Genderneutrale wc's. Utrecht schaft zich AF
Kogel door de kerk/synagoge/moskee/tempel/stilteruimte in D66/GroenLinks-bolwerk Utrecht. Er komen genderneutrale plees in het stadhuis. Dat wil zeggen dat er niet langer seksediscriminerende pictogrammen voor M danwel V op de toiletdeuren gevoerd zullen worden. Zeiden wij daar 'deuren'? Sorry, die deuren zijn eigenlijk grenzen, en grenzen sluiten mensen uit en geen mens is illegaal. Dus die deuren verdwijnen ook. Tevens gaat de stad Utrecht meer diversiteit aanbrengen in het toiletpapier aanbod. Er komen toiletrolhouders met wit, zwart, bruin, lichtgetint, geel, rood en blauw plee-papier. Plus nog een extra rol met zwart/wit wc-papier voor vitiligo-bezoekers. De handzeepjes bij de wastafels worden verwijderd want daar zit het woord 'hand' in, dat kan kwetsend overkomen voor mensen die geen handen schudden. Toiletborstels in de genderneutrale wc's verdwijnen ook omdat sommige bezoekers van het stadhuis aanstoot kunnen nemen aan het woord 'borst'. Eventuele remsporen in de Utrechtse genderneutrale deurloze vlakspoelers dient u voortaan met de hand danwel de voet te verwijderen. Tevens schaft Utrecht de Kimberly Clark Tissue Dispensers af, wegens nodeloos vrouwonvriendelijk. Wilt u uw handen drogen na gebruik van de wastafel-units dan kunt u bij de receptie in het stadhuis voor 12 euro een genderneutraal duurzaam katoenen doekje aanschaffen. Zeiden wij daar katoen? Sorry negers! Bedoelen we niks mee...Utrecht schrapt onderscheid tussen mannen- en vrouwen-wc's https://t.co/OqWF2iNN2X
— NOS (@NOS) June 30, 2016
Update: Cijfers alweer debunked. D66 Utrecht praat peop.
Ben zo vrij geweest @Annemarijke om je motie te herschrijven, maar met de juiste cijfers erbij. @D66Utrecht #raad030 pic.twitter.com/dF4A82MSiB
— seven (@seven__) July 1, 2016
Reaguursels
InloggenLaat ze naar het gehandicapten toilet gaan. Probleem opgelost.
Belastinggeld dat overblijft vanwege het niet meer hoeven te vergaderen over dit onderwerp, mag teruggestort worden naar de belastingbetaler. Bedankt.
Gemeentebestuur Utrecht is al tijden van het padje af, begon toen al met die dreigburgemeester die wel eens even ging uitmaken wat er in de kranten moest komen. Man man man, wat een gemeente. Wat poisonivy | 02-07-16 | 01:07 zegt idd.
Kunnen ze niet beter het gescheiden toilet afschaffen. Gewoon lekker allemaal in hetzelfde hok mannen/vrouwen/trans allemaal samen. En dan allemaal eens goed leren dat het netjes achtergelaten moet worden zonder strepen.
En nu kan er een ontwerp bureau aan de slag met het ontwerpen van nieuwe bordjes voor op de wc deur. Want geld speelt bij zoiets geen rol.
Soms gaat het veel te goed in dit land, als politici zich bezig kunnen houden met dit soort onzin.
Het grote voordeel van heaummo zijn.... als het heren pleetje bezet is ga je gewoon naar de mutsen.
Dus ik zie er wel wat in.
Godskolere, krijgen wij dat gezeik hier nu ook al? (No pun intended.)
Voor een extreem kleine groep in de samenleving, echt really really really klein... Daardoor moeten we afstappen van gescheiden plees? Ik vind dat juist een goed ding.
Voor die paar mensen met een identiteitscrisis ga je dat toch niet afschaffen? Zijn ze nou helemaal van de gender-neutrale pot gerukt?
Voor verschillende redenen is het scheiden van mannen- en vrouwen toiletten een goed iets. Dat ze daarvoor wegkijken, puur om te scoren met achterlijke "kijk ons eens goed zijn voor 0.00001% van de samenleving": dat is om ons voor te schamen.
Echt, ik schaam me er oprecht voor dat we zulke achterlijke politici hebben.
Kan er niet gewoon een hek om dat Utrecht, daar wonen alleen maar malloten. Mijn dieseltje mag er ook al niet meer in, we zullen ze niet missen.
-weggejorist-
"Discriminatie!" Ik wil op een toilet schijten voor "normale mensen". Maar dat mag niet meer, want normale mensen reaguren op GeenStijl en worden kotsbeu van GroenLinks.
Wat goed!!
-
Ben zo trots, na 80.000 ambtenarenuren aan vergaderingen is het dan eindelijk zo ver!!
Fantastisch.
Nu maar hopen dat er ook iemand op dat toilet komt. Maar bouw het eerst en er komen vanzelf meer genderneutralen. Spannend.
Fantastisch alles voor de minderheid, wat zijn wij toch top.
@Vogelbeest | 01-07-16 | 09:20
Gelukkig heeft de Vlaamse doctor in de geschiedenis van opvoeding en onderwijs Karl Catteeuw antwoord op deze vraag. www.ikhebeenvraag.be/vraag/36421/Waar... Het blijkt dus weer eens te gaan om Britse preutsheid. Zonder hen zaten we nu nog Romeins gezellig in een kringetje te schijten nl.wikipedia.org/wiki/Romeins_toilet . Wat dan wel een beetje off-topic is is dat er geen toiletpapier was, maar dat er in de plaats met een soort toiletborstel, maar dan een spons ipv een borstel, de kont werd afgeveegd, die na een keertje spoelen in het water gewoon door de volgende klant werd gebruikt.
WC's helemaal afschaffen en al die ambtenaren een luier geven als je om 10:00 komen opdagen.
In engeland hebben ze al religion neutral toilet ruimtes
Ik ben bijzonder benieuwd wat Kuzu hiervan zou vinden.
Fijn voor die 'sommige mensen' Annemarijke. Maar misschien kan het open huis van de democratie ook eens nadenken over wat fijn is voor de meeste mensen? Ja, ik zie je fronsen, nooit aan gedacht natuurlijk.
Gekke gedachte ook hoor, eerst en vooral rekening houden met de meerderheid en pas daarna eens zien wat er voor die paar dozijn overigen gedaan kan worden. Zo rolt de omgekeerde wereld waarin jij je politiek bedrijft immers niet.
Maar toch... Probeer het eens.
Schaf gewoon de WC af. Ik word scheitziek van dit gezijk.
"Ik ben voor meer 5 tot 12 jarigen in topfuncties..."
@ harry21 | 01-07-16 | 15:19
.
als je bekijkt hoe ze het land verpesten dan zou je denken dat dat allang zo is.
"Ik heb kotsbeu dat ik tussen gebruikte tampons moet schijten op het stadhuis van Utrecht."
@ Comablower | 01-07-16 | 18:08
l.o.l.
Mensen die zeggen dat ze thuis ok maar één WC hebben kletsen onzin.
De mensen thuis zijn meestal familie of goede bekenden, en je staat niet naast elkaar daarna je handen te wassen, en eventuele druppels op de bril zijn van eigen volk.
Waanzin en compleet wereldvreemd deze gasten. En hoeveel gaat dat 'de mense" weer niet kosten.
@DearMud: spijker op z'n kop. Doodenge ontwikkeling.
"Het stadhuis krijgt 'genderneutrale' toiletten omdat sommige mensen zich daar prettiger bij voelen."
Ik barstte in lachen uit toen ik dit las! Welkom in de politiek correcte doorgeslagen USA van Europa... Dit gedrag is echt 1 op 1 gekopieerd van de US. Heel bijzonder hoe zoiets gaat. Als je nog wil weten wat ons verder te wachten staat, deze van realiteit losgeslagen agenda is te vinden op lachwekkende maar deprimerende youtube videos... Zoekwooord: SJW
-weggejorist-
-weggejorist-
We proberen tegenwoordig zo erg "discriminatie" te voorkomen, op leeftijd, geslacht en "ras" (wat niet bestaat) - dat we JUIST de nadruk leggen.
Ik ben voor meer 5 tot 12 jarigen in topfuncties. Hoezo kan dat niet? DISCRIMINATIE! #Peutersaandetop
"Meneer, werkt u bij de gemeente?" "Jazeker. Wat kan ik voor u doen?" "Nou, eh, ik heb hier een drol, maar ik weet niet waar ik die weg moet spoelen. Ik leg 'm hier neer. Ok? Enne bedankt, prettige dag nog verder."
""Wat is er tegen om toiletten slechts voor moslims te hebben? (...) Een beetje begrip voor elkaar kan nooit kwaad, anders wordt het nooit wat met die integratie.""
@ spanarchist | 01-07-16 | 09:38
.
ik neem aan dat u dit sarcastisch bedoelt..?
Zo niet dan ga ik gauw een teiltje zoeken
@ DearMud | 01-07-16 | 10:04
.
+1
Komen er nou ook zwembaden voor gender"neutralen"..? Of is dat dure privilege alleen voor moslims?
Ik stel twee afzonderlijke toiletsystemen voor. Een voor de varkensvlees bevattende poep van christen-honden en een voor de salafisten stront die vrij is van dit verwerpelijke ingredient in de christelijke uitwerpselen. (ik doe mijn mijn stinkende best om een nog idioter verhaal te verzinnen dan deze Utrechtse onzin)
Ik maak me meer zorgen over het handschrift en ondertekening van Tara Snully van GroenLinks (zie brief). Allemachtig houdt ze ook een poesiealbum bij?
Wij van wc-eend eisen dat blanke mensen geen bruine drollen meer mogen kakken =racisme laten ze vanaf nu maar hun eigen kleur uitkakken , (zie een gat in demarkt kleurstof voor andere kleur drollen antiracisme drollen genaamd)
Gewone burgers hebben thuis altijd al een 'genderneutrale' toilet gehad. Lekker interessant dus weer...
Lijkt mij een prachtige aanleiding eens een klacht in te dienen bij de inspectie SZW.
Het Arbeidsomstandighedenbesluit is hier heel duidelijk.
Hoofdstuk 3, Artikel 3.24.3:
De toiletten of het gebruik van de toiletten zijn naar seksen gescheiden.
wetten.overheid.nl/BWBR0008498/2016-04...
Schriftelijke klachten naar:
Inspectie SZW
Postbus 820
3500 AV Utrecht
keestelpro | 01-07-16 | 09:39
Ik roep altijd terug ... denkt u nu echt dat een invalide het erg vindt dat een niet-invalide gebruik maakt van dit invalidentoilet? Dan hoor je niks meer terug.
Blijkbaar interesseert het D66 niet dat de kans op seksueel geweld jegens vrouwen veel groter wordt als je ze in dezelfde WCs als mannen dwingt. Of zelfs zonder dat, dat vrouwen het gewoon ongemakkelijk vinden om op dezelfde WCs als mannen te moeten gebruiken.
www.wnd.com/2016/04/doc-gender-neutral...
Als transgenders zich ongemakkelijk voelen, moet alles worden aangepast. Als alle anderen zich ongemakkelijk voelen, wordt het weggelachen.
God o god en met cijfers kunnen de bedtuurders ook niet overweg. De rekenmachine stond zeker op "naar boven afronden op gehele getallen. Wat een zwakzinnigen zeg, voor hun eigennprestige meer is het niet.
Fijn dat dir grapje de belastingbetaler maar een paar miljoen kost (want dat kost zo'n implementatie echt). Gelukkig worden daar wel 23 mensen misschien een beetje gelukkiger van als ze eens per 3 jaar een gemeentegebouw aandoen.
Net zoals thuis dus.
Groot voordeel van die openbare gender neutrale schijthuizen is dat moslims niet gender neutraal mogen kakken of poepen.
Die moeten in Utrecht dus een vergunning aanvragen om op straat te schijten voor als ze ver van huis zijn en veel aandrang hebben.
En verder wat Old_Spice | 01-07-16 | 11:58 zegt.
Voor mannen wordt het weer WACHTEN, vrouwen-wc's zijn vrijwel altijd bezet.
Ik heb thuis een genderneutraal toilet. Werkt wel goed. Ik snap het probleem niet.
Ronduit belachelijk. Utrecht is al redelijk op weg naar de meest debiele stad ter wereld met die achterlijke milieuzone van ze en over het algemeen het verstoren van de doorstroom van auto's in de hele stad. Met als gevolg dus meer uitstoot omdat auto's stilstaan in de file met de motor al ronkend. En dan nu deze achterlijke ontwikkeling. Werkelijk, je zo conformeren naar een ridicuul kleine minderheid van 0,01% is een klap en een rochel in het gezicht van de andere 99,99% mensen in Utrecht. Schaam je Utrecht, schaam je. Geeft maar weer aan hoe debiel partijen als D66 en Groenlinks zijn. Compleet los van de realiteit en eigenlijk erger, ze lopen achter de Amerikanen aan waar de discussie over dit onderwerp is begonnen. Bij Groenlinks en D66 zijn ze nog te dom om eigen domme ideeën te bedenken, dus lopen ze maar achter de Amerikaanse lefty's aan. Bah, slappe hap. Dit soort mensen, naar de woorden van Nigel Farage "Never ever in their lives had a proper job". Ik vraag me dan af, hoe lang gaan wij accepteren dat dit soort mensen onze regels verzinnen? Ze horen thuis in hun doorzonwoninkje naast hun kort en pittig kapsel wijf op de bank te zitten met één of ander miezerig uitkeringkje.
Nu nog al die glazen plafonds vervangen door genderneutrale varianten. Monteurs dienen uiteraard transgender te zijn, en dan precies evenveel mannen die naar vrouw zijn omgebouwd als vrouwen die naar man zijn omgekat.
@Binnenbaan | 01-07-16 | 11:39
Alleen als je zelf ook intersectioneel genderneutraal bent en multiraciale agency hebt. Anders hou je het maar gewoon op.
@TheseDays00 | 01-07-16 | 11:33
Ik kan mij sowieso nooit fatsoenlijk concentreren als ik bij zo'n urinoir sta en er staan óf mensen te wachten, óf er staat iemand naast. Straks staan er dus ook nog dames te make-uppen...
Ik neem aan dat genderneutrale pleepotten voor iedereen toegankelijk zijn?
@ Guy Veropzoudten | 01-07-16 | 10:16
Andersom ook. Bij een urinoir vind ik het ook niet zo prettig als vrouwen over mijn schouder meekijken.
Een disproportionele maatregel. Om het belang van een enkeling (of het nu om 0,002% of 5% van de bevolking gaat) te waarborgen (hetgeen op zich zeker te rechtvaardigen is), wordt het belang van vrijwel alle andere mensen geschaad. Dat zie je bij D66-beleid overigens wel vaker.
Ik vraag me echt af wat er gaat gebeuren als de 'Annemariekes' onder ons in gaan zien waar ze mee bezig zijn. Dat en als ze zélf de gevolgen van hun -gebrek aan- daden gaan ondervinden. Heel hard 'ja, maar ...' gaan roepen en GP de schuld geven ? De tijd zal 't leren maar ik houw m'n adem maar niet in ;)
@ Mesmer | 01-07-16 | 09:10
Verdomme. Dan slapen die ambtenaren nog terwijl ze aan het zeiken zijn. En dat doen ze al zoveel...
Verder, het zal allemaal wel. Als ze dit belangrijk vinden in de gemeenteraad van Utrecht, dan is die stad af. Dan zijn er nergens meer problemen...
Totdat iemand een 'number two' achterlaat in de pisbak. Dan is het opeens niet leuk meer.
Precies, en als het er over gaat dat meer en meer mensen zich zorgen maken over massa-immigratie van (voor een significant deel) mentaal en moreel inferieure rifapen is dat "slechts een kleine minderheid". Vreselijk irritant die verschillende maten waarmee wordt gemeten.
Makro777 | 01-07-16 | 10:54
Het is maar net hoe het ze uitkomt.Je kunt alles altijd zo draaien tot het in je straatje past.
Daarom houden de moreel superieuren ook niet van discussie, want je haalt hun stellingname zo met argumenten onderuit. Liever zetten ze je weg als een tokkie die praat vanuit de onderbuik.
Wat een onzin dit!!! Sorry hoor. Waarom moet de meerderheid zich aanpassen aan een heel, echt heel klein groepje.
Opzich niks mee, maar tis net als nu met de EU in theorie zou het moeten werken maar in de praktijk valt het vies tegen.
@hakbarry | 01-07-16 | 10:58
Die was ik al bijna vergeten:
www.mamsatwork.nl/p-mate-plastuit-voor...
Ik zie de handel in kartonnen pisgootjes voor vrouwen een goeie business worden in D66 land.
@orange pekoe | 01-07-16 | 10:47
"De meerderheid moet zich aanpassen aan een zeer, zeer kleine minderheid."
Precies, en als het er over gaat dat meer en meer mensen zich zorgen maken over massa-immigratie van (voor een significant deel) mentaal en moreel inferieure rifapen is dat "slechts een kleine minderheid". Vreselijk irritant die verschillende maten waarmee wordt gemeten.
@Van Duyvenbode | 01-07-16 | 09:05
Gescheiden ingangen voor genderneutrale WC's?
Wat een problemen toch hé! Godallejezus!!
Helemaal niks dit. De meerderheid moet zich aanpassen aan een zeer, zeer kleine minderheid.
Ik als vrouw werk soms even mijn makeup bij in het toilet, dat is niet fijn als net die engerd van de administratie naast je zijn handen staat te wassen.
Mocht Michelle Obama nog een keer naar Utrecht komen dan zal ze er blij mee zijn www.truthandaction.org/is-michelle-oba...
Julia | 01-07-16 | 10:27
De afgelopen 120 jaar in ieder geval wel, maar in Utrecht vond men het kennelijk tijd daar verandering in aan te brengen. U vertegenwoordigt immers maar zo'n 50% van de bevolking..... Het zal toch overigens niet echt voor alle toiletten op dat Stadhuis gelden? Zo doorgedraaid zullen ze toch niet zijn?
Ergens is het ook helemaal niet erg.
Thuis heb je ook maar 1 WC.
In de brief staat dat genderneutrale mensen hommeles krijgen bij het kiezen van een toilet. Het lijkt me dat je één keer die verkeerde keuze maakt, daarna ga je toch lekker naar het toilet van het andere geslacht?
Als dat een probleem is, hoe kun je dan beweren dat je je 'niet eenduidig man of vrouw voelt'?
.
Als het bezoeken van de plee waar je geen ruzie krijgt een probleem is, dan voel je je wel degelijk 1 van beide.
img.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.p...
Ik voel nooit op mijn gemak als ik een Mohammed B. look-a-like in een jurk tegen kom.
D66 beweert dat 1 tot 5% van Nederlanders genderneutraal is.
Dat is niet alleen onwaarschijnlijk hoog, maar ook een debiel grove schatting. Dat is een marge van bijna 700.000 mensen. In het huidige informatietijdperk is bij gedegen onderzoek geen afwijking van een dergelijke grootte meer mogelijk, tenzij hier geen gedegen onderzoek is gedaan, of zelfs helemaal geen onderzoek.
.
Ik ben voor gelijkheid en volledige acceptatie van andersvoelenden, maar deze maatregel is een oplossing voor een niet-bestaand probleem.
Kunnen de hokjes om te zitten op de pot ook weg ?Ik heb namelijk last van claustrofobie .Begin altijd zo te zweten van angst als ik Tarzan de bruine liaan toewerp .
Kunnen de hokjes om te zitten op de pot ook weg ?Ik heb namelijk last van claustrofobie .Begin altijd zo te zweten van a als ik Ta
De NWO-trein dendert lekker door. Wat een regelrechte onzin dit. En oh oh oh wat voelde mevrouw zich goed toen ze op Radio 1 haar verhaal mocht doen. Ga iets studeren waardoor je in je baan niet aan bezigheidstherapie hoeft te doen, stelletje idioten.
En wat nou als ik als vrouw zijnde mij prettiger voel in een toilet voor vrouwen? Wordt er dan ook naar mij geluisterd?
Niet zeuren,Pritt. Als een plee een moskee is, dan schop je juist tegen het M/V onderscheid aan.
Nu is het verschil tussen een plee en een moskee niet zo groot. Het stinkt, je veegt er je gat af met het papier dat er is, je wilt er zo snel mogelijk weer weg en er altijd stront aan de knikker.
In de oude stad Ephesus(Turkije) hadden ze ook genderneutrale openbare toiletten. Pakweg 30 man/vrouw die publiekelijk op een rijtje schouder aan schouder konden schijten.
www.longwayhome.nl/efeze-de-mooiste-op...
Dus terug naar de middeleeuwen of terug naar de oudheid?
Bij mij thuis is de toilet ook onzijdig. Is niet raars mee.
Maar het logische onderscheid van publieke veelgebruikte toiletten heeft ook een praktische functie. Wie als man wel eens op een damestoilet komt snapt dat ook.
Los daarvan: is er al een reactie van de moslimgemeenschap op dit idee?
@Doper | 01-07-16 | 10:06
Nooit gehoord van 'ladyboys'/ 'chicks with dicks'?
@spanarchist | 01-07-16 | 10:03
*zielig stemmetje*
Mag ik blijven?
@necrosis | 01-07-16 | 10:04
Wellicht recyclen ze het in dat pak.
@Ars Vivendi | 01-07-16 | 09:56
Het onderhoud van een stortbak die op de pot gemonteerd zit, is wat makkelijker dan dat íe zowat tegen het plafond hangt.
Overigens voel ik me ineens hartstikke jong......
*gne*
necrosis | 01-07-16 | 09:44
Ik zou in het patent zetten, dat het ontbloten van de borsten voor een speciale camera als bewijs van vrouwelijkheid geldt. En dat de gemaakte beelden dan 100% gegarandeerd (echt hoor) privacyvriendelijk naar een grote overheidsdatabase gaan. Kan niet fout gaan. We moeten de gemeente gewoon vertrouwen in al haar wijsheid.
Lekkere democratie. De minderheden maken de dienst uit. Een omgekeerde wereld. Krijgen we ook nog een dierenplee, want die worden ook slecht behandeld. Een hond voelt zich ook niet fijn om voor het hele volk zijn behoefte te doen. Thieme doe er wat aan.
@necrosis | 01-07-16 | 10:00
Doen ze in Afrika nog steeds!
@popperflopper
Jupp.
lolworthy.com/funny/tag/did-you-just-a...
@Piet Karbiet | 01-07-16 | 09:53
Dat lijkt me nog lastig pissen/ schijten met zo'n pak aan.
De diepere gedachten achter dit soort - uit de VS overgewaaide - acties, is de Westerse samenleving en cultuur zoveel mogelijk te ondermijnen en te ridiculiseren. Wat gek is, is normaal en wat normaal is, is gek. De bedoeling is van de Westerling een karikatuur te maken, een mikpunt van spot. Een bekend wapenfeit van de progressieven is het neerhalen van de eigen cultuur, het verheerlijken van de 'ander', hoe barbaars en bloeddorstig deze ook is. Cultuurrelativisme en revisionisme, decennialange aanvallen op eigen cultuur en herschrijven van historische feiten, alsook het selectief jatten van geschiedkundige onderwerpen teneinde een politiek punt te benadrukken. Zie b.v. BBC documentaires gepresenteerd door feministische historici. Zij speuren wanhopig de geschiedenis af teneinde 'girlpower' te promoten. Er is onlangs een hele reeks geweest die suggereerde dat de vrouwen de Tudors domineerden.
Maar het gaat nog verder. Kijk naar 'amusement' op de TV, of het nu twijfelachtige VS comedies zijn of Nederlandse reality TV, het is het bizarre dat gevierd wordt, dat wordt getoond als de norm. In films is iedereen altijd gescheiden, men heeft nooit een normale baan, en men is altijd links. Reality TV: het meest extreme en liederlijke gedrag wordt breeduit uitgemeten, de suggestie wordt gewekt dat dit de 'moderne jeugd' is, of 'mensen zoals u en ik', de rode draad door alles is gebrek aan zelfbeheersing, viering van lelijkheid en algehele freaks. Ik zie die mensen nooit, tenzij ik naar Amsterdam ga, dan paradeert het kris-kras door mekaar met een arrogantie die zijn weerga niet kent.
De bedoeling is simpel, ondermijn alles, de revolutie van binnenuit. En dit komt uit de koker van de stroming die niet weet hoe diep deze moet bukken voor de meest intolerante, mannelijk-agressieve, regressie-cultuur uit het Midden-Oosten. Net een rode lap voor een stier. Laat de boel lekker doldraaien in waanzin en zet dan het hek open voor de barbaren die al woest worden bij de aanblik van een blote enkel.
Ironie ten top. Nooit een woord te zeggen over de onderdrukking van de vrouw in de islam, maar wel roeptoeteren op de barricades voor iedere gek die denkt dat hij een schemerlamp is.
Ik heb het al vaker geschreven: links is psychotisch, het heeft alle gevoel voor realiteit en redelijkheid verloren. Dat zie je al aan de waanzinnige reacties op het Brexit. Het moet enorm frustrerend zijn te zien dat het gros van de mensheid niet meegaat in jouw waanideën, en dus wordt men steeds extremer.
Het is overgewaaid uit Obama-land, uit de koker van de persoon die de hele wereld afstruint teneinde excuses aan te bieden voor Amerika en handjes schudden met Cuba en Iran. Het lijkt onschuldig maar het is feitelijk culturele zelfvernietiging. De haat jegens het gepeupel zit zo diep dat alle normen en waarden overboord moeten. Pas op voor deze mensen, zij zijn zeer gevaarlijk.
Heerlijk. Van deze schrijfstijl wordt ik vrolijk. Meer meer meer...
necrosis | 01-07-16 | 10:00
De Europese bevolking opnieuw decimeren is op zich ook geen slecht idee. Ik maak graag een voorselectie.
@Lupuslupus | 01-07-16 | 09:49
Zo'n netwerk van strontvervoer onder de stad, de poep (+ meegespoelde antidepressiva en andere chemicaliën) moet ook weer verwerkt worden, dat valt nog wel wat te verbeteren dacht ik zo.
@duitse herder | 01-07-16 | 09:50
Beter niet als je dronken ben, veel grachten hebben geen hekken.
@Lupuslupus | 01-07-16 | 09:49
Lang geleden deden mensen hun behoefte op een emmer en gooide de inhoud daarna gewoon op straat.
Dat was in de tijd dat ziektes de Europese bevolking hebben gedecimeerd.
Gha, waarom niet een lbgtpd plee met douche en daar een trog inbouwen met schrikdraad voor dieren. Life stream erbij dan hebben demense nog wat te lachen om alle freaks hun plee rituelen.
Je kan daar een heel concept omheen bouwen.
Niek1582 | 01-07-16 | 09:04
Pritt komt juist (zogenaamd) op voor mensen met die ziekte. En sowieso, hoe meer naamsbekendheid hoe beter. Vond het juist wel een goede grap. Hier nogmaals de link, ouwe zuurpruim. en.m.wikipedia.org/wiki/Vitiligo
En straks wordt er een moslima geconfronteerd met een homoseksuele albino neger met een pet. Of jonge meisjes die volwassen pissende kerels moeten passeren. Of groepen Marokkaanse jongens die zich gaan ophouden bij allerlei dames in het toilet. 'Ja wat wat wat! Ik mag hier gewoon komen toch!? KK Hoer'. Wat een geweldige zet dit.
@necrosis | 01-07-16 | 09:51
Da's toch geen innovatie? Er zijn wat details aangepast.
Het basisontwerp is hetzelfde gebleven.
Ik ben overigens uit 1960.
Wat is het probleem van transgenders en andere tussenvormen precies? Ze willen niet naar het mannen- of vrouwentoilet? Dus nu moeten ze bij zowel mannen als vrouwen? Nou tel uit je winst, dear god... Plus alle mannen en vrouwen worden ook met elkaar opgezadeld? Klagende vrouwen over ondergezeken potten in 3..2..1.. Of is het soms een kostenkwestie dat ze tzt 1 schijthok kunnen ombouwen tot officespace of iets dergelijks?
Hoe dan ook: wat een bullshit, is daar ook een plek voor? Bullshit?
@Tikkie Terug | 01-07-16 | 09:07
Een witte werkster uiteraard, maar als compensatie wel zwart betaald
@ Jos Tiebent | 01-07-16 | 09:49
Nee, dank je. Enne, waarom zou je dat doen behalve om hem te legen?
@Ars Vivendi | 01-07-16 | 09:41
Klik eens op die Star Wars link boven je. En deze:
i.ytimg.com/vi/Q9oPrskemqg/maxresdefa...
En zo is deze uitbreiding van de Victim Olympics ook in Nederland aangekomen. Gaan ze nu ook de sjablonen van de brieven aanpassen? Want, om maar een voorbeeld te noemen, de aanhef 'Geachte meneer/mevrouw' is ook niet echt inclusive.
Ik vraag me ook echt af of dit nu echt iets is waar de mensen met zo'n identeitscrisis zich mee bezighouden. Als je het mij vraagt is dit meer zo'n dingetje waarmee verveelde jonge Tumblr-intellectjuweeltjes zich bezighouden.
Omdat sommige mensen zich daar beter bij voelen... Word beetje moe van al die sommige mensen.
Is bij moslims thuis de wc op de beneden voor de man en boven voor de vrouw? Of is de schijtintegratie privé al wel ingeburgerd bij moslims.
@Ars Vivendi | 01-07-16 | 09:41
Ik weet niet hoe jong jij ben, maar toen ik nog een jonge necrosis was, hadden we een toilet met een houten bril (!) en hing de stortbak bijna tegen het plafond.
Aan de stortbak hing een kettinkje met daaraan een porseleinen handvat.
Tegenwoordig zitten de reservoirs in de muur en 'hangen' de potten zodat je makkelijker kan dweilen.
Hoezo geen innovatie?
@Dutch_Holland | 01-07-16 | 09:00
Uiteraard, we kunnen niemand uitsluiten. Dieren hebben ook rechten!
Wat men helaas altijd vergeet is dat men ook plichten heeft. Maar het lijkt erop dat plichten alleen geldt voor de autochtone blanke man. En ik vind dat racisme. Waar kunnen wij aangifte doen?
Pissen in de Oudegracht kan ook.
En hoe moet het nu tijdend het apartheidszwemmen in Utrecht? Kan je daar nog wel gescheiden naar het S.S.-kantoor?
Het wonderlijke is wel dat het 'moderne' toilet naar mijn bescheiden mening nooit geïnnoveerd is. Het basis idee - stortbak, pot, riool - is eeuwenlang ongewijzigd gebleven.
Da's toch wonderbaarlijk?
Ars Vivendi | 01-07-16 | 09:41
.
Waarom iets veranderen waarvan bewezen(!) is dat het prima functioneert?!
-weggejorist-
Voor de mensen die denken dat mannen toiletten ranzig zijn, open maar eens een prullenbak op een damestoilet.
Maar wat vindt DENK hiervan?
Zoals al werd opgemerkt: de terreur van de minderheid.
Zijn er in Utrecht geen problemen(!) die opgelost dienen te worden?
en kan ik daar als gezonde rechtschapen heterosexuele man ook gewooon staand pissen? Of ben ik verplicht boven de WC-pot te hurken zoals asielzoekers uit de Hoorn van Afrika?
@necrosis | 01-07-16 | 09:39
fietsenhokken?
De nostalgie!
Dat woord is meer een synoniem geworden sinds die dingen gebruikt worden als openbaar toilet.
@Mannes | 01-07-16 | 09:38
Welnee, gewoon een intelligente sensor monteren of er een man of vrouw het toilet binnenkomt en met welk doel.
Dan gaat de bril automatisch omhoog of omlaag.
*gaat patent aanvragen*
@necrosis | 01-07-16 | 09:32
Neem jij altijd een kurk en luier mee als je van huis gaat? Rare gewoonte.
O man, wat ben ik toe aan een revolutie. #zinindeoorlog
Komen er straks zeker weer halal wc's voor het geloof van de vrede.
@mafmaarnietgek | 01-07-16 | 09:01
Toen ik vanochtend het item op TV zag (ja sorry) dacht ik eerst: nou dat zou tijd worden. Heb nooit gesnapt waarom ze op sommige plekken evenredig veel mannen als vrouwen wc's zijn terwijl de bezoekersverhouding 1:10 of minder is. Maar blijkt het te gaan om transgenders... Doh, Fail!
@ja,diedus! | 01-07-16 | 09:31
Dat noemde mijn oma zaliger 'Oost-Indisch doof': alleen horen wat je wil horen.
Werkt perfect.
Het wonderlijke is wel dat het 'moderne' toilet naar mijn bescheiden mening nooit geïnnoveerd is. Het basis idee - stortbak, pot, riool - is eeuwenlang ongewijzigd gebleven.
Da's toch wonderbaarlijk?
Soms kan science-fiction nog wel eens inspiratie opleveren voor nieuwe ontwikkelingen, maar in 7 seizoenen StartTrekTNG heb ik nimmer een crewmember naar de plee zien gaan, zelfs een enkele verwijzing naar toiletbezoek komt niet voor. De enige uitzondering die ik ken is de film '2001' van Stanley Kubrick, het betrof hier een 'zwaartekrachtloos' schijthuis in een ruimtependel.
De in dit topic aangehaalde 'innovatie' lijkt mij trouwens volslagen idioot.
Toekomstig toilet: i.stack.imgur.com/25q4U.jpg
Raar eigenlijk, want ik zie dat er wel ruimte is om gescheiden te gaan zwemmen.
Als het ene toilet schoongemaakt werd mocht je van de schoonmaker naar het andere. Tja, nu kan dat niet meer en heb je een probleem met je hoge nood.
Typisch ambtenaren, ze lossen, á raison van veel kosten een niet bestaand probleem op en creëren een ander.
@Simon_GS | 01-07-16 | 09:29
Je hebt daar echt een punt. Er zijn genoeg mensen in Nederland die een legitieme reden hebben om in geval van nood gebruik te maken van een invalide toilet of invalide parkeerplaats ed.
Maar die niet 'officieel gekwalificeerd' zijn.
Fuck dat!
@keestelpro | 01-07-16 | 09:36
Hetero's hebben daar toch fietsenhokken voor?
ja,diedus! | 01-07-16 | 09:32
Wat is er tegen om toiletten slechts voor moslims te hebben? Als je weet dat je er nodeloos moslims mee kan kwetsen, kan je het dan echt niet ophouden tot je weer thuis bent? Een beetje begrip voor elkaar kan nooit kwaad, anders wordt het nooit wat met die integratie.
Allemaal prima hoor. Ik pis dan wel in een genderneutrale pot, als dat zo nodig moet. Maar het is slechts een kwestie van tijd en de vrouwleu gaan klagen over:
-Dat mannen vies zijn
-Dat ze niet meer kunnen roddelen omdat er mannen bij zijn
-Dat ze zich opgelaten voelen als ze de lippenstift op doen terwijl een man even een flinke keutel aan het draaien is.
-Dat het vrouwen momentje weg is.
-Dat ze zich moeten haasten met de make-up omdat een man óók zijn handen moet wassen.
-etc. etc. etc.
De mannen gaan hun piespot missen, maar dat is niet van belang natuurlijk.
En dat is het een kwestie van tijd. Dan komen er huisregels (voor mannen uiteraard) te hangen op de WC. En gaat niemand meer even lekker naar de WC. De man niet. De vrouw niet. Behalve dat ene gekwetste genderneutrale onzijdige mensje .
Nu moeten de mannen wel na gebruik de bril omlaag doen.
@eerstneukendanpraten | 01-07-16 | 09:29
Aan mij is die ranzigheid niet besteed, maar Japanners hebben vrij extreme ideeën op dat gebied, en naar het schijnt Ron Brandtsteder.... maar dat laatste is een gerucht.
Ik zal het Patty eens vragen.....
Prima ontwikkeling en een mooie handreiking van het COC richting heteroseksuelen.
Vroeger konden immers alleen homo's en lesbo's seks hebben in openbare toiletten.
Piet Karbiet | 01-07-16 | 09:34 Top.
necrosis | 01-07-16 | 09:32 Dan moet je ongeveer bij 49 km van huis al een beslissing nemen.
Gewoon een darmlengte afstand houden.
Altijd gezellig, met vrouwelijke collega's naar de WC. Is er dan echt niemand die er over denkt dat sommige mensen dat niet prettig vinden?
Wat een freakshow wordt er weer van gemaakt door de politiek. Flauwekul rond een non-issue. Het is wachten op de eerste incidenten.
Binnenkort ook in NL (nu al in UK)? Bordjes of er een mannelijke dan wel vrouwelijke schoonmaker aan het werk is. Goh, op dat punt kan geslacht opeens wel benoemd worden. Hoe zou dat komen?
spanarchist | 01-07-16 | 09:30 Alle Nederlanders door een aparte ingang ?
Mallekater 09:03
Waarom verbaast me dat wc bezoek van jouw vrouw niet. Idiots.
Ik weet niet wat ik erger vind, het bestaan van de genderneutrale toilet, of de kosten van de ambtenaren die dit bedenken
@Bokito ergo sum | 01-07-16 | 09:27
Wat als je 50 km van huis bent en acute diarree hebt?
Een kurk in je reet?
Een luier?
Ergens in de bosjes?
*grijnst*
Niek1582 | 01-07-16 | 09:04
U bent gekwetst ?
Supergeil nieuws voor mannen. Wc is geen safespace. Lekker de vrouwtjes achterna tot in de plee.
Simon_GS | 01-07-16 | 09:29 Ik doe dan altijd of ik doof ben.
Met mijn linkeroor hoor ik niets , en aan de andere kant ben ik doof. Zoiets.
Totdat mijnheer de moslim boos wordt omdat mevrouw de moslima op het toilet geconfronteerd wordt met een vreemde man. En moet Utrecht daar weer een oplossing voor verzinnen.
Sowieso vermoed ik dat de meeste vrouwen hier helemaal niet blij mee zullen zijn uit hygienisch oogpunt, maar hé, het is belangrijker om een verzonnen probleem op te lossen dan om het gezond verstand te gebruiken.
D66 heeft eindelijk iets bereikt. Kan die partij nu worden opgeheven?
Cuyahoga | 01-07-16 | 09:10
Hear him, hear him.
Wtf!! De volledige doorgeschoten samenleving in optima forma. Alles mag en moet maar kunnen. Echt genoeg van die shit, dit moet echt ophouden en gestopt worden. En met deze absurditeiten moeten kinderen opgroeien?
No Fucking way!
Zelfs in het veel besproken Keulen ( van de armlengte afstand) geeft een toilet gedonder : www.volkskrant.nl/buitenland/in-keulen...
necrosis | 01-07-16 | 09:23
Ieder zijn hobby, nietwaar?
Prima nu nog de invalidentoiletten bordjes afschaffen want als je daar als niet-invalide naar binnen loopt krijg je scheldwoorden naar je hoofd omdat je toevallig niet een handicap hebt. Ja inderdaad, sorry!
Wordt in die motie volgens mij zwaar gelogen over de cijfers qua voorkomen. Daar staat 1 tot 5%.
Halen we wiki (ja sorry) erbij dan is de laagste wetenschappelijke schatting door neurobioloog Swaab qua voorkomen 1 op 30.000 ergo 0,0033% voor vrouwen en 1 op 10.000 voor mannen ergo 0,01%
Journaliste kwam tot hogere cijfers, maar die baseerde zich op aantallen operaties in de US (wat dus weinig zegt omdat ook niet transseksuelen (om wat voor reden dan ook, brakke zelfkennis, niet lekker in je vel etc etc) kunnen kiezen zich te laten opereren) en ook daar kwam het cijfer niet boven een getal tussen de 0,04 % en 0,2% uit.
'Neurobioloog Dick Swaab stelde cijfers vast van 1 op 10.000 (man-naar-vrouw transseksualiteit) en 1 op de 30.000 (vrouw-naar-man transseksualiteit). Journalistiek onderzoek door Lynn Conway uit 2001[4] levert een voorkomen tussen de 1 op 500 en 1 op 2.500. Zij baseert zich hierbij voornamelijk op het aantal operaties in de Verenigde Staten' nl.wikipedia.org/wiki/Transseksualite...
Neutraliteit... we moeten allemaal neutraal zijn, want verschillen, die moeten we niet willen.
@bergsbeklimmer | 01-07-16 | 09:19
Die tafels zijn er niet om baby's aan te kleden, maar om hun luier te verschonen.
@The Dialees, wel eens een met maanverband gepaddeerde muur in een vrouwentoillet gezien, vrouwentoiletten zijn echt smerig. Voor mij maakt het niet uit ik gebruik alleen het urinoir, ga alleen maar op mijn eigen toilet zitten.
Als dit doorgaat moeten vrouwen maar een armlengte afstand houden en geen korte rokjes dragen om problemen te voorkomen op een toilet waar een ieder , besneden of onbesneden mag komen.
-weggejorist-
Ik vind dit wel een goed idee. Ik stel daarom voor om de koffie- en frisdrankautomaat daar ook neer te zetten want op deze manier profiteren we als burger hier wel van doordat het onderling contact door de korte communicatielijnen tussen de ambtenaren, ontzettend verbeterd.
Daar is volgens mij het Romeinse Rijk aan ten onder gegaan.
Decadente vadsige arrogantie.
................
Dat het daarna voor de barbaren een koud kunstje was om Rome te veroveren, spreekt voor zich.
Cuyahoga | 01-07-16 | 09:10
====
Exact, mijn beste. Wir sind gebumst...:-(
Pleexit.
En dan hebben ze straks gedonder met 'seksuele intimidatie' in de gezamenlijke wasbakkenruimte. Doe dit gewoon niet aub. Het is een marginaal probleem wat door de linkse partijen zwaar overdreven wordt. 1 tot 5% v.d. bevolking zou trans zijn, wie gelooft dat?
Een jaar geef ik het. Dan eisen de dames weer een dames-WC. En dan begrijpt Vogelbeest ook waarom.
@eerstneukendanpraten | 01-07-16 | 09:14
Ik zag ooit een foto van een speciaal Japans toilet waar een vent (met zijn hoofd!) onder ging liggen, terwijl een vrouw ging zitten schijten.
Ik kan alleen maar filmpjes vinden en die post ik niet (vindt Joris niet oke)
In landen als Zweden is dit heel normaal. Zie het probleem dan ook totaal niet. Nieuwbakken vaders kunnen dan ook eindelijk normaal hun kind verschonen.
Deze discussie is kwetsend voor mensen met een stoma , die hebben nooit de keuze gehad.
En weer een goede reden om studenten pas stemrecht te geven na het behalen van de bul en de eerste loonstrook.
@JTKDM | 01-07-16 | 09:15
Een vooruitziende blik dus! Ik zal voortaan ook, als protest, met licht Utregs accent poepen...
Dit is maar tijdelijk. Gaat niet werken.
Ik heb thuis ook geen gescheiden toilet dus dat mag ook op het stadhuis.
Ik heb nooit begrepen waarom dat gescheiden moet
Ik heb wel eens een opmerking gemaakt dat het discriminerend is om ruimtes alleen voor vrouwen en mannen te maken. Maar dat was toen een grap. Die toen nog wel begrepen werd.
@Harrymetnuance | 01-07-16 | 09:06 - wetten + besluiten mogen genegeerd worden, zolang de negeerder links is. Je weet toch?
Zodat iedereen rustig op zijn eigen plee, gedekt door zijn eigen gender, de neus kan 'poederen'.
Stel dat je net een lijntje snuift in het restaurant en een vriendin van je date ziet je net bezig (of andersom), dan ben je het zaadje. In je eigen mannenplee gebeurd dat niet.
Dima Beeline | 01-07-16 | 09:08
Wat een nichterig gezeik. Er zijn toch hokken? Je zit elkaar toch niet aan te kijken?
Ga gewoon op die pot zitten. Iedereen moet pissen en schijten.
Geen probleem , ik ga altijd op een invalidentoilet met eurosleutel, die zijn altijd al genderneutraal. Hooguit dat ze er soms ook een babyaankleedtafel in hebben gemaakt.
Kan ik bij uterecht voor een vraag over het waarom ?
Als maandverbandfetishist kan ik mijn lol niet op.
Ik snap dat niet "omdat sommigen zich daar prettiger bij voelen". Het is de terreur van de minderheid. Wat als de meesten zich daar niet prettiger bij voelen?
Overigens verwacht ik voor volgende maand aparte toiletten voor moslimmannen omdat die beginnen te zeiken (pun intended).
Ik ben voor besneden en onbesneden gescheiden plassen.
Oh god, zeiken over de oplossing van een letterlijk zeik probleem en er zelfs katoen negertjes aan de haren bij slepen. De echte wereldproblemen, aldus Prit.
Ik zie het probleem niet. Integendeel: goede ontwikkeling.
@Driewerf Hoezee | 01-07-16 | 09:10,
Ik moest gelijk denken aan de regels die ik net aanhaalde uit Wilminks "Adieu café", een heerlijk nostalgisch lied over "zo'n café met een lage zoldering en geen wc voor dames apart." met licht Utrechts accent vertolkt door onze Herman.
Alexis de T. | 01-07-16 | 09:07
Niet lekker gepoept vanmorgen?
Kan gebeuren, maar laat mij erbuiten.
Bedankt!
Dan wordt Utrecht 2016 genderneutrale hoofdstad van Nederland en schaffen we Amsterdam af, want zo ontzettend V.O.C
Utrecht wordt steeds meer het lachertje van Nederland. Wat een eikels wonen daar zeg.
@Pritt.
Pas maar op met grappen over katoen, straks dient Zieligvana nog een aanklacht tegen je in.
Hebben ze ook een apart hokje voor Ron Brandsteder?
Die hele genderdiscussie is onzin. Die kan terug gebracht worden naar xx en xy. Al het andere is biologisch gezien een afwijking. Is dat een probleem? Nee. Er lopen genoeg mensen rond op deze wereld om dit evolutionair te compenseren. Dus gewoon lief zijn tegen mensen die anders zijn of zich anders voelen. Als iemand zijn rok op moet tillen om in een urinoir te kunnen pissen, hoop ik alleen dat ie niet op mijn schoenen spettert.
Niet zeiken. Gewoon allemaal een pamper aan op de werkvloer.
's Ochtends lees je het in de krant en denk je, ach het zal wel. Hoe langer je er echter over nadenkt, des te meer meer je jezelf realiseert hoe triest het gesteld is met de samenleving. Ga eens aan het werk daar in Utrecht!
De pictogrammen van mannen en vrouwen op de toiletten zijn overwegend zwart, zoals ook die op de foto. Ik maak daar, net als die meneer wiens naam men niet meer wil horen en die mevrouw die stinkt naar Turks fruit, ernstig bezwaar tegen. Ik zou graag een regeling willen waarin wordt vastgelegd dat die pictogrammen altijd zwart-wit geblokt moeten zijn ofwel groen of een andere neutrale kleur. Voorts mogen die picto´s niet meer gebruikt worden als er genderneutrale WC´s komen. Dan mag slechts in neutraal gekleurde letters `WC` op de deur staan. (Utrecht, Politieverordening # 17.289 sub B d.d. 20-6-2016 op initiatief van GL)
@jemagookniksmeer | 01-07-16 | 09:03
Je bedoelt die lieden die met hun schoenen gehurkt op de toilet gaan staan?
Daar bouwen ze maar een 'Frans toilet' voor:
www.nporadio2.nl/images/frans-toilet.j...
"(...)
en dat er alle vrouwen
hun plas op moeten houwen,
omdat er geen wc is
die veilig en privé is.
(...)"
Willem Wilmink
Waarom moet er toch overal over gezeikt worden? Ik begin er schijt aan te krijgen.
Wat een gezeik.
De enige reden die ik kan bedenken om hiertegen te zijn, is dat op de mannen-wc meestal gewoon plek is als het dringen is in de vrouwen-wc. Dat voordeel raken we (M) kwijt.
Dit besluit zal goed vallen bij de Joodse gemeenschap in Utrecht. Of zij die allemaal al weggekristalnacht?
Zolang de cafe's maar worden ontzien. Je moet er toch niet aan denken dat je in de rij moet staan om te gaan zeiken als vent?
Nu we het toch over Utrecht hebben , maak dan meteen ook van de plee een milieu-zone voor dikke wijven. Scheelt een hoop . Letterlijk en figuurlijk dan.
Daar is volgens mij het Romeinse Rijk aan ten onder gegaan.
Decadente vadsige arrogantie.
Toen ze niet meer warm of koud werden van het afslachten van Christenen, gladiatoren, wagenrennen.
Toen ze vol zaten van de pauwetongetjes, eekhoornbaarmoeders en krokodilleniertjes.
Toen ze iedereen die hen niet aanstond hadden vergiftigd of doodgestoken, ze paarden als consul hadden benoemd en alle mogelijke goden al hadden verzonnen, dus zeg maar het stadium waarin de club van Juncker momenteel verkeert, toen kwam er een senator op het idee om genderneutrale schijthuizen te maken.
Dat het daarna voor de barbaren een koud kunstje was om Rome te veroveren, spreekt voor zich.
Pritt, Pritt. Als moslims mannen en vrouwen gescheiden willen houden spreek je er schande van, en dit mag niet?
Ik vind het prima, een genderneutrale plee. De argumentatie vind ik ruk Transgendes zouden zich ongemakkelijk voelen wanneer ze moeten kiezen tussen een manne- of vrouwenplee. Als dat de reden is, gewoon transgenders schrappen.
Urinoirs mogen ze wat mij weghalen. Dat zijn ranzige dingen voor holbewoners die hun penis niet willen afvegen. En staand plassen is voor weinig mannen weggelegd. De herentoiletten op het stadhuis waar ik werk zijn vaak te ranzig voor woorden door alle urine die er op en naast het toilet ligt. Erger nog dan niet kunnen mikken is dat die mannen dus ook helemaal niet kijken hoe ze het toilet voor anderen achterlaten. Het boeit ze niet dat ze een voorziening met collega's delen. Op de damestoiletten is dat overigens hetzelfde, weet ik van mijn vriendin die aan de andere kant van dit stadhuis werkt.
Wat was er mis met het gehandicaptentoilet? Die was al neutraal.
Man man man, euh... mens mens mens.
ja,diedus! | 01-07-16 | 09:07
Als Utrecht ballen had, inderdaad. Dan ging zij ook voor gender-neutrale moskees. Alleen ik zo'n flauw vermoeden dat dát nou weer racistisch is, want moslims, etc..
zolang er maar een pissoir staat vind ik alles best.
Waarom zijn openbare schijthuisjes überhaupt ooit verdeeld in mannen- en vrouwenversies?
SynthetischBismut | 01-07-16 | 09:04
Zodat iedereen rustig op zijn eigen plee, gedekt door zijn eigen gender, de neus kan 'poederen'.
Stel dat je net een lijntje snuift in het restaurant en een vriendin van je date ziet je net bezig (of andersom), dan ben je het zaadje. In je eigen mannenplee gebeurd dat niet.
Hoe moet dat nou met die moslims? Makkelijk zat: de dames wc's worden exclusief aangewezen voor moslimaas, de heren wc's worden de genderneutrale wc's dus voor alle anderen. Laat mij de gemeente kennen.
@Cuyahoga | 01-07-16 | 09:01 "Ik ben een beschaafd mens. Ik plas altijd zittend." Die redenatie maakt mij onbeschaafd? Hou eens op met die waarde oordelen op basis van wat jij denkt dat de norm zou moeten zijn. Gewoon een opvoeding dat je netjes moet pissen en het toilet netjes achterlaat is genoeg denk ik.
Wat een ontzettende toy handtekeningen. Zegt genoeg.
Gewoon poepen en piesen waar je staat, maak van Nederland één groot genderneutraal toilet. Happy happy joy joy.
En wie maakt daar schoon? Een witte werkster? Of een zwarte?
Van Duyvenbode | 01-07-16 | 09:05 Gescheiden ingangen op de schop ?
Ik kan me vergissen, maar dit mag volgens mij helemaal niet. In het bouwbesluit worden eisen gesteld aan het aantal mannen- en vrouwentoiletten in kantoren, openbare gebouwen etc.. Dit dient gescheiden te zijn. Je kunt wel extra toiletten aanbrengen, maar je moet evengoed mannen- en vrouwentoiletten hebben.
WC eend naast de pot heet voortaan WC speculum neutrale !
Whatever. Ik pis gewoon ergens in een hoek.
Sadomassochristus | 01-07-16 | 09:05 Iets met acrylic-art ?
Makkelijker neuken zie de voordelen
Ik wil gewoon een schone plee. Maak je daar eens druk over in plaats van welke plakker er op zit.
necrosis | 01-07-16 | 09:02 Na groen komt dan toch weer bruin , als je geen Popeye heet tenminste.
necrosis | 01-07-16 | 09:02
Spinazie/mais schotel geeft de mooiste kleurencombinatie. Multicultipoep.
@Cuyahoga | 01-07-16 | 09:01
Voordat Annemarie op de pot gaat, de pot even heel strak afdekken met gladpakfolie.
Even de bril laten zakken en ergens in de buurt wachten op luid gevloek.....
*gnehehehe*
En de gemeente Utrecht is natuurlijk wel zo consequent om ook de vele mosketen die zij rijk is te wijzen op het nieuwe plee-beleid.
Gelezen op het internet (matig relevant wat betreft topic):
Grootste prestatie Kennedy: Plaatste een man op de maan.
Grootste prestatie Obama: Plaatste een man in het vrouwentoilet...
-weggejorist-
Voor de mannen daar, die al geruime tijd hun voorrecht als staandplasser achter zich hebben gelaten, verandert er dus weinig.
Het zal me werkelijk aan m'n reet roesten of er vóór mij een vrouw of een man op dezelfde plee is geweest.
Waarom zijn openbare schijthuisjes überhaupt ooit verdeeld in mannen- en vrouwenversies?
Hoeveel transgenders lopen er daar rond en hoeveel van die mensen heft dit verzoek ingediend? Of is dit een pro-actieve actie om eventuele kwetsende situaties voor te zijn? Als dat zo is, wat was het standpunt van D66 m.b.t. het weggetreiterde homo-stel uit de krachtwijk Overvecht en welke acties hebben die standpunten voortgebracht?
necrosis | 01-07-16 | 09:02 Goedemorgen !
Mooi, nu nog een speciaal toilet om te onaneren.
Ik zie het probleem niet echt. Ik heb dit thuis al jaren. Ik neem aan dat op de voormalige herentoiletten de pisbakken gewoon blijven hangen en wat betreft de voormalige damestoiletten: ik weiger te gaan zitten, tenzij ik moet schijten.
Iesh haram! Noe Hassan boos!
Voortaan gaan we voor iedereen die met een probleempje zit de regels aanpassen en eventueel de stad verbouwen.
D66 is vóór.
Mijn vrouw gaat rustig naar een mannenplee als ze nodig moet en ik heb geen probleem met een vrouwenplee.
En we zijn er nog NOOIT op aangesproken.
Want wat moet dat moet.Maar ja, er hoeven er maar twee een probleem mee te hebben en direct slaat de gemeente aan het verbouwen.
Heerlijk! lekker over de bril pissen. Eindelijk wraak nemen op die bitches op ons stadhuis.
De WC-eend verdwijnt ook ?
Lekker dan, iedereen weet dat wijven vele malen smeriger zijn op de WC dan heren.
www.hartvannederland.nl/nederland/2007...
@ja,diedus! | 01-07-16 | 09:00
Heb jij nooit spinazie gegeten?
Ik ben een beschaafd mens.
Ik plas altijd zittend, want ik vind het zelf ook niet fijn als ik een toilet aantref dat onder de spetters zit.
Of staand natuurlijk, als er pisbakken zijn.
Maar als ik bij de gemeente Utrecht mijn behoefte zou moeten doen, dan is het absoluut staand plassen, en niet te nauwkeurig richten.
En dan maar hopen dat Annemarie na mij op de Podt gaat.
Knettergek.
Ik vind alles prima hoor maar we zijn toch wel een beetje van het padje af.
Wat nou genderneutraal?
Er zijn al pisbakken die ook door vrouwen gebruikt kunnen worden:
www.vrouwblog.nl/wp-content/uploads/20...
-weggejorist-
Een drol zal altijd bruin blijven.
Mag mijn hond daar ook poepen?
Het tijdperk van de gekwetsten.
REAGEER OOK