Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Laatste Dag Republican National Convention

Aan alle mooie dingen komt een eind, zo ook aan de Republican National Convention. Nadat "Lyin' Ted" Cruz gister Trump met een epische rant op zijn nummer zette en nog steeds niemand weet wie Mike Pence is gaan we vanavond nog een keer genieten van de tops en flops van de GOP. Oh, en we hadden ook nog iemand in een EPISCH Texashemd (met hoed) die het niet eens was met een andere hoed. Top. Indrinken kan alvast met de Wayne Dupree Show. Later vannacht vuurwerk & na afloop dansen.

Reaguursels

Inloggen

@Stormageddon | 22-07-16 | 01:19

Nee, dat meen jij niet.
Geloof mij maar.

Desmoulins | 22-07-16 | 23:42

@Stormageddon | 22-07-16 | 17:58

Dat zijn geen anti-globalisten Storm, dat weet u best.
Valt me wat tegen.

Desmoulins | 22-07-16 | 23:38

@Desmoulins | 22-07-16 | 15:45
Het is toch opvallend dat antiglobalisten, degenen die de wereld overvliegen (oh ironie) om te demonstreren bij de G8 of G-zoveel bijeenkomsten, bij de klimaatconferenties enzovoorts, door republikeinen en ook door zichzelf "rechts" noemende reaguurders zijn weggezet als stinkhippies, krakers en wat niet al (wat ze ook zijn natuurlijk).
En opeens komt er uit diezelfde hoek retoriek dat tegen vrijhandel, tegen globalisme is en dat linkse kranten daar de propageerders van zijn.
Zeer merkwaardig. Umwertung aller Werte. Of liever: principeloos slaafs volgen van retoriek met een bepaald narratief waarvan men denkt dat het in lijn is met wat ze zelf willen. Viel me vannacht ook bij @mysteryposter op. Vreemd.

Stormageddon | 22-07-16 | 17:58

@Berbaar | 22-07-16 | 01:08

Nee, simpleton dat is niet de reden.
NYT zijn juichaapjes van de huidige regering, globalisme en open grenzen. Een liberale progressieve kudtkrant. Leugenachtig tot op het bot. En nu jij weer met je factfree geblaat.

Desmoulins | 22-07-16 | 15:45

@mmamax | 22-07-16 | 08:15
Uit hetzelfde artikel:

"De PvdA-Kamerleden Ahmed Marcouch en Tjeerd van Dekken veroordeelden het woensdag dat 'geüniformeerde gangachtige groepen straatpatrouilles houden' en zich keren tegen burgers die zich in hun ogen verkeerd hebben gedragen."

Tja, als de politie het niet doet.....
necrosis | 22-07-16 | 08:23

een burgemeester en een groot staatshoofd lieten zich op een werkbezoek begeleiden/beveiligen door lokale veiligheidsdiensten van de moskee, Marcouchzitter heeft nu wel de mond vol over een goed bevolkingsinitiatief, ik heb mij toenmaals al verwonderd over de laconieke houding van de Nederlanders) en hun steun voor het weggeven van hun nationaliteit en rechtsorde. sharia law kom er maar in.

hovawart | 22-07-16 | 12:31

Laura was even vergeten dat ze niet op een kkk rally was.

fukallahalhollandi | 22-07-16 | 12:24

Stormageddon | 22-07-16 | 05:53
Dat heeft voor en nadelen, zonder bemoeienis van Obama, hadden we nu geen mot gehad met Poetin.Hadden we nog gewoon groente, fruit en bloemen kunnen exporteren naar daar. Maar daar hoor je uiteraard niemand over.

corbiere | 22-07-16 | 11:36

pluk-87 | 22-07-16 | 01:21
Muren helpen gewoon, zie Israël, zie China.

corbiere | 22-07-16 | 11:15

@Lupuslupus | 22-07-16 | 10:05
Is dat 12 januari of 1 december?
Maar die 'proppenschieter' kom ik persoonlijk monteren!

necrosis | 22-07-16 | 10:29

Als Trump president wordt gaan alle zogenaamde tegenstanders zich heel snel aanpassen aan de nieuwe realiteit. En over nieuwe realiteit gesproken; het is (helaas) ook echt nodig voor bepaalde personen en/of groepen dat er streng opgetreden wordt aangezien sommigen niet met vrijheid om kunnen gaan.

tejootje | 22-07-16 | 10:26

necrosis | 22-07-16 | 09:37
.
12/1. Alleen maar bevestigingsbeugels? Wat schiet ik daar nou mee op?!

Lupuslupus | 22-07-16 | 10:05

@Lupuslupus | 22-07-16 | 08:53
Geef even door wanneer u jarig bent.
Dan krijgt u van mij een rollator met bevestigingsbeugels voor deze jongen:
cdn.shopify.com/s/files/1/0654/9067/pr...

necrosis | 22-07-16 | 09:37

Het OM heeft zojuist uw dochtertje tot vogelvrij lustobject verklaard voor binnendobberende zieligmannen met een "sexueel noodgeval", zoals de goedpraatimam dat noemt. Allaaah-u Akhbar. GVD. Daarom Trump Yes en Wilders Ja.
Nivelleermarionet | 22-07-16 | 08:45
.
Dus zullen we meer voor onszelf - en onze geliefden - moeten opkomen want de overheid doet het niet. Dat zal moeilijk worden voor de rubberen tegel wegkijk-maatschappij maar het is de enige oplossing. We hebben al veel te lang over ons heen laten lopen.

Lupuslupus | 22-07-16 | 08:53

Ruud5@ alles is een gok, maar 1 ding is zeker, gaat Clinton regeren dan verandert er niks en dendert de elite trein gewoon door....
www.youtube.com/watch?v=_47-epAfUKE

mmamax | 22-07-16 | 08:47

@necrosis | 22-07-16 | 08:23
Tja, als de politie het niet doet....
Inderdaad. Dan krijg je de Soldiers of Odin. Waarbij het OM vervolgens beslist dat het niet strafbaar is om 12-jarige meisjes lastig te vallen. Voorwaarde om jonge meisjes te mogen voelen is natuurlijk wel dat je cultuur en je geloof dat aanmoedigt. Onthoofdingen door IS doen me niks meer maar dit maakt me woedend. Je zal de moeder of vader zijn. Het OM heeft zojuist uw dochtertje tot vogelvrij lustobject verklaard voor binnendobberende zieligmannen met een "sexueel noodgeval", zoals de goedpraatimam dat noemt. Allaaah-u Akhbar. GVD. Daarom Trump Yes en Wilders Ja.

Nivelleermarionet | 22-07-16 | 08:45

@Jan Dribbel.

Trek het je niet aan. Ben het overigens helemaal met u eens.

hautmont | 22-07-16 | 08:44

@hautmont | 22-07-16 | 08:37
Ga jij eens een cursus Nederlands voor beginners volgen.

necrosis | 22-07-16 | 08:41

Het gekrijs hier over Hillary Clinton, gelijk de Republikeinen doen, slaat ook geheel en al door. De democraten zullen ook zeker veel politiekcorrecte types in hun gelederen hebben en daar ben ik ook allergisch voor. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat de Republikeinen vreselijk rechts zijn, alleen maar steeds lagere belastingen voor de rijken willen, veel extremer dan in NL, en het land volpompen met wapens. (30.000 doden per jaar). Talloze idiote argumenten passeren hier de revue. "Onder die andere Clinton werd er een oorlog gevoerd in Europa, Servie."
Dat was omdat Europa weer machteloos stonden tegen de terreur van Milosevisch en Karadzich tegen de bevolking.
Mocht Trump president worden dan voorspel ik een 4-jarig presidentschap waarbij zal blijken dat politiek wat anders is dan kapitalistje worden en spelen. Die barbiepoppen dames zullen ook een waardige omlijsting worden van een mislukte president. Graag wat meer nuance, Clinton is zeker niet omstreden, maar Trump in het Witte Huis lijkt me een riskante onderneming.

Ruud5 | 22-07-16 | 08:40

Ben dol op clowns, mast laat ze aubergine geen president worden. Een grote lapzwans Dan Trump bestaat er niet.

hautmont | 22-07-16 | 08:37

@SyntaxError | 22-07-16 | 08:22
Zullen we 'asielzoeker' vervangen door 'illegaal', 'crimigrant' of 'rapefugee'?

necrosis | 22-07-16 | 08:30

@mmamax | 22-07-16 | 08:15
Uit hetzelfde artikel:

"De PvdA-Kamerleden Ahmed Marcouch en Tjeerd van Dekken veroordeelden het woensdag dat 'geüniformeerde gangachtige groepen straatpatrouilles houden' en zich keren tegen burgers die zich in hun ogen verkeerd hebben gedragen."

Tja, als de politie het niet doet.....

necrosis | 22-07-16 | 08:23

Even een topic hijacken..... lees net in de telegraaf dat de soldiers of odin geen geweld gebruikt zouden hebben, is ook niet belangrijk, volgende keer een stil steegje in trekken.... maar het OM vond het niet strafbaar dat het meisje van 12 aangerand was.
Dus een vrijbrief voor alle asielzoekers en andere figuren die op wat jonger vallen!!!
Dat dit geen wereld nieuws is begrijp ik niks van.

mmamax | 22-07-16 | 08:15

@Donkersloot | 22-07-16 | 06:44
Jij heb liever Killary aan het roer?
Trump wil normale betrekkingen met Rusland, iets wat ik toejuich.
Mocht er namelijk weer ruzie/ koude oorlog komen, dan vallen de meeste slachtoffers in Europa.

necrosis | 22-07-16 | 07:27

Hij ziet dat scherp. De politiek als idealisme anno 2016 en in de toekomst is geen stuurmiddel meer om een land en haar bevolking te dienen. Management is het nieuwe wachtwoord.

duitse herder | 22-07-16 | 06:46

Wonderbaarlijk verschijnsel, die hele Trump. Totaal geen inhoud, lijkt zijn boodschap te richten op de meest rabiate rechts-radicalen en dankzij de hype raken veel media-junkies van enthousiasme aan het schuimbekken.
In deze tijden loont het blijkbaar om heel hard te schelden, dan krijg je veel volgelingen, maar enige visie ontbreekt. Je vooral opstellen als anti-establishment en underdog (Geert heeft daar ook een handje van) loont; gewoon de domme boze clown uithangen. Gaat veel stemmen krijgen, deze Donald. En daarna tientallen jaren puin ruimen net als na Reagan (ook zo'n clown).

Donkersloot | 22-07-16 | 06:44

@mezelf
Maar we kunnen hier dus altijd nog 20 jaar achter elkaar ieder jaar verkiezingen houden (waarschijnlijk heel veel verliezen), maar uiteindelijk toch het bij het juiste eind krijgen (als echt niks meer werkt.. of allerlei mensen beleid blijven verzinnen,wat maar voor een hele kleine groep werkt.. wat daar feitelijk gebeurde was dat iedere keer een kleine groep de macht kreeg en het alleen voor zichzelf regelde - paar contracten met multinationals, konden ze een huis en een terreinwagen kopen en eventueel kinderen in het buitenland laten studeren, volgende jaar de volgende club die met steun van bedrijven de vorige afzette en nieuwe verkiezingen won, etc).

nickolaas | 22-07-16 | 06:36

Stormageddon | 22-07-16 | 06:15
Die dingen over die wisselkoersen die China kunstmatig laag houdt, die heb ik zelf hier ook wel in de diverse fora gepost.. een jaar of 10 geleden al - en toen werd er meer en vaker over gediscussierd en dat is een zinnige discussie (want het zorgt er inderdaad mede voor dat je hier niet kan produceren en het saboteerd heel veel zaken economisch - maar heel veel valuta worden gemanipuleerd en die koersen hebben wel degelijk een functie).
Verder maakt niemand volgens mij winst op dat internationale transportwezen (er wordt iedere keer groter gebouwd, waardoor er heel veel concentratie komt - en overcapaciteit en kleinere reders vallen er uit.. en het komt ook deels doordat er dus voor een appel en een ei geleend kan worden en er kennelijk niet zoveel zinniger investeringen zijn.. er is ontzettend veel overcapaciteit). Ook die concentratie in havens... ik zie niet wie daar uiteindelijk de winnaar van is.. het nut van de investeringen in rotterdam qua rendement is ook niet evident.
Verder heb ik wat ervaring jaren terug met Bolivia, dat was in de jaren '90 een groot neoconservatief experiment onder invloed van de wereldbank, wat een absolute (en ondoordachte) ramp werd. Daar hebben ze meer dan 20 jaar op een rij ieder jaar verkiezingen gehad, totdat ze met Morales een keer de spijker op zijn kop sloegen (kwart van de bevolking heeft sindsdien in relatief korte tijd de middenklasse gehaald). Elite heeft daar een stapje terug gedaan in eerste instantie, en daar vervolgens door economische groei van geprofiteerd (net als de rest van het land dus - en ze zijn blijven groeien, zelfs toen de rest van de wereld in recessie was). Maar links, rechts, progressief en conservatief was het er over eens dat die handelsverdragen met arbitrage erin niet getekend moesten worden (ik herinner me dat toch hele invloedrijke politici me daarover polsten op informele gelegenheden en ik daar tegenin ging met dat handel goed zou zijn.. nou gelukkig hebben ze die scepsis volgehouden.. Peru en Argentinie hebben die verdragen wel getekend en hebben dat enorm bezuurd..). En die mensen wisten heel goed met wie ze te maken hadden qua VS (ex-diplomaten, etc). Daar zat ik fout en bleken zij het jaren later bij het juiste eind te hebben gehad.

nickolaas | 22-07-16 | 06:31

@nickolaas | 22-07-16 | 06:04
Ja, precies mijn punt. Je haalt componenten en grondstoffen van over de hele wereld, daar waar ze het goedkoopst zijn. Voor de auto's en de fabrieken. In Trump's wereld kan dat niet meer want hij wil trade deals opnieuw onderhandelen en China uit de WTO flikkeren en de hele keten van productie weer naar Amerika halen. Nog even afgezien dat je daarmee ook het mondiale transportwezen treft. Dan wordt het rustig in de VS havens. Lijkt mij allemaal volkomen onzinnig. Maar goed, ik zal de commentaren later vandaag wel lezen.

Stormageddon | 22-07-16 | 06:15

@Stormageddon | 22-07-16 | 05:46
We zijn Tesla's aan het bouwen in Tilburg, litium zit hier ook niet in de grond.. en dat zijn hoog geautomatiseerde processen en zo'n fabriek wordt iedere 10 jaar helemaal vernieuwd (als je dat goed kan als land, kun je zusterfabrieken over de hele wereld ombouwen). Daar kan heel veel computersimulatiewerk uit voortkomen, machinebouw, installatie allerlei toeleveranties en het bouwen van die Tesla's zelf dus. Verder zouden er misschien meer spinoffs kunnen komen voor producten die aansluiten bij wat ASML doet (optische processoren kan groot worden). Verder gaat er heel veel gebeuren met compositen de komende jaren (matrix compositen voor vliegtuigmotoren bijvoorbeeld - en mogelijk zijn er meer toepassingen).
Hoge salarissen zouden sowieso op waardecreatie gebaseerd moeten zijn (niet elders goedkoop geproduceerde goederen verkopen voor wat de gek er voor wil geven met allerlei marketing.. ok, voor dat die producten goedkoop uit Azie kwamen, kwamen de grondstoffen al voor een appel en een ei uit de 3e wereld in de jaren '80 en werd daar veel van betaald qua 'welvaart'). Toch ben ik daar dus niet zo voor als heel dominant model in je economie..
Verder draait ie inderdaad nogal wat Engelse artiesten.. (Queen had ie ook al).. Reagan schijnt op een hoop Bruce Springsteen (Born in the USA..) te zijn gevaren.. oh ik weet nog dat die plaat uitkwam ;) Moet inderdaad rond die tijd zijn geweest... Trump lijkt het zonder zoiets te moeten stellen (nou ja, Ivanka kan ook wel goed inleiden voor ie het podium opkomt.. dan kan het ook wel zonder plaatje af en toe).

nickolaas | 22-07-16 | 06:04

@mysteryposter | 22-07-16 | 05:39
Ik zou er dan maar snel naar toe emigreren, want hij laat de rest van de wereld vallen. Misschien wel terecht hoor, maar voor "ons" in Europa of Nederland heeft Donald niets te bieden. Misschien ook wel terecht. Maar heel vrolijk zou ik er niet van worden.

Stormageddon | 22-07-16 | 05:53

@nickolaas | 22-07-16 | 05:35
Het is een isolationistisch, nationalistisch programma. En je kan wel weer lokaal willen produceren, maar als je eigen grondstoffen een keer zo duur zijn als op de wereldmarkt, en je arbeid is vele malen duurder, wat gaat dat doen voor de prijs van de producten?
En hoe ga je die dan slijten aan je eigen bevolking, laat staan de rest van de wereld?
Overigens wel humor dat ze nu "You can't always get what you want" van de Stones draaien.
Enfin, de rest was nogal "meh". Maar dat hij de kerken weer politiek wil kunnen laten bedrijven zonder belasting te hoeven betalen... Man man man... Die wet hebben ze niet voor niets gemaakt.

Stormageddon | 22-07-16 | 05:46

@nickolaas | 22-07-16 | 05:35
gaaap.. evangeliscals zette hij redelijk sterk op in, jongeren vond ik halfslachtig.. hij hoopt geloof ik dat ze bij de democraten de rangen niet gesloten krijgen (door wat punten van Bernie Sanders aan te halen) - maar of dat gaat lukken.. ik betwijfel het.

nickolaas | 22-07-16 | 05:39

Brute speach, er is nog hoop voor ons in het westen.

mysteryposter | 22-07-16 | 05:39

@Stormageddon | 22-07-16 | 05:21
Mwah.. proberen weer lokaal te produceren ben ik ook wel voor (en het gaat.. in de VS zie je nu al dat er weer opnieuw meer gemaakt wordt).
Maar wat ie zegt over 'energy' ('coal' etc), daar blijkt wel uit dat hij zijn pad via de staten in 'the rust belt' wil laten lopen (wat ook voorspeld was), evangelicals en de pogingen richting jongeren waren halfslachtig (en minorities vond ik ook vaag). En inderdaad 'law & order' (makkelijk, spreekt aan bij veel achterban van lokale republikeinse politici - al zit ik daar ook niet helemaal in).

nickolaas | 22-07-16 | 05:35

@happen naar de baas | 22-07-16 | 05:19
Ach lul toch zo dom. Ik zit naar de grootste entertainer te kijken van de laatste tijd. Het is fascinerend. En je gebruikt geen argumenten omdat je ze niet hebt.
Prima, maar hou dan gewoon je mond.

Stormageddon | 22-07-16 | 05:23

@nickolaas | 22-07-16 | 05:13
Wat hij schreeuwt is echt economische zelfmoord. IPhones uit China? Nope... Moeten weer in de VS worden gemaakt... 4x zo duur. Koreaanse zuinige auto's? Niet meer. Staal uit China? Nee.
Kortom: die worden allemaal goedkoper voor de rest van de wereld. En als China niet aan de VS kan verkopen, dan gaan ze de staatsschuld van de VS die ze hebben opeisen. Dat worden leuke tijden.

Stormageddon | 22-07-16 | 05:21

Stormageddon | 22-07-16 | 02:03

Ach, ook die reactie was weer net zo triest als de rest.
Vooral doorgaan met je gesputter, vooral door gaan.

Blinde haat verwarren met argumenten.
Als je nou iets zinvols te melden had gehad de afgelopen dagen had ik misschien de moeite genomen argumenten te gebruiken, maar je gebral is het gewoon niet waard.

Je moet toch echt een triest leven hebben als je de hele nacht gaat lopen spammen op een draadje over een partijconferentie in een land wat zo ver weg ligt en alleen maar gaat over een persoon die je zo haat...

happen naar de baas | 22-07-16 | 05:19

k*t - 't wordt al licht buiten.. :/
Hij gaat optreden tegen "countries that cheat and there are many of them".. ben benieuwd of we dan weer zo soepel van die belastingparadijslijst komen ;) (al is dat echt wel een misstand..).

nickolaas | 22-07-16 | 05:13

Bij Trump ontwikkelt zich daarnaast ook nog een intuïtive voorkeur die ik nog niet zo precies kan articuleren,
@WirMachenMusik | 22-07-16 | 04:33
Trump (en de mensen waar ie mee werkt waarschijnlijk) hebben heel goed door dat iedere verkiezing ooit gehouden zo ongeveer gaat tussen de keuze 'more of the same' or 'change' (met een variant stiekem 'more of the same' verkocht als 'change').. Misschien is het 'change' dat je trekt ?

nickolaas | 22-07-16 | 04:45

Ik heb een niet al te rationeel trekje. Ik voel vaak sympathie voor politici die door het mediale establishment de grond in geschreven worden en dan toch overeind blijven en doorvechten.
Bij Trump ontwikkelt zich daarnaast ook nog een intuïtive voorkeur die ik nog niet zo precies kan articuleren, maar betrekking heeft op buitenlandse politiek en dat in vergelijking met Clinton.

WirMachenMusik | 22-07-16 | 04:33

Hmmm, Trump gaat in op de relatief recente stijging in moorden in Amerikaanse steden (Chicaco oa) - daar lees je veel over, want die stijging is relatief recent en er schijnen nog niet zo heel veel verklaringen voor te zijn: "However, in Chicago and across the country, these figures still trail what the nation saw in recent decades. Between 1991 and 1995, there were at least 800 murder victims in Chicago each year. The number began declining in the mid-1990s and has not approached that level since. As the Brennan Center noted in an analysis last fall of crime in the nation’s largest cities, even though killings rose in 2015, “murder rates are still at all-time historic lows.”"
www.washingtonpost.com/news/post-nati... (overigens heeft hij er niet bij gezegd dat die cijfers nog steeds historisch laag zijn.. )

nickolaas | 22-07-16 | 04:33

@Joffri | 22-07-16 | 04:12
Er komen in elk geval een paar verdiepingen bovenop het Witte Huis, als ik dat zo hoor. Torentjes bouwen. Ik weet niet of ze in Rawlins, Kansas zitten te wachten op staatsgefinancierde wolkenkrabbers, maar wie weet...

Stormageddon | 22-07-16 | 04:19

dochtertje trump houd heel aardig betoog.
Joffri | 22-07-16 | 04:12
Ja, zij is stiekum wel bijzonder - helaas is Trump niet zo'n Russisch poppetje waar je haar dan in kan stoppen.

nickolaas | 22-07-16 | 04:16

dochtertje trump houd heel aardig betoog.

Joffri | 22-07-16 | 04:12

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 03:59

Grote staten die failliet gaan worden communistisch, dat is de wet van communicerende vaten. Nood greep van de staat voor behoud van kapitaal en macht, met tegelijkertijd een kapitaal vlucht en vlucht van mensen die het kunnen bekostigen.

mysteryposter | 22-07-16 | 04:05

@mysteryposter | 22-07-16 | 03:58
En een crony capitalist moet crony capitalism gaan aanpakken?
Ik vind het prima. Maar ik geloof het nog steeds niet.

Stormageddon | 22-07-16 | 04:04

mysteryposter | 22-07-16 | 03:26

Wat is er mis met kritiek op een huichelachtige partij die een ziektekostenverzekering voor iedereen als het ultieme wanidee van het communisme probeert te verkopen.
Noem mij maar een communist.
Dat is je stokpaardje.
Typisch amerikaans, wie het niet met mij eens is is een communist.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 04:00

@mysteryposter | 22-07-16 | 03:51
Jij zegt het zelf. Ik maak het alleen concreet. Ik geloof er geen kut van, maar als jij het gelooft: prima joh. Ik vind het best. Ik heb er geen belangen bij. Jij blijkbaar wel. Nou, ik hoop dat het allemaal uitkomt.

Stormageddon | 22-07-16 | 04:00

mysteryposter | 22-07-16 | 03:26

Wat is er mis met kritiek op een huichelachtige partij die een ziektekostenverzekering voor iedereen als het ultieme wanidee van het communisme probeert te verkopen.
Noem mij maar een communist.
Dat is je stokpaardje.
Typisch amerikaans, wie het niet met mij eens is is een communist.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 03:59

@ Stormageddon | 22-07-16 | 03:46

Ik was ook bevangen even door o.a. zeitgeist, in de kern is het echter communistische bullshit, het zou u sieren dat soort onzin los te laten en de goede technische ideeen in ons huidige systeem te implementeren. Met daarnaast het aanpakken van "crony capitalism"

mysteryposter | 22-07-16 | 03:58

@ Stormageddon | 22-07-16 | 03:46

Zo praten communisten ook, zoals bij de vraagstelling: hoeveel socialistische en communistische staten zijn gefaald? ... standaard antwoord, maar ja het was niet goed uitgevoerd o.O

mysteryposter | 22-07-16 | 03:51

@mysteryposter | 22-07-16 | 03:44
En overigens denk ik al decennia niet meer in 19e eeuwse terminologie als "links" en "rechts", en 20e eeuwse als "progressief" en "conservatief". Allemaal bullshit.

Stormageddon | 22-07-16 | 03:49

@mysteryposter | 22-07-16 | 03:44
Dus Trump gaat zeg maar alles doen wat Obama had willen doen als het niet telkens werd geblokkeerd door het Republikeinse congres. Nou, ok. Als jij dat gelooft. Prima.

Stormageddon | 22-07-16 | 03:46

@ Stormageddon | 22-07-16 | 03:37

Klassiek rechts en links bestaat niet meer. En qua elite en volk verhoudingen zijn de zaken omgekeerd. Rechts is nu progressief en links voor super elite en banken, wen eraan vriend, want dat is de huidige realiteit.

mysteryposter | 22-07-16 | 03:44

@mysteryposter | 22-07-16 | 03:26
Zeg maar alles waar de Republikeinen in de first draft van AHCA, of liever de voorloper waar Hillary mee bezig was, tegen waren omdat juist zij het per staat en per bedrijfstak wilden regelen. En de centrale inkoop van medicijnen was de GOP al helemaal mordicus tegen, dat was bijna communisme. En een staatsverzekering voor de armsten? Onbespreekbaar. Daar komen ze onder Trump allemaal op terug?
Goh. Verbazingwekkend.

Stormageddon | 22-07-16 | 03:37

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 03:19

Sry maar uw bronloze argumentatie begint irritante vormen aan te nemen.

Niet afschaffen zoals popie jopie sites posten maar "repeal and replace" Er komt een beter systeem met meer concurrentie (nu beperkt tot een paar keuzes per staat, een oligarchie), straks kan men een verzekering nemen in heel de VS. Daarnaast wordt alle inkoop van de zorg heronderhandeld, waaronder medicijnen aankoop. Iets wat Hillary niet kan doen omdat ze campagne geld ontvangt van "Big Pharma"

Daarnaast heeft hij aangegeven dat er een vangnet komt voor iedereen, echter niet meer gewoven in de verzekering premie waardoor degene die zich verzekeren steeds hogere lasten krijgen, en steeds meer kiezen om zich niet te verzekeren. De vangnet basis verzekering voor financieel zwakkeren gaat lopen via de staat.

mysteryposter | 22-07-16 | 03:26

mysteryposter | 22-07-16 | 02:59
Een want to be communist?
Wat is dat? Ik ben maar een simpele reaguurder.
Nu hoor ik weer een conservatieve republikein die het verschrikkelijk vindt dat Amerikanen verzekerd zijn tegen ziektekosten.
Een ziektekostenverzekering is OK, alleen voor de rijken.
Aldus deze 18-de eeuwer die nog treurt dat de lijfeigenen niet meer bestaan.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 03:19

Goede oude baas die newt.
mysteryposter | 22-07-16 | 02:50
Het is in ieder geval wel iemand die nog redelijk kan zeilen in dit klimaat (of dat een compliment is, niet van mij in ieder geval.. maar wat ie zegt kan dus wel relevant zijn en hij is toch ook wel een van de niet zo heel veel links tussen Trump en de wat meer gevestigde Republikeinen (en donors - waar ze toch een tekort aan hebben.. al lijkt geld in deze verkiezing een minder grote rol te hebben gespeeld tot nog toe in vergelijking met eerdere verkiezingen).

nickolaas | 22-07-16 | 03:10

"Voor iemand die al 50 jaar in business zit, die een halve eeuw in de zakenwereld rondbanjert vind ik dat er wel heel weinig van zijn zakenvrienden, van zijn succesvolle zakenpartners en captains of industry op zijn feestje komen spreken om hem aan te prijzen als een geniale volgende president. Geen één eigenlijk, op zijn eigen zonen na. "
@Stormageddon | 22-07-16 | 02:47
Een van de aardigst geschreven artikelen die ik afgelopen week las over dat aspect van Trump "The pathos of these moments is, frankly, stunning. You see that behind all that bullying and bluster is a radically insecure boy from Queens who can’t buy his way into the elites and who doesn’t understand why. Trump naturally appeals to and channels the resentment of people like him. This explains the political jiu-jitsu he’s been doing for the past year, and that has allowed him to defeat the GOP Establishment: the more they make fun of him, the more powerful he becomes." (The Troll Move That Ate The GOP www.theamericanconservative.com/dreher... ) De auteur haalt ook een aantal artikelen aan, die mogelijk ook het lezen waard zijn.. moet ze nog lezen, maar ben wel benieuwd.

nickolaas | 22-07-16 | 03:01

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:55

In hoeverre bent u een "want to be" communist?

mysteryposter | 22-07-16 | 02:59

Stormageddon | 22-07-16 | 02:47
Hum, kuch, Trump heeft in het verleden wel eens dubieuze zaakjes gedaan met bepaalde families in New York.
En bepaalde families in New York regelen hun zaakjes liever in achterkamertjes.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:55

Ik had newt graag als vp gezien

mysteryposter | 22-07-16 | 02:51

@ nickolaas | 22-07-16 | 02:48

Goede oude baas die newt.

mysteryposter | 22-07-16 | 02:50

*Newt Gingrich op CNN*

nickolaas | 22-07-16 | 02:48

Voor iemand die al 50 jaar in business zit, die een halve eeuw in de zakenwereld rondbanjert vind ik dat er wel heel weinig van zijn zakenvrienden, van zijn succesvolle zakenpartners en captains of industry op zijn feestje komen spreken om hem aan te prijzen als een geniale volgende president. Geen één eigenlijk, op zijn eigen zonen na.
Vind ik wel apart. Ook geen één van de kandidaten van Celbrity Apprentice, een show die hij jaren heeft gedaan, komt spreken over de geweldige kandidaat. Is toch een imposant lijstje namen. Geen één komt op zijn feestje. en.wikipedia.org/wiki/The_Celebrity_A...
Wie er allemaal niet zijn en waarom niet is eigenlijk interessanter dan diegenen die er wel zijn.

Stormageddon | 22-07-16 | 02:47

Laura Ingraham bracht helemaal geen nazi-groet, maar bewoog haar arm horizontaal, wuivend naar de menigte. Mensen proberen te demoniseren op basis van vergezochte onzin, dat is nu juist waar Nazi-Duitsland groot in was.

De politieke zelfmoord van de moreel boven ons gestelde Ted Cruz is daarnaast gewoon triest. Een ego dat zo opgeblazen is dat hij het niet kan nalaten zijn eigen ruiten in te gooien.

Ik hoop in ieder geval niet dat Clinton president wordt, want de laatste keer dat er een Clinton in het witte huis zat werd Europa gebombardeerd. Niet de Bosnische jihadisten, maar de blanke Servische autochtoon kreeg Amerikaanse bommen op zijn dak.

Angel_eyes | 22-07-16 | 02:37

@DANNY3960 | 22-07-16 | 02:31
Ach, ik kijk toch. En nooit te beroerd dingetjes uit te leggen. Maar als het inderdaad voor de tiende keer moet dan wordt het wel eens vermoeiend. Het zou toch wenselijk zijn dat mensen zich ergens in verdiepen voordat ze een mening de wereld in te slingeren. Maar goed... dat is een andere discussie.

Stormageddon | 22-07-16 | 02:36

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:30

Lol plaatje, voor ons is de normale uitspraak in de VS inderdaad raar en lache.

mysteryposter | 22-07-16 | 02:34

@Stormageddon....... ik lees weer paar dagen mee...... man dat je nog geduld hebt om alles 7x te herhalen. Chapeau.

@Graaf van Egmont...... het gaat je goed begreep ik.... september verder onderzoek..... ik wens je het beste

DANNY3960 | 22-07-16 | 02:31

mysteryposter | 22-07-16 | 02:22
Daar hebben we alweer een twist:
Dit is een alien volgens Google:
i.ytimg.com/vi/kT3-5PevrSg/maxresdefa...
Maar ja, je weet het nooit met het volk dat nog steeds de temperatuur aangeeft in graden Fahrenheit.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:30

@Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15
@mezelf | 22-07-16 | 02:23
En hij was half Brits, dus dat zal correct Engels zijn geweest vermoed ik.

nickolaas | 22-07-16 | 02:26

#bunken
*out*

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 02:26

Zonder felle dreigementen richting Iran schijnt het niet te kunnen.
Ook Trump zal er wel niet zonder kunnen om tenminste nog een aantal zionistische neocons binnenboord te houden.
Het uit alle lopen op hem vuren door de Israel-lobby zal hij daardoor echter niet kunnen verminderen.

WirMachenMusik | 22-07-16 | 02:25

@Graaf van Egmont | 22-07-16 | 02:23
Nee. Ik doe alleen vrouwen die nog maandelijks bloeden en nog niet hun snor hoeven scheren.

Stormageddon | 22-07-16 | 02:25

@Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15
"Alien" betekent "vreemdeling". Als werkwoord bestaat het ook. "That's alien to me", betekent "dat is me vreemd"
www.merriam-webster.com/dictionary/ali...

Stormageddon | 22-07-16 | 02:23

Had hij het echt over een toename van het aantal illegale "buitenaardsen"?
Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15
Aliens zijn vreemdelingen (als in vreemdelingenpolitie - in het Engels noemen ze die dienst ook echt 'Alienpolice', ik moest er altijd wel een beetje om lachen als een studievriend met dubbele nationaliteit erover klaagde dat ie daar weer een dag had moeten doorbrengen om zijn NL-paspoort te vernieuwen of iets dergelijks).

nickolaas | 22-07-16 | 02:23

Stormageddon | 22-07-16 | 02:16
Doe eens kalm aan aub. Hillary lover. Je zou haar doen, geef maar toe.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 02:23

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15

Illegale immigranten worden "illegal allians" genoemd in de VS, zelfs door politiek correcten, beetje bij blijven vriend.

mysteryposter | 22-07-16 | 02:22

Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15
Natuurlijk had hij het over aliens. Juridisch gezien zijn de illegale buitenlanders aliens, want ze horen er niet.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 02:19

@Mr.Robot777 | 22-07-16 | 02:13
Hoe vaak moet het godverdomme nog zeggen? IK BEN NIET VOOR DIE HEKS CLINTON!
Duidelijk nu?
Als ik stemrecht zou hebben in de VS stemde ik Johnson.
www.lp.org/

Stormageddon | 22-07-16 | 02:16

Net een oude sheriff aangehoord.
Had hij het echt over een toename van het aantal illegale "buitenaardsen"?

Jan Dribbel | 22-07-16 | 02:15

Uitingen als dit stuk doen mij altijd afvragen hoe je, als Nederlander, zo naïef kunt zijn om te geloven dat Amerikanen dom zijn. Wanneer woorden als “tokkie”, “kwaliteitskrant”, “intellectueel” of “mafklapper” gebruikt worden zien we meteen dat ze bedoeld zijn om in te spelen op minderwaardigheidsgevoelens van Nederlanders en op die manier hun stemkeuze en meningsuiting te beïnvloeden, maar wanneer dezelfde mensen Amerikanen omschrijven als dom, populistisch, anti-intellectueel en dat voordragen als oorzaak van een politieke beweging dan wordt dat door velen zonder kritisch na te denken geaccepteerd als de waarheid, blijkbaar om zich verheven te kunnen voelen boven die domme rednecks. Voor je het weet ben je wanhopig tegen de stroming in aan het zwemmen met verwijzingen naar slechte godwins en clickbait artikelen, terwijl je in de plaats had kunnen verwijzen naar de waarheid.

(Hier de geweldige speech van Laura Ingraham: www.youtube.com/watch?v=sqNhDVcvrsg , en hier de kopie van een Trump-speech door Cruz waarbij hij uiteindelijk wordt weggeboehd omdat hij Trump weigerde te endorsen: www.youtube.com/watch?v=XDhqM9ZnVmI )

MaartKomtEraan | 22-07-16 | 02:15

Stormageddon | 22-07-16 | 02:03

Natuurlijk is Trump niet onze "risen saviour" maar is Hillary dat wel? Ik denk dat het zinvol is om het establishment eens te doorbreken. Datzelfde establishment dat ons jaar in jaar uit van de ene oorlog in de andere rommelt en van de ene crisis in de andere crisis. Dus ben ik blij met de ontwikkelingen mbt de Brexit, EU-sceptici e.d. Het gaat teveel om de macht bij de gevestigde orde. Before the election they want to serve you, after the election they want to control you.

Mr.Robot777 | 22-07-16 | 02:13

WirMachenMusik | 22-07-16 | 02:07
.
Hij zei wel wijze dingen

MrShadow | 22-07-16 | 02:12

Nou weet ik niet wat hij de amerikanen beloofde dat Trump zou doen: give them chops, shops or jobs. De man heeft een echt spraakprobleem.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 02:12

@pluk-87 | 22-07-16 | 01:53
Over 4 jaar is hij 74. Alweer demografie.... Over 4 jaar zijn er weer een paar miljoen kiezers van 17 tot 21 bij en zijn er weer zootje oude van dagen dood. Trump bindt nu al geen jongeren. Clinton ook niet, maar Trump nog minder. Dit is de laatste kans voor beiden.
www.gallup.com/opinion/polling-matters...

Stormageddon | 22-07-16 | 02:10

Welk een schreeuwlelijk.
WirMachenMusik | 22-07-16 | 02:07
.
Heerlijk!

Ommie de HaatMoker | 22-07-16 | 02:10

-weggejorist-

pluk-87 | 22-07-16 | 02:09

Welk een schreeuwlelijk.

WirMachenMusik | 22-07-16 | 02:07

@happen naar de baas | 22-07-16 | 01:56
Onder de indruk van je argumenten. Echt chapeau! Goed man. Ik zal ze punt voor punt weerleggen...
Eh....
Klaar.

Ik haat helemaal niet. Ik vind het fascinerend. Ik vind verkiezingen sowieso en zo'n circus als daar prachtig. En deze conventie is helemaal geweldig omdat het aangekondigd is al grote heldenverering van Trump en een glorieus herstel van de eenheid van de partij. Nou, het tegendeel is waar.
Op dag 1 ging het al niet als gepland. En ja, ik denk dat Trump een charlatan is. Zowel in "zaken" en als "politicus".

Stormageddon | 22-07-16 | 02:03

Ik denk dat de nood om Trump aan het roer te hebben urgenter is (ik heb geen zin in problemen met Rusland bv). Maar als hij het niet wordt, hopelijk op een later moment wel.
pluk-87 | 22-07-16
Wat ik al zeg, persoonlijk is het enige goede dat ik uit deze verkiezingen zie komen is dat Ivanka en haar man hier wat van leren - en dan misschien op een later moment als aantrekkelijker candidaten uit de bus komen (hopelijk hebben ze dan niet weer zo'n veld met clowns.. het zou toch fijn zijn als 2016 voorlopig toch wel het dieptepunt is geweest in Amerikaanse presidentsverkiezingen).
Ook dat clipje van Michelle Obama.. ik vrees dat we het ook met de Clintons toch wel weer moeten gaan doen met mensen die 'enigszins op leeftijd zijn' - niet per se slecht, maar het gaat wel weer even wennen worden..

nickolaas | 22-07-16 | 02:03

Stormageddon | 22-07-16 | 01:04

Stormageddon | 22-07-16 | 01:05

Die 2 teksten laten duidelijk zien hoe je denkt.
Je haat verblind je zo erg dat je alles, maar dan ook echt alles roept om Trump te kunnen bashen.

Iets zinnigs komt er bij jou al dagen niet uit, maar je bent wel zo'n beetje de meest fanatieke spammer alhier.
Je moet toch aardig debiel zijn wil je de hele nacht spenderen om een show te kijken ter meerdere eer en glorie van iemand die je zo gigantisch haat.

Maar ga vooral door, zonder jouw gesputter was het toch net wat minder lachwekkend.

happen naar de baas | 22-07-16 | 01:56

mysteryposter | 22-07-16 | 01:42
Komt omdat er teveel kruisen en mollen in zitten, gecombineerd met de vervelende adlibs die elke artiest meent er in te moeten aanbrengen.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 01:54

@nickolaas | 22-07-16 | 01:43
Ik denk dat de nood om Trump aan het roer te hebben urgenter is (ik heb geen zin in problemen met Rusland bv). Maar als hij het niet wordt, hopelijk op een later moment wel.

pluk-87 | 22-07-16 | 01:53

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:45

Als het westen financieel klapt komt er communisme in het westen, met een kapitaal en mensen vlucht naar de vrije BRICS landen. Dat is de wet van communicerende vaten.

mysteryposter | 22-07-16 | 01:48

MrShadow | 22-07-16 | 01:30
Ook communisten kiezen hun kandidaat op een partijcongres.
100% stemt voor.
Zo werd Putin ook gekozen, 99% van TV en de pers staat achter Putin.
Oppositie is verboden, kritische oppositieleiders zijn vermoord of gevlucht.
Maar als ui, mag je hier de onnozelaar spelen.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:45

Storytelling days are over.
De kans is reëel dat Trump PotUS wordt.
En daar zijn de "Powers that be" niet blij mee.

de honden blaffen... | 22-07-16 | 01:45

"Ik vind het echt ongelooflijk dat er zoveel mensen op GS willen dat Clinton wint ipv Trump."
pluk-87 | 22-07-16 | 01:06
Nou ja, misschien over 10-15 jaar een Trump, zou ik me in kunnen vinden (met een Republikeinse partij die zichzelf opnieuw - desnoods 2x - uitgevonden heeft). Ivanka en haar man schijnen nu wel een goede rol te spelen in de campagne en leren hoe dat werkt (maar ik denk dat die zich eerst aan gezin en bedrijven willen wijden). Maar als dat een soort 'Rockefeller Republicans' zouden worden,mwah.. kinderen van Rupert Murdoch zijn trouwens ook een stuk gematigder dan hun vader.
Wat ik aan interviews heb gezien van Ivanka was wel scherp en best wijs (alhoewel dat ook niet altijd helemaal een goed teken hoeft te zijn, je krijgt de indruk ze dat al jong was).Zij ziet er trouwens echt gespannen uit vandaag (zal wel een paar uur geleden zijn geweest die beelden die op CNN voorbij komen.. en de Trump campagne lijkt ook niet helemaal grip te krijgen toch op het verloop van die conventie).
Komt de 1st lady trouwens ook nog een hele goede 'car karaoke' tijdens de conventie als soort van troll-actie
"Michelle Obama Does 'Carpool Karaoke' With James Corden" youtu.be/8L-2fTLEiDA

nickolaas | 22-07-16 | 01:43

Met het volkslied van de VS draai ik in in 9 van de 10 gevallen het geluid naar minimaal haha, respect voor het lied maar slechts weinige kunnen een aangename toon produceren met dat lied :p

mysteryposter | 22-07-16 | 01:42

@Zoloft | 22-07-16 | 01:29
Weer iemand die ik moet uitleggen hoe het systeem werkt. [zucht]
Nee, de partij heeft niet in meerderheid gekozen voor Trump. Hij heeft de voorverkiezingen gewonnen, en dus de meerderheid van de state delegates.
Hoe werkt het: elke staat bepaalt hoe de voorverkiezingen worden gehouden. Dat kan zijn een caucus voor alleen partijleden. Dus mensen die contributie betalen. Dat kan ook zijn een caucus voor geregistreerde kiezers.
Of de partij heeft een verkiezing voor alleen leden of een open verkiezing voor alle geregistreerde kiezers. Dat kan de partij in de staat bepalen.
Waarom heeft Trump gewonnen? Door de open verkiezingen voor alle kiezers. De meerderheid van de leden was tegen Trump. Voor velen was hij niet eens de tweede, derde, vierde of vijfde keus toen er nog 17 kandidaten waren.

Dus, ja ik geloof wat ik schrijf omdat het gebaseerd is op feiten en kennis van het verkiezingssyteem.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:39

Beyoncé zag er uit alsof de jaren niet tellen, maar het zingen was nog steeds kudt.

Jackanders | 22-07-16 | 01:38

#maffen

Zoloft | 22-07-16 | 01:36

Kijk, we gaan hier niet over verkiezingen in de VS en maar goed ook. Je kunt het met Trump eens zijn of met Clinton. Maar laat je in je commentaren niet verblinden door propaganda van zowel republikeinen en democraten. Dat vertroebelt het zicht alleen maar. Juist wij hier zouden moeten proberen er zo objectief mogelijk naar te kijken. Gewoon omdat we er buiten staan.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 01:34

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:28
.
Ik weet niet onder welke steen je leeft maak Dikke Kim is niet gekozen, noord Korea is een communistische monarchie

MrShadow | 22-07-16 | 01:30

@ Stormageddon | 22-07-16 | 01:23

Geloof je nu werkelijk wat je schrijft?
De partij heeft gekozen voor Trump, in meerderheid.
Dus echt trouw gebleven aan de meerderheid is hij niet, of zie jij dat anders?

Zoloft | 22-07-16 | 01:29

MrShadow | 22-07-16 | 01:18
Natuurlijk is hij gewoon gekozen.
Saddam was ook gekozen en Kim-il is gekozen.
Daarom kunnen dictators blijven liegen over een staats-opgelegd dopingprogramma.
"Het is een complot".
Waarna het volk roept: we zijn slachtoffer van een complot, een CIA complot.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:28

@ Berbaar | 22-07-16 | 01:22

Van bezorgdheid is geen sprake. Wat ik wel kan opmaken is dat u geen man van uw woord bent.

Zoloft | 22-07-16 | 01:25

Veel mensen zien niet hoe dichtbij communisme is met de huidige staatsschuld trend. Stemmen op poppetjes en non argumenten terwijl veel grotere zaken spelen.

mysteryposter | 22-07-16 | 01:23

@Zoloft | 22-07-16 | 01:20
Nee. Dus niet. Hij kan claimen dat hij trouw is gebleven aan de partij terwijl de rest achter de couppleger en charlatan aanhuppelde. Hoewel, de rest.... De helft van de gouverneurs, congresleden en senatoren zijn niet in Cleveland. Nog nooit vertoond. Dus er is nog een groot deel van de partij die niets van Trump moet hebben.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:23

Godverdomme, wie heeft de organisatie verteld dat dat kind kon zingen? Ik vrees Lying Ted.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 01:23

@Berbaar | 22-07-16 | 01:19
Je kunt wel een pedant houdinkje aannemen maar reageer liever inhoudelijk.

pluk-87 | 22-07-16 | 01:22

@Zoloft | 22-07-16 | 01:10
nee slecht vandaag, dank voor Uw bezorgdheid.

Berbaar | 22-07-16 | 01:22

@Desmoulins | 22-07-16 | 01:13
Iedereen lult de propaganda en elkaar maar na. Als ik mensen in mijn omgeving vertel dat Clinton voor de oorlog in Irak was en Trump tegen dan verandert hun kijk al een beetje. Tel daarbij op dat Clinton doden op haar geweten heeft en ze wordt nog wat minder aantrekkelijk als POTUS.
Machtige en rijke krachten in de VS en wereld hebben belang bij Clinton als president. Maar reaguurders veroordelen Trump graag want 'die malle maffe Trump toch met zijn gekke haar die wil gewoon een muur bouwen!!1'

pluk-87 | 22-07-16 | 01:21

@ Stormageddon | 22-07-16 | 01:15

Slim??

Iedere kandidaat in de volgende voorverkiezingen gaat hem slachten omdat hij niet trouw is aan de partij.
USA politics zijn iets anders dan dat geheikneukel in NL.

Cruz heeft z'n eigen graf gegraven.

Zoloft | 22-07-16 | 01:20

@Desmoulins | 22-07-16 | 01:17
Alles beter dan Clinton of Trump. Hell, als Michael Moore mee zou doen zou ik die nog liever zien winnen.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:19

@pluk-87 | 22-07-16 | 01:13
Tuurlijk knul, sterkte ermee.
Verder: please continue to amuse me dear jester!!

Berbaar | 22-07-16 | 01:19

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:14
.
Mr. Poetin is gewoon gekozen, dat jij het niet kan accepteren dat hij grote populariteit geniet onder Russische bevolking is jou probleem

MrShadow | 22-07-16 | 01:18

Zat net een verslagje te lezen op slate over de avond van gisteren en de toespraak van Lying Ted.
Werkelijk de haat voor Trump droop uit alle naden en kantlijnen. Dit zijn dus geen serieus te nemen berichten meer.
Het is niet voor niks dat Trump de media weg zet als leugenaars.
Niet anders dan hier in Europa. Lügenpresse, iemand?

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 01:18

@Desmoulins | 22-07-16 | 01:14
Natuurlijk is dat ontzettend hoog gewaardeerd. Er rusten 3 hypotheken op. De banken melken Trump zoals hij de panden en de huurders melkt.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:18

@Stormageddon | 22-07-16 | 01:11

Ja, een open grenzen libertariër!
Wat daar staat deze voorvechter van vrijheid voor.
Ach, kleine prijs voor onbegrensde vrijheid in een land vol gewelddadig tuig die ook nog eens ongelimiteerd zullen instromen.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:17

@Desmoulins | 22-07-16 | 01:10
Dat heeft hem tot nu toe ook niet gehinderd. Voor de rest: ik heb de scenario's geschetst.
Punt is dit: Als Trump verliest, of hij maakt er een puinhoop van dan is Ted één van de weinigen die zich niet met Trump heeft verbonden, zelfs openlijk afstand gehouden.
Simpel zat. Of hij nu gehaat wordt of niet. Doet er niet toe. Ik mag 'm ook niet. Het is engnek met abjecte reliote ideeën. Maar dit deed hij slim.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:15

@Stormageddon | 22-07-16 | 01:11

Zijn financiële cijfers, althans dat rapport van verleden jaar laten toch iets heel anders zien. Nogal succesvol en veel kostbaar vastgoed.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:14

@Stormageddon | 22-07-16 | 01:11
Owjee ik ben het met U eensch.
De een is 3x niks en de ander 3.0001 x niks.

Berbaar | 22-07-16 | 01:14

MrShadow | 22-07-16 | 01:09
Dictators verdienen nooit respect.
Bovendien is in het Rusland van Putin godsdienstkritiek streng verboden, ook islamkritiek.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:14

@pluk-87 | 22-07-16 | 01:06

Ze houden er een nogal gedateerde kijk op na. Net of we nog met de VS van onder Bush te maken hebben. Vreemd dat men de leugenpers nu wel serieus neemt. Verslaggeving deugt werkelijk van geen kanten. Niets dan elkaar napraten. Daarom dus ook linkjes van de progressieve krankzinnigen van Slate op GS.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:13

@Berbaar | 22-07-16 | 01:10
Dat heet realisme, goed oordeelsvermogen, gevoel van urgentie en vooruit denken.

pluk-87 | 22-07-16 | 01:13

@pluk-87 | 22-07-16 | 01:06
Ik wil dat beiden verliezen. #feelthejohnson
Wat pas ergerlijk is: dat feitenvrije gedweep met die huisjesmelker.

Stormageddon | 22-07-16 | 01:11

@ Berbaar | 22-07-16 | 01:08

U kunt de slaap niet vatten?

Zoloft | 22-07-16 | 01:10

@pluk-87 | 22-07-16 | 01:06
Ik denk dat we hier best wel veel verstandige mensen hebben en (gelukkig) weinig hysterici zoals U.
Praise the errrr.. a Lord.

Berbaar | 22-07-16 | 01:10

@Stormageddon | 22-07-16 | 01:05

Nee, niet gered. Cruz leeft in fantasy land.
Te weinig steun om ooit president te worden en door werkelijk iedereen gehaat omdat Cruz, de volksvertegenwoordiger, altijd alleen aan zichzelf denkt en blijkbaar een onuitstaanbaar mens is. Trump reikte het touw aan en Cruz knoopte zichzelf op. Live voor tientallen miljoenen Amerikanen.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:10

Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58 Trump denkt ook dat België een stad is. Maar de Amerikanen hebben de buik vol van political correctness, en van wegkijken van de diepere oorzaak van islamterreur, en van de dwangmatig opgelegde islamisering. Trump is wat je krijgt als je decennialang heel erg je best doet een bepaald probleem niet te zien.

notamused | 22-07-16 | 01:10

Desmoulins | 22-07-16 | 01:03
mysteryposter | 22-07-16 | 01:03
De New York Times is dus een betrouwbare integere ouderwetse kwaliteitscourant.
Bedankt!

Jan Dribbel | 22-07-16 | 01:10

@ Stormageddon | 22-07-16 | 01:04

Lyin Ted is een globalist en "big banks" en heeft "copy cat" gespeeld door uitspraken van Trump te kopieren, onderliggend bewijst het stemgedrag van Cruz van voor de verkiezingen dat.

mysteryposter | 22-07-16 | 01:09

Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58
.
Mr. Poetin verdiend ook grote respect.
Hij redde Rusland van uiteenvallen, bracht voorspoed, draaide islam extremisten de nek om in z'n land en heeft Rusland weer machtig en trots gemaakt.

MrShadow | 22-07-16 | 01:09

@zwikkie | 22-07-16 | 00:55
Wij hebben en masse op de VVD gestemd vanwege een al te doorzichtig leugentje over€1000 kleingeld. Als je je als kiezer zo makkelijk laat paaien, verdien je niet beter dan Rutte en zijn "beste kabinet sinds WO II".

medusa324 | 22-07-16 | 01:09

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58

Gelukkig voor u heeft Hillary geen enkele bewondering voor haarzelf.

Man, man, wat een trieste argumenten...

Zoloft | 22-07-16 | 01:09

@Desmoulins | 22-07-16 | 01:03
Yep het is natuurlijk driewerf kudt als men iets schrijft dat niet in Uw kraam te pas komt.
Bummer!!!

Berbaar | 22-07-16 | 01:08

@Stormageddon | 22-07-16 | 00:45

Plagiaat is nogal een groot woord als iedereen dat doet binnen dat circuit.
Vrouw van Obama heeft het weer van iemand anders gejat.
Net zoals Obama ook regelmatig stukken van andere speeches heeft gebruikt.
Wow, wat een schande.
Een wederom bijzonder sneue vertoning van de MSM.
Vermeend plagiaat als schandaal opvoeren.
Niet eens klein bier.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:06

Stormageddon | 22-07-16 | 00:45
We hadden er gisteren nacht ook al over: de geloofwaardigheid van alle verhalen die er over Trump de ronde doen. Het aangehaalde verhaaltje over de vice president is dus duidelijk een mop. En je herkent het niet eens.

Graaf van Egmont | 22-07-16 | 01:06

Ik vind het echt ongelooflijk dat er zoveel mensen op GS willen dat Clinton wint ipv Trump. Zien jullie dan niet op wat een kantelpunt het Westen staat? Minderheid zijn in eigen land gaat veel bloedvergieten opleveren. Helaas snappen veel mensen dat soort dingen pas als het zover is.

pluk-87 | 22-07-16 | 01:06

@MrShadow | 22-07-16 | 01:04
Of juist gered....

Stormageddon | 22-07-16 | 01:05

@Slogra | 22-07-16 | 00:49
Hij steld zijn positie voor de volgende keer veilig. Het was het slimste wat hij kon doen. Of Clinton wint en de GOP keert terug op haar schreden, in dat geval heeft hij openlijk afstand gehouden van Trump. Of Trump wint en het wordt een zootje: hij kan zeggen: told ya!
Er is maar 1 scenario waarin hij verliest: Trump wint en zijn presidentschap is een succes. Statistisch gezien, als je moet gokken op een politieke toekomst was dit zijn beste inzet.
www.slate.com/articles/news_and_politi...
En zijn redenen zijn ook wel te begrijpen...
www.slate.com/blogs/the_slatest/2016/0...

Stormageddon | 22-07-16 | 01:04

Cruz heeft gisteren zijn zijn verdere politieke carrière de nek omgedraaid.

MrShadow | 22-07-16 | 01:04

@ Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58

U weet dat de new york times al een jaar lang hit peaces schrijft over Trump? Controleer de bron en bekijk de interview video waarnaar gerefereerd wordt voordat u "media narritive" poep na praat, als goed bedoelde tip.

mysteryposter | 22-07-16 | 01:03

@Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58

NYT is een leugenachtige progressieve kutkrant.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:03

Ja, dat was een epische rant van Cruz, kuch kuch.
Campagne voor zichzelf aan het voeren terwijl zijn senaatsverkiezing voor 2018 gepland staat.
Zo bezeten van zichzelf, deze Canadees, dat hij zelfs het hooggerechtshof wil slachtofferen voor zijn eigen ambitie in 2020, terwijl iedere gek weet dat Cruz geen enkele kans maakt om ooit president te worden. Geen charisma, te rechts op het gebied van religie en abortus.
Slick Teddy the televangelist is een totale gek maar alles wat tegen Trump is, is natuurlijk episch.

Desmoulins | 22-07-16 | 01:01

Trump in een NY-times intervieuw: ik heb bewondering voor Putin en Erdogan.
Dat geeft te denken over de mentale staat van deze eigenpijper.
Wat Trump er niet bijvertelde dat hij nog meer bewondering heeft voor Trump.

Jan Dribbel | 22-07-16 | 00:58

@medusa324 Wat hebben wij dan gedaan dat we Rutte hebben verdiend?

zwikkie | 22-07-16 | 00:55

Reagan-Thatcher...... Trump- May....... Jammer dat Spitting Image er niet meer is.

DANNY3960 | 22-07-16 | 00:55

@ Stormageddon | 22-07-16 | 00:45

Dat is geen modder gooien maar een beetje zand. Ook een beetje in de trend van zeuren ongeacht de uitkomst, want als hij alles zelf deed dan komt er vanzelf een commentaar dat hij niet genoeg delegeert. Daarnaast lijkt mij binnenlandse zaken en buitenlandse zaken een behoorlijke klus voor 1 persoon.

mysteryposter | 22-07-16 | 00:54

Trump kan het Westen redden. Nope, geen ironie oid.

pluk-87 | 22-07-16 | 00:54

Het is fantastisch hoe ze het in Murica doen. Het is hier in NL maar een saaie bende met tuttige dabatjes waar geen politiek leider zegt wat hij zelf wil en denkt. Politiek leiders die bang zijn om eens flink uit te halen (Gelukkig hebben we GURT die voor roering zorgt) En dit is naar mijn mening precies waarom Trumpie het zo goed doet. Persoonlijk denk ik dat Trump geen slechte president zal zijn. Ik denk dat hij best slim is en orde op zaken kan stellen. Ben alleen een beetje angstig dat hij een politiestaat wil maken i.p.v. een vrije staat. We gaan het zien...

Ome WiIlem. | 22-07-16 | 00:52

Kijk, hoe verhinder je dat we op termijn, twee tot drie generaties verder, in de chaos zitten van de islam die ons probeert te vermoorden en die ook onze cultuur probeert te vernietigen?
1. Nexit;
2. Stop immigratie moslims;
3. Criminele moslims Nederlandse nationaliteit ontnemen en terugsturen naar land van herkomst.
Geert Wilders op de Republican Convention: www.youtube.com/watch?v=GSFkO6F0iaM
Wie het evenwel maar niks vindt, dat proberen de moderne rechtsstaat te behouden, de openheid voor wetenschap, het naleven van mensenrechten enzovoort, die kan altijd nog op Groen Links stemmen, of op aanverwante politieke partijen. Zoals die er keer op keer blijk van geven niet in staat te zijn iets kritisch’ te bedenken aangaande de islam, met juist het demoniseren van de islamkritiek.

notamused | 22-07-16 | 00:51

Wat Ted Cruz deed is iets wat wel meer zuidelijke sneeuwvlokjes doen in noordelijker streken: hoog van de toren blazen en je uiteindelijk lelijk verslikken.

Slogra | 22-07-16 | 00:49

One day this past May, Donald Trump’s eldest son, Donald Trump Jr., reached out to a senior adviser to Gov. John Kasich of Ohio, who left the presidential race just a few weeks before. [...] But according to the Kasich adviser (who spoke only under the condition that he not be named), Donald Jr. wanted to make him an offer nonetheless: Did he have any interest in being the most powerful vice president in history?

When Kasich’s adviser asked how this would be the case, Donald Jr. explained that his father’s vice president would be in charge of domestic and foreign policy.

Then what, the adviser asked, would Trump be in charge of?

“Making America great again” was the casual reply.
www.nytimes.com/2016/07/20/magazine/ho...

Dus.... Zelfs The Don heeft er geen zin in om het echte werk te doen.
Overigens wordt dit aanbod uiteraard ontkent door de GOP en Trump, maar het zou maar zo eens waar kunnen zijn. Melania's plagiaat werd aanvankelijk ook ontkend...
edition.cnn.com/2016/07/20/politics/jo...

Stormageddon | 22-07-16 | 00:45

Vroegah was alles beter. Nu /care. Sorry.

Alexis de T. | 22-07-16 | 00:42

Veul plezier met die mafklapperT en zijn verwarde groupies.
Ik ga lekker tukken, mocht ie President worden (God/Allah/Koekiemonster verhoede) dan is het vroeg genoeg om tijd aan die volidioot te wijden.

Berbaar | 22-07-16 | 00:41

Elk volk krijgt de leiders die het verdient.

medusa324 | 22-07-16 | 00:41

Kom maar op, kan niet wachten tot Trump President wordt. Heerlijk alleen al voor al die zuurpruimen in Den Haag.

folio | 22-07-16 | 00:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken