Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Ik woon gelukkig een soort doorsnee volksbuurt. Kinderen hebben hier naast de obligate Arabische namen veelal Angelsaksische namen. Met de klassenlijsten van de basisscholen hier kun je Bingo spelen: wie het eerste alle namen van karakters uit een willekeurige soapserie vol heeft.

Rommelende Onderbuik | 23-07-16 | 08:24

Wat een dombo weer die Martijn. (Al begrijp ik zijn motivatie wel, ik reageer bijvoorbeeld ook nooit op reacties via Marktplaats als ik dergelijke namen lees)

Je moet het bij dit soort motivaties nooit over afkomst, religie, hoofddoeken en dit geval; soort namen hebben. Daar komt geheid altijd gezeik en problemen van.

Net zoals de dienders die bij de aanhouding van Typhoon spraken over een dure auto in combinatie met een etnisch profiel.

Als je daarentegen gewoon spreekt van respectievelijk een algemene voorwaarde van ...% aanbetaling en een algemene controle op opvallend dure auto, is er niets aan de hand.

HypoPseudo | 23-07-16 | 08:11

Foute namen:
Anita;
Bianca;
Camilla;
Valt u iets op bij deze reeks die met gemak tot en met 'z' is in te vullen.
Dit is 'n vraag over de cliché-beelden waarbij de logica is, dat als 'n kindje ouders heeft, dit zo'n naam prachtig vinden, ookal blijk geven van 'n bepaald type 'milieu' als stereotype van wat je typisch bij de ene rang of andere stand in de maatschappij kunt verwachten.
Alle links-ontkenners van de invloed van arbeiderigheid of proleterigheid, kunnen zich hier verslikken, want als 't niet om aangeboren predestinerende eigenschappen zou gaan (de mensen worden toch allemaal 'gelijk' geboren (?) *proest*); dan 'moet' 't wel gaan om de invloed van opvoeding, toch (?); in de platte dimensie van linkse idealisten bestaan er maar twéé smaken: nature of nurture.
Maar wat nu te denken bij 'n 'helemaal verkeerde naam'.
Het gaat uiteindelijk om 'n reëel soort van bijgeloof; ze hoeven niet allemaal 'Amalia' te heten, maar hé, Precilla is 't andere uiterste.
'Sterre' vind ik 'n bijna foute naam. (ik krijg er te onbedoelde associatie bij van 'sterretje', ofwel, 'n anale alternatief) is de modieuze smaak van ouders predestinerend voor wat je van 't kind uiteindelijk mag verwachten?
Kijk, dáár zouden die sociale wetenschappers eens onderzoek naar moeten verrichten, maar ze zullen dat 'nooit' doen. Want oh, dat is 'n mijnenveld. Want oh, racistisch, fascistisch, discriminerend, elitair en seksistisch. Eh, dat durven die studentjes, en die laffe professoren van die subsidie-afhankelijke universiteiten nooit om in de waagschaal te zetten.
(afgelopen week is ook de subsidie ingetrokken van zo'n Christelijke stichting Hart voor Homo's, niet omdat die stichting niet aan álle regeltjes en voorwaarden zou voldoen; maar omdat de subsidiegever tóch 't mijnenveld van verdachte opvattingen wil vermijden) Wij 'weten' dus zeker, dat 'nooit' een onderzoek zal worden verricht, maar 't predestinerende verband tussen namen en toekomst op de maatschappelijke ladder. Is te gevaarlijk. Maar iedereen wéét, 'er is 'n verband, en iedereen doet er wijs aan rekening mee te houden. Heel goed GS; met de verkeerde naam blijf je altijd 'n dubbeltje, en word je nooit 'n kwartje.

Der Paulie | 23-07-16 | 02:48

Mag ik dan Dennis aandragen voor het lijstje van foute namen?

Poes Fiep | 22-07-16 | 23:16

necrosis | 22-07-16 | 16:53
Precies hetzelfde, maar trots zijn op al je kansloze comments op zo'n leeftijd is gewoon triest.
Geef het gewoon toe...

Wajong | 22-07-16 | 21:52

Dit had Sterre niet kunnen voorzien, zelfs een man genaamd Dominique Weesie hoort erbij...

Snelle Jeroen | 22-07-16 | 19:55

@Wonderful-Life | 22-07-16 | 17:49
Artikel 1 GW kan niet worden gehandhaafd. Het is een rechtsprincipe, geen wet. De politie kan er niets mee, de rechter toetst er niet aan. Het rechtsprincipe geldt de uitvoering van wetten.

Stormageddon | 22-07-16 | 18:26

De scheiding tussen Kerk en Staat.... ehhhhh, tussen GeenStijl en Powned is wel rond geloof ik.
Neem meer aan dat Pritt Stift doelt op een artikeltje op Powned.

www.powned.tv/artikel/websitebouwer-w...

Vooral de reacties daar zijn nogal lomp.
Eigenlijk is het gewoon de schuld van de buitenlanders zelf (ofzo).

Tarmac | 22-07-16 | 18:23

Onnavolgbaar die Pritt You are blocked from following @Pritt and viewing @Pritt's Tweets. Dan niet.

Tochtstrip | 22-07-16 | 18:08

LMAO @ Pritt

Draaikolk | 22-07-16 | 17:56

@Pieter V | 22-07-16 | 17:15
Nogmaals, artikel 1 is prima. Maar het probleem is inderdaad dat het niet eerlijk wordt gehandhaafd. Want als dat zo was, zou de islam niet eens toegestaan mogen worden, de islamitische ideologie is keihard in strijd met de Nederlandse grondwet en vooral met artikel 1.

Conclusie: Artikel 1 deugt wel. Maar de handhaving deugt helaas niet. En dat is schandalig.

Wonderful-Life | 22-07-16 | 17:49

Pieter V | 22-07-16 | 17:15
.
+ veel.

Lupuslupus | 22-07-16 | 17:40

Dr. Ka wo lo | 22-07-16 | 14:57
Ik sta het de familie Bleker ook toe.

GOEM | 22-07-16 | 17:39

@Xirdalan | 22-07-16 | 17:28
Quid heet Matthijs v.d. Beukel: https://twitter.com/johnquid

Mastermattie | 22-07-16 | 17:36

@ Dit gaat natuurlijk hier over.
www.facebook.com...
Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43
 
Ik lees daar niet de hele offerte, maar Souad zoekt een webdesigner die een klus "als een uitdaging ziet". Bij dat soort taal gaat hier een alarmbel rinkelen; dat doet ernstig vermoeden dat hij werk wil zien zonder dat daar een vergoeding tegenover staat.
Mensen die ervaren vaklui gratis aan het werk willen zetten voor de "uitdaging" en/of "exposure", die "enthousiaste inzet" en "motivatie" verwachten zonder dat ze budget kunnen (of willen) besteden, die mogen best afgezeken worden.
Hóe ze in dit geval worden afgezeken, daar valt over te discussiëren.

simpelman | 22-07-16 | 17:35

@McMarx | 22-07-16 | 14:58
Net als bij het afwijzen van een sollicitant, of bij het aflopen van een proeftijd: NOOIT een reden geven, en zeker geen mogelijk aanstootgevende.

Guido | 22-07-16 | 17:35

Gheheh, doet me aan de topics van het "oude" GS denken. Van de eerste tig comments lijkt ook maar een handjevol door te hebben dat het echte topic achter de doorklik zit.

Merkelfapper | 22-07-16 | 17:34

Sterre, is dat niet een gewoon Asha Tuinbroekje?

Uw Psychiater | 22-07-16 | 17:33

Inderdaad GS, zo is het potverdomme en niet anders!

Verder is Johnny Quid natuurlijk een hartstikke normale naam...

Xirdalan | 22-07-16 | 17:28

Was er een vacature dan? Mijn naam zou sowieso gewaardeerd worden.

Driewerf Hoezee | 22-07-16 | 17:27

@pwak | 22-07-16 | 15:06

Ja hoor. Is volgens mij hetzelfde als Prut maar dan in het Twents.

Het heeft dan ook helemaal niks te maken met een plakstift.

Pieter V | 22-07-16 | 17:25

@LuckyGirl | 22-07-16 | 16:58
Software Engineer

Mastermattie | 22-07-16 | 17:19

@Wonderful-Life | 22-07-16 | 15:54

De smerigheid is dat dit artikel 1 in de grondwet is opgenomen om discriminatie van burgers door de overheid te voorkomen, maar dat het geruisloos is opgelegd aan alle inwoners.

De waarheid is dat er alleen wordt gehandhaafd als autochtone burgers als verdachten worden aangemerkt en dat de overheid evenals mensen uit minderheidsgroepen er dagelijks lustig op los "mogen" discrimineren.

Dat dit in strijd is met datzelfde artikel 1 van de grondwet interesseert de overheid dan weer niet.
Dat noemen ze positieve discriminatie. M.a.w. dit artikel 1 is een aanfluiting van het recht.

Verder wordt er wel erg gemakkelijk van uitgegaan dat er gediscrimineerd wordt op irrelevante persoonskenmerken.

Pieter V | 22-07-16 | 17:15

Hmm zoiets om als team manager iemand een opleiding toe te zeggen. Die persoon al het voorbereidend werk te laten doen met een positief resultaat. Alvorens op basis van geen formatieplek de toezegging niet na te komen. Argument wat op basis van zorgvuldigheid leiderschap geen enkel hout snijdt.

Is ongeveer dezelfde onzin als dit.

Stelletje hufters...

Pompenkoning | 22-07-16 | 17:13

Net als moslims, hebben wij ook een gevoel voor eer. Zij het op een wat andere wijze dan zij.
Het is onze eer te na, te laat te komen of een gemaakte afspraak niet na te komen. Dat hebben veel moslims niet en daar worden werkgevers doodmoe van. Zo kun je niet vooruit. De eer die moslims nastreven is zinloos en destructing. Psychiatrisch eigenlijk.
Gewoon niet productief, geen arbeids ethos. Als klein bedrijf vooral, heb je daar gewoon geen zin in

Rest In Privacy | 22-07-16 | 17:06

Ik moest grommend van genoegen, lachen.

arc-en-ciel | 22-07-16 | 17:02

@Mastermattie | 22-07-16 | 16:45:
Postbode... wat doe je nu?

LuckyGirl | 22-07-16 | 16:58

Beter iets van een reactie terug dan hier totaal te worden genegeerd..

Mertom | 22-07-16 | 16:57

@Wajong | 22-07-16 | 16:37
In al die jaren heb ik gewerkt, boodschappen gedaan, gekookt en schoongemaakt.
Nou jij weer...

necrosis | 22-07-16 | 16:53

Hemeltergend | 22-07-16 | 16:43:
Wanneer Heleen Mees haar kind Mees zou noemen en leraar werd, zou hij door de kinderklas mees Mees Mees genoemd worden.

LuckyGirl | 22-07-16 | 16:48

Ouders die hun kind Sterre noemen zouden uit de ouderlijke macht gezet moeten worden...
Vinkje bij "ongeschikt"

guillaume | 22-07-16 | 16:48

edelweiss | 22-07-16 | 16:39
Merel, Vogel, Roos

Ik was ooit postbode, in mijn wijk had ik zo'n gezin wat echt aan ALLE cliché's voldeed:
Moestuin in de voortuin, bakfiets ernaast en een gezinsnaambordje naast de voordeur met drie "kinder"namen die allemaal voorkomen in bovenstaande rijtjes!

Mastermattie | 22-07-16 | 16:45

@Stormageddon | 22-07-16 | 15:54
T'is weer een mooi windje.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 16:43

Bestaat hotmail.com nog???

Ik neem aan dat Floris(-Jan), Mees, etc. ook geweerd worden, toch?

Hemeltergend | 22-07-16 | 16:43

En Sterretje?

Rest In Privacy | 22-07-16 | 16:41

Wesley , Kevin, Sterre , Maan ( ja, echt ), Vlinder , zulke namen zijn een hinder om een baan te zoeken. En dat kan ook niet anders. Goed zo !

edelweiss | 22-07-16 | 16:39

Jojanneke kan?

Einde van de Domheid | 22-07-16 | 16:38

@necrosis | 22-07-16 | 14:48
Oftewel, jij hebt echt geen leven.
Ga eens een keer naar buiten man.

Wajong | 22-07-16 | 16:37

El Rico Grande | 22-07-16 | 14:40
Mooi!

Einde van de Domheid | 22-07-16 | 16:37

@necrosis | 22-07-16 | 16:31:
Broomstick-raped to death.
Auw!

LuckyGirl | 22-07-16 | 16:35

necrosis | 22-07-16 | 16:31
Moet ik daaruit opmaken dat u de mede-guurders rauw lust?

Mastermattie | 22-07-16 | 16:34

@Mastermattie | 22-07-16 | 16:15
Misschien even googlen op Jeffrey Dahmer, maar wel op eigen risico.....

necrosis | 22-07-16 | 16:31

@Wonderful-Life | 22-07-16 | 16:15
Artikel 1 GW gaat over het gelijkheidsbeginsel van de wet. De wetten van Nederland gelden voor iedereen gelijk. Dat betekent art.1. Niets meer en niets minder. Het is een burgerrecht van de staat in relatie tot de burger. Het zegt niets over de relatie burger-burger. Daar is de wet gelijke behandeling voor.
Maar dan moet je niet zo stom zijn als werkgever of leverancier dat je de reden voor afwijzing aan de sollicitant op die manier meedeelt. Dan moet je er iets van maken dat wel door de beugel kan. Dat is niet zo moeilijk.

Stormageddon | 22-07-16 | 16:26

@Piet Karbiet | 22-07-16 | 14:51

U past toch wel op in de omgeving van Dokkum, naar ik hoop!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 22-07-16 | 16:24

Geeft toch niet?! Ze krijgt toch een andere naam als ze bij jullie begint. Alsof Annabel zo exotisch was :p

Betweetert | 22-07-16 | 16:22

necrosis | 22-07-16 | 15:57
McMarx | 22-07-16 | 16:00
Pff, ik begon me al bijna zorgen te maken.

Mastermattie | 22-07-16 | 16:15

@dlseth_ | 22-07-16 | 15:18
Van Artikel 1 van de Grondwet mag je dat niet doen. Dus wat je doet is strafbaar.

Artikel 1 van de Grondwet is juist prima, niks mis mee, een beschaafd land moet sowieso artikel 1 in de grondwet hebben.

Dankzij Artikel 1 van de Grondwet kunnen wij de islam gaan verbieden. Want de fascistische islam discrimineert en onderdrukt iedereen die geen moslim is en daarom de islam (met zijn twee belangrijkste boeken de Koran en Hadith) is in strijd met de grondwet. De islam had nooit op Westerse grondgebied toegelaten mogen worden, want de islam is in strijd met alle Westerse grondwetten.

Wonderful-Life | 22-07-16 | 16:15

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:35:
Saugen, ficken, kaviar.
Das volle program.
(Bron: Knut Rider)

En necrosis is het afsterven van weefsel bij levende zoogdieren meen ik.

LuckyGirl | 22-07-16 | 16:14

Had ze een broer die Pepijn heet?

Rest In Privacy | 22-07-16 | 16:13

necrosis | 22-07-16 | 15:21
Nee, houd het daar maar bij, muziekjes. Na de eerdere visuele aanranding heb ik wel even aan de noodrem getrokken.

(niet stiekum justinbieber muzakjes tussen de pareltjes zetten)
nu moet ik even tot rust komen met www.youtube.com/watch?v=-XpkhBMtNO8

Cobalt bomb | 22-07-16 | 16:10

-weggejorist-

1+1 | 22-07-16 | 16:08

Hey! Hier is waar iedereen uithangt!

1+1 | 22-07-16 | 16:08

@Labanda | 22-07-16 | 15:59
School met diploma afgesloten en een bijbaantje van 2 jaar bij dezelfde werkgever, buitenschoolse activiteiten en vrijwilligerswerk is een uitstekend CV voor een 18 jarige.
Voortijdig school verlaten, elke maand een nieuw baantje bij steeds minder bekende werkgevers (van Albert Heijn tot ABC colporteurs, of Coffeeshop Ethiopia) is geen uitstekend CV op je 18e.
Begrijp je?

Stormageddon | 22-07-16 | 16:05

@Mastermattie | 22-07-16 | 15:51
Het heeft wel iets met dode cellen te maken.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 16:00

Op je 18e al een uitstekend cv hebben?

Labanda | 22-07-16 | 15:59

@Mastermattie | 22-07-16 | 15:51
Nee!
Necrofielen hebben seks met dode lijken.
*ieuw*

necrosis | 22-07-16 | 15:57

En verder zou ik ook geen mensen aannemen of spullen zonder vooruitbetaling leveren aan mensen die Fouad, Souad, Mohammed (of variaties daarop), Tunahan, Selçuk of iets dergelijks heten. Alle voornamen die blijk geven dat ze zijn opgegroeid in een immigrantengezin waar integratie en meedoen aan de samenleving geen prioriteit heeft, waaruit blijkt dat ze van een bepaalde herkomst zijn en aanhanger van een bepaalde religie en mogelijk voorstander van de uitwassen daarvan, dat ze mogelijk dictaturen en theocratieën steunen, dat ze het mogelijk niet zo nauw nemen met mijn en dijn, westerse waarden als vrijheid, democratie en mensenrechten niet accepteren, zijn geen serieuze gesprekspartner, handelspartner of werknemer.


Simpel zat. Als immigranten hier willen wonen, leven en een toekomst opbouwen dan geven ze hun kinderen namen waarmee ze de best mogelijke start krijgen in deze samenleving. Een nederlandse naam dus. En dat hoeft niet eens lastig te zijn.
Yousouf: Josef. Murat: Mark. Fouad: Philip. Enzovoorts. De hugenoten hier kregen ook meteen een vernederlandste naam. En de echte vluchteling die daadwerkelijk zijn toekomst in dit land, deze samenleving ziet die laat zelfs bij wet zijn naam veranderen. Zoals Sander Terphuis. Dat is vrij rigoreus maar toont wel keihard waar de loyaliteit ligt.

Als ik zou emigreren en ik weet dat het voorgoed is, en mijn kinderen daar wil laten opgroeien dan zou ik hun in elk geval voornamen geven die in dat land min of meer gebruikelijk zijn. Voor hun toekomst. Halsstarig volhouden aan de naamcultuur van het land van herkomst is een fuck you aan je de bevolking van je nieuwe land en diens bewoners en ook een fuck you aan de toekomst van je kinderen. Allemaal in de hoop dat in de 8e generatie de eigen cultuur de meerderheid is. Kolonisatie met een hele lange adem.

Laten we even eerlijk zijn: er liggen bij de Nederlandse burgelijk stand naamlijsten van goedgekeurde namen voor de Marokkaanse overheid. Even afgezien dat het absurd is dat de Nederlandse overheid actief meewerkt aan de dubbele registratie, de dubbele nationaliteit en dus actief segregatie en apartheid, een parallelle samenleving bevordert. In Marokko is het dus zo dat er een lijst van goedgekeurde namen is. Dat zouden we in Nederland ook kunnen doen. Om de toekomst van alle kinderen een eerlijke kans te geven. Ook voor iemand die nu met de naam 'Juëquinaisheley' door het leven moet.
http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2013

Stormageddon | 22-07-16 | 15:54

@Mark_D_NL | 22-07-16 | 15:30
Dan weet u niet, waar u het over heeft.
Maar ik help u graag, bij deze:

Artikel 1 van de Grondwet
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

In totaal zijn er twaalf discriminatiegronden in de wet vastgelegd. Word je onterecht ongelijk behandeld en heeft dat te maken met een van de discriminatiegronden, dan kun je een beroep doen op de wet.

Algemene wet gelijke behandeling (Awgb)
De Awgb regelt dat iedereen gelijke kansen moet hebben op een baan, goede arbeidsvoorwaarden, een goede opleiding of een bepaalde dienst of product. De Awgb richt zich op werkgevers, scholen, ziekenhuizen, winkeliers, horeca, sportscholen, verzekeraars en alle andere aanbieders van goederen of diensten. Zij mogen sollicitanten, werknemers, patiënten of klanten niet discrimineren op basis van een irrelevant persoonskenmerk.

Wonderful-Life | 22-07-16 | 15:54

necrosis | 22-07-16 | 15:50
Omdat u nog wel eens zinnige bijdragen levert (alhoewel die dikke dame van zojuist wel even voorzien had mogen worden van NSFW label)
In tegenstelling tot bepaalde huistrollen welke zich echter slechts verlagen tot zeer lage en aggressieve scheldkanonnades, bijvoorbeeld in de UKR, TR en EU topics...

Mastermattie | 22-07-16 | 15:54

@Wonderful-Life | 22-07-16 | 14:53
Misschien op het terras bij de bediening, of bij een kaartverkooploketje, maar hier gaat dat dus niet gebeuren... Sorry.

Hollander01 | 22-07-16 | 15:53

Heel grappig, moet je eens opletten wat ik kan..
Kusjes!

Gerard Leeflang | 22-07-16 | 15:52

McMarx | 22-07-16 | 15:48
Is necrosis gebaseerd op necrofiel toevallig?

Mastermattie | 22-07-16 | 15:51

@Mastermattie | 22-07-16 | 15:45
Ik word in ieder geval niet afgezeken zoals sommige 'trollen'.
Ik voel me redelijk comfortabel.

necrosis | 22-07-16 | 15:50

Sterre is een leuke naam voor een jongen. Lol als hij later uit de kast komt

Terpetijnzeikert | 22-07-16 | 15:50

-NEVER- address the gigantic elephant in the room! Want eerlijk is eerlijk : Ondernemer mag zelf bepalen met wie hij zaken doet en als ervaringen hem hebben geleerd dat lichtgetinte Mo's en Ali's een wat 'zuidelijker' betalingsgedrag kennen is het zijn goed recht om te weigeren of een aanbetaling te wensen. Dit was weer die roze Olifant die we niet mogen benoemen....

TroyK | 22-07-16 | 15:50

@Mastermattie | 22-07-16 | 15:45
Je komt er nog wel achter dat necrosis bijzonder populair is bij de oudere dames. Zijn hofmakerij is uit de obscure nacht getrokken en nu ook al op klaarlichte dag te bewonderen.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:48

@McMarx | 22-07-16 | 15:41

- - -
Ja bedankt, lees net na mijn platonische plempsel jouw tegel over romantiek. Het is gvd ook nooit goe! ;-P

Really? | 22-07-16 | 15:46

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:35
Even voor de duidelijkheid: Peter Steele is dood.
Luistertip: Conflict- this is the ALF.
Dierenliefhebbers gaan doorgaans compleet door het lint, dus pas op voordat je het opzoekt en op 'play' drukt.....

necrosis | 22-07-16 | 15:45

necrosis | 22-07-16 | 15:36
necro, het spijt me dit ze zeggen maar het feit dat u als huistegelaar extreem veel tegeltjes op GS plaatst (toegegeven ik stond vorig jaar ook in de lijst) betekent nog niet dat u populair bent (hetzelfde geldt voor mij overigens)

Mastermattie | 22-07-16 | 15:45

@Zandtheetje | 22-07-16 | 15:41
Hij had het niet moeten mailen, enkel moeten denken. Dan was er niks aan het handje geweest. Eerlijk zijn, soms even niet.....

Hof van Tuinslang | 22-07-16 | 15:45

@Zandtheetje | 22-07-16 | 15:41
Tuurlijk. Je kan ook melden dat je het te druk hebt en opdracht daardoor niet kan aannemen of een schandelijk hoog honorarium vragen.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:45

@Piet Karbiet | 22-07-16 | 15:13

- - -
Piet hoe oud zijde gij? Houdt van het immer vrolijke Front [+een nummer iets met 414], doet aan Vondelgedichtenpardodiesels en vangt afentoe mijn lastige buurman op, als die weer komt suikerlenen [versierpogen]. Fascinerend.

Really? | 22-07-16 | 15:43

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:35
Verstandig. Romantiek is misleiding dan wel een valse verpakking voor neukdrift.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:41

De man verwoordt het beetje zwart op wit, wat natuurlijk niet netjes is, maar stel hij heeft al meerdere keren slechte ervaring gehad, dan snap ik donders goed dat je er klaar mee bent om opgelicht te worden "toevallig" steeds door Hasid, Mohammed en Soead. Ja dan is het generaliserend, maar het is ook een kansafweging. Als je 3x zo veel kans hebt om gezeik te krijgen met betalingen met Mohammed dan met Jeroen dan is voor mij de keuze ook snel gemaakt.

Zandtheetje | 22-07-16 | 15:41

@Thomas333 | 22-07-16 | 15:31
Mijn vader was straalbezopen toen ie mij ging aangeven op het stadhuis. Hij wist enkel nog mijn eerste naam. Pas veel later kon ie zich nog herinneren dat mijn derde naam "Maria" was maar toen was het gelukkig al te laat. Compleet mesjogge die katholieken.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:39

De dichtkunst niet, maar de trollen taarten wel. :)

MistaRazista | 22-07-16 | 15:38

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:15
Dat moet u wel, als u in een land woont/werkt waar in de grondwet vast is gelegd, dat u niet mag discrimineren en al helemaal niet op basis ras of afkomst, dus ook niet omdat u een naam "niet normaal" vindt, wat is normaal?!!

Maar goed. Vindt u dat mensen gelijk behandelen kudt? Dan heeft u in dit land ook helemaal niks te zoeken. Ga dan een land zoeken waar iedereen iedereen mag discrimineren, dan zult u anders gaan piepen, want dat is een rot maatschappij.

Ik ben tegen de islam en ik hoop dat de islam ooit wettelijk verboden wordt. Dat gaan wij beschaafd op een democratisch manier regelen, zodra een partij als de PVV aan de macht komt.

Maar, ik ben niet tegen mensen, ik ben tegen een zieke ideologie zogenaamd islam. Ik heb ook klanten die Mohammad en Ahmed heten en ik behandel ze keurig net als Jan en Kees, klant is koning, gewoon professioneel blijven, dat maakt het verschil tussen een tokkie ondernemer en een echte professionele ondernemer, als je je bedrijf door emoties laat besturen, dan ben je een nep ondernemer, en nep ondernemers gaan meestal vroeg of laat failliet.

Wonderful-Life | 22-07-16 | 15:37

Really? | 22-07-16 | 15:29
Mwa... linkse meisjes... Daar heeft een bekende gastredacteur van GS wel een mooi stukje over:
https://youtu.be/nqaKRjSyTLA?t=42s

Mastermattie | 22-07-16 | 15:37

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:29
"Iemand met een hotmail account (net zoals gmail) moet je sowieso nooit serieus nemen zo blijkt. Die hebben iets te verbergen en meestal is dat "iets" dat het daglicht niet kan verdragen."

- - -

Ik heb naast mijn e-mailacount van Apple ook een G-mailaccount, speciaal voor het geval ik niet in mijn Appletjes zou kunnen en Apple mij wel wil kunnen bereiken, bijvoorbeeld bij het veranderen van mijn accountgegevens. Dat heeft dus totaal niets met iets verbergen te maken, maar met veiligheid en praktisch nut.

Really? | 22-07-16 | 15:36

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:30
Kan ik het helpen dat ik zo populair ben?

necrosis | 22-07-16 | 15:36

ik was een boze jonge man, nu ben ik een romantische oudere man.
Maar wanneer ik ENT draai, ben ik weer een kwaadaardige oudere man.
necrosis | 22-07-16 | 15:31
.
Vreemd hoor, want eens was ik een romantische jonge vrouw en nu ben ik een niet.meer romantische oudere vrouw. hahaha.

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:35

@Piet Karbiet | 22-07-16 | 15:13
De 'digtkunst' is er sinds Vondel ook niet beter op geworden.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:34

@Ommezwaai | 22-07-16 | 15:27
Peter Steele (Type O Negative) zei ooit: ik was een boze jonge man, nu ben ik een romantische oudere man.
Maar wanneer ik ENT draai, ben ik weer een kwaadaardige oudere man.

necrosis | 22-07-16 | 15:31

van heinde en verre | 22-07-16 | 15:29
Op de GS redactie staat oo ieder bureau een Nespresso machine dus van koffie halen zal weinig komen "koffie halen" (met aanhalingstekens) dan weer wel...

Mastermattie | 22-07-16 | 15:31

"O, Sterre der Zee"
Wat is er in 's hemelsnaam mis met de Heilige Maagd Maria?

Thomas333 | 22-07-16 | 15:31

Hiermee doelt ze op de reactie van het bedrijf Webstick. Die schreven Souad alleen te werken 'voor mensen met normale namen, zoals Jeroen, Kees, Rob, et cetera. Namen als Souad, Osama, Saddam dienen 50% vooruit te betalen.'
Tja.... ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Martijn heeft vast te maken gehad met wanbetalers die steeds opnieuw een getinte naam hadden en hij is er nu klaar mee.

Schietmijmaarlek | 22-07-16 | 15:31

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:24
Jij krijgt twee kusjes....
necrosis | 22-07-16 | 15:25
.
Het is alles of niets hoor.

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:30

@Willianus Wortelus | 22-07-16 | 15:11
Het juiste antwoord.

Mark_D_NL | 22-07-16 | 15:30

Overigens ben ik van mening dat de Nederlandse regering per direct de werkvergunning van deze Friese hoofdredacteur dient in te trekken wegens etnisch profileren!

Brulboei_61SB | 22-07-16 | 15:29

@van heinde en verre | 22-07-16 | 15:29
En daarna heeft ze een alias....

van heinde en verre | 22-07-16 | 15:29

Van een 'Sterre' zou ik zelf als werkgever niet wakker liggen, maar ik zou wel alert blijven, wegens vermoedelijke bakfietsouders met een hang naar groen-slinkse brainwash-opvoedingsideologieën.

Really? | 22-07-16 | 15:29

Hahahahahaha

litebyte | 22-07-16 | 15:29

Dat webstick... zal niet echt een bijzonder bedrijfje zijn geweest. Is nu al spoorloos verdwenen.

Kameroudste | 22-07-16 | 15:29

Ik vind Sterre een mooie naam. Sorry, ja echt. En wat boeit het. De eerste maanden op de redactie wordt ze toch alleen maar aangeroepen met: hé, haal ff koffie!

van heinde en verre | 22-07-16 | 15:29

Iemand met een hotmail account (net zoals gmail) moet je sowieso nooit serieus nemen zo blijkt. Die hebben iets te verbergen en meestal is dat "iets" dat het daglicht niet kan verdragen.

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:29

doskabouter | 22-07-16 | 15:28
Ik meen Kwit?

Ommezwaai | 22-07-16 | 15:28

@Sano | 22-07-16 | 15:10
webstick.nl staat wel in de Google resultaten. Het kan zijn dat ie tijdelijk z'n website uit de lucht heeft gehaald.
En een KvK inschrijving is niet per-se nodig als zelfstandige.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:28

@Ommezwaai | 22-07-16 | 15:25
Ook voor in het archief.

dlseth_ | 22-07-16 | 15:28

Zeg Prittmeneer, wie gaan er hier over de tieten?? Nou dan!

doskabouter | 22-07-16 | 15:28

@eerstneukendanpraten | 22-07-16 | 15:25
*wederom naar witte porseleinen god rent en maagtabletten gaat bestellen*

necrosis | 22-07-16 | 15:27

necrosis | 22-07-16 | 15:25
Bent u soms in een romantische bui?

Ommezwaai | 22-07-16 | 15:27

Hele oude naam, maar pica's

Bokito ergo sum | 22-07-16 | 15:26

@Lupuslupus | 22-07-16 | 15:24
Jij krijgt twee kusjes....

necrosis | 22-07-16 | 15:25

dlseth_ | 22-07-16 | 15:18
En wat doen jullie eigenlijk met de Souad's?

Ommezwaai | 22-07-16 | 15:25

necrosis | 22-07-16 | 14:56


Dat is de moeder van Jesse Klaver, geen wonder dat zijn Marokkaanse vader uiteindelijk toch voor de geyt gekozen heeft...

eerstneukendanpraten | 22-07-16 | 15:25

"Nee, want Marck is lekker normaal."
DeZwaen | 22-07-16 | 14:43
.
Mark... aan wie doet me dat ook weer denken..
.
enne,. is Marck= Pritt Stifft...?

telelezer | 22-07-16 | 15:25

Ken 'n grote verzekeraar die mensen met meer dan drie klinkers achter elkaar weigert. Zit netjes in de software ingebakken.

Tsja, waarom niet?

mrXL | 22-07-16 | 15:25

@LuckyGirl | 22-07-16 | 15:03
*kusje*
necrosis | 22-07-16 | 15:22
.
:-(

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:24

Martijn van de webdesing heeft leergeld betaald in het verleden, vermoed ik zo.

Ikdus | 22-07-16 | 15:24

Wat dacht u van verzekeringen en datingsites voor hogeropgeleiden. Daar wordt in NL gewoon openlijk mee geadverteerd!
Mastermattie | 22-07-16 | 15:19
Ja, maar selecteren doen ze niet. Iedereen kan gewoon zo'n verzekering nemen of lid worden van zo'n site.

mrfreeze | 22-07-16 | 15:24

@ Mastermattie | 22-07-16 | 15:19

Parbleu. En een heao of MER tellen ze dan als hoog opgeleid, dat is nog het ergste.

Sjors W. | 22-07-16 | 15:23

Dit riekt naar uitlokking.
Deze bontkraag in optima forma doet het er gewoon om.
.
Bedank je mede afkomstgenoten maar voor de ellende die ze over ons ooit zo prachtige land hebben uitgestort.
Zonder deze gifkikkers was dit nooit gebeurd.
.
Maar nee, subiet de racismekaart trekken en aangifte gaan doen, de held.

Ommezwaai | 22-07-16 | 15:22

Nu vind ik op zich alles best, als de high res foto's van de manboobs van de huidige redactie maar niet op het web gepleurt worden. Ondergetekende wil over een paar uurtjes graag nog aan de gebakken mosseltjes.

Hetkanverkeren | 22-07-16 | 15:22

@LuckyGirl | 22-07-16 | 15:03
*kusje*

necrosis | 22-07-16 | 15:22

Sjors W. | 22-07-16 | 14:58
Sorry maar kan me niet anders voorstellen als dat het als grap bedoelt was en dat Martijn dacht dat ie in de zeik genomen werd. En het was dus ook niet serieus bedoeld, als aanvraag. En het is dan een bijzonder grappig antwoord, toch?

corbiere | 22-07-16 | 15:21

Komt de foto van Sterre in het volgende (vrijmibo) topic?

Mastermattie | 22-07-16 | 15:21

@McMarx | 22-07-16 | 15:16
Jammer, ik wilde net de volledige discografie van Valvontacomissio (Finland) nog even gratis cadeau doen aan alle lezers van GeenStijl.
*in hoekje gaat zitten mokken*

necrosis | 22-07-16 | 15:21

mrXL | 22-07-16 | 15:05
Wat dacht u van verzekeringen en datingsites voor hogeropgeleiden. Daar wordt in NL gewoon openlijk mee geadverteerd!

Mastermattie | 22-07-16 | 15:19

De broer van mevrouw heeft zelf een webbouw bedrijf is dit wel echt of gewoon concurrentie vernielen mahgreb style?

Leprecunt | 22-07-16 | 15:19

Ik moet helemaal niks.
Willianus Wortelus | 22-07-16 | 15:11

Ik zeg dat ook altijd, maar den ontvanger is het daar tot op heden toch nog nooit mee eens geweest.

breakingnews | 22-07-16 | 15:18

@Wonderful-Life | 22-07-16 | 14:53
"Als je een bedrijf runt, dan moet je iedereen gelijk behandelen en professioneel blijven."

Doen we ook. Alle aanmeldingen van Mohammeds behandelen we gelijk; ze gaan allemaal professioneel de prullenbak in.

dlseth_ | 22-07-16 | 15:18

@necrosis | 22-07-16 | 14:56
Vanaf nu af aan klik ik nooit meer op jouw linkjes.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:16

Ik moet helemaal niks.
Willianus Wortelus | 22-07-16 | 15:11
.
En zo is het precies.

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:15

Ach kom, GS moet zowieso geen vrouwen meer aannemen. Niemand kan het niveau van tante Nannabel benaderen, en die troela van van Hemelrijk al helemaal niet.
Koop. Nannabel. Terug!

Conan de Rabarber | 22-07-16 | 15:14

@Mastermattie | 22-07-16 | 15:10:
Goeie! +1

LuckyGirl | 22-07-16 | 15:14

Tijd voor die Gedigt:
.
Beter een tiet
in den hand
Dan
10
In de
Lugt.

Piet Karbiet | 22-07-16 | 15:13

@LuckyGirl | 22-07-16 | 15:08
Liever niet, ik moet nog eten.....

necrosis | 22-07-16 | 15:12

Als je een bedrijf runt, dan moet je iedereen gelijk behandelen en professioneel blijven.
Wonderful-Life | 22-07-16 | 14:53

Ik moet helemaal niks.

Willianus Wortelus | 22-07-16 | 15:11

Vondel heeft een gedicht (Kinder-lyck) gemaakt over zijn overleden zoontje Constantijn.

Jeff Hawke | 22-07-16 | 15:10

Btw het lijkt erop dat Webstick niet eens bestaat, geen website, geen KvK. Meneer heeft zelf wel een webbedrijf. T stinkt aan alle kanten iig.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:10

breakingnews | 22-07-16 | 14:50
Die heeft de melk wel horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt.

Mastermattie | 22-07-16 | 15:10

@pwak | 22-07-16 | 15:06
Ken jij het verschil tussen een pseudoniem en een echte (belachelijke) naam.

necrosis | 22-07-16 | 15:10

@Stormageddon | 22-07-16 | 15:07:
Nanninga Moet Terug!

LuckyGirl | 22-07-16 | 15:10

Want het is natuurlijk de schuld van Sterre dat ze Sterre heet, toch?

Deipnosophist | 22-07-16 | 15:08

@ Willianus Wortelus | 22-07-16 | 14:59
Spuit 11

El Rico Grande | 22-07-16 | 15:08

Weg met ons door vooroordelen? LOL
Zo gaat ie goed.
De naam Sterre is NL Erfgoed en de eerste Sterre was Suzanna van Baerle (1599-1637)

resources.huygens.knaw.nl/vrouwenlexic...
"Vanaf dat moment gebruikte hij de petrarcistische betiteling ‘Sterre’ om haar aan te spreken. Tussen november 1626 en januari 1627 was Huygens enkele malen in Amsterdam, maar wanneer hij ten slotte haar jawoord heeft gekregen is niet duidelijk, mogelijk in februari 1627. In zijn gedicht ‘Vrijerij’ van 23 januari 1627 blikt hij hierop vooruit (Leerintveld, 12): ‘Zo kweelde Sterrevriend, ter antwoord van zijn luit,/ En ’t krachtige geluid/ Dee[d] ’t diamanten hart van sture STERR’ vervallen/Tot minder als kristallen/ Nog schreit hij al van vreugd, nog zong hij al van pijn,/ En Sterre was al zijn’. Op 24 februari 1627 werden de huwelijkse voorwaarden opgemaakt en op 6 april trouwden Suzanna en Constantijn te Amsterdam, in tegenwoordigheid van onder anderen Constantijns peetvader Justinus van Nassau."

MistaRazista | 22-07-16 | 15:08

@necrosis | 22-07-16 | 14:56:
Zoek de mossel.

LuckyGirl | 22-07-16 | 15:08

Hij heeft ook z'n LinkedIn profiel al verwijderd. Volgens mij wordt Martijn een beetje belaagd :)
mrfreeze | 22-07-16 | 14:53
.
Ja zo rolt "tolerant" Nederland. *kots*. Hulde voor Pritt dus. Ik ken zijn overwegingen niet (helderziendheid is mij vreemd) maar het lijkt mij niet uitgesloten dat dit is bedoeld om een knuppel in het smerige politiek-correcte hoenderhok te gooien.
.
Het is dat Ien Dales mens geweest met haar "wet gelijke behandeling" die de oorzaak van al deze politiek correcte rotzooi is geweest.
.
Je moet gewoon je EIGEN afweging maken of je iemand aanneemt of niet. Daar gáát een ander niet over.

Lupuslupus | 22-07-16 | 15:08

Zo is het. Bring back Annabel. En huur Dieuwertje Kuijpers in. En geef Arthur van Amerongen een wekelijkse plek. Beetje niveau terugbrengen op deze pagina's.

Stormageddon | 22-07-16 | 15:07

Prima tieten? Aannemen, mafklappers! Niemand heeft toch problemen met Zimra Geurts? Ook prima tieten met een idiote naam.

omanders | 22-07-16 | 15:07

@lachenjoh | 22-07-16 | 15:03
*gaat weer knielen voor de witte porseleinen pot*

necrosis | 22-07-16 | 15:06

Nee,"Pritt" is een normale naam.

pwak | 22-07-16 | 15:06

Ons een beetje blij maken met een dooie tiet...

Rest In Privacy | 22-07-16 | 15:06

Of dacht je soms dat je autoverzekering overal evenveel kostte? Wordt ook *zwaar* etnisch geprofileerd naar het kleurtje van de inwoners... Dan mag het zeker ineens wel?

mrXL | 22-07-16 | 15:05

Namen vandaag de dag zijn sowieso uit de lucht gegrepen. Doet me denken aan dit stukje van George Carlin (RIP):
www.youtube.com/watch?v=oo8CrY_ZfFk

Eugene Lury | 22-07-16 | 15:04

Balsaq | 22-07-16 | 14:43:
... geen naam maar een diagnose...+1
.
Pedronegro | 22-07-16 | 14:48: OMFG?..
"Tiny Cox?"
-"Present".
Ik zou het in vergaderingen niet meer houden.
Bij de presentielijst voorlezen zou ik al verwijderd worden nog vóór zijn naam genoemd werd.
.
necrosis | 22-07-16 | 14:48: +1

LuckyGirl | 22-07-16 | 15:03

LangeTijdGeleden | 22-07-16 | 14:46
Ze is geen 18 maar 28 (of 27) gelet op de 1988 in het emailadres.

Mastermattie | 22-07-16 | 15:03

@necrosis, ik doe niet moeilijk ;)

lachenjoh | 22-07-16 | 15:03

Lullig voor Sterre dat 'r ouders gewoon een kutnaam kozen. Gelukkig voor Sterre kan ze met gemak haar voornaam laten omzetten naar Marcel.

lillendvleesch | 22-07-16 | 15:03

@Piet Karbiet | 22-07-16 | 14:55
Wat nou?
Ik reaguur ontopic!

necrosis | 22-07-16 | 15:00

Echt nieuw is de naam niet. Joost van den Vondel had een dochter, Sterre, die jong overleed. Hij schreef er een gedicht over. www.gedichten.nl...
El Rico Grande | 22-07-16 | 14:40

Kletsnek.

-Gedicht is van Constantijn Huijgens, niet van Vondel
-Dat gedicht gaat over zijn pas gestorven vrouw Suzanne

Get your facts straight. Grapjas.

Willianus Wortelus | 22-07-16 | 14:59

B00 | 22-07-16 | 14:43
Je snapt het niet hè? Dat kan natuurlijk, maar denk nog eens heel goed na, weet ik zeker dat ook jij het toch wel gaat begrijpen.

Inderdaad, blijkt het toch best wel een heel goed punt te zijn.

Boris die Sauertopf | 22-07-16 | 14:59

@ mrXL | 22-07-16 | 14:50

Hoewel ik mijn vraagtekens heb bij het business plan, is het verzoek niet super slordig.. in het verleden wel eens voor autochtone succesvolle 50+ MKB'ers gewerkt en wat die soms aan mails sturen.. Ik vind de reactie onprofessioneel, compleet onnodig als eerste reactie, en getuigen van een partij vooroordelen. Hij hoeft niet met Souad te werken als hij daar geen zin in heeft, dat staat natuurlijk vrij, maar de keerzijde is dat ik ook niks meer van deze Martijn zou afnemen. Staat mij weer vrij. Dit is in mijn ogen geen frisse eerlijkheid, maar botte horkerigheid.

Sjors W. | 22-07-16 | 14:58

@Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43
Was natuurlijk niet zo slim van dat webdesignbedrijf op het zo direct te zeggen tegen die juffrouw Saoud.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 14:58

Volgens mij is het nog steeds echt andersom, wij Nederlandse mensen hebben -eerst- proberen "zaken" te doen met "jullie", en zijn "jullie" -daarna- pas gaan vermijden.

DaJonkel | 22-07-16 | 14:58

@ breakingnews | 22-07-16 | 14:50

Ik moet wel iets hebben gehoord. Maar gezien mijn misser is je opmerking terecht!

El Rico Grande | 22-07-16 | 14:57

De enige Nederlander die het volste recht had en dat dus ook deed) om zijn dochter Sterre te noemen is André Kuipers.

Verder mag iedereen die De Bruin/Bruyne/wat-voor-spelling-dan-ook heet Sterre aangeven bij de burgerlijke stand. De rest niet.

Dr. Ka wo lo | 22-07-16 | 14:57

Ik snap het al, het is een pseudoniem voor Fatima, en daar is GS achtergekomen!

lanexx | 22-07-16 | 14:56

Als dit serieus is vind ik het best wel triest. :')

MaxiCosi24 | 22-07-16 | 14:56

@mrfreeze | 22-07-16 | 14:50
Ik proef uit dat mailtje de pure frustratie dat ie te vaak belazerd is door mensen zonder "normale" naam en zich in een moment van zwakte liet gaan.
Die ervaring heeft een groot deel van de ondernemers en die doen het gewoon op de manier die jij noemt. Wat niet weg neemt dat feiten feiten blijven.

sinar2 | 22-07-16 | 14:55

@necrosis | 22-07-16 | 14:48
.

Redactie: redactie@geenstijl.nl (verboden voor persberichten)
Technische vragen: info@geenstijl.nl
Persberichten mogen naar (en alleen naar) persberichten@geenstijl.nl

Een beller is sneller. Onze servicedesk zit klaar voor al uw vragen op
084-8348496.
Vergeet niet uw naam en nummer in te spreken. Geef ook aan wat het onderwerp van gesprek is, dan weten we of het de moeite van het terugbellen waard is.

Piet Karbiet | 22-07-16 | 14:55

Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43
Ik vind het echt super grappig ( Face-book link)

corbiere | 22-07-16 | 14:54

Hij heeft ook z'n LinkedIn profiel al verwijderd. Volgens mij wordt Martijn een beetje belaagd :)

mrfreeze | 22-07-16 | 14:53

En terecht! Weg met de Sterre's, Lieve's en al die andere bakfiets kinderen.

Schmutz Geilmacher | 22-07-16 | 14:53

Prima tieten zijn wel pluspunten hoor!

Maar die Martijn is echt een enorme tokkie, dat soort mensen makken zichzelf belachelijk.

Bij mij betaalt iedereen 100% vooruit, het maakt niet uit wie het is, gewoon laat iedereen 100% vooruitbetalen. Mijn klanten zijn heel tevreden, want ze komen vaak weer terug voor nieuwe bestellingen. Als je een bedrijf runt, dan moet je iedereen gelijk behandelen en professioneel blijven.

Wonderful-Life | 22-07-16 | 14:53

-weggejorist-

nlmb | 22-07-16 | 14:53

Ik heb een Franse voornaam van een gevluchte Hugenoot en van een vermoorde Angelsaksische katholieke missionaris.
Lijkt mij dat ik op alle fronten zal slagen.

*typemachien van zolder halen doet*

Piet Karbiet | 22-07-16 | 14:51

Landverraad en vechten voor de vijand staat 6 jaar op.
XaleX_2 | 22-07-16 | 14:47
.
Vroeger stond op landverraad (terecht) de doodstraf en nu nog maar 6 jaar (met aftrek van 1/3e).
Nog even en ze krijgen een medaille.

Lupuslupus | 22-07-16 | 14:51

Wat de neuk... das ook niet aardig. En dan mis ik natuurlijk ook nog de foto!!

VakerWelOfNiet | 22-07-16 | 14:51

@ Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43

Dat kan wel zijn, maar het is natuurlijk wel een rare mail. Kan me best voorstellen dat Souad wat teleurgesteld was.

Sjors W. | 22-07-16 | 14:51

Pritt, je mag het een vreselijke naam vinden. Echt nieuw is de naam niet. Joost van den Vondel had een dochter, Sterre, die jong overleed. Hij schreef er een gedicht over. www.gedichten.nl...
El Rico Grande | 22-07-16 | 14:40

Het was Constantijn Huygens die het gedicht Sterre schreef. Over het overlijden van zijn vrouw Suzanne, die hij in gedichten Sterre noemde. Wat jij hier schrijft lijkt voort te komen uit onwetendheid over de plaats van de klepel, maar ik vraag me ook af of je de klok wel hebt horen luiden?

breakingnews | 22-07-16 | 14:50

Even voor de goede orde. Vroeger was er onderscheid tussen horizontale- en verticale discriminatie. Horizontaal was tussen burgers onderling, verticaal tussen burgers en overheid. Dat laatste is idd niet wenselijk.

Dat eerste echter, daar heeft niemand wat over te zeggen. Volgens de letter der wet is iedere niet-biseksueel al strafbaar aan 'discriminatie'.

Je zal maar als zzp-er veel gekloot met die gasten gehad hebben... Geen enkel probleem met z'n standpunt, had het alleen wat subtieler mogen verwoorden.

mrXL | 22-07-16 | 14:50

Tuurlijk mag Martijn leveren wat-ie wil aan wie-ie wil. Maar reageer dan gewoon niet, of geef aan dat-ie 50% vooruit betaald wil hebben. Door het op de naam te gooien, met deze tekst, maakt-ie zich wel belachelijk.

mrfreeze | 22-07-16 | 14:50

Ondertekend door iemand die zich Pritt noemt. Over normale namen gesproken...

Jan6887 | 22-07-16 | 14:50

Ik zou haar doen.

lachenjoh | 22-07-16 | 14:50

Je kunt ook te eerlijk zijn. Beter is dat je de redenen voor jezelf houdt. Dat doen btw 95% van alle managers voor mijn gevoel.

New Quacka | 22-07-16 | 14:49

Oh en Sterre. Neem AUB een nieuwe email adres. Deze is echt om te janken.

LangeTijdGeleden | 22-07-16 | 14:48

Wanneer mag ik eens een stukje voor mijn favoriete website schrijven?
Ik heb er al heel wat uren in gestoken en heb met ruim 71.000 (!) comments het meest geplempt onder één nick in minder dan acht jaar tijd.
De werktitel ligt al klaar (ode aan de rijpere vrouw).
*wacht gespannen op antwoord*

necrosis | 22-07-16 | 14:48

Als Tiny Kox in de politiek wel kan moet Sterre bij GS geen probleem zijn

Pedronegro | 22-07-16 | 14:48

vijf-sterre topic! Ghaet soo deaur

Hemmenaar7 | 22-07-16 | 14:48

Op je 18e(!) blogger/redacteur van GS willen worden? Mejuffrouw heeft het niet zo heel hoog in de bol hoor. Echt niet. Maar ja dat krijg je met zo'n naam, die denken dat ze God's cadeautje aan de wereld zijn. Terwijl we héél goed zonder kunnen.
Ga eerst maar eens 10 jaar ècht presteren mejuffrouw.
En hoe kan iemand van 18 een "uitstekend cv" hebben? Redactrice van de schoolkrant geweest?

Lupuslupus | 22-07-16 | 14:47

@Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43
Omdat je elke keer gezeik hebt met mensen die Mo of Abdoel enzovoort heten mag je natuurlijk geen bedenkingen hebben als de volgende Mo zich bij je meld en iets van je wil.
Dan valt de hele policor troep over je heen dat je niet iedereen over één kam mag scheren, dezelfde policor troep die iedereen die PVV stemt voor racist uitmaakt.

sinar2 | 22-07-16 | 14:47

geenstijl heeft ook weer eens niets zinnigs te melden.
B00 | 22-07-16 | 14:43
Topicje over de Nederlandse jihadgangers die bij verstek wel 6 jaar cel kregen. Landverraad en vechten voor de vijand staat 6 jaar op.

XaleX_2 | 22-07-16 | 14:47

Goed zeau Pritt, tijd dat iemand er eens iets tegen onderneemt
#ThisWillNotStand

Tobi | 22-07-16 | 14:46

Een 18-jarig mokkel dat eindelijk de linkse indoctrinatie van haar studie opzij zet en bij een zeer neutraal en objectief webblog wilt gaan stage lopen... En jullie wijzen het af om haar naam?

Terecht. Wie de fuck noemt z'n dochter nou Sterre behalve wegkijkend bakfietsrijdend ambtenaar volk.

LangeTijdGeleden | 22-07-16 | 14:46

Hassan lijkt me een mooie naam voor de volgende hoofdredacteur van deze site.

succesvol | 22-07-16 | 14:46

-weggejorist-

kutkersrman | 22-07-16 | 14:46

En een Marck met c k op 't einde mag wel?

KonkyDong | 22-07-16 | 14:45

De Webstek van Martijn ligt er in elk geval al uit. Maar los daarvan, de man heeft een commercieel bedrijf, mag werken voor wie hij wil en voor wie niet. Hij is daarnaast ook nog eens goudeerlijk, terwijl anderen niet reageren of een smoes verzinnen.

Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat hij ook zo reageert omdat er weer iemand mailt die dé responsive site op het gebied van Londen (?) wil maken om de bekendheid van Londen in NL te gaan vergroten. En hij de levensvatbaarheid niet zo hoog inschat...

breakingnews | 22-07-16 | 14:45

Erfzonde is een gristelijk verzinsel, moet je je niet toe verlagen. Die naam is de schuld van haar ouders, niet van haar. Gun haar een kans als ze met een acceptabele artiestennaam komt.

Zwartbroek | 22-07-16 | 14:44

Haha.. Ambroos.. een jongen die Dominique heet..

Sjors W. | 22-07-16 | 14:44

-weggejorist-

JBKiller | 22-07-16 | 14:43

Oh, ik hoop zo dat de Joop hier ophef over gaat maken...

Lood om oud ijzer | 22-07-16 | 14:43

Juischt.

Net als 'Kevin'. 'Kevin' is geen naam, maar een diagnose.

Balsaq | 22-07-16 | 14:43

-weggejorist-

B00 | 22-07-16 | 14:43

Dit gaat natuurlijk hier over.
https://www.facebook.com/meesterbartschrijft/photos/a.166860790119780.38252.110288832443643/722621697877017/?type=3&theater
Allochtonen weten de weg naar social media altijd goed te vinden als ze benadeeld worden, maar wanneer mensen uit hun kring stoute dingen doen (van omaatjes beroven tot ze opblazen) is het muisstil.

-edit: Als we het even omdraaien; wanneer ga jij je van die man distantiëren dan?-

Captain Pervert | 22-07-16 | 14:43

Haha... Is dit een grap?

Mastermattie | 22-07-16 | 14:43

Nee, want Marck is lekker normaal.

DeZwaen | 22-07-16 | 14:43

Tieten en een ster, wat heeft een man nog meer te wensen;-)

peanutpower | 22-07-16 | 14:43

Mooie PWNage maar daar heeft men bij GS toch nicks voor uitgevonden?

CynicalBastard | 22-07-16 | 14:42

doe mij ook eens een foto pritt!

Junkycat | 22-07-16 | 14:42

Pritt, je mag het een vreselijke naam vinden. Echt nieuw is de naam niet. Joost van den Vondel had een dochter, Sterre, die jong overleed. Hij schreef er een gedicht over. www.gedichten.nl/nedermap/poezie/poezi...

El Rico Grande | 22-07-16 | 14:40

"Prima tieten"
En dan godverdomme geen foto's plaatsen?!

Hof van Tuinslang | 22-07-16 | 14:40

En zo is 't
Fuck you en je bakfietsouders!

beschuitfluiter | 22-07-16 | 14:36

Foto!

Noordoost | 22-07-16 | 14:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken