Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

YURI EN TEAMNL, WTF DOEN JULLIE?!

yurivangelder534.jpgDit is zo stom. Zo ontzettend stom. Yuri van Gelder is door TeamNL naar huis gestuurd omdat hij een nacht heeft doorgehaald in Rio. Nadat hij zijn sportieve loopbaan torpedeerde met een cocaïneverslaving, wist hij zich knap terug te vechten in de turnwereld. Hij maakt nu op 33-jarige leeftijd zijn Olympisch debuut en had zichzelf gekwalificeerd voor de finale. Er waren medaillekansen. Dat is een verhaal van de proporties van pre-dopingschandaal Lance Armstrong. Had Yuri een medaille gehaald in de finale, dan zat hij voor de rest van zijn leven gebakken qua verhaal. Maar blijkbaar is één avondje bier drinken echt heel leuk. Heeft hij natuurlijk wel de pech dat hij voor regeltjesland TeamNL uitkomt. De Russen sturen hun sporters nog niet naar huis als het dopingpotje smelt van de gifstoffen in de urine. Zoals Barry zegt: 'volwassen man haalt finale en viert dat week van te voren met biertje' en TeamNL gaat meteen volledig protocolfascistische kampbegeleider op Yuri. Ze hebben nog net niet zijn ouders gebeld om hem op te halen. Of misschien ook wel. Maar dat wist hij van te voren, dat TeamNL zijn gedrag onder een vergrootglas zou leggen en zijn kop er af zou hakken als hij naast het potje piste. Wat natuurlijk hypocriet als fuck is, want TeamNL heeft dan weer geen enkele moeite met het Holland HEINEKEN Huis. Kom op, Yuri. Gewoon een paar weken bier laten staan, en dan de rest van je leven gevierd worden als overwinnaar. Dan kun je zoveel zuipen wat je wil. Zo simpel had het kunnen zijn. Aan de andere kant, zwaar bezopen een medaille binnen slingeren hadden we ook een prachtig verhaal gevonden. Conclusie: het is één grote fuck-up en oppassen met wat je doet want TeamNL belt je moeder.

Reaguursels

Inloggen

Yuri vind het gewoon lekker. Aldus Yuri

TECHNO AFILIATED | 10-08-16 | 20:40

Ik mag hopen dat de mensen die Yuri dit hebben aangedaan nu een flinke schop onder hun kont krijgen. Olympische spelen zou een feest moeten zijn, niet een strafkamp.

landlopertje | 10-08-16 | 11:57

Tja, een lijntje is daar goedkoper dan een biertje....
Maar weer een heerlijk Hollandse reactie, vingertje wijzen richting vliegtuig.
Kunnen we dat hier ook niet eens doen met een zootje dat zich misdraagt?

Maxima I | 10-08-16 | 11:19

migliore | 10-08-16 | 09:38

Maar laat Hendriks daar dan duidelijk over zijn. Als hij werkelijk weer drugs heeft gebruikt kan dat toch gemeld worden ? Nu blijft het speculeren met als gevolg imageschade voor alle betrokken partijen.

LeBron | 10-08-16 | 10:37

Het lijkt me dat hij weer coke heeft gebruikt en dat coach uit damage control voor zowel Nederland als Yuri het verhaal naar buiten heeft gebracht dat hij een biertje of twee heeft gedronken. Wanneer Yuri getest zou worden zou immers gekeken worden op wat hij binnen heeft gekregen. Saillant feit, de inname van alcohol zorgt ervoor dat het langer duurt om negatief te scoren op een cocaine test. Verschil tussen inname en onthouding van alcohol is 72 uur tot 4-5 dagen!

migliore | 10-08-16 | 09:38

Gisteren de aflevering Andere Tijden Sport nos.nl/artikel/398451-ats-het-wonder-v... teruggekeken. Daarin blonk Maurits Hendriks ook niet uit in de meest belangrijke eigenschap die nodig is voor z'n huidige functie : People Management. Trouwens zn Communicatie vaardigheden mogen ook wel beter. Man man man, hoe heeft het NOC/NSF toch kunnen besluiten deze man aan te stellen als je de belangrijkste skills voor deze rol niet hebt.

LeBron | 10-08-16 | 09:15

Bobo Hendriks is natuurlijk hartstikke blij met zichzelf. Meestal matig gepresteerd, toch via via een mooi dictator baantje binnengesleept. Bobo Hendriks mede gefaciliteerd door drank gigant Heineken heeft boter op z'n hoofd, Yuri mag zich wel erg misdragen hebben voordat deze maatregel tegen hem te rechtvaardigen is.

L. Ron Hubba Hubba | 10-08-16 | 08:40

Wat een enorme drukte over een of andere domme sportfiguur. Lekker belangrijk, zeg.

Argyronauta | 09-08-16 | 23:26

Bij Minerva is het een plus als de leden om 6 uur 's ochtends lallend thuiskomen.

Jan Dribbel | 09-08-16 | 23:25

"Wat is er zoal te doen in een dorp als je tijd over hebt?"

Zo luidt de eerste zin van een stukje tekst van Maurits Hendriks op zijn gelijknamige website over de Olympische Spelen in Bejing 2008. (meneer was toen hockeycoach van de Spaanse mannen)

Een normaal mens zou denken: bier drinken en lekkere wijven kijken. Hendriks somt andere ontspanningsmogelijkheden op:

internetten, onbeperkt originele films kijken met Chinese ondertiteling, gluren naar de variatie aan fysieke activiteit in het fitness en krachtcentrum, of een bezoekje aan het cultureel centrum doen waar je Chinees kan leren en waar je demonstraties poppen maken, vlieger schilderen, tekeningen kleuren, lampion knippen kunt volgen.

Hendriks noemt ook het bestaan van een 'heuse discotheek.' Zoals in elk dorp. "Het zijn mijn vierde Spelen, ik ben er nog nooit geweest."

Nee, en ik hoop je er ook nooit te zien. Ongelooflijke lamlul. Chef de Misluktion.

Droop | 09-08-16 | 22:32

Om 1 biertje wordt je echt niet teruggestuurd naar Nederland. Maar als hij niet had gezopen, was dit niet gebeurd. Dus je kunt iedereen devschuld geven, maar hij is wel degene die regels heeft overtreden. De anderen doen dat niet, dus die regels zijn regels die na te leven zijn.

Wat een ongelofelijke knuppel is het.

jezusisonzin | 09-08-16 | 21:48

landlopertje | 09-08-16 | 20:43
tja er waren ook andere sancties mogelijk zoals zijn medaille bonus afpakken.

Simon_GS | 09-08-16 | 21:02

Je geeft zo'n jongen een enorm pak op z'n sodemieter, maar je stuurt hem niet naar huis. Dat is een ongelooflijk zwaktebod. Stelletje regelnazi's.

landlopertje | 09-08-16 | 20:43

witchmaster | 09-08-16 | 20:18
Hij kwam niet uit het Heineken Huis want dat gaat om 1 uur dicht.

Simon_GS | 09-08-16 | 20:28

Het viel reuze mee , dat kabaal maken de heren hebben de pest erin dat wat ze weken en weken lang riepen dat men ff een gouden oogst zou binnen halen roeptoeteren om niks helemaal niks .
Kom erbij dat 70% niet eens wist dat deze regel bestaat.
Hij kwam NIET dronken maar slechts aangeschoten binnen ,en werd pas luid ruchtig toen de heren hem op bedreigde om deze regel toe tepassen, want men heeft zins het coke gebruik gewoon de pest aan die kerel .
6 jaar kei en kei hard trainen elke dag naar de verdommenis een goed gesprek was ruim voldoende geweest .
Schaft dat heineken-huis dan ook per direct af

witchmaster | 09-08-16 | 20:18

echt niemand | 09-08-16 | 19:43
Nee dat doet hij zelf. Dat is het tragische.

Simon_GS | 09-08-16 | 19:53

Die bobo's he. Die de godganse dag niks anders doen dan ouwehoeren en regeltjes bedenken, die moeten wel met een gruwelijk goed verhaal komen. Deze regelneven maken hier even een sportman, die jaren hard getraind heeft helemaal kapot. Bah!

echt niemand | 09-08-16 | 19:43

NOS publiceert nu dat hij luidruchtig en beschonken thuis is gekomen s'ochtends vroeg om 6 uur. Ja dat is niet collegiaal te noemen naar sporters die vandaag moeten presteren en beschonken is ook wat anders dan een biertje drinken in het Holland Heineken Huis.
nos.nl/rio2016/artikel/2124294-van-gel...

Simon_GS | 09-08-16 | 19:17

Blijkbaar beschonken en luidruchtig teruggekeerd in het Olympische dorp (http://www.omroepbrabant.nl/?news/2531...)
Dan ben je natuurlijk een ongeloofelijke eikel. Gewoon geen respect hebben voor alle andere sporters die misschien de volgende dag willen presteren. Enige juiste beslissing.....

Humungousfungus | 09-08-16 | 19:17

Bier drinken voor een ex cocaine gebruiker geen terugval ,dat zou wel heel erg slecht oordeel zijn over diegenen die dat ooit gebruikt hebben . Dus onterecht dat hij naar huis wordt gestuurd. Ik zou zijn sponsor wel een pak slaag willen geven ,wat een ashole .

djinnie2 | 09-08-16 | 18:29

Liever één YURI in de kroeg met vriendin na werktijd als tien vrouwen met Hijab tijdens beach Volleybal .

djinnie2 | 09-08-16 | 18:04

Ik hoop voor Maurits Henkdiks dat Yuri echt iets heel ergs fout gedaan heeft.
Maar het is wel erg merkwaardig dat Yuri zich zo makkelijk laat wegsturen. Dit kan bijna niet alleen maar een avondje stappen geweest zijn. Wat is hier aan de hand ?

RugOp81 | 09-08-16 | 17:34

Belachelijk, als het inderdaad om alcohol gaat. Fuck TeamNL, roemloos ten onder zoals altijd.

panadol | 09-08-16 | 17:09

Finale is pas over een week dus zet hem een paar dagen in de sauna en stuur hem terug.

Der Schnitzeljäger | 09-08-16 | 16:50

Vreemd verhaal. Een paar biertjes, en dan worden WEGGESTUURD terwijl je net een geweldige come-back hebt gemaakt door de finale te halen?

Als dat inderdaad het hele verhaal is, dan snap ik daar maar weinig van. Ja natuurlijk, regels-zijn-regels, maar komop, zeg!

Nou ja. Het héle verhaal maar eens afwachten. Met als het eventjes kan, wat interessante bijdragen van Geert-Jan Knoops.

EefjeWentelteefje | 09-08-16 | 16:43

Maurits Hendriks is een baasje hoor.

Als Joeri alleen maar een paar pilsjes gedronken heeft in een café om de hoek van het Olympisch dorp, om zijn bereikte finale plaats te vieren, zal Hendriks de geschiedenis ingaan als de meest slechte Olympische leider ooit, door hem daarvoor weg te sturen.
Hendriks is dan niet berekend voor zijn taak en zou nimmer meer in de sport iets mogen doen.
Geef een waarschuwing dan joh ! En wees tolerant.

Of is er meer aan de hand ? ( Drugs b.v.)
Maar lulletje rozenwater Hendriks, zegt dat dan ook aan het Nederlandse publiek die jou afvaardigden. en laat dit niet in het onzekere, wees eens een duidelijke man.
Jij staat toch eerlijkheid, oprechtheid en correct gedrag voor?
Doe dat dan ook zelf eens.

Typisch BOBO's gedrag.

joost2 | 09-08-16 | 16:22

Nieuw op OS 2020. 'Junk' teams voor blowende en zuipende atleten. Ik bedoel, als je presteert, wat maakt 't uit !?

goco | 09-08-16 | 16:06

Ik vind dat naast het 'vluchte

goco | 09-08-16 | 16:02

Yuri had gewoon moeten blijven. Who cares wat die Maurits Hendriks zegt, die profiteur heeft zelf nooit wat in zijn leven bereikt.

brownheadedstranger | 09-08-16 | 15:51

Als het een paar biertjes zijn geweest is het dom van de teamNL om hem naar huis te sturen dus zal er wel wat meer aan de hand zijn geweest. Naar huis sturen is terecht als je hierdoor de dopingcontrole niet haalt.

protonplof | 09-08-16 | 15:35

er word nu beweert dat hij wel gesnoven zal hebben dat lijkt mij vreselijk dom bij een dopingcontrole,zou hij zo dom geweest zijn? nee tegen de afspraak op stap waarschijnlijk met zijn braziliaanse vriendin, en paar biertjes op, nou en? hij is 33 jaar altijd zich ingezet voor zijn sport,ja en een misstap,nu 2 of 3 biertjes en 1 of andere regelneuker dist hem als een klein jongetje, de man die zelf waarschijnlijk nog nooit wat gepresteerd heeft op niveau van gelder.nederland op zijn kleinst!!!kneuterland!!!

bekijket | 09-08-16 | 15:31

Bier drinken voor een verslaafde is een terugval. Dus terecht dat hij naar huis wordt gestuurd. Ik zou zijn sponsor ook niet willen zijn

gaby747 | 09-08-16 | 15:11

Tja interessante uitspraken van Knoops maar wat ik in de regels las is dat hij niet weg mocht uit het dorp zonder toestemming van de chef de mission en ik ben benieuwd of zijn 'awareness' app aan stond die officieel dient om de sporter te wijze op het feit dat hij in een gevaarlijke buurt komt maar waarschijnlijk ook dient om te volgen waar de atleet is (dus wellicht een signaal had kunnen afgeven aan de begeleiders).

Simon_GS | 09-08-16 | 15:07

@miff | 09-08-16 | 12:06
Klopt,. Maar zelf volwassen mensen kunnen soms wat hulp gebruiken. Wat is daar mis mee?

Mark_D_NL | 09-08-16 | 14:47

Vreemd, onderdaan van Prins Pils en je mag niet eens een biertje drinken ?

onhandige harry | 09-08-16 | 14:25

Wat hij ook heeft gedaan, dit is een belachelijke overtrokken reactie. Vooral omdat hij aan het einde van zijn carrière zat.

landlopertje | 09-08-16 | 14:19

Heeft hij som Bavaria gedronken?

Worst_kaas_scenario | 09-08-16 | 14:11

bier jaajaa.
Zal wel weer zijn neus gepoedert hebben.

SnoopNL | 09-08-16 | 13:43

Gevonden: Erica Terpstra bezopen in de 538 studio in Vancouver.
https://www.youtube.com/watch?v=ZdTJzxCIqSU
Ze had volgens haar eigen zeggen "een wijntje te veel op".

Orakel1958 | 09-08-16 | 13:42

„Turner Yuri van Gelder is gevoelig voor het gebruik van genotsmiddelen”, zegt zijn voormalig trainer, Remi Lens. "Daar hoeven de andere sporters helemaal geen rekening mee houden, maar de trainer, de begeleiding wel. "De begeleiding van dit olympische team had dat moeten weten.” (Bron telegraaf)

Droop | 09-08-16 | 13:27

louis6227 | 09-08-16 | 08:44
Kennelijk ben je na mijn eerste zin gestopt met lezen. Lees de derde ook nog even: je werkt je niet op naar de OS als cocaïneverslaafde (in het opwerktraject wordt namelijk ook - zeker bij Yuri - regelmatig getest). Dus áls hij al coke gebruikt zou hebben, dan was het recreatief. En zo dom zal hij niet geweest zijn. Dat laatste kan uiteraard anders zijn als hij al onder invloed was van iets anders.

Soturi | 09-08-16 | 13:20

Slingert nog 'aan' naar boven.

ska ska ska | 09-08-16 | 13:15

Die Yuri is gewoon een lől zonder zelfbeheersing.

Als de olympische spelen zo belangrijk voor je zijn en je kunt je dan niet voor die ene (oh zo belangrijke) keer inhouden dan ben je een gewoon een eikel en ga je terecht het vliegtuig in naar huis.

Ik neem dat die regel er niet voor niets is en voor iemand met een cokeverleden (met recivide) telt die gewoon minimaal dubbel,in Brazilië is het goedkoop en nog veel makkelijker te krijgen dan hier.
Iemand die verslaafd is aan coke(dat blijf je,gaat niet weg)heeft daar geen fuck te zoeken met een paar bier in zijn mik.
Als bij de dopingcontrole zou blijken dat hij coke heeft gebruikt brengt hij niet alleen zichzelf in discrediet maar ook de rest van 'teamnl'.
Als hij niet heeft gesnoven en alleen gedronken heeft hij in ieder geval bewust het forse risico opgezocht en hij had kunnen weten dat ze zeker in zijn geval niet de gebruikelijke nederlandse zachte aanpak zouden hanteren.

Die gozer heeft met deze actie z'n eigen ramen voor de rest van z'n leven ingegooid omdat hij zich niet kon beheersen,in en in triest eigenlijk.

ska ska ska | 09-08-16 | 13:14

Misschien kan hij aanschuiven bij zijn vader, kunnen ze samen het sportcommentaar doen.

Seksdocent | 09-08-16 | 12:50

A.S. Perien | 09-08-16 | 11:47
"Nietsche overdrijft hiermee natuurlijk een beetje"

Dat doet hij niet, Nietzsche slaat de nagel op de kop wanneer we naar Yuri kijken. Europeanen zijn altijd een hogere menssoort geweest totdat de joods-christelijke woestijnreligie deze hogere menssoort naar beneden haalde door ze moraliteit bij te brengen.
Yuri naar huis sturen is een perfect voorbeeld van de joods christelijke traditie om mensen op moraliteit zwak te maken wanneer men boven het maaiveld uitsteekt.
Wat dat betreft had Friedrich Nietzsche het bij het rechte eind.
www.verbodengeschriften.nl/html/de-ant...

the Jackdawn | 09-08-16 | 12:47

Heineken als sponsor en dan straffen als iemand bier tot zich neemt, bier eerder prestatie verlagend dan een dopingmiddel.
Maar goed ik heb het allang gehad met die Olympische spelen, eerder een vernedering dan een verheffing van mensheid.
Eigenlijk om je kapot te schamen wat de elite de mensen in organiserende landen aandoet.
Alles voor de commercie.

Flatuleerder | 09-08-16 | 12:23

Een paar pilsjes zullen het niet geweest zijn.
Strontlazarus door Rio waggelen is een ander verhaal.

mallekater | 09-08-16 | 12:21

In Brazilië drinken ze SKOl , dat zit de hoofdsponsor van NOC/NSF , HEINEKEN natuurlijk niet lekker .

poentjepuf | 09-08-16 | 12:17

Stelletje moraalridders daar in TeamNL.

Kan zo'n boboclub zomaar om niets een persoon naar huis sturen?

Als je door de selectie komt lijkt mij alles in beginsel je eigen verantwoordelijkheid.

Trouwens in de telegraaf stond ooit in het verleden dat een biertje per dag je leven verlengt met 3 jaren.
In wezen maakt TeamNL zich schuldig aan poging tot doodslag, dus aangifte doen.
Daarnaast is een kort geding aanspannen zeer aanbevelenswaardig.

ProAsfalt | 09-08-16 | 12:17

.

De Olympische Spelen mogen wat mij betreft afgeschaft worden aangezien volledig verziekt door politiek, commercie, sportbobobelang, machtsgeilheid en meer van dat soort antisportzaken.
Komt die Eurlings ook weer langs, alleen dat al, maakt kotsmisselijk

We hebben allerlei wereldkampioenschappen en daarmee kweek je net zo goed voorbeeldsporters die van groot belang zijn voor de ontwikkeling van de breedtesport.

Dat gezegd hebbende keek ik uit naar beelden van de zwaartekracht-tartende acties van ons aller Epke en eindelijk weer Yuri.

Fuckit. Tyfus. Dubbleplusjammer, dat ze bij de organisatie dit niet onder de pannen konden houden en hem niet in bedwang. Doet-ie z'n best om NLse bier mede te promoten is het weer niet goed. Ach we weten natuurlijk niet of er meer aan de hand is, en vooralsnog Yuri, man, waarom die domme actie, je ligt onder een krankzinnig vergrootglas.

Faalhaas eersteklas met vetleren medaille van onvermogen is de Chef de Mission Maurits Hendriks. Man, man, man op zijn Engels: On your watch" Hoe kon je dit laten gebeuren?

""Het is een zeer moeilijke beslissing geweest. Ik vind het vreselijk voor Maurits Hendriks, maar dit gedrag is ontoelaatbaar", stel ik. "Dat hoort niet bij deelname aan de Spelen of welk sportevenement dan ook." Derhalve dient Maurits Hendriks per direct ervangen te worden. Hoe zit dat trouwens met die technisch directeur Hans Gootjes?

Alle sportjournalisten hebben nu spontaan een ejaculatio preacox gekregen, want dit is weer voer voor maanden nabeschouwen.
"Yuri, wat ging er door je heen toen...." en meer van dat soort schrijf-spreek-wauwelshit.

Over een jaar komt er een boek uit. "Yuri, de mens achter zijn biertje"

OK, dan alleen maar Epke, kon die trouwens niet een goed gesprek met Yuri hebben?

Gut, ben me nog even aan het inlezen wat betreft de regelgeving. Een boete behoort ook tot de mogelijkheden. Ze zijn ertoe in staat de regeltjesinterpreterunderende lamlullen. Pek & Veren als ze dat durven.

Ah... In de NRC staat "Yuri van Gelder is een recidivist en niet zo'n kleintje ook"

Kijk, kijk, kijk, het natrappen door ene Henk Stouwdam is al begonnen. Volgens dat artikel was Yuri samen met vriendin en toen "heeft hij alcohol gedronken" Ja, ja, ja, Henk Stouwdam voor het beschrijven en opdrijven van al uw ethische kwesties.

"Feit is dat hij wederom in de fout gegaan" Natuurlijk meneer Stouwdam een alcoholletje gebruiken is hetzelfde als cocaïne gebruiken.

Komt dat schot! Evocatus

.

Evocatus | 09-08-16 | 12:16

De ironie met Heineken als sponsor van oranje.

drs. P | 09-08-16 | 12:09


Zijn er al beelden van dat nachtje doorhalen in Rio?

Harry de Slijter | 09-08-16 | 12:07

Triest dat het zo moet lopen, maar hij wist dat hij onder een vergrootglas lag. Als achteraf blijkt dat hij "positief is" krijgen we het verhaal dat iemand iets in zijn drankje heeft gedaan om hem erbij te lappen. Dan staat Nederland met zijn grote bek over het volledig uitsluiten van Russen weer voor de hele wereld voor lul.

Mark_D_NL | 09-08-16 | 11:46
"Wanneer je die jongen meeneemt dan weet je zijn zwakheden en zorg je dat je 24/7 naast hem staat."

Het is een volwassen vent, geen klein kind meer.

miff | 09-08-16 | 12:06

Rio = Rum + Coke. Ze hebben hem wel aan de ketting gelegd maar hij was te "sterk".

IMDNME | 09-08-16 | 11:52

the Jackdawn | 09-08-16 | 10:12 ".. doordat het geleerd heeft de hoogste geestelijke waarden als zondig, als misleidend, als verzoekingen te voelen..". Nietsche overdrijft hiermee natuurlijk een beetje maar hij heeft gelijk: christenen staan geestelijk introspectie en het onderkennen van "verzoekingen" voor. En daar is voor wat betreft overmatig alcohol- en drugsgebruik best wel iets voor te zeggen.

A.S. Perien | 09-08-16 | 11:47

Het NOC heeft Yuri dus keihard laten vallen. Wanneer je die jongen meeneemt dan weet je zijn zwakheden en zorg je dat je 24/7 naast hem staat. Wat is dit nu weer voor een NAzi praktijk. Wel liften op zijn succes, maar hem keihard naar beneden trappen wanneer je zelf niet heb opgelet. Het NOC laat weer eens zien hoe onbetrouwbaar ze zijn.

Mark_D_NL | 09-08-16 | 11:46

Droop | 09-08-16 | 11:33
LOL, over vertrutting gesproken! Een volwassen man aan zijn handje vasthouden. Ja, dat is de oplossing.
Er is nog iets als zelf verantwoordelijkheid nemen in het leven. En dan nu anderen aanwijzen als het probleem? Zo werkt dat niet. Het lijkt er op dat hij verkeerde keuzes heeft gemaakt. Klaar.

Pieleke | 09-08-16 | 11:42

edelweiss | 09-08-16 | 11:34

Natuurlijk is edelweiss een aluhoedje complot believer, lekker makkelijk gewoon je eigenlijk waarheid creëren en eigen rechter spelen.

0ver 1 ding zijn we het wel eens. Yuri is niet zo slim

Tirade | 09-08-16 | 11:40

Droop | 09-08-16 | 11:33
ja inderdaad, ze hadden hem aan een ketting moeten leggen en in een kamer moeten opsluiten, met enkelband, want je weet maar nooit

oh nee he | 09-08-16 | 11:40

bier = eerste levensbehoefte

de euro middenweg | 09-08-16 | 11:37

Yuri is gewoon een dom sport tokkie.
Ze hadden dat kunnen verwachten van deze proleet. Natuurlijk was het meer dan alcohol alleen.

edelweiss | 09-08-16 | 11:34

Pieleke | 09-08-16 | 11:25

Nee, Pieleke, teamnl had dit moeten voorkomen en beter op hem moeten letten. Die jongen is vatbaar voor verslavingen. Maar nee, ze halen de verleiding (Heineken) het dorp in en zorgen onvoldoende voor beveiliging zodat een sporter niet alleen het dorp kan verlaten.

Droop | 09-08-16 | 11:33

technov1king | 09-08-16 | 11:24
"En wat te denken van al die russen die eigenlijk echt niet mee hadden mogen doen."
-----
Zoals ik hierboven al schreef, ook die, die niet mee mogen doen, hadden hoogstwaarschijnlijk wel mee mogen doen als Putin, Chodorowski cum suis niet had aangepakt (want daarmee begon het Rusland bashen) of een inschikkelijk iemand als Jeltsin president van Rusland zou zijn gebleven.

WirMachenMusik | 09-08-16 | 11:32

Mooi he Nederland bashen. Niets, maar dan ook niets is meer goed hier. Gatver. Hoezo vertrutting, of pennenlikkers? Nee, misstanden lekker door de vingers zien, daar zitten we op te wachten. O nee, dat riekt weer naar Hollandsch polderen waar iedereen hier op kotst. Waarom zo selectief, alleen maar omdat het tegen het establishment is. We zijn toch geen kleuters of wel.
Van Gelder is blijkbaar (hij gaat zelf nog een verklaring afgeven) gewoon zijn afspraak niet nagekomen. Als iemand met een aantoonbaar drugsverleden kan ik mij voorstellen dat ze hem extra goed in de gaten houden en hij moet dat hebben geweten. Het is waarschijnlijk zijn eigen schuld dat dit is gebeurt. In zijn positie had ie gewoon alles moeten doen om dit te voorkomen.

Pieleke | 09-08-16 | 11:25

En wat te denken van al die russen die eigenlijk echt niet mee hadden mogen doen.

technov1king | 09-08-16 | 11:24

Het hele NPO heeft de laatste tijd vol op het politiek correcte orgel gespeeld tegenover de Rus, het ach en wee plus het vingertje was niet van de lucht, Van Gelder is nu een voorbeeld van verderfelijkheid voor deze "rechtschapen" nitwits!

lanexx | 09-08-16 | 11:19

Dit schaadt het imago van de Groene Sponsor. Ik heb ook begrepen dat medaille-winnaars niet direct gehuldigd worden in het Holland Heineken Huis- vanwege een vermeend virus - wat een omzetverlies voor de sponsor oplevert. Voor mijn een teken dat de islamisering ook onze topsport is binnengedrongen. Maurits Hendriks, met je one-fits all-reglement, door mensen zoals jij heeft Yuri van Gelder niet alles uit zijn talent gehaald. Ga korfballen, sufferd!

Droop | 09-08-16 | 11:18

Het heel EÜlympisch comité heeft nog een grotere hoeveelheid snuifgoed op de planken liggen waar Pablo Escobar jaloers op zou kunnen zijn.

Uw Psychiater | 09-08-16 | 11:15

De helft van de reaguurders hier op geenstijl gelooft in complotten, en dat is echt zonde. Zit ik hier met een stel aluhoedjes de islam te bestrijden. Dream on, dat gaat 'm niet worden. Jammer eigenlijk

Tirade | 09-08-16 | 11:13

Erica Terpstra was jaren geleden tijdens een interview tijdens de OS volledig Lazerus.

Orakel1958 | 09-08-16 | 11:12

Lord of the Binge.

Zenzeo | 09-08-16 | 11:11

New Quacka | 09-08-16 | 11:04

Het is niet gezond om overal een complot achter te zoeken. Aan zulke lieden heb je uiteindelijk bij een gedegen anti islam discussie helemaal niks. Heldere geesten hebben we nodig.

Het gaat hier om een protestants, calvinistische maatregel. Regel is regel. Terwijl dit best binnenskamers opgelost had kunnen worden, laten we zeggen iets katholieker

Tirade | 09-08-16 | 11:10

Als er niet véél meer aan de hand is, is dit het zoveelste teken van de volledige vertrutting van Nederland: je smoel houden en niks doen, en als er mogelijk consequenties voor jezelf zouden kunnen zijn keihard ingrijpen richting een ander.
Mocht het inderdaad alleen drankmisbruik en een nacht uithalen zijn geweest, dan moeten de verantwoordelijken van TeamNL eens aangepakt worden. Maar ja vertrutting hè: die houden allemaal elkaar de hand boven het hoofd.

Peter_K | 09-08-16 | 11:08

Lichtstadfan | 09-08-16 | 10:47
Sano | 09-08-16 | 10:50
Klopt helemaal.
Kan er enigszins over meepraten.

swassannuf | 09-08-16 | 11:07

@ DoubD | 09-08-16 | 11:03
Die één na laatste zin vat het allemaal aardig samen, ja.

Lewis | 09-08-16 | 11:05

@Tirade | 09-08-16 | 11:02
En jij gelooft ook in sprookjes?
Goedgelovige thomas

New Quacka | 09-08-16 | 11:04

Er zijn hele simpele regels opgesteld waar je je aan dient te houden, daar zal ook Yuri mee ingestemd hebben. Als je die regels aan je laars lapt dan zijn de consequenties ook voor jou. Anders moeten we ook regels maken hoever je over de grens van de regels heen gaat, daar kan je dan ook weer met één biertje overheen, uitzichtloze discussie.
Yuri had zich nog één week in moeten houden voor hij zich met of zonder medaille compleet te pletter had kunnen zuipen, te dom voor topsport blijkbaar...
Heel veel mensen zijn voor heel veel geld bezig geweest om hem daar te krijgen, ik zeg terugbetalen!

DoubD | 09-08-16 | 11:03

Veel luitjes hier sporen niet. Geloven kennelijk in complottheorieën. 'er zal wel meer aan de hand zijn', moet eerlijk zeggen dat ik daar toch wel van schrik. Had de gemiddelde reaguurder hier best hoog zitten. Het gaat gewoon om het overtreden van regels. 2 welteverstaan. Zonder toestemming van het dorp, en het nuttigen van alcohol zolang je nog in het toernooi zit.

Wat ik dan wel leuk vind is dat sport verbroedert. De policor socialisten van joop zijn het totaal met me eens, dat de straf onbezonnen overtrokken en disproportioneel is.

Tirade | 09-08-16 | 11:02

Yuri is een beetje dom.

McMarx | 09-08-16 | 10:59

Ook mijn intuïtie zegt me dat er wat meer aan de hand was dan overmatig alcoholgebruik.
En daar heb ik met gedurende bijna 70 jaar opgeslagen ervaringskennis bij oordelen met onvolledige en/of 'merkwaardige' mediainformatie allengs meer vertrouwen in gekregen. ;-)

WirMachenMusik | 09-08-16 | 10:56

Als dit de officiële verklaring is dan zal hij zich in werkelijkheid wel met een witte neus door 5 Braziliaanse ladyboys hebben laten afzuigen op de middenstip van het olympisch hockeystadion. Dat hoop ik tenminste.

Bert Konterman | 09-08-16 | 10:56

SS van DENK: Net als bij Zwarte Piet nu ook Heineken aanpakken.

Musset | 09-08-16 | 10:56

Lewis | 09-08-16 | 10:38
Dank voor je link, maar heb werkelijk niks nieuws aangetroffen. Behalve mischien de deal om zo weinig mogelijk contact te hebben met de buitenwereld ivm virussen. Dat is in mijn ogen werkelijk de grootste bullshit; opgepakt in een klein dorp, met kleine apartementjes met muurtjes van 5 cm karton waar mensen vanuit de hele planeet bij elkaar zijn onder gebracht. De locaties waar gesport, gedouched moeten worden. Ik denk dat de locatie met de grootste kans om virussen op te lopen juist in dat dorp is. Een sporter met medaille kansen branden we af. Sociale wetenschappers voorop. Maar de leiders van de EU, Nederland, Officieren van J die coke snuiven, drank achterover gooien... ho maar, want die maken geen deel uit van Team NL.

Bert-Bus | 09-08-16 | 10:51

wat is dat voor wit poeder aan z'n handen ?
53 n.o. | 09-08-16 | 08:42
---
Pure cocaïne, om een nog lekkerder gevoel te krijgen tijdens het zwaaien.

Doe mij maar twee ! | 09-08-16 | 10:51

Bij verslaafden zero-tolerance toepassen idd. Wacht maar totdat je een verslaafde in je omgeving hebt, dan begrijp je TeamNL ineens volledig.
Hopelijk heeft Yuri een plan B, niemand wil em meer met een lange stok aanraken.

Rest In Privacy | 09-08-16 | 10:50

Voor alle sukkels hier die vinden dat het allemaal overdreven is. Stel dat hij een plak wint en ze vinden daarna spoortje coke of een promilage alcohol in zijn urine/bloed. Dan is de wereld hier te klein. Prima beslissing en het feit dat hij meteen is ingestapt is voor mij genoeg reden aan te nemen dat hij flink buiten zijn boekje is gegaan. Lord of the drinks.

Tjemig | 09-08-16 | 10:50

-weggejorist-

Lichtstadfan | 09-08-16 | 10:47

Een biertje te veel.... laat me niet lachen. Eens verslaafd. Altijd verslaafd. Deze regel is voor zo ver ik weet geldig voor 99% van de de verslaafden. Ik ken in mijn omgeving niet een geval waar het anders liep. Afkicken is een ongoing proces.

Lichtstadfan | 09-08-16 | 10:47


Ik kan er naast zitten hoor en vele zullen het wel niet met me eens zijn, maar ik denk dat er meer aan de hand is.
Ik kan me niet voorstellen dat TeamNL zo gemeen is.

Harry de Slijter | 09-08-16 | 10:45

wingload | 09-08-16 | 08:33
"Want dit is slechts één elementje in de groots ingezette USA neocon/neolib/NATO campagne. Die begon met Syrië en Snowdon."
-----
Die begon heel duidelijk al in de Westerse media, nadat Putin de erfenis van zijn duurzaam gealcoholiseerde voorganger Jeltsin begon op te ruimen, door Chodorowski en kornuiten aan te pakken die zich op maffieuze wijze meester hadden gemaakt van de Russische bodemschatten.
Ik zou zelfs bij “USA neocon/neolib/NATO” Israellobby met hoofdletters vooraan zetten.

WirMachenMusik | 09-08-16 | 10:42

Al tankt hij zich helemaal vol met partypillen, bier en andere genotsmiddelen, who the fuck cares?

van heinde en verre | 09-08-16 | 10:42

@Tirade | 09-08-16 | 09:25
Vuile was had niet binnen kunnen blijven, aangezien die zooi in z'n lichaam zit en het toch wel aan het licht zou komen. Ik weet niet hoe ze er daar in Brazil mee omgaan, maar volgens mij word je ook direct aangehouden.

Balzakius | 09-08-16 | 10:42

Schijnt een rage te zijn in Rio, die bierbekers met daarop de verschillende Olympische sporten. Yuri heeft ze allemaal in 1 nacht verzameld, een olympische prestatie.

darmflora | 09-08-16 | 10:37

Ik snap sowieso niet wat hij in dat pauperland te zoeken heeft. Is er een sportwedstrijd gaande of zo?

Vout | 09-08-16 | 10:37

Bah, het veiligheids-argument. Wat de staat ook gebruikt om mensen af te luisteren en in de gaten te houden. Waarom kan een sportfederatie sporters _verplichten_ om voor hun veiligheid niet buiten het Olympisch dorp te komen? Het zijn toch vrije mensen in een vrij land?

Diotima | 09-08-16 | 10:35

@fifi23 | 09-08-16 | 10:04
De andere tijden sport waar over gesproken word hier:
nos.nl...

Thanks, die bedoelde ik inderdaad

cucaracha | 09-08-16 | 10:31

"Regels zijn regels hoor" ik er veel roepen. Discipline! Dikke pakken boter op hun kop. Net of ze nooit zelf boven de pot hebben gehangen of 's morgens toch maar in de auto kruipen.
.
Kan me niet anders voorstellen dat ie voor snizzles en nizzles naar huis is gestuurd, anders zou ik het echt Nederland op z'n hypocriets vinden.

Bubsy | 09-08-16 | 10:30

Al die reacties alsof ie dronken bij zn baas verscheen..
Had ie verplichtingen die ochtend? Was ie ergens te laat? Zijn die teamnl lui werkelijk de baas over volwassen sporters en is dat eigenlijk normaal? Mag je niet mee naar de spelen als je je niet conformeert aan de regelzucht van "teamnl"?
Ik zou dat erg slecht trekken als ik me net 4 jaar buiten de schijnwerpers helemaal de tyfus getraind heb, op eigen kracht de spelen bereikt heb om dan naar de pijpen te moeten dansen van een stelletje control freaks.
De spelen gaan steeds minder over top sport en steeds meer over politiek en nationale promotie.

noerg | 09-08-16 | 10:29

Het moet nog blijken of dit de echte reden is, of dat er zich wat meer afgespeeld heeft. Maar als... dan is dit over de top qua regelgeving. We zijn niet allemaal een 23 jarig blijkijkend braafmeisje die netjes haar pasjes loopt volgens de regeltjes. Dat kun je een volwassen vent niet aandoen. Die gaat zijn gang. Ik zou liever naar zijn resultaten kijken dan het uiterlijk vertoon.

Mark van Leeuwen | 09-08-16 | 10:20

Als ik Yuri was zou ik nu denken; blij dat ik geen medaille heb gehaald voor dat kutland waar ik helaas nog deel vanuit maak. Autobrandstichters, terroristen, loverboys, overvallers, eu-politici, niemand wordt naar huis gestuurd, behalve ik.

Bert-Bus | 09-08-16 | 10:20

Mooi plekje voor de derde aflevering van de "hoe erg zijn de Duitsers en de Fransen van zichzelf geschrokken" test.
De "Eigenhass" meting.
Vanaf nu iedere dag op GS een "eigenhaat" statistiek voor Duitsland en Frankrijk.
Mijn stelling is dat "eigenhaat" het aantal medailles verminderd.
Dus: Londen 2012:
Duitsland G 11 Z 19 B 14 totaal 44.
Frankrijk G 11 Z 11 B 12 totaal 34.

Afgelopen 24 uur geen medailles voor beiden. Zelfs niet in de buurt gekomen.
Na 40 van de 306 onderdelen:
Duitsland G 0 Z 0 B 0 totaal 0 (nul dus).
Frankrijk G 0 Z 1 B 0 totaal 1.
Maandag 22 augustus de einduitslag.

Orakel1958 | 09-08-16 | 10:18

Misschien kan hij net als Verona ook de porno in.

BeunDeHaas | 09-08-16 | 10:16

Wat een schandelijke schending van privacy.!!
Neem een advocaat en kleed de leden van dat IOC (als personen) helemaal uit. Vroeger zaten in dergelijke organisaties mensen die al eeuwen tot de elite behoorden en niet van die parvenus, die losten dergelijke zaken op als gentlemen.
En verder: arme Freddy Heineken: heeft het water dat H.bier heet in Amerika opgeklopt tot een snobistisch luxemerk, en nu doet NL moeilijk over alcohol, terwijl H. de sponsor is. Prins Pils mag wel opletten.
Dom, dom, dom, en niet zuinig uit.

Ci Ty33 | 09-08-16 | 10:14

Even los van de echte reden, maar wat een goedpraterij hier zeg, vooral Kwut weer. Na een paar regels wist ik het al: dit moet Kwut wel zijn.
Onze Yuri wist toch van tevoren wat de regels zijn? Dus hij kon ja of nee zeggen. En hij heeft ja gezegd dus moet hij zich aan de hem bekende regels houden. (= nog slechts maximaal een paar weken doorbikkelen voor de resulaten en dan mag je los).
En dan dat kinderachtige gejank van "ja maar hunnie mogen wel en ik/wij niet". Nou en? We hebben toch onze eigen regels en principes? Heeft toch ook altijd gewerkt in het verleden? Hebben we een hoop gouden plakken mee behaald.
Dus achteraf niet gaan lopen zeuren en janken.

Ongeruste vader | 09-08-16 | 10:12

Jezus werd ook maar 33 jaar. Verbazingwekkend dat er nog niet geklaagd is over dat enorme beeld op die berg in Rio. Maar goed, de Spelen zijn nog niet voorbij.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 10:12

A.S. Perien | 09-08-16 | 09:15
"Wanneer de protestanten door U en de Islam om zeep zijn geholpen gelden gelukkig andere regels. Dan wordt het beter."

Nee dan heb je nog met de zombie katholieken te maken.
Misschien moet je eens de antichrist van Friedrich Nietzsche lezen, ik zal vast een stukje plempen.
"Je moet het christendom niet uitdossen en opdoffen: het heeft een vernietigingsoorlog gevoerd tegen dit hogere menstype, het heeft alle fundamentele instincten van dit type in de ban gedaan, het heeft uit deze instincten het kwaad, de Boze gedestilleerd: — de sterke mens als typisch verwerpelijke, de "verworpen mens." Het christendom heeft partij gekozen voor alles wat zwak, laag en mislukt is, het heeft een ideaal gemaakt van alles wat strijdig is met de overlevingsinstincten van het krachtige leven; het heeft het verstand van zelfs de geestelijk sterkste naturen bedorven, doordat het geleerd heeft de hoogste geestelijke waarden als zondig, als misleidend, als verzoekingen te voelen. Het deerniswekkendste voorbeeld: de verdorvenheid van Pascal, die geloofde dat zijn verstand verdorven was door de erfzonde, terwijl het alleen maar verdorven was doordat hij christen was!"

the Jackdawn | 09-08-16 | 10:12

Hier is gewoon duidelijk meer gaande dan alleen een paar biertjes en een avondje stappen. Dat dat de regels zijn klopt natuurlijk gewoon, maar dat is mi. niet genoeg om iemand zonder waarschuwing naar huis te sturen. Al denk ik niet dat we ooit het hele verhaal te horen krijgen, maar dat hoeft ook niet.

SanderEvers | 09-08-16 | 10:09

@/spanarchist | 09-08-16 | 09:52

Het beste plempsel over dit topic +10

Taxi!! | 09-08-16 | 10:08

Apollo | 09-08-16 | 09:52
Het zou wel episch zijn als hij in Tokio nog een medaille pakt! Hollywood materiaal!

Dommelsch | 09-08-16 | 10:07

Arijane | 09-08-16 | 10:01
Benieuwd op welke politieke vereniging jij straks gaat wedden. De NSB is er inmiddels al niet meer, maar er zijn wel gelijkwaardige alternatieven (d66, pvda, vvd, denk, cda, sp om er een paar aan te geven).

Bert-Bus | 09-08-16 | 10:07

Lijkt me vrij simpel: meedoen is niet gratis. In ruil daarvoor zet je een handtekening, wat niet zal zijn gedaan op een leeg A4’tje. Als daarin staat dat je, buiten het team-zuipen, geen druppel alcohol, in welke verdunning dan ook, naar binnen mag werpen, dan betekent zoiets: geen druppel. Doe je dat wel, dan kunnen de consequenties zijn: oprotten en wegwezen of alles terugbetalen. De vraag is dan of het vakantiegeld van de Hr. Van Gelder voor dat laatste toereikend is.

lvdv | 09-08-16 | 10:07

Hij had geen Heineken bier gedronken?

FCDenBosch | 09-08-16 | 10:06

@Bert-Bus | 09-08-16 | 09:55
Zekers, met een plat hoofd.
@Apollo | 09-08-16 | 09:59
Zijn peuken waren op.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 10:06

2 bedenkingen :
1) als je "thuiskomt" als de zon 3 kontjes boven de horizon staat heb je hoogstwaarschijnlijk niet "een biertje" gedronken.
2) de turnbond is een kakkineuze club die misschien minder op hebben met de instabiele volksjongen Yuri dan met de hooggeleerde ideale schoonzoon Epke Z.

daytripper | 09-08-16 | 10:04

In de jaren 70 en 80 reden zo´n beetje alle wielrenners tijdens de tour met cognac in hun bidons- in het pittoreske Franse landschap. Vooral als de ze berg op moesten. Geen hond die erover klaagde.

chicago river | 09-08-16 | 10:02

Dit betreft een volwassen man die sport op het aller hoogste niveau en echt heel goed weet wat wel en niet mag. Een oogje dichtknijpen doe je maar bij het turnwedstrijdje in de lokale sporthal van je dochtertje van 5.

Daar komt ook nog eens bij dat het niet de eerste keer is dat er clementie is toegepast bij hem. Hij heeft veel vaker de regels overtreden en is er uiteindelijk elke keer mee weggekomen. En nu zie je wat dat met iemand doett.

Volledig terecht dus.

Arijane | 09-08-16 | 10:01

Als hij coke heeft gesnoven begrijp ik de reactie volkomen.
Als het echt alleen voor drinken is, dan is het een belachelijke maatregel die past in de krampachtigheid van Hendriks die ons veel medailles gaat kosten.
1. Sporters mogen niet tot het einde van spelen blijven, maar worden naar huis geflikkerd als hun wedstrijden voorbij zijn. De reden is dat andere sporters afgeleid worden van een goede sfeer. Feit is dat een goede sfeer de basis van prestaties is. Het wordt stil voor de laatste sporters. Leuk hoor, zal ze motiveren.
2. Bij een misstap worden spelers meteen weggestuurd.
3. Er is een spreekverbod over dit onderwerp. Kortom volwassen mensen wordt hun grondrechten (vrijheid van meningsuiting) afgenomen door iemand in dienst van de staat.

Dit is gewoon DDR beleid. En iedereen kijkt ernaar en haalt zn schouders op. Dat deden is ze in de DDR ook.

New Quacka | 09-08-16 | 10:00

Hij is al ouder geworden dan Amy takBierhouse/Heinekenhouse. Maar zoals de proleet reeds zei, jihad zij met hem, Bier is haram, want er zit alcohol in. Dus toch maar Buckler de volgende Spelen.

IndoFortuyn | 09-08-16 | 10:00

@ Ex-international Gascoine neemt tenminste netjes de taxi: www.101greatgoals.com...
Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:51

Is dacht echt Gascoine, allejezus.

Apollo | 09-08-16 | 09:59

@cucaracha | 09-08-16 | 09:18
Duidelijke bobo-met-netwerk. Ontslagen worden vanwege te weinig leiderschapskwaliteiten, en dan langs de achterdeur toch weer binnengehaald worden als chef de mission.
Het is net de politiek.

TheEgg | 09-08-16 | 09:59

Op die reactie zat ik te wachten. Juist in een vrij land mag je vrijuit kritiek geven. Ook over een ander geloof. Bespotten etc. Dus uw reactie is ondoordacht
Tirade | 09-08-16 | 09:19 Mijn reactie is niet de door u veronderstelde ondoordachte reflex. Ik constateer dat christelijke gelovigen de keel wordt doorgesneden door de Islam en zij steeds vaker een verbaal mes in de rug krijgen van seculier Nederland. Het zijn de landen met een van ouds christelijke cultuur waar vrijheid van meningsuiting een groot goed geworden is. Een seculier-islamitisch Nederland is voor velen een een grote stip aan de horizon en met de groeiende aversie tegen christenen zal dat zeker wel lukken.

A.S. Perien | 09-08-16 | 09:59

Thereau87263396 | 09-08-16 | 09:50
Dat begrijp ik wel. En om misverstanden te voorkomen, zelf gebruik ik geen druks, behalve drank. Ben geen voorstander van andere drugs, maar wie ben ik om dat te veroordelen. Zolang je anderen niet lastig valt vind ik een zekere vorm van vrijheid acceptabel.

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:58

Wel jammer dit. Het is eenvoudig het van afstand te veroordelen, maar ik weet hoe taai een verslaving kan zijn. Wat sommigen er ook van zeggen.

Too bad it wasn't supposed to be.

Voorbeeldige | 09-08-16 | 09:56

Wat kut voor die jongen zeg, dat ie voor zo'n bekrompen landje met zulke kleingeestige staf uit moet komen.
(bijna) allemaal individuele sporters, maar tijdens dit tournooi moeten ze allemaal in 'teamnl' waar een of andere hockey lamlul zich met alles en iedereen gaat bemoeien.

noerg | 09-08-16 | 09:55

Ijdeltuit Maurits Hendriks stelt zijn narcistisch eigenbelang boven medaillekansen. Had die jongen een boete gegeven. Of wat huisarrest maar wegsturen? Alleen maar zodat je zelf een miljoenmiljard interviews kan geven en naderhand moeilijk kan kijken bij de vraag: "wat was je moeilijkste moment van de Spelen?"
.
Maurits Hendriks deugt en dat wil hij maar wat graag de hele wereld vertellen. Misselijkmakend.

de Voorzittert | 09-08-16 | 09:55

Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:46
Piet er telt maar één ding, en dat is dat je je leven leidt. Dat je leeft. De rest is geen donder waard. Maar als ik moet kiezen tussen een ijskast vol met bier of een stewardess dan wordt het wel lastig. Het liefste heb ik een stewardess die na het ..... verandert in een koelkast met ijskoud bier.

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:55

@Mark van Leeuwen | 09-08-16 | 09:47
Epke mag ook alleen in de reclame in een Volkswagen rijden, regeltjes ... http://blog.kenteken.tv/wp-content/uploads/2014/01/blog-volkswagen-sporter.jpg

Watching the Wheels | 09-08-16 | 09:54

Jammer voor die jongen, denk niet dat hij nog een keer naar de OS zal gaan daar hij 33 jaar oud is.

Apollo | 09-08-16 | 09:52

@Mark van Leeuwen | 09-08-16 | 09:41
Als jij je beter voelt bij het idee door een werkgever aan het werk te worden gezet ipv van door een baas, veel plezier er mee dan, een kinderhand is snel gevuld. Trouwens ik ga nergens heen, ik ben zelfstandige, zonder baas/werkever dus.

zwellevertje | 09-08-16 | 09:52

Hoe dan ook een enorm persoonlijk drama.

spanarchist | 09-08-16 | 09:52

Biertje mag wel, maar als het geen Heineken is lig je eruit.
Want sponsoren zijn belangrijker dan winnen, of zoiets.

Harry Turtle | 09-08-16 | 09:52

Ex-international Gascoine neemt tenminste netjes de taxi: http://www.101greatgoals.com/wp-content/uploads/2016/07/gazzy.jpg

Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:51

Nieuwe Godwin:
"Als je maar lang genoeg over de Olympische spelen discussieert kom je uiteindelijk altijd bij het dopinggebruik vd Russen uit"

Van Gelder is volwassen, wist dat hij onder een vergrootglas lag, heeft (minimaal) gezopen, ging tot in de ochtend uit en is volledig terecht exit. (En ik durf te vermoeden dat hij dit onbewust bewust gedaan heeft, teveel spanning en een zelfdestructief karakter)

@necrosis: in je haar nog na maanden. Verklaart allicht ook zijn korte haardracht.

RoBD=Skullfucker | 09-08-16 | 09:50

Een hele nacht doorhalen is geen enkel probleem met een flinke dosis coke.

Astroturfer | 09-08-16 | 09:50

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:42

Haha, ik kom meer dan genoeg buiten. Over coke in het Olympisch dorp weet ik inderdaad niet veel... ik had niet genoeg talent om dat zelf te onderzoeken. Ik denk wel dat de meeste topsporters niet op zoek zijn naar een diskwalificatie nadat ze 4 jaar hebben getraind om in Rio te presteren.

Wat ik wel weet is dat de coke die je in Rio (of inderdaad andere Z-A landen) kunt kopen - de real deal is EN spotgoedkoop. Gewoon dom om je daar opzichtig aan bloot te stellen - ik hoop dat je begrijpt wat de combi alcohol-goedkoop cokeaanbod betekent.

Thereau87263396 | 09-08-16 | 09:50

Oud directeur van Fiat. Succesvol zakenman met een platinum neus. Iemand enig idee waarom?

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:49

Van Gelder wel wegsturen wegens drank , Juncker niet.

ja,diedus! | 09-08-16 | 09:49

Even de schone Braziliaanse lucht gesnoven zeker ?

Kamervraag | 09-08-16 | 09:48

Nederland nog nooit wereldkampioen voetbal geweest. Argentinië wel. Met sneeuwvlokje, de man van het poeder. Wel eens gehoord van spelers als Neeskens? Ook aan de poeder (geweest).

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:48

Maar wel het Holland Heineken House promoten en het niet mogen drinken? Beetje raar dit.

Mark van Leeuwen | 09-08-16 | 09:47


Een hele nacht doorhalen tijdens de OS... hoe stom kun je zijn?

Schietmijmaarlek | 09-08-16 | 09:47

@Bert-Bus | 09-08-16 | 09:24
Ik heb in het oerwoud in een indianenhut (op palen tegen de slangen) Nederland met 5-0 zien winnen van Zuid-Korea. Die Guatalmateek had niks maar wel een tv en 'n koelkast met bier en ik had net 1 dag wat met een stewardess. Telt dat?

Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:46

@Bert-Bus | 09-08-16 | 09:39
Ja, die moesten ze ook kei hard aan pakken, zeker die Oranje oplichters en nieuwe EU keizertjes.

zwellevertje | 09-08-16 | 09:46

Zonde, ik had Yuri van Gelder nu wel een medaille gegund.

Duifmans | 09-08-16 | 09:46

Eens een junk, altijd een junk.

Onze man in Mockba | 09-08-16 | 09:46

Voor iedereen die vindt dat een nachtje zuipen moet kunnen. Daarom zijn jullie dus geen olympische sporters.

JansJans | 09-08-16 | 09:46

@Stijlicoon | 09-08-16 | 08:47
En wat heb jij gewonnen, welke olympische medaille was dat? Zeker goud voor zuurste zeik pisser.

Tostiman | 09-08-16 | 09:44

necrosis | 09-08-16 | 09:41
Maximaal ja. Keertje de Miele aanzetten. Paar dagen. Niks te zien. Echt.

LibertasSimplex | 09-08-16 | 09:42

Thereau87263396 | 09-08-16 | 09:37
Kom jij wel eens buiten?
Denk je echt dat er geen coke binnen het OS-dorp aanwezig is? En hoezo Rio? Heel Zuid-Amerika en uiteindelijk waar ook ter wereld, vooral bij mensen die bestuurlijke functies bekleden.

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:42

Om de woorden van Alberto Contador nog maar te herhalen: Zero Zero Zero 000000000 punto 1, gramos!

Maar dat is een fietserT en Yuri is een swingerT aan de rekstok. Toch verbluffend veel overeenkomsten tussen de twee sporten. Cruijff rookten en dronken zichzelf totaal de diepte in voordat en tijdens de Spelen. Epo in, Epo out.

chicago river | 09-08-16 | 09:41

@ zwellevertje | 09-08-16 | 09:36

"en s'ochtens totaal bezopen op je werk verschijnen, moet je bij je baas eens proberen."

Brave uitspraak hoor. Ga jij maar netjes naar je baasje toe vandaag. De meeste mensen hebben een werkgever.

Mark van Leeuwen | 09-08-16 | 09:41

@LibertasSimplex | 09-08-16 | 09:23
Het is maximaal vier dagen na gebruik nog te vinden in je urine.

necrosis | 09-08-16 | 09:41

Lord of the drinks

Ruben Landzigt | 09-08-16 | 09:40

De Tony Montana van de Atletiek.

1+1 | 09-08-16 | 09:40

hand

Watching the Wheels | 09-08-16 | 09:39

@Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:32
:) dat is professioneel, dit zijn sporters in de olympische gedachte. Ze hebben het aan zichzelf te danken met al die commercie. Die Epke zit de hele dag aan het stuur van z'n Volkswagen te trekken (ook niet echt normaal). Als Yuri gewoon een reclamefilmpje had opgenomen in een Braziliaanse bar, dan was er niets aan de had geweest. Wanneer gaat Willy en Max met die van corruptie verdachte Dilma Rousseff een Heineken drinken? Hypocriete zooi.

Watching the Wheels | 09-08-16 | 09:39

zwellevertje | 09-08-16 | 09:36
Wel eens van Brussel en Den Haag gehoord, of van het Koninklijke Huis?

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:39

@Tirade | 09-08-16 | 09:32

2 tot 4 dagen bij incidenteel gebruik, tot 8 dagen bij intensief gebruik

Brutus_Bosch | 09-08-16 | 09:37

Denk eens even na! Als ex-cokeverslaafde alle regels aan je laars lappen en op stap gaan buiten het Olympisch dorp in, nota bene, Rio. Stommer kun je niet zijn hoor. Ten eerste overtreedt hij de regels terwijl hij weet dat hij onder een vergrootglas ligt. Daarnaast als ex-verslaafde (dat 'ex' ga ik maar even vanuit) in Rio gaan stappen waar je een grammetje voor een tientje kunt kopen.... Dat is persoonlijk gezien zo stom! Dat is net als een ex-alcholist bij een slijterij gaat werken... of gokverslaafde in het fair play center alleen 'gaat kijken'.... Gewoon stom, stom, stom. En ik ga er vanuit dat hij een reden had om buiten het olympisch dorp te gaan stappen.... Er staat daarnaast ook dat hij de regels 'grof heeft overtreden' - dan denk ik dat er meer aan de hand was dan 'een biertje op het terrasje'.

Thereau87263396 | 09-08-16 | 09:37

Staat hem netjes.

1+1 | 09-08-16 | 09:37

Blijkbaar zien velen reagurders niet het verschil tussen s'avonds "een biertje drinken" en s'ochtens totaal bezopen op je werk verschijnen, moet je bij je baas eens proberen.

zwellevertje | 09-08-16 | 09:36

Is toch ook geen sport dit man, beetje aan een touwtje bungelen en rollen over de grond. Idioterie..

S802 | 09-08-16 | 09:36

Tobi | 09-08-16 | 09:34
lolol

LibertasSimplex | 09-08-16 | 09:35

@ Tirade | 09-08-16 | 09:25

Alsof ik hem heb veroordeeld??

Integendeel. Ik heb juist respect voor hem en vind dit dood en doodzonde. Je terug knokken na zo'n slechte periode is geweldig. En dan zo eindigen.....vandaar: ik vrees het ergste. Dat is mijn zorgen uitspreken!!!

Taxi!! | 09-08-16 | 09:35

Alhankelijk van wat Yuri gebruikte die nacht
kan hij misschien alsnog uit komen voor TeamBelgium of TeamColumbia

Tobi | 09-08-16 | 09:34

@Prof. D.A.H. Vintik | 09-08-16 | 09:21
Door die Europaische Linke zijn wij onze eigen aartsvijand geworden. De Britten (zelfs post-Brexit) bevoorraden en trainen sneue lijkendansers en willen liever proxy-oorlogje spelen met Poetin dan de Griekse kust en het welzijn van Europeanen bewaken.
https://twitter.com/londonnewsnow/status/762813293249474560/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

Slogra | 09-08-16 | 09:33

OudeNederlander | 09-08-16 | 09:26

Als er een sport is waarin kinderen tot (over) de limits worden gepusht om te presteren is het turnen wel. Daar ga je gekke dingen van doen.
Met een beetje mazzel kan Yuri straks Verona afpalen in een Don & Ad productie.

LJBrinkhorst | 09-08-16 | 09:33

Leuke column! Vond hem al wat zweterig en gespannen, dacht "het valt ook niet mee zonder cocaïne", dus knap wat hij deed. Hypocriet zootje met al die reclameborden voor Coke, McDonald's en het Holland Heineken 'raus. Volgende stap obesitas tests. Dat dragen van boerkaas www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/08/wordt_nog_interessant_die_200_meter_horden_in_djellaba.html gaat nog eens heel (AH is) groot worden.
.
@Tirade | 09-08-16 | 09:09
Niet mee eens. Je gaat als team ergens heen, allemaal dezelfde jasjes, een ruiter met een vlag, Yuri waarschijnlijk ook nog betaald door defensie. Je spreekt bepaalde regels af. Het kan de aandacht afleiden, ook voor andere sporters. Niet uit te sluiten is dat Epke of een ander minder presteert, omdat hij even een fractie minder gefocust is als dit soort dingen spelen. Het leidt af (en dat had het ook gedaan als hij niet naar huis was gestuurd), helemaal niks van zeggen kan ook niet. Aardige kerel die Yuri en groot sportman.

Watching the Wheels | 09-08-16 | 09:33

Trouwens heel jammer dat er nu zo gespeculeerd wordt over dat 't om coke zou gaan. Cocaine is na 2 dagen al niet meer aantoonbaar in het lichaam. Als ie dat gebruikt had, was er niemand achter gekomen.

Tirade | 09-08-16 | 09:32

@wingload | 09-08-16 | 08:33
Dat is hyperbool, zijn het overigens niet de Russen die die hele trend van drooggelegde spelen zijn begonnen?

dugo | 09-08-16 | 09:32

Na een F1 race drinkt Verstappen ook altijd een fles Fristi leeg. http://images0.tcdn.nl/telesport/article25798541.ece/BINARY/Max+Verstappen+krijgt+een+champagnedouche+van+Sebastian+Vettel.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 09:32

Met de hakken over de sloot geplaatst voor de finale en dan medaillekansen? Dat had hij acht jaar geleden gehad, maar toen werd hij niet naar Peking gezonden. Het verhaal daarna is ook bekend. Yuri van Gelder is gewoon de Theo Janssen onder de turners. Alleen werd dat het bij Vitesse en FC Twente wel gepikt dat Theo af en toe een peuk opstak en een pilsje nam ná de wedstrijd, dat Yuri met z'n neus in de poederdoos zat niet. En terecht.

Tubantia83 | 09-08-16 | 09:32

@eerstneukendanpraten

Eetsmakelijk inderdaad.

overVecht | 09-08-16 | 09:31

Walgelijk, al die suggestieve reacties van mensen die beweren dat er meer aan de hand zou zijn.
Als je met zulke beschuldigingen komt dan moet je ook met bewijzen komen.
O wacht even, die hebben jullie niet...
Wanneer enkele voetballers hetzelfde doen tijdens een WK dan wordt het door iedereen leuk gevonden en lacht men er om.
Wat een hypocriete bende...

SanSiro | 09-08-16 | 09:31

Probeer het eens te vergelijken met de stelling "je mag nu niet aan een blauwe olifant denken". Alles en iedereen snuift in Rio dus de verleiding is groot en de druk op deze man is enorm. Ik hou het erop dat hij met een shemale een avondje naar de kloten is gegaan.

Vespucci | 09-08-16 | 09:30

tenzij er meer aan de hand is dan een avond ertussenuit knijpen en een paar biertjes drinken vind ik dit enorm overdreven. alsof dat hele bestuur niet elke avond aan de wijn zit...

BozeHenk | 09-08-16 | 09:28

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:24

Klopt als een zwerende vinger. Ik heb ook geen vriendin maar ben getrouwd en in Zuid-Amerika kom ik nooit want dat is me toch een takkeneind vliegen, ik vond Curaçao al verschrikkelijk ver...

eerstneukendanpraten | 09-08-16 | 09:28

@Taxi!! | 09-08-16 | 09:18
Ja helaas. Maar op de Olympische Spelen is geen ruimte voor figuren die drinken en vermoedelijk gebruiken.
En dat vind ik dan wel weer terecht, want ik zie liever een Nederlander die zesde wordt en een ervaring rijker is, dan een figuur die zichzelf klemzuipt omat 'ie de finale gehaald heeft.

Balzakius | 09-08-16 | 09:27

@eerstneukendanpraten | 09-08-16 | 09:25
Eet smakelijk!

sneakysnake | 09-08-16 | 09:27

De ene topturner snuift en/of drinkt, de ander wordt een porno-actrice...
Fris wereldje.

OudeNederlander | 09-08-16 | 09:26

Taxi!! | 09-08-16 | 09:18

U bent duidelijk geen verslaafde. Voor een echte verslaafde gloort er namelijk altijd hoop, nl de volgende troostrijke kick.

Kijk zo'n Van Gelder komt van ver. Coke verslaving overwinnen is super knap, dat ie dan af en toe een wel geaccepteerd verzetje nodig heeft, is niks ernstigs aan. Hij zoekt de grenzen op. Okee. Maar niemand had dit hoeven weten. Vuile was had binnen kunnen blijven. Dit is geen ernstige misdraging. Dit naar buiten brengen, als zijnde criminele activiteit, dat is de echte misdraging.

Tirade | 09-08-16 | 09:25

Als hij dit jaar zijn olympisch debuut maakt eet ik mijn schoonmoeder op! Kom op Kwit...

eerstneukendanpraten | 09-08-16 | 09:25

Afijn, alle ramptoeristen hebben hun oordeel al klaar.

Nelis SplitBloes | 09-08-16 | 09:24

-weggejorist-

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:24

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:13
Jij op Mark Rutte voor duizend euro.

Glasgow Argus | 09-08-16 | 09:23

Als die jongen, al he, al een lijntje cultuur tot zich had genomen, dan is daar een paar dagen later al, geen spoor meer van terug te vinden. Hadden ze dat nou niet kunnen gokken? Als het al zo is.

LibertasSimplex | 09-08-16 | 09:23

Dan we nu waar de middag- en avondvullende talkshow van NOSsport vandaag over gaat.

CoffeePatch | 09-08-16 | 09:23

Iets in me zegt dat hier meer aan de hand is dan "gewoon" ff stevig een avondje doorhalen. Maar ik denk dat hij zichzelf in een positie heeft gebracht die het voor hem onmogelijk maakt om die turn finale nog "clean" te doen, ja dan is het beter om weg te wezen en in de vergetelheid te geraken want dat dit einde sport loopbaan is kun je op je klompen aanvoelen. En das jammer.

Umberto die trotzoni | 09-08-16 | 09:23

Zoals ik het zie heeft hij geen verboden middelen gebruikt, maar is een week voor de finale een avondje wezen stappen in Rio, (wie zou dat niet doen?)en heeft een biertje gedronken. Dat is blijkbaar niet HALAL volgens enkele opper-wijsneuzen.
Ze worden nota bene gesponsord door HEINIKEN.
Helemaal op zijn Hollands doorgeslagen. Stuur die wijsneuzen naar huis.

Mantisomantis | 09-08-16 | 09:22

Hij is erin geluisd! De Russen natuurlijk weer. Onze aartsvijand: POETIN!

Prof. D.A.H. Vintik | 09-08-16 | 09:21

Als Yuri gesnoven heeft (hele nacht doorgegaan voor topsporter die hele dag traint) is hem wegsturen een nette manier van schandaal voorkomen, want bij verder turnen zou hij bij dopingcontrole toch door
de mand vallen.

louis6227 | 09-08-16 | 09:21

Laat die jongen in zijn vrije tijd toch even de cultuur opsnuiven, kinderachtig gedoe !

Castor12 | 09-08-16 | 09:20

Pieter van den Hoogenband heeft na zijn 1ste plek bij de (meen ik) 100 meter vrij live op televisie ook bier gedronken. Hij riep zelfs "proost" naar de mensen die commentaar hadden op het feit dat hij bier dronk terwijl hij nog een andere finale moest zwemmen. Het moet haast wel dat Yuri wat anders heeft gebruikt dan alcohol. Bij een dopingtest zou dit dan op het gehele TeamNL afstralen.

Copyrechts | 09-08-16 | 09:20

A.S. Perien | 09-08-16 | 09:15

Op die reactie zat ik te wachten. Juist in een vrij land mag je vrijuit kritiek geven. Ook over een ander geloof. Bespotten etc. Dus uw reactie is ondoordacht

Tirade | 09-08-16 | 09:19

Oh man, als ex drugsverslaafde lig je gewoon onder een vergrootglas. Doet moet hij toch weten. Lijkt haast wel een weloverwogen actie. Kan me niet voorstellen dat je als topsporter zo ongelooflijk dom bent.

terazino | 09-08-16 | 09:19

@ Ik vraag mij echter wel echt af of het alleen alcohol is. Als het niet zo is, dan ligt Youri binnen tien jaar in de goot.
Balzakius | 09-08-16 | 08:48

Nou, maak daar maar een paar maanden van. Dit zou zo maar de welbekende druppel kunnen zijn. HELAAS!!! Ik vrees het ergste......

Taxi!! | 09-08-16 | 09:18

@mezelf 09-08-16 | 09:08

nl.wikipedia.org/wiki/Maurits_Hendrik...

Aha, dat was in Sydney inderdaad. Toen heeft die het inderdaad door de vingers gezien van zijn eigen spelers omdat die via deze bierhappende spelers nog status moest verwerven.

Hypocriete lul dus die Hendriks

cucaracha | 09-08-16 | 09:18

Ja hoor Barry, de politie komt je halen als je zegt: "Hij heeft coke gebruikt! Heus waar!". Wat een onzin. En zeker van dat zielige TeamNL met hun moraalpaal. Als die knul nog de bananen uit de boom slingert na een paar biertjes en een bus poeder, laat em dan z'n gang gaan. Ohja, maar jullie deugen wel, en dat is tegenwoordig heel belangrijk.

Makro777 | 09-08-16 | 09:16

-weggejorist-

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:16

Lord of the Drinks bedenkt nieuwe oefenvorm, de hangover

Kaltsnautzige | 09-08-16 | 09:16

Journalist vraagt aan wielrenner als die een etappe in de Tour de France heeft gewonnen: en nu? Champagne in de bus? Of het vieren met bier??

De volgende dag moet diezelfde ploeg weer vol aan de bak in een volgende slopende etappe!!!

Hier moet meer aan de hand zijn, anders kan ik het niet verklaren.....

Taxi!! | 09-08-16 | 09:15

Typisch iets voor protestanten, die zijn heiliger dan de paus. Tirade | 09-08-16 | 09:01 Wanneer de protestanten door U en de Islam om zeep zijn geholpen gelden gelukkig andere regels. Dan wordt het beter.

A.S. Perien | 09-08-16 | 09:15

Alcohol is zoiezo een no go voor ex verslaafden, zoals hierboven vaker gesteld... hier is meer aan de hand

Koloss | 09-08-16 | 09:14

@ Simon_GS | 09-08-16 | 08:53

Las ik ook ja. Vind ik in zijn geval kul. Van Gelder is 33, komt al een tijdje in Brazilie vanwege zijn vriendin. Ze vonden het wel leuk dat hij bij de NOS aanschoof en daarna is hij de stad in gegaan.

Ik vind het dom van Van Gelder, maar tenzij er meer aan de hand is, zijn ze bij Team NL onnodig volledig loco gegaan. Het bewijst dat ze echt alleen om kunnen gaan met 18-jarigen en de keurige Epke's van de wereld.

Sjors W. | 09-08-16 | 09:14

Glasgow Argus | 09-08-16 | 09:11
En in maart weer trouw stemmen op D66 hè?

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:13

Terecht dat hij naar huis is gestuurd .... Had hij maar van de Bavaria af moeten blijven in het café net buiten het Olympic dorp .....

FapMaster | 09-08-16 | 09:12

"my precious"

LibertasSimplex | 09-08-16 | 09:11

De man is 33 en heeft een hele nacht doorgezakt. Zielig? Nee, gewoon ESDB.
Jammer, uiteraard. Iemand met zoveel talent die het succes uit zijn klauwen laat flikkeren. Neverlands, you know.

Glasgow Argus | 09-08-16 | 09:11

Met de gymvereniging op kamp.

dugo | 09-08-16 | 09:10

Iedereen die het terecht vindt dat Yuri zo te kijk wordt gezet, en als n klein kind naar huis wordt gestuurd, moet zich schamen. Hij heeft met zijn stapactie niemand schade berokkend. Totaal waardeloos.

Tirade | 09-08-16 | 09:09

Verslaving is officieel een ziekte.

Marcello Christiani | 09-08-16 | 09:08

Ik heb de link even niet, maar wellicht een medereaguurdert wel.

Staat me een sportdoc bij waarin de gouden lichting hockey heren met oa. Brinkman en Taekema aangeven tijdens het toernooi zich ook te ontspannen door wat biertjes en hamburgers te happen. Kon zomaar onder het bewind van de huidige sjef de mission zijn geweest, die er in die doc niet best afkwam.

Wellicht dat daar nog wat rancune zit? zo'n lul lijkt het mij wel, die Hendricks

Iemand wel de feiten paraat hier?

cucaracha | 09-08-16 | 09:08

Typisch Nederlands dit. Het braafste en meest gehoorzame regeltjesland uit de EU stuurt een potentiële sportheld weg want meneer heeft alcohol geconsumeerd. Tis wat zeg. Zo'n Chef de Mission ook die zichzelf schromelijk overschat met zijn mediageile kop.

MichelDenHaag | 09-08-16 | 09:08

-weggejorist-

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:08

Oh dude, wat doe je nou? Nier het dan thuis door de neus en niet daar... Doodzonde!

petros666 | 09-08-16 | 09:06

Ziet er behoorlijk afgetaaid uit voor iemand van 33. Zwaar leven gehad?

Slogra | 09-08-16 | 09:06

Dit is niet "gewoon" en volwassen sporter die een biertje teveel heeft gedronken.
Yuri van Gelder is een ex-drugverslaafde en in afkickprogramma's gelden hele strenge regels ook voor het gebruik van alcohol. Als ex-drugverslaafde zal hij zijn hele leven uit de buurt moeten blijven van verdovende middelen en alcohol. Ik denk dat er daarom hele duidelijke afspraken met van Gelder zijn gemaakt. Ik denk dat hij ook heel goed wist wat de consequenties zouden zijn. Dat hij de regels heeft overtreden laat zien dat de verslaving niet over is, anders had hij dat biertje wel laten staan.
Dit is voor Yuri een drama. Hij lijkt zichzelf maar niet onder controle te kunnen krijgen.

catomar | 09-08-16 | 09:04

-weggejorist-

Bert-Bus | 09-08-16 | 09:04

Die heeft natuurlijk 5 olympische ringen aan schnatz weggetrokken. Lord of the rings revisited.

NACademicus | 09-08-16 | 09:02

Maar wat zegt Erben Weh-Weh-Weh-Weh-Weh-Wennemars erover?

eerstneukendanpraten | 09-08-16 | 09:01

hij heeft gewoon een nachtje doorgehaald... en dat mag niet... tenminste niet op eigen kracht/rekening.... zodra de sponsoren het betalen... mag het wel.... maarja regels zijn regels... dat wist Juri ook! ;-) jammer!

bArAbAts | 09-08-16 | 09:01

Had dit binnenskamers gehouden. Avondje stappen is 'ernstig misdragen', ben nou ook benieuwd wie hem er bij gelapt heeft. Laat die gozer n paar biertjes drinken. Praat het uit. En turn die finale. Nu zijn er alleen maar verliezers. Plus alle speculaties. Ik vind dit echt een walgelijke actie. Typisch iets voor protestanten, die zijn heiliger dan de paus. Yuri uit katholiek brabant verdient dit niet

Tirade | 09-08-16 | 09:01

Even afgezien van dat er meer aan de hand kan zijn, betreffende die regels:
We weten natuurlijk dan ook allemaal dat de Olympische spelen er voor de bobo's zijn. Die gaan daar 2 weekjes feesten (niet in die brakke appartementjes van het spelersdorp, maar in het lokale 5 sterrenhotel), en die sporters zijn een ontzettend vervelend noodzakelijk kwaad. En in dit geval, och, er zijn nog andere turners, dus de turn-bobo's zitten veilig.

Dat is toch wel het vervelendste van de spelen: Dat al die kut-sporters mee moeten.

TheEgg | 09-08-16 | 08:58

Gewoon een burkinie juri dan was je onherkenbaar dat kan en mag , dat de hotemetoot zich wel lam mogen zuipen in het heineken-huis is ook geen probleem.
de regels die ze moeten tekenen zijn kei en kei hard en bijna niet na te leven en daar mee slaan men hem nu om de oren ,als het meer dan alcohol was geweest dan hadden ze dit allang uit gebracht geloof me maar.
zolang het woord moslim niet voor komt dan hakken ze je in mootje.s , helaas ben je gewoon een Hollander dan gelelden andere regels en kijk men niet weg

witchmaster | 09-08-16 | 08:53

Russen, Amerikanen, Kenianen, allemaal zwaar aan de doping. Zelfs Nederlanders bekennen achteraf dat ze prestatie verhogende middelen hebben gebruikt. Schone topsport is een illusie. In 2026 zal er wel een aflevering komen van Andere Tijden Sport, waarin Yuri vertelt wat er zich nu daadwerkelijk heeft afgespeeld in Rio. Hij zal niet naar huis zijn gestuurd vanwege een biertje.

Borrelende Boris | 09-08-16 | 08:53

Uit wat in de Volkskrant staat begrijp ik dat men volgens de regels sowieso niet geacht wordt om uit te gaan buiten het Olympisch dorp omdat veiligheid en ook gezondheid daar niet te waarborgen zijn. Maar goed ... disciplinaire maatregelen en iemand naar huis sturen zijn dan nog steeds de keuzen die je hebt.

Simon_GS | 09-08-16 | 08:53

Vond zijn kop er al in de ringen niet zo fris uit zien. Maar wat een baarlijke nonsens weer als het om een biertje ging.

Piet Karbiet | 09-08-16 | 08:52

@Stijlicoon

In een gemiddelde metropool wonen evenveel mensen als in Nederland... Het is verdomd knap in hoeveel sporten wij aan de top weten mee te doen. Nederland heeft een uitstekend (top)sportklimaat waar vele landen jaloers naar kijken. Het is zelfs uitzonderlijk hoeveel mensen op eigen kosten lid zijn van een sportclub en vereniging.

Natuurlijk telt alleen de winst maar 1 gouden medaille is statistisch al enorm knap... En die is sowieso al binnen. Je lult buiten het dat het om winnen gaat verder complete bullshit.

overVecht | 09-08-16 | 08:51

En dan te bedenken dat hij ook nog astronaut is geweest.
Derealist! | 09-08-16 | 08:37
Nee, dat was Joerie Gagarin

Osdorpertje | 09-08-16 | 08:51

Jammer van zo'n sporter hij stond er zo goed voor na jaren lange voorbereiding.
Triest andere woorden heb ik er niet voor.

botbot | 09-08-16 | 08:50

Nouja, iedere sporter gaat akkoord met de afspraken die van tevoren met TeamNL gemaakt worden. Om de prestaties optimaal te houden, wordt van je gevraagd om drie weken geen alcohol te drinken. Geen topsporter die hier normaliter geen problemen mee heeft.

Daarbij wordt er flink gezopen in het Holland Heineken Huis, maar dit gebeurt door de supporters die de topsporters aanmoedigen.

Ik vraag mij echter wel echt af of het alleen alcohol is. Als het niet zo is, dan ligt Youri binnen tien jaar in de goot.

Balzakius | 09-08-16 | 08:48

@53 n.o. | 09-08-16 | 08:42
Magnesiumpoeder, voor betere 'grip'.

necrosis | 09-08-16 | 08:48

En qua TeamNL; de ouderwetse Hollandse Ziekte, samen te vatten in twee woorden "Hooggespannen" en "Verwachtingen". We zouden daar wel eens even de medailles oogsten.... En Yoeri van Gelder is een zielige verslaafde; wacht dan 1 (één!) avondje met biertjes drinken en dat lijntje snuiven. Domme oliebol.

Donkersloot | 09-08-16 | 08:48

Yuri in Zuid Amerika.
De kat op het spek binden, heet dat.

Cheeky Bastard | 09-08-16 | 08:47

-weggejorist-

boudemaniak | 09-08-16 | 08:47

Dit land bestaat uit louter mietjes. Als je niet meedoet aan die blije topsportonzin binnen de lijntjes van de PR-dames en -heren, dan lig je er uit. Maar medailles winnen, ho maar. 2016 wordt geen best jaar. Mark my words. Ze willen allemaal graag topsporter zijn, maar vergeten dat alleen de prestatie telt. Of je je professioneel gedraagt, humor hebt, gewoon gebleven bent, er lekker uitziet, een vlotte babbel hebt of lief kunt lachen naar de camera's is irrelevant. Winnen, daar gaat het om.

Stijlicoon | 09-08-16 | 08:47

@cabrão

Direkt? Serieus? Jij denkt direKt?

overVecht | 09-08-16 | 08:47

@panadol

Troll blijf je ook he. Haha

overVecht | 09-08-16 | 08:46

Die vliegt vast direkt door naar Portugal

cabrão | 09-08-16 | 08:44

"Hij zal vast niet zo dom geweest zijn om coke te gebruiken."
@Soturi | 09-08-16 | 08:42
Verslaving is geen kwestie van domheid, maar van verslaving. Onbeheersbare drang.

louis6227 | 09-08-16 | 08:44

Snort of the rings.....

necrosis | 09-08-16 | 08:43

wat is dat voor wit poeder aan z'n handen ?

53 n.o. | 09-08-16 | 08:42

nsb-reactie om die jongen naar huis te sturen. Maurits hendrix loser eerste klas. Oh oh wat n ernstig vergrijp. Hij heeft toch niemand wat misdaan. Nederland weer netste jongetje van de klas. Voorbeeld van zelfdestructie. Bah.

Tirade | 09-08-16 | 08:42

Eens een junk altijd een junk. En al helemaal in een regio waar een lijntje coke bijna gratis is.

sinar2 | 09-08-16 | 08:42

Dat de EU geleid wordt door alcohol- en cokeverslaafden is niet erg voor Team NL. Zelfs niet als de EU er niks van bakt.
Wat een vertrutting van de samenleving!

ET007 | 09-08-16 | 08:42

Heeft natuurlijk gesnoven. logisch dat ie weggestuurd wordt, want zou bij dopingcontrole geheid door de mand vallen, wat ook de andere nederlandse atleten in discrediet zou brengen.

louis6227 | 09-08-16 | 08:42

Hij zal vast niet zo dom geweest zijn om coke te gebruiken. Dan zou hij namelijk vanzelf tegen de lamp gelopen zijn bij de dopingcontrole. Als hij zodanig verslaafd zou zijn dat hij zich niet kan beheersen, zou dat ook al tijdens het opwerktraject gebleken zijn. Waarschijnlijk dus gewoon een paar biertjes. Klinkt erg kinderachtig om iemand daarvoor weg te sturen, maar als dat nu eenmaal de afspraken zijn, dan heb je je er ook aan te houden.

Soturi | 09-08-16 | 08:42

wingload | 09-08-16 | 08:33
Tuurlijk, lees je nou gewoon eens in ipv alle problematiek van opwarming van de aarde tot hakbarren koppensnellen tot een complot de reduceren. www.parool.nl/alle-nieuws-over-russisc...

ikdenkwat | 09-08-16 | 08:42

Is alcohol drinken verboden in Rio ofzo?
Ofwel er is meer aan de hand, ofwel hij wordt met opzet genaaid door zijn teamleiding. Hoe dan ook is sport voor losers, zo blijkt maar weer.

panadol | 09-08-16 | 08:41

wingload | 09-08-16 | 08:33

Rook, vuur...

On topic: pijnlijk verhaal dit, wát er ook gebeurd is. Ben wel benieuwd naar meer details.

josmotorcross | 09-08-16 | 08:41

Je houdt je niet aan de vooraf afgesproken regels waarvan je weet welke straf er op staat.

Dat hij weer gesnoven heeft is een makkelijke insinuatie. Jammer voor van Gelder maar als topsporter zo weinig discipline hebben dat je je niet aan de regels houdt. Slecht voorbeeld ben je dan. /sarcasm off

Maargoed. Tot zover de moraalridder. Het interesseert mij geen kudt wat iemand tot zich neemt zolang het maar niet prestatie bevorderend is danwel doping. Als had hij de hele week in de kroeg gehangen. Boeien. Als hij op zijn werk maar presteert.

Wat zeg ik. Elke dag op 3FM hoor ik Frank van de Lende bier opentrekken ONDER werktijd op nota bene de staatsomroep. En dát wordt gewoon toegelaten. Moet menig reaguurder eens proberen op zijn werk. Dan ben je je baan kwijt.

overVecht | 09-08-16 | 08:40

Daarom Nederland zak maar in de strond. Deze sporter levert een prestatie. Gaat lekker uit op zaterdagavond; so what. Ken betaalde voetballers die één dag voor de wedstrijd bordelen bezochten en de dag daarna de overwinning haalden. Stuur gvd die koning van "ons" weg die elke dag zuipt, stelletje hypocrieten.

Bert-Bus | 09-08-16 | 08:40

Dus regels opstellen en daaarna zeggen: Foei Yuri,nooi meer doen?
Enkeltje nederland Yuri,kun je misschien 1000 euro verdienen bij DWDD in het nieuwe seizoen

Fedopiel | 09-08-16 | 08:39

Dat is niet om het drankje. Eerder om het snuifje.

Mr aarsch | 09-08-16 | 08:39

En dan te bedenken dat hij ook nog astronaut is geweest.

Derealist! | 09-08-16 | 08:37

Begrijp niet dat sponsor Heineken wegsturen tolereert.

louis6227 | 09-08-16 | 08:37

100000 condooms per sporter beschikbaar, lekker vreemdgaan dus en dat is geen probleem.
sponsor is een bierbrouwer, dat is gene porbleem.

Dit toont gewoon maar weer eens aan dat Nederland naar de kloten is.
#JeSuisYuri

Henk P | 09-08-16 | 08:35

Kan hij nog naar #teamrefugee(s)?

Marcello Christiani | 09-08-16 | 08:34

Om kunnen gaan met spanning en emoties is niet iedereen gegeven.

kneuterzak | 09-08-16 | 08:33

Een drama maar kan mij ook niet voorstellen dat dit om een enkel biertje gaat.

Simon_GS | 09-08-16 | 08:33

-weggejorist-

wingload | 09-08-16 | 08:33

Coke is hartstikke goedkoop daar, en ook altijd voorradig!

DerWaarheid4 | 09-08-16 | 08:32

Het zal vast niet alleen om een biertje gaan, al hoop ik natuurlijk van wel. Yuri jongen, waarom?

Amherst | 09-08-16 | 08:32

Plot voor nieuwe Heineken reclamefilm?

deEerlijkeLeugenaar | 09-08-16 | 08:32

Een hele stevige boete had volstaan. Dit is buiten proporties.

Marcello Christiani | 09-08-16 | 08:31

Heeft weer in de coke gehangen, of hij was zo katjelam dat hij zich zo misdragen heeft, dat er niet anders op zat...

Ad Hominem Tu Quoque | 09-08-16 | 08:29

Ik zeg dope of coke.

ditotje | 09-08-16 | 08:28

We hebben met deze discussie #teamyuri versus #teamregelszijnregels in ieder geval een mooie prelude voor de Zwartepieten discussie. Ben benieuwd of Yuri zelf nog iets te melden heeft wat aan ander licht op de zaak werpt.

th3freeze | 09-08-16 | 08:27

Toch wat zuiverder daar.

GI.Joe | 09-08-16 | 08:26

Waren ze maar eens zo rigoreus met ongewenste vreemdelingen hier....

Gezwelgje | 09-08-16 | 08:25

Die heeft gesnoven.. kan niet anders anders had hij kwaad alle media al gebeld!

WellusNietus | 09-08-16 | 08:24

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat er meer gaande is.

Stroopdoos | 09-08-16 | 08:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken