Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte: 'Reactie op GeenPeil gaat maanden duren'

Gesprek met de Minister-President, vrijdagavond 2 juli. Tijs van den Brink komt meteen ter zake, want dít was de week van de Europese top waarop de uitslag van het referendum van 6 april besproken zou worden. Drie maanden hebben MinPres en zijn minions de tijd gehad om na te denken wat 61% NEE nou eigenlijk precies zou kunnen betekenen. Dit zou de week van de waarheid worden. Nou. Niet dus. Rutte komt met niks. Stilte. Zwijgen. Uitstel. Tegen Van den Brink zegt hij letterlijk: "Het ligt stil. Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken." Het antwoord op de uitslag van 6 april gaat nog maanden duren, bevestigt de premier van alle voor-stemmers, die in het gesprekje wéér op eigen houtje allerlei onzin verzint, stropopjes knutselt en frames timmert over wat de kiezer precies zou bedoelen met z'n tegenstem en wat de kiezer zou willen met het associatieverdag. Rutte wil maar niet erkennen dat 'nee' gewoon 'nee' betekent en dus gaat hij nog maar een paar maanden broeden op wat de VVD zou moeten doen met de uitslag. "Ik zit er niet op te wachten om dit te rekken", durft hij dan ook nog te zeggen. Zo veel faal, Mark. Zo veel faal.

Reaguursels

Inloggen

Net als bij de Brexit doet de EU niets totdat daadwerkelijk iets wordt opgezegd. Lees: het verdrag niet ratificeren (NL) of het EU lidmaatschap opzeggen (UK).

Rutte probeert met vergaderen over 7 schijven zijn onheil af te wentelen, terwijl er maar 1 optie is: niet ratificeren. Maar dat zal al zijn eigen carriereperspectieven in Europa meteen tot 0 reduceren. En het behouden van zijn huidige baan, kan hij na de volgende verkiezingen wel vergeten. Ergo, hij vecht voor zijn hachie.

van heinde en verre | 04-07-16 | 12:54

Dat krijg je als ze jarenlang de kont van Juncker en consorten schoon likken. Dit is echt het bewijs dat de democratie in de EU niet meer bestaat, des te meer redenen om een Nexit te steunen.

Kris | 04-07-16 | 10:14

Dit gezwerf en gezwabber moeten we biet hebben.
De politiek meent dat de gemiddelde stemmers geen "overzicht" hebben over consequenties....
Ik denk dat Rutte het collectieve verstand van Nederland zwaar onderschat, minacht zelfs, maar is HIJ als mislukte geschiedenisleraar niet ZELF zwaar onderbemeten.

Katoentje | 04-07-16 | 08:24

Als je niet weet wat je doen moet, beste Trut, dan moet je gewoon niets doen.
Dus NIET tekenen.
In geval van twijfel niet inhalen, weet je nog wel?

mallekater | 04-07-16 | 08:23

Anders gezegd: ze negeren de uitspraak en tonen je dat door de deur gesloten te houden. En daarmee zetten ze je in de hoek. Hoe moeilijk kan het zijn om dit te duiden?

sickworld | 04-07-16 | 08:21

[ Marielle Tweebeeke ] De balans van 4 jaar Vereniging van Draaideuren en Partij van de Andermans geld en het EU voorzitterschap, u heeft zeker veel bereikt om trots op te zijn en kijkt uit naar de volgende verkiezingen?
[ Mark R. ] Nou zeker Schengen en de buitengrenzen een grote Zwitserse gatenkaas haha merkt u mijn woordgrapje, Brexit was ook een grote wapenfeit als EU voorzitter, nog net de Nederlandse pensioenfondsen kunnen verkwanselen aan de zuidelijke EU landen. En dan de bonnetjes affaire en de onderste steen ja dat waren de kersen op de appelmoes. Als EU voorzitter leurde ik overal met het referendum dossier en sloeg met de Bokito vuist op tafel, andere partijen hadden echt respect voor mij als mannetjesputter en testosteronbom. Jammer dat ik TTIP aan anderen moet overlaten

HetOorAakel | 04-07-16 | 08:19

... zegt hij letterlijk: "Het ligt stil. Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken."

Kijk Mark, dat spel, dat beheers jij niet. De tegenzet moet dan zijn "dan ratificeren we niet" drrait je om en loopt weg. En nu een aangetekende brief naar Brussel dat het feest over is wat betreft de Oekraine. Laat toch niet zo met je sollen man, we zijn gvd een sterk land, we doen er toe. Dat weten ze donders goed daar!

sickworld | 04-07-16 | 08:16

Eu inspraak, het toezicht van eu op mijn gespaarde pensioen 'privé' gelden was binnen 24 uur geregeld.
Ieder wacht op een beslissend referendum, ieder wacht op een leider met de hooivork, iedereen wacht zeg ik je, wacht maar af!

NB-Stb | 04-07-16 | 08:03

Het HEEFT goddomme al maanden geduurd, eikel.

mallekater | 04-07-16 | 07:54

OudeNederlander | 03-07-16 | 21:27
"IJsland is wel degelijk relevant. De schaalgrootte doet er niet toe, maar het principe wel."

Dus jij dat dat de handel in vis hetzelfde is als het handelen in diensten, het geeft wel aan waarom je de problemen niet ziet.
Farage zit in de Europese politiek en niet in de Engelse. UKIP heeft maar een doel en dat is uit de EU, een verder plan hebben ze niet en Farage heeft al een gegeven dat zijn toekomst in de Europese politiek ligt dus weinig kans dat hij Frankrijk verlaat.

"Dump al die bankiers"

Jij wilt dus het handelscentrum van London opheffen, vergeet niet dat dit het grootste exportproduct is van Engeland.

Een zaak die veel mensen over het hoofd zien is de Gaza strook van het Westen. Wat denk je dat er gaat gebeuren wanneer de grenzen sluiten en de families in Noord Ierland en Ierland van elkaar gescheiden worden. De EU heeft relatieve rust gebracht in Noord Ierland maar dit kan zo omslaan wat de UK burgers veel geld zal gaan kosten.
De Real IRA heeft er zin in.

the Jackdawn | 04-07-16 | 06:31

Rutte legt het democratisch gebrek van de EU goed uit. Mooi. 100% van de referenda onder het EU volk (hele rare term trouwens - en niet voor niets) wezen het Akkoord af. EU gaat het toch invoeren.

Ondanks de gezamenlijke weerstand tegen de EU, is er geen gevoel bij één EU volk te horen. Dat volk bestaat blijkbaar niet. Ik denk dat met de bewuste afbraak van nationale identiteit, ook de EU identiteit, voor zover die al bestond, vernietigd is. Niet luisteren naar referenda onder het volk maakt het compleet. De illegale massa immigratie doet de rest - de EU is niet de eerste maatschappij die mede daardoor valt.

Doper | 04-07-16 | 05:29

"Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken"
Waar moeten we dan over spreken? Is de definitie van "nee" veranderd sinds de laatste keer dat ik een woordenboek open heb geslagen? Het Nederlandse volk heeft duidelijk gesproken, en volgens de wet moet daar zo snel mogelijk een antwoord op komen. En dat antwoord is "ja, we luisteren naar jullie" of "we poepen op jullie hoofd". Een andere optie is er niet.

Tijd om kleur te bekennen Rutte. En rap een beetje.

Nietvoordekat | 04-07-16 | 03:52

"ons plan was het hele ding(?)van tafel" lol ...
Een zichtbaar nerveuze Rutte : "omdat *kuch* iedereen zat te wachten op het VK referendum"
Ohh ja ...? Echt ? En waarom dat dan niet eerder gezegd?
Luister mensen .. we gaan erover praten na afloop van het VK referendum.
Schitterend om deze aaneenschakeling van gebrabbel en leugens te analyseren.
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat kennelijk nog 20% van de kiesgerechtigden VVD stemt.

daytripper | 04-07-16 | 02:54

Het enige wat ik nog zou willen zeggen is: deze video goed bewaren! Goud waard tzt!
Rutte heeft de pech dat hij leeft in een tijd dat de knipmessende dode-bomen reporters de geest hebben gegeven en dit soort zaken niet meer onder het vloerkleed verdwijnen.

daytripper | 04-07-16 | 02:43

Het begint nu genant te worden en dat merkte zelfs Rutte zelf.. de onzekerheid droop ervan af.
Heb hem overigens nog niet eerder 3 minuten achter elkaar leugens horen verkopen .. maar ja .. het is nog ver naar Maart volgend jaar.. de bumpy ride MOET en ZAL worden uitgezeten.

daytripper | 04-07-16 | 02:40

Eerst de pensioenen deaudkapot, dan nog wat miljarden naar de banken,dan de rest naar Brussel en dan nieuwe verkiezingen en dan kan de nieuwe regering het referendum naleven. Rutte kan dan met zijn vriend rentenieren of van zijn toekomstige commisariaten leven als God in Europa.

Rivpim | 04-07-16 | 01:33

Is er niet een soort afzetprocedure mogelijk waar het volk zich toe kan wenden. Het is overduidelijk dat Rutte het allemaal probeert te rekken tot 2017. Want dan "is ie er niet meer van".... lafaard. wat een enorme lafaard !!!!!!

Stoker | 04-07-16 | 00:17

vrijdagavond 2 juli ? Welk jaar?

bruin kikkertje | 03-07-16 | 23:35

Steeds beter begrijp ik waarom het recht op wapenbezit in de Amerikaanse grondwet verankert is.

groteKrul | 03-07-16 | 23:29

Dat krijg je nou met een wijf als MP..

80 | 03-07-16 | 23:21

Ik kan die kop níet meer zien! Wat een nul.

Arie_R | 03-07-16 | 22:54

His Lordship | 03-07-16 | 22:26
Hij is geen tijd aan het rekken. Dit heet framing. Eerst wordt het frame geplaatst dat het Nee kamp nergens mee tevreden is. Daar is hij twee weken mee begonnen. Als dat langzaam in begint te dalen, wordt het tweede frame geplaatst: of wij nu wel of niet tekenen, het verdrag gaat toch door. Let op het derde frame dat gaat komen: als wij niet tekenen worden de Nederlandse belangen er geschaad. Na die drie frames die Rutte (en met hem veel andere VVD'ers en PvdA'ers) een paar maanden heeft geplaatst, komt de klap op de vuurpijl: het maakt helemaal niet uit of we tekenen of niet. Het maakt in de EU niet uit. Het maakt bij het Nee kamp niet uit, dus we kunnen gewoon tekenen.

ALLEBEI ZIJN ECHTER APERTE LEUGENS

Nebuchednezzar | 03-07-16 | 22:49

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 21:07
Niet aan de regels maar aan de wet dat lijkt mij veel beter.

botbot | 03-07-16 | 22:46

Rutte, houd nu ein-de-lijk eens op met net doen alsof je recht probeert te doen aan de wensen van de nee-stemmers. Geen ratificatie met als gevolg verdere onderhandelingen zonder NL zijn wat mij betreft dikke prima. Hou eens op voor andere mensen na te denken. Of nog beter, hou op met net te doen alsof je ergens anders mee bezig bent dan met tijd rekken.

His Lordship | 03-07-16 | 22:26

-weggejorist-

Nebuchednezzar | 03-07-16 | 22:23

We laten het gewoon gebeuren, Erdogan het grote voorbeeld van Rutte!

Henkpeer | 03-07-16 | 22:02

the Jackdawn | 03-07-16 | 20:13
Dus de Brexit kant beloofde dingen die het niet waar kon maken maar de Remain side was 100% eerlijk.
Komop, dat geloof je toch zelf niet?
Geef Farage de touwtjes in handen en het komt allemaal goed. Maar ja dan moeten er een aantal afstand doen van het pluche...
Overigens deel ik je sombere beschouwingen helemaal niet. Je kunt het ook niet hard maken want de tijd zal het leren. Dan moeten ze natuurlijk wel een eerlijke kans krijgen, met een nieuwe leider die het ok echt goed met Engeland voor heeft, geen EU meeloper zoals Rutte.
IJsland is wel degelijk relevant. De schaalgrootte doet er niet toe, maar het principe wel. Dump al die bankiers en uitvreters die zogenaamd onmisbaar zijn, maar feitelijk niets toevoegen aan het systeem en slechts parasiteren, en je economie bloeit.
Overigens hoor ik je ook nergens over de vrijheid en democratie die het gaat opleveren. Is dat niet het allerbelangrijkste? Of liever (als je geluk hebt en zolang het duurt) een dikbetaalde baan in de EUSSR.

OudeNederlander | 03-07-16 | 21:27

@botbot | 03-07-16 | 20:52

Mag ik u er aan herinneren dat de voorwaarden voor dit referendum in een wet vastliggen en dat aan alle criteria in die wet is voldaan door de aanvragers en deelnemers inzake dit referendum. Dat een rechtstaat gebonden is aan haar eigen wetten.
.
En dat uw interpretaties slechts dat zijn, uw interpretaties. Tenzij u natuurlijk een speciaal soort burger bent, een soort die overigens niet in de grondwet omschreven staat, die zoveel meer rechten heeft en een veel zwaardere stem kan uitbrengen dan de rest van ons minions. Want dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
.
Of wellicht bent u het niet eens met de uitslag en interesseren dingen als rechtsgeldige uitslagen, democratisch verkregen meerderheden, en de mening van actief participerende burgers u gewoon minder als u gewoon uw zinnetje wil krijgen.
.
Ik zal even een schot voor de boeg doen. Het is natuurlijk het laatste, want de grondwet kent geen superburgers. U bent niets meer of minder dan de door u als 'tokkie' benoemde kerel op de hoek en die schilder met zijn in uw ogen inferieure opleiding en vak. U bent plebs. U bent een van velen. u bent een burger, een enkele stem. Hoe hoog verheven u zich ook voelt, ook u moet uw broek omlaag trekken om te schijten.
.
Neuh, laten we nou met zijn allen maar gewoon zorgen dat onze staat zich aan de regels houdt. Dat is in ieders belang, ook dat van u.

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 21:07

Ik stel gewoon de feiten vast niet meer en niet minder.

botbot | 03-07-16 | 21:05

@botbot | 03-07-16 | 20:52 - ha ha ha, dus we gaan niet opgekomen stemmers tellen maar iedereen. Ik ben het er niet mee eens, maarrrr .....

Stel u telt 20% tegen, dus 80% voor. Is het dan niet nog veel vreemder dat Rubberen Markie niet ractificeerd? Stiekem wel hé?

Nogmaals, de keuze wel/niet ractificeren maakt ons niet uit. Onze regering had een beslissing moeten nemen.

MarcS | 03-07-16 | 21:03

@the Jackdawn
Ik ben het over veel zaken met je eens. Echt. Dalende koersen, verlies inkomen, beurs kaboem, etc. Wat ik echter niet fair vind is dat mensen die de Brexit afwijzen alleen hier naar kijken en de positievere zaken niet (willen?) zien. Simpel voorbeeld: landen die al jaren en jaren met de EU in overleg zijn over handelsakkoorden, waar nog geen zicht is op een daadwerkelijk akkoord, staan te nu al te trappelen om met GB akkoorden te sluiten. Alleen al de haven van Singapore. En nog wat, de USA zegt zich meer op de EU dan op GB te richten na de Brexit. Waarover ze zich nog weleens snel kunnen bedenken als ze de militaire slagkracht, en vooral bereidheid tot missies, gaan vergelijken met bv en Frankrijk.
Ergo, t kan nog alle kanten op.

RoBD=Skullfucker | 03-07-16 | 21:02

botbot | 03-07-16 | 20:52
Mag jij het percentage opnoemen dat vóór een Nederlands EU lidmaatschap heeft gestemd.

Doper | 03-07-16 | 21:00

Klopt voor handelaren is het een zegen maar voor arbeiders en pensioentrekkers betekent dit een fikse korting in de uitgaven.
the Jackdawn | 03-07-16 | 19:45

Wauw, dat zullen ze echt erg vinden een fikse korting op hun uitgaven. Kommer en kwel, het zal nooit meer goed komen.

MarcS | 03-07-16 | 20:57

Doper | 03-07-16 | 20:10
Mag ik u er aan herinneren dat slechts 23% tegen gestemd heeft?
Een duidelijk nee zou in de besluitvorming mee genomen worden.7
En als men de nee stemmers vraagt naar de reden blijkt het gros er geen ballepiet er van af te weten maar dat ze gewoon tegen de EU zijn.
Net als de meeste reaguurders hier die niet gehinderd door enige kennis van zaken ook eens een duit in het zakje willen doen.

botbot | 03-07-16 | 20:52

@tipo | 03-07-16 | 19:12
Hier wordt "Help to Buy" uitgelegd, de UK-overheid leent mensen 5 jaar lang 20% zonder rente zo lijkt het www.moneyadviceservice.org.uk/en/arti...

Watching the Wheels | 03-07-16 | 20:44

Volksverlakker. Nooit meer. Op naar de verkiezingen en onthoudt dit goed!

Pius X | 03-07-16 | 20:32

@tipo | 03-07-16 | 19:12
Als het aantal huishoudens (met schulden) toegenomen is, dan zouden beide verhalen kunnen kloppen (gemiddelde schuld niet gestegen, totale schuld van alle huishoudens wel gestegen).

Watching the Wheels | 03-07-16 | 20:31

@tipo | 03-07-16 | 19:12
Die cijfers komen niet met elkaar overeen zie ik nu, vreemd. Het klonk geloofwaardig dat de schuld van huishoudens in de UK zou zijn gestegen gezien de stijging van de huizenprijzen met overheidssteun ("help to buy") static1.squarespace.com/static/541ff5f... Ben geen fan van Rutte, dus maak dat er niet van a.u.b. Als hij iets goed heeft gedaan, moet je dat ook kunnen zeggen. Rutte heeft de HRA aangepakt en dat is achteraf wel verstandig. Mensen hebben verder massaal afgelost door de lage rente in combinatie met 1,2% belasting in box 3, dus overheden hebben daar wel degelijk invloed op (hij had ook de belasting in box 3 significant kunnen verlagen, maar ze hebben bewust willen sturen richting aflossen lijkt me). Hierdoor zal in de toekomst minder HRA hoeven worden vergoed, dus meer belastinginkomsten en mensen hebben in de toekomst meer te besteden. Terugkomend op de cijfers van de UK. Vreemd dat die cijfers zo verschillen op verschillende media touchstoneblog.org.uk/2015/02/uk-house... misschien heeft de wisselkoers van de sterling nog invloed op de grafieken? Bij schuld t.o.v. inkomen natuurlijk niet, maar misschien wel bij de absolute schuld t.o.v. andere landen.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 20:24

OudeNederlander | 03-07-16 | 19:06
"Wie zegt dat er geen plan ligt?"

De partijen die de Brexit uit moeten voeren, regering en oppositie. Het Leave kamp heeft zaken beloofd die niet waar gemaakt kunnen worden.
Grappig om IJsland erbij te halen. Of je een land met een inwoneraantal van Leicester dat een export heeft van alleen vis die gevangen wordt in water wat niet gedeeld hoeft te worden met anderen.
Zwitserland is nu 2 jaar aan het onderhandelen met de EU over de uitkomst van een referendum om immigratie terug te dringen. Stop van immigratie is een stop met de handelsbetrekkingen met de EU.
www.theguardian.com/world/2016/jul/03...

the Jackdawn | 03-07-16 | 20:13

"Het is gewoon heel ingewikkeld." Mijnheer Rutte, u hebt duidelijk geen kinderen: NEE IS NEE. En dan piepen en zeuren ze vaak nog een beetje. Maar als het enigzins belangrijk is, dan blijft een NEE, een NEE, zeker als er uitgebreid over gepraat is. Mijnheer Rutte, ik ben bang dat u uw rol een beetje vergeten bent. In dit geval zijn wij namelijk de ouders en bent u het kind, niet andersom. En we hebben heel duidelijk NEE gezegd. We zijn uw gepiep en gezeur inmiddels helemaal zat. Het is van de gekke dat we u nog betalen ook.

Godsamme man, beseft u zich niet dat we u hoogstens een beetje gedogen daar? Dat het allemaal heel snel afgelopen kan zijn? Dat we inmiddels heel kwaad zijn, maar als volwassenen geduld tonen? Dat dat geduld heel hard aan het opraken is? We hebben meermaals gewaarschuwd. En nou luisteren met je harses.

Doper | 03-07-16 | 20:10

@ oudere Nederlander 19:06
Met G.B. gaat het allemaal wel goed komen.
Ze hebben handels tekorten met oa Duitsland en Nederland ,handelsoverschotten met USA , Ierland , het MiddenOosten en vele goed handels contacten met Aziatische landen (wiki)
Ter compensatie van de EU import kunnen ze prima in Azië terecht , voor export kunnen ze bestaande contacten gebruiken = export naar Azië vergroten , tegelijk met de vergrootte import van Aziatische goederen ( auto,s ed ).
.
Kortom de EU schiet zichzelf in de voet met sancties en dreigen naar GB.
De bluf van Juncker c.s. werkt niet en gaat binnenkort " gecalled " worden.
-> laatste restje geloofwaardigheid door de goot , begin van de stampede.
Goed gedaan en slim gespeeld hoor stelletje EU prutsers

enorme sukkelzak | 03-07-16 | 20:09

Mark Rutte, het gedraai en gekonkel op dit onderwerp van u is niet hoe we in een beschaafd land met elkaar om gaan als (uw positie) premier, en (mijn positie) stemgerechtigde burger met betalingsplicht aan de belastingdienst. Gaarne stoppen met dit tenenkrommend slechte cabaret, face the fucking facts already. Hou eens op het het likken van de reet van die achterlijke alcoholist, en ga je functie eens serieus nemen premier van Nederland. Heb je schijt aan de democratie of niet. Geef eens antwoord ruggengraat loze lul

Dr.Tatta.Macamba | 03-07-16 | 20:07

Ik heb op Rutte gestemd.... wat een enorme fout.

Rest In Privacy | 03-07-16 | 20:06

Huh? Ik heb 1000 en 1 redenen waarom ik tegen het associatieverdrag heb gestemd. Toch, niemand is aan mij komen vragen; "waarom?"
Hoeft ook niet. Het waarom is in eerste instantie niet eens aan de orde. Aan de orde is dat de stem van het volk gerespecteerd moet worden. Hierin heeft Brussel al weer direct gefaald en toonde haar ware aard door ons te negeren.
Pas zodra dit disfunctionele gedrag is opgelost zal 'het waarom' zich op miraculeuze wijze openbaren.

byzantium1453 | 03-07-16 | 19:56

@tipo | 03-07-16 | 19:12
ja dat dacht ik dus ook, totdat bleek dat er een 1 op 1 verband is in veel landen tussen huishoudschuld en huishoudinkomen, zie Max Keiser gisteren youtu.be/OyapOtD4msY?t=200

Watching the Wheels | 03-07-16 | 19:53

mysteryposter | 03-07-16 | 18:41
"Een lagere munt heeft nadelen voor sommige, en voordelen voor andere. "

Klopt voor handelaren is het een zegen maar voor arbeiders en pensioentrekkers betekent dit een fikse korting in de uitgaven.

the Jackdawn | 03-07-16 | 19:45

Bovendien wordt de export naar EU-landen langzaam maar zeker vervangen door export naar niet-EU-landen: metaalunie.nl/details/nederlandse-expo...

Italie is niet meer het 5e belangrijkste handelsland van NL, maar de VS heeft die plek overgenomen. Die trend is niet te stoppen. Het op de pof exporteren naar Zuid-Europa begint uit de gratie te raken. Die trend leidt op den duur voor een betere positie om een Nexit te doen, want export naar EU-landen wordt steeds minder belangrijk. De EU is bejaard, failliet en stuk. Op naar jonge nieuwe markten buiten Europa is dus de enige weg voor Nederland. De Britten gaat dat ook lukken. Zwitserland en Chili is het al gelukt.

tipo | 03-07-16 | 19:36

botbot | 03-07-16 | 19:22
De reaguurders zijn boos omdat Rutte de uitslag van het referendum negeert. Niet omdat het wel of niet raadgevend is.
Als hij nee zou zeggen dat is dat zijn goed recht. Overigens kan ik het niet terugvinden, maar het staat mij bij dat de regering van te voren had aangegeven de uitslag te zullen respecteren.

OudeNederlander | 03-07-16 | 19:36

Rutte samen met het verdrag inpakken en Klok inhuren voor de grote, permanente, verdwijntruc.

stroopa | 03-07-16 | 19:35

OudeNederlander | 03-07-16 | 19:06
Laat ik voorop stellen dat ik gestemd heb op een adviserend referendum.
Dit is wettelijk verankert in de grondwet.
Dit referendum bindend maken reinste kiezers bedrog.

botbot | 03-07-16 | 19:22

Des te langer Rutte Geenpeil negeert. Des te minder vertrouwen de bevolking heeft.
Het wordt voor de zittende politiek dus steeds moeilijker om levensvatbaar te blijven.

Reden | 03-07-16 | 19:18

@Watching the Wheels
Je haalt vanalles door elkaar.

huishoudinkomen tov huishoudschuld:
data.oecd.org/chart/4zX9
Pas sinds 2010 daalt die ratio in Nederland lichtjes, wat in vrijwel alle landen het geval is. In de UK al sinds 2007 en veel forser dan in NL. Rutte gaat niet over huishoudschulden. Dat is meer een kwestie van huishoudens in de markt. Die is de laatste jaren weg, dus wordt er minder geleend.

De staatsschuld (en daar gaat Rutte en Merkel wel over) stijgt elk jaar weer in Nederland. Die is in Nederland enkel gestegen sinds Rutte de baas is. Geldt ook voor Merkel.

Dus je analyse rammelt, omdat je cijfers niet kloppen en je Rutte te veel invloed gunt (Hij gaat niet over huishoudschulden).

tipo | 03-07-16 | 19:12

Inplaats van aanbellen had Rutte, hard tegen de deur moeten schoppen en kloppen, om Juncker die lag bij te komen uit zijn roes tewekken. Maar als men over een rubberen ruggengraat beschikt ontbreekt hiervoor de daadkracht. Wel verdonkeremaand Rutte de Nederlandse pensioen spaar pot zonder blikken of blozen aan Brussel. Deze ministerpresident gaat de geschiedenis in als de grootste en smerigste huichelaar, na de oprichting van het koninkrijk der Nederlande ooit. En beschermheer van het in en in corrupte Oekraïne.

Goedverdoemme | 03-07-16 | 19:09

the Jackdawn | 03-07-16 | 18:19
Wie zegt dat er geen plan ligt?
De oppositie heeft plannen genoeg. Kort samengevat, op eigen kracht verder, als goede buren van de EU, met een aangepast handelsverdrag, en verder complete vrijheid om ook met de rest van de wereld te handelen.
Overigens, wat we allemaal deden zonder de EU, in EEG verband. Je vraagt je toch haast af hoe er leven was voor de EU, met al die geschetste toekomstige rampspoed.
Maar dat zou nu opeens niet meer mogelijk zijn?
De huidige regering heeft uiteraard geen haast. Die waren onderdeel van het probleem. Net als Rutte in Nederland geen haast heeft met een referendum uitslag wat hem niet aanstaat.
Overigens, kijk maar eens naar Ijsland om te zien wat er gebeurt als je je rug recht houdt en niet met je laat sollen, en parasieten er uit gooit. Dan groeit je economie ineens op miraculeuse wijze.
Het pond staat onder druk omdat er nu onzekerheid is en beurzen houden niet van onzekerheid.
Maar dat is niet de schuld van Brexit, maar van de huidige regeringspartij die geen knopen durft door te hakken.
En het is ook niet bepalend voor de lange termijn toekomst van Engeland. Dat land is de 5e handelsnatie van de wereld, die redden zich prima zonder EU, met of zonder een sterke pond.

OudeNederlander | 03-07-16 | 19:06

Rutte, dat referendum is een puur Nederlandse aangelegenheid. Praten met buitenlanders hierover is domweg fout en ongrondwettig. De wetten worden in Nederland in Den Haag gemaakt, en nergens anders. Artikel 81 grondwet.

Lewis Lewinsky | 03-07-16 | 19:03

Dit dossier ligt op dezelfde stapel als de MH17 denk ik

dulcinea | 03-07-16 | 19:03

Natuurlijk deed er niemand open om over dat Oekraïneverdrag te praten. Dat de bedoeling en daar heeft Timmerfranz een miljard kaarsen voor gebrand.
.
Gaat alleen niet zoals de heren hadden gewenst. Het is niet "als je maar lang genoeg niks zegt, gaat het vanzelf weg en hoor je er niemand over als we het stilletjes invoeren", maar nu loopt met een alles overstemmende knal die vervloekte kleptocratentrein van de rails.
.
Iedereen is veel te druk met de Britten om zich met Oekraïne bezig te houden. De gewenste uitkomst, maar niet op de gewenste manier. Ik vind het wel geinig, want nu komt die gekkigheid wel heel dicht op de verkiezingen terug om Rutte te bijten. Zal mij benieuwen wat hij gaat verzinnen om Greet van zich af te houden.
.
We kunnen trouwens wèl een positieve vaststelling in dit hele debacle doen: Deze keer loog Rutte niet.

pietvanvliet | 03-07-16 | 19:00

Als ik hier neer zou zetten wat ik Rutte toewens dan vrees ik dat ik aardig in de kijker zou gaan lopen bij sommige instanties......

jipje | 03-07-16 | 19:00

mysteryposter | 03-07-16 | 18:41

Ja joh. Heavy Metal!!!

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 18:57

Poephoofd had moeten zeggen: *Meneer Rutte, als de mensen op de VVD stemmen dan gaat u toch ook niet maanden denken over de vraag wat zij hebben bedoeld*?

Lewis Lewinsky | 03-07-16 | 18:51

@ the Jackdawn | 03-07-16 | 18:31

Een lagere munt heeft nadelen voor sommige, en voordelen voor andere. Uiteindelijk versterkt het de concurrentie positie (Bijvoorbeeld de staal industrie, welke met een te hoge munt niet kon concurreren met Chinese dump staal). En daarnaast bevorderd een lagere munt de export.

mysteryposter | 03-07-16 | 18:41

@tipo | 03-07-16 | 17:57
Hier nog een overzicht van het opgelopen UK handelstekort met de EU 4.bp.blogspot.com/-N9An1jJj6L4/VmN9E4B...
.
Rutte Merkel Juncker en de rest zoeken extra afzetgebied om te kunnen groeien. Oekraïne moet er bij om nieuw geld uit het niets te kunnen creëren, zodat onze multinationals, onze beursgenoteerde bedrijven, niet in problemen raken en kunnen blijven groeien (wat ze intern in de EU bijna niet meer kunnen door de bestaande schulden). Ook Nederlandse banken lenen geld uit aan Oekraïnse oligarchen www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-... en creëren daarmee geld voor bedrijven als Stork nl.wikipedia.org/wiki/Stork_(bedrijf) die de kippenslachtmachines mogen leveren en ze pakken meteen een geopolitieke claim op het gebied door de leningen. Rutte kan dat niet terugdraaien voor zijn commerciële multinational vrienden, dus hij zoekt naar een manier om de kool en de geit te sparen. Jammer van die kippen. Economie is een spelletje op dat macro niveau.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 18:41

@the Jackdawn | 03-07-16 | 18:31

Och, het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Nederlander ging met zo'n 10-40% omlaag (afh. van de bron van de analyse) met de invoering van Euro. De aanslagen op het besteedbaar inkomen daarna laat ik maar even buiten beschouwing.
.
Niet echt een argument om veranderingen in het Europese spelveld tegen te houden, lijkt me.

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 18:40

Dus nu na 3 maanden, terwijl Nederland voorzitter was en alle mogelijkheden had geen geen resultaat.
Waarom zouden we dan wel resultaten kunnen verwachten in de komende maanden?

Munchhausen | 03-07-16 | 18:32

mysteryposter | 03-07-16 | 18:26

Het gaat erom wat er nu gebeurd, de eerste die Brexit merken zijn de Expats, de rest van Engeland zal volgen.
www.bbc.com/capital/story/20160629-the...

the Jackdawn | 03-07-16 | 18:31

@ the Jackdawn | 03-07-16 | 18:19

Als de beurzen/economie klapt voordat de VS verkiezingen geweest zijn, dan wint Trump met gemak. Dat zal dan ook met alle middelen voorkomen worden.

mysteryposter | 03-07-16 | 18:26

@tipo | 03-07-16 | 17:57
Zowel Merkel als Rutte hebben als hoogste doel groei te realiseren, iets wat vreselijk lastig is gezien de grote schulden die er al zijn. Toch redden ze het vooralsnog om de schulden ten opzichte van het inkomen te laten dalen (gemiddeld), wat in bijna alle andere landen niet is gelukt i.huffpost.com/gen/3903030/original.jp... wat in die landen op den duur tot een grote nieuwe crisis kan leiden. Feitelijk draait de economie daar alleen op toename van leningen, lonen groeien alleen als er meer geleend wordt. "Help to buy" en andere overheidssteun zorgde er voor huizenprijsstijgingen die tot dusver zorgen voor de groei (maar ook voor grote risico's). Misschien heeft Brexit er zelfs wel iets mee te maken. UK heeft een handelstekort met de EU (donkerkleurige staafjes webarchive.nationalarchives.gov.uk/201... ). Als ze meer geld binnen kunnen houden, dan zorgt dat voor banen in de UK zal men denken. De kans is echter groot dat een deel van hun handelsoverschot met de rest van de wereld ook mede komt door hun positie in de EU (in combinatie met hun historisch sterke positie in o.a. China en India). Europa, best belangrijk nl.wikipedia.org/wiki/Europa._Best_Be.... ze zouden alles veel beter uit moeten leggen en ze zouden misstanden (belastingontwijking) harder moeten aanpakken.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 18:24

RoBD=Skullfucker | 03-07-16 | 18:10
"We zijn indd pas een week verder. Er is op dit moment geen enkel bewijs of GB terug zal veren of verder af zal zakken."

Zodra de rente verlaagd wordt zal de pond verder dalen dat is een feit. De olieprijs is in dollars en het verlies van 11% zal aan de pomp gecompenseerd worden, hetzelfde geld voor voedsel wat ingekocht wordt in dollars. De vakantie zal voor veel Britten duurder uitvallen door de lage pond, dat zijn zo maar wat zaken die de mensen in Engeland de komende weken gaan ervaren.
Dit gebeurd nu op het moment dat er nog niets veranderd wordt. Zodra artikel 50 wordt geactiveerd zal de slag op de beurzen plaats vinden omdat er op dat moment geen weg meer terug is.

the Jackdawn | 03-07-16 | 18:19

Rechters doen uitspraken en laten dit verders gewoon gebeuren.

Flatuleerder | 03-07-16 | 18:15

tipo | 03-07-16 | 17:57

Dat is gewoon ronduit gelul. Ten eerste heeft Porosjenko zijn bezit onder gebracht in verschillende handelsmaatschapijen die feitelijk in escrow staan. Maar dat maakt hem niet minder corrupt. Daar is overigens geen bewijs voor maar fuck it. Oekraïne. Het zal wel niet kloppen.

Maar de visavrij reizen deal heeft niets te maken daarmee. Het is niets meer dan een handgebaar. Ik checkte het nog net eventjes maar een vliegticket kost 300 euro en het maandelijkse inkomen is ongeveer hetzelfde. De gedachte dat 44 miljoen Oekraïners hier komen is overigens een stuk prettiger, hoewel nog steeds belachelijk, als dat moslims hier komen.

Maar je moet het blijven geven aan de Russische overheid. Ze blijven kampioen.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 18:15

Ik heb het gezwets van deze zakkenvullende neoliberale tyfus VVD-er maar liefst 27 seconden vol kunnen houden.

Loebas | 03-07-16 | 18:14

150 Trekpoppen in de Tweedekamer laten hem hier gewoon mee zijn gang gaan.

Flatuleerder | 03-07-16 | 18:14

Schoorsteenveger | 03-07-16 | 16:40
Mark doet zijn naam 'Rubberen Rutte' weer eens eer aan.

WaitingLine | 03-07-16 | 18:13

De liegende leugenaar Mark Rutte onmaskerd neo liberalen van VVD=dictatuur.

Flatuleerder | 03-07-16 | 18:12

@the Jackdawn 18:07
We zijn indd pas een week verder. Er is op dit moment geen enkel bewijs of GB terug zal veren of verder af zal zakken. Simpelweg omdat het een onbekende situatie is.

RoBD=Skullfucker | 03-07-16 | 18:10

Ik heb het al vaker gezegd: Rutte gaat dit gewoon rekken tot na de 2e kamer verkiezingen en gaat tot dat moment heel Nederland aan de EU overdragen om z'n stoeltje bij de EU veilig te stellen. En de VVD laat het nu allemaal gebeuren maar maakt vlak voor de verkiezingen een 180 graden draai en geeft de schuld aan Rutte en de EU, waarna iedereen weer VVD stemt en het hele circus weer opnieuw begint. Tot de EU nog uit 4 landen bestaat: Nederland, Griekenland, Oekraïne en Turkije.

W_F | 03-07-16 | 18:09

@De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:40

Zo vond slechts 36% van de jongeren (18-24) het onderwerp belangrijk genoeg om te gaan stemmen. En van die 36% weten we niet eens of die voor of tegen hebben gestemd.
.
Tsja, dan bevat de meerderheid van deelnemende stemmers natuurlijk relatief veel ouderen. Wat weer resulteert in dat de meerderheid van stemmers, de ja-stemmers, relatief veel ouderen bevat.
.
Vanzelfsprekend zitten er in beide kampen veel laagopgeleiden. Daar zijn er in elke maatschappij nou eenmaal veel meer van dan hoogopgeleiden. Zeker in de UK waar goede opleidingen erg duur zijn.
.
Het doet er allemaal eigenlijk niet zoveel toe. In een democratische rechtstaat is iedereen voor de wet gelijk en krijgt eenieder als burger een enkele stem om uit te brengen bij verkiezingen en referenda. Alleen een geboren fascist dicht bepaalde mensen meer rechten, meer waarde, en meer volmachten toe dan andere.
.
Politieke overwegingen zijn over het algemeen ook nog eens meer-dimensionaal. Iets wat u iedere draad weer vergeet. Zo zit in veel besluiten ook een morele afweging. En u kunt draaien, rollen, schreeuwen wat u wilt. Een goede opleiding of de juiste leeftijd zegt helemaal niets over het vermogen om een morele afweging te maken.
.
En daarom besloten de grondleggers van de democratische rechtstaat ook om geen census op zulke gronden aan te brengen. Die mensen zijn aantoonbaar oneindig veel wijzer, en eloquenter dan u gebleken.
.
Natuurlijk mag u zoals altijd gewoon verder schreeuwen. Wel een verzoek van mijn kant als hoogopgeleide ondernemende burger. Wilt u astublieft ophouden met het veinzen van een hoge opleiding. U toont met ieder tegel aan nog nooit iets van algemene vorming of ontwikkeling genoten te hebben.
.
You are making us look bad, dummy.

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 18:09

@ De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:53

Je plempt cijfers die niet van belang zijn voor onderlinge onderhandelingen. De U.K. had afgelopen jaar 56 miljard meer import uit Duitsland als export naar Duitsland. Er komt een mooie deal voor de U.K., anders kopen ze straks gewoon meer uit bijvoorbeeld India of de VS

www.cnbc.com/2016/06/27/nevermind-the-...

mysteryposter | 03-07-16 | 18:08

mysteryposter | 03-07-16 | 17:28
"Natuurlijk zijn er wel plannen, daar zullen de komende verkiezingen in Engeland over gaan."

De volgende verkiezingen zijn in 2020 maar dat wist je zeker niet.
De pond is 11% van zijn waarde kwijt tov de dollar. Engeland is zijn triple A kwijt waardoor het voor de regering duurder wordt te lenen. De Engelse bank heeft aangekondigd de rente te verlagen en de minister van Fin. heeft aangekondigd dat door het Brexit de overheidsbegroting niet gehaald kan worden en er meer geld geleend moet gaan worden. De regeringspartij is in turmoil maar weigert verkiezingen uit te schrijven en het schaduwkabinet heeft het ontslag in gediend.
En we zijn pas een week verder.

the Jackdawn | 03-07-16 | 18:07

McMarx | 03-07-16 | 17:51

Geloof me maar niet.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 18:07

@McMarx | 03-07-16 | 17:51
In ieder geval zijn het mensen die zich kunnen herinneren dat het 20 jaar terug beter was. En dat is iets dan iemand van 21 zich niet altijd even goed herinnert.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 17:58

Die vent is een premier onwaardig ,alleen maar liegen,bedriegen en dom lachen kan die, een walgelijke persoon

doc holliday | 03-07-16 | 17:58

@Watching the Wheels 17:46
Ah, ja, Conditionality.

Net zo als de voorwaarde voor visumvrij reizen waar Oekraine niet aan voldoet blijkens de off-shore constructie van Poroshenko die via de Panamapapers bekend werd. En dat er toen toch visumvrij reizen kwam...

Of die conditionality van Merkel die alleen een derde bail-out in het Griekse zwarte gat wilde duwen als het IMF mee deed en Griekenland bepaalde doelstellingen haalde en dat het IMF toen helemaal niet mee deed en Griekenland die doelstellingen niet haalde.

Dit uitstelgedrag is Merkeliaanse politiek. Het eeuwige nietsdoen als overlevingsstrategie. Het werkt wel voor Merkel persoonlijk. Dat wel. En Rutte doet haar na.

tipo | 03-07-16 | 17:57

Ik zou ook niet opendoen als hij hier aanbelde.
Dat begrijp ik dan weer wel.

Bijtendehond | 03-07-16 | 17:55

Kortom: Voor een slagvaardig kabinet, moet je dus niet op de vvd rekenen. Rutte wil de geit & de kool sparen, en dat kan niet. Sukkelaar.

Anjin Mohammed | 03-07-16 | 17:55

mysteryposter | 03-07-16 | 17:28

Nope. Je begrijpt er geen zak van. Maar jij bent dan ook de reaguurder die een filmpje poste van een zelfbouw hobby vliegtuigje om aan te tonen hoe superieur de Russische meuk is. 'Danst als een dolfijn' hahahaha!!!!

Wat mij betreft nog steeds de ultieme afgang ooit op GeenStijl.

Maar om het uit te leggen. De Britten zitten in een nationale crisis. De Ieren en Schotten willen bij de EU blijven en de arme paupers uit Engeland willen weg. Niemand wil op dit moment artikel 50 in werking stellen en erger dan dat als er een nieuwe Tory leider komt die dat doet heeft Groot-Brittannië (Engeland) slechts 2 jaar om het te bewerkstelligen. Maximaal. Om je een idee te geven. Zie het zo de belangen van Groot-Brittannië liggen rond de helft van hun jaarlijkse inkomen. Voor de EU ligt het op een paar procentpunten. Mooie onderhandelingspositie. Toch?

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:53

Woeste folkrock luisteren gaat.
-uit-

compitaal | 03-07-16 | 17:51

@De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:33
Volgens mijn oplettendheid is menig reaguurder zzp-er of oud-gediende van de werkmaatschappij.

Rest In Privacy | 03-07-16 | 17:51

@De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:40
Nee hoor, gewoon "weg". Land leegmaken, grenzen dicht en dan bepalen wie we erin willen hebben, alleen de selectie van PSV en dan kijken wie er kampioen wordt www.youtube.com/watch?v=ylFgnAn2-7U

Watching the Wheels | 03-07-16 | 17:49

@tipo | 03-07-16 | 17:25
Dan zoeken ze de oplossing in het noemen van een termijn ("het verdrag zal niet voor 2030 worden vervangen door een verdergaand verdrag") of door het definiëren van condities. "Defensieve steun zal slechts in NAVO verband bij unanimiteit worden vormgegeven." of een dergelijk wollig zinnetje.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 17:46

Bij voor-en achterbaat sorry, voor herhaaldelijk reaguren vlak naast het topic.
Noem het subspace reageren.

compitaal | 03-07-16 | 17:46

McMarx | 03-07-16 | 17:15

Overigens niet om lullig te doen ofzo. Maar ik leg de toekomst van mezelf -toch tenminste dertig jaar te gaan- of mijn kinderen liever niet in de handen van bittere zeikerds van boven de vijftig die uit de staatsruif vreten. Echt niet.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:45

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:42

@Schoorsteenveger | 03-07-16 | 16:07
Juist en daarom moeten we van die EU af. Hier een sprekend voorbeeld...

peterdh | 03-07-16 | 17:41

@slet
Misschien kan Weesie een site voor jongeren beginnen, met veel voetbal en snelle auto's.
*zelflol*

compitaal | 03-07-16 | 17:40

tipo | 03-07-16 | 17:11

Maar zo werkt het niet. En het feit dat jij 'dingen' in 'twee minuten' kan bedenken onderschrijft je gebrek van kennis. De opstandige 'elite' o.a. Boris Johnson, Michael Gove, Nigel Farage wat allemaal elitaire hufters zijn, heeft een gedeelte van het volk overtuigd om voor een Brexit te stemmen. Ironisch genoeg vooral ouderen, laagopgeleiden en JAWEL *Pakistanen* want die Poolse drinkeboeren willen ze niet. Maar zonder een plan.

Deze Nexit die iedereen hier schijnt te willen moet op zijn minst met meer verstand plaatsvinden.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:40

@marcoplarco | 03-07-16 | 16:05

Juist, want je dacht toch niet dat hij 'de stem van het volk' wil laten spreken he? Met z'n als we niet tekenen gaan de anderen gewoon door en dan worden 'ze alsnog boos'.

Dat hij dan weer zijn kiezers in de bek pist zal hem een rotzorg zijn, hij heeft het alleen niet op het feit dat dan het volgende stapje de nexit gaat worden. Want dat gaat het dan.

peterdh | 03-07-16 | 17:39

@tipo | 03-07-16 | 16:55
@WtW | 03-07-16 | 17:21
Zeg overigens niet dat het mijn oplossing zou zijn, maar je krijgt het gevoel dat Rutte dat probeert te bereiken. Hij zegt steeds heel duidelijk dat hij de kans het grootst acht dat Nederland niet kan ratificeren, speelt hoog spel en de EU laat hem lekker bungelen. Ze weten dat hij wettelijk gewoon kan ratificeren (het was raadgevend) en de Nederlandse handtekening staat er feitelijk al onder, dus ze laten hem gezellig kletsen en dan moet hij uiteindelijk kiezen.
.
Trekken we nog wat van onze bijdrage af, dan zullen we daarna weer wat extra bij moeten dragen (immers ons GDP groeit dus extra afdracht). Ook zullen we dan waarschijnlijk nog iets meer garant moeten staan voor ondeugdelijke leningen van zuidelijke landen. Toch?

Watching the Wheels | 03-07-16 | 17:37

Als de voorzitter van de EU 1 klein onderwerp niet op de agenda kan krijgen dan is de EU nog on-democratischer dan ik al dacht.

__dictatuur | 03-07-16 | 17:36

McMarx | 03-07-16 | 17:15

Van reaguurders. Als je oplet dan blijkt een nogal groot gedeelte in de bijstand te zitten of anderzijds werkloos te zijn. Ook blijkt, als je oplet, dat een enorm groot gedeelte de vijftig ruim is gepasseerd.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:33

Wij hebben in het referendum niet gestemd over wat andere landen moeten gaan doen, maar puur over wat onze eigen nationale regering moet doen. Niet tekenen dus, dat associatieverdrag!
Willen.
Wij.
Niet.
Duidelijk?

rectormagnificus | 03-07-16 | 17:31

Doe maar rustig aan Mark. Het wordt vanzelf maart 2017. Er zullen dan tzt partijen jouw helpen herinneren aan de uitslag.

Yohean | 03-07-16 | 17:31

We hebben met dit referendum allang gewonnen.
De ware aard van Rutte en co komt nu naar buiten, en hoe langer het duurt des te meer mensen snappen het.
Gewoon doorgaan met deze kliek het vuur aan de schenen te leggen.

OudeNederlander | 03-07-16 | 17:28

Wacht eerst de chaos van het Brexit af, in Engeland is er geen plan en in Nederland is er geen plan hoe het verder moet wanneer het volk krijgt wat het wilt.
the Jackdawn | 03-07-16 | 17:05
---------------
Natuurlijk zijn er wel plannen, daar zullen de komende verkiezingen in Engeland over gaan. De nieuwe regering gaat uiteindelijk het geheel uitvoeren. Het uitreding proces uit de EU kan tot 2 jaar duren.

De voorspelde Armageddon door de Brexit op de beurzen is niet uitgekomen. De EU is ook meer afhankelijk van Engeland dan omgekeerd. Nu die paniek verhalen onzin blijken vergroot dat de kans dat meer landen uit de EU gaan. Deze dude heeft vaak een nuchtere blik op het geheel.

www.youtube.com/watch?v=sOmfmDk50hk

mysteryposter | 03-07-16 | 17:28

@Watching the Wheels 17:21
Dat wordt nooit de toelichting die Nederland wenst, dat:
-1- Oekraine nooit lid van de EU kan worden
-2- Nederland geen cent aan Oekraine geeft
-3- Nederland geen manschappen levert ter verdediging van Oekraine tegen wie dan ook.

tipo | 03-07-16 | 17:25

Gelijk heeft Rutte. De rechter vindt het prima, VVD en PvdA ook, dus wie maakt hem wat. Hahahaha.

De Geus | 03-07-16 | 17:25

@DKS doet voorkomen alsof hij de enige is die werkt, of inkomen genereerd. Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik denk dat hier velen zijn die meer afdragen / afgedragen hebben dan sletje zelf.
Maar dat past niet in haar wereldbeeld. De rest is immers per definitie een laagopgeleide tokkie die in Rusland moet gaan wonen.

MarcS | 03-07-16 | 17:23

@slet
Wat hoor ik? Heb je een uitkering? AOW? Je lukt wel als een fossiel!

kaplaarzenverkoper | 03-07-16 | 17:22

@McMarx | 03-07-16 | 17:15

Och, ik kreeg van dat figuur de rol van gevaarlijke volksmenner (laster) toegedicht.
.
Dat figuur is overigens een overtuigd VVD-er. U weet wel, van de partij van Van Baalen die met z'n knuistje zwaaiend voor een menigte "we have won" stond te schreeuwen. Heeft er dus kijk op, volksmennerij.
.
Enfin. Ik moet weer even de menigten voor mijn huis mennen. Zelfs op zondag staan er honderdduizenden bij de deur wachtend op mijn richting geven...

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 17:21

@tipo | 03-07-16 | 16:55
Als ze slim zijn, dan hoeven Polen en Oekraïne niets opnieuw te tekenen. Dan komt de EU gewoon met een nieuw document dat bepaalde artikelen uit het ondertekende document verder toelicht om misverstanden te voorkomen.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 17:21

in de conclusies van de europese raad van vorige week staat letterlijk 'the european council invites the council to seek a solution addressing these concerns as soon as possible'.
www.consilium.europa.eu/en/meetings/eu...
dus rutte heeft er nu een europees probleem van gemaakt.

sennholz | 03-07-16 | 17:20

@Volger | 03-07-16 | 17:12

Hou op met die domme pensioen nonsens verhalen.
Verklaar u nader

Zwizalletju | 03-07-16 | 17:20

@Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 17:14
Weer prima beargumenteerd en verwoord, zoals gewoonlijk.

Roderick Random | 03-07-16 | 17:19

Of Nederland verlaten en in Rusland gaan wonen.
De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:04

Blijft grappig uw fascinatie met Rusland. Er zijn meer plekken op de aarde hoor. Waarvan sommigen een goed alternatief bieden. Ik ga ze uiteraard niet noemen.

MarcS | 03-07-16 | 17:19

Bilridder trutte denkt 'ik lul die paar maanden tot de verkiezing wel vol met allerlei bullshit en ga dan mijn zakken en endeldarm laten vullen in Brussel'. Mark, ik zou bijna fuck you zeggen maar dat interpreteer je dan ook weer verkeerd.

kaplaarzenverkoper | 03-07-16 | 17:18

Rutte wil én het referendumresultaat negeren én een schijn van democratie ophouden, maar hij weet donders goed dat dat niet allebei kan. Vandaar dat onwaarachtige gedraai. “Your Prime Minister wants to have his cake and eat it”, zou Nigel zeggen. De beslissing komt natuurlijk in het weekend dat half Nederland met vakantie gaat.
De Grote Afrekening komt eraan: (uiterlijk) op 15 maart 2017.

Roderick Random | 03-07-16 | 17:17

2:40 Voor al die punten zegt bismarck trutte. Welke punten? Er was meer 1 punt.

Overtwar | 03-07-16 | 17:16

@De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:04
"Veel reaguurders zijn uitkeringsgerechtigden."
Waar heb je dat nou weer vandaan?

Rest In Privacy | 03-07-16 | 17:15

-weggejorist-

Jandehagenaar | 03-07-16 | 17:15

@De Koreaanse Slet 17:04
We betalen namelijk contributie aan de EU, omdat we dan aan tafel zouden zitten om mee te praten. Dat zou ons voordeel tov Zwitserland zijn. Maar nu blijkt die tafel achter een deur met een bel te zitten en niemand doet die deur open. Ja, dan houdt de contributie ook op natuurlijk. Want dan zitten we al in dezelfde situatie als Zwitserland, die ook niet aan tafel zit. En die betalen ook niet.

tipo | 03-07-16 | 17:14

@Super Grover | 03-07-16 | 16:54

Ik heb vooral NEE gestemd omdat de EU helemaal de mandaten en bevoegdheden niet heeft om in politieke en militaire zaken de lidstaten te vertegenwoordigen. Voor dat laatste zijn grondwetswijzigingen en formele soevereiniteitsoverdrachten noodzakelijk. Dat heeft de politiek nagelaten en daarmee is de EU simpelweg geen partij in zulke onderhandelingen. Een verdrag als dit erkennen en accepteren is precedent scheppen.
.
En daarna komt voor mij het feit dat wanneer een Unie niet in staat is haar eigen problemen het hoofd te bieden er geen grondslag is voor expansie of bredere activiteiten. In de echte wereld is het niet handig om incompetentie te belonen met meer activiteiten en verantwoordelijkheden.
.
En daarna komt voor mij het feit Ukraine. Een staat in oorlog met een grote mogendheid. Een staat vol corruptie en schimmige machtsverhoudingen. Een staat buiten wat wat mij betreft het Europa van gedeelde waarden genoemd mag worden.
.
En zo kan ik nog wel even doorschrijven.
.
Het is simpelweg een slecht verdrag, gesloten door foute partijen, op een punt in tijd dat er geen enkele behoefte zou moeten zijn naar zulke avonturen. Fin.
.
Daarbij moet ik bekennen dat de pro-retoriek het nog veel makkelijker maakte om mijn analyselijn vast te houden. Als je verkoopverhaal zich centreert rond bangmakerij, dreigementen, demonisering en verdachtmaking van alle oppositie begin je bij mij op grote achterstand. Zeker als dit plaatsvindt binnen de asymmetrische machtsverhoudingen van overheid/politiek versus burgers en burgerinitiatieven.

Parel van het Zuiden | 03-07-16 | 17:14

Hoe kan die Jan Doedel nou zeggen dat het evengoed op een ander manier doorgaat als Nederland niet ondertekent? Het moet een unanieme beslissing zijn dus zonder handtekening gaat het gewoon niet door. De Oekraieners hebben al gezegd dat ze geen wijzigingen willen in het verdrag willen, dus het kan gewoon op geen enkele manier doorgaan.

Sjarrel Dorrel | 03-07-16 | 17:14

Deze tactiek van niets doen en net doen als of het niet bestaat om in die tijd de waarheid te laten verdraaien is er eentje uit het handboekje leidinggeven

plf | 03-07-16 | 17:14

Zelfs de EU neemt Rutte niet meer serieus. Ze negeren hem gewoon en zeggen: "Het is jouw probleem, los het maar op". Komt GeenPeil mooi uit. Nu moet hij wel een beslissing nemen. Toch een voordeel van de Europese Verdeeldheid.

Steinway | 03-07-16 | 17:13

Ongelofelijk dat dit allemaal maar kan.

Rutte/kabinet komt er elke keer mee weg door hun vertraging of geheimhouding strategie. (verschillende keren gebeurd op verschillende onderdelen)

En dan worden ze volgend jaar bij de verkiezingen niet eens erg afgestraft.

lady blabla | 03-07-16 | 17:13

Ach, welke zot neemt die clown nog serieus?

Fijnstoffer | 03-07-16 | 17:12

Jammer voor iedereen die jarenlang verplichte pensioen premie heeft betaald :)
Het geld is niet meer van U.

Het is net een casino, maar dan erger?

Onze pensioenpot gaat niet verdeeld worden over misschien 10 miljoen Nederlanders, maar word binnenkort verdeeld over minimaal 300 miljoen Europeanen :(

Voor wie het kan? Koop je opgebouwde pensioenen af bij de betreffende fondsen, en het kost geld, maar niet zoveel, als het in de toekomst gaat kotsen :( Sorry kosten ;)

En koop van het geld aandelen in een fonds, dat meer dividend betaald dat een pensioenfonds ooit zal betalen ;)

Met Koninklijke Olie aan kop met ruim 8% per jaar, maar ook AH, Unilever ( of liever buitenlandse bedrijven als Nestle en vele anderen)

F**k Prutte en consorten, die ons vertegenwoordigen, met Jetta Klijnsma aan kop :'(

We worden bestolen, en eigenlijk zouden de verantwoordelijke politici terecht moeten staan voor fraude en verduistering, maar dat gaat niet gebeuren, dus stop zelf met je zuur verdiende geld in een bodemloze put te gooien?

Kom in opstand en hoe erg het ook word? Het kan nooit erger worden dan dat het nu al is :'(

Volger | 03-07-16 | 17:12

@De Koreaanse Slet 17:04
Rutte moet ook geen geld terugvragen. Rutte moet unilateraal bepalen dat we geen contributie meer betalen wegens de wanprestaties die de EU levert. Lijkt me allemaal erg simpel.
De EU functioneert niet meer voor Nederland, dus regelen we het zelf voortaan en zeggen dus de huur op. We moeten namelijk zelf mensen inhuren en dat moet ergens van betaald worden.

tipo | 03-07-16 | 17:11

Hij belt aan en niemand doet open.
Is er een beter voorbeeld van de democratie binnen de EU denkbaar. De grootste nettobetaler wil overleg, de ontvangers zeggen nee bedankt.

Gut gut gut laten we aub ophouden met doen alsof in de 2e kamer. Als politici nog steeds denken dat ze meer inspraak hebben dan het gepeupel horen ze in een wit vestje met lange mouwen.

MarcS | 03-07-16 | 17:10

Walgelijke verkiezingsstunt. uitstellen en uitstellen opdat het na maart 2017 eens behandeld kan worden. Markje realiseert zich terdege welke kant jij ok uitgaat met dit referendum het stemmen gaat kosten.niks doen kost het minste stemmen heeft ie zo gerekend. Geen hond die nu impopulaire beslissingen gaat nemen. sja misschien de pvdallah , maar die wet inmiddels dat niks ze meer kan redden. (zie IORP-2 debacle)

hakbarry | 03-07-16 | 17:09

Dit is nu een klassiek voorbeeld van met meel in de mond krompraten wat recht is. Hij weet dondersgoed wat de standpunten van Baudet en GS/GP zijn. Die zijn onveranderd, maar Rutte moet zelf met een standpunt komen, maar draait en draait. Valt niet op hoor MinPres, nee het valt helemaal niet op. Tijdrekken en smoesjes maken, maar het valt niet op hoor. Het is aan zijn gezicht af te lezen hoe hij denkt ons weer te kunnen vernachelen, daar kennen wij hem goed genoeg voor. Het gaat nog maanden duren zijn zijn woorden. Prinsjesdag, begrotingsbehandeling, Kerstreces etc. Wij blijven netjes en spelen het spel mee, doch hij zal het zolang weten te rekken dat het over de verkiezingen van maart 2017 heen getild wordt en dan is het voor een volgend kabinet. Waarschijnlijk zonder Rutte. Daar gokt hij op. Kortom voor hem is het probleem opgelost.
Een vrije paling | 03-07-16 | 17:08

Een vrije paling | 03-07-16 | 17:09

Dit is nu een klassiek voorbeeld van met meel in de mond krompraten wat recht is. Hij weet dondersgoed wat de standpunten van Baudet en GS/GP zijn. Die zijn onveranderd, maar Rutte moet zelf met een standpunt komen, maar draait en draait. Valt niet op hoor MinPres, nee het valt helemaal niet op. Tijdrekken en smoesjes maken, maar het valt niet op hoor. Het is aan zijn gezicht af te lezen hoe hij denkt ons weer te kunnen vernachelen, daar kennen wij hem goed genoeg voor. Het gaat nog maande duren zijn zijn woorden. Prinsjesdag, begrotingsbehandeling, Kerstreces etc. Wij blijven netjes en spelen het spel mee, doch hij zal het zolang weten te rekken dat het over de verkiezingen van maart 2017 heen getild wordt en dan is het voor een volgend kabinet. Waarschijnlijk zonder Rutte. Daar gokt hij op. Kortom voor hem is het probleem opgelost.

Een vrije paling | 03-07-16 | 17:08

-weggejorist-

funkyd | 03-07-16 | 17:07

En ondertussen heeft iedereen commentaar op de Amerikaanse politiek.. Zelfs de Republikeinen durven niet tegen een controversieel onderwerp als marihuana af te wijzen als deze tijdens een referendum 72% stemmen voor heeft gekregen. Verder dan alleen een beetje tegenstribbelen en dreigen de geldkraan dicht te draaien als algemeen geld zou worden gebruikt is het niet gekomen.

Maar daarin tegen is de VS ook de enige plaats op deze wereld waar democratie wel werkt. Soms moet je kiezen uit twee slechte opties, maar ook dat hoort erbij. Er zijn ook weinig landen zo absoluut met vrijheden in de grondwet. In de VS mag je echt alles zeggen zolang je maar niet oproept tot geweld.. Trump mag Mexicaanse immigranten verkrachters en moordenaars noemen. Wilders krijg al een proces aan z'n broek in NL als zijn aanhang minder, minder, minder roept. Je mag ook gewoon de president voor lul uitmaken. Ik ken grappenmakers uit Duitsland welke vervolgt worden om een grap over een buitenlands staatshoofd..

Zelfs discriminerende teksten zijn toegestaan. Je mag alleen geen discriminerende acties uitvoeren zoals de ene persoon wel binnenlaten en de andere persoon niet..

Kijk, bij verkiezingen voor de senaat of afgevaardigden, kan ik alleen kiezen op iemand uit mijn district (Virginia, District 10). Ik kan niet kiezen op iemand uit district 9 of 11 en ook niet op iemand uit een andere staat. waarom niet, omdat die senator of afgevaardigde MIJN STEM moet vertegenwoordigen. Jij hebt ook het RECHT om die vertegenwoordiger te spreken. Dat zorgt er ook voor dat die vertegenwoordigers goed weten wat er in hun district speelt. Maar in inwoner uit Groningen zal niet snel even naar Venlo rijden om te praten met een Wilders. En omdat dat niet gebeurt weet Wilders dus ook niet wat er speelt in Groningen anders dan wat hij leest in de krant..

De Eu wil een soort van afspiegeling zijn van de VS. Prima, maar dan moeten ze wel hetzelfde kiessysteem aanhouden. Nederland heeft 26 stoeltjes. Dat zou betekenen dat Nederland dan ook in 26 districten zou moeten worden verdeelt en degene welke de meeste stemmen krijgt, gaat naar Europa. Voorkeursstemmen bestaan niet in de VS..

TuurlijkNiet | 03-07-16 | 17:07

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 16:56

Wacht eerst de chaos van het Brexit af, in Engeland is er geen plan en in Nederland is er geen plan hoe het verder moet wanneer het volk krijgt wat het wilt.

the Jackdawn | 03-07-16 | 17:05

tipo | 03-07-16 | 16:55

Zo zie je maar weer. Nederland staat ongeveer 1% van BNP af aan de EU als zijnde contributie. We hebben inspraak over hoe die contributie te besteden maar net zoals met belastinggeld kunnen we niet dat geld terugvragen.

Voorbeeldje. Veel reaguurders zijn uitkeringsgerechtigden. Dat vind ik als rechtse lul onzin en zou eigenlijk willen dat ik het geld dat van mijn belastinggeld wordt gestort aan onrendabele Medelanders aan mij wordt teruggegeven.

Dat gaat dus nooit lukken.

Het enige wat ik kan doen is voor een partij stemmen die ongeveer dezelfde principes heeft zoals ik en hopen dat zij zoveel mogelijk voor elkaar krijgen. Of Nederland verlaten en in Rusland gaan wonen.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 17:04

Hoezo overleg?
Gewoon mailtje typen naar EU en op het knopje "Verzenden" klikken, da's alles.
Slome.

Ongeruste vader | 03-07-16 | 17:04

als hij uiteindelijk niet ratificeert is er een redelijke kans dat ik weer vvd stem... tenzij hij onze defensie volledig aan de duitsers geeft en/of groen licht geeft voor het overdragen van financiën aan brussel.

maar wat dan? nooit wilders, dat is een hopeloze clown. vnl zijn zetelrovers. en de stoet muppets op links gaat het ook niet worden. religieuze partij is voor mij ook uitgesloten.

begint er op te lijken dat het van mij blanco wordt, zoals bij de laatste europese verkiezingen. ik wil wel stemmen, maar vind het aanbod te mager

aight.. | 03-07-16 | 17:02

Zolang mainstream RTV en kranten deze hele sh*tstorm aan schadelen rondom de EU en collaborateur Rutte links laten liggen zal de goegemeente zich van geen kwaad bewust zijn "wir haben es nicht..."

opbokkennu | 03-07-16 | 17:00

Rutte is kampioen clichés spuien. Hij praat veel maar er komt gewoon niks uit. Helemaal niks.
Dat is niet eens diplomatiek of behendig laveren, wat er uit zijn mond komt is een absoluut vacuüm aan inhoud. Oké dat doet hij dan goed. Als er een prijs bestond voir lullen in de ruimte zou de gouden bokaal al jaren in Torentje staan. Mark, treed af, we hebben je door. Je kunt niks. Doei.

Conan de Rabarber | 03-07-16 | 16:59

Als binnenkort het volk z'n kipfiletjes voor de helft van de prijs bij de Jumbo kan kopen is het referendum straal vergeten www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/artic... Erst das Fressen und dan die Moral.

hhmariavanempel | 03-07-16 | 16:58

Nu project Fear werkelijkheid wordt na Brexit geeft dat Rutte een stevig argument om niet naar de raad van het volk te luisteren. De Engelsen komen er steeds meer achter dat een slecht plan nog altijd beter is dan geen plan.

the Jackdawn | 03-07-16 | 16:57

Ik ken inmiddels bijna niemand meer die nog VVD gaat stemmen, mijn buren zijn ook om, zien eindelijk in wat een ondemocratische lapzwans het ventje eigenlijk is.

LAPZWANS : nl.wiktionary.org/wiki/lapzwans

vent van niks, nietsnut, luilak, luiwammes

Zwizalletju | 03-07-16 | 16:56

Ik snap dit ook niet. Zeg dan gewoon fuck jou 19% van het electoraat of zeg gewoon we tekenen het gewoon niet en laat mijn opvolger het maar oplossen.

Het klinkt als een vader die bang is voor zijn recalcitrante zoon. Shame on you Rutte.

De Koreaanse Slet | 03-07-16 | 16:56

Trekpop van de grote multinationals.. En iedere keer worden we vrijwillig steeds dieper genaaid.

WitteGrunneger | 03-07-16 | 16:56

@Free will | 03-07-16 | 16:25

Zielig? Sinds wanneer zijn criminele oplichters zielig?

Pieter V | 03-07-16 | 16:55

@Watching the Wheels 16:46
De Oekraine tekent dat niet. Polen ook niet. Vergeet het dus.

Rutte moet gewoon een intrekkingswet indienen, het bedrag uitrekenen dat de EU naar Oekraine gaat overmaken, Het Nederlandse deel van dat bedrag aftrekken van de EU-contributie. En een kattenbelletje er achteraan dat Nederland weigert een cent aan Oekraine te geven, vandaar de AA-Okraine-korting. Of ze dat ff willen formaliseren. Nee is geen optie. punt.

Heb ik in 2 minuten bedacht. Hoe moeilijk is dit nu eenmaal?

En oh ja, Nederland moet ff een handelsverdrag met Rusland afsluiten buiten de EU om. En een kattenbelletje naar de EU sturen, dat het amateurs zijn en dat de exclusieve bevoegdheid voor handelsverdragen vanaf nu niet meer geldt voor Nederland, omdat ze in de EU blijkbaar niets kunnen en dat kost Nederlandse handelaren geldt en dat is onacceptabel. punt.

tipo | 03-07-16 | 16:55

Er zullen hier vast genoeg "NEE" stemmers zijn, ondergetekende incluis, maar is er iemand gevraagd naar waarom hij of zij stemde wat hij of zij stemde? Ik hoor alleen dat men nee zei vanwege toetreding tot EU, militaire steun en misschien wat financiële steun.
Ik heb nee gestemd omdat ik niet wil dat Nederland banden aanhaalt met een land dat in (burger)oorlog is, corrupt is en waar wij uiteindelijk voor moeten betalen. Ik heb nee gestemd omdat wij moesten stemmen voor of tegen een handelsverdrag dat als associatie verdrag is gemaskeerd en er veel meer van toepassing was dan handel. Ik heb tegen gestemd omdat we belazerd werden. Dus hoe gaat meneer Mark "de Leugen" Rutte dat allemaal aanpassen? We moesten ja of nee stemmen, niet "Nee, tenzij" of "Nee, mits u dit en dit aanpast" Iets waarvan Kiev al zegt niet in mee te gaan. Dus meneer Rutte, het is wel degelijk ja of nee.

Super Grover | 03-07-16 | 16:54

-weggejorist-

porkchops | 03-07-16 | 16:53

van uitstel komt afstel.

BlaffendeTekkel | 03-07-16 | 16:53

@LuckyGirl | 03-07-16 | 16:14

Inderdaad, u wordt geregeerd door een zooitje criminele randdebielen.

Smeerlappen die lak hebben aan democratie en in de achterkamertjes van de EU toren van Babel een dictatuur hebben opgetuigd die ook nog eens de grootse roof uit de geschiedenis heeft gepleegd.

Pieter V | 03-07-16 | 16:52

Tja die vervelende kiezers ook altijd. Met hun meningen. Eens in de vier jaar is nog leuk.

atheïstisch stemvee | 03-07-16 | 16:49

@Leptob | 03-07-16 | 16:23
Ja maar de overgrote meerderheid van de lekkere wijven heeft geen nee of helemaal niks gezegd toen je haar van de fiets af sleurde.

Nilfisk | 03-07-16 | 16:49

Hofvijverdoctrine. Elke dag opnieuw totdat zijn leugens en prietpraat over zijn.

BenBinnen | 03-07-16 | 16:48

Porosjenko gaat uiteraard ook geduldig wachten tot er iemand opendoet.

Schoorsteenveger | 03-07-16 | 16:48

Stap 1 moet zijn: bevries alle geldstromen van NL richting EU. Eens kijken of ze dan open doen.

Wat een amateur is die Rutte. Zelfs de slager om de hoek kan beter onderhandelen.

tipo | 03-07-16 | 16:48

De Ministe President Rutte.

duitse herder | 03-07-16 | 16:47

Aha! Gaat maanden duren.... help hem er dan zo rond verkiezingstijd elke dag aan te herinneren .... door elke dag een lacherig leugen van Mark 'incompetent' Rutte groots online te zetten.

Beginnend met: *geen cent meer naar Griekenland*

litebyte | 03-07-16 | 16:46

Hoe moeilijk is het verdomme om niet te ratificeren, het betekent dan namelijk dat deze verdrag niet voor NL geldt en dat Oekraïne met deze verdrag niks in NL mag uitvoeren

MrShadow | 03-07-16 | 16:46

Eens even kijken, de EU; de salarissen zijn al een jaar of 7 niet echt gestegen, de afgelopen 14 jaar was de inflatie 40% en producten gemiddeld 70% ofzo duurder geworden. Geweldig product, die EU. Wanneer worden we voorzitter?

Piet Karbiet | 03-07-16 | 16:46

Rutte probeert vast te laten leggen dat Oekraïne niet snel lid kan worden van de EUthanatie en verder probeert hij die impliciete militaire steun van tafel te krijgen, zodat hij met iedereen inclusief Rusland weer door een deur kan om handel te drijven.

Watching the Wheels | 03-07-16 | 16:46

Ik heb het wel eens eerder hier vermeld. Heb bekenden daar in Brussel (geen Nederlanders) die werken voor de EU en die zeggen zonder blikken of blozen dat ze Nederland keihard in het gezicht uitlachen. Ze zien Nederland als een melkkoe (pun intended). Beste jongetje van de klas. Gewoon aftikken en voor de rest je bek houden. Een van die bekenden (Italiaan) vroeg mij ooit of ons kabinet sadomasochisten waren? Jaar na jaar netto aftikken en het nog lekker vinden ook. Tsja...

Basil Fawlty | 03-07-16 | 16:45

Dus we betalen miljarden contributie aan een club en als we aanbellen doet niemand open? Zeg het lidmaatschap maar op dan. Nexit.

tipo | 03-07-16 | 16:44

Dus voor de voorzitter blijven de deuren gesloten, en was er niemand bereikbaar voor hem.
Wat een ongelooflijke fantast.
Pek en veren en op de strontkar.
Ik hoop dat hij voor dit verraad gestraft gaat worden.

XaaD666 | 03-07-16 | 16:44

Zou die man nu serieus gedacht hebben dat ze tijd voor hem zouden hebben na een Brexit referendum? Dit zag iedere nuchtere Hollander toch van mijlenver aankomen?

jip_86 | 03-07-16 | 16:43

Rutte had beter onderwijzer kunnen blijven. Dan was alleen zijn klasje de lul.

ben kokhals | 03-07-16 | 16:41

We klagen wel, maar je moet toch ook wel door de ratten besnuffelt zijn, om op partijen als de PvdA of VVD te stemmen.
Die ene partij geeft je geld aan iedereen weg behalve haar eigen bevolking, en de andere partij geeft het graag aan het kapitaal.

FreeVogelaar | 03-07-16 | 16:41

Gewoon een keer stevig door Bubba laten nemen, en dan vragen wat zijn NEE nu eigenlijk betekent.

Leffe Blonde | 03-07-16 | 16:40

De 30 miljoen dubbel en dwars waard, wat een operette.

compitaal | 03-07-16 | 16:40

WaitingLine | 03-07-16 | 16:31
Omdat ze weten, of menen te weten, dat ze al gewonnen hebben. En omdat ze weten, of menen te weten, dat Rutte dat weet. "Ik heb aangebeld, maar niemand deed open." Hoe zwak sta je als je dit als argument aanvoert om een democratisch genomen besluit tegen de wet in voor je uit te schuiven?

Schoorsteenveger | 03-07-16 | 16:40

Rutte gaat de geschiedenis in als degene die met twee monden spreekt. Wat is het toch een huichelaar. Met de dag wordt hij ongeloofwaardiger.

Butters | 03-07-16 | 16:40

Zolang de peilingen onveranderd blijven heeft Rutte overal schijt aan. Het volk krijgt wat het verdient.

Rest In Privacy | 03-07-16 | 16:39

Die vent is niet goed wijs.
Als tie nu al weet dat het nog maaaaanden kan duren, dan is dat uitstel met voorbedachte rade.
Minachting van het volk en de Nederlandse wet.
Daar zou een straf op moeten staan.

Schietmijmaarlek | 03-07-16 | 16:39

Wanneer komt die revolutie nou. Deze incompetentie en de nationale politie die faal die kennelijk naar de Antillen is gebonjourd. Die pensioenen ik stop er mee. Zolang de gutmensch blijft beweren dat het goed gaat met NL heb ik er een zwaar hoofd in.

ouwe treurniet | 03-07-16 | 16:37

Cuyahoga | 03-07-16 | 16:22
Die is niet voor de poes.

nemoj me jebat | 03-07-16 | 16:36

Rutte mag blij zijn dat het leger gedegradeerd is tot een padvindersclub, anders had hij nu een staatsgreep aan zijn broek hangen.

poisonivy | 03-07-16 | 16:35

Mooi hoor, die Nederlandse COC-mentaliteit.
Ja toch? Niet dan?

Piet Karbiet | 03-07-16 | 16:33

Toen Rutte in 2003 werd veroordeeld voor rassendiscriminatie (daar hoor je van andere politici nooit iets over als het over de vermeende discriminatie door Wilder gaat) hadden ze hem levenslang moeten geven.

RoBD=Skullfucker | 03-07-16 | 16:32

Tja, ik zou dan in het vervolg als de EU aanbelt voor een naheffing ook niet opendoen. Lijkt me petites pommes, petites oeufs.

Stormageddon | 03-07-16 | 16:31

De EU vindt de uitkomst van het Nederlands referendum niet belangrijk. Ze doen niet open en nemen de telefoon niet op, aldus Mark Rutte. Omdat ze blijkbaar te druk waren met campagne voeren en met zich voorbereiden op de uitslag van het referendum in Groot-Brittanie.

WaitingLine | 03-07-16 | 16:31

Gewoon wachten op de verkiezingen in 2017, dan kan iedereen het verdrag inclusief Rutte &VVD naar de prullenbak sturen.

FreeVogelaar | 03-07-16 | 16:31

Als het Nederlandse volk een vrouw was geweest en het referendum ons nee tegen de buurman waren we inmiddels aan alle kanten uitgewoond.

RoBD=Skullfucker | 03-07-16 | 16:29

@Crufty | 03-07-16 | 16:08
Correctie: Die inhidiging in de VS is op 20 januari. Dus misschien halen we de verkiezingen niet eens.

ben kokhals | 03-07-16 | 16:29

"Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken." Raar , met die twee naheffingen waren ze wel gewoon thuis.

ja,diedus! | 03-07-16 | 16:28

Dat is natuurlijk ook een manier van niet ratificeren, het besluit oneindig lang uitstellen.

Onbegrijpelijk dat geen journalist vraagt wat die wartaal "dan gaat het door in enigerlij vorm zonder ons" eigenlijk betekent.

kakkerlakgod | 03-07-16 | 16:28

Wat is die Rutte toch een ontzettende lul. Wanneer gaan wij een eind breien aan dat corrupte zootje in Den Haag en wanneer stappen wij uit die verschrikkelijke EU. Wat mij betreft liever vandaag dan morgen, ondanks de consequenties, die neem ik voor lief.

Julia33 | 03-07-16 | 16:27

En zie hier, onze minister president van waaibomenhout. Zucht. Dat je op zich nog wilt proberen het verdrag aan te passen kan ik nog wel in mee. Maar dat je dan 3 maanden gaat zitten wachten omdat de EU jou niet belangrijk vind?????? Dikke doei! Toon eens wat ruggengraat en loop die deur plat.

janalleman | 03-07-16 | 16:26

Rechtzaak. Belemmering van de democratie en het niet naleven van bestaande wetgeving rondom een referendum.

ja,diedus! | 03-07-16 | 16:26

Ik heb een diepe staat van kotsbeu

dulcinea | 03-07-16 | 16:26

"Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken."

Man (in bedoel flapdrol) ze doen voor jou niets eens open als je de naheffing komt betalen.
Zelfs die moet in in een envelope onder de deur door schuiven.
Echt, ik hoop die vent nooit meer ergens te zien behalve in een rerun van de Fabeltjeskrant.

HotPotato | 03-07-16 | 16:25

@Sans Comique | 03-07-16 | 16:10
Ja, dat is wat Rukke intelligent vindt.

Rest In Privacy | 03-07-16 | 16:25

Over de verkiezingen heen tillen lukt niet, Mark. You lose.

langzullenweleven | 03-07-16 | 16:25

Rutte heeft allang getekend, hij weet alleen niet hoe dit aan de burger uitgelegd moet worden.
Vind het best wel zielig al dat gedraai en gekonkel, en dat is Minister-president van Nederland.

Free will | 03-07-16 | 16:25

De Bilderbergbazen hebben de macht ook over de trekpop Rutte.

rechtsdwalendeautist | 03-07-16 | 16:25

Nee = misschien
Nee = nee, maar
Nee = ook een ja
Nee = weet het nog niet
Hellup ik snap het niet meer
Is er nog ergens een Mark Rutte school die mij de Nee en Ja definitie kan uitleggen.. please, please OMG

Broed Kip | 03-07-16 | 16:25

Ik ben benieuw wanneer de VVD het zelf gerechtigd zou vinden wanneer er een volksopstand komt. Met guillotines en al.

Heinzz | 03-07-16 | 16:24

@Crufty | 03-07-16 | 16:08 "Tot na de verkiezingen volgend jaar zeker?"
.
Vier dagen daarna wordt misschien Clinton II ingehuldigd als president van de wereld, eeh... de VS. Die heeft Oekraïne vast nodig voor de oorlog die zij wil ontketenen tegen Rusland. Die Russen willen helemaal geen oorlog, maar als Clinton de europeaantjes op ze afstuurt om te schieten, is het meteen afgelopen. Dan wordt Europa een slagveld als nimmer tevoren.

ben kokhals | 03-07-16 | 16:24

Ik heb al eerder gezegd, als ik alle leugens van Rutte op papier zet kan ik de kamer ermee behangen. Lul de behanger.

catomar | 03-07-16 | 16:24

Ik sleur een lekker wijf van de fiets de bosjes in en trek haar broekje uit. Zij zegt NEEEEE. Dus ik zeg ik weet niet precies wat je bedoelt met nee. Daar moet ik even over nadenken maar intussen ga ik wel gewoon mijn gang. Zij zegt dat natuurlijk te begrijpen en laat zich keihard in haar reet naaien tegen haar zin in. Uiteindelijk ben ik vrijgesproken want je weet maar nooit wat iemand bedoelt met nee zei de rechter.

Leptob | 03-07-16 | 16:23

Rutte begint een beetje op Bill Cosby te lijken.
Hij vraagt het volk of ze genomen willen worden, het volk zegt: Nee.
Dus Rutte denkt: Mooi, ze willen wel genomen worden, maar ze weten het zelf niet, dus houdt hij het volk suf door een pilletje in ons staatsvoorlichtingsdienstdrankje van de NPO te doen en een paar maanden later zitten we met kapotte knieën en een bebloede anus ons af te vragen wat er nou eigenlijk gebeurd is.

Cuyahoga | 03-07-16 | 16:22

Ik ben het even kwijt;
hoe staat het met de rechtzaak tegen deze crimineel?

hotmint | 03-07-16 | 16:22

Op het Ministerie balen ze nog steeds dat we niet aan het EK meedoen. Dan kon je anders lekker op vrijdagavond tijdens de strafschoppen bij Nederland-Frankrijk nog even snel een persberichtje de deur uit doen. Merde.

Piet Karbiet | 03-07-16 | 16:22

Rutte: man, man, man. wat een droevigheid die man. Maar laten we eerljk zijn. Hij is de verpersoonljking van het poldermodel. Noch vlees, noch vis. Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg mentaliteit. 1 dag mooi weer gevolgd door 7 dagen regen. Als hij een vrouw was geweest dan had hij ean "pittig" grijs kort kapsel gehad. "Gezellig" met de caravan, Prius met fietsrek op vakantie type. Zonder ruggegraat en volledig talentloos. Meewaaiend met iedere wind. En maar dom lachen. Welkom in Nederland 2016.

Basil Fawlty | 03-07-16 | 16:21

HIj zegt steeds dat als wij nee zeggen, het toch gewoon doorgaat zonder ons. Maar hoe werkt dat precies, daar vraagt geen journalist op door: wat gebeurt er dan? Kan de EU verdragen sluiten en naar believen landen buitensluiten?

Poes Fiep | 03-07-16 | 16:21

kisten zei ik kisten niet kosten!

voedselbankier | 03-07-16 | 16:20

Rutte is veel te veel gewend aan achterkamertjes, geschipper, gemarchandeer, "we komen er samen wel uit". Corrupt geschoffel, kort samengevat. Het mooie van een referendum is juist dat het ja of nee is. En aan hem dan de keus tussen naast zich neerleggen of handelen overeenkomstig de uitslag. Het is maar goed dat hij een chauffeur van dienst heeft, anders kwam hij onderweg nergens.

Synecdoche | 03-07-16 | 16:20

Het wordt tijd dat er iemand ipv frames wat kosten gaat timmeren!

voedselbankier | 03-07-16 | 16:19

Alles bewust uitstellen tot na de Brexit en dan die Brexit gebruiken als argument waarom het moest wachten. Mooie cirkelredenering.

WernerT | 03-07-16 | 16:18

Het cynische is dat wij als volk inderdaad de aandachtsspanne van een eendagsvlieg hebben. Morgen zorgt de Volkskrant of NPO voor een ander gefabriceerd schandaaltje en wij zijn dit dan al weer lang vergeten. Klassiek volksmen-truukje.

Sans Comique | 03-07-16 | 16:16

Wat. Een. Oplichter.

NACademicus | 03-07-16 | 16:16

@Sans Comique | 03-07-16 | 16:10
Zelfs na mijn crematie weeg ik nog meer dan een ons.
Het antwoord is dus: nooit!

necrosis | 03-07-16 | 16:15

Godverdomme jongens. Is het al 15 Maart?

MiloYiannopoulos | 03-07-16 | 16:14

Ik wil een nexit referendum en wil ook dat rutte opstapt

marcel19546679 | 03-07-16 | 16:14

Hoe langer het duurt en als niemand erop in blijft hakken is deze referendum ineens geen issue meer.
Onderin een la verdwijnt.
.
Nee is het nieuwe Ja in deze moderne tijd.
Zo snel mogelijk is het zo lang mogelijk uitstellen/rekken van deze moderne tijd.
Niemand die er wakker van gaat liggen in Nederland en of de EU.
Nederland moet en zou het braafste jochie van de klas zijn, betalen alles wat er gevraagd wordt.
Tekenen alles wat ze niet snappen of gelezen hebben.
.
Slimheid bij overheden is de domheid van deze moderne tijd.

LuckyGirl | 03-07-16 | 16:14

Tijd voor een nieuwe regering en tijd voor een nieuw Europa!!!

Sateetje | 03-07-16 | 16:13

Hij gaat het rekken tot na de verkiezingen.
Waar de VVD overigens weer als één van de grootsten uit gaat komen.
Want HRA.

jemagookniksmeer | 03-07-16 | 16:12

Ik vermoed dezelfde stille 'diplomatieke' aanpak als bij de pensioenfondsen; ineens is het beslist en niemand weet precies hoe of wat, want 'geheim' en vaag en uiteraard veuls te moeluk voor t populistische gepeupel.
En dat brengen ze dan naar buiten na middernacht als er net ergens een aanslag door IS is gepleegd.

Crufty | 03-07-16 | 16:12

Totdat we het vergeten zijn. Of de oorlog ZO hard ongenadig uitbreekt in Europa dat niemand het zich nog zal aantrekken.

Adversary | 03-07-16 | 16:11

wil hij het rekken tot de volgende verkiezingen, lijkt me niet handig. Mensen zijn het zat en willen daadkracht. Hoe moeilijk is het om dikke middelvinger naar Juncker uit te stekken.

Biasmania | 03-07-16 | 16:10

Wat een schoft!

En geheime pensioenrichtlijnen, waar ze jaren over kletsen, maar het belangrijkste de eindonderhandelingen in het geniep doen keuren ze in 1 dag goed.

Onbehoorlijk bestuur!

Kaas de Vies | 03-07-16 | 16:10

Tuurlijk. Het vraagt om een intelligente oplossing.
McMarx | 03-07-16 | 15:56
Wikken en wegen tot je een ons weegt?

Sans Comique | 03-07-16 | 16:10

Afbranden die hele vvd

gerrie de perrie | 03-07-16 | 16:09

Van uitstel komt afstel.

ben kokhals | 03-07-16 | 16:08

Tot na de verkiezingen volgend jaar zeker?

Crufty | 03-07-16 | 16:08

Prachtige vent. Mooi pak. Wanneer kan ik op hem stemmen?
https://www.jovd.nl/

Piet Karbiet | 03-07-16 | 16:07

Rutte zit nergens op te broeden. Rutte wacht braaf. "Het ligt stil. Er was in Brussel echt niemand die opendeed als ik aanbelde om over Oekraïne te spreken." Hoe schandalig. Hoe diep triest. We zijn lid van de EU, we zijn eventjes zelfs voorzitter, maar als er niemand voor ons opendoet als we aanbellen, dan gebeurt er ook niets en moeten we als Nederland geduldig wachten tot men tijd voor ons heeft om ons te vertellen hoe wij een in eigen land democratisch tot stand genomen referendum-uitslag kunnen negeren. Als in Brussel iedereen te beroerd is om te reageren, ligt hier ten lande de democratie stil. "Zo spoedig mogelijk" zegt de wet, en Rutte vindt het prima dat dit wordt opgerekt tot " zodra er bij de EU iemand opendoet".

Schoorsteenveger | 03-07-16 | 16:07

16 Maart 2017: "Ahhhh... Nou kan ik er niks meer aan doen! En ik had toch zóóón mooie oplossing gevonden..."

marcoplarco | 03-07-16 | 16:07

Nee is nee.
Maarre ... ligt ie er nu stiekem wakker van en lacht ie voor de bühne, of zal het 'm allemaal aan z'n reet roesten (zolang hij het Haagsche pluche straks maar verruilt voor het Brusselse en Straatsburgse) en lacht ie daarom?
Vragen. Vragen.

nemoj me jebat | 03-07-16 | 16:06

Geen afleidingsmanoeuvre zoals € 1000,00 beloven? Ook Mark Rutte heeft duidelijk narcistische trekken of is zelfs een narcist!

Narcist_ontmaskerd | 03-07-16 | 16:06

Nee Mark, doe maar gewoon niet tekenen. Dat de rest dan gewoon doorgaat is misschien voor de naïefste linkse eikel een wake-up call dat Nederland geen ene barst meer te vertellen heeft binnen de EU. De enige oplossing is... NEXIT!

marcoplarco | 03-07-16 | 16:05

Lastig! Alles heeft betrekking op zijn opvoeding. Eem erg lastig kind geweest die bij het woord nee in de supermarkt, schuimbekkend de stellingen leeg trok bij de lokale AH.

Mr_Pikibelly | 03-07-16 | 16:04

Nog even praten en buigen en weer praten en overleggen .Het duurt al veel te lang zo.

altijdfeest | 03-07-16 | 16:03

Ik stem nooit meer op de VVD.
Op naar een #Nexit.

Bobbbe | 03-07-16 | 16:03

We zijn stuk, met zijn allen heel erg stuk

Openbaar Mysterie | 03-07-16 | 16:03

De angst voor Brussel zit er goed in bij de Vernielers Van Democratie.

Uw Psychiater | 03-07-16 | 15:58

Tuurlijk. Het vraagt om een intelligente oplossing.

Rest In Privacy | 03-07-16 | 15:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl