125 doden. En niemand geeft geen fuk
Algemeen Dagblad-journo Edwin calls it ditmaal. 125 doden (and counting) bij een bomaanslag in Baghdad, en het is weer hetzelfde liedje. Nobody gives a fuck. Geen Iraakse vlaggen op BigBen/Eiffel Toren/Paleis op de Dam/Brandenburger Tor. Geen woedende moslims op het Museumplein. Geen woedende moslims op het Malieveld. Geen woedende moslims op het Mediapark. Eigenlijk helemaal geen woedende moslims in Nederland (worden die lui alleen kwaad als er een karbonaadje op het fietspad naast een moskee wordt neergelegd, of hoe zit dat?). Geen live-uitzendingen met updates op de NPO. Geen voorpaginanieuws in de Volkskrant. Geen Grunberg. Geen Sinaspril. Wel een slordig container-tweetje van beroepsherdenker Tunahan Kuzu. En dat was het dan wel. (Ook niks bij Jesse Klaver). Want omdat het allemaal niks met de islam te maken heeft & als je hoofddoek maar goed zit. Mooi man, ramadan...Ik neem aan dat de Tweede Kamer, net als na Istanbul, dinsdag aanslagen Bagdad herdenkt. Maar het zal wel niet... 😐 pic.twitter.com/Vlg03kRXOq
— Edwin van der Aa (@edwinvanderaa76) July 3, 2016
Heartbreaking footage of an anguished Iraqi mother who lost her son in the Karrada bombings. #Baghdad pic.twitter.com/aAmo9uHhNf
— Mustafa Al-Khaqani (@Khaqani_M) July 3, 2016
Every Baghdad car bomb in the last decade (ht @rezahakbari) pic.twitter.com/PJSvk6qOvG
— ian bremmer (@ianbremmer) July 3, 2016
Reaguursels
InloggenBomgordels en autobommen zijn in het midden oosten de enige succesvolle producten van eigen bodem. Ze kunnen verder niks. Ooit een automerk uit klein Azië gezien? Een vliegtuigmerk? Afwasmachines van het merk Akbar? Ooit enige innovatie op technisch gebied gezien?
-weggejorist-
Tsja omdat het sjiieten zijn natuurlijk.
Dandruff | 04-07-16 | 22:01 Nou ja, van een wetenschapper wordt verwacht dat hij deugdelijke kennis nastreeft wat betreft het onderwerp dat hij onderzoekt, en als hij sterk betwijfelbare uitspraken doet, dan hoort er een correctie te komen. Maar wat betreft de islam zitten we in een soort sektarische dwangneurose, die maakt dat de islam koste wat het kost altijd maar een religie als alle andere moet zijn en die dus met een beroep op de vrijheid van godsdienst alle vrijheid heeft om een uitgebreide islamitische subcultuur te vormen in Nederland. Ik denk dat alleen een politieke aardverschuiving in de richting van Wilders hier een verandering in kan brengen. Maar een echte massawinst voor Wilders is alleen maar mogelijk als mensen massaal veel beter snappen wat islam werkelijk is. De meeste mensen echter ontlenen hun informatie aan het Journaal, Eenvandaag, Nieuwsuur, Pauw, Buitenhof, enzovoort. En via dat soort kanalen wordt er nauwelijks echt kritisch over de islam gesproken, eerder integendeel. Waarschijnlijk is het wachten op een aanslag ergens in Nederland, met veel doden en gewonden. Misschien dat dan de ban op islamkritiek gebroken wordt. Mogelijk vergt het meerdere aanslagen. Zodat het echt moreel pervers wordt, eigenlijk diep crimineel, om nog langer de islam steeds maar goed te praten. Mogelijk vergt het een volksopstand, dat men het echt niet langer meer pikt, dat geknuffel van die islam maffia.
notamused | 04-07-16 | 16:06,
Ik denk dat er een manier moet worden bedacht om fopwetenschappers gewoon hun titels af te pakken.
Misschien een idee voor een referendum?
Pseudowetenschappers die doen alsof alle belangrijke islamitische korankenners en shariawetenschappers "de koran niet begrijpen" zijn gewoon levensgevaarlijkgevaarlijk.
Er is geen enkele invloedrijke islamitische korankenner die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
Punt.
Zo simpel is het.
En dus is er geen gematigde islam.
Iets anders suggereren is dan kwaadaardig en leugenachtig, maar bovendien een bedreiging voor onze democratie; die door 70% van "onze moslims" wordt verworpen.
mmx | 04-07-16 | 17:05,
Halabja was een heel goed voorbeeld, omdat het laat zien dat de moordpartijen vóór de verdrijving van Saddam net zo erg waren als nu. Dat het onder Saddam allemaal beter was is dus gewoon niet waar, punt.
Daar ging het me om.
Alleen in Iraaks Koerdistan is de situatie tegenwoordig aanzienlijk verbeterd. Vooral dankzij de no-fly zone die de VS Irak opdrongen boven Koerdisch en sji'itisch gebied, konden de Koerden zich ontwikkelen tot een toleranter "land" dan Turkije nu is. Dat dat de eveneens beschermde sji'ieten niet lukte ligt aan de bemoeienis van het streng-religieuze Iran met die sji'ieten.
Die k*treligie dus weer.
De Koerden legden meer de nadruk op hun nationale identiteit, en vanuit die positie hielpen ze ook niet-moslims zoals christenen en yezidi's.
Nationalisme is dus niet altijd iets slechts.
En verder wat Notamused zegt; de islam is het grootste probleem in de islamitische wereld. Het Midden Oosten was ooit de bakermat van de landbouw, het schrift, de wiskunde, etc. Maar sinds het jaar 666 is de enige uitvinding uit die regio de bomgordel. De anaal-inbrengbare bom reken ik toch maar niet mee, omdat daar nog maar weinig succesvolle aanslagen mee gepleegd zijn.
mmx | 04-07-16 | 19:22 De oplossing is de methode Japan: alles aan islam zorgvuldig buiten Japan houden. In de westerse wereld betekent dit het optuigen van een wetgeving die er helemaal op is ingericht om de islam zo kort mogelijk gehouden wordt, zodat de schade die het aanricht en nog kan aanrichten minimaal blijft. En dit is dan de beschaafde versie van een oplossing. In vroeger tijden werden gestoorde sekten uitgeroeid. Lees Armageddon van Bob de Graaff.
Snel een doet over haar hooft doen, het is immers een vrouw, iemand zou maar haar gezicht kunnen zien.
#burkasnurkurka
@notamused | 04-07-16 | 18:21
Zou wel vervelend zijn, als dat het probleem is, is er ook geen oplossing.
Edwin van der Aa "Ik neem aan dat de Tweede Kamer, net als na Istanbul, dinsdag aanslagen Bagdad herdenkt. Maar het zal wel niet..."
.
Waarom moet dat? Hebben ze al de humaniteire ramp herdacht die in Libië is aangericht, mede met steun van de kamer (en onze luchtmacht), en de voortdurende aanslagen in Syrië www.rt.com/news/325568-terror-attack-... enzovoorts?
mmx | 04-07-16 | 17:05 De islam is HET probleem in de islamitische wereld, omdat de islam effectief mensen verandert in wezens die alleen nog maar in staat zijn tot parasiterende en criminogene cultuur. De bijdrage van moslims aan de culturele ontwikkeling van de mensheid (wetenschap, filosofie, humaniteit, kwaliteit van leven) is praktisch nihil. Dat we in de afgelopen halve eeuw zo lichtzinnig en moreel zwakzinnig de islam in de westerse cultuur hebben binnengelaten, betekent dat de komende eeuwen gekenmerkt zullen worden door burgeroorlogachtige toestanden en politiestaat. Zodat Noordwest-Europa steeds meer op het Midden-Oosten gaat lijken. Er komen gouden tijden voor bewakingsrobots.
Ik zie een mooie handel: de export van 2e hands autootjes naar Iraq.
-weggejorist-
@Dandruff | 04-07-16 | 12:57
Okay, ik begrijp die insteek, alleen dan was Halabja misschien niet het beste voorbeeld.
Daarnaast vind ik de huidige situatie zien als een verbetering ook niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid.
www.state.gov/j/drl/rls/irf/2010_5/168...
www.globalresearch.ca/iraq-tariq-aziz-...
Voor burgers is de situatie hard achteruit gegaan.
Dandruff | 04-07-16 | 13:33 Ik hoop van harte met je mee dat de olifant eindelijk eens gezien wordt. Persoonlijk vind ik zeer ergerniswekkend die Groen-Linksige goedmensen, die meestal best wel aardige mensen zijn, maar die dermate gehersenspoeld zijn door decennia van Linkse Kerk propaganda, dat ze kritische informatie over de islam weigeren te bekijken, met daarbij de absolute zekerheid dat het allemaal verzonnen is door extreem-rechts, of dat het allemaal de waan is van Wilders. Dus die mensen hun denken is zodanig gekneed, dat ze helemaal niet in staat zijn noch bereid zijn om werkelijkheid waar te nemen. Wat uiteraard fantastisch nieuws is voor de islam, want die kan dan moorden wat ze wil, jaar in jaar uit, met steeds groter slachtpartijen, waarbij de totaal gehersenspoelde goedmens laten we zeggen de gemiddelde NRC-lezer - dan steeds blijft denken: dit is niet de islam, dit is een lone wolf, dit is een gek, dit is misvorming van de ware islam, die liefde is, en vrede en barmhartigheid. Ergerniswekkend zijn ook die arabisten die steeds maar de idee verkondigen bijvoorbeeld, dat de koran op elke bladzijde overvloeit van barmhartigheid; zie dit interview vanaf de 9e minuut: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/...
-
De arabist maakt hierbij trouwens de voor een arabist zeer domme fout, om de islam te vergelijken met het christendom, net alsof we helemaal niet in de afgelopen vijf eeuwen een periode hebben gekend van Verlichting en gestage historisering van de tekst van de Bijbel, parallel aan diepgaande processen van emancipatie, secularisatie, individualisering en modernisering, allemaal processen die in de islamitische wereld niet of nauwelijks hebben plaats gevonden, en die, in bijvoorbeeld Nederland, door de islam ongedaan zullen worden gemaakt naarmate de islam daar meer de macht toe heeft.
plaszak | 04-07-16 | 13:17,
Ik zie GeenStijl niet vastplakken aan een bepaalde partij.
De ene keer slopen de ze PvdA, de volgende keer de PVV.
Zo'n beetje alle politici van Dierenpoes tot Peggold en de christengekkies zijn aan de beurt geweest.
En zo hoort het.
Verder zou ik GS niet direct "links" noemen, maar als jij je daar goed bij voelt...
"Soennieten maken sjiieten af en omgekeerd. Dat doen ze al vanaf het moment dat Mohamed's lijk nog warm was."
@ Godsammekraken | 04-07-16 | 09:07
.
Zolang het gespuis elkaar afmaakt kan het me geen moer schelen.
Maar "onze" stupide overheid haalt die lui met wagonladingen tegelijk ons vroeger zo fijne maar nu stelselmatig verkachte land binnen op bevel van Brussel (open grenzen) en de (ex..?) communiste Merkel ("wir schaffen es" tot we eraan sterven)
-weggejorist-
notamused | 04-07-16 | 12:38,
Toch heb ik wel hoop dat steeds meer mensen gaan twijfelen aan de leugenmachines die we soms hilarisch "nieuwsmedia" noemen.
Met dank aan onafhankelijke sites als GeenStijl.
Het is niet vol te houden dat moslims elke dag in tenminste 5 steden een bloedbad aanrichten, en dat dat dan altijd "de schuld van het Westen is".
Socialisten hebben traditioneel een hekel aan joden en homo's, en lijken moslimaanslagen gericht op die doelgroepen in Europa te steunen.
Maar Charli Hebdo was altijd "links"; keihard anti-christelijk. Ze werden pas vermoord na cartoons over de islam. En ook bij links gaat dat besef straks doordringen. Zo'n concert in de Bataclan, daar zullen ook wel wat linkse studentjes geweest zijn. Denken hun vrienden nu nog net zo over "islamofobie" als ze door de lügenpresse geleerd is?
Ik betwijfel het.
De olifant in de porseleinkast begint steeds meer op te vallen.
@netniet | 04-07-16 | 09:38
Saddam had wel degelijk massavernietigingswapens. net als Assad, twee van je helden. Die laatste van je helden heeft die wapens ook daadwerkelijk ingezet tegen zijn eigen volk. De lieverd...
Oh wacht... die eerste ook!
Jouw held Saddam is opgehangen door zijn eigen volk en daar hadden wij niks mee te maken, maar je kan natuurlijk gewoon ook lekker gaan wonen in welk een minder obscene samenleving dan ook,zoals Irak of Rusland.
Niemand houdt je tegen.
Doei!
Dandruff | 04-07-16 | 10:37
Blij dat ik me daar niet mee bezig houd. Het chronische moslimgeweld door het jaar heen is mij namelijk veel interessanter en de oorzaken daarvan ook.
mmx | 04-07-16 | 12:14,
Ik doelde eigenlijk niet op die Iran - Irak oorlog, ik had het over de talloze binnenlandse moordpartijen van Saddam.
Maar ook voor die eerste Golfoorlog geldt;
- Saddam begon die oorlog inderdaad vanwege een olieveld;
- maar Khomeiny maakte daar een sji'ietische "jihad" van;
- en Saddam deed hetzelfde voor de soennieten.
En dan de Koerden; achtergesteld en gehaat door Arabieren. Zo erg dat Arabieren van de PLO destijds naar Irak reisden om Koerden te slachten. Zij noemden dat ook jihad, hoewel de meeste Koerden soenniet zijn, net als de meeste Arabieren. De haat tegen Koerden zie je zelfs op "Nederlandse" moslimfora waar moslimextremisten schreeuwen dat Koerden de vijand zijn.
Ik kan dat alleen met dat geloof verklaren.
Nationalistische conflicten heb je overal, maar beperken zich altijd tot de twee bevolkingsgroepen in kwestie.
- Dus dat een Berber in Nederland;
- wiens familie in Marokko door Arabieren wordt achtergesteld;
- woest wordt op Koerden (en joden!) hier;
- omdat die zich in een ver land niet door Arabieren laten slachten;
- dat is ridicuul, tenzij je de islam begrijpt.
Ook de socialist Saddam is islamitisch opgevoed.
En bleef zijn hele leven met de islam schurken; zette "allahu akbar" op de Iraakse vlag; riep regelmatig op tot de "jihad tegen het Westen"; "genocide op de joden"; steunde tientallen linkse èn islamitische terreurbewegingen, etc.
Hoe dan ook, de situatie in Irak is *niet* verslechterd.
En daar ging het me om.
In moslimlanden kunnen dingen niet verslechteren, alleen verbeteren. Daarvoor moet alleen de macht van dat geloof ingeperkt worden.
Dat zie ik hezbollah eigenlijk niet doen.
In India rijdt elke week wel een bus de ravijn in.
Als wordt toegegeven aan het feit dat de Jihad ook in het Oosten is (en Afrika) dan gaan we ons misschien zorgen maken. MOET NIET! slaap lekker door mensen. Niets te zien hier. Enkel zielige vluchtelingen, NIETS MEER!
Dandruff | 04-07-16 | 12:06 Heel de islam is een zwaar mensvijandige geestelijke stoornis. Maar veel erger vind ik de grote onwetendheid van mensen over de islam. Men weet niet hoe gek intolerant destructief die islam eigenlijk is. Omdat dit in de zogenaamde mainstreammedia helemaal nooit aan bod komt. Men leest de NRC en denkt geinformeerd te zijn. Men kijkt naar Nieuwsuur en denkt te weten wat er in de wereld gaande is. Bovendien lijken mensen dermate gehersenspoeld door de Linkse Kerk desinformatie, dat zij bij voorbaat weten dat alle islamkritiek verzonnen is door extreemrechts, Wilders en islamofoben. Dus het gaat er waarschijnlijk naar toe dat er nog veel meer islam komt in Nederland. En dat we nog veel meer zullen beleven aan dergelijke maffe intolerantie jegens LEGO-speelgoed en jegens van alles en nog wat dat niet in de islamitische waan past.
ik kan er geen traan om laten. ik het helemaal gehad met die sukkels van de vrede.
Tsja moslims van de islam van de wrede die weer andere moslims van de islam van de islam van de wrede koud maken. En dat toepasselijk in het kader van het heilige gebeuren de ramadan van de islam van de wrede. Je zou toch zeggen dat die moeders met burka die hun zoon er door verloren zijn toch gelijk die burka uittrekken en niks meer met die islam van de wrede te maken zouden willen hebben. Maar het rare is vaak dat ze nog een extra burka aantrekken en zelf ook nog extremer worden in dat bagger geloof. Ik zeg rare mensen. Net als al die vluchtelingen die zo blijven vasthouden aan dat geloof terwijl juist dat geloof heeft veroorzaakt dat ze moeten vluchten. Het lijkt dus een beetje op SM. Of zijn ze toch niet gevlucht vanwege de heilige oorlog maar om het hier gewoon beter te hebben en zijn het toch merendeel gelukszoekers. Ik zeg vragen vragen vragen!!! Nou ik zeg een geloof dat dood en verderf voorstaat kun je beter lozen. Want dat geloof wil ook hier graag dood en verderf zaaien. Islam van de vrede bestaat niet. Want om die islam moorden ze zelfs geloofsgenoten uit.
Het zijn sijieten en die zijn als je de reacties leest op marokkoforum duivels.
Zou een sijiet een grote groep soenieten opblazen dan hoor je ze wel.
Er maakt er ook geen een ophef over de sijieten in Jemen die opgeblazen worden door Is.En gebombadeert door Saudie Arabie.Nos noemt ze rebellen.Is wordt niet bestreden door Saudie Arabie in Jemen.Feitelijk werken ze samen om de Sijietische bevolking uit te moorden in Jemen.En niemand geeft er om blijkbaar want het is niet een groot artikel op Joop.
Je suis Charlie!
Je suis Bruxelles!
...
Je suis L'Homo!
Je suis Attaturk!
Je suis [s]Dakha[/s]! (edit, had niks met IS te maken...)
Je suis Bahdaddy!
Je suis .....
Fuck it *avatar aanpassen naar facepalm doet*
Dat plaatje van al die bolletjes is eigenlijk best mooi. Je kunt het zo in het Stedelijk in Amsterdam hangen. Een nieuwe kunststroming is geboren het "Islamitisch pointillisme". Chique hoor.
@Dandruff | 04-07-16 | 11:32
Geloof had daar weinig mee te maken:
nl.wikipedia.org/wiki/Irak-Iranoorlog...
Oorlog met de Koerden ging ook niet om geloof maar om het stichten van een eigen land (Koerdistan)
Hezbollah kan inderdaad niks doen, de vraag is wel hoe de toekomst zich ontwikkeld voor hun partij/aanhang. Als Amerika daar een keer zijn handen aftrekt en je geen ''natuurlijke'' bondgenoten hebt in de regio, wordt het lastig overleven.
Langs een objectieve meetlat leggen. Bijvoorbeeld: Aandacht als de uitkomst van de som "aantal slachtoffers gedeeld door de wortel van de afstand in kilometers" groter of gelijk is aan pi.
Cobalt bomb | 04-07-16 | 11:42,
Om 10:11 uur heb ik beknopt uitgelegd wat er zoal mis was met het regime van Saddam. Het komt er op neer dat het jaarlijks aantal doden in en rond Irak niet echt gestegen is sinds de val van Saddam.
En voor Khadaffi en Assad sr geldt ongeveer hetzelfde.
Alleen Assad jr zou je nog het "voordeel van de twijfel" kunnen geven omdat hij voor deze burgeroorlog vooral politieke tegenstanders heeft vermoord, maar verder eigenlijk alleen naar genocide op de joden streefde. Naar islamitische maatstaven ben je dan inderdaad "gematigd".
Toch moet daarbij worden aangetekend dat al die dictators zich schuldig maakten aan;
- voortdurend aanzetten tot haat tegen het Westen;
- voortdurend aanzetten tot haat tegen minderheden;
- betalen, bewapenen en trainen van terroristen in het buitenland.
Daarmee zijn ze dus net zo gevaarlijk als isis of al-qaida.
Ze hielden hun eigen straatjes schoon ja; maar de terreur van bijvoorbeeld Khadaffi werd tot in Parijs, Berlijn en Lockerbie gevoeld. Ook Assad sr steunde jarenlang tientallen terreurbewegingen over de hele wereld, en zelfs Assad jr is door zijn steun aan hezbollah medeverantwoordelijk voor hezbollah aanslagen in Libanon en zelfs Bulgarije.
De islam is het probleem.
Overal ter wereld maken moslims iedereen af; maar nooit ligt het aan henzelf. De ene keer krijgen de joden de schuld, de andere keer christenen, hindoes, tekort aan stageplaatsen, een ongelezen boek, ongeziene cartoons, de VS, etc.
Onzin.
Zolang een Legohuisje meer moslims op de tenen trapt dan aanslagen zoals hierboven wordt het niks met de islamitische wereld.
www.ad.nl/economie/lego-stopt-met-prod...
Uw Psychiater | 04-07-16 | 11:56
Het is ook geen arabische lente, het is een moslim lente en dat is inderdaad eerder een arabische horrorwinter.
Mooi toch die Arabische Lente waar ze zo om stonden te schreeuwen. Het lijkt eerder een Arabische horrorwinter, met brede uitlopers naar Nederland....
Dit verbaast mij nu ook iedere keer. Wanneer dit in het westen gebeurt is het breaking news, maar bij al die grote aanslagen is het gewoon een eerste item in het 8 uur journaal. We zijn in de westerse wereld alleen maar op onszelf gericht en kennen geen mededogen voor hen die ook gewoon in rust en vrijheid willen leven? Of lijkt het daar alleen maar op? In het land zelf zijn er veel protesten tegen de eigen regering omdat ze het maar niet lukt de stad veilig te krijgen. Je kunt daar ook veel vraagtekens bij zetten. Welke verkeerde belangen spelen daar een rol?
Dandruff | 04-07-16 | 10:51
In de reactie van het zweedse nieuws staat toch ook dit:
ik kan het iedereen aanraden. (behalve sommigen)
www.friatider.se/19-ariga-matilda-gloc...
Ik vond nog een interessante video. Voor wie het probleem en gevaar beter wil begrijpen. Alle genoemde cirkels zijn inmiddels ruim voorhanden in Europa.
www.youtube.com/watch?v=pSPvnFDDQHk
Indrukwekkend was dat wel, die halfstok gehesen Iraakse vlaggen op de stadhuizen van de grote steden...
Dandruff | 04-07-16 | 11:32
Niet om het een of ander maar ik steun Assad ook, want we weten allemaal wat de vorige keren is gebeurt na het weghalen van eerst Sadam en toen Khadaffi.
Ik wil niet weten wat er gebeurt als Assad weggebombardeerd wordt door de Black operations. (Sorry Syl)
Dinsdag komt de grote klap pas, dan is het einde rammelaardan. Reken maar dat dat met een grote klapper 'gevierd' gaat worden. En vrijdag liggen ze weer allemaal met hun reet naar het Westen, te bidden voor die fijne haat-cult van ze. Inderdaad, geen fuck was given.
Slogra | 04-07-16 | 11:21
Ik durf er mijn avondeten onder te verwedden (nou nou)
dat het geen onwetendheid is.
Wanneer ik vanavond niet dineer dan weet ik dat ik de volgende keer pinda's en worteltjes mee kan nemen om in Hilversum in het media "Apen"park uit te delen.
mmx | 04-07-16 | 11:14,
Dus?
Zowel die (burger-) oorlogen als die aanslagen draaien om dat k*tgeloof.
Amerika en het Westen hebben die ranzige religie niet bedacht.
En hezbollah heeft wel een keus; gewoon in Libanon blijven. Maar ze zijn decennialang door Assad sr en Assad jr gesteund, dus nu steunen ze Assad.
Sorry: De aandacht moeten krijgen.
Het zou met name nieuws moeten zijn omdat de modus operandi ook in Europese steden kan gebeuren: Vrachtwagens en zelfmoordaanslagen.
Als ze er nou gewoon heel hip een autovrije stad van maken dan is het probleem grotendeels opgelost.
@Cobalt bomb | 04-07-16 | 10:45
Ik vraag me af of het pure onwetendheid is of dat ze willens en wetens misinformeren (in een tijd van continue mosliminflux, nog wel). Dat laatste zou natuurlijk nog kwalijker zijn. Het is juist op een moment als deze zaak om je volk op een juiste manier in te seinen over hetgeen ze voor hun kiezen krijgen. Dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke intenties om dat te laten gehad.
Als de andersgelovigen op zijn gaan moslims mekaar afslachten. Laten we daar eens bij stilstaan.
Weinig sjiitische moslims in NL, paar gevluchte iraniers, verder weinig, dus geen PvdA stemvee, paar honderd dooien, boeien. Verder 14.300 woningen voor 'vluchtelingen' van dezelfde persuasie, die per se niet welkom zijn in mohammedaanse heilstaten als Saudi Arabië, Qatar, etc.
@Dandruff | 04-07-16 | 10:11
Je weet dat je nu (burger)oorlogen (irak/iran irak/koerden) aan het vergelijken bent met de huidige bomaanslagen?
Daarnaast heeft Hezbollah ook niet heel veel keus naast Assad steunen, die weten ook wie er vervolgens aan de beurt zijn als (extremistische) soennieten aan de macht komen.
Voor de landen die door de islam worden geregeerd heb ik mijn herdenkingsmodus permanent op vol vermogen gezet. Dat scheelt veel schakelwerk want het is nu eenmaal een religie van dood en verderf. Ik mag voor mijn kinderen hopen dat dit nooit nodig zal zijn voor ons eigen land maar met de huidige bestuurders vrees ik het ergste.
Treurig, ook voor de vele kinderen die gedood of gewond zijn. Jonge levens kapot gemaakt door een stel barbaarse volwassenen en hun waanzinnige geloof.
-weggejorist-
Muslims killing Muslims. I've stopped caring. Het zit die lui in het bloed.
Wonderful-Life | 04-07-16 | 10:53,
Amen.
De strijd tussen soennieten en sji'ieten begon 1400 jaar geleden; dus vrij lang voor de VS bestonden. Direct nadat de bedenker van de islam, de Plunderende Proleet Mohammed was overleden, vochten zijn "erfgenamen" al om de macht.
Het eerste schisma in de islam was een feit, en deze op sji'ieten gerichte bomaanslag was de tig miljardste zet in die strijd.
Veel meer nog dan maffia of nazisme is de islam een leverancier van terreur. Zoals dit wordt uitgelegd in vele boeken, websites, lezingen en interviews. We worden evenwel geregeerd door mensen die weigeren enige verbinding te zien tussen islam en terreur. Zoals diezelfde mensen en hun electoraat weigeren kennis te nemen van de informatie die duidelijk maakt dat er een relatie is tussen islam en terreur. Waarbij je dan vaak hoort van dit soort mensen dat zij die informatie zien als bedacht door extreemrechts en vanwege xenofobie en islamofobie. Zoals diezelfde mensen warme pleidooien houden over de islam als religie van de vrede en barmhartigheid, met vaak daarna ook warme pleidooien voor open grenzen en gastvrij ontvangen van islamitische vluchtelingen. Zodat aldus nog veel meer van die cultuur van dood & terreur geïmporteerd wordt. Maar die wij dus moeten begrijpen als de religie van de vrede en barmhartigheid. En als het eenmaal zover is dat ook in Nederland elke week bommen afgaan vanwege de religie van de vrede, dan zullen die politici en hun electoraat wel zeggen: Wir haben es nicht gewusst, wir hebben immer deneben gekuckt, wir haben es nicht wissen wolllen. Nichtwahr?
Ik ben al maanden op zoek naar een woning in Nederland, die niet beschikbar zijn omdat alle goedkope huurwoningen aan "statushouders" worden uitgegeven. Dat vind ik momenteel even belangrijker dan het herdenken van Bagdad slachtoffers.
@bakoenin | 04-07-16 | 09:17
Weer zo'n sukkel, altijd weer de schuld bij Amerika en/of Isreal afschuiven, mensen als je zijn te dom om te poepen.
Deze eeuwige ellende wordt door de zieke islam veroorzaakt, Amerika probeert het probleem daar op te lossen, het is goed bedoeld van de Amerikanen, ze dachten dat de islamitische landen ook bevrijd kunnen worden, net als Europa, Zuid Korea en Japan, maar dat gaat daar in de islamitische landen helaas nooit lukken, zolang de islam de grote meerderheid is, want de menselijke wortels in de islamitische landen zijn helemaal verrot, door die zieke fascistische islam.
Conclusie. De islam is HET probleem en als wij hier in Europa niet oppassen, dan zal Europa op de lange termijn het nieuwe Midden-Oosten worden, totale puinzooi, want altijd en overal, hoe meer islam, hoe meer ellende.
Gelukkig is het festival seizoen weer begonnen.
Ook leuk voor "vluchtelingen" op zoek naar piepjonge meisjes;
translate.google.com/translate?depth=...
En Zweedse PvdA-k*t twittert dat "verkrachtingen door Zweden kwalijker zijn dan verkrachtingen door vluchtelingen";
translate.google.com/translate?depth=...
De wetenschap is al zo ver, waarom kunnen socialisten geen apenhersenen geïmplanteerd krijgen?
Om zo hun intellectuele vermogens te verviervoudigen?
No one gives a fuck, want in Bagdad mag dat
Cobalt bomb | 04-07-16 | 10:40:
Idd. Rouwen prima, maar laten we het wel beschaafd houden.
Ach, als straks West Europa gekoloniseerd is door onze islamofascistische vrindjes, vallen er hier echt ook wel veel meer slachtoffers dan nu het geval is. Geduld!
Slogra | 04-07-16 | 10:17
Dat is dus fout gezegd van de NOZ.
Rammuhdan is Juist wel heilig voor fundamentalisten daarom ook zoveel boem enzo. Want boem is ho.
Kennelijk had er iemand te veel ademgehaald overdag. En dat heeft zo zijn weerslag op het hele "team".
Wat een gelul. Alsof ze daar een Franse vlag in een toren hangen als er in Parijs een aanslag wordt gepleegd.
Nee, dan staan ze te dansen op straat.
-weggejorist-
Muggenmepper | 04-07-16 | 09:12
Kijk dat maakt de footage gelijk het bekijken waard:
Moet ook niet heten: Heartbreaking huppeldepup maar Moraalridder kleed dwaze vrouw aan, omstanders geven geen fuck.
of zo iets.
Trieste aanslag. Context is daar zo gigantisch anders dan hier, maar nutteloos mensen doden is overal ter wereld verschrikkelijk.
netniet | 04-07-16 | 09:38,
Volstrekt clueless, inderdaad.
Elk jaar is er een flinke stijging in het aantal islamitische moordpartijen, juist tijdens de ramadan.
Vandaar de jaarlijkse "ramadan bombathon" op deze site.
www.thereligionofpeace.com/
Ik schat dat de 2e kamer inmiddels al weer een stuk of 5 herdenkingen achter ligt. Die mossels zijn niet bij te houden wat aanslagen betreft. Voor de rest zijn ze 1400 jaar achterlijk.
Dat er zomaar vrouwen alleen over straat liepen in Irak! Bijna geëmancipeerd.
Geen wonder dat het kabinet niet kan functioneren,wat betreft het aantal herdenkingen steeds.Het worden er steeds meer.
NOS was weer totaal clueless door te zeggen dat zélfs de ramadan niet heilig is voor fundamentalisten.
www.facebook.com/billwarnerauthor/pos...
Ik ben geen bewonderaar van Kuzu integendeel.
Maar voor een ieder die commentaar heeft op zijn schokkeren.
van Dale.
schok·ke·ren
overgank. werkw.; schokkeerde; h. geschokkeerd
(1899-1906) <Fr. choquer <Mnl. schokken
woordvormen
dubbelgangers
(gewestelijk) smalend, schimpend, honend beledigen
165 doden en 225 gewonden volgens de BBC.
www.bbc.com/news/world-middle-east-366...
netniet | 04-07-16 | 09:38,
Je hebt het niet zo op "onze obscene maatschappij"?
Al bezig met verhuizen?
Klopt. Ik geef ook geen fuck.
"En niemand geeft GEEN fuck"? of bedoel je "En niemand geeft EEN fuck"?
Suicide blondes youtu.be/psDTiUV0PNI?t=34 with the devil inside www.youtube.com/watch?v=hv_zJrO_ptk will never tear us apart. Don't ask me, but you know it's true www.youtube.com/watch?v=_VU9DjQpvMQ altijd weer die ploflims. HerDENK!
necrosis | 04-07-16 | 09:46,
Dat we nu dagelijks op kleurenfoto's meekrijgen hoe moslims in Irak met elkaar omgaan betekent niet dat dat onder Saddam niet gebeurde. Onder zijn bewind zijn honderdduizenden mensen vermoord omdat ze christen, Koerd, sj'iet of Moerasarabier waren. Denk aan de gifgasaanvallen op onder andere Halabja (zo'n 5.000 doden), waar wel foto's van zijn;
www.bing.com/images/search?q=halabja&a...
Daarnaast zijn onder Saddams bewind honderdduizenden mensen gemarteld en / of vermoord omdat zijzelf of familieleden (mogelijk) een verkeerde mening hadden; en verder vond vooral Saddams zoon Uday het geil om willekeurige mensen te verkrachten, martelen en vermoorden. Verder was Saddam dictators een belangrijke sponsor van het internationale terrorisme.
Voor Khadaffi, Moebarak en Assad geldt precies hetzelfde; allemaal waren het racistische massamoordenaars, die niet alleen potentiële vijanden vermoordden maar ook willekeurige minderheden. En allemaal steunden ze het internationale terrorisme.
Het zegt genoeg dat terreurclub Hezbollah dictator Assad 100% steunt.
De situatie in het Midden Oosten is sinds de "Arabische lente" misschien niet verbeterd, maar zeker niet verslechterd.
necrosis | 04-07-16 | 10:03
Is je sarcasme radar stuk?
@hangtiet met knoop | 04-07-16 | 09:42
Kleine correctie, het schijnt dat de menselijke lever zich kan herstellen als je een stukje doneert aan een ander mens.
Maar voor de rest geldt: éénmaal kwijt, altijd kwijt.
Het is niet anders.....
The walking bob | 04-07-16 | 09:23
Dit was de eerste zin die in mij op kwam.
@hangtiet met knoop | 04-07-16 | 09:42
Bij mensen groeit een afgesneden penis of clitoris niet aan.
Sommige dieren hebben de mazzel dat tanden of ledematen weer aangroeien.
Mensen (zoogdieren) hebben dat vermogen niet.
Geen bijdrage van Irak op het Eurovisie Songfestival in Australië of Oekraïne. Geen berenbootje uit Irak in de Amsterdamse grachten die die van Malek of Jeroen en Ronald op de hielen zit. Geen ambassadeur in de Tweede Kamer om handen te schudden. Veel te bang dat Irak anders straks ook in de EU zit natuurlijk.
Het staartje van de Ramadan. Allemaal kijken ze uit naar de wassende maan. Of vannacht of morgennacht en dan hebben ze een week EID, de volgende vakantie na een maand reduced office hours van 10 tot 4. Echt, deze lieden zijn gewoon niet geschikt er iets van te maken.
Ondertussen in het Kalifaat van judas van Aartsen.
"Leerlingen scholen Den Haag vrij voor Suikerfeest"
www.omroepwest.nl/nieuws/3187827/Leerl...
Over de genocide op 100.000den christenen die worden en zijn afgeslacht in het M.O. en Afrika hoor je nooit iemand.
necrosis | 04-07-16 | 09:46
Eens. De westerse strategie hierin heeft zich volgens mij nog nergens echt bewezen.
De vraag is ook waarom 'wij' hierin selectief ingrijpen. Leiders die kwaadaardig en gewelddadig optreden tegen hun eigen volk zijn er genoeg. Slechts enkele zijn ook daadwerkelijk in aanmerking gekomen voor een shot westerse democratie.
In Jeddah is het ook heel erg hoor..! www.bbc.com/news/world-middle-east-367...
Kan me niet schelen, en ik vind mijzelf niet aardig.
Het 'succes' van de strijd tegen IS. Nu die ratten worden verdreven uit de gebieden die ze veroverd hadden, grijpen ze terug naar bommenterreur tegen burgers. Makkelijk, niet te verdedigen, en dus ideaal als ieder spoor van een geweten is uitgewist door de aandoening 'islam'.
Ik vind het wél erg maar sta er niet meer bij stil. Als ik bij iedere dode die er door de Islam valt verdrietig moet worden, dan loop ik meer wel dan niet te janken. Godsdienst van de vrede zeggen ze, jaja.
@ rode peper | 04-07-16 | 09:24
Ik zie nog een stukje net onder het midden waar geen stipje staat... En er staat nu een stipje.
Valt toch nog wel mee 125 doden ,ik zie wel entertainment films waar het er 10 keer meer zien zijn .
Een gewone dag in het Huis van de Vrede (overal waar de islam is gevestigd). Binnen afzienbare tijd ook in Europa, dankzij de islamisering.
Die Kuzu moet echt eens een cursus NL gaan doen. "Schokkeren"?
Niemand geeft geen fuk = dubbele ontkenning. Niet goed dus.
Iemand heeft dat goed uitgelegd op 4Chan:
"When you find Poo on your kitchentable, you are surprised; If you find poo in the toilet you're not suprised".
Hoog tijd voor militaire interventie van het westen.
Gegarandeerd succes, kijk maar naar de vorige 1.359.412 pogingen.
@Conan de Rabarber | 04-07-16 | 09:48:
Toch een enigszins pathetisch beeld van de hemel, zi vol rondsproeiende aardse sappen.
Bij aanslagen in Israël reageert er toch ook niemand meer? Autobommen in Irak herdenken of Palestijnse aanslagen in ISrael herdenken is zoiets als regenbuien herdenken in Nederland.
Iets wat iedere dag gebeurt trekt geen aandacht.
hangtiet met knoop | 04-07-16 | 09:42
Nee, maar niet getreurd, je maagdenvlies groeit wel iedere dag weer terug zodat je snachts, samen met 71 andere zusters weer uitgewoond kunt worden door een geile martelaar op viagra.
Als er iemand aan de andere kant van Nederland is overleden ga ik ook niet naar die begrafenis. Niet omdat het voor die familie niet erg is, en condoleer hen dan ook ongezien, maar het zijn niet je naasten. Zo simpel is het. Meeleven is wat anders, je gunt het niemand.
Dit was een vergelding voor de verliezen die IS op het slagveld heeft geleden door Irakese leger. Even een autobommetje tussen Ramadan publiek. Vrouwen en kinderen to the max. Zo rollen ze daar. Ik ben wel blij dat het niets met religie en 1400 jaar oude regels van een pedo te maken heeft trouwens. En dat wij er buiten kunnen blijven. Oh wacht
@TheEgg | 04-07-16 | 09:34
Saddam was een dictator, net zoals die gekke Kolonel.
Maar ze begrepen beiden dat er een harde hand nodig was om de verschillende heethoofdjes uit elkaar te houden.
Het westen zette vol in op verdrijving van de dictators om er een regering van nationale eenheid te vormen.
Het resultaat hebben we reeds gezien:
Bomaanslagen in Irak.
Totale anarchie in Libië.
De gekozen (ahum) president Morsi, die vervolgens door het leger werd afgezet en noem het maar op.
Het klinkt misschien bot, maar waar verschillende islamitische stammen in één land wonen, is er ruzie, geweld en bomaanslagen.
Het westen wil Assad weg hebben, maar duidelijk hebben ze niets geleerd van het verleden.
Als Assad wordt vermoord, gaan de verschillende moslimstromingen nog even een tandje harder, nog afgezien van oa een christelijke minderheid.
Mijn advies: bemoei je niet met landen waar je bevolkingstechnisch geen reet vanaf weet.
Ik denk dat meer te maken heeft dat het sjiieten zijn die door soenieten worden afgeslacht. Wij zijn immers vriendjes met de soenieten (ook al is IS dat ook en zijn het de soenieten die het meest aggressief zijn).
Niet dat het voor mij wat uitmaakt. Een moslim is een moslim.
@a4p | 04-07-16 | 09:39
Ik herdenk iedere nacht zo'n 400 á 500 minuten.
Van mij mag dit iedere dag gebeuren totdat er ook daar iemand (een vader/moeder) naar de kinderen gaat en zegt: we hebben je een tijd lang mooie verhalen verteld over Mo en de mini-kudt die hij geneuqt heeft. Maar het is allemaal niet waar. Ga iets nuttigs doen met je leven, zorg voor jezelf en je gezin en doe niemand kwaad.
Tot die tijd is het op het Bagdad-Acht-Uur-Jouraal een dagelijks punt van aandacht hoeveel mensen er in stukjes naar de niet bestaande maagden zijn geholpen.
Off-topic: is er voor moslimvrouwen eigenlijk ook zoiets als het paradijs? Een plek waar je clitoris weer aangroeit?
Just asking as a fellow girl...
Als ik een drol zie liggen in een openbaar toilet maak ik mij ook zorgen.
Op een gegeven moment zijn ze daar natuurlijk op, op deze manier, dan kunnen de onzen weer terug. Toch?
.
Natuurlijk is het vreselijk, maar wel een ver van mijn bed show, en vandaar dat we er hier niet zo bij stil staan.
Als je al het leed van de wereld op je schouders zou moeten nemen...
Die hele islamitische regio loopt qua ontwikkeling, intelligentie en moraal zo ver achter op de rest van de wereld dat het eigenlijk een wonder is dat het daar niet een groot broeinest van geweld, sadisme, boosaardige domheid en ongebreidelde wreedheid is, oh wacht...
Kaas de Vies | 04-07-16 | 09:09
Ga je nooit naar een publiek zwembad ?
Als we elke aanslag in het Midden-Oosten en Afrika moesten herdenken zouden we de hele dag minuutjes stil moeten zijn.
Het is gewoon gewelddadig volk in een gewelddadige cultuur met een ideologie vol geweld. Dan hoef je dus ook niet op te kijken als daar geweld is.
Ik dacht dat we de discussie al hadden gehad over waarom niemand geen ene fuck geeft over aanslagen in een moslim land. Iets met poep op het aanrecht....
De bevolking van dat hele land leeft al in dood en verderf sinds de 2e Irak-oorlog, toen onder aanvoering van Amerika, Saddam werd vermoord omdat hij anders zijn niet bestaande massavernietigingswapens aan Al Qaida ging geven. 125 extra doden maakt niet zoveel impact meer en is qua nieuwswaardigheid gewoon niet sexy genoeg voor onze obscene maatschappij.
@Sceptic | 04-07-16 | 09:36
Oh, is dat zo?
Orlando is anders een aardig stukje vliegen!
Oh, wat is het toch fijn om de islam binnen je grenzen te hebben. En beter nog: concurrerende interpretaties...
Een dag geen autobom is een dag niet geleefd!
Ik zei het bij de aanslagen in Istanbul ook al: als het in Parijs of in Brussel is, dan rennen we om het hardst om op Facebook te laten zien hoe goed we wel niet zijn en spreken we onze solidariteit uit met de slachtoffers (alsof als je dat niet doet dat je dan in één keer pro-aanslag bent).
Maar als het maar ver weg genoeg is boeit niemand het hier geen zak.
Geen video van DENK!
Hoeveel aanslagen zouden er zijn denk je als we er helemaal geen aandacht aan zouden schenken? Precies, 0.
OudeNederlander | 04-07-16 | 09:19
Huh? Volgens mij snap je islam niet helemaal.
Moslims zijn de Islam nog steeds niet kotsbeu. Dus.
Vroeger sloegen protestanten en katholieken (en de Hugenoten en welke vorm van gggristelijk geloof dan ook) elkaar de hersens ook in.
Over een jaar of 1400 dient zich hopelijk ook daar de verlichting aan.
Maar dat ga ik niet meer meemaken....
Kan dan niemand meer nadenken? Als we bij elke islamitisch gekleurde terroristische aanslag zouden moeten gaan stil staan bij die aanslag, komen we nooit meer los van die stilstand. Dan stop de wereld met bewegen, en staat hij stil. Dan zijn we 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar, niks ander aan het doen dan stil staan. Zullen we het ipv stil staan bij, eens gaan hebben over de islamitische factor bij al dat terroristische geweld? Of is zoveel nadenken teveel gevraagd? Jezus wat een stel moreel verheven zwakzinnigen lopen er toch rond
Het is maar goed dat we Saddam Hoessein daar vermoord hebben. Stel je toch voor dat het land nog gewoon stabiel was. (en dat 10 vermoordde koerden voorpagina nieuws was. Ook fout, maar je snapt wat ik bedoel).
Wat een hel moet het toen geweest zijn, toen je gewoon veilig over straat kon, kinderen gewoon naar school en de gezondheidszorg zich bezig hield met alledaagse zaken ipv. afgerukte ledematen.
Ja, hoor, maare... eigen schuld dikke bult. Je weet dat Bagdad geen gezellige plek is met veel aanslagen Dan moet je daar maar niet gaan wonen. Je kan toch ook buiten Bagdad in een leuke dorp gaan wonen.
fenixx.org/2016/07/04/hoogleraar-psyc...
Mensen die het conflict volgen geven wel degelijk 'een fuck'. Het lijkt me onnodig dat alle Facebook-hipsters en politici nu een of andere geveinsde interesse in Iraakse burgers gaan tonen.
@Piet Karbiet | 04-07-16 | 09:26
Ik moest lachen, +1
wel fijn om dan te weten dat er vanuit de politiek een toekomstige opleidingsschool voor pubers om de denkbeelden van deze Terroristen op te volgen zich kunnen beroepen op de wet vrije schooluitvoering... kan allemaal hier.. iedere dag zijn fundamentalistische Islamieten bezig met volkerenmoord over heel de wereld, jagen ze hele volksstammen landen uit waardoor er nog eens vele vele doden vallen op de vlucht.. maar onze politiek en de EU politiek weigeren om eensgezind een wet te maken ter beveiliging van het bedreigde volk.
Als er in het eigen land een school wordt opgericht om salafisten op te leiden tot fundamentele Islam aanhangers beroept men zich op een algemene wet. Die net is bedoeld om uitzonderingen en uitwassen daar juist van uit te sluiten.
Die hele islam mket dat gemoord en geherdenk kost ons al tientallen jaren veel te veel tijd. Wie wil er nou elke twee dagen herdenkingen? Ik ben het echt strontjebeu met de islam, van mij mag je het wereldwijd verbieden.
nos.nl/artikel/2115133-tony-blair-niet...
"If I wake up in the morning and find poop in the toilet, it's not really such a surprise. But if I find poop on the kitchen table, well we have a reason to be concerned now"
@F. von Zeikhoven | 04-07-16 | 09:18
Niet veel anders dan normaal.
Ze zijn nooit productief daar in Den Haag.
Debatten zijn 9 van de 10 keer vooraf voorgekauwd en het enige waar ze wel in uitblinken en met een noodgang stemmingen houden om alles waar Nederland ooit voor stond te vernietigen.
Zucht, laat ik dan ook maar stelling nemen. Ik ben tegen bommen, zowel in auto's als uit de lucht vallend, in een rugtas, maar ook in een gordel. Ik betreur het dan ook dat sommige wanhopige mensen hier hun toevlucht toe nemen. Alleen omdat ze niet kunnen leven in deze witte wereld.
Het is natuurlijk verschrikkelijk maar in het algemeen is het zo dat de dood van je naaste buurman je meer doet dan de dood van iemand uit een ander deel van de stad. Bovendien is het schering en inslag in landen waar de islam de boventoon voert, we kunnen elke dag wel gaan herdenken.
De VN heeft een ploflimvrije dag uitgeroepen; 30 februari.
Zoals die tweet van Ian Bremmer laat zien zijn autobommen normaal in Bagdad en is het eerder nieuws als er niet een afgaat.
-weggejorist-
Radijsje | 04-07-16 | 09:17
+1
Natuurlijk niet, als we daaar aan zouden beginnen wordt de aanslag in Istanbul naar de achtergrond gedrongn (gelukkig is dat akkefietje in Dakha niemand opgevallen). Of zou de conclusie zijn dat het tempo van aanslagen wat aan de hoge kant ligt de laatste tijd en aandacht/leed omgekeerd evenredig is met afstand?
Some lives matter, some don't...
Volgens mij kan je beter standaard alle vlaggen halfstok hangen op alle officiele gebouwen. Als er dan een dag GEEN aanslag is, dan vieren we dat de dag erna met de vlag voluit, slingers en confetti.
Ze willen daar bij IS dat wij alle aanslagen gelijkwaardig gaan herdenken omdat het onze moraal doet dalen. Dat speelt vervolgens IS weer in de kaart.
De religie van de wreedheid moord ELKE dag.
Er wordt al zo weinig effectief gewerkt in de tweede kamer, als ze elke dag moeten gaan stilstaan wordt het een nog grotere puinhoop.
Als we dit willen stoppen is het misschien een idee om de AAEI in het leven te roepen: Alliance Against Extreme Islam.
(Ik zet er Extreme bij, zodat ook "gematigde" moslims niet tegen kunnen zijn. Maar we weten allemaal dat islam uiteindelijk zichzelf tegenover de rest zal zetten). De tactiek van dit orgaan moet volgens Israëlisch principe: voor elke aanslag terugslaan x10.
Zijn we binnen een jaar van die ellende af.
Mastermattie | 04-07-16 | 09:16
Natuurlijk heeft het met islam te maken. En vroegah zaten in die landen wat despoten die islam eronder hielden. Geen lekkere jongens maar 100x beter dan wat er nu gebeurd.
Helaas, die moesten weg. Iets met democratie brengen en lente. (en kont keren als de puinhoop compleet is)
Ravissant | 04-07-16 | 09:17
Dit.
Hoeveel aanslagen zouden er zijn denk je als we er helemaal geen aandacht aan zouden schenken? Precies, 0.
Ministèr Rutte ook niet?
.
Oh wait... is EU sollicitatieformulier aan het invullen.
Emotionele impact = aantal doden : afstand in km.
Dit is al honderden jaren zo.
@The walking bob | 04-07-16 | 09:15
Yep! i.sli.mg/qyYH2L.jpg
Wordt tijd om alle gebedshuizen, ongeacht de fictieve figuur die er aanbeden wordt, met de grond gelijk te maken. Weg met georganiseerde religie.
Wat kost zo'n herdenkiong in de Tweede Kamer eigenlijk aan niet-productiviteit: "Het begrip productiviteit verwijst in de economie naar de relatie tussen efficiëntie en effectiviteit waarmee een organisatie of een hele economie de productiemiddelen om weet te zetten in resultaat." Oh, wacht...
Die autobom kaart is fake Pritt.
Niet het aantal autobommen, maar het aantal doden in Irak volgens een dataset van wikileaks www.theguardian.com/world/datablog/int...
@Cuyahoga | 04-07-16 | 09:10
Precies! Jammer alleen dat vrijwel alle Westerse regenten er alles aan doen om die stammenstrijd zo snel mogelijk hierheen te importeren.
Without people, the world is a beautiful place to be
-weggejorist-
Waarom zou iemand een fuck moeten geven? Er gaat al veel teveel aandacht naar die waanzinnigen
Muggenmepper | 04-07-16 | 09:10
Nee, dat hebben Uncle Sam en slippendragers al gedaan een jaar of 10 geleden. Net zoals in Afghanistan en Libië.
En met hun fijne steun aan de rebellen in Syrië.
En nog even lekker stoken in Oekraïne. Poeh hee wat hebben wij een democratie en vrede in de wereld gebracht.
Op RTL Nieuws vanochtend. Er zijn foto's van de dader opgedoken waarop deze poseert met een vlag van de Islamitische Staat. Volgens de lokale autoriteiten hebben de aanslagen echter niets met de islam te maken.
Man, man, man....
De enige die een fuck geeft zijn de statistieken die aangeeft hoeveel doden er weer gevallen zijn door de religie van de vrede.
Natuurlijk is het niet interresant het zijn shiiten en die zijn net als christenen joden boedisten ect haram , dus onze NPO doet gewoon wat hun grote salafistische sponsor hun opdraagt !
Niets aan de hand mensen doorlopen , oh Ja probeer een keer wat krietiek te uiten over hoofddoeken achter de balie in het gemeente huis (success gegarandeert)
@Slogra:
Er komt nog iemand haar hoofddoekje goed op haar hoofd doen..
Standplaatsgebondenheid is hier de oorzaak van. Niet mijn cultuur, niet mijn religie, niet mijn ras, niet mijn taal, niet mijn land, etc.
Natuurlijk is het triest, maar ik voel geen enkele verbondenheid. Istanbul doet op sommige plaatsen toch nog wel een stukje westers aan. Derhalve was die aanslag daar ook gevoelsmatig dichterbij.
Er staat niemand ook maar iets in de weg om tegen IS te demonstreren in bv Den Haag of Amsterdam. Kom op moslims!
Gevolg van Islam, niet ons probleem.
"Heartbreaking footage of an anguished Iraqi mother who lost her son in the Karrada bombings."
Mag ik zelf weten hoe of wat ik voel? Dank je.
Wat een uitzichtloze puinzooi maken ze van dat land.
Omdat het pas nieuws zou zijn als ze zouden stoppen met hun 1400 jaar lang durende stammenoorlog.
Stammenoorlogiërs gonna stammenoorlog, daarom is het voor de Westerse samenleving ook prioriteit om die zo ver mogelijk van ons vandaan te houden, zoals ieder verstandig mens wel weet.
Maar wij hebben weer te weinig genderneutrale wc's
Hoe ging die quote ook alweer; When I come home and find shit in the toilet, I find this normal. But when I find shit in the kitchen, I start to wonder
was Sadam er nog maar.
En Khadaffi...
Soennieten maken sjiieten af en omgekeerd. Dat doen ze al vanaf het moment dat Mohamed's lijk nog warm was. Zolang mensen nog deel uitmaken van een van beide haatsektes zijn ze onderdeel van het probleem. Op mijn sympathie hoeven ze niet te rekenen.
Want op joop.nl zijn facebook posts over "blanke nederlanders die zich racistisch gedragen naar gekleurde medelanders" (zonder bewijs overigens) veel erger dan 125 doden in Bagdad.
Politie doet ook daar niets.Dan moetwn ze maar verhuizen.
Geen artikel op joop.nl!
REAGEER OOK