Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Nieuwsuur hitst negers nog maar eens op

Ongelofelijk. Gisteravond bij het Morele Vliegdekschip der NPO een 'activist' die doodleuk mocht vertellen dat de racistische moord in Dallas op 5 roomblanke agenten door een doorgedraaide negroïde neger een "keerpunt" was. Voor naïeve ja-knikkende Nieuwsuur-kijkertjes mag zulks dan klinken naar "hope" en "change". Maar de geoefende NPO-watcher herkent hier toch echt een oproep in tot meer meer meer geweld tegen alles wat wit is, en tegen hunnie bleekscheten met politiepetten in het bijzonder. Want alleen zo schijn je 'racisme' te kunnen keren. Fijne boodschap, weer NPO! Een podium geven aan iemand met 'Black Excellence' op zijn twitter-voorhoofd, die stelselmatig de boel mag opnaaien. Verder wat Leon de Winter zegt: racisme is volstrekt verwerpelijk – maar laten we wel de feiten uit elkaar houden. PS: Is er al een negatief reisadvies voor de VS uitgevaardigd door MinBuza? Het WhiteLives-kamp post nu al instructie-gifjes hoe als automobilist die BLM-roadblocks te omzeilen (dwz: er gewoon doorheen). Tiefus. Het gaat echt helemaal fout in dat land. Obama bedankt!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

de euro middenweg | 13-07-16 | 22:42

-weggejorist-

henkdekanarie | 13-07-16 | 20:56

Nou nou. Veel tere zieltjes hier bij de redactie en/of reaguurders!

@MarcS | 13-07-16 | 14:30
Als een constatering zonder opgaaf van redenen al weggejorist wordt, dan is een verklaring overbodig dunkt mij.

Ret Kid | 13-07-16 | 19:23

Laatste filmpje geeft dan wel weer hoop, dat wel.
Is dat in Nederland ook toegestaan?

Olieboer | 13-07-16 | 17:41

Nieuwsuur brengen ze zo hyperig, ze proppen alles highspeed in een half uur met veul linkse kerk erbij. Stoere mannen worden onderbroken om softe vrouwen hun verhaal te laten vertellen. Ik kijk voortaan 7-uur journaal op den Bels op Één. In een uur tijd vertellen ze je rustig op hun gemak het hele journaal. Daarna ga ik lekker computeren en GeenStijl en PowNews lezen. Lekker toch. Voor het eerst hej ik trouwen horizon.tv aan de praat gekregen, gewoon met internet explorer 11 op windows 10 64bits. Al die andere browsers doen het niet.

Brabant hier | 13-07-16 | 16:15

Nieuwsuur, is dat dat programma waar ze 's middags de antwoorden geven op de vragen die ze 's avonds stellen?

Ikreaguuralzesjaar | 13-07-16 | 16:02

Dit vuurtje wordt bewust aangewakkerd. Verdeel en heersch. Omdat toch steeds meer mensen de propaganda beginnen te doorzien moet er meer en meer verdeeldheid gecreëerd worden zodat er nog even kan worden geheerscht.

Makro777 | 13-07-16 | 15:24

... de getinte medemens plant zich ook fanatieker voort dan ... Ik houd mijn hart hiervoor vast. :(

klimgek | 13-07-16 | 10:32


Bij de vorige tegel ging het niet helemaal goed want ik had nog een puntje met je willen delen, maar ja... te snel met het knopje geweest. Goed, wat ik even wilde aanstippen is dat het klopt dat de getinte medemens zich sneller voortplant dan de niet-getinten, maar wie er boven uit stijgt is de islamitische medemens. En daar hou ik net als jij ook het hart voor vast.

De vele, vele youtube filmpjes over demografische verschuivingen in de wereld (goed, 1tje dan www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU ) kent bijna iedereen wel. Dat sommige imams oproepen zoveel mogelijk moslimkindjes te maken ook. www.dailymail.co.uk/news/article-32402... En dat juist dat onderdeel is van een poging Europa te veroveren zonder oorlog te voeren ook. www.youtube.com/watch?v=-W726rS2mg0&a... Daar zijn zelfs meerdere compilatie video's van. www.youtube.com/watch?v=ZmGRshS0PAw
Allemaal bekend.

Minder bekend is waarom er lijntjes lopen van de BLM beweging naar de islam. Sommige BLMers en Black Panthers & alike zijn bekeerd tot de islam. Malcolm X was dat ook. Waarom die bekering, vroeg ik me af?
fenixx.org/2016/07/11/copkiller-dalla...
fenixx.org/2016/07/11/de-islam-connec...

Waarom? Wat hebben de islam en de BLM beweging met elkaar? Waarom lopen de islamieten mee in de protesten? Iedere keer als ik antwoord probeer te zoeken over de connectie tussen de geschiedenis en argumenten van de BLM beweging en hun islamitische sympatisanten, stuit ik op het verleden van de slavernij van zwarten door de islamieten.
youtu.be/Ov9GFPmoOPg?t=59m5s (interview met John Alembillah Azumah, schrijver van 'The legacy of Arab-Islam in Africa')
www.youtube.com/watch?v=a5Alsl6Vaxk
www.youtube.com/watch?v=RW05Y6UhVUo
De zwarte BLMers denken dat clubs als CAIR sympathiseren met hun beweging en ze daarom eraan meedoen. Ik vrees dat ze worden gebruikt en hou mijn hart ervoor vast dat later blijkt dat ik gelijk had.

Wat is jouw mening hierover klimgek?

gaffelbaard | 13-07-16 | 14:51

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 11:16
.
Die sociale onderklasse heeft ook weer meer kans op in aanraking komen met politie. Doordat de Afro-Amerikaanse gemeenschap daar oververtegenwoordigd is, komen ze dus sowieso al relatief vaker in contact met de politie en als een percentage daarvan uitmondt in een schietpartij dan zou het sowieso de AFM doden al verklaren. Ding is dat je dan het ras uit de vergelijking weghaalt en dat is natuurlijk denken als een witte man. Person of Color doet iets slechts? Komt door de sociale omstandigheden. Person of Color overkomt iets slechts, komt door racisme.
.
Deze 'discussie' is zo opgezet dat het precies de ideeën van BLM dient. Natuurlijk zijn er racisten en natuurlijk gebeuren er gekke dingen bij de Amerikaanse politie, maar dat gebeurt richting geel, rood, zwart of wit.

adanteh | 13-07-16 | 14:49

@Ret Kid | 13-07-16 | 13:41
Verklaar u nader, is vragen naar de bekende weg zeker?

MarcS | 13-07-16 | 14:30

@Asimov6 | 13-07-16 | 11:49
Klemtoon veranderen en klaar Nieuw Suur.

MarcS | 13-07-16 | 14:29

Ik hoor niemand oproepen tot geweld. Heb ik iets gemist?

Ravissant | 13-07-16 | 14:23

elfenstein | 13-07-16 | 09:43
Je kan hier ook gewoon wegblijven hoor.
Mr_Pikibelly | 13-07-16 | 10:10
Mr_Pikibelly | 13-07-16 | 10:10
Eh.....
Nee.
elfenstein | 13-07-16 | 10:14
Het is dwangmatig, zoek hulp!

rokertje | 13-07-16 | 14:19

Lijken wel beelden uit Zuid-Afrika.

ja,diedus! | 13-07-16 | 14:01

-weggejorist-

Ret Kid | 13-07-16 | 13:41

Nooit geweten dat ik racist ben, maar zo langzaamaan krijg ik een hekel aan die klagende en zeurende negers die niet in staat zijn om in de spiegel te kijken.

hautmont | 13-07-16 | 13:39

Als black lives matteren moeten die verwekkers niet massaal een dag na de geboorte van hun kind het op een lopen zetten.

Piet Karbiet | 13-07-16 | 13:24

Ik zie zojuist dat 'whitelivesmatter' gedeeltelijk hetzelfde logo heeft als de Nederlandse politie. Zal Sylvana niet blij mee zijn

Schmutzige Harry 1 | 13-07-16 | 13:23

@gaffelbaard | 13-07-16 | 13:02
Daarom is het nu zaak om op je eigen mensen te letten en import veel beter te reguleren of in veel gevallen zelfs te stoppen.
Weg uit die zij-zijn-zielig-en-wij-zijn-schuldig-stuip. Anders is het einde verhaal.

Slogra | 13-07-16 | 13:12

Als je de laatste 200 jaar van de Europese geschiedenis bestudeert zie je niets anders dan revoluties van allerlei allooi. Allemaal "spontane voortschrijdende menselijke ontwikkeling"zo heet dat tegenwoordig. Mijn laars. Maar die ontwikkelingen komen niet zomaar vanzelf uit de lucht vallen. Daarvoor is coördinatie en vooral geld nodig. "Verdeel en heers"is hierbij de passende uitdrukking. Een andere zou zijn 'follow the money'.
In onze tijd komen sommige items buitensporig in beeld, andere juist weer niet, al naar gelang de achterliggende belangen van de elite:
www.infowars.com/the-elite-financing-b...
www.infowars.com/alton-sterling-gentle...
www.wanttoknow.nl/nieuws/nos-zwijgt-50...
Dat nu "ineens" in de VS - maar ook in de EU en in ons land - de rassen onderling op scherp worden gezet is in mijn ogen helemaal geen toeval, maar pure politieke strategie, net zomin als de onverantwoordelijke grote instroom van voornamelijk islamitische migranten toeval is.
www.w2eu.info/
---
Democratie is de wil van het volk. Elke ochtend lees ik verbaasd in de krant wat ik nou weer wil.
Wim Kan.

matrixbluepill | 13-07-16 | 13:12

"Vroeg me af wanneer de feiten werden genoemd, dwz dat blanke mannen meer doodgeschoten worden dan zwarte. Of was dat een pietsie te naïef?
De Regeering | 13-07-16 | 09:16

Misschien zou je dat moeten afzetten tegen de verhouding "zwarte" tegen blanke mensen. 13% van de Amerikanen is zwart.
klimgek | 13-07-16 | 10:32

Nee, klimgek. Want dan zou je conclusie zijn dat er - bekeken vanuit het percentage zwarten in de VSbevolking - 2,3 meer zwarten worden doodgeschoten bij een arrestatie. En die conclusie is de verkeerde.
Wat je moet doen is kijken naar het percentage zwart, blank, etc dat word neergeschoten bij een politiearrestatie en de absolute getallen.
Dan kom je tot de conclusie dat een blank 52% kans heeft te worden neergeschoten, de hispanjool 12% en de zwarte VSinwoner 31%. DUS.... - de onderlinge percentages bij doden bij politiearrestaties kan je wel vergelijken! - de witten hebben 1,68 keer (52% : 31% = 1,6774193548) meer kans te worden neergeschoten dan een zwarte en 4.3 keer (52% : 12% = 4.33333333) meer kans te worden neergeschoten bij een politiearrestatie dan een hispanjool.

Wat de BLM beweging goed doet is het kijken naar cijfers en statistieken, maar wat ze verkeerd doen is dat ze de verkeerde cijfers en resultaten met elkaar vergelijken en daar komen dus de verkeerde conclusies uit.

Oordeel zelf maar. pbs.twimg.com/media/CmsvLleWcAEsA60.j...

... de getinte medemens plant zich ook fanatieker voort dan ... Ik houd mijn hart hiervoor vast. :(

klimgek | 13-07-16 | 10:32

gaffelbaard | 13-07-16 | 13:02

Die van Sharkeesha, Ki'Tera en M-H-A-A-R-E-E die vol gas onder hun vette reet geschept worden is al van ergens vorig jaar.

Slogra | 13-07-16 | 12:55

artie | 13-07-16 | 12:21
Dat heb je goed ingeschat 20 jaar geleden. Ik heb in Eindhoven lang bij KPN gewerkt, en ik wist niet wat ik zag op straat en binnen het bedrijf zelf. (50% allochtoon binnen KPN Eindhoven en ze praten gewoon Arabisch of Frans onderling op het werk. Ik heb er wel eens iets van gezegd en dan ben je inderdaad een racist opeens) Woensel is echt verloren daar is niks Nederlands meer aan. Eindhoven gaat of is al dezelfde kant opgegaan als Amsterdam en Rotterdam.

Patje2011 | 13-07-16 | 12:30

@Patje.
Ik ben niet zomaar 20 jaar geleden Eindhoven ontvlucht.
Ik kom er enkele malen per jaar om vrienden en kennissen te bezoeken. Vooral de Woenselse markt (moskee)waar ik vroeger de boodschappen deed is gewoon niet in de verste verte nog Nederlands.Ik ga dolblij de stad weer uit naar mijn nieuwe thuis. Ook de buurt (trudo)bij de moskee bij het van Abbe heeft niets meer wat op Nederland lijkt.
Ik woon nu 130 KM verderop en heb het hier wel naar mijn zin.

artie | 13-07-16 | 12:21

Als een "zwarte agent" een blanke neerschiet die van het pad af is en een gevaar voor de omgeving, is er niet aan de hand. Als een blanke agent een gevaarlijke blanke crimineel neerschiet is er ook niets aan de hand. Als een blanke agent een gestoorde bewapende "zwarte" neerschiet, is het racisme en heel heel erg fout.

artie | 13-07-16 | 12:10

kees1386 | 13-07-16 | 11:50
Wat betreft Eindhoven heb je wel gelijk, verschrikkelijk om daar te wonen in die te lelijke stad waar marokkanen echt straten hebben overgenomen. Tilburg is wel meer een volk wat de gelederen gesloten houd en bijvoorbeeld ook groepen marokkanen niet binnen laten in de Bolle of iets dergelijks. Ook netjes dat ze achterstandswijken zoals de Korvel hebben aangepakt en opgeknapt. Als je in Den Bosch op zaterdag op de markt loopt dan waan je je inderdaad weer in Nederland, Nederlandse mensen die met een hemaworst rondlopen, de geur van gegrilde nootjes en vers gebakken stroopwafels etc. Als je echter goed oplet zijn er opeens heel veel oostblokkers in Den Bosch en is er al tijden een groot Marokkanenprobleem (hambaken, arena etc)

Patje2011 | 13-07-16 | 12:08

Ik vind dit filmpje van WhiteLIvesMatter walgelijk.
Net zo walgelijk als dat verhaal van die zwarte BlacklivesMatter activist: Winkels van blanke eigenaars mogen geplunderd worden, want deze verdienen geld aan de zwarte community, en het gaat immers om een bezettingszone.
Op de filmpjes van plunderingen, waar vreemd genoeg de acteurs 90% zwart zijn, zie ik de plunderaars niet met eten en/of luiers zeulen.
Dus onzin. Plunderen is altijd misdaad.
Hand in eigen boezem steken? Ho maar.
Want het is veel makkelijker in de slachtofferrol te duiken.
Alles wat er fout gaat is dan de schuld van de blanken.

Roadblock | 13-07-16 | 11:54

@kees1386 | 13-07-16 | 11:34
Dat zijn café's. Koffietenten zijn een soort bouwketen op de stoep. Enfin, ik kom alleen in Den Bosch als ik een feestje heb in Hotel Terminus.

Stormageddon | 13-07-16 | 11:52

dlseth_ | 13-07-16 | 11:40
Als u goed gelezen had spatte het sarcasme en cynisme ook van mijn plempsel af.
.
Patje2011 | 13-07-16 | 11:38
Klopt, maar ik kom daar nog liever dan andere steden zoals Eindhoven en Tilburg, waar je je af en toe een buitenlander in je eigen stad voelt.. Om maar te zwijgen over A-Dam. dat was voor deze rasechte Brabander een openbaring. van Bos en Lommer niets anders gezien dan 'winkeltjes'die beginnen met een leuk arabisch tintje eraan.. Kaaskoppen? niet te vinden... Nee bedankt

kees1386 | 13-07-16 | 11:50

Je moet het woordje "Nieuws" in Nieuwsuur met een korreltje zout nemen, Nieuwsuur vertelt al jaren het halve verhaal. Daarom is het goed om ook vaak op Geenstijl te kijken, om het nieuws te lezen dat je van Nieuwsuur niet mag weten.

Asimov6 | 13-07-16 | 11:49

@kees1386 | 13-07-16 | 11:34
Lekker, 15 euro neerleggen voor een bakkie koffie en een koekje.

Om daarna vanaf je Macbook te zeiken op 'het kapitalisme'.

dlseth_ | 13-07-16 | 11:40

kees1386 | 13-07-16 | 11:34
Bij de welbekende Kees Kroket zitten al twee koffietentjes. Voor de rest is de binnenstad mooi. En dan zijn we wel weer uitgesproken over dat stadje ;-)

Patje2011 | 13-07-16 | 11:38

elfenstein | 13-07-16 | 11:25
Lijkt me niet zo moeilijk over welke vooruitgang we het hebben! Vermoed dat u bij wijze van spreken, net komt kijken. We leven in de 21 eeuw, en nog steeds is er haat tegen zwart.
Wat u er allemaal uitgooit, wat ze allemaal doen, dat soort vooruitgang bedoel ik niet. Trouwens niet alleen zwarten gangbangen, de blanken doen net zo hard mee, maar dat was u zeker vergeten te vermelden!

Radijsje | 13-07-16 | 11:37

Stormageddon | 13-07-16 | 11:21
Dan kom maar eens een keertje koekeloeren in het zonnige zuiden wat Oeteldonk heet (zoek maar op) daar slaan ze je met koffietentjes, barista's, hipsterwinkels, beeeerenbuurrrgers en foodtrucks om de oren... Maar voornamelijk koffie... met natuurlijk en tofu,glutenvrij,linksdraaiende,biologisch,halal koekje.
.
Ps, kattencafé net geopend.. u gokt het, koffie drinken met ene kat op schoot.. Misschien ontspannend voor de harde kern reaguurders hiero

kees1386 | 13-07-16 | 11:34

@Vout | 13-07-16 | 11:25
Het is toch wat, die keiharde realiteit. Brrr.

TeeJee | 13-07-16 | 11:31

Walgelijke mensen, walgelijke discussie. Einde.

Vout | 13-07-16 | 11:25

Radijsje | 13-07-16 | 11:09
Welke vooruitgang bedoelt u? Die van die negers die vinden dat ze er wél toe doen ook al zijn ze oververtegenwoordigd in alle crimestats en enorm hun best doen om toch maar vooral zichzelf als "anders" te betitelen? Welnu, zolang je lekker blijft gangbangen, stoer loopt te doen in da hood, je eigen homies slechte dope verkoopt en elkaar ondeling uitmoord mogen ze die vooruitgang in hun zwartbruine hol stoppen. Die vooruitgang hoef ik niet. zouden ze zelf ook niet moeten willen maar volgens mij gaan ze met hun blacklivesmatter volgas in de achteruit.

elfenstein | 13-07-16 | 11:25

@kees1386 | 13-07-16 | 10:38
Zijn er ook koffietenten buiten Den Haag dan? Ik ken ze niet. Nou ja, in Voorburg staat er ook eentje. En in Wassenaar. En Rijswijk. Maar dat is allemaal "Den Haag".
In deze contreien bestaat het fenomeen niet.

Stormageddon | 13-07-16 | 11:21

Wij zouden het waarschijnlijk niet redden in hun jungle.
En zij kennelijk niet in de onze. Darwin had misschien een verklaring geweten. Hoe dan ook, BLM, dag zwarte piet, te dure luiers en racistische agenten, ondanks een zwarte president, Nelson Mandela en Mohammed Ali, het maakt allemaal geen flikker uit. Er staat een olifant in de kamer van mega proporties. Succes met de Westerse ¨samenleving¨.

squadra | 13-07-16 | 11:20

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:57
Dat miljard van Noorwegen is de optelsom van alle Europese samenwerkingen, aan de EFTA (en dus de toegang tot de EEA) betalen ze jaarljjk nog geen 400 miljoen. De andere bijdragen zijn voor specifieke programma's (Erasmus, Horizon2020, Copernicus, Galileo) waar ze netto beter van worden (zoek de getallen maar op, Noorwegen ontvangt meer uit die samenwerkingen dan het erin stopt), dus dat ruim naar boven afgeronde miljard is bruto.
En dan nog betaalt Zweden meer dan het dubbele per hoofd van de bevolking. En wat krijgen ze ervoor terug? Nou (on topic): Getto's in Malmö, Stockholm en Göthenburg en miljoenen asielzoekers die teren op de staat. Daar hebben de Noren geen (in elk geval veel minder) last van. En Zweden heeft in Brussel ook niks te vertellen.
Blijft de vraag onbeantwoord: waar is die politieke EU dan goed voor? Wat voegt het toe aan wat Zwitserland en Noorwegen hebben? Niks.

Stormageddon | 13-07-16 | 11:17

@DKS
Van de 12.897 daders van moord en doodslag in 2015 waren er 5.173 zwart/Afro-Amerikaans, 1.264 Latino. De helft van de daders is dus van afro-American of latino achtergrond, terwijl zij ongeveer een kwart van de bevolking vertegenwoordigen. Gemiddeld plegen deze bevolkingsgroepen dus tweemaal zo veel moorden en doodslagen als je zou mogen verwachten op basis van hun bevolkingsaandeel.

Natuurlijk is dat ook een gevolg van sociale ongelijkheid, maar de blanken overal de schuld van geven slaat nergens op. Ook binnen de zwarte gemeenschap zelf zou men hand in eigen boezem moeten steken. Natuurlijk tellen ook zwarte levens even zozeer als die van anderen. Maar die worden vooral bedreigd door mensen vanuit hun eigen achtergrond, dan wel van andere etnische minderheden.

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 11:16

De opkomst van radical hate groups komt omdat iedereen tegenwoordig toegang heeft tot sociale media en demagogen hun kansen grijpen.

Koonkluk Huis | 13-07-16 | 11:12

Einde van de Domheid | 13-07-16 | 09:13
Deze gedachte had ik ook, hij hoopte dat dit een keerpunt teweeg brengt. Maar het is wel duidelijk, ook hier, ben je zwart, ben je al veroordeeld. De vooruitgang is op dat punt stil blijven staan. Tuurlijk heb ik ook mijn gedachten over bepaalde bevolkings groepen, maar de kleur speelt daarin geen rol!

elfenstein | 13-07-16 | 10:49
'En met die instelling klopt dat ook helemaal'

De vooruitgang is ook u voorbij gegaan!

Radijsje | 13-07-16 | 11:09

Ouwe mogen vanaf heden ook gewoon de beestjes bij de naam noemen, heel goed, dan zal Opsporing verzocht ook een hele stuk eerlijker worden.

1,2,tja,tja,tja | 13-07-16 | 11:08

na 3 minuten aanhoren dat zwart recht had om blanke winkeliers te roven en te vermoorden vanwege.. rassiesme tegn de zwarte bevolking draaide mijn maag weer om. Wat een ziekelijke gedachten en helaas idd bij een nieuwszender die door U en mij hoofdzakelijk blank wordt bekostigd om dit soort irreële gevaarlijke en bovenal racistische gedachten en goedpraterij uit te zenden.. ik heb kostbeu weggezapt. Sylvana is opmerkelijk stil wat vind deze dame daarvan...

fikkieblijf! | 13-07-16 | 11:06

Jonge zwarte mannen zijn een groot probleem. Ze klooien maar wat aan, leren niks op school , rollen via petty crimes de gangs in op weg naar een kort leven waarin ze elkaar afmaken, (duizenden per jaar alleen al in Chicago) als ze het overleven : niks mee te beginnen. Generaliserend gesproken natuurlijk, soms gaat het wel goed.
De twee waar deze shit nu mee begonnen is waren criminelen die zich op het moment van aanhouding niet aan instructies hielden net als die Brown (agent Zimmerman in Ferguson), het trigger event voor de BLM beweging .
Meer info bij de Amerikaans Pat
"The Truth About The Alton Sterling and Philando Castile Shootings " : www.youtube.com/watch?v=RJPFdS6SSgQ

Zwizalletju | 13-07-16 | 11:04

@klimgek tijdens mijn vele vakanties in Amerika viel het me op dat blanke Amerikanen gemiddeld zo vijf kinderen hebben.Nog hele grote gezinnen dus.
Missisipi en Louisiana liep elke zwarte luidskeels te roepen over discriminatie.Alkes was daar discriminatie zelfs als je vriendelijk groette.Een keer per ongeluk een supermarkt ingelopen waar wij de enige blanke waren.De haat was gewoon tastbaar in die winkel.De blikken van oersoneel en winkelend publiek.Was blij dat we er uit waren

Lilia2 | 13-07-16 | 11:04

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:28
Feit is dat Nieuwsuur geen enkele aandacht besteedt aan het FEIT dat 90% van de zwarte doden, gedood zijn door zwarten en niet door blanken. FEIT is ook dat de meeste "Line of Duty deaths" door vuurgevechten, bommen en andere misdadige oorzaken (in 2015 toch meer dan 50 officers) onder politiemensen vooral door etnische minderheden gepleegd worden. Dat tart de statistiek qua bevolkingssamenstelling.

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 11:01

Dit zijn dezelfde (soort) media die enkele jaren geleden de Arabische Lente bezongen die ook zou zorgen voor een omkeer ten goede...

henkvaningrid | 13-07-16 | 10:59

Vertellen de policor media er ook even bij dat 99% van de gekleurde aardbolverlaters naar het hiernamaals worden geknald door diezelfde gekleurde mensen? Want het is stoer om drugs te verkopen en met een spuitbusje met haarlak je block te "representen".

Uw Psychiater | 13-07-16 | 10:58

Stormageddon | 13-07-16 | 10:36

Maar Noorwegen heeft ruim de helft minder inwoners, krijgt geen subsidies en heeft niets te zeggen. Maar joh. Laat maar. Je snapt niet dat Noorwegen netto ongeveer hetzelfde betaalt als Zweden. En het is vreselijk offtopic. Koffie zuipen ergens? Misschien duik je ooit nog op in een anekdote van me.

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:57

Drop de neutronenbom. Einde aan al dat gezeik.

Rat & Dodehever | 13-07-16 | 10:55

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 10:52

Eensch.

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:53

Allereerst weten we de toedracht niet dat twee agenten twee negers hebben gedood.
Op youtube, het ziet er uit alsof ze zijn vermoord, maar er kan verschil zijn tussen wat je vastlegd en wat werkelijk achtergrond is.
Allereerst deze waarheid afwachten voordat we naar de volgende "waarheid" gaan.
En de volgende is: als iemand een misdaad pleegt dient men diegene(n) aan te houden.
Bij weerstend (met daar altijd wapens in het spel) schieten.
En aangezien zwarten ZEER bovenmatig in de misdaadstatistieken voorkomt............
precies zoals hier...... weet je het wel. Ze kunnen daar president worden maar besluiten in hun gecreerde ghetto's met drugs en prostitutie langs straten te blijven lopen?
drugstores, pompstations overvallen? en dan mag je niet schieten?
Maar hier gaan ook onze media NIET aan.
Alsof ze na het niet halen van de sociale academies allemaal ideële journalist zijn geworden die de wereld willen blijven beschrijven al oordelend zoals HUN die graag zouden zien en men aan echte waarheidsbevinding niets meer kan verdienen.

Katoentje | 13-07-16 | 10:53

eerstneukendanpraten | 13-07-16 | 10:50
Ik heb een doos bewaard, zonder inhoud dan wel, is toch een omwenteling in onze maatschappij en geschiedenis dat deze lief benaming is verboden.

Patje2011 | 13-07-16 | 10:53

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:28
Feit is dat die gordijntjes toch echt wel jaren 50 zijn, volledig uit de mode.....

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 10:52

Ik wil de negerzoen terug. De NEGERzoen!

eerstneukendanpraten | 13-07-16 | 10:50

Grappig. Geenstijlers die na een oproep om GS topics wat zuiverder van bloed te houden gaan adviseren om de libelle te lezen en vooral hier weg te blijven.
Joehoe, ik kom hier voor de inhoud, voor de scherpte, voor fatsoenlijke leesbare artikelen. Niet voor doorklik twitter/paywall/Teveelvraag puzzeltjes. De enige die me hier legitiem weg kan krijgen is een zekere J.v.L. en voor de rest geldt: ongezien de tyfus. Net als voor die aandachtshoerende negermansen uit dit topic, trouwens. De geuzennaam Blacklivesmatter doet vermoeden dat ze voorheen er al van overtuigd waren dat ze er niet toe deden. En met die instelling klopt dat ook helemaal.

elfenstein | 13-07-16 | 10:49

Dat filmpje van WLM kan natuurlijk echt niet... Hoop echt dat meer mensen het verstand laten regeren!!!

doemaarniet | 13-07-16 | 10:44

@Stormageddon | 13-07-16 | 10:12
Inderdaad, de slet tovert altijd op het juiste moment een kennis, goede vriend, ervaring, you name it, uit de hoge hoed als het hem uit komt. Het gaat wel opvallen zo.

Kaft | 13-07-16 | 10:44

De NPO doet niets anders dan opruien.
Neem nu Opsporing Verzocht. Daar laten ze allen criminele getinte mensen zien in plaats van roomwitte vandalen.
En bij de Vara hebben ze het alleen over Sinterklaas, alsof alle priesters die kindjes op schoot nemen ook kinderverkrachters zijn.

Bolhoed | 13-07-16 | 10:43

Dit filmpje werd gedeeld door een Amerikaanse FB vriend (die heel erg politiek geëngageerd is en de ene rechtszaak na de andere tegen de county aanspant en ze nog wint ook): www.facebook.com/cnn/videos/101550211...

Bijtendehond | 13-07-16 | 10:42

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:28
Nog geen feit genoemd dit draadje. Wel een heleboel slap gelul zonder onderbouwingen, argumenten of weerleggingen.


Wat is er DKS? Bang geworden voor de mensen die hun feiten wel op orde hebben en u daar contant mee om de oren slaan?

TeeJee | 13-07-16 | 10:41

Stormageddon | 13-07-16 | 10:29
Wie zegt dat ik het over Den Haag heb?
.
Of beste man refereerde u nou aan Harry Jekkers met 'Het gelijk van de koffietent?' dan zit u precies op mijn niveau van denken..

kees1386 | 13-07-16 | 10:38

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:28
En jij niet dat Zweden het viervoudige betaalt en Noorwegen dus voor een dubbeltje op de eerste rang zit zonder soevereiniteit in te leveren en dat de politieke unie dus niets oplevert, niets toevoegt, en ultimo nergens goed voor is.
Maar goed daar gaat het hier niet om. Vertel eens van dat negervriendinnetje van de Canadese kennis of zwager die ook in een getto heeft gewoond, en wier ervaringen jou tot ervaringsdeskundoloog maken?

Stormageddon | 13-07-16 | 10:36

Heb mijn vrouw de tip gegeven om tijdens haar zakenreis deze week in de VS de taxi om de zwarte wijken te laten rijden. Iets wat overigens alle niet-zwarte Amerikanen al tijden doen (ook de echte liberals), want levensgevaarlijk bij stoplichten of pech langs de weg.

Realisties | 13-07-16 | 10:34

Het zou inderdaad wel eens een keerpunt kunnen zijn. Het is het eerste duidelijke teken dat die hele rassendiscussie totaal doorgeslagen is. Om alles en niets wordt tegenwoordig "racisme" geroepen.

TheEgg | 13-07-16 | 10:33

kees1386 | 13-07-16 | 10:29
Ik zou mij niet druk maken om kleine foutjes, anders had ik al een hartinfarct gehad.

Patje2011 | 13-07-16 | 10:32

Vroeg me af wanneer de feiten werden genoemd, dwz dat blanke mannen meer doodgeschoten worden dan zwarte. Of was dat een pietsie te naïef?
De Regeering | 13-07-16 | 09:16

Misschien zou je dat moeten afzetten tegen de verhouding "zwarte" tegen blanke mensen. 13% van de Amerikanen is zwart.

nl.express.live/2014/08/22/10-schokke...

Maar goed..... Zwarte Amerikanen zijn iig in 1 ding beter dan de blanken: zich voortplanten...
www.parool.nl/buitenland/blank-amerika...

Of dit positief zal uitpakken voor rassengelijkheid?

Hetzelfde zien we in NL: de getinte medemens plant zich ook fanatieker voort dan die bleekscheten die te lui zijn om te copuleren. (Of te druk met werken en andere blankemensen dingen). Ik houd mijn hart hiervoor vast. :(

klimgek | 13-07-16 | 10:32

Waar slaat dat 'Obamma bedankt' dan weer op?
Da's dan toch weer dat latente net wél foute GeenStijl randje?
Het randje grijs gebied dat minder lectuele medemensen de legitimatie aanreikt tot wél zwart-wit denken?

hfakker | 13-07-16 | 10:29

@kees1386 | 13-07-16 | 10:23
Koffietent... Nee, dank je. Ik woon al 15 jaar niet meer in Den Haag en dat bevalt prima. Niet dat ik destijds wel in koffietenten kwam overigens. Koffie kan ik thuis ook drinken en DKS de waarheid zeggen doe ik hier wel.
Ik heb verder niet de behoefte om de man te kennen. Voor je het weet duik je als anekdote op in één van z'n lulverhalen.

Stormageddon | 13-07-16 | 10:29

@Kees1386
Moest natuurlijk zijn offtopic en ontopic.. faal! *Gaat in een hoekje huilen en hoopt niet gebashed te worden door Necrosis, MasterMattie, LupusLupus, Stormageddon en nog een paar andere vaste reaguurders*

kees1386 | 13-07-16 | 10:29

Stormageddon | 13-07-16 | 10:12

Nee ik kom wel met feiten en onderschrijf ze zelfs met persoonlijke anekdotes. Jij leest ze niet of snapt ze niet. Dat is het probleem. Je snapte bijvoorbeeld in een vorig draadje al niet dat Noorwegen per capita 200 euro netto betaalt aan de EU.

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:28

OT:
@De Koreaanse Slet
@Stormageddon
Ik wil mij nergens mee bemoeien maar ik merk dit nu al in meerdere plempsels en topics.
Kunnen jullie twee niet gewoon eens afspreken in een koffietent (of waar u ook wilt) en dan elkaar eens goed de waarheid zeggen? Misschien maakt dat meer goed dan hiero zitten keyboardwarrioren en bewijzen wie de meeste 'feitjes'en 'dure woorden' kan opnoemen. Alvast bedankt...
(ow en als ik nu een pijpzeikerswitzal ben die zijn bek met houden, ik voel mij bij voorbaat al gediscrimineerd en beledigt en gekwetst ;))
.
OT:
Volgens mij is het de bedoeling van de 'hoge heren' om zo veel mogelijk verdeeldheid te zaaien tussen de verschillende bevolkingsgroepen. zwart weer tegen wit, religie tegen religie, arm tegen rijk enz.
Wat gebeurt er? Oproering, geweld en instabiliteit waarna de 'leiders' een poppetje naar voren kunnen schuiven als 'onafhankelijke' leider van het land. Maar is in werkelijkheid een stroman. (kijk maar in het midden-oosten)

kees1386 | 13-07-16 | 10:23

aangezien de bevolking tot en met middenstand het fundament is van de economie,moet er gewoon een bescherming komen en genoeg geld in die groep mensen ,kleur maakt niet uit.Want zo het nu gaat met het uitspelen van en tegen arbeidskrachten in landen die weinig infrastructuur hebben en dus lage belastingen ,gaat niet lukken ,Dan krijg je burgeroorlogen en opstanden.En gaat het land ten onder wegens de winst van een enkele

pedro300 | 13-07-16 | 10:23

WLM heeft wel wat geniale filmpjes en non-MSM achtergronden die de context herdefiniëren.

Handsomeboy | 13-07-16 | 10:22

@elfenstein | 13-07-16 | 09:50
Joh, ga toch de libelle lezen.

MarcS | 13-07-16 | 10:19

Lupuslupus | 13-07-16 | 10:07
Dankjewel en precies! Zelfs de rechter geeft ons gelijk. De rechter houdt wel rekening ermee als iemand arm is en een brood steelt voor zijn kinderen, maar niet als iemand arm is en een telefoonwinkel overvalt voor een nieuwe samsung en en passant nog wat geld meeneemt voor wiet voor die avond zodat hij kan feesten met zijn vrienden. Dat laatste voorbeeld heeft niks te maken met armoede maar met waarden en normen en dus dat je zaken moet verdienen ipv opeisen of stelen.

Patje2011 | 13-07-16 | 10:18

Jemig, wat een puinbak. In het nederlands hebben we daar een spreekwoord voor maar die spreek ik liever niet uit omdat rassies. Iets met een pot en een ketel.

Beide kampen: Foei, nu ophouden met agressie. Dat helpt.

harry21 | 13-07-16 | 10:17

Deze mensen discrimineren zichzelf door telkens maar te benadrukken dat ze anders zijn.

TouchSmart | 13-07-16 | 10:16

-weggejorist-

cat22 | 13-07-16 | 10:16

Mr_Pikibelly | 13-07-16 | 10:10
Eh.....
Nee.

elfenstein | 13-07-16 | 10:14

compitaal | 13-07-16 | 10:12
Dat zou best wel eens het keerpunt kunnen zijn ja.

Van Duyvenbode | 13-07-16 | 10:13

Wat de zwarte beweging betreft; de extremisten nemen het over, het volk haakt af, dooft als een nachtkaarsje.

compitaal | 13-07-16 | 10:12

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:05
Nee, het is vermakelijk dat je altijd hoog van de toren blaast, mensen de maat neemt, nooit met argumenten komt, laat staan een feitelijke onderbouwing en dan als last resort altijd weer met anekdotes van verzonnen familieleden en kennissen van vriendjes aan komt zetten. En als iemand je erop aanspreekt dan komt de NPS om de hoek, de man van de wereld, de man met de uitgebreide vriendenkring en familie in alle uithoeken van de wereld en de ander die jaloers is op de anonieme klootviool die desalniettemin 24/7 op GS zit voor z'n sociale contacten. Heel vermakelijk.

Stormageddon | 13-07-16 | 10:12

Wat opvalt is dat de teksten op de foto's van de zwarte dader scherper zijn dan de man zelf en dan mooi het woordje 'color' nog even in beeld cdn.shopify.com/s/files/1/0226/7001/a... het ziet er allemaal erg gephotoshopt uit en dan later gebruiken ze in Nieuwsuur dezelfde foto en dan is de tekst ineens minder scherp. Ook die hele show met zo'n zwarte agent die dan zijn blanke collega's toeschreeuwt, die Amerikanen zijn goed gek nos.nl/nieuwsuur/artikel/2117248-schie... Enige die normaal doet is zo'n Giuliani, waar overigens niet makkelijk een foto van te vinden is met zulke duidelijke naambordjes of teksten op de achtergrond www.google.nl/search?q=giuliani&s... opvallend. Het zou niemand verbazen als het bedrijf dat de killerrobot levert weer goede zaken gaat doen. Wat een verknipte kunstmatige maatschappij. Met Pritt eens dat oproep in Nieuwsuur (vanaf 2.20 min voor wie het nog niet gezien heeft eerste filmpje nos.nl/nieuwsuur/artikel/2117248-schie... ) gestoord was om in deze vorm zonder kritiek uit te zenden.

Watching the Wheels | 13-07-16 | 10:11

Ik ga de heg snoeien, en zie wel wanneer de rookpluimen boven de stad staan.

Van Duyvenbode | 13-07-16 | 10:11

Ci Ty33 | 13-07-16 | 10:03
Mooi! Hopelijk zijn ze in Nederland ook sterk genoeg om die stelling in te nemen.

Doper | 13-07-16 | 10:11

elfenstein | 13-07-16 | 09:43

Je kan hier ook gewoon wegblijven hoor.

Mr_Pikibelly | 13-07-16 | 10:10

Kan GS iets doen aan die vervelende, steeds vaker voorkomende melding "This browser does not support video playback."? Of tenminste aangeven welke extensie/plug-in nodig is om deze video's af te spelen?

Mubbenschonster | 13-07-16 | 10:10

Yes we can! (make it worse)

Doper | 13-07-16 | 10:08

Laatst bij spoorloos vonden ze een Surinamer in de VS. Die was heel erg family values, en "ik ben er als vader wel voor mijn kinderen". Hij werd ook pas enthousiast voor zijn halfbroer toen die ook netjes een familie bleek te onderhouden, en zijn vader wilde hij ook pas zien toen bleek dat die ondertussen netjes een gezin onderhield.
Dat is de stroming waar de zwarte gemeenschap meer aan heeft als die "zwarte zijn zielig, blanke zijn slecht".

frank87 | 13-07-16 | 10:08

één van mijn beste maten is Hindoestaans. Hij noemt mensen van creoolse afkomst ook gewoon negers. Via Whats App.. ik: "Negers? wat zeg je nu?" Hij: "LOL". Echt gebeurd.

1+1 | 13-07-16 | 10:08

En dus na de tweede wereldoorlog toen Nederland en zijn bevolking straatarm was en amper kon studeren toen brak er een ongelofelijke golf van criminaliteit uit? Het verhaal van arm en dus sneller crimineel dat ben ik zo beu. Het gaat om opvoeding, cultuur en de bijbehorende waarden en normen en enigzins natuurlijk ook opleiding. Maar dat laatste moeten we niet overschatten. Van studeren word je geen beter mens.
Patje2011 | 13-07-16 | 09:43
.
+ 10 voor uw reactie die ik nog maar eens heb geplaatst.
Mijn grootouders hadden niets meer dan lagere school (want daarna moest je meteen aan het werk) maar waren keurige burgers. En honderdduizenden met hen.
.
Het is een psychische ziekte om verschil te maken tussen rijk en arm, blank en gekleurd, lager of hoger opgeleid. Al tientallen jaren worden alleen de verongelijkte schreeuwbekken gehoord. Totdat de "boze blanke man/vrouw" minderheid in eigen land is geworden. OF er een burgeroorlog is uitgebroken, in de VS gaat het die kant al op en Nederland zal volgen.

Lupuslupus | 13-07-16 | 10:07

Wat een onzin bericht Pritt ... deze activist spreekt zich onomwonden uit tegen geweld en wijst op de labiele toestand van oorlogsveteranen en de gebrek aan zorg voor deze doelgroep. Ik hoorde hem alleen het plunderen van winkels verdedigen en ben het daar uiteraard niet mee eens.

Simon_GS | 13-07-16 | 10:06

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 09:43
Jij gaat permanent achter het reaguurdersfilter, ik ben die onzin van jou meer dan zat.

necrosis | 13-07-16 | 10:05

Stormageddon | 13-07-16 | 09:46

Stoma. Ik heb geen geschifte aluhoedjes in mijn kennissen of familiekring. Wat me wel verbaasd is dat jij je zo opwindt over mijn anekdotes. Stoort het je dat ik gewoon meer heb meegemaakt in mijn leven en meer mensen heb ontmoet?

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 10:05

Tja, anti groeperingen zorgen juist voor haat.

Mozes Langebroek | 13-07-16 | 10:05

Het probleem met die donkere gasten is, is dat ze zich niet kunnen organiseren. Vandaar dat het altijd rommelen blijft.
Ze hebben nog nooit wat echt opgebouwd, maar blijven maar zeggen dat ze er niks aan kunnen doen. en de blaken de schuld geven.
Vandaar ook al jaren en jaren onrust in afrika. Na de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika hebben ze de boel ook behoorlijk verziekt.
In het boek Maffia over de Russische Maffie in Amerika staat ook een mooi stuk. Dat als deze donkere gasten samengewerkt zouden hebben, ze de georganiseerde misdaad in handen konden hebben.

Zegg | 13-07-16 | 10:04

Wit bolwerk NPO zoekt zwarte knokploeg.

compitaal | 13-07-16 | 10:03

Mag ik nu tegen Sylly Syl van "denk" zeggen dat ze black is? Of moet ik black zijn om dat straffeloos te zeggen?

demaup | 13-07-16 | 10:03

De blanke mens is wel beter in witte boordencriminaliteit denk ik...
Patje2011 | 13-07-16 | 09:21
.
Precies Patje, je slaat de spijker op zijn kop. Waarom? Blankmensch heeft gestudeerd, heeft wél een baan weten te bemachtigen en wordt dan corrupt wegens vriendjespolitiek en fijne dubieuze bonussen die hem worden aangereikt om zo te kunnen leven in luxe met een klein kans dat je opgepakt wordt.. iets met papierwerk enz enz.. (zou jij niet hetzelfde doen? ik wel!)
.
Helaas is het zo dat de bruinmensch, (mag ik dat zeggen? anders joris het maar in lichtgetintiërs) geen fuck doet.
Gaat niet naar school, ander milieu en vervalt in simpele cirminaliteit: tankstation overvallen.. inbreken.. telefoons stelen.. meisjes aanzetten tot prostitutie..
Feit.
.
Ps. Zelfs die bruine meneer in Amerika (Colin Powell) was niet onontkoopbaar.. weet u nog over de massawapens die er niet waren? Geld=macht=witteboorden crimi...

kees1386 | 13-07-16 | 10:03

Als u teveel zonneschijn tot u neemt kan het scheldende getinte medemensch nog wel eens gelijk krijgen.
TeeJee | 13-07-16 | 09:58
=
Daar heb je gelijk aan... je kunt een melanoom oplopen..:-(

meneer Q | 13-07-16 | 10:02

Dus. Godsdienstoorlogen, rassenoorlogen, bankencrises... dan zit er inderdaad niks anders op dan pokemons te gaan zoeken.

Van Duyvenbode | 13-07-16 | 10:00

Net als in Nederland zijn in de US de daders 90% licht of donker getinte mannen en de slachtoffers blank. Vandaar politie-optreden. Oorzaak-gevolg ging. In Zuid-Afrika zijn 38.000 blanke boeren door de zwarte bevolking vermoord. Stilgezwegen genocide. Daar zwijgt Beyonce in alle talen over. Zwarten blijken juist aanhangers van racisme te zijn, zolang het maar tegen blanken is. #truththatmatters

Jack Jersey | 13-07-16 | 10:00

@Van Duyvenbode | 13-07-16 | 09:53
Dat voorspelt Soros ook al een poosje, maar die zit er wel vaker naast de laatste tijd (brexit), dus dat kun je rustig met een korreltje zout nemen.

Stormageddon | 13-07-16 | 09:59

@meneer Q | 13-07-16 | 09:56
Als u teveel zonneschijn tot u neemt kan het scheldende getinte medemensch nog wel eens gelijk krijgen.

TeeJee | 13-07-16 | 09:58

"Say it loud: I'm White and I'm Proud!"
Gaat nog eens heel groot worden....

elfenstein | 13-07-16 | 09:58

de bankenwereld staat op het punt van vallen. gaat de elite deze onzin creeren. benieuwd hoeveel $$ soros deze groepen heeft gesponsord + de msm welke in handen van dezelfde mensen is. tis allemaal bullsjt

blabla9899 | 13-07-16 | 09:58

Als witmens zorg ik deze zomer voor een diepbruin kleurtje...
dan hoop ik maar op minder haat
van policolor en bruin/zwarte menschen.
(ben door een getinte medemensch kort geleden uitgescholden voor kankerlijer)

meneer Q | 13-07-16 | 09:56

Binnenkort ook in ons theater?
*op marktplaats zoekt naar bullbar

jemagookniksmeer | 13-07-16 | 09:55

Nog ff en het Westen wordt verscheurd door rassenoorlogen en godsdienstoorlogen, waarna de leiding besluit een oorlog te voeren met buitenlandse mogendheden, om de aandacht van de interne chaos af te wenden. Komen in beeld: China en Rusland.
De navo komt in de Oekraïne vervolgens in gevecht met Russische troepen. Poetin bombardeert het navo-rakteschild weg in Polen en Roemenië. Dan escaleert het. Vervolgens worden de hoofdsteden weggevaagd, en gaat alles full scale nuclear. Dit alles tot groot ongenoegen van de klimaatlobby.

Van Duyvenbode | 13-07-16 | 09:53

PopperFlopper | 13-07-16 | 09:44
Exact. Volgens die BLM meneer waren het de supermarkten die van de zwarten stalen. Knetter.

Piet Karbiet | 13-07-16 | 09:53

@Heiner | 13-07-16 | 09:38
En de Amerikaanse bevolking heeft natuurlijk geen beschikking over vuurwapens.
In de VS kan je als burger de meest krankzinnige vuurwapens kopen.
Agenten willen ook na hun dienst graag een hapje eten met hun gezin.

necrosis | 13-07-16 | 09:52

MarcS | 13-07-16 | 09:45
Dat gaat jou niet aan dacht ik zo. Als je begrijpend zou kunnen lezen wist je dat ik geen twitter heb en ook niet lezenswaardig acht. Ik houd me keurig aan het GS motto: ongefundeerd, nodeloos kwetsend en tendentieus. Waarvan akte.
En nou kappen met al die topics waarin je voor het hele verhaal die twittelinks moet volgen. Zat van. wat mensen daar plempen is wat mij betreft totale verbale diarree, niet nieuwswaardig en onleesbaar vanwege alle tags.

elfenstein | 13-07-16 | 09:50

@PopperFlopper | 13-07-16 | 09:44
Alsof er blanke winkeliers en middenstanders in Amerikaanse getto's zitten. Dan heb je wel humor.

Stormageddon | 13-07-16 | 09:49

Dit was weer een fraaie opbouwende uitzending van de NPO. Stukje inspiratie voor een ieder die zich in hier te lande misdeeld voelt. Zo met Sint-Nicolaas in aantocht weer een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.

jochum1980 | 13-07-16 | 09:49

Dit item is het zoveelste voorbeeld dat nieuwsuur al lang niks meer met "nieuws" van doen heeft.
Het is alleen nog maar een spreekbuis van linksgekkies.
Het ene slaapverwekkende non-issue volgt het andere op.
Na zes keer op een dag het "verhaal" te hebben moeten aanzien/horen wordt je bij nieuwsuur nogmaals getrakteerd op de extra lange versie met natuurlijk het commentaar van, een snel opgetrokken blik, "deskundigen" welke dan ook nog continue "gecorrigeerd" worden door de irritante onderbrekingen van de nieuwslezer. Dus steeds vaker kijk ik maar niet meer naar dit programma, zeker nu de vaste tijd van 22u00 losgelaten is. (22u20, 22u45)

pa_niek | 13-07-16 | 09:47

... aan mijn bumper!

accijnstoerist | 13-07-16 | 09:46

Automobilist: Ik heb ook zwart bloed...

accijnstoerist | 13-07-16 | 09:46

@Piet Karbiet | 13-07-16 | 09:43
Denk het niet, zijn alleen maar losse flodders. Op tv de wereldverbeteraar uithangen en daarna gaan shoppen in de PC.

dulcinea | 13-07-16 | 09:46

@De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 09:43
Lekkere argumentatie weer. Echt goed ontleedt en geheel weerlegd. Indrukwekkend. En dat helemaal zonder anekdote van een zwart vriendinnetje uit Amerika van een goede Canadese vriend van je. Maar die komt nog wel ter sprake, vermoed ik.

Stormageddon | 13-07-16 | 09:46

Black supremacy, binnengekomen en als goed neergezet op de NPO. Joop en Vara verheerlijken het zelfs. Immers, als je gekleurd bent, is het mooi en krachtig om de tokkie uit te hangen.
Geen dank voor het meebetalen aan maatschappijverkrachting.

strijpsestraat | 13-07-16 | 09:45

@elfenstein | 13-07-16 | 09:43
Stop eens met reaguren, als ik jouw brei wilde lezen dan volgde ik jou wel op twitterts.

MarcS | 13-07-16 | 09:45

Hij verdedigde zelfs de plunderingen. Want de witte man zit daar alleen maar met een winkeltje om de laatste cent uit de arme zwarte te persen. En dat is helemaal geen racistische opmerking van Kwallie

PopperFlopper | 13-07-16 | 09:44

Het enigste wat ze kunnen is in de slachtofferrol kruipen.Maar andersom ,moorden op blanke gepleegd door donkere of zwarten of wat dan ook ,dan houden ze de grote bek.

altijdfeest | 13-07-16 | 09:44

@1+1 | 13-07-16 | 09:33
Toen ik nog voor die toko werkte, werd er een chauffeur uit zijn tankwagen getrokken en de typhus geslagen.
Gelukkig werkte ik voor een Nederlandse vestiging.
Maar rassenrellen lagen wel op de loer in de VS

necrosis | 13-07-16 | 09:44

De beste man in het filmpje heeft gewoon gelijk!
M.b.t. het feit dat er nu meer aandacht voor komt en dat men nu wel/meer bereid is er over te praten. Dit onafhankelijk van de reden en de legitimiteit van de oorzaak.

Wij, de racistische xenofobe rabiate tokkies, zitten eigenlijk ook stiekem te wachten tot het marokkanen / vluchtelingen probleem zodanig uit de hand loopt dat er politiek gezien openlijker over gesproken mag worden en we kunnen gaan werken naar een oplossing die wel werkt. Welke oplossing dat dan ook moge zijn.

MarcS | 13-07-16 | 09:43

#twitterlivesdontmatter
#klaarmee
#geentwittermeuk
#onleesbaar
He GS, stop eens met die tweetshit? Als ik dat wilde lezen had ik wel een twitterdinges gehad....

elfenstein | 13-07-16 | 09:43

En dus na de tweede wereldoorlog toen Nederland en zijn bevolking straatarm was en amper kon studeren toen brak er een ongelofelijke golf van criminaliteit uit? Het verhaal van arm en dus sneller crimineel dat ben ik zo beu. Het gaat om opvoeding, cultuur en de bijbehorende waarden en normen en enigzins natuurlijk ook opleiding. Maar dat laatste moeten we niet overschatten. Van studeren word je geen beter mens.

Patje2011 | 13-07-16 | 09:43

@Stormageddon | 13-07-16 | 09:22
Paul Joseph Watson is een geschift aluhoedje van de witte superioriteitsmovement. Een totale randdebiel.

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 09:43

@dulcinea | 13-07-16 | 09:38
Leuk. Hanna Verboom doet ook mee zie ik. Is haar vluchtzoldertje al klaar?

Piet Karbiet | 13-07-16 | 09:43

@NulKommaNul | 13-07-16 | 09:31
Ja... Ik sta, en dit gebeurt vrijwel nooit, met een bek vol tanden? Wat moet ik hier van denken?

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 09:42

@Generaal Ivanhoe | 13-07-16 | 09:37
Vond het ook wel meevallen. Het hoofd politie kwam meermaals in beeld met verzoenende boodschap bijvoorbeeld. Het interview had van mij echter korter gemogen.

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:42

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit artikel moet lezen.

Ik zie een filmpje van een boze neger die zegt dat een gek die doorsloeg 5 agenten doodschoot en hij claimt dat dit een keerpunt kan zijn.

Dan zie ik een filmpje van auto's die negers overrijden. WTF?

En dit is dan de schuld van Obama?

Iemand?

De Koreaanse Slet | 13-07-16 | 09:41

necrosis | 13-07-16 | 09:35

DWDD is een soort Oprah's Book Club™ 2.0 geworden.

1+1 | 13-07-16 | 09:40

GS kan beter dat deel plaatsen waarin hij stelt dat het aantrekken van een politiepak hetzelfde is als een uniform van de SS en dat de agent er dus zelf voor kiest. Dat was veel walgelijker. Plus de malle constatering dat er te veel agenten uit de buitenwijken komen en niet uit de achterstandsbuurten. Goh, hoe zou dat nou komen?

Piet Karbiet | 13-07-16 | 09:40

Die gast heeft echt hulp nodig, wie hangt er nou godsnaam zulke gordijntjes op .......

Nebuchednezzar | 13-07-16 | 09:39

De reden van de aanhoudingen is helemaal niet meer aan de orde, als je zwart bent mag je niet aangehouden worden, ook hier!

lanexx | 13-07-16 | 09:39

Ik denk dat BLM snel door zijn activisten heen gaat als ze voor rijdende auto's gaan staan. Een soort grote zwarte mensen bowling.

Pedronegro | 13-07-16 | 09:38

Maar gelukkig komt er een genuanceerde multi-culti-parade in de grachtengordel die alles op gaat lossen.
ieder1.org/

dulcinea | 13-07-16 | 09:38

Deze hele escalatie is veroorzaakt door de pamperende goedmensclubs die al decennialang actief pamperen voor hun brood en baantjes. Ook hier, zie ook de Marokkanen.
Ook goedmensen zullen hopelijk eens bv negers als volwassen mensen gaan zien die hun eigen verantwoordelijkheid hebben, net als anderen.
Het is typisch dat andere etnische groepen, die nooit zijn gepamperd, zoals Chinezen of Maleiers het wel goed doen, Zelfs vooraan staan in het onderwijs.
Dus die goedmensclub hebben dit drama rechtstreeks veroorzaakt. Zij zijn de schuldigen.

Mantisomantis | 13-07-16 | 09:38

@Patje2011 | 13-07-16 | 09:21
Oh, en: mogguh!

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:38

Voorlopig heeft de Amerikaanse politie nog steeds riotguns. Die dingen heten niet voor niets zo.

Heiner | 13-07-16 | 09:38

@Patje2011 | 13-07-16 | 09:21
Dat laatste zeker en simpelere vermogensdelicten zijn populairder bij de getinteren. Althans, dat lezen we af uit herkomststatistiek, want voor zover ik weet hebben we geen rassenstatistiek.

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:37

-weggejorist-

Generaal Ivanhoe | 13-07-16 | 09:37

Interessant filmpje. Maar waarom is dit Obama's schuld?

Joris Draaksteker | 13-07-16 | 09:37

Huidskleur maakt geen fuck uit als de combinatie laag IQ/werkloosheid/blafferbezit is gevonden.
Zo dun is immers voor sommigen het vernislaagje dat beschaving wordt genoemd.

Notenkraker | 13-07-16 | 09:37

Burgemeester Giuliani had gelijk. BLM is per definitie zelf racistisch. Om incidenten van enkele witte politieagenten meteen bij alle witte mensen meer te leggen. Pot en ketel enzo.

PopperFlopper | 13-07-16 | 09:36

Weet persoonlijk niet meer hoe hier over te denken, onrust in de US, onrust in de EU, kan me voorstellen dat de US hier baat bij heeft om de wapenwet aan te passen waar Trump dus tegen is, dus Clinton weer een stapje vooruit.
Moet er bij zeggen dat ik de berichtgeving hier op GS ook steeds haatdragender vind overkomen, wij reaguurders zitten hier al omdat we het niet eens zijn met bepaalde dingen, maar hoe de berichten nu worden geschreven......
Ook is de onrust in de EU natuurlijk handig voor de politiek, bij onrust staan de ogen en zintuigen op hele andere dingen gericht en wordt er weer een nieuw wetje of regeltje ongemerkt doorgedrukt.... mensen wel wakker blijven en laat je niet te veel opjutten, heb zelf het idee dat een burgeroorlog/opstand misschien wel voorbedachte raden zou kunnen zijn, blijf scherp en laten we vooral niet geven wat er gewild/uitgelokt wordt.

mmamax | 13-07-16 | 09:36

Goed om eens rustig voor te gaan zitten, The Truth About The Alton Sterling and Philando Castile Shootings van Stefan Molyneux. Geeft wat achtergrondinformatie over de daders en welk vertekend beeld er in de main stream media is terecht gekomen:
www.youtube.com/watch?v=RJPFdS6SSgQ

FlorisJanvanFleppest | 13-07-16 | 09:36

Maar uiteindelijk komt het natuurlijk door armoede en hoge werkloosheid. Dus het beste wat de nieuwe Amerikaanse regering kan doen is een soort van arbeidsprogramma opzetten waar veel ongeschoolde arme gettobewoners een kans krijgen in produktieve arbeid. Dan gaan ze zich nuttig voelen en hebben ze door fysieke arbeid geen tijd meer voor verveling en protesteren. Iets in de landbouw lijkt me wel wat. Gezonde arbeid in de buitenlucht. Er is vast nog wel een arbeidsintensief landbouwproduct dat opgepakt kan worden. Katoen of zo.

Stormageddon | 13-07-16 | 09:35

@Roer | 13-07-16 | 09:24
Ik kijk al jaren geen DWDD meer, ik ben die linkse propaganda meer dan zat.
Overigens staat het je vrij om lekker op Joop of FN te reaguren als het je hier niet bevalt.
Ik zal je niet missen.

necrosis | 13-07-16 | 09:35

Nederland kan straks ook zijn borst natmaken. Wij hebben straks hier miljoenen mensen wonen, die een andere taal spreken als wij, die ook nog een ander paspoort hebben, die hun eigen koningshuis hebben, die een ander geloof hebben en een andere cultuur, die voetbalclubs uit hun vaderland en hun nationale team supporteren, die onze geschiedenis en maatschappij hekelen. En dan denkt Rutte dat we ooit 1 volk kunnen worden?

Patje2011 | 13-07-16 | 09:34

necrosis | 13-07-16 | 09:28

Geen idee. Het was geen pretje om te zien. Dat weet ik nog wel.

1+1 | 13-07-16 | 09:33

Ja, laten we inderdaad de discussie omtrent 'racisme' nóg meer doen opwaaien. Maar laten we dan óók elke overval, verkrachting, mishandeling, etc. van blanken door donkere/gekleurde mensen een racistisch motief geven, want die cijfers liggen nog altijd (in verhouding) schrikbarend hoger dan andersom...

Le Roi | 13-07-16 | 09:31

-weggejorist-

NulKommaNul | 13-07-16 | 09:31

Zijn er ook cijfers uitgekomen over hoeveel agenten in de VS procentueel worden neergeschoten door racisten, ik bedoel, witte mensen?

Ben ik wel benieuwd naar.

Don Bomgordello | 13-07-16 | 09:30

Een jaar oude filmpjes presenteren alsof ze gister gebeurd zijn helpt ook niet gs. Context people, context...

Binnenbaan | 13-07-16 | 09:30

Goed stuk van Leon de Winter, wel enkele bedenkingen.

"(..) het echte probleem van zwart Amerika is niet onderdrukking door racisme, maar indirecte onderdrukking door slechte educatie en de sociale ineenstorting door de gedragspatronen in de zwarte getto’s."

We moeten constateren dat het opgroeien in 'slechte' wijken directe gevolgen heeft voor de verdere persoonlijke ontwikkeling. Kijk maar naar onze eigen tokkiebuurten en achterstandswijken. Zelfs zo goed als gratis onderwijs zoals hier in Nederland lost dit probleem niet op.

jawor36 | 13-07-16 | 09:30

@1+1 | 13-07-16 | 09:20
Waarschijnlijk was dat een chauffeur van Unocal, een toko waar ik voor gewerkt heb.

necrosis | 13-07-16 | 09:28

Dus, een filmpje posten van lekker plankgas door een mensenmenigte heen rijden omdat je geen zin hebt om om te rijden naar de Walmart is geen oproep tot geweld en als teveepraathoofd zeggen dat een aanslag een ‘keerpunt in een discussie’ is wel.

Trollolol, Pritt.

dezenicknameisbezet | 13-07-16 | 09:27

Oftewel elke cultuur, elke godsdienst, elke kleur en elke nationaliteit heeft een eigen gebiedje nodig in deze wereld. Van mengen komt ellende. Individuen die er voor kiezen om in een andere cultuur te wonen anders dan hun eigen cultuur, dat is geen probleem. Twee dominante grote groepen mensen in 1 land met verschillende culturen en of godsdiensten is een zeer groot probleem.

Patje2011 | 13-07-16 | 09:27

Gelukkig hebben we naast de NPO, GS voor een meer genuanceerd beeld en nu aangevuld met handige tips lol.

zwellevertje | 13-07-16 | 09:27

Zo'n koeienvanger voorop de auto krijgt wel een nieuwe betekenis.

McMarx | 13-07-16 | 09:26

In het midden-oosten slaan ze elkaar de hersens in. In amerika nu ook al. Virus? Genen? Of gewoon een universele menselijke eigenschap?

Koos Knak | 13-07-16 | 09:26

Ok, dus een neger die iets een keerpunt noemt is oproepen tot geweld, maar extra aandacht voor een filmpje waar auto's over mensen heen rijden (gepost door een 'white lives matter' account) is dat niet?

Ballenman | 13-07-16 | 09:26

Reed gisteren op de snelweg langs een autootje van een of andere stichting, beautiful world op de deur geschilderd. Op het raam een groot stuk papier geplakt met de tekst "don't shoot". In Nederland, WTF!
.
Ik weet het niet hoor, maar dat is wat mij betreft gewoon provoceren. Zoals de gevestigde media ook aan het doen zijn. Ik ben de haat en lastercampagne tegen autochtoon blank spuugzat.
.
Nog even en ik ga dit als bedreigend ervaren. Dat is niet goed want bedreigingen resulteren in dit persoontje maar in één ding, bikkelharde weerstand.

Parel van het Zuiden | 13-07-16 | 09:25

Misschien moet een wit persoon wat zwarte afschieten, dan stoppen zwarte mensen miss met elkaar af te maken. Oh, dit is zeker wel racistisch.

Rest In Privacy | 13-07-16 | 09:24

Wat klopt er niet aan wat hij beweert? Dit lijkt meer op blanken ophitsen:)

Gerard Leeflang | 13-07-16 | 09:24

Einde van de Domheid |
Kortom, Pritt hitst op door te zeggen dat NPO ophitst.

Roer | 13-07-16 | 09:24

Ik heb mij gisteravond door een pagina of zes over dit onderwerp in de NRC zitten heenvreten. Kotsbeu ben ik die verheerlijking van een stel Horst Wessels. Doet afbreuk aan de echte (incidentele) slachtoffers van onrechtmatig overheidsoptreden.

Der Icebear | 13-07-16 | 09:23

Die Odrama heeft idd voor heel wat "change" gezorgd.

Ongeruste vader | 13-07-16 | 09:23

Old_Spice | 13-07-16 | 09:21

Klopt. De zwarte Amerikanen hebben alleen maar olie op het vuur gegooid.

1+1 | 13-07-16 | 09:23

Er wordt niet specifiek verwezen naar één van de twee Afro-Amerikanen die afgelopen tijd werden doodgeschoten, maar één van de twee had een verleden bij de 'bloods', en werd gezocht wegens een roofoverval.

necrosis | 13-07-16 | 09:23

En verder: wat Paul Joseph Watson zegt. Die is ook wit en komt ook met feiten. Dus dat telt ook niet. Maar is wel waar.
www.youtube.com/watch?v=oahkGuG09SE

Stormageddon | 13-07-16 | 09:22

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:16
Blankovervallen ook, scherp zo vroeg al :) Ik wil wel eens weten of de blanke mens in verhouding net zoveel delicten pleegt tegen gekleurde mensen als gekleurde mensen tegen blanken doen. Als ik het hier in Nederland kijk, dan denk ik dat de witte man gediscrimineerd word of zal het gewoon een fetish zijn van de gekleurde man? De blanke mens is wel beter in witte boordencriminaliteit denk ik...

Patje2011 | 13-07-16 | 09:21

-weggejorist-

Bezorgde vader | 13-07-16 | 09:21

Dus het feit dat een zwarte man 5 politieagenten doodschiet vanwege hun huidskleur en occupatie is geen racisme? De enige zwarte Amerikanen die klagen over racisme zijn niet succesvolle zwarte Amerikanen. Ze verwijten alle problemen die ze in hun leven hebben aan racisme, terwijl het ware probleem zich voordoet in de zwarte gemeenschap zelf: Gangs, drugs, verheerlijking van criminaliteit en geweld, ongebreidelde voortplanting terwijl ze geen goed thuis kunnen bieden aan kinderen. Dat is waar de ware problematiek ligt. Er zijn namelijk genoeg zwarte Amerikanen die het wel goed doen, zich durven te ontwikkelen en los te wrikken uit de zwarte gemeenschap die meer ellende biedt dan kansen en altijd racisme maar de schuld geeft. Wat betreft het filmpje, een keerpunt is het zeker. De politie heeft nu een geldige reden om gelijk het wapen te trekken als ze een zwart iemand aanhouden, er is immers sprake van hatecrimes van zwarte Amerikanen jegens politieagenten.

Old_Spice | 13-07-16 | 09:21

Donkere mensen zijn zeker de LA Riots '92 vergeten. o.a. een blanke truckdriver de typhus in getrapt.

1+1 | 13-07-16 | 09:20

NPO: hoe racisme in NL gefinancierd wordt met belastinggeld.

maar toch | 13-07-16 | 09:19

@Einde van de Domheid | 13-07-16 | 09:13
Het was weerzinwekkend. Die BLM meneer vergeleek het politie-uniform met een uitrusting van de SS. Dus koos je er dus zelf voor om neergeknald te worden. Sick.

Piet Karbiet | 13-07-16 | 09:19

-weggejorist-

Tha Man | 13-07-16 | 09:19

Ja, maar zo'n Leon de Winter heeft geen agency. Die is alleen maar jood, niet zwart. Dus hij doet aan whitesplaining en dat is ook racisme. Want dus.
Die is intersectioneel niet slachtoffer genoeg. Als het nou een wijf was, dan was ze nog steeds gewoon wit en dat mag niet en gaat boven feiten. Want feiten, daar heb je niks aan.

Stormageddon | 13-07-16 | 09:19

Dat de dood van twee gekleurde mensen door de politie nogal dubieus is op z'n minst zal niemand ook ontkennen neem ik aan. Dat de BLM roeptoeters meteen overgaan tot stelselmatig geweld, Dallas een 'keerpunt' noemen, en gerichte moord op blanken goedkeuren, dan ben je dus niks beter dan 'racisten'. Maar zo zullen ze het wel niet zien.

BeunDeHaas | 13-07-16 | 09:18

-weggejorist-

rubber | 13-07-16 | 09:18

Ik ben er voor om de dingen gewoon bij de naam te noemen. Daarom niet meer: 'Nieuwsuur' maar: 'Marxistische Propaganda-uur' (lees: 'Pravda')!

Aristotalloss | 13-07-16 | 09:17

Vroeg me af wanneer de feiten werden genoemd, dwz dat blanke mannen meer doodgeschoten worden dan zwarte. Of was dat een pietsie te naïef?

De Regeering | 13-07-16 | 09:16

@Patje2011 | 13-07-16 | 09:11
En blankovervallen?

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:16

De ziekte die BLM heet.. Waneer je onderstaande artikelen dorloeest weet je dat de US afstevent op een soort van Burgeroorlog. De agressie van een de top van de BLM movement is schrikbarend. En die worden opgehitst door de policor media en goedmenschen.
--
"This week’s reading list has three parts. Part One features Black authors writing explicitly about anti-Black police brutality. Part Two features Black authors writing about subjects other than police brutality, because maybe it’s in your best interest not to subject yourself to more mental anguish than is necessary, and because Black people deserve to write about so much more than their deaths at the hands of police. "
--
blog.longreads.com/2016/07/11/black-l...

Mark_D_NL | 13-07-16 | 09:15

Wat een kudtland is dat gewor... ehh, nog steeds.

Driewerf Hoezee | 13-07-16 | 09:15

Waarom is het niet #BrownLivesMatter ? Negers zijn toch bruin ?

Montgomery Burns | 13-07-16 | 09:15

NPO is voor en door. Maar de politie gaat alleen maar nog nerveuzer worden, nog meer doden, fijne maelström

Bokito ergo sum | 13-07-16 | 09:14

als het maar amerika is,doet er niet toe wat he twan huis,joh ga er wonen dan kan er helemaal kl rk men.

jopie1 | 13-07-16 | 09:13

Dus Zwarte Piet, Dus Die-Wilders, Dus populisme, Dus vluchtelingen, Dus racisme...
Wie geeft in godsnaam die club geld ?'O wacht. Wij dus ?

Kamervraag | 13-07-16 | 09:13

Ik vond het wel meevallen. Het was meer het verlangen naar een keerpunt, dan goedkeuren dat er gemoord werd.

Einde van de Domheid | 13-07-16 | 09:13

En dan gaan we hier vervolgens moreel verontwaardigd naar de andere kant doorschieten.

Roer | 13-07-16 | 09:12

Obama maakt meer stuk dan Trump goed kan maken. Als ie iets goed kan maken. Word nog gezellig komende decennia in VS maar ook hier.

Drenthie | 13-07-16 | 09:11

Nieuwsuur don't matter.

van stampij | 13-07-16 | 09:11

Gekleurde mensen die blanken beroven, ontvoeren, verkrachten, vermoorden of verminken zijn dan ook racisten.

Patje2011 | 13-07-16 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken