13-08-16 | 22:09

Yuri een Marokkaan? Dit gaat mijn voorstelling iets te boven. Maar goed. Het gaat er om of de kostschoolhouderinstelling ook bij een Marokkaan zou gelden. Ik denk het niet. De Marokkaan was gewoon gebleven omdat er geen ophef geweest zou zijn. Angst bij de bobo's om voor racist uitgemaakt te worden, angst voor represailles vanuit de Marokkaanse gemeenschap, en tenslotte angst voor islam geweld als er alleen al de veronderstelling leefde dat hij moslim zou kunnen zijn.
Het punt: Door de NOS zou er alleen handgeklap en bewondering zijn. En niemand zou achter de affaire komen.

dijkbewaker | 13-08-16 | 22:01

Het had mij niets uitgemaakt als het een Marokkaan was. Dat zou de keuze zijn van de Marokkaanse bond. Zover ik weet komen alleen Nederlanders uit voor Nederland op de spelen. De mogelijke persoon in kwestie zou wel Nederlander van Marokkaanse afkomst kunnen zijn. Net als bij Yuri zal het dan gaan om de sympatie-factor. Sympatiefactoren zijn niet-overdreven het slachtoffer spelen, Nederlandse taalbeheersing, rebels van aard. No-no's zijn racisme-kaarten, overmatige slachtofferrol, matige taalbeheersing (en dat kan zelfs mits juist positief zijn afhankelijk van de persoon) en verwijtend gedrag.

stekelvarkentje | 13-08-16 | 21:43

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:38
Niet teveel eergevoelens, soms nemen deze een omwenteling onbewust of toerekeningsvatbaar richting eerwraak. pepermuntje? En zet ff de waaier in uw administratiekamertje aan of een raampje open.

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 21:43

Dr. Frambozenjam 21:04
Die trip zou ik niet maken, ik heb wel eergevoel. Ik had het over het stukje hierboven.
Maar ik zag die anomalie al voorbijkomen, dus begrijp het.
Fubar.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:38

Ontzettend gezever.

De Geus | 13-08-16 | 21:19

Nee niet weer over Yuri... en dan ook nog Marokkanen erbij.. Mijn verzadigingsgrens is bereikt.

Bottleneck | 13-08-16 | 21:17

Marokkanen die turnen? Haha.

Dutch_Holland | 13-08-16 | 21:08

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:00
Iets met reputatie?

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 21:04

Dr. Frambozenjam 20:53
Voorpret. Ik denk dat er iets geschreven staat onder een andere naam. Als professioneel jager moet je dingen kunnen zien aankomen. ;)

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 21:00

@squadra | 13-08-16 | 20:55
Broekje?
Die lui dragen alleen boxers.
In een strakke speedo zie je veel te snel dat ze niets 'ín huis' hebben.

necrosis | 13-08-16 | 20:59

Was hij dan naar huis gestuurd?

Patatter | 13-08-16 | 20:59

-weggejorist-

John Kreuk | 13-08-16 | 20:56

Wat als Yuri een Marokkaan was geweest?

Dan hield Yuri zijn broekje aan onder de douche.

squadra | 13-08-16 | 20:55

@Mokum Kosher | 13-08-16 | 20:52
Die kan zo baasje van het IMF worden.

Piet Karbiet | 13-08-16 | 20:55

Yuri had gewoon moeten turnen aankomende maandag. Hij had op een heel andere manier gestraft kunnen worden, naar mijn bescheiden mening. Als Yuri een Marokkaan was geweest, was het op dezelfde manier afgelopen, vermoed ik.

ballenkraker | 13-08-16 | 20:53

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 20:43
Nou vertel waarom die observatieconclusie?

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 20:53

Als je het lauwe zeikbier van het heinekenhuis links laat liggen om in de stad een ècht biertje te scoren ben je een echte baas.
Die door heineken betaalde en gesponsorde fluttrainer kon dat natuurlijk niet uitstaan.
Trouwens, wat heeft dat derdegraads biermerk in allah`s naam met topsport te maken?
Afvoeren dat HHH en liefst zo spoedig mogelijk.

Dostranamus | 13-08-16 | 20:52

Overigens, Marokkanen in Rio verkrachten de schoonmaakmeisjes.. dan beter toch een paar biertjes pakken.

Mokum Kosher | 13-08-16 | 20:52

@Piet Karbiet | 13-08-16 | 20:48
:)

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 20:52

@Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 20:41
Briljard. Een transgender avant la lettre die Fuckjoe Dilemma heet. Mijn avond is weer goed.

Piet Karbiet | 13-08-16 | 20:48

Het Marokko Heineken House

Dat bekt niet....

Cor Zakov | 13-08-16 | 20:47

Wat een geklepper, zijn er mensen zenuwachtig soms?

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 20:43

jitro | 13-08-16 | 20:35
Wat als Foekje Dillema een Marokkaanse was geweest ?

Jan Leul | 13-08-16 | 20:41

Wat een uitlaatklep biedt die Weird Duk:).
Doet ik er ook eentje:
Op visite in Marokko i.imgur.com/0LRD1H6.jpg

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 20:40

De Holland Acht zit nu zwaar aan de pilsch. Believe me.

Piet Karbiet | 13-08-16 | 20:38


Vroegah heeel vroegah dat er alleen maar zwartwit tv bestond en een feletoon een hoorn had en het land werd omgeploegt met paarden en ossen. dordrecht de belangrijkste havenstad van holland was, als werkeloze de tyfus kon krijgen met je hand ophouden. Subsidie nog niet bestond omdat er geen mietjes waren. Was er een volbloed boerefriese vrouw die paarden en ossen met ploeg en al uit de klei trok keihard kon rennen en die van olympischemedailles tot ontbijtkoek won. Moest haar kutje laten zien omdat vele dachten dat ze een man was. Die tijd rende de vrouwen nog in boerkarenniet en waren zo fucking preuts. Toen ze haar 5 delige ondergoed met weerzin omlaag moest doen van de vrouwlijke keuringsarts heeft ze nooit meer gesport. Of ze vrouw of man was weet niemand tot op de dag van vandaag.

jitro | 13-08-16 | 20:35

Zat ie nu in Rabat aan de gele maroc.

Piet Karbiet | 13-08-16 | 20:34

Als die Israelier nou een Brabander was geweest, zou die Egyptische judoka hem dan wel een hand hebben gegeven ?

Waskraan | 13-08-16 | 20:33

Schandalig om iemand die jarenlang dag en nacht hard werkt om iets eerlijk te bereiken te vergelijken met een Marokkaan.

kadoendra | 13-08-16 | 20:27

Brabant gelijk stellen aan Marokko is al geestig.

Sliptong | 13-08-16 | 20:27

necrosis | 13-08-16 | 20:21
Waardeer ik, meen ik. Zo'n twitter nerd dat denkt iets te betekenen (journalist oeeeehhh ahhhhhh....) met zo'n corsleutelstelling is gewoon een kneus, als het geen knuppel is. Zo'n figuur moet lekker reageren ergens op een site, net als de rest van die zogenaamde twitterstandbeelden, neem er nog 1.

Latrinalia | 13-08-16 | 20:26

@Andersdenkend | 13-08-16 | 20:15
Air France-vlucht 447

miko | 13-08-16 | 20:25

@Stormageddon | 13-08-16 | 20:20
Bedankt, nou kan ik weer een droge onderbroek gaan aantrekken...

necrosis | 13-08-16 | 20:23

"want Nederlander ben je alleen als je een medalje haalt"

Wat een flauwekul, zelfs met 100 medailles worden het nog geen Nederlanders.

Elessir | 13-08-16 | 20:23

@Latrinalia | 13-08-16 | 20:19
Reaguren is ook topsport, als je tenminste de gouden plak wil aan het eind van het jaar.

necrosis | 13-08-16 | 20:21

Sorry GS, ik heb een mening over Yuri zijn 'verwijdering'. Ik snap jullie idee voor dit topic wel maar vind het zeer kinderachtig. Yuri is een Nederlander en dat wou ik even gescheiden houden van de rest.

Promedio | 13-08-16 | 20:21

Als m'n tante een pik had gehad dan was het m'n oom geweest. Besneden,dat dat dan weer wel.

Jan Leul | 13-08-16 | 20:20

necrosis | 13-08-16 | 20:15
Alsof jij wat van echte topsport weet. Bijgoochem :') Toetsenboord groet jou.

Latrinalia | 13-08-16 | 20:19

Huidskleur m'n reet. Het blijft een stuk kleinburgelijk moraal gezever van de bovenste plank.

postmodernismisdead | 13-08-16 | 20:19

@Accident_Prone | 13-08-16 | 20:12
Zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak zien dat heel anders.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 20:18

@iopeth | 13-08-16 | 20:17 Of Kwak.

knutsel | 13-08-16 | 20:18

@miko | 13-08-16 | 20:11
*gestrekt been afbijt en op de BBQ legt ;)*

necrosis | 13-08-16 | 20:17

@Accident_Prone | 13-08-16 | 20:12
Dat zal toch wel meevallen ,anders hadden ze hem toch Donald genoemd .

iopeth | 13-08-16 | 20:17

Pff ben Marrokaan moe

Lilia2 | 13-08-16 | 20:16

@Commando Z | 13-08-16 | 20:07
Het ging om meer dan een paar biertjes, gebrek aan discipline bijvoorbeeld.
Als een topsporter een training met zijn ploeg overslaat met het idee dat je 'toch wel de beste bent', ben je geen sportman!
En dat heeft niets met 'iemand mogen' te maken!

necrosis | 13-08-16 | 20:15

Een echte Marokkaan was niet gaan zuipen, want Haram.
Mocht je een Marokkaan vanuit Rio naar huis sturen, op welke vlieger zet je hem dan?

Andersdenkend | 13-08-16 | 20:15

@vinzDH | 13-08-16 | 19:13 Die indruk heb ik ook gekregen van die Duk, op Twitter flikt ie dat ook, van die "zuig-opmerkingen".
Zou hij dan stiekem toch lid van de PVDA/D66 zijn?
Doet zich voor als z.g. politiek-incorrect maar is dat in werkelijkheid dus niet.

Keyboardspeler | 13-08-16 | 20:15

Weird Duck? Das toch zeker geen echte naam he?
Die z'n ouders moeten de pest aan hem hebben gehad hahaha.

Accident_Prone | 13-08-16 | 20:12

@necrosis | 13-08-16 | 20:07
Tuurlijk niet, hij is nog steeds lekker in Brazil geweest en heeft lekker los kunnen gaan.Die medaille is bijzaak man.

miko | 13-08-16 | 20:12

@necrosis | 13-08-16 | 20:07
Jij wordt ontslagen dus jij ook!
*gestrekt been er bij pakt*

miko | 13-08-16 | 20:11

@Gerard Leeflang | 13-08-16 | 20:07
Hoi Pius

necrosis | 13-08-16 | 20:09

Wat als Wierd Duk Dierd Wuk was geweest, hadden we dan ook dot stukkie op GeenStijl gehad?

Changeisthelawoflife | 13-08-16 | 20:08

@necrosis | 13-08-16 | 20:01
.

Volledig in balans toch? :-).

BudWijzer | 13-08-16 | 20:08

Als Yuri een Marokkaan was geweest dan was hij voor Marokko uitgekomen. duh..

fukallahalhollandi | 13-08-16 | 20:08

Marokkanen heten geen Yuri, maar Yousouf. En ze heten niet Van Gelder maar Abdelsalamherrdineoui. Of zo

Stormageddon | 13-08-16 | 20:08

necrosis | 13-08-16 | 20:01
Jij mag Yuri niet zo he? Geeft niet, maar wel even eerlijk blijven in je oordeel. Iemand z'n olympische finale onthouden omdat ie 9 dagen daarvoor een paar biertjes heeft gedronken is te misselijk voor woorden. Als je er eerlijk over nadenkt zal jij dat hopelijk ook beamen.

Commando Z | 13-08-16 | 20:07

@miko | 13-08-16 | 19:57
Zijn kans op een medaille is nul, dus niks geen 'baas'.
Hij is gewoon een loser.

necrosis | 13-08-16 | 20:07

Met wel zeggen dat ik Marokkanen ken die meer discipline hebben en meer presteren dan Yuri. Dat zijn geen rifapen maar nette arabieren, vandaar.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 20:07

Simpel, op minder sympathie van mij en het volk. Op meer coulance bobo en bestuur en meer sympathie van rechter.

der Schmutz | 13-08-16 | 20:03

If 'ifs' and 'buts' were candy and nuts...

Accident_Prone | 13-08-16 | 20:02

Nee, moet dat dan? Moet ik iedereen gelijk sympathiek vinden? Nee. Ik vind Jan Roos kut. Nou en.

Het antwoord moet dus zijn : Generaliseer niet zo Wierd! Het ligt er aan welke persoon cq Marokkaan.

ristretto | 13-08-16 | 20:01

Nee, moet dat dan? Moet ik iedereen gelijk sympathiek vinden? Nee. Ik vind Jan Roos kut. Nou en.

Het antwoord moet dus zijn : Generaliseer niet zo Wierd! Het ligt er aan welke persoon cq Marokkaan.

ristretto | 13-08-16 | 20:01

Binnenkort:
Weird Duk in mekaar gerost door een groepje Marokkanen:)

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 20:00

Wat is het vandaag? Zaterdag? Krijgen we straks Feynman. Hopelijk gaat het niet over Turken.

knutsel | 13-08-16 | 19:59

@necrosis | 13-08-16 | 19:54
Zelfs dan. Als je snuift rookt bier drinkt en ook nog een nacht Braziliaanse hoeren en travestieten rampetampt en het tot de finale schopt ben je baas!
beter als die schrale kudt van een Daphne of hoe je die naam ook schrijft. dat ze op der muil mag gaan in de laatste tien meter.
*pot bier opentrekt*

miko | 13-08-16 | 19:57

Yuri is van binnen toch echt bruin!&#128513;ik voel het!

vinzepinz | 13-08-16 | 19:57

Dan had hij maandag aan de ringen gehangen.

HdJ& | 13-08-16 | 19:56

Jeetje, iets wat totaal niets met Marokkanen te maken heeft, toch nog in een Marokkaans slachtofferrol jasje weten te wikkelen. Das best knap ...

Ho-Ho-Ho-Moh | 13-08-16 | 19:56

@Worst_kaas_scenario | 13-08-16 | 19:53
Dan was hij een deelnemer van een land dat niet bestaat!

miko | 13-08-16 | 19:55

Wat een achterlijke vraag. Waarom moeten OVERAL marokkanen bijgesleept worden?

Lupuslupus | 13-08-16 | 19:55

De vraag is al fout, die moet zijn:
Als Yuri 5 Marokkanen waren geweest.....
Wel even de gebruikelijke omstandigheden meenemen, Wierd

kadoendra | 13-08-16 | 19:55

Als Twitter niet zou bestaan, welk platform zouden mensen dan kiezen om de holheid van hun schedel wereldkundig te maken?

Parel van het Zuiden | 13-08-16 | 19:55

@miko | 13-08-16 | 19:47
Het was niet alleen vanwege die biertjes dat hij naar huis werd gestuurd.
Fuck Yuri, snort of the rings.

necrosis | 13-08-16 | 19:54

Waarschijnlijk was er geen ophef geweest. Want we hadden het compleet logisch gevonden dat hij was weggestuurd omdat hij zijn vriendin van het vliegveld had gehaald en rechtstreeks naar het Olympisch dorp had gebracht om haar wat bij te laten verdienen.

roze_bril | 13-08-16 | 19:54

Als Yuri Maroc was, zou hij niet drinken, want islam, toch?

Worst_kaas_scenario | 13-08-16 | 19:53

@atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:53
Ha :)

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:53

Dat zullen wij met zijn allen nooit weten.

ProAsfalt | 13-08-16 | 19:53

War als Churandy een Antilliaan was geweest?

Worst_kaas_scenario | 13-08-16 | 19:53

@Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:49
Dat is in bedekte termen oproepen tot de jihad. Ik ken dit soort mensen!

atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:53

Maar wat precies bedoelt Wierd met *shoot*?

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:49

@duitse herder | 13-08-16 | 19:45
Tikfoutje?

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:48

Tekstje is onleesbaar omdat schrijver de snelle taaljongen wil uithangen.

Warius | 13-08-16 | 19:48

Tuurlijk niet. Want Marokkanen roepen associaties op van vervelende gluiperige stelende hoer roepende kudt kereltjes terwijl Brabanders sympathie oproepen. kijk maar naar Braboneger die Brunswijk is gewoon veel leuker met zijn accent.
verder zijn sporters die bier drinken en toch rulen gewoon baas. de typhus met die asceten atleten.
FREE YURI!!

miko | 13-08-16 | 19:47

Marokkanen sporten niet.

duitse herder | 13-08-16 | 19:45

Snap het verhaal niet helemaal, maar Ayatolla zelf kent ook geen genade.

Leibniz | 13-08-16 | 19:45

@Lood om oud ijzer | 13-08-16 | 19:30
Je doelt op de keeper?
*grijnst*

necrosis | 13-08-16 | 19:45

Als Yuri geen Nederlander maar een Marokkaan was geweest, desnoods een Nederlander met een tweede paspoort,dan was niet hij maar zijn trainer naar huis gestuurd.
Zeker weten.
Want zo rollen we hier in dit land.

Dostranamus | 13-08-16 | 19:44

Die Weird Duk. Best hoog zitten. Maar een Marokkaan? Please think twice voor je zulke onzin opschrijft vriend.

roze_bril | 13-08-16 | 19:44

@Jackanders | 13-08-16 | 19:28
Dan hadden we hem op de boot naar Spanje gezet.

necrosis | 13-08-16 | 19:44

Als Wierd Duk een Marokkaan was geweest had hij op nog minder sympathie mogen rekenen dan nu het geval is.

jacobh | 13-08-16 | 19:44

Mijn dank is groot dat GS mij het debat verder bespaard.
Wordt er nog iets gedaan aan al die foutmeldingen van die kudtservert of hoe zit dat?

McMarx | 13-08-16 | 19:43

Als Yuri geen Nederlandse turner was geweest maar een quidditcher uit Kiribati dan zou ik me afvragen wat hij sowieso op de spelen te zoeken had.

keestelpro | 13-08-16 | 19:42

'zijn'

Kazonga© | 13-08-16 | 19:40

Wierd Duk is een mafkees, zij naam geeft dat al duidelijk aan.

Kazonga© | 13-08-16 | 19:40

Kijken hoe lang het duurt voor die Zwitsers toegeven dat het een moslim was. Ik schat twee weken.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:39

Marokkanen (moslims) mogen geen alcohol. Theorie onderuit gehaald. Volgende artikel aub.

JockeyM | 13-08-16 | 19:37

Foei wierd! Conformeer je aan de conventie voor de schrijvende pers: het is Marokkaanse streepje Nederlander. Verder irrelevante vraag. In dat geval was hij überhaupt niet weggestuurd wegens bang voor racisme beschuldigingen

Gen. Maximus | 13-08-16 | 19:36

Zal wel weer een twitter dingetje zijn, maar waarom nou weer een Marokkaan? Hoezo niet een Chinees of Ijslander? Of heeft het te maken met die Marokkaanse bokser die op was gepakt voor poging tot verkrachting toen de Spelen nog moesten beginnen? Ben oprecht, ik snap het niet... Maar ok... Als het een Marokkaan was, dus uit zou komen voor Marokko, dan was ie niet weggestuurd en had je er nooit iets van gehoord. In 't geval van een Marokkaanse-Nederlander, denk ik dat het binnenskamers zou zijn opgelost, zo niet: racismekaart waarschijnlijk. Als ie van Teamvluchteling was, dan was ie zielig en moet iedereen medelijden hebben. Als het niet een, voor de massa, standaard komkommer was, lag ie bij de groenteboer ipv de supermarkt. Als als als

Latrinalia | 13-08-16 | 19:36

Als Wierd nu niet zoveel emmers stront over zich heen had gehad vanwege wat hij schrijft en zegt, had hij dan ook de aandrang gevoeld om deze immens correcte, maar redelijk onzinnige wat/als vraag te stellen?

atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:35

Als de hemel naar beneden was gevallen hadden we nu allemaal een blauwe hoed.

Koonkluk Huis | 13-08-16 | 19:35

Deze tweet van Wierd Duk is zwak.

succesvol | 13-08-16 | 19:35

En wat als Yuri geen jongetje was geweest maar een meisje, dan had ie nu geen piemeltje gehad om mee te plassen. Jezus wat een slap gelul is dit zeg.

catomar | 13-08-16 | 19:34

Een Zwitser heeft een trein in de hens gezet en zeven passagiers neergestoken. Maar wat als het een Marokkaan was geweest?

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:34

Cinder | 13-08-16 | 19:23
dus ze doen nooit iets wat niet mag?goh, dat is nieuw voor me.
Overigens zie ik regelmatig bezopen marokkanen en andere islamieten. Ook in die landen wordt gezopen, maar ze doen het meestal stiekem.

Wutbürger_ | 13-08-16 | 19:33

Zou Yuri ooit nog Heineken drinken?

necrosis | 13-08-16 | 19:32

Maar hij was geen Marokkaan. Onzinnige discussie dus.

Mokum Kosher | 13-08-16 | 19:32

Als Yuri geen Brabander maar een dirigent was geweest, had hij dan op net zoveel symfonie mogen rekenen?

Lijkt me logisch... | 13-08-16 | 19:30

Als ons Yuri een marokkaan was geweest had dat geen verschil gemaakt. Qua empathie dan. Bij topsporters doen deze zaken er namelijk niet toe, kijk maar naar het voetbal, voorbeeldje Heracles...

Lood om oud ijzer | 13-08-16 | 19:30

Als Yuri geen Brabander maar een Africaanse Amerikaan was geweest, had hij dan op net zoveel sympathie mogen rekenen? Shoot. #blm

Lijkt me logisch... | 13-08-16 | 19:29

Alleen in de racistische wereld van gekkies als Wierd Duk doet dat er toe.

a1a2a3 | 13-08-16 | 19:29

"Wat als Yuri Zwarte Piet was geweest?"

Jackanders | 13-08-16 | 19:28

Als een Marokkaan Yuri had geheten, hadden we nu geen problemen met dat k**volk.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 19:27

Zei het op Twitter ook al, maar volgens mij gaat het minder om afkomst dan om bekendheid.
Als het een onbekende roeier was geweest was de ophef er natuurlijk helemaal niet geweest.

Lewis | 13-08-16 | 19:27

Als het een Marokkaan was geweest had hij niet bij de Nederlandse selectie maar bij de Marokkaanse selectie moeten zitten. Daar komt bij dat ik best sympathie heb voor Marokkanen in Marokko.

accijnstoerist | 13-08-16 | 19:26

Wat is de overtreffende trap van komkommertijd? Komkommertijdst?

Huupke | 13-08-16 | 19:26

Het zijn de Olympische Spelen. Niet de Olympische Werken.
Chill. The. Fuck. Out.

Lijkt me logisch... | 13-08-16 | 19:25

Wat een gezever. Het antwoord op de vraag is gewoon nee.

knutsel | 13-08-16 | 19:23

Over wassenaar gesproken. Mensen die heel erg netjes praten zitten meestal tot over hun oren in de stront van een ander.

Gerard Leeflang | 13-08-16 | 19:23

Als Yuri een marokaan was geweest dan was dit niet gebeurt want volgens het geloof mogen die geen alcohol drinken, dus die vlieger gaat niet op.

En nu klaar met dat Yuri van Gelder gelul, hij heeft gefaalt, was hoog maar is kei en kei hard gevallen de schlemiel van 2016.

Cinder | 13-08-16 | 19:23

@Lijkt me logisch...
En wat als de spelen waren georganiseerd in de achtertuin van Yuri, hadden ze hem dan alsnog naar huis gestuurd? *padumtssh*

atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:22

Als Yuri een Marokkaan was geweest, dan kregen geenstijl en Wilders de schuld

mysteryposter | 13-08-16 | 19:22

Als het een Marokkaan was geweest dan was Benedict Ficq z'n advocaat, had hij 5000 euro zwijggeld aan de portier gegeven, had een medewerker van de club het ziekenhuis ingeslagen en een willekeurig persoon in de skybox volledig kapotgeslagen.
En daarna neukte hij het domme nichtje van de beroemde NL'se voetballer. En verscheen op de training met een t-shirt met de text 'Gwenetta for ever'.

Wutbürger_ | 13-08-16 | 19:22

De vraag stellen is hem beantwoorden

Taxi!! | 13-08-16 | 19:20

Als Yuri geen Brabander maar een Chinees was geweest, had hij dan beter kunnen rekenen?

Lijkt me logisch... | 13-08-16 | 19:19

"Als Yuri geen Brabander maar een Marokkaan was geweest, had hij dan op net zoveel sympathie mogen rekenen?"

Geen idee, maar als er geen Nederlander in de finale staat zendt de NOS het toch niet uit.

SamKoeman | 13-08-16 | 19:19

Maar goed.... "Als, als, als"... Als m'n tante kloten had gehad, was het m'n oom geweest.

Mastermattie | 13-08-16 | 19:19

Dan had hij niet Yuri geheten, maar Mo.

Jackanders | 13-08-16 | 19:19

@Merlot | 13-08-16 | 19:16,

Zo is het maar net ;)

basweetutwel | 13-08-16 | 19:19

Als Yuri een Marokkaan was geweest, zou hij na misdraging niet zijn uitgezet naar zijn eigen land.
echtpaul | 13-08-16 | 19:13

hahaha +100

vinzDH | 13-08-16 | 19:18

En wat als Wierd een Marokkaan zou zijn geweest. Had hij dan wel Wierd geheten?

atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:18

Als Yuri een marokkaan was geweest dan...
Nee, dit gaat me een ban opleveren.

Katvangert | 13-08-16 | 19:18

Ik antwoorde op die tweet van Wierd: "Als Yuri geen Brabander maar een Marokkaan was geweest, zou hij dan ook naar huis gestuurd zijn?".

Merlot | 13-08-16 | 19:16

Interessanter voor Wierd lijkt me om zich af te vragen of hij ook zo veel zou tweeten over zijn oudste dochter als hij gewoon bij zijn eerste vrouw was gebleven? #dtv #Samsonnetje

Nanker Phelge | 13-08-16 | 19:16

Typisch zo'n vraag van een Marokkaan als Wierd Duk.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:16

Wat nummer 1 zegt.

Normpje | 13-08-16 | 19:15

Sommigen sympathiseren met Yuri en sommigen niet. Als hij een Marokkaan zou zijn, dan zou dat niet anders zijn. Marokkanen maken zich echter niet zo vaak schuldig aan onrechtmatig bier drinken, maar vooral aan misdrijven als mishandeling en verkrachting. Het nut van een antwoord op de door Duk gestelde hypothetische vraag ontgaat mij dan ook.

Soturi | 13-08-16 | 19:15

Dan at ie couscous en dronk ie mintthee.

Dr. Frambozenjam | 13-08-16 | 19:15

Als Yuri een Marokkaan was geweest dan had iedereen de andere kant op gekeken, en had ie na een nacht zuipen gewoon in z'n bed kunnen liggen terwijl ie eigenlijk op een training moest zijn. "Ja, maar als ik er wat van zeg dan ben ik een racist en ik wil niet discrimineren."

Osdorpertje | 13-08-16 | 19:15

Wat wordt er eigenlijk bedoeld met Marokkaan? Een Marokkaan in Marokko of een dubbele paspoorten Nederlandse Marokkaan?

knutsel | 13-08-16 | 19:15

Grote grutjes. Als er een keer geen #ophef! is, dan maken we die wel. Zelfde vraag is al eens gesteld maar toen moesten we de 'moslims' vervangen door "Joden". Het bleef ook toen nog lang onrustig. Gaap.

atheïstisch stemvee | 13-08-16 | 19:14

Als Yuri Marokkaan was geweest hadden ze hem nooit naar huis durven sturen uit angst om voor racist uitgemaakt te worden

harry19612 | 13-08-16 | 19:14

Just a moment. Als Yuri een Marokkaan was geweest, dan was Rutte dat ook. Logica.

Lewis Lewinsky | 13-08-16 | 19:13

Dan had die geen bier gedronken geen vrouwen een hand gegeven
en net als die Marokkaanse bokser een vrouw verkracht..
Wil je dat horen met je uitlok tweet @wierdduk linkse landverrader...

vinzDH | 13-08-16 | 19:13

Als Yuri een Marokkaan was geweest, zou hij na misdraging niet zijn uitgezet naar zijn eigen land.

echtpaul | 13-08-16 | 19:13

Op mijn sympathie hoeft Yuri niet te rekenen, ongeacht zijn huidskleur.
Een echte topatleet zet alles opzij voor de ultieme overwinning.

necrosis | 13-08-16 | 19:13

Wat boeit mij nou waarom een Marokkaan zou worden weggestuurd, een Marokkaanse sporter is geen Nederlandse sporter.

vandermar | 13-08-16 | 19:11

Ik zag 'm vandaag al voorbij komen.
Ik denk dat als het een Marokkaan was geweest die hele ophef er niet was geweest omdat ze 'm niet uit de finale hadden durven weren vanwege #ophef

Mastermattie | 13-08-16 | 19:10

REAGEER OOK

#BREEK

Madrid schort autonomie Catalonië zaterdag op