Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gay Pride niet ingeburgerd. Boe! Weg met ons!

Micro-ophefje du Jour, opgediend door een NOS-stagiair in een glitterstring: 'Nederlanders hebben moeite met Gay Pride', zou blijken uit "onderzoek" van een merkadviseur die zijn eigen merk adviseert (derhalve geen link). "Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken", zo citeert de Staatsomroep de man. Sja. Dat klopt vast wel. Bekrompen provincialen, wie is er niet groot tussen geworden. En dus wordt het berichtje weer gretig aangegrepen door Verontwaardigiërs die gretig de schuld voor homofobie in ons eigen Nederculturele kringetje zoeken. Ziejewel-timeline waarin demense Ayla Schneiders gaan op het vermeende antihomonationalisme hierrr om in te grasduinen (met gelukkig ook een boel frisse scepsis). Want wat moeten we hier nou mee? Het is niet dat al die 'laagopgeleide mannen van buiten de Randstad' morgen aan de Prinsengracht staan met fakkels en hooivorken om iedere half ontklede man op de brandstapel te gooien. Botenparadepoten hebben meer te vrezen van de grachtengordel-NIMBY's die elk jaar harder janken over het feit dat vrijheid vieren en plezier maken ook een beetje rommel en lawaai met zich meebrengen. In Kiev, Sarajevo en Istanbul worden Prides uit elkaar geknuppeld door homohatende hooligans en soms zelfs de politie. Dát is slechte inburgering van de eigen bevolking. Niet die stugge Fries of regressieve Tukker die in een lokaal accent "Moet dat nou, al die naakte poot'n op die bootjens" naar z'n tv moppert als er een glittering van de Canal Pride op voorbij trekt. Dude. Er zijn zelfs homo's die de botenparade niet trekken (no pun intended) omdat het zo'n gillende clichéstereotyperingstoestand is. En ja, het moet gezegd & het moet genoemd & het moet herhaald & het moet benoemd. Die "homonationalisten" van gisteren lopen niet van D66 en GroenLinks over naar de VVD en de PVV omdat ze vrezen voor Teunis uit Tytsjerksteradiel of Hendrik uit Haaksbergen. De grootste moeite met Gay Pride komt niet van Nederlanders, maar van moslims. Maar dáár hoor je de zijdezachte ziejewellers vandaag niet over, nu ze zo lekker de schuld bij onszelf kunnen leggen. Tfoe. Pica: de woonbootcondooms die aanvaringen met Gay Pride-galjoenen moeten voorkomen worden naar de botenroute gesleept.

Reaguursels

Inloggen

Kortom, de Nederlandse pers snapt weer eens iets niet, het verschil tussen "tolereren" en "leuk vinden" in dit geval.

CynicalBastard | 06-08-16 | 11:40

Mijn dochter is ook lesbisch heeft een hele goede baan eigenhuis en al 7 jaar een vaste vaste vriendin.
Ze heeft prachtig lang krullend haar en heeft heel veel hetro vrienden.Maar ze gaat niet naar de Gay Parade terwijl ze wel in Amsterdam woont. Ze gaan gewoon gezellig iets anders doen.
Maar tegen al die mensen die er zo tegen zijn.JE HOEFT NIET TE KIJKEN.Maar al die boeren gingen wel lekker naar dat blote dansfestijn in Rotterdam,stelletje hypokrieten.Sorry voor despelfouten maar er is iets met mijn toetsenbord.

roodborstje1 | 06-08-16 | 10:48

Het is een amsterdams feestje voor toeristen ... laat ze plezier hebben... ik stoor me er niet aan en kijk er niet naar.

kereltie_ut_drenthe | 06-08-16 | 00:51

Ook onze lieve en gezellige buurtjes Koos en Bunk hebben een gruwelijke hekel aan al die geprononceerde events, van veelal zeer laag allooi. Volgens Bunk is vaak van opvarenden, hun enige troef, het homo of lesbo zijn. Verder komen die mensen niet en hebben slechts magere kwaliteiten.( Bunk is geschiedenisdocent, getalenteerd jazz pianist en gevreesde vechtsporter)
Bij door lichtgetintiërs uitgelokte provocaties, treden onze schattige buurtjes hard op en hebben diverse tandartsen daardoor leuke rekeningen kunnen schrijven,
Fijn weekend, redactie en medestanders van Kobus onze twee mannen en.......

mevr.Kribo | 05-08-16 | 21:31

@EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 19:45 Het is kennelijk nog altijd bon ton om op kerken en christenen af te geven. Al zijn de kerken inmiddels gemarginaliseerd en is homo hebben in meer dan 90% van de overgebleven kerk in de praktijk geen enkel issue. Lui en gemakkelijk, maar die Lust woont en werkt dan ook meen ik in het dorp Amsterdam, waar de horizon nog niet zo ver reikt.

Guido | 05-08-16 | 21:00

Zonet RTL4-Nieuws. Ellie Lust: voornamelijk mensen uit 'de kerk' die problemen zouden hebben met homoseksuelen.

Eh, pardon, Ellie? Bedoelde je niet ook/vooral 'de moskee'? Mocht je dat niet hardop zeggen, of zo???

EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 19:45

De MSM hebben boter op hun hoofd. ZIJ zijn het die vooral de meest extreme uitingen en types in beeld brengen. De LGBT'ers waaraan je hun seksuele voorkeur niet aan af kunt zien, zijn tenslotte niet interessant/ fotogeniek genoeg.

Wat noemen zij "acceptatie"? Er is een nogal groot grijs gebied dat loopt van "head first vanaf 10 hoog naar beneden", "potenrammen", pesterijen en schelden, "moet dat nou?!"mopperen, schouders ophalen tot "halleluja een LGBT'er!!"

De eerst genoemde variant is favoriet onder zekere religieuzen der vrede, die NIETS!!! met de islam te maken hebben...

Potenrammen, pesterijen en schelden komt vooral NIET voor in AZC's , als we het vooral niet noemen. Dat het vooral onze heilig verklaarde diersoort Riffanus Schoudertassus is die deze AZC sport beoefend.. is natuurlijk een rechtse leugen.

Want echt, het grootste probleem: mopperen en schouders ophalen komt voor bij guurrechtse blanke, boeren. Per definitie laag opgeleid, itt de gutmensch elite die zich echt, heus niet ongemakkelijk voelt als twee mannen, gehuld in roze rubber elkaar oraal bevredigen in het openbaar.

klimgek | 05-08-16 | 19:43

Ik begrijp het niet. het wordt toch niet via de schotelantennes ontvangen.

J.Slavink | 05-08-16 | 19:28

Paul de Leeuw profileerde zich 25 jaar geleden als homo en niet als mens. Hij maakte homograpjes, had homogasten en homopubliek en dat moest iedereen leuk vinden want tolerant... Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Nederlanders het geen zak uitmaakt welke geaardheid of kleur zijn of haar medemens meedraagt maar dankzij ranzige goorlappen als de Leeuw worden homo's gestigmatiseerd.

ploppy | 05-08-16 | 18:20

Ach, in de Achterhoek zijn ze gewend aan dwergwerpen en bier naar artiesten te gooien. Geen wonder dat ze de Gay Parade niet kunnen waarderen.

Albert5000 | 05-08-16 | 18:19

Tja, homo's & moslims, dat is een gebleken slechte combinatie. Magniet van allah, zeggen ze (islamietjes).

Anjin Mohammed | 05-08-16 | 18:10

Vrolijke boel die homo's. Ik ben voor! Dat gezegd hebbende vraag ik me af hoe je daar nou iets tegen kunt hebben. Die mensen doen niemand kwaad en ik wou dat ze lekker zoenend en flikflooiend over straat konden, zonder problemen, zodat die onhebbelijke rotmoslims kunnen zien hoeveel vrijheid ECHT betekent en dat ze niet moeten blijven hangen in hun duistere slavenwereldje vol haat en geen plezier!

Accident_Prone | 05-08-16 | 18:00

@bisbisbis | 05-08-16 | 13:43

Zou natuurlijk wel moeten. Jouw voorkeuren zijn immers zo ongelooflijk bijzonder!

Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes ze komen ook in mijn familie voor en die ik ken zijn allemaal zachtaardige wezens waarvan een aantal ook nog eens zeer kunstzinnig.

Echter dat exhibitionistisch gedoe door die beroeps homo's, lesbiennes aan aanverwant spul in Amsterdam vind ik walgelijk.

Mag ik dat walgelijk vinden omdat het gewoon niet van een goede smaak getuigd?

Pieter V | 05-08-16 | 16:52

Niet de homo Am sig is mijn probleem als gezonde provinciaal, maar die gigantische propaganda die er gemaakt wordt stoort mij mateloos. De hele wereld staat in de fik en de overheid maar druk met gender neutrale toiletten en of de homo's wel genoeg vertroeteld worden. Wat een poppenkast. Stelletje homo's!
Oh, wacht.. Sorry. Stelletje lompe boeren!!
Zo, en nu echte mannen bier!

GaatDeGoedeKantOp | 05-08-16 | 16:24

iedereen in de randstad is homo

gestopt | 05-08-16 | 16:20

@Kaan78 | 05-08-16 | 15:04
Geen idee hoe oud je bent, maar dat invechten hebben ze al met verve gedaan. Alleen jammer dat de klok langzaam weer teruggedraaid wordt.

atheïstisch stemvee | 05-08-16 | 15:22

Misschien kunnen homo's zich invechten in de maatschappij. Minister President van dit land deed deze aanbeveling ook voor een andere minderheid.

Kaan78 | 05-08-16 | 15:04

Die Gay Pride Canal Pride Boten Pride is toch een soort van kruising tussen Sensation White Pride en The Topperts? Verder gewoon lekkere geile boel. Zal wat afgesjord en gepijpt zijn de afgelopen dagen in de obscure hotelletjes hier in de hoofdstad; lekker laten gaan; dansen lekker de SOA en doen geen vlieg kwaad behalve je ogen!

verbanden | 05-08-16 | 14:49

-weggejorist-

mallekater | 05-08-16 | 14:36

"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken"
Er zijn ook mensen die moeite hebben om naar operaties in het ziekenhuis te kijken. Wordt ook wel eens op televee uitgezonden. Er wordt de laatste tijd geëxperimenteerd met een revolutionaire nieuwe methode om dit schrijnende euvel, waar toch nog steeds wat mensen onder lijden, het hoofd te bieden. Deze methode houdt kort gezegd in, dat de testsubjecten proberen om niet ernaar te kijken.

You-On-A-Gin | 05-08-16 | 14:33

volgend jaar in Moskou !

killthemall | 05-08-16 | 14:32

-weggejorist-

Ros_van_Jey | 05-08-16 | 14:29

Helemaal zelf verzonnen? Knap hoor!
Lupuslupus | 05-08-16 | 11:08

Wie weet, misschien komt het uit een oud dik boek waaruit men naar hartelust allerlei levensregels, zegswijzen en parallellen kan citeren. Niet echt origineel, inderdaad, maar sommige mensen voelen zich daar prettig bij.

You-On-A-Gin | 05-08-16 | 14:25

We hebben het wetenschappelijk onderzocht. Mannen voor een teevee gezet. De hoogopgeleide man uit de Randstad en daarbuiten werd zoals het hoort extatisch van schaarsgeklede dansende mannen op een Canalpride video en wilde meteen fappen. Keurig. Maar de laagopgeleide man vond het helemaal niks, vooral de lageropgeleide man van buiten de Randstad. Dat is probleemgedrag. Bij beelden van heupwiegende schaarsgeklede Antilliaanse meisjes op het Zomercarnaval was het andersom, daar werden hoogopgeleide mannen van binnen de randstad impotent van. Keurig. Maar ook hier toonde de lageropgeleide man problematisch gedrag en kon er juist geen genoeg van krijgen. Conclusie: "Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken" en dat is ongezond heterogedrag en daar moet wat aan gedaan worden.

ben kokhals | 05-08-16 | 13:56

Ik heb moeite met het kijken naar GTST en DWDD. Welke moreel afkeurenswaardige fobieen heb ik nu?

Kompel | 05-08-16 | 13:56

En hetero's die het vies vinden, die lebberende nichten, ook dat moet gewoon geaccepteerd worden. Je zou de nichten eens de kost moeten geven die al rillen bij de gedachte om een vrouw aan te raken. Mag allemaal, maar blijf met je agressieve tengels van andere mensen af. Ja, ik heb 't tegen jullie, macho-moslimmocro's.

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 13:46

Ook mijn twee uitermate aardige homo buurmannen zul je er niet zien. Ze waren zelfs bijzonder gepikeerd toen ik ze eens vroeg of ze er heen gingen.
Mijn mening:
Dit zijn homo extremisten. En ik heb de pest aan alle extremisten. Homo hetero kerk politiek noem maar op.

Olieboer | 05-08-16 | 13:43

Sorry, hoor - doe vooral je best, maar moet er nu persé met belastinggeld 'gevierd' worden dat het héél bijzonder is dat meneren of mevrouwen het graag met elkaar doen? Je hebt in dit land bij wet dezelfde burgerlijke rechten en plichten als ieder ander, je kunt trouwen, adopteren, erven...
-
Wat mij betreft: doe normaal - dit is Nederland: het is NIET 'bijzonder' of 'bemerkenswaard' als je homo, zwart of salafist bent, zolang als je de rest van de wereld er maar niet mee lastig valt.
-
Feitelijk is alle ophef - leuk bedoeld of niet leuk bedoeld- en verbijzondering van groepen mensen ook nog eens strijdig met het gestelde in Art.1 van de Grondwet. (daarom zouden er wat mij betreft ook geen vertegenwoordigers van de overheid bij moeten zijn)
-
Ik ben niet zo geporteerd van evangelisme, voor welk geloof of overtuiging ook.
-
Ik ben ruim twintig jaar getrouwd met dezelfde vrouw, ben voornemens om dat nog even zo te houden, val op blanke dames .... krijg ik nu ook een parade?
-
Excuses voor mijn laag opgeleide man zijn en buiten de Randstad wonen, overigens. Ik zal mijzelf thans stil in een afgelegen hoekje gaan flagelleren.

bisbisbis | 05-08-16 | 13:43

Die potenoptocht werkt juist contraproductief en zorgt juist voor afkeer tegen homo's. Ik erger me ook aan al die homo's die anders denken te zijn en anders denken te moeten (en mogen) doen, simpelweg omdat ze homo zijn. Gelukkig zijn de meeste homo's gewoon normaal en niet van die nichten die op een bootje zich moeten profileren als een nicht. Je hebt mensen die toevallig homo zijn en je heb nichten die helemaal opgaan in de gay scene. En die laatste categorie zie je op de bootjes, niet de normale homo's.

XaleX_2 | 05-08-16 | 13:40

Ik vind het allemaal best. Ze doen maar als zij menen dat ze het moeten doen. Het interesseert mij namelijk geen bal dus ik ben er nog nooit geweest en zal er ook nooit heen gaan. Van mij mogen ze door die grachten varen en elkaar aflebberen en wat ze nog meer willen doen. Deze provinciaal blijft lekker thuis!

Toetsiemonster | 05-08-16 | 13:35

Al die reetkeverij. Wanneer houdt dat gesodemieter in zoutpilaren nou eens op. Het is toch om te poepen je poepgaatje en niet om je bilvriend in het ootje te nemen toch als je van bil gaat. Aaaah, Oooh, Lekkâh. Ies niet normal. Je krijgt er geen kindertjes van. Het is erfelijk. Maar genoeg poging tot humor.
Het trieste is dat veel Nederlanders maar in de kast blijven en het COC baalt dat een anonieme ontmoetingsplaats bij Ede op de A12 is gesloten voor anonieme kontneukerij en pottengebef. Kennelijk moet dat nog steeds anoniem voor velen in Nederland ondanks homohuwelijk en tot nu toe niet verstoorde kanaalparade, waarbij er heel wat kikkervisjes in het kanaaltje stromen.

IndoFortuyn | 05-08-16 | 13:35

Ik kijk graag porno met mijn vrouw, maar dat doe ik dus in de privé sfeer, niet als er familie of vrienden op bezoek zijn. Als een stel hetero's elkaar staat af te lebberen op straat hoef ik dat ook niet te zien.

Dutch_Holland | 05-08-16 | 13:34

Mark_d_nl 12:51
Al oppas geregeld tijdens het bi-boottochtje van morgen?;)

Gerard Leeflang | 05-08-16 | 13:26

Dat veel mensen dit beestachtig en losbandig gedrag vinden is niet zo vreemd, het staat mijlenver af van hun eigen leven als hetero. En dat noemen ze dan zelf heel beschaafd erg apart maar weinig sympathiek.
En dat heeft niets te maken met niet nadenken. Nee dit doet de acceptatie van de lbgt gemeenschap geen goed.
En individualisme is prima, tenzij je er een ander met opzet mee schaadt, dan is het verwerpelijk.
Veel plezier ermee en geniet ervan, zo heel veel gay prides zullen er niet meer volgen en dat vind ik jammer.

Gerard Leeflang | 05-08-16 | 13:09

Misschien moet de Media ook eens hand in eigen boezem steken!

Want, en ik citeer uit het artikel:
"Ze weten niet dat de Gay Pride uit een programma van twee weken vol evenementen bestaat. Ze denken alleen maar aan de botenparade met ontblote bovenlichamen en zoenende mannen."

Dat is ook net wat alle media willen weergeven Die extravagante half ontblote mensen op die ene boot. En het moet allemaal kort, snel en flitsend zijn. Dat wordt dan weer die korte repo in het journaal.

En dan later aan komen zetten met dat de hetero's uit het achterland het niet begrijpen. Ik snap het wel dan!
Men gaat denken dat dit exemplarisch is voor de LHBT gemeenschap. Wat het niet is...

iustus | 05-08-16 | 13:00

Prof. Pim Pam Pet | 05-08-16 |
Ik denk zeker dat de Amsterdamse meneer en mevrouw Tokkie vooraan zullen staan!?
Weer een onderzoek waarvan de uitslag vooraf al vastlag.

Tilburgse bluf | 05-08-16 | 12:57

Dus je bent nu al homofoob als je je niet an achteren wil laten nemen. Msakt niet uit, kan er ook nog wel bij, Ik ben al een racist, islamofoob en xenofoob, nu homofoob met stip.

bergsbeklimmer | 05-08-16 | 12:55

@de Voorzittert | 05-08-16 | 11:34
-
Onze Minister van Defensie jolig stampend op zo'n boot.
-
Omgeven door twee man met oortjes, een 'heuptasje' en een kogelwerend vouwscherm.
-
Dát is de grootste treurnis van dit weekend.

bisbisbis | 05-08-16 | 12:51

@Vout | 05-08-16 | 12:19
Een paar blote kerels.. weerstand en afschuw.. WTF. Ben je Moslim of opgegroeid in de bible belt?
--
Op het strand liggen toch ook hetero kerels met een speedo aan? Dus zo goed als nakend. En dat wekt dan geen afschuw op?
--
Dat overdreven gedoe (not my words) is juist goed. Zo zien de kast homo's die de stap nog moeten maken dat er veel vrijheid en blijheid is, kan zijn. En net zoals dat je onder hetero's exhibitionisten hebt. Heb je dat onder homo's ook. Denk jij nu werkelijk dat iedere hom het prettig vind om met een reetveter op een boot te gaan staan dansen?
--
Ik vermoed dat jij iets tegen homo's hebt. je vind het zo eng en raar dat je de kans hebt dat je 2 kerels ziet kussen.. Interessant, ben je zelf nog een kast homo?
--
Laat die mensen toch lekker hun ding doen. En vind je het niet leuk dan kijk je niet. En daarbij vind k het SUPER belangrijk dat, in deze tijd van groeiende homo haat, we nog meer de homo laten zien wie hij wilt zijn. En dat moet iedere Nedelanders ondersteunen.
--
Want wanneer homo's gaan vallen, gaan wij uiteindelijk ook vallen. Onze beschaafdheid heeft het mogelijk gemaakt om in NL lekker homo te zijn zonder gevaar voor eigen leven. Laten we dat AUB beschermen!

Mark_D_NL | 05-08-16 | 12:51

een uur geleden een programma op Radio 1 over de acceptatie van homo's in NL. Het gaat wel goed, maar het gaat niet goed.
Nederlanders zijn veel toleranter geworden en toch is er meer geweld tegen homo's, vooral in Amsterdam blijkbaar. Hoe kan dit, hoe kan dit? Het is zoals hier al eerder geschreven is: er is een olifant in de kamer, maar niemand wil hem zien, hoewel hij alles kapot trapt. Niemand durft het te benoemen, zelfs niet de gastspreker die van dit probleem naar eigen zeggen een studie gemaakt had en er dag en nacht mee bezig was geweest, hij kon er niet achter komen. Nou ik heb de oplossing voor hem: loop met 2 zoenende mannen door Amsterdam en je weet het binnen 5 minuten! Stelletje hypocriete wegkijkers zijn het.

heinze | 05-08-16 | 12:40

De Telegraaf neemt het artikel gewoon over. Wat is er aan de hand met die krant? Wie heeft daar de leiding tegenwoordig? Hebben we nu nog wel "rechtse" kranten in dit land??? Gadverdamme!

doskabouter | 05-08-16 | 12:37

Barry Hay | 05-08-16 12:31
en Moslimes in hunnie Moskees.

Musset | 05-08-16 | 12:37

Zoals de meeste reaguurders hier vinden. Van mij mag iedereen voor lul gaan staan in een verenpak,elkaar aftasten, aflikken, schoonlebberen etc. Soms vind ik dat leuk en lekker om te zien maar soms ook niet. En dan kijk ik dus ook niet. Niet in de provincie en niet in dat grachtendorp. Dat is mijn uitspraak en daar moet iedereen het mee doen. Zelfs de NPO.

Lichtstadfan | 05-08-16 | 12:36

het wordt na 21 jaar gewoon tijd om dit feestje op te heffen, GLTB's worden hier behoorlijk goed behandeld in NL... dat hebben we te danken aan de Nederlanders
.
Maar waarom moet er een feestje zijn waar men de excessen van die wereld open en bloot tentoonspreidt... er is toch ook geen landelijk gericht feestje voor hetero's waar men al kussend en copulerend door de grachten vaart?! door dit evenement vergroot je naar mijns inziens alleen maar de kloof omdat je de verschillen tussen beide werelden benadrukt!
.
Ik heb niks tegen GLTB's maar iedereen moet zijn seksuele voorkeur lekker prive en op de slaapkamer houden!

bArAbAts | 05-08-16 | 12:35

"Vooral lageropgeleide mannen van buiten de Randstad hebben moeite om naar bijvoorbeeld de Canal Parade te kijken"

Dan. Kijk. Je. Toch. Niet.

Ik heb ook helemaal niks met de gay pride. Ik denk persoonlijk dat het hun meer schade toebrengt dan wat anders. Maar als ze lekker gek willen doen en dat wordt door Amsterdam getolereerd, laat ze dan lekker gek doen.
Limbo's doen ook gek met carnaval. Negers doen ook gek met Kwakoe. Friezen doen ook gek met Fierljeppen.
Laat die mensen toch in hun waarde.

Barry Hay | 05-08-16 | 12:31

Daarnaast heerst er onder Randstedelingen ook vaak een mentaliteit van "Kijk ons hier eens verdraagzaam zijn", terwijl ze er van binnen toch iets anders tegenaan kijken, terwijl de provinciaal wat minder politiekcorrect is.

Bytemaster | 05-08-16 | 12:25

@Vout | 05-08-16 | 12:19 Zeg je nu werkelijk in je vorige tegel dat mensen die van elkaar houden geen handje mogen vasthouden en niet mogen zoenen in het openbaar?

Mmkay...

knutsel | 05-08-16 | 12:22

Ja, dat snap ik, Nederlanders hebben het niet zo op overdreven en hysterisch gedoe en al helemaal niet in het openbaar in een dark-room uitmonstering met roze veren in je reet wie er mee deed.
Waar homoseksuelen en lhbt-ers recht op menen te hebben, je hobby in het openbaar uit te feesten, daar trekken anderen de wenkbrauwen even omhoog want dat doen andere mensen ook niet.
Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg en wanneer ik in mijn blote reet de straat op ga word ik opgepakt en moet ik naar de psych.

mallekater | 05-08-16 | 12:21

Eind jaren 80 was zondagochtend naakt heel gewoon op de tv toen nog NOS 3
O.a theo&thea

steekmug | 05-08-16 | 12:21

Heb ik als blonde boerepummel het weer eens gedaan. (Dat aanrijdinkje daar in Zuid-Frankrijk was toch ook al mijn schuld?)

Mark de Grootte | 05-08-16 | 12:20

Mark_D_NL | 05-08-16 | 12:10
Ze mogen hun gang gaan hoor, van mij hebben ze geen last. Ik vraag me alleen af waarom we als Nederlanders geforceerd trots moeten zijn op een evenement met half blote LHBT's op een boot door Amsterdam. Het voegt naar mijn mening niets positiefs toe in de hele homo discussie, en roept eerder weerstand/afschuw op.

Vout | 05-08-16 | 12:19

Wat is er mis met een geile lebberende bende? Zouden meer mensen moeten doen, met al die frustraties.

knutsel | 05-08-16 | 12:18

Ik als provinciaal ben 100% voor live uitzending gay pride op NPO
Zoiets geregiseerd als de sinterklaasintocht met interviews op de boten en langs de kade's
Dat ben je pas echt voor holebi-mensen,transgenders,en weet ik nog wat voor namen ze verzind hebben.
Want de NPO is voor ons allemaal toch?

steekmug | 05-08-16 | 12:18

compitaal | 05-08-16 | 11:26
en die bijbelfascisten (korannisten) zoals Constantijn (Erdogan) de macht grepen.

Musset | 05-08-16 | 12:17

Mooi dat die stootcondooms een vagina vormen.

Hans Gruber | 05-08-16 | 12:16

Dank trouwens voor de laatste toelichtende zin: van die foto kreeg ik een soort acute goatse 2.0 paniekaanval.

Hetkanverkeren | 05-08-16 | 12:14

@necrosis | 05-08-16 | 11:48
lol....

Mark_D_NL | 05-08-16 | 12:13

Niks tegen homo's, mr ik snap niet waarom ze altijd zo nodig moeten laten zien dat ze homo zijn.. en waarom ze zo erg vragen om acceptatie
miknic | 05-08-16 | 11:52
Niet zo generaliseren aub.

Sinister-President | 05-08-16 | 12:11

@Vout | 05-08-16 | 11:57
Dat kussen etc. is de road to emancipatie. En dat gebeurt nog nauwelijks in NL. Ja misschien met de Gay Pride, so what? En homo's zijn nu eenmaal wat expressiever. En die expressie heeft ons al heel goeds opgeleverd lijkt mij.
--
Laat homo's lekker hun dag hebben. Mooi toch. En wanneer je niet kan kijken naar kussende homo's... dan kijk je gewoon niet. Ik ben een uber hetero, maar maak me geen seconde druk over 2 kerels die kussen. Laat ze lekker...! Leven en laten leven!

Mark_D_NL | 05-08-16 | 12:10

Als goedbetaalde IT-er - dus met opleiding - heb ik ook totaal geen zin om naar die freakshow te gaan kijken in die freakshow die Amsterdam is. En zoals het gaat met marxisten, ze zullen dit vervolgens aangrijpen om te roepen 'zie je wel, dit heeft niets met de islam te maken' om vervolgens wegen te vinden om je te dwingen naar die decadente verdorvenheid te gaan kijken. Een vriend van me is homo, hij moet er ook niets van hebben.
Amsterdam, accepteer nu eens een keer dat er mensen zijn die niet dezelfde ideeën erop nahouden als jullie. Het echte Nederland is het Nederland in de provincie, niet die wanhopig trendy heksenketel vol met aandachtshoeren die menen de waarheid in pacht te hebben omdat ze de hele dag kunnen blowen op onze kosten.
Donder op met je 'gaypride', ga jezelf lekker aanstellen als je wilt, maar val anderen er niet mee lastig. Jullie zijn net zo erg als Jehova getuigen, het volstaat niet dat jezelf in je eigen onzin gelooft, iedereen moet en zal hetzelfde denken en doen als jullie. Nou, ik pas ervoor.

DearMud | 05-08-16 | 12:08

Rutte zit klaar in rio met zijn poezie album. Om de grote der aarde te vragen een stukje erin te laten schrijven en of ze er een plaatje bij willen plakken. Homos zijn niet interessant want die ziet hij al zat dagelijks en regeren vind hij ook al zo*n gedoe. Het mooiste van president zijn is dat hij overal gratis in mag en alles eromheen betaald word door anderen.

jitro | 05-08-16 | 12:07

Los van die blote poten, is die tocht toch vooral om gezien te worden? En aan dat soort locaties en evenementen heb ik een broertje dood. Vorige week zag ik een opname van een wandeltocht die de opening van de festiviteiten vormde, en at zag er een stuk vriendelijker, gezelliger en gemoedelijker uit.

Guido | 05-08-16 | 12:07

necrosis | 05-08-16 | 11:16
Maar een zij heeft tenminste geen harige billen :P
God Zelf | 05-08-16 | 11:23
Bij besnorde moslim-pinguins heb ik daar zo m'n twijfels over.

Akiron | 05-08-16 | 12:06

Kaan78 | 05-08-16 | 11:41
De Orlando shooting (49 doden) was in een gaybar (waar een sex-act op het podium te zien was). dader: moslim.
In amsterdam staan in de straten met gaybars altijd veel mocros, sommmigen om hun diensten aan te bieden, maar anderen voor het ordinaire homo-meppen. lees de kranten er maar op na, het zijn altijd 'lichtgetinte' daders.

Wutbürger_ | 05-08-16 | 12:06

En dat terwijl er nauwelijks nog homo's op die boten staan; vrijwel alle boten zijn van bedrijven en organisaties die een dagje tolerant willen doen.

The Dialeesi | 05-08-16 | 12:06

jezouermoevanworden | 05-08-16 | 11:38
Je kunt me dom noemen maar dit is gewoon mijn mening.
Homoseksualiteit is volgens mij gewoon een seksuele voorkeur net zoals heteroseksualiteit dat is. Daarvoor hoef je niet in een reetveter op een boot te gaan staan. Er is toch ook geen Straight Pride?
Ik denk dat er mensen zijn die de Gay Pride afkeuren vanwege het uitbundige karakter maar die geen moeite hebben met homoseksualiteit. Daarom zijn het voor mij twee verschillende dingen.
Ik heb trouwens geen enkel probleem het homoseksualiteit of de Gay Pride ik ben namelijk blij dat we in Nederland gewoon (nog) een Gay Pride kunnen houden. Maar ik denk dat het voor de emancipatie van homo's meer kwaad dan goed doet.

catomar | 05-08-16 | 12:05

Als het dan policor moet geef ik de voorkeur aan twee lebberende potten boven die van twee zwarte leer cowboy bear gay's. Vreemd maar waar

HetOorAakel | 05-08-16 | 12:02

"Zoek jezelf, wees en blijf alleen jezelf."

@Orakel1958 | 05-08-16 | 11:47

Klopt. alleen is voor velen NL-ers individualisme een eng woord. Ze zijn opgevoed met een enorme hoeveelheid linkse policor peer pressure. Waardoor 'de zelf" bij velen Nederlanders niet meer bestaat. Nederlanders praten uit onwetendheid, luxe en een soort van gelatenheid de propaganda MSM na. Zonder verder na te denken of te onderzoeken.

Mark_D_NL | 05-08-16 | 12:01

necrosis | 05-08-16 | 11:56
Groot gelijk, daar hebben ze betere fapparades.

Eparchus | 05-08-16 | 11:58

Ze willen gelijk behandeld worden, maar doen er alles aan om dat niet te laten gebeuren. Overdreven zoenen in het openbaar, handje vasthouden e.d. Zo'n 'europride' is zeker niet iets waar ik als Nederlander trots op ben of naar kan kijken. Helemaal niet met kinderen erbij. Er is toch ook geen Hetero pride oid? Doe dat lekker in een dark room of thuis. Het feit dat laagopgeleiden hier meer problemen mee hebben is volgens mij ook totaal uit de duim gezogen. Net zoals het feit dat nationalisten laagopgeleid zouden zijn.

Vout | 05-08-16 | 11:57

Gay parade en opening van de olympische spelen vandaag. Mijn onderbuik geeft aan dat er iets gaat gebeuren na het vrijdag middag gebed, maar misschien is het een scheet die dwars zit.

mysteryposter | 05-08-16 | 11:57

@Conan de Rabarber | 05-08-16 | 11:53
Rutte zit momenteel in Rio.

necrosis | 05-08-16 | 11:56

Sowieso is de laagopgeleide provinciaal een klysma voor omhooggevallen linkse mafklappers die lijden aan intellectuele obstipatie. Met je elitaire onderbuik.

atheïstisch stemvee | 05-08-16 | 11:55

niet direct moeite met homo's ma die pride toestand gaat vaak wel een beetje ver, als we een hetero parade hielden waar het er zo aan toe gaat dan werd het schunnig gevonden

BozeHenk | 05-08-16 | 11:54

De gaypride had ooit een rol, maar op de manier waarop het nu plaats vind draagt het absoluut niets meer bij de acceptatie van homo's, wel aan het bevorderen van negatieve stereotiepen over homo's. Het merendeel van de homo's zijn namelijk helemaal geen aandachtsgeile oversekste relnichten.

Japannert | 05-08-16 | 11:54

Orakel1958 | 05-08-16 | 11:47
ga zo door!

Cobalt bomb | 05-08-16 | 11:53

@Piet Karbiet | 05-08-16 | 11:43
Ik zou haar doen!

necrosis | 05-08-16 | 11:53

Varen Rutte en Gordon dit keer ook samen mee of delen ze een waterfiets?

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 11:53

ah, de emotie-politie heeft weer iets gevonden om andere landgenoten te veroordelen en vernederen.

Wutbürger_ | 05-08-16 | 11:52

Niks tegen homo's, mr ik snap niet waarom ze altijd zo nodig moeten laten zien dat ze homo zijn.. en waarom ze zo erg vragen om acceptatie

miknic | 05-08-16 | 11:52

Het wachten is op een White Pride ^^
Hoe zouden de randstedelingen daar op reageren ?

iopeth | 05-08-16 | 11:52

Denk dat Het Reservaat zich beter zorgen kan maken over verwarde mannen zonder stageplek die een depressie doormaken, dan over de mening van dé laagopgeleide (dat woord mág niet ontbreken) provinciaal.

atheïstisch stemvee | 05-08-16 | 11:52

Ik ben er trots op te leven in een land waar dit (nog) kan, maar inderdaad: het is ontzettende stereotypering. Iedere nicht is een in roze glitterpak gestoken Topper die de hele dag flauwe platte Geer en Goor opmerkingen maakt terwijl hij zich laat afzuigen door een jonge jongen op de maat van seventies discomuziek. En nee: dat zoek ik niet op, kijk er ook niet naar en woon gewoon in de randstad. De homovrienden die ik heb vinden het overigens ook niks

PopperFlopper | 05-08-16 | 11:50

Zal Tofik Debielie zijn roze natnek-outfit al onder het bidkleed vandaan hebben getrokken?

Uw Psychiater | 05-08-16 | 11:48

@Mark_D_NL | 05-08-16 | 11:38
Larry Flint was negen toen hij voor het eerst seks had.... met een kip van zijn oma.
Schijnbaar deed hij dat omdat zijn vrienden hadden gezegd dat het bijna hetzelfde was als seks met een meisje.

necrosis | 05-08-16 | 11:48

Aan allen die op enigerlei wijze tot een minderheid behoren of op welke wijze dan ook anders zijn dan de anderen.
*****
De linkse pers is helemaal niet met jullie begaan.
Met verzint of zelfs veroorzaakt onrecht om het vervolgens te bestrijden.
Het begaan zijn met de zwakken is gespeeld. Men meent hier niets van.
Dit hele spel is opgezet om zelf te kunnen parasiteren op degenen die al het werk doen.
Vergeet links en rechts. De wereld kent de gevende en de nemende mensen.
De linkse media doen als het om parasitisme gaat niet onder voor de bankiers of wat dan ook.
De linkse media is wanhopig op zoek naar argumenten voor hun denkbeelden. Die ze niet zullen vinden omdat die er niet zijn. De grens tussen godsdienst waanzin en andere waanzin zal nooit gevonden worden.
Links heeft geen enkele zwakke groep ook maar iets te bieden. Links duurt totdat het geld van de anderen op is.
*****
Zoek jezelf, wees en blijf alleen jezelf.

Orakel1958 | 05-08-16 | 11:47

Tja, ik kan niet ontkennen dat ik liever een hetero-koppel zie zoenen dan dat ik twee mannen zie zoenen. Mijn maag knijpt zich samen op dat moment en een automatisch reflex om weg te kijken kan ik niet onderdrukken.
Ze gaan hun gang maar hoor, dat is wat ik iedereen gun. Ik vind het helemaal normaal voor andere mensen om zulke gevoelens te hebben.
Maar verwacht niet dat ik het mooi ga vinden omdat het moet.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 11:47

de Voorzittert | 05-08-16 | 11:34
Als ze in haar blote tieten staat, zeg ik: Yes!

Eparchus | 05-08-16 | 11:45

Ja dus? Het is toch ook een nogal walgelijk spektakel. Maar het punt is wel dat het toegelaten wordt. Wij heteromannen gaan niet staan juichen voor een stel uitgedoste homo's die elkaar bepotelen op bootjes. Maar dat doet niks af aan onze bereidheid om het ze te laten doen, zolang het ons niet opgedrongen wordt. Dat is toch de definitie van tolerantie? Het punt is dat moslims overwegend deze homo's willen straffen/doden/vervolgen, wat iets totaal anders is.

Fushichou | 05-08-16 | 11:44

Dat heeft niets met opleiding of demografische locatie te maken. Het heeft er mee te maken dat een penisparade of analpride gewoon provocerend gedrag jegens mensen met wel normale fatsoensnormen is. Prima wanneer je gezellig wil holporren of flamoeswrijven. Ieder z'n hobby. Maar dring dat een ander niet op. Dat doet een hetero ook niet. Hetzelfde behandeld willen worden bewerkstellig je door je hetzelfde te gedragen.

Maximus Cesar | 05-08-16 | 11:43

Elly lust er wel pap van.

Piet Karbiet | 05-08-16 | 11:43

Die onderzoeker spoort ook niet. In het artikel: Er komen elk jaar weer honderdduizenden mensen naar de Gaypride. Die zijn volgens [onderzoeker] lang niet allemaal tolerant. "Veel mensen zien het als een tweede Koningsdag".

Wat ben je dan voor hanglul? Waarom zouden die mensen niet tolerant zijn, tolerantie is de bereidheid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen. Die mensen zijn dus wel tolerant want anders lieten ze dat niet toe. Tolerant is echter niet meer genoeg voor sommige lieden, we moeten sympathie ervoor hebben, het toejuichen, en dat soort onzin. Ik zou niet weten waarom.

breakingnews | 05-08-16 | 11:42

Subsidieert de EU de Gay pride al? Dan weet je hoe PC die inmiddels is.

bijna_raak | 05-08-16 | 11:41

Je mensen die homo hebben helemaal niet leuk te vinden, als je je maar aan de wet houdt.

Panos88 | 05-08-16 | 11:41

-weggejorist-

Kaan78 | 05-08-16 | 11:41

necrosis | 05-08-16 | 11:38
Daar ga ik ook niet vrijwillig naartoe, zelfde laken een pak.

Cobalt bomb | 05-08-16 | 11:40

@necrosis | 05-08-16 | 11:28
Oh, mijn hoofd?

Heb ik voor niks mijn balletjes zo glad als een biljartbal geschoren dan...?

dlseth_ | 05-08-16 | 11:39

Zit er nou een parlement-bodyguard op dat condoom?

Eparchus | 05-08-16 | 11:39

@Mesmer | 05-08-16 | 11:27
Over exhibitionistisch en oversekst gesproken, wel eens meegedaan aan carnaval in het zuid-oosten van het land?
Die lui zien er ook niet uit, zuipen zich tien slagen in de rondte en neuken ook heel wat af.

necrosis | 05-08-16 | 11:38

@Onze man in Mockba | 05-08-16 | 11:11
Eens. Laat het lekker zo zijn als al jaren. Heb je zin een kerel als kerel, mijn zegen heb je. En wanneer je houd van sex met kippen, mijn zeggen heb je. Zolang de kip er maar mee instemt en er ook van geniet. Leven en laten leven, niemand je "hobby" (religie, geaardheid etc.) opdringen en lol hebben.

Mark_D_NL | 05-08-16 | 11:38

@catomar | 05-08-16 | 11:28
Doe niet zo dom! De Gay Pride en homoseksualiteit hebben ALLES met elkaar te maken! Trots zijn op wat je bent is als jonge homo niet voor iedereen gemakkelijk. Als je dat dan wel bent en het ook nog wil uitdragen op een feestje, kan dat gelukkig in ons land.
Verder helemaal raak, Van Rossem: ik heb nog nooit iets te vrezen gehad van een Teunis of Hendrik uit de provincie. Die vinden het namelijk allemaal wel best...

jezouermoevanworden | 05-08-16 | 11:38

In Haaksbergen wonen vooral veel Turken.

Piet Karbiet | 05-08-16 | 11:37

T gaat maar door dat gezeur over homo s, negers, etc. gewoon ieder z n gang laten gaan niet benoemen dan is er niks aan het handje.

Uw Verzekeringsadvis | 05-08-16 | 11:37

Maar ik kom uut de provincie. Zal het wel mee van doen hebben.

Normpje | 05-08-16 | 11:37

Overigens, staan alle homo's van verschillend ras, kleur, leeftijd en sexualiteit wel door elkaar? Anders worden Pechie en SS kwaad!

Cobalt bomb | 05-08-16 | 11:36

Waar ik wel moeite mee heb zijn die 'open minded' ouders die gezellig met hun kleine kinderen langs de kant staan en het allemaal 'heel leuk' vinden. Gekken.

Normpje | 05-08-16 | 11:35

Oke, dus als ik op mijn vrije zaterdagmiddag weinig behoefte heb om te kijken naar een botenparade waar homo's veelal met ontbloot bovenlichaam een beetje staan te hossen op grafmuziek, dan ben ik homofoob? Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend.

Amherst | 05-08-16 | 11:35

Sterker nog die zeggen nu dat de Gaypride overbodig en zelfs opt punt is aangekomen dat het homo emancipatie schaad, omdat het promoot dat homo's "anders" zijn. Het originele idee voor de pride was awareness en dat is er nu.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 11:35

Dan ben ik maar een homofoob maar ik vind het ronduit smerig die hele gaypride. Prima dat je op het zelfde geslacht valt voor mij part raak je opgewonden van een boom. Maar kom op die hele botentocht gaat toch nergens over. Kijk ons eens even lekker raar en overdreven doen, je moet ons leuk vinden, zo niet dan ben je een homofoob en ben je tegen ons.

Bert.H | 05-08-16 | 11:35

En kan iemand de werkgever van die stagiair effe inlichten ... oh wacht,
/linksNSBmodus off

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 11:34

Onze Minister van Defensie jolig stampend op zo'n boot. Dát is de grootste treurnis van dit weekend.

de Voorzittert | 05-08-16 | 11:34

Als Nederlander; ik heb jaren gedacht, moet dat nou in je blote kont op een bootje gaan staan. Na de laatste tijd besef ik me dat dit ectreem hard nodig is. So yeay gay!

mundusvultdecipi | 05-08-16 | 11:34

Ik zag een kerstboom in die watercondooms. Leek me een subtiele knipoog naar de mosselmannen.

de Voorzittert | 05-08-16 | 11:33

De NOS verwacht dat radicale Urkers een aanslag gaan plegen.

SapperDeFlap2166 | 05-08-16 | 11:33

Met een grote boog om Amsterdam heen dit weekend. Maar goed, dat is eigenlijk bijna elk weekend het devies.

kezie | 05-08-16 | 11:32

@Grasgriezel | 05-08-16 | 11:00
Homo's die ik ken zijn verdeeld, sommige zien als het als een excuus voor een feestje, anderen krijgen er plaatsvervangende schaamte van.

Rest In Privacy | 05-08-16 | 11:32

Die glitterstagiair is op zeker dus dezelfde soort miezerige linksklootzak als die uilebal die de Beierse "wichser"-roeper heeft aangeklaagt voor belediging van die amokloper. Ik weet ondertussen wel aan welke kant de bruinhemden zitten. Niet op rechts in ieder geval.

Conan de Rabarber | 05-08-16 | 11:32

@Enter Yeti | 05-08-16 | 11:22

Haha. Ik herinner mij dat er al een reaguurder iets dergelijks suggereerde bij dat laatste 'dobbernegers-in-Calais'-topic.

Het is heel simpel: of je het persoonlijk nou 'leuk' vindt of niet, in NL *tolereren* we de Gay Pride (op z'n minst). We gaan NIET jammeren, klagen, zeuren, maar kijken gewoon de andere kant op als we ons er persoonlijk niet toe aangetrokken voelen.
Dit in tegenstelling tot bepaalde clubjes in dit land (DENK, anti-zwarte piet e.d.). Mijn boodschap aan hen: als het je hier niet bevalt, dan kras je maar op (bij voorkeur naar je eigen zandbak!).

EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 11:31

Die mensen zetten zichzelf weg als totale idioten. Logisch dat Nederlanders daar niks mee te maken willen hebben.
De hersenloze | 05-08-16 | 11:17
U gaat onder een welgekozen naam door het leven.

Sinister-President | 05-08-16 | 11:30

Niks voor mij, zo'n parade, dus ik kijk gewoon niet.
Problem solved.

Bert M. | 05-08-16 | 11:30

Ik als iemand die in een provincie woont, kan me voor de helft vinden in die ophef.
Die naakte mannen in bootjes die elkaar aflebberen, dat hoeft voor mij ook niet.
Aan de andere kant is wat naakte dames die hetzelfde doen voor mij niet zo'n probleem.
Er is dus nog hoop voor mij, en wellicht toch een plekje in de progressieve wereld.

Nuchternederland | 05-08-16 | 11:30

@Mesmer 11:27
Hoe weet jij dat?

compitaal | 05-08-16 | 11:29

Morgen als je dat kanaal kunt ontvangen, ga dan kijken via AT5, en laat die LINKSE Staatsomroep ook LINKS liggen. Het is al erg genoeg dat wij verplicht (via de belasting) moeten betalen voor die Linkse omroep.

FreeVogelaar | 05-08-16 | 11:29

Hebben ze in de provincie moeite met de Gay Pride of met homoseksualiteit? Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen.
Ik vind dat de Gay Pride niets doet voor de emancipatie van homo's. Homo zijn zou namelijk gewoon moeten zijn en zou niet apart de aandacht moeten krijgen. Doordat homo's met een veer in de reet door de Amsterdamse grachten varen wordt het voor Tjerk uit Friesland alleen maar lastiger om uit de kast te komen.
Verder vind ik de Gay Pride prima, ik gun iedereen zijn/haar feestje. Ik wil namelijk dat we in een maatschappij leven waar dit kan, het gaat er niet om of het plat is en of ik het leuk vind, het gaat erom dat we in een vrij land leven.
Man + man, vrouw + vrouw, man + vrouw alles is goed zolang er maar liefde is.

catomar | 05-08-16 | 11:28

@dlseth_ | 05-08-16 | 11:13
Tip: gewoon je hoofd kaalscheren, dat vinden veel vrouwen aantrekkelijk.

necrosis | 05-08-16 | 11:28

Niets mis met homo's maar hier gaat het om een stel exhibitionistische oversekste relnichten.

Mesmer | 05-08-16 | 11:27

Die pride is een amsterdams feestje en dat mag lekker daar blijven. Hoef ik gewoon niet te zien. Dus dan een homofoob? Sail Amsterdam interesseert me ook geen flikker. Dus ik ben ook een sailofoob? Zo kan ik ook nog wel een paar onderzoekjes verzinnen.

Leptob | 05-08-16 | 11:26

Het Romeinse rijk is ver gekomen met decadentie, het ging pas fout toen achterlijke pummels een Romeins paspoort kregen..

compitaal | 05-08-16 | 11:26

Als mensen watercarnaval willen vieren gaan ze die ene dag lekker hun gang. Ze zitten niemand in de weg, het is goed voor de stadseconomie en wie vermaakt wil worden kan nog gratis kijken naar kleurrijke uitdossingen ook. Dat heeft geen wijsvinger, geen bloeddorstige ploflim en geen irriterende politieke kaping door de PvdA, VVD of D66 van het feestje nodig.

Takki Yah | 05-08-16 | 11:26

Persoonlijk vind ik de Gay pride ook vooral een voorbeeld van hoe het niet moet. ik zal het recht om het te organiseren tot mijn dood verdedigen maar persoonlijk vind ik het niks. Ik kom er ook niet en niet omdat ik iets tegen homo's heb want daar heb ik absoluut geen probleem mee maar omdat ik vind dat ze zich zelf zo uit de maatschappij plaatsen en zich bewist in het rare hoekje zetten. Dat komt integratie en acceptatie niet ten goede vind ik en een aantal homosexuale vrienden met mij.

Sketcher | 05-08-16 | 11:25

@hangtiet met knoop | 05-08-16 | 11:06
Wanneer ga jij stukjes schrijven voor de GeenStijl?

necrosis | 05-08-16 | 11:25

Wat Grasgriezel | 05-08-16 | 11:00 zegt is gelijk de basis. Het is niet voor mij, ik moet er niks mee, ze doen maar.
Ze blijven gewoon framen dat de autochtone nederlandse (kasthomo) uit de "provincie" het meest tegen homo's heeft. Zo lang je dat lekker blijft roepen kijkt er niemand naar de moskee waar al tientallen homo's aan bungelen en dat is ook wat waard natuurlijk.

En wat Synecdoche | 05-08-16 | 11:14 zegt kennen de meesten ook wel:"Die kennen genoeg homo's van wie je hoogstens weet en verder niet merkt dat ze een andere seksuele voorkeur hebben, en die hoeven geen pestherrie, drukte en vooral rotzooi voor de deur. En ze kijken door de schijnheiligheid van al die bedrijven in gehuurde bootjes heen. "
Zoals gewoonlijk wordt er met dit instituut geld verdiend. Waarom is er eigenlijk geen hetero pride? Omdat er geen hond op afkomt!

Cobalt bomb | 05-08-16 | 11:25

ja, dat policor duiden begon vanochtend al tijdens dat brallerige, hijgerige Radio1-journaal. Jurgen van den Berg verzuimde weer eens zijn taak om in zijn rol als omroeper van het Radio1-journaal de uitkomsten van zo'n onderzoek" in het juiste perspectief te plaatsen. Radio1 journaal kun je het beste overslaan.

krelus | 05-08-16 | 11:25

necrosis | 05-08-16 | 11:16
Maar een zij heeft tenminste geen harige billen :P

God Zelf | 05-08-16 | 11:23

@ EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 11:13

Daar zeg je zo eens iets. Waarom geen JihadPride. Door laten varen via het IJ en het Noordzeekanaal zo de Noordzee in. En dan halverwege Engeland de hele santenkraam aan haatbaarden en burkababes afzinken (dat mogen ze ook zelf doen, met hun bomgordels).

Enter Yeti | 05-08-16 | 11:22

De ondervraagden zijn Marokkanen uit Enschede.

tipo | 05-08-16 | 11:21

Als ik echt heel eerlijk ben: van mij hoeft 't ook niet. En ik denk van een heleboel homo's ook niet. Die hele gaypride is een vieze decadente bende. Ga ik er dan iets tegen doen? Uiteraard niet. Not my life, not my way, but let them have theirs and make a fool of themselves.

God Zelf | 05-08-16 | 11:21

Die mensen zetten zichzelf weg als totale idioten. Logisch dat Nederlanders daar niks mee te maken willen hebben.

De hersenloze | 05-08-16 | 11:17

Het woord acceptatie heeft verschillende betekenissen, zoals: ergens helemaal nix van vinden, iets prima vinden, iets nix vinden, of iets willen bestrijden. En dat laatste is meestal de arabierische mind-set, en daarom zijn die lui een bedreiging van onze maatschappij. En het is een illusie te denken dat de slachtoffers (de homo's dus) zouden worden geholpen door onze steun; de enige juiste maatregelen zijn het niet toelaten cq verwijderen uit onze samenleving van de daders. Openlijke homosexualiteit behoort bij onze maatschappij, en wie dat niet wenst te accepteren moet opkrassen.

Ci Ty33 | 05-08-16 | 11:17

Die NOS-stagiaire in glitterstring luistert naar de naam @Lammert.

Zo is het maar net! | 05-08-16 | 11:17

@Rheia | 05-08-16 | 11:05
Wat ik zo opvallend vind, is dat mannen het ranzig vinden als een vent een andere vent in zijn ster neemt, maar dat diezelfde mannen hun vrouw/ vriendin ook regelmatig in hun ster nemen.
Omgekeerd kan ook.
*zingt*
♪ de keeper van Den Haag, van Den Haag, van Den Haag.....♫

necrosis | 05-08-16 | 11:16

Heeft niets met homohaat of homofobie te maken. Wel met enerzijds de oer-Nederlandse opvatting "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" en anderzijds de overlast voor de aanpalende bewoners langs de grachten. Die kennen genoeg homo's van wie je hoogstens weet en verder niet merkt dat ze een andere seksuele voorkeur hebben, en die hoeven geen pestherrie, drukte en vooral rotzooi voor de deur. En ze kijken door de schijnheiligheid van al die bedrijven in gehuurde bootjes heen.

Synecdoche | 05-08-16 | 11:14

@Grasgriezel | 05-08-16 | 11:00
Precies, dat Zomercarnaval moet'n ze ook maar eens verbieden, al die tiet'n in je gezicht, bah.

Zware Guy | 05-08-16 | 11:14

Ik zie heel veel liever lebberend genietende homo's, hetero's, lhbg's, enzovoorts, (lees: mensen die genieten van de vrije Westelijke waarden) op een bootje plezier hebben, dan enge gejurkte haatbaarden en wandelende vuilniszakken, al dan niet met bomgordel.

EefjeWentelteefje | 05-08-16 | 11:13

@necrosis | 05-08-16 | 11:08
Ik wacht met smart op de Singles Parade. Allemaal kansloze kerels van 30+ met een nekbaard die huilend de hand aan zichzelf slaan.

Een soort van offline Geenstijl dus.

dlseth_ | 05-08-16 | 11:13

Grasgriezel | 05-08-16 | 11:00
Je hoef niet te gaan kijken hoor, blijf vooral lekker in dat dorp van je en maak je druk over het nieuws wat in het lokale suffertje staat.

Laat die gays, lesbo's en transen lekker hun feestje vieren.

Onze man in Mockba | 05-08-16 | 11:11

Lekker algemeen, 'er moeite mee hebben'. zo kom je wel aan schokkende cijfers.
Ik vind het overdreven gedoe en wordt er niet vrolijk van om mannen in leren strings te aanschouwen. En dan nog al die politici er omheen.. Voor mij hoeft het niet maar ze gaan hun gang maar lekker, kan niet zeggen dat ik er last van heb. Geluidsoverlast op die locatie vind ik ook geen argument, voor je rust ga je maar ergens anders wonen.
Als iemand dat zou willen kan ie mij nu ook in het hokje van 'mensen die er moeite mee hebben' duwen omdat ik niet juichend langs de kant ga staan.

noerg | 05-08-16 | 11:11

jawor36 | 05-08-16 | 11:07
Misschien moet je de betekenis van het woord 'fobie'. Anders nog een keer opzoeken, voor je het te pas en te onpas gebruikt.
We zijn hier niet bij het Nos journaal of bij een dode bomen krant hè.

Cuyahoga | 05-08-16 | 11:10

@Lupuslupus | 05-08-16 | 11:08
Moet er overal een bronvermelding bij? Zal het onthouden.

Rheia | 05-08-16 | 11:09

Zulke onderzoekjes worden pas interessant wanneer je er ook bij vraagt: En wat is uw levensbeschouwing? Want deze heterosensuele, progressief liberale, vrijgevochten TUKKER heeft geen enkel probleem met de Canal Parade; sterker nog: hartstikke mooi die cAnal Parade.

Aristotalloss | 05-08-16 | 11:09

Die van Rossem. Hij is weer terug.

Kaas de Vies | 05-08-16 | 11:09

Die mannen en vrouwen morgen van mij zelf weten waar ze in en tegenaan zweten en afsappen. Ik heb er geen last van, maar er speciaal naar gaan kijken? Neen. Zal wel gezellig zijn. Veel plezier, hopelijk komt er geen jaloerse booslim de boel verstieren.

Marcello Christiani | 05-08-16 | 11:09

Alles moet opzij voor de "verwarde mannen"

Vogelbeest | 05-08-16 | 11:08

Wanneer komt er een 'younger man- older woman' parade?
Ik voel me toch een beetje achtergesteld...
*snik*

necrosis | 05-08-16 | 11:08

Mensen de moeite hebben et homo's, hebben vooral moeite met het feit dat zij zelf homoseksuele gevoelens hebben.
Rheia | 05-08-16 | 11:05
.
Helemaal zelf verzonnen? Knap hoor!

Lupuslupus | 05-08-16 | 11:08

De NPO kijk ik uitsluitend via GS, voor de broodnodige duiding.

compitaal | 05-08-16 | 11:07

De boodschap lijkt me dat homofobie niet alleen maar binnen de Islamitische cultuur bestaat (zij het daar wel in een gewelddadigere en hardnekkige vorm).

jawor36 | 05-08-16 | 11:07

Woonbootcondooms?? Ik dacht dat het een kunstwerk in de vorm van een kudt was.

quigg | 05-08-16 | 11:07

Van mij mogen ze op de boten kringrukken tot ze van de boten kieperen.

Moet ik er naar kijken? Nope - niet mijn ding - en ik ben niet vies van een beetje ramptetampen met andere lekkere dames.

hangtiet met knoop | 05-08-16 | 11:06

Het 'nieuws' is dus dat er geen Tukkers langs de gracht staan te zwaaien? Big deal!
De spoeling nichten in zuipketen en tentfeesten lijkt mij ook redelijk dun.

blubberpoesje | 05-08-16 | 11:06

Klopt wel, de meeste homohaat komt van laagopgeleide mannen van buiten de randstad.
3000 kilometer buiten de randstad dat is.

Cuyahoga | 05-08-16 | 11:06

Mensen de moeite hebben et homo's, hebben vooral moeite met het feit dat zij zelf homoseksuele gevoelens hebben.

Rheia | 05-08-16 | 11:05

Die Nederlanders die geen Nederlander zijn, en overal moeite mee hebben, moeten zich aanpassen aan ons en niet andersom. Als ze er teveel moeite mee hebben om te respecteren wie wij zijn, moeite hebben met onze vrijheid en het feit dat wij graag LEVEN in tegenstelling tot hun onderdrukte islamitische ellende, dan horen ze hier niet en moeten ze weg. En datzelfde geld voor andere bekrompen geesten uit de provincie: blijf alsjeblieft weg!

Rheia | 05-08-16 | 11:03

Ik heb een boot, een hele mooie splinternieuwe boot. Hij staat vol met homo's en hij ligt hier in de sloot.

Flat | 05-08-16 | 11:03

Homofobie is kenmerkend voor simpele zielen die niet voor zich zelf kunnen denken en een beetje zijn blijven hangen in hun ontwikkeling ; kenmerkend voor sommige provincialen en per definitie alle moslims dus.

Prof. Pim Pam Pet | 05-08-16 | 11:02

Ik heb niets tegen homo's, en ik denk dat de meeste Nederlanders mijn mening delen. Maar als er een berg hetero's half naakt, elkaar aflebberend op bootjes langsvaren zou ik toch ook denken: Doe dat lekker thuis.

Grasgriezel | 05-08-16 | 11:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken