Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sportzomer: 4 keer meer geld naar NOS alsdan AIVD

topicfloesos.jpgSpogtzomertje, niet? Lekker wezenloos staren naar mensen die bewegen tot dagbesteding hebben gemaakt en gratis reclame maken voor bier- en fastfoodmerken, machtig mooi. Mag ook wat kosten. Rantende rekenmachine Arno Wellens pakte de cijfers er eens even bij en concludeerde het volgende: de Staatsomroep krijgt extra floes voor grote evenementen - zogenaamde superevenementen - wat het huishoudboekje doet uitkomen op een slordige €800 miljoen. Dat is bijna vier keer zoveel als de AIVD krijgt, nog voor de in 2014 aangekondigde bezuinigingsronde waarbij de dienst met een derde moest inkrimpen, tot zo'n €126 miljoen. Er wordt vooral bezuinigd op buitenlandse posten; dat betekent dus dat de overheid liever Floortje Dessing naar moeilijke haatlanden met een jongerenprobleem stuurt dan de Nederlandse 007's. Wel cynisch: we hebben dus te weinig ambtenaren om aanslagen te voorkomen, maar veel te veel om ze te verslaan - uiteraard in bedekte termen, want anders zou het slecht afstralen op de religie van de vrede. Kijken dus. spoorboekjewoensdag.png

Reaguursels

Inloggen

@Hetkanverkeren | 10-08-16 | 14:02
Dit heeft niets met de AIVD te maken. Die heeft net een reorganisatie achter de rug en die heeft ook een permanente extra kapitaalinjectie gekregen, zodat het wat beter functioneert. www.rijksbegroting.nl/2015/verantwoord... Het heeft meer te maken met de DSI, de elite-eenheid van de UIM, BSB en AT (dus een soort SWAT+ + SRT+ + GSG9+ in één), die tegenwoordig constant rondjes rijden in gebieden met potentieel gevaar, zodat ze *binnen 10 minuten* kunnen ingrijpen. vng.nl/producten-diensten/vng-magazin... Dit terwijl andere eenheden zeker een halfuur tot een uur nodig hebben en dan is het kwaad al geschied. De inlichtingen krijgen ze van 112-meldingen, dus er komt geen AIVD en MIVD aan te pas.

Alexander des Burgus | 11-08-16 | 07:58

@Stormageddon | 10-08-16 | 14:02
De verjonging vond ik juist goed. Ik keek toch al niet en die sentimentele stemmen van zwaar overbetaalde verslaggevers voegden toch al weinig toe. Ik vind juist dat ze verbeterd zijn. Nu nog alleen die Olympische Spelen en andere grote sportevenementen naar Eurosport verhuizen en ik als belastingbetaler ben helemaal tevreden.

Alexander des Burgus | 11-08-16 | 06:54

Stormageddon | 10-08-16 | 14:02
Hear hear!

Akiron | 10-08-16 | 23:38

Wablief?! dat is bijna 100 per werkende Nederlander. De laatste keer dat ik naar die zenders keek was toen ik nog naar het klokhuis keek. Wat een onzin. Zo ik ga weer gratis dumpert kijken.

denii | 10-08-16 | 21:33

Schadelijke foto. Het complete decorum wordt gedemoniseerd.
Een Keauning draagt geen "mijn-naam-is-Willem nekhangbordje"
Noch profileert hij omstandig de genoten bitterballen in een vaal standaardhemd met te weinig ruimte en ontdane mansjetten.
De van/tot- alliteratiegrapjes durf ik al geeneens te maken.
En standaardbril model "de plebejer" is al helemaal taboo.
Gewichtig statuur inmiddels, schrap de 737, doe maar een 747.

hallevvezool | 10-08-16 | 19:48

800 miljoen en te beroerd om de TV gids te vullen met iets anders dan : 1 NPO 1 HD , NOS Rio Live,.... Sport. Live sportverslagen vanuit Rio de Janeiro met presentatie in Hilversum." en voor de rest zoeken we het maar uit. Via internet en apps denken ze zeker....

Zwizalletju | 10-08-16 | 19:31

ho4x | 10-08-16 | 18:12

O nee hoor dan is het mijn fout. Schijvoutje. Ik bedoelde dione de graaff. Die andere dionne is trouwens ook leuk. En mag er ook wezen. Maar in dit geval bedoelde ik dus de dione met donker haar. En 1 N. Tsja waarvoor schijven ze al die namen niet gewoon hetzelfde.Sorry dus. Maar jij had het goed.

tweetybird | 10-08-16 | 18:20

tweetybird | 10-08-16 | 18:10
Oei, je omschrijft Dionne Stax. Ik bedoelde Dione de Graaff, stom verschil van een n te veel.

ho4x | 10-08-16 | 18:12

ho4x | 10-08-16 | 15:52

Dionne is mischien geen sportjournalist volgens u. Niet mijn mening trouwens want ze weet er echt wel veel van af. Maar dionne is gewoon leuk. En altijd echt vrolijk.Ik vind het toch altijd weer een zonnetje. En ze is lief. Dat is ook belangrijk. Zelf vindt ik dat ze het meestal wel heel goed doet. Ik zie haar tien keer liever als bijvoorbeeld die jinek.

tweetybird | 10-08-16 | 18:10

Kan Meathead er niet voor zorgen dat wc pot slingeren als olympische discipline erkend wordt? Maken we misschien nog eens kans op een paar plakken.

okkums reezur | 10-08-16 | 17:31

Dit is de meest rake foto van WA ever! Oranje dikzak zonder talent die toevallig koning werd staat naast oranje kliko, en houdt zichtbaar gelukkig het deksel open opdat alle oranjemeuk, inclusief de vuile was die reeds al te lang buiten hangt, er gemakkelijk ingekieperd kan worden. Ongeveer het enige waartoe hij in staat is.

Schoorsteenveger | 10-08-16 | 16:55

Ze hebben het beachvolleybal nog verloren ook.
Commentaar was trouwens vrij matig weer.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 16:20

@tweetybird | 10-08-16 | 15:07
Dat is geen reden om er dan een talkshow met onzinnig geneuzel van te maken. Er zijn niet altijd Nederlanders in actie, en dan kun je gewoon andere sporten laten zien zonder geouwehoer op een bank in Hilversum. En dan kijk ik nu naar NPO1: Beachvolleybal. Ik schakel naar NOS Sport (Politiek): Beachvolleybal. Ik bedoel: dan heb je godverdomme twee TV kanalen tot je beschikking, net als de BBC die ook op BBC4 uitzendt, en dan zendt je op beide kanalen hetzelfde uit! Dan doe je iets niet goed. Simpel zat.
En die livestreams: prima allemaal, maar dat is geen reden om je primaire kanaal te verneuken met nonsens en constante herhalingen van fragmentjes.

Stormageddon | 10-08-16 | 15:55

tweetybird | 10-08-16 | 14:26
Helemaal mee eens dat de streams in de app/site goed zijn. Bij de meeste sporten kan ik daar wel iets mee. Maar als ik als leek Rugby ga kijken, heb ik geen idee wat er gebeurd. Juist voor die streams zou de NOS commentaar moeten regelen. En ja, dat zal best lastig zijn. Maar er zijn vast en zeker in iedere sport wel een sporter te vinden met een stem die niet hoeft te sporten tijdens de OS of anders een pas gestopte prof. Het commentaar is gewoon belachelijk slecht van de NOS, dat is het grootste probleem. Journalisten die er de ballen verstand van hebben. Dionne is geen sportjournalist. Dat blijft ze bewijzen (Avondetappe drama, nu weer drama), ik heb honderd miljoen keer gehoord van de hoofdcommentator bij judo dat als er geen score is de strafjes (jezus, wie noemt dat strafjes?) doorwegen, Herbert en Maarten kunnen er natuurlijk ook wat van, die zien nooit iets. Het enige goede wat de NOS heeft voortgebracht is Edith en Erben die het verrassend goed doen voor de rol waarin zij zijn gestoken, als niet professionele journalisten.

ho4x | 10-08-16 | 15:52

@loze stijl | 10-08-16 | 15:26
Ik krijg ook steeds meer het idee dat die Hendriks er een soort strafkamp van gemaakt heeft. Werden medailles niet altijd in dat Heineken House gevierd? Ik heb daar nog niks van gezien. De prestaties lijden er volgens mij ook onder en er lijkt een totaal verziekte sfeer te hangen.

Nilfisk | 10-08-16 | 15:38

Ik heb nog niets gezien van de spelen, deze niet en die van voorgaande jaren ook niet. Daar ben ik trots op, voel me goed en blij dat ik geen politiek door mijn strot krijg geduwd.

swapper | 10-08-16 | 15:34

Wat ook storend is: onze NL Olympiërs moeten nadat ze hun kunstje hebben gedaan in Rio vrijwel direct terug naar huis. Heel soms zelfs nog voor ze dat kunstje hebben kunnen doen ( hoi Yuri)
Ik zou het IOC/NSF de middelvinger geven. Als je daar dan toch bent dan wil je er ook goed gebruik van maken , lijkt me. Gemauw over veiligheid en hygiëne is slap gelul natuurlijk. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.

loze stijl | 10-08-16 | 15:26

Hugo Borst, de mannelijke versie van Heleen van Royen; kijk maar eens goed: wat heeft die gevangen voor "hondje op schoot-gekleurde sokjes aan" commentaar in dat absurd slechte EK gebeuren?

verbanden | 10-08-16 | 15:23

't Is dan ook een kabinet voor Brood en Spelen. Droog brood en slappe spelen voor de burgermensen, maar Vrede, Vrijheid en Veiligheid mogen van de gevestigde partijen niet meespelen. Te lastig.

Guido | 10-08-16 | 15:18

Zenzeo | 10-08-16 | 15:14


Nou ik kijk toch graag naar dionne. Gisteren had ze toch een leuke jurk aan. En volgens mij is zij echt altijd vrolijk. Omdat ze gewoon zo is. Ik vind het een lekkere milf. En doet het goed. Niks mis mee. Ik vind haar juist wel tof!! En vaak een beetje ondeugend ook. Tenminste dat straalt ze uit. Ik mag haar wel.

tweetybird | 10-08-16 | 15:17

Is het de bedoeling dat ik verontwaardigd ben? Die kutmoslims krijgen genoeg aandacht. Dit is ons feestje...

SterF... | 10-08-16 | 15:15

Voor dat geld wil ik ook wel een paar weken in een bank gaan hangen terwijl mijn hondje rondscharrelt in een peperduur decor. Vroeg me ook al af waarom die Dione de Graaf en Tom Egbers altijd zo onwaarschijnlijk vrolijk en opgewekt zijn, maar logisch, het geld klotst tegen de plinten op daar. En ieder jaar maar nét doen alsof de TdF géen dopingcircus is en en er écht drie weken lang alleen maar fietsende mannetjes in beeld moeten bij de publieken, ´s morgens, ´s middags, ´s avonds en ´s nachts.

Zenzeo | 10-08-16 | 15:14

Weg met de publieke omroepen. Beetje entertainment sponsoren. En ja, daar valt het nieuws ook onder.

Die 800 miljoen, kunnen we ook kogels van kopen voor ons leger.

Libertarianism | 10-08-16 | 15:13

er zijn meer klachten en er is een slappe reactie van de NOS
http://www.ad.nl/show/de-nos-doet-het-ook-nooit-goed~abb7a30b/

pejoar | 10-08-16 | 15:09

Stormageddon | 10-08-16 | 14:48

Tuurlijk is niet alles ideaal. En kunnen er zaken verbetert worden. Maar ze proberen het tenminste en het gaat toch heel aardig. Hier wordt er gedaan of het allemaal 1 en al kommer en kwel is. En dat is niet zo. Er wordt hier aardig overdreven.Maar ondertussen kijken ze allemaal.Anders hadden ze het niet kunnen weten. En dan hebben ze livestreams en begint er weer 1 te zeuren maar ik wil het op tv zien. Ja zo kan ik er ook nog een paar.Op npo 1 brengen ze algemeen nederlandse sport en op de livestreams ook andere sport van andere landen. Maar nee ook dat is dan weer niet in orde. Tsja als ze het andersom doen zal je diefene hier weer horen reaguren met 3at moet ik met die sport van andere landen. Ik wil de nederlanders zien. Dus het is nooit goed. Nou voor mij doen ze het wel heel redelijk. Ik ben er tevreden mee en kijk graag op de NOS en de livestreams. Het werkt goed. Geen haperingen en kan aanklikken wat ik wil kijken op dat moment.

tweetybird | 10-08-16 | 15:07

het klopt dat er op internet meer te zien valt.
maar we hebben het hier over de TV.
de streams zijn zonder commentaar,wat er toch wel bijhoort.
de Nos tv zender waar het gros naar kijkt ,loopt over van praten en reclame en dat klopt volgens mij toch.

pejoar | 10-08-16 | 15:07

Politie ,verpleegtehuizen, daar moet het geld heen,en niet naar dat volgevreten zooitje plebs in het Gooi

fleurtje | 10-08-16 | 15:06

Zentgraaff zit op dit moment op de redactie al de hele tijd met een appel en een peer voor zich.

dutchdj | 10-08-16 | 15:02

Lolz. NOS heeft Assange van wikileaks geïnterviewd, Ze probeerde Rusland te framen voor de DNC hack. Assane ontkrachte die stelling en was kritisch over Clinton en de rol van de media.

www.youtube.com/watch?v=lx9JNs6A46U

mysteryposter | 10-08-16 | 15:02

Het is toch godgeklaagd! 800 miljoen naar een PvdA-propagandazender!

MAD1950 | 10-08-16 | 14:57

Tb 14.44
Bij de npo heb je ook steeds meer reclame. En je bent verplicht om er aan mee te betalen.
En dan die schaamteloze PvdA/d66/gl duiding waar je mee wordt lastiggevallen.
Nee de npo kan echt niet meer.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 14:50

@tweetybird | 10-08-16 | 14:07
Ik heb de NOS app. Not the point. Ik wil op het primaire kanaal de wedstrijden zien, geen talkshow met sportfragmentjes en reclameblokken. En ik wil, tijdens het kijken, ook kunnen reaguren, twittertimelines volgen, nieuws lezen etc. Ik ga toch niet mijn kamer volbouwen met schermen als een regiekamer? Daar heb je die lui in Hilversum voor, die hebben een regiekamer, die doen het schakelen maar.
Het is een beetje hetzelfde als die rage die je op DVD's had, dat je bij concertvideo's zelf het beeld kunt bepalen. Niemand doet dat. Je wilt een concertje zien, niet zelf hoeven schakelen tussen de handjes van de toetsenist, de rug van de drummer enzovoorts. Is allemaal bullshit.

De BBC heeft ook alle streams, en ik heb iPlayer, en een hele snelle (private) proxy server in de UK. Ik kan heus alle wedstrijden zien als ik wil. Dat is mijn kritiek niet. De NOS doet niet aan sportpromotie op het balangrijkste kanaal, maar aan zelfpromotie. Op je primaire kanaal moet je wedstrijden laten zien, uitleg geven bij de spelregels, bij mensen interesse kweken voor sporten die je maar eens in de vier jaar op deze manier kunt zien, ook als er geen Nederlanders meedoen. Dat doet de BBC heus beter, terwijl zij ook een bank hebben met gasten (met uitzicht op de Copacabana, dat is ook wel lekker), maar zij hebben een beter idee hoe je sport in beeld brengt.

Stormageddon | 10-08-16 | 14:48

Mark_D_NL | 10-08-16 | 14:36

Ik zeg maar zo. Als het je irriteerd. Je bent niet verplicht het te kijken hoor. Ik vind ook niet al het commentaar even geweldig. Maar over het algemeen brengen ze de sport heel aardig. Er wordt hier dit keer zwaar overdreven. En iemand zei superevenementen horen bij de commerciele. Onzin. Juist dat soort dingen moeten voor iedereen bereikbaar zijn en horen juist bij een publieke omroep. En niet bijvoorbeeld achter een kastje. Ze doen hier echt alsof die commerciele zo super geweldig zijn. Terwijl je daar juist constant met reclame wordt gebrainwasht . Sterker nog. Die reclame wordt steeds erger. Meer reclame als film of serie.Daardoor is het niet eens meer leuk om een film te kijken. Het gaat irriteren. Ik kijk op de commerciele dus ook geen films meer.

tweetybird | 10-08-16 | 14:44

De PvdA zorgt goed voor zichzelf! Op kosten van de belastingbetaler geven ze hun vriendjes bij de NPO geld om de PvdA te gaan promoten bij de volgende verkiezingen.

Moonwarrior | 10-08-16 | 14:43

Ww geven ook meer uit aan bijv. hypotheekrenteaftrek, uitkeringen en ontwikkelingshulp.
harry21 | 10-08-16 | 14:20
.
2 van de 3 door u genoemde punten vallen onder de noemer financiële circulatie, welke keer op keer de belastingdienst doorkruisen, die ene daarentegen, valt onder de noemer verdamping!

NB-Stb | 10-08-16 | 14:41

@Berbaar | 10-08-16 | 14:24 "je vraagt je toch af of het niet deels naar de commerciëlen kan om zo de kosten te drukken. Idem met EK en WK voetbal."
.
Mee eens, hoewel de NPO zowel commercieel is (STER) als vet gesubsidiëerd. Dit is oneigenlijke concurrentie. Eigenlijk zou die hele NPO ontsubsidiëerd kunnen en meoten worden en leren leven met de opbrengst uit reclamegelden.

ben kokhals | 10-08-16 | 14:37

@Berbaar | 10-08-16 | 14:24
NOS goed? Het is echt verschrikkelijke suffe, slaapverwekkende nietszeggende sport TV. Saai presentatoren en stomme feel good itempjes. Het ergste zijn die "Braziliaanse" muzakjes die de "Sfeer" moeten zetten. Wat een treurige TV. Dat moet toch beter kunnen lijkt mij voor al dat geld wat ze beschikbaar hebben.

Mark_D_NL | 10-08-16 | 14:36

@tweetybird | 10-08-16 | 14:26
Ik heb bij nog geen enkele livestream commentaar kunnen ontdekken hoor. Ja, als het toevallig hetzelfde is wat op dat moment op TV wordt uitgezonden.

Nilfisk | 10-08-16 | 14:35

Dat is gewoon gestoord. Het wordt echt tijd om dit soort hobby's/propagandabrulboeien eens even flink in te knotten. Bijna een miljard voor een stelletje incestueuze tv-makertjes...

De publieke omroep dient er te zijn voor dingen die niet levensvatbaar zijn in de commercie, of van dergelijk staatsbelang zijn. "Superevenementen" horen daar niet bij. Dat is typisch iets voor de commerciële omroep. Stelletje walgelijke graaiers. Zijn ze bang dat Nederland ze niet meer hoeft als men zelf de keuze heeft om er voor te betalen?

Piet van het Padje | 10-08-16 | 14:34

Tweetybird 14.26
Daar heb je wel een punt, ik zal die straks eens bekijken.

Voor de rest blijft de npo gewoon eng slecht.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 14:31

Wat is dat... NOS ?

duitse herder | 10-08-16 | 14:29

Het sportprogramma voetbal inside is m.i. leuker en beter dan wat de NPO doet op voetbal journalistiek.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 14:28

Nilfisk | 10-08-16 | 14:11


De livestreams horen er ook bij. Wordt gewoon nederlands commentaar gegeven en kosten dus ook geld. Want tv verandert. Het internet daarbij wordt steeds belangrijker.En de NOS gaat daar ook in mee. Het wordt hier nu onterecht afgebrand. Zoals ze zenden niet alles uit en dat soort zaken die niet waar zijn. Ze zijn weldegelijk met de tijd meegegaan. En doen het in de sport weldegelijk heel aardig. Heel wat beter als die pulp DWDD en pauw. En dat soort programma's. Daarvoor er wordt nu ook op sommige punten afgebrand uit rancune naar de publieke omroep toe. En dat is onterecht. Als ze iets wel goed doen mag dat ook gezegd worden. En ze doen de olympische spelen goed. Met al die streams. Want ik heb gewoon ruby 7 gekeken. Zowel de mannen als de vrouwen. Live en rechtstreeks. Gehele wedstrijden. Met mooi beeld en zonder haperingen. Op de NOS.

tweetybird | 10-08-16 | 14:26

Brood en spelen totdat Rome brandt en niemand het in de gaten heeft

HetOorAakel | 10-08-16 | 14:26

tweetybird | 10-08-16 | 14:17
Sinds de commercielen hun intrede hebben gedaan,.... is het land afgegeleden naar zinloos kastje staren .
Bedankt Joop ende molletjes.
De teneergang loopt op rolletjes.
Het volk wordt almaar dommer,de regeltjes steeds krommer.
De grenzen staan al open, voor geteisem uit de tropen.
Geef het volk brood en spelen,zodat wij (ra ra )het geld aan anderen kunnen uitdelen.
OT.sport verbroederd ,,,,op een bankje in de studio.
Nietszeggende poppetjes.. Npo-ppetjes

medelmo | 10-08-16 | 14:26

Propaganda en indoctrinatie mag kennelijk wat kosten. Het is sowieso andermans poen, dus de kwakzalvers in Den haag zal het allemaal een worst zijn.

ben kokhals | 10-08-16 | 14:25

Die 800 miljoen is een schijntje als je weet hoeveel er verdwijnt richting Brussel en de asielindustrie.

Uw Psychiater | 10-08-16 | 14:25

@Bisschop Berenbaffer | 10-08-16 | 13:32
Goede vraag.
Nu moet ik zeggen dat de NPO het prima doet met de OS maar je vraagt je toch af of het niet deels naar de commerciëlen kan om zo de kosten te drukken.
Idem met EK en WK voetbal.

Berbaar | 10-08-16 | 14:24

Dus omdat Hillary Clinton ISIS heeft gecreeerd, bewapend en gefinancierd en Frans Timmermans en Angela Merkel hoogst persoonlijk roeiboten en zwemvesten uitdelen op de Turkse en Libische kust, moet heel het Nederlands volk nog meer afgeluisterd worden?
.
Je kunt de ziekte beter bij de wortel aanpakken.

PrachtigeHorizon | 10-08-16 | 14:22

"... de Staatsomroep krijgt extra floes voor grote evenementen - zogenaamde superevenementen"

En wat krijgen we er voor terug ? Eén krakkemikkige HD kanaal waarop elke (gouden) medaille uuuuuurenlang uitgemolken wordt. De BBC heeft nu naast 2 reguliere HD kanalen nog eens 8 HD en 8 SD kanalen ter beschikking met ruimte voor 24 (!). Het geld van de NPO verdwijnt naar medewerkers die luxe vacanties houden waar ook ter wereld met als smoes een halve minuut durende 'zomercolum'.

nos.nl/evenement/8174-zomercolumns-201...

Der Schnitzeljäger | 10-08-16 | 14:20

Ww geven ook meer uit aan bijv. hypotheekrenteaftrek, uitkeringen en ontwikkelingshulp.

harry21 | 10-08-16 | 14:20

beter mikken en niet twee keer tikken.sorry

medelmo | 10-08-16 | 14:19

Weg met de omroepen ,en wel zo snel mogelijk .

fleurtje | 10-08-16 | 14:19

Geef voor dat geld iedere NLer maar een paar goede hardloopschoenen,....... om de vluchtende regeerders te achterhalen en voor het schavot te slepen..(tegen die tijd ,sharia schavot).
AIVD ,... is toch ook NPO??Algemene Informatieve Verslaggevers Dienst.soort reporter van dienst zeg maar.

medelmo | 10-08-16 | 14:18

Geef voor dat geld iedere NLer maar een paar goede hardloopschoenen,....... om de vluchtende regeerders te achterhalen en voor het schavot te slepen..(tegen die tijd ,sharia schavot).
AIVD ,... is toch ook NPO??Algemene Informatieve Verslaggevers Dienst.soort reporter van dienst zeg maar.

medelmo | 10-08-16 | 14:18

miko | 10-08-16 | 14:04


Nou om eerlijk te zijn kunnen de helft van die commerciele nederlandse kanalen zo weg.1 en al herhalingen waarbij veronica de boventoon voert. Zijn geloof ik nu toe aan de 120 ste herhaling van flodder. Zeg 120 keer de hele serie. De 53 ste keer de fresh prince of bell air en de 365 keer het A-team. En als afsluiting tarot tv. Ik zeg pleur op met dat soort commerciele zenders. Sbs 6 zelfde laken een pak. Klinklare troep en herhalingen met om de tien minuten 12 minuten reclame. O geweldig hoor die commerciele troep. Maar ik sla effe over. Als ik een film wil zien zet ik er zelf wel 1 op. Want bij de commerciele duurt een film van anderhalf uur, 4 uur. Die andere tweeenhalf uur is Reclame om de tien minuten tussen een film door. Een reclame blok van 12 minuten.En de films zijn meestal nog oude bagger ook. Zeg maar uit de tijd van yurrasic park.

tweetybird | 10-08-16 | 14:17

in amerika (ja duh) is alleen al het cyberdefense budget PER hoofd van de bevolking (baby tot sterfbed) ongeveer 48 dollar PER jaar..... In NL is het ongeveer 1,25 dollar.. ik zeg alleen maar

Handsomeboy | 10-08-16 | 14:15

@miko | 10-08-16 | 14:04
Behalve dan dat Spanje met 6 teams meedoet en een Nederlandse club de CL nooit meer zal winnen.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 14:13

De foto van onze vorst is overigens in de meest complimenteuze zin briljant: dat wil ik een andere koning/keizer/president nog eens zie doen. Majesteit!

Hetkanverkeren | 10-08-16 | 14:12

@hetkanverkeren
Je moet om te beginnen niet alles geloven wat de NOS/npo zegt. Vooral niet als het gaat over Eu, brexit, en Erdogan en zijn verzonnen coupepoging.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 14:12

dus? wat wil je hiermee zeggen?

in 2013 liep de staat meer inkomsten mis aan hypotheekrenteaftrek dan de totale budgetten van defensie, buitenlandse zaken, politie en justitie bij elkaar. de budgetten voor volksgezondheid en sociale zaken zijn in de richting van 75-80 miljard, terwijl defensie en buitenlandse zaken zo rond de 10 miljard zitten (ik geloof iets van 7,5 en 11 ofzo). over dat soort dingen hoor ik nooit iemand klagen.

aight.. | 10-08-16 | 14:11

Ik mis de livestreams van de toespraken van toekomstig president Trump van de USA op de NPO.

Gelukkig hebben we internet. Youtube welteverstaan!

oostermoer | 10-08-16 | 14:11

tweetybird | 10-08-16 | 14:02
Wat precies doet de NOS zo goed aan een livestream 1 op 1 doorgeven? Het gaat hier over de TV-zender waar het gros van het geld over de balk gerot wordt aan geouwehoer en ex-sporters en andere prutsers.

Nilfisk | 10-08-16 | 14:11

keestelpro | 10-08-16 | 14:06
Om over de LGBT agenda nog maar te zwijgen.

Glasgow Argus | 10-08-16 | 14:07

Stormageddon | 10-08-16 | 14:02

Als je de NOS app effe download kun je netjes alle sporten volgen. Hele wedstrijden op 12 live streams. Want dat werkt als een speer. Het is dus veel uitgebreider geworden als dat ene kanaal op tv. Ook is het kanaal politiek 24 tijdelijk omgedoopt tot NOS sportkanaal. Waar wedstrijden voorbij komen. Bij elkaar dus 14 sportkanalen.

tweetybird | 10-08-16 | 14:07

@Nilfisk | 10-08-16 | 13:54
Ik denk wel eens dat je een op een meer commentaar ziet dan werkelijke sport.

miko | 10-08-16 | 14:07

Stormageddon | 10-08-16 | 14:02

Als je de NOS app effe download kun je netjes alle sporten volgen. Hele wedstrijden op 12 live streams. Want dat werkt als een speer. Het is dus veel uitgebreider geworden als dat ene kanaal op tv. Ook is het kanaal politiek 24 tijdelijk omgedoopt tot NOS sportkanaal. Waar wedstrijden voorbij komen. Bij elkaar dus 14 sportkanalen.

tweetybird | 10-08-16 | 14:07

De Olympische Spelen gaan helemaal niet over sport. Dat heb ik wel gemerkt tijdens de opening: niets over sport, alleen maar milieu-, cultuur- en klimaatpropaganda. Deze organisatie gebruikt sport als excuus voor de linkse utopie. Helemaal onpasselijk word ik van de opzichtige islamisering van de spelen.

keestelpro | 10-08-16 | 14:06

Hetkanverkeren | 10-08-16 | 14:02
Je inschatting van de kwaliteit van de berichtgeving door de NOS is een uitstekend inhoudelijk assessment. Geen fout woord aan geweid.

Glasgow Argus | 10-08-16 | 14:06

Ja dit is genieten...

ikbenj | 10-08-16 | 14:05

@tweetybird | 10-08-16 | 13:52
Onzin, de CL ging ook commercieel en daar is niks op aan te merken.

miko | 10-08-16 | 14:04

Als iemand die meer geinteresseerd is in kwaliteit dan kwantiteit: hoe competent is die afgeslankte AIVD t.o.v. de oude versie? Hoe kan de VS of, vooruit, de Mossad, ondanks budgetten in de tig miljard voor zogeheten intelligence (hier lijkt mijn woordenboek Engels-Nederlands trouwens te falen) verrast worden door een couppoging in strategische partner Turkije (dixit aangetrouwde ketchupmagnaat Kerry, US Secretary of State, en waardig op volger van de vergevingsgezinde echtgenote van voormalig POTUS Billieboy). Over de oprichting van Al Qaida (zie Steve Coll: Ghost wars) en al die onvolprezen andere wapenfeiten van inlichtingendiensten (lees ook Steve Baer: See no evil) moesten we het maar niet hebben. Waar zijn de tijden gebleven dat een bescheiden voormalig IG Farben medewerker nog gewoon met de Nederlandse troonopvolgster kon trouwen? Inlichtingendiensten als deel van de oplossing? Eerder het tegenovergestelde. En dan nu nog iets over de kwaliteit van onze NOS:

Hetkanverkeren | 10-08-16 | 14:02

Nilfisk | 10-08-16 | 13:57

Overdrijven is ook een vak. En op de livestreams valt het helemaal mee. Daar is alles te volgen en goed. Zet 12 tabletten neer en je kunt 12 verschillende sporten tegelijk zien. Live. Sport doen ze gewoon goed. Zoals ik zeg ben vaak juist heel krities over de publieke omroep. Maar als ze iets goed doen zeg ik het ook. En dit doen ze gewoon goed. En is niks mis mee. Daarvoor u overdrijft een beetje. Want schijnbaar kijkt u wel.

tweetybird | 10-08-16 | 14:02

De NPO is overgenomen door de islamitische geheime dienst lijkt het wel.

Onderbuik2 | 10-08-16 | 14:02

Wat zo ontzettend tegenvalt deze spelen, in tegenstelling tot voorgaande is niet de vooralsnog lage medailleoogst, maar hoe slecht en beroerd de NOS alles in beeld brengt. Ade BBC en de Belg, alsook de Duitsers zenden de wedstrijden van de sporten helemaal uit niet. De NOS laat alleen de Nederlanders zien, met een zogenaamde expert op de bank in Hilversum, die niemand kent en zero fucks om geeft, afgewisseld met ellenlange reclameblokken.
Gewoon fatsoenlijk een wedstrijd volgen is er niet bij. Dat was tot vier jaar terug in Londen nog heel anders. Toen werd het wél redelijk in beeld gebracht allemaal, zonder dat gelul tussendoor. Ik denk dat het komt omdat die hele sportredactie is verjongd de afgelopen jaren. Er is niemand meer van de oude garde. Vernieuwing is soms wel goed, maar er zitten nu alleen maar jonkies die zichzelf allemaal vreselijk willen bewijzen en laten zien hoe veel ze van sport weten en goed ze het allemaal kunnen analyseren.
En dan huppelt er 's avonds zo'n voormalige schaatser rond met een spraakgebrek die werkelijk niets te melden heeft en als een soort Kuifje in Wonderland ronddartelt en speelt alsof hij verslaggever is... Tenenkrommend allemaal.
Stop met die bank in Hilversum en dat oeverloze gelul van experts, voormalige coaches en mensen die de Spelen net niet hebben gehaald maar toch heel veel denken weten. Stop daarmee en kijk hoe de BBC, de Belg en de Pruis het doen. En leer daarvan.

Stormageddon | 10-08-16 | 14:02

Nu begrijp ik het, Rutten zijn beeldbuiskastje is kapot, en blijft steken op de npo zenders..... vandaar dat dit wereldvreemd ventje een verknipt beeld heeft van onze samenleving, ik dacht nog wel dattie aan de drugs was, domme ik.

NB-Stb | 10-08-16 | 14:01

Het IOC ,de FIfa en het Koninklijk huis zijn drie corrupte organisaties die ook perse op de publieke omroep willen. voor exposure. Die hele olympische spelen slaan nergens op. Een hoop B-sporten waar niemand op zit te wachten en de paar echte sporten verlaagd tot een bedenkelijk niveau.
ga toch weg met die onzin.

miko | 10-08-16 | 14:01

Ik hou het nog geen 5 minuten vol die spelen. Peopsaai en ik hoef niet te zien hoe gedrilde kinderen onmenselijke bewegingen maken op de turnmat.

doskabouter | 10-08-16 | 13:58

@tweetybird | 10-08-16 | 13:52
Ben jij wel goed bij je hoofd? De NOS is zo'n beetje de enige zender waarbij om de haverklap reclameblokken voorbij komen.

Nilfisk | 10-08-16 | 13:57

pejoar | 10-08-16 | 13:43

Onzin. Bij de NOS kun je juist alles zien. Op hun site hebben ze maar liefst 12 live streams die het erg goed doen en waar vele live evenementen te zien zijn. Zoals rugby,boogschieten vollybal en noem maar op. Niet alles is slecht bij de NOS. Sport verslaan doen ze over het algemeen heel goed. En juist de reclame valt erg mee. Dat was bij de commerciele wel anders geweest. Je moet er toch niet aandenken dat veronica het uitzend. Dan zit je over 9 jaar nog naar herhalingen te kijken van de olympische spelen 2016.

tweetybird | 10-08-16 | 13:57

@Steve1234 | 10-08-16 | 13:34
Ach, mosselmannen houden van jonge blonde meisjes....

Ing. eslapen | 10-08-16 | 13:54

Al dat geld om uitgerangeerde ex-sporters te zien en horen ouwehoeren in de studio.

Nilfisk | 10-08-16 | 13:54

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 13:52
Dan heb je tenminste ook nog kans om interessante sporten te zien, zoals rugby sevens.

Glasgow Argus | 10-08-16 | 13:54

AIVD levert waar voor z'n geld. Geen knallen tot nu toe.

Maaiveld | 10-08-16 | 13:54

Mijn 70-jarige moeder van ochtend:

"NPO? Allemaal kletsprogramma's die ons alleen maar vertellen dat we de moslims aardig moeten vinden."

Tja, dat vind ik ook.

WC Papier | 10-08-16 | 13:53

"Panem et circenses"... nou ja voor dat volluk dat kennelijk zo suf is om bij de NPO te blijven hangen in plaats van te switchen naar de belg of de BBC.
Of gewoon een livestreampje op te starten.

EefjeWentelteefje | 10-08-16 | 13:52

Bisschop Berenbaffer | 10-08-16 | 13:32


Kort antwoord . Ja. Ze doen het goed en ik moet er toch niet aandenken dat als epke aan de rekstokken hangt het programma even onderbroken voor reclame. Zodat je daarna enkel zijn afsprong nog ziet. Sport vind ik hoort echt bij de publieke omroep en moet voor iedereen te zien zijn. DWdd mogen ze wat mij betreft daarentegen weer geheel afschaffen daar. Met die achterlijke overbetaalde presentator.

tweetybird | 10-08-16 | 13:52

Het zou precies andersom moeten zijn.

medmed | 10-08-16 | 13:52

De overheid weet heel goed waar hun prioriteiten liggen.

Barbarous_Relic | 10-08-16 | 13:50

@pejoar | 10-08-16 | 13:43
Klopt, de BBC is veel actueler.

Piet Karbiet | 10-08-16 | 13:49

ondergang gaat altijd gepaard met decadentie!

Heisessie | 10-08-16 | 13:48

Willempie wordt met het jaar steviger.. zullen we maar zeggen.

1+1 | 10-08-16 | 13:45

Staatspropaganda is nou eenmaal belangrijker voor de machthebbers, de mensen die hun zakken vullen met het geld van het pleps (grote ondernemingen, banken, koninklijk huis? politici, Bilderberg, EU), dan de veiligheid van dat pleps. Wij zijn slechts gebruiksartikelen die gebrainwasht moeten worden naar de maatstaven van hen die van ons profiteren. Lees: voorgelogen met woorden die wij willen horen en die ons in slaap houden en sussen. De oplettende burger ziet echter dat de realiteit haaks staat op de mooie sprookjes die worden verkondigd door de NOS, Koninklijk huis? etc. Wij horen en zien een verdraaide en gecensureerde waarheid. De beelden en de realiteit die niet passen binnen datgene wat wij moeten geloven, krijgt de meerderheid (die enkel NOS, NPO, reguliere kranten ed. raadpleegt) niet te zien.

Rheia | 10-08-16 | 13:44

ze blijven maar ouwe hoeren in de studio,daarbij veel reclame en ik heb op de Belg sommige sporten eerder gezien dan bij de Nos (zwemmen met NLers)
je kunt beter naar de Belg of de BBC kijken ,minder reclame en meer sport.
met hoeveel man zitten ze eigenlijk in Rio?

pejoar | 10-08-16 | 13:43

Met brood en spelen hou je de massa kalm, wisten de Romeinen al hoor.

mundusvultdecipi | 10-08-16 | 13:43

Willy moet minder vet vreten en minder bier zuipen, de koekwaus...

eerstneukendanpraten | 10-08-16 | 13:40

Onze overheid heeft zijn prioriteiten lekker voor mekaar. Zo kennen we de wezenloze wegkijkers weer.

kaplaarzenverkoper | 10-08-16 | 13:39

"we hebben dus te weinig ambtenaren om aanslagen te voorkomen, maar veel te veel om ze te verslaan"
Dat is toch overdreven, de NOS heeft veel te weinig personeel om al die sport te verslaan. Daarom dat gepraat tussendoor, over koetjes en kalfjes. Nog geen eens over ander nieuws in de wereld. Om te kotsen de NOS.

ho4x | 10-08-16 | 13:37

@Ing. eslapen | 10-08-16 | 13:33
Dab maar weer gewoon schijten boven de pot.

Steve1234 | 10-08-16 | 13:34

En dan te bedenken dat het niveau van de sportprogrammering van een hysterisch laag niveau is. Steeds ook weer hetzelfde rondje van opgeklopte verwachtingen, gevolgd door een doodse teleurstelling na de confrontatie met de realiteit.

Glasgow Argus | 10-08-16 | 13:33

@Steve1234 | 10-08-16 | 13:31
Sorry, maar die kleur is gereserveerd voor het koninklijk gespuis.

Ing. eslapen | 10-08-16 | 13:33

#durftevragen: Is het verslaan van de Olympische Spelen (nog) wel de taak van de publieke omroep? Net als KNVB-rechten en de vele entertainmentprogramma's lijkt me dit alles niet tot de basistaak van de publieke omroep te behoren.

Bisschop Berenbaffer | 10-08-16 | 13:32

Het uithollen van de basale taken (veiligheid / defensie) is beleid. Men wil dat het in de soep loopt zodat we het via de EU kunnen regelen.

De NPO is hier een belangrijke spil in om in ieder geval de jubelstemming omtrent EU te borgen.

Kaas de Vies | 10-08-16 | 13:32

Media is ook intelligence: perception management en disinformation.

wingload | 10-08-16 | 13:32

brood en spelen

omineuze omnipotent | 10-08-16 | 13:32

Ik wil ook een oranje kliko, kan ik eindelijk mijn Koninklijke en Republikeinse afval scheidden.

Steve1234 | 10-08-16 | 13:31

NOS. Het moslim-promotie orgaan. Schaf alsjeblieft af.

Vogelbeest | 10-08-16 | 13:31

Gevalletje van prioriteiten op orde hebben vind ik.

Graaf van Egmont | 10-08-16 | 13:30

Makkelijk uitgegeven.... Geld van een ander....

Mastermattie | 10-08-16 | 13:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken