Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Ebru Umar

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Ebru Umar. Razendactueel Schreeuwmeisje. Werd uit Amsterdam (NL) én Kusadasi (TR) weggetreiterd en verhuisde toen maar naar een mocrovrije buurt in hometown Rotterdam. Waar nu het rigide Erdoganisme woest tegen de kades klotst, de rode Fahnen hoog over de Urüsmüsbrug marcheren.

Reaguursels

Inloggen

Leuke schoenen trouwens.

voldemort | 24-07-16 | 09:21

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 21:25
Dat is niet wat ze vindt dat het moet zijn maar gewoon een constatering.

Maurice63 | 23-07-16 | 01:07

Democratie betekent dat de meerderheid de minderheid mag afmaken.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 23:57

Marinus van der Lubbe kwam uit LEIDEN Jan. Een Radencommunistische metselaar uit Leiden.

Baby Fark McGee-Zax | 22-07-16 | 19:09

Beetje slap meer van hetzelfde keukentafel koetjes en kalfjes gezwets.Zelfs voor een thuiswedstrijd was het te vrijblijvend.Dit is nu de tweede keer ik sla ze in het vervolg maar over,sorry maar dat kan veel beter.Er zit totaal geen voorbereiding in dit gesprek.Mijn tijd verdoe ik liever ergens anders.

tegenalles | 22-07-16 | 15:03

Wat een verademing die Ebru!
Zij heeft aan alle kanten gelijk. Aantoonbaar gelijk zelfs. Denk bijvoorbeeld ook aan het WRR rapport uit 1979 waarin gewaarschuwd werd voor een "botsing van culturen" als er geen streng immigratiebeleid zou komen. Dat het van de ontvangende samenleving "grote en kostbare inspanningen" van "onoverzienbare proporties" zou gaan vergen, en grote schade toebrengen aan de samenleving. De politiek keek welbewust weg (VanAgt Lubbers Kok Balkenende) en daar zitten we dan. Honderden miljarden armer en een ontwrichte samenleving. En zelfs Rutte wil de afbraak tegen beter weten in ijskoud voortzetten (EU/Merkelplan).

ben kokhals | 22-07-16 | 15:02

Weinig interessant interview. Jan: Is water nat ? Ebru:Ja, water is nat.

Zou haar zeker doen. geen teen -1

Cuban8 | 22-07-16 | 14:28

Ebru Umar is een heldin... een van de eerste Turken die er een fatsoenlijk verstand op na houden en hun mening geven, en die dat blijven doen ondanks druk van bovenaf.Daarvoor verdient zo mijn hoogste lof.

mallekater | 22-07-16 | 13:47

"Onze" politieke leiding lijdt aan goedmensverkokering en Fyra koorts. Ook al staan de seinen al 40 jaar op rood wat betreft islam immigratie. Men zit nog steeds in de anti Janmaat modus. Eigenlijk bizar dat we nog steeds naar zo'n Jan Roos/Ebru discussie zitten te kijken.
Feitelijk niets verandert.
Ook al staan overal de seinen op rood en botsen overal in Europa de treinen op elkaar in een steeds sneller tempo, men blijft volharden in de doodlopende weg met de EU als aanjager. Daarom is een totale ander benadering gewenst met totaal andere leiders. Dat die komen staat vast. Ik ben het dan ook niet eens met Ebru dat er geen hoop meer is. Integendeel, het omslagpunt nadert met snelle schreden alleen de politici/MSM hebben het nog niet door behalve Wilders dan. Die zitten vast in hun goedmens kokertje. Na de komende verkiezingen in heel Europa en voor ons in Nederland zal het politieke landschap er fundamenteel anders uitzien. Einde van de Fyra bestuurders. Die trein komt tot stilstand. Eu terug in het hok met de islam erbij.

dijkbewaker | 22-07-16 | 13:35

Inderdaad is Ebru een zeer intelligente en welbespraakte vrouw. Er zijn meer mensen met lef nodig om te voorkomen dat de wolven het hier straks voor het zeggen hebben.
O wacht, dat hebben ze al.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 12:01

Niet heel spannend gesprek als twee mensen het al met elkaar eens zijn
merel veld | 22-07-16 | 10:41
Hopelijk niet alleen deze twee!
Ik ben het althans en zo te zien meerdere hier ook met ze eens!
Ebru heeft lef respect! Lef is wat wij ook eens moeten hebben!

Briljante idioot | 22-07-16 | 11:19

Politiek is per definitie niet objectief, maar subjectief en hypocriet.
Iedereen die objectief is weet dat er veel mis is met de multiculturele samenleving en dat die wellicht nooit echt gaat functioneren. Maar politici en verschillende groeperingen hebben eigen persoonlijke belangen. Hun eigen falen toegeven is iets wat ze vanuit partijbelangen en persoonlijke belangen niet zullen doen. Dus blijven ze alles wat krom is rechtpraten. Net zoals ze zelf niet voor de camera toe zullen geven dat de euro een mislukt project is.
Daarnaast is er nog de hele asiel industrie. Als er geen vluchtelingen meer komen hebben de medewerkers van het COA morgen geen baan meer. En de eigenaars van vakantieparken verdienen er ook flink aan. En zo zijn er nog wel meer.

lightyears | 22-07-16 | 11:12

@wildersamenvoorgaan | 22-07-16 | 11:04
Mee eens.

Watching the Wheels | 22-07-16 | 11:07

En ze labellen acties rond gas- en oliepijpleidingen als "vredemissies": "We are the world, we are the children". Letterlijk "schijn" heiligen nos.nl/artikel/2035683-zo-zie-je-ze-ni... en daarom ook geen glazen plafond bij defensie i.redditmedia.com/XvytH9ktH6JyHO5PBiS... het wekt immers minder agressie op als miss Piggy islamitische landen bombardeert. Al die integratie en opvang van moslims en het subsidiëren van behoud van eigen cultuur is een goedmakertje, ze hoopten agressie ermee weg te nemen, "eerlijk" delen. Verder de CDA-agenda (religieuze scholen), de PvdA-agenda (samen zijn we sterk, eeuwig hulpverlenen) en de CDA/VVD-agenda (de VOC-mentaliteit, over grenzen heen kijken, dynamiek, we kunnen het weer, never an honest word, toch?).
.
Hoe is het met die luchtmachtbasis Incirlik, waar @Koperhoudend | 22-07-16 | 00:56 over sprak en waarom horen we er niets over in het nieuws?

Watching the Wheels | 22-07-16 | 11:06

Ebru, eerst had ik mijn twijfels over jouw integriteit, dacht ik dat je een van de vele sensatie journalisten was, mediageil en indoctrinerend. Man,man,man ....... wat zat ik verkeerd. Ook in dit interview blijf je bij jezelf en zet je een feilloze analyse neer van de Nederlandse immigratieproblematiek en beschrijf je het falende politieke stelsel, dat maar niet wil luisteren naar de gewone man en vrouw op straat. Brilliant. Diep respect. Ik deel jouw eindconclusie: het komt nooit meer goed met Nederland. Jouw frustratie in dit interview is zo goed voelbaar, ik deel deze met je. Bedankt.

wildersamenvoorgaan | 22-07-16 | 11:04


oostermoer | 21-07-16 | 22:54
U bedoelt dat mens van het ministerie van gekke loopjes?

swassannuf | 22-07-16 | 10:59

Ebru wat ben je toch een fantastische vrouw.

Ruud530 | 22-07-16 | 10:59

Niet heel spannend gesprek als twee mensen het al met elkaar eens zijn

merel veld | 22-07-16 | 10:41

@mennie | 22-07-16 | 09:03
Inderdaad, maar Rutte zal voor zijn moeder, neefjes, nichtjes ook een goede toekomst willen. Merkel idem. Ze geloven gewoon in globalisering, vrije markt, vrij verkeer van arbeidskrachten. Ze willen alles "gezellig" door elkaar laten huppelen, leggen andere landen met hun militaire apparaat hun wil op ten behoeve van olie en gas en vinden het onverwacht dat in de asielstromen die ze mee helpen veroorzaken "shampoo ploflims" en trucklims deze kant op komen. Ze willen de kool en de geit sparen www.geenstijl.nl/archives/images/Erdor...

Watching the Wheels | 22-07-16 | 10:35

xzaz2 | 22-07-16 | 09:09

Oh, u is van de homosensuele persuasie met uw "flikker"?

eerstneukendanpraten | 22-07-16 | 09:28

-weggejorist-

xzaz2 | 22-07-16 | 09:09

Wil je een leerzaam/onderhoudend gesprek hebben, dan zul je tegengestelde meningen moeten hebben. Dit neigt automatisch meer naar slaapverwekkende zelfpijperij.
Vrees dat Jan niet zo goed in debating is ...

daytripper | 22-07-16 | 09:04

Ho ho, ik wil even iets rechtzetten. Rutte heeft geen kinderen, die heeft een moeder!

mennie | 22-07-16 | 09:03

@mezelf, die partij kun je De Roos van Umar noemen.

Rivpim | 22-07-16 | 08:51

Jan & Ebru de anti Denk eenheid.
Jan & Ebru kunnen nog even een partij oprichten voor:
de volgende Tweede Kamerverkiezing op 15 maart 2017.
Dat is ook de datum waarop de oppositie met Marx Rutte wil weten wanneer er nu iets gedaan wordt aan jouw referendum Jan.

Rivpim | 22-07-16 | 08:51

Jan Roos laat ook zijn baard staan.

potloodvent | 22-07-16 | 08:43

Weinig inhoud. Jan Roos vervalt in herhaling.Ik weet nu wel dat de integratie is mislukt. Ik had gehoopt dat Ebru haar mening zou geven over de mislukte coup in Turkije, de Gulen-beweging ed. Sowieso vind ik dat Ebru weinig te vertellen heeft. Ebru is beter in stukjes schrijven.

harpagornis | 22-07-16 | 08:43

Is Ebru nog vrijgezel? Ik wil haar een aanzoek doen :)

Marvin_NL | 22-07-16 | 08:30

@sickworld 07:34
Ik wil jou ook wat meegeven. Hou je aan je afspreken dat maakt jezelf geloofwaardiger.
Doei!

Gerard Leeflang | 22-07-16 | 08:06

Dat politici alleen alles voor geld doen dat is een opmerkelijke opmerking van Ebru. Dat zou betekenen dat de CU en de Refo's dat doen, dat de SP-er zn salaris voor geld inlevert en dat ook Greet er voor het geld zit. Bij VVD-ers zie je nog wel een beetje het elitaire maatpak geflaneer van wij-van-de-VVD staan boven de gewone domme man van de straat met vieze werkhanden, op een paar naïeve liberale marktidealisten na. Men lijkt toch echt te denken het goede te doen voor het land dan wel de mensch in het algemeen. Dus dat follow te money, dat lijkt toch wat simpel. Resultaat is overigens hetzelfde.

kloopindeslootjijook | 22-07-16 | 07:46

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:53 Ik had me voorgenomen niet meer op je te reageren, maar dit wil ik je wel meegeven: verdiep je in de effecten van schaliegaswinning, fracking, mijnbouw etc op mens, milieu en omgeving en je kunt niet anders dan tot de conclusie komen dat [a] het heel erg hard gaat nu en [b] de gewone man/vrouw/gemeenschap de prijs hiervoor betaalt. Je kunt WTW dan wel een hippie noemen maar hij benoemt wel een olifant en de belangrijkste actor in de geopolitieke agenda's (de anderen: wapenindustrie en valutahandel).

sickworld | 22-07-16 | 07:34

... Het is net alsof ik constant in een lied van Kinderen voor kinderen leef.
1+1 | 21-07-16 | 21:12
.
Sterkte, moet een hel zijn

Delaware | 22-07-16 | 07:32

DitjaarkrijgikAOW | 22-07-16 | 02:51

Ebru is gewoon een kakker. Daar zal het wel in zitten. Haar mening boeit mij ook verder vrij weinig.

JackHair | 22-07-16 | 06:01

Kan iemand mij uitleggen, Ebru was toen top nieuws, vrijheid van meningsuiting van een journalist in het geding = kernwaarde van Europa en zo. Maar opeens is daar die Sylvana en vanaf dat moment tot nu met Jan Roos was Ebru's mond gesnoerd tot totale stilte. Ik wil uitleg want ik wil het snappen. Hoe kan dat nou? Wat heeft Sylvana wat Ebru niet heeft?
.
Is Sylvana trouwens niet beter op haar plek om parlementariër te worden in haar thuisland? Daar komen ze nogal wat kwaliteitsmensen tekort. Ze kunnen daar die koers van de SRD niet omlaag krijgen.

DitjaarkrijgikAOW | 22-07-16 | 02:51

@eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 21:41
Gheheheeeee

keestelpro | 22-07-16 | 02:16

Goed niveau van die twee, die coup is dus echt voorbereid geweest door Erdogan zelf...

Doe mij maar twee ! | 22-07-16 | 01:41

Ik roep het al jaren: onze democratie wordt democratisch de nek omgedraaid. Onze tolerantie wordt misbruikt door intoleranten.
Waar ik ooit trots was op onze normen en waarden: vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloof, vrijheid van sexuele geaardheid wordt dit stelselmatig de nek omgedraaid en niemand doet iets. Sterker nog, zoals Jan al zei, dan ben je een racist. Het is toch niet te geloven hoe autochtone Nederlanders gediscrimineerd worden. Mensen die hun eigen eerste levensbehoeften niet meer kunnen betalen moeten wel meebetalen aan de gratis behoeften van nieuwkomers. Ik sta middenin de samenleving en hoor de schrijnende verhalen aan. We mogen helemaal verrot gescholden worden en onze eigendommen mogen worden vernield en als je 1x iets terug zegt over de afkomst van de daders, dan bellen ze de politie voor melding van discriminatie en staat binnen een half uur de politie voor je neus! We nemen asielzoekers op die vluchten voor problemen uit eigen land en ze gaan hier vrolijk verder met hun fitties. Ik ben er zo heel verschrikkelijk klaar mee! Kunnen we de overheid niet aanklagen wegens landverraad of zo, want daar begint het toch aardig op te lijken.

Maria.1 | 22-07-16 | 01:17

Ebru + Jan = ++

Ikdachthetniet | 22-07-16 | 01:08

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:39
Zonder tante Ebru geen spannende tegenstrijdigheden en dat maak haar in mijn ogen bijzonder/moedig/sterk/van dichtbij heel lief, en daarom zou ik haar("the" zoals u wil) bodyguard als van Withney Houston kunnen zijn.. *Take your time*

Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 01:00

Waarom is het eigenlijk geen nieuws dat Incirlik nog steeds code Delta heeft, en nog steeds geen stroom krijgt? Zie FB van de basis, en artikel op stripes.com.
Oh, en kleinigheidje, er liggen daar nog 50+ kernkoppen.

Koperhoudend | 22-07-16 | 00:56

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:44
Ja dat is leuk, bij nieuwe wijken kunnen bestaande energieleveranciers de investering naar zich toe trekken en meteen de hele wijk aanleggen, dus dan hoeft het niet eens ten koste van bestaande belangen te gaan.
.
@Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:47
"in een geldtransportwagen" humor! www.volkskrant.nl/buitenland/duitsers-...

Watching the Wheels | 22-07-16 | 00:53

McMarx | 22-07-16 | 00:44

Ja, het viel mij ook op dat Jan haar te vaak onderbrak. Dat heeft Jan niet nodig. Bovendien deed Ebru alleen maar terzake doende uitspraken, die niet onderbroken hadden moeten worden. Maar Jan niettemin plus één en Ebru altijd plus veel.

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:49

Ebru! Topwijf, altijd +1

Katvangert | 22-07-16 | 00:48

Fijn dat Ebru zich voldoende in het gesprek kon laten gelden. Als het aan Jan had gelegen hor je alleen maar hem.

Rest In Privacy | 22-07-16 | 00:44

Nehemia | 22-07-16 | 00:36

Dat is wel een punt wat je noemt, over haar veiligheid. Ebru moet daar zelf ook niet te lichtzinnig over denken. Maar goed... sollicitaties kunnen naar mij!

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:42

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:31
daar wordt wel wat mee gedaan. In Frankrijk en Denmarken zijn er installaties, maar het levert vaak te weinig op. De locatie moet er ook geschikt voor zijn. www.youtube.com/watch?v=ZgwspUPLafQ
Deze zijn ook wel geinig, maar niet geschikt voor NL www.youtube.com/watch?v=GA_UgVm9bvU

Wutbürger_ | 22-07-16 | 00:41

Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 00:35

Lol, hopelijk heeft het gesmaakt. Ik vind Ebru gewoon een knappe vrouw. Goed verzorgd, mooi opgemaakt, en, voor de mazzel, ook nog een goed stel hersenen.

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:39

Hoogstetijd 0.28
Laten we hopen dat ze veilig is. Vele van de Erdolf fanaten kunnen haar bloed wel drinken. We moeten er toch niet aan denken dat zo een juweeltje van vrijheidsuiting iets overkomt. Kerel, ik zou voor lange tijd in diepe rouw zijn. Overigens... Heeft ze al een vriendje? Zo niet. Waar kunnen de sollicitaties heen gaan? ;)

Nehemia | 22-07-16 | 00:36

@staples | 21-07-16 | 23:53
Een in Nederland geboren Marokkaan. Dat bestaat niet! Dan ben je Nederlander met Marokkaanse roots.

Maria.1 | 22-07-16 | 00:36

Ebru is een dapper meisje, twee bewakers per vierkante meter alstublieft.
Helaas is dat nodig in dit 'fijne' en 'vrije' land.
Haal ze maar weg bij de politici die op een bootje of langs de gracht veinzen homo's hoog in het vaandel te hebben.

Jackanders | 22-07-16 | 00:35

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:26
Komt door het kroketje tijdens de type.. kwam ff goed uit.. Zo makkelijk.. moeders mooiste van wat.. Van wat?

Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 00:35

Überhaupt geen buitenlanders. Een onbenut arbeidspotentieel van 2 miljoen mensen. Woningnood. Verdringing. Sociale spanningen.

heilgeil | 22-07-16 | 00:31

Wat is die Sadet Karabulut toch een lekkere vrouw.
Links gutmensch maar wel lekker.

Labanda | 22-07-16 | 00:31

Nehemia | 22-07-16 | 00:25

Zekers. Maar ik vind Ebru aan de buitenkant ook erg knap. Klein verschilletje wellicht, maar we denken hetzelfde!

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:28

@staples | 21-07-16 | 23:34
Besnijdenissen bij moslim vrouw onzin?! Ik denk niet dat zij gezegd heeft dat dit bij alle moslimvrouwen gebeurd, maar zelf is zij wel besneden, dus zij spreekt uit ervaring. En dat is echt geen lolletje. Barbaar is het!

Maria.1 | 22-07-16 | 00:26

de zwarte schaap
Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 00:23

Het...

Het zwarte schaap Veronica, een gedicht van Annie M.G. Schmidt, daar is de zeezender Radio Veronica naar genoemd. Toen Nederland nog Nederland was...

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:26

Hoogste tijd 00.19
Dat is mooi. Het laat ook maar weer zien dat de schoonheid van binnenuit veel belangrijker en mooier is dan de plastische etiketten uit het maakbaarheidsideaal uit de glossy's. Inderdaad. Met zo een tof wijf voel je je als man de koning te rijk.

Nehemia | 22-07-16 | 00:25

@staples | 21-07-16 | 23:53
Ben je een moslim?

Lewis Lewinsky | 22-07-16 | 00:24

Ik vind Ebru de zwarte schaap van het gezin..

Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 00:23

@staples | 21-07-16 | 23:59 Volgens mij wil Ebru geen Turk meer zijn. Maar wat was de vraag: waarom DENK? Ja weet ik veel. Om Erdogans masterplan in goede banen te leiden wellicht?

knutsel | 22-07-16 | 00:22

Wat ben ik blij dat ik Ebru weer hoor praten en wat heeft zij alweer gelijk, net als toen zij nog op de site van Theo zat, voordat een Mocro hem overhoop schoot.
Ebru meid, jij moet hoog op de kandidatenlijst van de PVV terechtkomen, wat zullen we genieten als jij t.o. Samsom en al die andere linkse malloten in de 2e kamer een debat aan het voeren bent!!
Geweldig interview, Jan.

Keyboardspeler | 22-07-16 | 00:22

Nehemia | 22-07-16 | 00:16

Ik vind Ebru juist wel moeders mooiste. En voor de rest, helemaal mee eens!

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:19

Vrouwen met de benen over elaar altijd +1. Behalve de lelijkerds dan, maar in die categorie zit Ebru zeker niet.

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:16

Toegegeven. Ook al is Ebru niet moeders mooiste. Maar wat een visie, wat een humor, wat een oprecht venijn en schitterend karakter. Ik zou me alles behalve schamen als ze aan mijn zijde stond. Werkelijk - ze is een parel

Nehemia | 22-07-16 | 00:16

Wat is Ebru toch een lekkere meid. Ook in haar denkwijze. Mocht ze nog een nieuw onderduikadres zoeken...

hoogstetijd | 22-07-16 | 00:13

die derde grote tegel ligt scheef... kudzooi.

lefbak | 22-07-16 | 00:12

FreuleVanStoetHaspel | 22-07-16 | 00:02
Ja, Mark Rutte bijvoorbeeld!

Ommezwaai | 22-07-16 | 00:09

mysteryposter | 21-07-16 | 23:18
De Graaf logeert 6 maanden per jaar op Corsica, fotografeert de salamanders daar om ons op de hoogte te houden..

Dr. Frambozenjam | 22-07-16 | 00:09

-weggejorist-

FreuleVanStoetHaspel | 22-07-16 | 00:02

@knutsel
Yep gezien. Maar geeft u eens antwoord op mijn vraag?

staples | 21-07-16 | 23:59

Onze man in Mockba | 21-07-16 | 23:53
Ghe, ghe...
Een Turkse aardbeving toch zeker?
.
Ik vind haar toch wel wat hebben.
Als ik niet zo intens van mevrouw Ommezwaai zou houden, zat er toch wel een kansje in -hoe klein ook- dat ik haar op een van mijn vroegere "strooptochten" wellicht eens bunkerhard zou hebben gedaan.
*Bruut ontwaakt*

Ommezwaai | 21-07-16 | 23:58

oostermoer | 21-07-16 | 23:42
Moet ik aardig zijn of realistisch? Ik vrees dat er niemand voor je gaat zorgen, tenzij je kinderen, broers en zussen hebt.
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:47

Graaf, je spreekt de realistische waarheid.
Ik leef ook met de dag. Nu ga ik onder de wol , nou ja wol.. het is 25 graden... Groeten van Oostermoer. Overigens Oostermoer was de naam van een oud Drents gebied.

oostermoer | 21-07-16 | 23:56

@staples | 21-07-16 | 23:53 Heb je het gesprek wel bekeken?

knutsel | 21-07-16 | 23:55

Leuk wijf die Ebru, kop als een aardbeving maar wel een leuk en tof wijf.

Triest verhaal dat Turkije zo stuk is, gaat niet beter worden in de nabije toekomst.

Onze man in Mockba | 21-07-16 | 23:53

@knutsel
En dat geld dus niet voor Turk Ebru?
@Graaf van Egmont
Waarom vind u dat? Inderdaad, althans, wel in Nederland geboren Marokkaan.

staples | 21-07-16 | 23:53

oostermoer | 21-07-16 | 23:42
Moet ik aardig zijn of realistisch? Ik vrees dat er niemand voor je gaat zorgen, tenzij je kinderen, broers en zussen hebt.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:47

Mag hopen dat het heel slecht weer is met de verkiezingen. Dan gaan tenminste echte mannen en vrouwen stemmen.

ikdenkwat | 21-07-16 | 23:46

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:41
Ok. Fair. Ik ben benieuwd. En mocht ik ongelijk hebben dan zal ik dat toegeven. Goedenavond!

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 23:45

staples | 21-07-16 | 23:34
Ik vind je zelf ook best wel vaag overkomen. U is van een buitenlandse persuasie?

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:45

@Watching the Wheels
Energie onafhankelijk zijn is bij nieuwbouw een hele goede optie en dat in combinatie met een accupack om elektriciteit op te slaan helemaal.
Ik ben gek op dat soort dingen.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:44

oostermoer | 21-07-16 | 23:28
Mantelzorg. De nieuwe slavernij, maar ik hoop dat je er voldoening uit put?
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:33

Ja voldoening wel. Ik vind het ook normaal, dat je voor je naaste zorgt. Je moet jezelf weg kunnen cijferen. Alleen worstel ik wel eens met de vraag , wie zorgt er straks voor mij?

oostermoer | 21-07-16 | 23:42

Verenigingvandieven 23:33
Ok. Ik zal dat statement voorleggen aan iemand die van de hoed en de rand weet dit weekend.
Ik kom hier tot in detail op terug.
Groetjes!

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:41

@staples | 21-07-16 | 23:34 Ja gek he?, dat mensen hier liever hardwerkende Nederlanders hebben. Ongeacht hun oorsprong. Turk zijn doe je maar in Turkije.

knutsel | 21-07-16 | 23:39

Daarom snap ik ook niet dat men niet is doorgegaan met het idee van winnen van electriciteit uit eb en vloed. Komt dagelijks terug, 24/7 365/365
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:31

Bouw dijken tussen die Waddeneilanden. Roep ik al jaren.. getijden energie.. dr. Lely en nog een andere bekwame waterschaps ingenieur, waarvan ik de naam maar niet noem hadden daar uitstekende inzichten over.

oostermoer | 21-07-16 | 23:38

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:31
Journalisten zijn mijns inziens onderdeel van het probleem. Daar zou ik in Nederland niet al teveel van verwachten.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:37

-weggejorist-

staples | 21-07-16 | 23:34

@Wutbürger_ | 21-07-16 | 23:23
Er zijn zelfs mensen die aardwarmte in een bestaand huis aanleggen, zit er zelf ook aan te denken, wel een hoop gedoe www.youtube.com/watch?v=fYbJ3EmULYM bij nieuwbouw is het makkelijker.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:34

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:25
Ook dat zeg ik niet. Ik zeg dat de gemiddelde burger er niets van terugziet. Goed voor de B.V. Nederland. Goed voor Bea. Goed voor Halbe. Maar niet voor de Nederlanders.

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 23:33

oostermoer | 21-07-16 | 23:28
Mantelzorg. De nieuwe slavernij, maar ik hoop dat je er voldoening uit put?

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:33

Het lijkt me toch een coup, maar van oude kemalisten, die niet handig zijn met internet.

Zyprexa20mg | 21-07-16 | 23:32

@Wutbürger_ | 21-07-16 | 23:23
Elke nieuwe wijk met aardwarmte aanleggen en zonnepanelen inderdaad. Verder zit ik er niet mee dat het is zoals het is. Ik zit er slechts mee dat we met z'n allen spelen dat we tegen ISIS vechten en spelen dat we niet weten hoe al die problemen in de wereld toch allemaal maar zo "uit het niets" ontstaan. Het is niet te begrijpen dat geen actualiteitenrubriek er een samenhangend verhaal van weet te maken. Dan zouden mensen ook wat beter accepteren dat hier allerlei vluchtelingen neerstrijken. Dan zouden we ook wat beter snappen, waarom duizenden mensen de gevangenis in draaien in Turkije. Er zaten al een paar duizend journalisten vast, voor de vermeende " coupe". Syrië, Irak en Libië idem. Het zijn logische consequentie van bewust beleid www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw ik moet me er ook niet druk om maken, het is zoals het is, maar het zou journalisten sieren als ze het onderdeel van het debat zouden maken.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:31

Wutbürger_ | 21-07-16 | 23:23
Daarom snap ik ook niet dat men niet is doorgegaan met het idee van winnen van electriciteit uit eb en vloed. Komt dagelijks terug, 24/7 365/365

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:31

Wat zei Ebru eauk al weer? Ben kort van geheugen.

Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 23:31

Een leuke en spontane meid die Ebru !

Koeienflat | 21-07-16 | 23:30

"De nietsontziende interviewrubriek"
Het begint een tikje grijsgedraaide plaat te worden. Boe, islam is slecht, kijk eens wat eng. Boe, politici zijn slecht, wees bang. Boe, alles is verkeerd gegaan in de afgelopen tijd en de politiek is de schuld (totaal niet waar, maar goed, past leuk in de frame)
Net als milieufanatici heeft het weinig meer te maken met het echte milieu. Is leugen en bedrog waarnaar gegrepen word om gebrek aan vernieuwing te verhullen. Net als milieufanatici is de boodschap hol aan het worden en begint steeds minder toe te voegen.
Tijd om te vernieuwen. Want deze weg is doodlopend.
.
Overigens vind ik persoonlijk de terrorismekaart ook steeds sleetser worden. Ja, er kan een bom afgaan, gek door een menigte rijden of anderszins onheil gebeuren. Maar de kans erop is klein, het is uitermate slecht georganiseerd en slaat nauwelijks een deuk in een pak boter als je er realistisch naar kijkt. Alleen als je er overmatig door laat beïnvloeden kan het effect sorteren. Als je nuchter bent dan kan het uitstekend langs je heen gaan.
.
Daarbij denk ik dat er een serieuze vernieuwing nodig is in het Parlement. Zeker 135 van de 150 politici zouden per direct vervangen dienen te worden. Dat komt niet met de komende verkiezingen. Er moet echt een nieuwe Pim opstaan wil het enige vernieuwing behelzen. Wat het parlement betreft op dit moment zie ik het zeer somber in. Met een AK partij als Denk en sleetse, nauwelijks echt betrokken politici die puur voor de bühne hun kunstje doen. Zelfs nieuwe veelbelovende partijen als VNL zijn slechts meer van hetzelfde.

Helder Groentje | 21-07-16 | 23:29

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:24
Kom eerst maar eens met bronnen die wel redelijk te vertrouwen zijn, voordat je loopt te roeptoeteren.
Wat een armoede wanneer je daar je mening op moet baseren.
Proost trouwens, geniet ervan.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:29

oostermoer | 21-07-16 | 23:12
Ik ben dus al geëmigreerd, of gevlucht volgens jaloerse bronnen.
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:15

Jaloers ben ik ook ;-) , maar ik heb helaas verplichtingen (mantelzorg) anders was ik ook allang vertrokken.

oostermoer | 21-07-16 | 23:28

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:08
Zo kennen we je weer.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 23:27

hebbuh | 21-07-16 | 23:23
Hee, hoe kom jij aan een werkend tooltje?

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:27

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 23:19
Nee, de koninklijke genereert niets voor ons land. Ja maar natuurlijk. Lul niet zo dom.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:25

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:23
Allemaal. Lees eens wat geschiedenisboeken.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:24

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:09
Shell betaalt 0% op Bermuda? www.volkskrant.nl/archief/hoe-shell-be... we dragen bijna allemaal meer bij dan die Bilderbergbedrijven en dat weet u ook. De energiesector is van groot belang om de groei mogelijk te maken, dus ze staan het toe. Hetzelfde geldt voor de bouwfraude die ze lieten gebeuren, de fraudes bij de woningcoöperaties, de fraudes bij banken en pensioenfondsen, WorldOnline, RBS, Libor, the double Irish with a Dutch twist sandwich www.investopedia.com/terms/d/double-ir... lazer toch op met al die lui joh :). Zo nu eerst een ... later!

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:24

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:42
ja, en daarom was het ook belangrijk Cyprus te redden een paar jaar geleden.

Maar, je vergeet 1 ding: de energie-wende . In Nederland en Duitsland (en rest van EU) is men heel hard bezig onafhankelijker te worden van de arabieren en de russen. Wat we kunnen doen? helaas niet veel meer dan zonnepanelen en windmolens. Maar dat helpt tenminste een beetje. Men zoekt naar alternatieven, al bijna 40 jaar. Men probeert het via alternatieve energie, stimuleren van energie-zuinige producten, warmte isolatie, energie-besparings subsidies, etc etc...
Maar totdat er een werkelijk goed alternatief is zijn we nu eenmaal afhankelijk van onze vijanden. Kun je stom vinden, maar geen zaken doen met vijanden zou betekenen dat we al onze rijkdom moeten inleveren en 's winters onze huizen niet warm kunnen stoken. deal with it..

Wutbürger_ | 21-07-16 | 23:23

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:14
Ik wist niet dat afstammelingen van pinokkio van adel zijn. ;)

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:23

pluk-87 | 21-07-16 | 23:18
Als Nederland in nood me nodig heeft ben ik er. Gegarandeerd. Verder wat mysteryposter | 21-07-16 | 23:18 zegt. Het kan zijn dat ik even wordt opgehouden. Die kans is niet denkbeeldig, want het broeit hier.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:22

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:02
Het is een spel op hoog niveau, en ethiek daar veeg ik mijn reet me af als het in het algemeen belang is.
Zou je ook tonnen goud weigeren, ook al weet je dat je er de doden die in een veld liggen er niet mee terug krijgt?
Ik zou wel over mezelf heen stappen als ik die beslissing moest nemen.
Mensen moeten eens wat meer in hun eigen leefomgeving aan ethiek denken, voordat ze het gore lef hebben om op staatsniveau anderen de maat te nemen vanuit hun zogenaamde besef van normen en waarden.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:20

https://www.youtube.com/watch?v=zsHoOIHDutE

Piet Karbiet | 21-07-16 | 23:20

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:11
Zeg ik dat soms? Gas zou hier spotgoedkoop moeten zijn, punt. Iets met recht hebben op de natuurlijke hulpbronnen van een land. En dan zeg jij dat ze zoveel geld verdienen voor Nederland. Iets waar de gemiddelde burger niets van terugziet. Ook omdat het predicaat 'Koninklijk' in de praktijk een gunstig belastingtarief betekent. In die gezellige grote mensen wereld van je.

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 23:19

slimme dame

nStilgar | 21-07-16 | 23:19

@ Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:15

Gevlucht zeker niet, islam technisch is Frankrijk nog wat erger als Nederland, op sommige goede dorpjes na natuurlijk ;)

mysteryposter | 21-07-16 | 23:18

@Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:15
Als ik vragen mag: Naar Zuid Amerika? Noord? Oceanië? Oost-Europa? En als ik in de toekomst de strot van de vijand afbijt kom je dan terug om te helpen? Of pas wanneer de klus geklaard is :)

pluk-87 | 21-07-16 | 23:18

oostermoer | 21-07-16 | 23:12
Ik ben dus al geëmigreerd, of gevlucht volgens jaloerse bronnen.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:15

@Badderbeest! | 21-07-16 | 23:04
Ik denk dat ze deze bedoelt, maar dan in het oranje.
shop.mini.com/en_US/p/lifestyle/travel...
Een vriendin van me heeft zo ook eentje, in de kleur van heur mini. Is een beetje een wijvendingetje. Hoewel Jaguar ook tassen, koffers en golfcaddy's verkoopt. En Ferrari heeft ook tassen en kleding. En welke autofabrikant niet? Ok, het is geen wijvendingetje. Maar die tas toevallig wel.

Stormageddon | 21-07-16 | 23:15

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:08
Ennieweetjes, een pauper met blauw bloed en een gigantisch huis in Frankrijk. Eigen bewakingsdienst (Gravin en hond)en nauwelijks iets te doen. En geen plannen om naar de Gay Pride te gaan. Wie doet me wat?

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:14

oostermoer | 21-07-16 | 22:57
Wat maakt het uit? Ben verbaasd dat ik het wel goed schreef ;)
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:09

Ja alles goed en wel , maar ik ben dus net zoals u tegen immigratie, emigratie..;-) als dat maar duidelijk is...

oostermoer | 21-07-16 | 23:12

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 22:58
Dat contract met Italie moet maar verbroken worden dus? Dan kom je als handelsnatie niet echt betrouwbaar over lijkt me.
Zo werkt dat niet in de grote mensen wereld.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:11

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:49
Dat zal ik zeker doen.
Alhoewel ik van deze club nietsnutten weinig actie verwacht.
.
De gemiddelde wijkagent is doortastender....

Ommezwaai | 21-07-16 | 23:10

pluk-87 | 21-07-16 | 23:07
Dank beste.. Just that..

Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 23:10

@Lewis 23.03

Die petitie is niet slecht, maar ik ga mijn mening niet online geven. Ik wacht op maart 2017! Ik hoop, dat er waarnemers komen die toezien , dat die uitslagen van die belangrijke verkiezing in maart 2017 eerlijk worden geteld.

oostermoer | 21-07-16 | 23:09

oostermoer | 21-07-16 | 22:57
Wat maakt het uit? Ben verbaasd dat ik het wel goed schreef ;)

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:09

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:56
Over de rug van een ander zeker, ik geloof er niks van.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:09

NPO moet NOS zijn (Tegenlicht is immers NPO). Prettige avond allen en ik moet m'n schouders ook maar ophalen als niemand het oppakt. Maar vraag niet elke keer "waarom doet de Nederlandse overheid niks, waarom zetten ze de grenzen open (goedkope arbeid en ze kunnen moeilijk de grenzen dicht doen en in die andere landen eisen dat de grenzen open moeten voor hun kapitaal). Het is een spelletje, een onethisch spel met dagelijks slachtoffers. En nu ga ik effe afschakelen ... plop!

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:08

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:47
Je bent gewoon een pauper, die omhoog gevallen is, dat blijkt wel uit jouw denigrerende reactie.
Adel, haha.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 23:08

@Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 23:03
De diepe 'krochten' bedoel je :D. Freudiaanse verspreking.

pluk-87 | 21-07-16 | 23:07

Bertje Koenders roept bedreigde Turken op om aangifte te doen. Welk een verschrikkelijke gotspe.
Deze aangiftes verdwijnen onmiddellijk in de stapel 'gereed voor vernietiging' en daarna in het ronde archief op last van de top, want de linkse kliek heeft overduidelijk geen trek om te sputteren tegen Erdogan.
Mensen van allochtone afkomst worden verplicht met fluwelen handschoen bejegend, autochtone bevolking met de stalen.

Eppo | 21-07-16 | 23:06

Badderbeest! | 21-07-16 | 23:04
Scherp.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 23:06

https://www.youtube.com/watch?v=kHrAjj4s0CU&list=RD9pr6SxJb-Dw&index=20
gratis dit,

Piet Karbiet | 21-07-16 | 23:05

Ha! busted Ebru! die oranje tas is niet gejat, die hangt aan de regenpijp.

Badderbeest! | 21-07-16 | 23:04

Correctie: *denjen = denken

Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 23:03

@ oostermoer | 21-07-16 | 22:54
Maar dan kun je die petitie nog wel tekenen.

Lewis | 21-07-16 | 23:03

De diepe gedrochten van het intellect zijn soms diep onzinnig. Eens zij een wijze ergens uit het noorden: zie die bedelaar daar zotten met zijn bordje, ja hij heeft het beter dan u. Hij was eens een groot dirigeert van een orkestratie.. maar vergat wel eens te denjen aan leven en nu ervaart hij het leven..
Filosofische mommentje excuses..

Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 23:03

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:53
Shell is onethisch en u weet het en de Nederlandse overheid weet het ook, zie www.volkskrant.nl/archief/hoe-shell-be... en noem het maar "opruien" als je gewoon kranten leest en dingen combineert. Wanneer gaan journalisten van Tegenlicht daar eens kritisch naar kijken? Van de NPO en RTL hoef je het niet te verwachten.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 23:02

er is geen hoop en we gaan allemaal dood. Aldus de goed geïnformeerde Ebru Umar.

De Treinende Rechter | 21-07-16 | 23:02

Ommezwaai | 21-07-16 | 22:50
Oh, dan heb ik niks gezegd. Daar is al 10 jaar nauwelijks aan te komen. Sorry Piet!

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 23:00

Nederland was al vol in de jaren 50. Onze Koningin Juliana zei dat ook al in haar troonrede... in 1 van die jaren..

oostermoer | 21-07-16 | 22:59

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:53
Je zou gelijk hebben, ware het niet dat we zelf een gasbel hebben. Wat we voor een zacht prijsje exporteren naar Italië. Burgers mogen lekker de hoofdprijs betalen.

VerenigingVanDieven | 21-07-16 | 22:58

@Geert Wilders,
man schiet nou op en geef die kanjer Ebru Umar snel een meerjarig contract, voor ze bij een flutclub terecht komt of voor de transfermarkt sluit.

Rivpim | 21-07-16 | 22:57

oostermoer | 21-07-16 | 22:41
Ik leerde in de jaren 60 dat Nederland juist GEEN immigratieland was, omdat het al te vol was. 3 tantes van mij vertrokken naar Canada, duizenden gezinnen naar Australië en de USA.
Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:52

Klein misverstand; Graaf ik bedoelde dat ook... misschien haal ik emigratie in immigratie door elkaar...

oostermoer | 21-07-16 | 22:57

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:53
Misschien genereer ik op schaal wel meer voor de BV NL and don't call me a hippie please www.bbc.co.uk/staticarchive/b4b4ff7ddd...

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:56

Sterk type en misschien af en toe wat zwart-wit, maar het wordt tenminste wel benoemd en gelukkig kan dat in Nederland en dat heeft niets met racisme of discriminatie te maken. Misschien eens ophouden met dat bestempelen en de waarheid onder ogen zien i.p.v. wegkijken.

Wybe Wabes Abbema | 21-07-16 | 22:56

@Paljas | 21-07-16 | 22:47

Christenunie.. wat is er nog Christelijk aan die unie. Ze stemden ook voor de verhogen van de AOW leeftijd. Voor het zweepje van mevrouw groententuintje van de partij van de armoe. Bah!

oostermoer | 21-07-16 | 22:54

En voor de echte conspiracy denkers nog een linkje over Gulen om het verhaal helemaal chaotisch te laten eindigen. Als dit klopt www.wacbelgium.be/nieuws/imam-fethulla... dan is het helemaal een zooitje en waarom zou het niet waar zijn, G.W. Bush geeft het bijna zelfs toe in dit korte interview youtu.be/Py3__srFegg?t=14 er klopt geen hout van die hele New World Order geo-politiek en al die politici weten dat en iedereen speelt z'n rolletje en de media doen geen serieus onderzoek, dus we tobben maar door en gelukkig maar, want anders zouden de pensioenfondsen nog wat dekkingsgraad verliezen. Good night to all free spirits. Don't be evil!!

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:54

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:42
Nou, iedereen vreet er toch goed van, handel is handel. Het belang van een paar mensen is ondergeschikt aan het belang van een natie. Ja je kan er principieel over doen, maar dan zit je met je principes in een koud huis zonder elektriciteit.
Voor de rest zijn het niet meer dan speculaties en giswerk van je. Hou je bij de feiten opruier.
Btw, de Koninklijke olie is een top bedrijf, dat zeer veel inkomsten genereert voor ons land en de VK. Kuthippie.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:53

oostermoer | 21-07-16 | 22:41
Ik leerde in de jaren 60 dat Nederland juist GEEN immigratieland was, omdat het al te vol was. 3 tantes van mij vertrokken naar Canada, duizenden gezinnen naar Australië en de USA.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:52

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:43
Pietje wacht nog steeds om het zogenaamde "plintentrapje" aan te schaffen.

Ommezwaai | 21-07-16 | 22:50

@Ommezwaai | 21-07-16 | 22:32
/
Hou ons op de hoogte bitte. Wij zijn met minder.

.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:49

hebbuh | 21-07-16 | 22:27
Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:33
.
Neen, ’t was geen vlucht die u weg deed gaan,
Maar volgen, waar God u riep.
Wij vragen niet wat in u is doorstaan:
Een strijd, hoe zwaar, hoe diep.
.
Wij knielen naast en met u neer
Omhoog tot God de blik, de handen:
Geef Neerland aan Oranje weer,
Oranje aan de Nederlanden!
.
Ik klamp me vast aan oud adellijk gebruik en heb illustere voorgangers.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:47

En die eerste gasleiding is dus gewoon in aanleg zie eerste link. En Shell is ongetwijfeld bang dat het net zo gaat als in Rusland (deel inleveren) of Oekraïne (deel afblazen). Dus kunnen we niet al te veel normen en waarden uiten (hooguit diplomatiek en daar veegt Erdogan de bibs mee af). Daar komt Koenders weer die de oliebelangen (en uranium en goud) via Minusma in Mali veilig stelde voor het westen. We zijn compleet ongeloofwaardig en daarom heeft Erdogan zoveel macht, hij weet dat we afhankelijk zijn en we kunnen hoog en laag springen, hij bepaalt de spelregels met z'n vriendjes. En bij ons zitten in feite ook allemaal stromannen voor de belastingontwijkende multinationals. Het systeem zuigt.

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:47

RonBacardi | 21-07-16 | 22:36
Inderdaad. En met zijn ogen draaide de TV bijna van de muur. Wat een pipo.

Normpje | 21-07-16 | 22:45

@mysteryposter | 21-07-16 | 22:31
Als tip heb ik wel tip.
New Order.
https://www.youtube.com/watch?v=8ahU-x-4Gxw&index=2&list=RD9pr6SxJb-D


.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:44

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:22
Koop eens plinten lapzwans. Dat van Ebru en haar tuintje kan ik nog billijken, maar na 8 jaar nog geen plinten is onvergefelijk.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:43

@Ebru en @Jan
Het is wereldpolitiek, zoveel mag inmiddels toch wel duidelijk zijn. De aandelenkoersen kunnen alleen omhoog als er goedkope energie en goedkope arbeid is. Kolencentrales moeten overschakelen op aardgas (CO2, Parijs). "Waarom doen onze politici het?" Gas! Halbe Zijlstra werkte met zijn Improvex B.V. zelfs jarenlang voor Shell. Shell is sinds 1974 onderdeel van BOTAŞ en.wikipedia.org/wiki/BOTA%C5%9E dat de youtu.be/ZYM63KFdH78 dat sinds 26 juni 2012 werkt aan een nieuwe gaspijpleiding van Azerbaijan door Turkije naar Griekenland en Italië richting Nederland en Duitsland.
.
We worden belazerd door Rutte en Zijlstra (VVD) die er voor Shell zitten. En daarom belden ze uit schuldgevoel ook zo vaak met Ebru toen ze in Turkije vastgehouden werd. Follow the Money, een pijplijn van 10-11 miljard dollar aanlegkosten en gas richting EU?
.
En hetzelfde geldt voor Shell en Oekraïne met Rutte youtu.be/3NB-P8PhISA?t=77
.
En hetzelfde geldt voor Irak en Syrië en Egypte met de Arab Gas Pipeline en.wikipedia.org/wiki/Arab_Gas_Pipeli... langs Aleppo en Homs, wat een toeval toch allemaal.
.
En hetzelfde geldt voor Libië, waar Hennis (VVD) nog een Shell medewerker wilde oppikken met een helikopter die op het strand achter bleef.
.
En iets vergelijkbaars is er aan de hand in Yemen tekmormonitor.blogspot.nl/2016/06/saud... en in Mali gaat het om olie upload.wikimedia.org/wikipedia/common... goud en uranium.
.
In Turkije zelf is Shell ook nog erg actief in de Zwarte Zee www.shell.com.tr/aboutshell/shell-busi... en Shell heeft nog belangen in Liquid Natural Gaz in Egypte en ook schaliegas oilprice.com/Energy/Energy-General/She... en er is nog onderhandeling gaande tussen Erdogan en Israel over een pipeline naar Turks-Cyprus, maar dan wil Erdogan wel graag wapens van Israël kunnen kopen volgens oilprice.com/Energy/Natural-Gas/Russia... dat eigenlijk het hele verhaal vertelt inclusief de lastige band met Rusland die nu weer wat aangetrokken wordt. Wanneer duikt daar eens eindelijk een goeie journalist op, want we kunnen toch niet blijven denken dat honderden gewapende bendes en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_g... alleen maar zouden strijden tegen Assad en ISIS inclusief onze Nederlandse krijgsmacht. Waarom zijn ze niet open en eerlijk? Omdat de publieke opinie het nooit zou accepteren dat we met onze mooie smoel zogenaamd opkomen voor vluchtelingen en arme kinderen, terwijl we in feite onderdeel zijn van de dagelijkse moordpartijen en ellende en medeschuldig.
.
En dus ook logisch dat je in Turkije opgepakt wordt als je Erdogan tegen gaat werken en hij zal heel blij zijn dat we hem geitenneuker noemen, zodat hij constant de voorwaarden voor samenwerking kan blijven bepalen. En reken maar dat Kuzu en Ozturk ook wat gascentjes krijgen om het allemaal in de satelietstaten in goede banen te leiden. Trap er niet in!!

Watching the Wheels | 21-07-16 | 22:42

Idd pvv omdat ik kinderen heb.

swassannuf | 21-07-16 | 22:42

Australie

oostermoer | 21-07-16 | 22:41

Jan, u stelt de juiste vragen en spreekt uw verbazing uit over het feit dat honderden miljoenen policor mensen een beleid voeren dat tientallen miljarden per jaar kost en geen enkel uitzicht biedt op economische vooruitgang.

Maar in plaats van u te verbazen over de niet geziene olifant in de kamer kunt u ook een zeer eenvoudig model ontwerpen waarin deze situatie perfect beschreven wordt. Of dat model juist is lijkt van minder belang dan dat het de toekomst adequaat voorspelt.

Kortom u zou policor kunnen zien als the remnants of Christianity. Met de sekte in de top van de EU bent u al op de goede weg, dat zijn de christenen voorheen van CSU/CDU.

Het is de generatie van voor de jaren tachtig die nog in het masochistische christendom werd opgevoed. Maar de huidige generatie die de burgeroorlog gaat ontketenen is veelal niet meer christelijk geïndoctrineerd en valt daarom terug op de exogamie die van oudsher kenmerkend is voor Westerse volkeren.

Deze indoctrinatie breuk met het christendom zal Europa in rouw dompelen maar wordt tevens haar redding. De tijd van de leeuwen in de arena van de Romeinse keizer is voorbij, evenals de Spaanse inquisitie. Ook zullen Europeanen zich niet laten afslachten als de Christenen in Irak. Bloeddorstige moslims zullen nog versteld staan welke aap hier straks uit de mouw komt.

Uw verbazing over policor is op zich ook policor denken omdat u policor gedrag vanuit het bewuste wereldbeeld van policor tracht te verklaren. En daar zit een denkfout.

Kan het zijn dat honderden miljoenen Europeanen onbewust iets anders willen dan zij met de mond belijden? Jazeker, wat te denken van de logica van het christendom? Christenen geloofden duizenden jaren in wonderen en de magie van hun schijnwereld. En daarom kan policor ook het beste vanuit dat perspectief worden verklaard.

Nu bent u al zo goed op weg door de top van de EU als een sekte te zien. Bouw dat model verder uit tot de seksuele aberratie die het christendom in werkelijkheid
was. Kijk op deze manier verder dan uw bewuste waarneming.

En Ebru, mijn bewondering valt u ten deel, maar het gaat hier niet alleen om geld, geld komt uit de bewuste waarneming, het is een bewust en rationeel argument, maar dat maakt het nog niet waar.

Basic Dimension | 21-07-16 | 22:41

Het is totaal gestoord dat we een immigratieland zijn! Eind jaren 60 kregen wij op school propaganda films over emigreren naar Austrlie. Met prachtige folders over het goede leven in dat land. Nederland immigratie land? Laat me niet lachen..! Een grove LEUGEN!
Er was woningnood in 1945. 1960. 1970 , 1980 .1990 en nog steeds... we worden besodemietert door al die zogenaamde democratisch gekozen rot regeringen. Reken er in maart 2017 eindelijk eens mee af! Anders einde Nederland.

oostermoer | 21-07-16 | 22:41

Politiek correct weg-met-ons beleid in combinatie met import van totalitaire islam geeft afbraak van de moderne cultuur in Nederland. Nemen de aantallen moslims toe, dan is er steeds meer overlast, criminaliteit, eisen van aanpassing aan de islam, en islamitische terreur. Daartegen zal verzet komen, steeds meer verzet, verontwaardiging, kwaadheid, over die debielen die zo moreel gestoord jarenlang de fascistische islam hebben binnengehaald en gefaciliteerd en beschermd tegen kritiek. Maar het is de vraag of dat verzet op tijd zal komen en in voldoende kracht. Bovendien moet het middel niet erger zijn dan de kwaal. Althans het gaat om het behoud van moderniteit, moderne rechtsstaat, openheid voor wetenschap, naleven van mensenrechten. Mogelijk wordt Nederland als Israël, met aparte wijken voor de islamgestoorden, opdat alle anderen een enigszins normaal leven kunnen leiden, zonder mesaanvallen, bomaanslagen, enzovoort. Zelf ben ik een voorstander van deporteren. Wilt u per se andersdenkenden vermoorden? Ga dat dan fijn doen in het land waar u oorspronkelijk vandaan komt. En misschien zijn we nog wel bereid om u een aardige uitkering mee te geven. Opdat u maar oprot naar het land van herkomst.

notamused | 21-07-16 | 22:40

Rheia | 21-07-16 | 22:13
Ik ben het helemaal met u eens ,echter moet er eerst een opstand komen .
Ik ben van mening dat "de afrekening van 2017" in een heel groot voordeel van de PVV moet zijn ,althans dat zou een eerste opstap richting een opstand zijn .

iopeth | 21-07-16 | 22:40

In Belgie kan je geen prepay simkaart meer kopen zonder je te identificeren. Natuurlijk onder het mom van terrorisme e.d. Maar je bent een slechte terrosist waneer je niet minimaal 1 vals paspoort hebt, zo moeilijk is het niet om een beetje een goedgelijkend paspoort te kopen en tevens kan je ook bellen via diversen andere manieren. Die Belgen zijn echt verloren, dit is paniek voetbal.
--
www.nu.nl/mobiel/4296220/belgie-verbie...

Mark_D_NL | 21-07-16 | 22:39

@pluk-87 | 21-07-16 | 22:20 en @ endp
Correct en tevens juist maar ik begrijp de verwarring. NP.

Joffri | 21-07-16 | 22:37

Wat denkt Ebru eigenlijk van Denk?

kloopindeslootjijook | 21-07-16 | 22:36

-weggejorist-

RonBacardi | 21-07-16 | 22:36

Net op nieuwsuur: Slappe wegkijker van het CPB. Vraag van presentator:" Is dat erg zon parallelle samenleving"." Uh nee op zich niet." Dus niks aan het handje. Leve de multiculturele samenleving.

RonBacardi | 21-07-16 | 22:36

Wat Ebru eigenlijk van Denk?

kloopindeslootjijook | 21-07-16 | 22:35

Wat Ebru zegt: er moeten striktere eisen worden gesteld aan mensen die zich vanuit het buitenland hier vestigen. Het inburgeringsexamen is duidelijk niet voldoende.

Paljas | 21-07-16 | 22:35

hebbuh | 21-07-16 | 22:27
De Graaf vind het alleen van belang of jij je zorgverzekering wel hebt betaald, om dat huis te dokken, verder kijkt het inderdaad op jou neer. ;)
Ik denk dat het bij de Graaf in het bloed zit om te vluchten en dat nog wel een keer moet gaan bestendigen.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:33

@tipo | 21-07-16 | 22:23
Ik vind het wel degelijk een probleem dat we een immigratieland zijn. Ik zou alleen mondjesmaat immigranten binnen willen laten die iets wezenlijks toevoegen. Op de huidige manier zal ons volk verdwijnen.

pluk-87 | 21-07-16 | 22:32

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:34
Ik kan u mededelen, uitstekend..
Zit al geruime tijd te wachten op een bezoek van de heren, maar tot op heden heb ik nog niemand gezien hier.
.
Dat is het treurige van ons justitieapparaat. Compleet verkeerde prioriteiten stellen die meestal ten koste gaan van de hardwerkende blanke Nederlander.
Het liefste kondigen onze allochtonenknuffelaars ook de noodtoestand af hier.

Ommezwaai | 21-07-16 | 22:32

Hoe gaat ons land straks heten. De provincie Nederstan of Nederibië?

mysteryposter | 21-07-16 | 22:31

Alptekin zegt dat rumoer van een tweede coup niet klopt. Geen 2e coup dus!

Einde van de Domheid | 21-07-16 | 22:29

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:11 | | Reageer+ | 0

Weet je dat er mensen zijn in zulke paupertuintjes die gewoon uit principe niet weggaan en gewoon daar willen wonen?
Of heb jij toevallig een groter huis en kijk je nu op ons neer.
En het komt trouwens nog wel goed met NL,en ik vlucht ook niet graaf.

hebbuh | 21-07-16 | 22:27

De bolshewisten hebben Nederland in 1945 overgenomen. Alleen "verlichte" Turken, Iraniers en andere minderheden mogen nu zeggen wat hier niet deugt. Als een autochtone uit de klei getrokken Nederlander daarover een mening heeft is hij of zij meteen een rascist of minderwaardig mens. Duidelijk?

oostermoer | 21-07-16 | 22:25

@Slogra | 21-07-16 | 22:17
Precies. Aangezien er nog heel veel Turken zijn die juichend de straat op gaan voor Erdogan weten we dat het dieptepunt nog heel, maar dan ook heel erg ver voor ons ligt.

Joffri | 21-07-16 | 22:25

Beetje OT. Die Alpteking tweet ook maar wat, hij maakt melding van een 2e coup. Weet iemand daar wat van?

Einde van de Domheid | 21-07-16 | 22:24

"Ik denk dat het klaar is"
... dat geeft me nog een beetje hoop.

Wutbürger_ | 21-07-16 | 22:24

@Miles From Home
Dat had veel eerder moeten gebeuren. Dit land is al verloren. Kapot gemaakt door weerzinwekkende types als Marcel van Dam. Links lullen, rechts vullen en maar vanuit het Gooi schreeuwen tegen de autochtone Hollander in de arbeiderswijk dat ze rekening moeten houden met al die zogenaamd kansenparels. Zoniet ben je een racist, xenofoob of Nazi.

Labanda | 21-07-16 | 22:23

Dat Nederland een immigratieland is, is het probleem niet. Dat er geen enkele redelijke eis aan immigranten wordt gesteld, dat is het probleem. Dat het fascisme uit het land van herkomst alhier een gesubsidieerde stichting krijgt, dat is het probleem. Dat we een universiteit in Amsterdam hebben, waar niemand iets nuttigs of interessants bestudeert, maar waar men enkel met identiteit bezig is, als een puisterige puber die op ontploffen staat, dat is het probleem. Want waar gaan al die activisten - pardon drs.-en - straks hun gif in spuiten?

tipo | 21-07-16 | 22:23

@Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:11
Waarde Graaf, ze woont er net. Weggejaagd uit Amsterdam.
Ik heb hier na 8 jaar niet eens plinten.
Maar goed, in het toekomstige compleet ontplofte en verscheurde 'Beirut aan de Noordzee' is dat ook niet echt nodig. Me dunkt. Sterkte.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:22

@1+1 | 21-07-16 | 21:12

Grijns.

DebraCadabra | 21-07-16 | 22:22

@Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:16
Los van dat het mobiliseren niet lukt lijkt het me dat dat alleen maar tot een verbot op Yoko Onooen zal leiden. Signalen juist interpreteren die strijdig zijn met het eigen geloof is lastig voor politici en volgers van andere fundamentalistische stromingen ;)

Joffri | 21-07-16 | 22:21

Joffri | 21-07-16 | 21:54
eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 22:02
Miscommunicatietje. Joffri bedoelt dat Joris ironie niet meer snapt.

pluk-87 | 21-07-16 | 22:20

@Rheia | 21-07-16 | 22:13
Komt wel goed, maar het wordt eerst een stuk erger voor het goedkomt. Dat, dus.

Slogra | 21-07-16 | 22:17

Er komen allerlei clubjes op plus de patriottistische politieke partijen winnen nu serieus aan invloed. De komende jaren worden cruciaal in de vraag of Europa nog op een frisse manier te redden is, of dat er andere dingen gaan gebeuren. Ook zal belangrijk zijn of Trump aan de macht komt. Als hij wint kunnen we de banden met Rusland stevig aanhalen en een pact vormen tegen derde wereld gespuis.

pluk-87 | 21-07-16 | 22:17

Er komen allerlei clubjes op plus de patriottistische politieke partijen winnen nu serieus aan invloed. De komende jaren worden cruciaal in de vraag of Europa nog op een frisse manier te redden is, of dat er andere dingen gaan gebeuren. Ook zal belangrijk zijn of Trump aan de macht komt. Als hij wint kunnen we de banden met Rusland stevig aanhalen en een pact vormen tegen derde wereld gespuis.

pluk-87 | 21-07-16 | 22:17

Wat Nederland moet doen is het hele land gewoon een week plat leggen. Blijf een week lang in bed Yoko Onooen. En even een mailtje sturen naar de politiek, waarom we in bed blijven. En dat als het zo door gaat we de week daarop ook niet komen.
Geloof me dat er achter de oren gekrabt gaat worden.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:16

@Rheia | 21-07-16 | 22:13
Ja, nog veel te vroeg want er zijn nog niet (nog lang niet) genoeg slachtoffers.

Joffri | 21-07-16 | 22:16

Joffri | 21-07-16 | 22:03

Vraag.Dan.Niet.

eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 22:15

Laatste vraag aan Ebru: "Komt het nog ooit weer goed met Nederland? Antwoord: nee. Wordt het nou eindelijk niet eens tijd dat we die laffe wegkijkende en volk minachtende politici die hiervoor verantwoordelijk zijn, voor een tribunaal slepen? GVD.

Rheia | 21-07-16 | 22:13

Beetje paupertuintje Ebru, maar ik zie dat er aan gewerkt wordt. En verder plus veul. Het komt inderdaad niet meer goed met Nederland.

Graaf van Egmont | 21-07-16 | 22:11

Ik las net dat Trump Nederland nog wel wil beschermen ondanks dat we slechts pinda's bijdragen aan de Nato. Het wordt tijd dat ze ons komen ontzetten dan.

Joffri | 21-07-16 | 22:10

Cuyahoga | 21-07-16 | 21:55
Vaak ageren mensen tegen iets wanneer het hun persoonlijk treft in hun leefomgeving vanwege verwikkelingen anders zouden ze nog steeds d66 stemmen. het is maar net de route die je zelf neemt.
Maar in algemeen belang, neu, persoonlijk belang, ja dat dan weer wel.
Ik vind daar wat van.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 22:08

@eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 21:56
No, it wasn't me.
Ik deel wel wat duikbootjes aan aan de jury.
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/verema/images/valoraciones/0012/4863/jagerbomb.jpg
Wie weet.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 22:08

@Aluhoedje666 | 21-07-16 | 21:46
Kleine kans; je vrouw is een stuk jonger én vrouwen worden gemiddeld ouder dan mannen géh, géh.
Kunnen Ebru en Jan geen partij beginnen samen?

Maria.1 | 21-07-16 | 22:08

@notamused | 21-07-16 | 19:55
Ebru bedoelt het net zo. Maar ze zegt dat politici en beleidsmakers dat moeten zeggen en dan ook eisen aan immigranten moet stellen. En de reden dat ze dat niet doen is simpel: dan worden ze weggestemd. Dus zeggen ze wat anders. Tijdelijke opvang, blablabla... Dat verhaal.
Op het moment dat je dát zegt hoef je ook geen eisen te stellen. Integendeel, dan moeten ze hun cultuur houden want tja... Als ze ooit terug gaan dan moeten ze makkelijk weer daar mee kunnen doen. Dus dan hoeven ze hier niet mee te doen.
En dat gedraai en gelieg mag wel eens een eind aan komen. Olifant, kamer. Het ging er gisteren al over.

Stormageddon | 21-07-16 | 22:07

Ebru alle woorden zijn raak alleen den haag begrijpt er geen zak van
Blijf leven en zet politiek den haag aub op scherp

bruinerat | 21-07-16 | 22:07

Kunnen we in het licht van dat slotwoord niet gewoon het Binnenhof bezetten op 5 september?
Je kunt ervan zeggen wat je wilt maar als meneer Erdogan een oproep via smartphone doet gaat men in heel Turkije, en heel Europa, de straat op. En dat werkt.

Onze politici doen niets en waarom zouden ze ook? Waar zijn onze demonstraties? Waar is ons protest? Hooguit op het internet en dat is lekker makkelijk weg te wuiven als haatblogjes en andere idioten. Of de popo komt je intimideren over een onwelgevallige tweet.

Maar als zo'n 250 man een traditie als Sinterklaas al jaren kan proberen te slopen dan moeten wij met een Geenpeil legioen toch veel meer kunnen bereiken?

Kost je wel een atv dag of 2..

Miles From Home | 21-07-16 | 22:05

@eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 22:02
Ironie moet je hier blijkbaar toch nog uitleggen... :'(

Joffri | 21-07-16 | 22:03

verslapend, en doe je zonnebril eens af.

whitechocolateface | 21-07-16 | 22:02


Joffri | 21-07-16 | 21:54

Iets in de trant van dat hij hoopte op een aanslag in ons land opdat dit dan de ogen van de politici zou openen. Mocht niet van Joris...

eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 22:02

@ oostermoer / 21:56
Als je het toch nooit zou zeggen hoef je ook geen uitzondering te maken

Tobi | 21-07-16 | 21:59

Echt een vrouw naar mijn hart. Wat een moordwijf.
Wil je een kindje maken Ebru?

crankshaft | 21-07-16 | 21:59

@Labanda | 21-07-16 | 21:52
Luxury! Vaak lijkt het hier eerder de markt in Mogadishu.
Wel leuk om daar met twee grote honden rond te lopen.
http://dogs.bsl-sbt.com/imagefiles/dogsimages/neapolitanmastiff_1970.jpg

Domweg gelukkig op de Dapperstraat.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:59

@ eerstneukendanpraten / 21:41
Ik deel je zorgen, laten we allemaal mee gaan om een oogje in het zeil te houden
Aluhoedje666 mag niet mee zolang z'n vrouw nog leeft

Tobi | 21-07-16 | 21:58

Stormageddon | 21-07-16 | 21:44
Dat weet ik, maar Ebru bedoelde het iets anders vandaar die reactie van Jan.
Ik wordt nogal kostbeu van die immigranten en hun nazaten die ons hier even komen vertellen wat de waarheid is en hoe wij ons dienen te gedragen, een goed spiegeltje voor jezelf als zijnde hetzelfde, wij zijn de laatste tijd veel te tolerant geworden. Gelukkig komt hier snel een einde aan als ik de sentimenten in europa zo begrijp.
Jij bent toch net zo? Ik zie geen verschil als ik naar dat geprofiteer kijk.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 21:58

@ Gerard Leeflang | 21-07-16 | 21:25
Moet het filmpje nog kijken, maar wat er in de huidige situatie mis is met de vaststelling dat Nederland een immigratieland is, ontgaat me eigenlijk. (Of je dat leuk moet vinden is een tweede.)

Lewis | 21-07-16 | 21:58

Wat een vrouw. Ik ben er stil van. Liever Turks dan Paaps.. zou ik nooit zeggen, maar alleen voor haar maak ik die uitzondering.

oostermoer | 21-07-16 | 21:56

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:50

En net zei je nog dat hij vervroegd vrijkomen zou...

eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 21:56

Wat zij zegt over kinderen zeg ik ook altijd.
Als mensen vragen wat ik stem.
Ik heb kinderen, dus ik stem PVV.
Is heel simpel.
Niet omdat ik Wilders zo'n peer vind, of omdat ik alle mensen die PVV stemmen zo geweldig vind, maar gewoon omdat ik kinderen heb en de islam de grootste bedreiging voor mijn kinderen is.
Daarom zouden mensen met kinderen die op D66, Groenliegt of pvda stemmen, ook eigenlijk uit de ouderlijke macht gezet moeten worden om wat zij hun kinderen en kleinkinderen aan willen doen.

Cuyahoga | 21-07-16 | 21:55

Ik hoop met Ebru mee dat de afrekening in Maart komt maar ik denk het niet. Er zijn nog steeds belachelijk veel linkse gutmenschen die natuurlijk weer op die struisvogel partijen gaan stemmen.

Labanda | 21-07-16 | 21:54

en... #jesuisvanbukkem

Geen idee wat hij tikte dat een opgerot waard was. Niet gezien.

Joffri | 21-07-16 | 21:54

Als ze begint te praten heb ik altijd de neiging om alt+f4 te drukken. Daarna blijkt telkens dat er alleen maar zinnige dingen uit komen en achteraf ben ik blij het tot het eind te hebben volgehouden. Bij mensen zoals Rutte is het altijd het tegenovergestelde.

Joffri | 21-07-16 | 21:53

@Captain Pervert

Nou dat is niet helemaal waar.
Ik woon in Heerlen(Zuid Limburg) hier heb je een wijk of 3 a 4 waar je het gevoel hebt dat je in Casablanca of Istanbul bent als je erdoorheen loopt.

Labanda | 21-07-16 | 21:52

Eerder al het interview op Radio Rijnmond, nu dit. Wat een sterke vrouw is ze toch, prachtwijf!

basweetutwel | 21-07-16 | 21:51

Was Van Bukkem nog maar hier. Die kon duiden.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:50

-weggejorist-

Aluhoedje666 | 21-07-16 | 21:46

op mijn bovenstaande post: Emigratieland moet natuurlijk Immigratieland zijn

gummetjes | 21-07-16 | 21:45

@Gerard Leeflang | 21-07-16 | 21:25
Dat zijn we ook. Moeten we niet willen, maar het is een feit. Nederland is een immigratieland. De deuren en loketten staan al decennia wagenwijd open. Het is een feit. Alleen de politici roepen dat we dat niet zijn, dat die mensen voor het grootste deel weer weg gaan.... Maar dat gaan ze niet. Er wordt herenigd... Tot in de 3e generatie. De kleinkinderen die hier geboren worden mogen met de gezinsherenigingswet een bruidje uit het land van opa halen. Dan ben je een immigratieland. En ze moeten hun eigen cultuur houden. Integratie is geen assimilatie, en je mag mensen niet dwingen om zich aan te passen. Blablabla... Multiculti gereutel... Blablabla. Anders racisme, fascisme, extreem-rechts, blablabla. Dat is het verhaal, al 30-40 jaar.

Stormageddon | 21-07-16 | 21:44

Dit moet bij menig een toch zorgen voor een licht verhoogde hartslag. Nederland is inderdaad een emigratieland, sterker nog er is een complete industrie omheen ontstaan, een clubje linksmenschen wat elkaar maar blijft voeden en links- en rechts een beetje deelt. Bij een mening die niet past bij de linksmenschen heb je gelijk een discriminatie clubje in je nek, waarbij je vervolgens een zwaardere straf voor krijgt dan zo'n zakkenvuller uit Limburg.

Of Greet Wilders de oplossing is? Nee, Trump de oplossing, Nee, gewoon gezond verstand.

Ik las vanochtend met enige verbazing dat de Oostenrijkse minister van Buitenlandse Zaken (Kunz en net geen 20 jaren jong, onthoud die naam) de Turkse ambassadeur heeft ontboden voor de oproer van de Turkse menschen in Wenen afgelopen weekend. Natuurlijk werd dit op een politieke manier weggelachen en belachelijk gemaakt door de Ambassadeur. Waarom is de Turkse ambassadeur in NL nog niet ontboden en gevraagd om excuses?

gummetjes | 21-07-16 | 21:43

@Aluhoedje666 | 21-07-16 | 21:34
Nou, dat is dan wel ware liefde hé?!

Maria.1 | 21-07-16 | 21:43

Zal die Russenfobie er niet toe dienen dat ze ons dit keer niet kunnen redden van de islamitische hordes?
Ja dus,en doe is twee keer raden welk land op voedselbonnen leeft en zich gedraagt als miljonair.Die er dus profijt van heeft en niet schuwt voor een "Northwoodje".
Poetin schijnt het geopolitieke spelletje te begrijpen,als China zich ermee gaat bemoeien hebben we als klein kutlandje een serieus probleem die we aan de zogenaamde grote denkers van dit nepkabinet te danken zullen hebben.

hebbuh | 21-07-16 | 21:42

Ik zou bijna zeggen dat Ebru mijn tante is en Jan mijn oom.. Trots op hun..

Dr. Frambozenjam | 21-07-16 | 21:42

We waren een immigratieland met mate, net als zoveel andere landen. Nu zijn we in 3 decennia verworden tot een Massa-immigratieland. We moeten en zullen een andere koers gaan varen in dit land. linksom of vooral Rechtsom. Te beginnen het Rotterdam van Ebru weer wat Nederlandser te maken, want wat daar gebeurt is een ernstige voorbode voor de rest van het land..

medmed | 21-07-16 | 21:41

Ebru, doe net als Jan. Ga lekker in Bergen wonen. 99.5% Mocro en Turkfree.

Haberdoebas | 21-07-16 | 21:41

Kuttenzoener | 21-07-16 | 21:32

Ik heb mijn bedenkingen wat dat bakkie betreft gezien je nick...

eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 21:41

Volgens de meeste commenters bij de islamofacisten van de Joop is het héél normaal dat je als derde of vierde generatie Turk de straat op gaat om te demonstreren voor een dictator die een paar duizend kilometer verderop tienduizenden mensen het zwijgen op legt want "staatsgreep"...

eerstneukendanpraten | 21-07-16 | 21:39

Ebru's slotwoord is de waarheid denk ik. Het is al te ver gegaan en nog steeds zit half Nederland met de kop in het zand...

speash | 21-07-16 | 21:39

-weggejorist-

Aluhoedje666 | 21-07-16 | 21:34

@Ommezwaai | 21-07-16 | 21:15
Zeker en vast.
Hoe staat het met uw rechtszaak inzake opgetypte discriminofobiebe letters alhier?

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:34

Ebru je bent een wereldwijf echt top ik sta vierkant achter jou inzicht. Kom maar een keer een bakkie doen lekker anoniem natuurlijk.
Mijn naw zijn bekend bij Headquarter van GS.

Kuttenzoener | 21-07-16 | 21:32

Heb het interview nog niet gezien maar ik ben benieuwd wat Ebru vindt van de klikturk bij de staatsomroep die haar naam heeft doorgegeven aan de lange arm van Erdogan.

Osdorpertje | 21-07-16 | 21:28

We zijn een immigratieland volgens Ebru. Toen heb ik het filmpje maar gestopt. Iets zeggen, maar heel wat anders denken.
Goed dat Jan er bezwaar tegen maakte.
Heel jammer dit.

Gerard Leeflang | 21-07-16 | 21:25

Komt het nog goed met Nederland? "NEE"volkomen mee eens..

Crematorium-de-Asbak | 21-07-16 | 21:21

Weggejaagd uit Amsterdam en dan verhuizen naar Rotterdam. Kom gezellig in het oosten, noorden of zuiden wonen. Niks geen getinte problemen hier. Maar goed, zelf weten. Wachten tot het weer mis gaat.

Captain Pervert | 21-07-16 | 21:19

Gaat Ebru Jans ballen er af hakken? Dat wil ik wel zien. Pas een beetje op Jan, Ebru is wild en gevaarlijk.

T0matenplukker | 21-07-16 | 21:16

Hopeloos saai om te kijken naar twee mensen die exact dezelfde mening hebben.

BLR | 21-07-16 | 21:16

Haal snel de goeien uit Turkije hierheen Ebru, voor het te laat is..
Het zit hier toch al vol dus die paar extra vallen niet op.

compitaal | 21-07-16 | 21:16

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:12
U doelt op de lieden die massaal Nederland hebben bevolkt?

Ommezwaai | 21-07-16 | 21:15

Ebru ♥

meneer Q | 21-07-16 | 21:13

Jan, ze is een paar maatjes te groot voor je. Wat zou ik graag haar de politiek in zien gaan, vuurwerk!

Kneukeraar | 21-07-16 | 21:12

De meeste stemmers op de Hakpartij in Turkije waren oudere, niet opgeleide analfabete plattelanders. Fact.

Piet Karbiet | 21-07-16 | 21:12

Zo leuk, dat keurige accent van haar. Zo spreekt mn vriendin ook. Het is net alsof ik constant in een lied van Kinderen voor kinderen leef.

1+1 | 21-07-16 | 21:12

Wat hebben de mocro's er mee te maken? Het zijn ditmaal de Ottomanen die iemand het leven ondraaglijk maken.

Verder Ebru wel +1.

Sjors W. | 21-07-16 | 21:11

Die ebru is bestwel een wijze dame.

Anoguurder | 21-07-16 | 21:10

Ebru lievv
you go girl

Tobi | 21-07-16 | 21:09

Rötterdürüm is nou niet echt een plek voor Ebru om op dit moment te gaan wonen.

Uw Psychiater | 21-07-16 | 21:07

-weggejorist-

dydxsq | 21-07-16 | 21:04

-weggejorist-

dydxsq | 21-07-16 | 21:04

"Op locatie in ons schitterende Nederland"
Nog wel Pritt, nog wel....

Ommezwaai | 21-07-16 | 21:03

Ik krijg een freedom boner van Ebru

Brits Folkestein | 21-07-16 | 21:01

-weggejorist-

Marcello Christiani | 21-07-16 | 21:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl